om even terug te komen op het ontvangen van gemiste oproep sms:
Ik heb het afgelopen uur even wat dingen getest, en het blijkt dat wanneer je via gprs verbonden bent met internet EN er een datatransfer actief is, je niet bereikbaar bent. Tijdens het openen van een internet pagina bv was ik niet bereikbaar, en kreeg dus geen oproep binnen , maar gelijk een sms. Ik maak ook gebruik van push mail, maar zolang er niet concreet data heen en weer gaat, is dit geen probleem.
Op het moment dat ik de telefoon in dual mode zet en via 3g verbonden ben, werkt alles wel goed, en krijg ik gewoon telefoon binnen op het moment van de datatransfer.
Ik heb vervolgens getest of dit op mijn n96 ook zo is, maar daar wordt de gprs verbinding netjes opgeschort en krijgt het telefoon gesprek de prioriteit boven de data verbinging.
Ik heb overigens kpn , met fw:200.21.118
Ik heb soms ook last van sms berichten die later binnenkomen ( en dan met 2 tegelijk) wat wellicht ook met dit probleem te maken heeft, maar daar probeer ik nog achter te komen!
UPDATE:
Het probleem lijkt niet alleen aan de e71 te liggen. Heb namelijk mijn sim in een nokia 5800 geprobeerd, met het zelfde resultaat. Een t-mobile sim in de e71 werkt wel gewoon goed. Heb een ander kpn abonnement welke in de n96 wel gewoon werkt in de 5800 gedaan, en daar geeft die sim ook problemen..
UPDATE 2:
Het probleem met de smsjes die later binnenkomen lijkt hier ook verband mee te houden.
Als ik op youtube ben via gprs en sms stuur naar het nummer, komen ze niet binnen. Pas als ik de data transfer beeindigd heb en er nog een stuur, dan komen ze allemaal binnen. Via 3g gaat alles wel goed.
Heb kpn gebeld, en de technische dienst heeft het opgepakt. Zodra ik meer weet horen jullie het
[
Voor 25% gewijzigd door
Jordan op 10-04-2009 15:26
]