Iemand al terug naar de winkel geweest voor het wegvallen van het geluid?
You must be joking
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
Verwijderd
Een vraag over e-mail. Is niet echt X1 specifiek, maar ik kon geen thread vinden waar het perfect in paste, dus here goes:
Ik heb in het standaard mail programma nu twee mailboxen staan: Hotmail en een mailbox van mijn opleiding. Hotmail gaat perfect, maar die andere box heb ik wat problemen mee:
1. Het is een IMAP server, en ik zou graag willen dat hij de binnengehaalde mailtjes ook daadwerkelijk download, zodat ze ook offline beschikbaar zijn. Ik kan echter niet vinden waar ik dit kan instellen.
2. Er zit geen SMTP server bij. Nu gebruik ik die van Gmail. Het mailadres staat al "aangemeld" in Gmail, en als ik op mijn computer via thunderbird een mailtje verstuur, krijgt de ontvanger te zien dat het van een student.universiteit.nl mailadres is verstuurd. In Winmo kan ik echter dit adres niet aanpassen, en krijgt de ontvanger dus te zien dat het van een gmail adres is verstuurd. Dit is niet echt de bedoeling, ook omdat ik die box niet bij wil houden op mijn mobiel.
Zijn er add-ons of iets dergelijks te vinden voor deze wensen? Of zal ik dan een andere e-mail client moeten gebruiken. Zo ja, welke?
Ik heb in het standaard mail programma nu twee mailboxen staan: Hotmail en een mailbox van mijn opleiding. Hotmail gaat perfect, maar die andere box heb ik wat problemen mee:
1. Het is een IMAP server, en ik zou graag willen dat hij de binnengehaalde mailtjes ook daadwerkelijk download, zodat ze ook offline beschikbaar zijn. Ik kan echter niet vinden waar ik dit kan instellen.
2. Er zit geen SMTP server bij. Nu gebruik ik die van Gmail. Het mailadres staat al "aangemeld" in Gmail, en als ik op mijn computer via thunderbird een mailtje verstuur, krijgt de ontvanger te zien dat het van een student.universiteit.nl mailadres is verstuurd. In Winmo kan ik echter dit adres niet aanpassen, en krijgt de ontvanger dus te zien dat het van een gmail adres is verstuurd. Dit is niet echt de bedoeling, ook omdat ik die box niet bij wil houden op mijn mobiel.
Zijn er add-ons of iets dergelijks te vinden voor deze wensen? Of zal ik dan een andere e-mail client moeten gebruiken. Zo ja, welke?
1. Ga naar: menu/tools/options. Klik daar je account aan die je wilt aanpassen. Kies 'download size settings' en kies bij het 2e dropdown menu 'entire message'Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 11:43:
2. Hoe bedoel je er zit geen SMTP server bij? Bij je univ account niet?
Verder schijnt FlexMail een erg goede email-client te zijn, maar dat heb ik alleen maar van lezen op internet, dus oftie daadwerkelijk kan wat jij wilt weet ik niet...
oops was te gehaast,ik bedoel...ik had haar die afmeting al gegeven,maar als zij die als achtergrond selecteerd,dan komt de afbeelding wel op de display,maar 6x?
Net even gebeld... ik en nog iemand hadden het rammeltje ook, Volgens de X1 support desk is dit normaal en zijn dit de lagertjes die je hoord die nodig zijn om het scherm soepel te laten schuiven... dus bij deze iig een reactie van SE zelf.Kaas schreef op zondag 30 november 2008 @ 19:49:
[...]
Ik heb een toestel uit week 45 (gekocht bij KPN) waarbij een klein scheurtje aan het ontstaan is bij de powerknop. Tevens heb ik een rammel aan de bovenkant van het toestel. Ik ben al terug geweest bij de Primafoon, maar omdat ze daar de Xperia niet op voorraad hebben kon ik het toestel niet ruilen.
Ik heb trouwens het idee dat het opladen van de telefoon via de computer (met de usb kabel dus) enorm langzaam gaat. Als ik dan de stekker aansluit die je gewoon in het stopcontact kan doen, gaat het opladen een stuk sneller. Meer mensen die dit hebben ondervonden of zie ik spoken?
Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!
Ik heb het rammeltje ook, mooi om te weten dat SE aangeeft dat normaal zou kúnnen zijn..Centropy schreef op maandag 08 december 2008 @ 12:37:
[...]
Net even gebeld... ik en nog iemand hadden het rammeltje ook, Volgens de X1 support desk is dit normaal en zijn dit de lagertjes die je hoord die nodig zijn om het scherm soepel te laten schuiven... dus bij deze iig een reactie van SE zelf.
Dat de telefoon langzamer laadt aan de usb-poort van de computer klopt, en is normaal.
Ja, het rammeltje is normaal... Dat heeft iedere X1...Stokstaart schreef op maandag 08 december 2008 @ 12:44:
[...]
Ik heb het rammeltje ook, mooi om te weten dat SE aangeeft dat normaal zou kúnnen zijn..
Dat de telefoon langzamer laadt aan de usb-poort van de computer klopt, en is normaal.

Dat is m'n scheur

Effe die pagina laten laden...
En ik zie nu dat iemand op XDA ook een scheur heeft op dezelfde plek!
Verwijderd
Ik ben sinds 3 weken in bezit van de Xperia... Super toestel, maar dat had ik ook wel verwacht. Maar ik had ook wel wat WIndows Mobile (alhoewel Symbian net zo goed problemen heeft) problemen verwacht. Bij deze en ik kom er niet uit:
- Bij het synchroniseren met Vista (mobiel apparaatcentrum) maakt hij wel verbinding. Je hoort ook dat geluidje, en je kan de telefoon als "extra schijf" benaderen. Maar synchroniseren doet hij niet. Hij geeft als foutmelding: "Fout". En meer niet. Ik heb van de week toevallig Windows opnieuw geïnstalleerd om een andere reden. Maar sinds dien is dit probleem.
Hiervoor had ik het probleem met de foutmelding dat er iets mis is op het bureaublad. Ik heb dus Vista. Wie weet wat voor voor fout deze "Fout"-melding is, of hoe ik er achter kan komen wat de werkelijke foutcode is en vooral: wat doe ik er aan;
- Ik kan niets meer installeren op de telefoon EN de geheugenkaart. Als ik messenger live bijv. wil installeren geeft hij "Installatie van WIndows...bla.cab is mislukt." Maar... als ik een bestandje wil hernoemen/verplaatsen/kopiëren etc zegt hij: "Kan naam 'Windows...bla.cab" niet wijzigen: de toegang is geweigerd. Controleer of het bestand tegen schijven is beveiligd of momenteel in gebruik is."
Dat is bij alle bestanden, ook als ik ge-restart heb. Heb geen programma's draaien in het geheugen die er wat mee zouden kunnen doen, volgens mij. Ook ligt het niet aan F-Secure , als ik deze uitzet.
Wie kan me helpen?
Ik heb de volgende programma's erop staan/draaien. Heb T-Mobile versie:
- Xperia Tweak
- TomTom
- Youtube
- SmartPhoneTracker
- Batti
- TouchFlo 3D
Ik heb heel Google afgezocht maar voor beide problemen niets concreets kunnen vinden...
- Bij het synchroniseren met Vista (mobiel apparaatcentrum) maakt hij wel verbinding. Je hoort ook dat geluidje, en je kan de telefoon als "extra schijf" benaderen. Maar synchroniseren doet hij niet. Hij geeft als foutmelding: "Fout". En meer niet. Ik heb van de week toevallig Windows opnieuw geïnstalleerd om een andere reden. Maar sinds dien is dit probleem.
Hiervoor had ik het probleem met de foutmelding dat er iets mis is op het bureaublad. Ik heb dus Vista. Wie weet wat voor voor fout deze "Fout"-melding is, of hoe ik er achter kan komen wat de werkelijke foutcode is en vooral: wat doe ik er aan;
- Ik kan niets meer installeren op de telefoon EN de geheugenkaart. Als ik messenger live bijv. wil installeren geeft hij "Installatie van WIndows...bla.cab is mislukt." Maar... als ik een bestandje wil hernoemen/verplaatsen/kopiëren etc zegt hij: "Kan naam 'Windows...bla.cab" niet wijzigen: de toegang is geweigerd. Controleer of het bestand tegen schijven is beveiligd of momenteel in gebruik is."
Dat is bij alle bestanden, ook als ik ge-restart heb. Heb geen programma's draaien in het geheugen die er wat mee zouden kunnen doen, volgens mij. Ook ligt het niet aan F-Secure , als ik deze uitzet.
Wie kan me helpen?
- Xperia Tweak
- TomTom
- Youtube
- SmartPhoneTracker
- Batti
- TouchFlo 3D
Ik heb heel Google afgezocht maar voor beide problemen niets concreets kunnen vinden...
Is er een bekend probleem met het instellen van de twee zilveren drukknoppen? Zodra ik <Scherm draaien> toewijs aan de 'Right Key, werkt dat voor een bepaalde tijd. Zonder verder iets te veranderen via de config, wordt de knop echter weer teruggezet op 'Vandaag'..
Zijn er anderen die hier last van hebben?
Klinkt als een probleem op je toestel, en niet zozeer op je pc. Ik zou in dit geval een harde reset doen en kijken of het probleem weg is.Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 13:13:
Ik ben sinds 3 weken in bezit van de Xperia... Super toestel, maar dat had ik ook wel verwacht. Maar ik had ook wel wat WIndows Mobile (alhoewel Symbian net zo goed problemen heeft) problemen verwacht. Bij deze en ik kom er niet uit:
Wie kan me helpen?
- Xperia Tweak
- TomTom
- Youtube
- SmartPhoneTracker
- Batti
- TouchFlo 3D
Wat je misschien eerst nog kan doen is met een andere file explorer je bestanden proberen te benaderen en kijken of je dan wel kan hernoemen etc. En uiteraard moet je alle partnerverbanden op je xperia even verwijderen (maak een backup van je pim-data!) voordat je opnieuw probeert te syncen via wmdc.
Touchflo geinstalleerd? Zoek dan maar even in dit topicgaragaholic schreef op maandag 08 december 2008 @ 13:17:
Is er een bekend probleem met het instellen van de twee zilveren drukknoppen? Zodra ik <Scherm draaien> toewijs aan de 'Right Key, werkt dat voor een bepaalde tijd. Zonder verder iets te veranderen via de config, wordt de knop echter weer teruggezet op 'Vandaag'..
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Verwijderd
Ik heb een deukje en een stukje silver is eraf gegaan. Nee de telefoon is niet gevallen. Op zich allemaal nog niet zo storend als de scheuren die ik hier voorbij zie komen. Ik vraag me af hoe sterk je voor zoiets als consument staat.
Waar is bij jouw het stukje zilver eraf gegaan?Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 14:24:
Ik heb een deukje en een stukje silver is eraf gegaan. Nee de telefoon is niet gevallen. Op zich allemaal nog niet zo storend als de scheuren die ik hier voorbij zie komen. Ik vraag me af hoe sterk je voor zoiets als consument staat.
Bij mij van het uitsteeksel van de rechterknop net onder het scherm rechts.... Links zit nog wel netjes het zilver erop...
Voor zover ik weet heeft een aantal van jullie de Brodit-houder in gebruik.
Ik zou graag de passieve versie bestellen -als die weer op voorraad is-, maar ik zie op de afbeeldingen dat de speaker wordt afgedekt. Daardoor hoor je volgens mij niets meer als je bijv. Tomtom hebt draaien.
Heeft iemand hier ervaring mee? Is de interne speaker van de X1 onbruikbaar in deze houder, of valt het wel mee?
Ik zou graag de passieve versie bestellen -als die weer op voorraad is-, maar ik zie op de afbeeldingen dat de speaker wordt afgedekt. Daardoor hoor je volgens mij niets meer als je bijv. Tomtom hebt draaien.
Heeft iemand hier ervaring mee? Is de interne speaker van de X1 onbruikbaar in deze houder, of valt het wel mee?
Waar een wil is, is een stopcontact....
Watskeburt met R2L? Heeft hij al iets over z'n toestel gehoord?
Ik heb gezien dat hij een scheur heeft op precies dezelfde plek als ik...
Verwijderd
Linksboven het zilveren schermlaag van het schermgedeelte.Dbm12 schreef op maandag 08 december 2008 @ 14:29:
[...]
Waar is bij jouw het stukje zilver eraf gegaan?
Bij mij van het uitsteeksel van de rechterknop net onder het scherm rechts.... Links zit nog wel netjes het zilver erop...
In je telefooninstellingen staat bij de optie USB aan pc, ActiveSync (synchronisatie met Outlook) Als je die weer activeert dan zal je telefoon weer synchroniseren.Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 13:13:
KNIP
/KNIP
Dit zorgt er ook voor dat je geen programma's kan installeren als hij gekoppeld is aan je pc. Je telefoon zit je storagecard niet. Koppel je hem los dan heb je je storagecard weer tot je beschikking.
Gezien, er op het abbo gedeelte niet zo snel word gereageerd: er staat nu een manic monday aanbieding op vodafone.nl voor 18 euro in de maand en gratis toestel, zit nog tot 15 maart aan mn huidige toestel vast, ik weet niet wat de verwachtingen zijn qua prijzen van dit toetstel maar dit abbo lijkt heel erg goedkoop, iemand advies: 3 maanden dubbele kosten betalen maar wel de X1 voor 18 p.m. of wachten tot 15 maart en dan toestel nemen.
Ik vind dit niet "manic" goedkoop, ik zou gewoon even wachtenwildcardxl schreef op maandag 08 december 2008 @ 14:59:
Gezien, er op het abbo gedeelte niet zo snel word gereageerd: er staat nu een manic monday aanbieding op vodafone.nl voor 18 euro in de maand en gratis toestel, zit nog tot 15 maart aan mn huidige toestel vast, ik weet niet wat de verwachtingen zijn qua prijzen van dit toetstel maar dit abbo lijkt heel erg goedkoop, iemand advies: 3 maanden dubbele kosten betalen maar wel de X1 voor 18 p.m. of wachten tot 15 maart en dan toestel nemen.
Verwijderd
Ik heb ondertussen een nieuwe gekregen, met nieuwe software, maar als iemand mij belt of smst kan ik dat nummer niet opslaan op de sim, staat er niet tussen, iemand een idee?
als ik een gesprek heb gevoert krijg ik wel de melding of ik hem wil opslaan.. maar neit op de sim..
als ik een gesprek heb gevoert krijg ik wel de melding of ik hem wil opslaan.. maar neit op de sim..
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2008 15:39 ]
hij is fijn, heb net dat ding besteld bij phonehouse omdat ie dan simlock vrij is. Krijg em vrijdag binnen, ben benieuwd.
Verwijderd
Misschien is het al eens voorbij gekomen maar ik zou wel graag mijn data verbruik willen zien.
Dus de 3g / Gprs data verbruik per maand, ik zou verwachten dat daar toch zeker wel wat voor is.
Maar ik heb het nog niet kunnen vinden.
Dus de 3g / Gprs data verbruik per maand, ik zou verwachten dat daar toch zeker wel wat voor is.
Verwijderd
ff op google: http://www.spbsoftwarehou...leases/2008/dec04.html?nlVerwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:20:
Misschien is het al eens voorbij gekomen maar ik zou wel graag mijn data verbruik willen zien.
Touchflo geïnstalleerd, in het topic gezocht... Maar wellicht dat je mij even een aantal keywords kan meegeven waarmee ik het wél snel vind (alle pagina's doorlezen is óók zoeken, maar nu niet bepaald handig als er ook een zoekfunctie is). Ik kan het stomweg niet vinden, wellicht dat ik de verkeerde keywords gebruik.St@m schreef op maandag 08 december 2008 @ 13:35:
[...]
Touchflo geinstalleerd? Zoek dan maar even in dit topic
't Komt door TF3D dat je rechter toets 't niet doetgaragaholic schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:38:
[...]
Touchflo geïnstalleerd, in het topic gezocht... Maar wellicht dat je mij even een aantal keywords kan meegeven waarmee ik het wél snel vind (alle pagina's doorlezen is óók zoeken, maar nu niet bepaald handig als er ook een zoekfunctie is). Ik kan het stomweg niet vinden, wellicht dat ik de verkeerde keywords gebruik.
Touchflo schijnt de rechter softkey automatisch toe te wijzen naar Vandaaggaragaholic schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:38:
[...]
Touchflo geïnstalleerd, in het topic gezocht... Maar wellicht dat je mij even een aantal keywords kan meegeven waarmee ik het wél snel vind (alle pagina's doorlezen is óók zoeken, maar nu niet bepaald handig als er ook een zoekfunctie is). Ik kan het stomweg niet vinden, wellicht dat ik de verkeerde keywords gebruik.
Ik merk trouwens dat mijn bereik echt stukken slechter is dan mijn oude telefoon (N73), bij een gesloten ruimte (zoals bv toilet) merk ik dat ik meteen geen bereik heb, daar waar met dezelfde sim bij mn N73 ik gewoon vol 3g bereik heb... wtf is dat, hebben andere mensen daar ook last van!? Wel tegenvallertje hoor...
Verwijderd
Ikzelf gebruik de passieve houder nu een maand, geen problemen met geluidsverlies, de houder "dekt" de speaker ook niet af aangezien de X1 ruimt in de houder zit, de geleider van de Brodit "klemt" om de uiterste rand van de X1 waardoor de speaker voldoen de ruimte heeft.FCC-gast schreef op maandag 08 december 2008 @ 14:33:
Voor zover ik weet heeft een aantal van jullie de Brodit-houder in gebruik.
OK, ook ik heb sinds vanmorgen een scheur en niet zo'n kleintje ook, dit is gewoon dwars door de behuizing. Nooit laten vallen, altijd voorzichtig mee geweest. Ik heb ook nooit een haarscheurtje zien ontstaan wat ik hier lees, zo van de ene dag op de andere dag is dit ontstaan. Zoals je ziet is mijn toestel van week 44, los gekocht zonder abonnement.

Verwijderd
Aiaiai dat ziet er echt heeeeel slecht uit!LZF schreef op maandag 08 december 2008 @ 18:36:
OK, ook ik heb sinds vanmorgen een scheur en niet zo'n kleintje ook, dit is gewoon dwars door de behuizing. Nooit laten vallen, altijd voorzichtig mee geweest. Ik heb ook nooit een haarscheurtje zien ontstaan wat ik hier lees, zo van de ene dag op de andere dag is dit ontstaan. Zoals je ziet is mijn toestel van week 44, los gekocht zonder abonnement.![]()
[afbeelding]
Jammer man! X1 lijkt zo stevig maar het tegendeel is waar...
Verwijderd
Hoe vervoeren jullie je telefoon? In je broekzak??Wicked_Wy schreef op maandag 08 december 2008 @ 14:41:
Watskeburt met R2L? Heeft hij al iets over z'n toestel gehoord?
OUCH!!! Wat een gruwelijk aanzicht om te zien. Ik moet er niet aan denken dat mijn X1 hetzelfde gaat overkomen. Kans is echter behoorlijk aanwezig aangezien ik ook een "week 44 product" heb.LZF schreef op maandag 08 december 2008 @ 18:36:
OK, ook ik heb sinds vanmorgen een scheur en niet zo'n kleintje ook, dit is gewoon dwars door de behuizing. Nooit laten vallen, altijd voorzichtig mee geweest. Ik heb ook nooit een haarscheurtje zien ontstaan wat ik hier lees, zo van de ene dag op de andere dag is dit ontstaan. Zoals je ziet is mijn toestel van week 44, los gekocht zonder abonnement.![]()
[afbeelding]
Het lijkt wel of ze in plaats van stevig kunststof een mengels van Bros en plastic uit Korea hebben gebruikt! Dit kan toch alleen maar leiden tot enorme claims of terugroep acties van Sony Ericsson?!
Staat SE weer mooi. Is het niet de software die het toestel een enorme imago deuk bezorgt (P990), is het het materiaal waar het van gemaakt is! Lekker dan!
Bij mij zit ie ook of in mijn broekzak (en inderdaad ook geen skinnypants hier!) of hij ligt ergens los te glimmen. Als ze DAAR nu al niet meer tegen kunnen is het niet best. Zoals LZF hieronder al zegt, moet je hem dan aan een touwtje hangen???
op zich zou het wel fijn zijn als ze het bij een omruilactie mogelijk maken om van zilver naar zwart te gaan! (ik weet het keep on dreamin')
[ Voor 12% gewijzigd door PaT op 08-12-2008 19:18 ]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Tering! Wat een zieke scheur! Die van mij is ook verder gegaan (aan de andere kant de stylus nu) en de verf ligt er ook af.LZF schreef op maandag 08 december 2008 @ 18:36:
[afbeelding]
Ben vandaag voor de 3e keer bij de T-Mobile shop geweest, omdat ik mijn klacht al een tijd terug had neergelegd bij ze en nog niks had gehoord. Die kerel vertelde mij dat ze het probleem ondertussen erkennen en dat T-Mobile met Sony Ericsson in onderhandeling is. Hij zei dat mogelijk de foute batch teruggeroepen gaat worden. Ik wacht nog wel af, meer dan dat kan ik niet doen. Wel baal ik nog steeds enorm...
Zoals met elke telefoon die ik hiervoor heb gehad, ofwel in mijn broekzak, ofwel in mijn jaszak. En nee ik draag geen superstrakke broeken, meestal zit ie gewoon los in mijn zak. Als een telefoon hier niet tegen kan had het geen telefoon moeten worden, moet ik hem soms om mijn nek dragen aan een touwtje?Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:03:
[...]
Hoe vervoeren jullie je telefoon? In je broekzak??
Verwijderd
ik ben het met je eens dat ie in een broek ook vervoerd zou moeten worden, maar ik kan me goed voorstellen dat als je de onderkant bijv stevig vasthoudt en je flink kracht zet op de bovenkant, dat het breekt of scheurt op het zwakste punt (vergelijkbaar dus als je de telefoon recht erin hebt steken in je broekzak en je gaat zitten)...LZF schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:13:
[...]
Zoals met elke telefoon die ik hiervoor heb gehad, ofwel in mijn broekzak, ofwel in mijn jaszak. En nee ik draag geen superstrakke broeken, meestal zit ie gewoon los in mijn zak. Als een telefoon hier niet tegen kan had het geen telefoon moeten worden, moet ik hem soms om mijn nek dragen aan een touwtje?
Ik denk dat de meesten de afmeting van deze telefoon enorm vinden meevallen, het is best klein en dun... en (dus) teer...(?) Succes, hopelijk lossen ze dat correct voor je op. De mijne is ook van de bewuste slechte batch... Ik heb wel altijd vervoerd in die adapt hoes (zoek nog een mooie insteekhoes) en altijd in de jaszak...
Oh die scheur is niet normaal meer! Ik merk de laatste tijd dat ik er steeds meer op ga letten...
Wist trouwens niet dat je het op de batterij kon zien, mijn telefoon is van week 33. Kan dat uberhaupt
Hier nog geen scheuren, hoop dat dat zo blijft.
Wist trouwens niet dat je het op de batterij kon zien, mijn telefoon is van week 33. Kan dat uberhaupt
Hier nog geen scheuren, hoop dat dat zo blijft.
Je telefoon en batterij hebben elk een aparte produktiedatum, die van de telefoon staat op de telefoon zelf, onder de batterij.
Verwijderd
Allen,
is er bij iemand bekend of je met je xperia ook geluid/spraak kunt opnemen? Zoniet, is hier een programma voor te downloaden? Zoja, welke?
Alvast bedankt!
is er bij iemand bekend of je met je xperia ook geluid/spraak kunt opnemen? Zoniet, is hier een programma voor te downloaden? Zoja, welke?
Alvast bedankt!
Verwijderd
Allen,
hebben jullie er ook last van dat wanneer je een bluetooth headset of carkit aansluit op de experia. Dat wanneer je de bluetooth even uitzet op je Xperia en/of op je headset/carkit je de experia na het aanzetten van de bluetooth niet automatisch gaat zoeken naar de headset/carkit en daarmee verbindt?
Als ik namelijk de headset weer wil verbinden met de xperia moet ik eerst verbindingen/bluetooth, dan bij tabblad apparaten op de desbetreffende headset drukken (ingedrukt houden) en dan inst. als draadloos stereo (als ik bijvoorbeeld muziek wil luisteren). Dan pas gaat de Xperia pas weer in verbinding met de headset, eerder niet. Bij mijn vorige telefoon (SE K800i) ging die geheel automatisch zodra ik de bluetooth aanzette.
Iemand een oplossing hiervoor?
hebben jullie er ook last van dat wanneer je een bluetooth headset of carkit aansluit op de experia. Dat wanneer je de bluetooth even uitzet op je Xperia en/of op je headset/carkit je de experia na het aanzetten van de bluetooth niet automatisch gaat zoeken naar de headset/carkit en daarmee verbindt?
Als ik namelijk de headset weer wil verbinden met de xperia moet ik eerst verbindingen/bluetooth, dan bij tabblad apparaten op de desbetreffende headset drukken (ingedrukt houden) en dan inst. als draadloos stereo (als ik bijvoorbeeld muziek wil luisteren). Dan pas gaat de Xperia pas weer in verbinding met de headset, eerder niet. Bij mijn vorige telefoon (SE K800i) ging die geheel automatisch zodra ik de bluetooth aanzette.
Iemand een oplossing hiervoor?
Op deze site vindt je alles wat je zoekt, succes!Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:59:
Allen,
Alvast bedankt!
Kleine tip: gebruik steekwoorden combinaties: voice recording + Xperia
Ik ben heel benieuwd hoe SE dit scheuren probleem enigzins redelijk gaat oplossen. Enige compensatie zou op z'n plaats zijn. Het bedrag wat betaalt is voor dit toestel is van dien hoogte dat enige kwaliteit verwacht mag worden.
[ Voor 34% gewijzigd door Miki op 08-12-2008 20:25 ]
Hmm..zo te zien is mijn telefoon ook uit week 44
Maar tot nu toe ziet ie er nog perfect uit. Ik heb m dan ook altijd in mijn adapt hoes zitten.
PSN id: NL_SToRM
Ik betwijfel of het iets uitmaakt of ie in een hoes zit of in je broekzak. De mijne ligt 80% gewoon op het bureau, en zag er tot zondagavond ook perfect uit. Ik denk eerder dat te dun materiaal en teveel spanning in de behuizing zelf hier voor zorgt.
Ja, ik draag ehm ook gewoon in m'n broekzak, heb vrij baggy pants aan. En deze telefoon is amper groter dan m'n K800i, daar heb ik vrijwel niks mee gehad...
@ LZF: Ja, ik m'n scheur precies op dezelfde plek...
'k Zal ehm morgen langs een van de service points in Amsterdam brengen, dat kan toch gewoon zomaar?
@ LZF: Ja, ik m'n scheur precies op dezelfde plek...
'k Zal ehm morgen langs een van de service points in Amsterdam brengen, dat kan toch gewoon zomaar?
Verwijderd
Iemand?Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 12:49:
Ik heb een vraagje, weet iemand ook een programma waarmee je goed je bel en sms in de gaten kan houden zodat ik niet aan het eind van de maand extreem hoge rekeningen krijg? Zodat ik niet over mijn 1000 sms heen kom.
Installeer AE button plus, ben je van je probleem af en je krijgt er nog een smak opties bij ook (1x,2x,3x drukken of inhouden, allemaal toe te wijzen aan funties of programma's)garagaholic schreef op maandag 08 december 2008 @ 16:38:
[...]
Nu mijn probleem, TomTom, heb nu 3 versies geprobeerd, allemaal krijgen ze een goeie fix, locatie klopt ook. In het menu is te zien dat de GPS ook gewoon elke seconde update, echter op het scherm gebeurd niks. Als ik in het menu ben geweest zie je ook niet meteen de kaart, maar dat kan zo 30/40 seconden duren. vervolgens is de kaart een diashow met ongeveer 1 plaatje per minuut
Iemand een idee?
Breek je nek voorzichtig
Misschien eens kijken op www.fabrixcases.com, daar kun je zelfs ook nog een mooi motiefje uitzoeken.Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:21:
[...]
Ik heb wel altijd vervoerd in die adapt hoes (zoek nog een mooie insteekhoes) en altijd in de jaszak...
Het zijn stoffen insteelhoezen die ze precies op maat voor je maken in Singapore. In totaal kom je voor een custom X1 hoesje uit op 26.90 USD, dat is met de huidige koers € 20.93 en dat valt mij nog mee.
Een kameraad van mij heeft er eentje voor zijn Iphone 2G en dat past echt precies.
|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||
Perhaps een dom vragie mijnerzijds?
Bestaat er ook een programma om via bluetooth een sms te versturen (via je telefoon vanaf Windows XP)?
Net zoals bij Nokia het geval was met de Nokia PC Suite? Ik deed dit voorheen altijd met mijn Nokia 6233.
Wel handig omdat die T-Mobile site geen aaneengeschakelde sms'jes kan versturen.
Enig idee... heb google afgestruind.
Bestaat er ook een programma om via bluetooth een sms te versturen (via je telefoon vanaf Windows XP)?
Net zoals bij Nokia het geval was met de Nokia PC Suite? Ik deed dit voorheen altijd met mijn Nokia 6233.
Wel handig omdat die T-Mobile site geen aaneengeschakelde sms'jes kan versturen.
Enig idee... heb google afgestruind.
net toch even gebeld van de status van mijn reparatie: ze wachten op een onderdeel. Meer kon hij niet zeggen.dôh schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:13:
[...]
Tering! Wat een zieke scheur! Die van mij is ook verder gegaan (aan de andere kant de stylus nu) en de verf ligt er ook af.
Ben vandaag voor de 3e keer bij de T-Mobile shop geweest, omdat ik mijn klacht al een tijd terug had neergelegd bij ze en nog niks had gehoord. Die kerel vertelde mij dat ze het probleem ondertussen erkennen en dat T-Mobile met Sony Ericsson in onderhandeling is. Hij zei dat mogelijk de foute batch teruggeroepen gaat worden. Ik wacht nog wel af, meer dan dat kan ik niet doen. Wel baal ik nog steeds enorm...
Toen ik vroeg of het garantie was zei hij: jazeker, anders zouden ze niet zonder contact repareren. Had liever een nieuwe gehad maar het wordt iig gerepareerd. duurt ongeveer nog een weekje. Keep you posted
Shuttle SP35P2 Pro 4 GB,Intel E6850 XFX 8800 GT
Zelf denk ik dat er te weinig weekmaker in het plastic zit o.i.d.LZF schreef op maandag 08 december 2008 @ 21:02:
Ik betwijfel of het iets uitmaakt of ie in een hoes zit of in je broekzak. De mijne ligt 80% gewoon op het bureau, en zag er tot zondagavond ook perfect uit. Ik denk eerder dat te dun materiaal en teveel spanning in de behuizing zelf hier voor zorgt.
Zullen we anders gezamenlijk een e-mail opstellen die we naar Sony Ericsson opsturen?
Verwijderd
Helaas is dit niet de oplossing. Dit staat al aan. Heb 'm gereset etc... Je kan ook geen bestanden installeren op de telefoon zelf, noch de geheugenkaart. Zowel als die is aangesloten als niet op de USB. Ik had dit probleem ook VOOR dat ik een hardreset had gedaan. Daarna was het ff opgelost en nu dus weer...Romio schreef op maandag 08 december 2008 @ 14:49:
[...]
In je telefooninstellingen staat bij de optie USB aan pc, ActiveSync (synchronisatie met Outlook) Als je die weer activeert dan zal je telefoon weer synchroniseren.
Dit zorgt er ook voor dat je geen programma's kan installeren als hij gekoppeld is aan je pc. Je telefoon zit je storagecard niet. Koppel je hem los dan heb je je storagecard weer tot je beschikking.
Dat synchroniseren snap ik echt niets van... Ook al naar de firewall gekeken etc.... Kan iemand me helpen? Kan er echt nergens wat over terug vinden.
'
Thnx voor de antwoorden tot nu toe!
Ik denk dat het opzoeken van de (grotere) media (engadget, T.net) een beter idee is. Ik zou eigenlijk eerst even afwachten (en hopen) of de problemen bij de eerste batch blijven, of dat er ook nog nieuwere (mijne?dôh schreef op maandag 08 december 2008 @ 22:24:
[...]
Zelf denk ik dat er te weinig weekmaker in het plastic zit o.i.d.
Zullen we anders gezamenlijk een e-mail opstellen die we naar Sony Ericsson opsturen?
Verwijderd
Hey, nice! Maar ik heb toch de voorkeur voor leer, toch wat steviger en sjiekerMr.Viper schreef op maandag 08 december 2008 @ 21:51:
[...]
Misschien eens kijken op www.fabrixcases.com, daar kun je zelfs ook nog een mooi motiefje uitzoeken.
Het zijn stoffen insteelhoezen die ze precies op maat voor je maken in Singapore. In totaal kom je voor een custom X1 hoesje uit op 26.90 USD, dat is met de huidige koers € 20.93 en dat valt mij nog mee.
Een kameraad van mij heeft er eentje voor zijn Iphone 2G en dat past echt precies.
Ben benieuwd of ze de orignele sony verkopen (die je in Dui. gratis krijgt)...
Verwijderd
Horen jullie allemaal een 'geluid' zodra en een nieuwe email binnenkomt via hotmai? (ingesteld via het live pannel) Ik heb het wel ingesteld dat deze een geluid zou moeten laten horen bij mail en sms, maar tot nu toe nooit een geluid gehoord bij de ontvangst van een nieuw email bericht. Terwijl dit bij een sms wel het geval is.
Ja ik hoor het geluid wel het is een soort ping..
(volgens mij doettie het weer en lag het aan het scherm) ff voor de mensen die de vorige reactie die hier stond hebben gelezen maar toch ff terug gaan als het aan het scherm lag
(volgens mij doettie het weer en lag het aan het scherm) ff voor de mensen die de vorige reactie die hier stond hebben gelezen maar toch ff terug gaan als het aan het scherm lag

[ Voor 77% gewijzigd door Kev!n op 08-12-2008 22:33 ]
Edit: laat maar
[ Voor 92% gewijzigd door SToRM666 op 08-12-2008 22:34 ]
PSN id: NL_SToRM
Ben al op xda-developers bezig met een verzamelthread. Toch lullig voor mensen (zoals ik) die bij de eerste batches zaten... Ik zit hier met een gare behuizing...HendrikN schreef op maandag 08 december 2008 @ 22:27:
[...]
Ik denk dat het opzoeken van de (grotere) media (engadget, T.net) een beter idee is. Ik zou eigenlijk eerst even afwachten (en hopen) of de problemen bij de eerste batch blijven, of dat er ook nog nieuwere (mijne?) met problemen zijn.
Verwijderd
Hier ook een inieminie scheur ontdekt bij de batterij evenals een bobbeltje tussen stylus en hoofd telefooningang, ook is bij mij van de 'pijltjestoetsen' de coating eraf (gebruikte ze eerst niet, maar met een spelletje moest je ze gebruiken en ik speel dat spel even een klein uurtje ofzo en merk dat ineens die coating eraf blakert
)
edit: ook Week 44 trouwens...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2008 22:55 ]
Zou je zo vrij willen zijn je info ook op XDA developers te willen posten?Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 22:55:
Hier ook een inieminie scheur ontdekt bij de batterij evenals een bobbeltje tussen stylus en hoofd telefooningang, ook is bij mij van de 'pijltjestoetsen' de coating eraf (gebruikte ze eerst niet, maar met een spelletje moest je ze gebruiken en ik speel dat spel even een klein uurtje ofzo en merk dat ineens die coating eraf blakert)
Toch vrij treurig dat de scheurtjesthread op XDA zoveel posts heeftdôh schreef op maandag 08 december 2008 @ 22:53:
[...]
Ben al op xda-developers bezig met een verzamelthread. Toch lullig voor mensen (zoals ik) die bij de eerste batches zaten... Ik zit hier met een gare behuizing...
Heb precies hetzelfde gehad, is voor zover ik weet geen oplossing voor behalve een hard reset. Ik heb uiteindelijk maar een programmaatje aangeschaft om backups te maken van de hele telefoon inclusief programmaatjes genaamd Sprite backup en na alles geinstalleerd te hebben en alle instellingen gedaan te hebben een backup gemaakt. Nog niet hoeven te gebruiken. Ik vermoed trouwens dat er een verband is tussen het via de USB verbinden en het fout gaan van activesync. Als je namelijk de telefoon loskoppeld zonder "veilig hardware verwijderen" terwijl je hem als cardreader gebruikt dan krijg ik 9 van de 10 keer een filesys error. En volgens mij gaat het fout als je daarna verbind via active sync, of misschien meteen al...Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 22:25:
[...]
Helaas is dit niet de oplossing. Dit staat al aan. Heb 'm gereset etc... Je kan ook geen bestanden installeren op de telefoon zelf, noch de geheugenkaart. Zowel als die is aangesloten als niet op de USB. Ik had dit probleem ook VOOR dat ik een hardreset had gedaan. Daarna was het ff opgelost en nu dus weer...
Dat synchroniseren snap ik echt niets van... Ook al naar de firewall gekeken etc.... Kan iemand me helpen? Kan er echt nergens wat over terug vinden.
'
Thnx voor de antwoorden tot nu toe!
TomTom probleem was trouwens vrij simpel volgens mij. had nogal veel POI's erin staan en als ik die uitzet reageert hij een stuk beter. Heb nu alleen iets wazigs dat zodra hij een fix heeft de GPS er meteen uitklapt en zegt geen GPS-apparaat, daarna is die melding weer weg, krijgt hij weer een fix, klapt er weer uit etc. Dus even opnieuw aan het installeren, kijken of t werkt :-D
Breek je nek voorzichtig
Verwijderd
Iemand? Bij Sony-ericcson zelf word ik ook niet veel wijzer. Ze wijzen me eerst naar een firmware update die er nog niet is en nu mag ik bij een servicepoint zelf langsgaan. Maar een reden noemen...ho maar.Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 21:24:
Ik heb het in het vorige topic ook al eens aangekaart, helaas zonder antwoord, en blijf toch echt tegen een vreemd probleem aanlopen.
Als ik aan het bellen ben wordt de verbinding geregeld verbroken. Soms kan ik zo 10-tallen minuten zonder problemen bellen, soms wordt de verbinding meerdere keren achter elkaar in de eerste minuten al verbroken.
Ik heb al gecontroleerd of het aan het scherm ligt. Of ik het misschien aanraak en de verbinding daardoor wordt verbroken. Ik heb dit gecontroleerd door iemand mij te laten bellen en vervolgens het scherm aan te raken en alle knoppen in te drukken. Afgezien van de ophangtoets reageert het toestel nooit met het verbreken van de verbinding.
Het verbreken van de verbinding gebeurt niet specifiek bij 1 persoon.
Heeft niemand anders hier last van? En heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Ik hoop echt dat iemand een oplossing heeft, want voor de rest is het echt een geweldig toestel!
Ik heb precies hetzelfde probleem als in je vorige post, maar dan met Navigon! Constant het 'zandlopertje' in beeld en dan om de minuut een nieuw plaatje. Daarvóór had ik je bovenstaande probleem, welke ik heb verholpen nadat ik A-GPS heb aangezet en 1 registerwaarde heb aangepast.. Maar dus allemaal met Navigon.. Mijn posts staan op pagina 28. Heb je toevallig ook het probleem dat je TF3D klok niet ververst?The PyroPath schreef op maandag 08 december 2008 @ 23:14:
[...]
TomTom probleem was trouwens vrij simpel volgens mij. had nogal veel POI's erin staan en als ik die uitzet reageert hij een stuk beter. Heb nu alleen iets wazigs dat zodra hij een fix heeft de GPS er meteen uitklapt en zegt geen GPS-apparaat, daarna is die melding weer weg, krijgt hij weer een fix, klapt er weer uit etc. Dus even opnieuw aan het installeren, kijken of t werkt :-D

Vandaag was het Manic Monday bij Vodafone, en ze adverteerden met een gratis X1 bij een tweejarig Vodafone 22,50-abo, voor €18 per maand. Die heb ik genomen, en dan ook nog een SMS-Blox en Zorgeloos Internet erbij, voor €29,50 per maand heb ik dus een mooie telefoon, internet, en voldoende belminuten/sms. En ik krijg het eerste jaar nog €7 korting op het internet ook 
Ik heb er zin in

Ik heb er zin in
We are shaping the future
djjef85 schreef op zondag 07 december 2008 @ 16:10:
[...]
Ik gebruik zelf Resco Audio Recorder. Die VITO Audio Notes hierboven is overigens ook wel goed...
Mijn vraag gaat namelijk als volgt (heb helaas nog geen x1 en kan dus niet zelf testen).
Als ik op Resco site bekijk, zie ik het volgende staan:
"(Both sides recording is hardware dependent. If your recording contains voice of one side only, it is not due to the program's failure.)"
Is het mogelijk voor de xperia x1 te recorden van beide kanten?
[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]
Ik heb TF3D niet standaard aanstaan maar voor zover ik kan zien werkt het wel gewoon als ik hem heb draaien.Stokstaart schreef op maandag 08 december 2008 @ 23:25:
[...]
Ik heb precies hetzelfde probleem als in je vorige post, maar dan met Navigon! Constant het 'zandlopertje' in beeld en dan om de minuut een nieuw plaatje. Daarvóór had ik je bovenstaande probleem, welke ik heb verholpen nadat ik A-GPS heb aangezet en 1 registerwaarde heb aangepast.. Maar dus allemaal met Navigon.. Mijn posts staan op pagina 28. Heb je toevallig ook het probleem dat je TF3D klok niet ververst?
In TomTom heb ik dat niet verbinden opgelost door even een andere ontvanger te kiezen, annuleren te drukken en weer ingebouwde gps te kiezen, dan werkt het weer. Het niet willen draaien kwam door een overmaat aan POI dingen. Nu ik het aantal "POI weergeven op de kaart" heb terug gebracht naar een paar (flitsers voornamelijk) werkt het wel zoals het hoort, dus kan niet oordelen over Navigon...
Breek je nek voorzichtig
Verwijderd
Ik heb sinds kort "mobile phone dashboard"
is HEEEEL moeilijk aan te komen, en legaal is er helemaal niet meer aan te komen.. als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik heb gisteren dezelfde besteld, abbo 18, sms verdubbelaar gratis en inet eerst voor 4,50, 22,50 in de maand dus:), ga daarna ook omhoog naar 28 p.m. i.i.g echt een topaanbieding:), nou hopen dat alles goed gaat daar op de administratie van vodafone, ik hoor van erg veel mensen dat daar nog wel is probleempjes liggen en met dit anatal bestellingen, word d ekans op problemen natuurlijk alleen maar groter, maar bel er vanmiddag of morgne nog wel even achteraan:)Alex) schreef op maandag 08 december 2008 @ 23:35:
Vandaag was het Manic Monday bij Vodafone, en ze adverteerden met een gratis X1 bij een tweejarig Vodafone 22,50-abo, voor €18 per maand. Die heb ik genomen, en dan ook nog een SMS-Blox en Zorgeloos Internet erbij, voor €29,50 per maand heb ik dus een mooie telefoon, internet, en voldoende belminuten/sms. En ik krijg het eerste jaar nog €7 korting op het internet ook
Ik heb er zin in
Verder terug in het topic heb ik gelezen dat het switch van HSDPA naar 3G ook voor verbroken verbindingen zorgt.. Heb je continue een HSDPA verbinding en heb je daarmee goed bereik?Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 23:23:
[...]
Iemand? Bij Sony-ericcson zelf word ik ook niet veel wijzer. Ze wijzen me eerst naar een firmware update die er nog niet is en nu mag ik bij een servicepoint zelf langsgaan. Maar een reden noemen...ho maar.
Net nog weer even gebeld naar vodafone, even checken of ze mn telefonische bestelling gisteren wel goed verwerkt hebben, kunnen me er niks over vertellen omdat het gister pas is besteld, en de werknemer mij was vergeten een klantnummer mee te geven, waardoor hij untraceble voor mij is:S
Verwijderd
en ook hier sinds vanochtend het welbekende heuvellandschap tussen styles en koptelefooningang, zal binnenkort wel gaan scheuren. ook week 44 en bij hi.nl wat een brakke kwaliteit zeg!
vraag over dit: zou het mogelijk zijn om automatisch te bellen via "gsm" en data via 3g/HSDPA?SoaDmaggot schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 10:31:
[...]
Verder terug in het topic heb ik gelezen dat het switch van HSDPA naar 3G ook voor verbroken verbindingen zorgt.. Heb je continue een HSDPA verbinding en heb je daarmee goed bereik?
ik kan mij van mijn vorige telefoon (HTC3600) ook herinneren zoiets te hebben gehad, de overgang van hsdpa naar 3g?
Shuttle SP35P2 Pro 4 GB,Intel E6850 XFX 8800 GT
.................
OMG, Ik heb mijn toestel sinds 6 november, en tot die tijd geen problemen gehad ermee met scheurtjes..... Aan de buitenkant ziet hij er gelukkig ook nog goed uit. Echter nu zie ik dat meerdere ook scheuren aan de binnenkant hebben. Ik dus nu ook eens kijken met de batterijklep eraf... En ja hoor, een beginnende scheur in het plastic waar de batterij in vast wordt gehouden.........
Hiernaast had ik al dat de zilvere coating van de rechterknop af was..... Dus dat is nu dubbelop pech
Hier baal ik dus ontzettend van he. Ik hoopte dat ik geluk zou hebben met mijn toestel, maar helaas.... Want zoals we allemaal weten, als er eenmaal een scheur zit, dan scheurt dat enkel verder en verder.....
Overigens voor de statistieken:
W44 telefoon
W31 batterij
OMG, Ik heb mijn toestel sinds 6 november, en tot die tijd geen problemen gehad ermee met scheurtjes..... Aan de buitenkant ziet hij er gelukkig ook nog goed uit. Echter nu zie ik dat meerdere ook scheuren aan de binnenkant hebben. Ik dus nu ook eens kijken met de batterijklep eraf... En ja hoor, een beginnende scheur in het plastic waar de batterij in vast wordt gehouden.........
Hiernaast had ik al dat de zilvere coating van de rechterknop af was..... Dus dat is nu dubbelop pech
Hier baal ik dus ontzettend van he. Ik hoopte dat ik geluk zou hebben met mijn toestel, maar helaas.... Want zoals we allemaal weten, als er eenmaal een scheur zit, dan scheurt dat enkel verder en verder.....
Overigens voor de statistieken:
W44 telefoon
W31 batterij
[ Voor 7% gewijzigd door Dbm12 op 09-12-2008 11:38 ]
Verwijderd
Dag allemaal, ik heb al een aantal TF3D panels op internet gezien, maar kan iemand een link geven van een versie die weinig problemen (fouten) heeft en soepel draait op X1?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2008 13:12 ]
Als ik dit allemaal zo lees, dan heb ik weinig hoop voor een lange levensduur van het toestel... Heb het toestel nu een drietal weken, en ik heb gelukkig geen scheuren e.d. kunnen ontdekken. Ik ben er zuinig op, dat wel, maar het lijkt erop dat er toch wat zwakheden inzitten.
Toch vreemd, het oogt en voelt als een zeer degelijk toestel. Jammer ook, wilde het apparaat wel iets langer gebruiken dan een klein jaartje.
Om nog even terug te komen op mijn vraag van eerder (over touchflo en de rechter zilveren knop): dat het door touchflo kwam, dat is duidelijk. Ik had eigenlijk gehoopt dat er een fix was voor dit euvel, maar helaas dus
Toch vreemd, het oogt en voelt als een zeer degelijk toestel. Jammer ook, wilde het apparaat wel iets langer gebruiken dan een klein jaartje.
Om nog even terug te komen op mijn vraag van eerder (over touchflo en de rechter zilveren knop): dat het door touchflo kwam, dat is duidelijk. Ik had eigenlijk gehoopt dat er een fix was voor dit euvel, maar helaas dus
Gebruik ik inderdaad ook al een tijdje. Het enige irritante is dat je niet kan instellen dat hij smsjes en belminuten uit dezelfde bundel moet halen. Ik moet nu iedere keer om mijn totale verbruik te weten te komen mijn verstuurde smsjes (die hij keurig weergeeft) optellen bij mijn uitgaande gesprekken (die hij ook keurig weergeeft). klein dingetje dus, voor de rest een fijn progsel.Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 08:47:
[...]
Ik heb sinds kort "mobile phone dashboard"
is HEEEEL moeilijk aan te komen, en legaal is er helemaal niet meer aan te komen.. als je begrijpt wat ik bedoel.
Beste mede-tweakers,
Ik ben op zoek naar wat ervaringen of advies over andere ROM's voor mijn VF-branded schatje.. Ik hoop wat kleine dingetjes op te lossen door een verse ROM-installatie.. Ik vroeg me af of er al iemand een alternatieve ROM heeft geinstalleerd en zo ja, welke? Wat raden jullie aan, debranden, harde reset, update via SE update tool, andere optie.. Advice needed!
Alvast bedankt!
Ik ben op zoek naar wat ervaringen of advies over andere ROM's voor mijn VF-branded schatje.. Ik hoop wat kleine dingetjes op te lossen door een verse ROM-installatie.. Ik vroeg me af of er al iemand een alternatieve ROM heeft geinstalleerd en zo ja, welke? Wat raden jullie aan, debranden, harde reset, update via SE update tool, andere optie.. Advice needed!
Alvast bedankt!
In de TS staat een linkVerwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 13:11:
Dag allemaal, ik heb al een aantal TF3D panels op internet gezien, maar kan iemand een link geven van een versie die weinig problemen (fouten) heeft en soepel draait op X1?
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Lol, topic startVerwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 13:27:
I apologize for my noobity, maar houdt TS in?
Alcje in "Het Sony Ericsson Xperia X1 topic - Deel 5"
Ik werd net gebeld door iemand namens Vodafone, ik krijg mijn X1 morgen geleverd, tussen 16.15 en 20.30
... ze houden nog rekening met mijn werktijden ook, handig

[ Voor 5% gewijzigd door Alex) op 09-12-2008 13:31 ]
Verwijderd
Ook ik ben "slachtoffer" van de kwaliteit van de case van de xperia. Bij de koptelefooningang is de "verf" aan het loslaten. Er zat vanaf dag 1 al een bobbel en die is nu gebarsten. Verder (nog) geen scheuren e.d.
Telefoon van W44
Telefoon van W44
Gisteravond om 18.07wildcardxl schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 13:35:
en wanneer had je besteld?
hmm vreemd ik gister om 14.00 maar ik deed met nummerbehoud en gaan meer dagen overheen, waarschijnlijk al het daaraan liggen, vanmorgen was mijn (telefonische) bestelling nog niet eens verwerkt
Als je bestelt met nummerbehoud duurt het langer ja, het nummerbehoud moet ook eerst worden goedgekeurd door je huidige provider enzo
Volgens mij begint mijn toestel (uit de beruchte week 44 serie) ook met de aftakeling.
Het is nog miniscuul, maar dat is meestal het begin van het einde
Rond de headphone aansluiting mist een heel kleine stukje van de behuizing. Puntje om in de gaten te houden. Vanavond probeer ik er een foto van te maken...
Het is nog miniscuul, maar dat is meestal het begin van het einde
Rond de headphone aansluiting mist een heel kleine stukje van de behuizing. Puntje om in de gaten te houden. Vanavond probeer ik er een foto van te maken...
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ik heb alleen last van slijtage tpv de stylus 'ingang' met mijn week 46 toestel. Nog niets om mee terug te gaan, maar wat niet is kan nog komen..ppaddo schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 15:19:
Volgens mij begint mijn toestel (uit de beruchte week 44 serie) ook met de aftakeling.
Het is nog miniscuul, maar dat is meestal het begin van het einde![]()

Wat voor kleine dingen? Heb ook een VF-branded en nog nergens last van. Valt me wel nog mee dat het enige het VF-logo aan de onderkant is. Voor de rest gelukkig niet zo als bij de HTC's dat ook alle software die VF-look heeft.Stokstaart schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 13:23:
Beste mede-tweakers,
Alvast bedankt!
LZF schreef op maandag 08 december 2008 @ 18:36:
[afbeelding]
Ik heb mijn toestel nu net een maand en dacht geluk te hebben met het scheuren en barst probleem, maar vandaag check ik nog een keer en jaaaaaa hoor een scheur. Precies hetzelfde als op de foto hierboven. Ook de mijne is nooit gevallen of andere rare dingen mee gedaan en idd de mijne komt ook uit week 44
Liever geen bloemen.
De problemen die ik eerder in dit topic heb genoemd maar waar ik de oplossing nog niet voor heb gevonden.. Het niet updaten van mn TF3D klok en het supertraag verversen van mn locatie bij Navigon. Plus het feit dat VF vast wel weer maanden later dan SE de updates zal uitbrengen. Vind het toch wel fijn om zo snel mogelijk de updates eroverheen te gooien..Pirate-Bozz schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 15:52:
[...]
Wat voor kleine dingen? Heb ook een VF-branded en nog nergens last van. Valt me wel nog mee dat het enige het VF-logo aan de onderkant is. Voor de rest gelukkig niet zo als bij de HTC's dat ook alle software die VF-look heeft.
Voor de rest heb ik voor het eerst inderdaad niks aan te merken op branded software!
Er komen serieus elke dag meer mensen bij met cracks in hun telefoonbigmouth schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 15:56:
[...]
![]()
![]()
![]()
Ik heb mijn toestel nu net een maand en dacht geluk te hebben met het scheuren en barst probleem, maar vandaag check ik nog een keer en jaaaaaa hoor een scheur. Precies hetzelfde als op de foto hierboven. Ook de mijne is nooit gevallen of andere rare dingen mee gedaan en idd de mijne komt ook uit week 44
Ik denk dat ze dat allang door hebben, echter nog geen passende marketing strategie c.q. oplossing kunnen bieden aan de huidige klanten. Oftewel, blijven doorgeven, en blijven zeuren net zolang totdat ze er wat aan gaan doen. Ook al ben ik vrij zeker van het feit dat ze "as we speak" bezig zijn een oplossing te bedenken hiervoor.Wicked_Wy schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 16:04:
[...]
Er komen serieus elke dag meer mensen bij met cracks in hun telefoonTot nu toe zegt de X1 support centre dat we het maar naar de winkel terug moeten brengen... Wanneer gaat SE doorkrijgen dat er echt iets mis is met de telefoons... ???
Het is en blijft hun paradepaardje, en als deze ook in een slecht daglicht komt, dan denk ik dat de samenwerking sony/ericcson niet lang te leven meer heeft.
Verwijderd
Ook hier! Geen scheur... maar een stukje afgebroken naast de plek waar je klepje er af haalt....Wicked_Wy schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 16:04:
[...]
Er komen serieus elke dag meer mensen bij met cracks in hun telefoonTot nu toe zegt de X1 support centre dat we het maar naar de winkel terug moeten brengen... Wanneer gaat SE doorkrijgen dat er echt iets mis is met de telefoons... ???
Persoonlijke status updates zijn niet nodig
[ Voor 88% gewijzigd door DaannO op 09-12-2008 19:18 ]
Dat zullen ze wel doorhebben maar aangezien het er op lijkt dat het om een beperkt deel gaat. "W44" vermoed ik dat ze het via de gebruikelijke garantie willen oplossen.Wicked_Wy schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 16:04:
[...]
Ik heb nog niks gelezen over W45 of later, en zelf ook nog niks mis met mijn W45.
Een terugroepactie zou de media te erg alarmeren en niet goed zijn voor het imago van Sony erricsson.
Op deze manier proberen ze hunzelf niet onnodig in een negatief daglicht te stellen en geen mensen ongerust te maken die het toestel nog willen kopen.
Op het moment dat het om grotere groepen blijkt te gaan als de inmiddels beruchte week 44 zullen ze denk ik pas actief iets gaan doen.
Jammer voor de mensen met een W44 maar aan de andere kant repareren ze het in ieder geval en word het probleem niet ontkend.
Ik heb de mijne net terug!
Had hem opgestuurd omdat het batterijklepje op geen mogelijkheid vast bleef zitten, en hij belachelijk veel crashte..
Wel erg snel, binnen een week! terug gekregen! Klepje blijft nu zitten, en volgens mij hebben ze ook iets met de software gedaan. Kreeg hem ge-hardreset terug in ieder geval.
Ik heb er ook een uit week 44, maar geen scheurtjes of bobbels. Ook niet onder het klepje, maar ik blijf er op letten! Wat ik wel heb, is op het 'ok' knopje een wit vlekje.
Alsof het van binnenuit komt, een verkleuring... Je voelt het niet. Ik heb er ook geen last van. Maar het is toch weer wel wat voor een toestel uit W44 he..
Had hem opgestuurd omdat het batterijklepje op geen mogelijkheid vast bleef zitten, en hij belachelijk veel crashte..
Wel erg snel, binnen een week! terug gekregen! Klepje blijft nu zitten, en volgens mij hebben ze ook iets met de software gedaan. Kreeg hem ge-hardreset terug in ieder geval.
Ik heb er ook een uit week 44, maar geen scheurtjes of bobbels. Ook niet onder het klepje, maar ik blijf er op letten! Wat ik wel heb, is op het 'ok' knopje een wit vlekje.
Alsof het van binnenuit komt, een verkleuring... Je voelt het niet. Ik heb er ook geen last van. Maar het is toch weer wel wat voor een toestel uit W44 he..
Blijf er idd op letten. Ik dacht de dans ook ontsprongen te zijn, maar na zo'n 1 maand ineens totaal uit het niets zit die grote scheur er. Ik denk dat als je een W44 toestel hebt dat dit probleem vroeg of laat wel komt opzetten.BKNDY schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 16:43:
Ik heb er ook een uit week 44, maar geen scheurtjes of bobbels. Ook niet onder het klepje, maar ik blijf er op letten!
Heb al 2x naar T-mobile gebeld maar die afdeling is zo druk dat er geadviseerd wordt om later terug te bellen. Over zo'n 15 minuten maar weer eens proberen dan...
Edit: net T-mobile gesproken. Ze sturen mij een envelop op waarmee ik 't toestel naar hun terug kan sturen. Ben benieuwd hoe lang dit "geintje" gaat duren. Gelukkig heb ik hier mijn ouwe trouwe N95 nog liggen als backup-toestel.
[ Voor 15% gewijzigd door bigmouth op 09-12-2008 17:17 ]
Liever geen bloemen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Discussie over abonnementen en levertijden kan in [ABO] Het X1 levertijden en abonnementen topic.
Discussie over de scheurtjes kan vanaf heden in Het Sony Ericsson Xperia X1 Scheuren / Problemen topic.
Discussie over abonnementen en levertijden kan in [ABO] Het X1 levertijden en abonnementen topic.
Discussie over de scheurtjes kan vanaf heden in Het Sony Ericsson Xperia X1 Scheuren / Problemen topic.