Het Nokia E71 Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 18 Laatste
Acties:
  • 202.166 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-08-2022
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2009 @ 18:41:
oke, na wat speurwrrk toch maar even de vraag hier posten...

ik heb me'n msn email adres ingesteld op de E71, en email ontvangen werrkt, emails' beantwoorden ook, alleen een nieuwe email niet....hoe kan dit ???? en hoe kan ik de msn live account aanpassen, want dat weigert ie.
Ga naar een contactpersoon in je telefoonboek of in telefoonboek van je live, msn account en zo kun je met windhoos live of hotmail een email verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 12:45
Iemand al een idee hoe ik mijn snooze kan aanpassen zodat deze 10 minuten duurt ipv 5 minuten :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
Grolsch schreef op maandag 19 januari 2009 @ 07:46:
Iemand al een idee hoe ik mijn snooze kan aanpassen zodat deze 10 minuten duurt ipv 5 minuten :?
Alleen hoe je het volume aan moet passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Deaken
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 17:14

The Deaken

Nexus

The Deaken schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 13:10:
Hoi,

Ik zit met hetvolgende probleem. We hebben hier een E71 die we willen laten syncen met de exchangeserver. Het probleem is (tenmiste dat lijkt het te zijn) dat dit niet wil via de USB-kabel. Alle opties die ik tegen ben gekomen op internet en in dit topic zijn via een GPRS of UMTS-abbo en dat willen ze niet. Het enige wat er gesynced moet worden is de agenda en de contacts, de mail is niet belangrijk.

Nu zou je zeggen PC-suit erop en syncen met je outlook. Dit gaat niet werken omdat lokaal geen outlook draait maar er wordt gewerkt met RDP. De synctool moet een outlook installatie hebben oid en dat is er dus niet. Het is ook geen optie om naast de RDP een outlook versie te draaien aangezien het hier om een thin-client gaat.

Wat ik dus zoek is kort gezegd het volgende:

Een programma waarmee ik, via de USB-kabel (of bluetooth), kan syncen met de exchangeserver in ons netwerk. Mail is niet belangrijk alleen Agenda+contacts.

Als iemand een idee heeft houd ik me aangeraden ;)
Iemand die een idee heeft :?

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
http://nokia-e71-software.epocware.com/Handy_Alarm.html
Advanced snooze capability (from 5 minutes up to 2 days) and auto snooze option

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik vind $19.95 wel een beetje gortig voor een snooze van 10 minuten :P Ik dacht dat het standaard viel aan te passen, maar blijkbaar dus niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-03 21:25
Mail for Exchange. Maar dan niet laten syncen via mobiele data, maar via WiFi. Ik ben niet helemaal zeker of dit kan, maar ik dacht het wel. Je kan dan ook gemakkelijk instellen dat je alleen agenda en contacten wil syncen, en geen mail.

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij vertellen hoe ik mijn hotmail-account instel als emailaccount? het komt namelijk altijd tussen de bookmarks terecht...

alvast bedankt
xloeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 22:48
Hotmail kan niet, imap/pop (diegene die nodig is) wordt niet ondersteunt door hotmail zelf. Je kan bijvoorbeeld wel alles laten forwarden naar je gmail. Of live messenger op je phone installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier misschien of je ook een grote foto van iemand op je scherm kan krijgen wanneer je door deze persoon gebeld wordt? Voor zover ik heb gekeken kan je alleen een foto van 4 pixels toevoegen waar je niks aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:07

Nanax

Ik ben sjaak niet

philippevk schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:24:
Hotmail kan niet, imap/pop (diegene die nodig is) wordt niet ondersteunt door hotmail zelf. Je kan bijvoorbeeld wel alles laten forwarden naar je gmail. Of live messenger op je phone installeren
Niet blaten als je info niet klopt!

Het kan nu wel degelijk:

Tjek deze link:
http://livelog.spaces.liv...2E9E9D8F70E526!1875.entry

Tevens doet de e71 moeilijk als je via de e-mail wizard hem wil instellen, oplossing? fake adres ingeven (bla|@jdaf.tk bijv) dan geeft ie de optie om met de hand de instellingen in te voeren (anders probeert hij automatisch de instellingen te zoeken en dat werkt bij hotmail niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:25

Tazzios

..

Ik vind $19.95 wel een beetje gortig voor een snooze van 10 minuten :P Ik dacht dat het standaard viel aan te passen, maar blijkbaar dus niet :)
zet snooze uit en zet 2 alarmen ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Tazzios op 19-01-2009 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nanax schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:52:
[...]

Niet blaten als je info niet klopt!

Het kan nu wel degelijk:

Tjek deze link:
http://livelog.spaces.liv...2E9E9D8F70E526!1875.entry

Tevens doet de e71 moeilijk als je via de e-mail wizard hem wil instellen, oplossing? fake adres ingeven (bla|@jdaf.tk bijv) dan geeft ie de optie om met de hand de instellingen in te voeren (anders probeert hij automatisch de instellingen te zoeken en dat werkt bij hotmail niet.
zo ver was ik al, maar welke instellingen moet ik verder nemen voor in en uitgaande mail? bvb welke poorten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:07

Nanax

Ik ben sjaak niet

Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:55:
[...]

zo ver was ik al, maar welke instellingen moet ik verder nemen voor in en uitgaande mail? bvb welke poorten...
POP server: pop3.live.com poort: 995
POP SSL required? Yes
User name: Your Windows Live ID, for example yourname@hotmail.com
Password: The password you usually use to sign in to Hotmail or Windows Live
SMTP server: smtp.live.com Poort: waarschijnlijk 46525
Authentication required? Yes (this matches your POP username and password)
TLS/SSL required? Yes

tevens moet je locatie bij hotmail wel kloppen, zet die voor de zekerheid op NL mocht ie daar niet op staan.

[ Voor 8% gewijzigd door Nanax op 19-01-2009 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Nanax: Bedankt voor je informatie. Ik krijg het echter nog niet voor elkaar. Waar kan ik al die instellingen invoeren. Als ik bij e-mail configuratie kijken en daar een fake adres invoer dan blijft hij onbeperkt zoeken naar de juiste instellingen en hotmail kan hij niet vinden.

P.S. Doen jullie dit via Nokia E-mail Manager of simpelweg e-mail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Nanax schreef op maandag 19 januari 2009 @ 15:13:
SMTP server: smtp.live.com Poort: waarschijnlijk 46525
Authentication required? Yes (this matches your POP username and password)
TLS/SSL required? Yes
Inderdaad alleen op poort 25. 8)7 Daar heb je in de praktijk dus niks aan, want bij veel consumenten internetlijntjes staat deze poort zowel uitgaand als inkomend dicht. Op mobiel internet van bijvoorbeeld KPN ook. Je moet dan dus de smtp server van je ISP gebruiken wat dus kan wisselen (3G, WLAN, ander WLAN)... Niet handig dus als je die elke keer moet aanpassen. Daarnaast krijgen mails die je verstuurt vanaf de mailserver van je ISP ook nog eens extra punten toegekend als zijnde spam (of in sommige gevallen zelfs geblokkeerd), omdat:
$ host -t txt live.nl
live.nl descriptive text "v=spf1 include:spf-a.hotmail.com include:spf-b.hotmail.com include:spf-c.hotmail.com include:spf-d.hotmail.com ~all"

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:37:
Weet iemand hier misschien of je ook een grote foto van iemand op je scherm kan krijgen wanneer je door deze persoon gebeld wordt? Voor zover ik heb gekeken kan je alleen een foto van 4 pixels toevoegen waar je niks aan hebt.
Zelf gebruik ik het programma 'fscaller', dit werkt perfekt. Foto wordt beeldvullend weergegeven als iemand belt of een sms/mms stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam van het weekend een geweldig programma tegen en het wordt hier op de thread vlgns mij nog nergens genoemd. Het programma heet SymSMB v.4.00. Met dit programma kan je via Wifi je computer benaderen op je telefoon, en andersom. Je kan dus heel makkelijk bestanden van de een naar de ander zetten. Bovendien heeft de laatste versie (4.00) ook een ingebouwde muziekspeler waarmee je je muziek van de computer over het netwerk kan afspelen. Is dat mooi, of is dat mooi?!?!?

Ik heb de trial geinstalleerd en het werkte meteen perfect.

Ben benieuwd naar jullie reacties.......

[ Voor 9% gewijzigd door een moderator op 19-01-2009 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:36
Z-Dragon schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 15:51:
[...]
Heel snel flitst er een NOKIA USB ROM-"apparaat" over het scherm. Groene knop + 3 + * haalt niets uit en het Service Point is pas maandag weer open... :'(
Volgens het Nokia Service Point is dit een bekend probleem dat niet door hun is op te lossen. In zulke gevallen (wanneer de software er maar half op staat) moet het toestel teruggestuurd worden naar Nokia. Derhalve ben ik nu ook m'n tweede E71 voor langere tijd kwijt... Werkend is het een perfect toestel, maar inmiddels twijfel ik of ik niet eens op zoek moet naar een alternatief.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wazige shit hier: :(

Geprobeerd op een notebook met Vista en één met XP.
Geprobeerd met firewall helemaal uitgeschakeld.
Internet is een glasvezelkabel verbinding.

(edit) gebruik géén Firefox (edit)

Mijn probleem: ik wil graag de firmware update m.b.v. de Nokia Update Software.

Krijg telkens de volgende foutmelding:
Nokia Software Updater has attempted to connect to the internet but has failed three times. This could be because of a poor-quality, slow or intermittent internet connection, or restrictions due to a firewall. If requested by your firewall, Nokia Software Updater needs the following applications to gain access to the internet.

nsl_host_process.exe
nsu_ui_client.exe

Heb al gekeken bij de FAQ op nokia.nl en al eens flink gegoogled maar helaas.....

Iemand een idee?? Zou heel fijn zijn!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg het nog steeds niet in orde :s
hij zegt dat de verbinding geweigerd is door de server en dat ik mijn login en passwoord moet nakijken, maar dat klopt allemaal perfect...

weet iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 17:00:
ik krijg het nog steeds niet in orde :s
hij zegt dat de verbinding geweigerd is door de server en dat ik mijn login en passwoord moet nakijken, maar dat klopt allemaal perfect...
Inkomende of uitgaande e-mail?

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja ik denk beide, ik heb nochtans alles gedaan wat jullie zeiden..
wel is er bij inkomende mail 'apop beveil inloggen JA/NEE'
wat moet je daarvoor instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tegek, met mijn touch diamond kon ik gewoon youtube filmpjes kijken zonder ervoor te betalen.
Nu zie ik op mijn laatste rekening dat ik met mijn e71 wel voor streaming betaal, weet iemand hoe dat kan.
Ja ik weet dat streaming bij hi extra geld kost, maar ja waarom kon het met mijn diamond wel gratis?????/
iets te maken met de ingebouwde youtube speler van de diamond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh misschien moet ik ook even vermelden dat ik van Belgie ben en niet van Nederland..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 17:11:
oh misschien moet ik ook even vermelden dat ik van Belgie ben en niet van Nederland..
Je kan hier lezen dat het inderdaad (nog) niet voor Belgische gebruikers beschikbaar is:
We are happy to announce that POP3 technology is now available to Hotmail users in the United Kingdom, Canada, Australia, France, Japan, Spain, Germany, Italy, and the Netherlands. If you don’t see your country or region in this list, never fear, we’ll be rolling POP3 out to more parts of the world later this year.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 17:11:
Tegek, met mijn touch diamond kon ik gewoon youtube filmpjes kijken zonder ervoor te betalen.
Nu zie ik op mijn laatste rekening dat ik met mijn e71 wel voor streaming betaal, weet iemand hoe dat kan.
Ja ik weet dat streaming bij hi extra geld kost, maar ja waarom kon het met mijn diamond wel gratis?????/
Als je een nieuw abo hebt afgesloten (of verlengd) dan heb je waarschijnlijk te maken met nieuwe voorwaarden van je provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daimn...
en ik kan da natuurlijk ook niet omzeilen tenzij ik een Nederlandse kaart koop?
zut -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 17:40:
daimn...
en ik kan da natuurlijk ook niet omzeilen tenzij ik een Nederlandse kaart koop?
zut -_-
Het gaat om de instelling (!) van je Live account, niet om je mobiele telecomaanbieder. :+
Volgens de link van Nanax kan je die instelling gewoon omzetten:
Het is nog niet helemaal uitgerold naar iedereen: we zijn er nog mee bezig, dus het kan zijn dat ie het af en toe niet doet en als je je account-instellingen nog steeds op US hebt staan, dan gaat het ook niet werken.

[ Voor 32% gewijzigd door gertvdijk op 19-01-2009 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:58:
Wazige shit hier: :(

Geprobeerd op een notebook met Vista en één met XP.
Geprobeerd met firewall helemaal uitgeschakeld.
Internet is een glasvezelkabel verbinding.

(edit) gebruik géén Firefox (edit)

Mijn probleem: ik wil graag de firmware update m.b.v. de Nokia Update Software.

Krijg telkens de volgende foutmelding:
Nokia Software Updater has attempted to connect to the internet but has failed three times. This could be because of a poor-quality, slow or intermittent internet connection, or restrictions due to a firewall. If requested by your firewall, Nokia Software Updater needs the following applications to gain access to the internet.

nsl_host_process.exe
nsu_ui_client.exe

Heb al gekeken bij de FAQ op nokia.nl en al eens flink gegoogled maar helaas.....

Iemand een idee?? Zou heel fijn zijn!

Alvast bedankt!
Nokia Support Discussions leverde ook niets op....wel is het dus een probleem dat vaker langskomt! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm heb het op Nederland gezet maar nog steeds geeft hij die foutmelding weer...

'verbinding geweigerd door server, controleer gebruikersnaam en wachtwoord'

ik word stilletjesaan gék :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 18:33:
hmmm heb het op Nederland gezet maar nog steeds geeft hij die foutmelding weer...

'verbinding geweigerd door server, controleer gebruikersnaam en wachtwoord'

ik word stilletjesaan gék :(
Hotmail/Live staat dan ook niet bekend om z'n goede connectiviteit (GMail wel). Het is zoals al aangegeven in de links nog in beginfase en het heeft ook niet echt de geschiedenis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een paar keer geprobeerd de firmware te updaten naar Versie 200.21.118, maar het wil vooralsnog niet lukken. Wanneer ik via Nokia Software Updater het toestel aansluit geeft hij aan dat de de firmware al up-to-date is terwijl dit nog een van de eerste versies is van de firmware.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2009 @ 23:06:
Ik heb al een paar keer geprobeerd de firmware te updaten naar Versie 200.21.118, maar het wil vooralsnog niet lukken. Wanneer ik via Nokia Software Updater het toestel aansluit geeft hij aan dat de de firmware al up-to-date is terwijl dit nog een van de eerste versies is van de firmware.
Zoals altijd met Nokia's firmware updates zijn ze specifiek voor bepaalde modelnummers (dat 7 cijferige nummer op een stickertje onder je batterij). Als je een gebrand (Engels) toestel hebt (bijvoorbeeld via je telecomaanbieder) heb je grote kans dat het modelnummer afwijkt van het modelnummer van de telefoons die los worden verkocht. Je moet dan wachten totdat de aanpassingen van je telecomoperator zijn 'geport' naar die nieuwere versie, of je verandert het modelnummer waarmee hij zich indentificeert aan de computer (met bijbehorende risico's). Dus wat gebeurt er als je je modelnummer invoert op de online software update checker van Nokia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen die net zoals ik op de zwarte versie wachten, ik heb zojuist gezien dat op de europese nokia homepage de nieuwe kleuren zijn toegevoegd op de product pagina.
Op de NL site helaas nog niet...

http://europe.nokia.com/e71

Wat kan wachten toch lang duren ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Tazzios schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:40:
[...]

zet snooze uit en zet 2 alarmen ;)
Dit is de beste tip tot dusver :P

Gewoon 2 alarmen instellen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gertvdijk schreef op maandag 19 januari 2009 @ 23:30:
[...]

Zoals altijd met Nokia's firmware updates zijn ze specifiek voor bepaalde modelnummers (dat 7 cijferige nummer op een stickertje onder je batterij). Als je een gebrand (Engels) toestel hebt (bijvoorbeeld via je telecomaanbieder) heb je grote kans dat het modelnummer afwijkt van het modelnummer van de telefoons die los worden verkocht. Je moet dan wachten totdat de aanpassingen van je telecomoperator zijn 'geport' naar die nieuwere versie, of je verandert het modelnummer waarmee hij zich indentificeert aan de computer (met bijbehorende risico's). Dus wat gebeurt er als je je modelnummer invoert op de online software update checker van Nokia?
Dan krijg ik het volgende:

"Latest available software for Nokia E71, product code #######
Version: 100.07.76

Compare numbers
If this version is greater than your current software version, update now to get the latest features, applications and improvements. Go to Nokia Software Updater download"

Ik heb idd mn toestel via hi.nl gekocht. Dus dan zal ik, als ik je goed heb begrepen, nog moeten wachten op de firmware update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 10:41:
"Latest available software for Nokia E71, product code #######
Version: 100.07.76
[...]
Ik heb idd mn toestel via hi.nl gekocht. Dus dan zal ik, als ik je goed heb begrepen, nog moeten wachten op de firmware update
Dat is balen. :/ Die mensen bij Hi/Nokia moeten eens heel hard geschopt worden. Er is al maanden een update voor die versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gertvdijk schreef op maandag 19 januari 2009 @ 17:1
Als je een nieuw abo hebt afgesloten (of verlengd) dan heb je waarschijnlijk te maken met nieuwe voorwaarden van je provider.

Dat is niet het geval, heb de diamond verkocht en een E71 gekocht, zelfde abo dus.
iemand?

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2009 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwert
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-07 21:27
Sinds de nieuwe firmware heb ik een probleem met de e-mailnotificatie (of eerder gebrek aan notificatie) op het home-screen.

De instellingen in kloppen voor beide accounts o.a. in modi -> ... -> e-mail melding 1 & 2. Maar zelfs als er nieuwe e-mail is, krijg ik geen melding op het scherm. Wanneer ik de in 'modi' de melding deselecteer en opnieuw selecteer, dan krijg ik wel een melding op het scherm.

Zijn er nog meer mensen met dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 08:48
Ik wil mijn E71 gaan gebruiken bij het sporten voor muziek, ik wil eens gaan hardlopen met sportstracker. Wat is nu de beste manier om het toestel mee te nemen ? Bij het fitnessen wil ik mijn handen vrij hebben en het ding moet niet uit mijn broek rollen. Ik heb wel van die armbanden gezien, maar dat lijkt me niet zo prettig zitten. Iemand ervaring met het gebruik van de E71 tijdens het sporten? Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 15:47:
Dat is niet het geval, heb de diamond verkocht en een E71 gekocht, zelfde abo dus.
iemand?
Mogelijk heb je nieuwe instellingen voor mobiel internet opgevraagd waarbij een proxy staat ingesteld die controleert op het gebruik van streaming media. Nogmaals, volgens je voorwaarden moet je er gewoon voor betalen. Als dat bij je Touch Diamond niet hoefde dan heb je al die tijd gewoon geluk gehad.
offtopic:
De quote knop gebruiken is makkelijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Een ding viel me op sinds de laaste firmware.Deklok die je ziet als de telefoon standby gaat,loopt niet door.
Ik moet eerst de middelste knop drukken om de echte tijd te zien?

Kan me herinneren dat eerst de klok wel doorlipe en steeds de juiste tijd aangaf,ook als ik niet aan de telefoon kwam.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
seninha schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 16:05:
Een ding viel me op sinds de laaste firmware.Deklok die je ziet als de telefoon standby gaat,loopt niet door.

Kan me herinneren dat eerst de klok wel doorlipe en steeds de juiste tijd aangaf,ook als ik niet aan de telefoon kwam.
Je bent niet de enige. Er zijn al een aantal anderen die dit hebben genoemd in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al een idee....?? Ik wil graag de beschikbare update op mijn E71 draaien ivm de vernieuwde luidspreker functie! Maar krijg telkens onderstaande foutmelding (zie mijn eerdere berichtgeving....)

Afbeeldingslocatie: http://img140.imageshack.us/img140/5512/50323618zb9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 17:37:
Iemand al een idee....?? Ik wil graag de beschikbare update op mijn E71 draaien ivm de vernieuwde luidspreker functie! Maar krijg telkens onderstaande foutmelding (zie mijn eerdere berichtgeving....)
Heb je al eens geprobeerd de NSU te verwijderen en een splinternieuwe versie te downloaden? Vermoedelijk bevat jouw versie nog hardcoded internetadressen die inmiddels niet meer bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gertvdijk schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 17:42:
[...]

Heb je al eens geprobeerd de NSU te verwijderen en een splinternieuwe versie te downloaden? Vermoedelijk bevat jouw versie nog hardcoded internetadressen die inmiddels niet meer bestaan.
Zojuist gedaan en versie 1.4.85en gedownload maar helaas..... :(
Dezelfde foutmelding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
Kan je ook een digitale klok ipv. een analoge klok instellen linksbovenin je scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kthxbye schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 18:08:
Kan je ook een digitale klok ipv. een analoge klok instellen linksbovenin je scherm?
Menu - Instellingen - Algemeen - Datum en tijd - type klok en kies voor digitaal.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeConnected
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 14:38
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 17:54:
[...]

Zojuist gedaan en versie 1.4.85en gedownload maar helaas..... :(
Dezelfde foutmelding!
Heb je niet ergens een laptop ofzo staan waar xp opstaat? Of een andere pc Want ik ben bang dat het in je vista installatie zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CodeConnected schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 18:38:
[...]

Heb je niet ergens een laptop ofzo staan waar xp opstaat? Of een andere pc Want ik ben bang dat het in je vista installatie zit.
Ja heb dit ook op mijn PC met Xp geprobeerd maar daar hetzelfde.... Misschien zit het wel in het volgende: If you have a Virtual Private Network (VPN) client on your laptop (for example, for accessing your company intranet from home), ensure it is up to date or temporarily disabled. Gelezen op Nokia support. Want ik heb zowel op mijn notebook als PC een icoontje staan met Verbinding Extern Bureaublad Met beide log ik bijna dagelijks in op de een externe server...

Alleen nu weet ik "nog" niet hoe ik deze verbinding tijdelijk verbreek. Tijdens het starten van NSU was ik sowieso uitgelogd in mijn externe omgeving!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 18:53:
Ja heb dit ook op mijn PC met Xp geprobeerd maar daar hetzelfde.... Misschien zit het wel in het volgende: If you have a Virtual Private Network (VPN) client on your laptop (for example, for accessing your company intranet from home), ensure it is up to date or temporarily disabled. Gelezen op Nokia support. Want ik heb zowel op mijn notebook als PC een icoontje staan met Verbinding Extern Bureaublad Met beide log ik bijna dagelijks in op de een externe server...

Alleen nu weet ik "nog" niet hoe ik deze verbinding tijdelijk verbreek. Tijdens het starten van NSU was ik sowieso uitgelogd in mijn externe omgeving!
RDP verbinding != VPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff snel een vraagje, als je de tel in NL bij vodafone koopt is de taal dan ook in het engels in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 20:17:
Ff snel een vraagje, als je de tel in NL bij vodafone koopt is de taal dan ook in het engels in te stellen?
Als het goed is wel.. De normale NL toestellen i.i.g. wel.
Of Vodafone iets raars doet met je telefoon durf ik niet te zeggen.
Als je hem met een abonnement van Vodafone wilt hebben dan kun je hem ook bij een webshop bestellen.
GSMweb levert bijvoorbeeld gewone un-branded toestellen met het door jou gewenste abonnement.
Anderen zullen dit ongetwijfeld ook doen, maar daar heb ik dan minder ervaring mee.
(Ik kocht altijd merk toestellen zonder abonnement.)

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde mijn 2gb kaartje omruilen voor een 4gb exemplaar, en kopieerde alle programma's op het nieuwe kaartje over. Maar als ik het dan in de E71 stop, herkent 'ie geen programma's. Kennelijk doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee hoe ik tijdelijk mijn Remote Desktop Protocol op mijn Vista laptop onderbreek? Zodat ik hopelijk eindelijk mijn E71 update kan draaien.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 23:02:
Iemand een idee hoe ik tijdelijk mijn Remote Desktop Protocol op mijn Vista laptop onderbreek? Zodat ik hopelijk eindelijk mijn E71 update kan draaien.... |:(
Je begrijpt het niet helemaal. != staat voor ongelijk aan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O dat veranderd de zaak... :? Maar eigenlijk niet want nu weet ik het helemaal niet meer pfffff.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 23:14:
O dat veranderd de zaak... :? Maar eigenlijk niet want nu weet ik het helemaal niet meer pfffff.....
Misschien een open deur :), maar toch maar even ter sprake brengen... Je hebt toevallig geen firewall die deze bestanden de toegang tot internet ontzegt of een ander dergelijk programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
seninha schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 16:05:

als mijn telefoon in standby zit zie ik helemaal geen klok :? Ook zie ik onder klokinstellingen de optie niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grolsch schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 08:07:
[...]

als mijn telefoon in standby zit zie ik helemaal geen klok :? Ook zie ik onder klokinstellingen de optie niet :?
Dit komt waarschijnlijk door dat breathing light, als je deze uitzet (bij profielen) dan zie je een klok ipv dat light.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 08:59:
[...]

Dit komt waarschijnlijk door dat breathing light, als je deze uitzet (bij profielen) dan zie je een klok ipv dat light.
en ik maar zoeken _/-\o_
Niet erg logisch dat als je de optie " communicatie lampje " uitschakeld, er vervolgens een klok wordt getoond in standby stand 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wslagendijk
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tazzios schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 17:24:
[...]

firmware updatje kan helpen. 110 zou verbeteringen hebben voor carkits.
de laatste 200 misschien nog wat meer.
Mijn ervaring met laatste firmware (200.21.118) en Volvo bluetooth carkit zijn iig dramatisch. Veel slechter dan met de .110 firmware. Ik ervaar een instabiele verbinding (valt continue weg), auto verbreekt verbinding/bemerkt geen verbinding terwijl telefoon het idee heeft dat er nog altijd verbinding is --> wat tot gevolg heeft dat inkomende gesprekken na opnemen door gezet naar niet bestaande headset.

MfE lijkt wel stabieler te werken dan voorheen (toen had ik zelf 2.7 gedownload en geïnstalleerd). Beetje in dubio dus wat te doen: brakke mail of brakke autotelefoon.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een Nokia E71 gekocht maar kan bij netwerkmodus alleen maar kiezen tussen Dual Mode en UMTS? Ik gebruik alleen maar GSM (bij mijn huidige telefoon).

Is dit erg? Vreemd? Of maakt dit voor het bellen en mailchecken en internetten niks uit.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen,

ik doe iets faliekant fout! Na diverse posts hierop het forum heb ik nog steeds niet de oplossing voor mijn Nokia Software Update probleem.

Nu ben ik op mijn werk. Xp omgeving krijg ik wederom dezelfde fout: AAaaarghhhh!!!!! :(

nsl_host_process.exe
nsu_ui_client.exe

NSU V1.4.85 EN (is dit de juiste versie?)

Firewall = uitgeschakeld.
Er is een goede internet verbinding = glasvezelkabel

Kortom: Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 10:21:
Mensen,

ik doe iets faliekant fout! Na diverse posts hierop het forum heb ik nog steeds niet de oplossing voor mijn Nokia Software Update probleem.

Nu ben ik op mijn werk. Xp omgeving krijg ik wederom dezelfde fout: AAaaarghhhh!!!!! :(

nsl_host_process.exe
nsu_ui_client.exe

NSU V1.4.85 EN (is dit de juiste versie?)

Firewall = uitgeschakeld.
Er is een goede internet verbinding = glasvezelkabel

Kortom: Help!
Heb je toevallig een "branded" toestel van Vodafone, T-Mobile of wat dan ook.

Die zijn niet te flashen (werd volgensmij een aantal pagina's terug ook al een keer aangegeven.)

Ga er anders een keer mee naar een Nokia Center
In Utrecht, Rotterdam en Amsterdam zitter er iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kent iemand een applicatie die los van een navigatieprogramma de flitslocaties doorgeeft'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:25

Tazzios

..

http://www.trackertag.nl

haalt ze via internet op bij Flitsservice en traject controles zitten er ook in(gemiddelde gereden snelheid).

[ Voor 11% gewijzigd door Tazzios op 21-01-2009 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tazzios schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 14:53:

haalt ze via internet op bij Flitsservice en traject controles zitten er ook in(gemiddelde gereden snelheid).
Hartelijk dank, heb me inmiddels ingeschreven als tester.
Dit is precies wat ik zocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 11:21:
[...]

Heb je toevallig een "branded" toestel van Vodafone, T-Mobile of wat dan ook.

Die zijn niet te flashen (werd volgensmij een aantal pagina's terug ook al een keer aangegeven.)

Ga er anders een keer mee naar een Nokia Center
In Utrecht, Rotterdam en Amsterdam zitter er iig.
Het is puur het progje NSU, mijn mobiel is nog niets eens via USB aangesloten (alhoewel ik dit ook al eens heb geprobeerd) Dit heb ik tot op heden uitgeprobeerd:

- Firewall en ESET NOD 32 Antivirus uitgeschakeld.
- Eerst mobiel via USB massaopslag verbinden dan NSU starten.
- Eerst mobiel via USB dataoverdracht verbinden dan NSU starten.
- Laptop met Vista.
- Laptop met Xp.
- NSU vanuit PC Suite (die overigens prima werkt!) starten.
- NSU helemaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
- Nokia Support "helemaal" doorgespit, waar het probleem wel beschreven staat maar niet is opgelost.
- Dit topic goed doorgelezen.

Mijn gegevens:
Product code: 0567042

Huidige software: 110.07.127
09-10-2008
RM-346

Ik maak gebruik van Internet Explorer.
en een glasvezelkabel verbinding

Nog maar eens de foutmelding: (die ik krijg als ik NSU start, na de foutmelding sluit het prog. automatisch af)

nsl_host_process.exe
nsu_ui_client.exe

De aanhouder wint!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
En als je je laptop nou eens bij iemand anders aan het Internet hangt? Werkt het dan misschien wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZeilDude schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 19:55:
En als je je laptop nou eens bij iemand anders aan het Internet hangt? Werkt het dan misschien wel?
Gebruik je steeds de zelfde updater? die je eerder la had gedownload? Anders probeer je op je werk deze een keer te downloaden. Misschien ook de NL versie van de updater gebruiken.. http://www.nokia.nl/A41176298

Misscien dat het dan lukt.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de volgende link bij jullie actief?

http://www.nokia.com/softwareupdate

Bij mij nl niet....zou een optie voor mijn NSU probleem kunnen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HIEP HOI HIEP HOI!

Na veel trial and error and error..........is het nu dan toch eindelijk gelukt!

En hoe? Ik liet Vista een update draaien (terwijl deze dat ook automatisch doet) en ziedaar alles werkte!

Inmiddels geüpdate en backup teruggezet!

Bedankt voor jullie support!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al antwoord voor mij????????????????
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 09:11:
Hallo,

Ik heb een Nokia E71 gekocht maar kan bij netwerkmodus alleen maar kiezen tussen Dual Mode en UMTS? Ik gebruik alleen maar GSM (bij mijn huidige telefoon).

Is dit erg? Vreemd? Of maakt dit voor het bellen en mailchecken en internetten niks uit.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:01

JoepW

iRacer & Home Assistant

wslagendijk schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 09:09:
[...]

Mijn ervaring met laatste firmware (200.21.118) en Volvo bluetooth carkit zijn iig dramatisch. Veel slechter dan met de .110 firmware. Ik ervaar een instabiele verbinding (valt continue weg), auto verbreekt verbinding/bemerkt geen verbinding terwijl telefoon het idee heeft dat er nog altijd verbinding is --> wat tot gevolg heeft dat inkomende gesprekken na opnemen door gezet naar niet bestaande headset.

MfE lijkt wel stabieler te werken dan voorheen (toen had ik zelf 2.7 gedownload en geïnstalleerd). Beetje in dubio dus wat te doen: brakke mail of brakke autotelefoon.... :(
Sinds de update naar de nieuwe firmware ervaar ik issues met mijn Parrot Carkit. De parrot denkt geregeld dat de telefoon er is, maar als ik bel gebeurt er helemaal niks. Resetten van de E71 is meestal de oplossing.
Kortom ik baal behoorlijk van de achteruitgang met de carkit. Die was juist zo goed met de vorige versie.
Als dit blijft gebeuren wil ik eigenlijk wel terug naar de vorige frimware.

VRAAG: Is het mogelijk om een oudere firmware te installeren?

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lukt mij niet in het menu te vinden hoe je de start tune van Nokia uitzet wanneer je de Nokia aanzet.
Moet toch simpel zijn.

Weet iemand dit.

Philip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Laatst online: 01-09 11:48
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 10:08:
Iemand al antwoord voor mij????????????????
[...]
Ik kan kiezen uit Dual Mode, UMTS en GSM. Bij dual mode zal hij switchen tussen UMTS en GSM afhankelijk van het signaal van het netwerk, bij GSM zal hij alleen maar het GSM netwerk gebruiken, en dus voor internet het langzamere GPRS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
Ik heb em altijd op gsm staan. Met opera mini browser en mailtjes plain tekst of in html is dat voor mij voldoende.
Dit betekent dat me batterij 4 dagen mee gaat met flink (continue) gespeel met me telefoon. Bijna heel de dag gprs actief.
Als ik navigeer in de auto (half uur bijvoorbeeld) dan is er wel al een streepje weg van de batterij.
Wifi of 3g zet ik alleen aan als ik een groot bestand moet downloaden en het geduld niet heb bij het langzame gprs. Ik merk dat 3g funest is voor de batterij daarom gebruik ik het niet. We mogen blij zijn dat dit nog aanzienlijk langer mee gaat dat 3g op een windhoos mobiel toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 11:06:
Het lukt mij niet in het menu te vinden hoe je de start tune van Nokia uitzet wanneer je de Nokia aanzet.
Moet toch simpel zijn.

Weet iemand dit.

Philip
Bij instellingen - algemeen - persoonlijk - tonen - waarschuwings tonen uitzetten. Dan heb je geen tonen verder maar die mis ik niet. Iedergeval maakt ie geen herrie bij het opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 16:57

Halfkakkende

Vandring

Tazzios schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 14:53:

Hey dank. Ziet er goed uit! Even aanmelden.

Heb in mijn auto navigatie ingebouwd zitten die geen ondersteuning biedt voor 'speciale' ( ;) ) POIs, dus dit zou een uitkomst bieden.

Mijn internetabo voor mijn telefoon is nog niet ingegaan, maar als dat eenmaal zo is, dan ga ik dit eens uitgebreid testen.

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 12:34
Sinds de firmware upgrade naar versie 200.21.118 heb ik problemen met MFE. Ik had voorheen met de oude firmware al handmatig geupgrade naar de laatste mfe versie 2.7.0, dus dat zou hetzelfde gebleven moeten zijn. Ik heb de volgende instellingen:

Schema tijdens piektijd: elke 15 minuten
Schema buiten piektijd: Elk uur
Begintijd piek: 07:00
Eindtijd piek: 23:30
Piekdagen: Ma,Di,Wo,Do,Vr,Za,Zo

Maar het lijkt erop alsof de telefoon niet overgaat van piek naar "dal'. Ik zie nu om 14:15 (21-01-2009) bij Laatste synchronisatie: 22-01-2009 07:00 Voltooid.
Terwijl er boven staat: Piektijd: Elke 15 minuten
Dus hij weet wel dat het piektijd is, maar doet er blijkbaar niets mee.

Het lijkt er dus op dat zodra het piektijd wordt de telefoon stopt met synchroniseren, terwijl hij van om het uur zou moeten overspringen naar om de 15 minuten. Wanneer ik hierna met de hand de synchronisatie start gaat het wel gewoon goed, maar daarna gaat ie nog steeds niet in z'n schedule lopen.

[ Voor 3% gewijzigd door PisPix op 22-01-2009 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen abo voor UMTS internet dus zal het daarvoor denk ik niet veel uitmaken?
Standby tijd zal niet veel veranderen hierdoor?
DRvDijk schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 11:46:
[...]

Ik kan kiezen uit Dual Mode, UMTS en GSM. Bij dual mode zal hij switchen tussen UMTS en GSM afhankelijk van het signaal van het netwerk, bij GSM zal hij alleen maar het GSM netwerk gebruiken, en dus voor internet het langzamere GPRS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk kan iemand mij hier helpen, want in ben redelijk "in de aap gelogeerd" :X

Ik heb een succesvolle backup gemaakt via nokia PC Suite. Ik weet dat die succesvol is, omdat het bestand wel te openen is met allerhande tooltjes als Noki en Amber Converter, maar Nokia PC Suite blijft maar zeggen dat het bestand geen data bevat dat kan worden teruggezet. Na de back up, heb ik mijn telefoon hardwarematig gereset. Het ligt niet aan mijn firmware, want dat is nog dezelfde versie.

Wie-o-wie wil er even met mij meedenken / heeft hetzelfde probleem gehad?
Thanks! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
  • Laatst online: 04-09 10:34
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 16:58:
Hopelijk kan iemand mij hier helpen, want in ben redelijk "in de aap gelogeerd" :X

Ik heb een succesvolle backup gemaakt via nokia PC Suite. Ik weet dat die succesvol is, omdat het bestand wel te openen is met allerhande tooltjes als Noki en Amber Converter, maar Nokia PC Suite blijft maar zeggen dat het bestand geen data bevat dat kan worden teruggezet. Na de back up, heb ik mijn telefoon hardwarematig gereset. Het ligt niet aan mijn firmware, want dat is nog dezelfde versie.

Wie-o-wie wil er even met mij meedenken / heeft hetzelfde probleem gehad?
Thanks! ;)
Ik heb hetzelfde gehad. Ik zag in Notepad dat dat bestand wel al mijn contacten bevat e.d. Maar na de update bleef de PC Suite zeggen dat het geen geldig backup bestand was! Erg slecht. Ik had gelukkig mijn meeste contacten nog op mijn SIM staan, maar de rest met de hand weer moeten instellen.

Wat heb je aan een backup op deze manier?

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
mocean schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 17:25:
Op zich is het niet zo erg als je maar weet waar je aan toe bent (dikke warning bij upgraden van software op je pc ofzo). Ik durf gewoon mijn telefoon nu niet te upgraden, omdat ik me simpelweg niet kan permitteren om de 200+ contacten te verliezen. Daarnaast kan ik ook niet eenvoudig controleren welke metadata nou wel of niet wordt meegenomen in de backup en het terugzetproces (denk aan settings welk standaard telefoonnummer, foto bij contact, vele dubbele velden).
Het is in feite wat dat betreft net zo slecht gesteld met de backup 'oplossingen' van Nokia als de synchronisatie 'oplossingen'. En dat terwijl dat allemaal met SyncML zo eenvoudig is/lijkt te realiseren.
N.B. De backup op de geheugenkaart is dan misschien wel pc software onafhankelijk, maar natuurlijk niet gegarandeerd veilig voor dit soort major firmware upgrades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Halfkakkende schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 13:27:
[...]

Hey dank. Ziet er goed uit! Even aanmelden.

Heb in mijn auto navigatie ingebouwd zitten die geen ondersteuning biedt voor 'speciale' ( ;) ) POIs, dus dit zou een uitkomst bieden.

Mijn internetabo voor mijn telefoon is nog niet ingegaan, maar als dat eenmaal zo is, dan ga ik dit eens uitgebreid testen.
Had gehoopt dat dit apart uit te kunnen zetten is, een SMS of ander bericht hoor ik wel graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
  • Laatst online: 04-09 10:34
gertvdijk schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 17:31:
[...]

Op zich is het niet zo erg als je maar weet waar je aan toe bent (dikke warning bij upgraden van software op je pc ofzo). Ik durf gewoon mijn telefoon nu niet te upgraden, omdat ik me simpelweg niet kan permitteren om de 200+ contacten te verliezen. Daarnaast kan ik ook niet eenvoudig controleren welke metadata nou wel of niet wordt meegenomen in de backup en het terugzetproces (denk aan settings welk standaard telefoonnummer, foto bij contact, vele dubbele velden).
Het is in feite wat dat betreft net zo slecht gesteld met de backup 'oplossingen' van Nokia als de synchronisatie 'oplossingen'. En dat terwijl dat allemaal met SyncML zo eenvoudig is/lijkt te realiseren.
N.B. De backup op de geheugenkaart is dan misschien wel pc software onafhankelijk, maar natuurlijk niet gegarandeerd veilig voor dit soort major firmware upgrades.
Mijn hele adresboek staat op OVI.com gesynct (en geprint), mijn agenda op Google Calendar. Dus als er iets major misgaat ben ik wel even bezig, maar niet alles kwijt.

Buiten upgrades die misgaan moet je er toch ook rekening meehouden dat het ding stukgaat (heb ooit eens een mobiel in het afwaswater laten vallen) of dat ie wordt gestolen. Ik zou je 200 contacts dus maar even opslaan elders ook!

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mocean schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 17:25:
[...]

Ik heb hetzelfde gehad. Ik zag in Notepad dat dat bestand wel al mijn contacten bevat e.d. Maar na de update bleef de PC Suite zeggen dat het geen geldig backup bestand was! Erg slecht. Ik had gelukkig mijn meeste contacten nog op mijn SIM staan, maar de rest met de hand weer moeten instellen.

Helemaal waar... echter heb ik niet eens mijn firmware erna geupgrade, ik heb alleen een hardwarematige reset moeten doen... dat is helemaal het rare. Ik werk dus nog gewoon met dezelfde firmware als waarvan de backup is gemaakt, maar toch blijf ik die foutmelding krijgen... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
mocean schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 17:48:
Mijn hele adresboek staat op OVI.com gesynct (en geprint), mijn agenda op Google Calendar. Dus als er iets major misgaat ben ik wel even bezig, maar niet alles kwijt.
Lees de eerdere berichten van mij en anderen dat Ovi geen oplossing is en stilzwijgend velden niet meesynct!
mocean schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 17:48:
Buiten upgrades die misgaan moet je er toch ook rekening meehouden dat het ding stukgaat (heb ooit eens een mobiel in het afwaswater laten vallen) of dat ie wordt gestolen. Ik zou je 200 contacts dus maar even opslaan elders ook!
Ja, dat heb ik ook zeker wel! :+ Wees maar niet bang. Momenteel gebruik ik mijn oude E50 om mee te syncen met het geniale programma 'overdracht'. Dat werkt wél 100% goed, voor alle velden van alle toepassingen. Kennelijk kán het dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
Ik sync tegenwoordig alles via m'n Windows Live account, met een Outlook-connector. Werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Sinds ik zondag mijn E71 heb geupgrade gaat iedere nacht om 1 uur mijn telefoon als een dolle te keer omdat ik een of andere afspraak zonder onderwerp zou hebben.

Ik heb alle agenda's/notities/taken doorgespit in prive en zakelijke modus maar ik kan echt niets vinden.

Is er iemand met hetzelfde probleem of met tips waar ik nog meer naar kan zoeken?

Vreemd probleempje :P

/edit

Hmzzz...mijn accu gaat nu nog maar een uurtje of 8 mee......er is echt iets niet goed gegaan tijdens mijn update geloof ik. :/

[ Voor 15% gewijzigd door max op 22-01-2009 20:41 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 08:48
Ik heb nu weer iets geks. Na een half jaar tevreden gebruik, werkt ineens de microfoon niet meer tijdens het bellen. Toen ik naar huis belde, hoorde ik mijn vrouw wel maar zij mij niet. Dacht eerst nog dat het aan het bluetooth headsetje lag, maar ook gewoon met de telefoon aan het oor hoort niemand mij. Bij gebruik van de dictafoon werkt de microfoon wel. Ken iemand dit probleem en een mogelijke oplossing ?

Aan/uit zetten heb ik al geprobeerd en ik heb nog niet de laatste update gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: waar zitten de softkeys?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
GoT != helpdesk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:01
Zojuist firmware 100.07.76 > 200.21.118 update uitgevoerd. Ging prima op vista 64 bit. Nokia suite ge-update, software updater ge-update. Backup gemaakt met pc suite van alle contacten, kalender en instellingen.
Update met software updater ging goed. Na herstart bleek alles van de phone te zijn verwijderd. (Ik weet niet of dat ook geldt voor de memorystick.) Backup teruggezet met pc suite en alles was weer bij het oude.

1ste indruk: De nieuwe thema's black&red business&personal zijn slick en geïnspireerd op iphone, de oude thema's zijn nu redelijk corny.
De browser ondersteunt nu flash.
Menu is sneller en geeft goede respons.
Applicatie internetradio werkt prima.
Deze nieuwe firmware is een echte aanrader voor alle oude E71's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Met veel moeite heb ik Windows weten aan te slingeren op mijn oude desktop om te upgraden. Upgrade is naar de 200.x firmware is geslaagd enzo, backup terugzetten gedeeltelijk ook (via geheugenkaartje). Tot zover allemaal prima.
In tegenstelling tot anderen is mijn ervaring tot nu toe overwegend negatief neutraal. De issues die ik ervaar met de nieuwe software:
  • Ik kan op geen enkele manier meer de home/menu toets gebruiken als zodanig. De enige reactie van het toestel op die toets is de toetstoon. Bij een korte aanraking gaat hij dus niet naar het standbyscherm en bij lange indruk geeft hij geen 'alt-tab' overzicht van draaiende programma's om tussen te switchen... Is dit by design of is dit een nieuwe bug? Ik heb hem nog niet gehoord in dit topic. Aangezien ik die toets heel intensief gebruik vind ik dit echt heel irritant. Het is nu praktisch onmogelijk om nog te multitasken... Ik had eerder de linkerselectietoets op een programma staan en nu staat ie op 'Menu'. Dat is maar goed ook, want dat is nu de enige mogelijkheid voor mij om in het menu te geraken. De instelling van de rechterselectietoets is wel meegekomen uit de backup. Ik snap er geen jota van - na een paar reboots heb ik dit probleem niet meer.
  • Afbreking van Nederlandse woorden gaat nu ineens verkeerd. Voorbeeld: 'vervolggesprek' wordt nu 'vervolgg esprek' als het niet past op een regel. Krijg de indruk dat het nu per karakter gaat en niet per lettergreep.
  • Laden gaat niet helemaal goed. At random komt ie met 'Batterij vol', terwijl hij nog niet vol is. Paar minuten later (zonder aan te raken) gaat ie weer verder met laden. "Batterij wordt geladen".
  • Camera tikt tijdens het zoeken (gewoon live beeld kijken). Als ik mijn oor ertegen houdt tikt ie 1x per seconde ongeveer. Eenzelfde geluid alsof ie aan/uit/in standby gaat. Net als de home-key issue is dit probleem ook ineens verdwenen.
  • Nieuw: nu het camera geluid en de home-key problemen weg zijn is er iets nieuws, wat ik nog niet eerder heb gezien. Ik blokkeer mijn telefoon vaak handmatig met de uit-toets en dan 'Blokkeer telefoon'. Normaal gesproken wordt ie dan gelijk geblokkeerd, maar nu moet ik eerst mijn blokkeringscode invoeren. Oké, dit kan by design zijn, maar om hem te ontgrendelen niet. Dan moet ik namelijk de standaard ontgrendeling doen (linker soft-key+functietoets) en daarna ook nog mijn blokkeringscode. Dit was voor de laatste reboot nog niet het geval en ook niet bij de vorige firmware en de twee andere Symbian toestellen die ik heb. Het is dus allemaal erg dubbelop geworden: bij deblokkeren zowel code als standaard deblokkeren en bij het blokkeren moet ik een code invoeren. Na hoeveel reboots zal dit over zijn?
Dingen die ik ervaar als verbeterd:
  • Het SMTPS probleem i.c.m. Exim op Debian (met GnuTLS) is nu inderdaad verholpen, zoals al uit de changelog was op te maken. *O*
  • Het menu is nu echt snappy. Vlotte respons.
Issues met de backup:
  • Uit alle vormen van mijn backups kan ik niet de agendaitems restoren. Hiervan is geen melding gemaakt bij het updateproces. Nu moet ik al mijn e-mail en sms weer gaan doorspitten op gemaakte afspraken. 8)7
  • Sommige applicaties zijn meegenomen in de backup en keurig teruggezet, maar sommige ook niet. Waarom applicatie X wel en Y niet? :? (nee, niet de kwestie op welk geheugen ie stond...)

[ Voor 107% gewijzigd door gertvdijk op 23-01-2009 11:55 . Reden: nieuw probleem ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
gertvdijk schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 22:34:
Issues met de backup:
  • Sommige applicaties zijn meegenomen in de backup en keurig teruggezet, maar sommige ook niet. Waarom applicatie X wel en Y niet? :? (nee, niet de kwestie op welk geheugen ie stond...)
Misschien is dit programma iest voor je. Heb ik ook weleens dat na een firmware-upgrade enkele programma's niet automatisch gerestored worden (zoals Gmail en andere java(?)-dingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Cadezo schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 23:19:
Misschien is dit programma iest voor je. Heb ik ook weleens dat na een firmware-upgrade enkele programma's niet automatisch gerestored worden (zoals Gmail en andere java(?)-dingen).
Ah, thanks. Maar dat is op dit moment mijn minste zorg. Ik had er uberhaupt niet op gerekend dat de applicaties na de upgrade zouden werken. Het gekke is trouwens wel dat van de twee Java (J2ME) applicaties Opera Mini en GMail, GMail wel teruggezet is en Opera Mini niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

hier ook de nieuwste firmware al een tijd draaien, en werkelijk waar wat een top toestel heb ik nu toch.. voor iemand die om de half jaar een ander kocht, wordt dit zeker een blijvertje.. op nummer 2 staat mn vorige toestel de nokia e51..

gemelde problemen zoals hierboven heb ik niet, ook geen tikkend geluid tijdens de camera

erg strakke thema wat ik al tijden gebruik is just gray
http://aztecwickedsun.dev...lery/#MOBILE-PHONE-THEMES

[ Voor 16% gewijzigd door SYQ op 22-01-2009 23:34 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.