15 jaar terug werd je voor gek verklaard wanneer je een duurdere HR ketel aanschafte. Die zou je nooit terug kunnen verdienen. En zie hier wat er is gebeurd. Als je nu nog een VR ketel hebt dan ben je een dief voor je eigen portemonee.Mistraller schreef op zondag 07 december 2008 @ 18:06:
[...]
Je moet echter niet vergeten dat een tv of een boormachine een ander doel heeft. Dat is het maken van gaten of het tonen van beelden. Daarom vind ik de gedachte van velen niet zo gek. Een zonneboiler heeft geen ander doel, als je duurzaamheid verder niet zo belangrijk vind. Helaas vindt nog steeds de meerderheid dat de overheid dat lekker zelf mag uitzoeken.
Maar...als je zegt; de investering te hoog? Dan is er iets geks aan de hand. Bekijk een gemiddelde offerte voor een badkamer/keuken/verbouwing eens, en bedenk dat mensen soms in een paar minuten beslissen over zaken die de prijs zo met 2k of 3k laten stijgen. Onze zonneboiler kost netto (ex installatie) nog geen 1000 euro! Dat noem ik maar amper een investering, in financiële zin. In duurzame zin zeer zeker wel
Datzelfde geldt nu voor de zonneboiler in mijn ogen.
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.