Het Grote Ubuntu Topic Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 27 Laatste
Acties:
  • 153.147 views

Anoniem: 282840

woest85 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 09:44:
Vmware installeert standaard geen geluidskaart in een nieuwe vm? heb je die wel toegevoegd bij je virtuele hardware? :D
Bedacht ik me me ook al of VMware standaart geluidskaart aanmaakt. ben nu bezig met Wine. En door dat programma zijn er nog maar wijnig opstakels om terug te gaan naar windows.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 282840 op 11-12-2008 11:31 ]

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 09:29
Cyphax schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 17:52:
[...]
De resolutie is geen typo, dit scherm heeft die resolutie native, 't is een 24" geval :)
Weet je dat zeker? 1920 x 1280 is namelijk vreemd, normaal gesproken is het 1920 x 1080 (duizendtachtig) of 1920 x 1200 (twaalfhonderd), 1280 is een vreemd getal voor de verticale resolutie.
Ik heb net ook deze fix toegepast omdat die Load_Cycle_Count ook in 8.10 blijft oplopen. En ik heb absluut geen zin in meer kapotte hd's. Wat een rotprobleem is dat toch. :(
Het getal 254 in die oplossing kan ook anders zijn, het hangt af van het merk enz. van je harddisk. Probeer bijvoorbeeld eens 255 in plaats van 254.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:21

Cyphax

Moderator LNX
jj71 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 16:33:
Weet je dat zeker? 1920 x 1280 is namelijk vreemd, normaal gesproken is het 1920 x 1080 (duizendtachtig) of 1920 x 1200 (twaalfhonderd), 1280 is een vreemd getal voor de verticale resolutie.
Het is 1900x1200 ja. Schreef ik overal 1280? :+
Het getal 254 in die oplossing kan ook anders zijn, het hangt af van het merk enz. van je harddisk. Probeer bijvoorbeeld eens 255 in plaats van 254.
255 is om de acpi of apm uit te schakelen dacht ik? Met 254 loopt het niet meer met 10 per minuut op. Ik heb de laptop bijna altijd op de stroom trouwens, het is op de batterij geloof ik weer wel de bedoeling dat ie vaker parkeert.

Saved by the buoyancy of citrus

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

MBV schreef op woensdag 10 december 2008 @ 10:25:
[...]

Netjes, moet ik ook eens doen. Een vraagje nog: wat doe je als je een keer een beamer o.i.d. aansluit?
Geen idee, nooit geprobeerd :p. Ik zal er binnenkort wel eens een ander scherm aan hangen, eens kijken wat er dan gebeurd. Ik vermoed dat ik dan wel die virtual size moet aanpassen, maar ik zal het binnekort (van het weekeind denk ik) even testen.

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80529

Heb al sinds de laatste 2/3 ubuntu releases een raar probleem met totem. Als ik sommige mp3's open, bijvoorbeeld een grote live-set, dan gaat hij heel raar doen met zijn window, rare verhouding aannemen, controls buiten beeld, etc. Maximaliseren/resizen werkt dan ook niet goed. Echt heel raar probleem. Heb de bug nooit echt op launchpad kunnen vinden. Iemand anders die dit weleens gezien heeft (en misschien wel de bijbehorende bug heeft gevonden). Ik heb het zowel op mijn laptop als mijn desktop dus ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben. Daarom wil ik liever ook geen bug filen, hij zal dan waarschijnlijk een duplicate van een andere zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 80529 op 12-12-2008 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007

MsG

Forumzwerver

Heb je een screenie van het voorval?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb intussen Transmission laten vallen voor Deluge. Transmission is best een leuke client, maar een of andere hele vage bug heeft ervoor gezorgd dat ik 'm niet meer echt kan gebruiken. Nadat de HD vol was (en ik i/o errors kreeg van Transmission, logisch verder) heb ik Transmission afgesloten, ruimte vrijgemaakt en Transmission weer gestart. Hij kon het reeds gedownloadde materiaal niet meer vinden en begon op de desktop gewoon opnieuw! In de voorkeuren van het programma stond ook ineens Desktop en niet de oude plek. Maar zelfs na het terugzetten van de oude plek bleef ie m'n desktop gebruiken als opslagplek. Compleet in de war. Gelukkig heeft ie de torrents altijd opgeslagen in ~/.config waardoor ik ze kon voltooien met Deluge. En Deluge lijkt ook veel sneller te downloaden. Met Transmission was 50, 60KB/s al heel wat (alles bij elkaar opgeteld dus) en in Deluge is dat gewoon een factor 4, 5 hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:03

MBV

dat moet echt eens gefixed worden in Ubuntu, de problemen die je krijgt bij een volle HDD. Bij 90% vol moet hij al gaan zeuren, zodat je niet 'out of the blue' met een volle schijf te maken krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-06 20:27
Pff ik krijg Irfanview 4.20 niet geïnstalleerd onder Wine.
Ik probeer hem te installeren met: wine home/vincent/iview420_setup.exe
Vervolgens laad hij eventjes en gebeurd er niks, geen foutmeldingen of iets.
Wat heb ik al gedaan?
- mfc42.dll in de system32 map gezet van Wine
- mfc42.dll aan de bibliotheek toegevoegd

Verdere info: Ubuntu 8.10, kernel 2.6.27-9
Netbook: Samsung NC10
Wine versie: 1.0.1

Iemand die Irfanview 4.20 al aan het werk gekregen heeft? Zo ja; hoe?

Oké, het is al gelukt, dankzij deze FAQ: https://help.ubuntu.com/community/Wine/IrfanView :)

Edit2: Grr, hij is geïnstalleerd, maar nu wil ie niet starten.

[ Voor 14% gewijzigd door Vinze op 13-12-2008 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:57
Klaarblijkelijk (gezien een aantal threads in verschillende ubuntu-fora) zijn soms wat troubles om een beveiligde wireless verbinding op te zetten met Intrepid. Gnome network manager die maar blijft vragen om de key. Een van de mogelijke oplossingen zou zijn het gebruiken van een andere network manager. Ik heb zelf nu Wicd geprobeerd. Deze is grafisch niet alleen wat overzichtelijker en gebruiksvriendelijker (dat is misschien persoonlijk).... ik heb nu wel een goed werkende en WPA2 beveiligde draadloze verbinding.
Misschien dat iemand er wat aan heeft. Door wicd te installeren wordt de gnome-network-manager wel verwijderd.

Afbeeldingslocatie: http://www.excipio.nl/img/thumb.png

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
MBV schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 22:33:
dat moet echt eens gefixed worden in Ubuntu, de problemen die je krijgt bij een volle HDD. Bij 90% vol moet hij al gaan zeuren, zodat je niet 'out of the blue' met een volle schijf te maken krijgt.
Volgens mij heb ik nog mazzel dat ik /home op een andere partitie heb staan, dus / raakt niet zo gauw vol en dan valt de schade mee (hoewel ie vastliep bij een reboot, misschien bij het umounten van /home?). Evenwel geeft het inderdaad problemen die het OS van mij ook zou mogen voorkomen. Het is alleen gek dat Transmission zich niet meer herstelde toen ik ruimte had gemaakt.
Master FX schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 23:39:
Klaarblijkelijk (gezien een aantal threads in verschillende ubuntu-fora) zijn soms wat troubles om een beveiligde wireless verbinding op te zetten met Intrepid. Gnome network manager die maar blijft vragen om de key.
Da's een bug volgens mij, een hele gekke. Ik krijg ook het verzoek de key in te vullen als ik start, maar niet als ie automatisch kan verbinden. Verbindingen met wifinetwerken zijn verder iig bij mij geen enkel probleem, dat loopt wel als een trein.

[ Voor 29% gewijzigd door Cyphax op 13-12-2008 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• software
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-01 09:26
Master FX schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 23:39:
Klaarblijkelijk (gezien een aantal threads in verschillende ubuntu-fora) zijn soms wat troubles om een beveiligde wireless verbinding op te zetten met Intrepid. Gnome network manager die maar blijft vragen om de key. Een van de mogelijke oplossingen zou zijn het gebruiken van een andere network manager. Ik heb zelf nu Wicd geprobeerd. Deze is grafisch niet alleen wat overzichtelijker en gebruiksvriendelijker (dat is misschien persoonlijk).... ik heb nu wel een goed werkende en WPA2 beveiligde draadloze verbinding.
Misschien dat iemand er wat aan heeft. Door wicd te installeren wordt de gnome-network-manager wel verwijderd.

[afbeelding]
Ik gebruik nu sinds een maand of 2 ook wicd en het werkt beter dan nm-applet. Ik had het probleem bij de netwerk manager dat hij soms niet alle wireless netwerken vond + geen goede refresh knop + gewoon traag (dhcp adres krijgen).

Ik ben tevreden over wicd, 1 min punt is wel wanneer wicd een nieuw ip aanvraagd, loopt mijn laptop voor 1-2 seconden vast. Iemand ook dezelfde problemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Cyphax schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 23:39:
[...]

Volgens mij heb ik nog mazzel dat ik /home op een andere partitie heb staan, dus / raakt niet zo gauw vol en dan valt de schade mee (hoewel ie vastliep bij een reboot, misschien bij het umounten van /home?). Evenwel geeft het inderdaad problemen die het OS van mij ook zou mogen voorkomen. Het is alleen gek dat Transmission zich niet meer herstelde toen ik ruimte had gemaakt.
Ik had het dus met mijn /-partitie, heel vervelend. Ongeveer net zo vervelend als erachter komen dat je geheugen vol zit en de swap-partitie niet gemount wordt. 't OS stort stukje bij stukje neer i.v.m. geheugengebrek, en al die commando's die nodig zijn om de swappartitie te herstellen duren dan een kwartier...
[...]

Da's een bug volgens mij, een hele gekke. Ik krijg ook het verzoek de key in te vullen als ik start, maar niet als ie automatisch kan verbinden. Verbindingen met wifinetwerken zijn verder iig bij mij geen enkel probleem, dat loopt wel als een trein.
Bij mij werkt het als een zonnetje: zodra hij een wifi-netwerk ziet waarvoor ik het wachtwoord heb ingevuld, maakt hij verbinding. Refreshen werkt wel irritant: fn+f2 om wifi aan te zetten, geen netwerken in de lijst. Rechtsklik, wifi uit, wifi aan, en na 2 sec brandt het eerste bolletje :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249002

MBV schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 22:33:
Hier zit ik dus echt niet op te wachten:

1. In praktijk houdt dit in dat we natuurlijk weer een of andere buggy daemon krijgen die om de zoveel seconden je /proc/partitions leest en je systeem rete traag maakt.

2. Er als al genoeg software om je diskspace te monitoren en je te waarschuwen in geval van nood: conky, gkrellm, Screenlets, GDesklets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

ik bedoelde dat een van die tools standaard in Ubuntu zou moeten zitten. Op alle EXT3, NTFS, en misschien zelfs FAT-partities, met bij de waarschuwing de optie 'nooit meer waarschuwen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Laatst online: 15:39
Gebruik sinds een paar dagen weer Ubuntu, eindelijk werkt alles in 1 keer.
Heb alles nu goed kunnen instellen, en het werkt ook goed.
Maar ik heb nu als thema Crux, vind het qua lay-out perfect, maar wou graag de kleuren veranderen, na wat zoekwerk kwam ik erachter dat je gnome color chooser hiervoor moet gebruiken.
Nu heb ik dat geinstalleerd via Synaptic, en het programma staat bij Systeem --> Voorkeuren --> gnome color chooser. Maar als ik het selecteer dan gebeurt er niks, iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:12

Neo

Probeer het eens te lanceren vanaf de terminal, misschien krijg je dan een duidelijke foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

Voor de mensen met 64 bit ubuntu en problemen met flash, ik gebruik inmiddels de Alpha van de 64 bit versie al een paar weken, maar hij werkt echt perfect. Nog geen enkele problemen mee gehad, sterker nog, hij is sindsdien nooit meer gecrashed en de welbekende "grijze boxen" komen ook nooit meer voor. Ik vraag me af waarom hij nog in Alpha fase zit :P

Dus echt een aanrader! Hier is een deb voor ubuntu te vinden (eerst oude versie even verwijderen)

https://bugs.launchpad.ne.../+bug/141613/comments/161

directe link: http://www.eng.uwaterloo....081117sruggier1_amd64.deb

voor mensen die handmatig willen installeren, hier is hij te vinden op de adobe site:
http://labs.adobe.com/downloads/flashplayer10.html

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Laatst online: 15:39
Neo schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 15:21:
Probeer het eens te lanceren vanaf de terminal, misschien krijg je dan een duidelijke foutmelding.
Bedankt! :D
Het is gelukt, hij gaf in de terminal aan
code:
1
2
3
4
remy@remy-desktop:~$ gnome-color-chooser
Welcome to gnome-color-chooser version 0.2.3 for i486-pc-linux-gnu

cannot create/open file /home/remy/.gtkrc-2.0

Dit kwam omdat ik de tekstkleur van m'n panel wou veranderen. Dus had ik die file aangemaakt. Maar had die file d.m.v. sudo aangemaakt, en dus kon het programma het niet openen aangezien hij er geen rechten voor had. (in ieder geval, daar ga ik van uit :P)

Nog een klein vraagje: Ik wil graag de kleur van de font aanpassen van m'n vensters, maar ik zie hiervoor nergens (of ik zie dat over het hoofd) in gnome color chooser een optie. Waar kan dit aangepast worden?

[ Voor 13% gewijzigd door Remy!!!! op 19-12-2008 18:29 . Reden: Vraag toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwarts
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-06 19:51

pkwarts

555433800

Remy!!!! schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 17:35:
Nog een klein vraagje: Ik wil graag de kleur van de font aanpassen van m'n vensters, maar ik zie hiervoor nergens (of ik zie dat over het hoofd) in gnome color chooser een optie. Waar kan dit aangepast worden?
Preferences > Appearance; Tabje fonts?

[ Voor 40% gewijzigd door pkwarts op 19-12-2008 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69437

pkwarts schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 20:21:
[...]

Preferences > Appearance; Tabje fonts?
Waar zie je daar de kleur? Je kan bij het customizen van een theme wel de kleuren aanpassen, maar dat kan niet bij elk theme. System » Preferences » Appearance; tabje Theme dus, dan "Customize...", en dan tabje Colors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:19

zomertje

Barisax knorretje

KnEuTeR schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 16:55:
Voor de mensen met 64 bit ubuntu en problemen met flash, ik gebruik inmiddels de Alpha van de 64 bit versie al een paar weken, maar hij werkt echt perfect. Nog geen enkele problemen mee gehad, sterker nog, hij is sindsdien nooit meer gecrashed en de welbekende "grijze boxen" komen ook nooit meer voor. Ik vraag me af waarom hij nog in Alpha fase zit :P

Dus echt een aanrader! Hier is een deb voor ubuntu te vinden (eerst oude versie even verwijderen)

https://bugs.launchpad.ne.../+bug/141613/comments/161

directe link: http://www.eng.uwaterloo....081117sruggier1_amd64.deb

voor mensen die handmatig willen installeren, hier is hij te vinden op de adobe site:
http://labs.adobe.com/downloads/flashplayer10.html
Das een goeie. Ik heb hier een 64bits systeem en heb volgende week eindelijk eens de tijd voor een frisse installatie. Eigenlijk was ik van plan om er maar een 32bits Ubuntu op te gooien vanwege bijvoorbeeld de flash problemen maar met dit soort berichtjes twijfel ik toch weer om maar gewoon voor een 64bits te gaan.

Hoe zijn jullie ervaringen hierin?

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnEuTeR

KnEuTeR

zomertje schreef op zondag 21 december 2008 @ 09:49:
[...]

Das een goeie. Ik heb hier een 64bits systeem en heb volgende week eindelijk eens de tijd voor een frisse installatie. Eigenlijk was ik van plan om er maar een 32bits Ubuntu op te gooien vanwege bijvoorbeeld de flash problemen maar met dit soort berichtjes twijfel ik toch weer om maar gewoon voor een 64bits te gaan.

Hoe zijn jullie ervaringen hierin?
Nou ik zelf draaide ook altijd 32bit, eigenlijk alleen maar om flash :P best idioot eigenlijk, dat de keuze van je OS afhangt van een lomp bedrijf die te lui zijn om hun software aan te passen terwijl er al JAREN 64bits processors zijn.

Maargoed, NU is die versie er dus wel en hij werkt echt perfect :)

Andere 32bit only software is bv Skype, maar die werkt ook gewoon prima op de 32bit libs in een wrapper.

De grootste problemen zitten hem dus in non-free software. Die moet dus wel gecompiled zijn voor 64bit. Maar vaak zijn er wel oplossingen voor gevonden.

Als ik jou was zou ik gewoon een 64bit live cd booten, kijken of alles goed werkt, even alle software die je vaak gebruikt installeren en testen. Is geheel vrijblijvend met zo'n live cd. Dan weet je zeker dat alles werkt en kan je het met een gerust hart installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henridv
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
In dit topic kan je heel wat informatie halen voor het gebruik van de 64bit versie.

Persoonlijk gebruik ik nu wel nog de 32bit versie (8.10). Min plan was om over te stappen wanneer 9.04 uitkomt, maar ik heb net ontdekt dat XAMPP for Linux enkel op 32bit werkt..

Als iemand hier een oplossing voor weet?! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Misschien als je vertelt wat xampp doet, want als het is wat ik denk dat het is, volstaat "apt-get install apache php enzovoorts" gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Zelf AMP installeren? :+
Lijkt me de simpelste 'oplossing'.

[ Voor 46% gewijzigd door AE86 op 21-12-2008 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:11
ik heb thuis een 2de pc ingericht en daar standaard op lammp laten instaleren toen ik ubunt server installeerde. lijkt mij dat je ook gewoon met de desktop lammp versie kan aanklikken. werkt best lekekr eigenlijk. het enige nadeel was voor mij dat ik toen 4 uur bezig geweest ben emt een goeie ftp server instaleren en configureren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

hellfighter87 schreef op zondag 21 december 2008 @ 13:37:
ik heb thuis een 2de pc ingericht en daar standaard op lammp laten instaleren toen ik ubunt server installeerde. lijkt mij dat je ook gewoon met de desktop lammp versie kan aanklikken. werkt best lekekr eigenlijk. het enige nadeel was voor mij dat ik toen 4 uur bezig geweest ben emt een goeie ftp server instaleren en configureren :(
Ach, dat is gewoon even wennen. Je had waarschijnlijk geen eerdere ervaring met de 'linux-aanpak' van configureren e.d. Verder zal hij in die vier uur waarschijnlijk een stuk strakker geconfigureerd zijn dan een FTP servertje wat bij elkaar 'gevinkt' is. De tweede keer doe je het in 15 minuten, als je de config bewaard in 1 minuut :)

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henridv
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
blaataaps schreef op zondag 21 december 2008 @ 12:22:
Misschien als je vertelt wat xampp doet, want als het is wat ik denk dat het is, volstaat "apt-get install apache php enzovoorts" gewoon :)
En dat gaat zo vanzelf?

Ik kan me wel voorstellen dat daar heel wat configuratie aan te pas komt..
LAMPP gebruik ik enkel voor wat kleine dingen te testen, dus wil ik geen uren prutsen om apache, php, mysql deftig te configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik installeer altijd via Synaptic's "Mark Packages by Task" de LAMP server, en vervolgens phpmyadmin om MySQL in te stellen. Dan ben ik in 5 minuten klaar, en heb ik geen 3rd party onveilige apps op m'n systeem staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Vinze schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 23:08:
Edit2: Grr, hij is geïnstalleerd, maar nu wil ie niet starten.
Inmiddels gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Henridv schreef op zondag 21 december 2008 @ 11:41:
In dit topic kan je heel wat informatie halen voor het gebruik van de 64bit versie.

Persoonlijk gebruik ik nu wel nog de 32bit versie (8.10). Min plan was om over te stappen wanneer 9.04 uitkomt, maar ik heb net ontdekt dat XAMPP for Linux enkel op 32bit werkt..

Als iemand hier een oplossing voor weet?! :)
Apt-get install phpmyadmin sleept de goede apache- en php-onderdelen al mee, je hebt dan alleen nog mysql-server nodig. Configuratie wordt automatisch goed gedaan vziw, en anders is het echt triviaal. De enige configuratie die je misschien nodig hebt, is PHPMyAdmin naar localhost met het goede wachtwoord laten wijzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

KnEuTeR schreef op zondag 21 december 2008 @ 10:09:
[...]

Nou ik zelf draaide ook altijd 32bit, eigenlijk alleen maar om flash :P best idioot eigenlijk, dat de keuze van je OS afhangt van een lomp bedrijf die te lui zijn om hun software aan te passen terwijl er al JAREN 64bits processors zijn.

Maargoed, NU is die versie er dus wel en hij werkt echt perfect :)

Andere 32bit only software is bv Skype, maar die werkt ook gewoon prima op de 32bit libs in een wrapper.

De grootste problemen zitten hem dus in non-free software. Die moet dus wel gecompiled zijn voor 64bit. Maar vaak zijn er wel oplossingen voor gevonden.

Als ik jou was zou ik gewoon een 64bit live cd booten, kijken of alles goed werkt, even alle software die je vaak gebruikt installeren en testen. Is geheel vrijblijvend met zo'n live cd. Dan weet je zeker dat alles werkt en kan je het met een gerust hart installeren :)
Daar zat ik ook al aan te denken, eerst prutsen met een live cd. Heb nog wel eens de neiging lui te zijn en te snel te willen installeren en dus gelijk de boel leeg te smijten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb Listen herontdekt. Een jaar of anderhalf geleden was dit mijn default player voor muziek, later om de een of andere reden geditched voor Rhythmbox maar ik heb 'm toch weer geinstalleerd. En ik weet weer waarom ik 'm in eerste instantie zo mooi vond. :)
Aanrader als Rhythmbox het net niet is voor je. Het leukst is denk ik de automatische playlist die netjes wordt aangevuld, en dat doet ie best leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnEuTeR

KnEuTeR

Ik dacht leuk eens proberen, maar die speler loopt HELEMAAL vast wanneer ik een mp3 probeer af te spelen... kan ook amper iets instellen dus vraag me af wat er fout kan zijn. Vaag programma :P runnen vanaf de console geeft ook geen foutmeldingen oid. Dan maar weer terug naar Rhythmbox...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-07 05:06
Rhythmbox scant ook automatisch je library, toch... :*)

Ik heb exaile er maar weer eens opgeknald. Zijn veel mensen toch enthousiast over, maar aangezien het tonen van tags weer te wensen overlaat, is het alweer verdwenen.

Ik heb een iPod shuffle gekregen, en ik ben onder de indruk van hoe Rhythmbox 'm ondersteunt.

Verder foobar onder wine. Denk dat ik dat wat betreft ben uit-geexperimenteerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

KnEuTeR schreef op maandag 22 december 2008 @ 00:43:
[...]

Ik dacht leuk eens proberen, maar die speler loopt HELEMAAL vast wanneer ik een mp3 probeer af te spelen... kan ook amper iets instellen dus vraag me af wat er fout kan zijn. Vaag programma :P runnen vanaf de console geeft ook geen foutmeldingen oid. Dan maar weer terug naar Rhythmbox...
Daar ga ik ook eens lekker mee experimenteren na de nieuwe install :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-06 20:38

jelly

Arch Linux

zomertje schreef op maandag 22 december 2008 @ 08:52:
[...]

Daar ga ik ook eens lekker mee experimenteren na de nieuwe install :)
Ik vind rhythmbox vergeleken met banshee veel beter, vooral de hele simpele gui. Alleen vind ik het jammer dat ik mijn nas daap share de hele tijd handmatige moet gaan intypen, er bestaat volgens mij geen save functie heeft iemand hier ervaring mee?

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Rhythmbox is lekker vlot, Listen is wat geavanceerder links en rechts. :)
De dynamische playlist werkt fijn en tags bewerken kan ie vrij goed. Nu crasht ie bij mij als ik 'm automatisch directories laat bijhouden, dus dat heb ik uitgezet. Het zijn ook duizenden mp3's in tientallen directories, dat is niet zo handig. Ik mis uit Rhythmbox alleen die leuke rating, dat wel.
/edit: ik moet ook vooral even vermelden dat ik Rhythmbox erg goed vind, het is qua uiterlijk wat spartaanser dan bijvoorbeeld Listen, maar desalniettemin is ie erg fijn ook. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Cyphax op 22-12-2008 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:17
Ik vind Listen juist veel te cluttered. Neem bijvoorbeeld de "context" tab: elk item daar neemt veel te veel plaats in beslag in mijn ogen. Hierdoor wordt het geheel nogal onoverzichtelijk. Het doet me een klein beetje aan AmaroK denken, die ziet er ook niet uit. Verder is Listen hier vrij buggy:

- Als ik cover art laat downloaden, vindt hij voor geen enkel album iets. Ik moet handmatig rechtsklikken en dan via google images album art laten zoeken :s.
- Hij is vergeten dat ik via view -> column... enkele kolommen heb aangevinkt na een herstart.
- Enkele keer een crash bij importeren library

Wat wel handig is, is dat de queue geen playlist is, maar dat dit in een apart panel komt te staan. Dan kun je je queue lang je library of lang een playlist houden, dat is een stuk handiger dan steeds op en neer te moeten klikken. In rhythmbox kan dit trouwens ook, via view -> play queue as side pane. Voor mij dus geen Listen.

Persoonlijk geef ik momenteel met een kleine voorsprong de voorkeur aan Banshee over Rhythmbox, omdat ik de interface net iets cleaner vind: geen lompe grote knoppen en de album art staat niet in zo'n lelijk pane met lelijke borders eromheen. Tenslotte is het zebrapatroon in de library/playslists wat zachter/subtieler. En in Rhythmbox mis ik de feature om het afspelen te stoppen nadat het nummer is afgelopen. Helaas kan Banshee dit niet doen voor nummers die nog moeten worden afgespeeld, maar alleen voor het hudige nummer. En het raten gaat in Banshee een stuk makkelijker: dit kan gewoon via het rechtsklik-menuutje.

Wat ik dan weer in Banshee mis is de mogelijkheid om automagisch je library-directory te monitoren. En dan speelt er op de achtergrond nog een klein beetje het politieke probleem rond C#/mono: Microsoft submit lang niet alle specificaties van .NET en C# aan de ECMA, waardoor deze dus geen open standaard is en mono daardoor misschien in problemen kan geraken. Aan de andere kant heeft Novell een deal met MS gesloten en lijken ze erg gecommit aan het development van Banshee. Maar goed, in mijn ogen ontlopen Banshee en Rhythmbox elkaar niet zo heel veel.

Overigens, als je Banshee gebruikt raad ik je aan om wel de nieuwste versie te draaien, en niet degene die in het officiële repo zit; die was bij mij namelijk een beetje buggy. De nieuwste versie kun je netjes bemachtigen via PPA, uiteraard. Het makkelijkste is gewoon via de downloadpagina.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

* Anoniem: 249002 snapt niet dat er niemand van de muziekliefhebbers mpd op zijn of haar desktop draait in plaats van het klooien met en zeuren over allerlei music players 8)7

http://mpd.wikia.com/wiki/Music_Player_Daemon_Wiki

Wikipedia: MPD (Music Player)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly

jelly

Arch Linux

Anoniem: 249002 schreef op maandag 22 december 2008 @ 14:34:
* Anoniem: 249002 snapt niet dat er niemand van de muziekliefhebbers mpd op zijn of haar desktop draait in plaats van het klooien met en zeuren over allerlei music players 8)7

en mpd heeft geen daap support ik ben nu beizg met avahi hiermee kan ik rhythmbox automatisch mijn daap share laten vinden ( de daap share komt van mijn nas). Ik vind alleen de configuratie van avahi nogal vaag maar ik kom er hopelijk wel uit.:)

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Anoniem: 249002 schreef op maandag 22 december 2008 @ 14:34:

Het idee is erg leuk, maar de clients die er zijn voldoen gewoon (nog) niet. In ieder geval niet toen ik naar mpd heb gekeken. Ik wil een client met slimme en domme playlists, een queue, last.fm en het liefst nog lyrics en album art support. Ik ken geen enkele mpc die dat kan.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LB06 schreef op maandag 22 december 2008 @ 17:40:
[...]

Het idee is erg leuk, maar de clients die er zijn voldoen gewoon (nog) niet. In ieder geval niet toen ik naar mpd heb gekeken. Ik wil een client met slimme en domme playlists, een queue, last.fm en het liefst nog lyrics en album art support. Ik ken geen enkele mpc die dat kan.
Tijden veranderen ;) Wacht dacht je van Sonata:

Features

- Expanded and collapsed views
- Automatic remote and local album art
- User-configurable columns
- Automatic fetching of lyrics
- Playlist and stream support
- Support for editing song tags
- Popup notification
- Library and playlist searching
- Audioscrobbler (last.fm) support
- Multiple MPD profiles
- Keyboard friendly
- Support for multimedia keys
- Commandline control
- Available in 20 languages

http://sonata.berlios.de/

Of van GMPC:

GMPC FEATURES
From Gmpc Wiki

This list is incomplete

* Profile support
o Easily switch between multiple MPD's.

* Full player control.
o play/pause/next/prev/stop
o random/repeat
o Volume
o Enabling/disabling crossfade and outputs.

* Full play queue support
o Adding and removing songs.
o Reordering songs (via drag and drop and copy/paste).
o Shuffling.

* Playlist support
o Adding/Removing songs to playlist.
o Reordering playlist.
o Loading/saving playlist.
o Searching inside the playlist.
o Downloading,Parsing and loading of external playlists like m3u,pls

* Library
o By file system.
o By search.
o By tags. (More info here)
o Metadata browser. Artist->album based browser with full access to available metadata.

* Metadata fetcher (fetched using plugins)
o Artist image
o Album cover
o Lyrics
o Artist Biography
o Album information
o Similar songs
o Similar artists

GMPC Can be extended by the use of plugins. For example:

* Magnatune/Jamendo browser.
* Last.FM Radio
* Xosd song notification.
* AWN integration

http://gmpcwiki.sarine.nl/index.php?title=GMPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-07 12:58
Hoi

Ik ben helemaal nieuw en heb linux nooit gebruikt. Ik heb Kubuntu als 2e OS geinstalleerd maar heb een aantal probleempjes waarmee jullie linux veteranen mij vast wel mee kunnen helpen.
Eerst even mijn setup van mijn pc:

Intel Core 2 Duo E6600
2gb Kingston HyperX geheugen
Geforce 8800GT 512mb
1x 30gb Pata schijf (Kubuntu word hierop geinstalleerd)
2x 500gb Sata schijven in raid (samen 1TB) (windows vista is hierop geinstalleerd)
1x 160gb Sata schijf

1: Als ik de Kubuntu live cd in mijn pc stop ziet alles er prima uit, ik krijg het schermpje dat ik de taal moet kiezen en of ik Kubuntu wil installeren of opstartten van de live cd. Natuurlijk wilde ik installeren dus heb ik op Kubuntu installeren geklikt. Nou is het probleem dat het lettertype zo klein is dat ik met mijn neus op het scherm moet zitten om het uberhaupt een beetje te kunnen lezen. Ik zit achter een 24 inch LG monitor met een resolutie van 1920x1200. Ik heb hetzelfde probleem als ik Kubuntu van de cd opstart alle lettertypen zijn heel klein behalve als ik aan het surfen ben met konquerer, dan zijn de websites normaal maar de bovenste balk waar file, edit, view, enz in staat of waar de URL in staat is allemaal heel erg klein font. Ik hoop dat hier een oplossing voor is!

2: Ik heb Kubuntu geinstalleerd op een vers met Kubuntu geformatteerde 30gb Pata schijf. Nadat alles geinstalleerd was moest ik mijn de cd eruit halen en mijn pc opnieuw opstartten. Ik gedaan uiteraard maar toen bootte windows vista gewoon weer. Dus ben ik opzoek gegaan naar oplossingen voor dit probleem. Ik heb EasyBCD geinstalleerd om daarmee verandereningen te maken aan de bootloader van windows vista. Als ik dat gedaan heb kan ik kiezen uit Kubuntu maar wil ik die opstartten krijg ik alleen maar een prompt waar ik iets in moet tikken blijkbaar (ipv C:/ in windows staat er grub:>).

Ik heb al verschillende sites op internet bezocht maar word er niet wijzer van wat ik nou precies moet doen om Kubuntu aan de praat te krijgen als dual boot. Ook op de tweakers site gezocht maar daar vind ik ook geen begrijpende topics die ik zou kunnen gebruiken. Kan iemand mij met deze 2 problemen helpen?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
offtopic:
Groeten hoefde in 2004 al niet, hoor ;)
1: [...] Nou is het probleem dat het lettertype zo klein is dat ik met mijn neus op het scherm moet zitten om het uberhaupt een beetje te kunnen lezen. [...]
De grap met Linux is dat eigenlijk alles wel te googlen is. Ik ken het probleem zelf niet, maar als ik doe: [google=kubuntu fonts very small], kom ik onder andere deze thread tegen, waar je misschien wel wat mee kunt.

Overigens zou ik als ik jouw was beginnen met Ubuntu omdat die breder gebruikt wordt en dat dus makkelijker zoekt. Als je die draaiend hebt, doe je gewoon 'apt-get install kubuntu-desktop' in de terminal (of je installeerd het pakket "kubuntu-desktop" via System > Administration > Synaptics Package Manager) om de kubuntu desktop te installeren. Of je herinstalleert daarna alsnog de Kubuntu CD.
2: Ik heb Kubuntu geinstalleerd op een vers met Kubuntu geformatteerde 30gb Pata schijf. Nadat alles geinstalleerd was moest ik mijn de cd eruit halen en mijn pc opnieuw opstartten. Ik gedaan uiteraard maar toen bootte windows vista gewoon weer. [...]
Ik denk dat je in het BIOS even de boot sequence aan moet passen en de PATA schijf als eerste zetten. Deze kan dan overigens wel gewoon naar Windows booten via het Grub menu.
alvast bedankt!
Hope that helps :)

[ Voor 10% gewijzigd door Room42 op 23-12-2008 02:16 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-07 12:46
Hoe vinden jullie mijn Ubuntu desktop zo?

http://i39.tinypic.com/1z5lmo7.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
edit:
lol Pim. :)

@ Noxious in "Het Grote Ubuntu Topic Deel 9"
Wat moeten we daar aan zien dan? Als je gewoon je desktop wil showen vind je een beter publiek in Post hier je Non-Windows screenshots - Deel 6 ;)
Noxious schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 12:20:
Mission accomplished, het viel je niet direct op dat het gewoon Windows was :+
@vvv: Ja gek he?, je post bijna een thumbnail-formaat.

[ Voor 77% gewijzigd door Room42 op 23-12-2008 12:25 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Room42 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 12:19:

@ Noxious in "Het Grote Ubuntu Topic Deel 9"
Wat moeten we daar aan zien dan? Als je gewoon je desktop wil showen vind je een beter publiek in Post hier je Non-Windows screenshots - Deel 6 ;)

Ik mag @ m'n werk helaas geen Ubuntu draaien (naja wel in een VM maarja dat schiet niet op) dus doe ik het maar zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-07 17:00
Eindelijk heb ik mijn ubuntu een beetje werkend zoals ik het wil. :) Pas sinds de nieuwste 8.12 ati drivers werken mijn zo-door-mij-genoemde "flubberschermpjes" weer :D en WLAN werkt nu ook helemaal, ook op de RuG(vrij nasty op te zetten)

Ik ben helemaal tevreden nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 04-07 18:58

job

Luqq schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 12:22:
WLAN werkt nu ook helemaal, ook op de RuG(vrij nasty op te zetten)
Dat is niet zo moeilijk voor elkaar te krijgen.
Ze hebben voor ubuntu gewoon een handleiding op de site staan.

Ben laatst bezig geweest en ik ben er een uurtje mee bezig geweest denk ik.

[ Voor 12% gewijzigd door job op 23-12-2008 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Noxious schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 12:20:
[...]

Ik mag @ m'n werk helaas geen Ubuntu draaien (naja wel in een VM maarja dat schiet niet op) dus doe ik het maar zo ;)
- putty logo bovenin
- geen recycle bin en show desktop in je taakbalk
- dual-screen taskbar kan volgens mij niet (standaard) in Ubuntu
- pijltjes naast applications/places/system

op 100% was het me wel opgevallen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
MBV schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 14:15:
[...]

- putty logo bovenin
- geen recycle bin en show desktop in je taakbalk
- pijltjes naast applications/places/system

op 100% was het me wel opgevallen denk ik :)
True, maar mensen die alleen maar langslopen :+
Helaas wilde TinyPic m niet groter hosten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MBV schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 14:15:
Kan prima hoor. Juist in Windows is dat onmogelijk zonder iets van een hack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

in windows zijn er zat tooltjes die dat kunnen, dacht ik. In Ubuntu zou ik de instelling niet weten, en ook niet willen weten: 1 taakbalk is wel genoeg. Die staat dan ook altijd bomvol met 2 regels programma's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-07 17:00
job schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 13:05:
[...]
Dat is niet zo moeilijk voor elkaar te krijgen.
Ze hebben voor ubuntu gewoon een handleiding op de site staan.

Ben laatst bezig geweest en ik ben er een uurtje mee bezig geweest denk ik.
Klopt, maar in het begin werkte wlan helemaal niet bij mij, laat staan op de RuG.

Moet jij trouwens ook vrijwel elke keer met iwconfig handmatig het essid op RuG-FN2 zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MBV schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 14:45:
in windows zijn er zat tooltjes die dat kunnen, dacht ik. In Ubuntu zou ik de instelling niet weten, en ook niet willen weten: 1 taakbalk is wel genoeg. Die staat dan ook altijd bomvol met 2 regels programma's :P
Ik ga je dan denk ik teleurstellen door het toch te vertellen. :P Je kan een onbepaald aantal panels aanmaken via het context-menu van een al bestaand panel. Op elk panel kan je een window-list zetten. Die window-list zal alle vensters van de monitor waar die op staat tonen. Ik heb nooit drie monitoren gehad, anders kon ik testen wat er gebeurt als je 3 monitoren hebt, met op 2 daarvan een windowlist.

Normaal gesproken gebruik ik trouwens maar 1 window-list, in de vorm van Avant Window Navigator. Ik weet niet waardoor het komt, maar op dit moment staat AWN niet meer op de goede plek. Het staat nu in de linker bovenhoek. Voorlopig gebruik ik dus maar weer launchers en de window-list.

Er moet echt eens gewoon een simpele gnome-panel applet komen die de dock-functionaliteit van launchers+window-list implementeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Anoniem: 69437 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 14:43:
[...]

Kan prima hoor. Juist in Windows is dat onmogelijk zonder iets van een hack.
http://www.realtimesoft.com/ultramon/ beste tool ever :)

Maargoed weer ontopic :P

Vanavond ESX installeren op servertje thuis en daarna een Ubuntu 8.04 testservertje installeren om alvast een configuratie op te bouwen en te testen voor m'n colobakjes. Die draaien nu nog 6.04 + ISPConfig maar zijn toe aan een Daewoo upgrade ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Jammer dat je de iPhone en iPod Touch nog niet kunt syncen. Heeft verder weinig met Ubuntu te maken maar het is wel bloedig irritant om speciaal voor iTunes een virtuele machine te moeten draaien en twee keer playlists bij te houden.

Kan het trouwens kloppen dat Virtualbox ontzettend veel CPU nodig heeft? Als mijn XP SP3 staat te idlen trekt vbox ~45%. Dit geldt voor zowel de OSE als voor de closed source versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Weet iemand hoe het mogelijk is om de Engelse taal te gebruiken voor een gnome-sessie en de Nederlandse datum en tijdnotering e.d.? Normaalsgesproken zou ik een beetje gaan zitten spelen met LC_*, maar dat wordt nu waarschijnlijk overschreven door gdm/gnome.

edit:
En inderdaad... ik heb export LC_ALL="nl_NL.UTF8" in rc.local gezet, maar dat werkt helaas niet... De waarde wordt overschreven door gdm/gnome.

[ Voor 22% gewijzigd door HarmoniousVibe op 23-12-2008 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

LB06 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 17:51:
Jammer dat je de iPhone en iPod Touch nog niet kunt syncen. Heeft verder weinig met Ubuntu te maken maar het is wel bloedig irritant om speciaal voor iTunes een virtuele machine te moeten draaien en twee keer playlists bij te houden.

Kan het trouwens kloppen dat Virtualbox ontzettend veel CPU nodig heeft? Als mijn XP SP3 staat te idlen trekt vbox ~45%. Dit geldt voor zowel de OSE als voor de closed source versie.
Klopt, maar dat het zo veel is valt waarschijnlijk wel mee: bij mij is het 50% op 800mhz, omdat de CPU automatisch terugklokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Anoniem: 69437 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 16:54:
[...]

Ik ga je dan denk ik teleurstellen door het toch te vertellen. :P Je kan een onbepaald aantal panels aanmaken via het context-menu van een al bestaand panel. Op elk panel kan je een window-list zetten. Die window-list zal alle vensters van de monitor waar die op staat tonen.
Dit was voor mij wel een aangename verrassing toen ik een monitor aan de laptop hing. Een nieuw panel aanmaken kan even lastig zijn, tenzij je weet hoe (niet overal waar je klikt op je panel heb je de optie New Panel, wellicht omdat je klikt op een applet dat groter is dan je denkt), maar die window list is dus wel weer zo slim dat ie weet wat ie weer moet geven. Heb je op monitor B Firefox open en op monitor A alleen Audacious, dan kloppen de window lists per monitor perfect. Heb je geen window list op monitor B, dan zie je op de window list van monitor A alle windows, ook die van monitor B. Dat is slim.

Het was wel jammer dat ie dat panel toen de monitor niet op de laptop was aangesloten gewoon op m'n laptopscherm zette, en toen had ik 2 panels boven elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269399

Ik zie hier wat reacties mbt dat dual screen lekker zou werken onder Ubuntu, maar als ik een presentatie moet geven, en ik wil dat met mijn eigen Ubuntu laptop doen, dan moet ik eerst de beamer aansluiten, dan X herstarten (of uitloggen) en dan krijgt mijn scherm de resolutie van de beamer en springt het beeld op de beamer aan. Nu ben ik al lang blij dat het werkt natuurlijk, maar je zou toch gewoon een scherm/beamer moeten kunnen aansluiten zonder X te herstarten... Met die screen resolution tool kom je ook niet ver, de laatste keer dat ik dat probeerde moesten er dingen mbt virtual resolution aan xorg.conf worden toegevoegd. Dat is normaal gesproken niet zo erg, maar de virtuele resolutie verandert natuurlijk ook per beamer. Kortom, het is nog een beetje gehannes dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Dat wat jij wilt is plug 'n play. Dat zou komen in de laatste versie van X.org, maar dat hebben ze niet gered. Nu staat het nog op de roadmap van aankomende versie, maar ik vraag me af of dat gaat lukken. Ze zijn al best ver met het automatisch detecteren (hence het niet meer nodig hebben van je xorg.conf).

Maar het project is niet populair, moeilijk om te begrijpen (en daarom als rookie in te stappen) en dus gaat de ontwikkeling traag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:08

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Anoniem: 269399 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 22:51:
Ik zie hier wat reacties mbt dat dual screen lekker zou werken onder Ubuntu, maar als ik een presentatie moet geven, en ik wil dat met mijn eigen Ubuntu laptop doen, dan moet ik eerst de beamer aansluiten, dan X herstarten (of uitloggen) en dan krijgt mijn scherm de resolutie van de beamer en springt het beeld op de beamer aan. Nu ben ik al lang blij dat het werkt natuurlijk, maar je zou toch gewoon een scherm/beamer moeten kunnen aansluiten zonder X te herstarten... Met die screen resolution tool kom je ook niet ver, de laatste keer dat ik dat probeerde moesten er dingen mbt virtual resolution aan xorg.conf worden toegevoegd. Dat is normaal gesproken niet zo erg, maar de virtuele resolutie verandert natuurlijk ook per beamer. Kortom, het is nog een beetje gehannes dan.
Welke kaart gebruik jij? Mijn Laptop( nu bij de reparatie service van HP ;( ) had een Nvidia kaart. Met de laatste Ubuntu en dus ook automatisch de laatste X.org werkte het gewoon heel rap via nvidia controlpanel. Dit was echt een kwestie van klik klik automatische resolutie detectie. Hij deed dat zelfs goed met Compiz :D Wobly naar linker scherm en wobly naar beamer _/-\o_

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269399

Touchdomex schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 22:58:
[...]

Welke kaart gebruik jij? Mijn Laptop( nu bij de reparatie service van HP ;( ) had een Nvidia kaart. Met de laatste Ubuntu en dus ook automatisch de laatste X.org werkte het gewoon heel rap via nvidia controlpanel. Dit was echt een kwestie van klik klik automatische resolutie detectie. Hij deed dat zelfs goed met Compiz :D Wobly naar linker scherm en wobly naar beamer _/-\o_
Ik kies altijd laptops met een intel graka omdat de drivers opensource zijn. In dit geval een intel X3100 (GM965 dacht ik) Maar ik begin toch wel de voordelen van nvidia in te zien. Ondanks het grote nadeel dat de drivers dan niet open source zijn, kun je wel relaxed opengl applicaties draaien op compiz en (blijkbaar) dualscreenen...

Overigens, mijn desktop heeft wel een Nvidia kaart maar da's een Geforce TI4600 en die kan met zijn legacy drivers helaas niet omgaan met de nieuwste Xorg. Verder wel chill dat die het superrap doet met alle compiz toeters en bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik ben er nu ook wel een beetje achter... If you like linux, you almost got to hate Ati :(

Met mijn HD4870X2 krijg ik maar geen goede support voor Multi-monitor. En als ik het dan draaien heb, is het nadat ik de PC een tijd alleen gelaten heb bij terugkomst weer helemaal verkloot. Dan moet ik uitloggen om het weer te fixen. Dat heb ik nu trouwens zelfs met single monitor (dual heb ik al opgegeven). Ik gebruik Envy omdat de drivers van ati.amd.com niet eens wilde installeren (terwijl ze Ubuntu notabene ondersteunen).
Tuurlijk, onder Windows is het een prachtkaart en de performance is ronduit geweldig, maar ik draai primair Ubunut en ik wil geen gezeik.

Ik denk dat ik mijn kaar maar weer ga verkopen (verkoper wilde hem niet meer terug, hij is 2 maanden oud) :( Met mijn Nvidia 7800GT (vorige PC) had ik nergens last van. Ik hoop dat dat met een GTX 280 ook zo zal zijn.
Damn you, ati! Damn you! :(

Iemand kaartje kopen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga voortaan voor m'n laptop juist voor een Intel-kaart, omdat die veel beter samenwerken met X.org. Met al die vernieuwingen die straks doorkomen (XRandR, KMS, DRI2, MPX) heb ik het idee dat Nvidia straks die vernieuwingen niet kan bijhouden. Hun drivers breken een hoop functionaliteit van de kernel, en doen hun eigen variant ervan (zoals bijvoorbeeld Twinview i.p.v Xinerama).

Maargoed, dat is het lange-termijn plan. Voorlopig zit ik nog wel een paar jaar met m'n huidige laptop, met een Geforce 8800M GTX. Prachtkaart, met straks ondersteuning voor OpenGL 3.0 en VDPAU (PureVideo).

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 69437 op 24-12-2008 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Anoniem: 269399 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 22:51:
Virtual resolution hoef je alleen maar te veranderen als die te klein is. Standaard staat hij op 2048x2048 geloof ik, wat te weinig is voor dual-screen. Dus de eerste keer sluit je je beamer aan, ga je naar Screen Resolution, stel je het in zoals je wilt hebben, en moet je herstarten voor de gewijzigde virtual resolution. De volgende keren hoef je alleen in Screen Resolution het scherm aan te vinken, en het werkt :) Tenzij je de resolutie hoger instelt dan de vorige keer dus, maar je kan xorg.conf ook handmatig aanpassen zodat al je beamers werken.

Vergeet trouwens niet alles van OpenOffice af te sluiten, want die detecteert nieuwe schermen alleen na een herstart. En dan komt je presentatie niet op de beamer maar op je beeldscherm ;) in OOo zit een optie op welk scherm je je presentatie wilt geven. En vergeet niet dat wobbly windows met de GPL driver van ATi niet werken bij dual screen.

• DizzyVacation
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Paar weken geleden ook maar een de overstap gemaakt van windows naar ubuntu.
Ik installeer al drie releases ubuntu naast mn windows, maar toch blijf ik steeds op windows werken.
Laatst natuurlijk weer, maar eens even ingegrepen en mn grub config op saved gezet.

Ik heb alleen nog een raar probleem met mijn muis, soms als ik in firefox met de rechter muisknop op een link druk opent, dan opent hij deze link vanzelf in een nieuw tabblad of start evolution om de link te versturen. Dit doet hij constant totdat ik met rechts naast een link klik.

Verder zit er in ubuntu standaard wel een handig osd schermpje voor je geluid, maar is deze er ook voor je wifi/bluetooth switch/key en voor de helderheid van je scherm?

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
IngmarBlonk schreef op donderdag 25 december 2008 @ 00:42:
Verder zit er in ubuntu standaard wel een handig osd schermpje voor je geluid, maar is deze er ook voor je wifi/bluetooth switch/key en voor de helderheid van je scherm?
Op mijn laptop (T60p) krijg ik ook een OSD als ik helderheid instel. Alle Fn-knoppen werken ook out-of-the-box. Er zit alleen geen knop op om wifi aan en uit te zetten, dus ik weet niet of daar een OSD voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

IngmarBlonk schreef op donderdag 25 december 2008 @ 00:42:
Hangt af van je notebook: bij mijn NEC Versa P550 werken die knoppen in de hardware, en kan he tOS dus niet zien of er iets gebeurt.

Een mooie verbetering zou zijn om een virtuele statusled in je panel te zetten, moet ik nog eens uitzoeken :) Een echte led voor bluetooth, wifi, en dat soort meuk heeft hij namelijk niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
MBV schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 09:40:
[...]

Een mooie verbetering zou zijn om een virtuele statusled in je panel te zetten, moet ik nog eens uitzoeken :) Een echte led voor bluetooth, wifi, en dat soort meuk heeft hij namelijk niet :(
Ze zijn in de kernel bezig voor voor led support (met HAL): http://dkukawka.blogspot....or-linux-leds-kernel.html

Het zal kunnen betekenen dat het aansturen van leds in sommige gevallen vanuit de software zou kunnen sturen, alsof het een backlight is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:16

jmk

Ik wilde gisteren in wat verloren uurtjes Ubuntu op mijn EEE 1000H netbook zetten. Niet de "netmix" versie maar gewoon Ubuntu desktop, daarna een aangepaste kernel installeren

Ik kon hem helaas niet installeren.
De "partition manager" onder de installatie gaf een leeg scherm.
Ook de Windows_XP partitie was niet zichtbaar als ik die wilde browsen.

Wanneer ik Windows XP tijdens het opstarten onderbrak(powerknop inhouden) zie je onder Ubuntu wel alle partities maar dan geeft hij een error tijdens het mounten van de Windows XP partitie. Je kon dat dan forceren, maar dat heb ik niet gedaan. Dat komt allemaal omdat windows niet goed is afgesloten denk ik.

Misschien is er iets niet goed met mijn partitie-indeling. Hoe fix ik dat?
Ik heb er geen vertrouwen in dat de dualboot met XP goed gaat als ik in de live-omgeving van Ubuntu niet kan bladeren door mijn XP partitie.

Wat ik nog ga proberen: Booten met Gparted, check/repair errors.

Vreemde is dat ik in XP nergens last van heb...

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:10
Ben benieuwd hoe het afloopt voor je met je 1000H. Ik ga voor mn zus op der Eee900 ook linux zetten..

Alleen ik weet niet echt of ik nou zon kant en klare doe, of later de kernel aapas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

mithras schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 11:52:
[...]
Ze zijn in de kernel bezig voor voor led support (met HAL): http://dkukawka.blogspot....or-linux-leds-kernel.html

Het zal kunnen betekenen dat het aansturen van leds in sommige gevallen vanuit de software zou kunnen sturen, alsof het een backlight is :9
Ik bedoelde dat ik maar 6 leds heb: hdd, num/scroll/capslock, batterij en power. Geen led voor wifi en bluetooth, ook geen OSD daarvoor. Ik zou dus een 'led' in een van de panels willen die de status van wifi aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
MBV schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 14:07:
[...]

Ik bedoelde dat ik maar 6 leds heb: hdd, num/scroll/capslock, batterij en power. Geen led voor wifi en bluetooth, ook geen OSD daarvoor. Ik zou dus een 'led' in een van de panels willen die de status van wifi aangeeft.
Daarvoor heb je toch knetworkmanager of nm-applet? Bij mij is er een verschil tussen 'verbonden' (wifi of eth), 'niet verbonden' of 'wireless uitgeschakeld' (beter eigenlijk: netwerk uitgeschakeld). En het uitschakelen van het netwerk doet gelijk mijn wifi uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-06 18:22

Het is dus geen vragen topic ;)

Maak rustig even een nieuw topic en laat vooral ook even zien welke oplossingen je al geprobeerd hebt :)

[ Voor 88% gewijzigd door Pim. op 27-12-2008 17:03 ]

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

mithras schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 14:41:
[...]
Daarvoor heb je toch knetworkmanager of nm-applet? Bij mij is er een verschil tussen 'verbonden' (wifi of eth), 'niet verbonden' of 'wireless uitgeschakeld' (beter eigenlijk: netwerk uitgeschakeld). En het uitschakelen van het netwerk doet gelijk mijn wifi uitschakelen.
Ik zie het verschil tussen 'verbonden via eth0 met wifi aan' en 'verbonden via eth0 met wifi uit' zo slecht ;) Ook het verschil tussen 'geen netwerk met wifi uit' en 'geen netwerk met wifi aan' is mij nog nooit opgevallen :? Uitschakelen van wifi doe ik altijd met fn+f2, ik zou eens moeten kijken of dat nog verschil maakt in accuverbruik.

En wat ronduit irritant is: nm-applet gaat niet zoeken naar nieuwe netwerken zodra je wifi aanzet :(

@hierboven: als je in console zit met ubuntu, dan kan je de desktop-omgeving zo afsluiten:
- uitloggen, je krijgt nu het inlogscherm
- ctrl+alt+f1
- /etc/init.d/gdm stop (voor kubuntu: kdm ipv gdm) uitvoeren
- prutsen aan xorg.conf
- /etc/init.d/gdm start uitvoeren om weer een GUI te krijgen
- op cancel drukken als hij vraagt om de fallback-GUI te starten, ctrl+alt+f1, gdm stop, backup terugzetten, en gdm start :P

Maar waarom is dat nodig? Werken de NVidea drivers van Ubuntu niet? Zelf een .sh downloaden en installeren is een stuk lastiger, en kan een stuk meer problemen opgeven, dan de binaries uit de repositories van Ubuntu te installeren.

[ Voor 28% gewijzigd door MBV op 27-12-2008 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Zo, alles geupdate naar 8.10 en zelfs flash/geluid werkt goed in Firefox (64bits systeem, voorheen altijd ellende). Ik klaag niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Het werkt over het algemeen inderdaad allemaal veel beter dan in 8.04 (wat ik echt een slechte uitgave vond vergeleken bij voorgaande edities), 9.04 zou zich gaan richten op snelheid en gebruiksvriendelijkheid volgens mij. En dat is natuurlijk altijd mooi! Zeker omdat 8.10 sowieso al vlotjes genoeg is, maar sneller is natuurlijk altijd beter (zonder verlies van gewenste functionaliteit).

Flash vind ik nog steeds maar matig. Als ik videos bekijk op Blip.tv gaat het met horten en stoten (eigenlijk onkijkbaar, Youtube en Revver gaan trouwens weer wel goed maar de kwaliteit is vaak stukken lager) terwijl de resolutie helemaal niet hoog is en deze laptop kan 480p filmpjes best soepel afspelen (zelfs streaming, vanaf Apple's site). Verre van efficient dus, 'k weet niet of dat in Windows wat soepeler loopt maar dat doet er ook niet zo heel erg toe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Het heeft te maken met de compressietechniek, denk ik. Kijk maar naar 20 filmpjes van dumpert.nl: de ene gaat soepel op hoge resolutie, de andere gaat niet met een lage resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
MBV schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 11:21:
Het heeft te maken met de compressietechniek, denk ik. Kijk maar naar 20 filmpjes van dumpert.nl: de ene gaat soepel op hoge resolutie, de andere gaat niet met een lage resolutie.
Dat zou ook nog wel kunnen, maar dan gebruiken ze hele zware codecs? Zwaarder dan quicktime? Op zich niet onlogisch om bandbreedte te besparen maar ik heb niet zoveel aan die filmpjes als ze met horten en stoten afspelen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Cyphax schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 11:18:
Het werkt over het algemeen inderdaad allemaal veel beter dan in 8.04 (wat ik echt een slechte uitgave vond vergeleken bij voorgaande edities), 9.04 zou zich gaan richten op snelheid en gebruiksvriendelijkheid volgens mij. En dat is natuurlijk altijd mooi! Zeker omdat 8.10 sowieso al vlotjes genoeg is, maar sneller is natuurlijk altijd beter (zonder verlies van gewenste functionaliteit).

Flash vind ik nog steeds maar matig. Als ik videos bekijk op Blip.tv gaat het met horten en stoten (eigenlijk onkijkbaar, Youtube en Revver gaan trouwens weer wel goed maar de kwaliteit is vaak stukken lager) terwijl de resolutie helemaal niet hoog is en deze laptop kan 480p filmpjes best soepel afspelen (zelfs streaming, vanaf Apple's site). Verre van efficient dus, 'k weet niet of dat in Windows wat soepeler loopt maar dat doet er ook niet zo heel erg toe. :)
Ik gebruik Youtube ook vaak om muziek op te zoeken, de filmpjes erbij vind ik minder boeiend :) Misschien dat een lekkere bak geheugen ook scheelt? Ik overweeg om hier ook een GB bij te zetten (zit in 1GB in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:14

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

zomertje schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 11:52:
[...]

Ik gebruik Youtube ook vaak om muziek op te zoeken, de filmpjes erbij vind ik minder boeiend :) Misschien dat een lekkere bak geheugen ook scheelt? Ik overweeg om hier ook een GB bij te zetten (zit in 1GB in)
Mja, in ieder geval niet veel. 4GB hier maar youtube en dumpert gaan nét vloeiend. Fullscreen of klein beeld lijkt in ieder geval in 8.10 minder uit te maken dan in vorige versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
zomertje schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 11:52:
[...]

Zou meer geheugen helpen denk je? Het is nogal duur voor mijn laptop (omdat ie al op leeftijd is en nog geen DDR-geheugen heeft) en ik heb nu 640MB. Youtube-filmpjes gaan altijd prima trouwens. Het is bij mij alleen Blip.tv (en die filmpjes zijn scherper maar niet groter qua formaat in pixels) en The Daily Show gaat ook niet heel soepel maar die afleveringen zijn weer veel groter.
Koetjeboe schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 11:58:
Mja, in ieder geval niet veel. 4GB hier maar youtube en dumpert gaan nét vloeiend. Fullscreen of klein beeld lijkt in ieder geval in 8.10 minder uit te maken dan in vorige versies.
Youtube net vloeiend? Da's gek, is dat Flash 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik ga trouwens weer flashblock erop zetten, of even een greasemonkey-script schrijven om google's flash banners uit te schakelen. Op nu.nl, dumpert, en diverse andere sites trekken de reclames mijn processor al helemaal vol :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007

MsG

Forumzwerver

Je kan toch gewoon adblock gebruiken? :) die blockt bij mij mooi álle reclame, ongeacht of het flash is.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
Ik krijg de sneltoetsen van foobar2000 onder wine niet voor elkaar, ik heb deze guide gevolgd:
http://www.hydrogenaudio....index.php?showtopic=54933

met wat daar staat als path en met dit als path: /home/mars/.wine/dosdevices/c:/Programma Bestanden/foobar2000/foobar2000.exe

edit:
en dit:/home/mars/.wine/drive_c/Programma Bestanden/foobar2000/foobar2000.exe

en toch werkt het niet? Iemand een idee?

[ Voor 11% gewijzigd door Mar2zz op 30-12-2008 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

staat daar ook echt foobar.exe? Ik denk namelijk dat hij in Program Files staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ja als ik die mappen via locaties navigeer wel. Program Files? dat is toch windows only..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Mar2zz schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 13:15:
Ja als ik die mappen via locaties navigeer wel. Program Files? dat is toch windows only..
En mag jij 3x raden wat Wine gaat nabootsen voor windows-programma's om zonder problemen te draaien... 8)7

Doe eens in een console:
$ ls -lh /home/mars/.wine/drive_c/Programma Bestanden/foobar2000/foobar2000.exe

Zonder de $ ervoor ;) Wat krijg je dan te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:10
Mar2zz schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 12:54:
Ik krijg de sneltoetsen van foobar2000 onder wine niet voor elkaar, ik heb deze guide gevolgd:
http://www.hydrogenaudio....index.php?showtopic=54933
Waarom gebruik je foobar2000 onder Wine/Ubuntu? Er zijn toch genoeg programma's onder linux die even goed/beter zijn?? Banshee, Rhythmbox, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
MBV? Ik snap je punt, maar wat is nu concreet een oplossing voor mij en mijn hotkeys?

bas r: foobar2000 is een mediaplayer, maar het is ook een medialibrary-organizer en dat gaat zo diep dat er geen enkel programma aan kan tippen. het was voor mij de one and only reason om bij windows te blijven, maar nu het prima in wine draait gaat er hier wat veranderen. Wil het alleen zo gebruiken als ik het onder windows gebruikte, met hotkeys dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Mar2zz schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 15:58:
MBV? Ik snap je punt, maar wat is nu concreet een oplossing voor mij en mijn hotkeys?
Jij zegt "Program Files is alleen in windows", terwijl je hier een window-programma uitvoert via wine. Dat was mijn punt.
Concreet voor je hotkeys staat eronder, wat is de uitvoer van dat commando wat ik gaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly

jelly

Arch Linux

Marzz kun je niet een nieuw topic openen voor dit probleem? Trouwens in je link staat heel duidelijk beschreven hoe je dit kan oplossen en Google is your Friend ;)

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Natuurlijk is google mijn vriend, daarom kom ik ook met die link aanzetten. Andere tut's gevonden met google verwijzen daar ook naar. Maar ik ben achter het probleem, de mediaplayerhotkeys van mijn toetsenbord werken ook niet met andere audioplayers, waar ze gewoon zouden moeten werken. In 8.04 heb ik dat eens opgelost, weet niet meer precies hoe, maar daar kom ik nog wel achter.

Deze intrepid heeft iets vaags, wat ik in hardy niet had. De oranje kleur op vensterbalken valt heel vaak weg, alsof ik een slechte skin gebruik ofzo. Ook de minimize, maximize en close button van vensters zijn dan onzichtbaar, totdat ik met mijn muis erover heen ga. Dit heb ik met alle thema's die standaard in het pakket zitten. Ik gebruik de recentste restricted-nvidia-driver, maar als ik die deactivate dan gebeurt het ook. Vage boel, al is het alleen maar storend. Is dit een intrepid iets, of is het een mar2zz-iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly

jelly

Arch Linux

Mar2zz schreef op woensdag 31 december 2008 @ 09:17:
Natuurlijk is google mijn vriend, daarom kom ik ook met die link aanzetten. Andere tut's gevonden met google verwijzen daar ook naar. Maar ik ben achter het probleem, de mediaplayerhotkeys van mijn toetsenbord werken ook niet met andere audioplayers, waar ze gewoon zouden moeten werken. In 8.04 heb ik dat eens opgelost, weet niet meer precies hoe, maar daar kom ik nog wel achter.

Deze intrepid heeft iets vaags, wat ik in hardy niet had. De oranje kleur op vensterbalken valt heel vaak weg, alsof ik een slechte skin gebruik ofzo. Ook de minimize, maximize en close button van vensters zijn dan onzichtbaar, totdat ik met mijn muis erover heen ga. Dit heb ik met alle thema's die standaard in het pakket zitten. Ik gebruik de recentste restricted-nvidia-driver, maar als ik die deactivate dan gebeurt het ook. Vage boel, al is het alleen maar storend. Is dit een intrepid iets, of is het een mar2zz-iets?
Geen idee draai geen ubuntu, maar vensters waarvan de buttons verdwijnen etc. klinkt als een compiz probleem, draai je compiz fusion??

Als je multimedia keys niet aan te spreken zijn met ubuntu apps dan kan dat ook niet met foobar, om te testen of ze worden gedetecteerd open een terminal en druk de media keys in als je ouput krijg een vage code bijvoorbeeld "0x23" Dan kun je die binden met System -> Prefenrences -> Keyboard & Shortcuts.

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maleadt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-07 20:18
Mar2zz schreef op woensdag 31 december 2008 @ 09:17:

Ik had dit ook op 1 van mijn PC's, bleek een conflict tussen nvidia-restricted en nieuwste xorg te zijn. Zie dit topic, blijkbaar helpt het om van window manager te veranderen. Wel vreemd dat je het ook zonder restricted driver krijgt, gebruik je dan nv of vesa?

EDIT: probeer dit ook eens.

[ Voor 3% gewijzigd door maleadt op 31-12-2008 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-07 05:06
Wine/Foobar +1 :)

Er lopen ook een paar threads op ubuntuforums.org over foobar en encoderen/converten....

Het is bv. heel goed mogelijk om onder wine met foobar de win32 aoTuV ogg encoder te gebruiken, en da's iets waar best wel wat mensen interesse in hebben.....
ik zal hydrogen ook eens checken.

Foobar onder wine is voor mij de reden om nu eindelijk ubuntu als mijn primair OS te gebruiken, xp alleen nog voor wat gamen...jammer genoeg straks wel weer voor ableton ( als ie weer werkt, hij is gelocked door die Duitsers omdat je 'm maar 3x of zo mag unlocken. Iets te vaak OS'en erop en eraf gelazerd ;) )
Pagina: 1 2 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een topic om ervaringen uit te wisselen!!! Stel vragen in een apart topic om antwoorden vindbaar te houden !!!
vergeet ook niet even de topicstart door te lezen