PSN id: NL_SToRM
Ik heb mijn toestel nu bijna 3 weken, en heb dus al lange tijd geleden me aangemeld voor zo'n kaartje. Ik vind het overigens wel belachelijk dat zo'n duur toestel niet eens een geheugenkaart er bij heeft! Wat is jullie mening?richard_1st schreef op donderdag 27 november 2008 @ 15:04:
[...]
Nou als ik dit tekst zo lees in het pdf met voorwaarden vraag ik me eerst maar eens af of we er uberhaupt wel recht op hebben.
Zou wel erg genaaid zijn als het alleen maar geldig is voor toestellen die verkocht worden vanaf 31-01-2009!!
Live by the drop
Verwijderd
en verder iemand die last heeft, bij het uitschuiven van het toetsenbord, met touchflo 3d manilla. dan bugged hij bij mij krijg ik halve scherm het menu en andere helft rare tekens
Verwijderd
Volgens mij is die touchflo shell afgeleidt van die van de HTC Touch Hd. Die doet niet aan landscaping, dus vandaar dat hij bugged als je hem op zijn kant houdt. Dat kan niet met het apparaat waarvan hij afkomstig is.Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 21:49:
...
en verder iemand die last heeft, bij het uitschuiven van het toetsenbord, met touchflo 3d manilla. dan bugged hij bij mij krijg ik halve scherm het menu en andere helft rare tekens
Even een eigen vraagje over Touchflo: Het vandaag scherm update bij mij de afspraken in de agenda niet. Vandaag kijk ik, en dan staat er dat ik "morgen, 1 december" een aantal afspraken heb. Dat klopt natuurlijk niet, dat is vandaag. Als je de panel dan even afsluit en opnieuw opstart, dan ververst ie het wel goed. Maar de afspraken die al zijn geweest blijven vervolgens vrolijk staan. Iemand een oplossing?
Met Batti is dat mogelijk, maar het werkt anders dan gewoon een icoontje met de accu-status. Zie hier wat voorbeelden met screenshots, let op de groene/rode balk bovenin, hieraan kan je zien hoe vol de accu is.Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 20:03:
weet iemand misschien een programmaatje of instelling waarmee ik dus de tijd en ook de batterij boven in mn balkje kan zien?
Dus niet of de batterij of de tijd, maar allebei.
K heb al gehoord over het programma Batti, maar heb geen idee of het hiermee kan.
Verwijderd
thnx! werkt inderdaad goed.Klovan schreef op maandag 01 december 2008 @ 22:33:
[...]
Met Batti is dat mogelijk, maar het werkt anders dan gewoon een icoontje met de accu-status. Zie hier wat voorbeelden met screenshots, let op de groene/rode balk bovenin, hieraan kan je zien hoe vol de accu is.
Maar nu heb ik een volgend probleem, ik probeerde een spelletje te instaleren op mijn xperia, maar nu zegt deze: is geen geldige Pocket PC-toepassing. Het is overigens geen cab maar een exe bestandje. Ik dacht dat dit niet uit moest maken, maar nu begin ik toch te twijfelen
En anders heb je nog altijd dit handige tooltjeKlovan schreef op maandag 01 december 2008 @ 22:33:
[...]
Met Batti is dat mogelijk, maar het werkt anders dan gewoon een icoontje met de accu-status. Zie hier wat voorbeelden met screenshots, let op de groene/rode balk bovenin, hieraan kan je zien hoe vol de accu is.

Download:
http://norti.hu/xperia/finixnover_batterynetwork_icons.zip
EDIT : Installeer sdkcerts.cab eerst (staat in de rar)
[ Voor 16% gewijzigd door Nano2009 op 01-12-2008 23:18 ]
Helaas is dat geen optie voor degene die de vraag stelt, want die wil EN de tijd EN de bat. indicator hebben.Nano2009 schreef op maandag 01 december 2008 @ 23:16:
[...]
En anders heb je nog altijd dit handige tooltje:
[afbeelding]
Download:
Heb hem zelf ook geinstalleerd, maar hij geeft 10 tallen procenten aan bij mij totdat hij bij 10% is meen ik...
Breek je nek voorzichtig
Verwijderd
Hallo, is het je nog gelukt om met andere simkaartjes te testen?Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 21:09:
[...]
Geen idee, ik heb hier op het moment alleen T-Mobile en Orange simkaartjes.. wil het maandag wel ff uitproberen..
Of is er iemand anders die mij kan helpen?
Wat dacht je van de google website zelf?markmg schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 08:01:
weet iemand waar ik de laatste versie google maps kan downloaden voor de xperia?

Zo moeilijk is het toch allemaal niet?
Verder zou ik graag net als Vaupell willen weten of het mogelijk is om gelijk naar mn hotmail te gaan als ik op het envelopje in SPB mobile shell klik. Nu gaat hij automatisch naar outlook email die ik dus niet heb...
[ Voor 3% gewijzigd door buttonfreak85 op 02-12-2008 09:30 ]
Een herstart kan de oplossing bieden. Ik heb hetzelfde gehad maar dan met de berichten indicator.Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 22:07:
Even een eigen vraagje over Touchflo: Het vandaag scherm update bij mij de afspraken in de agenda niet. Vandaag kijk ik, en dan staat er dat ik "morgen, 1 december" een aantal afspraken heb. Dat klopt natuurlijk niet, dat is vandaag. Als je de panel dan even afsluit en opnieuw opstart, dan ververst ie het wel goed. Maar de afspraken die al zijn geweest blijven vervolgens vrolijk staan. Iemand een oplossing?
Ik zag wel een icoontje bovenin, maar het panel "Sony-Ericsson panel" gaf geen icoontje meer aan.
Na een herstart werkte alles weer.
[ Voor 13% gewijzigd door Maikel64 op 02-12-2008 09:30 ]
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
Verwijderd
thx voor de supertip! dit gaat idd een stuk beter:)Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 19:33:
[...]
Had ik ook,.. Op de "sportstand" gaat het stukken beter,.. worden de foto's ook sneller genomen.
P8
tis een beetje gek dat ze precies een maand de tijd lijken te nemen om het kaartje te versturen..Kebabkever schreef op maandag 01 december 2008 @ 21:47:
[...]
Ik heb mijn toestel nu bijna 3 weken, en heb dus al lange tijd geleden me aangemeld voor zo'n kaartje. Ik vind het overigens wel belachelijk dat zo'n duur toestel niet eens een geheugenkaart er bij heeft! Wat is jullie mening?
P.S. Die nokia n97, op de frontpage, gedeeltelijk gekopieerd van xperia haha (qua toestenbord enzo)
[ Voor 47% gewijzigd door Vonkie op 02-12-2008 10:36 ]
Verwijderd
En nog een ander punt. Hoe doet de camera het bij jullie? Bij mij is het echt ontzettend blurry wanneer ik film Ik krijg echt slechte opnames wanneer er ook maar een beetje schemering is.
Fotos zijn wel oke na die sportstand tip.. <--- thanks
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2008 11:20 ]
Heb je het nu over uit of standby? Want het is nogal logisch dat als een toestel uit staat (Windows mobile is uit gezet), dat er dan geen alarm af gaat.Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 11:14:
Nogmaals echt triest dat het alarm niet werkt wanneer ik het toestel uit zet!
Heb je er ook al aan gedacht om gewoon de telefoonfunctie van de telefoon uit te schakelen (vliegtuigmodus)? Dan ontvang je geen oproepen / SMS maar gaat het alarm wel gewoon naar wens afVerwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 11:14:
Nogmaals echt triest dat het alarm niet werkt wanneer ik het toestel uit zet!
Bij bijvoorbeeld de Nokia is dit anders. Als de mobiel uit staat gaat het alarm ook gewoon af..Klovan schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 11:22:
[...]
Heb je het nu over uit of standby? Want het is nogal logisch dat als een toestel uit staat (Windows mobile is uit gezet), dat er dan geen alarm af gaat.
[ Voor 34% gewijzigd door PeterSelie op 02-12-2008 11:36 ]
Non taken
Is het ook mogelijk om het kruisje rechtsboven in het scherm aan de ok-knop toe te wijzen? Dit zou wel erg handig zijn, aangezien die wat moeilijker aan te raken is en ik de ok-knop toch nooit gebruik.SoaDmaggot schreef op maandag 01 december 2008 @ 21:30:
[...]
Klopt inderdaad, met dat programmatje is het echter ook mogelijk dubbel drukken een andere functie te geven dan enkel (zelfde als 3x en 4x drukken of inhouden).
Als dit al zou kunnen moet je er wel rekening mee houden dat anderen deze emoticons dus niet in je SMS zullen zien daar deze standaard niet in SMSjes weergegeven worden.bornin7ty2 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 11:54:
In X1i\\\My Documents\UAContents\Emoticon staan een hele rits emoticons. Hoe krijg ik deze in een sms zichtbaar?
Een snelle google leert mij dat deze voor gebruik in messenger zijn.
Zie SoaDmaggot in "Het Sony Ericsson Xperia X1 topic - Deel 6", met AEB (het programma uit Optie 2) zijn zo goed als álle functies op élke knop in te stellen / aan te passen. Op de OK knop kan je dus ook 'Sluit actief programma' toewijzen.SToRM666 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 11:54:
[...]
Is het ook mogelijk om het kruisje rechtsboven in het scherm aan de ok-knop toe te wijzen? Dit zou wel erg handig zijn, aangezien die wat moeilijker aan te raken is en ik de ok-knop toch nooit gebruik.
[ Voor 36% gewijzigd door PeterSelie op 02-12-2008 12:19 ]
Ik ontdek net http://www.pocketpcfreeware.mobi/download-smileysms.htmlSoaDmaggot schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 12:09:
Als dit al zou kunnen moet je er wel rekening mee houden dat anderen deze emoticons dus niet in je SMS zullen zien daar deze standaard niet in SMSjes weergegeven worden.
Een snelle google leert mij dat deze voor gebruik in messenger zijn.
Leuk tooltje waarmee emoticons zichtbaar worden in smsjes. moet je ze natuurlijk wel in je telefoon hebben. Net ff getest en werkt prima. Ik weet alleen niet welke tekens voor welke smiley gebruikt moeten worden, de standaard : ) en : p werken goed iig
Edit: dit ziet er dan zo uit

[ Voor 22% gewijzigd door Bornin op 02-12-2008 12:55 ]
Non taken
Weet iemand nog welk proggie je kon gebruiken om programma's die ontworpen zijn voor lagere resoluties aan te passen zodat ze ook op de 800x480 resolutie van de XPERIA werken?
Als je er een link bij hebt, zou dat fijn zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door DarkNeogen op 02-12-2008 15:51 ]
Open dan eens de Emoticon_480x800.ini dezelfde Emoticon folder? Dan kan je exact deze combinaties terugvinden. Let wel overigens dat dus andere gebruikers deze emoticons niet terugzien (je telefoon convert gewoon de door jou gebruikte combo naar een afbeelding). Anderen moeten hiervoor dus ook deze tool installed hebben en gebruik maken van dezelfde combo's als jijbornin7ty2 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 12:42:
[...]
Ik ontdek net http://www.pocketpcfreeware.mobi/download-smileysms.html
Leuk tooltje waarmee emoticons zichtbaar worden in smsjes. moet je ze natuurlijk wel in je telefoon hebben. Net ff getest en werkt prima. Ik weet alleen niet welke tekens voor welke smiley gebruikt moeten worden, de standaard : ) en : p werken goed iig
Edit: dit ziet er dan zo uit [afbeelding]
Verwijderd
Dat bedoel ik dus. Zo een ding moet ook een alarm hebben die werkt wanneer de phone OFF is.SoaDmaggot schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 11:31:
[...]
Heb je er ook al aan gedacht om gewoon de telefoonfunctie van de telefoon uit te schakelen (vliegtuigmodus)? Dan ontvang je geen oproepen / SMS maar gaat het alarm wel gewoon naar wens af
[...]
Bij bijvoorbeeld de Nokia is dit anders. Als de mobiel uit staat gaat het alarm ook gewoon af..
En die vliegtuigmodus heb ik al ontdekt ja. Die gebruik ik nu ook. Maar gevolg is wel dat me X1 dagelijks aan de oplader hangt bij actief gebruik. Al deze nieuwe smartphones worden pas echt 100% de moeite waard als die batterijen 2,3 keer langer meekunnen. Beter stoppen de ontwikkelaars hun tijd en energie eerst in duurzame batterijontwikkeling.
Aha, tnx. Zijn gewoon redelijk standaard codes dus iedereen moet ze kunnen zien wanneer hun telefoon emoticons ondersteunt. Het maakt in ieder geval de smsjes die ik ontvang wat leuker om te zienSoaDmaggot schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:03:
[...]
Open dan eens de Emoticon_480x800.ini dezelfde Emoticon folder? Dan kan je exact deze combinaties terugvinden. Let wel overigens dat dus andere gebruikers deze emoticons niet terugzien (je telefoon convert gewoon de door jou gebruikte combo naar een afbeelding). Anderen moeten hiervoor dus ook deze tool installed hebben en gebruik maken van dezelfde combo's als jij
Non taken
Verwijderd
Bij vliegtuigmodus gebruikt de telefoon totaal geen resources.. Hij maakt geen verbinding met het mobiele netwerk, wifi, of whatsoever en gaat dan makkelijk lang mee.Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:23:
[...]
Dat bedoel ik dus. Zo een ding moet ook een alarm hebben die werkt wanneer de phone OFF is.
En die vliegtuigmodus heb ik al ontdekt ja. Die gebruik ik nu ook. Maar gevolg is wel dat me X1 dagelijks aan de oplader hangt bij actief gebruik. Al deze nieuwe smartphones worden pas echt 100% de moeite waard als die batterijen 2,3 keer langer meekunnen. Beter stoppen de ontwikkelaars hun tijd en energie eerst in duurzame batterijontwikkeling.
Overigens geloof ik van
geen drol.. 833 uur is ruim een maand. Als ik mijn mobiel continue standby laat draaien zonder mail synchronisatie en verder niets met de mobiel doe redt hij bij lange na de 31 dagen niet (komt niet eens in de buurt, dus niets best-case). Gelukkig komt Vodafone van de week een nieuw exemplaar brengen ivm de barstjes van de mobiel. Neem aan dat ik dan dus ook gewoon een nieuwe batterij ontvang.UMTS (standby): 833 uur (best case)
[ Voor 23% gewijzigd door PeterSelie op 02-12-2008 13:49 ]
De Core Pocket Media Player??
Ik heb een continu (push) verbinding via ActiveSync en kan niet zeggen dat mijn batterij echt snel leeg gaat. Bellen en je beeldscherm heel actief gebruiken, dat vreet stroom.Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:39:
vreet je mail synchroniseren nou veel energie? En zijn er instellingen naast licht instellingen die gunstig zijn voor je energie? Ik denk aan verbindingsinstellingen.. vast iemand met goeie tips hier.
P8
Geïnstalleerd en getest. Ik heb de ok-knop nu ingesteld voor ok/afsluiten en het werkt echt een stuk sneller zo. Nu hoef ik tenminste niet meer moeilijk te doen om op het kruisje te drukken.SoaDmaggot schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 12:09:
Zie SoaDmaggot in "Het Sony Ericsson Xperia X1 topic - Deel 6", met AEB (het programma uit Optie 2) zijn zo goed als álle functies op élke knop in te stellen / aan te passen. Op de OK knop kan je dus ook 'Sluit actief programma' toewijzen.
[ Voor 5% gewijzigd door SToRM666 op 02-12-2008 15:22 ]
wat kan je daar een hoop bij instellen! Geniaal
Ook dat als je wat installeert dat hij dan automatish de installatie bestanden de cabs van je tel haalt enzo
Vanalles
Wat echt ENORM scheelt is om het beeld geheel uit te laten gaan als het langer dan een bepaalde tijd niet wordt gebruikt. Toen ik dit niet aan had staan haalde ik net 1 dag, nu vrolijk 2-3 dagen met toch nog redelijk wat spielerij enz.Tsunami schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:33:
Tja, ik hoor van andere dat ze makkelijk 3-4 dagen doen met hun batterij, dus als je batterij binnen een dag leeg is zou ik gewoon een nieuwe vragen. Heb hetzelfde probleem, dus dat ga ik ook doen.
(start->instellingen->systeemtab->energie->geavanceerd->2e vinkje)
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Verwijderd
Vrijdag nacht opgeladen, nu op 3/4 streepjes.
Verwijderd
http://www.youtube.com/watch?v=6s_R2_kd_4s
Voor als je dikke vingers hebt
Heb je een link?Alcje schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 15:27:
Mensen ik kan jullie die advanced configuration tool echt aanraden!
Ook dat als je wat installeert dat hij dan automatish de installatie bestanden de cabs van je tel haalt enzo
Vanalles
Ik druk meestal even op de aan/uit knop om het scherm direct uit te schakelen als ik m opzij leg. Zal ook wel weer wat schelen.ppaddo schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 15:37:
[...]
Wat echt ENORM scheelt is om het beeld geheel uit te laten gaan als het langer dan een bepaalde tijd niet wordt gebruikt. Toen ik dit niet aan had staan haalde ik net 1 dag, nu vrolijk 2-3 dagen met toch nog redelijk wat spielerij enz.
(start->instellingen->systeemtab->energie->geavanceerd->2e vinkje)
[ Voor 25% gewijzigd door SToRM666 op 02-12-2008 15:57 ]
misschien te makkelijk, maar heb je [google=advanced configuration tool] geprobeerd? Dan kom je gelijk bij de homepage van de ontwikkelaar uit. Die is ook actief op xda-developers, dus daar kan je ook veel info over deze tool vinden.
Verwijderd
Edit: vreemdgenoeg doet ie het weer normaal..
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2008 16:09 ]
Verwijderd
als je via active sync (usb kabel connected) ik noem maar een pdf, ebook file naar je opslagkaart kopieert duurt dat belachelijk lang via active sync. Dit geldt trouwens ook voor mp3 bestanden.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Ik heb geen zin om mn opslagkaartje elke keer uit me x1 te halen.
Geen last van.Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 16:06:
nog een vraag:
als je via active sync (usb kabel connected) ik noem maar een pdf, ebook file naar je opslagkaart kopieert duurt dat belachelijk lang via active sync. Dit geldt trouwens ook voor mp3 bestanden.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Ik heb geen zin om mn opslagkaartje elke keer uit me x1 te halen.
Start - Settings - Network - USB to PC - kiezen maar
Iemand anders was me al voor
[ Voor 14% gewijzigd door SToRM666 op 02-12-2008 16:12 ]
Verwijderd
heb nog 2 andere vragen
- kan je ook een soort snelkoppeling maken op startscherm of een knop voor een sms?
Dus dat je in één keer een nieuwe sms kunt typen - contact invoeren - verzenden.
zonder dat je bijvoorbeeld vanaf je startscherm; sms/mms - nieuw - sms hoeft te kiezen
- de microfoon die aan je headset zit.. ik heb al een paar keer proberen te bellen ermee maar mensen horen me heel ver weg of helemaal niet. moet je die headset ook configureren misschien? en de knoppen aan die mic lijken ook niet echt te reageren.. zijn die alleen om van radiozender te zappen?
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2008 16:22 ]
Verwijderd
welke versie gebruik je?Alcje schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 15:27:
Mensen ik kan jullie die advanced configuration tool echt aanraden!
Vanalles
Ik krijg 3.3 niet aan de praat....? help....
Bedankt
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
geeft hij toevallig een melding over .Net compact 3.5? Die heb je namelijk nodig. Iets terug in dit topic is dat ook genoemd, met een downloadlinkje (uitleg hoe je het uit de .msi kan halen). Hier ook een Rapidshare linkje naar de .cabVerwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 16:29:
[...]
welke versie gebruik je?
Ik krijg 3.3 niet aan de praat....? help....
[ Voor 16% gewijzigd door gwystyl op 02-12-2008 16:41 ]
Oke, dus ik installeer eerst die sdkcert.cab en dan die FInixNOverBatteryIconsOnly.cab en that's it?Nano2009 schreef op maandag 01 december 2008 @ 23:16:
[...]
En anders heb je nog altijd dit handige tooltje:
[afbeelding]
Download:
Wat is met die registryfile en die losse .DLL. Waar moet ik die plaatsen?
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Download de "New SMS.lnk.zip" die hier op XDA wordt aangeboden.Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 16:17:
- kan je ook een soort snelkoppeling maken op startscherm of een knop voor een sms?
Plaats de snelkoppeling in \Windows\Startmenu\Programma's (nederlands versie).
Zie hieronder
Als je even had gezocht in het vorige deel van dit topic, dan had je de oplossing gevonden. Even wat meer initiatief graag.Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 16:17:
Dus dat je in één keer een nieuwe sms kunt typen - contact invoeren - verzenden.
zonder dat je bijvoorbeeld vanaf je startscherm; sms/mms - nieuw - sms hoeft te kiezen
"NEW SMS"-SNELKOPPELING KOPELLEN AAN EEN HARDWARETOETS:
-1) Maak een snelkoppeling in Device\Windows\ met de naam "newsms.lnk"
-2) Geef deze snelkoppeling het volgende doel: "tmail.exe" -service "SMS" -to "" (inclusief aanhalingstekens)
-3) Koppel de snelkoppeling aan bijvoorbeeld een soft key
-4) Voer tot slot een soft reset uit
Ik ga het na vrijdag even proberen, dan krijg ik een nieuwe laptop met vista. Misschien dat het daarin beter of anders werkt...Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 08:57:
[...]
Hallo Wesnam,
Ik vermoed dat windows mobile 6.1 nog steeds niet overweg kan met een wildcard certificaat.
Probeer de volgende link eens uit:
http://winzenz.blogspot.com/2006/03/hacking-your-windows-mobile-50.html
Laat aub weten of het werkt...
Groeten,
Jonas
bedankt iig.
Verwijderd
Een vriend van mij heeft dat probleem ook en het lijkt me dat andere dit ook hebben, maar ik denk niet dat veel mensen vaak op die manier bellen. Hij baalt er enorm van als hij op de manier moet bellen in de auto.Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 16:17:
- de microfoon die aan je headset zit.. ik heb al een paar keer proberen te bellen ermee maar mensen horen me heel ver weg of helemaal niet. moet je die headset ook configureren misschien? en de knoppen aan die mic lijken ook niet echt te reageren.. zijn die alleen om van radiozender te zappen?
Verwijderd
jochie je hoeft niet emotioneel te worden hehe lolDaSaN schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 17:25:
[...]
Als je even had gezocht in het vorige deel van dit topic, dan had je de oplossing gevonden. Even wat meer initiatief graag.
"NEW SMS"-SNELKOPPELING KOPELLEN AAN EEN HARDWARETOETS:
-1) Maak een snelkoppeling in Device\Windows\ met de naam "newsms.lnk"
-2) Geef deze snelkoppeling het volgende doel: "tmail.exe" -service "SMS" -to "" (inclusief aanhalingstekens)
-3) Koppel de snelkoppeling aan bijvoorbeeld een soft key
-4) Voer tot slot een soft reset uit
ja klopt inderdaad ik had het al gelezen ja.. maar dacht meer aan andere alternatieven om dat te doen, thanks in ieder geval man
Ik zou denken iets met codec's, maar gezien WM daar (afaik) niet mee werkt is het ook maar vreemd.
(edit)
Oh, met deskoptversie bedoel ik ''uiteraard' de flash-lite 3.1 plugin icm opera mobile 9.5 .
[ Voor 11% gewijzigd door SirNobax op 02-12-2008 20:16 ]
Pentaxiaan
Verwijderd
deze werkt goedSirNobax schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 20:10:
Euh, even een vraagje aan degenen die de 'desktop-versie' van youtube gebruiken: Werken alle youtube filmpjes op de X1 bij jullie, want ik heb 50 procent kans dat hij het perfect doet en 50 procent kans dat hij enkel een groen beeld geeft. (hij laad het filmpje wel, en de timer loopt ook gewoon door)
Ik zou denken iets met codec's, maar gezien WM daar (afaik) niet mee werkt is het ook maar vreemd.
(edit)
Oh, met deskoptversie bedoel ik ''uiteraard' de flash-lite 3.1 plugin icm opera mobile 9.5 .
http://www.freewarepocketpc.net/get-youtubeplay.html
Updated v1.0.0.11 ready for download !
YouTube Player is YouTube search/player application which featuring full FLV. Bit like the latest CorePlayer.
It allows you to search for videos in a nice friendly Windows Mobile app and then plays the full FLV video (not miniscule MPEG4 versions) with its own player.
The app is written in a mixture of .net and C so you need the .net runtime, v2.
The video player overlay is hacked out of TCPMP and the FLV part is based on FFMPEG.
Things planned: Support for YouTube logons, video uploads, user favorites and better caching/buffering.
Things not planned: Other video sites.
Ja zeker!
Ik kan trouwens die Advanced Task Manager ook aan raden!
Zit een gemakkelijke reg editer bij enzo
Met Advanced Configuration Tool kun je echt zoveeeeeeeeeel dingen instellen
Super prog!
http://www.touchxperience.com/
Daar vind je de downloads!
Succes
Ik zou hier ook graag een antwoord op willen weten. niet voor Hotmail, maar voor een andere map in outlook...Verder zou ik graag net als Vaupell willen weten of het mogelijk is om gelijk naar mn hotmail te gaan als ik op het envelopje in SPB mobile shell klik. Nu gaat hij automatisch naar outlook email die ik dus niet heb...

Verwijderd
Ik heb meegelezen met deze topic, maar heb nog geen antwoorden hierop gezien, sorry als ik het gemist heb.
Verwijderd
Er is een onverwachte fout opgetreden in Advancedfig.exe
Voor deze toepassing is een nieuwere versie van Microsoft.NET Compact Framework vereist dan de versie die op dit apparaat is geinstalleerd.
Iemand enig idee hoe dit kan
EDIT: niet goed gezocht, was al besproken

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2008 21:32 ]
Die hoef je niet te installeren. Dat is alleen een aanpassing voor het netwerk icoontje.JaJoah schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 16:41:
[...]
Oke, dus ik installeer eerst die sdkcert.cab en dan die FInixNOverBatteryIconsOnly.cab en that's it?
Wat is met die registryfile en die losse .DLL. Waar moet ik die plaatsen?
Als je alleen de battery wilt veranderen, installeer dan eerst sdkcert.cab en daarn batteryiconsonly. Het zal meteen veranderen
nu heb ik wat vragen:
1) hoe komt het dat TouchFLO3D als ik het toetsenbord uitklap, dat het dan zo klein word? dat slechts de helft van het scherm dan gebruikt word?? ok hangt TouchFLO3D vaak bij mij.
2) hoe komt het dat als ik een custom wallpaper instel, dat als ik dan het toetsenbordje inklap (dus gwn rechtopstaand) , dat de wallpaper dan zo crappy word weergeven?? kan ik hem niet gewoon laten meedraaien???
dat was het , vor de rest top toestel!
Verwijderd
liefst geen online shop.
excuses als deze post hier niet op zijn plaats is.
1) TF3D is ontwikkeld voor de Touch HD, een toestel dat niet een landscapemodus heeft als een toestenbord wordt uitgeschoven. Hierdoor is dus alleen portrait stand ondersteund op dit moment. => had je kunnen vinden door in dit topic te zoekenQurius schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 21:56:
ik ben sinds eergisteren in het bezit van mijn xperia, ik volg dit topic al langer.
nu heb ik wat vragen:
1) hoe komt het dat TouchFLO3D als ik het toetsenbord uitklap, dat het dan zo klein word? dat slechts de helft van het scherm dan gebruikt word?? ok hangt TouchFLO3D vaak bij mij.
2) hoe komt het dat als ik een custom wallpaper instel, dat als ik dan het toetsenbordje inklap (dus gwn rechtopstaand) , dat de wallpaper dan zo crappy word weergeven?? kan ik hem niet gewoon laten meedraaien???
dat was het , vor de rest top toestel!
2) Een wallpaper is een statisch iets, met een vaste lengte en breedte. Als jij van portrait naar landscape gaat, verandert je wallpaper niet opeens van formaat, waardoor ie mooi in landscape zou passen. Wil je dat wel, dan moet je een theme installeren (*.tsk). Die bestaan over het algemeen uit meerdere afbeeldingen, een portrait- en landscapeversie
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen, want ik hoop dat dit simpel is en niet dat ik mijn telefoon straks moet hard-resetten.
Heb je toevallig een youtube client (geprobeerd) te installeren?StanPC schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 22:34:
Ik heb een heel raar probleem met mijn xperia: ik kan geen mp4 bestanden afspelen( de james bond trailer). Als hij dan naar wmp gaat dan begint het geluid heel hard te kraken en het beeld blijft zwart
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen, want ik hoop dat dit simpel is en niet dat ik mijn telefoon straks moet hard-resetten.
ja dat klopt, ik ben nu ook op xda aan het kijken. En het schijnt dat er dan inderdaad een probleem kan ontstaan met WMP en videoplayback. Weet alleen nu nog niet hoe ik moet oplossen(behalve door een hardreset, wat ik het liefst vermijd). Heb jij misschien een idee?SoaDmaggot schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 22:55:
[...]
Heb je toevallig een youtube client (geprobeerd) te installeren?
Ik heb mijn Zweedse X1 geflashed naar een Engelse custom rom genaamd Jack's V1.04 WWE, te vinden op xda (X1 gedeelte en dan Rom development). Moet zeggen dat hij erg stabiel en rete rap is!Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 21:12:
Zijn hier eigenlijk al mensen die hun nederlandse xperia geflashed hebben met een engelse rom? Wat is een goede betrouwbare bron voor roms?
offtopic:
Ik heb meegelezen met deze topic, maar heb nog geen antwoorden hierop gezien, sorry als ik het gemist heb.
Vandaag wat anders ontdekt aan het opladen via usb. Vanmorgen opgeladen van 4 blokjes naar 10 blokjes via de usb. Vervolgens ben ik naar mijn werk gegaan en heb ik 1 sms gestuurd en ontvangen. Nu 8 uurtjes later ongeveer is mijn hele batterij leeg....Kaas schreef op zondag 30 november 2008 @ 19:49:
[...]
Ik heb trouwens het idee dat het opladen van de telefoon via de computer (met de usb kabel dus) enorm langzaam gaat. Als ik dan de stekker aansluit die je gewoon in het stopcontact kan doen, gaat het opladen een stuk sneller. Meer mensen die dit hebben ondervonden of zie ik spoken?
Verwijderd
Het lukt me gewoon écht niet om mijn mail in te stellen. Al weken niet. Ik heb al gebeld met mijn provider, Vodafone en het zelf reeds duizend maal geprobeerd. Wat doe ik nu fout?
Hier is wat ik doe:
- Open vanuit menu > Berichten > E-mail instellen
- Vul mijn mailadres in en wachtwoord (die ik later ook weer moet invullen. Why?)
- Ik klik op E-mailinstellingen automatisch van internet en krijg een foutmelding: kan geen verbinding maken. Ik klik maar op Volgende voor handmatige installatie
- Ik selecteer mijn mailprovider: E-mail via internet
- Ik vul mijn naam en weergavenaam account in
- Dan de inkomende mailserver. Ik vul in wat ik van mijn host kreeg: mail.cencuur.nl (waar censuur mijn echte domein is)
- Accounttype: POP3
- Dan mijn gebruikersnaam en wachtwoord (die kloppen gewoon)
- Uitgaande SMTP server: is die van Vodafone: authsmtp.vodafone.nl
- Gebruikersnaam: waarmee ik bekend sta bij vodafone. Vul ik in zonder @vodafone.nl erachter
- Wachtwoord: waarmee ik ook inlog op de Vodafone website
- Ik wil handmatig verzenden/ontvangen
- Voltooien
En dan: Kan geen verbinding maken.
En dit heb ik nu al ontelbaar keren gedaan met alle mogelijke manieren. Draag mij maar weg; krijg het niet voor elkaar. Hulp zou ontzettend gewaardeerd worden!
Misschien een stomme vraag, maar heb je de proxy van vodafone uitgezet? dat wil nog wel eens wat connectieproblemen geven (als ie aanstaat dus). dus hup, uit die proxy;)!Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 23:52:
Mailverhaal dat niet lukt
Verwijderd
Krijg nou wat, DaSan. Dat was het. Ongelooflijk dat de Vodafone Helpdesk dat er niet bij zei. Grote Grote Danck!DaSaN schreef op woensdag 03 december 2008 @ 00:06:
[...]
Misschien een stomme vraag, maar heb je de proxy van vodafone uitgezet? dat wil nog wel eens wat connectieproblemen geven (als ie aanstaat dus). dus hup, uit die proxy;)!
Ik zal die optie niet vaak gebruiken misschien 1 a 2x per maand voor 10 minuten maar heb het wel nodig. Ik heb alleen maar iets gelezen over iemand die het niet lukte met T-Mobile.
En als die als extern modem gebruikt wordt doe je dit via Bluetooth of via Wifi?
Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend
Alleen mag het niet van Vodafone, van T-mobile mag het wel
Het mag niet van vodafone, DUS heeft het WEL met de provider te makenXof schreef op woensdag 03 december 2008 @ 09:54:
Het zal vast lukken, ook met T-mobile lukt dat.. heeft weinig met provider te maken.
Alleen mag het niet van Vodafone, van T-mobile mag het wel

Verwijderd
dat het niet mag, wil niet zeggen dat het niet kan.Gamepie56 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 10:10:
[...]
Het mag niet van vodafone, DUS heeft het WEL met de provider te maken

Dat het niet mag dat zal dan wel. die hooguit 2x 10 minuten per maand via mijn laptop gaan ze echt niet werken voor effe een driver downloaden.
Je mag ook niet te hard rijden maar ja dat doen we ook
Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend
Dat is ook logish. Je telefoon is een snellader. Dat hij via usb een beetje stroomkrijgt is dus wel handig als je iets aan het installeren bent via Active sync bijv. Dan valt hij iig niet uit.Kaas schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 23:12:
Ik heb trouwens het idee dat het opladen van de telefoon via de computer (met de usb kabel dus) enorm langzaam gaat. Als ik dan de stekker aansluit die je gewoon in het stopcontact kan doen, gaat het opladen een stuk sneller. Meer mensen die dit hebben ondervonden of zie ik spoken?
Opladen moet je gewoon doen met de oplader

is al vaker voorbij gekomen, maar nog een keer de linkStanPC schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 22:34:
Ik heb een heel raar probleem met mijn xperia: ik kan geen mp4 bestanden afspelen( de james bond trailer). Als hij dan naar wmp gaat dan begint het geluid heel hard te kraken en het beeld blijft zwart
Snap niet wat jullie allemaal met jullie batterij doen. De X1 heeft een geweldige batterij. De derde dag is nu ingegaan voor mijn batterij en ik zit nog op 60 procent. Ga dus weer met gemak 4 a 5 dagen halen.Kaas schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 23:12:
[...]
Vandaag wat anders ontdekt aan het opladen via usb. Vanmorgen opgeladen van 4 blokjes naar 10 blokjes via de usb. Vervolgens ben ik naar mijn werk gegaan en heb ik 1 sms gestuurd en ontvangen. Nu 8 uurtjes later ongeveer is mijn hele batterij leeg....
Dit is bij normaal gebruik: dus half uurtje bellen per dag. 1 a 2 sms-jes versturen. Half uurtje GPS navigatie. Uurtje muziek luisteren met mediaplayer. Af en toe beetje surfen.
Heb wel ingesteld dat ie na 1 minuut idle de hsdpa verbinding verbreekt. Hij haalde mail nl om het half uur op en verbrak dan de verbinding niet. Ook gebruik ik wifi weinig, is een batterijvreter en als ik wifi heb dan heb ik toch m'n laptop waar dingen makkelijker op gaan dan op de x1.
De grootste batterijvreter is geen dekking hebben merkte ik op de veluwe. Had zo'n uur of 6 geen dekking terwijl ik 't toestel gewoon aanliet en dus aan 't zoeken was naar netwerk. Na zo'n 6 uur had ik nog maar 50% batterij.
Liever geen bloemen.
Waar / hoe?bigmouth schreef op woensdag 03 december 2008 @ 12:28:
[...]
Heb wel ingesteld dat ie na 1 minuut idle de hsdpa verbinding verbreekt. Hij haalde mail nl om het half uur op en verbrak dan de verbinding niet.
Als je even op 'idle' had gezocht in het vorige topic had je deze link gevonden: http://www.megaupload.com/?d=V8D6ARI2
Beetje meer zelf zoeken zou af en toe wel mogen hier...

Ik heb, net als jij, weinig problemen met de batterij, doet het voor mijn doeleinden prima en lang genoeg, 2 tot 3 dagen. Beetje bellen, veel mailen. Bij navigatie maak ik wel gebruik van active holder van brodit, ik denk dat het anders snel minder wordt.bigmouth schreef op woensdag 03 december 2008 @ 12:28:
[...]
Heb wel ingesteld dat ie na 1 minuut idle de hsdpa verbinding verbreekt. Hij haalde mail nl om het half uur op en verbrak dan de verbinding niet. Ook gebruik ik wifi weinig, is een batterijvreter en als ik wifi heb dan heb ik toch m'n laptop waar dingen makkelijker op gaan dan op de x1.
Ik heb i.v.m. pushmail wel de hele dag connectie, maar daar lijkt de batterij niet echt leeg van te gaan hoor.
Van 't weekend met 2 streepjes nog flink kunnen fotograferen en filmen, dat viel me ook 100% mee.
P8
Mijn excuses... Ik ben bezig met het opbouwen van een nieuwe StartPost voor dit deel met hierin informatie omtrent tips voor het verlengen van je accuduur, dit icm een volledige werkweek wil nogal wat tijd opslokken. Ik heb gezocht door voorgaande topics maar heb het wellicht over het hoofd gezien.buttonfreak85 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 12:47:
[...]
Als je even op 'idle' had gezocht in het vorige topic had je deze link gevonden: http://www.megaupload.com/?d=V8D6ARI2
Beetje meer zelf zoeken zou af en toe wel mogen hier...
Het is nogal makkelijk overzicht kwijt te raken als ik zie welke vragen veel langskomen en ik dus hier ook kwijt in kan.. Mocht je de taak over willen nemen: be my guest :x
Ik ben uitermate tevreden over mijn Nokia E71, maar aangezien de SE gratis is bij een verlenging ga ik het gewoon proberen. Ik twijfelde tussen de Omnia, HTC Touch HD en deze. Het toetsenbord heeft veruit mijn voorkeur. Verder voelde deze gewoon het beste aan. Ik hoop wel dat ze het scheurtjesprobleem er nog voor die tijd uithalen.
Heeft iemand ervaringen met de krasgevoeligheid van het scherm en de rest van de telefoon? Ik weiger namelijk om screenprotectors te gebruiken
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Toetsenbord, en er zitten een aantal "echte" knoppen op de telefoon.Paters schreef op woensdag 03 december 2008 @ 13:38:
Ik zit ook te twijfelen tussen de Touch HD en de Xperia X1. Het enige voordeel wat ik kan vinden is dat dat de Xperia X1 een fysiek toetsenbord heeft. Helaas heb ik de Touch HD nog niet in handen gehad om het virtuele toetsenbord te testen. Ik neig echter steeds meer om toch voor de Touch HD te gaan. Kan iemand me nog overtuigen om toch voor de X1 te gaan?
Maar vooral het toetsenbord is voor mij een groot punt, ik heb wat ervaring met de onscreen toetsenbordjes, en zeker bij WM vind ik dit gewoon niet handig.
Doet je internet het wel? Ik heb laatst een x1 moeten instellen op vodafone netwerk. En dit werkte toen ook niet. De truc was toen dat je bij verbindingen staat ergens geavanceerde verbindingen (of iets in die richting). En daar kon je kiezen tussen HSDPA of HSUPA, en alleen HSDPA. Deze moet dan op alleen HSDPA staan. Ik kan je het morgen als alles meezit precies zeggen want dan heb ik mijn eigen x1Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 23:52:
Beste mensen,
Het lukt me gewoon écht niet om mijn mail in te stellen. Al weken niet. Ik heb al gebeld met mijn provider, Vodafone en het zelf reeds duizend maal geprobeerd. Wat doe ik nu fout?
........
En dit heb ik nu al ontelbaar keren gedaan met alle mogelijke manieren. Draag mij maar weg; krijg het niet voor elkaar. Hulp zou ontzettend gewaardeerd worden!
Groetjes
erik
Deze connect zodra er inet nodig is. Dit wil ik niet. Met advanced config tool kan je dat uit zetten maar dit werkt helaas niet. Ook bestaat er een cab no-gprs, maar deze werkt ook niet.
Is het ergens in te stellen dat er gevraagd wordt om verbinding te maken? Via google werd ik niet wijzer over dit probleem.
Klaas
Ik heb weinig ervaring met onscreen toetsenborden maar ik denk dat ik er ook een stuk langzamer mee werk dan met een echt toetsenbordje. Echter denk ik dat de Touch HD zoveel meer surf gemak geeft op internet door het enorme scherm.HendrikN schreef op woensdag 03 december 2008 @ 13:50:
[...]
Toetsenbord, en er zitten een aantal "echte" knoppen op de telefoon.
Maar vooral het toetsenbord is voor mij een groot punt, ik heb wat ervaring met de onscreen toetsenbordjes, en zeker bij WM vind ik dit gewoon niet handig.
Weet iemand of je ook echt de tekst kunt lezen op een website wanneer je op 800x480 naar de website kijkt? Ik ben benieuwd of de 0,8" extra van de Touch HD veel extra waarde heeft.
Verwijderd
Ik had ook een scheurtje, bij hi besteld. Het scheurtje ontdekt na 6 dagen dus nog binnen de omruilperiode van 8 dagen, toestel volledig compleet teruggestuurd naar hi en 3 dagen later kreeg ik een spiksplinternieuwe X1 over de post.jeehaa schreef op woensdag 03 december 2008 @ 11:04:
Het blijft akelig stil bij de mensen die - net als ik - een scheurtje hebben ontdekt in de X1. Ik heb contact gehad met GSMWeb en ik moet hem in principe naar hun opsturen met schadeformulier. Het idee dat ik daardoor de telefoon een flinke periode kwijt ben vind ik akelig. Ik ga straks contact opnemen met SE zelf hierover, ze moeten wel meerdere klachten hierover hebben binnen gekregen.
zeer tevreden over de serivce dus daar bij hi! Had twee jaar geleden een zelfde soort probleem en is ook prima opgelost.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me dat je altijd zal moeten inzoomen om de tekst een beetje normaal te lezen (zowel op de X1 als de HD). Als je het zo bekijkt lijkt die 0,8" me niet zoveel meerwaarde hebben voor wat betreft internetten dan...Paters schreef op woensdag 03 december 2008 @ 15:02:
[...]
Ik heb weinig ervaring met onscreen toetsenborden maar ik denk dat ik er ook een stuk langzamer mee werk dan met een echt toetsenbordje. Echter denk ik dat de Touch HD zoveel meer surf gemak geeft op internet door het enorme scherm.
Weet iemand of je ook echt de tekst kunt lezen op een website wanneer je op 800x480 naar de website kijkt? Ik ben benieuwd of de 0,8" extra van de Touch HD veel extra waarde heeft.
Verwijderd
Heb een kaart van Europa erop staan, maar zodra ik deze instel loopt tomtom vast.
hij zegt te weinig geheigen te hebben.
heeft iemand enig idee hoe ik dit oplos?
Wat stom ik heb ook europa draaiend en loopt als een trein. Heb wel xperia tweak die performance tweaks op 16000 staan ofzoVerwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 15:25:
Ik heb sind een week mijn X1, en wil hier TomTom op draaien.
Heb een kaart van Europa erop staan, maar zodra ik deze instel loopt tomtom vast.
hij zegt te weinig geheigen te hebben.
heeft iemand enig idee hoe ik dit oplos?
Trouwens mensen die Htorch is ook wel makkelijk
Dit topic is gesloten.
Discussie over abonnementen en levertijden kan in [ABO] Het X1 levertijden en abonnementen topic.
Discussie over de scheurtjes kan vanaf heden in Het Sony Ericsson Xperia X1 Scheuren / Problemen topic.