Het oorspronkelijke plan om dit keer verstandig een week na het uitkomen van 9.04 pas te upgraden heb ik al verbroken. Werd na het uitkomen van de RC toch wel nieuwsgierig. Dus de upgrade gestart, en naar mijn grootste verbazing werkt nog alles prima na de upgrade (heeft daarvoor bij mij nog nooit vlekkeloos gewerkt).
Inmiddels draai ik het dan ook een paar dagen maar zie geen schokkende veranderingen. Wel is het fijn dat programma's geupdate zijn naar nieuwe versies (in het bijzonder OpenOffice).
Van de beloofde snelheid winst bij het booten merk ik helaas niks. Toch dit een van de belangrijkste punten in deze release, jammer. Ze hadden beter kunnen kijken naar de snelheid waarmee Gnome opstart. Want dat is sinds versie (weet niet meer) ontzettend traag geworden. Wel werkt de suspend nu vlekkeloos.
De negatieve reactie op het nieuwe notificatie systeem begrijp ik alleen niet zo goed, vind het er juist erg strak uitzien! Wel heb ik het zo ingesteld dat ik gewoon direct een notifier krijg bij non security upgrades in plaats van om de 7 dagen.
Beetje jammer dat ze Ctrl-Alt-Backspace hebben uitgeschakeld voor het herstarten van X. Je zou namelijk per ongeluk deze toets combinatie kunnen gebruiken

het is mij nog noooooooit gebeurd. Dus ook gelijk weer ingeschakeld.
Ik weet niet waar de volgende release zich hoofdzakelijk op zal richten. Maar zelf hoop ik dat ze de ~/Private functionaliteit beter uitwerken (stelt nu niks voor). Wat ik zelf de ideale situatie zou vinden is dat je van willekeurige dirs kan opgeven of ze encrypted moeten zijn. En of zij bij het succesvol inloggen op je systeem automatisch moeten worden "unlocked". De dirs die dan niet automatisch worden unlocked moet je als nog eenvoudig kunnen unlocken (eventueel met een ander wachtwoord en dus ook encryption key)
[
Voor 4% gewijzigd door
maxjuh op 22-04-2009 18:17
]