Bij zoeken naar reacties over Psiloc Connect (trial doet het helaas bij mij niet, moet meteen kopenVerwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 00:29:
[...]
[...]
IMAP IDLE heeft last van netwerkwisselingen. Ik omzeil het met psiloc connect en dat werkt naadloos. WLAN naar 3G e.d. en vice versa. Oké, zonder € 9,95 uit te geven, heb ik 't niet kunnen oplossen.
Of aan het netwerk. Als je hopt van de ene mast naar de andere en je krijgt een ander extern IP (gateway) dan gaat geen enkele IMAP server dat leuk vinden natuurlijk.Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 12:20:
Dat MOET aan de server liggen. Niet aan je telefoon.
Hoezo versie? Er valt niet zoveel te kiezen. Ik krijg gewoon een .sisx pakketje aangeboden op de nos mobiel site. Daar staat de E71 niet bij als ondersteunde telefoon (wel zijn aanverwanten met S60 3rd ed).Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 15:03:
Wel de juiste versie geinstalleerd? De NOS applicatie draait hier prima op de E71, geen gescroll nodig.
[ Voor 31% gewijzigd door gertvdijk op 14-12-2008 16:03 ]
Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.
Verwijderd
Bij mij draait het ook goed, video krijg ik echter alleen via WLAN omdat Telfort Spot streams niet ondersteunt.Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 15:03:
[...]
Wel de juiste versie geinstalleerd? De NOS applicatie draait hier prima op de E71, geen gescroll nodig.
Zelf ben ik ook aan het kijken naar deze telefoon.
Nu kwam ik via Youtube deze video over de E71 tegen.
http://www.youtube.com/watch?v=gi1gHDa7-X0
Zijn er onder jullie mensen die zich in deze problematiek herkennen?
Ik heb nu een HTC Diamond en denk er na jaren aan om weer terug te gaan naar Nokia.
Hoe is de ontvangst van het toestel? De Diamond is ronduit slecht te noemen. (In mijn ogen bijna net zo slecht als de iPhone 3G.)
In een andere videoreview op Youtube sprak een man namelijk over het feit dat de E71 een paar minder signaalbalkjes heeft dan hij gewend was van andere toestellen.
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen...
Ik heb nu een HTC Diamond en denk er na jaren aan om weer terug te gaan naar Nokia.
Hoe is de ontvangst van het toestel? De Diamond is ronduit slecht te noemen. (In mijn ogen bijna net zo slecht als de iPhone 3G.)
In een andere videoreview op Youtube sprak een man namelijk over het feit dat de E71 een paar minder signaalbalkjes heeft dan hij gewend was van andere toestellen.
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen...
[ Voor 17% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 14-12-2008 21:56 . Reden: Toevoeging vraagom signaal. ]
Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)
Klopt, maar ik heb de interval voor mailcheck op 5 minuten staan. Maar toch weigert ie opnieuw te gaan verbinden. Als ik dan naar de e-mailapplicatie ga, krijg ik de vraag: "Verbinden met mailbox?"...gertvdijk schreef op zondag 14 december 2008 @ 16:00:
[...]
Of aan het netwerk. Als je hopt van de ene mast naar de andere en je krijgt een ander extern IP (gateway) dan gaat geen enkele IMAP server dat leuk vinden natuurlijk.
Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com
Verwijderd
Verroest, ik heb dat even geprobeerd en de mijne doet dat ook. Met die streepjes op het scherm, bedoel ik. De ontvangst is bijna overal gewoon goed (via Telfort) maar dat met die streepjes die vollopen als je 'm ondersteboven houdt, is erg raar.ReVolpe schreef op zondag 14 december 2008 @ 17:40:
De eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat ik nog nooit heb geprobeerd om met dat ding ondersteboven te bellen. Dat leidt denk ik tot merkwaardige gesprekken
Offtopic: binnenkort ontvang ik voor mijn vrouw een iPhone 3g, die ook via Telfort gaat bellen. Ik heb goede hoop dat dat ding het op dat netwerk het stukken beter gaat doen dan op dat van T-Mobile, waar ik na negen jaar gillend ben weggelopen omdat de ontvangst in mijn eigen wijk zo beroerd is.
Edit: met Phonetinfo heb ik nog even gekeken wat 'ie doet met de verbinding in verschillende standjes
Het is me ook opgevallen dat dat gedoe met die streepjes zich alleen lijkt voor te doen in het home screen.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2008 19:39 ]
Verwijderd
Hallo allemaal,
Ik heb sinds enkele dagen ook de nokia e71 in bezit. Heb me laten verleiden door het design en het qwerty toetsenbord. Alles bevalt en werkt prima. Echter bij inkomende push email (van Vodafone) hoor ik geen geluid. Alleen gaat er een lichtje knipperen. Toevallig werk ik in een telefoonwinkel en ik heb meerder klanten gehoord die dit zelfde probleem ondervinden.
Is hier een oplossing voor of licht dit aan de push email software van de provider?
Overigens vind ik het lederen hoesje voor 20 euries wel heel erg duur, op d2onderdelen.nl kun je ze kopen voor € 4,75 euro.
Ik heb sinds enkele dagen ook de nokia e71 in bezit. Heb me laten verleiden door het design en het qwerty toetsenbord. Alles bevalt en werkt prima. Echter bij inkomende push email (van Vodafone) hoor ik geen geluid. Alleen gaat er een lichtje knipperen. Toevallig werk ik in een telefoonwinkel en ik heb meerder klanten gehoord die dit zelfde probleem ondervinden.
Is hier een oplossing voor of licht dit aan de push email software van de provider?
Overigens vind ik het lederen hoesje voor 20 euries wel heel erg duur, op d2onderdelen.nl kun je ze kopen voor € 4,75 euro.
Het werkt niet anders dan bij andere telefoons, hoor. Zodra je je hand voor de antenne houdt absorbeert je hand die straling en is de ontvangststerkte logischerwijs minder. Bij UMTS is dat nog meer dan bij GSM (en in het bijzonder GSM900), omdat het GSM signaal een lagere frequentie heeft en het signaal daardoor makkelijker door materiaal en in het bijzonder water penetreert.ReVolpe schreef op zondag 14 december 2008 @ 17:40:
Bij de E71 zit de antenne duidelijk onderop de telefoon. Als je daar je hand voor houdt krijg je precies hetzelfde als bij een andere telefoon met je hand over de bovenkant. Ik denk dat Nokia zo het netto opgenomen zendvermogen in het hoofd in toom weet te houden. Die waarde die daarbij hoort heet de SAR waarde, meen ik, maar die is bij de E71 wel erg hoog.
En als ik bel houd ik juist mijn hand meer bij de bovenkant, om hem tegen mijn oor te drukken. Dat is juist funest voor de ontvangst van andere telefoons. Maar omdat men het dan niet ziet (scherm zit dan ook tegen het oor) wordt er dan niet over gezeurd.
Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.
Zojuist nog wat raars ontdekt. De muziekspeler haalt bij de audioopties 'aan' en 'uit' door elkaar
Stereoverbreding en 'Luidheid' zijn allebei juist uit als je ze op aan zet.
Daarnaast nog wat raars met het volume van de muziek als je een sms binnenkrijgt, die gaat dan maximaal...
De eerder genoemde corruptie op het standby scherm is over, na een herstart. Ik heb sterk het vermoeden dat het komt door die moduswissel.
Daarnaast nog wat raars met het volume van de muziek als je een sms binnenkrijgt, die gaat dan maximaal...
De eerder genoemde corruptie op het standby scherm is over, na een herstart. Ik heb sterk het vermoeden dat het komt door die moduswissel.
Verwijderd
Beste,
Al 3 maanden uiterst tevreden over mijn toestel !!
3 HTC toestellen gehad voordien -- veel te traag !!
oké, wat wil ik wel nog opgelost zien.
!! ik werk met mfe (dus agenda, taken etc. worden gesynch.) werkt perfect.
Maar hoe kan ik mijn afbeeldingen en bestanden (op micro sd kaart) synchroniseren met mijn pc ! en dan het liefst via draadloos netwerk van zodra ik thuis kom dat alles overgebracht wordt.
Een tweede vraag : Is het mogelijk om bv. een printer te installeren die op kantoor in netwerk staat en vanop de telefoon documenten afdrukken die of via gprs doorgestuurd worden of zodra ik het kantoor binnen kom afgedrukt worden via draadloos netwerk.
Iemand die mij kan, wil verder helpen.
mvg. bij voorbaat dank.
Styllo.
oké, wat wil ik wel nog opgelost zien.
!! ik werk met mfe (dus agenda, taken etc. worden gesynch.) werkt perfect.
Maar hoe kan ik mijn afbeeldingen en bestanden (op micro sd kaart) synchroniseren met mijn pc ! en dan het liefst via draadloos netwerk van zodra ik thuis kom dat alles overgebracht wordt.
Een tweede vraag : Is het mogelijk om bv. een printer te installeren die op kantoor in netwerk staat en vanop de telefoon documenten afdrukken die of via gprs doorgestuurd worden of zodra ik het kantoor binnen kom afgedrukt worden via draadloos netwerk.
mvg. bij voorbaat dank.
Styllo.
Verwijderd
Hallo allemaal,
ik wil graag mijn email van outlook op mijn e71, ik ben alles aan het doorzoeken,
maar niks werkt (heb vista dus activesync) werkt niet.
radeloos.......
al vast bedankt
ik wil graag mijn email van outlook op mijn e71, ik ben alles aan het doorzoeken,
radeloos.......
al vast bedankt
Verwijderd
Gewoon PC Suite installeren toch? Synct automatisch tussen foutlook, de nokia en als je je kwaad makt (zoals ik) ook nog met Google Calendar. Als je PC Suite niet op een cd hebt gekregen bij de telefoon, kun je 'm van de website van Nokia downloaden. Werkt als een droom.Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 10:44:
Hallo allemaal,
radeloos.......
al vast bedankt
Verwijderd
Mee eens!Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 09:10:
Beste,
Ik zou het geweldig vinden als de printer op mijn kantoor ineens zou gaan ratelen als ik het kantoor binnenloop. Maar is de techniek al zo ver dan? (En zou het geen zooitje worden, als van alles uit je binnenzak ineens naar een kantoorprinter wordt gezonden? smsjes, adressenbestanden, mailtjes, documenten, er zou aardig wat geprint kunnen worden ik zie het al voor meEen tweede vraag : Is het mogelijk om bv. een printer te installeren die op kantoor in netwerk staat en vanop de telefoon documenten afdrukken die of via gprs doorgestuurd worden of zodra ik het kantoor binnen kom afgedrukt worden via draadloos netwerk.
mvg. bij voorbaat dank.
Styllo.
Verwijderd
je synct contacts kalender en notes, maar geen mail .........Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 10:53:
[...]
Gewoon PC Suite installeren toch? Synct automatisch tussen foutlook, de nokia en als je je kwaad makt (zoals ik) ook nog met Google Calendar. Als je PC Suite niet op een cd hebt gekregen bij de telefoon, kun je 'm van de website van Nokia downloaden. Werkt als een droom.
mis ik iets?
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn e71. Heb de klantenservice van t mobile gebeld en kon hem omruilen in de T Mobile shop. Kom ik daar aan , zegt hij tegen mij ik ruil hier niet om. Ik zeg dan bel jij maar eens even op , want ik echt geen 30km rijden voor niks. Naar veel op en neer gebeld, is het netjes opgelost en morgen komen ze hem bij mij aan de deur omruilen. Dus toch top!!Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 20:32:
Hoi,
Sinds paar dagen ben ik eigenaar van dit toestel. Alles werkte goed tot ik mijn SIM-kaart in toestel stopte. Zodra ik SIM-kaart in toestel stopte kreeg ik foutmeldingen dat Geheugenkaart niet aangesloten is en wordt niet meer herkend. Op Internet hebben andere mensen ook dit probleem. Ik heb mijn toestel naar T-Mobile shop meegenomen maar ze zeggen dat toestel niet meer op voorraad is en ik moet gewoon wachten. Heeft iemand anders ook dit probleem gehad? Ik ben zeer ontevreden over de service van T-Mobile Shop en Klantenservice.
Groeten,
Xes
Nee dusDRvDijk schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 22:05:
[...]
Mijn oplossing was even te kijken naar de FAQ van het programma 'Mail for Exchange', te vinden op deze downloadpagina van Nokia. Daar staat in:
[...]
Ik denk dus dat het mogelijk moet zijn met dit programmatje, icm NuevaSync, je Google Calendar en Contacts te syncen.
[,,]
Andere ideeën voor het OTA synchroniseren van contacten met Google Gmail contacten (behalve GooSync, wat betaald is)?
Weet iemand hoe ik al mn gegevens van Ical (Macbook) kan synchroniseren met mn E71.
Kon nergens iets over vinden.
Nope. Ik heb alle varianten geprobeerd uit het filmpje en er varanderd niets aan mijn ontvangtst. Dus ok de ontvangst is super goed, of ik heb het probleem bij mijn toestel niet. Maar goed, het gaat erom dat de gesprek verloopt. Minder streepjes betekent niet dat een gesprek zou wegvallen oid., ala iPhone.ReVolpe schreef op zondag 14 december 2008 @ 17:40:
'Nokia' is erg variabel. Een N-serie is bijv. iets anders dan een of ander klassiek toestel of de E-series.Ik heb nu een HTC Diamond en denk er na jaren aan om weer terug te gaan naar Nokia.
Ik heb er geen problemen mee. Maar goed, ik heb ermee alleen gebeld met een Vodafone of KPN-kaartje, wat de sterkere providers zijn.Hoe is de ontvangst van het toestel? De Diamond is ronduit slecht te noemen. (In mijn ogen bijna net zo slecht als de iPhone 3G.)
Signaalontvangst is niet alleszeggend over de gesprekskwaliteit. Daarbij moet je niet vergeten dat toestellen uitgebreid getest worden, normaal gesproken. Zeker een toestel dat de zakelijke markt moet bedienen. Maar volgens mij is het belangrijkste dat je een degelijke provider hebt.In een andere videoreview op Youtube sprak een man namelijk over het feit dat de E71 een paar minder signaalbalkjes heeft dan hij gewend was van andere toestellen.
B.S.U.R.
Even de iSync plugin van Nokia installeren en dan gewoon een nieuwe sync aanmaken in iSync. Werkt hier uitstekend!seninha schreef op maandag 15 december 2008 @ 18:44:
Weet iemand hoe ik al mn gegevens van Ical (Macbook) kan synchroniseren met mn E71.
Zie http://europe.nokia.com/A4299040
Verwijderd
De zwarte versie komt eraan: http://www.e71blog.com/20...tted-at-nokia-world-2008/Apoca schreef op maandag 24 november 2008 @ 20:33:
[afbeelding]
Is een dergelijke zwarte versie ook in NL te krijgen of gaat het om een AT&T E71x only model? Moet zeggen de grey is ook mooi, maar zwart is beter

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2008 08:26 ]
KerelVerwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 21:43:
[...]
De zwarte versie komt eraan: http://www.e71blog.com/20...tted-at-nokia-world-2008/
[afbeelding]

Doe eens een verkleining, of ten minste thumbnails...
Wilde net zeggen, maar de info is nice
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
RaJitsu en anderen bedankt voor jullie input.
Ik heb hem maar besteld icm een 1jarig Telfort Abonnementje + Data.
Zeer waarschijnlijk zal ik mijn T-Mobile sim er in stoppen en de telfort sim thuis in een reserve toestel (Diamond) drukken.
Met abonnementkosten e.d. was ik tot nu toe goedkoper uit dan een toestel los kopen. (Dit laatste doe ik meestal).
Ik kan haast niet wachten totdat die binnen is. (Soort van kerstkadootje)
Ik heb hem maar besteld icm een 1jarig Telfort Abonnementje + Data.
Zeer waarschijnlijk zal ik mijn T-Mobile sim er in stoppen en de telfort sim thuis in een reserve toestel (Diamond) drukken.
Met abonnementkosten e.d. was ik tot nu toe goedkoper uit dan een toestel los kopen. (Dit laatste doe ik meestal).
Ik kan haast niet wachten totdat die binnen is. (Soort van kerstkadootje)
Thanks, gedownloaded en het werkt perfect.MacArnold schreef op maandag 15 december 2008 @ 20:08:
[...]
Even de iSync plugin van Nokia installeren en dan gewoon een nieuwe sync aanmaken in iSync. Werkt hier uitstekend!
Zie http://europe.nokia.com/A4299040
Ongelooflijk hoe alles zo makkelijk gaat vergeleken met Windows
Verwijderd
[/quote]
, nee nee t'is wel de bedoeling dat alleen dingen waarvoor je een opdracht heeft die moeten afgedrukt worden hé. Zou inderdaad ander een mooie boel worden.
Ze moeten gewoon in een wachtrij geplaatst worden, of nog beter via 3g direct doorgestuurd worden.
[...]
Ik zou het geweldig vinden als de printer op mijn kantoor ineens zou gaan ratelen als ik het kantoor binnenloop. Maar is de techniek al zo ver dan? (En zou het geen zooitje worden, als van alles uit je binnenzak ineens naar een kantoorprinter wordt gezonden? smsjes, adressenbestanden, mailtjes, documenten, er zou aardig wat geprint kunnen worden ik zie het al voor me)
Ze moeten gewoon in een wachtrij geplaatst worden, of nog beter via 3g direct doorgestuurd worden.
Ik krijg in MfE ook vaak systeemfout, meestal bij de calendar-items. Dat kan ik oplossen door een full resync te doen (server overschrijft dan alles). Maar voor contact-items (die ik overigens niet mee sync), lijkt me dat wat tricky'er (aangezien die meestal wel op je telefoon bestaan en niet in je Outlook).DRvDijk schreef op maandag 15 december 2008 @ 17:56:
[...]
Nee dusMfE synchroniseert de calendar perfect, maar contacts absoluut niet, hij levert continu een "Systeemfout" op m'n Nokia E50 (HTC touch diamond nog in reparatie, pas daarná een E71 bestellen). Weird!
Andere ideeën voor het OTA synchroniseren van contacten met Google Gmail contacten (behalve GooSync, wat betaald is)?
Iemand toevallig nog antwoord op deze 2 vragen van mij:
enHelsie schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 15:47:
[...]
Heeft iemand die specifieke van Nokia al geprobeerd? En evt een ander merk 16GB microSD?
Want ik wil graag een 16GB kaartje, maar ik zie ze nog nergens...
Helsie schreef op zondag 14 december 2008 @ 15:59:
[...]
Bij zoeken naar reacties over Psiloc Connect (trial doet het helaas bij mij niet, moet meteen kopen), zie ik berichten dat het tooltje niet goed terugschakelt naar Wifi wanneer eenmaal UMTS is gekozen. Klopt dat?
[ Voor 30% gewijzigd door Helsie op 16-12-2008 07:25 ]
Verwijderd
Ja sorryHyperBart schreef op maandag 15 december 2008 @ 22:07:
[...]
Kerel![]()
Doe eens een verkleining, of ten minste thumbnails...

Ben wel eens benieuwd wanneer deze in de (web)winkel ligt.
Nog even een vraagje, kon het niet in de manual vinden. Is het mogelijk de toetsenbordinstelling te veranderen? Ik kan een azerty E71 kopen, maar ik prefereer de qwerty layout.
Geen probleem, ik koop wel een los qwerty keyboard, maar zou graag zeker weten of ik de layout kan wijzigen dan.
Geen probleem, ik koop wel een los qwerty keyboard, maar zou graag zeker weten of ik de layout kan wijzigen dan.
ik heb nergens instellingen daarvoor gezien, of het zo d.m.v. landkiezen moeten gebeuren maar ik vrees dat het in de firmware zit.ScSi schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 10:43:
Nog even een vraagje, kon het niet in de manual vinden. Is het mogelijk de toetsenbordinstelling te veranderen? Ik kan een azerty E71 kopen, maar ik prefereer de qwerty layout.
Verwijderd
heb ik alles werkend, lekker soepel ect ect kom ik hier achter.
grr zit ik dan met mijn 6 mail adressen.
Tazzios, ben er inderdaad net achter dat het hem in de firmware zit.Door de productcode te veranderen kan je eventueel een andere firmware erin flashen..Tazzios schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 12:17:
[...]
ik heb nergens instellingen daarvoor gezien, of het zo d.m.v. landkiezen moeten gebeuren maar ik vrees dat het in de firmware zit.
Nog even een update! Vanmorgen was de man van T mobile hier en die gaf me een e71 die helemaal gekrast was, ik zei neem hem maar lekker weer mee! Ik ga toch geen nieuwe telefoon van 8 dagen oud ruilen tegen een tweedehands gekrast ding. Ik moest maar bellen. Nu moet ik de telefoon terug sturen en dan wordt mijn abbo opgeheven en dan moet ik weer een nieuwe afsluiten en dan krijg ik een nieuwe e71. Waarom geven ze me niet meteen een nieuwe, want ik denk er toch zwaar over om naar een andere provider te gaan.A-team schreef op maandag 15 december 2008 @ 11:48:
[...]
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn e71. Heb de klantenservice van t mobile gebeld en kon hem omruilen in de T Mobile shop. Kom ik daar aan , zegt hij tegen mij ik ruil hier niet om. Ik zeg dan bel jij maar eens even op , want ik echt geen 30km rijden voor niks. Naar veel op en neer gebeld, is het netjes opgelost en morgen komen ze hem bij mij aan de deur omruilen. Dus toch top!!
Zou ik zeker doen, wat een achtelijke service zeg! Daarnaast heeft Vodafone ook sneller internet 
Maar back on topic, ik ben met Soocial.com bezig geweest voor de synchronisatie van contacten, maar helaas, op e50 werkt da u niet. Op een e71 misschien wel. Nuevasync is perfect voor agenda. Dit alles icm Google dus.
Maar back on topic, ik ben met Soocial.com bezig geweest voor de synchronisatie van contacten, maar helaas, op e50 werkt da u niet. Op een e71 misschien wel. Nuevasync is perfect voor agenda. Dit alles icm Google dus.
"maar 3 pop3 accounts"...Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 12:46:
is het maar mogelijk om 3 pop clients op je e71 te hebben?
for some reason, laat hij niet toe dat ik er nog een toevoeg,
heb ik alles werkend, lekker soepel ect ect kom ik hier achter.
grr zit ik dan met mijn 6 mail adressen.
Er is zeg maar een balans tussen wat voor een doorsnee gebruiker volstaat en wat jouw specifieke situatie geldt.
Verwijderd
Heb sinds kort Garmin XT op mijn E71 staan, en mijn grootste klacht zijn de details, of liever gezegd het ontbreken daarvan, op de kaart. Een weg met een paar behoorlijke slingers wordt op de kaart als een rechte streep getrokken. Waar ik TomTom nog wel eens gebruikte als het potdicht van de mist was kan je dit met Garmin niet doen. Herkent iemand zich hierin?
neem navigon of sygicVerwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 18:45:
Heb sinds kort Garmin XT op mijn E71 staan, en mijn grootste klacht zijn de details, of liever gezegd het ontbreken daarvan, op de kaart. Een weg met een paar behoorlijke slingers wordt op de kaart als een rechte streep getrokken. Waar ik TomTom nog wel eens gebruikte als het potdicht van de mist was kan je dit met Garmin niet doen. Herkent iemand zich hierin?
Firefox - Iphone
hoi,Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 08:48:
[...]
Ja sorryik zat even op mijn laptop te interneppen en had dus geen tools bij de hand. Img is gewijzigd.
Ben wel eens benieuwd wanneer deze in de (web)winkel ligt.
Ik laat alles via Wifi en mail to exchange synchroniseren. Werkt nu 3 weken perfect. Inclusief agenda taken en contactpersonen. (1150 stuks)
Voor synchroniseren van bestanden gebruik ik een bluetooth met active sync. Kun je mappen aangeven welke gedeeld moeten worden nadeel is dat de bluetooth alleen werkt als ik kantoor binnen kom lopen.
Maar dat is ook het punt waar ik de bestanden wil delen.
Thuis kun je dezelfde situatie maken met bluetooth.
Ben nog aan het testen met printen via de e71, er zit wel een mogelijkheid op, evenals de vpn verbinding. Deze krijg ik niet aan de praat met onze cisco router.
Verwijderd
Had toevallig gisteren een testversie gedownload van de website van Navigon maar die heeft grote moeite om te installeren. De data kopieeren naar de SD-kaart is geen probleem, maar bij de installatie loopt hij volledig vast. Zal het nog eens testen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2008 21:46 ]
Verwijderd
Er zit een optie in om 'offroad' te rijden. Die moet je uitzetten.Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 18:45:
Op het Nokia forum heb ik bovendien gelezen dat de Garmin navigatiesoftware de batterij van de E71 leeg trekt.
Dit komt door een bestandje dat opstart bij het aanzetten / plaatsen SD en starten van Garmin XT software.
Door toedoen van dit bestandje gaat de batterij tot wel 3x korter mee. (1 dag ipv 3)
Dit komt door een bestandje dat opstart bij het aanzetten / plaatsen SD en starten van Garmin XT software.
Door toedoen van dit bestandje gaat de batterij tot wel 3x korter mee. (1 dag ipv 3)
Verwijderd
Tip: Ik heb bij de Action een autoladertje gekocht voor 98 cent. Werkt perfect! Een aanrader!
Verwijderd
Offtopic: Ze hebben allemaal wel wat. T-Mobile geeft in mijn wijk een baggerverbinding, daarom mocht ik er vervroegd weg. Nu heb ik Telfort wat redelijk goed gaat, maar streaming audio en video mag weer niet. Voorts heeft Vodafone onlangs rare dingen gedaan met zijn mobiele internetverbinding (eerst snelheid omlaag kukelen en nadat honderden abonnees wegliepen, weer snel omhoogkrikken) en KPN is duur en geeft maar internet van 128 kbps, dus een digitaal modderpaadje ipv snelweg.A-team schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 16:58:
[...]
Nog even een update! Vanmorgen was de man van T mobile hier en die gaf me een e71 die helemaal gekrast was, ik zei neem hem maar lekker weer mee! Ik ga toch geen nieuwe telefoon van 8 dagen oud ruilen tegen een tweedehands gekrast ding. Ik moest maar bellen. Nu moet ik de telefoon terug sturen en dan wordt mijn abbo opgeheven en dan moet ik weer een nieuwe afsluiten en dan krijg ik een nieuwe e71. Waarom geven ze me niet meteen een nieuwe, want ik denk er toch zwaar over om naar een andere provider te gaan.
Voor mij is het Telfort geworden. Lichtelijk duurder dan T-Mobile maar voor gebruik met de Nokia 71 doorgaans goed. Streamen doen we dan wel thuis via WLAN ofzo...
Verwijderd
Ja ik begrijp dat er verschillende specifieke situaties zijn, maar een business phone moet er toch wel rekening mee houden dat er meerdere email boxen op geinstallt moeten kunnen wordenHelsie schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 18:44:
[...]
"maar 3 pop3 accounts"...
Er is zeg maar een balans tussen wat voor een doorsnee gebruiker volstaat en wat jouw specifieke situatie geldt.
1.) persoonlijke mail
2.) Internet Mail
3.) Directe Werk mail
4.) gedeelde werk mail
en dan heb ik echt de basis naar mijn idee
dan komen je "oude" accounts met sentimentele waarde nog en je "troep" mail boxen
of ben ik de enige die zo werkt?
Ik heb wel ooit zo gewerkt.Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 09:02:
[...]of ben ik de enige die zo werkt?
Nu heb ik mijn zakelijke mail en mijn persoonlijke mail.
Zakelijk kan ik "alles".
Troepmail ken ik niet meer. Ik gebruik aliassen voor registraties op websites.
Mocht er ooit spam op binnenkomen dan weet ik de bron van het lek en verwijder ik het alias.
Ik weet alleen niet helemaal wat je met internet mail bedoelt.
Verwijderd
hoi,
Ik laat alles via Wifi en mail to exchange synchroniseren. Werkt nu 3 weken perfect. Inclusief agenda taken en contactpersonen. (1150 stuks)
Voor synchroniseren van bestanden gebruik ik een bluetooth met active sync. Kun je mappen aangeven welke gedeeld moeten worden nadeel is dat de bluetooth alleen werkt als ik kantoor binnen kom lopen.
Ben nog aan het testen met printen via de e71, er zit wel een mogelijkheid op, evenals de vpn verbinding. Deze krijg ik niet aan de praat met onze cisco router.
[/quote][/quote]
Das net wat ik ook zou willen, maar ik sync. via MFE en heb ergens gelezen dat je dan active sync. niet meer mag gebruiken. Omdat het dan met agenda etc. zou kunnen foutlopen. al wil ik wel mijn foto's etc. sync.
En ook het printen als je daar iets meer van weet hoor ik het graag !!
[quote]
[/quote][/quote]
Das net wat ik ook zou willen, maar ik sync. via MFE en heb ergens gelezen dat je dan active sync. niet meer mag gebruiken. Omdat het dan met agenda etc. zou kunnen foutlopen. al wil ik wel mijn foto's etc. sync.
[quote]
Verwijderd
Een freemail.com account of iets dergelijk, je hebt wel gelijk. Je kan best met 2 of 3 email accounts leven. Maar dan nog vind ik het een downside. mijn werk is voor 90% rond mailen en voor mij is het nogal belangrijk om makkelijk verschillende id's aan te nemen. En dat is dan wel onmogelijk op de e71.ReVolpe schreef op woensdag 17 december 2008 @ 09:23:
Ik weet alleen niet helemaal wat je met internet mail bedoelt.
wat is Internet Mail volgens jou?Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 09:02:
1.) persoonlijke mail
2.) Internet Mail
3.) Directe Werk mail
4.) gedeelde werk mail
"Gedeelde werk mail"

Net als bij je "gedeelde werk mail", daarvoor zijn oplossingen die veel eleganter werken: fetchmail. Haalt e-mail van 101 accounts binnen in 1 mailbox.Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 09:02:
dan komen je "oude" accounts met sentimentele waarde nog en je "troep" mail boxen
of ben ik de enige die zo werkt?
Dus als "shared folders" en fetchmail niet voor je beschikbaar zijn moet je je sysadmin schoppen.
[ Voor 6% gewijzigd door gertvdijk op 17-12-2008 12:36 ]
Hey mensen trieste mededeling voor de gebruikers van Nokia Mail:
ik ontving vandaag bericht dat hiervoor binnenkort betaald moet gaan worden! ben zelf dus weer overgestapt naar de ingebouwde client en die voldoet eigenlijk ook prima.
één vraagje; weet iemand hoe je het piepje dat je aan het begin v.e. gespek hoort als er een data-verbinding is, kan uitzetten? Dit is nogal irritant en hard, en met email syncen op de achtergrond komt het nogal eens voor dat je net belt tijdens een data-sessie. Who can help me out ?
ik ontving vandaag bericht dat hiervoor binnenkort betaald moet gaan worden! ben zelf dus weer overgestapt naar de ingebouwde client en die voldoet eigenlijk ook prima.
één vraagje; weet iemand hoe je het piepje dat je aan het begin v.e. gespek hoort als er een data-verbinding is, kan uitzetten? Dit is nogal irritant en hard, en met email syncen op de achtergrond komt het nogal eens voor dat je net belt tijdens een data-sessie. Who can help me out ?
youtube.com/@hisrep
Verwijderd
Hallo,
Weet iemand een mogelijkheid om de toetsenbordblokkade tegen te gaan of automatisch op te heffen als de e71 zich koppelt aan mijn Bluetooth carkit. Is hier een progje voor of kan ik dit aanpassen in een profiel?
Alvast bedankt!
Weet iemand een mogelijkheid om de toetsenbordblokkade tegen te gaan of automatisch op te heffen als de e71 zich koppelt aan mijn Bluetooth carkit. Is hier een progje voor of kan ik dit aanpassen in een profiel?
Alvast bedankt!
ik gebruik als ik op Schiphol ben wel eens Joikuspot light om mn e71 een wifi access point te laten worden en zo met mn mac te kunnen interwebben. Dat werkt best goed... voor 10 tot 30 seconden.
Dan stopt joikuspot, sluit ie de aangemaakte verbinding weer af en dat is jammer.
Iemand een idee wat het kan zijn? Heb een vodafone internet ding erop dus dat zou moeten werken.
Dan stopt joikuspot, sluit ie de aangemaakte verbinding weer af en dat is jammer.
Iemand een idee wat het kan zijn? Heb een vodafone internet ding erop dus dat zou moeten werken.
oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook
Hehe, dat klinkt mysterieus, 'makkelijk verschillende id's aannemen'.Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 10:01:
[...]
Een freemail.com account of iets dergelijk, je hebt wel gelijk. Je kan best met 2 of 3 email accounts leven. Maar dan nog vind ik het een downside. mijn werk is voor 90% rond mailen en voor mij is het nogal belangrijk om makkelijk verschillende id's aan te nemen. En dat is dan wel onmogelijk op de e71.
Als je zoveel mailt, kun je beter een compact notebookje (EeePC? oid) en dan daarmee mailen. Kun je gewoon Outlook gebruiken en zoveel mailboxen doen als je wilt.
offtopic:
Mijn eigen mailbox layout:
- 1 werk mail account (Exchange) -> haal ik op @ E71
- 1 persoonlijk gmail account op basis van nickname -> haal ik op @ E71
- 1 persoonlijk gmail account op basis van echte naam, waarbij alles uit deze box naar de nickname box wordt geforward. Die paar keer dat ik op de echte naam iets krijg dat ik moet antwoorden, is het vooral handig om snel te zien dát er iets is, en bij het antwoorden log ik effe in op Gmail (nickname box) en kan ik uit meerdere 'from' adressen kiezen.
Om in gmail mijn mail gescheiden te houden tussen de 2 boxen maak ik gebruik van Gmail labels die toegepast worden zodra de email overgeheveld wordt. Tevens werkt de Gmail spam filtering gewoon prima op deze wijze.
Mijn eigen mailbox layout:
- 1 werk mail account (Exchange) -> haal ik op @ E71
- 1 persoonlijk gmail account op basis van nickname -> haal ik op @ E71
- 1 persoonlijk gmail account op basis van echte naam, waarbij alles uit deze box naar de nickname box wordt geforward. Die paar keer dat ik op de echte naam iets krijg dat ik moet antwoorden, is het vooral handig om snel te zien dát er iets is, en bij het antwoorden log ik effe in op Gmail (nickname box) en kan ik uit meerdere 'from' adressen kiezen.
Om in gmail mijn mail gescheiden te houden tussen de 2 boxen maak ik gebruik van Gmail labels die toegepast worden zodra de email overgeheveld wordt. Tevens werkt de Gmail spam filtering gewoon prima op deze wijze.
Verwijderd
Ja ik heb z'n klein laptopje en dat werkt wel ect ect, maar om eerlijk te zijn vind ik het nog steeds te groot om mee rond te lopen. Ik moet voor mijn werk eigenlijk 99% van de tijd online zijn op bepaalde tijden, en vooral rond deze dagen is het erg handig als je de mails gewoon in je binnen zak ontvangt, omdat ik ook geen zin heb om continue met z'n laptopje rond te waggelen. deze phone doet eigenlijk alles wat ik wil en is 100% geschikt, alleen de limit op de mail-boxen is in mijn oogpunt een nadeel.Helsie schreef op woensdag 17 december 2008 @ 23:55:
[...]
Hehe, dat klinkt mysterieus, 'makkelijk verschillende id's aannemen'.
Als je zoveel mailt, kun je beter een compact notebookje (EeePC? oid) en dan daarmee mailen. Kun je gewoon Outlook gebruiken en zoveel mailboxen doen als je wilt.
en helaas hebben we geen system manager omdat we met 2 man op kantoor zitten en 3 pc hebben (buiten de laptops (2 pc's + 1 pc die we gebruiken als "server") heel erg basic dus maar precies wat we willen omdat we dit allemaal "zelf" kunnen en nooit geen problemen hebben. (hiervoor hadden we een heel gedoe met exchange servers lokale mail troep ect ect en dat werd bij gehouden door een professioneel bedrijf maar het werkte nooit) maar ik ben al aan het kijken met doorsturen aliassen ect ect.
ik kom er wel,
en nee is niks mysterieus hoor
Waarom gebruik je niet gewoon het nieuwe Nokia Messaging:Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 09:06:
[...]
Ja ik heb z'n klein laptopje en dat werkt wel ect ect, maar om eerlijk te zijn vind ik het nog steeds te groot om mee rond te lopen. Ik moet voor mijn werk eigenlijk 99% van de tijd online zijn op bepaalde tijden, en vooral rond deze dagen is het erg handig als je de mails gewoon in je binnen zak ontvangt, omdat ik ook geen zin heb om continue met z'n laptopje rond te waggelen. deze phone doet eigenlijk alles wat ik wil en is 100% geschikt, alleen de limit op de mail-boxen is in mijn oogpunt een nadeel.
en helaas hebben we geen system manager omdat we met 2 man op kantoor zitten en 3 pc hebben (buiten de laptops (2 pc's + 1 pc die we gebruiken als "server") heel erg basic dus maar precies wat we willen omdat we dit allemaal "zelf" kunnen en nooit geen problemen hebben. (hiervoor hadden we een heel gedoe met exchange servers lokale mail troep ect ect en dat werd bij gehouden door een professioneel bedrijf maar het werkte nooit) maar ik ben al aan het kijken met doorsturen aliassen ect ect.
ik kom er wel,
en nee is niks mysterieus hoorik moet alleen voor verschillende activiteiten verschillende mail id's gebruiken.
http://email.nokia.com
Max 10 mailboxen.
Omdat daar binnenkort waarschijnlijk voor betaald moet worden:Schrijver schreef op donderdag 18 december 2008 @ 09:19:
[...]
Waarom gebruik je niet gewoon het nieuwe Nokia Messaging:
Max 10 mailboxen.
Ik heb zelf mijn werk mail en privé gmail. Ik heb niet meer onderscheid nodig. Of zakelijk, of niet. Alle mailboxen die zakelijk zijn forward ik naar die zakelijke mail, alle andere naar mn gmail. Daar staat nu een account of 8 in te fechten continu (mailboxen van oude providers, gratis dingen, etc etc). Uiteindelijk dus maar 2 mailboxen.HetWonder schreef op woensdag 17 december 2008 @ 16:52:
Hey mensen trieste mededeling voor de gebruikers van Nokia Mail:
[...]
Toch vind ik het raar dat je niet méér mailboxen op een telefoon kan hebben! Er zijn echt wel situaties waar mensen daar behoefte aan hebben.
Verwijderd
Er is altijd wel iemand, die het makkelijker doet.Schrijver schreef op donderdag 18 december 2008 @ 09:19:
[...]
Waarom gebruik je niet gewoon het nieuwe Nokia Messaging:
Max 10 mailboxen.
dank, ik ben er mee bezig.
*waarom heb ik dit niet eerder gevonden? ik heb echt gezocht, ligt het aan mij of is de site van nokia niet echt geoptimaliseerd om te vinden wat je zoekt, en moet je weten waar je naar zoekt voor je het kan vinden?
Nokia Messaging is net nieuw en was alleen via hun beta site beschikbaar.Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 09:35:
[...]
Er is altijd wel iemand, die het makkelijker doet.
dank, ik ben er mee bezig.
*waarom heb ik dit niet eerder gevonden? ik heb echt gezocht, ligt het aan mij of is de site van nokia niet echt geoptimaliseerd om te vinden wat je zoekt, en moet je weten waar je naar zoekt voor je het kan vinden?
Het mooie van deze app is dat hun server al het werk doet, dus bv 10 mailboxen bijwerken en dat jij slechts 1 verbinding naar je Nokia nodig hebt. scheeld enorm veel batterij verbruik.
Profimail kan ook heel veel mailboxen verwerken maar werkt niet via een server dus moet je telefoon zelf al het werk doen en verbruikt dus veel meer data en batterij.
De laatste versie is behoorlijk vlot op de E71 en ziet er overzichtelijk uit. Binnenkort komt er ook HTML support wat ze in deze versie tijdelijk hebben uitgeschakeld omdat dat nog niet naar behoren werkte.
Ik zou er best een klein bedrag voor over hebben.
Waarom gebruik je niet Bluetooth of de datakabel? Werkt bij mij altijd een stuk fijner dan Joiku.NiTiN schreef op woensdag 17 december 2008 @ 23:43:
ik gebruik als ik op Schiphol ben wel eens Joikuspot light om mn e71 een wifi access point te laten worden en zo met mn mac te kunnen interwebben. Dat werkt best goed... voor 10 tot 30 seconden.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
[quote]
[/quote]
Dat klopt maar je kan aangeven bij active sync en MFE wat je wilt sync. Dus bij MFE agenda, taken en contactpersonen en bij active sync alleen bestanden.
[quote]
[/quote]
Dat klopt maar je kan aangeven bij active sync en MFE wat je wilt sync. Dus bij MFE agenda, taken en contactpersonen en bij active sync alleen bestanden.
wat een f*kking fijn apparaat! Straks meer eerst veilig thuiskomen (op fiets).
Unsigned sis bestanden? Ik heb ze (nog) niet, maar volgens mij zit er in deze nieuwe firmware gewoon een optie voor in het menu? Menu > Tools > Settings > Applications > App. Manager > Software installation > All (ipv Signed only). Crap, da's waarschijnlijk voor themes only.
Unsigned sis bestanden? Ik heb ze (nog) niet, maar volgens mij zit er in deze nieuwe firmware gewoon een optie voor in het menu? Menu > Tools > Settings > Applications > App. Manager > Software installation > All (ipv Signed only). Crap, da's waarschijnlijk voor themes only.
[ Voor 73% gewijzigd door DRvDijk op 19-12-2008 10:31 ]
Wat ik heel irritant vind is dat er een popup verschijnt als de accu geladen wordt en geladen is. Kan dit UIT?
Wat er namelijk gebeurd als ik via BT gekoppeld heb aan mijn parrot en de telefoon staat in de lader in de auto dat bij een bij volle accu de popup om de zo veel tijd meld 'accu wordt geladen' en dan weer 'accu is vol' en zo verder. En elke keer als die popup verschijnt gaat de mute even aan
Dus blijft de grote vraag kan dit uit.......
Wat er namelijk gebeurd als ik via BT gekoppeld heb aan mijn parrot en de telefoon staat in de lader in de auto dat bij een bij volle accu de popup om de zo veel tijd meld 'accu wordt geladen' en dan weer 'accu is vol' en zo verder. En elke keer als die popup verschijnt gaat de mute even aan
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Vzviw kan je niet het specifieke geluidje bij acculading uitzetten, maar moet je daarvoor alle info geluiden uitzetten in het profiel. Ik zou dan ook een apart "BT carkit" profiel maken.JoepW schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 07:09:
Kan iemand mij misschien helpen? 
Ik heb de E-mail app van Nokia op me E71, werkt perfect, alles via Imap naar me telefoon.
Daarnaast laat ik Nokia P.C Suite met Outlook Syncen zodat me taken, agenda, etc worden overgeplaats.
Alleen worden de e-mails die ik op me telefoon ontvang niet gesynced met outlook.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Ik kan gewoon zenden en ontvangen met Outlook maar wil echt alleen me e-mails syncen via me E71 aangezien ik meer weg ben van me p.c. ( Dus dat de e-mails die ik op me telefoon heb, belanden in de mappen van Outlook.
)
Thanks!
Ik heb de E-mail app van Nokia op me E71, werkt perfect, alles via Imap naar me telefoon.
Daarnaast laat ik Nokia P.C Suite met Outlook Syncen zodat me taken, agenda, etc worden overgeplaats.
Alleen worden de e-mails die ik op me telefoon ontvang niet gesynced met outlook.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Ik kan gewoon zenden en ontvangen met Outlook maar wil echt alleen me e-mails syncen via me E71 aangezien ik meer weg ben van me p.c. ( Dus dat de e-mails die ik op me telefoon heb, belanden in de mappen van Outlook.
Thanks!
Life is complicated
En een mooie tip voor de liefhebbers... Vers van de pers! Sinds kort is vanaf de website van uitzendinggemist een mobiele app te downloaden vanwaar alles mobiel te downloaden is. ofwel DWDD, man bijt hond, paul de leeuw en de lama's in de trein.
Maar das nog niet alles ook NOS mobiel inclusief Journaal24 en Politiek24 zit in deze app ingebouwd! Daarnaast is de app direct ondersteund voor de E71 wat nog niet het geval was voor NOS Mobiel.
Driedubbel voordeel dus! Tip voor de startpost?
Maar das nog niet alles ook NOS mobiel inclusief Journaal24 en Politiek24 zit in deze app ingebouwd! Daarnaast is de app direct ondersteund voor de E71 wat nog niet het geval was voor NOS Mobiel.
youtube.com/@hisrep
En dan hebben ze van de NOS Mobiel app ook nog eens een 3FM Serious Request variant gebouwd waarmee je live kunt kijken en luisteren + nieuws items kunt lezen. Goed bezig daarHetWonder schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 00:14:
En een mooie tip voor de liefhebbers... Vers van de pers! Sinds kort is vanaf de website van uitzendinggemist een mobiele app te downloaden vanwaar alles mobiel te downloaden is. ofwel DWDD, man bijt hond, paul de leeuw en de lama's in de trein.
Helaas is dat niet het geval. De popup maakt niet eens geluid en toch blijft de Parrot mute inschakelengertvdijk schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 13:08:
[...]
Vzviw kan je niet het specifieke geluidje bij acculading uitzetten, maar moet je daarvoor alle info geluiden uitzetten in het profiel. Ik zou dan ook een apart "BT carkit" profiel maken.
Iemand anders een tip?
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
iemand een idee?
weekend warrior schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 17:11:
ik beschik over softwareversie 100.07.76, zowel met de nokia opdate tool als via de website zegt hij dat mijn software up to date is. hoe is dit mogelijk en valt dit op te lossen?
Zojuist heb ik weer eens wat briljants ontdekt om mobiel te internetten met je laptop (Ubuntu Intrepid, 8.10) waarbij je je Nokia E71 via USB gebruikt als modem.
Verbind je E71 via USB in de PC Suite mode. *Niet* in de "Verbind PC met internet" mode!
Voeg bij je netwerken een Mobiel breedband aanbieder toe: in mijn geval Netherlands/Telfort. Vervolgens kan je internetten door de verbinding te activeren (links-klikken op het netwerkicoon in het panel). Het wachtwoord voor Telfort is 'wachtwoord'. Briljant gekozen wachtwoord...
Je vindt howto's voor Bluetooth her en der, maar ik wilde via USB. Het probleem met de telefoon is dat je een virtuele CD-ROM met Windows software op je pc krijgt als je kiest voor de optie om je PC met het internet te verbinden, in plaats van een modem device die je wel krijgt in PC Suite mode.
Verbind je E71 via USB in de PC Suite mode. *Niet* in de "Verbind PC met internet" mode!

Voeg bij je netwerken een Mobiel breedband aanbieder toe: in mijn geval Netherlands/Telfort. Vervolgens kan je internetten door de verbinding te activeren (links-klikken op het netwerkicoon in het panel). Het wachtwoord voor Telfort is 'wachtwoord'. Briljant gekozen wachtwoord...
Je vindt howto's voor Bluetooth her en der, maar ik wilde via USB. Het probleem met de telefoon is dat je een virtuele CD-ROM met Windows software op je pc krijgt als je kiest voor de optie om je PC met het internet te verbinden, in plaats van een modem device die je wel krijgt in PC Suite mode.
[ Voor 22% gewijzigd door gertvdijk op 21-12-2008 01:13 ]
vraagje,
bij mij valt NOS mobiel en ook de nieuwere variant Uitzendinggemist Mobiel na pakweg 15 minuten uit en valt tegelijkertijd de WLAN verbinding uit. Dit was bij NOS mobiel nog niet zo'n ramp omdat het journaal toch constant doorstreamt en je 30 sec later weer online bent, maar bij uitzendinggemist begint de hele uitzending weer van voren af aan en kan je niet skippen. Ik kom dus niet verder dan de eerste 20 minuten v.e. programma.
Is er iemand die hier ook last van heeft of een oplossing voor weet?
bij mij valt NOS mobiel en ook de nieuwere variant Uitzendinggemist Mobiel na pakweg 15 minuten uit en valt tegelijkertijd de WLAN verbinding uit. Dit was bij NOS mobiel nog niet zo'n ramp omdat het journaal toch constant doorstreamt en je 30 sec later weer online bent, maar bij uitzendinggemist begint de hele uitzending weer van voren af aan en kan je niet skippen. Ik kom dus niet verder dan de eerste 20 minuten v.e. programma.
youtube.com/@hisrep
Ik heb precies hetzelfde. Bij mij is het overigens 16 minuut en een paar seconden. Je kan er zowat de klok op gelijkzetten. Ik ben er nog niet over uit of het een NOS applicatie probleem is of van de telefoon. De NOS applicatie sluit wel gelijk helemaal af en de WLAN verbinding ligt ook gelijk op z'n gat.HetWonder schreef op zondag 21 december 2008 @ 20:31:
vraagje,
Nog even een tip die ik eerder in het topic tegenkwam: Brando heeft momenteel geen verzendkosten voor (degelijke) screenprotectors. Ik heb er net 1 besteld voor $7 dollar (omgerekend 5 euro). Bij PDAshop in Nederland kosten die dingen 19,95 (voor een stukje plastic) + verzenden. Zal wel iets langer duren omdat het uit HongKong moet komen en het kerst is, maar aangezien ik er voor meerdere telefoons heb besteld scheelt het behoorlijk wat geld. Bedankt aan degene die zei dat Brando momenteel geen verzendkosten rekende. Ben meteen even gaan zoeken.
Verder ben ik nu ook aan het spelen geweest met Garmin + Energy Profiler maar ik zie kleine verschillen in het gebruik als ik TSRautostart uit of aan heb.
Verse startup:
Backlight aan: 0,21
Backlight uit: 0,10
Standby: 0,08
Garmin aangehad en daarna uit
Backlight aan: 0,20
Backlight uit: 0,14
Standby: 0,09
TSRautostart gesloten:
Backlight uit: 0,13
Standby: 0,07
Ik vind het hele kleine verschillen waarbij mijn metingen ook nauwelijks nauwkeurig zijn te noemen... Ik zie het wel, ik hoop dat Garmin een beetje te pruimen is (altijd TomTom gewend geweest)..
Verder ben ik nu ook aan het spelen geweest met Garmin + Energy Profiler maar ik zie kleine verschillen in het gebruik als ik TSRautostart uit of aan heb.
Verse startup:
Backlight aan: 0,21
Backlight uit: 0,10
Standby: 0,08
Garmin aangehad en daarna uit
Backlight uit: 0,14
Standby: 0,09
TSRautostart gesloten:
Backlight uit: 0,13
Standby: 0,07
Ik vind het hele kleine verschillen waarbij mijn metingen ook nauwelijks nauwkeurig zijn te noemen... Ik zie het wel, ik hoop dat Garmin een beetje te pruimen is (altijd TomTom gewend geweest)..
Ik heb mijn E71 een tijdje niet gebruikt en dus heeft hij uit in de doos gelegen. Nu wel weer. Alleen word ik niet goed van de interne GPS. Ben al 15 minuten bezig en krijg helemaal geen fix. Ik heb hem maar eens buiten op tafel gelegd. Da's toch niet normaal? Heb zowel Nokia Maps als Sygic v7.7 geprobeerd. Draai nog steeds de eerste firmware 100.xxx nogwat. Iemand vergelijkbare issues ooit gehad? Voorheen veel minder problemen. Ik gebruik de phone in offline mode, dus zonder simkaart.
[ Voor 6% gewijzigd door Pe Nis op 22-12-2008 11:52 ]
Gewoon even je instellingen controleren.Pe Nis schreef op maandag 22 december 2008 @ 11:47:
Ik heb mijn E71 een tijdje niet gebruikt en dus heeft hij uit in de doos gelegen. Nu wel weer. Alleen word ik niet goed van de interne GPS. Ben al 15 minuten bezig en krijg helemaal geen fix. Ik heb hem maar eens buiten op tafel gelegd. Da's toch niet normaal? Heb zowel Nokia Maps als Sygic v7.7 geprobeerd. Draai nog steeds de eerste firmware 100.xxx nogwat. Iemand vergelijkbare issues ooit gehad? Voorheen veel minder problemen.
Instrumenten -> Instellingen -> Algemeen -> Positie bepaling
hierna bij methoden de onderste drie mogelijkheden aanvinken (Assisted GPS, Geïntegreerde GPS, Op basis van netwerk)
Bij positiebepalingsserver geef je het toegangspunt van je provider op en als serveradres gebruik je "supl.nokia.com".
Als het goed is zou hij het nu een stuk beter moeten doen.
-edit- Zie nu je edit: Zonder simkaart werkt je AGPS niet en zal je fix inderdaad een stuk langer duren
[ Voor 4% gewijzigd door BillSpaarbank op 22-12-2008 11:57 ]
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Thanks, echter wil graag zonder AGPS doen, zoals ik altijd gedaan heb. Ging in verleden stuk sneller. Ik wacht eens af :-) Is al gelukt. Alle programma's werken.BillSpaarbank schreef op maandag 22 december 2008 @ 11:55:
[...]
Gewoon even je instellingen controleren.
Instrumenten -> Instellingen -> Algemeen -> Positie bepaling
hierna bij methoden de onderste drie mogelijkheden aanvinken (Assisted GPS, Geïntegreerde GPS, Op basis van netwerk)
Bij positiebepalingsserver geef je het toegangspunt van je provider op en als serveradres gebruik je "supl.nokia.com".
Als het goed is zou hij het nu een stuk beter moeten doen.
-edit- Zie nu je edit: Zonder simkaart werkt je AGPS niet en zal je fix inderdaad een stuk langer duren
last.fm voor vodafone toestellen:
http://www.last.fm/group/vodafone+scrobbler
E71 staat er nog niet bij maar als 'wij' dat aangeven misschien dat er dan sneller ontwikkeld wordt
Op zich aardig dit, misschien dat het ook werkt om te streamen als ik op vodafone netwerk zit.
Mobbler vind ik prettig maar werkt bij mij alleen als ik op een wifi netwerk zit...
(mocht iemand weten hoe dit opgelost kan worden ook alvast mijn dank)
http://www.last.fm/group/vodafone+scrobbler
E71 staat er nog niet bij maar als 'wij' dat aangeven misschien dat er dan sneller ontwikkeld wordt
Op zich aardig dit, misschien dat het ook werkt om te streamen als ik op vodafone netwerk zit.
Mobbler vind ik prettig maar werkt bij mij alleen als ik op een wifi netwerk zit...
oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook
Verwijderd
Garmin is best goed, maar als je Tomtom gewend bent is Sygic imho beter omdat dat er meer op lijkt. Ik heb ze nu maar beide erop gezet en wissel af en toe. Kijken wat het handigst is. En het best aanvoelt.Ik vind het hele kleine verschillen waarbij mijn metingen ook nauwelijks nauwkeurig zijn te noemen... Ik zie het wel, ik hoop dat Garmin een beetje te pruimen is (altijd TomTom gewend geweest)..
Het valt me op bij deze twee programma's dat je het vooral van de gesproken aanwijzingen moet hebben. De kaartjes zijn klein (want het scherm is dat natuurlijk ook) en soms onduidelijk, vooral als er een afslag aankomt.
Garmin heeft de onhebbelijkheid dat je niet de volgende afslag te zien krijgt, tenzij je op de rechtersoftkey drukt. Dat doet Sygic ook beter. Bovendien heeft die rijbaanhulp en dat vind ik erg makkelijk.
Blijft erg jammer dat Tomtom deze apparaatjes niet meer wil ondersteunen. En ook jammer dat al die symbian-hacks die ik heb geprobeerd, op de E71 niet werken.
Kleine scherm vind ik niet zo'n ramp, ik heb op de E65 ook genavigeerd met tomtom en dat ging prima. Wellicht dat ik mijn externe muis erweer bij pak voor TomTom op de E71. Maar de kaartinformatie is wel verouderd, dat stond me een beetje tegen.Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 16:56:
[...]
Garmin is best goed, maar als je Tomtom gewend bent is Sygic imho beter omdat dat er meer op lijkt. Ik heb ze nu maar beide erop gezet en wissel af en toe. Kijken wat het handigst is. En het best aanvoelt.
Het valt me op bij deze twee programma's dat je het vooral van de gesproken aanwijzingen moet hebben. De kaartjes zijn klein (want het scherm is dat natuurlijk ook) en soms onduidelijk, vooral als er een afslag aankomt.
Garmin heeft de onhebbelijkheid dat je niet de volgende afslag te zien krijgt, tenzij je op de rechtersoftkey drukt. Dat doet Sygic ook beter. Bovendien heeft die rijbaanhulp en dat vind ik erg makkelijk.
Blijft erg jammer dat Tomtom deze apparaatjes niet meer wil ondersteunen. En ook jammer dat al die symbian-hacks die ik heb geprobeerd, op de E71 niet werken.
Heb vandaag een stukje met Garmin gereden: de gps fix vond ik aardig maar het navigeren zelf vond ik niet echt prettig. In mijn eigen wijk wil Garmin door allerlei achterafsteegjes gaan navigeren terwijl TomTom de grotere wegen volgt. Op papier is de route van Garmin korter en dus sneller, maar doordat je steeds kruisende wegen hebt duurt het veel langer. Daarnaast vond ik het ook een gemis dat je op de snelweg/provinciale weg niet echt kunt zien wanneer je volgende actie komt. Toen heb ik garmin ook maar uitgezet. Ik geef het binnenkort nog een kans, maar ik ga eerst Sygic eens proberen. Vooralsnog heb ik ook TomTom in de auto zelf.
Vandaag de E71 voor het eerst "op de weg" gehad. Moet zeggen dat het ding echt stukken rapper is dan mijn oude E65, dat vind ik vooralsnog de grootste plus. De snelheid waarmee alles gaat is een dikke +
ik heb een toestel van HI naar mijn weten zonder branding. als ik op productcode zoek zegt hij ook laatste versieVerwijderd schreef op zondag 21 december 2008 @ 00:14:
[...]
Heb jij een toestel van t-mobile? wat is jouw productcode? even accu er uit en kijken.
Ben ik nou scheel of kan ik dat niet vinden op die website?HetWonder schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 00:14:
Volgens mij is 'ie inderdaad niet te vinden op uitzendinggemist.nl, maar moet je gewoon naar omroep .nl gaan en daar even zoeken naar 'mobiel'. Trouwens...weet iemand waarom ik na de firmware update ineens geen video meer af kan spelen in de NOS mobiel applicatie. Reinstall geprobeerd....werkt ook niet.
De GPS zelf is een drama. De fix duurt echt mega lang op dat ding (andere overigens ook). Het enige wat je er aan kan doen is Assisted GPS (of AGPS) aan te zetten. Doormiddels van GPRS data maakt hij dan een fix binnen enkele seconden.Pe Nis schreef op maandag 22 december 2008 @ 11:47:
Ik heb mijn E71 een tijdje niet gebruikt en dus heeft hij uit in de doos gelegen. Nu wel weer. Alleen word ik niet goed van de interne GPS. Ben al 15 minuten bezig en krijg helemaal geen fix. Ik heb hem maar eens buiten op tafel gelegd. Da's toch niet normaal? Heb zowel Nokia Maps als Sygic v7.7 geprobeerd. Draai nog steeds de eerste firmware 100.xxx nogwat. Iemand vergelijkbare issues ooit gehad? Voorheen veel minder problemen. Ik gebruik de phone in offline mode, dus zonder simkaart.
Kost je overigens wel data verkeer en dus geld als je niet oppast
Vind het wel meevallen eigenlijk. Fix op de snelweg (bij 120 km/h) varieert tussen de 1 en 3 minuten ongeveer. Best veel i.t.t. een TomTom (kant-en-klaar), maar het weegt zeker op tegen het voordeel van een alles in 1. Ik check meestal ff m'n mail tijdens het verkrijgen van een fix, scheelt weer wachttijdNotna schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 00:02:
[...]
De GPS zelf is een drama. De fix duurt echt mega lang op dat ding (andere overigens ook). Het enige wat je er aan kan doen is Assisted GPS (of AGPS) aan te zetten. Doormiddels van GPRS data maakt hij dan een fix binnen enkele seconden.
Kost je overigens wel data verkeer en dus geld als je niet oppast
Edit: 'k navigeer met Navigon. Bij verre niet zo compleet als TomTom, maar het werkt wel goed.
[ Voor 6% gewijzigd door LoneGunman op 23-12-2008 01:09 ]
Heeft iemand enig idee, of het toestel dat je bij de Vodafone winkel kan kopen/krijgen allerlei vodafone SW en HW heeft? Oftewel is deze is ook branded door Vodafone. En zit er dan ook een simlock op?
De mijne is een orginele Nokia. Ik heb hem door te bellen naar het verlengnummer. Was eerst naar de winkel geweest maar via het nummer kreeg ik nog allerhande kortingen wat netto 90 euro nog scheelt (eerste 3 maanden 7 euro korting op internetblox en maandelijks 5 euro extra korting). Daarbij heb ik verteld dat ik voor mijn werk regelmatig in het buitenland zit en dat ik daarom een simlockvrije telefoon wilde (aan de telefoon kunnen ze dat regelen) toen heeft het meisje het oopgezocht en zei me dat alle E71s simlockvrij en unbranded waren op dit moment bij Vodafone. Dat was vorige week.daaaan82 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 08:09:
Heeft iemand enig idee, of het toestel dat je bij de Vodafone winkel kan kopen/krijgen allerlei vodafone SW en HW heeft? Oftewel is deze is ook branded door Vodafone. En zit er dan ook een simlock op?
Ik had hem op maandag besteld en zaterdag binnen, dat wachten is me 90 waard.
Jammer alleen dat de cold fix een drama is. Onderweg zijn fix weer hervatten gaat gewoon prima inderdaadLoneGunman schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 01:07:
[...]
Vind het wel meevallen eigenlijk. Fix op de snelweg (bij 120 km/h) varieert tussen de 1 en 3 minuten ongeveer. Best veel i.t.t. een TomTom (kant-en-klaar), maar het weegt zeker op tegen het voordeel van een alles in 1. Ik check meestal ff m'n mail tijdens het verkrijgen van een fix, scheelt weer wachttijd
Edit: 'k navigeer met Navigon. Bij verre niet zo compleet als TomTom, maar het werkt wel goed.
Verwijderd
Geen antwoord op jouw vraag, maar ik heb bij T-mobile vorige week mijn abbo verlengd en zaterdag mijn E71 ontvangen. Deze is ook unbranded en ook simlock-vrij. Ikke blij verrast...daaaan82 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 08:09:
Ik ben er zelf ondertussen ook achter gekomen. Het is een unbranded telefoon bij de Vodafone-shop in Groningen.
hmmm ik mag hem ook verlengen mijn abbo en wil ook de e71 nemen . Via de tmobile klantenservice geven ze aan dat het een branded simlocked toestel is. Kan ik ook langs de t-mobile shop langs gaan en dat ze daar wel non branded toestellen hebben? Ik hoop het wel, dan heb ik meteen mijn kerstkado binnenVerwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 10:30:
[...]
Geen antwoord op jouw vraag, maar ik heb bij T-mobile vorige week mijn abbo verlengd en zaterdag mijn E71 ontvangen. Deze is ook unbranded en ook simlock-vrij. Ikke blij verrast...
Van het kastje naar de muur lopen...
En anders stap je toch gewoon over van provider?DancePlaza schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 15:12:
[...]
hmmm ik mag hem ook verlengen mijn abbo en wil ook de e71 nemen . Via de tmobile klantenservice geven ze aan dat het een branded simlocked toestel is. Kan ik ook langs de t-mobile shop langs gaan en dat ze daar wel non branded toestellen hebben? Ik hoop het wel, dan heb ik meteen mijn kerstkado binnen
B.S.U.R.
ik heb hem ook online verlengd en unbranded simlockvrij ontvangenDancePlaza schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 15:12:
[...]
hmmm ik mag hem ook verlengen mijn abbo en wil ook de e71 nemen . Via de tmobile klantenservice geven ze aan dat het een branded simlocked toestel is. Kan ik ook langs de t-mobile shop langs gaan en dat ze daar wel non branded toestellen hebben? Ik hoop het wel, dan heb ik meteen mijn kerstkado binnen
youtube.com/@hisrep
Mijn toestel vandaag opgehaald bij een Vodafoneshop is ook unbranded, ondanks dat op de rekening van Vodafone staat dat alle toestellen die door hun worden verkocht simlock hebben en gebrand zijn.
Verwijderd
Voor het verlengen van abbo's heb je een speciaal telefoonnummer. De aanbieding die ze daar doen daar kan de winkel NIET tegen op. De t-mobile winkel zal je echter met een wollig verhaal proberen je zand in de ogen te strooien. Voorbeeld: (telefonisch) als ik 2 jaar verlengde kreeg ik het toestel gratis plus dat ik de eerste 2 jaar per maand 5 euro korting krijg op de abonnementskosten. De winkel kon dat NIET, dat heb ik ook specifiek gevraagd. Kijken ze je wel eerst een beetje glazig en vervolgens sjacherijnig aan, maar da's hun probleem.DancePlaza schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 15:12:
[...]
Verlengen via de website kan ook, maar dat is heel wazig. Je moet exact de juiste navigatie volgen anders betaal je te veel. Paar keer geprobeerd, elke keer anders.

Waarom zou ik, ik zit al jaren bij tmobile en ze belonen ook de klanten die trouw blijven bij hun provider.RaJitsu schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 15:37:
[...]
En anders stap je toch gewoon over van provider?
Vorig jaar Flex 20 + WNW 1 jaar = betaalde ik 139 euro voor een Vario 3. Een offer i can't refuse.
Hetzelfde geldt nu ook voor een E71 Flex 20 + WNW 1 jaar voor 59 euro.
€ 219,95 zonder WNW
€ 159,95 met WNW
vandaar mijn vraaag
Van het kastje naar de muur lopen...
Verwijderd
Iemand thuis in podcasts?
Ik probeer een mogelijkheid te vinden om deze automatisch te downloaden,
maar hij haalt bij mij wel de lijst binnen maar downloaden doet hij niet......
maar jah de lijst "automatisch" downloaden vind ik nogal nutteloos als hij de rest er niet bij kan halen.
iemand een programma of gewoon een workthru voor?
mijn leven zou een stuk makkelijker zijn als ik ze niet meer elke morgen moet gaan zitten downloaden voor ik de deur uitga,
en nog een - puntje miss (maar miss is er ook een oplossing voor
) Iemand enig idee of je oude "automatisch" weg kan laten gooien?
bijv dank
*zoekt verder op google en zal laten horen als ik iets vind
Ik probeer een mogelijkheid te vinden om deze automatisch te downloaden,
maar hij haalt bij mij wel de lijst binnen maar downloaden doet hij niet......
maar jah de lijst "automatisch" downloaden vind ik nogal nutteloos als hij de rest er niet bij kan halen.
iemand een programma of gewoon een workthru voor?
mijn leven zou een stuk makkelijker zijn als ik ze niet meer elke morgen moet gaan zitten downloaden voor ik de deur uitga,
en nog een - puntje miss (maar miss is er ook een oplossing voor
bijv dank
*zoekt verder op google en zal laten horen als ik iets vind
opties >instellingen>downloaden en dan het automatisch instellen.
hoort hij toch te downloaden?
of werkt dat niet omdat hij bij het downloaden aangeeft dat het niet afgespeeld kan worden op het apparaat.
hoort hij toch te downloaden?
of werkt dat niet omdat hij bij het downloaden aangeeft dat het niet afgespeeld kan worden op het apparaat.
[ Voor 8% gewijzigd door Tazzios op 23-12-2008 17:45 ]
Verwijderd
Het blijft tobben met de GPS in combinatie met de navi software Sygic McGuider. Het duurt zeker een minuut of 4-5 voor ik een fix heb. Op mijn HTC ging dit een stuk vlotter. Iemand het zelfde probleem of is de fix binnen korte tijd gerealiseerd. Vreemd genoeg is wanneer ik een paar keer op de dag de navi gebruikt hij het veel sneller fixt. Maar bij de de eerste keer op de dag duurt het gewoon te lang.
Verwijderd
Tip voor als je internet en A-GPS ingeschakeld hebt:Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 18:18:
Het blijft tobben met de GPS in combinatie met de navi software Sygic McGuider. Het duurt zeker een minuut of 4-5 voor ik een fix heb. Op mijn HTC ging dit een stuk vlotter. Iemand het zelfde probleem of is de fix binnen korte tijd gerealiseerd. Vreemd genoeg is wanneer ik een paar keer op de dag de navi gebruikt hij het veel sneller fixt. Maar bij de de eerste keer op de dag duurt het gewoon te lang.
Voordat je Sygic opstart ga dan eerst naar Menu > GPS > GPS-ggvns > Navigatie en wacht enkele seconden tot het kompas verschijnt. Start daarna Sygic op en je hebt een instant fix.
Verwijderd
Ik heb geen internet verbinding op mijn telefoon, dan gaat dit waarschijnlijk niet op??Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 20:23:
[...]
Tip voor als je internet en A-GPS ingeschakeld hebt:
Voordat je Sygic opstart ga dan eerst naar Menu > GPS > GPS-ggvns > Navigatie en wacht enkele seconden tot het kompas verschijnt. Start daarna Sygic op en je hebt een instant fix.
Verwijderd
Nee. Wel vraag ik me nu een beetje af waar je dan een E71 voor hebt... Pure internetfoon...Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 20:43:
[...]
Ik heb geen internet verbinding op mijn telefoon, dan gaat dit waarschijnlijk niet op??

btw: het duurde bij mij ook even voor het doordrong, maar eerst de ingebouwde (a-)gps activeren voordat je een navigatieprogramma start, scheelt echt minuten in je fix.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2008 21:46 ]
Dit topic is gesloten.