Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
Joenes schreef op maandag 05 januari 2009 @ 14:34:
[...]

ik heb de WD Scorpio Black besteld, ik zal wat benchmarkjes posten van de huidige en de nieuwe harde schijf als ik hem binnen heb.
Even een vraagje. Waarom voor de WD gekozen en niet de Seagate Momentus 7200.3 ? Je kan geloof ik niet direct zeggen dat de WD de superieure schijf is qua prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen met een brakke HDMI poort? Is mijn eerste ervaring met HDMI, maar kabeltje erin gedaan en ingang gaat aan en uit als ik de stekker beweeg, beetje kwetsbaar. Doet me een beetje denken aan m'n oude sony walkman headphone stekkertje. ;)
Geweldig beeld overigens op de TV!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heerlijk, een laptop met touchpad die niet werkt. Meer mensen last van? Kom in me apparaatbeheer helemaal geen 'Alps pointing device for VAIO' tegen die er wel in hoort te staan. Tijdens installeren van die drivers: 'drivers zijn al geinstalleerd, wilt u ze vervangen?'

Vanmiddag gebeld met Sony, gaven als advies een herstel uit te voeren. Helaas zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 21:53
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 19:40:
Heerlijk, een laptop met touchpad die niet werkt. Meer mensen last van? Kom in me apparaatbeheer helemaal geen 'Alps pointing device for VAIO' tegen die er wel in hoort te staan. Tijdens installeren van die drivers: 'drivers zijn al geinstalleerd, wilt u ze vervangen?'

Vanmiddag gebeld met Sony, gaven als advies een herstel uit te voeren. Helaas zonder resultaat.
Je moet de normale Muis drivers updaten die onder Mice and other pointing devices staat in device manager door middel van de "have disk" methode. Ik weet niet welk os je gebruikt maar als je 32bit vista gebruikt dan is het gewoon een kwestie van de drivers even downloaden. Als je 64 bit hebt dan kan ik je die drivers wel even sturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'Normale' muis drivers zijn dus de drivers van me USB muis (op dit moment de enige werkende muis). Ga het direct even testen! (Vista 32bit)

Edit: als ik me USB muis drivers wil updaten en klik wat verder kan ik op een gegeven moment wel 'Alps Pointing device for VAIO' selecteren (hetgeen dat is mis in mijn apparaatbeheer) maar dan schrijft die deze over me juiste muis heen. Ik zou er eigenlijk 1 extra toe moeten kunnen voegen..

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2009 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrc16 schreef op zondag 04 januari 2009 @ 21:36:
[...]

De 21Z, zal je wel verkeerd begrepen hebben?
Nee, echt, ze stonden in de winkel geprijsd voor 1199 en hij bood hem uiteindelijk aan voor 1050 (incl. BTW).
Maar uiteindelijk toch voor een FW21E gekozen. Had de meerprijs niet over voor de extra's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste leden is er mogelijkheid om videokaart te upgraden ? (fw21E) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-08 21:36

WWJD

*pluh*

Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 20:34:
beste leden is er mogelijkheid om videokaart te upgraden ? (fw21E) ?
Nee, en dit kan vrijwel met geen enkele laptop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:23

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ransom_nl schreef op maandag 05 januari 2009 @ 16:16:
[...]
Even een vraagje. Waarom voor de WD gekozen en niet de Seagate Momentus 7200.3 ? Je kan geloof ik niet direct zeggen dat de WD de superieure schijf is qua prestaties.
Het verschil is minimaal, in de praktijk kun je het verschil niet eens merken. Heb hier ook een 7200.3 draaien, maar de WD was nog niet beschikbaar toen ik deze kocht.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-01-2024
PD2JK schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 21:08:
[...]

Het verschil is minimaal, in de praktijk kun je het verschil niet eens merken. Heb hier ook een 7200.3 draaien, maar de WD was nog niet beschikbaar toen ik deze kocht.
Precies. Ik heb voornamelijk gekeken naar de test resultaten van Tom's Hardware waar de twee harde schijven nagenoeg gelijk eindigden link. Bovendien heb ik voor de scorpio 60 pond betaald terwijl de momentus hier voor 75 pond te koop was. Scheelt toch 25%.
Daarnaast heb ik een seagate momentus 5400.2 in m'n vorige laptop gehad, daar heb ik wat problemen mee gehad en is 1x vervangen. Ik heb nu een externe casing gekocht om hem als externe harde schijf te gebruiken, maar ook daar is tie mee opgehouden (weet nog niet of dat aan de harde schijf zelf ligt).
Volgens package tracking krijg ik de scorpio vandaag binnen, dus ik zal kijken over ik vanavond wat test resultaten kan posten. Dan weten jullie ook gelijk of het eventueel de moeite waard is de huidige Fujitsu in de fw te vervangen ;).

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
Dat zou heel mooi zijn. GTAIV loopt namelijk best ok nu op mijn 21z, maar na 1 of 2 missies laad hij ineens meerdere objecten niet meer en wordt het onspeelbaar. Zou best kunnen zijn dat de trage harddisk hier debet aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
Nou, de scorpio black zit erin en ik moet zeggen dat het naar mijn gevoel echt een hoop scheelt. De cleane install van vista zal ook wat helpen, maar het installeren/unzippen/opstarten gaat erg snel. M'n vista harde schijf prestatie score is van 4.8 naar 5.8 gegaan en nu is m'n grafische kaart de bottleneck met een score van 5.1.

Het was niet heel moeilijk de huidige hd te vervangen; 1 schroefje aan de onderkant van je vaio, daarna 3 om de slider/casing rond de hardeschijf los te schroeven, 4 schroefjes om de hd uit de casing te halen. Vervolgens de nieuwe hd in de slider schroeven. Dit is een beetje lasting omdat de WD 9.5mm hoog is en de Fujitsu 12.5mm hoog, waardoor de WD een beetje zweeft en het een beetje pielen is om de gaatjes van de slider uit te lijnen met de gaatjes van de WD, maar hij past verder prima :+ .

Ik heb 2 tests gedraaid, boot timer en hdtune (de lite versie). De resultaten moet ik jullie nog even verschuldigd blijven, want ik zit nu op mijn stage. Zo uit mijn hoofd duurde het 36 seconde om te booten en had hij een gemiddelde transfer rate van 65 mb/s, maar hier kom ik vanavond dus nog even op terug.

Wat opzich wel interssant zou zijn, is als iemand dezelfde tests kan doen met de Fujitsu (na een clean install). Dan zijn de resultaten goed te vergelijken en dus wat relevanter. Iemand interesse :9 ? Welke testen wil men verder graag zien?

Na de clean install heb ik wat problemen met de fn-key, ik heb al het een en ander geprobeerd met behulp van een topic op het forum van notebookreview.com maar dit wilde niet echt lukken. Is er iemand die tegen hetzelfde probleem is aangelopen en een snelle fix hiervoor heeft? Alvast bedankt _/-\o_ !

Daarnaast wil ik mijn fujitsu 500 gig graag gaan gebruiken als externe harde schijf, ik ben dus op zoek naar een degelijke casing met SATA300 support en een closure waar dus 500gig (12.5mm hoog) in past. Ik heb zelf al wat rond gekeken en neig naar de Spire Handybook. Echter ik vind het nogal een lomp ogend ding en je moet 1 extra usb kabel aansluiten om hem te voorzien van power. Dit is gelijk 2/3 van de beschikbare poorten van de vaio, dus dat is een beetje jammer... Een andere mogelijkheid is de Raidsonic ICY Box. Iemand anders nog een voorstel/advies?

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

^ die eerste kan waarschijnlijk prima werken met 1 USB. ik heb wel vaker cases gehad met 2, die werkten allemaal prima op 1. En als je'm uit z'n standaard haalt ziet er niet lomp uit vind ik.

[ Voor 21% gewijzigd door Philflow op 08-01-2009 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
kheb nu bij beide casings m'n twijfels of het wel SATA300 is.. Bij pricewatch staan ze onder SATA II, maar ik kan het nergens terug vinden op de site van de fabrikant(en).

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Maakt niets uit. Geen enkele 2.5" hard drive zal boven de SATA1 limit uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
hm kan geen geschikte casing vinden. De ICY Box is wat aan de dure kant en is hier in Engeland nergens te verkrijgen. De Spire Handybook vind ik ook wat aan de grote kant gezien de hoeveelheid loze ruimte er is naast de harde schijf. anyone?

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arata
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Wat dacht je van een SATA Quickport? Kan ook best handig zijn. Maar je kan je hdd dan alleen moelijk onderweg gebruiken, ma verder wel handig ding voor op je bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
Mjah ik wil er eigenlijk wel mee gaan sjouwen.. Hij is lekker compact, dus met een goede behuizing zou het een mooie compacte externe hardeschijf maken..

Als beloofd 2 kleine test resultaten:

Afbeeldingslocatie: http://jeroenpeerbolte.nl/temp/WDC_WD3200BEKT_320GB_2.jpg

boottime: 36.41 seconds

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

36 seconden? En hoeveel seconden wanneer de schijf helemaal uitgerateld is? ;)

Hier duurt het echt wel 2 minuten, zo niet 3 met een 320GB Seagate 7200.3 in Vista.
(Steam, Avira, Live Messenger, WhatPulse, DriveSpeed, Core Temp en de Last.fm scrobbler in de startup)

Mijn computer slaapt daarom altijd, hij start alleen opnieuw bij nieuwe Windows updates.
Joenes schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 20:42:
zoals al eerder gezegd ik heb het volgende programma gebruikt om mn boot te timen: link
Ok, heb het eens geprobeerd. Resultaat; 65 seconden. Maar, Messenger moest zich nog aanmelden, Steam was nog niet gestart en DriveSpeed draaide nog niet. Dit duurde een minuutje.

Nog eens twee minuten ging de schijf zich idle gedragen, dat zal Vista's SuperFetch wel geweest zijn. :)

Laatste (geforceerde) defragmentatie was vorige week.

[ Voor 70% gewijzigd door PD2JK op 08-01-2009 20:54 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
zoals al eerder gezegd ik heb het volgende programma gebruikt om mn boot te timen: link

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD

WWJD

*pluh*

Joenes schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 12:36:
Na de clean install heb ik wat problemen met de fn-key, ik heb al het een en ander geprobeerd met behulp van een topic op het forum van notebookreview.com maar dit wilde niet echt lukken. Is er iemand die tegen hetzelfde probleem is aangelopen en een snelle fix hiervoor heeft? Alvast bedankt _/-\o_ !
Ik heb het volgens deze volgorde gedaan:
(steps)
Essentially tried to work from this:
http://www.kb.sony.com/selfservice/m...200%2015201652

Substituted:
1. (same) - Sony Shared Library, restart
2. (didn't see this one, so I made a guess) - Setting Utility Services, restart
3. (same) - Vaio Event Services, restart....Voila! Now the keys all work!
Dit zijn de enige programma's die je hoeft te installeren, werkt perfect! ;)

--edit--
Als hardeschijf-behuizing kun je ook denken aan de freecom XXS, dit is een hardeschijf met een soort hoesje er om heen die je er zo kunt afhalen! Misschien zijn deze wel los verkrijgbaar;)

[ Voor 17% gewijzigd door WWJD op 10-01-2009 10:23 . Reden: link gefixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
ik kan Setting Utility Services niet vinden? Zou je deze misschien online kunnen zetten voor me?

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD

WWJD

*pluh*

Joenes schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 21:33:
ik kan Setting Utility Services niet vinden? Zou je deze misschien online kunnen zetten voor me?
Link

Orgineel komt hij volgens mij uit notebook utility's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Voor iedereen die twijfelt of hij Windows 7 X64 zal installeren, doen! Werkt heerlijk, alle keys werken en boot time is behoorlijk snel! Verder nog geen problemen gehad met programma's behalve de mounting tool, de enige die werkt is clonedvd virtual disk. Zodra ik een ftp programma geinstalleerd heb zal ik alle 64 bits drivers even uploaden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
zit er ook aan te denken windows 7 te installeren. Is het mogelijk om van een vista 32bit naar windows 7 64bits te upgraden?

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Nee, dat gaat niet. TheVMaster in "Windows 7 ervaringen topic"

Upgraden vanaf Vista x64 kan wel. Ik heb hier naast Vista-x64 ook Win7-x64 draaien, op een FZ38M weliswaar. Ik ben nog videokaartdrivers aan het zoeken, (8400m GT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

WWJD schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 20:45:
[...]
Ik heb het volgens deze volgorde gedaan:
Dat linkje werkt niet. Ben ook wel benieuwd naar de bron van je post.

Edit: \/ Thanks.

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 10-01-2009 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD

WWJD

*pluh*

Philflow schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 09:11:
[...]

Dat linkje werkt niet. Ben ook wel benieuwd naar de bron van je post.
Het komt uit dit topic van NotebookReview.com
Dit is de desbetreffende post:

Het linkje werkte (al gefixed) idd niet, deze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:30
thecompany schreef op zondag 04 januari 2009 @ 23:16:

Edit: En na een laatste keer proberen doen mijn fn keys het op Windows 7 en Vista! Ik had de verkeerde System Base Device, er waren er 2, in vista en bij Windows 7 deden ze toch nadat ik een blauw scherm kreeg bij de installatie.. Xp dus nog niet, ik las op andere forums dat je een sony programmable i/o device moet installeren, iemand hier ervaring mee?
Ook de Fn+F5/F6 (brightness) ? Die krijg ik nog niet aan de praat namelijk (maar wel mute/volume bijv). Zo ja, welke driver heb je hiervoor gebruikte ?

[edit] oplossing hierboven geprobeerd (Shared lib / Setting Utility Services / Vaio Event Services)
In het login scherm werken nu zowel Fn+F5/F6 en ook mute/volume, wordt ook netjes in een OSD getoond, maar nadat ik ben ingelogd werkt nu alleen de Fn+F5/F6 nog maar (en geen OSD). Ga ik weer terug naar het login scherm, dan werkt alles weer..
Ik draai overigens de x64 versie van Windows 7.

[edit2] Voor degenen die tegen hetzelfde probleem aanlopen, de oplossing is simpel : Na Shared lib/Setting Utility Services en Vaio Event Services geinstalleerd te hebben zet je de UAC uit en alles werk (incl. OSD).
Evt zou je ook kunnen uitzoeken welke .exe's (bv VESMgrSub.exe / VESMgr.exe) als administrator zouden moeten draaien zodat je UAC aan kan laten staan, maar daar had ik even geen zin meer in.

[ Voor 49% gewijzigd door sverzijl op 11-01-2009 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
sverzijl schreef op zondag 11 januari 2009 @ 00:49:
[...]

Ook de Fn+F5/F6 (brightness) ? Die krijg ik nog niet aan de praat namelijk (maar wel mute/volume bijv). Zo ja, welke driver heb je hiervoor gebruikte ?

[edit] oplossing hierboven geprobeerd (Shared lib / Setting Utility Services / Vaio Event Services)
In het login scherm werken nu zowel Fn+F5/F6 en ook mute/volume, wordt ook netjes in een OSD getoond, maar nadat ik ben ingelogd werkt nu alleen de Fn+F5/F6 nog maar (en geen OSD). Ga ik weer terug naar het login scherm, dan werkt alles weer..
Ik draai overigens de x64 versie van Windows 7.

[edit2] Voor degenen die tegen hetzelfde probleem aanlopen, de oplossing is simpel : Na Shared lib/Setting Utility Services en Vaio Event Services geinstalleerd te hebben zet je de UAC uit en alles werk (incl. OSD).
Evt zou je ook kunnen uitzoeken welke .exe's (bv VESMgrSub.exe / VESMgr.exe) als administrator zouden moeten draaien zodat je UAC aan kan laten staan, maar daar had ik even geen zin meer in.
Het eerste wat ik uitzet als ik vista/7 installeer is UAC dus die problemen had ik gelukkig niet.. Nu is het enige wat nog niet werkt de fn toetsen in xp, ik heb exact hetzelfde gedaan als in vista en 7 maar helaas.. Iemand die hier wel xp heeft draaien met de fn functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD

WWJD

*pluh*

thecompany schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 00:15:
Voor iedereen die twijfelt of hij Windows 7 X64 zal installeren, doen! Werkt heerlijk, alle keys werken en boot time is behoorlijk snel! Verder nog geen problemen gehad met programma's behalve de mounting tool, de enige die werkt is clonedvd virtual disk. Zodra ik een ftp programma geinstalleerd heb zal ik alle 64 bits drivers even uploaden..
Zou je dat willen doen? Heb nu ook Win7 64 bits draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
WWJD schreef op maandag 12 januari 2009 @ 09:36:
[...]
Zou je dat willen doen? Heb nu ook Win7 64 bits draaien ;)
In de eerste paar posts (drivers 1 t/m 24) van deze thread kun je ze allemaal downloaden
(alhoewel thread in italiaans, de drivers zijn gewoon engels. Deze heb ik zelf gebruikt en werken prima op Win7x64)

en hier de Win7x64 ATI Catalyst drivers/control center

[ Voor 24% gewijzigd door sverzijl op 12-01-2009 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand al iets meer waarom het niet lukt om herstel discs te maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
Ik heb zojuist de Spire Handybook en de Belkin Slim Back Pack besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenes
Ben benieuwd naar je ervaringen met de Spire Handybook. Ga je hier de Fujitisu in stoppen?

impreson.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD

WWJD

*pluh*

sverzijl schreef op maandag 12 januari 2009 @ 10:42:
[...]

In de eerste paar posts (drivers 1 t/m 24) van deze thread kun je ze allemaal downloaden
(alhoewel thread in italiaans, de drivers zijn gewoon engels. Deze heb ik zelf gebruikt en werken prima op Win7x64)

en hier de Win7x64 ATI Catalyst drivers/control center
Hej bedankt! De drivers werken idd prima onder W7 x64.(misschien iets voor de TS?)

Het is me nog niet gelukt om de fn-keys volledig werkend te krijgen. De fn-keys zelf werken prima, echter het OSD niet. Dit is soms wel, soms niet te zien, en meestal met vertraging. De media-buttons werken helemaal niet.. Iemand een oplossing hiervoor? Ben nog opzoek naar Setting Utility Services voor x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
WWJD schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:12:
[...]

Hej bedankt! De drivers werken idd prima onder W7 x64.(misschien iets voor de TS?)

Het is me nog niet gelukt om de fn-keys volledig werkend te krijgen. De fn-keys zelf werken prima, echter het OSD niet. Dit is soms wel, soms niet te zien, en meestal met vertraging. De media-buttons werken helemaal niet.. Iemand een oplossing hiervoor? Ben nog opzoek naar Setting Utility Services voor x64
UAC wel uitgezet ?
De Setting Utility Services die in de genoemde italiaanse thread staan, zijn 32/64bit volgens de version.txt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Bedankt voor de laptop tas tip! Ik ga hem morgen direct bij norrod ophalen. Ik heb nu nog een `17 inch laptoptas en die is eigenlijk te groot. Dit lijkt me een heel mooi alternatief, ik hoop wel dat het past omdat de laptop 2 cm langer is dan het notebookvak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
thecompany schreef op maandag 12 januari 2009 @ 22:37:
[...]

Bedankt voor de laptop tas tip! Ik ga hem morgen direct bij norrod ophalen. Ik heb nu nog een `17 inch laptoptas en die is eigenlijk te groot. Dit lijkt me een heel mooi alternatief, ik hoop wel dat het past omdat de laptop 2 cm langer is dan het notebookvak.
ik had contact gehad met iemand van notebookreview forums en die zei dat ie perfect pastte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
Joenes schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:09:
[...]

Ben benieuwd naar je ervaringen met de Spire Handybook. Ga je hier de Fujitisu in stoppen?
Ik heb em zojuist erin gedaan en de harde schijf is ook voor deze casing te groot :( Hij past niet dicht. Godver, weer 15 euro voor niets. (is al de 2de casing haha)

-edit- en bij de Mycom kost ie slechts 6,95 :') :')

http://www.mycom.nl/Produ...0HDD%20Casing/181577.aspx

[ Voor 14% gewijzigd door honmashinsei op 13-01-2009 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
kthxbye schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 22:55:
[...]

ik had contact gehad met iemand van notebookreview forums en die zei dat ie perfect pastte!
Dank voor het melden! Was al een beetje zenuwwachtig, heb de gok vanmiddag maar genomen en besteld bij norrod.. Ik zie dat je de hd case al binnen hebt, de tas ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD

WWJD

*pluh*

Deze tas lijkt mij wel wat:
http://catalog.belkin.com...process?Product_Id=399046

Iemand hier ervaringen mee? Want als ik zo naar de binnenmaten kijk zou hij wel ongeveer moeten passen:

Notebook Compartment: 12'' x 15'' x 2''
Afmetingen FW: 10" x 15.1" x 1.46"

Maar misschien is het wel het beste om gewoon even in de winkel te passen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
Ik heb de Belkin Slim Back Pack zojuist binnengekregen! De FW past er precies in. Ook zit er een adaptertasje bij, waar de adapter ook precies in past. Er zitten veel handige vakken in de tas waar je andere spullen kunt opbergen en hij is gemaakt van goed materiaal zodat je FW niet beschadigt! Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arata
  • Niet online
Bedankt voor de tip! Nu alleen nog een goed passende sleeve! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
Ryvion schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 14:26:
Bedankt voor de tip! Nu alleen nog een goed passende sleeve! :D
die is er ook, die tip heb ik ook van notebookreview forums :)

CaseLogic 17" Macbook sleeve, schijnt een "perfect fit" te zijn. Mag ik je vragen waarom je een sleeve wil hebben als je ook een tas ervoor hebt?

http://www.zercom.eu/inde...php?p=35&f=1&s=1&a=152782

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Aan degenen die Windows 7 draaien, werkte bij jullie na een hibernate of sleep de Wifi verbinding ook niet meer ? (uit/aanzetten van Wifi middels de knop aan de voorkant heeft dan ook geen effect).
[edit] probleem al opgelost

[ Voor 6% gewijzigd door sverzijl op 16-01-2009 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arata
  • Niet online
kthxbye schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 19:11:
[...]

die is er ook, die tip heb ik ook van notebookreview forums :)

CaseLogic 17" Macbook sleeve, schijnt een "perfect fit" te zijn. Mag ik je vragen waarom je een sleeve wil hebben als je ook een tas ervoor hebt?

http://www.zercom.eu/inde...php?p=35&f=1&s=1&a=152782
Omdat ik niet altijd een tas meeneem. Ik vind dat voor sommige gevallen nogal onhandig. En soms wil ik m'n laptop in m'n gewone tas meenemen. En dan is een sleeve wel zo fijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
sverzijl schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 07:11:
Aan degenen die Windows 7 draaien, werkte bij jullie na een hibernate of sleep de Wifi verbinding ook niet meer ? (uit/aanzetten van Wifi middels de knop aan de voorkant heeft dan ook geen effect).
[edit] probleem al opgelost
hoe heb je het probleem opgelost, als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Ik zoek mezelf suf naar de 32-bit drivers voor Windows 7 voor de FW21E. Heeft iemand een idee waar ik die kan downloaden (ik bedoel drivers zoals die voor 64-bit ook in dit topic zijn gepost).

dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
DaSaN schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 03:31:
Ik zoek mezelf suf naar de 32-bit drivers voor Windows 7 voor de FW21E. Heeft iemand een idee waar ik die kan downloaden (ik bedoel drivers zoals die voor 64-bit ook in dit topic zijn gepost).

dank!
Voor windows 7 kun je dezelfde drivers gebruiken als voor vista, heeft bij mij allemaal prima gewerkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
thecompany schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 22:51:
[...]

hoe heb je het probleem opgelost, als ik vragen mag?
In de 5100AGN device properties onder power mg de optie 'Allow the computer to turn off this device to save power' disablen. Bij een sleep zal de Wifi card dan gewoon aanblijven (dus ietsjes meer stroom trekken). Bij een hibernate gaat ie nog steeds wel gewoon uit natuurlijk (maar werkt ie wel weer na resume)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen, ik draai windows vista 64bits al een tijdje nu op de FW21E en over het algemeen werkt alles wel.
er zijn echter maar 2 problemen waar ik niet echt een oplossing voor heb:

1- regelmatig verbreekt de wifi verbinding (zowiezo bijna altijd als ie van standby afkomt, maar dat is misschien normaal).
2- video via hdmi op tv werkt prima maar audio doet het niet.. nu weet ik dat dit wel vaker mis gaat dus ik hoop dat iemand een oplossing heeft.

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD

WWJD

*pluh*

Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 15:00:
1- regelmatig verbreekt de wifi verbinding (zowiezo bijna altijd als ie van standby afkomt, maar dat is misschien normaal).
Verwijder de sony netwerk software!!
2- video via hdmi op tv werkt prima maar audio doet het niet.. nu weet ik dat dit wel vaker mis gaat dus ik hoop dat iemand een oplossing heeft.
Rechtermuisknop op het luidsprekericoon in de taakbalk, vervolgens afspeelapparaten. Kun je daar HDMI uitvoer selecteren?

[ Voor 13% gewijzigd door WWJD op 17-01-2009 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, ik heb misschien wat van die software terug gezet nadat ik vanuit de clean install drivers ben gaan installeren...

Voor wat de HDMI betreft, als ik daar kijk staat de HDMI uitvoer er wel tussen maar geeft hij aan dat deze niet is aangesloten.. Terwijl de ATI HDMI audio driver (van Realtek) wel is geeinstalleerd door mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 21:43:
Okay, ik heb misschien wat van die software terug gezet nadat ik vanuit de clean install drivers ben gaan installeren...

Voor wat de HDMI betreft, als ik daar kijk staat de HDMI uitvoer er wel tussen maar geeft hij aan dat deze niet is aangesloten.. Terwijl de ATI HDMI audio driver (van Realtek) wel is geeinstalleerd door mij.
Ik heb precies hetzeflde, met vista krijg ik wel geluid maar met windows 7 niet, ik heb geen andere drivers geinstalleerd, maar ik heb wel de hdmi device bij audio.. Zal die realtek driver is proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD

WWJD

*pluh*

sverzijl schreef op maandag 12 januari 2009 @ 20:39:
[...]

UAC wel uitgezet ?
De Setting Utility Services die in de genoemde italiaanse thread staan, zijn 32/64bit volgens de version.txt.
Ja, staat uit. Ik merk dat na een paar keer herstarten het al een stuk beter gaat! Nu werken alle knopjes :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Ik mis bij de touchpad instellingen iets als 'continuous scroll' waarbij als je vinger bij de rand van de touchpad is aangekomen je nog wel door kan blijven scrollen door alleen druk te blijven uitoefenen (voornamelijk handig als je een window aan het verslepen bent en je haalt het net niet). Ook vind ik de max instelbare pointerspeed/versnelling wat laag.

Ik had dit bij mijn vorige 2 laptops (IBM, HP) wel en merk wel dat dit toch wel een gemis is. Of is dit op eoa manier toch wel mogelijk ?

PS: verder een prima laptop de FW21Z, maar touchpad is toch wat minder.

[edit] ah het kan wel! Gewoon de Alps drivers van Toshiba (7.102.303.107) installeren en je hebt ineens veel meer opties.

[ Voor 30% gewijzigd door sverzijl op 21-01-2009 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
De meeste mensen zullen sowieso de voorkeur geven aan een muis.

Wat betreft het vervangen van de harddisk in de 21Z heb ik besloten even te wachten op de eerste reviews over de nieuwe 500GB 7200 schijven die eraan komen. (De Seagate hoort sowieso een dezer dagen uit te komen) Natuurlijk kan je naast een 320GB een externe schijf gebruiken voor opslag, maar ik blijf toch de voorkeur geven aan interne schijfruimte.

Nog een dingetje. Ik heb onlangs de laatste Ati drivers voor de videokaart aangepast met mobility modder zodat hij zou werken met de notebook-videokaart. Driver werkt goed, maar ik krijg nu telkens bij het opstarten een melding dat catalyst control center niet werkt met de geinstalleerde driver. Als ik rechtermuisknop klik op het ati logo'tje rechtsonderin dan lijkt hij ook 2 mobility Radeons te zien. HDMI werkt ook niet meer zo lekker.
Zijn er meer mensen die een aangepaste driver hebben gemaakt met mobility modder, en werkt het bij jullie wel 100% of dezelfde problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Ransom_nl schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 23:54:
De meeste mensen zullen sowieso de voorkeur geven aan een muis.
Wat jij wil, maar ik ken maar weinig mensen die de voorkeur geven aan de muis als ze op de bank/in de trein/auto/vliegtuig zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
sverzijl schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 06:51:
[...]

Wat jij wil, maar ik ken maar weinig mensen die de voorkeur geven aan de muis als ze op de bank/in de trein/auto/vliegtuig zitten ;)
Mij valt het touchpad ook wat tegen ja, ik weet niet precies wat het is maar mijn dell inspiron had toch een fijner touchpad.. Ik gebruik de muis nu veel meer. Hopelijk een kwestie van wennen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Heb sinds gisteren een FW21M, tot nu toe zéér tevreden van maar wel zeer zichtbare light bleed onderaan scherm. Als ik een bluray fullscreen bekijk, dan is bovenste zwarte balk pikzwart maar onderste lichtgrijs. Had beter verwacht van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hai heb nu al een tijdje de fw21z en bevalt me best alleen heb ik hetzelfde als ransom dat ik met mobility modder drivers voor de ati heb gemod en dat ik nu een CCC foutmelding krijg bij elke boot+de AMD GPu clock tool werkt niet meer,TIP:als je je drivers mod krijg je veel meer keuzes in je resolutie in games en in windows en dan zeg ik :join the group with non saying errors(en dat ie 2 videokaarten laat zien is denk ik normaal als je je desktop wil extenden ofzo?!)
draai nu vista 64 bit,functie knoppen werken behalve s1 en AV
en de fn knoppen kan ik alleen op scroll lock zetten,als iemand hier een oplossing heeft graag maar niet noodzakelijk
Sony staat bekend om de troep die die op hardware gooit.
nog maar een vraagje is windows 7 egt zo goed ,ik bedoel het is een beta(geen bug heaven?)
Wat wel vet bijdehand is dat ik nergens 64 bit bluetooth drivers kan vinden wie o wie kan me helpen????
al met al een hele waslijst met dingen die niet goed gaan ach jah, sony blijft een hardware fabrikant
overall is de laptop fijn qua games want die draaien wel allemaal lekker ,zie op een 1024x768 zit je zkr
deadspace,L4D,mirrors edge,HL2(1080p high),cod5encod4 (bij 5 lijkt er iets mis met mijn videokaart soort van rare fog)

EDIT:en ik merk dat web pagina's niet beeldvullend worden helup helup
Volgens mij ligt dat tog aan de html code van een website elke fw draait op 1080p en natuurlijk zit niet elke web designer met een overvloed aan tijd |:(

en de bij de spec's stond heel leuk -n mogelijkheden als netwerk kaart
nou dat kan alleen als je er een ondersteunend router bij koopt en dan haal je draft -n :?en die lijst is 10 routers groot,...... opgelicht bellen maar!!
weet iemand of je de 5100agn in monitor mode kan zetten ,met backtrack 3 kan het wel maar weet bij god niet hoe je een kernel moet compilen 8)7

voel me net een worstelaar die vecht.....met zijn laptop :'(
alvast bedankt voor tips en oplossingen

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2009 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 00:46:

en de bij de spec's stond heel leuk -n mogelijkheden als netwerk kaart
nou dat kan alleen als je er een ondersteunend router bij koopt en dan haal je draft -n :?en die lijst is 10 routers groot,...... opgelicht bellen maar!!
Ik zie niet echt waarom dit een probleem zou zijn. Het kaartje is nog prima compatibel met ABG routers en het feit dat ie al wel is voorbereid op de relatief nieuwe N technologie is alleen maar een voordeel. N routers komen steeds meer en op het moment dat jij aan een nieuwe toe bent is je laptop alvast voorbereid.

Wat betreft Windows 7 is het nog te vroeg om uitspraken te doen over stabiliteit, maar veel gebruikers zijn erg positief. Het grote voordeel is dat het een stuk lichter schijnt te zijn als Vista. Vista is gewoon erg zwaar voor je pc en dit heeft een grote rol gespeeld in de massale Vista haat.
Persoonlijk zou ik nog niet overstappen op 7 Beta als primair besturingssysteem, niet alle software installeert er vlekkeloos op.

Heb trouwens ook uitgevonden waarom ik zwaar last had van missing textures in GTA IV evenals crashes. Ik had een tijd geleden Superfetch uitgezet in Windows services. Kennelijk kon GTA niet goed overweg met het geheugen in cache en Superfetch weer aanzetten hielp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Laatst online: 22:12
Ik ben zelf helaas in het bezit van een HP laptop(welke nogal tegenvalt, buiten het feit dat hij binnen een half jaar 2x kapot is gegaan, opvallend niet? Enige niet SONY product in mijn huis en het gaat gelijk kapot >:) ), maar aangezien de rest van mijn elecktronica zo'n beetje allemaal een XMB heeft(Bravia 40W4500, PS3, PSP, BDP-S350) vroeg ik mij af of wellicht iemand al geprobeerd heeft Vaio Media Plus van de FW-Series op een niet Vaio te zetten? :)

Iemand ook al iets vernomen van de XMB-Linux versie van de P-series, die zou wel gewoon vrij beschikbaar moeten worden toch? :)

[ Voor 8% gewijzigd door Rctworld op 26-01-2009 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik ben zelf ook een sony liefhebber het is gewoon egt goed spul fw21z,psp,ps3,s500i zelfs me wekker is van sony ,BRAVIA is iets te veel van het goede maar wie weet:)
fallout3 is egt een top game speelt op high textures heel lekker,hoe speelt gta 4 op de fw21z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Ransom_nl schreef op zondag 25 januari 2009 @ 20:38:
[...]

Ik zie niet echt waarom dit een probleem zou zijn. Het kaartje is nog prima compatibel met ABG routers en het feit dat ie al wel is voorbereid op de relatief nieuwe N technologie is alleen maar een voordeel. N routers komen steeds meer en op het moment dat jij aan een nieuwe toe bent is je laptop alvast voorbereid.

jah maar ik zie het probleem wel Als ik iets koop dan verwacht ik een open boek niet dat ik er zelf achter moet komen dat draft n alleen ondersteund word met specifiek routers dan kan het wel zijn voorbereid op de toekomst maar als ze dan de routers niet meer verkopen heb ik er dan nix aan enuh ik had een n router gekocht en die zag me kaart als een g dus 50 euri naar de knoppen

evenals ze in de advertentie zetten hdmi poort
nah in of out ???! altijd out maar als nog het had wel leuk geweest als ik kon ps3n op me laptop
er zit gvd een AV knop bij 8)7 8)7 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-x
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 21:10
Hoi,

Mijn vader heeft een VGN-FW21M gekocht. Er op zitten oa 2 stickers:
- Full HD 1080
- Adembenemend Full HD 1920x1080 16,4" X-black LCD-scherm with met nieuwste schermtechnologie (twee lampen) en 100% kleurgetrouwheid - of 1600x900 - 16,4" X-black LCD voor scherpe en heldere beelden

Maar na deze topic gelezen te hebben schijnt deze laptop geen 1080 te kunnen laten zien. Ik heb in de beeldschermopties gekeken en inderdaad, de optie 1920x1080 zit er niet tussen.

Is mijn vader nu genept? Hij dacht namelijk serieus 1920*1080 er mee af te kunnen spelen...

Gekocht bij de BCC voor +/- 1020 euro overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-x
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 21:10
Nog een andere vraag:

Het lukt mij voor geen meter om een hersteldisk te maken. In de doos zitten geen hersteldisks meegeleverd dus het is van belang dat dit gaat lukken.

Ik krijg steeds de melding

Er is een fout opgetreden tijdens de diskcontrole.
Sluit dit programma, start opnieuw uw computer, start vervolgens opnieuw het proces met een nieuwe disk.
Gooi vorige disk weg.
[132][2048000]

Het heeft me nu al meerdere DVD's gekost en steeds na een halfuur/driekwartier komt bovenstaande melding op mijn scherm.

Ik krijg zin om de laptop maar terug te brengen... Heeft iemand een oplossing?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 15:43:
[...]

jah maar ik zie het probleem wel Als ik iets koop dan verwacht ik een open boek niet dat ik er zelf achter moet komen dat draft n alleen ondersteund word met specifiek routers dan kan het wel zijn voorbereid op de toekomst maar als ze dan de routers niet meer verkopen heb ik er dan nix aan enuh ik had een n router gekocht en die zag me kaart als een g dus 50 euri naar de knoppen

evenals ze in de advertentie zetten hdmi poort
nah in of out ???! altijd out maar als nog het had wel leuk geweest als ik kon ps3n op me laptop
er zit gvd een AV knop bij 8)7 8)7 :?
Hdmi in voor een laptop!? Dat heb ik echt nog nooit gezien! Iedereen die een beetje verstand heeft van laptops (of computers in het algemeen) snapt natuurlijk dat het hdmi out is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
nl-x schreef op maandag 26 januari 2009 @ 22:07:
Nog een andere vraag:

Het lukt mij voor geen meter om een hersteldisk te maken. In de doos zitten geen hersteldisks meegeleverd dus het is van belang dat dit gaat lukken.

Ik krijg steeds de melding

Er is een fout opgetreden tijdens de diskcontrole.
Sluit dit programma, start opnieuw uw computer, start vervolgens opnieuw het proces met een nieuwe disk.
Gooi vorige disk weg.
\[132]\[2048000]

Het heeft me nu al meerdere DVD's gekost en steeds na een halfuur/driekwartier komt bovenstaande melding op mijn scherm.

Ik krijg zin om de laptop maar terug te brengen... Heeft iemand een oplossing?!
Acronis true image.. Geweldig backup programma, even een boot cd downloaden, booten en een uurtje de hele schijf laten backuppen. Gaat er iets mis? Gewoon even weer booten en restoren.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 21:51
nl-x schreef op maandag 26 januari 2009 @ 22:04:
Hoi,

Mijn vader heeft een VGN-FW21M gekocht. Er op zitten oa 2 stickers:
- Full HD 1080
- Adembenemend Full HD 1920x1080 16,4" X-black LCD-scherm with met nieuwste schermtechnologie (twee lampen) en 100% kleurgetrouwheid - of 1600x900 - 16,4" X-black LCD voor scherpe en heldere beelden

Maar na deze topic gelezen te hebben schijnt deze laptop geen 1080 te kunnen laten zien. Ik heb in de beeldschermopties gekeken en inderdaad, de optie 1920x1080 zit er niet tussen.

Is mijn vader nu genept? Hij dacht namelijk serieus 1920*1080 er mee af te kunnen spelen...

Gekocht bij de BCC voor +/- 1020 euro overigens.
Sony heeft gekozen om 1 sticker voor 2 (misschien zelfs 3?) modellen te maken. 1080p is alleen voor het Z model weggelegd. Full HD zit er op zich niet onterecht op, maar komt wel krom over. Full HD mag erop staan doordat de HDMI out een externe monitor / tv full HD aan kan sturen.

Zelf denk ik dat het verschil tussen 1600x900 en 1920x1080 op een laptopscherm niet een enorm verschil maakt. Maargoed dat is mijn mening en een ander ziet het verschil wel. :)

De prijs was inderdaad leuk bij de BCC, goedkoper dan de internetwinkel. Hier nog een nieuwbakken VGN-FW21M eigenaar. Bevalt erg goed so far!! Beter dan mijn vorige ASUS (die eigenlijk ook niets meer dan lof verdiend voor zijn dienst).

Wat een software wordt er meegeleverd zeg. Het de-installeren duurt nog langer dan het installeren. :X Maar sommige tools geef ik wel een kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
m4yall schreef op maandag 26 januari 2009 @ 22:51:
[...]

Wat een software wordt er meegeleverd zeg. Het de-installeren duurt nog langer dan het installeren. :X Maar sommige tools geef ik wel een kans!
Ik schrok zo erg dat ik in een trance belandde, 30 minuten later stond er een clean x64 vista op.. :9 (en nog 2 dagen verder, windows 7 en xp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Ook al paar dagen op een FW21M aan het tokkelen, al vind ik het jammer dat ik niet wat meer heb betaald voor de FW21Z, daar zit naast een beter scherm (niet alleen qua resolutie maar zeker ook qua kleuren/zwartwaardes) ook een snellere graka in. Maar kost dan ook wel +- €400 meer. Nu goed, de FW21M is een prima laptop hoor, echt heel leuk ding om op te werken, alleen recente games zijn niet bepaald vlot te spelen (maar dan heb je ook weer excuus om die oude toppertjes uit de kast te halen :))

Zit nog met standaard build, vind het nog meevallen qua meegeleverde software, maar vermoedelijk gaat hier binnen paar dagen ook de Windows7 beta op (eerst beetje opzoekwerk doen zodat ik alle drivers kan vinden en alles werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:50
Zooo toch de knoop maar doorgehakt. Had een budget van 1000 euro voor mezelf gerekend.. Inclusief uitgebreide garantie. Zat te twijfelen tussen een Sony of een Dell Studio 15. Heb uiteindelijk toch voor de FW21e gekozen.. Vandaag bij de mediamarkt voor 840 euro. Goede prijs dacht ik zelf :) Garantie erbij en dan zit ik onder de 1000. Hoop dat hij me gaat bevallen! Allereerst gaat Vista eraf en windows 7 erop! Heb nooit aan vista kunnen wennen en Windows 7 loopt nu al zo soepel!

Vanavond weer uitpakplezier hier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:31
[b][message=31416214,noline]bij de mediamarkt voor 840 euro. Goede prijs dacht ik zelf :)
Was vanmiddag aan het twijfelen...
In Arnhem stond op het prijskaartje:
€1098,95 met 3 jaar garantie, €979,- standaard en "prijs zonder BTW" €822,69.

Volgens mij is BTW in Nederland nog altijd 19% dus had het gevoel geflest te worden en ben maar weer weggegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
Sony ververst zijn modellen wel met grote regelmaat. Zag vandaag de FW31ZJ voorbij komen. Lijkt identiek te zijn aan de FW21Z op de processor na. Voor mijn gevoel is de 21 serie nog maar net 2 maandjes uit of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickydeklerck
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-07 12:28
Ik ben al weken aan het kijken naar de FW serie. Ik ben nu eindelijk op het punt dat ik er 1 wil bestellen, maar ik kom er niet uit.

Ik zag net bij computerpirates de fw31 serie staan. Ik wilde voor de FW21E gaan, maar ik begin nu toch te twijfelen. Is de 31 serie nu beter dan de 21. Vooral qua prestaties? En wat raden jullie me aan?

Mijn budget is 950-1000 euro.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
nobleone schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 20:52:
[...]

Was vanmiddag aan het twijfelen...
In Arnhem stond op het prijskaartje:
€1098,95 met 3 jaar garantie, €979,- standaard en "prijs zonder BTW" €822,69.
Je bent in ieder geval niet geflest! Normale prijs is 119% zeg maar...

Bij een prijs van 119 euro wordt het dus 100 euro btw vrij. Dat betekent dus dat bij 100 euro er geen 19 euro vanaf gaat, maar ongeveer 16%, namelijk 100/1,19. Veel mensen konden dat niet volgen, daarom hebben ze een standaard rekenvoorbeeldje opgehangen. Die prijs klopt dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben van plan om de HD van m'n FW21Z te upgraden van 4200rpm naar 5400rpm.
Deze 4200rpm/500GB schijf is toch wel een rem op de verder snelle systeem.

Mijn voorkeur gaat uit naar een 320GB/5400rpm schijfje. 500GB is voor mij niet nodig...

Er zijn in de winkel blijkbaar twee versies: SATA150 en SATA300. Welk type is compatibel met m'n FW21Z-'tje?

Op het originele exemplaar (een Fujitsu MHZ 2500BT G1, http://www.fujitsu.com/gl...-mhz2500bt.html#footnote2) staat niet vermeld wat type (SATA150 of SATA300) het betreft.

Zijn beide types bruikbaar en wat is het verschil en zijn de consequenties?

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arata
  • Niet online
:O De FW31 serie staat idd op CP. En de FW31J staat er ook bij. Is dit de laptop waar zoveel mensen op hebben gewacht? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Heeft iemand de Fn toetsen werkend mét UAC? Ik heb na veel priegelen de Fn toetsen werkend gekregen, maar alleen als UAC uitstaat. Ik werk met Windows 7...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een aantal maanden mijn FW11M. Ik ben hier nogal onhandig mee omgegaan. Hierdoor zit ondertussen de hele cover aan de (buitenkant) onder krasjes. Ook aan de binnenkant.

Dit valt zeker niet onder garantie omdat ik het zelf heb veroorzaakt?

En valt er desnoods iets aan te doen als een nieuwe cover? Ik kan alleen een sticker vinden en voor zover ik weet is er geen spul om krasjes te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
I-King schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 14:25:
Heeft iemand de Fn toetsen werkend mét UAC? Ik heb na veel priegelen de Fn toetsen werkend gekregen, maar alleen als UAC uitstaat. Ik werk met Windows 7...
Waarom zou je in vredesnaam met UAC willen werken als tweaker? Dan weet je toch zelf wel wat je wilt installeren en wat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD

WWJD

*pluh*

Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 20:15:
Ik heb nu een aantal maanden mijn FW11M. Ik ben hier nogal onhandig mee omgegaan. Hierdoor zit ondertussen de hele cover aan de (buitenkant) onder krasjes. Ook aan de binnenkant..
Ook mijn M zit onder de krasjes, echter alleen aan de binnenkant. Terwijl ik er heel! voorzichtig mee om ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonKiller500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-06 21:39
Ik wil voor mijn Vaio fw11e een hdmi - dvi kabel kopen, alleen merk ik dat er verschillende soorten hdmi aansluitingen zijn.
Welke zit op de fw? mini hdmi (type c), of normale hdmi (type a)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Normaal.

Mini HDMI zit bijvoorbeeld op camcorders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonKiller500
  • Laatst online: 29-06 21:39
Okee, bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esh
  • Laatst online: 02-08-2024

esh

hoe is de FW21E tegenover de 'bijna' AllroundNotebookWinaar2008nov, Asus M50Vn kwa prestaties?
beide zon 1000 euri en voor dit bedrag ben ik nu ant rond kijken..

en hoe is de HD3470(256MB) tegenover een 9650M GS(1GB?) ?..

is er iets beters te kopen voor dit bedrag?..

dank,

esh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD

WWJD

*pluh*

esh schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 20:13:
Kijk vooral even op deze site http://www.notebookcheck....adeon-HD-3470.9594.0.html hier kun je beide kaarten vergelijken, maar ik kan je nu al zeggen dat de NVIDIA kaart een stuk sneller is ;) Het beste is het om voor jezelf te bepalen wat je met de laptop wilt gaan doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
esh schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 20:13:
hoe is de FW21E tegenover de 'bijna' AllroundNotebookWinaar2008nov, Asus M50Vn kwa prestaties?
beide zon 1000 euri en voor dit bedrag ben ik nu ant rond kijken..

is er iets beters te kopen voor dit bedrag?..

dank,

esh
Ik heb zelf ook voor de keuze gestaan.. Het is ongeveer 900 vs 1100 waarbij de m50vn zo goed als niet leverbaar is. De prestatie van de videokaart van de asus is een stuk beter, dus mocht dit echt invloed hebben is het de moeite waard om er op te wachten. Ik heb zelf besloten om te gaan voor de sony. Ik vond hem veeeel mooier, fijner en rustiger scherm. Hij is minder snel qua video prestaties, maar het voelt wel allemaal degelijk aan nu. Het ligt aan jouw doelen met de laptop wat je ermee wil gaan doen! Het grotere scherm op de sony is echt enorm fijn om naar te kijken. Als je veel videokaart vermogen vereist, ga dan voor de asus, als schat ik zo in dat hij moeilijk tot niet leverbaar zal zijn! (Heb rondgebeld bij shops en niemand weet iets)

Succes met de zoektocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2009 @ 15:43:
[...]

Dat je N router je FW kaart niet als N ziet zal wel aan je router(instellingen) liggen. Ik heb vandaag mijn nieuwe N router aangesloten en op mijn FW zie ik doorvoersnelheden die boven die van een G verbinding liggen. Werkt prima dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
Wie hier heeft 3dmark06 laten draaien? Ik krijg op windows 7 een score van 3039 met onderstaande specs. Ik zal straks vista even proberen, daarna xp. Op notebookcheck staat dat deze videokaart een score van 3500 zou moeten krijgen. Maar dat zal wel aan 7 liggen (hopelijk)..

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
Heb de FW21M nu 2 weken en ik moet zeggen dat hij degelijker aanvoeld dan de FZ31M die ik hiervoor had. Ook word de computer minder warm.

Ik heb trouwens geluk geluk gehad. Ik had wat drinken gemorst op het toetsenbord laptop stuk. Ik terug naar de winkel en natuurlijk niet het eerlijke verhaal verteld. Ik kreeg meteen een nieuwe mee omdat zij vonden dat een sony het ten alle tijden diende te werken. Ik heb dus super veel geluk gehad. Helaas konde ze mijn HD niet omwisselen dus ik was wel me bestanden kwijt maja het meeste stond toch ook op een andere HD. Deze laptop is dus wel zeer gevoelig voor vocht.

Wat wel weer irritant is van sony is alle software wat ze meeleveren. Je bent gewoon een uur bezig om alles te deinstaleren. Min puntje is wel de videokaart spelletjes spelen is niet echt goed te doen maar dit wist ik van te voren.
Het Scherm is echt geweldig de dubbele lamp mis ik niet (denk ik) ook worden de meeste websites gewoon goed weergegeven.
De blu-ray writer heb ik nog niet kunnen testen ik ga van de week even een schijfje kopen om de hersteldisk te kunnen maken.

• sverzijl
thecompany schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 15:46:
Wie hier heeft 3dmark06 laten draaien? Ik krijg op windows 7 een score van 3039 met onderstaande specs. Ik zal straks vista even proberen, daarna xp. Op notebookcheck staat dat deze videokaart een score van 3500 zou moeten krijgen. Maar dat zal wel aan 7 liggen (hopelijk)..
Voor de grap ook eens geprobeerd. Man wat is dat traag.. iets van 1800 met dezelfde FW21Z en ATI WDDM 1.1 drivers (niets maar dan ook niets getuned). Gelukkig gebruik ik deze laptop niet om te gamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glowingdevil
  • Laatst online: 06-05 11:36
*knip* en ook dit is niet de plek om te vragen welke het beste is.

[ Voor 107% gewijzigd door GENETX op 13-02-2009 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo

ik heb een sony Fw21m, en heb gemerkt dat de kap rond de webcam wat losjes zit! hoort dit zo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD

WWJD

*pluh*

Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 17:01:
hallo

ik heb een sony Fw21m, en heb gemerkt dat de kap rond de webcam wat losjes zit! hoort dit zo??
Is ook zo bij mijn 11M,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Is het mogelijk om de powerbutton de verlichting uit te zetten? Vooral tijdens film kijken geeft het een aardige bak licht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorgoss
  • Laatst online: 05-01 08:00
Ik ga deze week een VGN-FW21M bestellen bij 4launch.

is het verstand om al meteen de harddisk te laten upgraden naar eentje met meer tpm?
of is het makkelijk zelf te doen en zelf eentje later bij bestellen als het nodig is? dat ik het eerst gewoon de standaard uitprobeer.

alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
zorgoss schreef op maandag 16 februari 2009 @ 19:05:
Ik ga deze week een VGN-FW21M bestellen bij 4launch.

is het verstand om al meteen de harddisk te laten upgraden naar eentje met meer tpm?
of is het makkelijk zelf te doen en zelf eentje later bij bestellen als het nodig is? dat ik het eerst gewoon de standaard uitprobeer.

alvast bedankt,
Voordat je besteld, hij kost 899,- bij de MM. Scheelt je al gauw 200 euro!
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.