Het Grote Ubuntu Topic Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 27 Laatste
Acties:
  • 153.293 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
1e hit als je zoekt op "vmware server ubuntu" op google :) , en die community-documentatie is sowieso wel een goed beginpunt als je iets wil aanvangen wat je niet eerder gedaan hebt.
De suggesties daar zijn niet altijd de efficientste, elegantste of handigste, maar als ze precies het onderwerp hebben wat je zoekt, en betrekking hebben op de versie (voor andere versies lukt het met iets meer kennis vaak ook wel trouwens) van ubuntu die je draait, leveren ze meestal wel een bruikbaar resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Thanks. Zal daar in het vervolg beginnen. Ubuntu als basis ipv een random distro is sowieso wel fijn en veiliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat moet iedereen toch met VMware server 8)7 Ik ben geen voorstander van binary closed source blobs zoals VMware server met alle ellende van dien. Er zijn prachtige opensource virtualisatie alternatieven zoals virtual box, kvm, openvz etc etc die gewoon prima werken en vaak dezelfde mogelijkheden bieden als VMware server. Vooral de ontwikkeling van kvm mede omdat Red Hat er zoveel geld in stopt gaat razendsnel tegenwoordig.

http://www.linux-kvm.org

http://www.virtualbox.org/

http://wiki.openvz.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Saturnus schreef op zondag 12 april 2009 @ 15:19:
*Ontstaat blijkbaar omdat even heel kort door de bocht/krom gezegd: Root (waarmee je in moet loggen) 'geen' password heeft maar zich basseerd op jou ingevulde username tijdens de installatie...welke (jouw username dus) geen toegang heeft om in te loggen op die VMware interface...oftewel Vicieuze cirkel. (Hoe de hell moet ik dit werkend krijgen?)
Je kan de root user toch een passwoord geven door sudo passwd te typen in de shell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
@Stacheldraht
VMware ben ik gewoon bekend mee. Als het draait werkt het wat mij betreft prima. Dat kan ik nog niet van die anderen zeggen...daar zal ik dan eerst tijd in moeten stoppen enz enz. Iets wat niet in overvloed aanwezig is.

@DevilsProphet
Nu lukt dat sowieso niet meer omdat er iets screwed is, maar al zou dat niet zo zijn...zoals ik zei meende ik dat ik las dat er iets was met een password voor root instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 23:05
Virtualbox PUEL +1

het is ook een stuk sneller. setup precies volgen zoals op de Sun website staat, super easy.

[ Voor 43% gewijzigd door iBurger op 12-04-2009 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Saturnus schreef op zondag 12 april 2009 @ 17:49:
@DevilsProphet
Nu lukt dat sowieso niet meer omdat er iets screwed is, maar al zou dat niet zo zijn...zoals ik zei meende ik dat ik las dat er iets was met een password voor root instellen.
Bedoel je nu dat er iets specifiek met VMWare was? Want ik heb het root-paswoord op de door mij beschreven manier succesvol veranderd, hoor. Ik kan perfect su - ingeven in de shell, waarna ik als root verder ga, mocht je bedoelen dat je twijfelt aan de juistheid van mijn instructie.

[ Voor 6% gewijzigd door RuddyMysterious op 12-04-2009 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 07:27
Dat je geen update notificaties krijgt, is vls mij een bug in gnome-panel of een bijbehorende lib.
Ik krijg ook geen notificaties...soms krijg ik ook lockups van mijn bar bovenin...."killall gnome-panel" reset de boel dan weer.

Ik heb nog wel een kort vraagje.

Ik heb een install via de altenate amd64 beta cd.....daarbij mijn /home versleuteld....
Nu wil ik graag ruimte vrijmaken om xp te installeren en heb dus een live-cd nodig...daarvoor heb ik de reguliere amd64 iso gedownload....het rare is dat ik dus niet in mijn live-omgeving kan komen...
Er wordt een passwd gevraagd, en mijn reguliere login werkt niet.
Ws. is het simpel, maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit heb in moeten loggen voor de live-cd?
Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 14:43

jelly

Arch Linux

neeroeter schreef op maandag 13 april 2009 @ 08:17:
Dat je geen update notificaties krijgt, is vls mij een bug in gnome-panel of een bijbehorende lib.
Ik krijg ook geen notificaties...soms krijg ik ook lockups van mijn bar bovenin...."killall gnome-panel" reset de boel dan weer.

Ik heb nog wel een kort vraagje.

Ik heb een install via de altenate amd64 beta cd.....daarbij mijn /home versleuteld....
Nu wil ik graag ruimte vrijmaken om xp te installeren en heb dus een live-cd nodig...daarvoor heb ik de reguliere amd64 iso gedownload....het rare is dat ik dus niet in mijn live-omgeving kan komen...
Er wordt een passwd gevraagd, en mijn reguliere login werkt niet.
Ws. is het simpel, maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit heb in moeten loggen voor de live-cd?
Wat doe ik fout?
@ eerste gedeelte report dan een bug , dan word het tenminste nog gefixt , probeer het te repliceren door gnome-panel in de cli te starten .

@Saturnus
In je post geef je af op dat het feit is dat je bij linux veel moet 'kloten' maar meestal is het gewoon het feit dat de gebruik veel meer moet leren / opnieuw leren. Door gewoon de wiki's , fora etc. te lezen kan je achter enorm veel dingen die je later veel gebruikt. Ook cli kennis is enorm handig in GNU/Linux aangezien je dan opeens niet meer een paar commando's invoertgegeven door een wiki maar dat je begrijpt wat je doet .

Om een voorbeeld te geven : er was een bug of rechtenprobleem in een package een iemand gaf als antwoord ja wijzigen de rechten van die en die file , lekker veilig natuurlijk :x . (voorbeeld weet ik niet helemaal meer uit me hoofd , kan het me nog vaag herrineren. )

In het algemeen geldt gewoon Linux gebruiken betekent gewoon veel dingen 'opnieuw' leren en veel lezen

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
jelly schreef op maandag 13 april 2009 @ 09:57:
[...]

In het algemeen geldt gewoon Linux gebruiken betekent gewoon veel dingen 'opnieuw' leren en veel lezen
Dat is maar helemaal afhankelijk van waarmee je begonnen bent. Ik denk dat veel ex-DOS gebruikers sowieso makkelijker hun weg vinden op de CLI dan puur Windows gebruikers. En zeg nou eerlijlk: Kon jij gelijk lezen en schrijven met Windows de eerste keer dat je het startte? Nee, maar je hebt ws. veel mensen om je heen gehad die je de weg wijzen. Men groeit met Windows op dus denken dat dat enige manier is en als ze dan graag Linux willen gebruiken zien ze het als "opnieuw beginnen/leren". Klopt ook, maar dat is het van kunnen fietsen naar auto rijden ook*. Daar is zelfs een verplichte cursus voor ;)

* Ik vond de analogie wel grappig. Als je auto kunt rijden heb je net als met Linux enorm meer vrijheid t.o.v. alleen fietsen/Windows :+

offtopic:
jelly wat is dat toch met jouw spatie gebruik? Een , spatie , vóór , een , comma , of punt? Nee, dat leest echt rot, imho ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Room42 op 13-04-2009 12:54 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08 23:05
Sjaak heeft wel een goed punt te pakken.

Als oud-dos gebruiker voel je sneller in bash thuis. Heb de afgelopen tijd, vrij veel tijd erin gestopt om Ubuntu te leren kennen. (oppervlakkig nog steeds natuurlijk), maar je gaat dan wel snel ergeren aan windows gebruikers die alles lopen af te zeiken.

Het is een open-source alternatief, dat gratis aan je wordt verstrekt. Als je het niet bevalt, get-the-fcuk-out! :) Meer competitie op de OS markt is alleen maar goed. (denk aan Firefox en IE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:06

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Vanaf de nieuwe release ga ik ook weer werken met Ubuntu :D Op dit moment 2 maand stil gezeten met ubuntu en dan vooral het nieuwe gebruiken ervan. Had een laptop, teruggegaan naar de fabrikant en heen en weer constant :) Heb nu wel weer een laptop in mijn bezit, is alleen een macbook :+ Maar ook een desktop met op dit moment een verneukte Windows :D Hier komt vrolijk binnenkort de nieuwe release van Kubuntu op. KDE is zon grote sprong vooruit geworden! Ziet er prachtig uit en werkt ook prima. Ondertussen lekker ontwikkeld ook :D

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
Zojuist Netbook Remix op Acer Aspire One getest, en kan niet wachten tot de 'final' release! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanValentijn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-06-2023
Dennis Lammers schreef op maandag 13 april 2009 @ 21:03:
Zojuist Netbook Remix op Acer Aspire One getest, en kan niet wachten tot de 'final' release! :D
Ik heb de Netbook Remix ook op getest, maar op mijn Wind (die ik ondertussen weer verkocht heb). Maar op sommige punten voelde het toch wel als een gecastereerde Ubuntu versie.

MBA 13' | EEE pad Transformer | Sony NEX - C3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
64-bit is nu up. :) Direct de BIOS gelashed, SATA schijven in AHCI gezet (vroeg me af waarom ze daar niet in stonden. :S) later vandaag even testen of snelheid nu accepteerbaar is voor RAID1. :)

Iemand ervaring met 'ia32-libs?' Het is een library om 32-bit programma's/codes op 64-bit te kunnen draaien. Nu vraag ik me af...het zal toch wel zo zijn dat alles zoveel mogelijk 64-bit blijft?
Ik bedoel niet dat je denkt dat alles lekker 64-bit is maar ondertussen 50% van je geinstalleerde programma's via dat 'ia32-libs' gaat...

[ Voor 14% gewijzigd door Saturnus op 14-04-2009 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:16
ben nu sinds gisteren ook een poging aan het wagen om eens met Ubuntu 9 beta te spelen.
Vervelende van de Dell Vostro 1510 waar ik het op heb staan uitgerust is met een broadcom wifikaart... na wat lezen op een wiki gevonden dat je via ndiswrapper de kaart werkend kan krijgen.

Enige waar ik nu nog tegenaan loop is dat ik geen verbinding kan krijgen met mn router die een WPA2 beveiliging heeft...netwerk wordt herkend en als ik juiste settings kies en wachtwoord invul blijft Ubuntu proberen verbinding te maken en vervolgens komt ie na 2min weer terug met het ww scherm..

Gebruik ipv de default gnome netwerk''applet'' WICD ..maar ook dat biedt nog weinig hulp :P

Geloof dat ik nog even verder moet stoeien om dit werkend te krijgen.. ;)

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:14

MBV

gewoon een bugreport maken, daar zijn beta's toch voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
klopt ;)
Maar in een ''ver'' verleden liep ik ookal tegen hetzelfde aan met de 8.10 versie alleen toen niet veel verder gezocht

Meen dat ik wel vaker ergens gelezen heb dat er wat uitdagingen waren met wpa2 authenticatie?
Maargoed eerst nog even verder snuffelen voordat ik het als bug inschiet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

WPA2 was op het schoolnetwerk (ttsl of peap) een uitdaging, ja. Het wilde enkele keren niet verbinden, maar na genoeg proberen en aandringen van mijn kant was het ineens in orde. Ik zou dus zeggen: doorzetten en wie weet komt het alsnog in orde.

Met mijn thuisnetwerk met wpa2-aes verbinding heb ik echter helemaal geen problemen, dat was direct in orde. Mijn laptop heeft een intel bg2200 wifi chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:32
Vandaag de update gedaan van 8.10 naar 9.04.
Echter krijg ik via ndiswrapper de wifi usb stick niet meer aan de praat... Ik krijg de melding "unable to see if hardware is present" in ndiswrapper, en network management ziet ook geen wireless netwerken of iets dergelijks. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Touchdomex schreef op maandag 13 april 2009 @ 14:12:
Vanaf de nieuwe release ga ik ook weer werken met Ubuntu :D
Ga ik ook doen. Zit al een tijdje te wachten om over te gaan en een nieuwe release is een prima moment.

Ik gebruik al tijd Ubuntu 8.04.2 LTS op mijn servertje (alleen CLI) dus nu gaan we ook over op Ubuntu (desktop), al zal ik wel voor games dualboot gaan gebruik naar Windows XP (eerst windows erop natuurlijk).

Kan eerlijk gezegd niet wachten tot de 23ste.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@vandevorst: staat er iets in je logbestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
In de logbestanden? Dat is ksystemlog toch? :P
Ik heb weer via ndiswrapper de driver proberen te installeren en kreeg dit te zien:
2009-04-15 10:24:24 stan-desktop kernel [ 7179.534292] ndiswrapper (NdisWriteErrorLogEntry:190): log: C0001389, count: 4, return_address: f819153b
2009-04-15 10:24:24 stan-desktop kernel [ 7179.534298] ndiswrapper (NdisWriteErrorLogEntry:193): code: 0xf6095a00
2009-04-15 10:24:24 stan-desktop kernel [ 7179.534300] ndiswrapper (NdisWriteErrorLogEntry:193): code: 0x28
2009-04-15 10:24:24 stan-desktop kernel [ 7179.534303] ndiswrapper (NdisWriteErrorLogEntry:193): code: 0xf8010000
2009-04-15 10:24:24 stan-desktop kernel [ 7179.534305] ndiswrapper (NdisWriteErrorLogEntry:193): code: 0xf8010000
2009-04-15 10:24:24 stan-desktop kernel [ 7179.534374] ndiswrapper (mp_init:219): couldn't initialize device: C0000001
2009-04-15 10:24:24 stan-desktop kernel [ 7179.534380] ndiswrapper (pnp_start_device:435): Windows driver couldn't initialize the device (C0000001)
2009-04-15 10:24:24 stan-desktop kernel [ 7179.534391] ndiswrapper (mp_halt:262): device ed909500 is not initialized - not halting
2009-04-15 10:24:24 stan-desktop kernel [ 7179.534394] ndiswrapper: device eth%d removed
2009-04-15 10:24:24 stan-desktop kernel [ 7179.534407] ndiswrapper: probe of 1-1:1.0 failed with error -22
2009-04-15 10:24:24 stan-desktop kernel [ 7179.534426] usbcore: registered new interface driver ndiswrapper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Dat ziet er niet goed uit. Je zou kunnen googlen op een van de error-codes die er staat, i.c.m. de naam van de driver die je gebruikt.

[captain obvious]
Laat je ndiswrapper wel de goede driver laden? Werkt hij met die driver wel in windows?
[/captain obvious]

[ Voor 33% gewijzigd door MBV op 15-04-2009 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
In windows gebruik ik de driver van de cd (werkte niet in ubuntu) nu gebruik ik dezelfde driver als dat ik in ubuntu 8.10 gebruikte (en werkte uiteraard gewoon)

Ik heb wel wat gezocht (en gevonden) maar dan krijg je zulke lijsten met tekst waar ik niets meer van snap. Wel wat geprobeert maar ik krijg telkens de melding "WARNING: All config files need .conf: /etc/modprobe.d/ndiswrapper, it will be ignored in a future release" dus ik zal toch ergens wat fout doen...

Raar dat het in 8.10 direct werkte door in wireless drivers de driver toe te voegen en je nu naar de terminal moet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
vandevorst schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 20:57:
Vandaag de update gedaan van 8.10 naar 9.04.
Echter krijg ik via ndiswrapper de wifi usb stick niet meer aan de praat... Ik krijg de melding "unable to see if hardware is present" in ndiswrapper, en network management ziet ook geen wireless netwerken of iets dergelijks. Iemand een oplossing?
deze melding kreeg ik ook met ndiswrapper in 9.beta maar na korte zoektocht op de broadcom+ubuntu e.d kwam ik bij een andere driver uit en die werkte wel.., althans gaf deze melding niet meer..

en toen liep ik tegen wpa2 prob aan waar ik nog niet verder naar gekeken heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Ehm,.. andere drivers ook geen succes...

Dezelfde driver inmiddels voor de 300e keer ofzo geinstalleerd, nu vind network manager wél netwerk! code invoeren en klaar!

Bedankt voor jullie hulp!

En yonexfreak, ik heb een wep key, geen probleem. Misschien niet zo goed beveiligd maargoed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Omg wat is VMware Server snel. Om te janken gewoon. Desktop was het meestal wel een kwartier wachten totdat je met Windows 7 kon spelen...nu op de Ubuntu server is het nog geen 50 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VirtualBox op m'n Ubuntu desktop doet er anderhalve minuut over om Windows 7 te booten. Een kwartier klinkt niet als normaal. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

VMware Server deed er een kwartier over om de browser op te starten met de lijst van alle VM's. Als dat nu zoveel sneller is, gaat het eindelijk op bruikbaar lijken. VirtualBox FTW trouwens: op mijn werkpc met een intel onboard videokaartje kan ik Compiz aanzetten zonder dramatische performance, en werkt tux-racer beter dan native op mijn laptop :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 14:23:
VirtualBox op m'n Ubuntu desktop doet er anderhalve minuut over om Windows 7 te booten. Een kwartier klinkt niet als normaal. :?
Dat kwartier was dus op mijn desktop he. Helemaal vervuilde windows maar goed...dat over LAN echt zo lekker werkt had ik niet verwacht. :)
MBV schreef op woensdag 15 april 2009 @ 14:55:
VMware Server deed er een kwartier over om de browser op te starten met de lijst van alle VM's. Als dat nu zoveel sneller is, gaat het eindelijk op bruikbaar lijken. VirtualBox FTW trouwens: op mijn werkpc met een intel onboard videokaartje kan ik Compiz aanzetten zonder dramatische performance, en werkt tux-racer beter dan native op mijn laptop :Y)
Ik zal VirtualBox eens proberen in de Ubuntu die ik in VMware Server op de Ubuntu server zet. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

VirtualBox en VMWare server bijten elkaar niet ofzo, je kan ze gewoon naast elkaar zetten :) Je kan zelfs de HDD overnemen van de een naar de ander :)

[ Voor 23% gewijzigd door MBV op 15-04-2009 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:23
Vraagjes:

Ik ben steeds meer geïntresseerd in ubuntu en wil eigenlijk mijn Dell XPS m1330 voorzien van dualboot (wanneer ubuntu 9.04 er is). Nu heb ik de volgende partitionering:

C = System (Vista + Programma's)
D = Data (Extra zooi van Programma's welke nooit meer veranderen - bijv. content van Pinnacle - )
P = Personal (alle persoonlijke mappen - Documents, Outlook datafiles, Pictures etc.)

Ook heb ik nog verborgen partities van Dell en Acronis.

Als ik nu Ubuntu erop zou zetten (Dualboot) wat kan ik dan het beste doen met de partities? Is het mogelijk om Personal zowel in Vista als in Ubuntu te gebruiken? Kan er in Ubuntu gewerkt worden met de Outlook Datafiles? Hoeveel ruimte moet ik reserveren voor Ubuntu?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Zie topicwaarschuwing >:) O-)

• Maar het precieze antwoord over de partitionering hangt van de details af. Je noemt netjes de schijfletters, maar wat voor partities zijn het? C primair en D en P samen op een extended partition? Dat is namelijk belangrijk omdat er maar 4 primaire partities mogen bestaan op één schijf. Dus als je al 4 primaire partities hebt, zal het voor Ubuntu moeilijk zijn automatisch te resizen en partitioneren. Dan moet je dat dus eerst regelen of een van de 4 partities opofferen.
Je hebt een primaire partitie nodig voor Ubuntu en een (logische) partitie voor swap space.

• Je kunt de NTFS partities vanuit Ubuntu gewoon benaderen, ja.

• Ik gebruik geen Outlook (nooit), dus ik heb geen idee of je je pst in Ubuntu kunt gebruiken, maar.... dat lijkt me nou niet zo moeilijk te zoeken. B)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Hoezo heb je een primaire nodig voor ubuntu? Logische partities werken volgens mij ook prima, zo zit het iig op mijn laptop :S

Outlook uitwisselen met een Ubuntu-programma werkt niet. Beste oplossing: een willekeurige imap-account ergens. 2nd-best: Thunderbird gebruiken in linux en windows, je kan met symlinks en dat soort trucs zorgen dat je profielen in Thunderbird en Firefox gedeeld worden. Maar of dat echt aan te raden is weet ik niet.

Ik gebruik Foxmarks voor het synchroniseren, en 3 imap-accounts (TU, privé, gmail voor grote zooi) om mijn mail overal in te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Ubuntu kan inderdaad zonder problemen op een logische partitie binnenin een extended partitie, zo heb ik het ook gedaan: Windows op 1 primaire, daarnaast 1 grote extended met daarbinnenin allerlei andere logische partities, waaronder swap en ubuntu en allerlei datapartities voor windows.

Met die symlinks doe ik het ook, maar dan voor pidgin en Opera. Het rockt, je kan booten in Ubuntu of Windows en je hebt telkens je laatste configuratie met alles wat erbij komt kijken - bij Opera zijn enkele bestanden niet gedeeld wegens andere path-syntax, maar dat is het dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
  • Laatst online: 15:23
Kijk bedankt voor de reacties.

D en P staan samen in 1 logical. Heb al symlinks in Vista (oa. voor Opera), maar weet niet of dat is wat jullie bedoelen.
Ik heb 3 primaire partities, Dell zooi (100MB), Vista (40GB) en 1 voor Acronis, maar die kan ik eigenlijk wel opofferen voor Ubuntu.

Jammer van de Outlook Datafiles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Oh, sorry. Ik dacht dat /boot sowieso op een primaire partitie moest staan. I stand corrected, apparently :+

Ik heb wel een grappige, trouwens: Op mijn NC20 boot Ubuntu (9.04 beta) mét netvoeding sneller dan op de accu. Namelijk 46 tegen resp. 1:11. Wat zou dat nou kunnen zijn?

Hier drie bootcharts op accu:
Afbeeldingslocatie: http://img1.libertypic.com/images/83intrepid_20090410_1_tn.jpg Afbeeldingslocatie: http://img1.libertypic.com/images/43intrepid_20090412_2_tn.jpg Afbeeldingslocatie: http://img1.libertypic.com/images/00intrepid_20090412_3_tn.jpg

En twee bootcharts op netvoeding:

Afbeeldingslocatie: http://img1.libertypic.com/images/66309intrepid_20090414_1_tn.jpg Afbeeldingslocatie: http://img1.libertypic.com/images/intrepid_20090414_2_tn.jpg

[ Voor 104% gewijzigd door Room42 op 16-04-2009 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

netbooks zetten de processorsnelheid lager op batterijvoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
offtopic:
Echt? Dan ga ik eens uitzoeken hoe ik dat nu weer omzeil (Dan maar wat mindere accuduur) :) Misschien wel door Frequency scaling te laten werken. Moet dan ff wat compilen, dacht ik. Kom ik wel uit. Ik zal het rapporteren in het NC20 topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maleadt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 19:00
Kijk eens in je BIOS. Want aangezien zelf heel vroege processen er langer over doen, kan het moeilijk Ubuntu zijn die je processor downclockt. Tenzij de kernel zelf accu-detectie aan boord heeft en je scaling_governor op het laagste zet... Neem de proef op de som: wat is de waarde van "/sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_governor" in beide situaties? Als hij "powersave" is op accu en (ondemand|performance|conservative) op netstroom, kan je proberen om heel vroeg in je rc0 init cyclus de governor op "performance" te zetten. Of je installeert "cpufrequtils", maar die wordt maar ergens laat in rc1 gecallt dacht ik (waardoor het boot proces trager zal blijven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Laatst online: 09-09 14:43

jelly

Arch Linux

Room42 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 16:20:
Oh, sorry. Ik dacht dat /boot sowieso op een primaire partitie moest staan. I stand corrected, apparently :+

Ik heb wel een grappige, trouwens: Op mijn NC20 boot Ubuntu (9.04 beta) mét netvoeding sneller dan op de accu. Namelijk 46 tegen resp. 1:11. Wat zou dat nou kunnen zijn?

Hier drie bootcharts op accu:
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

En twee bootcharts op netvoeding:

[afbeelding] [afbeelding]
Kan je zowiezo niet beter netbookremix of iets lichters gebruiken dan ubuntu start zowiezo wel igg sneller op dan 40 sec . (jelle's notebook start in 16 sec op)

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Heh damn. Ik zoek de command/snelkoppeling om de monitor te wijzigen. Dus niet system --> preferences --> screen resolution, maar die ene waarbij je LCD Panel enzo kan kiezen.

Het lijkt een beetje op Afbeeldingslocatie: http://www.pcstats.com/articleimages/200503/linux2_monitor.jpg maar dan dat dit onder een knopje zit en je eerst een schermpje hebt met resolutie en ok/cancel/test ofzo. Kan het echt niet vinden met google images. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

System->preferences->screen resolution, in Gnome krijg je dan zo'n scherm wat heel veel lijkt op Windows, waar je je schermen links en rechts van elkaar kan slepen etc.

En anders xrandr in de console, zo moeilijk is die toch niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truss
  • Laatst online: 12-09 08:39
Is die niet een tijdje geleden vervangen door System>preferences>Display? Ik kan screen resolution in ieder geval nergens meer vinden. Draai trouwens 9.04, kan me niet meer herrineren of het nog in 8.10 zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Screen resolution zit inderdaad in 8.10. In 9.04 weet ik het zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Display is een logischere naam, gezien de (relatief recente) uitbreidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
8.04.2 hier...maar ik zoek echt iets anders. Je kon er kiezen wat voor soort scherm je had. (Bijv: LCD Panel 1280x1024.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
The Release Candidate van 9.04 is gisteravond gereleased, volgens de ubuntu-announce mailinglist. Nu nog een weekje en dan is de final release! Ik kijk er naar uit, want ik heb 8.10 overgeslagen en ben wel toe aan iets 'nieuws'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwarts
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-08 11:26

pkwarts

555433800

sub0kelvin schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 09:07:
The Release Candidate van 9.04 is gisteravond gereleased, volgens de ubuntu-announce mailinglist. Nu nog een weekje en dan is de final release! Ik kijk er naar uit, want ik heb 8.10 overgeslagen en ben wel toe aan iets 'nieuws'.
Je kan hem net zo goed installeren nu, er gaat niet veel wezenlijks veranderen vanaf de RC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Saturnus schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 00:02:
8.04.2 hier...maar ik zoek echt iets anders. Je kon er kiezen wat voor soort scherm je had. (Bijv: LCD Panel 1280x1024.)
Die zit niet meer in 8.10, dus daar kan ik je niet bij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:57

knakworst

Get more sats!

pkwarts schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 09:11:
[...]

Je kan hem net zo goed installeren nu, er gaat niet veel wezenlijks veranderen vanaf de RC.
Nee het aantal dagelijkse updates is inmiddels zeer beperkt. Ik kijk alweer uit naar 9.10 :p vanaf alpha 5 durf ik het wel weer aan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:13
Nog 5 dagen wachten :)
Ben wel benieuwd, heb echt geen tijd om de beta te intstalleren, ik wacht op het volledige product.

Ik heb wel een testservertje met de beta geinstalleerd maar dan krijg ik telkens "memory errors" terwijl memtest niks aangeeft en ook met 8.04 server ik nooit een melding zie.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:16
Ik heb die beta op mijn laptop, maar compiz was erg traag ten opzichte van 8.10. Nadat ik UXA acceleratie aangezet heb is het beter, maar is het systeem best instabiel. Nog niet echt een aanrader dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
MBV schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 09:28:
[...]

Die zit niet meer in 8.10, dus daar kan ik je niet bij helpen.
Volgens mij zit het in een groot aantal distro's. Kan wel eens gebeuren dat juist dat ding dat ik zoek gestart wordt als je er een ander scherm aanhangt, of een met een lagere resolutie ofzo. Misschien is het geen onderdeel van Gnome? Echt raar dat ik er niets over kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Deikke schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 12:26:
Ik heb die beta op mijn laptop, maar compiz was erg traag ten opzichte van 8.10. Nadat ik UXA acceleratie aangezet heb is het beter, maar is het systeem best instabiel. Nog niet echt een aanrader dus.
Welke grafische kaart gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Bij mij met een intel g35 grafische kaart werkt het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:10
Herkenbaar! Met twee schermen is het zelfs onwerkbaar. Met UXA (en één scherm) is het beter, maar dan freezed m'n systeem eens in de 1,5 uur á 2 uur. Ik heb gelukkig Intrepid parallel draaien en ben daar maar weer terug (ook op één scherm, twee schermen en scrollen is een ramp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Iemand een idee hoe het kan dat, op een Radeon X300 mobile 32MB, Extreme Tux racer maar 2FPS haalt, terwijl ik gesimuleerd in VirtualBox (XP host) met een Intel-videokaartje nog 20fps haal? :X
8.10, de GPL radeon-drivers. Dat is zonder compiz; met 3d-effecten krijg ik dezelfde framerate en zwarte blokjes op het scherm :X

Niet dat ik zo super geinteresseerd ben in etracer, maar dat was het eerste waar ik aan dacht als 3d-test ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
Ik ben op zoek naar een brand programma die Dual Layer DVD's kan branden en waar je ook nog een LayerBreak kan instellen... weet iemand een goed brand programma onder Ubuntu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Dennis Lammers schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 16:28:
Ik ben op zoek naar een brand programma die Dual Layer DVD's kan branden en waar je ook nog een LayerBreak kan instellen... weet iemand een goed brand programma onder Ubuntu?
xbox 360? :P

Ik geloof dat ImgBurn wel werkt onder Wine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Nu online
Ik wil geen Wine gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwarts

pkwarts

555433800

Ballebek schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 12:16:
Nog 5 dagen wachten :)
Ben wel benieuwd, heb echt geen tijd om de beta te intstalleren, ik wacht op het volledige product.
We zitten momenteel in de RC fase. Dat betekent dat er enkel nog kleine bugfixes komen in die 5 dagen en dan zit je vanzelf op de uiteindelijke release.

Misschien weet jij dit wel heel goed en zit je in een zakelijke omgeving, maar ik kom erg vaak mensen tegen die niet echt door hebben hoe dit bij Linux distros werkt. Die verwachten dat er over vijf dagen het systeem echt "af" is en nu nog dingen mist. Die zien niet in dat een RC downloaden en in die vijf dagen het up to date houden hetzelfde is als over vijf dagen de final release installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maleadt
Voor mensen die Jaunty draaien op een intel GM965 GPU: compiz niet update, of je bent hem kwijt (om een goeie reden wel, maar kom):
code:
1
2
3
* debian/patches/028_compiz_manager_blacklist:
- blacklist GM965 (8086:2a02) until the freeze with the intel
driver is fixed (LP: #359392)

Ze willen bug #359392 eerst gefixt hebben.

[ Voor 85% gewijzigd door maleadt op 18-04-2009 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Net een paar uur met samba gespeeld om er vervolgens achter te komen dat als je dirs beveiligt de username in linux en windows gelijk aan elkaar moet zijn...wtf? :S Ik heb een paar accountjes op de linux bak...persoonlijk vind ik dat goed genoeg en zal het mij een worst wezen wat de windows usernames zijn. Kan deze 'linux-windows-sync' uitgezet worden?
Tot zover ik de config en internet begrijp kan dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
K3B ?
maleadt schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 17:26:
Voor mensen die Jaunty draaien op een intel GM965 GPU: compiz niet update, of je bent hem kwijt.
Je Intel GPU ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwarts

pkwarts

555433800

Intel maakt meer dingen dan CPU's ;) (of begrijp ik je opmerking verkeerd?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
pkwarts schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 19:35:
[...]

Intel maakt meer dingen dan CPU's ;) (of begrijp ik je opmerking verkeerd?)
Je begrijpt mijn opmerking verkeerd ;)
Ik weet best dat Intel GPU's maakt, betere dan die van Nvidia ;)
Heb er zelf een in een laptop zitten van Intel.

Ik bedoel:
maleadt schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 17:26:
Voor mensen die Jaunty draaien op een intel GM965 GPU: compiz niet update, of je bent hem kwijt.
En dan de Intel GPU ;)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwarts

pkwarts

555433800

Petervanakelyen schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 19:42:
[...]

Je begrijpt mijn opmerking verkeerd ;)
Ik weet best dat Intel GPU's maakt, betere dan die van Nvidia ;)
Heb er zelf een in een laptop zitten van Intel.

Ik bedoel:

[...]

En dan de Intel GPU ;)
Alhoewel grappen uitleggen meestal de grap afzwakt vind ik hem nu nog steeds leuk :D Ik had ook even beter door moeten lezen :')

[ Voor 4% gewijzigd door pkwarts op 18-04-2009 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maleadt
Hehe, fijn :> Heb je post wel drie keer moeten lezen maar goed, beter laat dan nooit hé >:)

* maleadt moet denken aan het e1000-voorval, toen kon je hem wel "kwijt zijn"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Wat is voor gnome de beste norton-commander kloon? Krusader vreet 100% CPU als je X-sessie is gecrashed, en kan niet omgaan met compiz. Maar ik wil wel een 2-way-diff tussen directories hebben, verbinding via SSH/FTP, multiple rename, en meer vna dat soort ongein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
MBV schreef op zondag 19 april 2009 @ 16:45:
Wat is voor gnome de beste norton-commander kloon? Krusader vreet 100% CPU als je X-sessie is gecrashed, en kan niet omgaan met compiz. Maar ik wil wel een 2-way-diff tussen directories hebben, verbinding via SSH/FTP, multiple rename, en meer vna dat soort ongein.
Wat dacht je van gnome-commander ? Die kan volgensmij alles wat je hierboven beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

directories synchen niet, tenminste, niet de laatste keer dat ik hem heb uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mind_
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

mind_

evil smile

Dennis Lammers schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 16:28:
K3B zoals al genoemd, verder heb je ook nog BashBurn · Brasero · CDemu · cdrkit · Cdrskin · GEAR PRO Linux · GnomeBaker · K9Copy · Nero Linux en X-CD-Roast.

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Laatst online: 20-08 07:53
MBV schreef op zondag 19 april 2009 @ 20:26:
directories synchen niet, tenminste, niet de laatste keer dat ik hem heb uitgeprobeerd.
Er zijn ook wat (visueel achtergestelde) klonen. Midnight Commander (staat bekend als MC). Die andere namen moet ik ff naar zoeken, ik heb er een stuk of 3/4 geprobeerd, maar bleef toch bij Gnome Commander, ondanks wat beperkingen in functionaliteit. Ik moet zeggen dat ik freecommander uit windows erg mis (total commander kloon) als ik gnome commander gebruik.

volgens mij googlede ik op filemanager debian of ubuntu en toen vond ik wat alternatieven.

Helaas maak ik het nog steeds mee dat ik of een gui tegenkom die totaal niet integreert in gnome, of die functionaliteit mist tegenover een windows app, waardoor een windowsprogramma in ubuntu neerkomt op een meervoud aan kleinere programma's die samen hetzelfde kunnen als 1 windowsprogramma. dit in de zoektocht naar een gedegen filemanager en audioplayer/organizer/tagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
pkwarts schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 17:23:
[...]
Misschien weet jij dit wel heel goed
Ik weet idd dat dat hetzelfde is maar die paar dagen wachten op de image waar de laatste wijzigingen al ingebakken zittent vind ik geen probleem.
Met volledig bedoel ik ook niet dat het "klaar" is maar meer de versie waar ook support op zit :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hoe kan ik er voor zorgen dat meerdere users toegang hebben tot de server over ssh. Maar niet kunnen kijken in andere mappen als de eigen map!

Heb het volgende gevonden en getest, maar levert nog niet het gewenste effect:
Gebruikers en groepen;
<USER> ;
Gebruikersrechten (alles uitgevinkt);

Denk dat ik het moet zoeken in de richting van de hoofdgroep, wie kan mij een duw geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Je hebt 3 rechten in Unix-systemen:
- user
- group
- world/all

Als je een bestandje test aanmaakt, met als user/group matinez/GoT, en leesrechten voor user, group en all, kan iedereen hem lezen en schrijven. Trek je de lees/schrijfrechten voor world in (chmod a-rw test), dan kunnen alleen GoT-leden lezen en schrijven. Trek je de schrijfrechten van de group (chmod g-w test), dan kan jij hem als enige lezen/schrijven, en kan iedereen in GoT hem lezen.

http://www.codewalkers.co...ights-Management-in-UNIX/
Dit ziet er wel leesbaar uit.

[ Voor 10% gewijzigd door MBV op 20-04-2009 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
MBV schreef op maandag 20 april 2009 @ 15:54:
Je hebt 3 rechten in Unix-systemen:
- user
- group
- world/all

Als je een bestandje test aanmaakt, met als user/group matinez/GoT, en leesrechten voor user, group en all, kan iedereen hem lezen en schrijven. Trek je de lees/schrijfrechten voor world in (chmod a-rw test), dan kunnen alleen GoT-leden lezen en schrijven. Trek je de schrijfrechten van de group (chmod g-w test), dan kan jij hem als enige lezen/schrijven, en kan iedereen in GoT hem lezen.

http://www.codewalkers.co...ights-Management-in-UNIX/
Dit ziet er wel leesbaar uit.
Heb de diverse mappen chmod 770 gegeven. Ze zitten niet bij elkaar in de groep, waardoor de rest nu niet in de map mag. Werkt perfect zo. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Mar2zz schreef op maandag 20 april 2009 @ 13:53:
[...]

Er zijn ook wat (visueel achtergestelde) klonen. Midnight Commander (staat bekend als MC). Die andere namen moet ik ff naar zoeken, ik heb er een stuk of 3/4 geprobeerd, maar bleef toch bij Gnome Commander, ondanks wat beperkingen in functionaliteit. Ik moet zeggen dat ik freecommander uit windows erg mis (total commander kloon) als ik gnome commander gebruik.

volgens mij googlede ik op filemanager debian of ubuntu en toen vond ik wat alternatieven.

Helaas maak ik het nog steeds mee dat ik of een gui tegenkom die totaal niet integreert in gnome, of die functionaliteit mist tegenover een windows app, waardoor een windowsprogramma in ubuntu neerkomt op een meervoud aan kleinere programma's die samen hetzelfde kunnen als 1 windowsprogramma. dit in de zoektocht naar een gedegen filemanager en audioplayer/organizer/tagger.
Ik denk dat het missen van grote programma's die niet heel veel dingen kunnen komt vanwege de filosofie achter de meeste linux-programma's. Een programma moet 1 ding kunnen (en dat heel goed), zodat het programma ook makkelijk vanaf een commandline beschikbaar is, en meerdere programma's makkelijk te scripten zijn.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

ach wat schattig, gnome-commander heeft een blauwe achtergrond...

* MBV zoekt naar instelling om dat uit te zetten. Tjeemig, de gnome-commander neemt niet eens de systeem-icoontjes over voor mappen 8)7 Favoriete mappen worden niet meegenomen, geen ondersteuning voor gvfs, en als je naar .gvfs blijkt hij te blokkeren tot de mappenlijst rechts is ververst... Dat doet Krusader toch beter met KDE.

Diff zit erin, maar dan moet je eerst 'meld' installeren zie ik op de console. In de GUI geen foutmelding te zien, geen dependency... Bestanden gaat na installatie goed, maar directories synchen niet: hij zeurt over het aantal argumenten. edit: hij vergeet de argumenten te quoten/escapen 8)7

Krusader it'll be...

[ Voor 3% gewijzigd door MBV op 20-04-2009 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Morgen komt de final uit van 9.04 en iedereen is uitgepraat... Zal wel komen omdat het zo fantastische werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

knakworst schreef op woensdag 22 april 2009 @ 13:18:
Morgen komt de final uit van 9.04 en iedereen is uitgepraat... Zal wel komen omdat het zo fantastische werkt :)
i lolled

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Laatst online: 12:40
Vaak het moment dat de mailinglists overspoeld worden met: "I upgraded to Jaunty and now X doesn't work" en "I upgraded and now it's broken".
Variaties hierop zijn ook mogelijk, voor mij de reden om het vaak op 1 machine te testen week na release en dan vervolgens verder uit te rollen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Moah, bij mij crasht ff vaak na het afspelen van flash(filmpjes), verder werkt het inderdaad vrij aardig, geen gekke dingen gezien.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 11:37
Weet iemand nog een goed backup tooltje? Nu gooi ik steeds mijn backup schijf leeg en zet alles van de dataschijf er opnieuw op omdat ik te lui ben na te kijken wat er allemaal veranderd is. Het werkt, maar niet echt praktisch.

Werkt flash ondertussen al goed op een 64x bak?

[ Voor 10% gewijzigd door bassie op 22-04-2009 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bassie schreef op woensdag 22 april 2009 @ 14:28:
Nu gooi ik steeds mijn backup schijf leeg en zet alles van de dataschijf er opnieuw op omdat ik te lui ben na te kijken wat er allemaal veranderd is. Het werkt, maar niet echt praktisch.
Hiervoor is rsync echt ideaal:

code:
1
rsync -av --del /backup_source_dir/ /backup_destination_dir/

Btw denk goed na als je met die --del optie aan de slag gaat ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2009 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maleadt
bassie schreef op woensdag 22 april 2009 @ 14:28:
Werkt flash ondertussen al goed op een 64x bak?
+/- ... het is nog altijd de 32bit versie, en npviewer.bin crasht nogal vaak, hoewel het verminderd is de laatste weken. Hopelijk kan swfdec/gnash ooit Adobe's blob vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Of omdat niemand meer een werkend systeem heeft om mee te posten :+

Ik ga dit weekend ieg flink spelen met 9.04 alvast een tweetal testservers.
Heb nu ook 2 webservers op 8.04 draaien ruim 9 maanden en die hebben er nog nooit uitgelegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
maleadt schreef op woensdag 22 april 2009 @ 14:48:
[...]

+/- ... het is nog altijd de 32bit versie, en npviewer.bin crasht nogal vaak, hoewel het verminderd is de laatste weken. Hopelijk kan swfdec/gnash ooit Adobe's blob vervangen.
Adobe biedt een 64 bit plugin aan in Alpha status, werkt perfect.

http://labs.adobe.com/downloads/flashplayer10.html

Geen wrapper meer nodig, Youtube e.d. werken prima op mijn PC. Gewoon het bestand plaatsen in ~/.mozilla/extensions of ergens in /usr maar weet ff niet meer waar precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maleadt
Frank-NL schreef op woensdag 22 april 2009 @ 16:48:
[...]

Adobe biedt een 64 bit plugin aan in Alpha status, werkt perfect.

http://labs.adobe.com/downloads/flashplayer10.html

Geen wrapper meer nodig, Youtube e.d. werken prima op mijn PC. Gewoon het bestand plaatsen in ~/.mozilla/extensions of ergens in /usr maar weet ff niet meer waar precies.
De reden dat het nog niet in Jaunty zit is omdat de plugin (volgens ubuntu devs) nog veel functies mist, en niet matuur genoeg is voor inclusie (m.a.w. meer crasht dan 32-bit counterpart). Daarmee dat ik het ook maar achterwege gelaten had. Toch eens proberen, je lijkt er nogal positief over :)
Btw, plugin locatie: ~/.mozilla/plugins/libflashplayer.so

[ Voor 8% gewijzigd door maleadt op 22-04-2009 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
Het oorspronkelijke plan om dit keer verstandig een week na het uitkomen van 9.04 pas te upgraden heb ik al verbroken. Werd na het uitkomen van de RC toch wel nieuwsgierig. Dus de upgrade gestart, en naar mijn grootste verbazing werkt nog alles prima na de upgrade (heeft daarvoor bij mij nog nooit vlekkeloos gewerkt).

Inmiddels draai ik het dan ook een paar dagen maar zie geen schokkende veranderingen. Wel is het fijn dat programma's geupdate zijn naar nieuwe versies (in het bijzonder OpenOffice).

Van de beloofde snelheid winst bij het booten merk ik helaas niks. Toch dit een van de belangrijkste punten in deze release, jammer. Ze hadden beter kunnen kijken naar de snelheid waarmee Gnome opstart. Want dat is sinds versie (weet niet meer) ontzettend traag geworden. Wel werkt de suspend nu vlekkeloos.

De negatieve reactie op het nieuwe notificatie systeem begrijp ik alleen niet zo goed, vind het er juist erg strak uitzien! Wel heb ik het zo ingesteld dat ik gewoon direct een notifier krijg bij non security upgrades in plaats van om de 7 dagen.

Beetje jammer dat ze Ctrl-Alt-Backspace hebben uitgeschakeld voor het herstarten van X. Je zou namelijk per ongeluk deze toets combinatie kunnen gebruiken 8)7 |:( het is mij nog noooooooit gebeurd. Dus ook gelijk weer ingeschakeld.

Ik weet niet waar de volgende release zich hoofdzakelijk op zal richten. Maar zelf hoop ik dat ze de ~/Private functionaliteit beter uitwerken (stelt nu niks voor). Wat ik zelf de ideale situatie zou vinden is dat je van willekeurige dirs kan opgeven of ze encrypted moeten zijn. En of zij bij het succesvol inloggen op je systeem automatisch moeten worden "unlocked". De dirs die dan niet automatisch worden unlocked moet je als nog eenvoudig kunnen unlocken (eventueel met een ander wachtwoord en dus ook encryption key)

[ Voor 4% gewijzigd door maxjuh op 22-04-2009 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Rsync werkt idd goed. Mooi uitgebreid programma.

Morgen maar eens kijken hoe goed die flash 64x werkt.

Wat is eigenlijk de reden dat je in de terminal shift ctrl v moet doen, en bij de rest gewoon ctrl v?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

CTRL+C heeft een volledige andere betekenis in de terminal dan elders, dus ik denk dat ze CTRL+V maar gauw even mee veranderd hebben om consistentie te behouden tussen verschillende keyboard shortcuts in de terminale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Niet online
ctrl-v heeft in de terminal ook al een volledig andere betekenis dan elders, los van ctrl-c :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
Hmm, stom logisch ook nu je het zegt. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

maxjuh schreef op woensdag 22 april 2009 @ 18:10:

Ik weet niet waar de volgende release zich hoofdzakelijk op zal richten. Maar zelf hoop ik dat ze de ~/Private functionaliteit beter uitwerken (stelt nu niks voor). Wat ik zelf de ideale situatie zou vinden is dat je van willekeurige dirs kan opgeven of ze encrypted moeten zijn. En of zij bij het succesvol inloggen op je systeem automatisch moeten worden "unlocked". De dirs die dan niet automatisch worden unlocked moet je als nog eenvoudig kunnen unlocken (eventueel met een ander wachtwoord en dus ook encryption key)
We gaan nu voor de eye-candy en de nog snellere boot-tijden. Icm Ext4 start 9.04 aanmerkelijk sneller op.
Announced by Mark Shuttleworth on the 20th of February, Ubuntu 9.10 (codename Karmic Koala) will be released this year on October 29th. Make sure that you visit our website regularly, starting with May 14th when the first alpha will be released, as our hard working people, here at the Softpedia Labs, will do a full coverage of the Ubuntu 9.10 development process. Without any further introduction, let's have a look at the release schedule:

May 14th, 2009 - Alpha 1 release
June 11th, 2009 - Alpha 2 release
July 23th, 2009 - Alpha 3 release
August 13th, 2009 - Alpha 4 release
September 3rd, 2009 - Alpha 5 release
September 17th, 2009 - Alpha 6 release
October 1st, 2009 - Beta release
October 22nd, 2009 - Release Candidate
October 29th, 2009 - Final release of Ubuntu 9.10

For the Karmic Koala, the development team will focus their efforts on the "first impressions," which means that they plan to change the old brown desktop with a whole new look and the current Usplash with a smooth and flicker-free boot splash, such as Red Hat's Plymouth. Also, the boot times will decrease even more in Ubuntu 9.10, as the team plans to make it boot in less than 25 seconds on a netbook! Moreover, they even plan to change the login screen in Ubuntu 9.10, with a very nice one.

Ubuntu 9.10 will be the eleventh release of the Ubuntu operating system. But, until then, we have another version that should catch our attention and invade our computers, Ubuntu 9.04 (dubbed Jaunty Jackalope), which will be released on April 23rd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
knakworst schreef op woensdag 22 april 2009 @ 22:40:
[...]
Moreover, they even plan to change the login screen in Ubuntu 9.10, with a very nice one.
[...]
Ik vind die van 9.04 echt al supergeil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
maleadt schreef op woensdag 22 april 2009 @ 17:10:
[...]

De reden dat het nog niet in Jaunty zit is omdat de plugin (volgens ubuntu devs) nog veel functies mist, en niet matuur genoeg is voor inclusie (m.a.w. meer crasht dan 32-bit counterpart). Daarmee dat ik het ook maar achterwege gelaten had. Toch eens proberen, je lijkt er nogal positief over :)
Btw, plugin locatie: ~/.mozilla/plugins/libflashplayer.so
Ja die dir was het inderdaad :+

Mijn praktijkervaring is toch echt dat de 32 bit icm wrapper meer crasht dan deze alpha, en daar ben ik overigens niet de enige in. Verder heb ik ook nog geen site gezien die moeilijk doet met deze alpha, maar dat kan ook aan mijn websitegebruik liggen uiteraard.
Pagina: 1 ... 11 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een topic om ervaringen uit te wisselen!!! Stel vragen in een apart topic om antwoorden vindbaar te houden !!!
vergeet ook niet even de topicstart door te lezen