Welke bluetooth dongle garandeert sync mogelijkheid met PC Suite en Vista x64?
(of is er evt. een WiFi alternatief?)
Ik ga me spoedig deze fantastische E71 aanschaffen. Maar ik had wel graag zeker geweten dat ik hem via BT kan syncen (agenda en contacts) met mijn desktop pc (Vista x64 / OL2007).
Ik wilde die functionaliteit alvast eventjes testen (voordien nooit gebruikt) met mijn huidig toestel: nokia E50.
Het enige wat ik echter kan gebruiken om de BT connectie tot stand te brengen is de hub van mijn BT-muis (Logitecht MX900). Standaard werkt die normaal gezien niet als BT-hub onder Vista (wel onder XP), omdat die eigenlijk als HID device werkt (de computer ziet het gewoon als een USB muisje). Via de techniek hier genoemd:
Fun with Logitech MX900 Bluetooth Receivers heb ik dat ding toch als BT hub laten herkennen, setpoint 4.4 erop, en ik kon mijn muis als BT-device pairen. Mijn GSM wordt ook via BT ontdekt door PC Suite (7.x), maar in de koppelingsprocedure, krijg ik onmiddellijk na het intoetsen van de voorgesteld PIN steeds de
foutmelding "cannot authenticate phone" van PC Suite. Met alle mogelijke andere BT instellingen in de phone, krijg ik steeds die fout.
"Misschien ligt het aan de E50", dacht ik, maar ik heb het dan ook geprobeerd met de nokia van mijn vriendin en mijn ouwe 6310i, en ook daar exact dezelfde fout.
PC Suite volledig verwijderen en opnieuw installeren helpt niet.
Het internet afgeschuimd, en blijkbaar zijn er nog mensen met dit probleem. Volgens sommigen zijn brakke BT-stacks van Windows de oorzaak.
Zelf vrees ik dat de x64 er misschien (ook) voor iets tussenzit.
Dus: mijn vraag:
- iemand een idee hoe ik zo'n BT-hub van Logitech toch aan de praat krijg met zo'n nokia in Vista x64?
(eg: kan ik een andere stack activeren?)
- zou het probleem opgelost zijn door een nieuwe BT dongle te kopen? Zo ja: welke kunnen jullie aanraden (dacht aan de
Belkin mini BT dongle): heeft iemand de E71 zo synchend gekregen met Vista X64?
- of, bestaat er een mogelijkheid om via het thuis-netwerk (WiFi) te syncen? (wat eigenlijk zellfs de leukste oplossing zou zijn!

)
Bedankt voor alle tips!