Het Grote Ubuntu Topic Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 27 Laatste
Acties:
  • 153.297 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Hoe kan ik in ubuntu opvangen dat als mijn SSD van mijn netwerk veranderd nog wel normaal blijft werken zonder dat ik mij alweer opnieuw moet aanmelden?

Heb nu voor het eerst sinds 5 jaar dat ik ubuntu gebruik een vastloper mogen meemaken }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
bobsqaud schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 23:05:
Hoe kan ik in ubuntu opvangen dat als mijn SSD van mijn netwerk veranderd nog wel normaal blijft werken zonder dat ik mij alweer opnieuw moet aanmelden?
Wat de neuk bedoel je? Wat bedoel je met opvangen? Een SSD heeft niks met een netwerk te maken en wat bedoel je met aanmelden?

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 08:39
Ik denk dat hij een typo maakte en SSID bedoelde. Nog steeds begrijp ik niet helemaal wat je bedoeld. Als de naam van je netwerk veranderd kan je die simpelweg aanpassen in de network manager. Right-click op het icoontje en Edit Connections

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pst, hij bedoeld waarschijnlijk SSID ;)

Alhoewel dat de boel niet echt duidelijker maakt...

Edit: Laat...

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2009 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
MsG schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 15:41:
Door die nieuwe notifications rechtsbovenin zie ik bij Rhythmbox alleen een nietszeggend "volgend nummer" teken, ipv dat ik vroeger het volgende nummer zag met albumhoes, zoals ik nu nog zie als ik met de muis over het rhythmbox icoon ga bovenin. Is er een manier om dit nu als notifciation weer te krijgen ofzo?
Bij mij werkt dit wel gewoon goed met albumhoes (indien aanwezig) e.d.
Echter moet Rhythmbox wel geminimaliseerd zijn!

Ben zeer tevreden met 9.04, behalve dan dat mijn computer niet meer afsluit met 9.04, maar dit schijnt wel een bekende bug te zijn? Hij sluit het besturingssysteem voor het grootste gedeelte af, dan wordt het scherm zwart en gaat je computer normaal uit, maar nu moet ik hem zelf nog uitdrukken. Veel mensen ervaren dit, zie: Ubuntu forums.
Schijnt iets met wifi te maken hebben, zal de oplossing die in dat topic aangedragen wordt eens uitproberen, iemand die dit probleem ook heeft? edit: Ondertussen die oplossing in dat topic toegepast en hij werkt perfect nu.

[ Voor 6% gewijzigd door Tralapo op 03-05-2009 12:24 . Reden: Probleem opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

bobsqaud schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 23:05:

Heb nu voor het eerst sinds 5 jaar dat ik ubuntu gebruik een vastloper mogen meemaken }:|
Ik weet niet wat voor WLAN jij hebt, maar bij mij verandert m'n SSID niet continu :P
Overigens kan ik thuis m'n laptopje dicht gooien en op het werk weer open trekken en dan connect ie daar zo aan het WLAN. Heb ze allebei 1 keer toegevoegd en sindsdien weinig meer aan hoeven doen..

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 21:39
hmm, misschien loopt ie door een gebouw, en komt ie binnen bereik van meerdere AP's tijdens zn wandeling. En dan wil ie continu online blijven ipv zich steeds opnieuw aanmelden.

Dat kun je dus niet clientside garanderen, daartoe moet de AP een 'simpele' authenticatiemethode ondersteunen, en niet bijvoorbeeld een webpage login oid. En verder betekent het hoppen naar een ander netwerk, dat ook je dataverkeer tussen laptop en een server waar je naar geconnect bent, plots over een ander netwerk loopt, en dat je programma's dat dan niet meer slikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mede-tweakers

Momenteel is er ubuntu en vista op mijn pctje geinstalleerd. Nu denk ik erover om de vista te verwijderen en volledig over te schakelen op ubuntu. Nu is mijn vraag, ik krijg namelijk geen games of office draaiend op ubuntu, of ik dan dan een virtuele vista zou draaien met daarin games installeren en office (voor schoolwerk). Heeft iemand hier ervaring mee? Is virtualbox stabiel genoeg om naar behoren te functioneren met office en games?

Alvast bedankt voor het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2009 @ 13:18:
Beste mede-tweakers

Momenteel is er ubuntu en vista op mijn pctje geinstalleerd. Nu denk ik erover om de vista te verwijderen en volledig over te schakelen op ubuntu. Nu is mijn vraag, ik krijg namelijk geen games of office draaiend op ubuntu, of ik dan dan een virtuele vista zou draaien met daarin games installeren en office (voor schoolwerk). Heeft iemand hier ervaring mee? Is virtualbox stabiel genoeg om naar behoren te functioneren met office en games?

Voor Office zou het prima kunnen maar voor games zou ik het echt afraden. Je zal dan met veel performance verlies te maken krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maxjuh schreef op zondag 03 mei 2009 @ 13:29:
[...]

Voor Office zou het prima kunnen maar voor games zou ik het echt afraden. Je zal dan met veel performance verlies te maken krijgen.
Ok. Voor games heb ik al alternatieven zoals wine geprobeerd, maar ik krijg de games niet aan het werken.. Weet iemand hoe je bv CoD4 kan installeren op ubuntu 9.04? Ik zal nu testen op men virtuele vista of het werkelijk een zo groot verlies is in performance :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2009 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2009 @ 13:43:
[...]
Ik zal nu testen op men virtuele vista of het werkelijk een zo groot verlies is in performance :)
Ik ben benieuwd, ik kreeg heel OpenGL, laat staan D3D niet werkend onder mijn virtuele Windows XP.

En de D3D onder Vbox is gewoon OpenGL met een Wine jasje ;) .

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirNobax schreef op zondag 03 mei 2009 @ 14:02:
[...]

Ik ben benieuwd, ik kreeg heel OpenGL, laat staan D3D niet werkend onder mijn virtuele Windows XP.

En de D3D onder Vbox is gewoon OpenGL met een Wine jasje ;) .
Klaar met testen, eigenlijk waren de tests overbodig. Ik kan een maximaal videogeheugen toewijzen van 128 MB. Volgens mij is dit zelfs niet genoeg om cod4 nog maar op te starten :P
Het zal dus bij een dualboot blijven:) Toch bedankt ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 10:20

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

kijk voor games en andere meuk via WINE eens op http://appdb.winehq.org/ en dan bij de app kijken, het meeste kun je met enkele aanpassingen/tweaks wel aan de praat krijgen. CIV4 draait bijvoorbeeld perfect bij mij, maar pas na 1 keer opstarten en afsluiten en weer opstarten... (raarrrrr)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
letatcest schreef op zondag 03 mei 2009 @ 17:14:
kijk voor games en andere meuk via WINE eens op http://appdb.winehq.org/ en dan bij de app kijken, het meeste kun je met enkele aanpassingen/tweaks wel aan de praat krijgen. CIV4 draait bijvoorbeeld perfect bij mij, maar pas na 1 keer opstarten en afsluiten en weer opstarten... (raarrrrr)
Ja, idd. Warcraft III werkt hier ook prima.
Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2009 @ 13:18:
Beste mede-tweakers

Kan je voor Office niet gewoon OpenOffice.org gebruiken ?
De nieuwste versie zit standaard in Ubuntu ingebakken, en kan ook met docx etc. overweg.
Ook wat functies betreft kan je met OpenOffice.org wel wat hoor ;)

En je kan geloof ik Office 2003 ook installeren in Wine.

Als je toch gebruik wilt maken van games binnen Ubuntu, kan je misschien beter naar de betalende versie van wine gaan kijken, of gebruikt maken van VMWare.
Volgens mij heeft de laatste VMWare support voor D3D...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
Petervanakelyen schreef op zondag 03 mei 2009 @ 17:43:
[...]

Kan je voor Office niet gewoon OpenOffice.org gebruiken ?
De nieuwste versie zit standaard in Ubuntu ingebakken, en kan ook met docx etc. overweg.
Ook wat functies betreft kan je met OpenOffice.org wel wat hoor ;)
OpenOffice.org kan nog niet eens fatsoenlijk met .doc bestanden overweg. Laat staan .docx. Ja lezen gaat prima, maar buiten dat werken veel dingen niet of niet goed.

[ Voor 5% gewijzigd door maxjuh op 03-05-2009 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
maxjuh schreef op zondag 03 mei 2009 @ 18:05:
[...]

OpenOffice.org kan nog niet eens fatsoenlijk met .doc bestanden overweg. Laat staan .docx. Ja lezen gaat prima, maar buiten dat werken veel dingen niet of niet goed.
Euh..bron?

Heb er nog nooit problemen mee gehad met OOo 3.0. Zeker OOXML (docx enzo) bestanden worden prima ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Ik heb anders al genoeg problemen gehad met opmaak die ineens om zeep was door doc of docx bestanden te openen in OO. Tevens worden native doc betstanden tweemaal zo groot indien je ze verandert in OOo en daarna terug opslaat in dat native formaat. Dit alles komt voort uit eigen ervaringen.

De conclusie die ik trek uit mijn ervaringen: OOo werkt op zich vrij goed, maar als je moet prullen met niet native ondersteunde of aangemaakte bestanden, dan krijg je gegarandeerd vodden. Daarom draai ik zelf nog een virtuele machine met WinXP en daarin een MS Office om zeker te zijn dat alles perfect verloopt.

Ik wil OOo niet afkraken, maar omdat zoveel mensen enkel MSO gebruiken ben ik het buitenbeentje en de schuldige als iets fout loopt door het editeren van een doc-bestand in OOo. Iets wat ik graag zou zien veranderen, maar je kan niet alles hebben zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:28

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
DevilsProphet schreef op zondag 03 mei 2009 @ 20:32:
Ik heb anders al genoeg problemen gehad met opmaak die ineens om zeep was door doc of docx bestanden te openen in OO. Tevens worden native doc betstanden tweemaal zo groot indien je ze verandert in OOo en daarna terug opslaat in dat native formaat. Dit alles komt voort uit eigen ervaringen.

De conclusie die ik trek uit mijn ervaringen: OOo werkt op zich vrij goed, maar als je moet prullen met niet native ondersteunde of aangemaakte bestanden, dan krijg je gegarandeerd vodden. Daarom draai ik zelf nog een virtuele machine met WinXP en daarin een MS Office om zeker te zijn dat alles perfect verloopt.

Ik wil OOo niet afkraken, maar omdat zoveel mensen enkel MSO gebruiken ben ik het buitenbeentje en de schuldige als iets fout loopt door het editeren van een doc-bestand in OOo. Iets wat ik graag zou zien veranderen, maar je kan niet alles hebben zeker?
Ik heb met deze dingen alleen last als ik bezig ben met Docx naar de nieuwe Office en dergelijke. Doc. heb ik nergens last van. Mijn moeder hetzelfde verhaal. Die heeft sinds dat ik ingesteld heb dat ze alles automatisch opslaat in .doc nergens last van met andere bestands formaten. Ook openen van excel bestanden voor haar werk en het bijhouden en bewerken ervan nergens last van.

Ik zelf heb hetzelfde. Je moet alleen weten waar je mee bezig bent en wat je wilt doen. Standaard opslaan is een must als je met andere mensen werkt. Ook gewoon netjes vragen of bijvoorbeeld klasgenoten het willen opslaan in .doc in plaats van .docx werkt al behoorlijk goed mee. Ik heb nergens last van met OOo. Zowel onder XP, Vista, Ubuntu en Mac OSX( ja heb alles en ook met alles veel gewerkt :) )

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op zondag 03 mei 2009 @ 20:52:
Ik zelf heb hetzelfde. Je moet alleen weten waar je mee bezig bent en wat je wilt doen. Standaard opslaan is een must als je met andere mensen werkt. Ook gewoon netjes vragen of bijvoorbeeld klasgenoten het willen opslaan in .doc in plaats van .docx werkt al behoorlijk goed mee. Ik heb nergens last van met OOo. Zowel onder XP, Vista, Ubuntu en Mac OSX( ja heb alles en ook met alles veel gewerkt :) )
Wordt .doc beter ondersteund dan OOXML? Je zou zeggen dat een gedocumenteerd XML formaat het dik wint van een onbekend binair formaat. Laten we nu maar gauw dat .doc achter ons laten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
mcDavid schreef op zondag 03 mei 2009 @ 18:58:
[...]

Euh..bron?

Heb er nog nooit problemen mee gehad met OOo 3.0. Zeker OOXML (docx enzo) bestanden worden prima ondersteund.
Eigen ervaring...
Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2009 @ 21:25:
[...]

Wordt .doc beter ondersteund dan OOXML? Je zou zeggen dat een gedocumenteerd XML formaat het dik wint van een onbekend binair formaat. Laten we nu maar gauw dat .doc achter ons laten!
Het mag dan wel gebaseerd zijn op XML maar de standaard zelf is 6546 pagina's groot :o Dat implementeer je dus niet zo even een twee drie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwarts
  • Laatst online: 28-08 11:26

pkwarts

555433800

Ik krijg sinds de laatste update van apport, elke keer als ik wil upgraden, de volgende error:

E: /var/cache/apt/archives/apport_1.0-0ubuntu5.2_all.deb: subprocess new pre-removal script returned error exit status 2

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
pkwarts schreef op maandag 04 mei 2009 @ 02:15:
Ik krijg sinds de laatste update van apport, elke keer als ik wil upgraden, de volgende error:

E: /var/cache/apt/archives/apport_1.0-0ubuntu5.2_all.deb: subprocess new pre-removal script returned error exit status 2

Iemand enig idee?
Wat heb je al geprobeerd? Probeer nog eens "sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade". [url="apport_1.0-0ubuntu5.2_all.deb: subprocess new pre-removal script returned error exit status 2"]Google[/url] ook even. Eventueel ook wat ruimer (bijvoorbeeld zonder package naam).

Misschien kun je deze bugreport aanvullen: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+bug/371292

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 18:29
pkwarts schreef op maandag 04 mei 2009 @ 02:15:

Iemand enig idee?
Ik had op 2 machines hetzelfde probleem. Ik heb apport eerst helemaal verwijderd en opnieuw geinstalleerd.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwarts

pkwarts

555433800

Ik heb uiteraard apt-get en aptitude ed geprobeerd. Maar ook verwijderen lukt niet. Ik krijg hierbij het volgende:

/etc/init.d/apport: 24: runlevel: not found
exit: 24: Illegal number: Stopping

edit: hiermee de oplossing gevonden. Het was uiteindelijk:
sudo update-rc.d -f apport remove
sudo gedit /etc/init.d/apport
- Add "exit 0" right after script declarations... turns out to be line 17 or 18.
sudo apt-get update
sudo apt-get --reinstall install apport

En het had weer te maken met dat kut splashy.

[ Voor 43% gewijzigd door pkwarts op 04-05-2009 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:57
Leuk systeem hoor, maar zonder werkende internet-connectie heb je er werkelijk waar niets aan, mijn Linksys Wireless PCI kaart wordt niet herkend, en dan ben je gewoon fucked. Er is vast een uber-gecompliceerde manier om te laten werken, maar even simpel een drivertje installeren is er niet bij. Jammer, maar het maakt wel duidelijk waarom het geen reeel alternatief is voor Windows.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwarts

pkwarts

555433800

RobertJ schreef op maandag 04 mei 2009 @ 15:44:
Leuk systeem hoor, maar zonder werkende internet-connectie heb je er werkelijk waar niets aan, mijn Linksys Wireless PCI kaart wordt niet herkend, en dan ben je gewoon fucked. Er is vast een uber-gecompliceerde manier om te laten werken, maar even simpel een drivertje installeren is er niet bij. Jammer, maar het maakt wel duidelijk waarom het geen reeel alternatief is voor Windows.
Windows herkent niet standaard mijn wifi kaart, Ubuntu wel.

Als je gewoon je specs ed even post wil men je vast verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
Dat is ook wel prima, op mijn laptops gaat 't wel goed, en dan kun je door middel van updates een heleboel doen, maar het is gewoon evident dat je zonder internetconnectie ineens zo verdomd weinig aan dat handige Ubuntu hebt.

Het gaat er ook niet om dat ik per sé het wil gebruiken, kijk, out of the box is het een fantastisch systeem, maar ik ga er niet uren in steken om het werkend te krijgen, daar is mijn tijd te kostbaar voor, dan blijf ik liever in Windows hangen, op m'n regular pc. Wilde alleen even aangeven dat het jammer is, een gemiste kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:20
RobertJ schreef op maandag 04 mei 2009 @ 16:07:
Dat is ook wel prima, op mijn laptops gaat 't wel goed, en dan kun je door middel van updates een heleboel doen, maar het is gewoon evident dat je zonder internetconnectie ineens zo verdomd weinig aan dat handige Ubuntu hebt.

Het gaat er ook niet om dat ik per sé het wil gebruiken, kijk, out of the box is het een fantastisch systeem, maar ik ga er niet uren in steken om het werkend te krijgen, daar is mijn tijd te kostbaar voor, dan blijf ik liever in Windows hangen, op m'n regular pc. Wilde alleen even aangeven dat het jammer is, een gemiste kans.
Dat is toch met Windows ook zo? Als je netwerkkaart daar niet herkent wordt dan kan je ook niet even een driver downloaden zonder internet connectie.
Mijn ervaring is dat Ubuntu out of the box heel wat meer kaarten herkent dan Windows, dat was vanaf 8.04 al zo. Daarvoor moest ik ook pielen.
Soms moet je ook uren in Windows steken als je weer eens een virus of malware oploopt, moet je met meerdere pakketten je PC nalopen (als het al lukt om schoon te krijgen), die ellende heb je dan weer niet met Ubuntu. Maar ik kraak Windows niet af hoor, zeker niet want dingen gaan gewoon makkelijker in Windows.
Ik ben al zo'n 2 jaar helemaal over, sinds kort ook mijn werk laptop. Heb er netjes Ubuntu 9.04 64 bits op draaien met Citrix Client (native, geen Wine emulatie), RDP dat werkt ook prima. Meer heb ik niet nodig (voor m'n werk om in te loggen dan).

[ Voor 8% gewijzigd door Tadream op 04-05-2009 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

schreeuwen kan altijd nog RobertJ, ik heb een WMP54G linksys pci adapter en dat ding heeft bij mij altijd gewerkt in *nix dingen en vooral niet in windows (zoeken naar driverCD, want online drivers waren verkeerde?)
Als je nou post welk type je hebt, en/of er zelf naar googled (zijn er bekende problemen? misschien 1 bepaalde build van die adapter die 'stuk' is, etc. etc.)

Om een of andere rare reden wil mijn logitech webcam niet werken in skype. Ook niet in 32 bits ubuntu trouwens. Toch geprobeerd gisteren de boel aan de praat te krijgen, maar ik heb nu de boel stevig lopen vern**ken qua webcamdrivers geloof ik (in cheese schokt ie nu nogal). Weet iemand wanneer skype zijn software een keer update? Ik geloof namelijk niet dat ik eruit kom :| (het rare is dat de cam in 8.04 wel werkte)

[ Voor 4% gewijzigd door letatcest op 04-05-2009 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
Ten eerste, ik schreeuw niet, en het is flauw om mensen op die manier in de hoek te zetten terwijl er gewoon een normale opmerking geplaatst wordt. Ik ben ook wel lyrisch geweest over het systeem, maar kritiek moet ook mogen. Toch? We zijn toch geen stelletje fanboys? :P

Maareh, je duwt in Windows gewoon het bijgeleverde cd'tje in je laatje, en dan installeert 'ie de driver van die WMP54G. Dat zeg ik dus, ondanks dat het een prachtig idee is, is de ondersteuning nog gewoon ondermaats. Hopelijk verandert het, maar het is wel de grootste belemmering voor Ubuntu als product om echt serieus genomen te worden als desktop-ding voor de gemiddelde gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees dit soort discussies niet eens meer. Boooring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
Deze reacties zijn net zo boring. Waarom mag je niet inhoudelijk over de voor- en nadelen van een OS filosoferen? Het lijkt me juist dat je dat hier kunt doen, omdat je onder mensen zit die niet blind voor een OS kiezen, ik ook niet, ik gebruik Ubuntu naar volle tevredenheid op mijn laptops! Ik vind alleen wel dat er wat dingen niet helemaal goed gaan, maar daar zouden fabrikanten ook deels debet aan kunnen zijn, ik weet het niet, soms hoop je met een post gecorrigeerd te worden, misschien heb ik het wel helemaal mis?

Ik vind het echt ZO uberflauw om niet inhoudelijk hierop in te gaan, maar gewoon direct te roepen dat Windows ook problemen heeft, dat is wel zo, sterker nog, Windows is gewoon een klotesysteem, maar mag je daar dan niet over discussieren?

edit: ik gebruik ook die WMP54G trouwens... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door RobertJ op 04-05-2009 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Dan is er dus denk ik iets anders niet helemaal goed aan je systeem als ie die kaart niet herkent, want deze zou het gewoon out of the box moeten doen. Met andere woorden: geen drivers nodig. Geen cds nodig, etc. Ik las je reactie dus als schreeuwen, nou ja, luid en hardop ongefundeerd morren is een betere zinsnede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
Neeuh, zo bedoelde ik het echt niet, het zal natuurlijk in dit topic vaak genoeg voorkomen dat iemand een Windows <--> Ubuntu rant wil beginnen, maar daar gaat het me niet om. Ik vind het echt een gaaf OS, maar oke, beetje zeuren moet soms ook kunnen :).

Overigens, is dat zo? Die kaart uit de box werkend krijgen? Ik had namelijk al wat research gedaan en er waren veel mensen die dit probleem hadden, uiteindelijk is het trouwens op te lossen door NDISwrapper te gebruiken, maar oké, dat is ook een hels karwei :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

*slowchatwarning*
hmm.. ik heb die kaart sinds ruim een jaar denk ik, de 4.01 revisie of zo? (sinds ik met mijn bovenbuurmeisje internet deel). Als ik zo een snelle google query doe, zie ik dat tussen 2005 en 2007 ndiswrapper nodig was, maar na 7.04 zie ik nergens de noodzaak daar meer voor. ik kon dus juist op internet de juiste drivers niet vinden voor windows... alleen maar oudere versies waar mijn revisie niet mee wilde werken.. damn, het zoeken naar een cdtje.. dat is toch ook niet altijd even handig ;)

Ha! Hm.. ik verlies hier voor mijzelf ineens kudos:
https://help.ubuntu.com/c...ssNetworkCardsLinksys#PCI

ondanks zelfde naam, 4 verschillende wireless chipsets...

doe ook even dit:
To determine what wireless card/chipset you have, open up a terminal and type the following.
code:
1
lspci -v | less

[ Voor 8% gewijzigd door letatcest op 04-05-2009 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
Yea, ik heb de kaart met de Broadcom chipset, dus een vroege revisie, which is part of the problem :+. Ik zit nu op school, maar ik zal later eens de specifiek info zoeken! Thanks voor het meedenken in ieder geval :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwarts

pkwarts

555433800

Mijn opmerking jegens jou was vooral omdat ik je conclusie een beetje kort door de bocht vond. Omdat jij een slechte persoonlijke ervaring had betekent dat nog niet dat het voor niemand een reëel alternatief is voor Windows. Maar ik heb ook idd geen zin in een welles/nietus discussie hier.

Ik hoop iig dat je wireless problemen opgelost worden, want als er iets wel irritant is, dan is het geen internet idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 14:43

jelly

Arch Linux

Sorry als ik arrogant overkom , maar als je het toch alleen maar loopt af te kraken , te zeuren ( meer in het algemeen bedoeld) waarom zou je dan nog ubuntu of een andere distro willen gebruiken . Als je het echt wil gebruiken start je een topic/ zoek je forums af om je oplossing te vinden. Natuurlijk is het jammer dat je kaart niet out of the box werkt maar leer het accepteren. Waarschijnlijk heeft broadcoam of een of ander bedrijf geen zin om drivers te maken .

Laten we nu lekker over andere dingen discussieren. Ik ben de laatste tijd helemaal fan van Tiling WM's echt mooie dingen zijn dat >:)

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartaa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 07:25

bartaa

Battlefield

pkwarts schreef op maandag 04 mei 2009 @ 13:02:
Ik heb uiteraard apt-get en aptitude ed geprobeerd. Maar ook verwijderen lukt niet. Ik krijg hierbij het volgende:

/etc/init.d/apport: 24: runlevel: not found
exit: 24: Illegal number: Stopping

edit: hiermee de oplossing gevonden. Het was uiteindelijk:
sudo update-rc.d -f apport remove
sudo gedit /etc/init.d/apport
- Add "exit 0" right after script declarations... turns out to be line 17 or 18.
sudo apt-get update
sudo apt-get --reinstall install apport

En het had weer te maken met dat kut splashy.
thanx :)

Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
pkwarts schreef op maandag 04 mei 2009 @ 19:34:
Mijn opmerking jegens jou was vooral omdat ik je conclusie een beetje kort door de bocht vond. Omdat jij een slechte persoonlijke ervaring had betekent dat nog niet dat het voor niemand een reëel alternatief is voor Windows. Maar ik heb ook idd geen zin in een welles/nietus discussie hier.

Ik hoop iig dat je wireless problemen opgelost worden, want als er iets wel irritant is, dan is het geen internet idd.
Het is meer omdat Ubuntu zichzelf als een volwaardig desktop alternatief presenteert dat ik er op in ging. Ik begrijp trouwens best dat er een zekere antipathie onstaat na het zoveelste gezeik op Ubuntu, maar nogmaals, daar was ik echt niet naar op zoek.

Ik constateerde ook gewoon hoe het voor een gemiddelde gebruiker (zoals ik) gewoon kut is dat je dan allerlei hele moeilijke stappen moet doorlopen, waarbij je in Windows gewoon je cd van Linksys er in duwt. No hard feelings voor de rest :) :> .
jelly schreef op maandag 04 mei 2009 @ 19:50:
Sorry als ik arrogant overkom , maar als je het toch alleen maar loopt af te kraken , te zeuren ( meer in het algemeen bedoeld) waarom zou je dan nog ubuntu of een andere distro willen gebruiken . Als je het echt wil gebruiken start je een topic/ zoek je forums af om je oplossing te vinden. Natuurlijk is het jammer dat je kaart niet out of the box werkt maar leer het accepteren. Waarschijnlijk heeft broadcom of een of ander bedrijf geen zin om drivers te maken .
Je komt inderdaad arrogant over, je komt zelfs over als de typische Linux user, en dat is nou juist wat je moet vermijden. Ik zit ook tegen iedereen in mijn omgeving te adverteren over Ubuntu, en probeer mensen zover te krijgen dat ze het proberen, maar dat betekent niet dat je geen kritiek op het systeem mag hebben, integendeel zelfs. Juist door met mensen over dit soort dingen te praten en te denken creeer je weer oplossingen, toch?

Het probleem is waarschijnlijk inderdaad te vinden bij Linksys, die geen Linux drivers bouwen, maar ook een beetje bij de Ubuntu makers, die weten dat Linksys dit niet gaat doen, dat werkt natuurlijk twee kanten op. Maar oké, ik zal deze week nog eens een poging ondernemen het op te lossen, hoe minder Microsoft gebruikers hoe beter, hè >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwarts

pkwarts

555433800

Hey, maar we hebben je wel zover dat je het gaat proberen op te lossen B-)

sudo apt-get install peer-pressure
Zelfde probleem?

[ Voor 39% gewijzigd door pkwarts op 04-05-2009 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Ik ben er achter gekomen dat Metacity themes helemaal niet moeilijk te maken zijn *O*

Daar gaat m'n vrije tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortis__Rigor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 09:54
Ik constateerde ook gewoon hoe het voor een gemiddelde gebruiker (zoals ik) gewoon kut is dat je dan allerlei hele moeilijke stappen moet doorlopen, waarbij je in Windows gewoon je cd van Linksys er in duwt. No hard feelings voor de rest :) :> .
Tot als blijkt dat het cdtje wat je hebt liggen alleen werkt voor windows 2k en windows xp, terwijl je met een vista aan het werken bent. Dan zit je gewoon in hetzelfde schuitje ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 14:43

jelly

Arch Linux

RobertJ schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:34:
[...]

Het probleem is waarschijnlijk inderdaad te vinden bij Linksys, die geen Linux drivers bouwen, maar ook een beetje bij de Ubuntu makers, die weten dat Linksys dit niet gaat doen, dat werkt natuurlijk twee kanten op. Maar oké, ik zal deze week nog eens een poging ondernemen het op te lossen, hoe minder Microsoft gebruikers hoe beter, hè >:)
Ik gebruik zelf geen ubuntu , wil zelf meer controle over mijn linux box , maar van ubuntu zou je dus iets kunnen verwachten wat opensolaris doet , tijdens de live cd laten zien wat allemaal supported is . FF een database maken met de ondersteunde hardware . Maakt het voor nieuwe gebruikers ook een stuk transparanter. Ik ben gewoon gewend om alles op te zoeken en heb nog geen last gehad van driver issue's (thank GOD) :+

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was Windows XP op mijn EEE-900 helemaal zat. Ging veel te traag en de interface werkte niet lekker op een netbook schermpje. Omdat ik op m'n desktop PC al openSuse draai en erg benieuwd was naar Ubuntu heb ik de stap maar genomen. Exit Windows, enter Ubuntu.

Wow! Ben ik even erg positief verrast. De installatie van de netbook remix verliep erg snel en simpel, en na de installatie werkte alles, maar dan ook echt alles, direct out-of-the-box. Nul problemen. Ubuntu loopt echt waanzinnig snel en soepel, de interface ziet er goed uit en werkt heerlijk prettig op het netbook scherm (hoewel ik werk in de standaard desktop modus...de speciale netbook interface is niet mijn ding en was binnen enkele seconden uitgeschakeld). Ubuntu heeft er weer een fan bij. Het "designed for Windows XP" stickertje heb ik vakkundig van m'n netbook afgekrabt en prijkt nu vrolijk op de kast van een Powermac op de academie :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
jelly schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 11:40:
[...]

Ik gebruik zelf geen ubuntu , wil zelf meer controle over mijn linux box , maar van ubuntu zou je dus iets kunnen verwachten wat opensolaris doet , tijdens de live cd laten zien wat allemaal supported is . FF een database maken met de ondersteunde hardware . Maakt het voor nieuwe gebruikers ook een stuk transparanter. Ik ben gewoon gewend om alles op te zoeken en heb nog geen last gehad van driver issue's (thank GOD) :+
Je kunt toch ook kijken of je hardware ondersteund wordt op de live-cd? Als je op de live-cd wireless hebt, mag je ervan uitgaan dat je wireless ook werkt na een installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:40
Mortis__Rigor schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 10:34:
[...]

Tot als blijkt dat het cdtje wat je hebt liggen alleen werkt voor windows 2k en windows xp, terwijl je met een vista aan het werken bent. Dan zit je gewoon in hetzelfde schuitje ...
In Vista is het dan wel weer fijn dat die de driver ook vrij makkelijk van WU haalt, dat haalt het niet bij Ubuntu(wat mij betreft) maar is ook daar niet een enorm probleem zolang je internet hebt via bekabelde verbinding.
In ontopic nieuws: Zojuist server ge-upgrade van 8.10 naar 9.04 via remote VNC en dat liep vloeiend(op te klein scherm voor de vragen na) en komt na reboot ook netjes terug met als extra in-kernel ondersteunijg voor m'n digitenne-stickje.
* Loekie is a happy camper :)

[ Voor 20% gewijzigd door Loekie op 05-05-2009 17:31 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 13:44:
Ik was Windows XP op mijn EEE-900 helemaal zat. Ging veel te traag en de interface werkte niet lekker op een netbook schermpje. Omdat ik op m'n desktop PC al openSuse draai en erg benieuwd was naar Ubuntu heb ik de stap maar genomen. Exit Windows, enter Ubuntu.

Wow! Ben ik even erg positief verrast. De installatie van de netbook remix verliep erg snel en simpel, en na de installatie werkte alles, maar dan ook echt alles, direct out-of-the-box. Nul problemen. Ubuntu loopt echt waanzinnig snel en soepel, de interface ziet er goed uit en werkt heerlijk prettig op het netbook scherm (hoewel ik werk in de standaard desktop modus...de speciale netbook interface is niet mijn ding en was binnen enkele seconden uitgeschakeld). Ubuntu heeft er weer een fan bij. Het "designed for Windows XP" stickertje heb ik vakkundig van m'n netbook afgekrabt en prijkt nu vrolijk op de kast van een Powermac op de academie :).
zeg, ik zette de normale gnome desktop op mijn 901 eee weer aan + desktop effects, want ik vind op dat kleine schermpje de zoom-functie (superkey+scrollen) wel heel erg fijn om dingen te lezen op grotere afstand.
Maar, computer uit gezet, weer aan nu ik thuis ben en ... gnome-panel weg. Geen window decoration meer, niets.
Hup, een launcher aangemaakt en weer panel. Wil ik 'windows' aanklikken bij system-->pref., is dat er niet. Terwijl Metacity gewoon geinstalleerd is. Maar goed, dat is tot daar aan toe, hij slaat niet op dat ik voor de Visual Effects gewoon 'normal' wil ipv. dat inzoomen. (als ik dan een keer een filmpje wil kijken of zo en het draait niet goed dan zet ik het wel weer op 'none' alhoewel ie World of Goo de lin. versie prima draait zo ;) )
Maar goed, bottom line is dat ik niet uit schijn te kunnen vogelen waarom het niet werkt en ik geen zin heb om weer een reinstall te doen (kost niet heel veel tijd, want /home staat op de andere ssd, maar toch, moet ik weer WoG en stellarium apart installeren ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:27

knakworst

Get more sats!

Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 13:44:

Het "designed for Windows XP" stickertje heb ik vakkundig van m'n netbook afgekrabt en prijkt nu vrolijk op de kast van een Powermac op de academie :).
Plak er dan natuurlijk wel een "powered by ubuntu" sticker op!

http://system76.com/article_info.php?articles_id=9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanValentijn
  • Laatst online: 06-06-2023
knakworst schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 22:45:
[...]

dat is een leuk idee, ik denk dat ik ze morgen maar een envelop opstuur :P.

MBA 13' | EEE pad Transformer | Sony NEX - C3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Zoh na een hoop geexperimenteer en geklooi, gisteren met een schone lei begonnen met 9.04. En dat scheelt behoorlijk in de prestaties! Opzich lekker natuurlijk, maar ik was altijd in de veronderstelling dat linux-systemen niet (zoals windows) in de loop der tijd steeds trager worden.
Voor een deel is het wellicht te verklaren doordat ik nu mijn volledige HD gebruikt heb, en niet alleen de laatste (lees: traagste) helft.

Nu blijkt overigens wel weer een hoop verbetering: zonder ook maar één instelling te wijzigen loopt eigenlijk alles gewoon goed. Vorige keer heb ik nog redelijk lopen kutten met de grafische (ati) en tablet-drivers.

één ding is nog raar: het scrollpad van mijn Bamboo fun scrollt alleen naar boven :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 10:10
mcDavid schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 10:11:
Zoh na een hoop geexperimenteer en geklooi, gisteren met een schone lei begonnen met 9.04. En dat scheelt behoorlijk in de prestaties! Opzich lekker natuurlijk, maar ik was altijd in de veronderstelling dat linux-systemen niet (zoals windows) in de loop der tijd steeds trager worden.
Voor een deel is het wellicht te verklaren doordat ik nu mijn volledige HD gebruikt heb, en niet alleen de laatste (lees: traagste) helft.

Nu blijkt overigens wel weer een hoop verbetering: zonder ook maar één instelling te wijzigen loopt eigenlijk alles gewoon goed. Vorige keer heb ik nog redelijk lopen kutten met de grafische (ati) en tablet-drivers.

één ding is nog raar: het scrollpad van mijn Bamboo fun scrollt alleen naar boven :?
De snelheidstoename is natuurlijk ook te danken aan ext4 (als je hem hiernaar gefomarteerd hebt). Dat scheelde bij mij ook enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 07:27
Over die linksys ( wmp54g toch?? )
Die heeft bij mij voor troubles gezorgd binnen windows7 rc, geen werkende driver na een schone install..
Met een draadje verbonden en via update een driver binnen gekregen..

Ubuntu pakt 'm meteen op ;)

Alles is betrekkelijk dus :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knakworst schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 22:45:
[...]

Hey, das leuk, bedankt voor de tip. Morgen doe ik een envelopje op de post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwarts

pkwarts

555433800

Ik heb ooit wel zo'n envelopje gestuurd. Nooit wat gekregen echter :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Unneoetech schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 14:30:
[...]

De snelheidstoename is natuurlijk ook te danken aan ext4 (als je hem hiernaar gefomarteerd hebt). Dat scheelde bij mij ook enorm.
Nope heb de standaard install doorgeklikt, maar had eigenlijk wel ext4 willen doen ja.
Kan ik dat nog omzetten of wordt dat weer formatteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwarts

pkwarts

555433800

mcDavid schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 23:19:
[...]

Nope heb de standaard install doorgeklikt, maar had eigenlijk wel ext4 willen doen ja.
Kan ik dat nog omzetten of wordt dat weer formatteren?
http://www.cyberciti.biz/...-to-ext4-file-system.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:32
Bah, weer eens de update naar 9.04 aangedurft.. Maar helaas.. Nog steeds out of range errors bij 1920x1200.. In Ubuntu 8.10 nergens last van :( . De support voor grote schermen is nog niet geweldig! Installatie moet via server cd omdat de desktop cd gewoon een zwart scherm geeft (op lagere resoluties geen problemen, op een ander scherm getest). Vanmiddag 8.10 nog maar weer een keer installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
MoiZie schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 12:34:
Installatie moet via server cd omdat de desktop cd gewoon een zwart scherm geeft (op lagere resoluties geen problemen, op een ander scherm getest).
Daarvoor heb je de alternate cd. De server CD heeft een server kernel, de alternate CD een desktop kernel.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
  • Laatst online: 07-05 12:39
neeroeter schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 16:46:
Over die linksys ( wmp54g toch?? )
Die heeft bij mij voor troubles gezorgd binnen windows7 rc, geen werkende driver na een schone install..
Met een draadje verbonden en via update een driver binnen gekregen..

Ubuntu pakt 'm meteen op ;)

Alles is betrekkelijk dus :*)
Ik wil voor mijn 8.04.2 server deze kaart gaan gebruiken. Werkt deze dan meteen, of is er een beter alternatief? Kom er niet uit of ik hier nou veel geld in moet stoppen of gewoon een Sweex kaartje moet kopen van 10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwarts

pkwarts

555433800

Je gebruikt wireless voor je server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Goodfellas schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 15:42:
[...]

Ik wil voor mijn 8.04.2 server deze kaart gaan gebruiken. Werkt deze dan meteen, of is er een beter alternatief? Kom er niet uit of ik hier nou veel geld in moet stoppen of gewoon een Sweex kaartje moet kopen van 10 euro.
http://paradigit.nl/info.php?group=17&art=10012770

Deze laptopkaart van 8 euro deed het out-of-the-box onder 8.10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
pkwarts schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 15:43:
Je gebruikt wireless voor je server?
Ja, totdat ik lang genoeg vrij heb om netjes kabels naar boven te leggen. Ik weet dat het niet optimaal is allemaal, maar heb even geen keus, ik ga nu niet door 10cm beton boren en midden door mijn woonkamer een draad leggen.
mcDavid schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 15:46:
[...]

http://paradigit.nl/info.php?group=17&art=10012770

Deze laptopkaart van 8 euro deed het out-of-the-box onder 8.10.
Ik heb een pci-kaartje nodig!

[ Voor 26% gewijzigd door Goodfellas op 07-05-2009 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
De linksys wmp54g doet het direct..

Network controller: RaLink RT2561/RT61 802.11g PCI ( output lspci )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

neeroeter schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 18:19:
De linksys wmp54g doet het direct..

Network controller: RaLink RT2561/RT61 802.11g PCI ( output lspci )
hehe, scroll even terug in het topic, bovenstaande versie heb ik ook en die werkt direct, maar er zijn verschillende versies in omloop, dit is versie 4 geloof ik (dus even kijken op het kaartje in de winkel of het de geode revisie is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
letatcest schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 18:24:
[...]

hehe, scroll even terug in het topic, bovenstaande versie heb ik ook en die werkt direct, maar er zijn verschillende versies in omloop, dit is versie 4 geloof ik (dus even kijken op het kaartje in de winkel of het de geode revisie is)
Ik heb hem vandaag gehaald en geinstalleerd (rev 4.1 -> RT2561/RT61 ). Je hebt gelijk dat hij meteen herkend werd, heb niets te hoeven installeren.

Het instellen van een statisch ip adres icm WPA was wel lastiger, heb een startup script gemaakt zodat de network interfaces meteen herstart worden. Dan gaat het allemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
De ralink.....mooi, goed nieuws...

Kan ik meteen ff een vraagje stellen:

ik heb een HP psc 1315 all-in-one printer/scanner...

Wat irriterend is, is dat als ik 'm aanzet hij altijd een test-pagina print. Dit kost inkt :/
Verder is het verwerken van de eerste opdracht na aanzetten nogal een langzame gebeurtenis. Iets van 3 minuten.... :O

Heeft iemand een idee?? ( kan ook een topic openen hoor, maar misschien........)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doet die printer dat niet ook als je hem niet hebt aangesloten op de computer? Ik heb een psc1400 en daarbij moet je dat blaadje even op de scanner leggen en scannen met de scanknop. Om te kalibreren is dat. Zulke printjes krijg je dus elke keer als je een cartridge hebt verwisseld, maar dat zou moeten stoppen zodra de printer de scan heeft gezien.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2009 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu we het toch over printers hebben :) Mijn HP PSC1400 is aangesloten op mijn desktop pc, en is gedeeld als netwerkprinter op de laptops hier thuis. Dat werkt prima zolang de desktop en printer aan staan, maar als dat dus niet het geval is, dan hangt firefox zodra ik een website wil printen (dwz als ik ctrl+p indruk) vanaf de laptop. Ik krijg de contouren van de print-dialoog te zien en na 5 minuten dat firefox helemaal nergens op reageert ("grijs scherm") krijg ik de inhoud van de print dialoog opeens te zien en werkt alles weer.
Er staat dan weer geen status informatie achter de geinstalleerde printers (en dat zijn er 2: print to file en de (offline) printer) - de reden dat ik überhaupt wil printen is dat ik een pdf afdruk wil maken natuurlijk. Met gedit ofzo kan ik wel ctrl+p drukken, dan krijg ik gewoon de print dialoog zonder dat het programma in de problemen komt. Ik vermoed dat firefox dus iets van een status check ofzo doet, maar dat moet dus uit. De pdf 'printer' is in de ubuntu die we hier gebruiken (8.10, 9.04) niet meer geinstalleerd als cups-pdf printer maar staat wel altijd tussen de mogelijke printers als ik iets wil afdrukken. Enig idee hoe ik dit probleem kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Laatst online: 18:06
Ik heb sinds een week ubuntu 9.04 op mijn T42 laptop draaien, echter ik heb een probleem. 9.04 heeft wat issues met de intel pro/1000 chipset, dus nu werkt mijn wifi wel, maar wired internet doet niets. Nu heeft hij al een halve week bij de service desk gestaan op de tue, maar dat heeft me niet zoveel verder geholpen (hij doet nog steeds niets) Ik heb er al flink op los gegoogled, maar loop steeds ergens op vast.

bij dit topic: http://74.125.77.132/sear...nk&gl=nl&client=firefox-a
over een T60 (ook met die intel chipset) staan als tips dat scriptje runnen van de ibm-site, maar dan loopt ie bij mij in Konsole te zeuren dat hij het commando niet kent en een bootdisk krijg ik niet voor elkaar omdat nero hier loopt te irriteren. iemand wellicht nog een oplossing of tips?

oh ja, k ben nog een redelijke linux n00b, heb er ongeveer 3 dagen ervaring mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Bastard op 08-05-2009 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:40
sudo apt-get install ethtool in console al geprobeerd? Dat is de tool die in het scriptje staat...
Lijkt erop dat zonder kabel starten de kaart in een soort slaapstand zet, wellicht heeft een nieuwere kernel met ingebouwde driver er geen last van. Lijkt een beetje op het LAN/WLAN switchen van mijn HP-laptop, door dit uit te zetten in BIOS konden beide apparaten tegelijk of afzonderlijk van elkaar gebruikt worden.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
KAdrifter schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 23:50:
Ik heb sinds een week ubuntu 9.04 op mijn T42 laptop draaien, echter ik heb een probleem. 9.04 heeft wat issues met de intel pro/1000 chipset, dus nu werkt mijn wifi wel, maar wired internet doet niets. Nu heeft hij al een halve week bij de service desk gestaan op de tue, maar dat heeft me niet zoveel verder geholpen (hij doet nog steeds niets) Ik heb er al flink op los gegoogled, maar loop steeds ergens op vast.

bij dit topic: http://74.125.77.132/sear...nk&gl=nl&client=firefox-a
over een T60 (ook met die intel chipset) staan als tips dat scriptje runnen van de ibm-site, maar dan loopt ie bij mij in Konsole te zeuren dat hij het commando niet kent en een bootdisk krijg ik niet voor elkaar omdat nero hier loopt te irriteren. iemand wellicht nog een oplossing of tips?

oh ja, k ben nog een redelijke linux n00b, heb er ongeveer 3 dagen ervaring mee.
Ik heb de T60p van Tu/e, en ik heb nergens problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
Doet die printer dat niet ook als je hem niet hebt aangesloten op de computer? Ik heb een psc1400 en daarbij moet je dat blaadje even op de scanner leggen en scannen met de scanknop. Om te kalibreren is dat. Zulke printjes krijg je dus elke keer als je een cartridge hebt verwisseld, maar dat zou moeten stoppen zodra de printer de scan heeft gezien.
He ja, dat was 'm dus...Bedankt :)

Is me nooit opgevallen/eerder voorgekomen..vreemd.

Ik heb nu wel ff de hplip-driver via HP geinstalleerd , die iets verder is dan de packed driver..heeft een mooie installer trouwens voor linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:32
gertvdijk schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 15:31:
[...]

Daarvoor heb je de alternate cd. De server CD heeft een server kernel, de alternate CD een desktop kernel.
Nee helaas. De alternate cd werkte ook niet! (die text based installer is hetzelfde als de desktop cd, wanneer je op escape drukt bij het bootscherm van de cd). Nu heb ik weer geprobeerd te upgraden naar 9.04, wat nog steeds flikkerende beelden oplevert. Dus ik ben weer teruggegaan naar 8.10, maar ik dacht, laat ik de desktop cd nu eens proberen, omdat ik sinds kort een nieuwe videokaart heb (van een radeon 9600 pro naar een x1550). En voila! Geen problemen? Alleen heb ik nu OOK in 8.10 (maar minder frequent) last van out of range errors en flikkerende schermen.

Dualboot met windows 2003 staat er nog steeds op, in windows 2003 heb ik dus echt nergens last van! Heel irritant dit allemaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul_K
  • Laatst online: 05-07-2021

Paul_K

su

Ook iemand gemerkt dat nfs-common in Jaunty niet werkt? Ik heb wat NFS-shares op mijn Mandriva-machine. Met een andere Mandriva kan ik daar prima aan, met Jaunty op de laptop krijg ik constant meldingen over foute superblocks e.d.
Iemand een fix hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Laatst online: 18:06
Loekie schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 01:07:
sudo apt-get install ethtool in console al geprobeerd? Dat is de tool die in het scriptje staat...
Lijkt erop dat zonder kabel starten de kaart in een soort slaapstand zet, wellicht heeft een nieuwere kernel met ingebouwde driver er geen last van. Lijkt een beetje op het LAN/WLAN switchen van mijn HP-laptop, door dit uit te zetten in BIOS konden beide apparaten tegelijk of afzonderlijk van elkaar gebruikt worden.
heb die ethtool al gehaald, volgens mij klopt je verklaring wel zover ik heb gelezen, maar voor zover ik weet heb ik ongeveer de nieuwste kernel, zou het probleem misschien verlost kunnen worden door ubuntu te installeren met de lan kabel erin?
iig bedankt voor de reactie, ben nu bezig met matlab werkend te krijgen maar dat wil nog niet echt, mijn license doet t niet :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 13:07
Het viel me op dat als je (met compiz) je van je ene naar je andere desktop schuift, de wallpaper niet mer meeschuift. Ik vond dit altijd verdomde handig om door te hebben dat ik echt naar een andere desktop aan het gaan bent. Weet iemand of ik dit weer kan terugzetten?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vorige Ubuntu systeem is tijdens de update naar 9.04 uitgevallen (stond in de zon, geen slim idee voor een laptop) en die krijg ik niet meer geboot. Naja, als ik probeer in te loggen blijft hij hangen als ik men paswoord heb ingegeven en als ik via een andere tty probeer in te loggen lukt het wel maar krijg ik een stuk of 50 keer /dev/null permission denied. Daarna kan ik wel gewoon perfect aan men filesystem dus heb alles maar even gebackupped. Heb /dev/null al opnieuw aangemaakt met de juiste permissions maar is bij elke boot opnieuw. Netwerk ligt er uit, hij automount niet meer etc. Dus heb home folder gecopy paste en overnieuw begonnen op een ander systeem.

Wat boot die 9.04 snel zeg! :o Heb nog maar een paar uurtjes geconfigged maar ben erg tevreden.
Brent schreef op zondag 10 mei 2009 @ 00:39:
Het viel me op dat als je (met compiz) je van je ene naar je andere desktop schuift, de wallpaper niet mer meeschuift. Ik vond dit altijd verdomde handig om door te hebben dat ik echt naar een andere desktop aan het gaan bent. Weet iemand of ik dit weer kan terugzetten?
In de CompizConfig Settings Manager bij de Desktop Wall Plugin kan je onder het tabje Viewport Switching specifiëren welke windows niet moeten meesliden bij het switchen. Staat bij mij default type=Desktop in dus als je dat eruitzwiert zou je wallpaper terug moeten meeschuiven. :)

Ben erg tevreden over het settingsbeheer van Compiz, erg simpel en vlot in te stellen allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 23:08:
Nu we het toch over printers hebben :) Mijn HP PSC1400 is aangesloten op mijn desktop pc, en is gedeeld als netwerkprinter op de laptops hier thuis. Dat werkt prima zolang de desktop en printer aan staan, maar als dat dus niet het geval is, dan hangt firefox zodra ik een website wil printen (dwz als ik ctrl+p indruk) vanaf de laptop. Ik krijg de contouren van de print-dialoog te zien en na 5 minuten dat firefox helemaal nergens op reageert ("grijs scherm") krijg ik de inhoud van de print dialoog opeens te zien en werkt alles weer.
Er staat dan weer geen status informatie achter de geinstalleerde printers (en dat zijn er 2: print to file en de (offline) printer) - de reden dat ik überhaupt wil printen is dat ik een pdf afdruk wil maken natuurlijk. Met gedit ofzo kan ik wel ctrl+p drukken, dan krijg ik gewoon de print dialoog zonder dat het programma in de problemen komt. Ik vermoed dat firefox dus iets van een status check ofzo doet, maar dat moet dus uit. De pdf 'printer' is in de ubuntu die we hier gebruiken (8.10, 9.04) niet meer geinstalleerd als cups-pdf printer maar staat wel altijd tussen de mogelijke printers als ik iets wil afdrukken. Enig idee hoe ik dit probleem kan verhelpen?
Als je de PDF printer als standaard printer instelt, dan hoeft firefox niet steeds die printer te zoeken. Al geprobeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwarts

pkwarts

555433800

Is het overigens gebruikelijk dat Xorg de meeste CPU en bijna het meeste memory in gebruik neemt? Niet dat het schrikbarend veel is (zo 8-9% CPU en 5% memory), maar vroeg het me wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:29
pkwarts schreef op zondag 10 mei 2009 @ 17:57:
Is het overigens gebruikelijk dat Xorg de meeste CPU en bijna het meeste memory in gebruik neemt? Niet dat het schrikbarend veel is (zo 8-9% CPU en 5% memory), maar vroeg het me wel af.
Ik kan dit iig bevestigen op 2 of 3 systemen (eentje weet ik niet zeker en heb ik niet meer beschikbaar). Heb het me trouwens ook wel eens afgevraagd.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Quincy5 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 13:32:
Ik kan dit iig bevestigen op 2 of 3 systemen (eentje weet ik niet zeker en heb ik niet meer beschikbaar). Heb het me trouwens ook wel eens afgevraagd.
Op Ubuntu 8.04 met 173.x drivers van Nvidia i.c.m. Compiz was het helemaal ernstig. Dan gebruikte Xorg grofweg 1GB/24u dat mijn desktop aan was... iets met memory leak ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Is het eigenlijk mogelijk om onder 9.04 de videodrivers van 8.10 te installeren? Die deden het toch beter met mijn kaartje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwarts

pkwarts

555433800

mcDavid schreef op maandag 11 mei 2009 @ 15:28:
Is het eigenlijk mogelijk om onder 9.04 de videodrivers van 8.10 te installeren? Die deden het toch beter met mijn kaartje....
Nee, deze zouden niet compatibel zijn met de xserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maleadt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:25
mcDavid schreef op maandag 11 mei 2009 @ 15:28:
Moeilijk. 8.10 installeren zal een pak gemakkelijker zijn (en in sommige gevallen de enige optie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Mja helemaal terug naar 8.10 is ook weer zo jammer.. dan maar zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben jullie ook de indruk dat na de release van 9.04 er veel minder patches binnenkomen dan kort na de introductie van 8.04 (huge!!!) en 8.10?
Ik beschouw het maar als een goed teken :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2009 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Wat vraagjes over grafische dingen, ik draai overigens Kubuntu 9.04:

Weet iemand een goed alternatief voor IrfanView? Mirage en GwenView vind ik eigenlijk te beperkt, je kunt daarmee niet eens een gif in een jpg omzetten. Bovendien zijn ze een stuk trager dan IrfanView, omdat ze bij een directory met veel afbeeldingen die ook nog eens gaan inladen als thumbnails. Het meest voor de hand liggende alternatief is XnView, dat nu echter helemaal opnieuw opgezet wordt als XnViewMP, XnView Multi Platform. Dat bevindt zich echter nog in alpha-stadium. Heeft iemand daar wellicht toch al goede ervaringen mee, of zie ik een ander alternatief over het hoofd?

Verder gebruik ik als (snelle) editor voornamelijk Krita. In tegenstelling tot vorige versies, kan met de huidige versie echter geen gif meer geïmporteerd worden. Weet iemand of daar een oplossing/plugin voor is, anders natuurlijk dan vooraf die gif om te zetten?

Als laatste zou ik graag mijn taakbalk weer zwart hebben, zoals bij KDE4.1. Ik heb hier ook al naar gezocht, maar dat schijnt op dit moment niet mogelijk te zijn. Wellicht heeft iemand daar toch iets op gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
Waarom gebruik je niet gewoon Gimp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 10:27:
hebben jullie ook de indruk dat na de release van 9.04 er veel minder patches binnenkomen dan kort na de introductie van 8.04 (huge!!!) en 8.10?
Ik beschouw het maar als een goed teken :)
In 9.04 worden de updates per week doorgevoerd, ipv direct na verschijnen.

Ik vind het zelf wel prettig, maar mocht je het niet tof vinden:
Open Gconf-editor with :

$gconf-editor

command and navigate to apps > update-notifier.Tick auto_launch and you can set a regular_auto_launch_interval (0 = launch as soon as updates become available)
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Beuzelarij schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 15:08:
Wat vraagjes over grafische dingen, ik draai overigens Kubuntu 9.04:

Weet iemand een goed alternatief voor IrfanView? Mirage en GwenView vind ik eigenlijk te beperkt, je kunt daarmee niet eens een gif in een jpg omzetten. Bovendien zijn ze een stuk trager dan IrfanView, omdat ze bij een directory met veel afbeeldingen die ook nog eens gaan inladen als thumbnails. Het meest voor de hand liggende alternatief is XnView, dat nu echter helemaal opnieuw opgezet wordt als XnViewMP, XnView Multi Platform. Dat bevindt zich echter nog in alpha-stadium. Heeft iemand daar wellicht toch al goede ervaringen mee, of zie ik een ander alternatief over het hoofd?
Waarom niet gewoon showFoto gebruiken, de component die met Digikam meekomt? Die kan heel erg veel namelijk :)
Verder gebruik ik als (snelle) editor voornamelijk Krita. In tegenstelling tot vorige versies, kan met de huidige versie echter geen gif meer geïmporteerd worden. Weet iemand of daar een oplossing/plugin voor is, anders natuurlijk dan vooraf die gif om te zetten?
Tja, voor mij is het altijd Digikam, Showfoto en The Gimp welke de ideale combinatie vormt. Ik zou het opzij zetten tot het meer volwassen is.
Als laatste zou ik graag mijn taakbalk weer zwart hebben, zoals bij KDE4.1. Ik heb hier ook al naar gezocht, maar dat schijnt op dit moment niet mogelijk te zijn. Wellicht heeft iemand daar toch iets op gevonden?
Ik draai (nog) geen Jaunty, maar is de kleur van je panel niet gewoon een plasma setting? Dus rechtermuis op je desktop -> appearance settings en daar een ander/nieuw plasma theme kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
maxjuh schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 20:15:
Waarom gebruik je niet gewoon Gimp?
Gebruik ik ook wel eens, maar vind ik minder intuïtief. Dat heeft ongetwijfeld te maken met het feit dat ik niet veel aan foto-bewerking doe. Ik vind Krita dan een makkelijk en licht programma om snel even wat lomp werk te doen, zoals een pijltje ergens bijzetten of wat tekst. Maar van zelfs een simpele editor verwacht je dat ie een gif kan importeren en exporteren, ook onder Linux. Eerst scheen Krita dat wel te kunnen, nu echter niet meer. :?
mithras schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 21:04:
Waarom niet gewoon showFoto gebruiken, de component die met Digikam meekomt? Die kan heel erg veel namelijk :)

Tja, voor mij is het altijd Digikam, Showfoto en The Gimp welke de ideale combinatie vormt. Ik zou het opzij zetten tot het meer volwassen is.
Volgens mij had ik die al bekeken, maar ik zal het op jouw aanraden nog eens doen.
Ik draai (nog) geen Jaunty, maar is de kleur van je panel niet gewoon een plasma setting? Dus rechtermuis op je desktop -> appearance settings en daar een ander/nieuw plasma theme kiezen.
Ik wil eigenlijk niet van theme veranderen. Draai Oxygen, en heb wel een ander kleurenschema gekozen, maar dat heeft de kleur niet veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcDavid schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 21:00:
[...]

In 9.04 worden de updates per week doorgevoerd, ipv direct na verschijnen.

Ik vind het zelf wel prettig, maar mocht je het niet tof vinden:

[...]

bron
ah, thanks, dat wist ik niet. Geen probleem hoor, het was ook maar een waarneming :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:38

Metro2002

Memento mori

9.04 staat nu op mijn netbook en desktop. Heb de netbook schoon geinstalleerd, dus met ext4 format ook maar de desktop pakte de cd niet dus heb ik 8.10 geinstalleerd en die geupdate naar 9.04 (ja ja ik was te lui om gewoon de cd opnieuw te fikken). alleen... nu heb ik dus ext3 :+ is het mogelijk omte converteren naar ext4 of moet ik dan echt opnieuw installeren?

Verder bevalt 9.04 prima, vooral de snelheid is echt op veel fronten beter geworden vind ik. Zelfs op mijn netbook (eee701) boot ie binnen 30 seconden :o Desktop zit op 25 seconden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Metro2002 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 21:58:
[...] alleen... nu heb ik dus ext3 :+ is het mogelijk omte converteren naar ext4 of moet ik dan echt opnieuw installeren?
[...]
Oeh! Leuk! Een google vraagje! 8)

edit:
By the way: Hier en daar wordt geadviseerd om /boot op een ext3 te houden. Als Ubuntu 9.04 je enige os is, hoeft dat niet per se omdat Grub gewoon met ext4 overweg kan.

[ Voor 24% gewijzigd door Room42 op 12-05-2009 22:51 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Room42 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 22:48:
edit:
By the way: Hier en daar wordt geadviseerd om /boot op een ext3 te houden. Als Ubuntu 9.04 je enige os is, hoeft dat niet per se omdat Grub gewoon met ext4 overweg kan.
Ik denk dat het laden van de kernel van /boot niet veel sneller gaat op ext4 t.o.v. ext3. :P Maar je hebt gelijk, het hoeft niet per se.

[ Voor 5% gewijzigd door gertvdijk op 13-05-2009 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Maar voor een desktop is er geen reden om /boot apart te houden van /. /boot op ext3 zetten zou dan ook betekenen dat je / op ext3 zou zetten. En dan heb je wel een nadeel :P

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol gisteren mijn /home dir voor 100% vol op mijn Ubuntu desktop op het werk. Ik moest er wel om lachen omdat dit zo'n beetje de 1ste keer is dat me dit overkomt. Gelukkig is dit in max. 20 seconden te fixen met de kracht van LVM en XFS :)

code:
1
2
lvresize --size 20G /dev/raid/home
xfs_growfs /home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Waarom wordt het aangeraden om de boot op ext3 te houden, behalve als Ubuntu je enige OS is? Er wordt gezegd dat Grub toch overweg kan met ext4, dus wat is het punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
DevilsProphet schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:37:
Waarom wordt het aangeraden om de boot op ext3 te houden, behalve als Ubuntu je enige OS is? Er wordt gezegd dat Grub toch overweg kan met ext4, dus wat is het punt?
Het wordt soms aangeraden om een aparte /boot partitie te maken. De theorie daarachter ken ik eigenlijk niet, maar op een desktop is het nut niet zo groot, volgens mij.

Pagina: 1 ... 14 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een topic om ervaringen uit te wisselen!!! Stel vragen in een apart topic om antwoorden vindbaar te houden !!!
vergeet ook niet even de topicstart door te lezen