Het Sony Ericsson Xperia X1 topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste
Acties:
  • 109.779 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 12:03
DaSaN schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 11:06:
[...]

Over wijsneus gesproken: zoeken is ook een kunst he.

klik klik klik => Het Sony Ericsson Xperia X1 topic - Deel 6
Hmm... 8)7 my bad... alhoewel het alsnog niet door Besu is gepost, en er een verschil zit in bobbel en bubbeltje.....

Anyway, ik wilde iig duidelijk maken dat ik wel degelijk gezocht had ;) en dat de vraag dus niet uit luiheid uit de lucht kwam vallen.

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 23:28
marcelbulthuis schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 11:52:
[...]

En moest ook jij er voor tekenen? Of is ie netjes door de deur gedrukt...
Heb net het info-nummer gebeld en die wisten niets anders dan dat je hem gewoon in de bus ontvangt.
Wel handig als je bijna nooit thuis bent.

Levertijd indicatie: 4-6 weken.... nog ff wachten dus... :z
Moest hier net wel tekenen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danny1909
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 22:56
Joehoe bij mij is hij ook binnen, ook niet door de brievenbus, maar mijn vriendin heeft hem aangenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Die film is maar 400MB, hoop dat ie wel een beetje goede kwaliteit is :) Zal zo wel even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Benmen schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 09:28:
[...]

Ja dat heb ik hier met securew2 ook. Maar wat mij ook opvalt is dat het bereik zelfs met hoogste prestatie zeer slecht is van het draadloze netwerk. Eigenlijk sinds dat secure w2 is geinstalleerd heb ik hier in huis en op de HHS (die hebben gewoon een drama wifi netwerk) maar 1/2 streepjes wifi...
Ik vinde Wifi ontvangst ook op zijn hoogst gezegd matig. Niets meer dan dat... helaas
Ze hadden het bijna net zo goed eruit kunnen laten.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Het is niet nodig om te melden dat je het geheugenkaartje met daarop Hancock wel/nog niet binnen hebt. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:05
psy schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 13:01:
[...]

Ik vinde Wifi ontvangst ook op zijn hoogst gezegd matig. Niets meer dan dat... helaas
Ze hadden het bijna net zo goed eruit kunnen laten.
Ik ben juist zeer tevreden over het WIFI ontvangst.... Tja, dat hij niet zo sterk is als op je laptop.... lijkt me niet meer dan logisch. Kleinere chip, minder energie dat wordt gebruikt.... Wees maar blij. Anders was je batterij helemaal snel leeg.

Overigens over SecureW2. Ikzelf zit op de VU Amsterdam, en heb het daar in 1x aan de praat gekregen :) Mocht je er niet uitkomen. PM mij even of als je ook op de VU zit loop even langs de Digidesk :)

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

mocht iemand het nog willen WM rdp6
http://www.kckenterprises.com/WM6RDP.cab

is het trouwens mogenlijk om dit ook via umts/hsdpa aan het werk te krijgen? programma start namelijk zelf geen sessie :/
via wifi /activesync werkt het wel

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
De RDP van WM 6.1 is interessanter, heeft meer functies :) Overigens werkt het prima voor mij via WiFi en HSDPA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boontjes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-06-2023
Is het trouwens mogelijk programma's te installeren in de nederlandse taal op een X1 met een Engels ROM ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Uiteraard... waarom zou dit niet kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een ongelovelijk mooie beeldkwaliteit zeg. Echt fantastisch gewoon hoe de film wordt weergegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Tsunami schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 15:02:
De RDP van WM 6.1 is interessanter, heeft meer functies :) Overigens werkt het prima voor mij via WiFi en HSDPA.
ik ga eens ff zoeken :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
weet iemand of het mogelijk is om je toestel in landscape mode te zetten zonder de slider te gebruiken?

ik krijg een snellere fix met het toestel dicht, maar wil tom tom graag in landscape gebruiken zonder de keyboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

markmg schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 15:40:
weet iemand of het mogelijk is om je toestel in landscape mode te zetten zonder de slider te gebruiken?

ik krijg een snellere fix met het toestel dicht, maar wil tom tom graag in landscape gebruiken zonder de keyboard
Dit meen je toch niet echt serieus die vraag he?

Deze link dan nog maar een keer. En de volgende keer dan maar weer eens zoeken op landscape of op roteren!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 15:19:
Wat een ongelovelijk mooie beeldkwaliteit zeg. Echt fantastisch gewoon hoe de film wordt weergegeven
Ik vind het anders tegenvallen, de resolutie is maar 400x240 volgens mij, en bij overgangen zie je zat artifacts. Maargoed, voor zo'n klein scherm hoeft het ook niet veel te zijn, je ziet toch geen detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vonkie schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 09:39:
Het is een wonder...
De bel ging zojuist.. TNT...
Met het 4GB geheugenkaartje... :+
Hehe bij mij dus ook vanmorgen geleverd..... het kaartje is trouwens gelocked. Je kunt de content niet kopieren naar een ander kaartje, werkt dan niet meer helaas.

ET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik overigens de enige die de camera van de Xperia crap vindt?
Als ik het vergelijk met mijn vorige SE toestel (k800) is deze echt een stuk trager en slechter.

Al mijn foto's zijn bewogen en de camera heeft geen flitser, maar een fel licht die altijd schijnt en ervoor zorgt dat alle mensen met hun ogen gaan knijpen. Ruk!

Ook heb ik nog een probleem: Als ik mijn toestel opstart, krijg ik een seconde of 3 het PINcode scherm te zien en dan gaat 'ie verder met opstarten. Ik moet nu zelf op de telefoon-knop drukken om de PINcode in te toetsen. Is deze omweg te omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Dbm12 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 13:24:
[...]

Ik ben juist zeer tevreden over het WIFI ontvangst.... Tja, dat hij niet zo sterk is als op je laptop.... lijkt me niet meer dan logisch. Kleinere chip, minder energie dat wordt gebruikt.... Wees maar blij. Anders was je batterij helemaal snel leeg.

Overigens over SecureW2. Ikzelf zit op de VU Amsterdam, en heb het daar in 1x aan de praat gekregen :) Mocht je er niet uitkomen. PM mij even of als je ook op de VU zit loop even langs de Digidesk :)
Weet je wanneer het mij werkt? Alleen op de etage zelf, en dan nog moet je geluk hebben. Op die ene etage zonder WiFi (gewoon thuis), vergeet het dan maar rustig. Vergelijken met de laptop is eigenlijk zelfs een belediging voor de laptop :O
Vooral het telkens verliezen van het signaal vind ik ronduit irritant.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
psy schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 17:45:
[...]

Weet je wanneer het mij werkt? Alleen op de etage zelf, en dan nog moet je geluk hebben. Op die ene etage zonder WiFi (gewoon thuis), vergeet het dan maar rustig. Vergelijken met de laptop is eigenlijk zelfs een belediging voor de laptop :O
Vooral het telkens verliezen van het signaal vind ik ronduit irritant.
Hier totaal geen problemen.
Andere kant van het huis,of 4 muren verder, werkt het nog steeds.... Op de uni, waar er niet overal punten hangen, heb ik altijd 1 streepje te pakken waardoor het gewoon werkt..... Ik heb er ook zeker niets over te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjef85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09-2020
Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 17:35:
Als ik het vergelijk met mijn vorige SE toestel (k800) is deze echt een stuk trager en slechter.
nee hoor, dat is al 20x gezegd 8)7

en dat andere probleem: pincode (voor je sim) uitzetten en, als je dan toch een pincode wil om het apparaat op te starten gewoon een pincode voor je tel instellen (via start/settings)

[ Voor 22% gewijzigd door djjef85 op 05-12-2008 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Dan heb je vast een beter Wifi station dan mkij (Versatel modem en 3com accesspoint). Ik dacht dat het allemaal prima werkte maar de laptop is gewoon veel beter blijkbaar met relatief zwakke signalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjef85
Ik vind de wifi ontvangt ook echt waardeloos, zo waardeloos dat ik zelfs thuis over HSDPA internet. Beneden (als ik vlak bij mn modem zit) heb ik vol bereik, maar ga ik boven in mn slaapkamer zitten (praktisch boven het modem) dan heb ik maar 1 streepje en valt hij soms weg. Bij settings op max. performance zetten heeft bij mij niks geholpen. Alle laptops in huis hebben overal vol bereik... Een van de weinige minpuntjes aan de X1 vind ik.

[ Voor 12% gewijzigd door djjef85 op 05-12-2008 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:49
Ik heb hem vanmiddag ontvangen. Op het eerste gezicht lijken de toetsen te klein om op te werken maar het is alleen even wennen. Nu werkt het prima.

Ik heb mijn Unimaas account geconfigureerd in outlook. Ik heb alleen problemen met gmail, ik heb het zelf geprobeerd in te stellen maar ook via de tutorial in dit topic. Ik krijg steeds dat als hij gaat connecten dat hij om het wachtwoord vraagt, ik typ dit in en dat gaat hij zoeken om vervolgens weer om een wachtwoord te vragen.

Het lijkt wel alsof het dit niet pakt?

Iemand ideeën hierover?

Edit: Wifi even getest, ik zit op de begane grond, modem staat op de 2e etage. Heb 3 streepjes en zeer goede snelheid. Geen problemen mee dus.

[ Voor 31% gewijzigd door Pirate-Bozz op 05-12-2008 18:32 . Reden: nvm ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024

Al mijn foto's zijn bewogen en de camera heeft geen flitser, maar een fel licht die altijd schijnt en ervoor zorgt dat alle mensen met hun ogen gaan knijpen. Ruk!
Bij camera-settings -> scènes moet je m op sport zetten, dan schijnen de foto's beter te zijn.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Laatst online: 02-09 22:17

Ook heb ik nog een probleem: Als ik mijn toestel opstart, krijg ik een seconde of 3 het PINcode scherm te zien en dan gaat 'ie verder met opstarten. Ik moet nu zelf op de telefoon-knop drukken om de PINcode in te toetsen. Is deze omweg te omzeilen?
Ja, door alle applicaties die automatisch contact zoeken met internet uit te schakelen.

[ Voor 26% gewijzigd door DaSaN op 05-12-2008 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
djjef85 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 17:54:
[...]

nee hoor, dat is al 20x gezegd 8)7

en dat andere probleem: pincode (voor je sim) uitzetten en, als je dan toch een pincode wil om het apparaat op te starten gewoon een pincode voor je tel instellen (via start/settings)
En dan na diefstal de dief lekker met je sim in een ander toestel laten bellen? niet zo';n goed idee naar mijn mening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjef85
DaSaN schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 18:31:
[...]

En dan na diefstal de dief lekker met je sim in een ander toestel laten bellen? niet zo';n goed idee naar mijn mening...
Als ik een telefoon jat doe ik nooit de sim in een ander toestel (vooral niet als het een xperia is). Effe zonder gekheid, ik begrijp wat je bedoeld, maar ik niet zo para dus heb helemaal geen pincode ingesteld, ben te lui om elke keer een pincode in te typen. Ik vind het vooral irritant wanneer je wat programma's aan het installeren bent of een beetje aan het tweaken bent en je doet een soft reset. Ik had het in het begin ook aanstaan, maar na een dag werd ik al gek en heb 'em nooit meer teruggezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
  • Laatst online: 19-04 20:41
Sinterklaas bij SE?

Nou ik heb me geheugen kaartje binnen

Afbeeldingslocatie: http://www.kevinbos.nl/4gb.jpg

Binnen de 30 dagen dus :P

Hancock speelt echt als een trein! Super kwaliteit :)

Hij installde wel 1 of andere Sony Pictures Cab ofzo :)

[ Voor 30% gewijzigd door Alcje op 05-12-2008 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Laatst online: 29-08 22:37

Heb je misschien Xperiatweak geïnstalleerd? Wanneer je de optie aanzet om automatisch een juist panel te laten opstarten (bij het opstarten van de telefoon), dan verdwijnt inderdaad na een aantal seconden het pincode-scherm om het juiste panel op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
:
Friendly_Ghost schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 17:35:

Nou moet zeggen in donkere ruimtes enzo maakt hij betere fotos dan mijn k850i. Die flitser is zo sterk dat ie alles wit maakt.

Als je bij je camera het lampje aan doet. Dan flits ie er wel mee hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
Is het handig om zonder SD-kaartje al software te installeren (ik denk aan advanced config tool, SQL, .net fw 3.5) ?

Het lijkt me dat hij genoeg vrije ruimte heeft, ook al heb ik nog geen uitbreidingskaart erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Pirate-Bozz schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 20:07:
Is het handig om zonder SD-kaartje al software te installeren (ik denk aan advanced config tool, SQL, .net fw 3.5) ?

Het lijkt me dat hij genoeg vrije ruimte heeft, ook al heb ik nog geen uitbreidingskaart erin.
Ik installeer altijd al mijn software op het toestel zelf. In mijn ervaring draait ie dan wat stabieler, en er is meer dangenoeg opslagruimte op het toestel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Paters schreef op woensdag 03 december 2008 @ 13:38:
Ik zit ook te twijfelen tussen de Touch HD en de Xperia X1. Het enige voordeel wat ik kan vinden is dat dat de Xperia X1 een fysiek toetsenbord heeft. Helaas heb ik de Touch HD nog niet in handen gehad om het virtuele toetsenbord te testen. Ik neig echter steeds meer om toch voor de Touch HD te gaan. Kan iemand me nog overtuigen om toch voor de X1 te gaan? :)
Wij hier op het SEX1 topic zitten er niet om jou te overtuigen om er ook één te nemen ;)

En waarom heb je dan nog niet met een HTC-HD gespeeld?
Bij iedere phoneshop kan je 'm zo proberen.
Heb je trouwens al een SEX1 in je handen gehad en getest?
Lijkt me nl. van niet anders zou je je vragen helemaal niet gesteld hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Alcje schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 19:33:
Kun je ook achter komen op welke resolutie het is gecodeerd, en ook welke codecs hierbij zijn gebruikt?

Dan weten we waar Xperia beste in werkt, tenzij er een speciale Sony codec erbij moet :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked_Wy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-09 22:56
Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 17:30:
[...]

Hehe bij mij dus ook vanmorgen geleverd..... het kaartje is trouwens gelocked. Je kunt de content niet kopieren naar een ander kaartje, werkt dan niet meer helaas.

ET
'k Kan die bestanden trouwens wel kopieren via zo'n USB-adaptertje voor de MicroSDHC kaartjes... Maar dan heb ik die bestanden nu op m'n 8gig kaartje en installeer ik de CAB en open dat Sony Pictures programma via het Windows menu, maar dan vind'ie de filmbestanden niet... :| Weet iemand hoe dit opgelost kan worden?

Ik heb al die bestanden van 't 4gig kaartje op m'n 8gig gezet in een mapje dat ik Hancock genoemd heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:( :( heb ook de film binnen. leuk maar nu zijn bijna al mijn symbolen met strepen er doorheen!!!!!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

djjef85 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 17:59:
Ik vind de wifi ontvangt ook echt waardeloos, zo waardeloos dat ik zelfs thuis over HSDPA internet. Beneden (als ik vlak bij mn modem zit) heb ik vol bereik, maar ga ik boven in mn slaapkamer zitten (praktisch boven het modem) dan heb ik maar 1 streepje en valt hij soms weg. Bij settings op max. performance zetten heeft bij mij niks geholpen. Alle laptops in huis hebben overal vol bereik... Een van de weinige minpuntjes aan de X1 vind ik.
Exact. Nu mijn T-Mobile abo eindelijk werkt internet ik ook alleen maar met HSDPA in huis. Dat werkt verder gelukkig wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het zou natuurlijk ook zomaar kunnen dat het bereik van de wifi-module met de antenne te maken heeft.

ik heb ff een volstrekt niet verantwoord testje uitgevoerd, en eigenlijk presteert het ding ongeveer net zo als een pcmcia-kaartje of usb-stickje.
een mini-pci kaartje met de antenne in het scherm draait natuurlijk rondjes om alledrie :P
"anders?"
ondergetekende heeft nergens last van, maar heeft niettemin een sweex-prul van 20 eur :P

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2008 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Mjah ik vind het beetje krom dat mensen gelijk die Xperia af gaan zeiken.

Kan misschien ook wel aan je eigen setup thuis liggen.

Ik heb hier allemaal linksys routers staan ook draadloze. En als ik beneden zit heb ik 3 strepen.

Dus tjah.

Je moet gewoon je wifi op beste prestaties zetten. Klaar.

Anders heb je gewoon prul :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsunami schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 15:15:
Uiteraard... waarom zou dit niet kunnen?
Ik zit eraan te denken om toch maar een zwarte in Engeland te bestellen en hoewel ik vrij zeker was dat het zou moeten kunnen twijfelde ik er opeens aan.... 8)7 Zou de complete Engelse ROM ook vervangen kunnen worden door een NL-ROM i.p.v. installatie van een talenpakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 22:00:
[...]

Ik zit eraan te denken om toch maar een zwarte in Engeland te bestellen en hoewel ik vrij zeker was dat het zou moeten kunnen twijfelde ik er opeens aan.... 8)7 Zou de complete Engelse ROM ook vervangen kunnen worden door een NL-ROM i.p.v. installatie van een talenpakket?
Roms kun je gewoon vervangen idd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook net mijn T-Mobile Xperia binnen, maar ik snap een paar dignen nog niet?
Mijn smsjes worden als een soort chat weergegeven, niet zoals op mijn oude Tytn, en het werkt ook niet, want mijn smsjes komen niet altijd aan en er komt ook niks bij in de chat..

Iemand een idee hoe dit komt?
Weet iemand of de T-Mob versie nog verschillen heeft en of het handig is om een andere rom te installeren?

Hmm zal eerst eens xperiatweak proberen.. Iemand trouwens een standaard NL rom voor me? Ik vind die Tmob roms altijd zo sloom..

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2008 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Alcje schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 19:33:
Sinterklaas bij SE?

Nou ik heb me geheugen kaartje binnen

[afbeelding]

Binnen de 30 dagen dus :P

Hij installde wel 1 of andere Sony Pictures Cab ofzo :)
Doe is die cab ergens uploaden aub ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasonk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-02-2022
Blij dat iedereen aan het genieten zijn met zijn/haar Experia,
geweldig ding, HTC Touchflo 3D geinstalleerd (wel beetje traag maar mooie panel) maar ik loop nog steeds met 2 problemen:

- Activesync doet nog steeds niet vlekkenloos, na een tijdje weer Mobile Device deleten zodat hij weer alles kan syncen zonder fouten.

- MMS-en gaat niet met Vodafone, kan wel ontvangen maar niet versturen, zelfs Vodafone-shops heeft geen antwoord derop en de instellingen op hun site klopt niet:

Kies het tabblad 'Servers' en controleer hier het profiel 'Vodafone MMS' of maak het aan via 'Nieuw'

* Servernaam: Vodafone MMS
* Gateway: 192.168.251.150
* Poortnummer: 8799
* Serveradres: mmsc.mms.vodafone.nl
* Verbinden via: Vodafone live!
* Verstuurlimiet: 300K
* WAP-versie: WAP 2.0

Bij verbindingen kan ik geen 'Vodafone live' kiezen alleen Vodafone GPRS of MMS maar beiden werken ook niet.

Heeft 1 van jullie ook dit probleem?

Mvg, Sonk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde toch nog even terugkomen op het MSN verhaal (heb al dingen terug gelezen / gezocht maar kan tot nu toe alleen de oplossing van de diverse versies verwijderen / toevoegen vinden... en ben daar iets te veel leek voor (noem het bang iets te verzieken) om dat te doen.

Ik heb een Unbranded toestel (ben er overigens wel blij mee !!) msn werkt dus niet, de andere dingen die niet wilde werken heb ik op kunnen lossen maar hier kom ik gewoon nog niet helemaal uit...

tis heel vreemd MSN werkt prima als ik hem via WIFI verbind... en zodra ik dus via Vodafone GPRS ga verbinden krijg ik de bekende melding van niet kunnen aanmelden ivm geen bereik of iets dergelijks... alles erom heen werkt dus wel (internet en alles, stonden idd nog wat dingetjes niet goed maar die heb ik nu recht gezet en nog is het probleem met msn) kan het gewoon niet uitstaan...

mijn vraag is nu is er eeen ander oplossing dan eerder beschreven (want dat was een oplossing voor een tmobile toestel) of moet ik die procedure volledig uitvoeren... moet ik eerst mijn windows live verwijderen van mijn foon ?? zo ja hoe ??? want kan nergens vinden programmaatje verwijderen althans daar staat live messenger enzo niet tussen... daarna... heb 1 van die ander bestandjes inmiddles op mijn pc gedownload en kunnen vinden maar die fixed kan ik niet terug vinden of alleen engels en heel oud ?? of is dat de bedoeling... daarna dus installen en soft reset ... batterij verwijderen ??? of niet ??

hoop dat er ook een makkelijkere mogelijkheid te bedenken is...
Miran

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
DaannO schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 22:05:
[...]

Hmm ik heb ingeschakeld dat hij automatish cab files wist :P maar weet niet of ie dat ook van dat geheugen kaartje doet. Ik zie geen cab staan.
Volgens mij is dat alleen van de telefoon :)

Er zit namelijk op die geheugenkaartje een autorun van een .exe :)

Dus heb even alles voor je gezipped zonder de movies uiteraard. Want dat mag niet van got he :P

http://www.sendspace.com/file/d1proe

Zet het maar ff op je geheugen kaartje en laat me weten of ie het doet :)

Ik deed geheugen kaartje erin en hij begon gelijk te installen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Alcje schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 22:01:
[...]

Roms kun je gewoon vervangen idd :P
Sterker nog: er bestaat helemaal niet zoiets als een talenpakket. Altijd complete rom flashen, als je een andere taal wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 22:14:
Ik wilde toch nog even terugkomen op het MSN verhaal (heb al dingen terug gelezen / gezocht maar kan tot nu toe alleen de oplossing van de diverse versies verwijderen / toevoegen vinden... en ben daar iets te veel leek voor (noem het bang iets te verzieken) om dat te doen.

Ik heb een Unbranded toestel (ben er overigens wel blij mee !!) msn werkt dus niet, de andere dingen die niet wilde werken heb ik op kunnen lossen maar hier kom ik gewoon nog niet helemaal uit...

tis heel vreemd MSN werkt prima als ik hem via WIFI verbind... en zodra ik dus via Vodafone GPRS ga verbinden krijg ik de bekende melding van niet kunnen aanmelden ivm geen bereik of iets dergelijks... alles erom heen werkt dus wel (internet en alles, stonden idd nog wat dingetjes niet goed maar die heb ik nu recht gezet en nog is het probleem met msn) kan het gewoon niet uitstaan...

mijn vraag is nu is er eeen ander oplossing dan eerder beschreven (want dat was een oplossing voor een tmobile toestel) of moet ik die procedure volledig uitvoeren... moet ik eerst mijn windows live verwijderen van mijn foon ?? zo ja hoe ??? want kan nergens vinden programmaatje verwijderen althans daar staat live messenger enzo niet tussen... daarna... heb 1 van die ander bestandjes inmiddles op mijn pc gedownload en kunnen vinden maar die fixed kan ik niet terug vinden of alleen engels en heel oud ?? of is dat de bedoeling... daarna dus installen en soft reset ... batterij verwijderen ??? of niet ??

hoop dat er ook een makkelijkere mogelijkheid te bedenken is...
Miran
Heb je je proxy nog aanstaan?

Als dat het probleem is verdien je billenkoek, want dat had je met gemak kunnen vinden in dit topic;)!

[ Voor 5% gewijzigd door DaSaN op 05-12-2008 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:$ :$ :$ slik.... na bijna 1 week OPGELOST !! dankjewel, heb geen moment daar an gedacht omdat instellingen via vodafone zegt MET proxy... dus nooit verwacht dat het zo simpel was.... ook de rest werkt goed ... perfect dankjewel voor deze nuttige tip !! okaal is het diverse malen gezegd, ik had het niet goed begrepen/gelezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
DaSaN schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 22:24:
[...]

Sterker nog: er bestaat helemaal niet zoiets als een talenpakket. Altijd complete rom flashen, als je een andere taal wilt.
Tjah dat zeg ik toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de standaard NL rom? Die van T-Mobile is zo brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 22:46:
Volgens mij is die er nog niet. Moet je ff op XDA loeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik zag hem al niet staan op XDA, daarom vroeg ik hier of iemand hem had. De TMob versie heeft namelijk geen Windows Live Messenger erop.. Daarnaast heb ik liever de standaard rom. Niemand die een unbranded NL Xperia heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Hmmm ja dat klopt ja. Ik moet zeggen dat ik echt vanaf begin veel gezeik hoor van mensen met Tmobile. Ik heb vodafone, en echt vanaf begin tot eind werkte alles :) en heb alles geprobeerd en erop gezet :) en loopt als een trein gewoon! Go vodafone :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tmobile als provider is zelf wel ok, heb een prima abbo bij ze, maar waarom ze nou altijd MSN ervanaf halen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
catt4u schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 20:25:
[...]

Wij hier op het SEX1 topic zitten er niet om jou te overtuigen om er ook één te nemen ;)
Het is nooit verkeerd om aan anderen te vragen of je mening gebaseerd is op de juiste feiten. :)
En waarom heb je dan nog niet met een HTC-HD gespeeld?
Bij iedere phoneshop kan je 'm zo proberen.
Heb hem in Utrecht nergens kunnen vinden (mediamarkt, tmobile, vodafone, etc). Mocht je nog een winkel weten hoor ik het graag.
Heb je trouwens al een SEX1 in je handen gehad en getest?
Lijkt me nl. van niet anders zou je je vragen helemaal niet gesteld hebben :+
Jup...wel in handen gehad. Zeker een leuk toestel, echter een groot scherm zoals dan van de Touch HD heeft zeker voordelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 22:46:
Mag ik vragen wat je er brak aan vindt? Hier werkt 'ie het volgens mij niet veel langzamer dan de standaardrom.

Edit: Ah ja, MSN. Daar ben ik ook naar aan het zoeken...

[ Voor 9% gewijzigd door HendrikN op 05-12-2008 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft de Hancock film. Ik kan de bestanden wel kopieren naar m'n andere mem. Maar ze kunnen niet afgespeeld worden. Het zijn .mo bestanden. En via de 4 gig kaart open hij via een autorun denk ik. Hij speelt de bestanden ook niet af via WMP maar via MoPlayer? De bestanden zijn ook niet te openen op beide kaarten via verkenner. Dus tot nu toe krijg ik het nog niet aan de praat vanaf m'n andere kaart.
Heb alles in de root gekopieerd of in een map maar beide helpen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Trouwens, dat onscreen tobo van de HD is echt geweldig. Heb hem laatst geinstalleerd op m'n X1 en het typt zeker wel net zo fijn als het hardware tobo (de h/w-buttons typen niet echt lekker weg imo).
Zo is het een stuk lekkerder om te surfen, hoef je ook niet constant met dat Tobo uitgeschoven te webbrowsen, want die gebruik je toch maar zelden (binnen Opera, om te internetten bedoel ik dan).

Ik krijg echt meer een MID-gevoel dan dat ik een telefoon in me handen heb, en dat is eigenlijk ook precies wat ik wou (incl. fatsoenlijke agenda/mail-client). Nu alleen nog een fatsoenlijke processor, want het is goed te merken dat de X1 nog steeds niet Opera Mobile fatsoenlijk trekt zodra de webpagina een beetje complex is (b.v. tweakers frontpage). Zelfs al hang je een WiFi netwerk van >15Mbit erachter, het laden duurt nog steeds best lang.

Oh, en Opera Mobile crasht echt gewoon TE vaak. Soms ook echt 5x achter elkaar op dezelfde pagina. Beetje jammer, en ik hoop dat een nieuwe ROM dat zou kunnen verhelpen.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
SirNobax schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 23:42:
Ik krijg echt meer een MID-gevoel dan dat ik een telefoon in me handen heb, en dat is eigenlijk ook precies wat ik wou (incl. fatsoenlijke agenda/mail-client). Nu alleen nog een fatsoenlijke processor, want het is goed te merken dat de X1 nog steeds niet Opera Mobile fatsoenlijk trekt zodra de webpagina een beetje complex is (b.v. tweakers frontpage). Zelfs al hang je een WiFi netwerk van >15Mbit erachter, het laden duurt nog steeds best lang.

Oh, en Opera Mobile crasht echt gewoon TE vaak. Soms ook echt 5x achter elkaar op dezelfde pagina. Beetje jammer, en ik hoop dat een nieuwe ROM dat zou kunnen verhelpen.
Tjah duh dat ligt niet aan de xperia hoor. Htc van me pa is ook rete traag.

oplossing:

Opera mini. als ik tweakers.net invoer. in 2 seconde BAM staat de site er :P

Dus opera mini erop zetten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Opera Mini is zeker snel, maar dat komt omdat er weinig grafische opbouw in zit. En het kan niet zoomen. De letters blijven klein, geen tabbed browsing. Dus dat heeft wat beperkingen.

Eigenlijk kan ik Opera Mini niet echt als browser noemen, maar als een client: soort website viewer. Je pagina's gaan namelijk eerst via speciale Opera server die sites stript en herbouwt, waardoor ze wat compacter worden en dus sneller ingeladen worden. Zo krijg je gevoel dat Opera Mini zelf snel is, maar dat komt omdat het reeds gestripte sites zijn. Dus niet geheel zelfstandige browser.
Opera Mobile is echte zelfstandige browser omdat het wel direct hele site inleest. Dat is natuurlijk wat langzamer, maar maakt wel mooiere pagina's. Zelfs Tweakers.net ziet er al veel mooier uit.

Morgen maar nieuwe informatie verzamelen voor mijn xperiapedia site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
MrDummy schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 23:58:
[...]

Opera Mini is zeker snel, maar dat komt omdat er weinig grafische opbouw in zit. En het kan niet zoomen. De letters blijven klein, geen tabbed browsing. Dus dat heeft wat beperkingen.
Euhm ik wil niet lullig doen. Maar opera mini kan gewoon zoomen hoor. Je hebt onderin een knop zoom.

En anders tab je 2 keer op het scherm en zoomed ie ook in 8)

Ik heb wel advanced versie weet niet of het daar aan ligt, mag aannemen dat de gewone dat ook kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Ik zit in Tweakers.net via Opera Mini (java applet dus) maar ik zie nergens speciale zoom functie en 2x tikken doet niks. Het schuift alleen wel snel genoeg rond.

Met Opera Mobile is zoomfunctie bekend en dat weet ik allang.
Vraag me toch af waarom je toch nog praat over de zoomfunctie in Opera Mini. Dat moet ik echt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
Alcje schreef op maandag 01 december 2008 @ 17:20:
[...]

Opzich is xperia tweak super. Maar je hoeft niet alles te gebruiken :) Panels is pas nieuw in de laatste versie en die zou ik lekker uit laten staan!

[...]

Die performance heeft te maken met de snelheid :)

Ik zou hem niet standaard laten staan op 0 en 8000 ofzo.

Ik zou de bovenste op 16 duizend zetten en onderste ook! :)

Heeft te maken met snelheid van programma's en de de andere was voor Graphishe dingen. Dus als je bijv filmpies kijkt enzo.

Ik heb ze allebij op zelfde gezet! :)

Maakt het een stuk sneller!
Ik maak zelf gebruik van Advanced config tools. Daar zit ook een tabje performance onder. Maar niet precies de waarden die jij beschrijft. Wel o.a. filesystem cache maar ook nog een paar anderen.

Is het handig om te testen met de waardes of maar gewoon gaan met die banaan en alles op de max zetten? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasonk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-02-2022
@BlackFlower: Dus jou MMS-en werkt wel? Hoe staan jou MMS instellingen?

Mvg, Sonk
Hmmm ja dat klopt ja. Ik moet zeggen dat ik echt vanaf begin veel gezeik hoor van mensen met Tmobile. Ik heb vodafone, en echt vanaf begin tot eind werkte alles :) en heb alles geprobeerd en erop gezet :) en loopt als een trein gewoon! Go vodafone :P

[ Voor 62% gewijzigd door dasonk op 06-12-2008 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
MrDummy schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 00:13:
Ik zit in Tweakers.net via Opera Mini (java applet dus) maar ik zie nergens speciale zoom functie en 2x tikken doet niks. Het schuift alleen wel snel genoeg rond.

Met Opera Mobile is zoomfunctie bekend en dat weet ik allang.
Vraag me toch af waarom je toch nog praat over de zoomfunctie in Opera Mini. Dat moet ik echt zien.
Dan zou ik toch maar even opera mini advanced downloaden. :) want je hebt onderin in het midden een knop zoom.

En je kunt ook 2 keer tikken. Nog even gechecked!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Pirate-Bozz schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 00:31:
[...]

Ik maak zelf gebruik van Advanced config tools. Daar zit ook een tabje performance onder. Maar niet precies de waarden die jij beschrijft. Wel o.a. filesystem cache maar ook nog een paar anderen.

Is het handig om te testen met de waardes of maar gewoon gaan met die banaan en alles op de max zetten? :9
Die advanced config heb ik ook en die gaat echt maar tot hele lage waarden. Heel raar. tot bij 128 kb enzo blaablbala :) Had ik gistyer ook naar zitten kijken!

gewoon even xperiatweak 2.0 downloaden :)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=441439

Die is echt voor xperia gemaakt en zou die waarden ook aanhouden. Ik heb ze alle 2 op 16000 staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 23:38:
Wat betreft de Hancock film. Ik kan de bestanden wel kopieren naar m'n andere mem. Maar ze kunnen niet afgespeeld worden. Het zijn .mo bestanden. En via de 4 gig kaart open hij via een autorun denk ik. Hij speelt de bestanden ook niet af via WMP maar via MoPlayer? De bestanden zijn ook niet te openen op beide kaarten via verkenner. Dus tot nu toe krijg ik het nog niet aan de praat vanaf m'n andere kaart.
Heb alles in de root gekopieerd of in een map maar beide helpen niet.
d'r zit een foldertje in de blister, met een leuk tekstje aan de binnenkant :P

een hoop blabla, maar het komt er op neer dat ze echt alleen vanaf de geleverde kaart spelen, en dat als je de kaart formatteert, dat het dan nooit meer wil.
had vanmiddag al ergens op internet gelezen dat het na een hard reset ook over en uit is.

maw: digital restrictions management...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Alcje schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 23:46:
[...]
Tjah duh dat ligt niet aan de xperia hoor. Htc van me pa is ook rete traag.

oplossing:

Opera mini. als ik tweakers.net invoer. in 2 seconde BAM staat de site er :P

Dus opera mini erop zetten :D
Oh, ok . Dus zolang het bij jouw vaders telefoon ook traag is, is het geen probleem?
Wat is dat nou voor iets raars. De X1 heeft gewoon een dikke bottleneck ergens zitten (hoogst waarschijnlijk de op 528mhz lopende ARM11 gebaseerde chipset) die er voor zorgd dat webbrowsen nog steeds niet soepel gaat.
Als ze er gewoon een op 400/500mhz lopende ARM Cortex erin hadden gedaan was er niets aan het handje.

En no shit dat Opera Mini sneller is. Opera Mini is bedoeld voor underpowered 'domme' telefoons. Alles word gecached en geprerendered door een server-farm van Opera. Mini is dus niet volledig html compatible, geen java, geen javascript, geen AJAX, geen flash, geen gif'jes, etc.
Opera Mini met Mobile vergelijken is hetzelfde als notepad met MS Office 2007.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked_Wy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-09 22:56
DaannO schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 22:05:
[...]

Hier is die CAB
http://www.sendspace.com/file/whvpqz

Die CAB installeert een Sony Pictures PPC Mobi-player.

Nu heb ik al die bestanden naar een andere kaart gekopieerd en dan installeer ik die player opnieuw en start ehm, maar dan vind'ie de filmpjes niet... Kan ook nergens aangeven waar de locatie is van de filmpjes :(

Hope someone can help me/us out! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
Nog even terugkomend op de batterij.

Ik gebruik me telefoon nu zoals ik me oude telefoon ook zou gebruiken. Oftewel, je belt ermee, je smst ermee en je kijkt erop voor de tijd, en loopt wat door menu's te browsen. Extra heb ik nu Tomtom 7 erop gezet, hier nog 30 min mee gespeeld, 2x 10 min een spelletje gespeeld en kort een filmpje gekeken. (Dus eigenlijk al meer dan op een normale telefoon, aangezien je dat daar allemaal niet op kan doen)

Hij is nu al 3 dagen niet opgeladen, en ik heb nog meer dan de helft over in batterijduur..... Oftewel, de batterij van de X1 is even goed als mijn batterijduur van de K800i. Hier kon ik toen hij nieuw was ook 6-7 dagen mee doen zonder op te laden. Moraal van het verhaal.

Tegen veel berichten in, en complete filmkijk situaties vermijdend, is de batterij meer dan goed. En je kan er prima 7, misschien wel 8-9 dagen mee doen als je hem gewoon normaal gebruikt zoals je een andere telefoon ook gebruikt. Doe je iets meer, dan slinkt dat tot 5 dagen. Ga je films kijken dan houdt het op met 1-2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesnam
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 14:21
En je kan er prima 7, misschien wel 8-9 dagen mee doen als je hem gewoon normaal gebruikt zoals je een andere telefoon ook gebruikt. Doe je iets meer, dan slinkt dat tot 5 dagen. Ga je films kijken dan houdt het op met 1-2 dagen.
Volgens mij is dat per situatie verschillend. Ik heb een constante Bluetooth verbinding voor mn parrot in de auto. Om het half uur wordt mn mail opgehaald, synchroniseer ik regelmatig met Activesync mijn agenda en ik internet regelmatig. Daarnaast bel en sms ik redelijk veel per dag. Conclusie: ik moet de lader elke dag aansluiten, anders valt de batterij uit. oja: Scherm gaat automatisch na 40 sec. inactief uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wesnam schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 11:08:
[...]

Volgens mij is dat per situatie verschillend. Ik heb een constante Bluetooth verbinding voor mn parrot in de auto. Om het half uur wordt mn mail opgehaald, synchroniseer ik regelmatig met Activesync mijn agenda en ik internet regelmatig. Daarnaast bel en sms ik redelijk veel per dag. Conclusie: ik moet de lader elke dag aansluiten, anders valt de batterij uit. oja: Scherm gaat automatisch na 40 sec. inactief uit.
Ik haal net 2 dagen met mijn batterij. Redelijk netjes dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genotsknots
  • Laatst online: 25-11-2023
Is er al iemand die het voor elkaar gekregen heeft om Caz radio werkende te krijgen op z'n X1?

Bijvoorbeeld GSplayer en Opera kunnen hem niet afspelen. En in IE kun je hem niet afspelen. Als je op internet zoekt kom je hier en daar wel programmatjes tegen, maar dat zijn alleen voorgeprogrammeerde zenders die werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
SirNobax schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 01:58:
[...]

Oh, ok . Dus zolang het bij jouw vaders telefoon ook traag is, is het geen probleem?
=
Nee dat is gewoon een feit :) Dat dat langer duurt. Ik had ook liever de nromale gebruikt. Maargoed opera mini draait gewoon als een trein, Ik draai met de advanced :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het mogelijk is om die standaard Opera te deleten en Opera Mini in te stellen als vaste browser? Want ik zie Opera niet staan tussen de andere programmas bij progs verwijderen.

Verder vind ik dat die batterij nu na een week gebruiken niet echt lang meegaat.
Uurtje internet, half uurtje bellen en een klein uurtje muziek luisteren op een dag en dan is die al gauw op 40%.

Ander kritiekpunt ik heb best vaak dat wanneer ik ophang of swap van programma dat beeld en/of prog beginnen te freezen. Dus druk ik een paar keer op die rechter 'ophang' knop of rechtsboven kruisje om uit een scherm te komen.. gebeurt er niks of pas na een seconde of 10 zie ik weer mn startscherm.. had niet verwacht dat toestel op winmobile zo instabiel kan zijn op momenten.

Daarnaast zijn de video opnames echt belachelijk slecht.. alles is blurry.. gister paar mensen in de woonkamer willen filmen ziet er niet uit.. gewoon wazige beelden.. moet ik een statief neerzetten ofzo?! whattefuck?! Het geluid tijdens video is al helemaal van een schandalig slecht niveau voor een toestel van dit niveau. Lijkt wel de herrie onder filmpjes op mn vorige nokia 6300. Dit kan echt niet..

Is er een mogelijkheid dat je camera ook beter gaat werken na een firmware update of is dat meer iets wat betrekking heeft op andere zaken?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2008 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Laatst online: 27-08 11:55
Mn X1 begint er slechter en slechter uit te zien. Bij de aan/uitknop is er dus een kleine hoeveelheid lak afgebladderd, bij de batterijklep (waar je je nagel eronder moet steken om hem open te wippen) is het hoekje van de behuizing afgebroken (fotos volgen) en aan de bovenkant waar het batterijklepje in de behuizing zou moeten steken begint nu ook de lak af te bladderen..

Gelukkig ben ik nog steeds aan het wachten opdat de koeriersdienst hem op komt halen (binnen 8 dagen aanspraak gemaakt op de omruilgarantie) maar Vodafone dwingt me op deze manier eigelijk de mobiel te verzekeren aangezien ik geen zin heb de mobiel met enige regelmaat een week kwijt te zijn...

Lekker :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xu
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04 07:47

Xu

SoaDmaggot schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 12:50:
Mn X1 begint er slechter en slechter uit te zien. Bij de aan/uitknop is er dus een kleine hoeveelheid lak afgebladderd, bij de batterijklep (waar je je nagel eronder moet steken om hem open te wippen) is het hoekje van de behuizing afgebroken (fotos volgen) en aan de bovenkant waar het batterijklepje in de behuizing zou moeten steken begint nu ook de lak af te bladderen..

Gelukkig ben ik nog steeds aan het wachten opdat de koeriersdienst hem op komt halen (binnen 8 dagen aanspraak gemaakt op de omruilgarantie) maar Vodafone dwingt me op deze manier eigelijk de mobiel te verzekeren aangezien ik geen zin heb de mobiel met enige regelmaat een week kwijt te zijn...

Lekker :/
Je maakt me nu wel aan het twijfelen, met een aanschaf van een x1 :+ . Ik krijg nu een indruk van ja het toestel voelt wel solide maar slijtage is heel snel. Klopt mijn assumption?

BTW waarom wordt je gedwongen door vodafone om hem te verzekeren? valt dat niet onder 1 jarige fabrieksgarantie?

[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Xu schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 13:07:
[...]

Je maakt me nu wel aan het twijfelen, met een aanschaf van een x1 :+ . Ik krijg nu een indruk van ja het toestel voelt wel solide maar slijtage is heel snel. Klopt mijn assumption?

BTW waarom wordt je gedwongen door vodafone om hem te verzekeren? valt dat niet onder 1 jarige fabrieksgarantie?
Ik heb hem nu een maand. En hij is geheel onbeschadigd. En glimt nog evenveel als toenikhem kreeg :)

Bij vodafone word je niet gedwongen om hem te verzekeren hoor. Heb ik ook niet gehad. :)

Vodafone toestel loopt wel als een trein btw :)

Aanzetten en werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Eindelijk ook Hancock kaartje binnen van Sony.
Het blijkt dat er een andere codec wordt gebruikt; en wel MobiClip codec.

Het lijkt alles soepel te lopen, maar ik ontdek dat er niet eens op 704x400 pixels is gecodeerd, maar iets van 452x200 pixels. Dat is veel lager. Dankzij de scherpe scherm van Xperia kan ik al grote pixels goed zien.
Dat verklaart gewoon dat het lekker smooth loopt. Geen verrassing dit keer. We kunnen prima op die resolutie encoden en op WMP laten lopen. Gaat ook perfect.
De Hancock film is daardoor maar 360 mb groot.

Helaas is eigen player erg slecht: geen player controle. Zo kun je niet even vooruit spoelen wat je al hebt gezien, geen tijdsweergave hoe lang het duurt. Zeer spartaans.
Waar is volume controle? Enige wat ie kan onthouden is laatste playback.

Mobiclip komt van http://www.mobiclip.com/
Deels niet gratis nog wel. Ik weet niet of Personal Videos gratis is, aangezien er ook geld handel in zit.
Er zit een online videotheek in, waar je video kan kopen of huren (huren is heel duur: maximaal 48 uur kijken binnen 30 dagen, terwijl kopen maar dubbele kost)
Ik wed dat het DRM achtige codec is. Niet eens moeite waard, zeker als je net zo goed voor die prijs echte DVD kan kopen en thuis zelf rippen en vervolgens kijken op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 22:51:
Ja ik zag hem al niet staan op XDA, daarom vroeg ik hier of iemand hem had. De TMob versie heeft namelijk geen Windows Live Messenger erop.. Daarnaast heb ik liever de standaard rom. Niemand die een unbranded NL Xperia heeft?
Ik heb hier gisteren ook nog naar zitten zoeken. De enige die ik kon vinden was een aangepaste T-Mobile rom, maar ik zou ook het liefst de originele NL rom hebben.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjef85
[...]

Je hebt sowieso 2 jaar garantie volgens de Europese wetgeving (dat heeft overigens niet zoveel met de fabrieksgarantie te maken). En ja, daar valt het wel onder, alleen de pech is dat je je toestel een tijdje kwijt bent. De verkoper is je overigens wel verplicht een leen toestel te bieden. Doet hij dit niet, dan kan je een nieuw product vragen, weigert hij dit ook, dan kan je de koopovereenkomst ontbinden.
Sommige verkopers bieden extra garantie aan waardoor je binnen zoveel tijd (langer dus dan de (meestal) standaard 8 dagen) een nieuw toestel meekrijgt.

@ hieronder: bron: consuwijzer

[ Voor 16% gewijzigd door djjef85 op 06-12-2008 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
En je kan er prima 7, misschien wel 8-9 dagen mee doen als je hem gewoon normaal gebruikt zoals je een andere telefoon ook gebruikt. Doe je iets meer, dan slinkt dat tot 5 dagen. Ga je films kijken dan houdt het op met 1-2 dagen.

^^^
dit is toch klinkklare onzing van SE

Mijn batterij haalt 2 dagen max.. met wat geinternet, gebel, mp3 luisteren..
Ik gok in totaal 2 uurtjes per dag aan gebruik en dan laat ik m ook savonds aanstaan op vliegtuigstand (omdat het ding per se aan moet staan wil je dat het alarm afgaat sochtends)

instellingen zijn verder redelijk ongewijzigd, geen framework (meer), geen advanced config (meer), alleen xperia tweak.

toestel is een week oud.

p.s. vreten panels ook batterij.. dus dat de ene panel sneller je batterij reduceert dan de ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djjef85 schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 13:16:
[...]

Je hebt sowieso 2 jaar garantie volgens de Europese wetgeving (dat heeft overigens niet zoveel met de fabrieksgarantie te maken). En ja, daar valt het wel onder, alleen de pech is dat je je toestel een tijdje kwijt bent. De verkoper is je overigens wel verplicht een leen toestel te bieden. Doet hij dit niet, dan kan je een nieuw product vragen, weigert hij dit ook, dan kan je de koopovereenkomst ontbinden.
Sommige verkopers bieden extra garantie aan waardoor je binnen zoveel tijd (langer dus dan de (meestal) standaard 8 dagen) een nieuw toestel meekrijgt.
offtopic:
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 13:27:
quote:

^^^
dit is toch klinkklare onzing van SE

Mijn batterij haalt 2 dagen max.. met wat geinternet, gebel, mp3 luisteren..
Ik gok in totaal 2 uurtjes per dag aan gebruik en dan laat ik m ook savonds aanstaan op vliegtuigstand (omdat het ding per se aan moet staan wil je dat het alarm afgaat sochtends)

instellingen zijn verder redelijk ongewijzigd, geen framework (meer), geen advanced config (meer), alleen xperia tweak.

toestel is een week oud.

p.s. vreten panels ook batterij.. dus dat de ene panel sneller je batterij reduceert dan de ander?
Ik heb hem altijd op het SPB panel staan, en dat zeg ik.... NU zit hij op de helft.. Nadat ik nog eens 30 min vandaag heb gebeld, en 10 smsjes verder ben.... Nu moet ik zeggen dat ik wel merk dat de batterijindicator het beter is gaan doen dan in het begin.... Als ik dit deed bij me toestel toen hij net nieuw was, had ik inderdaad een kortere duur.

Ik laat me batterij altijd leeglopen tot hij zegt dat hij aan de lader moet, of dat hij op 1 streepje staat.... Misschien maakt dat het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrDummy schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 13:11:
Helaas is eigen player erg slecht: geen player controle. Zo kun je niet even vooruit spoelen wat je al hebt gezien, geen tijdsweergave hoe lang het duurt. Zeer spartaans.
Waar is volume controle? Enige wat ie kan onthouden is laatste playback.
Met de normale drukknoppen links/rechts/omhoog/omlaag kun je doorspoelen (niet erg snel) en het volume aanpassen.

------------

Misschien niet erg nieuwswaardig maar voor de mensen die twijfelen over de X1: ik heb nog geen enkel noemenswaardig probleem gehad sinds ik deze telefoon 3 weken geleden heb aangeschaft. Geen scheuren of loslatend lak, geen probleem met het installeren van applicaties, geen problemen met de batterij en Coreplayer is het enige programma dat tot nu toe ooit is vastgelopen.Laat je dus niet al teveel ontmoedigen door de verhalen van sommige anderen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dasonk schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 00:34:
@BlackFlower: Dus jou MMS-en werkt wel? Hoe staan jou MMS instellingen?

Mvg, Sonk

[...]
Nee ik mms nooit :P Heb het ook nog niet geprobeerd, baal we dat T-Mobile al die apps eraf heeft gehaald, wayfinder (?) en gmaps (?) die staan wel in de manual maar niet op mijn telefoon..

Weet iemand trouwens een goede video player voor de Xperia/Wat is de juiste codec voor windows media player met 800x480?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dbm12 schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 13:43:
[...]

Ik heb hem altijd op het SPB panel staan, en dat zeg ik.... NU zit hij op de helft.. Nadat ik nog eens 30 min vandaag heb gebeld, en 10 smsjes verder ben.... Nu moet ik zeggen dat ik wel merk dat de batterijindicator het beter is gaan doen dan in het begin.... Als ik dit deed bij me toestel toen hij net nieuw was, had ik inderdaad een kortere duur.

Ik laat me batterij altijd leeglopen tot hij zegt dat hij aan de lader moet, of dat hij op 1 streepje staat.... Misschien maakt dat het verschil?
ja die SPB Panel heb ook een dagje gebruikt.. dat die veel verbruikt qua batterij merkte ik ook op. Panel heeft potentie maar er zitten toch een aantal onnodige dingen in. Als het nog simpeler was gemaakt was die super geweest.. met name het bellen en sms-en vind ik momenteel teveel informatie bevatten. Er zou een soort van simpele stand moeten zijn voor bellen en sms en je telefoonboek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
SirNobax schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 23:42:
Trouwens, dat onscreen tobo van de HD is echt geweldig. Heb hem laatst geinstalleerd op m'n X1 en het typt zeker wel net zo fijn als het hardware tobo (de h/w-buttons typen niet echt lekker weg imo).
Zo is het een stuk lekkerder om te surfen, hoef je ook niet constant met dat Tobo uitgeschoven te webbrowsen, want die gebruik je toch maar zelden (binnen Opera, om te internetten bedoel ik dan).
Waar heb je dat toetsenbord vandaan? Ik ben namelijk naarstig opzoek naar een fatsoenlijk toetsenbord onscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
MrDummy schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 23:58:
[...]

Eigenlijk kan ik Opera Mini niet echt als browser noemen, maar als een client: soort website viewer. Je pagina's gaan namelijk eerst via speciale Opera server die sites stript en herbouwt, waardoor ze wat compacter worden en dus sneller ingeladen worden. Zo krijg je gevoel dat Opera Mini zelf snel is, maar dat komt omdat het reeds gestripte sites zijn. Dus niet geheel zelfstandige browser.
Opera Mobile is echte zelfstandige browser omdat het wel direct hele site inleest. Dat is natuurlijk wat langzamer, maar maakt wel mooiere pagina's. Zelfs Tweakers.net ziet er al veel mooier uit.
Zo werkt SkyFire overigens ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
[...]

je krijgt 2 jaar garantie op SEX................1;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Zie de garantiekaart in de doos van je XPERIA: standaard 2 jaar FABRIEKSgarantie van SE op de X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan in je contacten de verjaardagen erin gooien. Nu heb ik 1 persoon een verjaardag toegevoegd. Op een gegeven moment zie ik dat ook in mijn agenda. Zeer prettig dus. Echter de tweede wil hij nog niet in mijn agenda toegevoegen. Welke handeling ben ik vergeten? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
DaSaN schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 14:15:
[...]
Waar heb je dat toetsenbord vandaan? Ik ben namelijk naarstig opzoek naar een fatsoenlijk toetsenbord onscreen!
Ik wil hem best voor je uploaden, maar dan moet je in het vervolg wel gewoon de Edit toets gebruiken ipv 4 posts (lees: topickicks) binnen 5 min. ;)

Uno momento.

[edit]
LINKY (Touch-ITBlackstoneKeyboard.cab)

Mirrors are welcome.

[ Voor 16% gewijzigd door SirNobax op 06-12-2008 15:41 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Laatst online: 27-08 11:55
Alcje schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 13:11:
[...]

Ik heb hem nu een maand. En hij is geheel onbeschadigd. En glimt nog evenveel als toenikhem kreeg :)

Bij vodafone word je niet gedwongen om hem te verzekeren hoor. Heb ik ook niet gehad. :)

Vodafone toestel loopt wel als een trein btw :)

Aanzetten en werken :P
Letterlijk gedwongen niet nee, maar ik heb in principe mijn mobiel ten alle tijden nodig (iig een met WM er op) en ben hem gauw voor langere tijd kwijt wanneer ik de mobiel terug moet sturen ter reparatie.. Bij verzekering heb ik ten alle tijden direct een mobiel terug binnen 24 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
SoaDmaggot schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 15:52:
[...]

Letterlijk gedwongen niet nee, maar ik heb in principe mijn mobiel ten alle tijden nodig (iig een met WM er op) en ben hem gauw voor langere tijd kwijt wanneer ik de mobiel terug moet sturen ter reparatie.. Bij verzekering heb ik ten alle tijden direct een mobiel terug binnen 24 uur.
Nou ik zou het er niet bij nemen die verzekering. Heb ik echt nog nooit gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

al eerder een keer genoemd maar de microfoon op mijn bijgeleverde headset lijkt niet te werken.. en het knopje lijkt ook niet te werken?? iemand hier ook last van??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier is de het kaartje met de film binnengekomen.
Best goed beeld om naar te kijken, ik ben aangenaam verrast.

Naast de stylus zit er in mijn X1 nu ook een scheurtje.
Toch een zwakke plek in de phone vrees ik.
Voor de rest ben ik wel tevreden van de X1 !!

Gr,
Martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 14:52
Sinds gister ben ik in het bezit van een Xperia X1, maar heb toch een vraagje over deze telefoon:

Wanneer ik contact maakt met MSN Messenger worden mijn contacten toegevoegd aan mijn telefoonlijst. is er een optie ergens om deze 2 ( MSN & telefoonnummers) gescheiden te houden? Als ik nu een telefoonnummer zoek krijg ik een aardige lijst met bovenstaande door elkaar heen wat niet echt fijn is.
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over abonnementen en levertijden kan in [ABO] Het X1 levertijden en abonnementen topic.
Discussie over de scheurtjes kan vanaf heden in Het Sony Ericsson Xperia X1 Scheuren / Problemen topic.