Het Nokia E71 Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 18 Laatste
Acties:
  • 202.165 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 21:42:
[...]

Nee. Wel vraag ik me nu een beetje af waar je dan een E71 voor hebt... Pure internetfoon... :/ Voor navigeren en bellen kun je imho beter een losse Tomtom en een losse handset gebruiken. Een 3310 volstaat voor bellen toch?

btw: het duurde bij mij ook even voor het doordrong, maar eerst de ingebouwde (a-)gps activeren voordat je een navigatieprogramma start, scheelt echt minuten in je fix. ;)
Een losse TomTom in de auto en een telefoon? Nu heb ik gewoon alles in 1, Agenda, Navi en telefoon, voor mij het belangrijkste. Internetten is op de laptop wat handiger dan op zo klein schermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
Wie weet hoe tik ik een tab karakter kan tikken (in bijv een putty sessie)?

[ Voor 21% gewijzigd door DRvDijk op 23-12-2008 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeConnected
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 14:38
DRvDijk schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 23:55:
Wie weet hoe tik ik een tab karakter kan tikken (in bijv een putty sessie)?
Kan niet.
Best irri als je in putty zit en je kan geen tab :P

Trouwens welke ssh client gebruik je? Putty of midpssh of nog een ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Tab karakter = Send... -> Tab. In PuTTY

Voor iedereen die berichten niet krijgt verzonden met zijn Nokia/SonyEricsson Symbian telefoon over een TLS/SSL verbinding:
Er zit een TLS implementatiefout in de Symbian software, al twee jaar bekend, maar fixen doen ze maar niet. Dit treedt op bij de combinatie Exim mailserver + GnuTLS, wat Debian default is. In de mailserverlogs zie je zoiets:
code:
1
2
A TLS fatal alert has been received.: Bad record MAC
The specified session has been invalidated for some reason.

Er is bij gnu.org zelfs een aparte pagina voor opgesteld. Ik heb dit probleem al sinds 2004, met mijn 6260 en kon maar niet uitvinden hoe dit kwam.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 21:42:
[...]
btw: het duurde bij mij ook even voor het doordrong, maar eerst de ingebouwde (a-)gps activeren voordat je een navigatieprogramma start, scheelt echt minuten in je fix. ;)
Nadeel is dat A-GPS blijkbaar niet voor alle programma's werkt (zoals Sygic). Tenzij iemand specifiek voor Sygic een andere manier weet dan mijn workaround? Scheelt weer een aantal toetsaanslagen...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2008 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hesbas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-08 19:23
Vreemd, Ik heb Sygic draaien met assisted GPS... je kunt gewoon kiezen! Fix binnen en seconde of 30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hesbas schreef op woensdag 24 december 2008 @ 12:37:
Vreemd, Ik heb Sygic draaien met assisted GPS... je kunt gewoon kiezen! Fix binnen en seconde of 30.
Oh... Ik ben weer eens te lui geweest om de opties te bekijken. Ik heb de optie nu gevonden, thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Ik heb het idee dat de E71 alle verbindingen die langer dan een paar uur open staan gewoon hard verbreekt. SSH en E-mail kunnen niet meer dan een paar uur verbonden blijven op zowel 3G als WLAN...

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
gertvdijk schreef op woensdag 24 december 2008 @ 00:18:
Tab karakter = Send... -> Tab. In PuTTY

[...]
Held!! :D
Over TLS/SSL, probeer je een eigen mailserver te benaderen neem ik aan? Ook met dat nieuwe Nokia programma Email?
CodeConnected schreef op woensdag 24 december 2008 @ 00:00:
[...]

Kan niet.
Best irri als je in putty zit en je kan geen tab :P

Trouwens welke ssh client gebruik je? Putty of midpssh of nog een ander?
Putty dus, werkt nu ook met tab enzo :)
gertvdijk schreef op woensdag 24 december 2008 @ 14:03:
Ik heb het idee dat de E71 alle verbindingen die langer dan een paar uur open staan gewoon hard verbreekt. SSH en E-mail kunnen niet meer dan een paar uur verbonden blijven op zowel 3G als WLAN...
Zou je heel goed gelijk in kunnen hebben, maar aan de andere kant moet je ook bedenken dat je nog steeds op een mobiel apparaat zit.. Die dingen met beperkte accuduur zijn daar niet echt voor gemaakt ;)
MacArnold schreef op maandag 22 december 2008 @ 23:58:
Volgens mij is 'ie inderdaad niet te vinden op uitzendinggemist.nl, maar moet je gewoon naar omroep .nl gaan en daar even zoeken naar 'mobiel'. Trouwens...weet iemand waarom ik na de firmware update ineens geen video meer af kan spelen in de NOS mobiel applicatie. Reinstall geprobeerd....werkt ook niet.
O hahaha, de standaard NOS Mobiel applicatie heeft óók al uitzendinggemist erin gebakken! Die begint alleen standaard in de NOS portal. Als je daarbinnen rechtsboven op dat oranje vlakjw drukt, kun je kiezen tussen NOS, uitzendinggemist, en (nu) serious request. Lollig, 2 applicaties die hetzelfde zijn :p

[ Voor 24% gewijzigd door DRvDijk op 24-12-2008 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaaan82
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:33
Weet iemand ook of het mogelijk is de verjaardag die je aan een contactpersoon toevoegd ook in je agenda zichtbaar kan maken en eventueel zelfs een melding kan geven dat je contactpersoon jarig is. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
daaaan82 schreef op woensdag 24 december 2008 @ 15:22:
Weet iemand ook of het mogelijk is de verjaardag die je aan een contactpersoon toevoegd ook in je agenda zichtbaar kan maken en eventueel zelfs een melding kan geven dat je contactpersoon jarig is. :Y)
Kijk 's naar SBSH Calender (Papyrus)

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
DRvDijk schreef op woensdag 24 december 2008 @ 14:16:
Over TLS/SSL, probeer je een eigen mailserver te benaderen neem ik aan? Ook met dat nieuwe Nokia programma Email?
Ja, eigen mailserver. Maar dit geldt natuurlijk ook voor elke andere Exim+GnuTLS combinatie. Dat is toch een aardig deel van de hostingmarkt...
Dat ik de magische foutmelding in de logs zag, komt doordat ik zelf de server beheer. Als je een simpele hosting hebt krijg je nergens een melding, ook niet op je toestel...
DRvDijk schreef op woensdag 24 december 2008 @ 14:16:
Zou je heel goed gelijk in kunnen hebben, maar aan de andere kant moet je ook bedenken dat je nog steeds op een mobiel apparaat zit.. Die dingen met beperkte accuduur zijn daar niet echt voor gemaakt ;)
Het apparaat kan bij mij 2 dagen lang standby op WLAN waarbij ik hem continu aanslinger als ie de verbinding verbreekt. Dus ik vind het best normaal als ie dan ook wat langer de verbinding open kon houden.

[ Voor 8% gewijzigd door gertvdijk op 24-12-2008 17:51 ]

Verwijderd

Hello all...

Kan iemand mij uitleggen hoe het komt dat mijn E71 in de slaapstand constant de verlichting van de navigatieknop laat oplichten? Is namelijk knap irritant als ie in een donkere slaapkamer op mn nachtkastje ligt..
Verder wil ik nog even kwijt dat ik, na twee dagen freubelen het hele toestel naar behoefte heb kunnen inrichten. Internet; email, alles werkt! En dat terwijl ik al op respectabele anti-knoppen leeftijd ben :)

Prima toestel dus! Ook voor iemand die minstens 80% van de verhalen hier niet begrijpt :?

Feijke

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2008 @ 13:45:
Hello all...

Kan iemand mij uitleggen hoe het komt dat mijn E71 in de slaapstand constant de verlichting van de navigatieknop laat oplichten? Is namelijk knap irritant als ie in een donkere slaapkamer op mn nachtkastje ligt..
Verder wil ik nog even kwijt dat ik, na twee dagen freubelen het hele toestel naar behoefte heb kunnen inrichten. Internet; email, alles werkt! En dat terwijl ik al op respectabele anti-knoppen leeftijd ben :)

Prima toestel dus! Ook voor iemand die minstens 80% van de verhalen hier niet begrijpt :?

Feijke
De verlichting van de navigatietoets kun je uitschakelen in je profielbeheer. Menu > Instrumenten > Profielen > Aanpassen > Communicatielampje.

Bij mijn 'nacht' profiel (alles uit behalve geselecteerd gezelschap i.v.m. noodsituaties) staat ie ook gewoon uit.

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Weet iemand hoe je op de E71 het N-series programma Media Home of Home Media (dus het UPnP media afspeel programmaatje) geïnstalleerd kunt krijgen?

Verwijderd

Ik zoek me helemaal suf om de automatische toetsenbordvergrendeling aan te zetten. Het lukt me wel handmatig, maar zou dit graag automatisch, bijv na 20 sec ofzo, willen laten gebeuren. Weet iemand waar deze mogelijkheid te vinden is? Alvast bedankt!

Verwijderd

LoneGunman schreef op donderdag 25 december 2008 @ 13:48:
[...]

De verlichting van de navigatietoets kun je uitschakelen in je profielbeheer. Menu > Instrumenten > Profielen > Aanpassen > Communicatielampje.

Bij mijn 'nacht' profiel (alles uit behalve geselecteerd gezelschap i.v.m. noodsituaties) staat ie ook gewoon uit.
Het werkt!! Hartelijk dank!
F

• gertvdijk
Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2008 @ 14:53:
Ik zoek me helemaal suf om de automatische toetsenbordvergrendeling aan te zetten. Het lukt me wel handmatig, maar zou dit graag automatisch, bijv na 20 sec ofzo, willen laten gebeuren. Weet iemand waar deze mogelijkheid te vinden is? Alvast bedankt!
Er zit ook een handleiding bij je telefoon.
Instellingen -> Algemeen -> Beveiliging -> Telefoon en SIM-kaart -> Per. autom. blokk. ttsnb.

Verwijderd

Er zit ook een handleiding bij je telefoon.
Instellingen -> Algemeen -> Beveiliging -> Telefoon en SIM-kaart -> Per. autom. blokk. ttsnb.
[/quote]

Gevonden! Nogmaals mijn dank.

Verwijderd

Ik weet dat dit hier eigenlijk gaat over de E71, maar ik heb toch een vraagje over de Nokia E63 (een toch wel heel erg goed vergelijkbaar toestel). Ik ben al een tijdje razend benieuwd naar de releas-datum. Daarom hield ik de Nokia-website zeer goed in het oog. Het toesteld stond altijd als "Binnenkort Beschikbaar"

Blijkbaar is dit toestel niet meer te vinden op de Nederlandse en Belgische website van Nokia. In de Google Cache zie je duidelijk dat er vroeger wel een pagina was, maar dat die nu blijkbaar verwijderd is. In Duitsland is het toestel nogtans al te koop voor een prijs van ongeveer 240 euro. http://www.telefon.de/pro...ppe=105&products_id=50583

Hiermee zouden de geruchten, die op tweakers.net verschenen, wel min of meer kloppen, namelijk een prijs van rond de 200 euro (excl btw blijkbaar). nieuws: Nokia lanceert goedkope zakensmartphone Alleen jammer dat de stelling dat het toestel nog in novemer op de markt gebracht zou worden, niet waargemaakt is.

Mijn belangrijkste vraag is: zouden het toestel misschien niet meer uitbrengen in de Benelux? Waarom zouden ze het van het website halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2008 @ 23:55:
Ik weet dat dit hier eigenlijk gaat over de E71, maar ik heb toch een vraagje over de Nokia E63 (een toch wel heel erg goed vergelijkbaar toestel).
[knip]
Mijn belangrijkste vraag is: zouden het toestel misschien niet meer uitbrengen in de Benelux? Waarom zouden ze het van het website halen?
Ik denk dat de E63 een te kleine afzetmarkt heeft. Het prijsverschil is er misschien wel, maar je hebt alsnog dat het toestel op de zakelijke of intensieve gebruiker gericht is, waardoor het prijsverschil met de E71 er al minder toe doet (het zit al bij het abo voor €0 of prijs doet er minder toe). Daarnaast mist de E63 3G...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg om mijn E51 om te ruilen voor een E71. Wat ik mij wel afvroeg, nokia geeft aan dat het apparaat ook streaming audio ondersteund (aac). Werkt dit in de praktij, en is het mogelijk om radio vanaf iedere willekeurige website te openen? (vb. http://www.di.fm/aacplus/tribalhouse.pls )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Verwijderd schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 11:52:
Ik overweeg om mijn E51 om te ruilen voor een E71. Wat ik mij wel afvroeg, nokia geeft aan dat het apparaat ook streaming audio ondersteund (aac). Werkt dit in de praktij, en is het mogelijk om radio vanaf iedere willekeurige website te openen? (vb. http://www.di.fm/aacplus/tribalhouse.pls )
Die specifieke link geeft mij een "Niet ondersteund!" foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gertvdijk schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 12:03:
[...]

Bij mij ook, zowel via Telfort Spot als via WLAN.

Maar andersoortige streaming audio/video pakt ie weer wel. Zoals van Youtube enzo. Hoewel dat het alleen doet via WLAN want Telfort blokkeert dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Verwijderd schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 13:00:
Maar andersoortige streaming audio/video pakt ie weer wel. Zoals van Youtube enzo. Hoewel dat het alleen doet via WLAN want Telfort blokkeert dat.
Inderdaad. Maar dan kan ie dus gewoon geen AAC+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok thnx. Duidelijk dus dat hij dat niet doet. Wel vreemd overigens aangezien nokia wel aangeeft dat het toestel streaming aac ondersteund. Gelukkig zit er wel een radio op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Verwijderd schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 15:09:
Ok thnx. Duidelijk dus dat hij dat niet doet. Wel vreemd overigens aangezien nokia wel aangeeft dat het toestel streaming aac ondersteund. Gelukkig zit er wel een radio op ;)
Dat kan ie misschien ook wel, maar geen (e)AAC+ en dus alleen gewoon AAC.
Overigens ben ik wat minder enthousiast over de radio. Die werkt alleen met zo'n 2.5mm jack headset en dus niet met een bluetooth A2DP headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gertvdijk schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 15:50:
[...]

Overigens ben ik wat minder enthousiast over de radio. Die werkt alleen met zo'n 2.5mm jack headset en dus niet met een bluetooth A2DP headset.
Dat van de radio is logisch, hij gebruikt de koptelefoon als antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gertvdijk schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 00:19:
[...]

Ik denk dat de E63 een te kleine afzetmarkt heeft. Het prijsverschil is er misschien wel, maar je hebt alsnog dat het toestel op de zakelijke of intensieve gebruiker gericht is, waardoor het prijsverschil met de E71 er al minder toe doet (het zit al bij het abo voor €0 of prijs doet er minder toe). Daarnaast mist de E63 3G...
In België zitten toestellen nooit bij abo's, dus betaal je altijd de losse toestelprijs. En in België kost 3G stukken van mensen, dus daar zitten er ook weinig mensen op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-08 22:14

RaJitsu

B.S.U.R.

Verwijderd schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 11:52:
gertvdijk schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 12:03:
[...]

Hier krijg ik het *.pls niet middels Realplayer afgespeeld. Realplayer ziet het bestand niet eens. Wel middels CorePlayer. WLAN en Vodafone Live! werkt beide. Het kan dus wel degelijk, maar met wat Symbian standaard aan programmatuur aan boord heeft niet.

[ Voor 42% gewijzigd door RaJitsu op 27-12-2008 19:59 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Ik merk dat ik bij een aantal programma's niet kan kiezen waar ik ze wil installeren (geheugenkaart of telefoongeheugen). Hierdoor staan er nu teveel programma's in het telefoongeheugen en dat wil ik niet. Het probleem is dat de betreffende programma's (skyfire, nos mobiel, 3fm mobiel, en evt nog meer anderen die ik nog niet geprobeerd heb) meteen beginnen te installeren bij download vanaf de site. Ik kan ze niet tussentijds opslaan oid. Weet iemand hier een truukje voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalmma
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:04
Ik lees hier nog maar weinig over de firmware update.

Zijn er nog steeds mensen die na de firmware update een kortere accu duur hebben ???

Als het nou namelijk wel goed gaat ga ik die van mij ook maar even upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
kalmma schreef op zondag 28 december 2008 @ 12:45:
Ik lees hier nog maar weinig over de firmware update.

Zijn er nog steeds mensen die na de firmware update een kortere accu duur hebben ???
Iets verder terugkijken dan. Het tovertrefwoord is "Garmin".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik heb nu Sygic Mcguider 2009 draaien, en daarmee heb ik een merkbaar snellere fix op mijn E71&E66 dan met de 2008 editie.
Overigens ook gerapporteerd door collega's met een E71

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Met die meegeleverde basic Nokia GPS software krijg ik echt ongelooflijk moeilijk een fix. Gisteren heb ik hem twee uur in de trein de tijd gegeven, maar het is hem niet gelukt. Hooguit 4 satellieten tegelijk in het vizier. Mijn externe bluetooth GPS had hier nooit last van en krijgt zelfs binnen een stuk of 8 satellieten en ook gewoon een fix. Is die GPS ontvanger van de E71 echt zo ongelooflijk brak/ongevoelig of ...?
Ik heb een week geleden na een half uur in de open lucht op een viaduct stilstaand wel een fix gehad, maar die had een onnauwkeurigheid van >100m en viel regelmatig weg.

[ Voor 16% gewijzigd door gertvdijk op 28-12-2008 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Vreemd, ik heb zelf echt in no-time een fix als ik Garmin opstart.... Heb nu een aantal keren genavigeerd met Garmin en moet zeggen dat er wel aan te wennen is.

Mijn accu tijd is echt absurd, nu heb ik met de kerst natuurlijk minder gebeld maar het ding staat nu al 6 dagen aan waarbij ik sowieso al 4 uur genavigeerd heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaaan82
Weet iemand of je op je startscherm dat zoekding ook kan verbergen: "Zkopdr.: Internet en Mijn inhoud"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:23
Beste,

Ik zou deze smartphone kopen op Pixmania.com voor slechts 320€ (andere prijzen liggen tegen 400€...) maar daar is de Nokia geconfigureerd in het frans, engels, duits en dus niet in het Nederlands...

Kan ik daar later nog de Nederlandse taal opzwieren of zit ik vast aan die 3 talen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Ik wilde het toestel in eerste instantie ook gewoon los kopen.
Maar na wat rekenwerk bleek dat ik i.c.m. een abonnement in totaal goedkoper uit zou zijn dan een los toestel.

Uiteindelijk heb ik mijn E71 bij GSMweb gekocht i.c.m. een abonnement.

Abonnement 12 maanden Telfort 200 + Surf en Mail unlimited.
Abonnementskosten zijn 16,95 + 7 euro internet per maand.
Abonnement van 1 jaar geeft totaal 287,40
Toestelprijsrestant was 18 euro.
Verzend + Administratiekosten 8 euro
Totaal 313,40 cent.

Ik kreeg hem wel gewoon in het Nederlands.

Wat ik met het Telfortsimmetje ga doen weet ik nog niet. Maar mijn T-Mobile SIM werkt er wel gewoon op.
Toestel koop je dus SIMlock vrij.

[ Voor 92% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 28-12-2008 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Ik heb een probleem met MfE.
Ik kreeg een Reply van een instantie op een mailtje dat ik aan hun had gericht.
De reply zag er in MfE leeg uit.
Mijn body was nog wel leesbaar alleen geen text als reply.

Op OWA zag ik dat er wel gewoon tekst in was getypt.

Vervolgens de mail maar opgehaald mbv POP3 ook via de E71 en daar was de text ook zichtbaar.
Opnieuw synchroniseren biedt geen oplossing.

MfE 2.7.0. (2.0.7) opgehaald van de Nokia pagina en deze geinstalleerd.
Helaas nog steeds dezelfde problemen bij dat e-mailbericht.

Kennen jullie deze problematiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
daaaan82 schreef op zondag 28 december 2008 @ 17:51:
Weet iemand of je op je startscherm dat zoekding ook kan verbergen: "Zkopdr.: Internet en Mijn inhoud"
Ik heb het meteen weggehaald samen met een aantal andere zaken die erbij stonden. Het zal of direct onder de optie zitten als je het aanklikt. Of anders als plugins onder de actieve standby...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:56

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

daaaan82 schreef op zondag 28 december 2008 @ 17:51:
Ja dat kan.

Tools, Modes, Home screen applications, Enabled applications.
Search uitvinken.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
gertvdijk schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 15:50:
[...]

Wil je persé bluetooth en radio dan is dit misschien een oplossing voor je, 1 nadeel je kan niet je eigen hoofdtelefoon op aansluiten, je bent gebonden aan die van nokia.

Hij is tevens ergens anders wel goedkoper te krijgen dan op de site van Nokia, daar staat hij voor 199 euro vermeld.

[ Voor 20% gewijzigd door aliberto op 29-12-2008 03:10 ]

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Zijn er meer mensen waarbij hun pc hard crashed (dus alsof je de reset knop indrukt) als ze hun E71 via de USB kabel aansluiten en dan "PC Suite" kiezen? Iedere keer als mijn E71 aanwordt gesloten om een sms te versturen crashed de PC....

Via Windows foutmeldingen heb ik het volgende achterhaald:
Probleem veroorzaakt door fout in het vasteschijfstation

Windows kon uw vasteschijfstation tijdelijk niet lezen. Dit is een probleem van algemene aard. Aan de hand van het foutenrapport kunnen we de specifieke oorzaak van het probleem helaas niet vaststellen. Meestal is dit probleem van tijdelijke aard en kunt u dit negeren.

Algemene oorzaken van dit probleem zijn onder andere:

grote bestandsoverdrachten van secundaire media (zoals een externe vaste schijf) naar een lokale vaste schijf.
stroomstoring op het vasteschijfstation met inconsistente gegevenssectoren tot gevolg;
problemen met het inschakelen van de slaapstand of stand-bystand;
vertraging van de vaste schijf veroorzaakt door filterstuurprogramma''s, zoals virusscanners.
Tja dat windows het niet kon lezen is duidelijk aangezien ik hem in pc suite modus wilde verbinden.... Iemand hier ideeen over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 13:04
heeft iemand ook telfort surf en mail unlimited draaien?
Ik kan overal wel mails ontvangen via telfort spot maar mails verzenden doet ie niet..ik kreeg steeds een bericht dat ie in de wachtrij staat.
Dit krijg ik ook als ik hem meteen wil laten verzenden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaaan82
Kanarie schreef op zondag 28 december 2008 @ 23:35:
[...]

Ja dat kan.

Tools, Modes, Home screen applications, Enabled applications.
Search uitvinken.
Gevonden, thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

polo306 schreef op maandag 29 december 2008 @ 11:23:
Ik kan overal wel mails ontvangen via telfort spot maar mails verzenden doet ie niet..ik kreeg steeds een bericht dat ie in de wachtrij staat.
Ik heb Telfort S&M ook maar het draait hier wel. Maar ik heb alleen een gmail account ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
ik heb ook Telfort (hoe het heet weet ik niet direct) 7 euro internet per maand, maar ik kan wel messenger contacten synchroniseren en eventuele mails die naar me verzonden zijn beantwoorden maar wanneer ik nieuwe mails spontaan wil versturen naar wie dan ook, kan dit niet. Server is dan niet gevonden, kan niet verzenden. Stel je het in dan gaat het nog niet, heb in iedergeval de moed opgegeven.

Tevens heb ik nog een vraag, kreeg vandaag allemaal kaarten toegestuurd per email, moesten dan via kaartenhuis geopend worden dmv op een link te klikken of de url te kopiëren. Ik kon niet op de url klikken en ik weet niet hoe ik een url met de E71 kan kopieren, alles is zo standaard mogelijk ingesteld op de E71 qua installatie. Het betrefd hier om een simlock vrije en niet branded toestel.

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
1) Zie mijn eerdere post over mail verzenden met SMTPS (SMTP met TLS of SSL), als je dat gebruikt. De telefoon bevat een bug.
2) Poort 25 staat dicht bij Telfort, dus je mailserver moet ook luisteren op een andere poort om je mail te kunnen verzenden. Een fatsoenlijke mailserver biedt vaak ook een tweede poort met SMTPS op poort 465. Vandaar punt 1)

Als dat ook allemaal niet lukt kan je gebruikmaken van de smtp server van telfort, maar dan moet je domein waarvan je mail verstuurt geen SPF record hebben dat verbiedt je mail te sturen van andere mailservers, anders wordt je mail geweerd door spamfilters. Hoe controleer ik of ik een spf record heb? (voorbeeld werkt voor meeste Linux distro's, waarbij het e-mail adres user@domein.tld zou zijn)
$ host -t txt domein.tld
domein.tld descriptive text "v=spf1 mx ip4:83.149.x.x -all"

[ Voor 27% gewijzigd door gertvdijk op 30-12-2008 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:25

Tazzios

..

RaJitsu schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 19:56:
[...]

[...]

Hier krijg ik het *.pls niet middels Realplayer afgespeeld. Realplayer ziet het bestand niet eens. Wel middels CorePlayer. WLAN en Vodafone Live! werkt beide. Het kan dus wel degelijk, maar met wat Symbian standaard aan programmatuur aan boord heeft niet.
de link uit het pls bestand kun in de internetradio applicatie zetten. die is wel standaard mee geïnstalleerd, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 13:04
gertvdijk schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 10:57:
[...]

1) Zie mijn eerdere post over mail verzenden met SMTPS (SMTP met TLS of SSL), als je dat gebruikt. De telefoon bevat een bug.
2) Poort 25 staat dicht bij Telfort, dus je mailserver moet ook luisteren op een andere poort om je mail te kunnen verzenden. Een fatsoenlijke mailserver biedt vaak ook een tweede poort met SMTPS op poort 465. Vandaar punt 1)

Als dat ook allemaal niet lukt kan je gebruikmaken van de smtp server van telfort, maar dan moet je domein waarvan je mail verstuurt geen SPF record hebben dat verbiedt je mail te sturen van andere mailservers, anders wordt je mail geweerd door spamfilters. Hoe controleer ik of ik een spf record heb? (voorbeeld werkt voor meeste Linux distro's, waarbij het e-mail adres user@domein.tld zou zijn)
$ host -t txt domein.tld
domein.tld descriptive text "v=spf1 mx ip4:83.149.x.x -all"
bedankt voor je reactie en ik ga het meteen proberen..{als het me lukt :) }

edit:
geen poort 465 met tls of ssl die ook werkt..is er toevallig voor telfort wel een uitgaande poort die werkt met telfort mail??

[ Voor 6% gewijzigd door polo306 op 30-12-2008 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 10:54
weet er iemand al een shortcut om een gesprek direct op de luidspreker aan te nemen? (bijvoorbeeld handig voor tijdens het rijden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Ik heb al mijn mail instellingen ingevoerd.
ik maak met WLAN verbinding met internet en haal dan met IMAP metjes de mail binnen.
heb alle mapabonnementen toevoegd, ziet er prima uit.

Als ik een mail vanaf mijn telefoon verstuur komt de mail netjes aan. ontvangen werkt ook prima.
Het enige wat niet werkt is dat als ik die mail verstuur, dat ie ook in de "verzonden items" map op de server komt.
Ik heb het verzonden bericht wel lokaal op de telefoon staan tussen al mijn uitgaande berichten, maar dat moet dus niet.

een instelling die ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeiemorgen,

Ik heb sinds gisteren een raar probleem met mijn E71...
Als ik door m'n telefoon-adresboek wil scrollen, gaat ie na een paar namen terug naar het startmenu. Als ik een zoekletter intoets doet ie hetzelfde... Ik kan dus niemand uit mijn telefoonlijst kiezen tussen de letters 'F' en 'S' !?!?!

Kent iemand dit probleem? En nog mooier.... weet iemand een oplossing?

alvast bedankt voor de reacties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

sjuk425 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 01:07:
Ik heb al mijn mail instellingen ingevoerd.
ik maak met WLAN verbinding met internet en haal dan met IMAP metjes de mail binnen.
heb alle mapabonnementen toevoegd, ziet er prima uit.

Als ik een mail vanaf mijn telefoon verstuur komt de mail netjes aan. ontvangen werkt ook prima.
Het enige wat niet werkt is dat als ik die mail verstuur, dat ie ook in de "verzonden items" map op de server komt.
Ik heb het verzonden bericht wel lokaal op de telefoon staan tussen al mijn uitgaande berichten, maar dat moet dus niet.

kopie naar jezelf kun je wel instellen(inbox) alleen dan moet je hem zelf naar de verzonden map verplaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2008 @ 08:44:
Ik heb sinds gisteren een raar probleem met mijn E71...
Als ik door m'n telefoon-adresboek wil scrollen, gaat ie na een paar namen terug naar het startmenu. Als ik een zoekletter intoets doet ie hetzelfde... Ik kan dus niemand uit mijn telefoonlijst kiezen tussen de letters 'F' en 'S' !?!?!
Klinkt als een corrupte contactenlijst. Kan je eens een werekende backup terugzetten? Of als je er geen hebt (schaam je!) even syncen met Ovi ofzo en dan kijken of er wat raars is met een contact tussen F en S.
Belachelijk dat deze mogelijkheid ontbreekt in de applicatie. Elke fatsoenlijke MUA heeft gewoon de mogelijkheid om een 'Sent' folder op te geven imo.
Is er ook een fatsoenlijk alternatief appje voor IMAPS en SMTPS? Twintig euro heb ik er wel voor over, maar het liefst stuur ik de rekening naar Nokia... (door twee jaar oude bugs en het ontbreken van standaardfunctionaliteit). Zelf zat ik te denken om maar Pine of Mutt te gaan gebruiken met PuTTy. Werkt iig altijd en overal.

[ Voor 43% gewijzigd door gertvdijk op 31-12-2008 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:01
ReconE schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 09:50:
Heb E71 met firmware 100.07.76 (de oude versie)

In het beginscherm type ik een nummer, en met Opties > Opslaan in Contacten > Maken > Mobiel kom ik in het scherm met Voornaam/Achternaam/Nummer e.d.

Ik wil een voor- en achternaam typen, alleen het vreemde is dat het numerieke toetsenbord niet is uitgeschakeld. Bijvoorbeeld: De Q, W, E werken normaal, maar de R geeft een 1, de T geeft een 2, Y geeft een 3, I geeft een +, en de O en P werken normaal. Het keypad is niet uitgezet, waarschijnlijk omdat ik startte met het typen van een nummer in het startscherm. Ik krijg het niet 'normaal' met linker shifttoets. Iemand een oplossing?
Probleem heb ik als volgt opgelost: Druk op toets linksonder op het toetsenbord. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt als een corrupte contactenlijst. Kan je eens een werekende backup terugzetten? Of als je er geen hebt (schaam je!) even syncen met Ovi ofzo en dan kijken of er wat raars is met een contact tussen F en S.

[...]

Oeps.. vergeten te vragen of je me in "JipenJanneketaal" wilde antwoorden :)

"syncen met Ovi" ???????????

Heb het toestel net een paar dagen en heb, bij installatie gesynct ;) met m'n oude N73. Ging allemaal prima, zo leek het althans... alle berichten, foto's ect. 1op1 overgezet via bluetooth. Kan m'n adreslijst dan toch corrupt zijn?

Ik probeer nu Gmail te installeren en merk dat ook hier mijn toetsenbord af en toe niet goed reageert (bijv. bij het invullen van inlognaam en password).
Ik pruts nog even verder en hou je op de hoogte!

Greetz, F

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2008 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 10:34
Dat Nokia Mail synct ook niet optimaal. Sind vanmorgen gewoon geen mail, tot ik de telefoon opnieuw opstart. Nu heb ik nog maar 5 mails, terwijl ik de termijn op 1 maand heb staan... zucht...

Dan maar weer Gmail App om mn mail te bekijken, maar die kan niet om de X minuten syncen...
(Ik gebebruik Google Apps for Domains)

[ Voor 6% gewijzigd door mocean op 31-12-2008 16:30 ]

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
ovi.com is Nokia's online cloud service waartegen je je telefoon kan syncen voor backup en uitwisseling van gegevens tussen je Nokia gadgets. Iets wat je ook had kunnen vinden met google.
Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2008 @ 14:57:
Heb het toestel net een paar dagen en heb, bij installatie gesynct ;) met m'n oude N73. Ging allemaal prima, zo leek het althans... alle berichten, foto's ect. 1op1 overgezet via bluetooth. Kan m'n adreslijst dan toch corrupt zijn?
Kan zijn dat er wat mis is gegaan of dat er een bugje in zit bij het syncen die zich niet bij elke telfoon openbaart ofzo. Dat is altijd gissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 01:22
Ik heb hier een nieuwe telefoon van mijn pa, ook de E71. Ik probeer nu de draadloze verbinding aan de gang te krijgen maar krijg de melding: Geen reactie van gateway.
Wat heb ik al gecontroleerd:
SSID = Openbaar
WPA2 Key = Gecontroleerd op ander toestel, werkt prima.
MAC Filtering = uit
Opnieuw netwerk geconfigureerd, talloze keren
Handmatig ip instellingen erin gezet.
Firmware gecontroleerd, meest recente.

Op internet kan ik verder ook weinig vinden.

Iemand hier nog goede ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

MADG0BLIN schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 18:37:
Ik heb hier een nieuwe telefoon van mijn pa, ook de E71. Ik probeer nu de draadloze verbinding aan de gang te krijgen maar krijg de melding: Geen reactie van gateway.
Wat heb ik al gecontroleerd:
SSID = Openbaar
WPA2 Key = Gecontroleerd op ander toestel, werkt prima.
MAC Filtering = uit
Opnieuw netwerk geconfigureerd, talloze keren
Handmatig ip instellingen erin gezet.
Firmware gecontroleerd, meest recente.

Op internet kan ik verder ook weinig vinden.

Iemand hier nog goede ideeen?
Toevallig een Experiabox/Speedtouch 780WL van KPN?

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Jup. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Daar lukt het me bij m'n ouders ook niet mee een verbinding te krijgen. Zelfde foutmelding.

Thuis op m'n Fritzbox en WRT54G geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

hm kom er net achter dat deze functie gewoon helemaal niet aanwezig is !?!...
knap slordig, want dit haalt natuurlijk de hele IMAP functionaliteit onderuit.
hoop dat nokia dit in de volgende firmware wel aanpakt

maargoed, nu dus maar op zoek naar een nieuwe mail client

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaaan82
Kanarie schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 18:51:
[...]

Toevallig een Experiabox/Speedtouch 780WL van KPN?
Gister toevallig ook bij mijn ouders op een experiabox aangemeld. en dat ging zonder problemen.
Het moet dus wel kunnen. Ik heb helemaal niets bijzonders gedaan, alleen de WPA-key ingevoerd het ging goed. Moet wel zeggen dat het de tweede keer niet meer wou, heel raar. Maar heb er ook geen aandacht meer aan besteedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs2ddup
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-04-2022
Beste tweakeraars,

Het lukt mij niet om mijn e-mail automatisch op te halen op mijn E71. Handmatig lukt dit wel en het lukt mij ook om e-mails te versturen.

Hebben jullie enig idee of ik misschien iets verkeerd heb ingesteld? Dit zijn mijn instellingen:

Gmail
Server inkomende mail: imap.gmail.com
Mailboxtype: IMAP4
Beveiliging (poorten): SSL/TLS
Poort: Standaard
Server uitgaande mail: smtp.gmail.com
Beveiliging (poorten): StartTLS
Poort: 587
Melding bij nieuwe e-mail: Aan
E-mails verwijderen uit: Telefoon en server
E-mail ophalen: Alleen headers
Aantal --> Uit Inbox: Alles
Aantal --> Uit mappen: Alles
Pad IMAP 4-map: Unix-pad
Mapabonnementen: Inbox, Gmail --> Concepten, Met ster, Spam en Verzonden berichten
E-mailmeldingen: Uitgeschakeld
E-mail ophalen: Uitsluitend eigen netwerk
Ophaaldagen: Elke dag
Ophaaluren: 07:00-22:00
Ophaalinterval: Elke 30 minuten (Elke 2 uur heb ik ook al geprobeerd)

Ict*** (mijn werkgever)
Server inkomende mail: mail.ict***.com
Mailboxtype: POP3
Beveiliging (poorten): Uit
APOP beveligd inloggen: Uit
Server uitgaande mail: smtp.telfortmail.nl
Beveiliging (poorten): Uit
Melding bij nieuwe e-mail: Aan
E-mails verwijderen uit: Telefoon en server
E-mail ophalen: Berichten en bijlagen
Aantal --> Uit Inbox: Alles
E-mailmeldingen: Uitgeschakeld
E-mail ophalen: Uitsluitend eigen netwerk
Ophaaldagen: Elke dag
Ophaaluren: 07:00-22:00
Ophaalinterval: Elke 30 minuten (Elke 2 uur heb ik ook al geprobeerd)

Bij voorbaat dank voor jullie reacties! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
sjuk425 schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 22:59:
hoop dat nokia dit in de volgende firmware wel aanpakt
Het is precies hetzelfde op mijn E50 van twee jaar oud. Niet hopen dus.
xs2ddup schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 13:30:
Het lukt mij niet om mijn e-mail automatisch op te halen op mijn E71. Handmatig lukt dit wel en het lukt mij ook om e-mails te versturen.

Hebben jullie enig idee of ik misschien iets verkeerd heb ingesteld? Dit zijn mijn instellingen:
Als je het topic doorleest zie je dat meer mensen dit hebben.

[ Voor 46% gewijzigd door gertvdijk op 02-01-2009 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

1. Waar zit het potloodfunctie (knippen kopieren plakken)

2. Waar kan ik de _ vinden, Het zit iig niet op me keyboard en niet in mijn Chr lijst.

3. Kan ik ook mijn hotmail uitlezen. Tijdens de wizard nu wordt er een link gemaakt naar me Webbrowser.

[ Voor 26% gewijzigd door DancePlaza op 02-01-2009 16:18 ]

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

1 tekst selecteren kan met shift

2 _ is gewoon bij char te vinden.

3 hotmail geen idee gebruik ik niet.

[ Voor 55% gewijzigd door Tazzios op 02-01-2009 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs2ddup
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-04-2022
gertvdijk schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 15:15:
[...]

Als je het topic doorleest zie je dat meer mensen dit hebben.
Dat had ik ook al geconstateerd, maar ik vroeg/vraag me af of iemand er misschien ook een oplossing voor heeft...? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-08-2022
hotmail op de e71 kun je op verschillende manieren voor elkaar krijgen, maar wat de makkelijkste methode is:

www.seven.com

download het beta program

Als je niet wilt dat dat 'bedrijf' inlogt op je hotmail en hem synct met je mobiel dan zou ik adviseren te wachten totdat nokia (die vertrouw ik 100 procent) hotmail in zijn mail app heeft gevoegd.

seven ondersteund mappen, push en al het gene wat een prof nodig heeft, maar heeft geen html email support. daarvoor open ik die mailtjes altijd in de browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Kanarie schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 19:37:
[...]

Daar lukt het me bij m'n ouders ook niet mee een verbinding te krijgen. Zelfde foutmelding.

Thuis op m'n Fritzbox en WRT54G geen problemen.
Erg vreemd. Heb inderdaad al meer mensen met dat probleem gezien, maar nog nergens een echte oplossing.
Ze stappen binnenkort gelukkig over, kijken of het dan werkt. Als er ondertussen een oplossing zou zijn dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
Grrr, ik maak een backup, vervolgens een telefoon update gedaan.

Vervolgens open ik de backup, krijg ik: "This file doesn't contain any data to be restored"... Had alles aangevinkt van opties om te backuppen! Zie zelfs geen contacts meer die deels op mijn SIM zouden moeten staan. Zucht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
Backup gemaakt met pc suite? Bij mij ook keer misgegaan. Daarom nooit meer. Wil ook niet afhankelijk zijn van een pc waar gebackupte gegevens staan.
Ik backup / sync met windows outlook en sync met nokia backup online, dat gaat altijd perfect.
Ook maak ik regelmatig backup van telefoongeheugen op de geheugen kaart. Mogelijkheden genoeg zonder dat je afhankelijk bent van een pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
mdbde schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 17:36:
Backup gemaakt met pc suite? Bij mij ook keer misgegaan. Daarom nooit meer. Wil ook niet afhankelijk zijn van een pc waar gebackupte gegevens staan.
Ik backup / sync met windows outlook en sync met nokia backup online, dat gaat altijd perfect.
Ook maak ik regelmatig backup van telefoongeheugen op de geheugen kaart. Mogelijkheden genoeg zonder dat je afhankelijk bent van een pc.
Ja, die pc-suite backups zijn dus gewoon ruk. Als ik dat bestand open zie ik allemaal vcards, alleen Nokia wil die niet meer importeren. Gelukkig zag ik later wel dat al mn contacts op mijn SIM staan. Maar lekker idee van Nokia 'backup maken voor upgrade'.

Ik sync mijn agenda trouwens via goodync, en nu contacts via OVI, dus er kan weinig meer misgaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaaan82
Is het normaal als je je telefoon met OVI synchroniseerd dat deze alleen mobiele nummers overneemt? of doe ik misschien iets fout :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
daaaan82 schreef op zondag 04 januari 2009 @ 10:53:
Is het normaal als je je telefoon met OVI synchroniseerd dat deze alleen mobiele nummers overneemt? of doe ik misschien iets fout :|
Goed dat je het zegt. Ik heb alleen maar één telefoonnummer per persoon en als dat niet het "Mobiel" veld is dan neemt ie ze niet over. Jeetje wat zijn al die sync mogelijkheden brak. 8)7
  • Multisync/OpenSync - dropt de velden met varianten van "Telefoon" (thuis, werk) en "Mobiel"
  • PC Suite - is er niet voor Linux en is niet betrouwbaar heb ik gemerkt uit de tijd dat ik nog Windows draaide
  • Ovi.com - Vergeet velden mee te syncen. Dit terwijl het *** Nokia's eigen product is! |:(
  • Telefoon - Telefoon - werkt perfect, maar ik zou mijn oude E50 eigenlijk een nuttigere bestemming geven dan een backup device...
Wat in vredesnaam werkt wel goed? :X Het hoeft niet snel te zijn of iets anders speciaals maar gewoon betrouwbaar dat alle velden goed synct.
Het hele SyncML systeem klinkt goed, maar na het al vier jaar op mijn telefoons te hebben lijkt het nog steeds in de praktijk vooral te falen.

Misschien had ik beter kunnen wachten op een Android toestel. Gewoon /home backuppen (rdiff of tarren) en klaar. :+

[ Voor 27% gewijzigd door gertvdijk op 04-01-2009 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
Ovi werkt hier prima nu... Ook met normale telefoonnummers. Er mag alleen geen spatie inzitten, dus +31 612345678 werkt niet, +31612345678 wél.

Andere sync-oplossing zou Soocial kunnen zijn, maar m.i. werkt Ovi dus beter (inc contact plaatjes en dergelijke)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
DRvDijk schreef op zondag 04 januari 2009 @ 11:53:
Ovi werkt hier prima nu... Ook met normale telefoonnummers. Er mag alleen geen spatie inzitten, dus +31 612345678 werkt niet, +31612345678 wél.
Held!
Maar... een waarschuwing van "Hey, je hebt een spatie in dat veld staan dus ik doe maar net alsof je er niks hebt staan." was toch wel op z'n plek geweest! Ik heb al mijn (>200) contacten met een vast nummer altijd met spaties gebruikt en dat geeft gewoon net wat beter overzicht (scheiding netnummer en abonneenummer). Mja, al met al krijg ik gewoon een slecht beeld van de betrouwbaarheid. Ik bedoel, wie weet synct ie nog veel meer niet zonder dat ik het door heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

Tazzios schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 17:50:
1 tekst selecteren kan met shift

3 hotmail geen idee gebruik ik niet.
hmm idd de _ kan ik niet vinden in Shozu, wat heel vreemd is.
bij de rest kan ik hem gewoon terug vinden..

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Tazzios schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 17:50:
Zo triviaal is dat niet. Bij bijna elk J2ME programma werkt de char knop niet... 8)7 In Opera mini kan ik bijvoorbeeld ook geen underscore (_) of erger nog, geen tilde (~) invoeren in de adresbalk! :|
Is nu een heel karwij om naar een adres als dit te gaan: http://domein.tld/~user/mijn_test

[ Voor 13% gewijzigd door gertvdijk op 05-01-2009 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeConnected
gertvdijk schreef op zondag 04 januari 2009 @ 11:37:
[...]

Goed dat je het zegt. Ik heb alleen maar één telefoonnummer per persoon en als dat niet het "Mobiel" veld is dan neemt ie ze niet over. Jeetje wat zijn al die sync mogelijkheden brak. 8)7
  • Multisync/OpenSync - dropt de velden met varianten van "Telefoon" (thuis, werk) en "Mobiel"
  • PC Suite - is er niet voor Linux en is niet betrouwbaar heb ik gemerkt uit de tijd dat ik nog Windows draaide
  • Ovi.com - Vergeet velden mee te syncen. Dit terwijl het *** Nokia's eigen product is! |:(
  • Telefoon - Telefoon - werkt perfect, maar ik zou mijn oude E50 eigenlijk een nuttigere bestemming geven dan een backup device...
Wat in vredesnaam werkt wel goed? :X Het hoeft niet snel te zijn of iets anders speciaals maar gewoon betrouwbaar dat alle velden goed synct.
Het hele SyncML systeem klinkt goed, maar na het al vier jaar op mijn telefoons te hebben lijkt het nog steeds in de praktijk vooral te falen.

Misschien had ik beter kunnen wachten op een Android toestel. Gewoon /home backuppen (rdiff of tarren) en klaar. :+
Ik gebruik horde om naar toe te syncen. Werkt Perfect en ik heb nog niet gemerkt dat hij velden niet mee nam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:27
gertvdijk schreef op zondag 04 januari 2009 @ 11:37:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens. Het enige dat min of meer goed lijkt te werken is Outlook, en laat ik dat nu niet gebruiken...

Als het je alleen om een backup van je contactpersonen gaat dan heb ik de volgende tip voor je: S60 Contacts Transfer. Werkt perfect. Neemt ook je foto's, caller groups en aangepaste labels mee. Kopieert naar een ander toestel of naar de geheugenkaart. En het is Freeware...

Verder snap ik het hele nut van Ovi.com niet. Het idee is toch te synchroniseren met je al bestaande agenda's, adresboeken e.d., niet het creeren van NOG een site met dezelfde shit? Ovi biedt helemaal geen sync-mogelijkheden, behalve telefoon->ovi. Hier zit toch niemand op te wachten?

Als iemand nog een goede tip heeft voor het syncen van Google Calendar (en dan bedoel ik geen betaalde dienst als Goosync, gewoon een lokaal stukje software voor op de telefoon) dan houd ik me aanbevolen. Waarom pusht Google dit niet? Ik heb het volgende al geprobeerd: CalSyncS60 (werkt goed, maar kan slechts 1 kalender), GCalSync (werkt, zelfs met meerdere kalenders, maar je moet elke wijziging handmatig bevestigen en hij vraagt steeds om toegang tot gegevens) maar ik ben dus nog op zoek naar iets beters. Automatisch op de achtergrond meerdere kalenders gratis synchroniseren zou mooi zijn :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
PhilipsFan schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:13:
[...]

Verder snap ik het hele nut van Ovi.com niet. Het idee is toch te synchroniseren met je al bestaande agenda's, adresboeken e.d., niet het creeren van NOG een site met dezelfde shit? Ovi biedt helemaal geen sync-mogelijkheden, behalve telefoon->ovi. Hier zit toch niemand op te wachten?
Ovi heeft ook een editor :?
Als iemand nog een goede tip heeft voor het syncen van Google Calendar (en dan bedoel ik geen betaalde dienst als Goosync, gewoon een lokaal stukje software voor op de telefoon) dan houd ik me aanbevolen. Waarom pusht Google dit niet? Ik heb het volgende al geprobeerd: CalSyncS60 (werkt goed, maar kan slechts 1 kalender), GCalSync (werkt, zelfs met meerdere kalenders, maar je moet elke wijziging handmatig bevestigen en hij vraagt steeds om toegang tot gegevens) maar ik ben dus nog op zoek naar iets beters. Automatisch op de achtergrond meerdere kalenders gratis synchroniseren zou mooi zijn :*)
Check www.nuevasync.com eens, werkt helaas niet voor contacten maar wél voor calenders. Instellingen zijn via Google te vinden. Daarna kan je met MfE je kalender syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
DRvDijk schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:31:
[...]

Check www.nuevasync.com eens, werkt helaas niet voor contacten maar wél voor calenders. Instellingen zijn via Google te vinden. Daarna kan je met MfE je kalender syncen.
Ik gebruik goosync om mn calendar te syncen met de Google Calendar. Is geen software voor nodig, alleen een account op goosync.com. Je kan vervolgens syncen via het sync menu op je telefoon (gratis). Automatisch syncen kost geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
CodeConnected schreef op maandag 05 januari 2009 @ 14:05:
Ik gebruik horde om naar toe te syncen. Werkt Perfect en ik heb nog niet gemerkt dat hij velden niet mee nam.
Serieus? Ik gebruik Horde als groupware dus zou wel een uitkomst zijn! Hoe sync ik de E71 met Horde dan?
Ik ben het helemaal met je eens. Het enige dat min of meer goed lijkt te werken is Outlook, en laat ik dat nu niet gebruiken...
Mja ik vroeger wel veel gesynct met Outlook, maar zoals voor alle MS producten heb ik een beter alternatief gevonden en ik vind het gewoon echt stom dat SyncML niet gewoon werkt met alles.
Als het je alleen om een backup van je contactpersonen gaat dan heb ik de volgende tip voor je: S60 Contacts Transfer. Werkt perfect. Neemt ook je foto's, caller groups en aangepaste labels mee. Kopieert naar een ander toestel of naar de geheugenkaart. En het is Freeware...
Ah thanks, maar ik zoek eigenlijk wel een backup die ook te openen/benaderbaar is als mijn toestel de geest heeft gegeven. Dus niet dat ik dan alsnog afhankelijk ben van het apparaat dat je wil backuppen... |:(
Ik heb op mijn E50 wel eens wat met iets dat met Google Calendar synct geprobeerd, maar het grootste probleem waren tijdverschuivingen (tijdzone fouten leken het wel), zomer-wintertijd ellende (alles voor de zomer-wintertijd wissel was een uur verschoven) etc. Kwam alles behalve professioneel over.

[ Voor 77% gewijzigd door gertvdijk op 05-01-2009 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdbde
Er is toch ook een programma genaamd swim om je contacten automatish op de achtergrond te laten syncen? of is dit programma niet nuttig? weet niet precies wat het doet, daar ik het niet nodig heb. Ik gebruik zyb.com om alles te syncen. als je op pc naar de pagina gaat is ie in het nederlands voor de mensen die dat willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeConnected
gertvdijk schreef op maandag 05 januari 2009 @ 22:14:
[...]
Serieus? Ik gebruik Horde als groupware dus zou wel een uitkomst zijn! Hoe sync ik de E71 met Horde dan?
[...]
Ik Weet niet welke Horde groupware gebruikt maar ik gebruik de laatste versie en dat is versie 1.3. En dan kan je gewoon syncen met syncml.

Kijk anders eens of je in de horde root dir een bestand rpc.php hebt staan. Meer informatie http://wiki.horde.org/SyncHowTo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laatst was ik een tijdje onderweg met vliegtuig,meerdere landen.zodoende aantal tijdzones doorlopen.
de tijd instelling op automatisch gezet, dus uit het vliegtuig, telefoon aan, en juiste tijd automatisch.
werkte goed, maar alleen worden al je afspraken in je agenda automatisch aagepast. (dus uur vroeger of later gezet) hij geeft dit ook netjes aan. alleen kun je het niet tegen houden.
weet iemand of dit met instelling te verhelpen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 09:02:
laatst was ik een tijdje onderweg met vliegtuig,meerdere landen.zodoende aantal tijdzones doorlopen.
de tijd instelling op automatisch gezet, dus uit het vliegtuig, telefoon aan, en juiste tijd automatisch.
werkte goed, maar alleen worden al je afspraken in je agenda automatisch aagepast. (dus uur vroeger of later gezet) hij geeft dit ook netjes aan. alleen kun je het niet tegen houden.
weet iemand of dit met instelling te verhelpen is?
Is toch logisch? Een afspraak kan zich maar op 1 tijdstip afspelen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helsie schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 11:39:
[...]
Is toch logisch? Een afspraak kan zich maar op 1 tijdstip afspelen, toch?
Hartstikke logisch, maar als jij een meeting inplant dan doe je dat toch op de tijdzone waar de meeting zich afspeelt, niet de tijdzone waar je op het moment van invoeren zit?? Stel je gaat naar de UK en maakt een afspraak om 14.00 uur, dat is dan 2 uur lokale tijd. Dan ga jij toch niet terugrekenen hoe laat het dan in Nederland zou zijn?

Het zou handig zijn als je kon aangeven dat de ingevoerde tijd voor items de lokale tijd betreft.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2009 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
CodeConnected schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 08:16:
Kijk anders eens of je in de horde root dir een bestand rpc.php hebt staan. Meer informatie http://wiki.horde.org/SyncHowTo
Thanks. Gek genoeg bracht Google mij er niet... Maar ik heb er helaas niks aan, want het is dus ook erg beta en alleen aanwezig in de splinternieuwe versies en ik draai liever gewoon stable (a la Debian stable). (vandaar dat ik het ook niet terugvond in de docs bij mijn versie) Wel hoopgevend. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeConnected
gertvdijk schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 14:02:
[...]

Thanks. Gek genoeg bracht Google mij er niet... Maar ik heb er helaas niks aan, want het is dus ook erg beta en alleen aanwezig in de splinternieuwe versies en ik draai liever gewoon stable (a la Debian stable). (vandaar dat ik het ook niet terugvond in de docs bij mijn versie) Wel hoopgevend. :+
Ik begrijp wat je bedoeld. Maar mijn bevindingen zijn erg goed alleen ik kan het alleen maar vertellen als je 1 gebruiker hebt want ik heb op mijn horde niet meer gebruikers draaien die syncml gebruiken. Maar voor de rest ben ik erg tevreden en het heeft me nog niet in de steek gelaten en ik gebruik het nu ongeveer 1,5 maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 13:46

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Weet er iemand hier toevallig een goed & gratis S60 afstandsbediening progje? Dus om gewoon je TV mee aan te sturen? Dat nokia de E71 met infrarood uitrust is een rare keuze, maar als je het hebt moet je het uitbuiten natuurlijk ;)

Er zijn behoorlijk wat S60 progs te vinden maar geen enkele die ik tot dusver gevonden heb is gratis&werkend. Dat signen moet nokia hééél snel van die telefoons af gooien :(

magoed bedankt alvast.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo. Hoe weet ik zeker dat als ik via Wlan op het internet zit met mijn telefoon dit niet via de internet gaat via m,n gsm provider? ik heb al 2 keer een rekeing gehad van m,n provider. ik heb geen internet bundel. Ik weet zeker dat ik altijd eerst via Wlan verbinding maak. Ik zie ook m,n eigen ip nummer staan wat van m,n huis internet is. Kost gprs navigatie via je gsm ook geld? bedoel, wordt dat gedaan via je gsm provider? of, wat ik aaneem, via de sateliet gaat en er geen kosten aanzitten.

bedankt alvast!!

groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 18:37:
[...] Kost gprs navigatie via je gsm ook geld? bedoel, wordt dat gedaan via je gsm provider? of, wat ik aaneem, via de sateliet gaat en er geen kosten aanzitten.
Gprs Navigatie??? Navigatie op zich kost geen geld, alleen als je A-GPS (assisted-gps) gebruikt dan kost dat je geld (zonder bundel). Daarnaast haalt bv. Google Maps zijn kaarten van internet, dus daar zou je ook nog even aan kunnen denken...

[ Voor 11% gewijzigd door Cadezo op 06-01-2009 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cadezo schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 18:55:
[...]

Gprs Navigatie??? Navigatie op zich kost geen geld, alleen als je A-GPS (assisted-gps) gebruikt dan kost dat je geld (zonder bundel). Daarnaast haalt bv. Google Maps zijn kaarten van internet, dus daar zou je ook nog even aan kunnen denken...
google maps heb ik niet op m,n telefoon staan. Ik blijf het wel vreemd vinden want sinds ik deze telefoon heb krijg ik mobiel internet rekeningen. is gelukkig maar rond de 5 euro per maand maar ik zit enkel op internet via draadloze routers. hoe en waar kan ik nagaan of ik A-GPS (assisted-gps) gebruikt ? ik heb 2 keer navigatie gebruikt en zover ik weet ging dat via gprs satelietten. oke bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 19:02:
[...]
google maps heb ik niet op m,n telefoon staan. Ik blijf het wel vreemd vinden want sinds ik deze telefoon heb krijg ik mobiel internet rekeningen. is gelukkig maar rond de 5 euro per maand maar ik zit enkel op internet via draadloze routers. hoe en waar kan ik nagaan of ik A-GPS (assisted-gps) gebruikt ? ik heb 2 keer navigatie gebruikt en zover ik weet ging dat via gprs satelietten. oke bedankt
Uit de handleiding: Menu > Instrumenten > Instell. > Algemeen > Positiebepaling > Methoden pos.bepaling. Daarnaast zijn die "gprs satelietten" me niet helemaal duidelijk... GPRS gaat via een mast en GPS gaat via satteliet. Bij A-GPS gebruikt hij zowel GPS als GPRS (of evt. UMTS)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cadezo schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 19:12:
[...]

Uit de handleiding: Menu > Instrumenten > Instell. > Algemeen > Positiebepaling > Methoden pos.bepaling. Daarnaast zijn die "gprs satelietten" we niet helemaal duidelijk... GPRS gaat via een mast en GPS gaat via satteliet. Bij A-GPS gebruikt hij zowel GPS als GPRS (of evt. UMTS)!
bedankt voor je reactie. in dat rijtje stond alles aangevinkt:

1 bleutooth
2 assisted gps
3 geintegreerde gps
4 op basis van netwerk

dat laatste heb ik uitgevinkt.

ik hoop dat het hiermee opgelost is. ik hoor het anders nog wel

bedankt he
Pagina: 1 ... 5 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.