Het Sony Ericsson Xperia X1 topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 109.774 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaas
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vinkje staat niet aan en de status was wel dat het toestel aan het laden was. Nu is ie eindelijk klaar met laden en nu staat er ook "resterende capaciteit van accu".

Ik heb nog even in apparaatbeheer gekeken en daar kon ik terugvinden dat de telefoon nu 500mA trekt over de usb poort. Ik kijk het voorlopig eerst wel even aan, mocht het echt een probleem worden ga ik gewoon weer gezellig terug naar de Primafoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
Kaas schreef op zondag 30 november 2008 @ 19:49:
[...]
Tevens heb ik een rammel aan de bovenkant van het toestel. Ik ben al terug geweest bij de Primafoon, maar omdat ze daar de Xperia niet op voorraad hebben kon ik het toestel niet ruilen.
Ik heb ook een soort rammel aan de bovenkant. Zou dit normaal zijn :P 8)7 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

mrc16 schreef op zondag 30 november 2008 @ 21:39:
[...]

Ik heb ook een soort rammel aan de bovenkant. Zou dit normaal zijn :P 8)7 ?
Is al zo vaak gemeld dat dit normaal is, iedereen heeft dit.
Ik snap eigenlijk niet waarom mensen daar last van hebben, je gaat je telefoon toch niet als instrument gebruiken?

Edit:@mrc16, ja was eigenlijk ook meer algemeen bedoeld :)

[ Voor 7% gewijzigd door Xof op 30-11-2008 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Laatst online: 13-09 20:08
Xof schreef op zondag 30 november 2008 @ 21:49:
[...]

Is al zo vaak gemeld dat dit normaal is, iedereen heeft dit.
Ik snap eigenlijk niet waarom mensen daar last van hebben, je gaat je telefoon toch niet als instrument gebruiken?
Ikke niet, maar zag het staan, dus ik dacht reageer er even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xu
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04 07:47

Xu

Ik heb wat reviews doorgenomen.. maar tot nu toe geen succes. Ik vroeg me af wat de foto-kwaliteit is (overdag, bij weinig licht) en dit vs. touch diamond pro / hd. wellicht kan iemand wat foto's maken en uploaden? ;)

[AMD XP 2400@2.0GhZ | Asus A7V8X-X | 512 DDR-RAM | Sapphire Ati Radeon 9800 Pro 128 MB | 80GB Maxtor 5400] && [AMD DURON 800@800 | MSI KT266A Pro2 | 256 DDR-RAM | GeForce2 MX/MX400 64MB | 20GB Maxtor 5400]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmarc
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-01-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 08:09:
Ik nu 3 weken de x1, deel 5 en 6 van dit topic volledig doorgelezen. Deel 1 tot en met 4 niet, omdat daar mijn inziens niet zinnigs instaat. Ik wil in deze post een kleine revieuw geven:
Positief:
Mooi stijlvol apparaat.
Toetsenbord superhandig.
Geen problemen, met scheurtjes, emailinstelling, wiffi of anders.

negatief:
Touch flo weggedaan (loopt die alleen maar op vast).
Wekkeralarm kan ik instellen door van mp3, wav te maken, maar in de praktijk blijkt: kan het bestand selecteren, maar dan springt die automatisch over op default. heb er dus niks aan.
Het hele youtube gebeuren krijg ik niet aan de praat, evanals alles m.b.t. flash. Ik hoef ook geen youtube maar wil wel graag flims kunnen kijken of uitzendinggemist. Dat lukt dus niet zeer zeer spijtig.
Ik vind het spb panel geweldig. Alleen jammer van die saai grijze achtergrond kleur.
Miniopera werkt bij mij niet.

Wat ik als laatste wil opmerkingen. Mij valt op zodra iemand de x1 voor de eerste heeft ontvangen, melden zij zich gelijk aan, lezen niet alle delen door, maar gaan gelijk vragen stellen. Die al tig keer gesteld zijn. Dus voor alle nieuwe ....... begin eerst een met lezen.

Als er nog mensen zijn die goede tips hebben hoe ik uitzending gemist e.d. aan de praat krijg hou ik mij aanbevolen.
Oh ja de tip omtrent het live panel.....echt top!!!! Eigenlijk het eerste wat gelijk werkte zonder veel gedoe.

Als ik mij kennis zie met zijn iphone gaat alles veel en veel gemakkelijker......had ik misschien toch beter de iphone kunnen kopen.....ik zit in dubio. tenzij ik bepaalde programma's zoals uitzending gemist e.d. aan de praat krijg!
Wekker: bij mij accepteert ie wel korte fragmenten maar bij een volledig nummer springt ie naar Default.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmarc
Wat zijn de manieren om een zachte reset uit te voeren?
Volgens de handleiding is dat de batterijklep openen en met de stylus in de ronde uitsparing te prikken. Dat is bij mijn X1 niet mogelijk. Daar zit een ijzeren pin achter. Prikken heeft geen enkel effect.

thnx,
Marcus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Gelukkig zegt mijn glazen bol dat het over een Sony Xperia X1 PDA gaat...

http://www.xperiax1.net/f...ial-soft-hard-resets.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Topic samengevoegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmarc
YellowOnline schreef op maandag 01 december 2008 @ 00:08:
Gelukkig zegt mijn glazen bol dat het over een Sony Xperia X1 PDA gaat...

http://www.xperiax1.net/f...ial-soft-hard-resets.html
Was inmiddels druk met mijn bericht over te hevelen. Bedankt voor de link. Die ken ik al. Daar hebben ze het dus ook over prikken achter de deksel. En over "Advanced Config", maar kan iets vergelijkbaars niet vinden in NLse menu. Dus ik sta nog op nul, of is opnieuw opstarten ook een softe reset? (dat leverde nl ook niet op wat ik verwachtte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmarc
Valuco schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 22:26:
Ik heb vanmorgen ook mijn X1 binnen gekregen en daarstraks TouchFlo geinstaleerd. Helaas heb ik hier toch wat probleempjes mee qua vastlopers en dergelijke. Nu wil ik deze dus weer deinstaleren, maar als ik dit doe via Instellingen > Programma's verwijderen krijg ik de melding dat touchflo niet geheel verwijderen kan worden. Hierna komt de vraag of het toch uit de lijst verwijderd moet worden.

Kan iemand mij vertellen hoe ik touchflo 3d echt helemaal kan verwijderen. Want na het verwijderen via programma's verwijderen blijft touchflo toch geinstaleerd. Soft-reset heeft geen zin, reeds geprobeerd.
Kostte mij een aantal keren de-installeren voordat het helemaal eraf was. Bij mij liep TF3D ook steeds vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmarc
Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 22:18:
Misschien een hele domme vraag, maar ik kom er gewoon echt niet uit: Bij de SPB mobile shell kan je in het ondertabblad een poppetje aantikken, waarna je naar een soort snelkeuze menu gaat voor contacten. Ik kan hier wel contacten toevoegen, maar hoe krijg ik ze in vredesnaam weg? Ik heb om het te testen maar wat willekeurige mensen erin gezet.

Edit: Google is een baas. Het is dus gewoon het contact even inhouden.
Ken het probleem (zucht) maar ben er achter: met stylus op snelkeuzecontact blijven drukken totdat pop-up venster verschijn met de mogelijkheid tot replace / recent call en meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Day24 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 19:50:
binas, bedankt voor de snoepjes!
welcome.

Even over het geluid. Wat mijn betreft mag het wel ietsje harder door de oortelefoon. Dat het extern blikkerig en slecht klinkt boeit me niet zo. Als ik zondig mensen om me heen wel vermaken met muziek dan neem ik wel een gettoblaster. Iemand suggesties om het geluid op te krikken? En hoe krijg ik de radio achter de schermen? Ik moet iedere keern naar me taakbalk die het soms niet doet en als ik internet kan ik niet makkelijk switchen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 00:19:
Ik moet iedere keern naar me taakbalk die het soms niet doet en als ik internet kan ik niet makkelijk switchen :(
Verbind anders met 1 van de zilveren knoppen met functie <Vandaag>. Deze zal je springen naar de desktop scherm zodat je andere programma kan opstarten.
In bovenste deel Start Menu (ook aan te roepen via keyboard "windows" knop) zie je laatst gebruikte programma's. Heb je echter programma reeds in geheugen draaien, dan kan je op die laatst gebruikte programma aantikken. Dit roept je programma weer terug uit geheugen, dus niet nog een keer starten! Maar geheel rechtsboven in taakbalk zie je een "3-strepen" icoon. Klik erop en er komt lijstje tevoorschijn van lopende programma's in de geheugen. Klik gewenste programma aan en je gaat dan naar die programma. Zo kan je op diverse manieren toch nog wisselen tussen programma's. Dus ook internetten. Ik deed dat met irc programma, contacten, internet afwisselend. Zelfs tomtom ook erbij terwijl rest nog loopt in de geheugen. Het kan dus wel. Pas wel op met [X], dat zal je programma meestal geheel afsluiten.

Meer geluid? Ik deed dat met stereo speakerboxje met 3,5mm stekker, gevoed met 2 AAA batterijen, te koop in budgetbak Gamma. Maakt meer geluid dan klein speakertje in Xperia, en dus wordt beluisteren al veel beter. Ze hebben zilver en zwarte kleur, dus dat komt goed uit om bijpassende kleur te nemen. Zoals ik een zilveren speakerboxje neem voor mijn zilveren xperia.

[ Voor 13% gewijzigd door MrDummy op 01-12-2008 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Dutchmarc schreef op maandag 01 december 2008 @ 00:06:
Wat zijn de manieren om een zachte reset uit te voeren?
Volgens de handleiding is dat de batterijklep openen en met de stylus in de ronde uitsparing te prikken. Dat is bij mijn X1 niet mogelijk. Daar zit een ijzeren pin achter. Prikken heeft geen enkel effect.

thnx,
Marcus
Een ijzeren pin? :-| weet je zeker dat dat niet je stylus is die nog in de behuizing zit? Die gaat er namelijk tussen waardoor hij dat gaatje afdekt ;-)

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
@MrDummy, de OK toets die rechtsonder aan zowel het qwerty toetsenbord en het keypad (onder ophangen) zit brengt je ook elk moment terug naar je home screen. Daar is dus geen extra toets voor nodig.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Even twee vragen.

Wat zijn jullie ervaringen met de camera? Ik heb hem nu een beetje geprobeerd in een niet heel erg lichte omgeving, maar ik vind de reactie van het toestel zo vlug als dikke !@#$ !

Foto's maken van mijn zoontje van 15 maanden is echt een no-go. Tenzij de boel niet hardstikke stil staat krijg ik altijd bewogen foto's. Ik dru kde knop half in zodat het toestel scherp stelt. Als ik dan vervolgens de knop helemaal indruk kan ik eerst nog een kop koffie leeg drinken voordat ie eindelijk echt de foto maakt (bij wijze van, zit een lag van een seconde of 1 a 2 in). Doordat het knopje voor de ontsluiting nou ook niet bepaald een van de meest soepel lopende dingen is beweeg je al heel snel het hele toestel en daarmee heb je weer een mislukte foto!
Ik verwacht geen superfoto's, maar iets meer dan dit lijkt me toch wel prettig.

Tweede vraagje, heb ik net zelf al beantwoord ;)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmarc
The PyroPath schreef op maandag 01 december 2008 @ 03:37:
[...]

Een ijzeren pin? :-| weet je zeker dat dat niet je stylus is die nog in de behuizing zit? Die gaat er namelijk tussen waardoor hij dat gaatje afdekt ;-)
8)7 8)7 8)7 Thank u!! Pas sinds kort aan de stylus. En bij de pc, gebruik ik steeds de 2e/reserve stylus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmarc
Bij xda-developers heeft iemand een mooie x1-skin gemaakt voor spb-ms. Is er hier al iemand die dat goed geinstalleerd heeft gekregen? Ik kom niet verder dan een zwart scherm.

http://forum.xda-develope...c71255792d9361f7&t=422076

Om dat zwarte scherm-probleem op te lossen wordt gezegd:
"you can actually just extract the graphics files in qp_bkg_now.dat or ql_bkg_now.dat"

Maar wat daar precies mee bedoeld wordt? Zonder wachtwoord kan ik die bestanden niet extracten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonetone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:06

bonetone

2B Silver Sonic

Dutchmarc schreef op maandag 01 december 2008 @ 08:45:
Bij xda-developers heeft iemand een mooie x1-skin gemaakt voor spb-ms. Is er hier al iemand die dat goed geinstalleerd heeft gekregen? Ik kom niet verder dan een zwart scherm.

http://forum.xda-develope...c71255792d9361f7&t=422076

Om dat zwarte scherm-probleem op te lossen wordt gezegd:
"you can actually just extract the graphics files in qp_bkg_now.dat or ql_bkg_now.dat"

Maar wat daar precies mee bedoeld wordt? Zonder wachtwoord kan ik die bestanden niet extracten.
Dit is geen skin specifiek voor de Xperia, sterker nog, het is voor QVGA apparaten dus een voor een scherm van 240x320 px. Wellicht dat je daarom een zwart scherm krijgt.
Je kunt toch ook gewoon het SPB panel installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmarc
ppaddo schreef op maandag 01 december 2008 @ 07:55:
Even twee vragen.

Wat zijn jullie ervaringen met de camera? Ik heb hem nu een beetje geprobeerd in een niet heel erg lichte omgeving, maar ik vind de reactie van het toestel zo vlug als dikke !@#$ !

Foto's maken van mijn zoontje van 15 maanden is echt een no-go. Tenzij de boel niet hardstikke stil staat krijg ik altijd bewogen foto's. Ik dru kde knop half in zodat het toestel scherp stelt. Als ik dan vervolgens de knop helemaal indruk kan ik eerst nog een kop koffie leeg drinken voordat ie eindelijk echt de foto maakt (bij wijze van, zit een lag van een seconde of 1 a 2 in). Doordat het knopje voor de ontsluiting nou ook niet bepaald een van de meest soepel lopende dingen is beweeg je al heel snel het hele toestel en daarmee heb je weer een mislukte foto!
Ik verwacht geen superfoto's, maar iets meer dan dit lijkt me toch wel prettig.

Tweede vraagje, heb ik net zelf al beantwoord ;)
Foto's maken is een dikke teleurstelling, tenzij je een standbeeld fotografeert. Zeker na de / mijn vorige SE K800i. Gezien de specs was dit wel te verwachten. De video's vind ik absoluut niet slecht. Ook niet stil zittende kinderen zijn daar goed mee vast te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wesnam schreef op zondag 30 november 2008 @ 16:11:
Heb sinds gisteren mijn X1. Voelt allemaal erg goed aan, alleen loop ik tegen problemen aan bij het synchroniseren van mijn outlook agenda. Mail wordt prima opgehaald dmv activesync alleen bij het syncen van de outlook agenda krijg ik de volgende foutmelding: 80072f0d.

Google vertelt me dat ik met mijn systeembeheerder moet overleggen over het certificaat. Mijn intuïtie vertelt me dat ik een andere oplossing moet zoeken. Met mijn vorige telefoon, P1i, kon ik gebruik maken van PC suite om de bestanden via bluetooth te syncen, helaas krijg ik mijn X1 niet verbonden met PC suite.

Is er iemand die hier een oplossing voor weet?
Hallo Wesnam,

Ik vermoed dat windows mobile 6.1 nog steeds niet overweg kan met een wildcard certificaat.
Probeer de volgende link eens uit:
http://winzenz.blogspot.com/2006/03/hacking-your-windows-mobile-50.html

Laat aub weten of het werkt...

Groeten,

Jonas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmarc
bonetone schreef op maandag 01 december 2008 @ 08:55:
[...]

Dit is geen skin specifiek voor de Xperia, sterker nog, het is voor QVGA apparaten dus een voor een scherm van 240x320 px. Wellicht dat je daarom een zwart scherm krijgt.
Je kunt toch ook gewoon het SPB panel installeren?
Het lukt mij niet extra skins te installeren voor SPB-MS. En dat grijs vind ik lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmarc
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 08:57:
[...]

Hallo Wesnam,

Ik vermoed dat windows mobile 6.1 nog steeds niet overweg kan met een wildcard certificaat.
Probeer de volgende link eens uit:
http://winzenz.blogspot.com/2006/03/hacking-your-windows-mobile-50.html

Laat aub weten of het werkt...

Groeten,

Jonas
Ik heb Oulook een diagnose/repareer rondje laten draaien (via Help menu), X1 uit ActiveSync gehaald en opnieuw verbinding aangemaakt. Daarna werkte het bij mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonetone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:06

bonetone

2B Silver Sonic

Dutchmarc schreef op maandag 01 december 2008 @ 09:00:
[...]

Het lukt mij niet extra skins te installeren voor SPB-MS. En dat grijs vind ik lelijk.
Even zoeken levert de volgende draad op: http://www.spbclub.com/forum/viewtopic.php?t=20049
Oftwel, het is een custom versie van SPB MS waarbij je geen skins kunt installeren. (Ik neem tenminste aan dat je het over het Panel hebt en niet over de volledig versie van SPB mobile shell)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmarc
bonetone schreef op maandag 01 december 2008 @ 09:17:
[...]

Even zoeken levert de volgende draad op: http://www.spbclub.com/forum/viewtopic.php?t=20049
Oftwel, het is een custom versie van SPB MS waarbij je geen skins kunt installeren. (Ik neem tenminste aan dat je het over het Panel hebt en niet over de volledig versie van SPB mobile shell)
Klopt, ik had het over de X1versie. Maar de settings bij het spb panel heeft wel een 'now screen' button. Dan verwacht je dat daar ook wat mee te doen is (evt na aankoop /download van extra's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb TomTom 7 geinstalleerd, maar die maakt een mapje "opslagkaart" aan. M'n SD kaartje noemt hij nu "opslagkaart2". Helaas doen een aantal progz het nu niet meer. Kan ik die map naam van TT zomaar wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirNobax schreef op maandag 01 december 2008 @ 07:32:
@MrDummy, de OK toets die rechtsonder aan zowel het qwerty toetsenbord en het keypad (onder ophangen) zit brengt je ook elk moment terug naar je home screen. Daar is dus geen extra toets voor nodig.
Maar dan sluit hij je openstaande prog af.. dat is niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 11:55
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 10:33:
[...]

Maar dan sluit hij je openstaande prog af.. dat is niet de bedoeling.
Nee, deze wordt naar de achtergrond gebracht. Bij de homescreen kan je dan rechtsboven een lijstje van draaiende tasks opvragen en op deze manier dus ook de applicatie weer naar voren brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:03
Alcje schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 18:30:
Hmm ik zit toch even met een probleem :)

Op 1 of andere manier laad MSN mijn groepen 2 keer :) Weet iemand hoe je dat kan fixen? :)

Hij ging weer contact gegevens ophalen en verbinding verbrak. En nu heb ik dubbele groepen! in 1 groep staat elke keer niemand in :)

Iemand een idee? :)
F-Tim in "Het Sony Ericsson Xperia X1 topic - Deel 5"

:)

(Misschien iets voor de volgende TS?)

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Dutchmarc schreef op maandag 01 december 2008 @ 09:00:
[...]

Dat panel is allemaal erg leuk en aardig, maar ik vind de spb panelversie toch wat te beperkt. Ik heb daarom de gewone versie geinstalleerd, en wat een verschil! ik gebruikte dit al op mijn vorige phone's. maar werkt een stuk prettiger dan het panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:45

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Dutchmarc schreef op maandag 01 december 2008 @ 00:13:
[...]

Was inmiddels druk met mijn bericht over te hevelen. Bedankt voor de link. Die ken ik al. Daar hebben ze het dus ook over prikken achter de deksel. En over "Advanced Config", maar kan iets vergelijkbaars niet vinden in NLse menu. Dus ik sta nog op nul, of is opnieuw opstarten ook een softe reset? (dat leverde nl ook niet op wat ik verwachtte)
Je kan ook het programmaatje psShutXP gebruiken. Als je die uitvoert krijg je de opstart-keuzes zoals wanneer je windows XP afsluit, met de opties achtergrondverlichting uit, pda uit of soft reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg gewoon echt geen enkele foto knap, de k800i maakte echt 1000x betere foto's!is er iemand die wel gewoon makkelijk knappe foto's kan maken? Iedere foto is wazig:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genotsknots
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-11-2023
De k800i is ook een (of misschien zelfs de beste) telefoon die de beste plaatjes schiet. En ik heb echt heel wat mobieltjes gehad en met de k800i schiet je gewoon op een of andere manier gewoon heel vaak strakke plaatjes. Jammer dat Sony Ericsson sinds de k800i geen merkbaar betere camera's heeft uitgebracht. Gelukkig schiet de X1 wel mooie filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al de taskmanager tevoorschijn getoverd rechtsboven als je SPB gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmarc
DaSaN schreef op maandag 01 december 2008 @ 11:30:
[...]

Dat panel is allemaal erg leuk en aardig, maar ik vind de spb panelversie toch wat te beperkt. Ik heb daarom de gewone versie geinstalleerd, en wat een verschil! ik gebruikte dit al op mijn vorige phone's. maar werkt een stuk prettiger dan het panel.
En kun je dan ook redelijk eenvoudig een eigen skin maken? Bv in X1 stijl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:07:
Heeft iemand al de taskmanager tevoorschijn getoverd rechtsboven als je SPB gebruikt?
ik zou dat ook graag hebben, maar heb zover niets kunnen vinden om dat voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaSaN schreef op maandag 01 december 2008 @ 11:30:
[...]

Ik heb zojuist ook even de volledige versie geprobeerd, maar wat is het verschil in functionaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar je ook alweer je opslagkaart een andere naam geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmarc
De hik. Lijkt wel of de X1 de hik heeft wanneer je van panel wisselt. Kan dat ook uit (die klik-tril)? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:23
Als ik in Coreplayer een filmpje fullscreen bekijk, draait hij het scherm de 'verkeerde kant' op (als je je X1 in landscape hebt staat het filmpje dus op z'n kop).
Kan ik dat ergens instellen? Heb het nergens kunnen vinden...

Daarnaast is de kwaliteit in Coreplayer lager dan in Opera, is dat normaal?

[ Voor 14% gewijzigd door niels132 op 01-12-2008 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:41:
[...]

Ik heb zojuist ook even de volledige versie geprobeerd, maar wat is het verschil in functionaliteit?
Wat ik het prettigst vind aan de volledige versie, isdat ik met 1 druk bij het vandaag-scherm kan komen (omdat er niet van een panel gebruik gemaakt wordt). Verder zijn die 12 programma's die ipv die "recent" map staan ook een gouden uitvinding. En uiteraard kun je de themes en kleuren aanpassen naar je eigen wens. Het zijn maar kleine dingetjes, maar wel precies dingetjes die ik erg miste toen ik van de volledige versie overstapte op de panel-versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrDummy schreef op maandag 01 december 2008 @ 01:01:
[...]

Verbind anders met 1 van de zilveren knoppen met functie <Vandaag>. Deze zal je springen naar de desktop scherm zodat je andere programma kan opstarten.
In bovenste deel Start Menu (ook aan te roepen via keyboard "windows" knop) zie je laatst gebruikte programma's. Heb je echter programma reeds in geheugen draaien, dan kan je op die laatst gebruikte programma aantikken. Dit roept je programma weer terug uit geheugen, dus niet nog een keer starten! Maar geheel rechtsboven in taakbalk zie je een "3-strepen" icoon. Klik erop en er komt lijstje tevoorschijn van lopende programma's in de geheugen. Klik gewenste programma aan en je gaat dan naar die programma. Zo kan je op diverse manieren toch nog wisselen tussen programma's. Dus ook internetten. Ik deed dat met irc programma, contacten, internet afwisselend. Zelfs tomtom ook erbij terwijl rest nog loopt in de geheugen. Het kan dus wel. Pas wel op met [X], dat zal je programma meestal geheel afsluiten.
Thanks ga ik uitproberen zodra mijn telefoon weer aan is. Op 1 of andere manier wil mijn batterij niet laden zodra hij uit is gegaan....
MrDummy schreef op maandag 01 december 2008 @ 01:01:
[...]

Meer geluid? Ik deed dat met stereo speakerboxje met 3,5mm stekker, gevoed met 2 AAA batterijen, te koop in budgetbak Gamma. Maakt meer geluid dan klein speakertje in Xperia, en dus wordt beluisteren al veel beter. Ze hebben zilver en zwarte kleur, dus dat komt goed uit om bijpassende kleur te nemen. Zoals ik een zilveren speakerboxje neem voor mijn zilveren xperia.
Ik bedoel meer geluid door mij oren. Kortom via de koptelefoon en dus niet extern via speakerboxen.
DaSaN schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:38:
[...]

Wat ik het prettigst vind aan de volledige versie, isdat ik met 1 druk bij het vandaag-scherm kan komen (omdat er niet van een panel gebruik gemaakt wordt). Verder zijn die 12 programma's die ipv die "recent" map staan ook een gouden uitvinding. En uiteraard kun je de themes en kleuren aanpassen naar je eigen wens. Het zijn maar kleine dingetjes, maar wel precies dingetjes die ik erg miste toen ik van de volledige versie overstapte op de panel-versie.
Welke nieuwe versie? Ik volg het niet :o En wat is SPB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 14:23:
[...]

Welke nieuwe versie? Ik volg het niet :o En wat is SPB?
SPB is een softwareontwikkelaar voor windowsmobile. Zij heeft het programma SPB Mobile Shell geschreven. Dit is een uitgebreidere versie van de SPB Mobile Shell Panel die gratis via SE is te downloaden.

De nieuwe versie die hier bedoeld wordt, is de volledige versie van het programma (dus niet de panel-variant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een aantal issues waar ik mee kamp:

1. die wekker op het toestel en ook met GAlarm deze progs werken alleen wanneer het toestel aan staat.
Wanneer ik ga slapen moet ik het toestel dus AAN laten staan wil ik dat het alarm werkt! Belachelijk. Weet iemand een oplossing?

2. Is het mogelijk om te kunnen browsen en andere progs te gebruiken terwijl je naar je mp3tjes luistert in je Sony media panel? Zo gaar dat hij elke keer uitgaat wanneer je even wil surfen en je feeds wilt checken. (Laat me raden ik moet weer één of andere lelijke homemade win mobile mp3 speler dr op zetten.)

3. Weet iemand hoe je dubbele contactnamen uit je contactlijst kunt verwijderen? Zonder ze 1 voor 1 te deleten dan. Momenteel is mijn simkaart zichtbaar en daar bovenop ook al mn contacten in mn Outlook lijst (hier zitten dus ook die sim contacten bij).

4. Ik krijg soms een melding wanneer ik Messenger Live gebruik en Opera Mini dat er sprake is van 'roaming' en dat de verbinding kosten met zich meebrengt. Wanneer je Telfort Mobiel (KPN Mobiel) in je abbo hebt kan dit niet toch? Beter gezegd; wanneer moet je eigenlijk extra betalen voor mobiel internetten? Hoe werkt dit in de praktijk?

Verder super telefoon en gadget. :*)

p.s.
mochten mensen problemen hebben met youtube er is een youtube cab progje waarmee je prima kunt streamen genaamd Youtubeplay, vraag Google. Je kan ook de muziek rechtstreeks rippen uit filmpjes naar mp3 en filmpjes saven.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2008 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 15:07:
een aantal issues waar ik mee kamp:

2. Is het mogelijk om te kunnen browsen en andere progs te gebruiken terwijl je naar je mp3tjes luistert in je Sony media panel? Zo gaar dat hij elke keer uitgaat wanneer je even wil surfen en je feeds wilt checken. (Laat me raden ik moet weer één of andere lelijke homemade win mobile mp3 speler dr op zetten.)
Gewoon de ingebakken WM media player gebruiken en dan kan het wel tegelijk!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WM dus,dat is dan de enige mogelijkheid

maar het kan dus niet met die panel

triest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:49
Of de PubbaPanelDinges van XDA downloaden. (site is bij mij alleen dood nu?!)

Maar je mediapanel heeft ook gewoon een startknop waarmee je programma's kan starten ;)

Dus ja, het kan.

Over dat Coreplayer van hierboven, dat kan ook. Check gewoon even de settings, staat er wel tussen (right-handed/left-handed)

[ Voor 67% gewijzigd door GENETX op 01-12-2008 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
^^ Bedankt, die had ik over het hoofd gezien.

Btw: Youtubeplay > Coreplayer qua kwaliteit :)

[ Voor 35% gewijzigd door niels132 op 01-12-2008 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op maandag 01 december 2008 @ 15:22:
Of de PubbaPanelDinges van XDA downloaden. (site is bij mij alleen dood nu?!)

Maar je mediapanel heeft ook gewoon een startknop waarmee je programma's kan starten ;)

Dus ja, het kan.

Over dat Coreplayer van hierboven, dat kan ook. Check gewoon even de settings, staat er wel tussen (right-handed/left-handed)
verrek het kan dus wel.. dacht het geprobeerd te hebben zonder resultaat.. maar werkt wel merk ik nu. thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallie-s
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-09 14:35
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 00:19:
[...]

welcome.

Even over het geluid. Wat mijn betreft mag het wel ietsje harder door de oortelefoon. Dat het extern blikkerig en slecht klinkt boeit me niet zo. Als ik zondig mensen om me heen wel vermaken met muziek dan neem ik wel een gettoblaster. Iemand suggesties om het geluid op te krikken? En hoe krijg ik de radio achter de schermen? Ik moet iedere keern naar me taakbalk die het soms niet doet en als ik internet kan ik niet makkelijk switchen :(
Het geluid opkrikken?

whoot.. Als ik met de volume knoppen op de zijkant alles naar beneden haal, en dan pas het volume opschuif in de media player komt er bij mij een acceptabel volume.
Want, de mijne kan echt HARD..

Of heb je het over het bellen? Ook dat is bij mij erg hard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1) Heb hem nog niet geïnstalleerd, maar dat is wel gaar ja.
3) kan je simcontacten ook onzichtbaar maken dan? Anders ben ik hier ook wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 15:59:
1) Heb hem nog niet geïnstalleerd, maar dat is wel gaar ja.
3) kan je simcontacten ook onzichtbaar maken dan? Anders ben ik hier ook wel benieuwd naar.
3) Via XperiaTweak kan je aangeven dat je simcontacten niet ziet in contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top :) De tweak had ik nog niet geïnstalleerd. Ik wacht nog steeds op mijn SD kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valuco
  • Laatst online: 05-09 08:32
Zojuist even met vodafone gebeld, had zaterdag mijn Xperia gekregen maar langs de linkerzijde is deze echt vlijmscherp. Kan me er bijna mee scheren, de andere kant heeft dit totaal niet. Tevens zat er linksboven een beschadiging aan het toestel. Vodafone heeft een omruilactie ingepland, dus gelijk mooi opgelost.

Hebben er meer mensen last van dat de linkerzijde zo scherp is. De kan waar het toetsenbordje dus onderuit schuift. En dan het randje waar de bovenzijde van het toestel overgaat in de zwarte rand waar de leds ook in zitten. Heb hier, zover ik alles gevolgd heb van de forums, nog niemand over gehoord namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-04 20:41
Hmm ik had gister toch iets raars :) Elke keer liep me xperia vast :/ Ik had zo advanced configuration tool erop gezet. Die heb ik er maar afgegooid :)

Ook heb ik bij XperiaTweak maar uitgezet dat hij met bepaald panel opstart, duurt namelijk nog langer dan.

Is kijken of hij nu blijft draaien! :)

Ook had ik microsoft framenetwork 3.5 erop gezet :) Die eraf gehaald en hij hangt niet meer :P

New is dus niet altijd better :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Graag PMs sturen wat betreft nieuwe onderdelen voor een volgende TS.. Ik houd niet continue het hele topic bij, als ik dan aan het eind van de dag alles doorlees wil ik nog wel eens overzicht kwijtraken van hoe en wat :)
Alcje schreef op maandag 01 december 2008 @ 16:55:
Hmm ik had gister toch iets raars :) Elke keer liep me xperia vast :/ Ik had zo advanced configuration tool erop gezet. Die heb ik er maar afgegooid :)

Ook heb ik bij XperiaTweak maar uitgezet dat hij met bepaald panel opstart, duurt namelijk nog langer dan.

Is kijken of hij nu blijft draaien! :)

Ook had ik microsoft framenetwork 3.5 erop gezet :) Die eraf gehaald en hij hangt niet meer :P

New is dus niet altijd better :P
Bij mij schijnt de radio-panel ook nog eens regelmatig voor een crash te zorgen. Vooral als ik naar een andere panel wil switchen.
Misschien toch eens proberen om eerst de radio op 'off' te zetten..

@ algemeen: ik heb contact gehad met Vodafone mbt het barsten van de casing aan de bovenkant (zie verscheidene fotos binnen dit deel) en zit nog binnen de 8 dagen omruil-garantie. Als het goed is maakt de koerier morgen een afspraak en komt hij direct met een nieuwe mobiel (direct omruilen dus).

Ik zal ook eens contact opnemen met SE over dit probleem. Eens zien of zij al op de hoogte zijn en eventueel zien of hier garantie over geleverd wordt (dan kan ik dat direct in de TS wegschrijven).

[ Voor 58% gewijzigd door PeterSelie op 01-12-2008 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
SoaDmaggot schreef op maandag 01 december 2008 @ 17:04:
[...]

Bij mij schijnt de radio-panel ook nog eens regelmatig voor een crash te zorgen. Vooral als ik naar een andere panel wil switchen.
Misschien toch eens proberen om eerst de radio op 'off' te zetten..
Mjah zowieso die Xperia tweak 2.0 is ook niet echt een aanrader. Hij heeft het wel goed bij mij gedaan. Maar na die framework 3.5 niet meer iig :-)

Heb het maar uitgezet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nielsgaastra schreef op maandag 01 december 2008 @ 16:16:
[...]

3) Via XperiaTweak kan je aangeven dat je simcontacten niet ziet in contacten.

Kan iemand trouwens globaal uitleggen waar die performance tweaks (increase/decrease display en filesystem cache) in xperiatweaks 2.0 goed voor zijn?

Zeg maar wat het ongeveer inhoud en wat gunstige instellingen zijn?
dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Alcje schreef op maandag 01 december 2008 @ 17:11:
[...]

Mjah zowieso die Xperia tweak 2.0 is ook niet echt een aanrader. Hij heeft het wel goed bij mij gedaan. Maar na die framework 3.5 niet meer iig :-)

Heb het maar uitgezet :P
Ik wacht sowieso nog even af tot die tooltjes wat stabieler zijn geworden en hun werk goed doen (i.p.v. het apparaat alleen maar meer onstabiel te maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
SoaDmaggot schreef op maandag 01 december 2008 @ 17:18:
[...]

Ik wacht sowieso nog even af tot die tooltjes wat stabieler zijn geworden en hun werk goed doen (i.p.v. het apparaat alleen maar meer onstabiel te maken).
Opzich is xperia tweak super. Maar je hoeft niet alles te gebruiken :) Panels is pas nieuw in de laatste versie en die zou ik lekker uit laten staan!
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 17:14:
[...]

Kan iemand trouwens globaal uitleggen waar die performance tweaks (increase/decrease display en filesystem cache) in xperiatweaks 2.0 goed voor zijn?

Zeg maar wat het ongeveer inhoud en wat gunstige instellingen zijn?
dank
Die performance heeft te maken met de snelheid :)

Ik zou hem niet standaard laten staan op 0 en 8000 ofzo.

Ik zou de bovenste op 16 duizend zetten en onderste ook! :)

Heeft te maken met snelheid van programma's en de de andere was voor Graphishe dingen. Dus als je bijv filmpies kijkt enzo.

Ik heb ze allebij op zelfde gezet! :)

Maakt het een stuk sneller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die performance heeft te maken met de snelheid

Ik zou de bovenste op 16 duizend zetten en onderste ook!

Heeft te maken met snelheid van programma's en de de andere was voor Graphishe dingen. Dus als je bijv filmpies kijkt enzo.

Ik heb ze allebij op zelfde gezet!

^^
oh beter, dus je maakt eigenlijk meer ruimte vrij om sneller te werken wanneer je m op 16000 zet?

andere vraag

Iemand hier die push mail (Gmail) met Telfort (KPN) Mobiel werkend heeft geconfigureerd? help a brother out.

De verder terug vermelde gmail tutorial werkte niet helemaal.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2008 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 22:41:
Oi, ik heb een T-M versie en ik heb een vraag.

Vroeger kon je wanneer je een toestel had dat was voorzien van bijvoorbeeld T-M hardresetten, en dan voordat hij de T-M ROM installeerde soft resetten zodat hij enkel de schone WM versie installeerde.

Ik heb dat truukje net geprobeerd, maar het lijkt niet te werken. Hij komt weer terug in het calibreer scherm. Zie ik iets over het hoofd of kan dat gewoon niet met dit toestel?
Iemand een idee? Als ik soft-reset (pennetje) op het moment dat je het venster ziet met; 3 seconden bla bla, dan krijg ik weer gewoon de wizard om het scherm te calibreren en het riedeltje begint weer opnieuw nadat de telefoon opnieuw opstart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog een belangrijke vraag:

Wanneer ik een panel selecteer.. zie je eerst een blurry image van die panel en vervolgens springt de panel op zn daadwerkelijk bruikbare stand. Kan je dat ook weghalen. Ik zie nu bv. dan eerst een image met calender,de tijd en new york staan en vervolgens springt dat over op mijn huidige instelling met amsterdam.

Dit geldt overigens ook voor de andere panels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 17:28:

Wanneer ik een panel selecteer.. zie je eerst een blurry image van die panel en vervolgens springt de panel op zn daadwerkelijk bruikbare stand. Kan je dat ook weghalen. Ik zie nu bv. dan eerst een image met calender,de tijd en new york staan en vervolgens springt dat over op mijn huidige instelling met amsterdam.

Visual feedback om je het idee te geven dat er daadwerkelijk iets gebeurt ipv kijken naar dat ronddraaiende dingetje. Hebben ze van Apple afgekeken. Niets mis mee an sich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net mijn hotmail account proberen instellen maar ik weet niet of ik de goede instellingen heb
heeft iemand een werkende hotmail account ingesteld die kan kijken of ze kloppen:

Inkomende mailserver:
pop3.hotmail.com

Uitgaande mailserver
smtp.hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil zeg maar geen ronddraaiend dingetje gewoon direct in een oogwenk die panel :-)
te traag zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 17:28:

Dat is gewoon de preview-mode van die panel. Afaik kan je bij custom panels ook gewoon je eigen afbeelding erop gooien dus dat zou hier ook het geval moeten zijn, maar dan blijf je dus wel met een tijd zitten die niet klopt (aangezien je dan weer met een afbeelding werkt..).

M.a.w: nee, je behoudt gewoon een afbeelding ter preview. De telefoon heeft natuurlijk ook even de tijd nodig deze panel in te laden. Wanneer je deze afbeelding met een bijvoorbeeld volledig zwarte afbeelding zou vervangen zie je ook de kleine previews niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

i get the picture
cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 17:32:
ik heb net mijn hotmail account proberen instellen maar ik weet niet of ik de goede instellingen heb
heeft iemand een werkende hotmail account ingesteld die kan kijken of ze kloppen:

Inkomende mailserver:
pop3.hotmail.com

Uitgaande mailserver
smtp.hotmail.com
Ik vermoed dat het op die manier niet gaat werken... waarom doe je het niet gewoon via windows live?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wallie-s schreef op maandag 01 december 2008 @ 15:51:
[...]

Het geluid opkrikken?

whoot.. Als ik met de volume knoppen op de zijkant alles naar beneden haal, en dan pas het volume opschuif in de media player komt er bij mij een acceptabel volume.
Want, de mijne kan echt HARD..

Of heb je het over het bellen? Ook dat is bij mij erg hard..
Mediaplayer heb ik nog niet getest. Ik heb ook nog geen mp3'tjes op staan. Ik had het meer over de radio en dat kan naar mijn idee wel wat harder. Ik ga eens kijken of het wat uitmaakt wanneer ik eerst alle panelen naar beneden schuif en daarna weer omhoog zet, maar ik betwijfel het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaSaN schreef op maandag 01 december 2008 @ 17:51:
[...]

Ik vermoed dat het op die manier niet gaat werken... waarom doe je het niet gewoon via windows live?
ik wil gwn ervoor zorgen dat mijn mails ook binnenkomen, en als ik op windows live klik zie ik alleen de messenger. weet iemand hoe ik dan mijn hotmail moet instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 17:32:

Inkomende mailserver:
pop3.hotmail.com

Uitgaande mailserver
smtp.hotmail.com
Gewoon inloggen in het Windows Live programma, selecteren dat hij je e-mail moet synchroniseren en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 17:23:

^^
oh beter, dus je maakt eigenlijk meer ruimte vrij om sneller te werken wanneer je m op 16000 zet?

andere vraag

Iemand hier die push mail (Gmail) met Telfort (KPN) Mobiel werkend heeft geconfigureerd? help a brother out.

Je gaat het idd merken met wat zwaardere programma's dat het sneller en beter draait. Er waren mensen die vonden bijv TouchFlo niet soepel lopen. Nou die loopt als een trein hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:39
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 17:23:
Die performance heeft te maken met de snelheid

Ik zou de bovenste op 16 duizend zetten en onderste ook!

Ik heb ze allebij op zelfde gezet!

^^

andere vraag

Ingesteld, op die waarde, maar hij is niet sneller of langzamer dan op 8000 om 0..... Dus ik laat ze lekker zoals ze zijn.

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsunami schreef op maandag 01 december 2008 @ 18:02:
[...]

Gewoon inloggen in het Windows Live programma, selecteren dat hij je e-mail moet synchroniseren en je bent klaar.
*had het synchroniseren nog niet aangezet, doet het nu wel!
bedankt

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2008 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmarc
Iemand een idee hoe ik de rekenmachine weer aan de praat kan krijgen? Icoon is er nog wel maar erop klikken heeft geen effect. thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 11:40:
ik krijg gewoon echt geen enkele foto knap, de k800i maakte echt 1000x betere foto's!is er iemand die wel gewoon makkelijk knappe foto's kan maken? Iedere foto is wazig:(
Had ik ook,.. Op de "sportstand" gaat het stukken beter,.. worden de foto's ook sneller genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand misschien een programmaatje of instelling waarmee ik dus de tijd en ook de batterij boven in mn balkje kan zien?

Dus niet of de batterij of de tijd, maar allebei :).

K heb al gehoord over het programma Batti, maar heb geen idee of het hiermee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Nou mijn lieve schattige Xperia heeft het goed gedaan. Maar nu als ik op de panel knop drukt loopt ie gewoon vast :)

Scherm blijft gewoon staan :) wat je ook doet gebeurt niks.

Wat doet een soft reset eigenlijk precies?

Heb die functie ergens zien staan. Heb hem nog nieteens nodig gehad :P

[ Voor 22% gewijzigd door Alcje op 01-12-2008 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Wat helemaal vreemd is. Als ik op me panels druk, en ik kies het panel links boven! Die gelockde van xperia.

Dan start ie Touchflo op? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Alcje schreef op maandag 01 december 2008 @ 20:09:
Nou mijn lieve schattige Xperia heeft het goed gedaan. Maar nu als ik op de panel knop drukt loopt ie gewoon vast :)

Scherm blijft gewoon staan :) wat je ook doet gebeurt niks.

Wat doet een soft reset eigenlijk precies?

Heb die functie ergens zien staan. Heb hem nog nieteens nodig gehad :P
Wat gedaan?
Alcje schreef op maandag 01 december 2008 @ 20:15:
Wat helemaal vreemd is. Als ik op me panels druk, en ik kies het panel links boven! Die gelockde van xperia.

Touchflo wordt inderdaad op dat paneel ingesteld en op deze manier ook standaard bij opstarten gestart.

[ Voor 38% gewijzigd door PeterSelie op 01-12-2008 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alcje schreef op maandag 01 december 2008 @ 20:15:

http://forum.xda-develope...php?p=2878314&postcount=3 Tadaaa :>

Weet iemand of er een progsel bestaat wat je scherm kantelt zonder dat je je tobo uitschuift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 20:20:
[...]

http://forum.xda-develope...php?p=2878314&postcount=3 Tadaaa :>

Weet iemand of er een progsel bestaat wat je scherm kantelt zonder dat je je tobo uitschuift?
Nee dat is het niet. Ik heb touchflo geinstalleerd als een apart panel. Die staat ergens in het midden.

Als ik op me eerste panel klik die standaard. Gaat hij ook naar touchflo opeens.

Ik kan nu zo'n 1 keer panel verwisselen. Doe ik het later nog us dan hangt ie.

Iemand enig idee? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met mijn Xperia nu een gigantisch probleem:P
Ik heb TouchFlo3D geinstalleerd, evenals XperiaTweak en Voice Command.
Mijn versie was van T-mobile, en ik kan nergens Windows Live Messenger vinden.
Ook staat er nergens Google Maps.
Dus ik proberen om een Windows Live bestand te installeren....
Blijkt dat ik helemaal niks meer kan installeren. Ik probeerde het even later
ook met bestaande bestandjes, dus XperiaTweak opnieuw installeren, ook .cab bestand,
en normaal gaat ie dan overschrijven, dus krijg je ene bericht met overschrijven enzo.
Maar nu bij elk bestand dat ik probeer te installeren mislukt de installatie.
Iemand ook zulke problemen?
Ik ga van het weekend een hard reset proberen en alles opnieuw installeren,
maar dan nog vind ik het vaag dat er bij mijn telefoon nergens een Windows Live messenger of
Google Maps staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Hoezo is dat vaag? Vaak genoeg gemeld hier dat de T-Mobile versie niet met WLM of Google Maps komt, en waar je een goede WLM cab kan vinden.

[ Voor 17% gewijzigd door Tsunami op 01-12-2008 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Ok een tip voor mensen die ook probleem hebben dat TouchFlo3d de gedownloade manila versie hangt :P

Als je dus opnieuw die versie installeerd, moet je er echt wel even op letten dat je dus bij Vandaag op je telefoon als Item die touchflo uitgevinkt staat. Die stond bij mij dus nog aan en dat vond ie niet fijn :P

Echt dom van mezelf :O

Maargoed ik zat even te denken. Ik heb me Xperia bijna een maand.

Maargoed dat geheugen kaartje is er ook nog niet :P Misschien duurt het wel 2 maanden haha 8)

[ Voor 23% gewijzigd door Alcje op 01-12-2008 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Mensen toch. Waarom volgen jullie de instructies niet eens?

Velen zeggen dat TouchFLO meteen opgestart wordt in de eerste panel. Dat klopt omdat je standaard eerst installatie van TouchFLO hebt gedaan. Het gaat meteen zichzelf instellen in de eerste panel en daar loopt ie ook gelijk na softreset. Maar dat moet juist niet. Het moet als een panel toegevoegd worden zodat je ook even zonder TouchFLO kan werken.

Via Instellingen > Persoonlijk > Vandaag dus eerst TouchFLO uitvinken in tab Items. Je vinkt andere items weer terug en zo heb je weer normale panel.
Dan moet je de TouchFLO panel installatie doen en vervolgens via X-Panel toets een TouchFLO panel adden. Zo heb je TouchFLO apart gezet. En ja, bij TouchFLO mogen geen andere items draaien, want het is programma dat heel scherm in beslag neemt.

Laten opstarten in 1e paneel is dus fout. Daar kan je alleen maar last van hebben, zeker als je andere dingen wil adden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsunami schreef op maandag 01 december 2008 @ 20:29:
Hoezo is dat vaag? Vaak genoeg gemeld hier dat de T-Mobile versie niet met WLM of Google Maps komt, en waar je een goede WLM cab kan vinden.
Ok daar heb ik dan overheen gelezen. Maar eigenlijk was mn vrag dus of er meer mensen problemen hadden met installaties van bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
MrDummy schreef op maandag 01 december 2008 @ 20:46:
En ja, bij TouchFLO mogen geen andere items draaien, want het is programma dat heel scherm in beslag neemt.
Werkt hier prima met andere applicaties.. Kwestie van op 'OK' drukken wanneer een andere applicatie actief is en deze wordt geminimaliseerd? Ik zie dus niet in waarom het met andere applicaties dan niet prima zou werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alcje schreef op maandag 01 december 2008 @ 20:22:
[...]

Nee dat is het niet. Ik heb touchflo geinstalleerd als een apart panel. Die staat ergens in het midden.

Als ik op me eerste panel klik die standaard. Gaat hij ook naar touchflo opeens.

Ik kan nu zo'n 1 keer panel verwisselen. Doe ik het later nog us dan hangt ie.

Iemand enig idee? :P
Het vinkje voor TouchFlo weghalen in je 'today settings'.

Had je al gevonden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2008 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3nzym3
  • Laatst online: 22-08 20:12
[b][message=31136066,noline]

Ik weet neit of er een los progje voor is. Maar als je het Mobile shell panel hebt geinstalleerd. (SPB mobile, free download via SE), dan heb je daar onder het tabje "tools" de optie "rotate screen" en die draait het scherm braaf voor je zonder dat je het tobo moet gebruiken.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 20:20:
Je hebt naast bovenstaande meerdere opties:

Optie 1:
Download Mortscript en schrijf zelf een scriptje (onderstaande script heb ik toen geschreven):
code:
1
2
3
4
5
6
angle=RegRead("HKLM","System\GDI\ROTATION","Angle")
if (angle<>270)
Rotate(270)
Else if (angle=270)
Rotate(360)
Endif

Plakken in notepad, opslaan als filename.mscr en runnen op je mobile. Verander de 270 naar 90 om je scherm de andere kant op te kantelen. Elke keer dat je filename runt wordt dan je scherm gekanteld naar landscape modus dan wel normale modus.
(Eventueel middels onderstaande applicatie ook te koppelen aan een functie-knop.)

Optie 2:
Download AE Button Plus en stel één van je functietoetsen zó in dat deze je scherm kantelt (staat een optie 'scherm kantelen' binnen het programma bij het aanwijzen van een functie aan een toets).

[ Voor 14% gewijzigd door PeterSelie op 01-12-2008 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Je kunt de zilveren knoppen onder het scherm toch gewoon standaard aan iets toewijzen zonder iets te moeten installeren?

Gewoon bij Instellingen (tab Persoonlijk) en dan Knoppen kiezen. Ik heb de linker toets toegewezen aan scherm draaien en de rechter aan de Windows toets. Werkt gewoon perfect :)

[ Voor 3% gewijzigd door SToRM666 op 01-12-2008 21:21 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:08
Nou ik heb hem vandaag ook opgehaald: wat een toestel.
Ik begin nu al te wennen aan windows mobile. Net ff touchflo3d geïnstalleerd als panel. Werkt heel soepel bij mij.

Tot nu toe gelukkig nog geen scheurtjes kunnen ontdekken.

Ik heb wel 1 vraag: ik krijg youtube niet werkend in touchflo3d, terwijl wel bij de lijst staat dat dat werkt. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmarc
SToRM666 schreef op maandag 01 december 2008 @ 21:18:
Je kunt de zilveren knoppen onder het scherm toch gewoon standaard aan iets toewijzen zonder iets te moeten installeren?

Gewoon bij Instellingen (tab Persoonlijk) en dan Knoppen kiezen. Ik heb de linker toets toegewezen aan scherm draaien en de rechter aan de Windows toets. Werkt gewoon perfect :)
Je kunt ook knoppen toevoegen. OK-knop lang ingedrukt is bij mij nu 'scherm kantelen.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmarc
Iemand al ervaring met geotag software?

Geoterrestrial is gratis, maar die begint bij installatie over beeldverhouding en een ander gps prog dan op X1 staat.

http://www.geoterrestrial.com/download/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, tjeempie... ik geloof dat het kantelen van je scherm nou ongeveer 80 keer gevraagd is.
Ik ga op mijn telefoon en dat soort zooi altijd zelf aan de slag, daar leer je het van... pas als ik er helemaal niet meer uitkom ga ik het interweb op...maar je hebt van die figuren die misschien beter af zijn met zo'n bejaarden GSM waarmee je alleen kunt bellen en meer niet, want een apparaat als een WM is klaarblijkelijk voor hen veel te hoog gegrepen.... }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
SToRM666 schreef op maandag 01 december 2008 @ 21:18:

Klopt inderdaad, met dat programmatje is het echter ook mogelijk dubbel drukken een andere functie te geven dan enkel (zelfde als 3x en 4x drukken of inhouden).
Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over abonnementen en levertijden kan in [ABO] Het X1 levertijden en abonnementen topic.
Discussie over de scheurtjes kan vanaf heden in Het Sony Ericsson Xperia X1 Scheuren / Problemen topic.