Het Nokia E71 Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 18 Laatste
Acties:
  • 202.167 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 19:21:
[...]

bedankt voor je reactie. in dat rijtje stond alles aangevinkt:

1 bleutooth
2 assisted gps
3 geintegreerde gps
4 op basis van netwerk

dat laatste heb ik uitgevinkt.

ik hoop dat het hiermee opgelost is. ik hoor het anders nog wel

bedankt he
Ik zou nummertje 2 ook even uitzetten. ;)

Alleen gaat het krijgen van een fix nu wel langer duren.

------

Ik heb even een uitstapje gemaakt naar Windows mobile op een HTC Touch HD. Wat een verademing om mijn oude vertrouwde Nokia E71 weer te gebruiken _/-\o_

Het enige wat ik minder vind aan deze telefoon is het gevoel van het toetsenbord. Hij verschuift bij mij nog steeds af en toe en mijn spatiebalk klinkt af en toe heel gammel. Verder geen probleem, want alle toetsen werken gewoon, maar het voelt toch een beetje jammer.

Ik kan overigens bevestigen dat Garmin een regelrechte aanslag is op de accuduur. Nadat ik de Touch HD verkocht had heb ik mijn Nokia teruggezet naar de default instellingen en Garmin vervolgens niet meer geïnstalleerd. Nu haal ik gewoon weer 5 - 7 dagen i.p.v. 2 - 3 dagen. Als navigatie gebruik ik nu McGuider. Ook die bevalt enorm. :)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BillSpaarbank schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 19:37:
[...]

Ik zou nummertje 2 ook even uitzetten. ;)

Alleen gaat het krijgen van een fix nu wel langer duren.

------

Ik heb even een uitstapje gemaakt naar Windows mobile op een HTC Touch HD. Wat een verademing om mijn oude vertrouwde Nokia E71 weer te gebruiken _/-\o_

Het enige wat ik minder vind aan deze telefoon is het gevoel van het toetsenbord. Hij verschuift bij mij nog steeds af en toe en mijn spatiebalk klinkt af en toe heel gammel. Verder geen probleem, want alle toetsen werken gewoon, maar het voelt toch een beetje jammer.

Ik kan overigens bevestigen dat Garmin een regelrechte aanslag is op de accuduur. Nadat ik de Touch HD verkocht had heb ik mijn Nokia teruggezet naar de default instellingen en Garmin vervolgens niet meer geïnstalleerd. Nu haal ik gewoon weer 5 - 7 dagen i.p.v. 2 - 3 dagen. Als navigatie gebruik ik nu McGuider. Ook die bevalt enorm. :)
Oke heb ik dan ook maar uitgeschakeld. heb je wat info betreft McGuider die je gebruikt? moet je daarvoor betalen? (jaarlijks) die standaard op de nokia zit moet je jaarlijks voor betalen voor zover ik zag. wel raar want tomtom auto navigatie kost je enkel aanschaf en opwaarderen kaarten maar niet voor gebruik.

Ik ben ook wel tevreden over de telefoon maar heb enkel last dat ik het menu niet meer in beeld krijg. ik kan wel handmatig toesten blokkeren dus die functie blijft wel werken maar soms (paar keer week) dan krijg ik het menu niet meer te zien. ik moet dan de telefoon ff aan en uit zetten en dan werkt het weer. wie heeft hier ervaring mee en evtueel een oplossing?

bedankt weer he

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2009 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 19:45:
[...]

Oke heb ik dan ook maar uitgeschakeld. heb je wat info betreft McGuider die je gebruikt? moet je daarvoor betalen? (jaarlijks) die standaard op de nokia zit moet je jaarlijks voor betalen voor zover ik zag. wel raar want tomtom auto navigatie kost je enkel aanschaf en opwaarderen kaarten maar niet voor gebruik.

Ik ben ook wel tevreden over de telefoon maar heb enkel last dat ik het menu niet meer in beeld krijg. ik kan wel handmatig toesten blokkeren dus die functie blijft wel werken maar soms (paar keer week) dan krijg ik het menu niet meer te zien. ik moet dan de telefoon ff aan en uit zetten en dan werkt het weer. wie heeft hier ervaring mee en evtueel een oplossing?

bedankt weer he
Kom op zeg. Een beetje zoeken kan geen kwaad. McGuider heeft gewoon een internetsite waar netjes alle ondersteunde toestellen op staan.

Wat betreft je menuprobleem heb ik geen oplossing omdat ik niet begrijp wat je bedoelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BillSpaarbank schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 08:25:
[...]

Kom op zeg. Een beetje zoeken kan geen kwaad. McGuider heeft gewoon een internetsite waar netjes alle ondersteunde toestellen op staan.

Wat betreft je menuprobleem heb ik geen oplossing omdat ik niet begrijp wat je bedoelt :)
hallo. ja je hebt gelijk he. ga ik dan ook doen. betreft dat menu probleem: soms gebeurd dat als ik op menu klik het menu niet krijg. dan zie ik, als ik op menu klik, reacht boven in beeld een wit balkje. Ik moet dan de telefoon ff aan en uit zetten dan werkt het menu weer. dit probleem hebben meer mensen zag ik via google. ik heb nog geen oplossing via google kunnen vinden. dit gebeurd dus paar keer per week. Je moet dus ook via menu toets en de toets links onder in in drukken voor toets blokkade van je telefoon. Ik denk dat als je dat te vaak doet het menu overzicht niet meer te voorschijn komt. Oke ik hoop dat het nu wat duidelijker is.

bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 18:37:
hallo. Hoe weet ik zeker dat als ik via Wlan op het internet zit met mijn telefoon dit niet via de internet gaat via m,n gsm provider? ik heb al 2 keer een rekeing gehad van m,n provider. ik heb geen internet bundel. Ik weet zeker dat ik altijd eerst via Wlan verbinding maak. Ik zie ook m,n eigen ip nummer staan wat van m,n huis internet is. Kost gprs navigatie via je gsm ook geld? bedoel, wordt dat gedaan via je gsm provider? of, wat ik aaneem, via de sateliet gaat en er geen kosten aanzitten.

bedankt alvast!!

groeten!
Je zou gewoon alle access points van je telefoon af kunnen gooien: Menu > Tools > Settings > Connection > Access Points, en dan alle niet-WLAN verbindingen verwijderen. Bij mij was het overigens zo dat zodra ik de SIM er opnieuw in deed, de verbindingen gewoon weer verschenen en ik ze opnieuw moest verwijderen (aanpassen -> proxy uitzetten)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Heeft iemand ervaring met verschillende MicroSD kaartjes icm de E71?
De goedkoopste 8GB is een Transcend op dit moment in de pricewatch.
De enige 16GB is mij nog even te duur.
Of heeft iemand misschien nog een betere tip?
Zijn deze volledig geschikt voor de E71?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de clock app. helemaal binnenstebuiten getrokken maar ik kan nergens ontdekken waar ik de snooze tijd kan aanpassen. Waarschijnlijk kan dit ook niet? Op vorige 6300 kon dit met het standaard clock programma dat erop stond.

Wie weet welke app ik hiervoor moet hebben? Handy clock heeft het ook niet..... HELLUP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Gutteguttegut schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 12:58:
Heeft iemand ervaring met verschillende MicroSD kaartjes icm de E71?
De goedkoopste 8GB is een Transcend op dit moment in de pricewatch.
De enige 16GB is mij nog even te duur.
Of heeft iemand misschien nog een betere tip?
Zijn deze volledig geschikt voor de E71?
Bij mij werkt 8gb Kingston prima. Heb deze ook gekozen, omdat 16gb nog nergens echt goed betaalbaar te krijgen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 08:50:
[...]
hallo. ja je hebt gelijk he. ga ik dan ook doen. betreft dat menu probleem: soms gebeurd dat als ik op menu klik het menu niet krijg. dan zie ik, als ik op menu klik, reacht boven in beeld een wit balkje. Ik moet dan de telefoon ff aan en uit zetten dan werkt het menu weer. dit probleem hebben meer mensen zag ik via google. ik heb nog geen oplossing via google kunnen vinden. dit gebeurd dus paar keer per week. Je moet dus ook via menu toets en de toets links onder in in drukken voor toets blokkade van je telefoon. Ik denk dat als je dat te vaak doet het menu overzicht niet meer te voorschijn komt. Oke ik hoop dat het nu wat duidelijker is.

bedankt!!
Dit is ook ter sprake gekomen in deel 1 van dit topic, maar waar het op neer komt (eigen ervaring): je moet alles met geduld doen en niet te snel afsluiten, of als iets te lang duurt wachten totdat de gsm zelf weer iets doet. Dit is de oplossing die voor mij erg goed werkt. Je kan ook even kijken naar de app. die je erop hebt, daar kan het soms ook aan liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:25

Tazzios

..

voor de mensen die graag 1 accesspoint hebben voor al hun verbindingen is het natuurlijk connect van psiloc.
Maar via installatie>download>Office kun je nu ook smartconnect by birdstep. Deze doet hetzelfde (als het goed is) en is voor E71 eigenaren gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Helsie schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 15:16:
[...]Bij mij werkt 8gb Kingston prima. Heb deze ook gekozen, omdat 16gb nog nergens echt goed betaalbaar te krijgen was.
Ik zag dat Sandisk 16GB (Class 2) in Engeland ongeveer 34 pond kost...en met de huidige koers is dat erg goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Gutteguttegut schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 16:59:
[...]
Ik zag dat Sandisk 16GB (Class 2) in Engeland ongeveer 34 pond kost...en met de huidige koers is dat erg goedkoop.
link??

http://cgi.ebay.co.uk/16G...6.c0.m14&_trkparms=66%3A2|65%3A15|39%3A2|240%3A1308

[ Voor 33% gewijzigd door SYQ op 07-01-2009 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlietame
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-07 18:36
HetWonder schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 17:56:
Weet er iemand hier toevallig een goed & gratis S60 afstandsbediening progje? Dus om gewoon je TV mee aan te sturen? Dat nokia de E71 met infrarood uitrust is een rare keuze, maar als je het hebt moet je het uitbuiten natuurlijk ;)

Er zijn behoorlijk wat S60 progs te vinden maar geen enkele die ik tot dusver gevonden heb is gratis&werkend. Dat signen moet nokia hééél snel van die telefoons af gooien :(

magoed bedankt alvast.
irRemote werkt goed als je eerst infrarood activeerd even wachten en dat werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joebnl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-11-2021
Ik gebruik de E71 in combinatie met een Hi PrePay simkaart (niet lachen). Ik heb getracht om gewone pop3 e-mail te activeren (XS4ALL), maar dat lukt mij niet.

Zou het kunnen dat Hi dit op een of andere manier niet ondersteunt? Of is er ergens een handige installatiegids om dit correct te kunnen activeren?

Graag jullie reactie,
Joeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer een mp4 filmpje aan de gang te krijgen, maar Realplayer speelt alleen het geluid af. Voor de pc weet ik uiteraard waar de codecs enzo zijn te vinden voor zo'n probleempje, maar met deze mobiele versie weet ik niet eens waar ik moet beginnen met zoeken. Wie wil me een schop de goeie kant op geven? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKiller4Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08-2024
mijn baas heeft sinds kort ook dit toestel.
nu heb ik de exchange server bij ons ingesteld om mobile mail to te laten en de nokia kan ook gewoon alle mail ophalen.
Dit werkt perfect, behalve als ik een bijlage wil openen...
Zo gauw ik kies om de bijlage te downloaden dan krijg ik een error.
Dit is een generale error. iets van error, try again later.. geeft dus geen verdere informatie over wat er precies mis is....
Ik had al een ander topic hierover geopend en ik bleek niet de enige te zijn met dit probleem.
weet iemand hier misschien een oplossing voor (of misschien alleen de oorzaak)

mvg, owen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 23:58:
Ik probeer een mp4 filmpje aan de gang te krijgen, maar Realplayer speelt alleen het geluid af. Voor de pc weet ik uiteraard waar de codecs enzo zijn te vinden voor zo'n probleempje, maar met deze mobiele versie weet ik niet eens waar ik moet beginnen met zoeken. Wie wil me een schop de goeie kant op geven? :P
je zal eerder het filmpje moeten converteren, resolutie misschien te hoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:56

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 23:58:
http://www.corecodec.com/products/coreplayer-mobile.html

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, die ziet er best leuk uit (voor 29 dollar), maar er zou volgens mij ook een manier moeten bestaan om de al meegeleverde realplayer hiervoor geschikt te maken. Want het geluid komt er wel uit, ik krijg bij mp4-filmjes alleen geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-06 11:24

RD

focus

Ik heb opeens na opnieuw ingeven van contacten na een sync dat bij bepaalde nummer de contact niet meer getoond wordt, maar alleen het nummer. Iemand anders een oplossing/ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 16:17:
[...]
Ik ben toen nog even verder gaan zoeken en kwam toen steeds uit bij een omvormer van Philips voor 9,95 bij BC die perfect werkt.
Ik heb deze vandaag ook even gehaald bij BC. Perfecte oplossing voor slechts een tientje. Gelukkig krijg je er geen headset bij die ik toch niet gebruik, ik heb immers al een goede headset (Sony MDR-EX71SL, dus met kort snoer). Voordeel is dat de connector lekker klein en compact is met slechts één enkel knopje om op te nemen en een ingebouwde microfoon. Simpel, slim en goedkoop dus.

Restte mij nog het kopen van een hoesje. Aangezien ik de tienerjaren al enige tijd achter me heb, koos ik niet voor een kleurig hoesje met bloemmotief voor mijn stijlvolle E71. Na een eerdere tip hier op het forum belandde ik in een Apple winkel (in dit geval in de Passage in Den Haag) en kocht ik daar een iPod 3G cover van Artwizz. Hierin past de E71 erg netjes, zonder al te strak of juist te los te zitten. Je kunt ook gewoon je headsetje inpluggen als het hoesje eromheen zit. Het hoesje is stevig, zodat je scherm veilig beschermt is, met een zachte afwerking aan de binnenkant. Toch maakt het hoesje de E71 niet onnodig dik of breed. Ook deze kan ik van harte aanbevelen. Overigens wel erg leuk om iPod-verkopers vol nieuwsgierige en bewonderende blikken naar m'n E71 te zien kijken.

Zo, dan ga ik nu wat verder spelen met m'n E71, ik heb 'm tenslotte pas een paar dagen in m'n bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-08 22:14

RaJitsu

B.S.U.R.

Inderdaad een mooie oplossing. Maarre wat is 'BC'??

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
RaJitsu schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 00:10:
Belcompany, I guess ;)

[ Voor 80% gewijzigd door Cadezo op 09-01-2009 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

RD schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 21:45:
Ik heb opeens na opnieuw ingeven van contacten na een sync dat bij bepaalde nummer de contact niet meer getoond wordt, maar alleen het nummer. Iemand anders een oplossing/ervaring hiermee?
Bij mn E65 kwam dit omdat er dubbele namen in stonden met hetzelfde telefoonnummer, mn telefoon "wist" toen niet welke naam hij moest laten zien dus liet hij maar het nummer zien ;) .
RaJitsu schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 00:10:
BC=BelCompany.

Ik ga dat Philips verloopje ook maar halen, alleen was hij hier in Hoorn bij de BC €13,95 8)7
Gelukkig had TfT (T for Telecom) en Dixons hm ook voor de normale €9,95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKiller4Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08-2024
Iemand nog ervaringen met soortgelijke problemen als ik heb met exchange for mail..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KinG PopLa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-08 19:56
ZeilDude schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 23:20:
[...]

Ik heb deze vandaag ook even gehaald bij BC. Perfecte oplossing voor slechts een tientje. Gelukkig krijg je er geen headset bij die ik toch niet gebruik, ik heb immers al een goede headset (Sony MDR-EX71SL, dus met kort snoer). Voordeel is dat de connector lekker klein en compact is met slechts één enkel knopje om op te nemen en een ingebouwde microfoon. Simpel, slim en goedkoop dus.

Restte mij nog het kopen van een hoesje. Aangezien ik de tienerjaren al enige tijd achter me heb, koos ik niet voor een kleurig hoesje met bloemmotief voor mijn stijlvolle E71. Na een eerdere tip hier op het forum belandde ik in een Apple winkel (in dit geval in de Passage in Den Haag) en kocht ik daar een iPod 3G cover van Artwizz. Hierin past de E71 erg netjes, zonder al te strak of juist te los te zitten. Je kunt ook gewoon je headsetje inpluggen als het hoesje eromheen zit. Het hoesje is stevig, zodat je scherm veilig beschermt is, met een zachte afwerking aan de binnenkant. Toch maakt het hoesje de E71 niet onnodig dik of breed. Ook deze kan ik van harte aanbevelen. Overigens wel erg leuk om iPod-verkopers vol nieuwsgierige en bewonderende blikken naar m'n E71 te zien kijken.

Zo, dan ga ik nu wat verder spelen met m'n E71, ik heb 'm tenslotte pas een paar dagen in m'n bezit.
Heel erg bedankt, ik was hier naar opzoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
RD schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 21:45:
Dan kunnen we elkaar een hand schudden, ik neem nu ook de telefoon minder enthousiast op omdat ik niet weet wie het is. Ik heb mijn contacten alleen maar via Windows live Messenger. Mijn Simkaart is leeg. Echter kan ik ze wel bellen want hun namen worden wel weergegeven, andersom werkt wordt dus niet weergegeven. Verder geen dubbele namen bij mij. Misschien dat het te maken heeft met het volgende probleem: ipv 06-12345678 deze dan misschien dan naar 0612345678 veranderen. Heb het zelf nog niet geprobeerd

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeConnected
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 14:38
ZeilDude schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 23:20:
[...]

Wat koste die in de apple winkel? Ook 25 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

Ik heb ook de verlengsnoer van Philips, maar daar komt nogal wat extra ruis door. Nu zit er al redelijke ruis op het signaal, maar het lijkt versterkt. Daarna toch maar een Nokia setje gekocht en die werkt erg goed ook goed geluid! Wel ruis, maar minder dan voorheen en een afstandsbediening voor de muziekspeler. Bij de mediamarkt 29,95 dus goed te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 14:14

BioHazard

*\o/*

Mijn batterijduur is echt dramatisch. Ik haal nog geen volle dag ermee. Ik maak gebruik van Mobiel internet van Hi, die van 9.95 de maand. Mijn mail word elke 30min opgehaald. Op mijn Touch Pro had ik dit ook, maar die hield het vele malen langer vol. Dit had ik nou echt niet verwacht van de E71....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

hmm, geen garmin draaien? Zie terug in dit topic. Ik heb exchange, gmail en nog wat andere zooi wat sync. Ik haal makkelijk twee dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik hoor dat er "veel" problemen zijn met dit toestel.

Quote van Mobilecowboys

[hide]
paul Vr 9 jan 2009, 13:23 De e71 heb ik sinds juli 2008 in die tijd ben ik m twee maanden kwijt geweest ter reparatie, eerst camera, vastlopers, en zwart scherm daarna wederom camera, ben m inmiddels weer al weer 2 weken kwijt, en Nokia weigert gewoon een nieuw toestel te geven.. E71 ziet er mooi uit, maar is verder een waardeloos toestel!
--------------------------------------------------------------------------------
Jari Vr 9 jan 2009, 14:25 Jij hebt misschien inderdaad veel problemen met je toestel, maar als ik zo bekijk bij ons in de winkel hebben wij daar geen klachten over. Dus het is zeker geen waardeloos toestel, waarschijnlijk heb je een maandagmorgen toestel.
Wat mij betreft is het een top toestel!
Maar goed ieder zijn mening natuurlijk.
--------------------------------------------------------------------------------
paul Vr 9 jan 2009, 14:37 hoi Jari, heb jij dan misschien ook een tip voor een vriendin met ook een E71 net een maand oud en blijft aangeven "geheugenkaart plaatsen" verschillende geheugenkaarten geplaatst, software update niets helpt behalve de geheugenkaart eruit halen... Waarschijnlijk is jouw winkel geen Nokia Carepoint daar hoor ik dat er veel toestellen terugkomen. Waardeloos toestel blijft het totdat de functies die het toestel bezit naar behoren werken, Nokia heeft de reputatie een aantal generaties nodig te hebben om een degelijk toestel op de markt te brengen, tenminste bij mij denk n73
[/hide]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

Ik heb alles op deze manier er in staan +316.....
Dus erg raar... het is ook overigens niet bij ieder, dus lekker vaag!
aliberto schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 14:42:
[...]

Dan kunnen we elkaar een hand schudden, ik neem nu ook de telefoon minder enthousiast op omdat ik niet weet wie het is. Ik heb mijn contacten alleen maar via Windows live Messenger. Mijn Simkaart is leeg. Echter kan ik ze wel bellen want hun namen worden wel weergegeven, andersom werkt wordt dus niet weergegeven. Verder geen dubbele namen bij mij. Misschien dat het te maken heeft met het volgende probleem: ipv 06-12345678 deze dan misschien dan naar 0612345678 veranderen. Heb het zelf nog niet geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

W00fer schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 16:02:
Ik hoor dat er "veel" problemen zijn met dit toestel.

..............
Klachten hoor je eerder dan complimenten.
genoeg mensen in dit topic (zoals ik die niks negatiefs te melden heeft).
Ik heb m zelf gekocht in november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

RD schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 16:01:
hmm, geen garmin draaien? Zie terug in dit topic. Ik heb exchange, gmail en nog wat andere zooi wat sync. Ik haal makkelijk twee dagen.
Nee, kheb wel McGuider installed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik heb hm sinds afgelopen maandag en had hiervoor een (trage) E65.
Tot nu toe ben ik er erg happy mee, moet nog wel veel ontdekken omdat ik nu mobiel internet erbij heb van Hi.
Ik doe nu ruim een dag met mn accu maar zit er dan ook veel mee te klooien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Gutteguttegut schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 16:42:
Ik heb hm sinds afgelopen maandag en had hiervoor een (trage) E65.
Tot nu toe ben ik er erg happy mee, moet nog wel veel ontdekken omdat ik nu mobiel internet erbij heb van Hi.
Ik doe nu ruim een dag met mn accu maar zit er dan ook veel mee te klooien..
Ik klooi er amper mee, aangezien ik aan het werk ben. Maar rond 3 uur viel die gewoon uit, accu leeg. Vannacht aan de lader gehad! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
BBKiller4Life schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 08:39:
Iemand nog ervaringen met soortgelijke problemen als ik heb met exchange for mail..??
Nope.. ik gebruik het zeer intensief en ben het probleem dat je beschrijft niet tegengekomen. Het enige wat ik regelmatig heb (1 tot meerdere keren per dag), is dat syncen niet meer werkt (geeft ie 'systeemfout' bij de agenda). De oplossing is dan een 'full resync'. Duurt dan een minuutje maar dan staat alles er weer goed in.

En die paar meldingen van 'veel problemen met dit toestel'... Tsja, ik had met mijn E65 veel meer problemen dan met deze geweldige E71. Qua uiterlijk én qua functionaliteit het beste waar ik ooit mee heb mogen werken (beter dan alle Windows Mobile rommel qua snelheid en functionaliteit en qua uiterlijk kan ie prima mee met de huidige tijd: strak, metaal en dun).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

BioHazard schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 16:51:
[...]

Ik klooi er amper mee, aangezien ik aan het werk ben. Maar rond 3 uur viel die gewoon uit, accu leeg. Vannacht aan de lader gehad! :'(
Misschien kan dit programma je helpen.
Ik heb het zelf niet gebruikt en heb er dus ook geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

BioHazard schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 16:51:
[...]
...........
Nee, kheb wel McGuider installed.

99,99% kans dus dat het garmin is die de accu leeg trekt. dus bekijk dat is even.

edit:
sorry niet helemaal wakker 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Tazzios op 12-01-2009 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Tazzios schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 17:55:
[...]

99,99% kans dus dat het garmin is die de accu leeg trekt. dus bekijk dat is even.
Ik zeg dus, ik heb geen Garmin, ik heb Sygic McGuider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Is er niet een andere applicatie die per ongeluk aan het draaien blijft? Is het altijd zo geweest?
Als het altijd zo is geweest, heb je misschien een gare batterij. Ik zou eerst proberen om je software te updaten/herinstalleren om uit te sluiten dat het aan je instellingen ligt (die om de 30 minuten pull-mail zou geen probleem moeten zijn). Mocht je dan het probleem nog hebben: Naar de winkel ermee om je batterij om te wisselen.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BioHazard schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 19:53:
[...]

Ik zeg dus, ik heb geen Garmin, ik heb Sygic McGuider.
Mijn batterij is ook tamelijk snel leeg, maar niet zo snel als de jouwe. Bekijk eens met Phonetinfo en het programma wat Gutteguttegut je aanraadt wat er aan scheelt.

Bij de weg, ik heb zowel Garmin als Sygic McGuider, en ik ben nogal afgeknapt op die laatste. Mooi programma, maar een rare routes dat 'ie me voorrekent zeg! Hij stuurt me op een rechte straat, waar ik aan het eind op een huisnummer moet zijn, doodleuk naar links en dan twee keer naar rechts totdat ik van de andere kant kom aanrijden. Rare toestand. Garmin doet dat niet. 8)7

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2009 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
GPRS mode of UMTS mode icm sync frequentie maakt ook bijzonder veel uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

BioHazard schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 15:52:
Mijn batterijduur is echt dramatisch. Ik haal nog geen volle dag ermee. Ik maak gebruik van Mobiel internet van Hi, die van 9.95 de maand. Mijn mail word elke 30min opgehaald. Op mijn Touch Pro had ik dit ook, maar die hield het vele malen langer vol. Dit had ik nou echt niet verwacht van de E71....
Ik denk dat ik het probleem heb gevonden. Op mijn werk zit je net tussen 3G en GSM in qua dekking. Dus ik heb hem even gelocked op 3G, en lijkt nu beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
BioHazard schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 00:59:
Ik denk dat ik het probleem heb gevonden. Op mijn werk zit je net tussen 3G en GSM in qua dekking. Dus ik heb hem even gelocked op 3G, en lijkt nu beter.
3G heeft een langere standbytijd, maar een kortere accuduur wanneer je het gebruikt. Het is dus gewoon uittesten wat langer werkt voor jou, aagezien het dus afhankelijk is van je gebruik.
Daarnaast kan ik je aanraden om uit te proberen of je beter je IMAP verbinding open kan houden. Zoals ik al eerder in mijn posts vermeldde, maak ik gebruik van IMAP-IDLE en dit heeft enkele voordelen t.o.v. pollen, maar de telefoon kan er niet altijd even goed mee overweg.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de nauwkeurigheid van de GPS ook in te stellen. De GPS opzich zelf werkt prima maar als ik
dan aan het rijden ben rijd ik ongeveer 10 á 15 meter verder dan er daadwerkelijk op het scherm
staat. Daardoor krijg ik ook net iets te laat te horen dat ik moet afslaan. Dit heb ik zowel bij
Nokia Maps als bij Garmin mobile xt. Is dit in te stellen of ligt het gewoon aan de interen gps ontvanger
waar je ook niet te veel van mag verwachten in zo'n telefoon. Hebben ook meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 15:52:
Is de nauwkeurigheid van de GPS ook in te stellen. De GPS opzich zelf werkt prima maar als ik
dan aan het rijden ben rijd ik ongeveer 10 á 15 meter verder dan er daadwerkelijk op het scherm
staat. Daardoor krijg ik ook net iets te laat te horen dat ik moet afslaan. Dit heb ik zowel bij
Nokia Maps als bij Garmin mobile xt. Is dit in te stellen of ligt het gewoon aan de interen gps ontvanger
waar je ook niet te veel van mag verwachten in zo'n telefoon. Hebben ook meer mensen hier last van?
Ik snap het even niet, loopt de GPS positie nu voor of achter op je daadwerkelijke positie?

Bij mij loopt 'ie meestal ietwat achter. Maar dat vind ik niet zo storend. Garmin geeft tijdig de afslagen aan (kun je instellen) en als je wat rommelt met in- en uitzoomniveau valt het kaartje ook beter aan te passen aan de werkelijkheid.

Hoewel ik er in het begin kritisch over was, vind ik de gps-functie nu ik alle instellingen en trucs ken, best wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 19:17:
[...]

Ik snap het even niet, loopt de GPS positie nu voor of achter op je daadwerkelijke positie?

Bij mij loopt 'ie meestal ietwat achter. Maar dat vind ik niet zo storend. Garmin geeft tijdig de afslagen aan (kun je instellen) en als je wat rommelt met in- en uitzoomniveau valt het kaartje ook beter aan te passen aan de werkelijkheid.

Hoewel ik er in het begin kritisch over was, vind ik de gps-functie nu ik alle instellingen en trucs ken, best wel goed.
Ja de GPS positie (op mn tel dus) loopt ongeveer 10 á 15 meter achter op mijn daadwerkelijke positie op de weg. Als ik bijvoorbeeld in het echt langs een afslag rijd, rijd ik er ongeveer 1 sec later pas langs op het beeldscherm van mijn navigatie. Het is niet heel storend nee maar ik dacht dat het nauwkeuriger kon. Maar hier valt niets aan in te stellen dus, behalve wat je net opnoemde wat ik overigens al geprobeerd had. Als ik TomTom gebruik, is er geen verschil? En wat voor een tips of trucs heb je nog meer met garmin / gps?

Bedankt iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
wat is eigenlijk het verschil in energieverbruik tussen 3.5g en 3g?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

Helsie schreef op zondag 11 januari 2009 @ 13:39:
3g is umts en 3.5 is hspda

zie Wikipedia: 3G

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Dat vroeg ik volgens mij niet, maar toch bedankt voor je hulp. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 23:12:
[...]

Ja de GPS positie (op mn tel dus) loopt ongeveer 10 á 15 meter achter op mijn daadwerkelijke positie op de weg. Als ik bijvoorbeeld in het echt langs een afslag rijd, rijd ik er ongeveer 1 sec later pas langs op het beeldscherm van mijn navigatie. Het is niet heel storend nee maar ik dacht dat het nauwkeuriger kon. Maar hier valt niets aan in te stellen dus, behalve wat je net opnoemde wat ik overigens al geprobeerd had. Als ik TomTom gebruik, is er geen verschil? En wat voor een tips of trucs heb je nog meer met garmin / gps?

Bedankt iig.
Ik heb verdomd veel moeite gedaan om met behulp van allerlei hacktools Tomtom op de E71 te krijgen, maar het lukt me domweg niet. Het geeft geen sjoege. Anderen hier hebben het wel aan de gang weten te krijgen. Ik krijg het niet eens werkend, en kom niet eens zover dat ik tegen een bekend probleem aanloop: de interne gps zou niet worden herkend.
:(

Ik heb qua navigeren vier programma's getest: Nokia Maps, Garmin, Sygic McRider en een gratis programmaatje dat via gprs data binnenhaalt, Amaze. Gek genoeg is die laatste het nauwkeurigst, maar als je Tomtom gewend bent is het wel heel erg wennen aan de brakke plaatjes die je krijgt voorgeschoteld. Sygic McRider lijkt nog het meest op Tomtom maar die geeft nogal eens hele vreemde routes, Nokia Maps werkt geweldig maar daar moet je voor betalen (en het zou meer gespecialiseerd zijn in wandelroutes dan in autoroutes), en Garmin doet gewoon no nonsens wat 'ie moet doen.

Maar ik zou ze allevier met plezier inleveren voor good old Tomtom. Ik neem m'n oude pda (een iPaq rx3715 met externe bluetooth gps ontvanger) met Tomtom erop nog wel eens mee als ik me naar onbekend terrein begeef. Voor de zekerheid.

Ik ben van plan om binnenkort Route 66 eens aan een nader onderzoek te onderwerpen. Hoor ik goede verhalen over.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2009 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 21:42
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 15:42:
[...]

Ik heb verdomd veel moeite gedaan om met behulp van allerlei hacktools Tomtom op de E71 te krijgen, maar het lukt me domweg niet. Het geeft geen sjoege. Anderen hier hebben het wel aan de gang weten te krijgen. Ik krijg het niet eens werkend, en kom niet eens zover dat ik tegen een bekend probleem aanloop: de interne gps zou niet worden herkend.

Ik heb qua navigeren vier programma's getest: Nokia Maps, Garmin, Sygic McRider en een gratis programmaatje dat via gprs data binnenhaalt, Amaze. Gek genoeg is die laatste het nauwkeurigst, maar als je Tomtom gewend bent is het wel heel erg wennen aan de brakke plaatjes die je krijgt voorgeschoteld. Sygic McRider lijkt nog het meest op Tomtom maar die geeft nogal eens hele vreemde routes, Nokia Maps werkt geweldig maar daar moet je voor betalen (en het zou meer gespecialiseerd zijn in wandelroutes dan in autoroutes), en Garmin doet gewoon no nonsens wat 'ie moet doen.

Maar ik zou ze allevier met plezier inleveren voor good old Tomtom. Ik neem m'n oude pda (een iPaq rx3715 met externe bluetooth gps ontvanger) met Tomtom erop nog wel eens mee als ik me naar onbekend terrein begeef. Voor de zekerheid.

Ik ben van plan om binnenkort Route 66 eens aan een nader onderzoek te onderwerpen. Hoor ik goede verhalen over.
Heb je het al eens getest met je externe bluetooth adapter op de E71?

Ik ben erg benieuwd. De E71 is voor mij biiijjjna de perfecte telefoon. Als er goed werkende (auto)navigatie software ervoor beschikbaar is, is het voor mij helemaal perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Probeer Navigon eens. Veel overeenkomsten met TomTom en werkt prima op de E71

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Helsie schreef op zondag 11 januari 2009 @ 13:39:
Tsja, in welke eenheid bedoel je? Of gewoon de mate in factoren? Dit zou ik niet weten. Wel is het zo dat HSDPA meer van je batterij vergt dan UMTS. Dit is eigenlijk ook wel logisch. Weliswaar is het me onduidelijk of HSDPA als protocol meer energie vergt, daar de een zegt dat het een effectievere vorm van UMTS is, en de ander het geeft over 'meerdere UMTS-verbindingen tegelijkertijd' (in het eerste geval zou geen sprake hoeven te zijn van een hogere energieverbruik, en in het tweede geval zou het wel waarschijnljk zijn). Maar het is wel een gegeven dat met HSDPA je toestel meer gegevens dient te verwerken, en dus meer gevergd wordt van de batterij. Persoonlijk denk ik dat het protocol an sich niet meer energie vergt.
Ik kan het helaas niet testen, omdat ik bij Vodafone alleen maar een Live!- en een GPRS APN heb, waarbij ik bij het gebruik van die laatste ook gewoon HSDPA-snelheid heb (de browser geeft gewoon 3,5G aan, en de snelheid van webpagina's laden is ook hetzelfde).
LoneGunman schreef op zondag 11 januari 2009 @ 19:20:
[...]

Probeer Navigon eens. Veel overeenkomsten met TomTom en werkt prima op de E71
@belumcuku: Kan ik in meegaan. In feite zijn TOMTOM en Navigon de twee systemen die het bij mij altijd goed en stabiel hebben gedaan. Ik heb zelf een PNA van Cartrek waar ik verschillende nav-systemen op geïnstalleerd heb. En wanneer ik ècht ergens moet zijn, en geen risico wil lopen, gebruik ik TT. Had ik die niet gehad, was ik voor Navigon gegaan, omdat ook deze gewoon goed en makkelijk werkt. Met Sygic heb ik meermaals een probleem gehad. Ik heb op mijn E71 nu wel Sygic staan, maar die moet ik nog testen. Verder is het vooral voor de heb en 'het geval dat'. En aangezien het het enige navigatieprogramma is dat er leuk uitziet, en degelijke prijs heeft èn regelmatig wordt geupdate, is de keus snel gemaakt.

Er is trouwens een trial beschikbaar van Navigon 7:
http://www.navigon.com/si...oftware/symbian#tryAndBuy

Overigens heb ik ook wel eens gewerkt met Route'66 met een Nokia 6110. Nu weet ik niet of de samenstelling van de GPS-mogelijkheden van onze E71 vergelijkbaar is met de 6110, maar met dat toestel werkte het iig perfect.

Die achterliggende routeomschrijving van Sygic, had ik op mijn E61i ook last van. En dat ging over ongeveer 30 meter (dus instructies die ik 30 meter te laat kreeg). En de E61i is notabene het toestel waarmee ze de Symbianuitvoering promoten op hun website. Of het moet hebben gelegen aan mijn GPS-ontvanger, maar dat was gewoon een goeie. Daarbij had ik met andere applicaties daar ook nooit problemen mee.

Mijn broer gebruikt mijn E61i nu, en daar staat nu Garmin op. Volgens hem werkt dat ook gewoon prima.

Trouwens, mocht je wat oordelen hebben geveld over de genoemde nav-systemen, schroom dan vooral niet om je oordeel hier te laten weten. :)

[ Voor 47% gewijzigd door RaJitsu op 11-01-2009 20:48 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Bij mij wil dat achterlijke knipperende ding onder de pijltjes toets maar niet uit, ik heb geen nieuwe sms, mail of gemiste gesprekken, ik snap er niets van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
RaJitsu schreef op zondag 11 januari 2009 @ 19:22:
[...]

Tsja, in welke eenheid bedoel je? Of gewoon de mate in factoren? Dit zou ik niet weten. Wel is het zo dat HSDPA meer van je batterij vergt dan UMTS. Dit is eigenlijk ook wel logisch. Weliswaar is het me onduidelijk of HSDPA als protocol meer energie vergt, daar de een zegt dat het een effectievere vorm van UMTS is, en de ander het geeft over 'meerdere UMTS-verbindingen tegelijkertijd' (in het eerste geval zou geen sprake hoeven te zijn van een hogere energieverbruik, en in het tweede geval zou het wel waarschijnljk zijn). Maar het is wel een gegeven dat met HSDPA je toestel meer gegevens dient te verwerken, en dus meer gevergd wordt van de batterij. Persoonlijk denk ik dat het protocol an sich niet meer energie vergt.
Ik kan het helaas niet testen, omdat ik bij Vodafone alleen maar een Live!- en een GPRS APN heb, waarbij ik bij het gebruik van die laatste ook gewoon HSDPA-snelheid heb (de browser geeft gewoon 3,5G aan, en de snelheid van webpagina's laden is ook hetzelfde).
Bedankt voor je antwoord. Het ging me inderdaad meer om een soort van relatieve mate van stroomverbruik. Ik vind namelijk dat de telefoon snel leeg is als UMTS hele dag openstaat. Nu ben ik even naar GPRS overgestapt en houdt mijn telefoon het ineens véél langer vol, en dat terwijl ik voor Gmail de IMAP verbinding hele dag open zie staan... (Wel apart, want ik heb wel de setting 'automatisch ophalen' op elke 5 minuten gezet). Zodra ik Mail for Exchange op always on zet, van 7:00 tot 22:00, is de accu eind van de dag echt wel op.
Bierkameel schreef op zondag 11 januari 2009 @ 21:41:
Bij mij wil dat achterlijke knipperende ding onder de pijltjes toets maar niet uit, ik heb geen nieuwe sms, mail of gemiste gesprekken, ik snap er niets van :(
Wellicht effe een bestand sms'je of mailtje openen, of even naar dat scherm gaan, en dan moet het weg zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Helsie op 11-01-2009 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Bierkameel schreef op zondag 11 januari 2009 @ 21:41:
Bij mij blijft dat ding ook knipperen. Ik zou ook niet weten waarom. Ik kon ook nergens vinden waar ik het gedrag van dat ding kun instellen, en ik ben te lui cq. vind het niet belangrijk genoeg om er echt nader onderzoek naar te gaan dien middels het doorspitten van de handleiding of ernaar te googlen.
Helsie schreef op zondag 11 januari 2009 @ 21:59:
[...]
Wellicht effe een bestand sms'je of mailtje openen, of even naar dat scherm gaan, en dan moet het weg zijn.
Wou je dan zeggen dat dat ding niet knipperde bij you in de standby-modus in de standaard instellingen?
Dat is volgens mij ook wat Bierkameel bedoelt. Het lichtje vertoont geen afwijkend gedrag wat zou duiden op een gemiste oproep, een email, sms of whatever, maar blijft knipperen, wat hij uit wil hebben.

edit: Toch maar even gezocht: je kunt die 'breathinglight' gewoon uitzetten, en zo instellen dat hij alleen knippert wanneer je toestel je iets anders te melden heeft dan dat hij nog leeft.

Voor gedrag nav iets te melden:
Instellingen --> Algemeen --> Persoonlijk --> Meldingsindicator

Het 'breathing light' uitzetten kun je doen door in een specifieke profiel het 'communicatielampje' uit te zetten. Je krijgt dan ook de old-school klok-screensaver terug die je wellicht kent van 'oudere' symbian-toestellen. Het communicatielampje/breating light èn de oude screensaver kan kennelijk niet..

[ Voor 14% gewijzigd door RaJitsu op 12-01-2009 04:18 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
ik maakte onderscheid tussen knipperen en langzaam oplichten en doven... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil eenvoudig thuis kunnen sync-en met outlook.
Helaas zit de datakabelaansluiting op de zijkant van de e71 zodat een dock niet echt superhandig meer is.
Is het in te stellen dat hij periodiek WiFi of BT aan/uitzet om ff te sync-en?

Kan de tekst in bijv. sms-jes véél groter dan op een e65 zonder dat tekst in andere toepassingen onleesbaar wordt?

De crystal clear case die ik op m'n e65 heb zitten is me altijd goed bevallen, goed hij ziet er dan een tikkeltje minder uit maar na dik anderhalf jaar ziet het toestel zelf er nog gloednieuw uit, goede bescherming dus.
Deze hoesjes zijn er ook voor de e71, iemand ervaringen met die combinatie?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2009 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2009 @ 01:48:
Ik wil eenvoudig thuis kunnen sync-en met outlook.
Helaas zit de datakabelaansluiting op de zijkant van de e71 zodat een dock niet echt superhandig meer is.
Is het in te stellen dat hij periodiek WiFi of BT aan/uitzet om ff te sync-en?
Naar wat ik weet zul je WiFi of Bluetooth aan moeten laten staan. Wat WiFi en verbindingspunt betreft kun je gewoon instellen dat hij alleen WiFi gebruikt van het netwerk dat je geautoriseerd hebt (logisch). Bluetooth kan standaard iig niet. Die zul je dus aan moeten laten staan. En wanneer je dan in de buurt van je computer komt kan alles automatisch gesynchroniseerd worden. Sychen via WiFi weet ik overigens sowieso niet hoe je dat voor elkaar moet krijgen.
Kan de tekst in bijv. sms-jes véél groter dan op een e65 zonder dat tekst in andere toepassingen onleesbaar wordt?
Durf ik niet te zeggen, en in de de standaard instellingen heb je wel de keus tussen 'klein', 'normaal', en 'groot', maar het verschil dat dat uitmaakt is kan onmogelijk zijn wat jij bedoelt met 'véél' groter. Er zijn wel 3rd party applicaties als Psiloc Font Magnifier (twee Youtube-filmpjes), maar ik weet niet of dat is wat je zoekt.
De crystal clear case die ik op m'n e65 heb zitten is me altijd goed bevallen, goed hij ziet er dan een tikkeltje minder uit maar na dik anderhalf jaar ziet het toestel zelf er nog gloednieuw uit, goede bescherming dus.
Deze hoesjes zijn er ook voor de e71, iemand ervaringen met die combinatie?
Ik ben nooit zo van die hoesjes om mijn telefoon maar nieuw te houden. Ik heb persoonlijk het ide dat ik dan minder van mijn telefoon kan genieten.

Wil je je toestel toch goed beschermen en hem 'goed houden', maar toch het design behouden, dan is misschien de ZAGG invisibleSHIELD een optie. $25,- En garantie voor de levensduur van je toestel. Als ik een protector zou gebruiken, zou ik deze vatten.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

He verdomme, krijg nu al stofjes onder mijn schermkapje. ;(

Ding is net een week oud. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
BioHazard schreef op maandag 12 januari 2009 @ 11:05:

Leuk he? Ik heb ze ook. Dat weet je als je nokia koopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
BioHazard schreef op maandag 12 januari 2009 @ 11:05:

http://3to11.wordpress.co...ble-nokia-e71-front-case/
Beetje raar bewoord, maar je kán hem openmaken kennelijk. PAS OP JE GARANTIE!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrijver
  • Laatst online: 12-09 16:25
Er is weer een nieuwe Firmware beschikbaar voor de E71.

200.21.118

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Schrijver schreef op maandag 12 januari 2009 @ 16:55:
Er is weer een nieuwe Firmware beschikbaar voor de E71.

200.21.118
Interessant. Momenteel nog heel weinig over te vinden op het Internet.
Ik mag hopen dat nu de sms hack niet meer mogelijk is.
Met modelnummer 0567042 inderdaad een update mogelijk:
Latest available software for Nokia E71, product code 0567042
Version: 200.21.118
Wel waarschuwt iemand voor de gegevens van je agenda!
Something seems to be changed in the calendar. I backed up my phone memory to the microsd-card, updated the phone, restored the memory, but the calendar is blank. No entries there.
edit2 (changelog!!)
Changes/improvements made from MCU SW version 110.07.126 to version 200.21.118:

New functionality: - Internet Radio application
- My Nokia application
- 3G power reduction for applications using keep-alive style messaging
- User experience improvements:
- Easy Dialing support for Simplified Chinese language
- Device Lock improvement: Open device lock same way as keypad lock
- ‘Mute’ option in Right Soft Key when wired headset / hands free is connected
- ‘Loudspeaker’ option in Right Soft Key immediately when phone call is started
- Enlarge characters in Chr-table
- NTLM v1 and v2 support for Intranet Browsing
- New black and red themes
Changes:
- Time zones updated
- Improvements to localization
- Localization fixes
- Missing localizations added
- Operator name database updated
- Startup Settings updated
- Certificates updated
- Security updates
- Stability and functionality improvements
- Barcode reader icon changed from 1D icon to 2D icon
- Windows DRM keys are not lost during NSU update from 110.07.126

Browser
- Flash Lite improvements

Connectivity
- WLAN stability improvements
- EAP-FAST/TLS stability improved
- WLAN roaming functionality improved
- BT IOP and Dial-up stability improvements

Maps
- Several stability and functionality improvement

Messaging
- Performance improvement

Quickoffice
- Several stability and functionality improvements

VOIP / SIP
- Many stability and functionality improvements

Email
- Mail for Exchange upgraded from version 2.5.5 to 2.7.22
- Improved functionality when sending email via SSL/TLS SMTP server _/-\o_

Mobile Dictionary
- Stability improvements
- Improvement for installed languages. Installed language can be removed.

Camera
- Camera image improvements & slow capture correction with certain HW’s
- Stability improvements

Music Player
- General functionality and stability improvements

Java
- Update for CLDC-HI (Sun 1.1.1s Java VM)

Device encryption
- Device encryption functionality and stability improvements

Switch application
- Application updates and stability improvements
Dit is echt geweldig! Hopelijk lost dit mijn vier jaar oude probleem met Symbian op! 8)

[ Voor 98% gewijzigd door gertvdijk op 12-01-2009 17:31 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 15:42:
[...]

Ja ik krijg TomTom dus ook niet draaiend op die van mij. Nokia Maps werkte bij mij ook goed alleen daar moet je nu inderdaad voor betalen en dat vind ik het niet waard. En ik vind het overzichts scherm te klein aangezien ik gewoon het hele beeldscherm gevuld wil hebben met het kaartje maar bij Nokia Maps heb je aan de zijkant gegevens staan van de reistijd enz.
Ik wil Route 66 ook nog een x testen inderdaad. Misschien dat die er wel boven uit schiet. Maar door de verhalen die ik daar weer over gehoord heb, heb ik daar ook mijn twijfels bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
gertvdijk schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:12:
[...]

Interessant. Momenteel nog heel weinig over te vinden op het Internet.
Ik mag hopen dat nu de sms hack niet meer mogelijk is.
Met modelnummer 0567042 inderdaad een update mogelijk:

[...]

Wel waarschuwt iemand voor de gegevens van je agenda!

[...]

edit2 (changelog!!)

[...]
Als ik 'can i update' doe, is ie al beschikbaar voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Helsie schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:31:
Als ik 'can i update' doe, is ie al beschikbaar voor mij...
Ja, voor mij ook. :D Maar nu nog even een Windows PC zien te vinden en een degelijke backup maken van alles. Ik heb geen zin om mijn agenda items handmatig te moeten gaan invoeren hierna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
Ik ga los met de update, een download van ruim 100MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjodokusK
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
En? Al eerste indrukken van de update? Ik kan helaas pas morgen de stap maken.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjodokusK
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
En werken de home made themes weer volledig qua telefoonboek en kalender?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

Hmm interessant. Hoe of wat voor een programma is er om backups van je telefoon naar je memcard te schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
RD schreef op maandag 12 januari 2009 @ 21:40:
Hmm interessant. Hoe of wat voor een programma is er om backups van je telefoon naar je memcard te schrijven?
Dat zit volgens mij standaard op je telefoon onder: Menu -> Instrumenten -> Geheugen -> Opties -> Reservekopie, dan schrijft hij een backup weg naar je memcard die je via dat menu ook weer kan terughalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
mijn gsm lijkt bijzonder snel te zijn nu... Niet gebenchmarkt oid maar erg fijn! Verder een leuke nieuwe app, internet radio. Etn.fm via umts! Na terugzetten van backup waren al mijn settings terug. Kalender weet ik niet, want die doe ik via mail for exchange. Geheugenkaart programma's heb ik goeddeels moeten herinstalleren. Ik ben blij met deze nieuwe update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

Thanks, ik zocht me rot.... de rest morgen maar installeren!
Cadezo schreef op maandag 12 januari 2009 @ 21:46:
[...]

Dat zit volgens mij standaard op je telefoon onder: Menu -> Instrumenten -> Geheugen -> Opties -> Reservekopie, dan schrijft hij een backup weg naar je memcard die je via dat menu ook weer kan terughalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 20:57
Ook de update gedaan, programma's van de geheugenkaart moet je opnieuw installeren de rest inclusief de agenda, themes etc. is wel gewoon met de backup terug te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Art Elixer
  • Laatst online: 03-09 01:50
Ik heb de update er nu ook op, alle thema's werken nog steeds.
Ik merk niet veel grote verschillen, maar een paar verschillen zijn toch duidelijk:

- Hoofdmenu en installatiemenu zijn sneller toegankelijk
- GSM is inderdaad veel sneller.
- Verder heb ik het idee dat GPS iets beter werkt, ik vond in 2 minuten met alleen interne GPS al 5 satellieten.
- Of de fix ook echt sneller gaat, weet ik nog niet.
- Qua camera merk ik geen verschil.
- Ook is het fijn dat je nu voordat je telefonisch verbinding hebt m al op luidspreker kan zetten.

Al met al een prima update dus!

[ Voor 19% gewijzigd door Art Elixer op 12-01-2009 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
Changelog (bron):

New functionalities in MCU SW version 200.21.118:

- Internet Radio application
- My Nokia application
- 3G power reduction for applications using keep-alive style messaging
- User experience improvements:
- Easy Dialing support for Simplified Chinese language
- Device Lock improvement: Open device lock with LSK + Fn-keys
- One key input method switch for China language
- ‘Mute’ option in Right Soft Key when wired headset / hands free is connected
- ‘Loudspeaker’ option in Right Soft Key immediately when phone call is started
- Enlarge characters in Chr-table
- NTLM v1 and v2 support for Intranet Browsing
- New black and red themes

Changes/improvements made to MCU SW version 200.21.118:

General
- Time zones updated
- Improvements to localization
- Localization fixes
- Missing localizations added
- Operator name database updated
- Startup Settings updated
- Certificates updated
- Security updates
- Barcode reader icon changed from 1D icon to 2D icon
- Windows DRM keys are not lost during NSU update from 110.07.127

Qwerty keyboard
- Keyboard mapping corrections

Browser
- Flash Lite improvements

Connectivity
- WLAN stability improvements
- EAP-FAST/TLS stability improved
- WLAN roaming functionality improved
- BT IOP and Dial-up stability improvements

Maps
- Several stability and functionality improvement

Messaging
- Performance improvement

Quickoffice
- Several stability and functionality improvements

VOIP / SIP
- Many stability and functionality improvements

Email
- Mail for Exchange upgraded from version 2.5.5 to 2.7.22
- Improved functionality when sending email via SSL/TLS SMTP server

Mobile dictionary
- Stability improvements
- Improvement for installed languages. Installed language can be removed.

Camera
- Camera image improvements & slow capture correction with certain HW’s
- Stability improvements

Music player
- General functionality and stability improvements

Java
- Update for CLDC-HI (Sun 1.1.1s Java VM)

Device encryption
- Device encryption functionality and stability improvements

Switch application
- Application updates and stability improvements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Laatst online: 12-09 15:17

henri8096

BIM is not a software!

Ik heb de telefoon geupdate, maar hij zet alleen de telefoongeheugenbestanden terug.

De rest (contacten,agenda,etc.) worden niet teruggezet, terwijl deze nog wel in de backup staan.

Ook heb ik de software voor de pc suite opnieuw op de telefoon geinstalleerd, wie weet raad?

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Ik durf het niet te zeggen. Heb je bij het terugzetten van je backup ook alle zaken weer aangevinkt?

Ik heb een vraag over Youtube-weergave. Toen ik op mijn E61i voor het eerst Youtube bekeek via MTtube of Mobitubia, kreeg ik alle filmpjes in superkwaliteit. Wanneer ik het met m.youtube bekeek, laadde een fimplje wel sneller, maar was de kwaliteit ook aanzienlijk minder. Echter, wanneer ik nu met mijn E71 youtube wil kijken, werkt Mobitubia de helft van de tijd niet (fileformat die niet compitabel is oid, kennelijk een andere soort *.flv die tegenwordig geladen wordt) en als ik iets wel aan het spelen krijg, is het gewoon van lage kwaliteit (zoals m.youtube.com). Iemand die weet hoe ik die betere kwaliteit alsnog aan het werk krijg?

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de firmware versie 110 maar ik wil dus ook wel updaten naar de nieuwe (200) maar aangezien ik bij de vorige update een volledige kopie van m'n geheugenkaart (dmv ctrl+c en ctrl+v) en een volledige backup van m'n telefoon met pc suite, was ik toch m'n agenda items en alle telefoonnummers kwijt. Dit wil ik niet nog een keer dus hoe kan ik het beste de meest volledige back-up van mijn telefoon maken? Oja en heb ook geen zin om programma's zoals Garmin opnieuw te installeren... Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Laatst online: 12-09 15:17

henri8096

BIM is not a software!

RaJitsu schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 00:23:
Ik durf het niet te zeggen. Heb je bij het terugzetten van je backup ook alle zaken weer aangevinkt?
Bij het maken van de backup is alles aangevinkt,
Daarna in het log nog gechecked of alles gebackupped was.
echter bij het terugzetten kan ik alleen het telefoongeheugen terugzetten, de rest van de vinkjes zijn er niet.

Met een text editor heb ik echter in het *.nbu bestand gekeken, en daar staan toch al mijn contacten en agenda afspraken in.

Dus wie het weet mag het zeggen, ik weet het niet meer.

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-08-2022
henri8096 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 01:08:
[...]

Bij het maken van de backup is alles aangevinkt,
Daarna in het log nog gechecked of alles gebackupped was.
echter bij het terugzetten kan ik alleen het telefoongeheugen terugzetten, de rest van de vinkjes zijn er niet.

Met een text editor heb ik echter in het *.nbu bestand gekeken, en daar staan toch al mijn contacten en agenda afspraken in.

Dus wie het weet mag het zeggen, ik weet het niet meer.
Je moet alles opnieuw installen wat je ooit hebt geinstalleerd! Backup eerst je agenda en contactpersonen met outlook of in vista met windhoos agenda en contacten. Dan install je de update en daarna installeer je al je programma's opnieuw. Sync je telefoon met windows en klaar is kees. Ik formatteer ook me geheugenkaart na een update. Alvorens ik dit alles doe kopieer ik natuurlijk mijn telefoon en sd kaart geheugen naar mijn computer zodat ik geen foto's etc kwijt ben

Alles werkt perfect en sneller. Inclusief agenda.

bij het standaard thema ''light'' had ik in de oude firmware de achtergrond ook in de contacten app. Maar bij nieuwe firm is ie helemaal wit. Ik vind het niet erg maar is wel beetje jammer. Vast een fout van nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

vaag, wat ik heb gedaan is telefoon backuppen met tool van nokia daarna voor de zekerheid nog ff syncen met outlook. hierna gewoon updaten, zodra ie klaar is backup terug zetten en klaar is kees.. alles werkt bij mij weer zoals vanouds, en heb nu de nieuwste firmware

tip; ga niet proberen om de toestel met windows7 te updaten, op het eind kneep ik hem echt want hij liep vast op 40seconden te gaan.. daarna melding dat de verbinding verloren was, uiteindelijk los gekoppelt en aangedrukt en jawel ik had de meest recente firmware :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SYQ schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 09:20:
vaag, wat ik heb gedaan is telefoon backuppen met tool van nokia daarna voor de zekerheid nog ff syncen met outlook. hierna gewoon updaten, zodra ie klaar is backup terug zetten en klaar is kees.. alles werkt bij mij weer zoals vanouds, en heb nu de nieuwste firmware

...
Hier ook. Paar proggies die opnieuw geinstalleerd konden worden, maar merendeel werkte gewoon weer.

Heb wel het TSRautostart (Garmin nav.) issue weer terug..... Maar even accuduur in de smiezen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Hoe kan je altijd verbonden blijven met de email?

Ik heb hem nu ingesteld op mijn WiFi hier thuis, maar als ik hem laat liggen dan stopt hij met checken van de email :? Ik heb ook ingesteld dat hij automatisch de headers checkt, maar dat doet ie niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 09:30:
[...]

Hier ook. Paar proggies die opnieuw geinstalleerd konden worden, maar merendeel werkte gewoon weer.

Heb wel het TSRautostart (Garmin nav.) issue weer terug..... Maar even accuduur in de smiezen houden.
Hoe had je dat bij de oude firmware versie opgelost dan? Want nadat ik Garmin gebruikt heb kill ik nog steeds het proces "TSRautostart" met Jbaktaskman. En dan komt ie een paar uur later zelfs nog terug... Hoe ken dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
Wat ik nu heb met de nieuwe update is dat hij geen waarschuwingsgeluid meer geeft voor mn nieuwe email berichten die die automatisch elke 15 minuten van GMail afhaalt. Wél krijg ik op ten duur een @ tekentje te zien en gaat het lampje knipperen, maar het geluid en de trilling ontbreken.
Dit probleem heb ik echter al eens eerder gehad met de oude firmware, de oplossing was toen de memory card als geheugen voor berichten selecteren. Alleen nu ís de memory card al het geheugen voor de berichten.
Kortom, nog even een paar keer testen, misschien restoren naar fabrieksinstellingen met een lege memory card.. Ik heb het idee dat het te maken heeft met de manier waarop Nokia berichten opslaat, in E:/Private/100484b/Mail2 , en dat in combinatie met dat ik mijn oude SMS berichten terug wil krijgen (door diezelfde map te overschrijven met een backup, of door via Nokia Suite de backup van de berichten terug te zetten).

Is er iemand die meer weet over deze hele berichtenstructuur?

Edit: heeft dus te maken met het terugzetten van de SMS berichten via Nokia Suite. Daarvóór (lege kaart, *#7370#) kreek ik wél een notificatie per geluid en tril, maar na het terugzetten niet meer. Dus de volgende vraag: wie weet hoe ik SMS berichten alléén moet backuppen/restoren?

[ Voor 12% gewijzigd door DRvDijk op 13-01-2009 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 11:06:
[...]

Hoe had je dat bij de oude firmware versie opgelost dan? Want nadat ik Garmin gebruikt heb kill ik nog steeds het proces "TSRautostart" met Jbaktaskman. En dan komt ie een paar uur later zelfs nog terug... Hoe ken dat?
Effe zoeken in dit topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
Ik ga proberen mijn SMS backup problemen op te lossen met o-sync de vólgende gratis Cloud om je contacten, calender, sms, etc etc op te slaan. Misschien een waardige vervanger voor Ovi?

Nou, met SMSjes gaat het iig perfect! Naar de server toe wel iig, omgekeerd nog niet

Next! Zyb :) Storage of SMS messages costs a tiny fee Je kunt SMSjes daar opgeslagen krijgen zónder ze door te sturen, maar gewoon met SyncML te syncen. Ook hier is het alleen zo dat je alleen náár de server voor elkaar krijgt, terug niet :'(

Kán je met SyncML überhaupt wel SMSjes terug krijgen op je telefoon?

[ Voor 55% gewijzigd door DRvDijk op 13-01-2009 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat je cardrunner.dll en nog ééntje moet renamen of verwijderen?
Dat had ik al gedaan maar nog steeds komt het proces terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:07

Nanax

Ik ben sjaak niet

DRvDijk schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 13:08:
Ik ga proberen mijn SMS backup problemen op te lossen met o-sync de vólgende gratis Cloud om je contacten, calender, sms, etc etc op te slaan. Misschien een waardige vervanger voor Ovi?

Nou, met SMSjes gaat het iig perfect! Naar de server toe wel iig, omgekeerd nog niet

Next! Zyb :) Storage of SMS messages costs a tiny fee Je kunt SMSjes daar opgeslagen krijgen zónder ze door te sturen, maar gewoon met SyncML te syncen. Ook hier is het alleen zo dat je alleen náár de server voor elkaar krijgt, terug niet :'(

Kán je met SyncML überhaupt wel SMSjes terug krijgen op je telefoon?
Probeer het eens met https://www.mobical.net/.
Werkt bij mij prima als back up en ik meen dat de vorige firmware flash ik met 1 druk alles weer terug had..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
Nanax schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 14:57:
[...]

Probeer het eens met https://www.mobical.net/.
Werkt bij mij prima als back up en ik meen dat de vorige firmware flash ik met 1 druk alles weer terug had..
SMSjes niet hier helaas... :|

Samenvatting:
  • Ovi.com: doet niet aan SMS synchronisatie
  • Zyb: doet er wél aan, maar eigenlijk moet je de SMSjes doorsturen naar een bepaald nummer
  • O-sync: doet er ook aan (en goed), maar slaat niet de tijd op bij de SMSjes
  • Mobical: idem aan o-sync

[ Voor 31% gewijzigd door DRvDijk op 13-01-2009 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:10

FongWan

The Stormrider ...

Topicstarter
Ben er ook weer eens een keer van weg geweest, zal de topicstart updaten met de nieuwe firmware. Maar wat raar dat de Nokia link de nieuwe firmware niet aangeeft. Denk dat ik me er ook maar aan ga wagen.

De vraag is alleen even als ik een backup doe van alle bestanden en berichten of die dan ook na de updte goed worden terug gezet? Met name de zelf gemaakte folders om berichten te ordenen. Want ik wil die berichten die geordend zijn wel terug hebben op mijn phone na de update.

Iemand die daar duidelijkheid over kan verschaffen?

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• automotive
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-08 23:12
Op dit moment loop ik tegen twee dingen aan, namelijk:
- De tijd loopt niet door op het stand-by scherm, terwijl de tijd van de telefoon dat wel doet (communicatielampje uit). Daarnaast 'loopt' de balk waar de tijd in staat niet. Deze staat dus stil waardoor het scherm kan beschadigen.
- Ik krijg Garmin 5.00.20 niet aan de praat. Installeren gaat prima, maar bij het opstarten krijg ik vervolgens een foutmelding. Voorgaande versies werken probleemloos. Dit probleem was er trouwens ook al voor de tweede firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
automotive schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 16:09:
Op dit moment loop ik tegen twee dingen aan, namelijk:
Sinds de 200.x firmware update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• automotive
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-08 23:12
gertvdijk schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 16:12:
[...]

Sinds de 200.x firmware update?
Punt 1: Ja.
Punt 2: Nee.
Pagina: 1 ... 6 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.