Het Nokia E71 Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste
Acties:
  • 202.081 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38533

SYQ schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 09:23:
hebben jullie het ook met mcguider, vast wel... bij rechte stukken, elke keer de melding dat je rechtdoor moet rijden.. dit is toch dommm.. het maakt het bij mij id auto extra irritant omdat ie steeds switch tussen muziek en navigatie

hopelijk krijg ik mijn 16gb kaartje snel terug van garantie, kan ik lekker route66 er weer op knallen
dat is nog niks, ik krijg vaak de melding dat ik moet omkeren op een doorgaande weg :)

bovendien weet hij vaak het eindpunt niet te vinden, moest laatst naar een klant...ik ben wel 3x langs gereden...mcguider gaf op een heel ander punt aan dat bestemming bereikt is.

ook verschil tussen heen en terug route. laatst bij centerparcs...heen ok, maar terug via een heel andere en langere weg door dropjes en gedoe.

ik ga maar eens garmin proberen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodKimble
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-06 22:17
Anoniem: 211433 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 20:47:
Op deze site staat een artikel dat er verder niet toe doet, wat mijn vraag is of het mogelijk is om de klok die je normaal (??) in je scherm hebt staan weg kan halen (zoals bij dat artikel staat)

PS: Tips van dat soort thema's zijn ook welkom 8-)

bvd
Dat is de nieuwe E71x, niet de normale E71 dus.
Bij de E71 kan dat standaard niet helaas. Als er een tweak hiervoor is hoor ik het ook graag, veel overzichterlijker op die manier imo.

The Soul.... of an Eagle!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273463

Ik heb net mijn e71 geupdate naar de nieuwste firmware, en na het intoetsen van mijn pincode krijg ik bij het beginscherm de mededeling dat ik een lock code moet invoeren.

Ik heb 12345 en 0000 etc. allemaal geprobeerd maar met geen resultaat. Ik herinner ook niet dat ik de blokkeringscode heb veranderd, ook heeft mijn geheugenkaart geen wachtwoord.

Weet iemand wat ik nu moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Anoniem: 273463 schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 13:47:
Ik heb net mijn e71 geupdate naar de nieuwste firmware, en na het intoetsen van mijn pincode krijg ik bij het beginscherm de mededeling dat ik een lock code moet invoeren.

Ik heb 12345 en 0000 etc. allemaal geprobeerd maar met geen resultaat. Ik herinner ook niet dat ik de blokkeringscode heb veranderd, ook heeft mijn geheugenkaart geen wachtwoord.

Weet iemand wat ik nu moet doen?
Dit staat uitvoerig door mij beschreven, behalve de échte oplossing want die mag ik hier *denk ik* niet posten. Is namelijk een hack van symbian die door Nokia met succes is aangevochten (2005), maar de site is nog steeds online en werkt perfect (evenals de gedateerde hack). Lees het topic even door want ik heb er voor de zekerheid nog wat meer stappen bij gedaan. Kostte me echter een hele avond diverse fora afstruinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297707

Hallo

Ik heb een Nokia E71 waarbij de mailbox niet meer werkt. Hiermee bedoel ik dat ik wel in mijn inbox kan komen (zowel on als offline) als ik op het envelopje druk. Als ik dat knopje heel lang ingedrukt houdt, krijg ik de volgende foutmelding.

"Item niet meer beschikbaar. Standaardherstelling voor toets hersteld."

Verder zie je in de algemene pagina van berichten, waar je nieuw bericht / inbox / windows live ziet, een rondje met een vraagteken naast Windows Live. Dit was eerst niet zo. Wat voor het icoontje stond, weet ik niet meer.
Wat ik wel weet hoe het waarschijnlijk is ontstaan, is dat ik mijn batterij uit mijn telefoon had gehaald en mijn SIM-kaart en daarna de contacten in mijn andere telefoon had gekopieerd naar mijn SIM en weer had geplakt in mijn E71. Daarna kreeg ik dat vraagteken.

Ook in mijn inbox van Windows Live, zie ik dat ik vraagtekens heb naast de berichten van mijn mailbox.

Ik kon hiervoor e-mail synchroniseren kiezen als optie om mijn mail natuurlijk op te halen, maar die optie is nu helemaal verdwenen. Ook kon ik via mijn @live.nl account e-mails versturen via Windows Live. Dit was al voorgeprogrammeerd.

Wat kan het probleem zijn? Ik heb het één en ander bekeken met Nokia PC Suite, maar ik heb tot nu toe niks gevonden.

HELP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dog4life schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 13:52:
[...]

Dit staat uitvoerig door mij beschreven, behalve de échte oplossing want die mag ik hier *denk ik* niet posten. Is namelijk een hack van symbian die door Nokia met succes is aangevochten (2005), maar de site is nog steeds online en werkt perfect (evenals de gedateerde hack). Lees het topic even door want ik heb er voor de zekerheid nog wat meer stappen bij gedaan. Kostte me echter een hele avond diverse fora afstruinen.
Ik heb je berichten doorgelezen en ben dankzij jou aardig op weg.

Maar er rest nog een probleem, ik heb geen tweede telefoon waarin een geheugenkaart geplaatst kan worden. Hoe kan ik een directory maken op een geheugenkaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
Anoniem: 273463 schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 14:32:
[...]

Ik heb je berichten doorgelezen en ben dankzij jou aardig op weg.

Maar er rest nog een probleem, ik heb geen tweede telefoon waarin een geheugenkaart geplaatst kan worden. Hoe kan ik een directory maken op een geheugenkaart?
Ik heb het via een usb kaartlezer gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dog4life schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 14:37:
[...]

Ik heb het via een usb kaartlezer gedaan!
Ik kan mijn geheugenkaart via mijn e71 openen met windows verkenner. Ik heb een directory gemaakt in system, en de volgende stappen uitgevoerd maar mijn probleem is nog steeds niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
Anoniem: 273463 schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 14:47:
[...]

Ik kan mijn geheugenkaart via mijn e71 openen met windows verkenner. Ik heb een directory gemaakt in system, en de volgende stappen uitgevoerd maar mijn probleem is nog steeds niet opgelost.
FYI: Ik heb een aantal keer de firmware upgrade gedaan (omdat ik hoopte dat daarme de code wel zou worden gereset).

Later heb ik die hack uitgevoerd, inderdaad een mapje maken onder system, en daar dat .mdl naartoe slepen. Telefoon uit > kaart ein > telefoon aan en dat was genoeg bij mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211433

RodKimble schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 12:30:
[...]

Dat is de nieuwe E71x, niet de normale E71 dus.
Bij de E71 kan dat standaard niet helaas. Als er een tweak hiervoor is hoor ik het ook graag, veel overzichterlijker op die manier imo.
Ah oke, ik was in de veronderstelling dat ze dezelfde OS gebruiken, dan zou het toch in theorie kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148114

Voltron schreef op donderdag 02 april 2009 @ 11:34:
Hotmail op E-71

Nu Nokia Messaging 1.1:
Wat is eigenlijk de toegevoegde waarde van zoiets en waarom zou je er voor willen betalen?
Ik begrijp dat Nokia dat wil, maar het device moet toch zelf kunnen mailen met de standaarden?

Het is ook nog niet eens geïntegreerd..

Ik begrijp de toegevoegde waarde van nokia messaging niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodKimble
Anoniem: 211433 schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 17:58:
[...]

Ah oke, ik was in de veronderstelling dat ze dezelfde OS gebruiken, dan zou het toch in theorie kunnen?
Nja de E71x heeft S60 3rd Edition Feature Pack 2, de E71 draait op FP 1. Geen idee wat hier het verschil tussen is eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dog4life schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 17:52:
[...]

FYI: Ik heb een aantal keer de firmware upgrade gedaan (omdat ik hoopte dat daarme de code wel zou worden gereset).

Later heb ik die hack uitgevoerd, inderdaad een mapje maken onder system, en daar dat .mdl naartoe slepen. Telefoon uit > kaart ein > telefoon aan en dat was genoeg bij mij!
Probleem is opgelost, bedankt voor de hulp dog4life!!

Weet iemand trouwens waar je een black steel cover kunt kopen/bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297253

OMtrent de problemen welke ik had met email op de E71 heb ik via een ander forum een oplossing gevonden welke ik hierbij wil delen voor degene die hetzelfde probleem hadden:

Probleem:
het probleem met de email is er nog steeds :-(. Ofwel tijdens/na het ophalen van de emails sluit de applicatie en gaat deze terug naar het homescreen. De shortcut op het toetsenbord werkt ook niet meer en de email applicatie is alleen vanuit het homescreen te starten. Graag hoor ik of anderen dit probleem ook hebben/hadden en of het opgelost kan worden

Oplossing:

I solved the problem by excluding the feature I liked to use and I found it was without any Nokia support. :smileysad:

Presume that U similarly to me when setting the retrieval settings of your email account/s used the option to define the retrieval amount. And this is the answer to the problem.

Each time the server holds bigger amount of kB compared to the amount you have defined for downloading, the phone freezes and the application shutdown.

I solved the problem by not using the option of defining the retrieval amount of the emails to the phone. Instead I download all headings and depending on the sender and the title decide one by one which email to download in full.

I hope this will also solve your case.

P.S. Saw that Nokia made available new update for E71, however having such bad experience with the previous update, I do not know whether even want to try......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voltron
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-01-2021
RodKimble schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 21:24:
[...]

Nja de E71x heeft S60 3rd Edition Feature Pack 2, de E71 draait op FP 1. Geen idee wat hier het verschil tussen is eigenlijk.
Omdat ik pro tweaker2t ben, hier stuntman extraordinair: link het verschil in FP1 en FP2 van S60 3d edition...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Omdat ik binnenkort de E71 krijg met ik al even aan het kijken naar mogelijkheden om Gmail mee binnen te halen. Het is wel een vereiste dat er eens in het kwartier gecheckt wordt op nieuwe email, of dat de mail meteen op mijn E71 binnenkomt na versturen. Ook wil ik dan natuurlijk dat bij ontvangen mijn telefoon trilt/geluid maakt.

Ik heb al gevonden dat je gewoon de standaard mail applicatie kan gebruiken van Nokia. Dan zou email via IMAP binnenkomen. Ik heb echter Gmail best wel gecusomized ingesteld. Dat wil zeggen: filters, labels, archive opties etc. Zo komen er van 4 mail adressen mailtjes binnen op mijn Gmail account. Ook komen er per dag een aantal CRON-backup mailtjes binnen die ik noway op mijn E71 hoef te lezen :P Wat zijn de opties met dit standaard programma om in te stellen welke mail er wel/niet wordt opgehaald?

Ook kwam ik natuurlijk Google's eigen Gmail-programma tegen. Hoe zit het met dit programma en de bovenstaande punten.

En welke programma's vinden jullie het fijnste voor Gmail?

EDIT: Ow ik lees nog wat rond en volgens mij is IMAP Idle wel iets dat ik wil hebben. Real-time email ontvangen lijkt me wel heel relaxt. Maar hoe zit het dan met stroom verbruik, en staat je internet verbinding dan de hele tijd op actief?

[ Voor 10% gewijzigd door monnick op 05-04-2009 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 23:29
monnick schreef op zondag 05 april 2009 @ 19:26:
Omdat ik binnenkort de E71 krijg met ik al even aan het kijken naar mogelijkheden om Gmail mee binnen te halen. Het is wel een vereiste dat er eens in het kwartier gecheckt wordt op nieuwe email, of dat de mail meteen op mijn E71 binnenkomt na versturen. Ook wil ik dan natuurlijk dat bij ontvangen mijn telefoon trilt/geluid maakt.

Ik heb al gevonden dat je gewoon de standaard mail applicatie kan gebruiken van Nokia. Dan zou email via IMAP binnenkomen. Ik heb echter Gmail best wel gecusomized ingesteld. Dat wil zeggen: filters, labels, archive opties etc. Zo komen er van 4 mail adressen mailtjes binnen op mijn Gmail account. Ook komen er per dag een aantal CRON-backup mailtjes binnen die ik noway op mijn E71 hoef te lezen :P Wat zijn de opties met dit standaard programma om in te stellen welke mail er wel/niet wordt opgehaald?

Ook kwam ik natuurlijk Google's eigen Gmail-programma tegen. Hoe zit het met dit programma en de bovenstaande punten.

En welke programma's vinden jullie het fijnste voor Gmail?

EDIT: Ow ik lees nog wat rond en volgens mij is IMAP Idle wel iets dat ik wil hebben. Real-time email ontvangen lijkt me wel heel relaxt. Maar hoe zit het dan met stroom verbruik, en staat je internet verbinding dan de hele tijd op actief?
toon volledige bericht
ProfiMail neemt je mappen structuur over, of je filters (van gmail) werken weet ik niet. Moet je even de trail downloaden en dan de IMAP IDLE optie configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
[b][message=31754632,noline]
Die moet je opladen na een dag, dus elke avond anders redt hij het niet. Je kunt niet alles verwachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Oke, bedankt voor je antwoorden. Hmm, als het zo hard gaat met de batterij hoeft dat IMAP Idle niet van mij. Eens in de 15 minuten checken op nieuwe mail, en daarna weer de connectie verbreken lijkt me een beter idee in mijn geval.
Die echt applicatie Google voor Gmail lijkt me opzich wel geschikt. Maar is het daarmee ook mogelijk dat dat programma automatisch start, bij het aanzetten van je telefoon. En dat er gewoon meldingen komen (sound/vibrate) wanneer er een mailtje binnenkomt.

Of nog iemand anders tips? Dat profimail ziet er ook goed uit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93877

Mijn nokia e71 begint een heel lastig probleem te krijgen.
Regelmatig ben ik gewoon niet bereikbaar, dan bellen mensen mij en dan schiet hij gelijk in de voicemail.
Ik heb dan op dat moment gewoon bereik en krijg direct een smsje van die en die heeft je gebeld maar geen bericht achtergelaten.

Soms krijg ik die sms ook helemaal niet en dan ben ik al een paar uur onbereikbaar??

Heb het volgende geprobeerd:

- Compleet reseten naar fabrieksinstellingen
- Nieuwste firmware erop.
- Alleen GSM modus (geen 3g)
- Alleen 3g modus

Als ik hem dan aan en uit zet na het probleem ben ik weer bereikbaar.

Iemand hier ervaring mee of een oplossing voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Anoniem: 93877 schreef op maandag 06 april 2009 @ 09:21:
Mijn nokia e71 begint een heel lastig probleem te krijgen.
Regelmatig ben ik gewoon niet bereikbaar, dan bellen mensen mij en dan schiet hij gelijk in de voicemail.
Ik heb dan op dat moment gewoon bereik en krijg direct een smsje van die en die heeft je gebeld maar geen bericht achtergelaten.

Soms krijg ik die sms ook helemaal niet en dan ben ik al een paar uur onbereikbaar??

Heb het volgende geprobeerd:

- Compleet reseten naar fabrieksinstellingen
- Nieuwste firmware erop.
- Alleen GSM modus (geen 3g)
- Alleen 3g modus

Als ik hem dan aan en uit zet na het probleem ben ik weer bereikbaar.

Iemand hier ervaring mee of een oplossing voor me?
toon volledige bericht
Kan ook aan de provider liggen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helsie schreef op maandag 06 april 2009 @ 09:43:
[...]
Kan ook aan de provider liggen, toch?
Ik heb dit soms ook, zit op KPN. heb hier met andere telefoons nooit last van (gehad). krijg ik opeens een sms dat iemand heeft gebeld, zonder dat hij maar 1 keer is overgegaan. heel weird.

ik heb ook soms dat de andere kant mij niet kan horen. ik moet dan zelf terugbellen en dat lukt het wel.

soms heb ik ook dat ik heel slecht doorkom en dat het pas na opnieuw bellen ok is.

krijg ook nog soms "verbindingsfout" bij het bellen of nog leuker: tijdens het bellen. wordt opeens de verbinding verbroken. lekker is dat als je met een klant in conference zit. tja uhh sorry mijn nieuwe flagship business nokia doet raar.

al met al ben ik nog niet erg tevreden met deze nokia....heb met andere, mindere nokia's dit soort gezeik niet gehad.

[daarnaast is de ontvangst ook een stuk minder dan andere nokias, zwakke receiver. + nog de grap dat als je em vasthoud het signaal nog verder inzakt. best leuk zit je op 2 streepjes 3g te browsen (mijn 6120 heeft op zelfde plek 5 streepjes) en dan valt ie terug naar 2G]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 17:08

Totaalgeflipt

De enige echte

Anoniem: 38533 schreef op maandag 06 april 2009 @ 10:17:
[...]

Ik heb dit soms ook, zit op KPN. heb hier met andere telefoons nooit last van (gehad). krijg ik opeens een sms dat iemand heeft gebeld, zonder dat hij maar 1 keer is overgegaan. heel weird.

ik heb ook soms dat de andere kant mij niet kan horen. ik moet dan zelf terugbellen en dat lukt het wel.

soms heb ik ook dat ik heel slecht doorkom en dat het pas na opnieuw bellen ok is.

krijg ook nog soms "verbindingsfout" bij het bellen of nog leuker: tijdens het bellen. wordt opeens de verbinding verbroken. lekker is dat als je met een klant in conference zit. tja uhh sorry mijn nieuwe flagship business nokia doet raar.

al met al ben ik nog niet erg tevreden met deze nokia....heb met andere, mindere nokia's dit soort gezeik niet gehad.

[daarnaast is de ontvangst ook een stuk minder dan andere nokias, zwakke receiver. + nog de grap dat als je em vasthoud het signaal nog verder inzakt. best leuk zit je op 2 streepjes 3g te browsen (mijn 6120 heeft op zelfde plek 5 streepjes) en dan valt ie terug naar 2G]
toon volledige bericht
Een vriendin van mij heeft dit zelfde probleem. Ook HI als provider, wat kunnen we er aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Totaalgeflipt schreef op maandag 06 april 2009 @ 10:25:
[...]

Een vriendin van mij heeft dit zelfde probleem. Ook HI als provider, wat kunnen we er aan doen?
welk probleem ? alles behalve het laatste kan miss ooit opgelost worden in een FW update. (maar vermoed van niet, aangezien het niet een door Nokia bevestigd issue is).

het ligt toch aan de gsm zelf en/of de software. krijg het ook met de laatste FW erop.

het ligt niet aan je provider, immers in andere telefoons werkt de sim wel goed. om het uit te sluiten zou je een andere sim in de e71 kunnen duwen en kijken of het dan nog zo is. het zou heel misschien ook nog aan de combi kunnen liggen van provider+gsm, maar goed....dan nog zou dat niet mogen gebeuren natuurlijk. je mag verwachten van een nokie toestel dat het gewoon altijd goed werkt, ongeacht de provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93877

Ik heb kpn flexibel 110.

zou het dan alleen een kpn fout zijn? ik heb bovenstaande issues ook allemaal met foute oproepen, het ineens wegvallen etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 17:08

Totaalgeflipt

De enige echte

Anoniem: 38533 schreef op maandag 06 april 2009 @ 11:05:
[...]

welk probleem ? alles behalve het laatste kan miss ooit opgelost worden in een FW update. (maar vermoed van niet, aangezien het niet een door Nokia bevestigd issue is).

het ligt toch aan de gsm zelf en/of de software. krijg het ook met de laatste FW erop.

het ligt niet aan je provider, immers in andere telefoons werkt de sim wel goed. om het uit te sluiten zou je een andere sim in de e71 kunnen duwen en kijken of het dan nog zo is. het zou heel misschien ook nog aan de combi kunnen liggen van provider+gsm, maar goed....dan nog zou dat niet mogen gebeuren natuurlijk. je mag verwachten van een nokie toestel dat het gewoon altijd goed werkt, ongeacht de provider.
Het niet ontvangen van smsjes, en na het opnieuw opstarten van de telefoon stromen ze binnen.
Zo ook het ontvangen van smsjes, met de melding gemiste oproep. Maar geen gemist gesprek krijgen in de bel lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Even een vraagje dat misschien niet in dit topic thuis hoort. Maar ik wil een 4 of 8 Gb geheugenkaartje aanschaffen voor de E71. Nu vind ik vooral Class 4 en 6 kaartjes, maar is het voor op een telefoon nodig om Class 6 te kiezen ipv 4, of merk je het verschil totaal niet.

Ik wil het kaartje gebruiken voor foto's, muziek, navigatie programma, programma's en misschien om wat video's van af te kijken. :)

Zelf zag ik al dit merkloze kaartje op DealExterme, slechts 12,50 euro met gratis verzending. Maarja, misschien is die wel heel langzaam / brak :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-05 12:51
Hoi allemaal,

Via diverse webshops worden de Nokia e71 tegen een erg goedkoop tarief aangeboden zo rond de € 250,-
Echter ben ik eergister langs zo'n web/winkel gegaan en daar bleek het om een QWERTZ versie te gaan.

Nu is mijn vraag kan ik voor dit toestel dan een QWERTY variant van het toetsenpad installeren?
Of moet ik dan aan een FW en software CHANGE? En dus de garantie teniet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
marketeer schreef op maandag 06 april 2009 @ 12:34:
Hoi allemaal,

Via diverse webshops worden de Nokia e71 tegen een erg goedkoop tarief aangeboden zo rond de € 250,-
Echter ben ik eergister langs zo'n web/winkel gegaan en daar bleek het om een QWERTZ versie te gaan.

Nu is mijn vraag kan ik voor dit toestel dan een QWERTY variant van het toetsenpad installeren?
Je kunt er een ander toetsenboard in leggen maar het toestel zit de toets nog steeds als een Z ipv een Y, dus ik denk dat je gelijk hebt met je laatste punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93877 schreef op maandag 06 april 2009 @ 11:23:
Ik heb kpn flexibel 110.

zou het dan alleen een kpn fout zijn? ik heb bovenstaande issues ook allemaal met foute oproepen, het ineens wegvallen etc. etc.
het is zeker geen KPN only (sim)probleem. mijn collegas hier bellen vanaf zelfde locatie met andere gsm gewoon zonder problemen. ik belde hiervoor met een 6120 met zelfde chip...ook nooit problemen. het moet dus OF aan de E71 zelf liggen OF aan de combi E71+KPN.

Dat is te testen door een sim van bijv Voda erin te duwen en kijken of het nog steeds voorkomt. Zo ja, dan ligt het puur aan de E71, zo nee dan ligt het aan de combi.

ik vermoed zelf zeer sterk dat het aan de E71 zelf ligt. Ik lees op andere fora daar ook problemen in totaal andere werelddelen op andere netwerken. quote: "This is ridiculous. A nokia flagship business phone that cannot even get its main function, calling, right. I'm gonna return this call dropping mofo."

Nokia heeft het echter nog niet formeel aangemerkt als issue, dus zal men er ook niks aan doen. Als ze toegeven dan staan ze meteen voor aap natuurlijk.....denk dus niet dat het gefixt gaat worden.

zie bijv:
http://www.e71fanatics.co...error-when-trying-to.html

zie de reacties eronder....nog steeds geen duidelijke oorzaak en oplossing :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140084

Ook bij mij treden de volgende problemen op:
  • Bellers krijgen meteen de voicemail terwijl ik gewoon bereikbaar ben.
  • Ik ben niet te horen voor de ander (oplossing: nog eens bellen).
Ik heb een T-mobile abonnement. Het gebeurt overigens niet heel vaak maar dit soort dingen horen gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Anoniem: 38533 schreef op maandag 06 april 2009 @ 10:17:
[...]

1) Ik heb dit soms ook, zit op KPN. heb hier met andere telefoons nooit last van (gehad). krijg ik opeens een sms dat iemand heeft gebeld, zonder dat hij maar 1 keer is overgegaan. heel weird.

2) ik heb ook soms dat de andere kant mij niet kan horen. ik moet dan zelf terugbellen en dat lukt het wel.

3) soms heb ik ook dat ik heel slecht doorkom en dat het pas na opnieuw bellen ok is.

4) krijg ook nog soms "verbindingsfout" bij het bellen of nog leuker: tijdens het bellen. wordt opeens de verbinding verbroken. lekker is dat als je met een klant in conference zit. tja uhh sorry mijn nieuwe flagship business nokia doet raar.

5) [daarnaast is de ontvangst ook een stuk minder dan andere nokias, zwakke receiver. + nog de grap dat als je em vasthoud het signaal nog verder inzakt. best leuk zit je op 2 streepjes 3g te browsen (mijn 6120 heeft op zelfde plek 5 streepjes) en dan valt ie terug naar 2G]
toon volledige bericht
Ik heb de vrijheid genomen jouw problemen van een nummer te voorzien. Jammergenoeg herken ik al jouw bovengenoemde problemen.

Laatst was ik ook met iemand in gesprek en plotseling werd de verbinding verbroken. Aangezien ik de tel niet tegen m'n oor druk en vanwege het feit dat het toestel geen touchscreen heeft, ga ik er van uit dat het ligt aan het toestel. Dat is ook bevestigd, want ik las dat er een verbindingsfout was. Ik probeer die persoon terug te bellen. Lukt niet, verbindingsfout. Toen die persoon mij terugbelde vertelde diegene mij terugbelde, mijn tel overging en dat ik die persoon had weggedrukt. Heel vreemd, aangezien ik niets anders dan verbindingsfout las op m'n tel...

Indoor dekking was nooit een issue met andere tels. Wel met dit toestel. 't Is niet prettig bellen om muisstil te zitten, aangezien je verbinding wellicht kan wegvallen. Stom dat je bij het omdraaien van je toestel (scherm beneden) in eens vol bereik hebt, waar je bereik wegvalt als je het toestel op normale manier vasthebt in je hand...

Welke provider heb ik? Vodafone. 3G staat aan en ik heb een duo sim, waarvan de andere sim/toestel zelden wordt gebruikt. Uiteraard is het andere toestel uitgeschakeld als ik gebruik maak van de E71.

Overigens, zo'n 5 jaar terug heb ik gewerkt bij T-Mobile KS. Destijds was er een probleem met voornamelijk Samsung toestellen: plotseling smsjes dat je oproepen hebt gemist, terwijl het toestel vol bereik had en waarbij het toestel niet is over gegaan.

Het scheen dat het toestel via GPRS liet weten waar het zich op het netwerk bevindt. Regelmatig aan- en uitschakelen van het toestel kon dit voorkomen (geen offline modus). In het geval van de E71 zou je het volgende kunnen doen: kies naar gelang jou dat uitkomt voor het profiel offline. Selecteer vervolgens elk van de andere profielen, waarmee je wel in verbinding staat met het netwerk. Misschien dat het probleem hiermee minder wordt.

Al met al: this shit's really gettin' annoying...

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:25
Hmm,
Heb het topic beetje doorgelezen en voor mij blijft het een lastige keuze..
Ik mag mijn abo verlengen en ik zit nu te twijfelen tussen de BB Bold en de E71.
Op het eerste gezicht vind ik de E71 veruit fijner. Hij is in mijn ogen gebruikersvriendelijker, en daarnaast
heb ik zelf al jaren Nokia's versleten! Nokia is stabiel en solide :)
De BB Bold is daarentegen wel mooier, maar dat is een kwestie van persoonlijke smaak ;). Daarnaast ook zijn voor en nadelen, maar het blijft afwegen!

Kan iemand mij misschien over de streep trekken? :D!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Er is maar één iemand die kan bepalen welke telefoon je moet kopen, en dat ben je zelf. In ieder geval is dit topic niet bedoeld om voor jou na te denken. Daarbij zit je in het E71-topic, dus kun je je misschien voorstellen wat men je hier aan zal raden.

Je zult de keus dus zelf moeten maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:25
Ik begrijp het ;). Dacht misschien een paar handige wetenswaardigheden.

Ik zal de keuze aan mijzelf overlaten!

Toch bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:12
Kweet niet of 't al gezegd is in dit forum. Gisteren de N86 themes geïnstalleerd op mijn E71. Echt te gek, zoveel beter dan de standaard themes. Aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
marketeer schreef op maandag 06 april 2009 @ 12:34:
Hoi allemaal,

Niet aan beginnen. /2cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-06 09:13
Heb dat thema gisteren ook geïnstalleerd. Aanrader!

http://tehk7.wordpress.com/themes/

Voor nog meer mooie themes:

http://nahidthemes.com/
http://www.pizero.net/

[ Voor 54% gewijzigd door SyphOn op 07-04-2009 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:49
Anoniem: 297253 schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 21:52:
OMtrent de problemen welke ik had met email op de E71 heb ik via een ander forum een oplossing gevonden welke ik hierbij wil delen voor degene die hetzelfde probleem hadden:

Probleem:
het probleem met de email is er nog steeds :-(. Ofwel tijdens/na het ophalen van de emails sluit de applicatie en gaat deze terug naar het homescreen. De shortcut op het toetsenbord werkt ook niet meer en de email applicatie is alleen vanuit het homescreen te starten. Graag hoor ik of anderen dit probleem ook hebben/hadden en of het opgelost kan worden

Oplossing:

I solved the problem by excluding the feature I liked to use and I found it was without any Nokia support. :smileysad:

Presume that U similarly to me when setting the retrieval settings of your email account/s used the option to define the retrieval amount. And this is the answer to the problem.

Each time the server holds bigger amount of kB compared to the amount you have defined for downloading, the phone freezes and the application shutdown.

I solved the problem by not using the option of defining the retrieval amount of the emails to the phone. Instead I download all headings and depending on the sender and the title decide one by one which email to download in full.

I hope this will also solve your case.

P.S. Saw that Nokia made available new update for E71, however having such bad experience with the previous update, I do not know whether even want to try......
toon volledige bericht
Ik heb dit probleem dus ook, maar ik kan die 'retrieval amount' optie niet vinden. Waar kan ik deze vinden?

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210555

Sinds afgelopen zaterdag heb ik een E71. Ik had al een paar keer met de E71 van een collega zitten spelen en vond (en vindt het nog steeds) een mooi compleet toestel.

Op dit moment is er één ding waar ik tegen aan loop. Bij het openen van de optie "kaarten" in de map GPS krijg ik de mededeling "Geen internetverbinding. Selecteer opties > Instrumenten > online gaan om online te gaan.

Dit doe ik natuurlijk braaf maar de mededeling blijft gelijk. Ik heb alle (volgens mij) instellingen nagelopen en alles staat goed. Gewoon internet via T-Mobile internet gaat prima. Ook mail ophalen e.d..

Op internet ben ik nog geen soortgelijke melding tegengekomen (en dus ook geen oplossing). Ook op dit forum via de zoekfunctie niets kunnen vinden.

Heeft iemand een tip? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298085

Beste E71 gebruikers,

Sinds kort krijg ik bij de smsjes alleen het nummer te zien. Heel raar, want voorheen was dat dus nooit en kreeg ik de naam te zien van de persoon die het mij stuurde. Heb al wat dingen geprobeerd maar niks lukt. Het is tamelijk irritant te noemen. Iemand de ultieme oplossing?

Groetjes Jor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

keanu_ schreef op maandag 06 april 2009 @ 21:47:
Ik begrijp het ;). Dacht misschien een paar handige wetenswaardigheden.

Ik zal de keuze aan mijzelf overlaten!

Toch bedankt :)
Mocht je specifieke vragen hebben over de E71 kun je ze hier natuurlijk prima stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterK123
  • Laatst online: 23-01 17:08
Misschien wel een handige tip voor de mensen die dit nog niet wisten:

Je wekker gaat ook af indien het toestel uit staat.

Voortaan zet ik mijn toestel 's nachts gewoon uit om zo de batterij enigszins te sparen. Via deze methode kom ik aan 4 dagen, oftewel prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
PieterK123 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 15:58:
Misschien wel een handige tip voor de mensen die dit nog niet wisten:

Je wekker gaat ook af indien het toestel uit staat.

Voortaan zet ik mijn toestel 's nachts gewoon uit om zo de batterij enigszins te sparen. Via deze methode kom ik aan 4 dagen, oftewel prima!
Je kan er misschien ook voor kiezen om te kiezen voor het profiel 'offline'. Op die manier blijft je tel wel ingeschakeld. Nadat je wekker is af gegaan, hoef je niet opnieuw je pin in te voeren. Ook op deze manier zal je langer doen met je accu.

Overigens, dank voor de N86 theme. Vind het verschil niet spectaculair met de 'Black-theme', al vind ik de agenda wel prettiger lezen door de donkere achtergrond.

Verder, Navigon vind ik niet prettig werken. Naarmate ik dichter kom bij mijn bestemming, wordt de route alleen maar langer en het aantal circkels dat ik in een straal rondom mijn bestemming rijd, neemt ook toe...

Daarnaast vind ik de interne gps ontvanger vrij slecht. Duurt ontzettend lang voordat ik een fix heb en het loopt zelden synchroon met mijn route. Toch maar m'n Holux m1200 (ofzo) gebruiken in het vervolg. Erg jammer.

Vragen:

-Waar kan je zien hoe lang elk oproep heeft geduurd?
-Hoe kan ik datum en tijdstip van een sms zien, zonder dat ik hoef te klikken op 'opties'-->5 keer naar boven drukken-->berichtgegevens? In mijn inbox zie ik alleen het tijdstip als de sms vandaag is ontvangen/verstuurd en bij oudere berichten zie ik alleen de datum.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Laatst online: 22:13

Pixeltje

Woo-woohoo!

Vragen:

-Waar kan je zien hoe lang elk oproep heeft geduurd?
-Hoe kan ik datum en tijdstip van een sms zien, zonder dat ik hoef te klikken op 'opties'-->5 keer naar boven drukken-->berichtgegevens? In mijn inbox zie ik alleen het tijdstip als de sms vandaag is ontvangen/verstuurd en bij oudere berichten zie ik alleen de datum.
De gespreksduur heb ik ook nog niet kunnen vinden, en de de berichtgegevens kan ik alleen maar vinden bij - no shit, sherlock - berichtgegevens.

Ik heb mijn E71 nu een week of 4, en ben er erg blij mee. Het enige probleem was dat na elke synchronisatie met mijn laptop, ik de instellingen voor het opslaan van berichten moest wijzigen.

Ik wil de sms- en emails (met bijlagen eventueel) opslaan op de geheugenkaart, en niet op het telefoongeheugen. Als ik na synchronisatie de inbox (sms of email, maakt niet uit) open, krijg ik de mededeling: '' geen toegang tot geheugenkaart".
Als ik dan naar instellingen>overig>opslaan ga, kan ik gewoon de geheugenkaart selecteren als opslagmedium en werkt alles weer naar behoren. Tot de volgende synchronisatie.

Oplossing: softwareupdate.

Een vraag: Als ik de E71 (via USB) aan mijn laptop hang, en synchroniseer etc, kan ik geen optie vinden voor 'veilig verwijderen' of iets in die richting. Moet ik gewoon de USBstekker uit de telefoon trekken, en that's it?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296317

Heeft iemand ervaring met de originele witte nokia "extra vermogen DC-8 lader". Dit is een witte oplader waar je een 1.5V duracell alkaline batterij in kan doen om je E71 op te laden. Volgens nokia is hij compatibel met de E71. Naar mijn idee niet. Lijkt wel of hij in stroombegrenzing valt. Begint een paar sec. met laadstroom van 400mA totdat E71 detercteert dat hij wordt opgeladen. Display licht dan op en geeft aan dat hij wordt opgeladen maar stroom neemt dan zoveel toe dat de lader stopt met opladen en pas weer werkt als je batterij even verwijderd. Waarna het weer opnieuw begint. Volgens spec. moet het zelfs met een Nimh batterij lukken. Nou niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voltron
De toets tussen de 'volume +' en 'volume -' (het rondje op rechter zijkant) is om te mute'en tijdens gesprek. Is dit de enige functie die deze button heeft? Beetje schraal? Iemand misschien nog iets meer ontdekt? Zonder gebruik te maken van MagicKey oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
  • Laatst online: 22-06 09:13
Inhouden -> Spraakherkenning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211433

Toen ik de nieuwe nokia e-mail service voor Live Mail (hotmail) had ingesteld stond er in m'n homescreen: 'U heeft geen nieuwe e-mailberichten' (met een @ ervoor)

Nu staan echter mijn drie laatste e-mailberichten op m'n homescreen.

Weet iemand hoe ik dat 'U heeft geen nieuwe e-mailberichten' terug krijg? Heb al gekeken bij instellingen etc. maar heb niks kunnen vinden.

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253561

Hmmm..newbie..net binnen gekregen de e71...echter grrr..krijg email niet werkend. Heb OWA van werk en wil dit gewoon op de e71 (niet via internet) maar gewoon via push mail rechtstreeks in mijn mailbox+agenda...Kan dit of sla ik de plank helemaal mis?? hellup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Anoniem: 211433 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 22:04:
Toen ik de nieuwe nokia e-mail service voor Live Mail (hotmail) had ingesteld stond er in m'n homescreen: 'U heeft geen nieuwe e-mailberichten' (met een @ ervoor)

Nu staan echter mijn drie laatste e-mailberichten op m'n homescreen.

Weet iemand hoe ik dat 'U heeft geen nieuwe e-mailberichten' terug krijg? Heb al gekeken bij instellingen etc. maar heb niks kunnen vinden.

Bvd
Alleen als je de emails wist raak je die tekst kwijt, een reden dat ik Nokia e-mail niet gebruik. Wil niet dat mijn mails zichtbaar zijn op het home scherm. Je kunt de totale melding uitzetten in de settings van het home scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253561 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 23:15:
Hmmm..newbie..net binnen gekregen de e71...echter grrr..krijg email niet werkend. Heb OWA van werk en wil dit gewoon op de e71 (niet via internet) maar gewoon via push mail rechtstreeks in mijn mailbox+agenda...Kan dit of sla ik de plank helemaal mis?? hellup
ja dat kan. maar de vraag is wat heb je al geprobeerd ? welk programma gebruik je ?

het moet met mail for exchange kunnen. dit staat standaard al op de e71 pre-installed, ik vermoed echter niet de laatste versie. ik draai die laatste versie al tijdje ok....wel in combi met de laatste firmware. ik lees issues van mensen met de combi nieuwste MFE (2.9) en niet laatste firmware.

mijn advies: update je firmware middels Nokia software update naar 210.x, gooi daarna MFE 2.9 erop en probeer. laat daarna weten wat het resultaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Anoniem: 253561 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 23:15:
Alleen als jouw bedrijf https access open heeft staan, dan kan je Mail for Exchange installeren. Maar dit haalt hi op via internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210555

Hmm, mijn probleem met nokia maps lijkt opgelost. Echter weet ik de oorzaak nog niet. Wat ik heb gedaan is een ander toeganspunt (wlan) kiezen als standaard. Daarna weer t-mobile internet en alles werkte weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

grr....krijg nu email geconfigureerd via mail for exchange client..echter bij de eerste keer synchroniseren wordt het toestel geblokkeerd!!! mail komt binnen, ik ken de blokkeringscode niet. Herkent iemand dit en weet iemand de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298085

Anoniem: 298085 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 12:43:
Beste E71 gebruikers,

Sinds kort krijg ik bij de smsjes alleen het nummer te zien. Heel raar, want voorheen was dat dus nooit en kreeg ik de naam te zien van de persoon die het mij stuurde. Heb al wat dingen geprobeerd maar niks lukt. Het is tamelijk irritant te noemen. Iemand de ultieme oplossing?

Groetjes Jor
Iemand die me kan helpen of ervaring heeft? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:59

Tazzios

..

Anoniem: 298085 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 14:08:
[...]

Iemand die me kan helpen of ervaring heeft? :?
heb je contact personen er misschien dubbel in staan(ook sim)?

ander nieuwtje:
De E71x die in amerika wordt uitgebracht krijgt wel feature pack2

Als we geluk hebben kunnen we die ook op een normale E71 installeren :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voltron
Tazzios schreef op woensdag 08 april 2009 @ 15:06:
[...]
ander nieuwtje:
De E71x die in amerika wordt uitgebracht krijgt wel feature pack2

Als we geluk hebben kunnen we die ook op een normale E71 installeren :9~
Nee, kan niet! FP2 kan niet op een FP1 toestel.

[ Voor 10% gewijzigd door Voltron op 08-04-2009 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggroen1
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-06 18:58
De E63 is een aardig alternatief voor de E71. Ik heb vandaag een review over dit model geplaatst op Telecomwereld:
http://www.telecomwereld.nl/nokia-e63.htm

De E71 vind ik qua design nog steeds veel mooier dan de E63. En met de E63 mis je natuurlijk gps en hsdpa. De meerprijs voor de E71 valt ook wel mee, zo'n 75 tot 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133472

@ggroen1: de haakjes toets je niet met de shift toets maar met de functietoets. Met de shifttoets krijg je hoofdletters. Overigens wel iets wat ik mis op de E71, een makkelijke manier voor de haakjes in te voeren bij een e-mail/sms. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voltron schreef op woensdag 08 april 2009 @ 15:20:
[...]

dat lees ik ook overal...echter die E71x is toch qua hardware hetzelfde als de E71 ? zo ja, dan moet het gewoon kunnen.....of het mag is een ander verhaal. nokia zal dit ook niet via update beschikbaar maken.....wellicht dat een handige hacker het voor elkaar krijgt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodKimble
Anoniem: 133472 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 16:18:
@ggroen1: de haakjes toets je niet met de shift toets maar met de functietoets. Met de shifttoets krijg je hoofdletters. Overigens wel iets wat ik mis op de E71, een makkelijke manier voor de haakjes in te voeren bij een e-mail/sms. ;(
Als je regelmatig haakjes gebruikt in smsjes staan ze gewoon bovenaan wanneer je op Chr drukt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 253561 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 13:41:
grr....krijg nu email geconfigureerd via mail for exchange client..echter bij de eerste keer synchroniseren wordt het toestel geblokkeerd!!! mail komt binnen, ik ken de blokkeringscode niet. Herkent iemand dit en weet iemand de oplossing
Het is hier geen helpdesk. We verwachten dat je eerst zelf op zoek gaat naar de oplossing. Graag dus eerst even zelf Googlen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:50
Hoe typ je eigenlijk in hemelsnaam een "ë", heel irritant en ik vind het dus niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodKimble
gewoon bij Chr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joertem
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-06 16:49
Hallo allemaal! Al een tijdje met de E71 bezig nu, werkt geweldig! Alleen krijg ik het niet voor mekaar om een naam tevoorschijn te toveren als ik gebeld word. Ik krijg 2 schermpjes te zien met nummers. Ik vrees dat ik een instelling over het hoofd heb gezien, maar ik heb alles al geprobeerd... Iemand bekend hiermee?
Alvast bedankt!
Mvg, Joeri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MACNON
  • Laatst online: 27-08-2018
Joeri, ik herken je probleem in het algemeen niet, alleen bij één contactpersoon herkent ie het nummer niet.

Heb de contacten (SIM en Telefoon) nagelopen, maar hij staat gewoon goed, met +316...

--------------------
Las ergens in het topic over email-, GPS- bluetooth- en standbye problemen.
Ik herken deze a b s o l u u t niet!

Mijn email is continue verbonden en ik krijg (als er een mail binnen komt) direct een melding.
Echter, als ik de bewuste mail bekijk, krijg ik een melding dat ie de mailbox gaat verbinden en valt die "push" verbinding weg. Na het lezen van de email moet ik hem weer even "verbinden". (Maar als je dat weet, een fluitje van een cent)
Mijn Mcguider werkt fantastisch i.c.m. de ingebouwde GPS, en ook werkt de E71 als 1e Nokia goed mijn met fabriekscarkit.

Maar... ik heb de firmware NIET geupdate! (Hoe zie ik trouwens welke ik heb??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-06 12:19
Je ziet bij Nokia altijd het nummer als een contact er 2x in staat, dus verwijder eens je nummer van de sim bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoD schreef op woensdag 08 april 2009 @ 16:55:
[...]

Het is hier geen helpdesk. We verwachten dat je eerst zelf op zoek gaat naar de oplossing. Graag dus eerst even zelf Googlen enzo.
helemaal gelijk...:-) is inmiddels geen probleem meer. Maar moderator wees dan wel consequent ..;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:32
Voltron schreef op woensdag 08 april 2009 @ 15:20:
'Kan niet' of 'wordt niet mogelijk gemaakt'?

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
Heb nu een dag het toestel en probeer druk mijn e-mail te synchen met hotmail gmail etc Maar blijf het gevoel houden dat het allemaal te lang duurt voordat ik een bericht ook daadwerkelijk op mijn telefoon zie staan.

Iemand suggesties? Want de instellingen zijn naja veel te noemen :-) Iemand gaf al aan de ophaaltijd bij GMAIL op 30 min te zetten want dan is ie IDLE en krijg je alles gelijk binnen.

Ook heb ik de vraag hoe ik concreet kan zien of ik 3,5G heb. Ik krijg namelijk zelf alleen maar het 3g icoon te zien.

Bedankt een nieuwe gebruiker :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 18:22

Gutteguttegut

CEO of TFD

Heeft iemand toevallig ervaring met deze: klik?
Afbeeldingslocatie: http://www.mugenpowerbatteries.info/WebRoot/Store2/Shops/es109514_es120302495377/4828/5A45/E9A7/5E63/F695/50ED/8971/9806/hli_bp4lsl.jpg

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
marketeer schreef op donderdag 09 april 2009 @ 14:35:
Heb nu een dag het toestel en probeer druk mijn e-mail te synchen met hotmail gmail etc Maar blijf het gevoel houden dat het allemaal te lang duurt voordat ik een bericht ook daadwerkelijk op mijn telefoon zie staan.

Iemand suggesties? Want de instellingen zijn naja veel te noemen :-) Iemand gaf al aan de ophaaltijd bij GMAIL op 30 min te zetten want dan is ie IDLE en krijg je alles gelijk binnen.
Als je IMAP gebruikt wel ja... Bij POP3 werkt dat natuurlijk niet.
Ook heb ik de vraag hoe ik concreet kan zien of ik 3,5G heb. Ik krijg namelijk zelf alleen maar het 3g icoon te zien.

Bedankt een nieuwe gebruiker :-)
3.5G zie je staan terwijl er data uitwisseling plaatsvindt. Kun je bijv in de browser zien, als je een link opent terwijl de pagina wordt geladen.

[ Voor 4% gewijzigd door Helsie op 09-04-2009 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekkerkerkE71
  • Laatst online: 04-06 21:00
2 zeer interessante (voorlopig) gratis programma's

www.trapster.com via GPS waarschuwing voor radar, rood licht camera's etc
www.nav4all.com volledig gesproken navagatie programma gratis tot 01-01-2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:59

Tazzios

..

ik heb net mail for exchange ingesteld maar nu moest? ook telefoonblokkering aan( met 12345 pincode)
nu heb ik mail for exchange er alweer afgegooid maar ik kan nu nog steeds niet die blokkering uitzetten.
ik krijg dan de melding "kan telefoon niet ontgrendelen" iemand een idee hij is vrij vervelend. :(
google bood weinig uitkomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296638

Als ik mijn mail open (heb em niet op auto-ophalen staan) dan zegtie altijd "website heeft een certificaat gevonden met een andere websitenaam dan gevraagd. Toch accepteren?" Als ik dan definitief accepteren doe dan wordt de mail niet opgehaald, en als ik eenmalig accepteren doe dan komt de melding de keer er op (uiteraard) weer. Weet iemand de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

pff zonet firmware update gedaan naar meest recente (210.21.006) maar pfff wat is de toestel stront langzaam geworden zeg, niet normaal gewoon.. heeft iemand dit ook ervaren??

ik ben hem nu opnieuw aan het resetten, hopelijk gaat het dit keer wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Anoniem: 296638 schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 00:01:
Als ik mijn mail open (heb em niet op auto-ophalen staan) dan zegtie altijd "website heeft een certificaat gevonden met een andere websitenaam dan gevraagd. Toch accepteren?" Als ik dan definitief accepteren doe dan wordt de mail niet opgehaald, en als ik eenmalig accepteren doe dan komt de melding de keer er op (uiteraard) weer. Weet iemand de oplossing?
Als je beter had gezocht, dan had je deze post gevonden. In die post vind je het antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Gutteguttegut schreef op donderdag 09 april 2009 @ 16:27:
Heeft iemand toevallig ervaring met deze: klik?
[afbeelding]
Waarom verkies je die boven de originele?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 18:22

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik heb nog niet besloten...ik vraag alleen om ervaringen. ;)

Het is 1500mAh (Nokia) tegen 1800mAh(Mugen Power).

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacArnold
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:57
Afgelopen week maar weer eens een firmware update uitgevoerd. Ging zonder problemen. Of nou ja...één probleem: de telefoon vraagt nu constant naar het password van mijn -nooit beveiligde- MicroSD card. Heb ik weer :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32251

HyperBart schreef op woensdag 08 april 2009 @ 16:58:
Hoe typ je eigenlijk in hemelsnaam een "ë", heel irritant en ik vind het dus niet ...
CHR ingedrukt houden en dan een paar keer op 'e' drukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 12:45

LoneWolf

Just a Byte

MacArnold schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 09:49:
Afgelopen week maar weer eens een firmware update uitgevoerd. Ging zonder problemen. Of nou ja...één probleem: de telefoon vraagt nu constant naar het password van mijn -nooit beveiligde- MicroSD card. Heb ik weer :X
Dit probleem heb ik ook regelmatig, dan moet ik de sd kaart er een keer of wat in en uitdoen voor hij hem weer ziet, eigenlijk is dat gekomen na de laatse 2 updates een beetje
ook al een keer de kaart opnieuw geformatteerd, maar ligt echt aan toestel, niet de kaart, ook andere kaart herkent hij dan niet
Had al in gedachten om naar een nokia service punt te gaan omdat ik dacht dat het misschien een fysiek probleem kon zijn

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
Helsie schreef op donderdag 09 april 2009 @ 16:47:
[...]
Als je IMAP gebruikt wel ja... Bij POP3 werkt dat natuurlijk niet.

[...]

3.5G zie je staan terwijl er data uitwisseling plaatsvindt. Kun je bijv in de browser zien, als je een link opent terwijl de pagina wordt geladen.
Hoi helsie,

Bedankt voor de reply. Ik denk dat het komt omdat ik de databundel van 9.95 heb die heeft max 365kb down dus ik zal nooit de 3.5 icoon krijgen is mijn vermoeden.

Qua mail met IMAP is het dus zo dat als je hem op 30 min zet hij dus gelijk een mail binnenkrijgt? Vind het allemaal maar beetje ingewikkeld :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordan
  • Laatst online: 23-06 09:12
om even terug te komen op het ontvangen van gemiste oproep sms:

Ik heb het afgelopen uur even wat dingen getest, en het blijkt dat wanneer je via gprs verbonden bent met internet EN er een datatransfer actief is, je niet bereikbaar bent. Tijdens het openen van een internet pagina bv was ik niet bereikbaar, en kreeg dus geen oproep binnen , maar gelijk een sms. Ik maak ook gebruik van push mail, maar zolang er niet concreet data heen en weer gaat, is dit geen probleem.

Op het moment dat ik de telefoon in dual mode zet en via 3g verbonden ben, werkt alles wel goed, en krijg ik gewoon telefoon binnen op het moment van de datatransfer.

Ik heb vervolgens getest of dit op mijn n96 ook zo is, maar daar wordt de gprs verbinding netjes opgeschort en krijgt het telefoon gesprek de prioriteit boven de data verbinging.

Ik heb overigens kpn , met fw:200.21.118
Ik heb soms ook last van sms berichten die later binnenkomen ( en dan met 2 tegelijk) wat wellicht ook met dit probleem te maken heeft, maar daar probeer ik nog achter te komen!

UPDATE:
Het probleem lijkt niet alleen aan de e71 te liggen. Heb namelijk mijn sim in een nokia 5800 geprobeerd, met het zelfde resultaat. Een t-mobile sim in de e71 werkt wel gewoon goed. Heb een ander kpn abonnement welke in de n96 wel gewoon werkt in de 5800 gedaan, en daar geeft die sim ook problemen..

UPDATE 2:

Het probleem met de smsjes die later binnenkomen lijkt hier ook verband mee te houden.
Als ik op youtube ben via gprs en sms stuur naar het nummer, komen ze niet binnen. Pas als ik de data transfer beeindigd heb en er nog een stuur, dan komen ze allemaal binnen. Via 3g gaat alles wel goed.

Heb kpn gebeld, en de technische dienst heeft het opgepakt. Zodra ik meer weet horen jullie het

[ Voor 25% gewijzigd door Jordan op 10-04-2009 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:20
LoneWolf schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 10:57:
[...]

Dit probleem heb ik ook regelmatig, dan moet ik de sd kaart er een keer of wat in en uitdoen voor hij hem weer ziet, eigenlijk is dat gekomen na de laatse 2 updates een beetje
ook al een keer de kaart opnieuw geformatteerd, maar ligt echt aan toestel, niet de kaart, ook andere kaart herkent hij dan niet
Had al in gedachten om naar een nokia service punt te gaan omdat ik dacht dat het misschien een fysiek probleem kon zijn
Dit is een bekend probleem bij alle nokia's... Als je update moet je de geheugen kaart eruit halen, dan gebeurt dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ligt het aan mij of is de standby tijd van de e71 niet erg lang. Gebruik hem nu 3 dagen en moet hem iedere dag opladen...gebruik alleen telefoon en mail...?? Of heb ik nog een verborgen instelling aan staan die energie vreet.... Iemand nog een tip? thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144586

In de States is de E71x uitgekomen. Deze is gelocked op AT&T netwerk.
Deze E71x is hardwarematig identiek aan onze E71.
Het enige verschil is dat deze op Symbian draait met Feature Pak 2.

Hier zitten een paar mooie verbeteringen in tenopzichte van FP1.

Weet iemand of je FP2 op je E71 kan flashen op welke manier dan ook?
XDA laat er ook niet veel over los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:50

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Anoniem: 253561 schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 13:43:
Ligt het aan mij of is de standby tijd van de e71 niet erg lang. Gebruik hem nu 3 dagen en moet hem iedere dag opladen...gebruik alleen telefoon en mail...?? Of heb ik nog een verborgen instelling aan staan die energie vreet.... Iemand nog een tip? thanks
Als je de hele dag je email client verbinding laat houden over 3G is dat niet zo gek.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is wijzer dan...om het kwartier synchroniseren of sync via GPRS? of anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

ik snap het constante sync met je eigen email niet.. is het zo belangrijk dat je telefoon om de zoveel minuten moet pollen of er mail is??? gebruik je het emailen op zich ook als chatfunctie met je vrienden?? zakelijk erg belangrijk?? je zit toch ook niet constant achter je pc op refresh te drukken om te controleren of je email heb...

reden dat ik het allemaal vraag is gewoon omdat het push gebeuren niet lief is voor je batterij, ongeacht welk toestel
ik doel met mn reactie natuurlijk niet alleen op wimmah

trage toestel heb ik trouwens opgelost, gewoon opnieuw firmware erop gegooit plus factory reset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
marketeer schreef op donderdag 09 april 2009 @ 14:35:
Toch maar een AZERTY gekocht? ;)

3,5G (HSDPA protocol) krijg je als je een webpagina opvraagt die vrij groot is (probeer eens geenstijl.nl) en als je bij een communicatiepaal bent die HSDPA ondersteunt. Altijd dichtbij in het centrum van een grote stad. Als je provider je toegang heeft gegeven moet je 3,5 linksboven zien verschijnen.

Als je geen 3,5 ziet staan dan bellen met je provider en vragen of ze je toegang tot HSDPA hebben gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Ik ben bezig om een nieuwe TS voor dit topic te maken. Er komt een beetje een nieuwe layout, wat vragen + antwoorden en verder een beetje dezelfde inhoud als de huidige TS. Ik heb dit plan overens besproken met FongWan (huidige topicstarter) en hij vond het een goed idee.

Als jullie nog goede vragen+antwoorden hebben die in dit topic vaak gesteld worden, zouden jullie deze dan kunnen DM'en naar mij? Overigens is alle input/tips/informatie meer dan welkom :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Anoniem: 253561 schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 15:05:
Wat is wijzer dan...om het kwartier synchroniseren of sync via GPRS? of anders
De combinatie van beiden :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 12:45

LoneWolf

Just a Byte

kalua85 schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 13:28:
[...]

Dit is een bekend probleem bij alle nokia's... Als je update moet je de geheugen kaart eruit halen, dan gebeurt dit niet.
Dat heb ik ook gedaan, want ik wilde voorkomen dat er iets met de geheugenkaart zou gebeuren. (staat backup op en zo)
Dus dat gaat helaas niet altijd op schijnbaar. (ook heb ik na die tijd al kaart geformatteerd enzo, dan wordt ie weer ff herkend en dan zo spontaan ineens niet meer, dan duurt het een paar x opstarten en dan is er weer)

[ Voor 17% gewijzigd door LoneWolf op 10-04-2009 19:09 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95020

mijn gps werkt niet, moet je deze eerst installen?
of bepaalde instellingen doen?

en hoe is het startscherm aan te passen? ( oude actieve standby )

Verder gaat het scherm na een tijdje op een grote klok, maar als je de toetsblokkering erafhaalt, dan
verdwijnt hij direct.

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Anoniem: 95020 schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 18:17:
mijn gps werkt niet, moet je deze eerst installen?
of bepaalde instellingen doen?

en hoe is het startscherm aan te passen? ( oude actieve standby )

Verder gaat het scherm na een tijdje op een grote klok, maar als je de toetsblokkering erafhaalt, dan
verdwijnt hij direct.

thx
1 zie handleiding
2 zie handleiding
3 klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Hulpp.. Ik heb een irritant klopklop geluid wanneer ik verbonden met wifi, heb me suf gezocht waar ik t kan uitschakelen maar tot nu toe niks gevonden.. Dit is dus nadat ik de update heb uitgevoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Oke, na 72 pagina's volgekletst te hebben in dit topic gaan we door in Deeltje 3 !! :D

Een gloednieuw topic, ben benieuwd of het een beetje naar wens is.

monnick in "Het Nokia E71 Topic - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Daar verder dus :)
Pagina: 1 ... 17 18 Laatste

Dit topic is gesloten.