Duurzame Energie deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 57.997 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-03 13:04
Ik heb mijn meterstanden eergisteren doorgegeven en die HR-ketel die we in april 2007 hebben gekregen scheelt aanzienlijk. Van 1880 m3 in 2006 naar 1290m3 in 2008. Oftewel zo'n 600 m3 besparing per jaar, dat scheelt voor 2009 (even aan genomen dat die prijs van 68 ct klopt en dat het niet een heel strenge winter gaat worden) dus zo'n ruim 400 euro/jaar.
Mijn elektra-verbruik is nog steeds heel hoog en ook nog eens gestegen ook, doordat wij dit jaar erg veel thuis waren. Daar gaan we komend jaar maar eens aan werken ;) (letterlijk en figuurlijk)

Maar wat mij opviel was dat ik netto tov 2007 vermoedelijk zo'n 100 euro meer kwijt zou zijn met mijn kosten in 2008 en dat ik waarschijnlijk zo'n 500 euro "terug" ga krijgen van Essent. Dat was vorig jaar ook zo'n 500 euro, maar toen heb ik dat gewoon klakkeloos aangenomen als gasbesparing.
Maar volgens mij is Essent gewoon standaard teveel aan het vragen als voorschot. (en het lijkt me dat Essent niet de enige is)

8 miljoen huishoudens? (Dus niet alleen Essent)
500 euro te veel aan voorschotten?
Dat is ruw geschat zo'n 250 euro gemiddeld per huishouden door het jaar heen.
Oftewel zo'n 2 miljard aan permanent aanwezig teveel betaalde voorschotten.
Iemand enig idee wat voor rendement je daar mee kunt halen? (zolang je het niet in aandelen stopt)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:45
We zijn weer over de 1000 posts.... Verder in Duurzame energie deel 10

Atomstack X7 Pro 10w laser cutter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestionMarc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-04 16:30
Net even ingelogd, mijn tarief is 27 cent per kwh. Maar ze zijn even vergeten dat de transportkosten vervallen....
Zonder dat tarief klopt het wel volgens mij.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hovem/greenchoice.jpg

[ Voor 82% gewijzigd door QuestionMarc op 04-01-2009 15:33 ]

Op de fiets vervuil je niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

nieuw jaar, nieuw topic ;)