Ik ben nog niet zo erg blij met m'n HD, het duurt naar mijn smaak te lang om het toestel te leren kennen. Ik moet erbij zeggen dat ik nog geen ervaring met PDA's/Windows Mobile heb dus daar zal het wel aan liggen

maar je moet wel er in mijn positie wel wat voor over hebben om al die eigenaardigheidjes te leren overwinnen. Het toestel reageert soms traag, touchscreen is ongevoeliger dan ik had gedacht (hard duwen, heb al opnieuw gecalibreerd maar de minimale druk die nodig is om het kruisje te laten verplaatsen is te groot), de menu's zijn omslachtig (een knop voor simpelweg een stap terug bestaat niet, soms lukt dit met het pijltje naar links maar bij andere programma's sluit je dan gelijk het programma af), icoontjes zonder tekst waarvan niet duidelijk is wat ze doen, overal wordt onderscheid gemaakt tussen bestanden in de telefoon en in de geheugenkaart, de onderste touchknoppen zijn niet verlicht in het donker en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik heb ook concrete problemen, bijv:
- foto's die rechtop genomen zijn en op het toestel precies verkeerd gedraaid zijn.
Komen uit een Canon camera, en zijn met een lossless JPEG programma geroteerd naar de 'orientation flag' zoals in de Exif opgeslagen. Het gekke is dat dit niet overal gebeurt, terwijl de foto's op identieke wijze behandeld zijn. Hebben meer mensen dit en is hier wat aan te doen? Op andere computers/mp3-spelers worden alle foto's gewoon goed weergegeven.
- bestandsnamen die niet goed worden weergegeven, bijv "& " wordt vervangen door "_"
- adresboek verzenden vanuit m'n SE T650i via Bluetooth lukt niet, alleen per contact.
- avi's afspelen onmogelijk. Ik heb een simpel .avi bestand (640x352) gekopieerd en ik krijg de melding "kan het bestand niet afspelen" in het programma WIndows Media. Moeten de bestanden geconverteerd worden ofzo? Zo ja, hoe?