pkwarts schreef op maandag 04 mei 2009 @ 19:34:
Mijn opmerking jegens jou was vooral omdat ik je conclusie een beetje kort door de bocht vond. Omdat jij een slechte persoonlijke ervaring had betekent dat nog niet dat het voor niemand een reëel alternatief is voor Windows. Maar ik heb ook idd geen zin in een welles/nietus discussie hier.
Ik hoop iig dat je wireless problemen opgelost worden, want als er iets wel irritant is, dan is het geen internet idd.
Het is meer omdat Ubuntu zichzelf als een volwaardig desktop alternatief presenteert dat ik er op in ging. Ik begrijp trouwens best dat er een zekere antipathie onstaat na het zoveelste gezeik op Ubuntu, maar nogmaals, daar was ik echt niet naar op zoek.
Ik constateerde ook gewoon hoe het voor een gemiddelde gebruiker (zoals ik) gewoon kut is dat je dan allerlei hele moeilijke stappen moet doorlopen, waarbij je in Windows gewoon je cd van Linksys er in duwt. No hard feelings voor de rest

.
jelly schreef op maandag 04 mei 2009 @ 19:50:
Sorry als ik arrogant overkom , maar als je het toch alleen maar loopt af te kraken , te zeuren ( meer in het algemeen bedoeld) waarom zou je dan nog ubuntu of een andere distro willen gebruiken . Als je het echt wil gebruiken start je een topic/ zoek je forums af om je oplossing te vinden. Natuurlijk is het jammer dat je kaart niet out of the box werkt maar leer het accepteren. Waarschijnlijk heeft broadcom of een of ander bedrijf geen zin om drivers te maken .
Je komt inderdaad arrogant over, je komt zelfs over als de typische Linux user, en dat is nou juist wat je moet vermijden. Ik zit ook tegen iedereen in mijn omgeving te adverteren over Ubuntu, en probeer mensen zover te krijgen dat ze het proberen, maar dat betekent niet dat je geen kritiek op het systeem mag hebben, integendeel zelfs. Juist door met mensen over dit soort dingen te praten en te denken creeer je weer oplossingen, toch?
Het probleem is waarschijnlijk inderdaad te vinden bij Linksys, die geen Linux drivers bouwen, maar ook een beetje bij de Ubuntu makers, die weten dat Linksys dit niet gaat doen, dat werkt natuurlijk twee kanten op. Maar oké, ik zal deze week nog eens een poging ondernemen het op te lossen, hoe minder Microsoft gebruikers hoe beter, hè
Life is what you make of it. Always has been, always will be.