Het Nokia E71 Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 18 Laatste
Acties:
  • 202.168 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CartmanMMA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 15:42

CartmanMMA

Fallus Giganticus

Ik zit met het volgende probleem.

Via mijn werk heb ik een T-mobile zakelijk abbonement. Als ik naar menu - download - Messenger klik dan krijg ik een T-mobile Speedmanager scherm. Als ik dan de gewenste snelheid (verhogen, optimaliseren of behouden) selecteer dan krijg ik de volgende melding "Web: Geen reactie van Gateway"
Gmail werkt perfect, werkmail werkt goed, en internet ook.

Als ik via de e-mailsetup mijn hotmailaccount installeer gebeurd er na de installatie niets, tevens zie ik geen Live account bij mijn inboxen verschijnen, maar ik krijg ook geen foutmelding.

Wat raar is aan dit verhaal is dat het in het verleden wel correct heeft gewerkt. Zowel msn als hotmail.

Iemand dit meegemaakt of tips?

Groeten, Cyril

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@automotive: Wat vaak werkt eerst zorgen dat je de eerdere versie van mobile xt draaien. Als deze werkt dan mobile xt updaten.

Heb net de firmware van mijn nokia bijgewerkt.
  1. microsd kaart verwijderd
  2. syncen met nokia PC suite
  3. updater gedraaid
  4. backup terug zetten naar telefoon
  5. microsd terug plaatsen
Alles lijkt weer te werken, zelfs mobile xt (op kaart), alleen bluetooth koppelingen zijn verdwenen.

nieuwe thema's zijn ook gedownload.

dingen die niet werken/ zijn veranderd:
-ik had het geluid van de camera uitgezet door de waarschuwings tonen uit te zetten. De 'trucje' werkt nu niet meer.
-Achtergrond adresboek is wit. (gebruik thema grey dots)
- Ook is het fijn dat je nu voordat je telefonisch verbinding hebt m al op luidspreker kan zetten.inderdaad handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 20:10:
-ik had het geluid van de camera uitgezet door de waarschuwings tonen uit te zetten. De 'trucje' werkt nu niet meer.
Voor het geval je deze nog niet kende.
Ik gebruik hiervoor Ccam.
Freeware en erg simpel maar geen camera geluidje meer.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaaan82
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 22:33
Updaten ging zonder problemen, had eerst een backup gemaakt met nokia pc suite. En deze na de update weer terug gezet. Alle programma's die ik had geinstalleerd deden het gelijk weer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
Fratti schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 20:04:
Ik zit met het volgende probleem.

Via mijn werk heb ik een T-mobile zakelijk abbonement. Als ik naar menu - download - Messenger klik dan krijg ik een T-mobile Speedmanager scherm. Als ik dan de gewenste snelheid (verhogen, optimaliseren of behouden) selecteer dan krijg ik de volgende melding "Web: Geen reactie van Gateway"
Gmail werkt perfect, werkmail werkt goed, en internet ook.

Als ik via de e-mailsetup mijn hotmailaccount installeer gebeurd er na de installatie niets, tevens zie ik geen Live account bij mijn inboxen verschijnen, maar ik krijg ook geen foutmelding.

Wat raar is aan dit verhaal is dat het in het verleden wel correct heeft gewerkt. Zowel msn als hotmail.

Iemand dit meegemaakt of tips?

Groeten, Cyril
Klinkt als een proxyprobleem. Gmail doet het, de website neem ik aan?
Probeer eens een ander access point te selecteren, of pas de geavanceerde instellingen van je huidige tmobile access point aan zodat-ie geen proxy meer gebruikt (schrijf de oude instellingen wel even op zodat je terug kan). Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet hoe de verlichting aanblijft als je het toestel oplaad in bv. de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 23:35:
Er is geen onderscheid te maken tussen of-ie laadt of niet, en na een minuut gaat het licht sowieso uit (maximale instelling). Óf je moet ergens een programmatje weten te vinden :)

Als deze code niet ergens gecompileerd en al te downloaden is, wil ik hem vandaag of morgen wel even in een programmatje omtoveren.

Torch s60 is volgens mij ook een fijne zoekterm.

[ Voor 25% gewijzigd door DRvDijk op 14-01-2009 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DRvDijk schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 08:08:
[...]

Er is geen onderscheid te maken tussen of-ie laadt of niet, en na een minuut gaat het licht sowieso uit (maximale instelling). Óf je moet ergens een programmatje weten te vinden :)

Als deze code niet ergens gecompileerd en al te downloaden is, wil ik hem vandaag of morgen wel even in een programmatje omtoveren.

Torch s60 is volgens mij ook een fijne zoekterm.
Bedankt, hier zit wel wat bij.
Maar nu wil ik een programmaatje installeren en dan geeft ie een certificaatfout. Heeft dat ermee te maken dat het toestel eerst gesigned moet worden.
Sorry, ben een newbie met symbian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 09:23:
[...]

Bedankt, hier zit wel wat bij.
Maar nu wil ik een programmaatje installeren en dan geeft ie een certificaatfout. Heeft dat ermee te maken dat het toestel eerst gesigned moet worden.
Sorry, ben een newbie met symbian.
We all learn :)

Symbian heeft inderdaad een stricte policy mbt programma's en signen. Niet elk programma draait zomaar. Niet de telefoon moet gesigned worden, maar de programma's die je erop wi linstalleren. Je kan ten eerste proberen een instelling op de telefoon te veranderen, om zo te zeggen dat bepaalde programma's al wel weer geinstalleerd kunnen worden (Putty bijvoorbeeld). Ga hiervoor naar de instellingen, dan applications (toepassingen?), dan naar App. Manager (Nederlands hiervoor :? onder de voice recoreder iig), en verander dan de setting "Software installation" naar "All" ipv "Signed only". Als vervolgens je het programmatje nog steeds niet kan installeren, is het mogelijk dat je het programmatje zelf voor je eigen toestel moet signen. Daarvoor is symbiansigned.com the place to be.

Hoop dat het lukt! Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CartmanMMA
  • Laatst online: 12-08 15:42

CartmanMMA

Fallus Giganticus

DRvDijk schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 22:50:
[...]

Klinkt als een proxyprobleem. Gmail doet het, de website neem ik aan?
Probeer eens een ander access point te selecteren, of pas de geavanceerde instellingen van je huidige tmobile access point aan zodat-ie geen proxy meer gebruikt (schrijf de oude instellingen wel even op zodat je terug kan). Succes!
Gmail werkt gewoon, mijn werkmail (Mail Exch.) werkt ook prima. En als ik het internet op wil gaan werkt dat ook perfect.

Ik ga eens spelen met de proxy instellingen... kijken of het dan werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DRvDijk schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 09:41:
[...]

Symbian heeft inderdaad een stricte policy mbt programma's en signen. Niet elk programma draait zomaar. Niet de telefoon moet gesigned worden, maar de programma's die je erop wi linstalleren. Je kan ten eerste proberen een instelling op de telefoon te veranderen, om zo te zeggen dat bepaalde programma's al wel weer geinstalleerd kunnen worden (Putty bijvoorbeeld). Ga hiervoor naar de instellingen, dan applications (toepassingen?), dan naar App. Manager (Nederlands hiervoor :? onder de voice recoreder iig), en verander dan de setting "Software installation" naar "All" ipv "Signed only". Als vervolgens je het programmatje nog steeds niet kan installeren, is het mogelijk dat je het programmatje zelf voor je eigen toestel moet signen. Daarvoor is symbiansigned.com the place to be.

Bedankt alvast, ga het proberen en laat het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:10

Tazzios

..

Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 23:35:
Met Spoton kun je je backlight aan laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:17
Is het eigenlijk ook mogelijk om zelf thema's te maken? Iemand die hier al ervaring meer heeft? :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Deaken
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 17:14

The Deaken

Nexus

Hoi,

Ik zit met hetvolgende probleem. We hebben hier een E71 die we willen laten syncen met de exchangeserver. Het probleem is (tenmiste dat lijkt het te zijn) dat dit niet wil via de USB-kabel. Alle opties die ik tegen ben gekomen op internet en in dit topic zijn via een GPRS of UMTS-abbo en dat willen ze niet. Het enige wat er gesynced moet worden is de agenda en de contacts, de mail is niet belangrijk.

Nu zou je zeggen PC-suit erop en syncen met je outlook. Dit gaat niet werken omdat lokaal geen outlook draait maar er wordt gewerkt met RDP. De synctool moet een outlook installatie hebben oid en dat is er dus niet. Het is ook geen optie om naast de RDP een outlook versie te draaien aangezien het hier om een thin-client gaat.

Wat ik dus zoek is kort gezegd het volgende:

Een programma waarmee ik, via de USB-kabel (of bluetooth), kan syncen met de exchangeserver in ons netwerk. Mail is niet belangrijk alleen Agenda+contacts.

Als iemand een idee heeft houd ik me aangeraden ;)

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij loopt de tijd in de 'screen-saver' niet meer mee.... Net zoals de icoontjes die niet verschijnen dan. Pas als ik een toets indruk wordt 'ie bijgewerkt.... niet handig. Ik dacht dat 'ie daarvoor toch wel
meeliep....

/Edit: de balk met de tijd etc. er in verplatst ook niet meer....

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2009 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een nokia E71, FW 100.07.76
Als ik ermee bel in de auto en mijn gesprek is afgelopen (bluetooth parrot carkit en andere auto nokia carkit ck7w) dan verbreekt hij de verbinding net of de bluetooth blijft hangen. doet die bij beide carkits dus denk dat het aan de telefoon ligt.

Hebben meer mensen dit probleem en is dit op te lossen? erg irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DRvDijk schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 09:41:
[...]

Toppie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Laatst online: 11:10

Tazzios

..

Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 16:43:
Ik heb hier een nokia E71, FW 100.07.76
Als ik ermee bel in de auto en mijn gesprek is afgelopen (bluetooth parrot carkit en andere auto nokia carkit ck7w) dan verbreekt hij de verbinding net of de bluetooth blijft hangen. doet die bij beide carkits dus denk dat het aan de telefoon ligt.

Hebben meer mensen dit probleem en is dit op te lossen? erg irritant...
firmware updatje kan helpen. 110 zou verbeteringen hebben voor carkits.
de laatste 200 misschien nog wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:03
Jumpman schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:07:
Ik heb een paar gesprekken met mijn Nokia E71 gevoerd, maar de kwaliteit is heel slecht t.o.v. van mijn Nokia N95. Het lijkt net een slechte speaker met trilling. Ik heb opgemerkt dat als ik het scherm bij de oorspeaker stevig indruk het probleem weg is. Het lijkt dus aan het frontje te liggen. Herkennen jullie dit probleem?
Verdere (Fustratie) Story:

28 november 2008 Nokia E71 Grey Steel ontvangen.
01 december 2008 T-Mobile gebeld met de mededeling dat ik een defect toestel had gekregen, zou opgelost worden. Er was geen voorraad Nokia E71's ik zou maximaal twee weken moeten wachten op omruilen.
15 december 2008 T-Mobile gebeld of ze al iets wisten. Nee, nog geen voorraad, ik moest nog een week wachten.
22 december 2008 T-Mobile weer gebeld of ze al iets wisten. Ja, er was een Nokia E71 van een klant terug gekomen, die na zeven dagen toch van het abonnement af zag. Hij was wel gebruikt, maar ze wilde die wel omruilen. Hier ging ik natuurlijk niet meer akkoord, ik had immers een hagel nieuwe DOA (plastic er nog op, accesoires niet eens uitgepakt). Dan moest ik me toestel maar terug sturen volgens de medewerkster, dan zou me abonnement verlenging teruggedraaid worden, en moest ik hem opnieuw aansluiten (kon opeens na langer dan zeven dagen).

Tuurlijk, ik had het toestel met een éénjarige verlenging gratis, inmiddels was het met € 59,- bijbetalen geworden. Met als bonus nog eens de kans dat je nummer (dat ik al acht jaar heb) kwam te vervallen, door de annulering, of dat de verlenging weer twee maanden later in ging. Darnaast nog eens de multiplier met de kans dat hun het toestel ontvingen en er niets mee deden omdat het langer dan zeven dagen in mijn bezit was geweest. Wat doe je dan?

14 januari 2009 De Nokia E71 maar naar het Nokia Servicepoint gebracht. Drie en een half uur later een belletje het was opgelost en ik mocht hem afhalen. Morgen mijn bevindingen.

Na exact anderhalve maand eindelijk mijn Nokia E71 in gebruik kunnen nemen.

Lessons Learned: Niet meer via T-Mobile zelf verlengen, als je de pecht hebt een DOA te ontvangen is het (zelfs na 8 jaar Orange/T-Mobile klant) jou probleem dit op te lossen.

Natuurlijk begrijp ik dat er altijd een percentage foutmarge is in een productie proces, het licht ook absoluut niet aan Nokia. En de Nokia E71 komt 'overal' goed uit de bus, dus daar zal het niet aanliggen. Maar koop hem in iedergeval niet bij T-Mobile Telefonische- Webverkoop, als je betrouwbaarheid, bereikbaarheid en aftersales service wenst. Geen 'gebrande' Nokia E71 overigens, gewoon clean en simlock vrij.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-08-2022
zowieso wil ik nooit een t mobile toestel. Das echt k**
Wordt er niet beter op. Onstabiel en functies zijn gemodificeerd. Daarom vermijd ik alles qua t mobile

En wat betreft de service, wat is dat erg zeg. ik vind dat het echt niet kan. De klant helemaal aan zijn lot overlaten.
mijn inziens is een defecte telefoon een week kwijt zijn al het einde van de wereld, laat staan de tijd dat jij zonder een e71 hebt gezeten. Ik leef echt met je mee.

[ Voor 5% gewijzigd door mdbde op 14-01-2009 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-08-2022
Kan iemand mij helpen

Heb met nokia messaging een gmail account aangemaakt. password en username zijn zekersteweten goed geschreven. Hij kan ook inloggen en krijg een succesvolle sync als ik in het logboek kijk.
Maar kan geen email ontvangen. Verzenden gaat wel. Zie ik een instelling over het hoofd of moet ik iets met de push functie doen?
Imap doorsturen is aangevinkt in me gmail web account en kan op de standaard email prog van de e71 gewoon verzenden en ontvangen.

Hoor het graag van jullie. Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

Oke, Gmail ook opgenomen in de nokia mail app? Of apart meegenomen met nokia messaging?
Ik vind imap connectie in de mail app erg traag, daarom ook Gmail via nokia messaging opgelost.
Fratti schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 09:43:

[...]

Gmail werkt gewoon, mijn werkmail (Mail Exch.) werkt ook prima. En als ik het internet op wil gaan werkt dat ook perfect.

Ik ga eens spelen met de proxy instellingen... kijken of het dan werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:03
mdbde schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 19:55:
zowieso wil ik nooit een t mobile toestel. Das echt k**
Wordt er niet beter op. Onstabiel en functies zijn gemodificeerd. Daarom vermijd ik alles qua t mobile

En wat betreft de service, wat is dat erg zeg. ik vind dat het echt niet kan. De klant helemaal aan zijn lot overlaten.
mijn inziens is een defecte telefoon een week kwijt zijn al het einde van de wereld, laat staan de tijd dat jij zonder een e71 hebt gezeten. Ik leef echt met je mee.
Geen 'gebrande' Nokia E71 overigens, gewoon clean en simlock vrij.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 20:57
Als java installaties het na een firmwareupdate niet meer doen kun je met MIDlet Restorer van nokia dit weer goed krijgen, hiermee komen ze weer bij je installaties te staan.

[This application can be used to restore non-functional Java MIDlets installed on a device. The restoration takes between 20 seconds and 2 minutes depending on the number of installed MIDlets.]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Davitos schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 21:24:
Als java installaties het na een firmwareupdate niet meer doen kun je met MIDlet Restorer van nokia dit weer goed krijgen, hiermee komen ze weer bij je installaties te staan.
Bedankt, goeie tip! Heeft paar dingen teruggehaald waarvan ik dacht 'Oh ja' die had ik ook nog!' ;)

Ander leuk iets: de browser kan nu video/youtube flash afspelen! Leuke toevoeging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog niemand een zwarte E71 gespot ? Ik mag op 10 feb. verlengen en wil heel heel graag die nieuwe zwarte versie. Ben alleen bang dat die niet erg snel bij de online shops te vinden zal zijn...
Ik heb op verschillende nieuws sites al gelezen dat die tussen januari en februari naar NL zal komen maar hoe lang duurt het dan nog voordat we 'm kunnen bestellen ?

/me is zoooo ongeduldig !!! }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeConnected
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 14:38
Werkt de Hellocarbide hack nog met de nieuwe firmware?
Want ik heb mijn nokia in eerste instantie niet geupdate omdat ik dus Hellocarbide gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CodeConnected schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 10:35:
Want ik heb mijn nokia in eerste instantie niet geupdate omdat ik dus Hellocarbide gebruik
ik was hier ook benieuwd naar. Wat ik lees op de verschillende fora is het niet bruikbaar bij de nieuwe firmware(s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
Is het bij de E71 mogelijk om de naam van de beller uit te laten spreken tijdens je ringtone? Deze functie zit wel op de Nokia N-Series en ik ben benieuwd of dit toestel het ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

kthxbye schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 11:56:
Is het bij de E71 mogelijk om de naam van de beller uit te laten spreken tijdens je ringtone? Deze functie zit wel op de Nokia N-Series en ik ben benieuwd of dit toestel het ook heeft?
Ja dat kun je per profiel instellen.
Ik heb het uitstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 21:03

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

kthxbye schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 11:56:
Dit kan je inderdaad instellen in het profiel. " Naam beller uitsp".

Weet iemand waar de optie zit om contacten standaard op de sim op te slaan?

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Tip:
Sandisk 16GB microSDHC kaart op samenkopen.net
€48,60
Verzenden kost: €1,50 (1 of 2 stuks).

In de pricewatch toch wel een stukje duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-01 20:10
Er schijnt een nieuwe firmware uit te zijn: 200.21.118

New functionalities in MCU SW version 200.21.118:

- Internet Radio application
- My Nokia application
- 3G power reduction for applications using keep-alive style messaging
- User experience improvements:
- Easy Dialing support for Simplified Chinese language
- Device Lock improvement: Open device lock with LSK + Fn-keys
- One key input method switch for China language
- ‘Mute’ option in Right Soft Key when wired headset / hands free is connected
- ‘Loudspeaker’ option in Right Soft Key immediately when phone call is started
- Enlarge characters in Chr-table
- NTLM v1 and v2 support for Intranet Browsing
- New black and red themes

Changes/improvements made to MCU SW version 200.21.118:

General
- Time zones updated
- Improvements to localization
- Localization fixes
- Missing localizations added
- Operator name database updated
- Startup Settings updated
- Certificates updated
- Security updates
- Stability and functionality improvements
- Barcode reader icon changed from 1D icon to 2D icon
- Windows DRM keys are not lost during NSU update from 110.07.127

Qwerty keyboard
- Keyboard mapping corrections

Browser
- Flash Lite improvements

Connectivity
- WLAN stability improvements
- EAP-FAST/TLS stability improved
- WLAN roaming functionality improved
- BT IOP and Dial-up stability improvements

Maps
- Several stability and functionality improvement

Messaging
- Performance improvement

Quickoffice
- Several stability and functionality improvements

VOIP / SIP
- Many stability and functionality improvements

Email
- Mail for Exchange upgraded from version 2.5.5 to 2.7.22
- Improved functionality when sending email via SSL/TLS SMTP server

Mobile dictionary
- Stability improvements
- Improvement for installed languages. Installed language can be removed.

Camera
- Camera image improvements & slow capture correction with certain HW’s
- Stability improvements

Music player
- General functionality and stability improvements

Java
- Update for CLDC-HI (Sun 1.1.1s Java VM)

Device encryption
- Device encryption functionality and stability improvements

Switch application
- Application updates and stability improvements

[ Voor 85% gewijzigd door Pe Nis op 15-01-2009 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 22:56

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Pe Nis schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 13:18:
Er schijnt een nieuwe firmware uit te zijn: 200.21.118

Bron: http://www.pocketinfo.nl/...okia-e71-uitgebracht.html

Ben benieuwd wat de bevindingen zijn, vooral op het gebied van stiekeme dingen.
Je hebt dit topic al gelezen?

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
Kanarie schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 13:22:
[...]

Je hebt dit topic al gelezen?
Stiekeme dingen, hac*ing. Met v110.xx.xxx kon dit al niet meer, kon wel nog andere dingen als je die in v100.xx.xxx al had toegepast. Vandaar. Ik draai nog steeds de good old one. Kan ik tenminste bepalen wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Deaken
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 17:14

The Deaken

Nexus

The Deaken schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 13:10:
Hoi,

Ik zit met hetvolgende probleem. We hebben hier een E71 die we willen laten syncen met de exchangeserver. Het probleem is (tenmiste dat lijkt het te zijn) dat dit niet wil via de USB-kabel. Alle opties die ik tegen ben gekomen op internet en in dit topic zijn via een GPRS of UMTS-abbo en dat willen ze niet. Het enige wat er gesynced moet worden is de agenda en de contacts, de mail is niet belangrijk.

Nu zou je zeggen PC-suit erop en syncen met je outlook. Dit gaat niet werken omdat lokaal geen outlook draait maar er wordt gewerkt met RDP. De synctool moet een outlook installatie hebben oid en dat is er dus niet. Het is ook geen optie om naast de RDP een outlook versie te draaien aangezien het hier om een thin-client gaat.

Wat ik dus zoek is kort gezegd het volgende:

Een programma waarmee ik, via de USB-kabel (of bluetooth), kan syncen met de exchangeserver in ons netwerk. Mail is niet belangrijk alleen Agenda+contacts.

Als iemand een idee heeft houd ik me aangeraden ;)
Iemand een idee?

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Pe Nis schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 13:34:
Stiekeme dingen, hac*ing. Met v110.xx.xxx kon dit al niet meer, kon wel nog andere dingen als je die in v100.xx.xxx al had toegepast. Vandaar. Ik draai nog steeds de good old one. Kan ik tenminste bepalen wat ik wil.
Wat hij bedoelde is dat het al meerdere keren is gemeld dat deze firmware er is... :z

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 12:45
* Grolsch is sinds gisteren ook in het bezit van een E71.
Het is even wennen (ik had een HP Voicemessenger met windows mobile) maar volgens mij gaat het wel lukken :P

Ik ben nog op zoek naar een houder met zuignap voor in m'n auto. En dan inclusief lader. Iemand nog tips :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieking
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-12-2023

Sieking

Freelance ITer

Grolsch schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 14:36:
Ik ben nog op zoek naar een houder met zuignap voor in m'n auto. En dan inclusief lader. Iemand nog tips :?
Ik heb zelf de brodit active holder

Afbeeldingslocatie: http://www.brodit.com/images/270/971242.jpg

Kost wat maar is wel erg strak

Allerlei ass. voor bevestiging vindt je hier: http://www.brodit.com/static/productlisting.jsp?parent=s800

If you can't take the heat, get burried!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Sieking schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 14:50:
[...]

Ik heb zelf de brodit active holder

[afbeelding]

Kost wat maar is wel erg strak

Allerlei ass. voor bevestiging vindt je hier: http://www.brodit.com/static/productlisting.jsp?parent=s800
tnx, deze had ik ook al gevonden op: http://www.pdashop.nl/pro...ive-holder-nokia-e71.html

Maar ik kan ook op die website van jou geen zuignap vinden welke ik op de ruit kan plakken.

Ik rijdt nog wel eens in verschillende auto's, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben na een kort uitstapje naar Windows Mobile (Samsung i780) met gierende banden weer terug gegaan naar Symbian. Heb mijn lesje wel geleerd. E71 is een wereld toestel.

Nu ben ik nog op zoek naar een progje voor remote control voor tv enz.

Nu is er wel dat Vito Remote, maar dat is vrij ruk. Iemand nog andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 17:33:
Ben na een kort uitstapje naar Windows Mobile (Samsung i780) met gierende banden weer terug gegaan naar Symbian. Heb mijn lesje wel geleerd. E71 is een wereld toestel.

Nu ben ik nog op zoek naar een progje voor remote control voor tv enz.

Nu is er wel dat Vito Remote, maar dat is vrij ruk. Iemand nog andere opties?
Total irRemote , ik ben er ook naar op zoek met een werkende key.
Volgens de site van psiloc werkt hij ook op de E71.

PS , ik hoor het wel als je hem hebt gevonden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2009 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
hoe is het toetsenbord voor smsen? zitten de knopjes niet te dicht bij elkaar? ik wil vooral voor het toetsenbord gaan omdat ik erg veel sms. dit lijkt me een stuk handiger en prettiger dan een numeriek toetsenbord, is dit ook zo? de knopjes lijken me namelijk wel erg klein!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
CodeConnected schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 10:35:
http://symbianism.blogspo...ymbian-phones-can-be.html

Nee dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 19:53:
[...]

Total irRemote , ik ben er ook naar op zoek met een werkende key.
Volgens de site van psiloc werkt hij ook op de E71.

PS , ik hoor het wel als je hem hebt gevonden.
Ik heb er een gevonden op de btjunkie site.
Je moet imei ingeven bij de keygen voor een werkende key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Laatst online: 12-09 20:32

Apoca

Array Technology Industry

AT&T E71x To Have S60 3rd Edition, Feature Pack 2

http://www.symbian-guru.c...ition-feature-pack-2.html

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
kthxbye schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 20:25:
hoe is het toetsenbord voor smsen? zitten de knopjes niet te dicht bij elkaar? ik wil vooral voor het toetsenbord gaan omdat ik erg veel sms. dit lijkt me een stuk handiger en prettiger dan een numeriek toetsenbord, is dit ook zo? de knopjes lijken me namelijk wel erg klein!
Tuurlijk zitten ze dicht op elkaar, maar ik kan er veel rapper een smsje mee versturen dan met mijn E50 (zelfde software, maar dan alleen numeriek toetsenbord). Ik ervaarde het als volgt:
  • Eerste paar uur zoeken naar letters, alsof je met een AZERTY toetsenbord voor de PC werkt. Dit komt doordat de toetsen op een andere plek zitten dan op een QWERTY toetsenbord (toetsen zitten op de E71 als een schaakbord en op de pc schuin onder elkaar).
  • Volgende dag had ik de woordaanvulling (T9-achtig) door en begon ik steeds meer blind de letters te kunnen vinden. De snelheid voor een SMS zat nu al een beetje hoger dan die op mijn vorige telefoon.
  • Na een week kon ik er vlug mee typen en ik kan de toetsen gewoon dromen momenteel. Er is over nagedacht om het met één hand te kunnen doen, maar zodra je bijvoorbeeld een handschoen aan hebt kan je het vergeten.
:9~
Ik vrees dat het voor ons niet gaat gebeuren een FP2, want het is echt wel een ander type: RM-346 (E71-1) t.o.v. RM-462 (E71x). En als ik me niet vergis geldt dat wanneer je een ander RM-# nummer hebt, je dan te maken hebt met andere hardware.

[ Voor 17% gewijzigd door gertvdijk op 15-01-2009 22:14 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Laatst online: 12-09 20:32

Apoca

Array Technology Industry

Ja en al ze het speciaal voor de carrier hebben gemaakt zullen we het wel niet snel zien.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Nou ook gisteren geupdate naar de laatste firmware, is uiteindelijk goed gegaan maar was toch wel ff schrikken dat ik 3 keer tijdens het updaten mijn E71 moest losmaken, de batterij eruit en erin moest zetten en daarna de hele zooi weer moest aansluiten. Was bang dat ik naar een service point zou moeten gaan.

Gelukkig is alles goed gekomen en is mijn back up perfect terug gezet. Thema's, sms beritchten etc. Had mijn contacten en agenda niet gebackupped aangezien ik gewoon met outlook sync.

Lijkt wel of het menu iets vlotter reageert. Voor de rest niet echt noemenswaardige verschillen gemerkt.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
FongWan schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 23:11:
Nou ook gisteren geupdate naar de laatste firmware, is uiteindelijk goed gegaan maar was toch wel ff schrikken dat ik 3 keer tijdens het updaten mijn E71 moest losmaken, de batterij eruit en erin moest zetten en daarna de hele zooi weer moest aansluiten. Was bang dat ik naar een service point zou moeten gaan.

Gelukkig is alles goed gekomen en is mijn back up perfect terug gezet. Thema's, sms beritchten etc. Had mijn contacten en agenda niet gebackupped aangezien ik gewoon met outlook sync.

Lijkt wel of het menu iets vlotter reageert. Voor de rest niet echt noemenswaardige verschillen gemerkt.
Dat gevoel heb ik ook, dat het allemaal wat sneller gaat dan voorheen.

Ik heb wel af en toe last van als je op de menu knop drukt dat er geen menu meer komt. Moet je hem aan en uit zetten voordat ie weer normaal doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik heb de telefoon nu 3 dagen, maar een aantal zaken ben ik nog niet helemaal uit.

1. Als ik een herinnering van m'n agenda krijg blijft de E71 door piepen. Ik vind 1 geluidje wel voldoende.
2. De snooze staat op 5 minuten, deze wil ik graag op 10 minuten.
3. De NOS mobiel applicatie laat geen video zien. Ik las in dit topic dat nog iemand daar last van had, maar ik kan het met de search even niet vinden. Het zou met de nieuwste firmware te maken hebben :? (deze heb ik eergisteren geïnstalleerd. Het probleem is dat ik de applicatie geïnstalleerd krijg. Ik kan het opstarten. Ik kan alles bekijken, behalve videobeelden. Ik krijg geen foutmelding, maar hij doet het gewoon niet. Ook de streaming instellingen en proxy instellingen van real gecontroleerd, maar hier zit het niet in.
4. Verder nog steeds op zoek naar een "zuignap" voor in m'n auto. Ik heb de hele brodit catalogus doorgespit, maar ik zie alleen mount sets, en geen zuignap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-08 16:56
Grolsch schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 07:54:
...
3. De NOS mobiel applicatie laat geen video zien. Ik las in dit topic dat nog iemand daar last van had, maar ik kan het met de search even niet vinden. Het zou met de nieuwste firmware te maken hebben :? (deze heb ik eergisteren geïnstalleerd. Het probleem is dat ik de applicatie geïnstalleerd krijg. Ik kan het opstarten. Ik kan alles bekijken, behalve videobeelden. Ik krijg geen foutmelding, maar hij doet het gewoon niet. Ook de streaming instellingen en proxy instellingen van real gecontroleerd, maar hier zit het niet in.
...
Je hebt zeker internet van KPN?

Voor video moet je het toegangspunt KPN streaming gebruiken, maar aangezien de applicatie zelf niet met Streaming werkt - maar met Mobiel Internet - werk het niet. Same problem here!

Let wel op: Voor Streaming betaal je apart!!! (Valt dus niet in je flat fee abonnement)

Oh en btw... In die zwarte versie van de E71 ben ik ook wel geinteresseerd :9~

[ Voor 4% gewijzigd door DaLuca op 16-01-2009 08:02 ]

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FongWan schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 23:11:

Bij mij ging het prima! Gewoon met de updater gedaan en geeneen keer de e71 hoeven los te koppelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na meerdere positieve reactie over de firmware, zit ik er ook aan te denken om deze erop te zetten (heb nog de allereerste). Als ik het goed heb, moet alles er opnieuw erop worden gezet maar ivm een verloren key voor Sygic, houdt me dit tegen. Weet iemand of je de key uit je telefoon kan lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrijver
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 16:25
Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 09:21:
Na meerdere positieve reactie over de firmware, zit ik er ook aan te denken om deze erop te zetten (heb nog de allereerste). Als ik het goed heb, moet alles er opnieuw erop worden gezet maar ivm een verloren key voor Sygic, houdt me dit tegen. Weet iemand of je de key uit je telefoon kan lezen?
Als het goed is staat Sygic in z'n geheel op je Geheugenkaartje. Ik hoefde enkel opnieuw de setup te draaien en alle settings, etc. stonden er nog gewoon in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Jullie bedoelen deze als zwart?
Afbeeldingslocatie: http://tech2.in.com/media/images/2008/Jun/img_69541_nokia-e71.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
Ik heb heel wat applicaties / themes geinstalleerd op mijn E71. Moet ik die allemaal weer opnieuw installeren na de update? En geldt dat voor applicaties die zowel op de memory card staan als voor applicaties in het telefoongeheugen?

Bij andere S60v3 phones, zoals mijn 6120c hoef ik dat niet te doen na een update. Dus de E71 updaten is echt een keiharde reset en hetzelfde als het indrukken van de "groene", de "3" en de "*" toets? Ofwel werkelijk alles kwijt en opnieuw beginnen alsof ik een nieuwe telefoon heb gekocht?

[ Voor 12% gewijzigd door Pe Nis op 16-01-2009 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
DaLuca schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 08:01:
[...]

Je hebt zeker internet van KPN?

Voor video moet je het toegangspunt KPN streaming gebruiken, maar aangezien de applicatie zelf niet met Streaming werkt - maar met Mobiel Internet - werk het niet. Same problem here!

Let wel op: Voor Streaming betaal je apart!!! (Valt dus niet in je flat fee abonnement)

Oh en btw... In die zwarte versie van de E71 ben ik ook wel geinteresseerd :9~
Ik internet via WLAN, dus dat is niet van toepassing.
Ik heb het rechtertoestel afgelopen week ontvangen.

[ Voor 20% gewijzigd door Grolsch op 16-01-2009 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
nee deze niet... De zwarte versie is de grijze, maar dan ipv de zilveren omlijsting een zwarte. Ziet er tof uit.
http://www.multicellphone...20Leaked%20Photos%202.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

DaLuca schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 08:01:
[...]Je hebt zeker internet van KPN?

Heb je dit topic al eens gelezen? -> Streaming met KPN/Hi-mobiel internet, gratis of betalen?

Ik betaal op dit moment niets met mn Hi abbo en kan gewoon de uitzendinggemist applicatie gebuiken.
Helaas is de 128kb wel te weinig om het goed te kunnen zien.
Van de week getest met een Vodafone abbo en dat ging echt heel goed.

[edit]
En voor de zwarte hebben we de zoek binnen een topic functie!
;)

[ Voor 11% gewijzigd door Gutteguttegut op 16-01-2009 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik ken de zoek functie, die weergeeft alleen de info over het nieuwe zwarte toestel. Mijn vraag was echter, of iemand al bekend was met een datum en/of welke webshop de echte zwarte gaat leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telefoon net een paar uur in bezit maar loop tegen het volgende aan: hoe kan ik de SMS-jes die op mijn simkaart staan benaderen? Zo jammer als ik niets meer kan teruglezen ;)

Thanks voor de tips en wat een goed topic _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
in aanvulling op mijn NOS mobiel probleempje, hier een screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2a8q3kj.jpg

dat is dus het enige wat ik zie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grolsch schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 19:18:
in aanvulling op mijn NOS mobiel probleempje, hier een screenshot:

[afbeelding]

dat is dus het enige wat ik zie :?
had ik ook

via media-realplayer de realplayer opstarten
dan bij "streaming"proxy uit zetten
evt toegangspunt hier ook varranderen

werkt nu weer bij mij via wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09-2023
Aangezien ik overweeg een E71 aan te schaffen, bij deze een vragen over het automatisch binnenhalen van push-mail.
Met mijn huidige toestel (Sony Ericsson P1i) kan ik 2 tijden instellen waarbinnen de mail de gehele dag door wordt 'gepushed'. In mijn geval tussen 8.00 uur en 22.00 uur. Buiten die tijden haalt mijn P1i geen mail binnen.
In de handleiding zag ik dat dit ook mogelijk is met de E71, ik las namelijk het volgende:
"Ophaaldagen — Selecteer de dagen waarop e-mail naar uw apparaat wordt gedownload.
Ophaaluren — Definieer de uren gedurende welke de e-mail wordt opgehaald."

Nu zie ik verschillende mensen schrijven dat de Nokia Mail applicatie niet of langzaam werkt met Gmail en daarom het zgn. Nokia Messaging gebruiken. Als ik hier ook gebruik van zou maken, is het dan nog wel mogelijk de zogenoemde 'ophaaldagen' en 'ophaaluren' in te stellen? Of is dit niet mogelijk met Nokia Messaging?

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Ik kan geen apps downloaden uit 'Download!'... Ik krijg de foutmelding 'installatie mislukt'... Kent iemand dit probleem en hopelijk ook de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:24
Het updaten van m'n E71 geeft hier grote problemen. Tijdens de update kreeg ik de melding dat m'n telefoon niet meer reageerde en ik de batterij even los moest halen en het opnieuw proberen. Zo gezegd, zo gedaan en sindsdien doet hij niets anders meer dan de achtergrondverlichting continu aan- en uitschakelen. De updater geeft nu al een half uur een resterende tijd van een seconde. Wat nu?!

Edit: Software Updater geeft nu aan dat de update mislukt is en m'n telefoon start niet meer. Morgen maar weer eens een uitstapje Service Point dus. :(

[ Voor 16% gewijzigd door Z-Dragon op 17-01-2009 00:17 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Tom TOM Mobile 6 op mijn E71 geinstalleerd en alles werkt als een treintje, super!
Zit echter alleen iets heel vaags in de stemmen: na elke aanwijzing is het 2 seconden stil en dan komt er een soort kraak.

Ik dacht: het ligt aan de stemmen die geinstalleerd staan, maar alle stemmen doen het, ook andere die ik van Inet heb gedownload. Vriend heeft ook e71 en heeft ook hetzelfde probleem.

Herkent iemand dit? en heeft iemand al een oplossing??

Het is geen drama, maar het irriteerde mij in ieder geval al bij de eerste proefrit met tom tom aan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:27
Z-Dragon schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 00:07:
Het updaten van m'n E71 geeft hier grote problemen. Tijdens de update kreeg ik de melding dat m'n telefoon niet meer reageerde en ik de batterij even los moest halen en het opnieuw proberen. Zo gezegd, zo gedaan en sindsdien doet hij niets anders meer dan de achtergrondverlichting continu aan- en uitschakelen. De updater geeft nu al een half uur een resterende tijd van een seconde. Wat nu?!

Edit: Software Updater geeft nu aan dat de update mislukt is en m'n telefoon start niet meer. Morgen maar weer eens een uitstapje Service Point dus. :(
Ik heb dit ook eens gehad met een E61. Ding leek helemaal dood. Toch zelf weer kunnen oplossen. Geeft je computer enig teken van aanwezige hardware als je 'm in de usb plugt? (iets met BB5-loader ofzo) Dan is er hoop. Gewoon blijven proberen om de firmware te updaten met de originele Nokia updater. Soms herkent ie geen telefoon, soms vindt ie geen update, maar na veel keertjes proberen is het mij toen gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
Z-Dragon schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 00:07:

Groene, de 3 en de * toest ingedrukt houden en telefoon inschakelen vanuit uitstand. Houd de groene, de 3 en de * toests net zolang vast totdat de telefoon reageert. Kan wel 1 a 2 minuten duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds gister ook in het bezit van de E71...misschien een rare vraag maar weet iemand of je de email button (met dan envelopje) kan aanpassen dat hij naar je sms inbox gaat ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 10:47:
sinds gister ook in het bezit van de E71...misschien een rare vraag maar weet iemand of je de email button (met dan envelopje) kan aanpassen dat hij naar je sms inbox gaat ???
Dat is een One-touch-toets. Aanpassen: Menu --> Instrumenten --> Instellingen --> Algemeen --> Persoonlijk --> One Touch-ttsn --> Berichtentoets.

Dit was waarschijnlijk ook wel te vinden geweest in de handleiding, etc...

[ Voor 9% gewijzigd door Cadezo op 17-01-2009 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Gisterenavond thuis gekomen (na een week weggeweest te zijn), gezien dat er een update was en meteen ge-update.

Gelukkig zonder problemen de update kunnen toepassen.
Van te voren wel eerst even een back-up gemaakt van de telefoon.
Back-up van mail (+SMS) teruggezet en alle applicaties opnieuw geïnstalleerd.
PIM gegevens heeft de telefoon verder met Outlook 2007 gesynchroniseerd.

Situatie:
PC Suite versie: 7.1.18.0 (US)

Datakabel gebruikt die is meegeleverd met de telefoon.
Aangesloten op een powered USB Hub.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs2ddup
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-04-2022
wout-hugo schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 21:09:
Aangezien ik overweeg een E71 aan te schaffen, bij deze een vragen over het automatisch binnenhalen van push-mail.
Met mijn huidige toestel (Sony Ericsson P1i) kan ik 2 tijden instellen waarbinnen de mail de gehele dag door wordt 'gepushed'. In mijn geval tussen 8.00 uur en 22.00 uur. Buiten die tijden haalt mijn P1i geen mail binnen.
In de handleiding zag ik dat dit ook mogelijk is met de E71, ik las namelijk het volgende:
"Ophaaldagen — Selecteer de dagen waarop e-mail naar uw apparaat wordt gedownload.
Ophaaluren — Definieer de uren gedurende welke de e-mail wordt opgehaald."

Nu zie ik verschillende mensen schrijven dat de Nokia Mail applicatie niet of langzaam werkt met Gmail en daarom het zgn. Nokia Messaging gebruiken. Als ik hier ook gebruik van zou maken, is het dan nog wel mogelijk de zogenoemde 'ophaaldagen' en 'ophaaluren' in te stellen? Of is dit niet mogelijk met Nokia Messaging?
Het is mogelijk om ophaaldagen en ophaaltijden in te stellen. Ik heb er wat onderzoek naar gedaan en ben tot dit topic gekomen: Automatisch e-mails ophalen op een Nokia zonder programma's

[ Voor 7% gewijzigd door xs2ddup op 17-01-2009 11:25 . Reden: kleine herformulering en aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs2ddup
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-04-2022
Megamind schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 23:14:
[...]

Ik heb wel af en toe last van als je op de menu knop drukt dat er geen menu meer komt. Moet je hem aan en uit zetten voordat ie weer normaal doet.
Ik heb hetzelfde probleem en zette hem eerst ook uit en daarna weer aan, maar het is ook op te lossen door meerdere keren (volgens mij zelfs twee keer) de menutoets in te drukken; ik hoop dat dit probleem wordt verholpen bij de volgende firmwareupgrade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 01:07:
Ik heb Tom TOM Mobile 6 op mijn E71 geinstalleerd en alles werkt als een treintje, super!

Gebruikt de tom tom de interne gps of een extern gps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:27
Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 12:10:
[quote]Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 01:07:

Gebruikt de tom tom de interne gps of een extern gps?
Even wat beter kijken, is al talloze keren uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 10:47:
Via instellingen - algemeen - persoonlijk - one touch ttsn - berichtentoets -> hier kun je de functie toewijzen die je wil.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is de kwaliteit van de luidspreker eigenlijk ? Ik bel namelijk graag wel eens hands-free als ik thuis ben en ook luister ik soms wat muziek via de speaker.
Mijn huidige 6300 is wat dat betreft een Epic Fail }:O

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2009 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:24
PhilipsFan schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 01:12:
[...]

Ik heb dit ook eens gehad met een E61. Ding leek helemaal dood. Toch zelf weer kunnen oplossen. Geeft je computer enig teken van aanwezige hardware als je 'm in de usb plugt? (iets met BB5-loader ofzo) Dan is er hoop. Gewoon blijven proberen om de firmware te updaten met de originele Nokia updater. Soms herkent ie geen telefoon, soms vindt ie geen update, maar na veel keertjes proberen is het mij toen gelukt.
Heel snel flitst er een NOKIA USB ROM-"apparaat" over het scherm. Groene knop + 3 + * haalt niets uit en het Service Point is pas maandag weer open... :'(

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 01:07:
Zit echter alleen iets heel vaags in de stemmen: na elke aanwijzing is het 2 seconden stil en dan komt er een soort kraak.

Ik dacht: het ligt aan de stemmen die geinstalleerd staan, maar alle stemmen doen het, ook andere die ik van Inet heb gedownload. Vriend heeft ook e71 en heeft ook hetzelfde probleem.

Het is geen drama, maar het irriteerde mij in ieder geval al bij de eerste proefrit met tom tom aan :D
Probeer het eens op een ander geheugenkaartje , dit was bij mij het probleem.
De standaard nokia meegeleverde micro sd is vrij traag.
Tomtom heb ik inmiddels weer verwijderd , mc guider werkt vele male beter.

Suc 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 16:11:
[...]

Probeer het eens op een ander geheugenkaartje , dit was bij mij het probleem.
De standaard nokia meegeleverde micro sd is vrij traag.
Tomtom heb ik inmiddels weer verwijderd , mc guider werkt vele male beter.

Suc 6.
Deze hick-up is een algemeen bekend probleem van TomTom 6 op S60v3 platform. Niets aan te doen. Wen er dus maar aan of kies iets anders om mee te navigeren. Advies: Navigon. De rest (Sygic, Nokia Maps, Gamrnin, etc) is nog niet volwassen genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een NOOB vraagje:

Als je internet via je WLAN thuis netwerk op je E71, zitten hieraan dan extra telefoon abbonementskosten aan verbonden? Mijn onbeperkte data bundel gaat pas volgende maand in en ik wil nu al het een en ander proberen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 16:27:
ff een NOOB vraagje:

Als je internet via je WLAN thuis netwerk op je E71, zitten hieraan dan extra telefoon abbonementskosten aan verbonden? Mijn onbeperkte data bundel gaat pas volgende maand in en ik wil nu al het een en ander proberen.....
Als je thuis op je WLAN zit gebruikt je geen databundel van je telefoon provider, maar van je internet provider thuis.

Je betaalt dus niet extra als je op je WLAN zit.

Zodra je verbinding maakt met gsm/gprs/umts dan betaal je hier voor. (of je hebt hier een abo voor zoals die van jou die volgende maand in gaat)

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
die birdstep smartconnect werkt wel goed hoor. Leuk ook dat ie gratis is voor E71 bezitters, mits de app dat online kan verifiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
  • Registratie: November 2007
Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 01:07:

PrincessJSE,
dacht eigenlijk dat TomTom niet draaide op dit toestel. Heb jij de laatste update op je toestel staan?
Misschien dat dit wel mogelijk is sinds deze nieuwste update.

Heb Mcguider staan op m'n E71 maar zal TomTom dan ook eens proberen (tenzij iemand weet dat dit comflicten geeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er e nfatsoenlijke DivX player beschikbaar? Je wordt platgegooid met converters, maar ik wil gewoon een divx afspelen.

Wat moet ik installeren (als het uberhaupt mogelijk is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:15
Tazzios schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 16:01:
voor de mensen die graag 1 accesspoint hebben voor al hun verbindingen is het natuurlijk connect van psiloc.
Maar via installatie>download>Office kun je nu ook smartconnect by birdstep. Deze doet hetzelfde (als het goed is) en is voor E71 eigenaren gratis.
Nou als ik deze 2 producten naast elkaar leg...

SmartConnect van Birdstep werkt aardig, vraagt of er verbinding gemaakt worden met een wifi netwerk, op basis van een voorkeur. Maar als je eenmaal op gprs zit, kom je er bijna niet van af.
Connect van Psiloc werkt toch een stapje beter, Eenmaal aangemaakte wifi connecties snapt het pakket en je laat alle internet pakketen naar psiloc connect kijken, welke zoekt op wifi connecties, en wanneer er wat gevonden is schakelt hij over.

Mijn voorkeur gaat momenteel naar Connect (net pas in gebruik) ten opzichte van Smartconnect aantal dagen in gebruik en toch niet tevreden.

Ik laat het wel weer weten.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Ik gebruik Connect ook, ik ben er zo tevreden over dat ik 'm zelfs heb gekocht. Eigenlijk vind ik het een functionaliteit die Nokia had moeten inbouwen, maar enfin... zo duur was ie ook weer niet.

Van de week ook een update naar de nieuwe firmware gedaan, en dat leek even ook niet soepel te gaan. Ik bedacht me pas toen ik bezig was dat ik dit doodleuk in Windows 7 zat te doen en werd toen even bang dat het zou mislukken. Maar gelukkig ging ie gewoon normaal door en lukte de update in één keer.
offtopic:
Damn.. wat goed systeem dat Windows 7, als bèta al vele malen beter dan Vista SP-1. Vista en XP hebben hier al sinds vorige week niet meer gedraaid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wetterhahn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-09 19:53
Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 22:49:
Is er e nfatsoenlijke DivX player beschikbaar? Je wordt platgegooid met converters, maar ik wil gewoon een divx afspelen.

Wat moet ik installeren (als het uberhaupt mogelijk is)
Probeer Core player maar eens, perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Iemand al voor elkaar gekregen om aan een Parrot te connecten als CarKit??
Bij mij wordt het altijd als koptelefoon gedaan,en dat wil ik dus niet. :(

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
vraag aan de pilot connect gebruikers: werkt die drm niet vertragend op je toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaaan82
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 22:33
seninha schreef op zondag 18 januari 2009 @ 07:25:
gaat bij mij prima, heb een parrot CK3100. Hij synchroniseert telkens als ik connect met mijn carkit.

Enige wat ik onhandig vind, is dat hij bij meerdere nummers per contactpersoon het contactpersoon meerdere keren weergeeft ipv één keer een contactpersoon en dan kunnen kiezen uit het nummer. (dit gebeurde wel bij mijn Nokia 6120c).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout-hugo
  • Registratie: Juni 2002
xs2ddup schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 11:23:
[...]
Het is mogelijk om ophaaldagen en ophaaltijden in te stellen. Ik heb er wat onderzoek naar gedaan en ben tot dit topic gekomen: Automatisch e-mails ophalen op een Nokia zonder programma's
Bedankt voor je reactie, hetzelfde probleem wat jij omschrijft heb ik ook met mijn P1i gehad en daar werkt op dezelfde manier. Maar jou oplossing is echter enkel voor Telfort gebruikers. En nu hoor ik hier ook nog maar weinig mensen die Vodafone wel goed aan het werk hebben gekregen, zonder Nokia Messaging.

Nogmaals maar weer de vraag, als ik Nokia Messaging zou gaan gebruiken op een E71, is het dan nog wel mogelijk de zogenoemde 'ophaaldagen' en 'ophaaluren' in te stellen?

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet hoe je de gesproken aanwijzingen van de navigatie via de Parrot 3100 kan uitschakelen?
Ik vind het uitermate hinderlijk. Bij WM apparaat nooit last gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Laatst online: 08:15

JoepW

iRacer & Home Assistant

seninha schreef op zondag 18 januari 2009 @ 07:25:
Helaas lukt het alleen als koptelefoon, maar alles werkt wel prima. Voice dialing en syncen gaat prima. Dus ach.....

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Laatst online: 08:15

JoepW

iRacer & Home Assistant

Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 17:42:
Wie weet hoe je de gesproken aanwijzingen van de navigatie via de Parrot 3100 kan uitschakelen?
Ik vind het uitermate hinderlijk. Bij WM apparaat nooit last gehad.
In de 'instellingen' bij voice kan je dat uit zetten in de Parrot.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, na wat speurwrrk toch maar even de vraag hier posten...

ik heb me'n msn email adres ingesteld op de E71, en email ontvangen werrkt, emails' beantwoorden ook, alleen een nieuwe email niet....hoe kan dit ???? en hoe kan ik de msn live account aanpassen, want dat weigert ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
Even een kleine waarschuwing voor diegene die de e71 open willen maken...

Morgen moet ik een Nokia Care Point op gaan zoeken omdat het frontje en toetsenbordje boven niet goed aansluiten en het toetsenbordje staat bol... na 25x proberen heb ik het opgegeven en hem nog net niet tegen de muur kapot gegooid... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoepW schreef op zondag 18 januari 2009 @ 18:15:
[...]

In de 'instellingen' bij voice kan je dat uit zetten in de Parrot.
Ik heb gekeken in dat menu, maar daar heb ik die mogelijkheid niet.
Misschien kun je aangeven hoe jij dat gedaan hebt?
Pagina: 1 ... 7 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.