Het Sony Ericsson Xperia X1 topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 109.772 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StaarTT
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-07-2023

StaarTT

Android for Life.

Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 19:56:
[...]

Ik ben zeer zeker verkeerd ingelicht.....
Ben al jaren abonnee bij T-Mobile, nog uit de BEN-tijd, heb zelfs nog een BEN-simkaart.
Was altijd tevreden met de service en netwerk maar nu?????

Kan voor 150 euro een simlock van ze krijgen :(

Weet er iemand een ander adres?
Of een provider die ze wel simlock levert?
Officieel?
Loop een langs een T-Mobile store, heb ik ook gedaan(niet dat ik hem nodig had :P, maar hijs nu wel simlock vrij) Die hebben ze in de computer staan.

Iets minder officieel??
Google is op: simlock verwijderen :X Kost je een paar euro...

--- HTC Desire HD: ROM: Stock ---10.2" Android ePad 2.1 --- Motorola Milestone: ROM: CyanogenMod 6.1.2 --- ASUS G60VX ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
Update over het bekende stylus scheurtje in mijn X1...

Net als een aantal anderen hier, een toestel uit week 44, T-Mobile branded.Iets meer dan 1.5 geleden het scheurtje ontdekt, meteen naar de T-Mobile shop gegaan. Die zouden mij terug bellen, mooi niet dus. Afgelopen woensdag weer gegaan omdat ik meer scheurtjes en bobbeltjes begin te krijgen. (Dat terwijl ik de stylus niet meer heb gebruikt sinds ik het eerste scheurtje heb ontdekt)

Afbeeldingslocatie: http://i467.photobucket.com/albums/rr31/vincew1/100_0775.jpg

"Ja meneer, we zijn er nog mee bezig, uiterlijk vrijdag bellen we u terug". Nou mooi niet dus! :( Ik baal echt ontzettend, kl*te T-Mobile. Sinds ik de eerste scheur in mijn X1 heb ontdekt heb ik hem eigenlijk niet optimaal meer gebruikt, software installaties en verdere persoonlijk aanpassing laat ik achterwegen, omdat ik het straks allemaal voor jan met de korte achternaam doe.

Waar ik bang voor ben is dat hij straks helemaal scheurt en bijvoorbeeld de hele hoek er af flikkert. En dan zal je zien dat ze gaan lopen roepen dat ik het zelf heb gedaan...

Vind het echt een prachtig toestel, maar kan er op deze manier niet van genieten. En wat kan ik nou doen behalve afwachten totdat ze me bellen? Ze weer lastig gaan vallen? :(

* dôh baalt verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Voor mensen met Vista (info staat ook op xperiapedia onder ActiveSync FAQ):

Vista heeft geen ActiveSync? Hoe moet dat nu?

Dat klopt. Voor Vista wordt Windows Mobile Device Center gebruikt. Het staat niet standaard op Vista (ook niet op mijn nieuwe laptop) dus je moet hier downloaden. Eerst moet je eerst validatie proces doorlopen of je windows legitiem is.
Het is aan de raden juiste taal te nemen zoals je Vista is. Dus niet zomaar Engelse pakken als je Vista Nederlands is, ook al wil je graag Engelse programma's. Dat is omdat alles beter op elkaar afgestemd is. Je gaat ook niet Engelse upgrades op Nederlandse Windows gooien, daar krijg je zeker problemen van.

Voer de installatiepakket uit op je Vista. Je mag wel alvast je toestel aansluiten zodat alles klaarstaat. Als de installatie rond is, kijk dan in de Start menu. Daar bijna bovenaan tussen al die Windows links zie je icoon Windows Mobile Device Center staan. Start het nu op.

Je kunt de verbinding instelling nog een keer doen. Meestal is USB en Bluetooth al ingevuld voor je. Onderaan zie je Gegevensverbindingen toestaan. Die hoeft niet aangevinkt worden. Klik op OK en de programma zal verbinding maken met je toestel. Zie dat de model links daarna meteen goed staat: Xperia X1!

Je wordt meteen daarna gevraagd online te registeren voor de gratis media. Helaas is dat niet mogelijk omdat Nederlandse pagina nog niet klaar is. Leuk hoor van Microsoft. Uitstellen dan maar, of ga erheen en laat een email adres achter zodat je weet wanneer de Nederlandse pagina klaar is.

Stel nu je apparaat in voor de synchronisatie instellingen: Outlook onderdelen, favorieten en bestanden.

En waar is Software van WMDC? Dat staat er niet meteen voor je neus als je over Programma's en Services beweegt. Maar je kan op link meer>> rechtsonder klikken. Nu komt de icoon Software wel tevoorschijn, net zoals je gewend bent met ActiveSync. Daar kun je software verwijderen als je wilt, en dat gaat door een vinkje weg te halen en dan op Ok klikken.

Zo, nu heb je alles wat je nodig hebt.

En: ActiveSync is voor Windows XP en lager te gebruiken. Dat moet je even weten. Niet meer voor Vista!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

dôh schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 20:36:

Net als een aantal anderen hier, een toestel uit week 44, T-Mobile branded.Iets meer dan 1.5 geleden het scheurtje ontdekt, meteen naar de T-Mobile shop gegaan. Die zouden mij terug bellen, mooi niet dus. Afgelopen woensdag weer gegaan omdat ik meer scheurtjes en bobbeltjes begin te krijgen. (Dat terwijl ik de stylus niet meer heb gebruikt sinds ik het eerste scheurtje heb ontdekt)
Als ik al die verhalen over scheurtjes ziet.... begin ik meer te beseffen dat er waarschijnlijk slechte plastic vorm is gemaakt in bepaalde productie Xperia's. Mijn Xperia is nog steeds scheurvrij en dat is gewoon gek tegenover jouw versie met lange scheuren.

De scheurtjes zijn dus de productie fouten. Een andere verklaring zou ik niet bedenken. Zeker als metalen omhulsel strak om plastic staat, moet er geen scheuren ontstaan. Je hebt hier recht op een garantie en dus mag je het omruilen. Een toestel ter waarde van 620 Euro moet helemaal in orde zijn. Omdat het op zichzelf al kostbaar is. Omruilen die hap.

Mensen die telefoon ter plekke kopen in de telefoonwinkel worden ook meteen aangeraden even toestel gelijk uit de verpakking te halen en goed bekijken op de schade rond stylus en niet goed werkende keyboard toetsen. Maar mensen die wat bestellen online, die kunnen alleen maar hopen dat hun bestelling in goede staat is. Vragen aan verkoper zal niet snel gaan, want dan moet ie verpakking openbreken en dat geeft jouw meer argwaan op: He, dat is 2dehands toestel! Verpakking is open geweest! Terug!
Dus het kan eigenlijk niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StaarTT schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 20:09:
[...]

Officieel?
Loop een langs een T-Mobile store, heb ik ook gedaan(niet dat ik hem nodig had :P, maar hijs nu wel simlock vrij) Die hebben ze in de computer staan.

Iets minder officieel??
OK, ga morgen ff langs een T-Mobile shop, bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vraag is in deel 5 blijven hangen.
Als iemand een antwoord heeft zou ik erg geholpen zijn.
Vraagje over de "threaded SMS".

Automatisch worden alle nieuwe berichten van en naar dezelfde contactpersoon in dezelfde conversatie geplakt. Maar zo nu en dan begint er natuurlijk een 'nieuw gesprek' dat ik in een nieuwe thread wil stoppen.

Is het mogelijk meerdere threads met 1 contactpersoon te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kolder
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 21:48

Kolder

Raaarrrr

Viel mij op dat er nij mij ook een heel klein bobbeltje aan het ontstaan is op exact dezelfde plaats. Ben bang dat ik er ook aanmoet gaan geloven. Mijn phone is ook uit week 44

Whatever........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StaarTT schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 20:09:
[...]

Officieel?

Iets minder officieel??
Is die van jou nu simlock vrij voor alle providers?
Of alleen zoals eerder gezegd voor Orange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorkie
  • Laatst online: 13-09 17:25
Kolder schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 22:02:
[...]

Viel mij op dat er nij mij ook een heel klein bobbeltje aan het ontstaan is op exact dezelfde plaats. Ben bang dat ik er ook aanmoet gaan geloven. Mijn phone is ook uit week 44
uh, ik ook.
Pas na die post van hierboven (met foto) ging ik weer kijken en heb dus ook een barst.
Morgen maar even langs T-mobile Den Haag. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen daar.

Shuttle SP35P2 Pro 4 GB,Intel E6850 XFX 8800 GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 18:10:
[...]

Werkt Activesync uberhaupt nog wel op Vista? Volgens mij is hier namelijk het synchronisatiecentrum voor in de plaats gekomen. Heb je dit al geprobeerd? Heb Vista maar helaas nog geen X1. Kan je verder dus niet helemaal vertellen hoe het werkt.
Inderdaad, werkt niet meer met ActiveSync, maar met het Synchronisatiecentrum.
Werkt verder allemaal nagenoeg hetzelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 11:55
Retrail schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 14:14:
[...]

Heb deze screenprotector ook besteld. Nog tips met het plaatsen?
Uiteraard zorgen dat het scherm compleet vet en stofvrij is (een zacht brillendoekje icm een alcoholdoekje doet hier al wonderen)..
Verdere plaatsing kan je het beste doen in een stofvrije ruimte (het aanrecht van je keuken, badkamer des noods).

Even van tevoren ook al op het scherm leggen, zien hoe je kan zorgen dat je boven en onder zo min mogelijk ruimte open houdt (ik heb hem zo ver mogelijk naar boven gelegd, aangezien je stylus daar het meest naar de hoek zal neigen bij het sluiten van een app. Daardoor hou ik een strookje van een mm of 1.5 / 2 onderaan over, wat an sich prima te doen is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Laatst online: 29-08 22:37
dôh schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 20:36:

[afbeelding]

"Ja meneer, we zijn er nog mee bezig, uiterlijk vrijdag bellen we u terug". Nou mooi niet dus! :( Ik baal echt ontzettend, kl*te T-Mobile. Sinds ik de eerste scheur in mijn X1 heb ontdekt heb ik hem eigenlijk niet optimaal meer gebruikt, software installaties en verdere persoonlijk aanpassing laat ik achterwegen, omdat ik het straks allemaal voor jan met de korte achternaam doe.

Waar ik bang voor ben is dat hij straks helemaal scheurt en bijvoorbeeld de hele hoek er af flikkert. En dan zal je zien dat ze gaan lopen roepen dat ik het zelf heb gedaan...

Vind het echt een prachtig toestel, maar kan er op deze manier niet van genieten. En wat kan ik nou doen behalve afwachten totdat ze me bellen? Ze weer lastig gaan vallen? :(

* dôh baalt verder...
Zo ziet mijn toestel er ook uit ;( . 08w44, vodafone branded. Alleen zelf vind ik het niet op een scheurtje lijken, maar meer op afbladdering van de lak ofzo. Datzelfde treed nu ook (in mindere mate nog) ook op tussen mijn powerknop en de camera.

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/othNzrjrO98pvUGmLnpUxCcl/thumb.jpg
sorry voor de bad quality, had geen betere cam bij de hand

Slechte ontvangst
Trouwens ik heb behoorlijke problemen met de ontvangst, in vergelijking met de SE P1i kan ik op een stuk minder plekken bellen. Ik gebruik wel dezelfde SIM-kaart. Hebben meer mensen hier last van of mogelijke oplossingen?

[ Voor 6% gewijzigd door Klovan op 28-11-2008 23:54 . Reden: Onderste alinea toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vriend van mij heeft er 1 van Hi uit W44 en er is tot nu toe alleen een miniscuul stukje lak weg bij de stylus en verder nog geen problemen. Heb wel overwogen hem aan te raden het toestel te ruilen, maar heeft ie niet gedaan. Ondanks de volgens hem zeer matige belfunctionaliteit en slechte gesprekskwaliteit bij het bellen met de meegeleverde headset in de auto wil hij hem toch niet kwijt....hij vindt hem te mooi denk ik... :)

Ik heb trouwens een e-mail van GSM-web gehad waarin de eindatum van de aanvraag is veranderd van 30-11 naar 31-12. Of ik de zilveren daar ga bestellen weet ik nog niet gezien de problemen met scheuren, lak en barsten in de behuizing onder de batterij. Ik ga maar weer lekker wachten op de release van die zwarte. :)

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2008 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 21:28:
[...]

OK, ga morgen ff langs een T-Mobile shop, bedankt voor de tip.
Ik ging vorige week bij de T-Mobile shop langs, Utrecht centrum... die deden heel moeilijk.. overleggen met collega's.. wellicht nog niet mogelijk met zo'n nieuw toestel, misschien extra kosten. Die gast heeft uiteindelijk mijn gegevens gemaild, na te bellen, met volgens mij een of andere unlock toko.. lekker vaag. Ze hadden ook een of ander T-Mobile nr, maar dat mochten ze volgens een van zn collega's niet meer bellen :?
Dus, ze zouden me bellen als ze meer wisten..

Terwijl ik de winkel uit loop bel ik de T-Mobile servicedesk.. binnen 1 sec iemand aan de lijn _/-\o_
Die verbind me door met het speciale "Orange overstapteam". Duidelijke taal, ze moet ff kijken... blijkbaar hebben ze wel een lijst met unlock-codes oid. Dus ff wachten... Helaas, geen code direct beschikbaar, mijn gegevens worden genoteerd, en ik zal worden teruggebeld met de code, kan wel even duren.
Een week later, net voordat ik zelf weer wil gaan bellen, een telefoontje van T-Mobile, met mn unlock- code :D woohoo, eindelijk...

Werkt perfect.. gratis, netjes geregeld, moest alleen ff wachten.

Dus mijn advies.. bellen, Orange-T-Mobile overstap afdeling vragen, en vragen om een unlockcode voor je Xperia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kolder schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 22:02:
[...]

Yep zo begon het bij mij ook en een aantal dagen later (lees 2 dagen) had ik een echte scheur bij mijn stylus! Dus als je nu nog binnen de 8 dagen zit, gewoon terug gaan en hopen op een toestel uit een andere batch dan week44.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-07 20:43
Sorry voor de off-topic, maar ik heb een request over topic-start: is het misschien mogelijk om Foto's en Video's weg te halen of te vervangen door linkjes naar de reviews? De topicstart is zo wel erg lang en de mooie plaatjes hebben de meeste van ons inmiddels wel gezien en zo niet kunnen ze terugvallen op deel 1-5 ;) Ik persoonlijk zou het wel fijn vinden als het topic zich nu meer op het gebruik zou richten en de mogelijkheden voor gebruikers in plaats van de -overigens wel erg- mooie plaatjes. Het viel me op, dus ik dacht nu: laat ik er eens een ballon'etje erover oplaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik nu 3 weken de x1, deel 5 en 6 van dit topic volledig doorgelezen. Deel 1 tot en met 4 niet, omdat daar mijn inziens niet zinnigs instaat. Ik wil in deze post een kleine revieuw geven:
Positief:
Mooi stijlvol apparaat.
Toetsenbord superhandig.
Geen problemen, met scheurtjes, emailinstelling, wiffi of anders.

negatief:
Touch flo weggedaan (loopt die alleen maar op vast).
Wekkeralarm kan ik instellen door van mp3, wav te maken, maar in de praktijk blijkt: kan het bestand selecteren, maar dan springt die automatisch over op default. heb er dus niks aan.
Het hele youtube gebeuren krijg ik niet aan de praat, evanals alles m.b.t. flash. Ik hoef ook geen youtube maar wil wel graag flims kunnen kijken of uitzendinggemist. Dat lukt dus niet zeer zeer spijtig.
Ik vind het spb panel geweldig. Alleen jammer van die saai grijze achtergrond kleur.
Miniopera werkt bij mij niet.

Wat ik als laatste wil opmerkingen. Mij valt op zodra iemand de x1 voor de eerste heeft ontvangen, melden zij zich gelijk aan, lezen niet alle delen door, maar gaan gelijk vragen stellen. Die al tig keer gesteld zijn. Dus voor alle nieuwe ....... begin eerst een met lezen.

Als er nog mensen zijn die goede tips hebben hoe ik uitzending gemist e.d. aan de praat krijg hou ik mij aanbevolen.
Oh ja de tip omtrent het live panel.....echt top!!!! Eigenlijk het eerste wat gelijk werkte zonder veel gedoe.

Als ik mij kennis zie met zijn iphone gaat alles veel en veel gemakkelijker......had ik misschien toch beter de iphone kunnen kopen.....ik zit in dubio. tenzij ik bepaalde programma's zoals uitzending gemist e.d. aan de praat krijg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 08:09:

negatief:
Touch flo weggedaan (loopt die alleen maar op vast).
Dat wou ik dus ook net vragen, ik had ook TouchFLO er op gezet, en liep 5 keer achter mekaar vast.
Dus heb hem er ook maar af gehaald!

En nog bedankt voor de hulp, het is gelukt heb gewoon het .cab bestand eropgezet via apparaatcentrum!
Heeft iemand een versie van TouchFLO die niet vastloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:39
Als er nog mensen zijn die goede tips hebben hoe ik uitzending gemist e.d. aan de praat krijg hou ik mij aanbevolen.
Ik maak zelf gebruik van Skyfire. Dit werkt bij mij gewoon met uitzending gemist + Veronicatv gemist. Hou er wel rekening mee dat je XVGA fix dient te gebruiken wil het werken aangezien de resolutie aangepast moet worden!

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorkie
  • Laatst online: 13-09 17:25
Net terug van de T-mobile shop:
ze gaan hem opsturen en ik krijg het te horen. Ze kon me niet vertellen of het garantie was of niet. Ik zei nou das lekker, ik heb hem niet laten vallen niets. Ik melde haar dat er meer mensen last van hebben en dit ook gemeld hebben bij T-mobile en andere provers/verkooppunten en dit heeft ze op de reparatie bon bezet.

ik ben benieuwd!!

ps mijne is overigens 3 weken oud, dus ik had geen omruilgarantie meer :(

Shuttle SP35P2 Pro 4 GB,Intel E6850 XFX 8800 GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 23:54:
[...]

Ik ging vorige week bij de T-Mobile shop langs, Utrecht centrum... die deden heel moeilijk.. overleggen met collega's.. wellicht nog niet mogelijk met zo'n nieuw toestel, misschien extra kosten. Die gast heeft uiteindelijk mijn gegevens gemaild, na te bellen, met volgens mij een of andere unlock toko.. lekker vaag. Ze hadden ook een of ander T-Mobile nr, maar dat mochten ze volgens een van zn collega's niet meer bellen :?
Dus, ze zouden me bellen als ze meer wisten..

Terwijl ik de winkel uit loop bel ik de T-Mobile servicedesk.. binnen 1 sec iemand aan de lijn _/-\o_
Die verbind me door met het speciale "Orange overstapteam". Duidelijke taal, ze moet ff kijken... blijkbaar hebben ze wel een lijst met unlock-codes oid. Dus ff wachten... Helaas, geen code direct beschikbaar, mijn gegevens worden genoteerd, en ik zal worden teruggebeld met de code, kan wel even duren.
Een week later, net voordat ik zelf weer wil gaan bellen, een telefoontje van T-Mobile, met mn unlock- code :D woohoo, eindelijk...

Werkt perfect.. gratis, netjes geregeld, moest alleen ff wachten.

Dus mijn advies.. bellen, Orange-T-Mobile overstap afdeling vragen, en vragen om een unlockcode voor je Xperia.
Maar is hij dan meteen simlockvrij voor alle providers of alleen voor Orange?
Ik heb nl. bij de telefoon een unlockcode gekregen die kennelijk alleen voor Orange werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dorkie schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 11:27:
Net terug van de T-mobile shop:
ze gaan hem opsturen en ik krijg het te horen. Ze kon me niet vertellen of het garantie was of niet. Ik zei nou das lekker, ik heb hem niet laten vallen niets. Ik melde haar dat er meer mensen last van hebben en dit ook gemeld hebben bij T-mobile en andere provers/verkooppunten en dit heeft ze op de reparatie bon bezet.

ik ben benieuwd!!

ps mijne is overigens 3 weken oud, dus ik had geen omruilgarantie meer :(
Wat dom zeg dat ze zo moeilijk doen daar :S
Je moet foto's laten zien van hier op het forum, heb ik ook gedaan.
Gelukkig deed KPN niet zo lastig. Kreeg 2 dagen later meteen een belletje dat een nieuw toestel voor me klaarlag.
Inmiddels heb ik deze nu 1.5 week en hij bevalt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er op een X1 ministumbler draait ??
(= pda versie netstumbler)

www.netstumbler.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
mensen.. zit met een probleem.

mijn xperia doet het niet meer.
gister avond was de batterij leeg. ik sluit hem vanochtend aan en er gaat een rood lampje branden bij mijn aanknop!
hij zit nu al zeker 1 uur aan de oplader en wilt nog steeds niet aan gaan!

iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renedis schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 13:25:

gister avond was de batterij leeg. ik sluit hem vanochtend aan en er gaat een rood lampje branden bij mijn aanknop!

iemand suggesties?
Accu er even uitgehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand suggesties?
Hey dat klinkt bekend. Met mijn andere X1 had ik dat ook inderdaad een keer. Ik kreeg toen de tip om de accu niet meer leeg te laten lopen tot dat hij uitvalt, maar al iets eerder opladen.
Batterij eruit halen hielp bij mij niet, ik heb hem rustig aan de lader gelegd toen en na een paar minuten begon hij vanzelf te laden. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 21:47:
Mijn vraag is in deel 5 blijven hangen.
Als iemand een antwoord heeft zou ik erg geholpen zijn.

[...]
En ik zie dat hij nog steeds niet beantwoord is, jammer.

Zo ver ik weet, niet. Weet alleen dat alles gewoon onder 1 contact persoon komt of via een van de tweak programma's of eigen register edit per bericht. Ik zal kijken als ik een programma tegen kom met zo'n optie, maar ik denk het persoonlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*warez*

[ Voor 91% gewijzigd door pven op 29-11-2008 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dbm12 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 11:10:
[...]

Ik maak zelf gebruik van Skyfire. Dit werkt bij mij gewoon met uitzending gemist + Veronicatv gemist. Hou er wel rekening mee dat je XVGA fix dient te gebruiken wil het werken aangezien de resolutie aangepast moet worden!
Skyfire geinstalleerd en fix van xda erbij gezet. Als ik dan Skyfire opstart krijg ik de tekst locating....en verder gebeurd er niks. help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-04 20:41
Hmm ik zit toch even met een probleem :)

Op 1 of andere manier laad MSN mijn groepen 2 keer :) Weet iemand hoe je dat kan fixen? :)

Hij ging weer contact gegevens ophalen en verbinding verbrak. En nu heb ik dubbele groepen! in 1 groep staat elke keer niemand in :)

Iemand een idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ste7en
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05-2024

iemand suggesties?
Ik heb nu precies het zelfde probleem. Telefoon ligt nu zeker al 30 min aan de lader en ik krijg m maar niet aan. Heb de accu er al uit gehaald, maar dit mocht niks baten. Mocht het je inmiddels gelukt zijn dan hoor ik het graag!
edit:
ik heb nog een keer de accu eruit gehaald, en nu begon de telefoon na 5 min wel te laden. De ledjes aan de zijkant begonnen wit op de lichten. Succes renedis :)

[ Voor 12% gewijzigd door Ste7en op 29-11-2008 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 571Pro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-08 16:10
Even een tussen vraag, ik weet niet als ie offtopic is, maar kan er niet een thread gemaakt worden met WM vragen? Want ik zie hier allemaal vragen terug komen die niets met de Xperia te maken hebben eerder WM gerichte vragen.
Ik heb zo precies het gevoel velen deze gsm gekocht hebben omwille het een smartphone is maar geen kaas gegeten hebben van Windows Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-10-2023
binas, bedankt voor de snoepjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begin steeds meer het idee te krijgen dat de scheurproblemen alleen voorkomen bij branded toestellen. Uit de vrije handel (Belcompany en zo) hoor je er helemaal niks van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 21:02
Heeft iemand de X1 altijd zo in de broekzak?
Ik wil dat namelijk wel doen en daar zo'n Martin Fields screen protector voor kopen.
Met dat dingetje erop kan ik er wel op vertrouwen dat er geen krassen o.i.d. opkomen ?
(mits ik me normaal gedraag dan :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl0cKeR
  • Laatst online: 04-09 16:48

Bl0cKeR

titel

Pirate-Bozz schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 20:01:
Heeft iemand de X1 altijd zo in de broekzak?
Ik wil dat namelijk wel doen en daar zo'n Martin Fields screen protector voor kopen.
Met dat dingetje erop kan ik er wel op vertrouwen dat er geen krassen o.i.d. opkomen ?
(mits ik me normaal gedraag dan :) )
Heb de mijne nu een weekje, gewoon in m'n broekzak. Wel een Brando ultra clear screenprotector er op, wil prima! Het betreft trouwens een T-mobile branded versie, (nog) geen last van scheurtjes.

TouchFlo Manilla vanmiddag weer verwijderd, die loopt toch niet helemaal lekker zoals al vaker hier gemeld.
Uninstall is zo'n beetje een uur bezig geweest..

sigh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Ste7en schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 19:00:
[...]

Ik heb nu precies het zelfde probleem. Telefoon ligt nu zeker al 30 min aan de lader en ik krijg m maar niet aan. Heb de accu er al uit gehaald, maar dit mocht niks baten. Mocht het je inmiddels gelukt zijn dan hoor ik het graag!
edit:
ik heb nog een keer de accu eruit gehaald, en nu begon de telefoon na 5 min wel te laden. De ledjes aan de zijkant begonnen wit op de lichten. Succes renedis :)
heb inmiddels ook op xda developers rond gevraagd. ligt idd gewoon aan een lege batterij..
echter bij mij niet! hij ligt al de hele dag aan de lader en doet nog steeds niets!

ben in de winkel geweest en met een andere accu geprobeerd, dan doet hij het wel!
heb een nieuwe accu van hun gekregen en die oude sturen ze op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net touchflo 3d geinstalleerd als panel,
alleen hoe moet deze stap gedaan worden?:

4) Optional: Add the pictures in TF3D_Panel_pics.zip to the TF3DPanel folder in the panel folder under program.
Ik heb TF3D_Panel_pics.zip al op xperia staan, alleen hoe kopieer ik deze naar TF3D panel folder en waar zit deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:58

Yucko

One clown to rule them all !

Idd Binas, kwaliteitspost :D

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me alsjeblieft helpen?

Ik heb mijn Xperia al een week en het is een prachtig smartphone. Alleen ik wordt echt radeloos van het feit dat ik niet kan internetten met wi-fi. Ik heb wel verbinding met talloze wireless hot-spots, maar geen internet...

Is dit te wijten aan mijn Hi-abbonement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 20:31:
Kan iemand me alsjeblieft helpen?

Ik heb mijn Xperia al een week en het is een prachtig smartphone. Alleen ik wordt echt radeloos van het feit dat ik niet kan internetten met wi-fi. Ik heb wel verbinding met talloze wireless hot-spots, maar geen internet...

Is dit te wijten aan mijn Hi-abbonement?
voor wireless hot-spots moet je een abbo hebben.
als je thuis wireless hebt en het niet werkt dan is het wel vreemd. gebruik je internet explorer of opera browser?
zegt hij dat je wel connected bent? hoe sterk is je signaal?
staat je WiFi op "beste pretaties" of "beste accu-duur"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog steeds het probleem met de wekker van WM6.1
Bij mijn oude WM toestel had ik het probleem niet, en voor zover ik weet heeft de HTC van mijn vrouw met WM6.1 er ook geen last van:
Als ik een tijd instel op mijn wekker, maar ik schakel het vinkje om me te wekken voortijdig uit (omdat het niet meer nodig is om me te wekken) gaat het alarm toch af. Wat ik ook doe, elke minuut gaat het alarm toch af, ook al heb ik ALLE alarmstanden uitgevinkt van elk van de 3 wekstanden, nog blijft hij afgaan. De enige manier om 'm stil te krijgen is om de telefoon voor een half uurtje helemaal UIT te zetten, en dan bedoel ik dus echt UIT.
licht dit aan een bug in WM6.1 ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:08
Weet men trouwens nu al hoe het zit met de scheur bij het gat voor de stylus?

Zijn deze toestellen allemaal van week 44? Of zijn er ook bij latere toestellen scheuren ontdekt.

Ik wil namelijk dinsdag mijn Xperia X1 ophalen, maar als er nog steeds problemen zijn met die scheuren, blijf ik wel bij mij N95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Is er uberhaupt iemand die een non-branded toestel heeft MET scheuren :?

* Yucko zijn toestel is nog in perfecte staat nl.

[ Voor 33% gewijzigd door Yucko op 29-11-2008 21:01 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

Zijn er überhaupt al andere batches dan die uit week 44? Ik zie iedereen die post een w44 versie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 11:32:
[...]

Maar is hij dan meteen simlockvrij voor alle providers of alleen voor Orange?
Ik heb nl. bij de telefoon een unlockcode gekregen die kennelijk alleen voor Orange werkt.
Geen idee, ik heb hier op het moment alleen T-Mobile en Orange simkaartjes.. wil het maandag wel ff uitproberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Ik heb dit topic de laatste 2 delen meegelezen omdat ik van plan ben ook een X1 aan te schaffen, maar alle gemelde problemen met scheuren zijn allemaal branded toetsellen uit w44 2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:08
Ik heb ook alleen maar week 44 gelezen, zal toch maar eens even controleren uit wat voor week hij is voordat ik hem dinsdag ophaal :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 21:16
Scheur in non-branded W46 exemplaar

Heb mijn X1 nu 48 uur:

- GSMWeb
- W46
- Non-Branded

Ik heb de telefoon de afgelopen 48 uur nauwelijks gebruikt. De beschermfolie zit zelfs nog op het beeldscherm. Zojuist merkte ik bij inspectie op dat ook mijn X1 een haarscheurtje vertoont. De beschrijving omdat een foto geen duidelijkheid geeft:

De scheur komt niet vanuit de stylus-ingang, maar vanaf de zilveren rand en breidt zich uit in de richting van de stylus-ingang. Het scheurtje is 1,5 mm lang en is voelbaar met een fijne speld.

Ik heb gelijk contact opgenomen met GSMWeb, maar ik bel maandag terug om na te gaan wat de opties zijn. Er is dus waarschijnlijk aan deze weekproductie niets verandert tov eerder genoemde W44.

edit: en de stylus heb ik niet(!) gebruikt, dus daar kan het niet aan gelegen hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door jeehaa op 29-11-2008 22:05 ]

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallie-s
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-09 14:35
Ik volg dit topic ook dagelijks, en volgens mij zijn het inderdaad meestal alleen toestellen uit week 44.
maar, ik heb zelf ook een Hi toestel uit week 44, en die is nog super goed. Het is natuurlijk ook zo dat
je met je klacht vaak als eerste hier komt om je gal te spuien.

Misschien een idee om in een apart topic bij te houden wie er scheurtjes hebben?
En dan erbij te zetten uit welke week die komt, welke aanbieder, branded of non-branded?

ps. iemand zijn hancock kaartje al binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi,

In deel 5 stond de vraag of iemand de demo heeft van astraware bejeweld. Heb vanaf die vraag hele topic doorgelezen maar helaas geen antwoord. Ook ik ben zo stom geweest om het spel te deleten 8)7 , nu ben ik wel via google versies tegengekomen van het spel maar die spelen allemaal niet fullscreen. Heeft iemand voor mij de demo versie, degene dus die al op de telefoon stond.

bij voorbaat dank

ok al gevonden....verwijderen betekend dus niet helemaal verwijderen stond nog in de verkenner in window..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2008 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
De slideshow in het mediapanel is echt mooi! :) Vooral als je m dan in landscape zet.
Het is trouwens wel erg handig om 1 van de zilveren knoppen onder het scherm te configureren voor schermrotatie.
Ik heb mijn Xperia sinds woensdag en ik ben er erg tevreden mee. Hoe meer ik ermee werk en de functies leer kennen, hoe beter ik m vind moet ik zeggen.

[ Voor 35% gewijzigd door SToRM666 op 29-11-2008 22:19 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een hele domme vraag, maar ik kom er gewoon echt niet uit: Bij de SPB mobile shell kan je in het ondertabblad een poppetje aantikken, waarna je naar een soort snelkeuze menu gaat voor contacten. Ik kan hier wel contacten toevoegen, maar hoe krijg ik ze in vredesnaam weg? Ik heb om het te testen maar wat willekeurige mensen erin gezet.

Edit: Google is een baas. Het is dus gewoon het contact even inhouden.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2008 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valuco
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-09 08:32
Ik heb vanmorgen ook mijn X1 binnen gekregen en daarstraks TouchFlo geinstaleerd. Helaas heb ik hier toch wat probleempjes mee qua vastlopers en dergelijke. Nu wil ik deze dus weer deinstaleren, maar als ik dit doe via Instellingen > Programma's verwijderen krijg ik de melding dat touchflo niet geheel verwijderen kan worden. Hierna komt de vraag of het toch uit de lijst verwijderd moet worden.

Kan iemand mij vertellen hoe ik touchflo 3d echt helemaal kan verwijderen. Want na het verwijderen via programma's verwijderen blijft touchflo toch geinstaleerd. Soft-reset heeft geen zin, reeds geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oi, ik heb een T-M versie en ik heb een vraag.

Vroeger kon je wanneer je een toestel had dat was voorzien van bijvoorbeeld T-M hardresetten, en dan voordat hij de T-M ROM installeerde soft resetten zodat hij enkel de schone WM versie installeerde.

Ik heb dat truukje net geprobeerd, maar het lijkt niet te werken. Hij komt weer terug in het calibreer scherm. Zie ik iets over het hoofd of kan dat gewoon niet met dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

wallie-s schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 21:55:
ps. iemand zijn hancock kaartje al binnen?
Wist je dat Hancocks officele DVD/Blu-ray verkoop in winkels nog maar net begonnen is? Ik denk niet dat je nu al Hancock op sdkaartje kan krijgen voordat DVD verkoop begint. Daar wacht Sony kennelijk even op.

Dan pas zal Sony ze opsturen. Ik ben heel benieuwd of film ondertiteld is, want als ie in WMV geencoded is moet er wel subtitle track bijkomen, anders is het hardsubbed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Angelgamer schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 02:36:
Sorry voor de off-topic, maar ik heb een request over topic-start: is het misschien mogelijk om Foto's en Video's weg te halen of te vervangen door linkjes naar de reviews? De topicstart is zo wel erg lang en de mooie plaatjes hebben de meeste van ons inmiddels wel gezien en zo niet kunnen ze terugvallen op deel 1-5 ;) Ik persoonlijk zou het wel fijn vinden als het topic zich nu meer op het gebruik zou richten en de mogelijkheden voor gebruikers in plaats van de -overigens wel erg- mooie plaatjes. Het viel me op, dus ik dacht nu: laat ik er eens een ballon'etje erover oplaten ;)
Goed punt, ik zal inderdaad eens beginnen aan een ander soort indeling van het topic. Meer informatief dan eye-candy inderdaad.. Een klein stukje ophemeling zal waarschijnlijk wel bestaan, zij het met wat minder grote pics en wat meer gekortwiekt.

iemand suggesties?
Ik zie dat je probleem onderhand al opgelost is, maar ik had ook dezelfde problemen met mijn HTC Wizard 1.. Op welke manier probeerde je je telefoon op te laten, via USB aan de computer / laptop of via USB aan de lader + stroomnet?
Mijn wizard kon bij volledig leeg-gebruik ook de kracht niet meer vinden aan te springen voor opladen bij het laden via USB, maar deed zijn werk via het stroomnet daarentegen wel weer prima (hij had een soort van jump-start nodig als het ware).

[ Voor 35% gewijzigd door PeterSelie op 29-11-2008 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:20
@Glitterb0y: Ná de wizard met het calibreren van het scherm komt de installatie van de T-M software pas, als het goed is. Dan heb je zo'n 3 sec om het te annuleren.

Ik ben vandaag in de winkel gaan kijken en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben.

Het verschil in grootte ten opzichte van mijn Glofiish M700 lijkt door de vormgeving zelfs nog een stuk groter dan het in werkelijkheid is. Hij ziet er door het materiaalgebruik een stuk beter uit en voelt ook steviger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrenzyFreak schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 23:10:
@Glitterb0y: Ná de wizard met het calibreren van het scherm komt de installatie van de T-M software pas, als het goed is. Dan heb je zo'n 3 sec om het te annuleren.

Ik ben vandaag in de winkel gaan kijken en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben.

Het verschil in grootte ten opzichte van mijn Glofiish M700 lijkt door de vormgeving zelfs nog een stuk groter dan het in werkelijkheid is. Hij ziet er door het materiaalgebruik een stuk beter uit en voelt ook steviger.
Moet ik soft resetten bij dat venster waar ik ok moet drukken? Of wanneer de ROM/schil begint te installeren?

-edit-

Verschillende dingen gepoogd, maar werkt niet. Nog een idee bij toeval?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2008 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 22:18:
Misschien een hele domme vraag, maar ik kom er gewoon echt niet uit: Bij de SPB mobile shell kan je in het ondertabblad een poppetje aantikken, waarna je naar een soort snelkeuze menu gaat voor contacten. Ik kan hier wel contacten toevoegen, maar hoe krijg ik ze in vredesnaam weg? Ik heb om het te testen maar wat willekeurige mensen erin gezet.

Edit: Google is een baas. Het is dus gewoon het contact even inhouden.
Weet niet wat er staat, maar de keuze helemaal rechtsonderin je scherm moet je hebben en dan kan je kiezen voor verwijderen. Oeps foutje... ik dacht dat je HTC scherm bedoelde.. :/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2008 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP-tjuh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-08 08:08
Mensen,

Ik heb een Dell XPS1530 met bluetooth. Ik wil mijn X1 als modem gebruiken om overal te kunnen internetten via een bluetoothverbinding tussen de X1 en laptop. Ik gebruik Windows Vista.

Ik krijg dit niet werkend. Ik begrijp dat dit met PAN kan maar mijn laptop detecteert deze functie niet bij mijn telefoon ook al had ik deze optie geactiveerd. Ik dacht eigenlijk dat je geen speciale software nodig had om de foon als modem te gebruiken? Wie kan mij verder helpen?

Alvast bedankt,
Jordi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 14:35
Ook ik ben een trotse eigenaar van de X1 geworden.

Echter heb ik tweetal vraagjes, ik gebruik voor het eerst mobiele internet/data.

Wanneer ik 1x op internet ben geweest (IE of Opera) blijft me HSDPA verbinding constant aan staan.
Er moet toch een optie zijn die HSDPA alleen aan zet wanneer het nodig is? Zo vreet me telefoon aardig wat stroom. Dan moet ik de telefoonfunctie uit en dan weer aan zetten om de HSDPA te disconnecten.

Het H-tje blijft boven de signaalbalk (betekend toch dat er HSDPA verbinding is?).

Heb een T-Mobile Web 'n Walk Standaard abo (UMTS/3G) maar maakt toch verbinding met HSDPA.
Weet iemand hier iets over te vertellen?

Alle instellingen zoals Band en Netwerk staan allemaal op "automatisch".

Met de automatische netwerk-instellingen detector van de X1 ingesteld. Als die verbind zie ik ook dat die via het GPRS/3G netwerk verbinding maakt, maar nadat die verbonden is staat er een leuke H in me statusbalk.

Het is een unbranded, simlockvrije X1.

Ik heb overal gezocht (GoT en Tweakers) maar kon geen antwoord vinden op mijn vraag. Ook heb ik verschillende instellingen bekeken op de X1 zelf maar kom er maar niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 16:57
Wanneer ik in mijn contacten de beginletter aantik (bijv. een 'K') gaat hij automatisch naar het laatste contact.
Als ik 'SIM contacten weergeven' aan heb staan (in bovenstaande situatie dus uitgezet mbv Xperia Tweak) komen die contacten allemaal onderaan te staan. Als ik dan een letter intik gaat hij naar het SIM contact.
Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

The Conman schreef op zondag 30 november 2008 @ 02:57:
Wanneer ik 1x op internet ben geweest (IE of Opera) blijft me HSDPA verbinding constant aan staan.
Er moet toch een optie zijn die HSDPA alleen aan zet wanneer het nodig is? Zo vreet me telefoon aardig wat stroom. Dan moet ik de telefoonfunctie uit en dan weer aan zetten om de HSDPA te disconnecten.

Het H-tje blijft boven de signaalbalk (betekend toch dat er HSDPA verbinding is?).

Heb een T-Mobile Web 'n Walk Standaard abo (UMTS/3G) maar maakt toch verbinding met HSDPA.
Weet iemand hier iets over te vertellen?
1. Zie je gewoon vierkant met H erin, dan is er geen verkeer en dus verbruikt ie dan ook weinig.
2. Zie je vierkant met 2 pijltjes in de hoek die elkaar wijzen, dan is er actief verkeer, waarbij de verbruik dus wat hoger komt. Je kunt verbreken door op de icoon boven te klikken en daar in popup ballon op Verbreken klikken.
3. Ik heb ook webnwalk standaard, maar je mag van HSPDA gebruiken als die er is, je toestel ondersteunt dat. UMTS/3G en HSPDA zijn zelfde. HSPDA is namelijk verbeterde UMTS.

Er is kans dat je opeens vierkant met G erin zit. Dat wil zeggen dat er geen waardig HSPDA signaal in de buurt is. Je internet dan wat langzamer mee, maar het is nog steeds webnwalk standaard.

Ik heb allemaal zelfde, dus er is geen reden tot paniek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

SoaDmaggot schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 23:10:
Goed punt, ik zal inderdaad eens beginnen aan een ander soort indeling van het topic. Meer informatief dan eye-candy inderdaad.. Een klein stukje ophemeling zal waarschijnlijk wel bestaan, zij het met wat minder grote pics en wat meer gekortwiekt.
Indien gewenst kan ik aantal videos overnemen (dus oude videos) en op mijn site plaatsen.
Zo kun je richten op meer recentere videos en TS zo nuttiger maken. :)
Plaatjes kan ik ook overnemen.

(Een TS van 1 kilometer lang is meestal doorn in de oog. Dat is gewoon niet leuk omdat men veel moet scrollen. Het is ook tegen de regels van goed website maken.)

Ik weet niet waar jij die regel vandaan hebt en of je webdevver bent, maar anders zou ik er nog even een noodcursus webdevelopment tegen aan gooien ;) Verder mag je kritiek via DM of mail richting de TS.

[ Voor 12% gewijzigd door DaannO op 30-11-2008 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
MrDummy schreef op zondag 30 november 2008 @ 09:17:
[...]

(Een TS van 1 kilometer lang is meestal doorn in de oog. Dat is gewoon niet leuk omdat men veel moet scrollen. Het is ook tegen de regels van goed website maken.)
Ikzelf ben webdesigner van beroep en weet exact hoe het daarmee gesteld is. Echter blijft dit een informatietopic en zou je het in principe kunnen zien als wiki (waar scrollen totaal geen probleem is). Echter heb ik dit topic zo overgeplakt uit het oude deel en ben ik zelf inderdaad ook van mening dat hij voorzien mag worden van meer informatie, how-to's en een FAQ en er een duidelijkere indeling mag komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekie67
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Ik ben eigenlijk benieuwd wie hier allemaal navigatiesoftware zoals TomTom werkend heeft met de interne gps zonder allerlei handgrepen te hebben moeten toepassen. Google maps vindt zonder problemen 7 satellieten, TomTom werkt uitstekend met de externe gps, maar de interne wil hij maar niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Niekie67, ik heb gewoon een TT7 release van Usenet gehaald die gepost was voor mensen met een HTC. Werkt perfect. Installeren en nog niet eens iets hoeven instellen bij GPS settings :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:21
niekie67 schreef op zondag 30 november 2008 @ 12:35:
Ik ben eigenlijk benieuwd wie hier allemaal navigatiesoftware zoals TomTom werkend heeft met de interne gps zonder allerlei handgrepen te hebben moeten toepassen. Google maps vindt zonder problemen 7 satellieten, TomTom werkt uitstekend met de externe gps, maar de interne wil hij maar niet zien.
TomTom werkt hier uitstekend met de interne GPS. Ik heb een versie gebruikt welke `speciaal` :9 voor de HTC Diamond is, die herkende hem direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
@ Hierboven: Dat er op een `minder legale` manier aan de software gekomen is mogen we even in het midden laten. Dergelijke discussies (en het aannemelijk maken hiervan) valt in het zogenoemde grijze gebied en zien we liever niet in dit topic terug ;)

Overigens draat TomTom Navigator 7.45 voor de PPC WM5 / WM6 hier prima zonder problemen. Internet GPS werd direct herkent.

@ niekie67: Is het niet zo dat je eerst de externe GPS ontvanger aangesloten hebt gehad op je Xperia bij het installeren / allereerst opstarten van TomTom? Wellicht heeft hij hierdoor deze als 'default device' boven de interne GPS gekozen? Probeer eens je instellingen door te bladeren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekie67
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Ik ben pas met de externe gps begonnen nadat ik TomTom werkend had maar hij de interne gps niet zag.
In de instellingen van TomTom kun je een keuze maken voor welke gps je wil gebruiken; toen het niet wou lukken met de interne, maar ik toch TomTom nodig had heb ik dat veranderd in de externe gps (doet er wss niet toe, maar 1tje van TomTom zelf). Daarna ook weer teruggezet op de interne. Ben daarna aan de slag geweest met de Omnia oplossing= programmatje(s) installeren die net doen of de gps op een compoort zit, maar ook dat krijg ik niet werkend ook omdat externe gps optie in windows systeem niet aan te passen is.
Ik ben er hoe dan ook over aan het denken de X1 naar fabriekinstellingen te resetten omdat ik nu weet wat ik er wel en niet op wil hebben, heb touch3d manilla er bijvoorbeeld al vanaf geknikkert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frickY schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 21:17:
Ik heb dit topic de laatste 2 delen meegelezen omdat ik van plan ben ook een X1 aan te schaffen, maar alle gemelde problemen met scheuren zijn allemaal branded toetsellen uit w44 2008.
koop gewoon een nonbranded toestel en je hebt nergens geen last van. Komt tot nu toe alleen bij branded toestellen via Tmob, kpn en voda voor. Bij Belcompany en andere shops niks geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:39
Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 14:32:
[...]

koop gewoon een nonbranded toestel en je hebt nergens geen last van. Komt tot nu toe alleen bij branded toestellen via Tmob, kpn en voda voor. Bij Belcompany en andere shops niks geen problemen
Ow? Wat is dan dit onderstaande bericht van?? Is natuurlijk grote onzin wat je zegt. Bovendien ben ik zelf nu sinds 6 november in het bezit van T-M branded. zonder scheur... Oftewel het is dus gewoon random....
jeehaa schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 21:38:
Scheur in non-branded W46 exemplaar

Heb mijn X1 nu 48 uur:

- GSMWeb
- W46
- Non-Branded

Ik heb de telefoon de afgelopen 48 uur nauwelijks gebruikt. De beschermfolie zit zelfs nog op het beeldscherm. Zojuist merkte ik bij inspectie op dat ook mijn X1 een haarscheurtje vertoont. De beschrijving omdat een foto geen duidelijkheid geeft:

De scheur komt niet vanuit de stylus-ingang, maar vanaf de zilveren rand en breidt zich uit in de richting van de stylus-ingang. Het scheurtje is 1,5 mm lang en is voelbaar met een fijne speld.

Ik heb gelijk contact opgenomen met GSMWeb, maar ik bel maandag terug om na te gaan wat de opties zijn. Er is dus waarschijnlijk aan deze weekproductie niets verandert tov eerder genoemde W44.

edit: en de stylus heb ik niet(!) gebruikt, dus daar kan het niet aan gelegen hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Dbm12 op 30-11-2008 14:53 ]

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dbm12 schreef op zondag 30 november 2008 @ 14:51:
[...]

Ow? Wat is dan dit onderstaande bericht van?? Is natuurlijk grote onzin wat je zegt. Bovendien ben ik zelf nu sinds 6 november in het bezit van T-M branded. zonder scheur... Oftewel het is dus gewoon random....

[...]
dan heb je geluk, de meeste problemen bij tmob en voda zoals je in het forum kunt lezen en al eerder is geconcludeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 21:16
Dat komt omdat afgelopen week de W46 toestellen pas zijn gedistribueerd.

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 14:32:
Als ik de opsommingen van onduidelijkheden en problemen de afgelopen weken zo zie toenemen ga ik denk ik eerder voor een HTC Touch HD. Het toestel zou ik krijgen bij het verlengen van mijn abbo (Orange, dus nu Tmobile) en dus wel branded (:() zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Laatst online: 29-08 22:37
Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 20:48:
ik heb nog steeds het probleem met de wekker van WM6.1
Bij mijn oude WM toestel had ik het probleem niet, en voor zover ik weet heeft de HTC van mijn vrouw met WM6.1 er ook geen last van:
Als ik een tijd instel op mijn wekker, maar ik schakel het vinkje om me te wekken voortijdig uit (omdat het niet meer nodig is om me te wekken) gaat het alarm toch af. Wat ik ook doe, elke minuut gaat het alarm toch af, ook al heb ik ALLE alarmstanden uitgevinkt van elk van de 3 wekstanden, nog blijft hij afgaan. De enige manier om 'm stil te krijgen is om de telefoon voor een half uurtje helemaal UIT te zetten, en dan bedoel ik dus echt UIT.
licht dit aan een bug in WM6.1 ofzo?
Je zou het programma'tje G-Alarm eens kunnen proberen. Dit vind ik zelf zowieso een fijner programma om mee wakker te worden, maar er zit ook een optie in "Fix windows alarm bug". Misschien wordt jouw probleem daar ook mee verholpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 15:07:
[...]

dan heb je geluk, de meeste problemen bij tmob en voda zoals je in het forum kunt lezen en al eerder is geconcludeerd
Waarschijnlijk omdat die momenteel de grootste leveranciers zijn, de rest heeft ze allemaal niet op voorraad..
offtopic:
Happy 1337 berichten

[ Voor 3% gewijzigd door PeterSelie op 30-11-2008 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesnam
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 14:21
Heb sinds gisteren mijn X1. Voelt allemaal erg goed aan, alleen loop ik tegen problemen aan bij het synchroniseren van mijn outlook agenda. Mail wordt prima opgehaald dmv activesync alleen bij het syncen van de outlook agenda krijg ik de volgende foutmelding: 80072f0d.

Google vertelt me dat ik met mijn systeembeheerder moet overleggen over het certificaat. Mijn intuïtie vertelt me dat ik een andere oplossing moet zoeken. Met mijn vorige telefoon, P1i, kon ik gebruik maken van PC suite om de bestanden via bluetooth te syncen, helaas krijg ik mijn X1 niet verbonden met PC suite.

Is er iemand die hier een oplossing voor weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SoaDmaggot schreef op zondag 30 november 2008 @ 15:58:
[...]

Waarschijnlijk omdat die momenteel de grootste leveranciers zijn, de rest heeft ze allemaal niet op voorraad..
offtopic:
Happy 1337 berichten
wij hebben ze voor het bedrijf 4 weken geleden al gekocht bij de belcompany. er waren er toen genoeg. Hebben er toen 4 gekocht en geen problemen gehad. ook hebben ze de Bel geen andere klanten gezien met problemen

- maar dat maakt niet uit: voor diegene die het probleem is hebben is het uiterst vervelend -

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2008 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeehaa schreef op zondag 30 november 2008 @ 15:10:
Dat komt omdat afgelopen week de W46 toestellen pas zijn gedistribueerd.
en ook daar al de eerste scheurtjes vastgesteld......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Oftewel weeknummer zegt an sich niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whoa die website is echt langzaam, ze proberen iets dat er vanaf het begin al was te brengen als iets nieuws. Sinds ik mijn X1 heb (19 nov) maak ik gebruik van die special mobiele website. Had meteen de facebook panel er vanaf gehaald. Die andere tabs werkte ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 16:20:
[...]

en ook daar al de eerste scheurtjes vastgesteld......
ik heb een week 46 toestel.. no problems nog en ik ben wel een heavy user.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mindcre8r schreef op zondag 30 november 2008 @ 18:04:
[...]

wij hebben er 4 van week 44, zijn ook intensieve gebruikers maar geen problemen. Kan zijn dat er meerdere productielijnen zijn waarbij op 1 lijn probleemtoestellen voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
Misschien is deze vraag al gesteld, heb de search gebruikt maar kon het niet vinden.

Ik heb een branded T-Mobile X1. Nu staat er eigenlijk nooit 3G netwerk in beeld. Nu zat ik net in de bus en heeft een vriend van mij hetzelfde toestel maar dan simlock vrij en daar staat netjes 3G in beeld. Bij mij alleen HSDPA. Ik heb gezocht in de instellingen maar kan niks vinden. Doe ik iets fout, want HSDPA is volgens mij geen 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

MrDummy schreef op zondag 30 november 2008 @ 09:17:
[...]

Een TS bijhouden met daarnaast een baan van 50-60 uur in de week moet je ook maar willen. Kritiek leveren op TS's is zo makkelijk. Graag gedaan hoor :(

en dat terwijl je van de mods nog complimenten krijgt voor je goede werk

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Weer graag ontopic heren. Kritiek leveren doe je maar via mail of DM. I for one vind dat de TS erg goed werk heeft gedaan en een bron van informatie form voor ons forum. Keep up the good work!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

mrc16 schreef op zondag 30 november 2008 @ 18:47:
Misschien is deze vraag al gesteld, heb de search gebruikt maar kon het niet vinden.

Ik heb een branded T-Mobile X1. Nu staat er eigenlijk nooit 3G netwerk in beeld. Nu zat ik net in de bus en heeft een vriend van mij hetzelfde toestel maar dan simlock vrij en daar staat netjes 3G in beeld. Bij mij alleen HSDPA. Ik heb gezocht in de instellingen maar kan niks vinden. Doe ik iets fout, want HSDPA is volgens mij geen 3G.
Het is 3.5G dus het is juist beter dat je een H'tje hebt staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
Xof schreef op zondag 30 november 2008 @ 19:16:
[...]

Het is 3.5G dus het is juist beter dat je een H'tje hebt staan :)
Pfoeii, gelukkig. Thanks voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaas
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
mindcre8r schreef op zondag 30 november 2008 @ 18:04:
[...]

Ik heb een toestel uit week 45 (gekocht bij KPN) waarbij een klein scheurtje aan het ontstaan is bij de powerknop. Tevens heb ik een rammel aan de bovenkant van het toestel. Ik ben al terug geweest bij de Primafoon, maar omdat ze daar de Xperia niet op voorraad hebben kon ik het toestel niet ruilen.

Ik heb trouwens het idee dat het opladen van de telefoon via de computer (met de usb kabel dus) enorm langzaam gaat. Als ik dan de stekker aansluit die je gewoon in het stopcontact kan doen, gaat het opladen een stuk sneller. Meer mensen die dit hebben ondervonden of zie ik spoken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:27
Kaas schreef op zondag 30 november 2008 @ 19:49:
[...]

Ik heb een toestel uit week 45 (gekocht bij KPN) waarbij een klein scheurtje aan het ontstaan is bij de powerknop. Tevens heb ik een rammel aan de bovenkant van het toestel. Ik ben al terug geweest bij de Primafoon, maar omdat ze daar de Xperia niet op voorraad hebben kon ik het toestel niet ruilen.

Ik heb trouwens het idee dat het opladen van de telefoon via de computer (met de usb kabel dus) enorm langzaam gaat. Als ik dan de stekker aansluit die je gewoon in het stopcontact kan doen, gaat het opladen een stuk sneller. Meer mensen die dit hebben ondervonden of zie ik spoken?
Het stopcontact kan veel meer vermogen leveren dan de de USB poort dus is het logisch dat het langer duurt via de de USB poort opladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
K*t, ik zie zojuist dat mijn 2 dagen oude X1 welgeteld9(!) lamme subpixels heeft. Een paar rode, blauwe en nog enkele witte puntjes blijven dus constant branden.
*zucht*

Het meest klote is nog dat zoals hierboven al werd gezegd er geen voorraden zijn. Je kan dus niet een vervangend exmplaar krijgen. Nou, voorderest ben ik zeer tevreden over mijn toestel, alleen 9 defecte pixels moet gewoon niet kunnen op een toestel van 650 Euro.

:(

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
SirNobax schreef op zondag 30 november 2008 @ 20:02:
Nou, voorderest ben ik zeer tevreden over mijn toestel, alleen 9 defecte pixels moet gewoon niet kunnen op een toestel van 650 Euro.

:(
Het gebeurd dan ook bij geen enkel toestel. Wie zegt je dat het versturen van je mobiel al niet het defect voorbereid heeft en het bij jou nu hiertoe geleid heeft? Dat hoeft natuurlijk niets met het toestel te maken te hebben. Enig idee hoeveel het bij monitoren voorkomt die toch een aantal duizend euro kosten? :)

M.a.w: je krijgt gewoon garantie hierover mag ik aannemen (helemaal als er geen valschade te vinden is op de telefoon). Dit is inderdaad iets wat niet voor zou mogen komen.

[ Voor 13% gewijzigd door PeterSelie op 30-11-2008 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaas
  • Niet online
Michel242186 schreef op zondag 30 november 2008 @ 19:55:
[...]

Het stopcontact kan veel meer vermogen leveren dan de de USB poort dus is het logisch dat het langer duurt via de de USB poort opladen
Mijn Qtek s200 had hier nooit last van. Laden via de computer ging snel zat. Nu zit ik bijvoorbeeld een half uur te wachten totdat het het toestel het 10e blokje van de hoofdaccu eindelijk eens vult...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Opladen in een half uurtje vind ik op eigelijk best netjes via USB.. Via netstroom zal het inderdaad een stuk sneller gaan.

Wanneer mijn HTC Wizard helemaal leeg was en uitviel en ik hem hierna aanzette en hij weer direct uitviel (en dus 100% leeg was) kon ik via USB ook geen leven meer in het ding brengen. Dan moest ik toch echt via de adapter opladen.
USB geeft nu eenmaal minder power dan opladen via netstroom (overigens zal je Qtek s200 een wat minder 'grote' accu gehad hebben en zal deze een aantal maanden / jaar later ook sneller opgeladen zijn -> luie accu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaas
  • Niet online
SoaDmaggot schreef op zondag 30 november 2008 @ 20:17:
Opladen in een half uurtje vind ik op eigelijk best netjes via USB.. Via netstroom zal het inderdaad een stuk sneller gaan.
Oh wacht, niet het hele toestel is opgeladen in een half uurtje. Ik heb het toestel eerst helemaal opgeladen via de netstroom, 10 groene blokjes als je naar de details van de batterij gaat. Vervolgens heb ik zitten spelen met wifi en tomtom om ervoor te zorgen dat er nog maar 9 blokjes over zijn. Uiteindelijk heb ik het toestel dus met die 9 blokjes via usb geprobeerd om op te laden. Hier doet het toestel dus bijzonder lang over. Nu, een uurtje later wil dat 10e blokje nog steeds niet groen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Laadt hij wel op dan? Ik zou zeggen: laat de telefoon helemaal leeg geraken en laadt dan opnieuw op via USB.. (Check onderaan je Energie-installingen - bij je batterijstatus - ook even of dat hokje niet aangecheckt is..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

SoaDmaggot schreef op zondag 30 november 2008 @ 20:38:
Laadt hij wel op dan? Ik zou zeggen: laat de telefoon helemaal leeg geraken en laadt dan opnieuw op via USB.. (Check onderaan je Energie-installingen - bij je batterijstatus - ook even of dat hokje niet aangecheckt is..)
Dit sluit aan op mijn vraag over de autolader met 1200mA vermogen. Een usb poort heeft (als ik de reacties goed begrepen heb) maximaal 500mA. Je vaste lader doet al 700 mA en heeft dus meer kracht om de X1 op te laden. Misschien is het zelfs wel een usb poort die minder dan 500mA levert (zij varianten met 250mA). Dan gaat het laden dus extrememundo traag.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie over abonnementen en levertijden kan in [ABO] Het X1 levertijden en abonnementen topic.
Discussie over de scheurtjes kan vanaf heden in Het Sony Ericsson Xperia X1 Scheuren / Problemen topic.