Het HTC Touch HD "Blackstone" Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 133.434 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 15:32
allard_070 schreef op maandag 08 december 2008 @ 20:37:
[...]

Ik ben benieuwd wat je ervaring is, en of hij daadwerkelijk beter als de bijgeleverde screenprotector.
Zou je je ervaringen kunnen posten als je hem hebt?
Ik kan je nu alvast vertellen dat hij veel beter zal zijn dat het meegeleverde pruts ding. ;) Invisible shields staan erg goed bekend dus dat zal wel goed zitten.

Mijn ervaringen post ik zeker weten.

Ik merk dat een hoop mensen die last hebben van bugs in bijv TFL3D of rare GPS perikelen hebben na een harde reset hiervan verlost zijn (zie ook posts op XDA). Toch vreemd? Als je je toestel net uit de doos hebt zou hij toch in dezelfde staat moeten verkeren als na een harde reset? 8)7

De agenda bug die al eerder genoemd is heb ik ook. Ook heb ik nog steeds (ondanks de hotfix) last van freezes (wel minder vaak).

Van dit soort onderwerpen word ik overigens wel weer een beetje verdrietig: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=442712 Ik dacht dat HTC na de regen van klachten bij het afwezig zijn van grafische drivers in het verleden wel beter zouden moeten weten, maar ze hebben het toch weer geflikt! Kunnen we weer gaan wachten tot Coreplayer dit regelt (waarschijnlijk voor een groot deel door reverse enginering) of de teams van uber nerds van XDA. |:(

Update: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=456571 Coreplayer 1.3 is gereleased! Maar geen hardware graphic support voor de HD. :'(

[ Voor 5% gewijzigd door -TheNose- op 09-12-2008 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-03 09:34
geofra schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:34:
[...]

Ik heb hier dezelfde versie. Maar een hard reset lijkt mij geen goede oplossing, dan ben ik alle instellingen en programma's kwijt. En daarnaast lijkt mij dat de fout in de software zit en dus wel even weg is met een hardreset, maar wanneer je je agenda weer gaat gebruiken komt hij vanzelf weer naar boven.

Het is even niet anders, het is maar even wachten op een update.
Mee eens! een hardreset zal niets uithalen (of we hebben beiden een corrupt stukje software geïnstalleerd...).
Ik denk dat ik de oplossing heb: ik heb een dagelijkse afspraak ingevoerd om 0.00 uur tot 0.00 uur met als onderwerp 'spatie', en geen reminders enzo. Omdat schijnbaar een agenda item triggert...zal hij snachts zichzelf verversen. Morgenochtend weeet ik of het werkt! (en die extra regel kan ik wel mee leven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 12:47

CSB

:D

Waterpower schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 01:11:
[...]

Ik heb al 3 weken hetzelfde probleem. Mijn telefoon wordt wel herkent door mijn laptop (Vista 32bits) maar niet door mijn desktop (Vista 64 bits) De 1e keer syncen lukte wel. Ik heb hetzelfde geprobeerd +
Het apparaat verwijderd uit de apparaatbeheer + Windows mobile apparaatbeheer verwijderd en opnieuw geinstalleerd en daarna het apparaat weer aangesloten. Geen succes. :(
Ik had precies hetzelfde. Wat denk je? Andere usb kabel en het werkte wel. :S

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeextreme
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-10-2021
Heeft iemand al de Zagg Invisible Shield screenprotector voor de Touch HD al binnen? En zo ja, wat zijn hier de bevinden over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpower
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:46
CSB schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 09:04:
[...]

Ik had precies hetzelfde. Wat denk je? Andere usb kabel en het werkte wel. :S
Je bent de held van de dag! Ik heb in wat dozen gezocht en nog een USB kabel gevonden. En na nog wat pielen wilde het synchronisatiecentrum eindelijk weer met mijn touch praten... thanks! _/-\o_

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
Waterpower schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 10:18:
[...]

Je bent de held van de dag! Ik heb in wat dozen gezocht en nog een USB kabel gevonden. En na nog wat pielen wilde het synchronisatiecentrum eindelijk weer met mijn touch praten... thanks! _/-\o_
Er kan er maar één de held van de dag zijn en dat is BIOTEX ! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-06 07:04
Ik heb het nieuwste SPB keyboard geinstalleerd, de trail versie, en die typt echt PERFECT!!

Ik heb alleen het probleem dat bij het draaien van het scherm (bijvoorbeeld bij Opera) het programma wordt afgesloten, oftewel, ik kan alleen maar 'staand' internetten. Ook bij GSen is het probleem hetzelfde.

Bovendien werkt het woordenboek niet, terwijl dat wel goed is ingesteld.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-09-2024
-CKY2K- schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 07:41:
[...]

Ik kan je nu alvast vertellen dat hij veel beter zal zijn dat het meegeleverde pruts ding. ;) Invisible shields staan erg goed bekend dus dat zal wel goed zitten.

Mijn ervaringen post ik zeker weten.

Ik merk dat een hoop mensen die last hebben van bugs in bijv TFL3D of rare GPS perikelen hebben na een harde reset hiervan verlost zijn (zie ook posts op XDA). Toch vreemd? Als je je toestel net uit de doos hebt zou hij toch in dezelfde staat moeten verkeren als na een harde reset? 8)7

De agenda bug die al eerder genoemd is heb ik ook. Ook heb ik nog steeds (ondanks de hotfix) last van freezes (wel minder vaak).

Van dit soort onderwerpen word ik overigens wel weer een beetje verdrietig: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=442712 Ik dacht dat HTC na de regen van klachten bij het afwezig zijn van grafische drivers in het verleden wel beter zouden moeten weten, maar ze hebben het toch weer geflikt! Kunnen we weer gaan wachten tot Coreplayer dit regelt (waarschijnlijk voor een groot deel door reverse enginering) of de teams van uber nerds van XDA. |:(

Update: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=456571 Coreplayer 1.3 is gereleased! Maar geen hardware graphic support voor de HD. :'(
Inderdaad. Heel ironisch om te zien hoe de BB Storm op dit moment de beste video playback heeft, super crisp en smooth, terwijl BB bekend staat om haar geweldige zakentelefoons. De Touch HD, daarentegen, heeft als naam "HD" en heeft (vooralsnog) slechte videoprestaties. Erg jammer hoor, moet ik zeggen...

Alles aan deze smartphone werkt perfect, behalve de dingen waarmee HTC juist adverteert?

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:06
Of ik heb enorm geluk, of iedereen probeert echt HD content af te spelen ofzo.
Ik download (bijvoorbeeld) gewoon een DivX uit een nieuwsgroep, kopieer hem naar m'n telefoon, en speel hem perfect af via CorePlayer. Dus ik herken echt niks van klachten over haperende video's.

M'n Brodit 968870 is binnen. Active holder met cigarette plug voor in de auto, plus bijpassende Brodit ProClip.
Afbeeldingslocatie: http://rfa.tweakdsl.nl/brodit_small.jpg
Zo meteen maar eens kijken hoe het allemaal past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Vatt schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 15:17:
Ik download (bijvoorbeeld) gewoon een DivX uit een nieuwsgroep, kopieer hem naar m'n telefoon, en speel hem perfect af via CorePlayer. Dus ik herken echt niks van klachten over haperende video's.

M'n Brodit 968870 is binnen. Active holder met cigarette plug voor in de auto, plus bijpassende Brodit ProClip.
[afbeelding]
Ik gebruik deze alweer een paar dagen naar alle tevredenheid. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:34

[afbeelding]
Kun je je ROM-versie eens opzoeken? En die DivX, zijn dat grote bestanden met een behoorlijke bitrate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-12-2024
The_Thijs© schreef op maandag 08 december 2008 @ 14:18:
Ik heb net mijn Touch HD binnen maar ik kom niet eens langs het uitlijnen van het scherm bij de eerste keer opstarten..... Ik heb al een soft reset geprobeerd en een hard reset werkt niet want dan gaat het toestel simpelweg uit bij het indrukken van de aan/uit knop.
Bij het uitlijnen gaat het kruije weer naar het midden bij het aanraken van de 4de hoek en begint het hele procces weer opnieuw.
Iemand een idee hoe ik verder kom?
je moet met je stylus precies in het midden van het kruisje tikken dan in elke hoek, en als je het goed gedaan hebt start het op.

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149100

-CKY2K- schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 16:55:
[...]

Ik gebruik deze alweer een paar dagen naar alle tevredenheid. _/-\o_
Kun je ook eens een plaatje laten zien na installatie, dan is goed te zien hoe een en ander er uit ziet.
Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Anoniem: 149100 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 17:59:
[...]

Kun je ook eens een plaatje laten zien na installatie, dan is goed te zien hoe een en ander er uit ziet.
Bedankt alvast.
Internet staat vol met dit soort voorbeelden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-09-2024

[afbeelding]
Je hebt geen mazzel hoor :) Blijkbaar beschouw jij die films die smooth lopen als goed, maar ik niet. Niet als je naar de concurrentie kijkt. Niet als een toestel 'HD' heet, en het hele High-Definition gebeuren een van de speerpunten van de reclamecampagne is.

@IceEyz: die films zijn duidelijk lage(re) resolutie en bitrate, ik heb op XDA iets van 40 pagina's doorgelezen over dit onderwerp en het komt er op neer dat je een beperkte kwaliteit op je scherm kan toveren als je een 100% smooth video wilt, in tegenstelling tot de Storm, waar je een soort van mini-Full HD scherm tot je beschikking hebt en crisp videos hebt die zonder enige vorm van lag afspelen.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JitzeB
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-01-2021
Jedi_Pimp schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 19:41:

@IceEyz: die films zijn duidelijk lage(re) resolutie en bitrate, ik heb op XDA iets van 40 pagina's doorgelezen over dit onderwerp en het komt er op neer dat je een beperkte kwaliteit op je scherm kan toveren als je een 100% smooth video wilt, in tegenstelling tot de Storm, waar je een soort van mini-Full HD scherm tot je beschikking hebt en crisp videos hebt die zonder enige vorm van lag afspelen.
als ik op de site van Blackberry kijk dan zie ik letterlijk: High resolution 480 x 360 pixel color display

Dat High Resolution valt dus alles mee vergeleken met de HD. daarnaast: ik verwacht dat de HD video's in deze resolutie ook wel aardig afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Nogmaals, de HD speelt één bepaald formaat vrijwel vlekkeloos af. Zie de StartPost voor details.

Nadeel is dus wel dat je er zelf voor moet coderen. De eerste topics op xda zijn al geopend, over het toevoegen van hardware-ondersteuning via drivers voor 3D en videoversnelling. Voor de Polaris is ze dat gelukt, hopelijk komt de HD ook aan de beurt!

Iets heel anders waar ik zojuist tegen aan liep: ThrottleLock. Ken je dat unlockmechanisme van Android? Dat is dit dus ook. Ga nu installeren en kijken of het lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248533

Kent of gebruikt iemand WIMP (Where Is My Phone)???

With mobile phone crime an ever increasing problem, W.I.M.P. offers an advanced phone tracking security system.

In the event of your phone being lost or stolen, you can simply send a specially formatted SMS text message to the phone and the W.I.M.P software will silently intercept it. W.I.M.P. will then send back a message containing the phone's GPS location in a format which can be entered into any common mapping application.

OK - so someone steals your phone. What is the first thing they're going to do? Change the SIM card right? The W.I.M.P. application will automatically detect a change in the SIM card and send you a text message containing the new number. You can then use that number to track the device's location or even ring the phone!

http://www.wimp-software.co.uk/faq.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:40
Mensen,

Ik loop tegen het volgende probleem aan.

Ik heb op mijn SD kaart een mapje aangemaakt genaamd Muziek.
Binnen deze map heb ik weer een map gemaakt met als naam Artiest - Albumnaam. Uiteraard heb ik in die map de mp3's gezet.

Via MP3TAG heb ik de albumhoes toegevoegd aan de mp3's alleen geeft de TF3D media player de albumhoes niet weer.

Wat gaat of doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
micheldenhaag schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 08:59:
[...]

Mee eens! een hardreset zal niets uithalen (of we hebben beiden een corrupt stukje software geïnstalleerd...).
Ik denk dat ik de oplossing heb: ik heb een dagelijkse afspraak ingevoerd om 0.00 uur tot 0.00 uur met als onderwerp 'spatie', en geen reminders enzo. Omdat schijnbaar een agenda item triggert...zal hij snachts zichzelf verversen. Morgenochtend weeet ik of het werkt! (en die extra regel kan ik wel mee leven)
en deze workaround werkt! :9 nu proberen of een onzichtbare Task hetzelfde resultaat geeft! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 10:41
Ik ben op zoek naar een nieuwe PPC, en de Touch HD lijkt me een goede keus. Ik heb wel twee vragen

Werkt de HD goed met TomTom 7 (hoe gaat dat met het 800x480 scherm bijvoorbeeld?)

Werkt de HD probleemloos met een Parrot ck3100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268120

buddow schreef op woensdag 10 december 2008 @ 12:02:
Ik ben op zoek naar een nieuwe PPC, en de Touch HD lijkt me een goede keus. Ik heb wel twee vragen

Werkt de HD goed met TomTom 7 (hoe gaat dat met het 800x480 scherm bijvoorbeeld?)

Ik kan je 2e vraag helaas niet beantwoorden, maar Tomtom 7.910 build 9185 werkt bij mij erg goed. Het enige 'probleem' dat ik kan ontdekken is dat de knoppen bij het keuzemenu van Landen/Steden/Straten uitgerekt zijn, maar dit vind ik persoonlijk niet hinderlijk. Het werkt goed full screen zoals hier ook te zien is
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/31165585

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruikenzeiker
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-12-2024
buddow schreef op woensdag 10 december 2008 @ 12:02:

TomTom 7 werkt heel goed op de HD.

Ik heb zelf een Parrot CK3200 carkit en die werkt probleemloos met de HD, dus ik verwacht dat dit ook geldt voor de CK3100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:18

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

IceEyz schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 16:57:
[...]

Kun je je ROM-versie eens opzoeken? En die DivX, zijn dat grote bestanden met een behoorlijke bitrate?
Ik speel met CorePlayer 1.2.5 ook de normale bekende afleveringen af van bijvoorbeeld Heroes. Niet echt HD dus (350Mb files) maar dat speelt gewoon goed. Helaas inderdaad nog geen ondersteuning voor .srt en uiteraard nog geen hardware acceleratie, maar het gaat wel....

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258500

Anoniem: 268120 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 12:06:
[...]

Ik kan je 2e vraag helaas niet beantwoorden, maar Tomtom 7.910 build 9185 werkt bij mij erg goed. Het enige 'probleem' dat ik kan ontdekken is dat de knoppen bij het keuzemenu van Landen/Steden/Straten uitgerekt zijn, maar dit vind ik persoonlijk niet hinderlijk. Het werkt goed full screen zoals hier ook te zien is
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/31165585
Er stond toen de QVGA versie erop. Heb nu de VGA (black) versie erop staan. Staat ook nog een filmpje op Youtube ervan.

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/xgglqf.jpgAfbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/20kuhhe.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/30lpcvc.jpgAfbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/34y4lk8.jpg

Mijn HD werkt igv met de Parrot CK 3100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
Bedankt voor de antwoorden! als ik een goede deal kan maken dan wordt dit ''m!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107739

OK - so someone steals your phone. What is the first thing they're going to do? Change the SIM card right? The W.I.M.P. application will automatically detect a change in the SIM card and send you a text message containing the new number. You can then use that number to track the device's location or even ring the phone!
Klinkt goed, maar als de sim kaart veranderd wordt, naar welk nummer moet deze wijziging dan gestuurd worden? je bent op dat moment niet meer in het bezit van de eigen SIM en je nieuw nog te krijgen (Pre-paid) nummer moet je meestal dan nog gaan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Ik heb iets vaags; Ik heb gisteren wat MP3's verwijderd van mijn SD card. Nu staat er in TouchFlo nog steeds dat die mp3's erop staan, maar ze werken uiteraard niet. Weet iemand waar deze info wordt opgeslagen? Dan kan ik dat verwijderen in de hoop dat TouchFlo dan die lijst vernieuwd o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154591

Ik ben ook van plan deze mooie smartphone aan te schaffen bij een verlenging van mijn abo. Heb echter één vraagje. Ben aan 't zoeken geweest, hier op via google, maar niks kunnen vinden:

Is het mogelijk om via Wifi je agenda en contacten te synchroniseren met Outlook? Ik gebruik Vista Home Premium op de PC. Iemand enig idee of dit kan zonder 'm te hoeven aansluiten?

Hoop ook dat dit apparaat goed connect met de bluetooth in m'n Ford Focus, maar de HTC s710 deed dat goed, dus heb goede moed dat 't met deze ook goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CSB schreef op woensdag 10 december 2008 @ 14:28:
Ik heb iets vaags; Ik heb gisteren wat MP3's verwijderd van mijn SD card. Nu staat er in TouchFlo nog steeds dat die mp3's erop staan, maar ze werken uiteraard niet. Weet iemand waar deze info wordt opgeslagen? Dan kan ik dat verwijderen in de hoop dat TouchFlo dan die lijst vernieuwd o.i.d.
FF naar windows media player gaan en daar de "bibliotheek vernieuwen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
is die opera browser eigenlijk standaard op de HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Anoniem: 107739 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 14:15:
[...]

Klinkt goed, maar als de sim kaart veranderd wordt, naar welk nummer moet deze wijziging dan gestuurd worden? je bent op dat moment niet meer in het bezit van de eigen SIM en je nieuw nog te krijgen (Pre-paid) nummer moet je meestal dan nog gaan regelen.
Daarom moet je ook het 06 nummer instellen die het berichtje moet ontvangen.
ook daarom is een vriendin handig :9

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-04 17:53

DeMoN

Pastafari

buddow schreef op woensdag 10 december 2008 @ 15:29:
is die opera browser eigenlijk standaard op de HD?
ja

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233718

EWK schreef op woensdag 10 december 2008 @ 15:33:
[...]

Daarom moet je ook het 06 nummer instellen die het berichtje moet ontvangen.
ook daarom is een vriendin handig :9
Ik zou eerder een broer of vader daarvoor gebruiken hoor,
die vriendin ben je vanzelf een keer beu ;)

En ik heb het ook draaien, maar ik heb het nog niet getest, zou ik eigenlijk eens moeten doen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Anoniem: 258500 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 15:24:
[...]

FF naar windows media player gaan en daar de "bibliotheek vernieuwen".
Ok, heb ik gedaan. Toch heeft Touchflo nog steeds al die oude entries in zijn bibliotheek staan... Er moet ergens een xml ofzo worden weggeschreven die dit bijhoudt.

Edit: Never mind. De file staat in Application Data\HTC\Audiomanager_eng\Audiomanager_eng.vol. Die moet je renamen naar .bak ofzo en daarna soft reset. Done.

[ Voor 18% gewijzigd door CSB op 10-12-2008 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruikenzeiker
CSB schreef op woensdag 10 december 2008 @ 15:50:
[...]

Ok, heb ik gedaan. Toch heeft Touchflo nog steeds al die oude entries in zijn bibliotheek staan... Er moet ergens een xml ofzo worden weggeschreven die dit bijhoudt.
Een soft reboot wil ook wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Anoniem: 258500 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 12:52:
[...]

Er stond toen de QVGA versie erop. Heb nu de VGA (black) versie erop staan. Staat ook nog een filmpje op Youtube ervan.

[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]

Mijn HD werkt igv met de Parrot CK 3100.
Ik draai ook de 7.9 vga black versie maar mijn TomTom ziet er wel wat anders uit, heb jij wat instellingen veranderd mbt het uiterlijk van het navigatiescherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-05 18:03
Siliconen hoes is binnen. Kwaliteit is super vergeleken met oude siliconen hoesjes. Veel dikker en luxer uitgevoerd. Pasvorm is redelijk, sluit goed aan maar niet heel strak. Al met al tevreden voor 5 euro. Verwacht volgende week de Rubberized Hard Case :)

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-CKY2K- schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:20:
[...]

Ik draai ook de 7.9 vga black versie maar mijn TomTom ziet er wel wat anders uit, heb jij wat instellingen veranderd mbt het uiterlijk van het navigatiescherm?
Heb je S.S. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Even een vraagje waar ik het antwoord niet op kan vinden.

Ik zag bij de belcompany een sticker op het scherm van een HTC s740 zitten dat er werd aangeraden het toestel niet in je zak te stoppen tijdens het zitten omdat deze dan kapot zou gaan.

Is dat een standaard tekst op alle HTC toestellen of alleen bij de s740, omdat deze langer en dikker is?

M.a.w. kan een Touch HD gewoon in een broekzak?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo NL
BillSpaarbank schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:41:
Even een vraagje waar ik het antwoord niet op kan vinden.

Ik zag bij de belcompany een sticker op het scherm van een HTC s740 zitten dat er werd aangeraden het toestel niet in je zak te stoppen tijdens het zitten omdat deze dan kapot zou gaan.

Is dat een standaard tekst op alle HTC toestellen of alleen bij de s740, omdat deze langer en dikker is?

M.a.w. kan een Touch HD gewoon in een broekzak?
Een Touch HD kan prima in de broekzak, ik snap niet waar die sticker op de S740 vandaan komt.

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsOo
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-06 14:35
Heb W.I.M.P. inmiddels al weer meer dan een half jaar draaien, enorme aanrader!
Lang verhaal kort:
-werken op festival >20.000 bezoekers
-tijdens scheuren op Gator 6x4 telefoon uit broekzak gevallen
-sms met code naar eigen mobiel gestuurd -> sms terug met GPS postitie en link naar Google Maps met locatie.
-1e sms: telefoon tussen publiek -> stress!!!
-2e sms: telefoon backstage achter podium -> ok, daar was ik net...
-zoeken backstage -> geen telefoon
-3e sms: telefoon nog steeds backstage
-bellen naar eigen nummer: geen antwoord
-4e sms: telefoon onderweg naar uitgang -> chill! hij is gevonden :-)
-bellen naar eigen nummer: weggedrukt -> ok, toch maar weer stress.
-5e sms: telefoon bij uitgang
-6e sms: telefoon op parkeerplaats
-bellen naar eigen nummer: in gesprek...
-7e sms: telefoon met 50km/u op weg naar Amsterdam
-8e sms: telefoon op station in Amsterdam
-heel vaak bellen: heel vaak weggedrukt en in gesprek...
-9e sms: telefoon nog steeds op station in Amsterdam.

Ok... Damage-contol: T-mobile m'n sim laten blokkeren, dan maar telefoon kwijt maar geen zin in astronomische rekening.

Dag later kom ik thuis na afbreken festival: vriendin in de stress!
Had ze een sms met telefoonnummer en imei-nummer van een onbekende sim gekregen.

Telefoonnummer googelen -> hit!
Code weer sms-en, belt die gozer me terug.
Wist inmiddels dankzij google wie hij was en wat hij had gedaan op festival, dus even duidelijk gemaakt dat ik m'n telefoon graag terug wilde.
Hij ontkennen, ik druk opvoeren, hij nog steeds ontkennen, ik nog meer druk met wat hulp van anderen, hij nog ontkennen, ik met hulp van organisatie festival dreigen met volledige ruinatie van z'n carriere, hij ietsje toegeven.

Al met al stond hij 2 dagen later bij me voor de deur om mijn telefoon terug te geven.

Dus: aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• famod
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-06 15:29
Ivo NL schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:46:
[...]

Een Touch HD kan prima in de broekzak, ik snap niet waar die sticker op de S740 vandaan komt.
Maar wat hij zei klopt wel, heb eenzelfde ook maar snel van mn HD afgehaald. Het is vrij logisch dat door de schermgrootte het wat gevoeliger is voor krassen dan een gemiddelde portemonnee (of wat je ook normaal gesproken in je broekzak stopt). Dat wil natuurlijk niet zeggen dat hij niet past, dat doet hij makkelijk in een normale spijkerbroek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NielsOo schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:56:
Lang verhaal kort:
-werken op festival >20.000 bezoekers
-tijdens scheuren op Gator 6x4 telefoon uit broekzak gevallen
-sms met code naar eigen mobiel gestuurd -> sms terug met GPS postitie en link naar Google Maps met locatie.

[.......]

Telefoonnummer googelen -> hit!
Code weer sms-en, belt die gozer me terug.
Wist inmiddels dankzij google wie hij was en wat hij had gedaan op festival, dus even duidelijk gemaakt dat ik m'n telefoon graag terug wilde.
Hij ontkennen, ik druk opvoeren, hij nog steeds ontkennen, ik nog meer druk met wat hulp van anderen, hij nog ontkennen, ik met hulp van organisatie festival dreigen met volledige ruinatie van z'n carriere, hij ietsje toegeven.

Al met al stond hij 2 dagen later bij me voor de deur om mijn telefoon terug te geven.

Betreffende dit verhaal nog een vraagje. Wanneer de dief een hard reset uitvoert is het natuurlijk niet meer mogelijk om via een smsje dit weer terug te krijgen. Nu las ik dat ze op de Kaiser (aka TYTN II) het in de rom kunnen bakken. Dus dat het alleen door het flashen van de rom verwijderd kan worden. Weet iemand of dit ook mogelijk is bij de Touch HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:40
Misschien even een belachelijke vraag maar,

Ik was zojuist tussen mijn contacten aan het kijken en het viel me op dat mijn SIM contacten ook (opeens?) ertussen stonden. Ik meen me te herinneren dat dit voorheen NIET zo was. Of vergis ik me hierin?

Weet iemand hoe ik het zo krijg dat ze er niet tussen staan? Heb al bij de opties gekeken maar hier staat niets tussen.. Wanneer het uiteraard standaard is dat ze er tussen staan, dan houd ik dat gewoon zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Voorlopig is er nog geen HardSPL beschikbaar waarmee je Custom ROMs op je HD kan zetten. Dus Hard-Reset proof zijn deze oplossingen nog niet.

Zelf gebruik ik SmartPhoneTracker, exact dezelfde functionaliteit (getest) en gratis.

Je kan een sms terugkrijgen met de coordinaten, evenals e-mail met een directe link naar de plek op bijv. Google Maps. Werkt helemaal perfect. Simkaart-veranderen, ga ik nog proberen. Het programma checkt volgens mij één keer per dag het IMEI nummer en als dat verandert, krijg je bericht. Hoe weet ik nog niet :+. Via SMS ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Ehm heb ik wat? 8)7

http://forum.xda-develope...p?p=3023017&postcount=314 HardSPL is nu zeer dichtbij een release!

[ Voor 25% gewijzigd door -TheNose- op 10-12-2008 18:49 . Reden: Hardspl is bijna klaar... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283268

IceEyz schreef op woensdag 10 december 2008 @ 18:09:
Voorlopig is er nog geen HardSPL beschikbaar waarmee je Custom ROMs op je HD kan zetten. Dus Hard-Reset proof zijn deze oplossingen nog niet.

Zelf gebruik ik SmartPhoneTracker, exact dezelfde functionaliteit (getest) en gratis.

Je kan een sms terugkrijgen met de coordinaten, evenals e-mail met een directe link naar de plek op bijv. Google Maps. Werkt helemaal perfect. Simkaart-veranderen, ga ik nog proberen. Het programma checkt volgens mij één keer per dag het IMEI nummer en als dat verandert, krijg je bericht. Hoe weet ik nog niet :+. Via SMS ook.
Klinkt goed !, ik ga volgende week mijn HD Blackstone halen, en dan is zo'n beveiliging wel handig :) aangezien het een heel nieuw en waarschijnlijk ook onder de dieven een gewild speeltje is
Bedankt voor de tip, had er zelf nog niet aan gedacht aan GPS tracking.
Zou je misschien fotos of filmpje op youtube kunnen zetten ofzow, ben wel benieuwd hoe het in ze werk gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgimi
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-05 08:56
http://forum.xda-develope...3023017&postcount=314 HardSPL is nu zeer dichtbij een release!
Excuses voor mijn onwetendheid, maar wat is HardSPL??? Afgezien van een heleboel 'waiting, waiting' staat er maar niets in deze post over wat HardSPL dan wel mag zijn...

I'm waiting :+

[ Voor 69% gewijzigd door Sgimi op 10-12-2008 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvz6
  • Laatst online: 16-10-2021
Stop met wachten en gebruik google oid,

Check: http://wiki.xda-developer...gename=SPL%20Questions%3F

[ Voor 20% gewijzigd door wvz6 op 10-12-2008 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JitzeB
  • Laatst online: 14-01-2021
wil je het nederlands en dichtbij: de WM FAQ

Windows Mobile FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221789

Dit gaat denk ik de domste vraag worden, maar hoe kom je aan TomTom 7? Ik zie op de website dat dit voorgeinstalleerde software is, maar is dat dan ook al op de HTC touch hd? Ik krijg hem met enkele dagen binnen, maar zie nergens staan dat deze software er al op staat, maar iedereen heeft het erover.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo NL
Anoniem: 221789 schreef op woensdag 10 december 2008 @ 21:22:
Dit gaat denk ik de domste vraag worden, maar hoe kom je aan TomTom 7? Ik zie op de website dat dit voorgeinstalleerde software is, maar is dat dan ook al op de HTC touch hd? Ik krijg hem met enkele dagen binnen, maar zie nergens staan dat deze software er al op staat, maar iedereen heeft het erover.

Alvast bedankt :)
Absoluut geen voorgeinstalleerde software hoor. Dus gewoon lekker op tomtom.nl kopeee. }:O

Android fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ivo NL schreef op woensdag 10 december 2008 @ 21:53:
[...]

Absoluut geen voorgeinstalleerde software hoor. Dus gewoon lekker op tomtom.nl kopeee. }:O
Maar op de website kan je het niet kopen. Daar staat bij Navigator 7 (want daar heeft iedereen het over op dit forum) dat die voorgeinstalleerd is. ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Laatst online: 10:07
TomTom 7 kan je ook niet kopen, die is alleen via de minder legale manier verkrijgbaar ;)

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denniskrol schreef op woensdag 10 december 2008 @ 22:38:
TomTom 7 kan je ook niet kopen, die is alleen via de minder legale manier verkrijgbaar ;)
Waar dan? O-) Of hoe ongeveer? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Kijk en dat gaan en mogen we niet bespreken hier.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Inderdaad. Navigatiesoftware is gelukkig te koop, maar voor educatieve doeleinden soms ook gratis te proberen, ahum :+.

Hoe dan ook, dat is een discussie voor elders. Ook over HardSPL en Custom Roms zul je moeten uitwijken naar xda-developers.com. - De huidige GoT policy accepteert geen eigen gebakken Roms. Begrijpelijk, aangezien er copyright mee geschonden wordt en vaak ook minder legale software wordt toegevoegd. Dus zodra HardSPL echt uit is, en de eerste zelfgebakken roms de keuken uitrollen, geen links, wel discussie!

Whoppa, Groot Nieuws!
Google heeft toegevoegd aan Maps voor Windows Mobile... rampampam...:
Street View!

Alleen is er in NL nog geen straat te zien geloof ik :S

[ Voor 18% gewijzigd door IceEyz op 10-12-2008 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127169

Mensen, vandaag m'n Touch HD binnen gekregen. Vet toestel moet ik zeggen, geen problemen tot nu toe.
Iets wat me is opgevallen, weet niet of iedereen dit heeft, maar 'k ben een beetje een mieren...

Als je de klok van heel dichtbij bekijkt zie je op het tweede cijfertje van de tijd een aantal witte puntjes, lijken wel dode pixels. Je moet wel heel goed kijken hoor. Bijvoorbeeld als de tijd 23.42 is zie je het op het cijfertje 3. Twee rijen een stuk of 6-7 onder elkaar.

Heeft iedereen dit en wat zal dit eigenlijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Het is nog 4 minuten lang een tijd in de 23.xx, maar ik kan niet ontdekken wat je bedoelt.

Als je echt dode pixels hebt, zie je ze in elk programma en venster natuurlijk. Als je ze dus echt hebt, probeer ze eens stevig te masseren. Niet door het scherm drukken, maar goed heen en weer wrijven, dat helpt soms.

De nieuwe Google Maps werkt super, StreetView in San Francisco is wel grappig :).

[ Voor 46% gewijzigd door IceEyz op 10-12-2008 23:59 ]

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
HardSPL is weer een stapje verder. Kwestie van dagen nu in plaats van weken.

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 22:11
@ IceEyz: _/-\o_ voor de TS :*)

Anoniem: 282358

Kurvers schreef op woensdag 10 december 2008 @ 18:09:
Misschien even een belachelijke vraag maar,

Ik was zojuist tussen mijn contacten aan het kijken en het viel me op dat mijn SIM contacten ook (opeens?) ertussen stonden. Ik meen me te herinneren dat dit voorheen NIET zo was. Of vergis ik me hierin?

Weet iemand hoe ik het zo krijg dat ze er niet tussen staan? Heb al bij de opties gekeken maar hier staat niets tussen.. Wanneer het uiteraard standaard is dat ze er tussen staan, dan houd ik dat gewoon zo :P
Met Advanced Config Tool kun je de SIM contacten uitzetten. (Zie TS voor een linkje)

IceEyz schreef op woensdag 10 december 2008 @ 23:56:
Het is nog 4 minuten lang een tijd in de 23.xx, maar ik kan niet ontdekken wat je bedoelt.

Als je echt dode pixels hebt, zie je ze in elk programma en venster natuurlijk. Als je ze dus echt hebt, probeer ze eens stevig te masseren. Niet door het scherm drukken, maar goed heen en weer wrijven, dat helpt soms.

De nieuwe Google Maps werkt super, StreetView in San Francisco is wel grappig :).
Ik heb er nog eens goed naar gekeken. Als je goed kijkt als het toestel uit staat zie je sowieso dat het scherm uit allemaal puntjes bestaat, als er geen screenportector op zit zie je het beter.
Op het moment dat je het toestel aanzet bij een wit achtergrond zie ik op de bovengenoemde plek dat een aantal van die glimmen/glanzen. Zodra je een zwart achtergrond hebt zie je dat niet meer.

Anoniem: 282358 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 12:43:
[...]

Met Advanced Config Tool kun je de SIM contacten uitzetten. (Zie TS voor een linkje)
Jammer dat dit alleen na elke Soft-reset weer terug gezet wordt. Is er geen manier om voor altijd de sim-contacten uit te schakelen?

NielsOo schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:56:

Blaaaat

Ik heb een andere simkaart erin gedaan, maar ik kreeg nergens wat van.
Dus ik weet niet wanneer die sms wordt verzonden, maar niet direct bij mij ;-(

• EWK
  • Niet online

EWK

Heb je wel het juiste telefoonnummer ingevoerd?

Hoi!

Jawel, maar ik heb nu net SmartPhoneTracker geprobeerd.
sms naartoe gestuurd, evenlater krijg ik netjes een sms met precieze locatie code terug
Nu nog een nieuwe sim proberen....

Maar wat ik mij nu opeens afvraag:
Hoe is dit voor je batterij en geheugen, want nu wordt ELK smsje gefilterd en draait de GPS altijd aan of alleen maar zodra hij die sms krijgt :S

[edit]
Denet ff een Hi sim erin geduwt, maar ik krijg geen sms en mail(mail is logisch want er zit geen internet op die Hi)
misschien is het met een bepaalde vertraging of iets dergelijks, maar daar heb ik geen tijd voor om te testen

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 233718 op 11-12-2008 13:53 ]

• IceEyz
_/-\o_ Dankjewel, voor je _/-\o_ !

Smartphonetracker, en Wimp waarschijnlijk ook, controleren om de zoveel uur of de SIM-kaart is veranderd en dus kan het een aantal uren duren voordat je daar een melding van krijgt. Zodra dit in een Rom gebakken zit die dus zelfs een harde reset overleeft, is het echt helemaal super. Maar eigenlijk vind ik dan ook dat we een lagere verzekeringspremie verdienen met dergelijke apparatuur :).

Over verzekering gesproken, neem alsjeblieft geen zogenaamde speciale Mobiel-verzekering. Zelf sluit ik een verzekering voor nog geen 40 per jaar af bij Interpolis, incl. alle eenmalige kosten, belastingen e.d., werelddekking voor schade, diefstal en verlies tot 500,-. Goedkoper als je al een polis hebt natuurlijk, dan ga je onder de 30 euro.

IceEyz schreef op donderdag 11 december 2008 @ 15:27:
[...]

Smartphonetracker, en Wimp waarschijnlijk ook, controleren om de zoveel uur of de SIM-kaart is veranderd en dus kan het een aantal uren duren voordat je daar een melding van krijgt. Zodra dit in een Rom gebakken zit die dus zelfs een harde reset overleeft, is het echt helemaal super. Maar eigenlijk vind ik dan ook dat we een lagere verzekeringspremie verdienen met dergelijke apparatuur :).

Over verzekering gesproken, neem alsjeblieft geen zogenaamde speciale Mobiel-verzekering. Zelf sluit ik een verzekering voor nog geen 40 per jaar af bij Interpolis, incl. alle eenmalige kosten, belastingen e.d., werelddekking voor schade, diefstal en verlies tot 500,-. Goedkoper als je al een polis hebt natuurlijk, dan ga je onder de 30 euro.
Ik heb even zitten kijken naar de verzekering van Interpolis betreffende GSM's. Alles wat te maken heeft met telecommunicatie wordt tot een maximum van 250 euro uitgekeerd. Dus die verzekering is niet zo handig voor de Touch HD lijkt me, tenzij ik het uiteraard verkeerd heb begrepen.

Anoniem: 255075

Ik ben me enige tijd op de smartphone markt aan het verdiepen. Al een tijdje check ik redelijk veel mail en internet ik een beetje op mijn SE 880i. Het scherm daarvan is gewoon te klein om een beetje normaal die dingen te kunnen doen. Dus ik ben op zoek naar een smartphone.

De volgende dingen zijn belangrijk voor me. Internet, email(gmail), agenda, gadgetfactor/gaafheid. In principe vallen vele toestellen daaronder en gaat het om smaak. De iphone valt af omdat tegenwoordig iedereen die heeft.

Ik ben nu eigenlijk na aan het denken over de BB Storm(geen wifi, ander touchscreen), HTC Touch HD of de (nog uit te komen) N97. Uit reviews komt de Tocu HD toch altijd weer goed naar voren. Kan iemand me vertellen of essentiele verschillen tussen de Touch HD en de andere 2 toestellen zitten? Of zijn ze nagenoeg gelijk en komt het op smaak aan?

Anoniem: 255075 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 16:59:
Ik ben me enige tijd op de smartphone markt aan het verdiepen. Al een tijdje check ik redelijk veel mail en internet ik een beetje op mijn SE 880i. Het scherm daarvan is gewoon te klein om een beetje normaal die dingen te kunnen doen. Dus ik ben op zoek naar een smartphone.

De volgende dingen zijn belangrijk voor me. Internet, email(gmail), agenda, gadgetfactor/gaafheid. In principe vallen vele toestellen daaronder en gaat het om smaak. De iphone valt af omdat tegenwoordig iedereen die heeft.

Ik ben nu eigenlijk na aan het denken over de BB Storm(geen wifi, ander touchscreen), HTC Touch HD of de (nog uit te komen) N97. Uit reviews komt de Tocu HD toch altijd weer goed naar voren. Kan iemand me vertellen of essentiele verschillen tussen de Touch HD en de andere 2 toestellen zitten? Of zijn ze nagenoeg gelijk en komt het op smaak aan?
Het verschil is dat Nokia op symbian draait, HTC op WM 6.1 en de BlackBerry op een eigen OS draait.
Verder heeft Nokia een hardware qwerty toetsenboordje, HTC gewoon via het touchscreen, en BlackBerry storm ook, alleen werkt dat met feedback. Je drukt het scherm als het waren echt als een knop in.
En als je van je SE 880i het scherm te klein vind, zou ik voor de HTC touch HD gaan !, daar kun je echt lekker mobiel op surfen ! ;)

Anoniem: 127169 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 12:59:
[...]

Ik heb er nog eens goed naar gekeken. Als je goed kijkt als het toestel uit staat zie je sowieso dat het scherm uit allemaal puntjes bestaat, als er geen screenportector op zit zie je het beter.
Op het moment dat je het toestel aanzet bij een wit achtergrond zie ik op de bovengenoemde plek dat een aantal van die glimmen/glanzen. Zodra je een zwart achtergrond hebt zie je dat niet meer.
Heb net een programmaatje gebruikt om dode pixels te testen. Maar ik weet nog steeds niet of het dode pixels zijn heel raar. Het is alsof het licht niet goed door de lichtpuntjes valt, als je er vanaf een bepaalde hoek op kijkt dan zie je een hele reeks glinsteren, bij een zwart scherm zie je het helemaal niet, maar bij geel,rood, groen, wit scherm zie je het gewoon glimmen. je moet er wel heel dicht op zitten hoor wil je het zien. Als iemand het wil bekijken hieronder het linkje met het programmaatje om pixels te checken.

http://classic.pocketgear...ct_id=14804&prodname=Dead Pixel Checker 1.0

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 127169 op 11-12-2008 20:54 ]

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Vraagje aan de mensen die de HTC Hotfix hebben geinstalleerd ivm de 5 sec freezes.

Hebben jullie net als veel mensen last van het feit dat je nu op het begin van een telefoongesprek niet te horen bent terwijl jij de persoon wel kan horen en dat je na 5 seconden pas kan praten?

IceEyz schreef op donderdag 11 december 2008 @ 15:27:
[...]

Heb je Sprite Terminator al geprobeerd ?

Zow !, als ik die site moet geloven kan deze veel meer en kan je er voor zorgen dat de reset functies kunnen uitgeschakeld worden. Deze kost dan misschien wel 15 dollar (11 euro ongeveer ?) maar met zo'n dure telefoon is dat niks natuurlijk. Nice ! Zodra ik mijn HTC touch HD heb ga ik ook deze effe proberen ! 8)
Thnxs voor de link ! _/-\o_

• famod
Hmm ik heb een aantal vraagjes of eigenlijk een probleem. Ben aardig op weg met het spelen met mn HD, wat progjes uitgeprobeerd en ik wil nu eigenlijk (eindelijk) gaan switchen naar het gewone gebruik als telefoon. Had 'm hiervoor met een prepaid kaartje erin om gewoon wat te spelen, beetje uitvogelen hoe het werkt.. je kent het wel. Bellen en smsen deed ik nog met mn oude telefoon.
Voor het complete beeld: mn oude telefoon is een SE w850i, walkmanphone van 2 jaar oud, verder niets bijzonders aan. Nu zit ik met het volgende probleem: ik wil graag al mn contacten en smsjes van die telefoon naar de HD plaatsen (en dan ook zodanig dat ik ze als 'eigen' sms in de HD zie).

Goed, stap 1 was vrij simpel: contacten van telefoongeheugen (van w850) naar sim geheugen plaatsen en die kunnen zo overgezet worden.
Voor de smsjes heb ik het volgende programma gevonden: MyPhoneExplorer (freeware, goed te vinden).. goed programma voor veel dingen en werkt met heelveel SE telefoontjes, maar dat terzijde.. Ik heb al mn smsjes nu in een aantal formaten opgeslagen:
- een .dat gegevensbestand van MyPhoneExplorer
- een .csv export
- een .sms export (ik neem aan dat dit niet het officiele 'format' is om smsjes op te slaan)
- een .txt export
- een .xml export
- een .html export (incl opgemaakte layout)

Ik denk dat ik het beste via de outlook weg kan gaan wandelen, zodat ik daar smsjes kan importeren op een of andere manier (heb gehoord dat dat daar kan, hoe weet ik niet) en deze vervolgens sync met mn HD. Mijn vraag is of iemand weet of dit daadwerkelijk kan, zoja hoe en waarmee?
Mocht dit niet kunnen, is de logische stap dat ik het sms opslag bestand van de hd moet gaan aanpassen oid. Al heb ik geen idee hoe WinMob sms opslaat en/of ik hiermee kan spelen of editten.

Nu weet ik zeker dat er mensen zullen zijn die eerder met dit bijltje gehakt hebben, duss ik ben erg benieuwd of en zo ja hoe dit gelukt is.

edit: misschien is het handiger als ik hier een apart topic voor start?

Anoniem: 283268 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 22:11:
[...]

Zow !, als ik die site moet geloven kan deze veel meer en kan je er voor zorgen dat de reset functies kunnen uitgeschakeld worden. Deze kost dan misschien wel 15 dollar (11 euro ongeveer ?) maar met zo'n dure telefoon is dat niks natuurlijk. Nice ! Zodra ik mijn HTC touch HD heb ga ik ook deze effe proberen ! 8)
Thnxs voor de link ! _/-\o_
Ben het progje al aan het testen. Wel leuk dat je je partner ff kunt opzoeken op Google maps waar hij/zij in de file staat :) (je krijgt dan een smsje met een link naar googlemaps).

• Ivo NL
famod schreef op donderdag 11 december 2008 @ 22:30:
Hmm ik heb een aantal vraagjes of eigenlijk een probleem. Ben aardig op weg met het spelen met mn HD, wat progjes uitgeprobeerd en ik wil nu eigenlijk (eindelijk) gaan switchen naar het gewone gebruik als telefoon. Had 'm hiervoor met een prepaid kaartje erin om gewoon wat te spelen, beetje uitvogelen hoe het werkt.. je kent het wel. Bellen en smsen deed ik nog met mn oude telefoon.
Voor het complete beeld: mn oude telefoon is een SE w850i, walkmanphone van 2 jaar oud, verder niets bijzonders aan. Nu zit ik met het volgende probleem: ik wil graag al mn contacten en smsjes van die telefoon naar de HD plaatsen (en dan ook zodanig dat ik ze als 'eigen' sms in de HD zie).

Goed, stap 1 was vrij simpel: contacten van telefoongeheugen (van w850) naar sim geheugen plaatsen en die kunnen zo overgezet worden.
Voor de smsjes heb ik het volgende programma gevonden: MyPhoneExplorer (freeware, goed te vinden).. goed programma voor veel dingen en werkt met heelveel SE telefoontjes, maar dat terzijde.. Ik heb al mn smsjes nu in een aantal formaten opgeslagen:
- een .dat gegevensbestand van MyPhoneExplorer
- een .csv export
- een .sms export (ik neem aan dat dit niet het officiele 'format' is om smsjes op te slaan)
- een .txt export
- een .xml export
- een .html export (incl opgemaakte layout)

Ik denk dat ik het beste via de outlook weg kan gaan wandelen, zodat ik daar smsjes kan importeren op een of andere manier (heb gehoord dat dat daar kan, hoe weet ik niet) en deze vervolgens sync met mn HD. Mijn vraag is of iemand weet of dit daadwerkelijk kan, zoja hoe en waarmee?
Mocht dit niet kunnen, is de logische stap dat ik het sms opslag bestand van de hd moet gaan aanpassen oid. Al heb ik geen idee hoe WinMob sms opslaat en/of ik hiermee kan spelen of editten.

Nu weet ik zeker dat er mensen zullen zijn die eerder met dit bijltje gehakt hebben, duss ik ben erg benieuwd of en zo ja hoe dit gelukt is.

edit: misschien is het handiger als ik hier een apart topic voor start?
Zijn je smsjes zo belangrijk dat je ze mee moeten nemen naar je nieuwe mobiel? Ben bang dat dat bij de meeste hier op GoT toch niet 't geval is..

Android fanboy

• famod
Naja niet allemaal zijn ze even belangrijk natuurlijk, maar van sommige smsjes heb ik wel zoiets van dat ik ze graag meeneem (plus is mn vriendin ook weer blij). Ik ben er ondertussen achter dat smsjes importeren in outlook te doen is met 'jeyo mobile', backuppen naar de pc kan ook met verschillende programma's. Echter mis ik nog de tussenstap :?

• Nixadus
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-04-2024
Even twee vragen:

1) Als ik bij de HD mijn verlichting op uit zet na 50 sec niet ermee werken gebeurt het volgende: Hij gaat of ik er nou mee werk naar de laagste verlichtingsstand en komt daar niet uit zonder de main button in te drukken. Kunnen jullie mij aangeven waar ik dit anders kan instellen?

2) Regelmatig gebeurt het dat in Touch Flow 3D de witte vlakken van de klok aanduiding wegvallen en alleen de cijfers in normale weergave te zien zijn. De rest van flow is wel prima te zien. Krijg het pas terug als ik Touch Flow uit en weer aan zet. Is ook hier sprake van een instelling?

Ik heb trouwens Advanced Config Tool geïnstalleerd maar daar vind ik geen opties voor het bovenstaande.

Alvast bedankt voor de hulp.

• geofra
  • Laatst online: 05-06 15:23
Nixadus schreef op donderdag 11 december 2008 @ 23:17:

2) Regelmatig gebeurt het dat in Touch Flow 3D de witte vlakken van de klok aanduiding wegvallen en alleen de cijfers in normale weergave te zien zijn. De rest van flow is wel prima te zien. Krijg het pas terug als ik Touch Flow uit en weer aan zet. Is ook hier sprake van een instelling?
Voor het eerste probleem weet ik geen antwoord, maar voor bovenstaande wel. Wanneer je de witte klok ziet, schuif je vinger eens naar boven over je scherm, dan verdwijnt de klok voor een kleiner exemplaar, om meer ruimte te geven voor agenda items. Als je daarna je vinger naar beneden schuift over het scherm ga je weer terug naar de grote klok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Nogmaals Kokkie...wtf bedoel je? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ScreenShots...

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 258500 op 12-12-2008 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282358

Vanavond maar even wat euries gedoneerd om CorePlayer te pakken te krijgen.
Even een willekeurige film op de sd kaart gezet en... wow! wat een beeld.
Dit is echt de eerste telefoon waarop je gewoon een film kunt kijken...

Verder ook OziExplorerCE geprobeerd: werkt. Moet alleen met de screen editor (op de PC) de skins nog een beetje finetunen, maar zonder werkt het ook fullscreen. GPS positie loopt iets achter in de auto, maar ik heb de GPS lag tweaks er nog niet op gezet. Ik wil Ozi toch vooral op de boot gebruiken en dan is er van vertraging niet echt sprake. Voor de auto heb ik een gewone TomTom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-12-2024
Anoniem: 282358 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 00:11:
Vanavond maar even wat euries gedoneerd om CorePlayer te pakken te krijgen.
Even een willekeurige film op de sd kaart gezet en... wow! wat een beeld.
Dit is echt de eerste telefoon waarop je gewoon een film kunt kijken...
Heb je ervoor betaald? Wil je de url van jouw coreplayer hier neerzetten? Ik wil het ook proberen

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102013

Weet iemand of Iphone compatible headphones ook zullen werken op de HTC TOuch HD?

Ik wil namelijk graag de Vmoda Vibe Duo halen voor de HTC Touch HD, maar ik weet niet of de microfoon (en knopjes als opnemen, vooruitspoelen etc) zullen werken als deze is aangesloten op de HTC Touch HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263317

Imperium schreef op donderdag 11 december 2008 @ 20:52:
Vraagje aan de mensen die de HTC Hotfix hebben geinstalleerd ivm de 5 sec freezes.

Hebben jullie net als veel mensen last van het feit dat je nu op het begin van een telefoongesprek niet te horen bent terwijl jij de persoon wel kan horen en dat je na 5 seconden pas kan praten?
Ja! Maar ik weet niet of dat door die hotfix komt (al heb ik die er wel opgezet).
Volgens mij is het bij mij wel zo dat als ik de gewone opneemtoets gebruik linksonder dat die vertraging er is, en als ik het sleepschuifding gebruik op het scherm de andere persoon aan de telefoon mij wel gewoon gelijk kan horen..
Maar ik vond het ook vreemd inderdaad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjankol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06 13:22
Ik luisterde gisteren naar muziek op mijn fiets en toen viel mij op dat het geluid om de 3 a 4 minuten een fractie van een seconde stil stond. Het stotterde als het ware. Op dat moment gebruikte ik het programma pocketmusic. Het is mij ook al een keer opgevallen bij de mediaplayer van TouchFlo3D. Tijdens het fietsen stottert het geluid vaker dan wanneer ik stil zit.

Dit probleem is ook aanwezig bij de HTC Touch Diamond en de HTC Touch Pro. Zie dit forum: http://forum.ppcgeeks.com/showthread.php?p=557232

Is jullie dit ook al opgevallen? En is hier een goede oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201918

Is het op de HD niet meer mogelijk om een vinkje te zetten dat de mail op de server moet blijven ?

ik kan die optie namelijk nergens terug vinden. en ik wil graag dat mijn mail op de server blijft staan zodat ik hem ook nog op de pc kan binnenhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Anoniem: 201918 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 11:27:
Is het op de HD niet meer mogelijk om een vinkje te zetten dat de mail op de server moet blijven ?

ik kan die optie namelijk nergens terug vinden. en ik wil graag dat mijn mail op de server blijft staan zodat ik hem ook nog op de pc kan binnenhalen.
Is er wel, weet alleen niet meer waar :D

Maar er is een optie waarbij je kunt aanvinken dat hij het alleen moet downloaden, niet verwijderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruikenzeiker
Anoniem: 201918 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 11:27:

Open je Postvak. Kies in menu voor "Menu - Extra - Opties". Selecteer je account die je wilt wijzigen.
Kies voor "Planning voor verzend/ontvangen". Kies voor "Geavanceerde instellingen", daar heb je de optie "Opde server houden" of "Van de server verwijderen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258500 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 22:44:

Ben het progje al aan het testen. Wel leuk dat je je partner ff kunt opzoeken op Google maps waar hij/zij in de file staat :) (je krijgt dan een smsje met een link naar googlemaps).
Haha dat zeker ! Zou je misschien wat screenshots of een filmpje op youtube kunnen zetten ? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201918

Kruikenzeiker schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 12:07:
[...]

Open je Postvak. Kies in menu voor "Menu - Extra - Opties". Selecteer je account die je wilt wijzigen.
Kies voor "Planning voor verzend/ontvangen". Kies voor "Geavanceerde instellingen", daar heb je de optie "Opde server houden" of "Van de server verwijderen".
Thanks :) dat is hem inderdaad. ik dacht dat die optie ergens anders voor was. (alleen het verwijderen, niet ophalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

arjankol schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 11:20:
Ik luisterde gisteren naar muziek op mijn fiets en toen viel mij op dat het geluid om de 3 a 4 minuten een fractie van een seconde stil stond. Het stotterde als het ware. Op dat moment gebruikte ik het programma pocketmusic. Het is mij ook al een keer opgevallen bij de mediaplayer van TouchFlo3D. Tijdens het fietsen stottert het geluid vaker dan wanneer ik stil zit.

Dit probleem is ook aanwezig bij de HTC Touch Diamond en de HTC Touch Pro. Zie dit forum: http://forum.ppcgeeks.com/showthread.php?p=557232

Is jullie dit ook al opgevallen? En is hier een goede oplossing voor?
En ik wilde al bijna mijn muziek verwijderen omdat de liedjes niet goed waren, |:(
maar via media player heb ik er inderdaad last van dat het hapert
en aangezien ik alleen nog maar muziek heb geluisterd op de fiets heb ik dit uiteraard alleen op de fiets gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-06 15:01
Anoniem: 233718 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 13:35:
[...]

En ik wilde al bijna mijn muziek verwijderen omdat de liedjes niet goed waren, |:(
maar via media player heb ik er inderdaad last van dat het hapert
en aangezien ik alleen nog maar muziek heb geluisterd op de fiets heb ik dit uiteraard alleen op de fiets gehad ;)
Ik heb hier geen last van, maar het lijkt erop alsof er een programma resources gebruikt op het moment dat je muziek luisterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
TS misschien handig deze info in je startpost op te nemen :)

Zoals ik hier al eerder heb aangegeven ververst mijn agenda op de hometab niet bij een wisseling van de dag, maw, 'afspraak morgen' is morgenochtend nog steeds 'afspraak morgen'.
Hier op het forum al twee personen met eenzelfde probleem. De eerste reactie van HTC was: hard reset. Ik heb dat niet gedaan omdat na enig google speurwerk bleek dat dit een wereldwijd voorkomend probleem is.

Ik heb zojuist met een softwareontwikkelaar van HTC UK gesproken (die handelen overdag ook de technische vragen voor Nederland af). Bij het aanhoren van mijn agenda refresh probleem en het op zijn afdeling toetsen bij collegae bracht idd aan het licht dat ik niet de enige ben met deze kwestie.

Daardoor is het nu geregistreerd als een officiële bug (mag je dat zo noemen?) waar door hem een softwarefix voor ontwikkeld zal ontwikkelen die dus op de HTC site zal verschijnen. Opeens is HTC voor mij geen 'doe maar een hard reset' Taiwanees bedrijf meer, maar een persoon in Engeland die je daadwerkelijk wilt helpen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263317

micheldenhaag schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 14:22:
TS misschien handig deze info in je startpost op te nemen :)

Zoals ik hier al eerder heb aangegeven ververst mijn agenda op de hometab niet bij een wisseling van de dag, maw, 'afspraak morgen' is morgenochtend nog steeds 'afspraak morgen'.
Hier op het forum al twee personen met eenzelfde probleem. De eerste reactie van HTC was: hard reset. Ik heb dat niet gedaan omdat na enig google speurwerk bleek dat dit een wereldwijd voorkomend probleem is.

Ik heb zojuist met een softwareontwikkelaar van HTC UK gesproken (die handelen overdag ook de technische vragen voor Nederland af). Bij het aanhoren van mijn agenda refresh probleem en het op zijn afdeling toetsen bij collegae bracht idd aan het licht dat ik niet de enige ben met deze kwestie.

Daardoor is het nu geregistreerd als een officiële bug (mag je dat zo noemen?) waar door hem een softwarefix voor ontwikkeld zal ontwikkelen die dus op de HTC site zal verschijnen. Opeens is HTC voor mij geen 'doe maar een hard reset' Taiwanees bedrijf meer, maar een persoon in Engeland die je daadwerkelijk wilt helpen! _/-\o_
Jeej! Ik hoop dat die sofwarefix snel uitkomt dan, het werkt redelijk irritant zo met die agenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Laatst online: 10:07
Nog even een vraag over de agenda. Hoe kan je instellen hoeveel dagen vooruit de afspraken op in de TouchFlo komen? Bij het gewone today-agenda item (wat we dankzij de TouchFlo niet meer gebruiken) komt het max een week van te voren, als er geen eerdere agenda items zijn. Er staat voor aanstaande maandag een afspraak in mijn agenda, maar die staat nu nogsteeds niet in de TouchFlo, en bij mijn oude htv (ook met WM6.1) staat die wel op het today scherm. Ik vind het wel handig dat afspraken daar eerder staan dan pas op de dag zelf, dan vergeet ik ze tenminste niet.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-06 07:04
Hoe kan ik met het SPB toetsenbord de landscape half screen functie gebruiken? Zoals dat met het normale toetsenbord (met GSen) ook kan. Bij mij knalt ie dan elke keer uit het programma :s

thanks
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.