Het Nokia E71 Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 18 Laatste
Acties:
  • 202.086 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:22

robertwebbe

Robert Webbe

Voltron schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 13:16:
Ik heb mijn firmware geupdate naar de nieuwe versie (210.21.006) op mijn zwarte (black steel) E71 met productcode 0577051. Hier krijg ik de volgende problemen: Toetsenbord is Azerty geworden ipv Qwerty; Home-toets doet niks meer, lang en kort niet. Dus mocht er iemand zijn die zelfde problemen heeft of juist niet, hoor ik dit graag. Ik zet mijn productcode nu naar 0567042 (EURO A BENELUX NL GREY STEEL), omdat ik hier wel gewoon een werkende E71 door krijg.... wacht maar weer op een nieuwe firmware voordat ik productcode terugzet.
Vandaag is hier een minor update voor gekomen. De release-note was als volgt:

- Replaces two major data package 4.0 Europe variants which were with wrong keyboard layout

Dat is van toepassing voor de volgende productcodes:
0577050 RM-346 EURO A BENELUX NL RED STEEL
0577051 RM-346 EURO A BENELUX NL BLACK STEEL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-06 13:27
MacArnold schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 22:01:
Irritante constatering: zowel bij de RTL nieuws applicatie als de nieuwe NS reisplanner Xtra wordt de E71 niet ondersteund. Tenminste...dat wordt gemeld. Maar wat is dan een handig om te kiezen uit de lijst met toestellen als alternatief? Ik heb bij de RTL Nieuws applicatie wat opties geprobeerd, maar in de meeste gevallen wordt de boel dan 90º gekanteld...
Net Reisplanner Xtra voor E51 geprobeerd maar zonder succes. Het installeren gaat prima maar vervolgens werkt het keyboard niet met de applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Dan vrees ik toch dat ik eens hulp nodig heb van iemand in real life. Heb het echt nog niet werkend gehad en ik vind het echt wel spijtig. Khad het graag eens werkend/goed gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voltron
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-01-2021
robertwebbe schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 00:00:
[...]

Vandaag is hier een minor update voor gekomen. De release-note was als volgt:

- Replaces two major data package 4.0 Europe variants which were with wrong keyboard layout

Dat is van toepassing voor de volgende productcodes:
0577050 RM-346 EURO A BENELUX NL RED STEEL
0577051 RM-346 EURO A BENELUX NL BLACK STEEL
Gewoon via Nokia Update binnen te halen? Bedankt voor je spot iig! Even kijken of dat het werkt.

Kan hm niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140084

Voltron schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 09:48:
[...]

Gewoon via Nokia Update binnen te halen? Bedankt voor je spot iig! Even kijken of dat het werkt.

Kan hm niet vinden...
Waarschijnlijk moet je eerst NSU uninstallen en opnieuw installeren. Anders wordt de gewijzigde firmware niet gedownload omdat het programma denkt dat de nieuwste software al aanwezig is op de pc.

Ik heb net NSU verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. De firmware wordt nu wél gedownload: 105.6MB.

Update: het toetsenbord is weer QWERTY _/-\o_. Het lijkt erop dat Nokia de frimware dus goed hersteld heeft. Hoewel deze fout natuurlijk niet goed te praten is, vind ik wel dat er vervolgens redelijk adequaat gehandeld is door Nokia, door binnen 2 dagen het probleem op te lossen.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 140084 op 20-03-2009 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:34
Anoniem: 140084 schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 11:29:
[...]

Waarschijnlijk moet je eerst NSU uninstallen en opnieuw installeren. Anders wordt de gewijzigde firmware niet gedownload omdat het programma denkt dat de nieuwste software al aanwezig is op de pc.

Ik heb net NSU verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. De firmware wordt nu wél gedownload: 105.6MB.

Update: het toetsenbord is weer QWERTY _/-\o_. Het lijkt erop dat Nokia de frimware dus goed hersteld heeft. Hoewel deze fout natuurlijk niet goed te praten is, vind ik wel dat er vervolgens redelijk adequaat gehandeld is door Nokia, door binnen 2 dagen het probleem op te lossen.
Welke versie heb je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140084

V210.21.006 voor de 0577051. In eerste instantie werd het toetsenbord hier AZERTY door. Nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-06 23:31
THxZ0NE schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 09:04:
Ik heb gisteren mijn E71 binnengekregen en aangesloten op mijn navigatie middels bluetooth. De telefoon heb ik daarna direct ingesteld als geautoriseerd via bluetooth met het juiste device, maar helaas wilt de telefoon daarna niet meer verbinden. Herkent iemand dit probleem? Alsof hij die autorisatie niet vasthoud.

Het verbinden met mijn laptop werkt wel stabiel en mijn HTC diamond heeft ook een stabiele connectie met de navigatie (wel eerst verwijderd).
Niemand problemen met bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-10-2022
Hoi,
Bedankt voor alle reacties op mijn vraag wat voor router jullie gebruiken met je E71. Heb zelf een Experiabox (speedtouch 780) en krijg daarbij de beruchte 'no gateway' melding.

Heb n.a.v. reacties een Linksys WRT54G2 aangeschaft (via routershop.nl, 48,75 incl. verzenden) en deze staat nu tussen mijn Experiabox en PC's. Dit lijkt tot nu toe perfect te werken met WPA/WPA2. De installatie, via de Linksys software, was heel eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-06 19:45
Hebben jullie de nieuwe native Youtube applicatie al geprobeerd ? Werkt echt super, veel stabieler dan Mobitubia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
coenox schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 20:21:
Hebben jullie de nieuwe native Youtube applicatie al geprobeerd ? Werkt echt super, veel stabieler dan Mobitubia
Waar vinden we deze applicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 23-06 18:22

Gutteguttegut

CEO of TFD

http://www.youtube.com/blog?entry=tWasC8HWSnI
To download the app, visit http://m.youtube.com from your device. More cool features and app improvements are on the way, and the app will alert you as updates become available and allow you to upgrade with a single click.
[edit]
Ook even getest.
Eerst kreeg ik een melding dat mijn telefoon niet werdt ondersteund (voor het downloaden).
Daarna op de site een andere taal (engels) gekozen en toen kon ik hm wel downloaden.
De eerste keer opstarten krijg ik nu alleen de keuze uit engelstalige landen... :?
Maakt verder niets uit want ik kan gewoon alles zoeken en afspelen.
Wat draait dit soepel zeg..MobiTubia en emTube gaan de prullenbak in :)

[ Voor 140% gewijzigd door Gutteguttegut op 20-03-2009 21:18 ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb wat reviews bekeken en wat in dit topic doorgelezen en deze E71 ziet er uit als een zeer goede telefoon voor mij. Het design is echt prachtig (op filmpjes in ieder geval, in het echt ook? :P)

Er zijn nog wel een aantal vragen van mijn kant. Ik ben opzoek naar een smartphone om voornamelijk mee te internetten/mailen/agenda bijhouden (allen alleen via WiFi) en natuurlijk bellen/sms'en. Ook gebruikte ik op de HTC p3300 (Artemis) die ik voorheen had vaak GPS, bijvoorbeeld op de fiets :p Ook moet het gewoon een zeer degelijk, goed werkend toestel zijn waar je aan merkt dat over dingen is nagedacht. Alles moet genoeg gebruiks vriendelijk zijn maar vooral ook customizable. Biedt deze telefoon dit?

Hoe is de ondersteuning van Google producten met deze telefoon? Ik zou bijvoorbeeld graag goed bij mijn Gmail kunnen en ook veel vuldig gebruik maken van Google Calendar, is het mogelijk om de kalender van de phone te synchonizen met mijn Google Calendar via Wifi?

Hoe is het internetten op deze phone, dat is namelijk een belangrijk punt voor mij? Qua typen zit het wel goed lijkt me, gezien het degelijke QWERTY tobo. Maar hoe zit het met de rendering van pagina's, het klikken van links en het gemakkelijk navigeren tussen bookmarks ed. Is dit een hoogwaardige browser voor een phone zonder touchscreen (of eventueel Opera, als dat werkt)?

Is deze telefoon net als windows mobile goed customizable en is het gewoon mogelijk om allerlei programma's te installeren, en zijn deze ook in grote mate beschikbaar? Op WM had ik allemaal fijne programma's, en ik hoop dat er voor Symbian ook veel fijne programma's beschikbaar zijn maar ik weet hierover echter vrij weinig. Iemand die mij hierover kan informeren?

En tot slot nog wat kleine vragen:
- Werkt het connecten met een WPA2 / VPN beveiligd netwerk gemakkelijk en snel?
- Hoe is de snelheid van dit apparaat, werkt alles vlot of voelen dingen stroef aan?
- Hoe zit het met GPS, zit er een goede chip in en heb je snel een fix?
- Kunnen er meerdere programma's/processen tegelijk gedraaid worden?
- Is er een navigatie applicatie waarvoor je geen internet verbinding nodig hebt en waarbij je gewoon de hele kaart van Nederland kan downloaden en kan installeren op SD-kaart (ala TomTom bij WM)?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:16

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

monnick schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 22:26:
...

En tot slot nog wat kleine vragen:
- Werkt het connecten met een WPA2 / VPN beveiligd netwerk gemakkelijk en snel?
Ja, behalve met Speedtouch 780WL modems.
- Hoe is de snelheid van dit apparaat, werkt alles vlot of voelen dingen stroef aan?
Vlot over het algemeent
- Hoe zit het met GPS, zit er een goede chip in en heb je snel een fix?
Chip is niet bijzonder, A-GPS maakt een boel goed.
- Kunnen er meerdere programma's/processen tegelijk gedraaid worden?
Ja.
- Is er een navigatie applicatie waarvoor je geen internet verbinding nodig hebt en waarbij je gewoon de hele kaart van Nederland kan downloaden en kan installeren op SD-kaart (ala TomTom bij WM)?
Plenty. Sygic McGuider bijv.

internetverbinding is wel aan te raden voor een snelle fix.
Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen! :D

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Kanarie schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 22:57:
[...]

Ja, behalve met Speedtouch 780WL modems.
Oke, bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen :)

Echter waarom kan je niet op Wifi met SpeedTouch 780WL modems? Ik heb die namelijk in huis. (780WL als modem en asus ding als wireless router). Als ik met deze telefoon in huis niet kan internetten heeft het niet zo veel nut hem te halen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Gutteguttegut schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 23:37:
[...]Ik heb succesvol draaien McGuider 2009, Navigon 7 en Garmin XT 2008.
Allen met de interne GPS zonder dat een data verbinding nodig is (alleen voor optionele extra functies).
Ik kan hieraan toevoegen dat Route66 Mobile 8 ook goed werkt (vergelijkbaar met Garmin XT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Werkt inderdaad ontzettend goed (thanks voor de tip!), evenals de nieuwe mail for exchange en de nieuwe firmware. Gisteren de site gpsed.com ontdekt, ook lachen met die gps routes en dergelijke. Weer een leuke week voor een E71 bezitter! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

monnick schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 23:19:
[...]

Oke, bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen :)

Echter waarom kan je niet op Wifi met SpeedTouch 780WL modems? Ik heb die namelijk in huis. (780WL als modem en asus ding als wireless router). Als ik met deze telefoon in huis niet kan internetten heeft het niet zo veel nut hem te halen :|
Geen idee. Gebruik zelf de wifi niet van de 780WL, maar bij m'n ouders thuis weigert de E71 op de Experiabox (= 780WL). Volgens sommigen kan dit opgelost worden door een ander wifi-kanaal in te stellen in de Speedtouch.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Helsie schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 01:35:
[...]Werkt inderdaad ontzettend goed (thanks voor de tip!), evenals de nieuwe mail for exchange en de nieuwe firmware. Gisteren de site gpsed.com ontdekt, ook lachen met die gps routes en dergelijke. Weer een leuke week voor een E71 bezitter! :)
Deed me meteen aan http://free.3dtracking.net denken (http://www.3dtracking.net).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Kanarie schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 01:40:
[...]

Geen idee. Gebruik zelf de wifi niet van de 780WL, maar bij m'n ouders thuis weigert de E71 op de Experiabox (= 780WL). Volgens sommigen kan dit opgelost worden door een ander wifi-kanaal in te stellen in de Speedtouch.
Oke, maar dit is dus eigenlijk een specifiek probleem bij jou? Of is het algemeen bekend/vastgesteld dat de E71 niet op een WiFi netwerk kan met de 780WL?

Enne, mijn andere reeks vragen staat nog, dus als iemand de moeite wil nemen ze te beantwoorden: graag! ;)

[ Voor 9% gewijzigd door monnick op 21-03-2009 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Heeft iemand via een omweg de NS planner kunnen installeren?
http://tweakers.mobi/nieuws/59093
E71 wordt niet ondersteund, maar er staan er veel met 't zelfde OS bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-06 14:43
kent iemand het programma magickeys? kan ik daarmee ook een knop aanwijzen die automatisch mijn inkomende gesprek naar de speaker zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sqck
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-06 15:39
Helsie schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 10:18:
Heeft iemand via een omweg de NS planner kunnen installeren?
http://tweakers.mobi/nieuws/59093
E71 wordt niet ondersteund, maar er staan er veel met 't zelfde OS bij.
Goed punt.
Weet iemand welk ondersteunde toestel het beste in de buurt komt van de Nokia E71?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke_otto
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:50

luke_otto

pang pang luckyluke

Ik heb de NS applicatie gewoon kunnen installeren toen ik op de volgende website mijn 06 invulde:
http://www.reispocket.m2active.nl/web.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Oke, heb zojuist zelf wat meer research naar de phone gedaan en ik heb inmiddels veel van mijn eigen vragen beantwoord (zie bovenstaande post). Ik heb echter nog steeds een paar vraagjes:

- Ik lees in dit topic en op andere fora veel problemen met WiFi op de E71 via een Speedtouch 780WL modem. Nu heb ik hier in huis de 780WL in gebruik als modem en daarachter een ASUS WL530g als router, die ik als accespoint voor mijn draadloze netwerk gebruik. Er is in huis geen MAC filter, en het netwerk is WPA-PSK (TKIP) beveiligd. Nu wil ik natuurlijk wel in huis met mijn E71 via het draadloze netwerk online kunnen, gaat dit lukken met deze setup?

- Is de GPS goed genoeg om de E71 in de auto's of op de fiets als navigatie te gebruiken. Er moet hiervoor geen internet aanwezig zijn. Iemand noemde bijv McGuider of Route 66 als navigatie programma.

- Het lijkt erop dat er voldoende mogelijkheden zijn wat betreft het lezen/versturen van Gmail en het synchroniseren van de Google Calendar?

- Ik heb weinig kunnen vinden over browsen/internetten op de E71. Is de standaard of eventueel een andere browser goed om er snel en prettig mee te browsen? Bijvoorbeeld nieuws lezen, mailen, tweakers lezen, het weer checken en eventueel ook YouTube filmpjes kijken.

- En als laatste: ik wil dit topic als los toestel aanschaffen. Ik bel nog steeds prepaid en heb eigenlijk niet meer nodig. Iemand een tip waar ik dit toestel los, zo goedkoop mogelijk, kan aanschaffen. Kan ik het toestel bijv. op Amazon.com halen voor omgerekend zo'n 250 euro of gaat dat niet werken (al dan niet qua technische redenen, al dan niet qua invoerbelasting etc.)?

Opnieuw, alvast bedankt voor het beantwoorden van mn vragen :D

[ Voor 17% gewijzigd door monnick op 21-03-2009 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sqck
luke_otto schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 14:26:
Ik heb de NS applicatie gewoon kunnen installeren toen ik op de volgende website mijn 06 invulde:
Wij krijgen dan de mededeling: "jouw type mobiel (E71-1) wordt niet ondersteund door Reisplanner Xtra."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-01 04:26
sqck schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 15:31:
[...]

Wij krijgen dan de mededeling: "jouw type mobiel (E71-1) wordt niet ondersteund door Reisplanner Xtra."
hier hetzelfde :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227936

Hallo,

Ik heb bij mijn Hi abonnement een standaard internet van 9.95 euro. Heeft het dan zin om te kiezen voor dual mode (GSM/3G) of kan ik de telefoon ook alleen op GSM laten staan?
Wat moet ik bij Hi veranderen om eventueel een snel internet abonnement te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luke_otto
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:50

luke_otto

pang pang luckyluke

Misschien is het een idee om de versie voor de communicator te kiezen. Deze heeft ook een qwerty toetsenbord en zou er dus geen probleem zijn met het invoeren van tekst. Ik kan me niet meer herinneren hoe ik het nu voor elkaar heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138095

monnick schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 14:44:
Oke, heb zojuist zelf wat meer research naar de phone gedaan en ik heb inmiddels veel van mijn eigen vragen beantwoord (zie bovenstaande post). Ik heb echter nog steeds een paar vraagjes:

- Ik lees in dit topic en op andere fora veel problemen met WiFi op de E71 via een Speedtouch 780WL modem. Nu heb ik hier in huis de 780WL in gebruik als modem en daarachter een ASUS WL530g als router, die ik als accespoint voor mijn draadloze netwerk gebruik. Er is in huis geen MAC filter, en het netwerk is WPA-PSK (TKIP) beveiligd. Nu wil ik natuurlijk wel in huis met mijn E71 via het draadloze netwerk online kunnen, gaat dit lukken met deze setup?
Ik log in op mijn WRT54g, zonder problemen. Dus als jij op je AP inlogt lijkt me dit geen probleem.
- Is de GPS goed genoeg om de E71 in de auto's of op de fiets als navigatie te gebruiken. Er moet hiervoor geen internet aanwezig zijn. Iemand noemde bijv McGuider of Route 66 als navigatie programma.
ja. Met een volledig nav pakket (incl kaarten) kan je prima navigeren. Wel A-GPS uitzetten.
- Ik heb weinig kunnen vinden over browsen/internetten op de E71. Is de standaard of eventueel een andere browser goed om er snel en prettig mee te browsen? Bijvoorbeeld nieuws lezen, mailen, tweakers lezen, het weer checken en eventueel ook YouTube filmpjes kijken.
Kan prima met ingebouwde browser. Ook Opera Mini is er fijn. Zo te downloaden van de Opera site via je mobiel. Over YouTube filmpjes; zie andere posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Anoniem: 138095 schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 17:09:
[...]

Ik log in op mijn WRT54g, zonder problemen. Dus als jij op je AP inlogt lijkt me dit geen probleem.
Allereerst bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen. :)

Wat is een WRT54g, en wat heeft dat te maken mijn vraag? Op internet vind je namelijk specifieke problemen met de Speedtouch 780wl (Oftewel de KPN Experiabox), en met andere modems zou het wel moeten werken?

Of gaat het WiFi op de e71 bij mij wel werken aangezien ik de 780WL alleen als modem gebruik en niet als router/accespoint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

monnick schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 17:38:
[...]

Allereerst bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen. :)

Wat is een WRT54g, en wat heeft dat te maken mijn vraag? Op internet vind je namelijk specifieke problemen met de Speedtouch 780wl (Oftewel de KPN Experiabox), en met andere modems zou het wel moeten werken?

Of gaat het WiFi op de e71 bij mij wel werken aangezien ik de 780WL alleen als modem gebruik en niet als router/accespoint?
Ik gebruik de 780WL ook alleen als modem. Heb een WRT54G en een Fritzbox 7170 als WLAN AP's. Geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Aha, dat verklaart je antwoord. Nou dat is mooi nieuws :D Al mijn vragen zijn met volle tevredenheid beantwoord, dus denk dat dit mijn nieuwe toestel gaat worden. Nu nog een goede plek zoeken om hem als los toestel aan te schaffen (of telco branded), iemand een tip waar ik hem los/goedkoop kan kopen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296088

heelo,
ik heb een probleem met smsen. telkens als ik een sms wil verzenden komt die in mijn outbox terecht en hij blijft maar proberen om het te verzenden. maat uiteindleijk lukt het niet. het ligt niet aan mijn sim kaart. want die heb ik ook in een andere toestel geprobeerd en hij deed het.

enige idee wat er aan de hand is?

al vast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sqck
luke_otto schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 16:36:
Misschien is het een idee om de versie voor de communicator te kiezen. Deze heeft ook een qwerty toetsenbord en zou er dus geen probleem zijn met het invoeren van tekst. Ik kan me niet meer herinneren hoe ik het nu voor elkaar heb gekregen.
Okay jammer dat je het niet meer weet. Ons lukt het namelijk geen mogelijkheid om de NS Planner Xtra er op te zetten. Ook als je een andere telefoon kiest wordt alsnog gemeld dat de E71 niet geschikt is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218867

Hallo!

Ik kan het nergens vinden, maar heeft de e71 Geo Tagging bij foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodKimble
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-06 22:17
Ik heb een vreemd probleem met m'n sms inbox. Heb nu 2x gehad dat ineens 90% van m'n berichten weg zijn. Het lijkt random te gaan want er vallen dan gaten van een aantal dagen, dus niet alleen de oudste smsjes verdwijnen.
Iemand die dit al eens heeft gezien?

En ik geef mijn contactpersonen weer als Voornaam, Achternaam. Maar in mijn sms inbox doet-ie dit weer andersom, is daar een oplossing voor?

[ Voor 21% gewijzigd door RodKimble op 22-03-2009 01:14 ]

The Soul.... of an Eagle!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:20
monnick schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 14:44:
[...]
Ik vind de ontvangst van de GPS buitengewoon goed. Heb regelmatig gewoon een fix in huis. Dankzij A-GPS heb je sowieso binnen 20 seconden een fix zodra je buiten bent. Beter dan mijn QStarz BT-Q1000 (en die vond ik al erg goed) en VEEL beter dan mijn Tomtom One XL.
- Het lijkt erop dat er voldoende mogelijkheden zijn wat betreft het lezen/versturen van Gmail en het synchroniseren van de Google Calendar?
Gmail: Werkt uitstekend via de ingebouwde mailclient en IMAP. Je kunt ook de eigen applicatie van GMail installeren, dat werkt prima maar is Java en die wil je dus niet permanent in de achtergrond hebben. Een derde mogelijkheid is dat nieuwe Nokia Mail. Schijnt push-mail te ondersteunen en is nu nog gratis. Ik heb het nog niet geprobeerd, ingebouwde client voldoet prima.

Google Calendar: Synchroniseren kan via Goosync (je kunt Swim gebruiken om het periodiek in de achtergrond te doen) maar het werkt ook via Mail For Exchange. Ik gebruik nu die laatste methode. Het voordeel van Goosync is dat je meerdere kalenders kunt synchroniseren, maar daarvoor moet je wel een betaald account hebben. Eigenlijk is het een beetje wachten tot Google zelf iets uitbrengt voor S60v3 om dit goed te doen met meerdere kalenders.
De dingen die je noemt gaan prima, al ben ik niet zo weg van de ingebouwde browser. De meeste websites zijn ook niet goed ingericht om op zo'n klein schermpje te bekijken. Wellicht is voor sommigen Opera Mini een goed alternatief, maar ik kon er niks mee.
- En als laatste: ik wil dit topic als los toestel aanschaffen. Ik bel nog steeds prepaid en heb eigenlijk niet meer nodig. Iemand een tip waar ik dit toestel los, zo goedkoop mogelijk, kan aanschaffen. Kan ik het toestel bijv. op Amazon.com halen voor omgerekend zo'n 250 euro of gaat dat niet werken (al dan niet qua technische redenen, al dan niet qua invoerbelasting etc.)?
Voor zover ik weet zit heeft de Amerikaanse versie niet dezelfde frequentiebanden als de Europese, dus dat kun je wellicht beter niet doen. Verder komt dit toestel pas goed tot z'n recht als je een databundel hebt, maar dat moet iedereen uiteraard zelf bepalen. De nieuwe Sportstracker die de kaart live laat zien vind ik een schitterend voorbeeld van hoe het moet. Ook Google Maps is geweldig. Sta je ergens, zoek je een supermarkt, Google even op 'Albert Heijn' en de pijltjes vallen op de kaart, kies maar...

Ik heb de E71 nu drie weken en hij bevalt super. Het toestel reageert vlot en heeft gruwelijk veel mogelijkheden. Het kost wel even om alles goed in te stellen en alle applicaties te installeren zoals je het wil. Als je echt het onderste uit de kan wilt hebben dan google je even op opda certificate, dat is een site waar je een developers certificaat kunt krijgen als je je IMEI-nummer instuurt. Daarmee kun je alle applicaties signen zodat ze te installeren zijn op jouw toestel.

Wat ik erg leuk vind is dat als iemand mij belt die meerdere telefoonnummers heeft onder zijn naam, dan laat het toestel de naam en het nummer zien. Je kunt dan meteen zien waar iemand vandaan belt. Voorheen (ik heb een N73 en een E61 gehad) zag je alleen de naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Anoniem: 218867 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 00:38:
Hallo!

Ik kan het nergens vinden, maar heeft de e71 Geo Tagging bij foto's?
Van huis uit niet. Het kan wel, maar je moet er aparte software voor installeren, die draait op de achtergrond en voegt meteen de coordinaten toe als je een foto maakt. Google even op E71 geotagging en je hebt het zo. Ik heb alleen het vermoeden dat je batterij heel snel leeg is, want die software laat natuurlijk permanent de GPS lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
PhilipsFan, hulde voor je post. Goede en uitgebruide uitleg, bedankt! :)

Erg goede antwoorden op mijn vragen, de meeste ook met een positief antwoord. Ik had eigenlijk zelf al besloten dat ik de telefoon niet op Amazon.com zou gaan bestellen, hoewel het iets goedkoper is heb je meer gedoe met garantie en dat vind ik dat bedrag niet waard.

En wat betreft die databundel icm de E71, waarschijnlijk heb je wel gelijk. Maar ik zit het grootste deel van de dag of op de TU of thuis waar in beide gevallen gewoon snel draadloos internet is. Ik ga nog wel even kijken naar een goedkoop mobiel internet abbo, maar meer dan 15 euro p/m ga ik toch niet betalen. Ik betwijfel of dat gaat lukken / nut gaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
monnick schreef op zondag 22 maart 2009 @ 09:38:
[...]

En wat betreft die databundel icm de E71, waarschijnlijk heb je wel gelijk. Maar ik zit het grootste deel van de dag of op de TU of thuis waar in beide gevallen gewoon snel draadloos internet is. Ik ga nog wel even kijken naar een goedkoop mobiel internet abbo, maar meer dan 15 euro p/m ga ik toch niet betalen. Ik betwijfel of dat gaat lukken / nut gaat hebben.
Zoek wel even vantevoren uit of dat gaat werken dan, want ik meen dat die netwerken op een van de TU's met een of andere maffe PEAP beveiliging werken, ik heb geen idee of dat goed gaat op de E71.

Wat iedereen met een E71 beslist moet installeren is Birdstep Smartconnect. Deze is gratis te downloaden via Download! als je een E71 hebt (wel online certificaatcontrole inschakelen) en voegt een heel handig stukje functionaliteit toe, namelijk het groeperen en prioriteren van Access Points. Je kunt dan bijvoorbeeld alle WLAN's die je vertrouwt in een groep gooien en die dan instellen in je mail client. Dan hoef je niet iedere keer bij het verbinding maken te kiezen welk Access Point je wilt gebruiken. Eigenlijk is het nogal beschamend dat Nokia dit niet standaard inbouwt, de E61 had het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
PhilipsFan schreef op zondag 22 maart 2009 @ 10:16:
[...]

Zoek wel even vantevoren uit of dat gaat werken dan, want ik meen dat die netwerken op een van de TU's met een of andere maffe PEAP beveiliging werken, ik heb geen idee of dat goed gaat op de E71.
Ik heb dat wel werkend gekregen in het gebouw van Bouwkunde, aar het grote probleem is dat WLAN geen connectie houdt als je door het gebouw loopt. Daarom gebruik ik binnen BK geen WLAN meer, maar zit ik gewoon op m'n databundel van Vodafone. Daarbij, als ik surf of mail binnen als ik op de TU ben dan gebruik ik natuurlijk gewoon m'n laptop. De E71 werkt fijn, maar een mailtje via Outlook gaat echt sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296145

Ik ben van plan om een e71 te kopen als opvolger van mijn e61. Ik heb hem vooral om te emailen. Ik ben echter bang dat ik minder tekst in het beeld zie dan de e61. Kan iemand mij ook vertellen hoeveel regels er zichtbaar zijn bij een nieuwe email en hoeveel tekens er op een regel kunnen? Zowel bij een standaard lettergrootte als bij een kleine lettergrootte. Alvast bedankt.

Groet,

Johannes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211433

Ik heb een 'probleem' met Mobiel Internet via Telfort.

Als ik bijvoorbeeld naar Download! ga met als toegangspunt Mobiel Internet geeft hij een foutmelding "er is een fout opgetreden tijdens het bladeren". Wanneer ik op het draadloos netwerk thuis zit dan kan ik wel gewoon naar Download! en geef thij geen foutmelding en kan ik gewoon bladeren.

Ook heeft Google Maps problemen om mijn lokatie te bepalen met GPS via Mobiel Internet, moet ik hier nog iets voor instellen oid?

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:22

robertwebbe

Robert Webbe

Anoniem: 211433 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 12:24:
Ik heb een 'probleem' met Mobiel Internet via Telfort.
Volgens mij nog een probleem van de eerste softwarerelease. Is je toestel al voorzien van de laatste softwareversie? Via de Nokia Software Updater kun je zelf gemakkelijk en snel updaten en lost veel problemen op.

[ Voor 34% gewijzigd door robertwebbe op 22-03-2009 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Mad_Cow schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 13:01:
kent iemand het programma magickeys? kan ik daarmee ook een knop aanwijzen die automatisch mijn inkomende gesprek naar de speaker zet?
Als die knop al bestaat kun je die opnieuw toewijzen aan een andere knop. Je kunt de mapping per applicatie aanpassen. Het programma kan alleen bestaande knoppen verwijzen naar een andere knop, het kan geen 'nieuwe' toetsen definieren. Ik had graag een dedicated knop voor de camera willen hebben, maar dat kan dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191095

Kan iemand verklaren cq. uitleggen waarom ik op een onbeveiligd WLAN draadloos netwerk wel video's via Nos applicatie kan bekijken en op mijn beveiligd draadloos WLAN netwerk niet....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodKimble
  • Laatst online: 22-06 22:17
PhilipsFan schreef op zondag 22 maart 2009 @ 10:16:
[...]

Wat iedereen met een E71 beslist moet installeren is Birdstep Smartconnect. Deze is gratis te downloaden via Download! als je een E71 hebt (wel online certificaatcontrole inschakelen) en voegt een heel handig stukje functionaliteit toe, namelijk het groeperen en prioriteren van Access Points. Je kunt dan bijvoorbeeld alle WLAN's die je vertrouwt in een groep gooien en die dan instellen in je mail client. Dan hoef je niet iedere keer bij het verbinding maken te kiezen welk Access Point je wilt gebruiken. Eigenlijk is het nogal beschamend dat Nokia dit niet standaard inbouwt, de E61 had het wel.
Handig idd, maar is er ook een optie die er voor zorgt dat je niet elke keer een profiel hoeft te kiezen wanneer je internet start?

The Soul.... of an Eagle!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MACNON
  • Laatst online: 27-08-2018
Hoi Hoi allemaal!

Ik heb me ook door de E71 topics geworsteld en heb op dit moment :) nog wat vragen;

- Opera mini wordt geadviseerd, maar op de Opera site staat geen versie voor de E71, welke dan nemen?
- Wat is in de praktijk bij zakelijk intensief gebruik de tijd dat de batterij mee gaat?
- Ik wil met Navigon gaan navigeren, is de ingebouwde GPS voldoende, werkt dat goed?
- Gaat bij gebruik van Navigatie i.c.m. fabriekscarkit de voice over de speakers, of hoor je niks? (mijn huidige Nokia heeft een Key GPS over bluetooth en dan hoor je dus niks, omdat 2 bluetooth iets te veel is...)

- Speciale vraag voor de gebruikers van het 1e uur, blijven de knopjes nog steeds mooi, ik overweeg de Black versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
MACNON schreef op zondag 22 maart 2009 @ 18:06:
Hoi Hoi allemaal!

- Speciale vraag voor de gebruikers van het 1e uur, blijven de knopjes nog steeds mooi, ik overweeg de Black versie.
Ja knopjes wel alleen komt er vrij veel stof achter het scherm dat is heel jammer, voor de rest een top toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
RodKimble schreef op zondag 22 maart 2009 @ 16:03:
[...]

Handig idd, maar is er ook een optie die er voor zorgt dat je niet elke keer een profiel hoeft te kiezen wanneer je internet start?
Dat kun je in de webbrowser instellen, een van je eigen toegangspunten (kan dus ook Smartconnect zijn) of elke keer vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185676

stormfly schreef op zondag 22 maart 2009 @ 19:21:
[...]

Ja knopjes wel alleen komt er vrij veel stof achter het scherm dat is heel jammer, voor de rest een top toestel.
Stof achter het scherm heb ik geen last van. Maar ik heb'm dan ook niet in m'n broekzak zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Sinds de laatste update doet mijn nokia maps applicatie heel vreemd, ik krijg maar geen GPS verbinding en de internet koppeling werkt ook niet. Met google maps werkt alles als een speer, dus het ligt echt aan Nokia Maps. Is er een manier om alleen Nokia Maps opnieuw te installeren, of moet ik de gehele update opnieuw uitvoeren?

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

luke_otto schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 14:26:
Maar kun je hm ook gebruiken?
Het lukt mij wel verschillende versies te installeren maar gebruiken lukt mij niet.
Ik vind het trouwens maar een slome appicatie voorlopig gebruik ik nog wel even mobiel.ns.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Niet online
Nou, het is me uiteindelijk gelukt om de security code te resetten dankzij onze thc vrienden uit Duitsland!
Nu maar is kijken hoe alles werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlietame
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-06 20:26
stormfly schreef op zondag 22 maart 2009 @ 19:21:
[...]

Ja knopjes blijven mooie, heb nu wel rechts onderaan een klein kaal plekje door het steken in het standaard hoesje. Verder zit hij iedere dat in mijn broekzak en heb ik geen stof achter het scherm. Wel heb ik een screen protector wat erg goed bevalt, je ziet bijna niet dat hij er op zit en past perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Ik ben wel ook wel benieuwd naar hoeveel stof er achter het beeldscherm komt. Ik twijfel erover om deze telefoon aan te schaffen. Vroeger toen ik een Nokia 6230 en een Creative Zen Touch had, die dagelijks in mijn zak zaten kwam er bij beide apparaten erg veel stof achter het beeldscherm. Bij de Nokia kon je het frontje eraf halen om het schoon te maken maar bij de Zen Touch echter niet, wat resulteerde in echt veel stof achter het scherm. Hoe zit dat met de E71? En kan je het frontje (voorkant) er af halen?

Enne even jullie mening, welke kleur vinden jullie het mooiste? Zwart, grijs of wit? Wit is wel wat "fancier" maar Grijs/zwart staan weer een stuk chiquer/zakerlijker vind ik zelf. Ben er nog niet helemaal uit welke kleur ik ga nemen...... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
monnick schreef op maandag 23 maart 2009 @ 09:59:
Ik ben wel ook wel benieuwd naar hoeveel stof er achter het beeldscherm komt. Ik twijfel erover om deze telefoon aan te schaffen. Vroeger toen ik een Nokia 6230 en een Creative Zen Touch had, die dagelijks in mijn zak zaten kwam er bij beide apparaten erg veel stof achter het beeldscherm. Bij de Nokia kon je het frontje eraf halen om het schoon te maken maar bij de Zen Touch echter niet, wat resulteerde in echt veel stof achter het scherm. Hoe zit dat met de E71? En kan je het frontje (voorkant) er af halen?

Enne even jullie mening, welke kleur vinden jullie het mooiste? Zwart, grijs of wit? Wit is wel wat "fancier" maar Grijs/zwart staan weer een stuk chiquer/zakerlijker vind ik zelf. Ben er nog niet helemaal uit welke kleur ik ga nemen...... :P
Ja je kan het eraf halen op een gemakkelijke manier maar er komt best veel achter, of je hem nu in de lederen case draagt of gewoon los. Ik heb nu wat met dubbelzijdig tape zitten stoeien als stofvanger/afdichter, scheelt wel iets maar het moet even opnieuw door een "lek" linksboven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Iemand het gevoel dat zijn accu sneller leeg is met de nieuwe firmware release? Ik heb een mail connectie open staan maar hij zakt harder dan voorheen, toestel is 1 maand oud dus een versleten accu is het niet.

Hou het nog even in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
stormfly schreef op maandag 23 maart 2009 @ 12:38:
Iemand het gevoel dat zijn accu sneller leeg is met de nieuwe firmware release? Ik heb een mail connectie open staan maar hij zakt harder dan voorheen, toestel is 1 maand oud dus een versleten accu is het niet.

Hou het nog even in de gaten.
Welke firmware versie hebben we het over? Ik vind ook dat de batterij snel leeg is bij openstaande datalijn. Ik gebruik GMail dmv IMAP, maar als je dan instelt dat ie 1x per uur checkt, dan houdt ie de lijn open (IMAP-IDLE). Dat is opzich fijn omdat je dan acuut bericht krijgt van een nieuwe mail, maar ik heb ook het idee dat daardoor de batterij snel leeg is.

Weet iemand een manier om de interne mailclient ook echt te laten disconnecten als ie de mail heeft gecheckt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
PhilipsFan schreef op maandag 23 maart 2009 @ 14:10:
[...]
Weet iemand een manier om de interne mailclient ook echt te laten disconnecten als ie de mail heeft gecheckt?
Volgens mij gaat dat helaas alleen met de POP3 connectie... IMAP en lijn openhouden hangt onherroepelijk samen, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296317

Zodra ik mijn telefoon uit heb gehad en daarna weer aanzet gaat hij na 2 min. automatisch een "vodafone mms" gprs-verbinding starten. Zodra ik de rode eind knop ingedrukt hou vraagt hij "Packetgegevens-verbinding 'vodafone MMS' beeindigen? . Als ik dit doe dan stopt hij hier wel mee maar gaat hij enige tijd later toch weer autom. weer die verbinding aan. In mijn logboek zie ik dan dat hij soms wel 5uur aanblijft terwijl ik bij de instellingen vd packet gegevens heb aangegeven " wanneer nodig". Nadat ik een keer of 3 dit handmatig heb stopgezet blijft hij echt weg. Hij doet dit dan pas weer als ik mijn toestel een keer heb uitgezet en weer aanzet.
Op advies van Vodafone mijn toestel en geh.kaart omgeruild en nadat ik mijn nieuwe toestel voor het eerst aanzet weer hetzelfde probleem. Dit probleem heeft hij ook als ik geen e-mail clients heb ingesteld..Ook heb ik al een andere simkaart geprobeerd.

Ik heb standaard ingesteld dat hij altijd type verbindig moet vragen en dat doet hij verder ook wel. Kan dus altijd wel kiezen tusen vodafone live of WLAN, maar bij deze verbinding krijg ik die vraag niet.
Het lijkt wel of hij op de sms server gaat zoeken naar openstaande berichten en blijft hangen.
Toc zijn er geen sms-jes of mms-je op de server voor mij en komen nieuwe sms-jes goed binnen.

Heeft iemand dit ook? Kan dit kwaad in het buitenland tav kosten? In logboek staat dat hij toch een paar kb verzonden heeft. Lijkt mij verder toch ook ten koste van accu gaan. Of is er een setting die mogelijk verkeerd staat?

Graag jullie hulp om ook eens je toestel uit te zetten en te kijken of hij na 2 min zonder vragen verbinding maakt en blijft doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

robertwebbe schreef op zondag 22 maart 2009 @ 14:33:
[...]

Volgens mij nog een probleem van de eerste softwarerelease. Is je toestel al voorzien van de laatste softwareversie? Via de Nokia Software Updater kun je zelf gemakkelijk en snel updaten en lost veel problemen op.
Ik heb nu firmware 200.21.118, terwijl er een nieuwe versie (210.x) beschikbaar is. De Nokia Software Updater geeft echter geen nieuwe firmware weer.

Ik heb de pincode van m'n SIMkaart verwijderd en mijn profiel op Algemeen gezet.

Op de Nokia site staat ook dat 200.21.118 de nieuwste firmware voor m'n E71 is, terwijl verschillende blogs hebben gepost dat 210.x beschikbaar is voor E71 Euro...

Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:07
Anoniem: 211433 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 18:57:
Ik heb nu firmware 200.21.118, terwijl er een nieuwe versie (210.x) beschikbaar is. De Nokia Software Updater geeft echter geen nieuwe firmware weer.

Ik heb de pincode van m'n SIMkaart verwijderd en mijn profiel op Algemeen gezet.

Op de Nokia site staat ook dat 200.21.118 de nieuwste firmware voor m'n E71 is, terwijl verschillende blogs hebben gepost dat 210.x beschikbaar is voor E71 Euro...

Dit is altijd met nieuwe versies en ... (lees het topic maar door - daar had je de rest van de zin al uit kunnen halen. ;) )

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296341

ik heb vorige week de Nokia E71 gekocht. En ben overigens zeer tevreden. Ik heb alleen wel een vraag & hoop zeer dat iemand hier antwoord op kan geven..!!

Ik heb vorige week muziek gesynchroniseerd, waarschijnlijk is er op de een of andere manier iets fout gegaan, want toen ik er meer liedjes op wilde zetten & na de synchronisatie mijn usb kabel verwijderde & naar tracks ging (de map waarin mijn muziek staat op mijn mobiel) kon ik deze map niet openen omdat de usb nog actief ofzoiets was. Ik heb alle liedjes er toen vanaf gegooid & mijn mobiel opnieuw opgestart. wanneer ik er nu weer liedjes opzet doet mijn mobiel precies weer hetzelfde, alleen wanneer ik hem uit/en weer aan schakel en dan naar tracks ga opend ie ze wel, alleen krijg ik dan wel een bericht dat er een beschadiging in mijn bibliotheek zit ofs.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is, en dat iemand hier meer vanaf weet!!

groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-06 19:08
Anoniem: 296317 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 18:27:
Zodra ik mijn telefoon uit heb gehad en daarna weer aanzet gaat hij na 2 min. automatisch een "vodafone mms" gprs-verbinding starten. Zodra ik de rode eind knop ingedrukt hou vraagt hij "Packetgegevens-verbinding 'vodafone MMS' beeindigen? . Als ik dit doe dan stopt hij hier wel mee maar gaat hij enige tijd later toch weer autom. weer die verbinding aan. In mijn logboek zie ik dan dat hij soms wel 5uur aanblijft terwijl ik bij de instellingen vd packet gegevens heb aangegeven " wanneer nodig". Nadat ik een keer of 3 dit handmatig heb stopgezet blijft hij echt weg. Hij doet dit dan pas weer als ik mijn toestel een keer heb uitgezet en weer aanzet.
Op advies van Vodafone mijn toestel en geh.kaart omgeruild en nadat ik mijn nieuwe toestel voor het eerst aanzet weer hetzelfde probleem. Dit probleem heeft hij ook als ik geen e-mail clients heb ingesteld..Ook heb ik al een andere simkaart geprobeerd.

Ik heb standaard ingesteld dat hij altijd type verbindig moet vragen en dat doet hij verder ook wel. Kan dus altijd wel kiezen tusen vodafone live of WLAN, maar bij deze verbinding krijg ik die vraag niet.
Het lijkt wel of hij op de sms server gaat zoeken naar openstaande berichten en blijft hangen.
Toc zijn er geen sms-jes of mms-je op de server voor mij en komen nieuwe sms-jes goed binnen.

Heeft iemand dit ook? Kan dit kwaad in het buitenland tav kosten? In logboek staat dat hij toch een paar kb verzonden heeft. Lijkt mij verder toch ook ten koste van accu gaan. Of is er een setting die mogelijk verkeerd staat?

Graag jullie hulp om ook eens je toestel uit te zetten en te kijken of hij na 2 min zonder vragen verbinding maakt en blijft doen.
Heb je misschien een ander programma dat data verbruikt in de achtergrond draaien? Misschien Google Maps (met zijn Latitude service)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191095

Anoniem: 191095 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 15:27:
Kan iemand verklaren cq. uitleggen waarom ik op een onbeveiligd WLAN draadloos netwerk wel video's via Nos applicatie kan bekijken en op mijn beveiligd draadloos WLAN netwerk niet....?
Iemand? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Anoniem: 211433 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 18:57:
[...]

Ja, wachten. Het is bekend dat Nokia de nieuwe firmwares niet overal en voor alle productcodes tegelijk uitrolt. Weet je ook heel zeker dat je geen branded toestel hebt? Want dan moet je provider de update eerst nog testen en goedkeuren. Wat is je productcode? Zou de kleur ook nog uitmaken?

Weet je overigens welke verbeteringen er in zitten? Als die marginaal zijn, dan ga ik helemaal niet updaten, ik heb het ding net helemaal ingericht (lees: gehackt ;) )

[ Voor 9% gewijzigd door PhilipsFan op 23-03-2009 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@gertvdijk

Sorry, ik heb niet echt zin/tijd om 63 pagina's door te lezen voor een vraag die redelijk snel beantwoord is :p

@ PhilipsFan

Nee sorry, ik heb wat problemen met Mobiel Internet en GPS en de nieuwste firmware schijnt hier een oplossing voor te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Mijn telefoon stuiterde net (dankjewel, kat) en nu is heel mijn geweldig georganiseerde menu structuur terug naar factory default... Heeft iemand dat wel eens meegemaakt?
Verder vertoont de telefoon geen kuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Helsie schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 00:07:
Mijn telefoon stuiterde net (dankjewel, kat) en nu is heel mijn geweldig georganiseerde menu structuur terug naar factory default... Heeft iemand dat wel eens meegemaakt?
Verder vertoont de telefoon geen kuren.
Klinkt als een geheugenkaart waarmee het contact verbroken is. Gebeurde mij heel vaak met de E61 (dat is ook zo'n lomp ding). Geheugenkaart er even uit en weer in, opnieuw opstarten en desnoods een bestandscontrole doen op de geheugenkaart, dan zou het weer goed moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:15

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ik heb succesvol de laatste fw erop gezet. Van te voren een backup en dat lijkt ook goed teruggekomen te zijn.

Maar: ik heb wat programma's op de geheugenkaart staan. Die staan in Installatie->Toepassingsbeheer als geinstalleerd, maar zijn niet in een menu terug te vinden. Best wel vervelend. Hoe zou je die terug kunnen krijgen in de menustructuur?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoufiax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-03-2024
Is er een manier om softwarematig de USB-verbinding tussen de PC en de Nokia E71 te verbreken voordat je de kabel lostrekt?

Ik heb het toestel nog maar net en kan het nog niet echt gebruiken omdat het abonnement nog niet is ingegaan. Ik had er al vast 3 contacten ingezet en een backup gemaakt. Daarna de nieuwste firmware erop gezet (hetgeen alleen kan als de batterij minstens 3 kwartier opgeladen is, ook al zit de E71 aan de oplader vast). Daarna backup teruggezet, maar de contacten waren verdwenen. Moet je die apart backuppen via de contactensynchronisatie van PC Suite? Ik had verwacht dat alles gebackupt zou worden. Er is een kleine kans dat ik die contacten pas na m'n laatste backup erin gezet had, dat weet ik om eerlijk te zijn niet helemaal zeker meer.

Ook het door mij ingestelde thema was weer gereset naar factory default. Is er een manier om je toestel zodanig te backuppen dat je alles (data, contacten, instellingen maar niet de firmwareversie natuurlijk) weer terugkrijgt van voor de firmware-update?

[ Voor 83% gewijzigd door Zoufiax op 24-03-2009 10:39 . Reden: ik had nog meer vragen... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Zoufiax schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 10:27:
Is er een manier om softwarematig de USB-verbinding tussen de PC en de Nokia E71 te verbreken voordat je de kabel lostrekt?
Dat hoeft alleen als je de usb-verbinding als mass storage doet en dan kun je het doen in Windows: hardware veilig verwijderen.
Is er een manier om je toestel zodanig te backuppen dat je alles (data, contacten, instellingen maar niet de firmwareversie natuurlijk) weer terugkrijgt van voor de firmware-update?
Dat zou de heilige graal zijn van het updaten, nietwaar? Helaas, deze manier bestaat niet. Nokia laat zelf de grootste steken vallen, met PC Suite kun je niet eens je contacts fatsoenlijk backuppen, als je custom labels had toegevoegd aan telefoonnummers dan worden die weer vervangen door de standaard labels. Als je je contacts echt goed wilt backuppen kan ik Contacts Transfer van harte aanbevelen.

Andere gedeelten van Nokia Backup werken ook niet goed. De kalender-items werden bij mij wel gebackupped, maar konden niet gerestored worden. Nou, daar heb je wat aan. Nokia, die PC Suite is prutswerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295722

Hee!
Ik heb vandaag nokia e71 black binnen gekregen. Echt een prachit toestel, maar het viel mij op dat bij mij het glaasje voor de camera niet helemaal mooi aansluit. Er zit een soort van spleetje tussen. Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Anoniem: 295722 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 15:06:
Hee!
Ik heb vandaag nokia e71 black binnen gekregen. Echt een prachit toestel, maar het viel mij op dat bij mij het glaasje voor de camera niet helemaal mooi aansluit. Er zit een soort van spleetje tussen. Hebben jullie dit ook?
Jep. De grootte hiervan verschilt per exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Spleetje is standaard ja.

Het valt mij op dat ik met de 200.*-versie nooit vastlopers had, en nu met 210.* al 3 in 2 dagen.
Dan is mijn hele menu weer een puinhoop en kan ik alles weer opruimen. Op zich niet erg, maar elke dag is wat vaak voor zo'n actie. Dit was nu net één van de redenen om deze Nokia te kiezen boven een HTC: geen vastlopers. Dat lijkt me dan een misrekening?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
pjottum schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 15:35:
Spleetje is standaard ja.

Het valt mij op dat ik met de 200.*-versie nooit vastlopers had, en nu met 210.* al 3 in 2 dagen.
Dan is mijn hele menu weer een puinhoop en kan ik alles weer opruimen. Op zich niet erg, maar elke dag is wat vaak voor zo'n actie. Dit was nu net één van de redenen om deze Nokia te kiezen boven een HTC: geen vastlopers. Dat lijkt me dan een misrekening?
Bij welke acties loopt ie vast?
Gebruik je mail for exchange en zo ja, staan er veel mails/kalender items in?
Ik had dat gister dus ook en misschien lukt het om een regelmaat en dus reden te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Helsie schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 19:16:
[...]

Bij welke acties loopt ie vast?
Gebruik je mail for exchange en zo ja, staan er veel mails/kalender items in?
Ik had dat gister dus ook en misschien lukt het om een regelmaat en dus reden te vinden?
Nee, hij ligt gewoon op mijn buro en ik wil het menu starten.. :/
Best wel erg irritant; ik zal het eens bijhouden.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaaan82
  • Laatst online: 02-06 22:26
pjottum schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 19:37:
[...]

Nee, hij ligt gewoon op mijn buro en ik wil het menu starten.. :/
Best wel erg irritant; ik zal het eens bijhouden.
dat doet ie bij mij ook, maar dan met de vorige firmware. Overigens ook al met de Firmware waarmee die geleverd is een halfjaar terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112352

Ik heb hem vanmiddag ook binnengekregen. Helaas moet ik nog een weekje wachten op de activatie van mij abonnement, maar gelukkig kan ik mijn huidige simkaart gebruiken.

Twee nadelen heb ik al kunnen ontdekken:

- Bestanden overzetten van een Mac naar de telefoon gaat niet helemaal goed. Synchroniseren met iSync werkt wel, maar de 'massaopslag-modus' doet niets...
- Ik zie maar 1 actieve taak/afspraak in het beginscherm. Graag zou ik hier al mijn komende afspraken op zien (iig. met Windows Mobile was dit mogelijk met 'Show Upcoming Tasks'

Voor de rest is het een super telefoon met uitgebreide mogelijkheden. Ook zonder een data-abonnement kun je goed uit de voeten, zeker als er een WLAN-verbinding aanwezig is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Toen de vastloper bij mij gebeurde was de accu op 2 streepjes resterend. Is dat misschien iets wat jullie herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-06 17:36
Ik twijfel tussen deze en de 5800, is de gps-antenne sterk genoeg voor autonavigatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jakob schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:12:
Ik twijfel tussen deze en de 5800, is de gps-antenne sterk genoeg voor autonavigatie?
Als je het topic doorleest zie je dat er over meerdere auto-navigatiepakketten wordt gesproken. Dus ja, navigatie in de auto kan prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

jakob schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:12:
In mijn geval (soms icm A-GPS) werkt het buitenshuis altijd heel snel.
Ook in de auto meestal heel snel een fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
Anoniem: 138095 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 21:02:
[...]

Als je het topic doorleest zie je dat er over meerdere auto-navigatiepakketten wordt gesproken. Dus ja, navigatie in de auto kan prima
kunnen en bruikbaar zijn is twee :)

heb nu ook tomtom op mijn SE G900, maar schermpje is veels te klein om handig te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jakob schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 21:53:
[...]

kunnen en bruikbaar zijn is twee :)

heb nu ook tomtom op mijn SE G900, maar schermpje is veels te klein om handig te zijn...
zeker. maar de vraag ging niet over de bruikbaarheid maar over de GPS ontvangst...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

scherm is duidelijk zat om mee te navigeren, alsof je constant met je ogen op je schermpje gaat turen.. gaat ook op voor het geluid, erg goed hoorbaar hoewel ik de mijne sindskort over de carkit heb lopen

gps muis daareentegen vind ik erg slecht en onbruikbaar.. niet zozeer vanwege het bereik, deze is gewoon goed met soms een dipje maar het duurt gewoon erg lang voordat je een fix hebt waardoor het voor mij afvalt om als navigatie te gebruiken.. soms pakt ie hem na 3minuutjes, soms kan het 10min duren.. daarom heb ik in de auto ook een tomtom muis liggen, gewoon los in de sigaretenaansteker geplaatst en staat dus niet id weg.. wanneer ie sap nodig heeft sluit ik hem ff aan met de meegeleverde autolader

Afbeeldingslocatie: http://buysell.mypdacafe.com/upload_files/mpc_buysell/8913/Holux%20M1000.jpg

a-gps is trouwens voor mij geen optie, woon aan de grens en moet ook vaak in duitsland navigeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
zeker. maar de vraag ging niet over de bruikbaarheid maar over de GPS ontvangst...:)
feit... :X
ik ga er dus maar uit dat het goed bruikbaar is, behoudens de fix-tijd...
gps-muis heb ik hier ook nog liggen, da's geen probleem ieg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Heeft er eig iemand een degelijk gratis stukje software waarmee je een presentatie kan besturen? Ik vind maar niets wat ik werkend krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sqck
Zijn er ook mensen die niet zo tevreden zijn over de standaard geïnstalleerde Windows Live voor Nokia S60 client (versie 1.1.9000 - 2007) op de Nokia E71?

Bij langere conversaties heb ik gemerkt dat het gespreksvenster telkens naar boven springt. Je moet hierdoor telkens handmatig naar beneden scrollen om de laatste berichten te lezen...

Een update van het programma uit 2007 kan ik zo snel niet vinden...

[ Voor 15% gewijzigd door sqck op 25-03-2009 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296638

Kan je je mail alleen maar realtime laten binnenkomen als je em op 1 toegangspunt laat staan? Want ik wil onderweg gewoon mobiel internet gebruiken, maar thuis of op school graag wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-05 20:48
HyperBart schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 21:32:
Heeft er eig iemand een degelijk gratis stukje software waarmee je een presentatie kan besturen? Ik vind maar niets wat ik werkend krijg...
Op mijn vorige mobiel gebruikte ik Nokia Wireless Presenter, weet niet of dat ook beschikbaar is voor de E71 maar daarmee kon je prima slides besturen, zelfs speakernotes op je mobiel zien is mogelijk

Op de E71 zie ik in het Installations menu overigens de applicatie WiPresenter staan, wellicht is dat de opvolger van Wireless Presenter voor de E71 oid? Menu en interface is anders dan van Wireless Presenter maar lijkt hetzelfde te doen... Succes!
Helsie schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:12:
Toen de vastloper bij mij gebeurde was de accu op 2 streepjes resterend. Is dat misschien iets wat jullie herkennen?
Bij mij loopt ie soms ook 'vast', symptomen: reeds draaiende applicaties en de applicaties beschikbaar via de desktop werken goed en zijn te benaderen, het Menu starten werkt alleen niet. Bij mij gebeurde t vandaag ook met 2 streepjes batterij, ik ga eens een tijdje proberen om hem dagelijks op te laden en te kijken of hij dan minder vastloopt.

[ Voor 29% gewijzigd door TargetX op 25-03-2009 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En ik weet niet of ik dat hier mag vragen, maar kan iemand een symbian certificaat voor me maken? De mensen in het bestaande topic reageren (nog) niet. (Ik weet het, ik ben ongeduldig :P)

Mijn IMEI za; ik versturen via DM, en mijn mail staat in mijn profiel.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 296638 op 25-03-2009 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Bedankt voor je IMEI, zou je deze eens niet weghalen en via DM versturen als iemand zich meldt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wist niet dat dat kwaad kon? Dat kwam vooral doordat er in dat topic gezegd werd dat je je mail en IMEI kon posten en dat je dan een certificaat zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-05 20:48
W00fer schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 22:20:
Bedankt voor je IMEI, zou je deze eens niet weghalen en via DM versturen als iemand zich meldt ?
Wat voor kwaads zou je met deze informatie kunnen doen? Ben nu wel benieuwd eigenlijk :P Op Wikipedia lees ik niets interessants...

Hmm, net tijdens het backuppen loopt m'n mobiel 2 x vast: phone memory en memory card backuppen prima maar de overige settings niet, moet de batterij uit de telefoon halen (!!) om hem te rebooten, wilde eigenlijk upgraden naar de nieuwe firmware maar zonder goede backup doe ik dat nog niet... Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

[ Voor 28% gewijzigd door TargetX op 25-03-2009 22:37 . Reden: Problemen maken backup toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Deacon schreef op zondag 22 maart 2009 @ 23:27:
Sinds de laatste update doet mijn nokia maps applicatie heel vreemd, ik krijg maar geen GPS verbinding en de internet koppeling werkt ook niet. Met google maps werkt alles als een speer, dus het ligt echt aan Nokia Maps. Is er een manier om alleen Nokia Maps opnieuw te installeren, of moet ik de gehele update opnieuw uitvoeren?
Een deel kwam door dat de a-gps server instellen anders waren geworden, ik krijg nu wel een lock op mijn positie, de GPS balkjes worden alleen nog niet groen zoals eerst. Volgens mij werkt het GPS gedeelte nog steeds niet :(

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296671

Gisteren de E71 black binnengekregen en natuurlijk gelijk aan de slag. :P
Ik heb voorheen div. Nokia's gehad, allemaal voor het smartphone tijdperk, dus behoorlijk lang geleden. Voor de E71 heb ik gewerkt met div htc modellen, s710 en div vario's als laatste de tytn 2.
Na windows mobile dus terug bij symbian.

De E71 voelt goed en degelijk aan. En ziet er strak uit.Na wat gestoei met het menu en instellingen ben ik aangenaam verrast door de snelheid waarmee programma´s openen en afsluiten. Dat is bij windows wel eens anders. |:(
Mail instelling voor de div. adressen werkt goed
Het enige wat me tot nu toe opvalt is het ontbreken van ondersteuning voor het afspelen van media streams zoals die op streams4pda te vinden zijn. Ik gebruikte deze site op de tytn2 veel om nieuws, tweede kamer en muziek te streamen.
Is er voor symbian s60 v3 een mogelijkheid dit voor elkaar te krijgen met de realplayer? Zover ik kon vinden niet. Dus ben op zoek naar een alternatief....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

TargetX schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 22:23:
[...]
Hmm, net tijdens het backuppen loopt m'n mobiel 2 x vast: phone memory en memory card backuppen prima maar de overige settings niet, moet de batterij uit de telefoon halen (!!) om hem te rebooten, wilde eigenlijk upgraden naar de nieuwe firmware maar zonder goede backup doe ik dat nog niet... Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
Ik had exact hetzelfde (na 8x dezelfde steen dacht ik: dit moet anders kunnen :/), je kan een backup maken naar de memory kaart, dan kan je die later terugzetten. (via ergens in geheugenbeheer oid).

Let wel: sindsdien loopt mijn toestel vast en kan ik apps die ik op de memorykaart heb geinstalleerd niet meer starten. Deze zal ik moeten verwijderen en opnieuw installeren ofzo...

Edit: en verwijderen via toepassingsbeheer kan dus niet. Echt handig. :(

[ Voor 4% gewijzigd door pjottum op 26-03-2009 09:17 ]

ping 127.212.23.124

Pagina: 1 ... 16 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.