Het Grote Ubuntu Topic Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 27 Laatste
Acties:
  • 153.294 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik zit nu een paar maanden op 9.04, en wacht alweer op 9.10... Met KMS, Plymouth en Gallium3D gaat men eindelijk het gebeuren rond Xorg goed aanpakken. KDE 4.3, Firefox 3.5 etc. zal weer een hoop bugfixes/features brengen, en wellicht kunnen we al btrfs voor een testpartitie gebruiken.

Maar goed, 9.04 is ook een fijne release :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
En Ubuntu 9.04 is te downloaden :)

http://releases.ubuntu.com/9.04/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De iso wel al, te torrenttrackers blijkbaar nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdy
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 19:32

sdy

Als ik nu update krijg ik dan nog de rc of de final?

Time is an illusion. Lunchtime doubly so.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:40
sdy schreef op donderdag 23 april 2009 @ 12:48:
Als ik nu update krijg ik dan nog de rc of de final?
Als je update via de update-manager, krijg je de final.
@ Crazed580: Torrents lopen hier vlot binnen, daarna seeden. Update doe ik pas over 2 weken, als ik weer terug ben uit Spanje :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 23:01
update-notifier-kde -u werkt hier alleen (nog?) niet. Dat schijnt de upgrade methode te zijn vanaf 8.10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
MoiZie schreef op donderdag 23 april 2009 @ 13:09:
update-notifier-kde -u werkt hier alleen (nog?) niet. Dat schijnt de upgrade methode te zijn vanaf 8.10.
Check of je onder software-sources wel de instelling hebt staan op normal releases, dan komt hij vanzelf voorbij. Dat je hem nu nog niet ziet kan kloppen, ook hier nog niet te zien, duurt altijd een paar uur na release.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Ik zie geen normal releases / iets staan? Kubuntu hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdy

sdy

Loekie schreef op donderdag 23 april 2009 @ 12:58:
[...]

Als je update via de update-manager, krijg je de final.
@ Crazed580: Torrents lopen hier vlot binnen, daarna seeden. Update doe ik pas over 2 weken, als ik weer terug ben uit Spanje :)
heb het geprobeerd, maar krijg de volgende melding:
This is still a release candidate.
Do not install it on production machines.

toch maar weer wachten dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
MoiZie schreef op donderdag 23 april 2009 @ 13:36:
Ik zie geen normal releases / iets staan? Kubuntu hier.
Software-sources is het onderdeel dat los in het menu in gnome staat. Durf niet te zeggen waar dat in KDE is, maar iets als software bronnen oid.
sdy schreef op donderdag 23 april 2009 @ 13:41:
[...]

heb het geprobeerd, maar krijg de volgende melding:
This is still a release candidate.
Do not install it on production machines.

toch maar weer wachten dan...
Welk commando gebruik je? De normale updatemanager geeft je alleen releases uit en geen RC tenzij je uitdrukkelijk daarom vraagt via een commando in de terminal.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:59

knakworst

Get more sats!

Is een daily build van 21/04. De nieuwe moet er volgens mij nog op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdy

sdy

Loekie schreef op donderdag 23 april 2009 @ 13:45:
[...]

Welk commando gebruik je? De normale updatemanager geeft je alleen releases uit en geen RC tenzij je uitdrukkelijk daarom vraagt via een commando in de terminal.
update-manager -d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
BIT is er ook weer klaar voor. Hun mirror is vrij rap, maar het is leuker om de torrents te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Wel een schoonheidsfoutje: het is Xorg-server 1.6 ipv 1.06 :P. Ik zag nergens een linkje om commentaar te geven op de site...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maxjuh schreef op woensdag 22 april 2009 @ 18:10:
Beetje jammer dat ze Ctrl-Alt-Backspace hebben uitgeschakeld voor het herstarten van X. Je zou namelijk per ongeluk deze toets combinatie kunnen gebruiken 8)7 |:( het is mij nog noooooooit gebeurd. Dus ook gelijk weer ingeschakeld.
Ach het is maar waaraan je gewend bent. AltGr (rechter alt dus)+SysRq+K doet het nu, 't is even omschakelen, maar het went :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06 17:34
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 14:15:
[...]

Ach het is maar waaraan je gewend bent. AltGr (rechter alt dus)+SysRq+K doet het nu, 't is even omschakelen, maar het went :)
Komt door de nieuwe xorg-server en freedesktop.org
Om het te enablen kun je
code:
1
Option  "DontZap" "false"

In je xorg.conf bij de section serverflags zetten.

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Mwah, ik heb geen zin om te wachten tot de update via internet beschikbaar komt. Ik upgrade wel via de alternate cd aldus http://www.ubuntu.com/get...0the%20Alternate%20CD/DVD

Over een uur hoop ik wat ervaringen hiermee te posten. Zo niet, dan ben ik waarschijnlijk een failure en loop ik als een malle te recoveren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Tja, dat is dan ook de Development release die je kiest....
Hij komt nu op m'n server ook via de normale update manager, probeer de -d eens weg te laten...
@ MoiZie: probeer de normale update-manager eens?

[ Voor 7% gewijzigd door Loekie op 23-04-2009 15:09 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: ik heb mn probleem even gemeld in een los topic, sorry, ik las er overheen.

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2009 15:44 . Reden: verkeerde plek voor deze post las ik. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Zijn hier eigenlijk mensen die naar een release party gaan? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 11:37
Een vriend van mij heeft ook dezelfde problemen.

Die monitor van jou werkt waarschijnlijk wel. Ik heb zelf de 2443bw en dat werkt zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireWire
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

FireWire

I taste like chicken...

Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 12:29:
De iso wel al, te torrenttrackers blijkbaar nog niet.
*kuch*

http://releases.ubuntu.co...-desktop-i386.iso.torrent
http://releases.ubuntu.co...desktop-amd64.iso.torrent

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/a0xo92.png

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/jp7ko1.png

[ Voor 29% gewijzigd door FireWire op 23-04-2009 15:52 . Reden: linkjes naar torrents toegevoegd ]

\__________________________________Niet verwarren met IEEE 1394__________________________________/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
En daar ben ik weer. Upgrade ging prima. Alles ziet er goed uit. Xorg.conf is wel kapot bij me, m'n monitor wordt de hele tijd ingesteld op een refreshrate > 60hz, waardoor ik 'Out of range' errors krijg. Geen idee of het aan de monitor ligt. Verder ziet amarok er wel heel anders uit zo met versie 2.0!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:58
Hoe kan ik Ubuntu installeren op een USB-stick? Ik heb UNetbootin geprobeerd, en hoewel dat vrij goed werkt is het niet helemaal wat ik bedoel. Via UNetbootin wordt in feite gewoon de Live CD geboot vanaf USB-stick. Wat ik wil is Ubuntu installeren op een USB-stick zonder dat er iets wordt aangepast aan mijn MBR. USB-stick erin, F8 kiezen voor boot device, USB-stick installeren en dan Ubuntu booten. Hoe krijg ik dit makkelijk voor elkaar :S ? In het verleden heb ik het na heel veel gepruts wel eens voor elkaar gekregen, maar ik heb liever een simpele UNetbootin-achtige wijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Te vroeg gejuicht. Kubuntu loopt helemaal vast bij / reageert nergens meer op. Zucht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zkiwi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:45
MarcoC schreef op donderdag 23 april 2009 @ 16:38:
Hoe kan ik Ubuntu installeren op een USB-stick? Ik heb UNetbootin geprobeerd, en hoewel dat vrij goed werkt is het niet helemaal wat ik bedoel. Via UNetbootin wordt in feite gewoon de Live CD geboot vanaf USB-stick. Wat ik wil is Ubuntu installeren op een USB-stick zonder dat er iets wordt aangepast aan mijn MBR. USB-stick erin, F8 kiezen voor boot device, USB-stick installeren en dan Ubuntu booten. Hoe krijg ik dit makkelijk voor elkaar :S ? In het verleden heb ik het na heel veel gepruts wel eens voor elkaar gekregen, maar ik heb liever een simpele UNetbootin-achtige wijze.
http://sikkepitje.nl/~paul/blog/archives/124
zoiets bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verder ziet amarok er wel heel anders uit zo met versie 2.0!
Ik kan maar niet wennen aan Amarok 2.0. Ik vind naast de functies en instelmogelijkheden de interface behoorlijk achteruitgegaan sinds de oude Amarok series. Ik blijf dan ook vast gebruiker van de oude serie. Wat vinden jullie verder van de nieuwe Amarok 2.0?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2009 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:58
Wellicht, ziet er goed uit. Iets ingewikkelder dan ik had gehoopt, maar wel duidelijk beschreven :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 08:39
Je kan ook nog even op pendrivelinux.com kijken, erg duidelijke beschrijvingen voor een redelijk grote selectie aan distros

Nog even over AltGr+SysRq+K, op mijn toetsenbord zit geen SysRq knop dus ik ben niet zo heel blij met deze verandering, en hoe vaak druk je per ongeluk ctrl-alt-backspace in? Maar even uitvogelen hoe ik het terug zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:26

MsG

Forumzwerver

Ik wilde dat ook eens, maar het schijnt bijna niet te doen. Zelfs de persistant tutorials gaven mij enkel een verkapte Live CD met wat opslagruimte. Maar sowieso schijnt het niet lekker te gaan werken omdat elke PC weer zn eigen hardware heeft, terwijl hij bij de livecd alles kan laden.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-09 09:30

Alternativ

4 8 15 16 23 42

jappsta schreef op donderdag 23 april 2009 @ 18:33:
Je kan ook nog even op pendrivelinux.com kijken, erg duidelijke beschrijvingen voor een redelijk grote selectie aan distros

Nog even over AltGr+SysRq+K, op mijn toetsenbord zit geen SysRq knop dus ik ben niet zo heel blij met deze verandering, en hoe vaak druk je per ongeluk ctrl-alt-backspace in? Maar even uitvogelen hoe ik het terug zet.
sudo apt-get install dontzap
sudo dontzap --disable

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:15
Na de upgrade lukt het me niet om ubuntu-server te booten van usbkey (ja ik weet dat er een beperkt aantal writes is en dat mijn usbkey vroeg of laat stuk gaat). Het lijkt aan 2.6.28 te liggen want met de oude kernel (2.6.27) kan ik wel gewoon booten. Met de nieuwe krijg ik een foutmelding dat hij /lib/...../modules.dep niet kan vinden maar dat is logisch als hij / niet kan zien. In busybox vind ik mijn usbkey nergens terug, alleen mijn dataschijven zijn te vinden in /dev/disk/by-uuid/ en natuurlijk als /dev/sda1 en /dev/sda2

Iemand enig idee of dit een nieuwe "feature" is van 2.6.28?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Laatst online: 18:22

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Net mijn laptop geupgrade naar 9.04. Mijn eerste indruk is dat het ding een stuk sneller aanvoelt. Start sneller, werkt sneller met vensters (met zijn Radeon 9200 videokaart).

En belangrijker: Het vervangen van de 802.11b wireless pci kaart door een Intel 2200BG 54mbit wireless card zorgt niet langer voor het zichzelf compleet ophangen van de laptop :) Kaartje werkt perfect nu.

Mijn eerste ervaring is perfect dus, binnenkort kijken of ik mijn mediacenter kan upgraden zonder mythtv te slopen. Is die geen-fonts-bug er al uit?

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Ik ben nu ook aan het updaten naar 9.04.

Het rare; update-manager; download wel alle pakketen maar loopt daarna vast. Gelukkig past update-manager de source aan dus daarna apt-get upgrade && apt-get update werkte prima.

Nu draai ik op een laptop met 512 MBRam (DDR) en een Athlon XP 3000+ Mobile. Ik gebruik laptop voor webserver; Geany, X-Chat en browsen. Ik wil sowieso bij Ubuntu blijven omdat de driver-base meer dan subliem is. Werkt goed out-of-the-box prima dus. Ik heb toendietijd gekozen voor Xubuntu omdat die wat lichter zou zijn dan Gnome en/of KDE.

Totzover prima dus. Ben erg tevreden over Ubuntu. Over XFCE wel tevreden; maar is toch iets 'minder'; ik kan het niet helemaal beschrijven. Heb overigens van de 2 werkbalken 1 gemaakt (start->quicklaunch->Vensters->Tray; windows style zeg maar) en dat werkt ook prima.

Alleen themes van xfce-look.org werken niet allemaal; dit komt vooral omdat de "theme-browser " volgens mij geen onderscheidt maakt tussen Qt en XFCE themes. Ik ben hier nog niet helemaal uit maar helemaal goed werkt het niet.

Al met al een tevreden Ubuntu gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Iemand nog een idee om mijn audigy 2 geluidkaart aan de praat te krijgen? De onboard chip werkt wel, maar die audigy niet.

Ik heb de alsa drivers al geinstalleerd maar dat werkt niet. Is er nog iets anders dat er te proberen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:29

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Misschien is het probleem wel dat hij maar 1 van de twee wil aanspreken? Ik heb mijn onboard chip geblacklisted en sinds dien werkt mijn audigy kaart prima.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Laatst online: 18:12
Ik ben net begonnen:

Get:104 http://nl.archive.ubuntu.com jaunty/main libkrb5-dev 1.6.dfsg.4~beta1-5ubuntu2 [92,9kB]                   
Get:105 http://nl.archive.ubuntu.com jaunty/main libkadm55 1.6.dfsg.4~beta1-5ubuntu2 [151kB]                      
Get:106 http://nl.archive.ubuntu.com jaunty/main libkrb53 1.6.dfsg.4~beta1-5ubuntu2 [473kB]                       
5% [106 libkrb53 167833/473kB 35%]                                                              156kB/s 1h40min40s

't is druk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
  • Laatst online: 15:23
Net een virtuele Xubuntu 8.10 voorzien van een update naar 9.04, helaas helemaal verpest. Denk dat de VirtualBox drivers niet mee wilden werken.

Ook een Ubuntu 9.04 installatie op een Acer laptop gedaan. Liep enkele keren helemaal vast, terwijl ik niets bijzonders deed. Ook heel wat gepuzzel met de broadcom wlan kaart was nodig. Gelukkig lijkt het nu best goed te draaien.
Nu nog een outlook bestand omzetten naar evolution, maar dat is iets voor later deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rutgerw schreef op donderdag 23 april 2009 @ 21:20:
Ik ben net begonnen:

Get:104 http://nl.archive.ubuntu.com jaunty/main libkrb5-dev 1.6.dfsg.4~beta1-5ubuntu2 [92,9kB]                   
Get:105 http://nl.archive.ubuntu.com jaunty/main libkadm55 1.6.dfsg.4~beta1-5ubuntu2 [151kB]                      
Get:106 http://nl.archive.ubuntu.com jaunty/main libkrb53 1.6.dfsg.4~beta1-5ubuntu2 [473kB]                       
5% [106 libkrb53 167833/473kB 35%]                                                              156kB/s 1h40min40s

't is druk :)
Pfft .. kan je wel stellen idd.
Sta op het punt om de nieuwe Amarok eens te proberen .. maar 234MB downloaden met 40KB/s zie ik niet echt zitten hier :P

Mijn bevindingen tot zover; wat is hij bloedje snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Laatst online: 09-09 10:57
Afbeeldingslocatie: http://grapher.stats.bit.nl/stack_graph.php?stackconf=ubuntu&ts=week&type=traffic
Omdat ik dit al aan zag komen heb ik een paar dagen geleden maar alvast geupgrade. Zoveel verschillen in een deep freeze zijn er toch niet...

En hoppa, nu in de avond, na de release, 45 (!) updates. :X
edit: ooh dat is in jaunty-proposed...

[ Voor 11% gewijzigd door gertvdijk op 24-04-2009 00:14 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou zeg, heeft Ubuntu alweer m'n reiserfs disks op "altijd fscken" gezet. Dat doet de "snelle boottijd" van Ubuntu 9.04 weer teniet natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:36

Appie

F1RST Racing

Net servertje upgrade gegeven naar 9.04. Alles werkt nog steeds goed (webserv/torrent/newsgroup/nas). Tot zover tevreden.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:39

zomertje

Barisax knorretje

Wisselende ervaringen dus. Ik denk dat ik nog even wacht :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:20

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

sowieso zit de 4gb ssd van mijn 901 vol... (waarom kan ie niet gewoon doorgaan op de 12 denk je dan he...)

maar toch flauw dat ze niet ergens duidelijker laten weten dat ctrl-del-backspace --> altgr-sysrq-k geworden is (niet dat het niet op interwebs te vinden is, maar toch)

is trouwens die aperture beyond 4gb bug verdwenen nu? naja, anders zie ik het vanavond na het werk wel.

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48
Er is ( naast uiteraard Easy Peasy ) nu ook een Ubunutu Netbook Remix.
Iemand al ervaringen? Ga vanmiddag even aan de gang.
*heeft een Asus Eee 1000HE*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:13
Nou op mijn EEEPC 901 draait ie perfect, razendsnel en nog ruimte over ook nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peekster schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 08:48:
Er is ( naast uiteraard Easy Peasy ) nu ook een Ubunutu Netbook Remix.
Iemand al ervaringen? Ga vanmiddag even aan de gang.
*heeft een Asus Eee 1000HE*
Mijn Asus EEE901 is RMA vanwege een enorm hoge piep bij het opladen en de SSD's die alleen maar aan het laden zijn zowel onder Windows als Linux met als gevolg dat die laptop zo traag als dikke stront tegen de heuvel op is.

Zodra deze terug is ga ik zeker die netboox remix installeren.

@The_Nowhereman; werken de hotkeys nu ook standaard out-of-the-box? Inclusief BT and WLAN?
Zou wel geniaal zijn :)

Edit: Weet ook iemand in welke respository de installatie van vmware-server uithangt? Kan ik namelijk ff een XP werkstation installeren voor Newzleecher en FTD en Office 2003 :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2009 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:13
Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 10:14:
[...]

@The_Nowhereman; werken de hotkeys nu ook standaard out-of-the-box? Inclusief BT and WLAN?
Zou wel geniaal zijn :)
Helaas niet nee maar heb std alles aan staan dus werkt dan prima... snd/display gaan wel goed iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer .. ook zijn er nog geen goed functionerende drivers voor.
Dan moeten we het nog maar even laten bij het standaard aanzetten van deze features in de BIOS.

Zijn er mensen die BF Heroes al aan de praat hebben gekregen d.m.v. Wine?
Wanneer ik naar de website ga krijg ik helaas niet de melding om de BF Heroes Updater te installeren.
Wie ó wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:57
Naah, ik wacht nog wel even met upgraden, videokaart-drivers werken nog niet, en er zal nog wel een hoop mis blijken te zijn in de eerste maand...

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
  • Laatst online: 11:16
Ik heb de gok maar gewaagd, maar ik denk dat ik iedereen maar afraad te upgraden.

Op mijn laptop had ik de beta al geinstalleerd, wat geen succes is aangezien de Intel drivers nog kapot zijn. Compiz draaide slecht, wat ik gefixt heb met UXA acceleratie, maar nu is het systeem behoorlijk instabiel. Is een Centrino laptop met een GMA 950. Slaapstand werkt niet meer en hij weet zichzelf vaak niet eens af te sluiten.

Op mijn pc daarentegen heb ik meer geluk gehad, maar is ook niet alles vlekkeloos gegaan, hier had ik het probleem dat ik een foutmelding kreeg bij de installatie. Nadat de installatie later toch nog is gelukt lijkt alles redelijk ok, de nvidia drivers installeerden gemakkelijk (180.44 deze keer). Helaas werkt ook hier slaapstand niet meer (gaat wel uit, maar is dood naar resumen, zie alleen een cursor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 1 probleempje met Ubuntu 9.04: ik heb geen geluid zodra ik m'n boxen in m'n laptop prik. Ik heb alles al van mute afgehaald (vroeger stond er ergens een vinkje voor mute aan). Geluid via m'n laptop-boxen is toch niet echt optimaal.

Verder is het allemaal lekker nieuw. Veel games in de repository, en dat notification gedoe is wel lache. Ik gebruik geen Compiz omdat dat altijd al performance-problemen oplevert, maar metacity's compositing is genoeg om die notifications doorzichtig te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 11:28
Ik draai sinds gisteren ook versie 9.04 op me Samsung NC10 netbook en bevalt me uitstekend!
Start veel sneller op dan 8.10, wat waarschijnlijk ook komt omdat ik meteen ext4 gebruikt heb.
En ook hoef ik geen workarounds meer toe te passen om de FN keys en wifi aan het werk te krijgen.
Lettertype ziet er ook strakker uit nu, het is wat scherper maar nogsteeds wel mooi rond (cleartype).
Het enige waar ik nog even meebezig moet is zorgen dat me 2e partitie automatisch gemount wordt bij het opstarten.

Maar mij mij blijft ie erop staan in iedergeval! :)

[ Voor 10% gewijzigd door Vinze op 24-04-2009 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 09:29
Behalve de desktop en server versies is met 9.04 voor het eerst Ubuntu Netbook Remix ook een officiële variant van Ubuntu. Ik heb 't op mijn Dell Mini 9 geïnstalleerd en het werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Heeft iemand ervaring met een 901 en de netbook remix? Die staat niet in de lijst. Aan de andere kant werkt easy peasy nu erg prima, dus dat zal verder wel prima zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Vinze schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 11:59:
Ik draai sinds gisteren ook versie 9.04 op me Samsung NC10 netbook en bevalt me uitstekend!
Start veel sneller op dan 8.10, wat waarschijnlijk ook komt omdat ik meteen ext4 gebruikt heb.
En ook hoef ik geen workarounds meer toe te passen om de FN keys en wifi aan het werk te krijgen.
Lettertype ziet er ook strakker uit nu, het is wat scherper maar nogsteeds wel mooi rond (cleartype).
Het enige waar ik nog even meebezig moet is zorgen dat me 2e partitie automatisch gemount wordt bij het opstarten.

Maar mij mij blijft ie erop staan in iedergeval! :)
Is die tweede partitie een NTFS partitie? Zoja, dan moet je de ntfs-config package installeren, dan al je NTFS partities even unmounten, dat tooltje runnen als superuser door sudo ntfs-config in de terminal te typen, en dan alles aan te vinken. Ik weet niet meer of een reboot noodzakelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

mcDavid schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 17:43:
[...]

Jawel, maar een apart launcher icon zit ik ook niet op te wachten... Ik wil gewoon met de bestaande knop afsluiten, maar dan zonder dat ik ook nog een keer ok hoef te klikken of 60 seconden moet wachten.
Beter laat dan nooit. Op een blog vond ik eindelijk de oplossing:
- If you don't like the new 60-second delay before shutdown or reboot that has been introduced with this release, the option to disable it is lurking under "User Switcher Preferences" - right-click on the icon at the top right of the screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:47

MBV

Van drukte is hier niets (meer) te merken: ik ben net mijn virtualbox-guest aan het upgraden, en dat gaat fijn met 2MB/s. Misschien een mirror die ook op surfnet zit? (@TU/e netwerk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Deikke schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 11:45:

Op mijn laptop had ik de beta al geinstalleerd, wat geen succes is aangezien de Intel drivers nog kapot zijn. Compiz draaide slecht, wat ik gefixt heb met UXA acceleratie, maar nu is het systeem behoorlijk instabiel. Is een Centrino laptop met een GMA 950.
Probeer eens EXA Greedy
http://www.phoronix.com/s...ubuntu_intel_greedy&num=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 23:02
Ik zit sinds kort wel met een lastig probleem. Ik heb eens de gfx drivers van Nvidia zelf geinstalleerd, en sindsdien is mijn Xserver helemaal naar god telkens mijn kernel update. Ik moet dan steeds opnieuw in de CLI mijn driver opnieuw installeren en dan werkt het weer.

Ik gok dat er betere oplossingen zijn, maar het snelste is toch gauw de driver herinstalleren. In het begin had ik dat probleem niet. Het lastige is dat ik de nvidia drivers wil blijven gebruiken omdat die toch net iets sneller uit zijn dan dat ze in de repo's komen, dus naar de ingebouwde drivers overschakelen is geen optie.

In other words:
Gisteren meteen de upgrade naar 9.04 in gang gezet. Ik was verbaasd van de snelheid. Op een goed uurtje stond ik in 9.04. Ik heb hem echter nog niet kunnen testen (sport gaat voor), dus ik ga vanavond maar eens hard aan het klooien slagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon stokvis
  • Laatst online: 12-09 15:27
Ik gebruik 2 monitoren onder 9.04, volgens 'separate X screen'. Werkt prima, maar 9 van de 10 applicaties die ik start op mn tweede monitor komen tevoorschijn op mijn eerste monitor. Heel vervelend, had dit probleem niet met 8.10. Iemand ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jormungandr schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 16:02:
Ik zit sinds kort wel met een lastig probleem.
Nee geen lastig probleem. Je kiest er toch zelf voor om buiten je package management system om te werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
  • Laatst online: 11:16
simon stokvis schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 17:03:
Ik gebruik 2 monitoren onder 9.04, volgens 'separate X screen'. Werkt prima, maar 9 van de 10 applicaties die ik start op mn tweede monitor komen tevoorschijn op mijn eerste monitor. Heel vervelend, had dit probleem niet met 8.10. Iemand ervaringen hiermee?
Weet niet waar dit exact door komt, maar als je de ccsm installeerd, kan je daarin window regels instellen. Dan plaatst compiz je venster altijd op een bepaald scherm als het gestart wordt. Mischien is dat wat voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Dirk schreef op donderdag 23 april 2009 @ 21:10:
Misschien is het probleem wel dat hij maar 1 van de twee wil aanspreken? Ik heb mijn onboard chip geblacklisted en sinds dien werkt mijn audigy kaart prima.
Heb net een uur zitten kloten. Onboard driver uitgeschakeld in de bios. Alsa source gedownload en zelf in elkaar gezet. Allemaal alsa pakketten geinstalleerd, alles instellingen door gegaan. Niks werkte.

Toen heb ik maar besloten helemaal opnieuw te beginnen. Alle geinstalleerde pakketten weg. Even opnieuw opstarten en geluid.

Waarom het werkt weet ik nog steeds niet. Zal wel aan mijn gebrekkige linux ervaring liggen.

Is er een mogelijkheid om Desktop te veranderen in desktop (dus zonder hoofdletter). Ik typ altijd cd desktop en krijg dan altijd leuk No such file or directory. Kan ik de naam simpelweg veranderen? Of moet ik er maar gewoon aan wennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mv Desktop desktop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Dat snap ik, maar mag dat zomaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:40
bassie schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 20:06:
Dat snap ik, maar mag dat zomaar?
Ja, hierna moet je echter nog het volgende bestand aanpassen: ~/.config/user-dirs.dirs

"XDG_DESKTOP_DIR="$HOME/Desktop"
moet dus
"XDG_DESKTOP_DIR="$HOME/desktop"
worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwarts
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-08 11:26

pkwarts

555433800

Kan je niet gewoon een symlink aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon stokvis
Deikke schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 19:15:
[...]

Weet niet waar dit exact door komt, maar als je de ccsm installeerd, kan je daarin window regels instellen. Dan plaatst compiz je venster altijd op een bepaald scherm als het gestart wordt. Mischien is dat wat voor je.
Kun je misschien aangeven waar die optie staat? Ik zie door de bomen het bos niet namelijk.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwarts
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-08 11:26

pkwarts

555433800

simon stokvis schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 21:12:
[...]

Kun je misschien aangeven waar die optie staat? Ik zie door de bomen het bos niet namelijk.. :P
Bij place windows zit Multi-output mode met wat opties, wellicht is dat wat je zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon stokvis
pkwarts schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 21:20:
[...]

Bij place windows zit Multi-output mode met wat opties, wellicht is dat wat je zoekt?
Heb alle opties geprobeerd, niks schijnt te werken helaas. Heel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 23:02
Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 17:10:
[...]

Nee geen lastig probleem. Je kiest er toch zelf voor om buiten je package management system om te werken ;)
en jij installeert enkel dingen uit de packet manager? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jormungandr schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 21:46:
[...]

en jij installeert enkel dingen uit de packet manager? :p
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

bassie schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 19:53:
Is er een mogelijkheid om Desktop te veranderen in desktop (dus zonder hoofdletter). Ik typ altijd cd desktop en krijg dan altijd leuk No such file or directory. Kan ik de naam simpelweg veranderen? Of moet ik er maar gewoon aan wennen?
Of je gebruikt zsh, zet case-correction aan en gebruikt tab-completion. Dan typ je cd des<tab>, en dan complete hij het vanzelf tot Desktop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 11:28
DevilsProphet schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 13:23:
[...]

Is die tweede partitie een NTFS partitie? Zoja, dan moet je de ntfs-config package installeren, dan al je NTFS partities even unmounten, dat tooltje runnen als superuser door sudo ntfs-config in de terminal te typen, en dan alles aan te vinken. Ik weet niet meer of een reboot noodzakelijk is.
Nee het is een ext4 partitie. Had wel altijd ntfs als 2e partitie en gebruikte daar ntfs-config voor.
Heb inmiddels al een mooi tooltje gevonden om die ext4 automatisch te laten mounten, namelijk: PySDM
Deze kan echter ook met meerdere filesystems overweg en maakt het allemaal net even een stukje makkelijk dan te lopen prutsen in fstab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deadinspace schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 22:31:
[...]

Of je gebruikt zsh, zet case-correction aan en gebruikt tab-completion. Dan typ je cd des<tab>, en dan complete hij het vanzelf tot Desktop :P
Daar hoef je zsh niet voor te hebben, dit kan ook met bash. Maak in je homedir een .inputrc bestand aan met daarin de volgende regel: set completion-ignore-case on. Even je shell of terminal sluiten en weer opstarten en klaar.

Zie ook man 3 readline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Oh, dat is leuke! Ik zit ook vaak te prutsen met de juiste case en zo gaat het vanzelf goed. :P

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Nou sinds donderdagnacht over op Ubuntu (met dualboot WinXP ivm games). Zat een beetje rond te neuzen en blijkbaar heb ik gewoon ext3 als FS. Ik had verwacht dat dit wel ext4 out-of-the-box zou zijn maar niet dus.

Iemand ervaring met het converteren?

Neem aan dat ik het via een livecd moet converteren en dan mijn fstab moet aanpassen zodat hij het mount als ext4?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

_hehe_ eindelijk weer een verse, goed werkende Ubuntu op mijn desktop (op een of andere rare manier bleef 8.10 steeds hangen als er usb devices ingeplugged waren tijdens het opstarten, helemaal niet handig)

Maar mijn grote "Kan buurman Jan het nou ook zelf installeren?" test is helaas weer niet geslaagd. En wel: www.uitzendinggemist.nl is op de een of andere manier lastig.

Ho, het is dus niet lastig, wat alleen jammer is, is dat ie niet automatisch de plugins (mms protocol) vindt omdat bij add/remove niet "All available applications" standaard aanstaat. Goed, de zaterdagochtend-in-hoeveel-minuten heb je een nieuw werkend systeem-test ;)

Nu nog met Ext3 geinstalleerd. Wilde eigenlijk Ext 4 doen, maar dat kan alleen met de advanced partitioner en ik weet dan weer niet hoeveel swap je moet aanmaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

letatcest schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 11:26:
...ik weet dan weer niet hoeveel swap je moet aanmaken...
Een soort van 'algemeen aanvaarde regel' is dat je de swap dubbel zo groot neemt als je totale hoeveelheid RAM geheugen. Met de hoeveelheden RAM die er tegenwoordig echter in de machines zitten is dat vaak zwaar overkill, en kan je best maximaal 1GB swap nemen. Meer kan natuurlijk altijd, want in principe kan het ook geen kwaad om meer swapspace te hebben, maar het is verspilde schijfruimte als je zo'n grote swap niet nodig hebt.
Veel hangt ook af van welke applicaties je gebruikt. Bij standaard desktop gebruik (surfen, mailen,...) ga je natuurlijk geen grote swap nodig hebben.

[ Voor 0% gewijzigd door Darkstar op 25-04-2009 11:44 . Reden: Zpelling ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Enige aanvulling op wat D4rkSt4r zegt...

Qua swap kan je dit door lezen.

Waarschijnlijk heb je al genoeg aan het volgende:
The key question is how much? Older versions of Unix-type operating systems (such as Sun OS and Ultrix) demanded a swap space of two to three times that of physical memory. Modern implementations (such as Linux) don't require that much, but they can use it if you configure it. A rule of thumb is as follows: 1) for a desktop system, use a swap space of double system memory, as it will allow you to run a large number of applications (many of which may will be idle and easily swapped), making more RAM available for the active applications; 2) for a server, have a smaller amount of swap available (say half of physical memory) so that you have some flexibility for swapping when needed, but monitor the amount of swap space used and upgrade your RAM if necessary; 3) for older desktop machines (with say only 128MB), use as much swap space as you can spare, even up to 1GB.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maleadt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 19:00
Wat ik niet snap is dat ze tijdens de installatie niet voorstellen om "preload" te installeren. Als je meer dan 2 GB hebt zorgt dit _echt_ voor een performance boot, OO bijvoorbeeld start koud zeker dubbel zo snel na preload een paar dagen gedraaid te hebben. Zou ook mooit staan als pijler voor Karmic, als in "biedt tegenhanger voor Vista's Prefetch".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maleadt schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 11:57:
Wat ik niet snap is dat ze tijdens de installatie niet voorstellen om "preload" te installeren. Als je meer dan 2 GB hebt zorgt dit _echt_ voor een performance boot, OO bijvoorbeeld start koud zeker dubbel zo snel na preload een paar dagen gedraaid te hebben. Zou ook mooit staan als pijler voor Karmic, als in "biedt tegenhanger voor Vista's Prefetch".
Ik weet dat er nogal wat issues met preload zijn geweest. Maar misschien is dit inmiddels uit de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amarok
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 12:15
Gisteravond een clean install van 9.04 op mijn laptop (uit de Acer Aspire 9300 serie) gedaan.

2.2GHz AMD Turion 64 MK-38 CPU
2GB DDR2 RAM
320GB SATA II 7200 rpm harddisk met 16MB cache

Het systeem boot snel, er zat 20 seconden verschil tussen het moment waarop het BIOS POST-scherm verdween en het inlogscherm verscheen. Heb gekozen voor een ext4 bestandssysteem. Weet niet hoe snel Ubuntu 8.10 was met ext3, maar het voelt iig snel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie iedereen zo positief over ext4 maar opgepast er zijn bugs/problemen met dit nieuwe filesystem. Ik zelf zou mijn data er nog niet aan toe vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Voor een root fs op een desktop kan het dus prima. Data staat toch in /home :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:11

Theimon

Snapte!?

Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 14:41:
Ik zie iedereen zo positief over ext4 maar opgepast er zijn bugs/problemen met dit nieuwe filesystem. Ik zelf zou mijn data er nog niet aan toe vertrouwen.
De meningen zijn verdeeld. Sommigen draaien al maanden beta's zonder problemen. Andere hebben problemen met de stable release. Een gevalletje "ieder voor zich" denk ik dan.
Ik zit nog op ext3. Hoewel Grub in de laatste releases al wel ext4 onderteund, laat ik het toch afhangen van een latere release van Grub of eventueel een stabiele Grub2. Dus voorlopig nog even geen ext4 hier :)

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Dirk schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 14:43:
Voor een root fs op een desktop kan het dus prima. Data staat toch in /home :P
Ik weet niet hoe de automatische install het nu doet, maar die van 2 jaar terug heeft home netjes onder root staan, dan zit je alsnog en om nou te gaan herpartioneren...
Upgrade ging hier redelijk soepel, alleen grub wilde niet meewerken, ws wegens 2.6.29 kernel en handmatige aanpassing(savedefault). Daarnaast heeft Pulse me eindelijk gebeten, mythtv wilde niet starten. Wacht nog wel even met homeserver en HTPC wegens dit feit.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Saturnus schreef op donderdag 16 april 2009 @ 19:31:
Heh damn. Ik zoek de command/snelkoppeling om de monitor te wijzigen. Dus niet system --> preferences --> screen resolution, maar die ene waarbij je LCD Panel enzo kan kiezen.

Het lijkt een beetje op [afbeelding] maar dan dat dit onder een knopje zit en je eerst een schermpje hebt met resolutie en ok/cancel/test ofzo. Kan het echt niet vinden met google images. :S
^Kickje^
Weet iemand het al?
Ik zoek dit omdat ik via VNC de Ubuntu benader. Nu wil ik gewoon tegen Ubuntu zeggen dat er een groter scherm is aangesloten dan 1280x1024 zodat ik een hogere resolutie kan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maleadt
Saturnus schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 17:03:
[...]

^Kickje^
Weet iemand het al?
Ik zoek dit omdat ik via VNC de Ubuntu benader. Nu wil ik gewoon tegen Ubuntu zeggen dat er een groter scherm is aangesloten dan 1280x1024 zodat ik een hogere resolutie kan kiezen.
xrandr -s 1280x1024

Is het proberen waard, X zal misschien tegenstribbelen aangezien hij kijkt naar de modes die je monitor ondersteund. Maar is het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Ik heb geupdate van Xubuntu 8.10 naar 9.04. Na de herstart kwam ik in een initramfs console waaruit ik niets kon doen.

Toen heb ik maar de 9.04 CD gedownload en hiervan een schone installatie gedaan op mijn laptop. Nu werkt alles naar behoren. Ik vind 9.04 alleen wel wat traag aanvoelen op 512 DDR Ram. 8.10 voelde iets sneller.

Ik vind het pimpen van Xubuntu via xfce-look.org ook wel vaag; Je hebt QT, GTK, GTK2. Sommigen werken wel, anderen niet. Ligt vast niet aan ubuntu zelf :)

[ Voor 19% gewijzigd door RedHat op 25-04-2009 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-09 18:19

Bob

Gisteren ipv de upgrade een clean install gedaan van Kubuntu 9.04, omdat ik van alle rommel af wilde zijn en toch geen zinnige tweaks had staan.
De installatie ging zonder probs, wat minder comfortabel dan normaal omdat mijn cd drive stuk is, en ik dan maar de minimal iso op usb heb gezet.
Verder: alles prima, nieuwe network manager applet is veel beter, maar toch een zwaar minpunt: de standaard xorg instellingen zijn een ramp, pas na alles voluit zetten in xorg.conf draait het vlotjes. (open source radeon, mobility 7500, EXA en alle tweaks aan)
Ook heb ik kdevelop 4 aan de praat gekregen, het ziet er zeer goed uit :) Nog een beetje buggy, maar als dat weggewerkt wordt zit er een mooie linux C++ ide aan te komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
maleadt schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 17:17:
[...]

xrandr -s 1280x1024

Is het proberen waard, X zal misschien tegenstribbelen aangezien hij kijkt naar de modes die je monitor ondersteund. Maar is het proberen waard.
code:
1
2
~$ xrandr -s 1400x1050
Size 1400x1050 not found in available modes

Helaas. Ik moet eerst een algemene driver kiezen voor het scherm (dat er natuurlijk niet op aangesloten is) dat een resolutie van 1400x1050 support. Echter net dit schermpje waar dat kan (daar heb ik het dus de hele tijd over :P ) kan ik nergens meer terug vinden. (8.04.2.)
Dat schermpje krijg je volgens mij ook na een alternate install of als je een ander scherm aansluit. (Niet 100% zeker.)

[ Voor 8% gewijzigd door Saturnus op 25-04-2009 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

En de opties die hier staan? Helpen die mss?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Laatst online: 18:22

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Hmm, de vino vnc server stuurt geen beeld updates tenzij je Compiz uitzet :/ Irritante bug... Keyboard/mouse input wordt wel over en weer gestuurd, maar het beeld blijft staan.

Zie ook hier.

[ Voor 18% gewijzigd door strandbal op 25-04-2009 19:01 . Reden: url toegevoegd ]

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
  • Laatst online: 19-03 15:04
Bob schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 18:27:
Ook heb ik kdevelop 4 aan de praat gekregen, het ziet er zeer goed uit :) Nog een beetje buggy, maar als dat weggewerkt wordt zit er een mooie linux C++ ide aan te komen!
Ooit is gekeken naar Eclipse? Is ook een erg goede IDE om o.a. in C++ te ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maleadt
maxjuh schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 19:01:
[...]

Ooit is gekeken naar Eclipse? Is ook een erg goede IDE om o.a. in C++ te ontwikkelen.
Of Anjuta, wat bij 8.10 een belangrijke feature was. Code::Blocks is ook leuk, maar wat zwaarder dan Anjuta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Dirk schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 18:55:
En de opties die hier staan? Helpen die mss?
Alleen heb ik geen idee wat mijn scherm is (VGA, DVI, HDMI) aangezien er geen scherm is aangesloten.

:) Plaatje gevonden van wat ik moet hebben:
Afbeeldingslocatie: http://tech.tolero.org/gutsy-review-images/ubuntu%207.10%20(gutsy)%20screenshot%20-%20screen%20and%20graphics%20preferences.gif

Displayconfig-gtk blijkbaar. :D

[ Voor 27% gewijzigd door Saturnus op 25-04-2009 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-09 18:19

Bob

[...]

Gebruik ik altijd als ik in Java prog, heeft me eens teleurgesteld in combinatie met C++ waardoor ik het nooit meer heb geprobeerd. Werkt alles? kdevelop heeft als doel om alles (gdb, valgrind, code completiton, interface design, ...) in een enkel programma te bundelen, ik weet niet hoever het met Eclipse staat.
Anjuta heb ik enkele jaren geleden gebruikt, maar erg veel kon dat toen niet. Veel meer dan wat automake assistentie kwam er toen niet uit, maar misschien lag dat aan mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

[...]

Ik gebruik het voor java.
De standaard repositories hebben versie 3.2 nog en dat terwijl 3.4 er al is.
3.2 werkte bij mij niet helemaal lekker maar 3.4 daarin tegen prima :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Pagina: 1 ... 12 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een topic om ervaringen uit te wisselen!!! Stel vragen in een apart topic om antwoorden vindbaar te houden !!!
vergeet ook niet even de topicstart door te lezen