Het Nokia E71 Topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 18 Laatste
Acties:
  • 202.157 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 16:05:
[...]

ik ken het prog niet maar mss kan je het aanpassen in het menu van garmin zelf? bij tomtom is dit zo als ik mij niet vergis.
Die volumeaanpassing van 80 naar 20 procent had ik in Garmin zelf gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlietame
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-07 18:36
Weet iemand of je ook nog kan beeldbellen met onze E71 via wlan? Misschien via MSN of vergelijkbare.
En weet iemand nog een "zaklamp" programma die werkt op de E71.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlietame schreef op zondag 07 december 2008 @ 22:23:
Weet iemand of je ook nog kan beeldbellen met onze E71 via wlan? Misschien via MSN of vergelijkbare.
En weet iemand nog een "zaklamp" programma die werkt op de E71.
Wlan beeldbellen: met Gizmo? Installatiebestand staat er bij mij standaard op. Maar nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 21:03:
[...]

Die volumeaanpassing van 80 naar 20 procent had ik in Garmin zelf gedaan. :)
Beetje blond misschien 8)7 , maar aan de rechterzijkant van de Nokia zitten toch volumeknopjes? Die al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 22:47
Misschien ben ik een van de weinigen maar....

Ik wil chinees kunnen lezen op mijn E71 maar ik heb overal gezocht alles wijst op FontRouter, maar hij weigert dat te installen... Nee ik heb geen zin om mijn firmware naar chinees te zetten, dan vervalt ook mijn garantie...

Btw... Als op een N95 tomtom werkt waarom zou het niet werken op een E71? (Newbie @ SymbianOS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrijver
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:33
zonglew00 schreef op maandag 08 december 2008 @ 03:35:

Ik wil chinees kunnen lezen op mijn E71 maar ik heb overal gezocht alles wijst op FontRouter, maar hij weigert dat te installen... Nee ik heb geen zin om mijn firmware naar chinees te zetten, dan vervalt ook mijn garantie...

Btw... Als op een N95 tomtom werkt waarom zou het niet werken op een E71? (Newbie @ SymbianOS)
Ik denk dat je dit zoekt:
http://shop.psiloc.com/en...29,Psiloc+Crystal+Chinese

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 00:16:
[...]

Beetje blond misschien 8)7 , maar aan de rechterzijkant van de Nokia zitten toch volumeknopjes? Die al geprobeerd?
Dat zijn voor zover ik weet geen volumeknopjes. In de applicatie of in het homescreen doen ze sowieso niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn wel volumeknopjes, maar enkel voor de microfoon tijdens bv gesprek of als je de mediaplayer gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 10:34
Ik was de firmware aan het updaten, scherm ging een paar keer uit (is normaal). Maar in de Nokia update bleef maar staan: 15 minuten resterend....
Na =/- 25 minuten werkte de telefoon weer. Ik heb het na 3 uur maar opgegeven en de USB stekker eruit getrokken. Gelukkig bleef mijn telefoon het doen! De Nokia update moest ik killen via de taskmanager. Ik heb geluk gehad, maar niet echt een fijn probleem!

Versie is nu 100.07.76, heb alleen niet gekeken welke firmware ik had...

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
  • Laatst online: 12:26
Heb E71 met firmware 100.07.76 (de oude versie)

In het beginscherm type ik een nummer, en met Opties > Opslaan in Contacten > Maken > Mobiel kom ik in het scherm met Voornaam/Achternaam/Nummer e.d.

Ik wil een voor- en achternaam typen, alleen het vreemde is dat het numerieke toetsenbord niet is uitgeschakeld. Bijvoorbeeld: De Q, W, E werken normaal, maar de R geeft een 1, de T geeft een 2, Y geeft een 3, I geeft een +, en de O en P werken normaal. Het keypad is niet uitgezet, waarschijnlijk omdat ik startte met het typen van een nummer in het startscherm. Ik krijg het niet 'normaal' met linker shifttoets. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ReconE schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 09:50:

In het beginscherm type ik een nummer, en met Opties > Opslaan in Contacten > Maken > Mobiel kom ik in het scherm met Voornaam/Achternaam/Nummer e.d.

Ik wil een voor- en achternaam typen, alleen het vreemde is dat het numerieke toetsenbord niet is uitgeschakeld. Bijvoorbeeld: De Q, W, E werken normaal, maar de R geeft een 1, de T geeft een 2, Y geeft een 3, I geeft een +, en de O en P werken normaal. Het keypad is niet uitgezet, waarschijnlijk omdat ik startte met het typen van een nummer in het startscherm. Ik krijg het niet 'normaal' met linker shifttoets. Iemand een oplossing?
Telefoon al eens uitgezet en terug aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
Helsie schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 10:47:
[...]

Telefoon al eens uitgezet en terug aangezet?
Ja hoor, en dat helpt niet. Heb jij een E71 en heb je dit probleem niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:56

Tazzios

..

ReconE schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 09:50:

ik zie het probleem niet :?
Als ik ruben wil bellen druk ik op de R(1) en U(*) er staat dan een 1* maar hij laat ook de personen zien die met Ru beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Tazzios schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 11:22:
[...]

ik zie het probleem niet :?
Als ik ruben wil bellen druk ik op de R(1) en U(*) er staat dan een 1* maar hij laat ook de personen zien die met Ru beginnen.
Als je nauwkeurig leest, zie je dat ie:
- eerst nummer intiept
- dan voor opslaan kiest
- dan in het scherm met voornaam achternaam etc is
En in dat laatste scherm heeft ie het genoemde probleem. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
Helsie schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 11:25:
[...]

Als je nauwkeurig leest, zie je dat ie:
- eerst nummer intiept
- dan voor opslaan kiest
- dan in het scherm met voornaam achternaam etc is
En in dat laatste scherm heeft ie het genoemde probleem. ;)
Zo is 't precies. En dan is - ondanks verwoede pogingen - het numerieke keypad geactiveerd en ik krijg het niet meer uit. En ik wil gewoon een voor- en achternaam typen. Bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Ik heb nu ook maar de E71 aangeschaft, wat een toptelefoon zeg. Ik dacht in het begin dat de toetsen voor de letters te klein waren, maar het is goed typen. Ik weet alleen niet of het nou echt sneller typt dan mijn e51.
Natuurlijk heb je geen gezeur meer met woorden die hij niet herkend (t9) dus dat is wel een groot voordeel.

Ik kon een gloednieuwe helemaal ongebruikte E71 overnemen voor 260 euro. Gelijk de firmware geupdate. Daar ging wel wat mis, maar ik moest volgend de updater de batterij eruit halen, er opnieuw indoen en de telefoon opnieuw opstarten, daarna deed de updater het weer. Een beetje eng, maar uiteindelijk succesvol geupdate.

Weet iemand waar die optie van het active call management zich bevindt? Die kon ik zo één twee drie niet vinden.
Maar echt een grote aanrader, en wat is ie lekker dun hè!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
johan12 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 13:27:
Ik heb nu ook maar de E71 aangeschaft, wat een toptelefoon zeg. Ik dacht in het begin dat de toetsen voor de letters te klein waren, maar het is goed typen. Ik weet alleen niet of het nou echt sneller typt dan mijn e51.
Natuurlijk heb je geen gezeur meer met woorden die hij niet herkend (t9) dus dat is wel een groot voordeel.

Ik kon een gloednieuwe helemaal ongebruikte E71 overnemen voor 260 euro. Gelijk de firmware geupdate. Daar ging wel wat mis, maar ik moest volgend de updater de batterij eruit halen, er opnieuw indoen en de telefoon opnieuw opstarten, daarna deed de updater het weer. Een beetje eng, maar uiteindelijk succesvol geupdate.

Weet iemand waar die optie van het active call management zich bevindt? Die kon ik zo één twee drie niet vinden.
Maar echt een grote aanrader, en wat is ie lekker dun hè!
Ik ga dat updaten maar laten zitten tot er echt verbeteringen worden gemeld. Ik was al niet happy met mijn mislukte update-poging. Gelukkig doet mijn telefoon het nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb na aanschaf van de E71 ook ge update, alles werkt prima. Geen problemen ondervonden Had hiervoor een HTC Touch Cruise maar dit werkt wel een stuk makkelijker, heerlijke telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg het nog steeds niet voor elkaar een e-mail via mijn Wifi te versturen, alles afgezocht maar kom er niet uit maar zal ongetwijfeld weer simpel zijn. Krijg de melding Packet ggnvs, Packet gegevens niet beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonglew00 schreef op maandag 08 december 2008 @ 03:35:

Hij leest wel thais, waarom geen chinees??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 17:57:
Krijg het nog steeds niet voor elkaar een e-mail via mijn Wifi te versturen, alles afgezocht maar kom er niet uit maar zal ongetwijfeld weer simpel zijn. Krijg de melding Packet ggnvs, Packet gegevens niet beschikbaar?
Kan aan de internetprovider liggen en de smtp die je in je emailsettings op de E71 hebt ingevoerd.
Niet alle providers accepteren smtp van concurrerende partijen.
Een mogelijkheid moet zijn (for sake of testing) om met een gmail account proberen te mailen.
Deze hebben ssl pop en ssl smtp. (995 en 465) daarmee lukt het mij om werkelijk overal te mailen.
als default toegangspunt in je mailsettings moet je zorgen dat de app steeds vraagt met welke verbinding je wilt ophalen en versturen. Met Psiloc Connect kun je dat voorkomen want die schakelt tussen wlan en data van je telefoon. Of bijvoorbeeld met HandyWi, die wanneer je geautoriseerd bent, jou toegang geeft op alle Wlan netwerken. Beide apps maken een toegangspunt aan voor zichzelf en zijn dus als zodanig in het overzicht te herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 19:30:
[...]

Kan aan de internetprovider liggen en de smtp die je in je emailsettings op de E71 hebt ingevoerd.
Een mogelijkheid moet zijn (for sake of testing) om met een gmail account proberen te mailen.
Deze hebben ssl pop en ssl smtp. (995 en 465) daarmee lukt het mij om werkelijk overal te mailen.
als default toegangspunt in je mailsettings moet je zorgen dat de app steeds vraagt met welke verbinding je wilt ophalen en versturen. Met Psiloc Connect kun je dat voorkomen want die schakelt tussen wlan en data van je telefoon. Of bijvoorbeeld met HandyWi, die wanneer je geautoriseerd bent, jou toegang geeft op alle Wlan netwerken. Beide apps maken een toegangspunt aan voor zichzelf en zijn dus als zodanig in het overzicht te herkennen.
thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 20:17:
Ik was van plan om de e71 te kopen, maar ik ben vanwege mijn verzekering beperkt tot tft.
Nu blijkt dat tft de e71 niet levert, zal ik dan voor de e63 gaan of kan iemand mij een ander leuk toestel voorstellen?
tft? :? Wat/wie is/zijn tft? En meer bijzonder: waarom leveren zij niet de E71 maar wel een E63?
je kent de verschillen tussen de E63 en E71? je vraagt niet om een porsche en laat er vervolgens 185/75/14 banden onder monteren bij Profile. Beide goede toestellen maar de E63 is kunststof en duidelijk dikker. Sommige specs wijken marginaal af. Blijf me verbazen dat een verkoopkanaal geen goed verkopend toestel wil verkopen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga me niet zeggen dat je dit binnen 6 minuten is gelukt ;)
Laat je nog even weten of het is gelukt? Hebben anderen met hetzelfde probleem er ook iets aan.
Fijne avond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randysem
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-03 04:04
Hi, in de startpost staat dat er tot een 8GB microSD in de e71 kan. Maar op de nokia site (http://www.nokia.nl/A4884099, en selecteer e71) staat ook een 16 GB microSD card bij de accessoires. Wellicht een aanpassing waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 19:37:
[...]

tft? :? Wat/wie is/zijn tft? En meer bijzonder: waarom leveren zij niet de E71 maar wel een E63?
je kent de verschillen tussen de E63 en E71? je vraagt niet om een porsche en laat er vervolgens 185/75/14 banden onder monteren bij Profile. Beide goede toestellen maar de E63 is kunststof en duidelijk dikker. Sommige specs wijken marginaal af. Blijf me verbazen dat een verkoopkanaal geen goed verkopend toestel wil verkopen. Succes!
tft is Tfortelecom, maar mijn probleem is al opgelost.
Het toestel was in het betreffende filiaal niet leverbaar i.v.m. kpnsoftware en de daarmee samenhangende problemen.
Bepaalde filialen leveren het toestel blijkbaar wel, dus dan ga ik daar maar langs.
Ja de grote verschillen waren voor mij indien nodig wel te overzien, maar natuurlijk heb ik liever een e71 i.p.v. een e63

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 20:25:
[...]
tft is Tfortelecom, maar mijn probleem is al opgelost.
Het toestel was in het betreffende filiaal niet leverbaar i.v.m. kpnsoftware en de daarmee samenhangende problemen.
Bepaalde filialen leveren het toestel blijkbaar wel, dus dan ga ik daar maar langs.
Ja de grote verschillen waren voor mij indien nodig wel te overzien, maar natuurlijk heb ik liever een e71 i.p.v. een e63
>:) >:) >:) >:)
TfT.. Ik ben er weer. Thanks! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 19:38:
[...]

Ga me niet zeggen dat je dit binnen 6 minuten is gelukt ;)
Laat je nog even weten of het is gelukt? Hebben anderen met hetzelfde probleem er ook iets aan.
Fijne avond
Was "thanks"voor de moeite. Heb wat instellingen gedaan, weet niet precies meer maar in ieder geval Wifi openzetten bij e-mail Kan nu e-mail verzenden maar nog niet ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 22:42

ScSi

Belg.

Even een vraagje vooraleer ik dit toeste aan zou schaffen; met de mogelijkheid om te wisselen tussen een business profiel en een private profiel, kan je dan afzonderlijk met Outlook synchroniseren op verschillende computers? (hij haalt dus niet de entries door elkaar)

En is het zo dat als je op business staat, en je E71 synct met je home computer, hij niets doet, of update hij dan sowieso je private calendar?

Als iemand dat even kan testen, dan trekt mij dat over de streep :)

Kon het hier niet vinden, noch op andere sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Je hebt geen twee verschillende kalenders. :) Er is een kalender, die je zowel van prive als van zakelijk kunt benaderen. Je contacten zijn ook hetzelfde.

Ik denk dat daarmee je eerste vraag ook beantwoord is: ja, hij gaat ze door elkaar halen. ;)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 22:42

ScSi

Belg.

Krisp schreef op woensdag 10 december 2008 @ 09:04:
Je hebt geen twee verschillende kalenders. :) Er is een kalender, die je zowel van prive als van zakelijk kunt benaderen. Je contacten zijn ook hetzelfde.

Ik denk dat daarmee je eerste vraag ook beantwoord is: ja, hij gaat ze door elkaar halen. ;)
Dank voor het snelle antwoord Krisp :>

Aargh, wat is dan het nut van een prive als zakelijk profiel? Enkel de verschillende opties als beltonen, achtergronden etc..?

Ik had gedacht dat ik er 2 kalendars op kon nahouden, want ik wil op mijn zakelijk profiel niet herinnerd worden aan het feit dat ik vandaag mijn auto moet laten repareren, en ik wil op mijn prive profiel er niet aan herinnerd worden dat ik morgen een belangrijke meeting heb.. :'(

edit:
bron
When the working week is finished and you feel like escaping from the stranglehold of business messaging, the E71 features a profile switching mode to change not only the phone's appearance, but also active email accounts and settings. This profile switching is fast enough that you could switch over to your personal profile at lunchtime and respond to your mate's emails on your GMail or Yahoo accounts.
Het zou dus opgaan voor e-mail accounts, maar niet voor kalender/contacts?

[ Voor 29% gewijzigd door ScSi op 10-12-2008 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ScSi schreef op woensdag 10 december 2008 @ 09:22:
[...]

Dank voor het snelle antwoord Krisp :>

Aargh, wat is dan het nut van een prive als zakelijk profiel? Enkel de verschillende opties als beltonen, achtergronden etc..?

Ik had gedacht dat ik er 2 kalendars op kon nahouden, want ik wil op mijn zakelijk profiel niet herinnerd worden aan het feit dat ik vandaag mijn auto moet laten repareren, en ik wil op mijn prive profiel er niet aan herinnerd worden dat ik morgen een belangrijke meeting heb.. :'(

edit:
bron

[...]

Het zou dus opgaan voor e-mail accounts, maar niet voor kalender/contacts?
Ja deels, omdat je op je home screen kan instellen welk e-mail acount een melding moet maken voor een nieuwe e-mail. En wanneer je veranderd van modus veranderd ook je home screen.
persoonlijk vind ik deze functie geen grote toegevoegde waarde, maar dat is persoonlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of ik kan instellen dat als ik m'n mail start, hij automatisch verbinding maakt met m'n mailbox? Nu vraagt 'ie iedere keer 'verbinden met mailbox', en dat mag 'ie van mij.... Ik kan die instelling niet vinden. Het lijkt wel alsof de verbinding blijft als ik m'n mail niet afsluit. Maar om de accu wat te sparen sluit ik m'n mail iedere keer netjes af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 10:40:
Weet iemand of ik kan instellen dat als ik m'n mail start, hij automatisch verbinding maakt met m'n mailbox? Nu vraagt 'ie iedere keer 'verbinden met mailbox', en dat mag 'ie van mij.... Ik kan die instelling niet vinden. Het lijkt wel alsof de verbinding blijft als ik m'n mail niet afsluit. Maar om de accu wat te sparen sluit ik m'n mail iedere keer netjes af.
Die melding kun je volgens mij niet uitzetten, ik heb hem althans ook niet kunnen vinden. Je kunt hem wel automatisch mail laten ophalen met een bepaalde tijdsinterval. Ik heb de mijne op 30 minuten staan en dan zie je de mailtjes vanzelf. Even kijken bij de emailinstellingen.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BillSpaarbank schreef op woensdag 10 december 2008 @ 12:00:
[...]

Die melding kun je volgens mij niet uitzetten, ik heb hem althans ook niet kunnen vinden. Je kunt hem wel automatisch mail laten ophalen met een bepaalde tijdsinterval. Ik heb de mijne op 30 minuten staan en dan zie je de mailtjes vanzelf. Even kijken bij de emailinstellingen.
Ha, dat vind ik wel lastig..... Ik heb'm ook op 30 minuten staan, maar het gaat er juist om als je je mailbox opent. Overigens zou ik iedere 15 min. ook wel aardig vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 10:40:
Heb ik last van inderdaad. Ik verbind via IMAP, en ik heb de interval op 5 minuten staan. En toch raakt ie regelmatig (met tussenpozen van 2 a 3 uur) de verbinding kwijt, terwijl het emailprogramma niet is afgesloten. Heel irritant, heb ook nog geen oplossing helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Ik heb mijn E71 nu een paar dagen in gebruik, ik ben alleen niet helemaal tevreden.
Het lijkt alsof de antenne van niet zo'n goede kwaliteit is. Mijn vorige telefoon, de E51 had qua streepjes een beter bereik.

Maar het belangrijkst: tijdens gesprekken heb ik af en toe een haperende verbinding. Dit euvel had ik nooit met mijn E51 en dit gebeurt bij dezelfde mensen die ik bel, maar dan nu met mijn E71. Soms horen ze mij niet, en soms lijken het net robots die aan het praten zijn. Het is niet altijd zo, vaak als ik dus minder streepjes in bereik heb, maar het jammere is dat ik met mijn E51 op dezelfde plaatsen helemaal geen problemen had.

Reden om m ter reparatie aan te bieden, meer mensen met deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de Nokia Map downloader haalt ie blijkbaar steeds wel de kaart van Nederland binnen, maar die kan ik vervolgens nergens in de telefoon terugvinden. Ik snap daar niks van! Al drie keer geprobeerd, geen foutmelding te zien, maar ook geen kaart!

Nou ja garmin werkt wel goed, vooral op de externe bluetooth gps ontvanger in mijn auto, want de interne gps ontvanger werkt in de auto niet lekker. Er was overigens wel een vijftien-stappen-plan voor nodig om dat te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 19:30:
[...]

zit zelf te klooien met HandyWi, en heb ondertussen mijn beide WIFI toegevoegd. Maar nu zie ik ook iets met gebruikers/accounts en dingen zoals public.. met dit tooltje deel ik toch niet mijn eigen WIFI settings met derden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacArnold
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 23:21
mocean schreef op woensdag 10 december 2008 @ 13:30:
[...]

Heb ik last van inderdaad. Ik verbind via IMAP, en ik heb de interval op 5 minuten staan. En toch raakt ie regelmatig (met tussenpozen van 2 a 3 uur) de verbinding kwijt, terwijl het emailprogramma niet is afgesloten. Heel irritant, heb ook nog geen oplossing helaas.
Same here. Interval staat op 30 minuten en het maakt niet uit of ik op Wifi of 3G zit....verbinding valt dan gewoon weg. Inderdaad erg irritant. Wat me overigens wel opvalt: stel dat ik mail ophaal tussen 07:00 en 00:00. Als dan 's avonds het mail binnehalen niet werkt en ik de telefoon aan laat staan, haalt 'ie vervolgens wel doodleuk 's morgens om 07:00 de mail binnen. Alsof 'ie zich dus wel (helaas maar tijdelijk) herstelt...

• Tazzios
  • Laatst online: 13:56

Tazzios

..

SYQ schreef op woensdag 10 december 2008 @ 21:13:
[...]

zit zelf te klooien met HandyWi, en heb ondertussen mijn beide WIFI toegevoegd. Maar nu zie ik ook iets met gebruikers/accounts en dingen zoals public.. met dit tooltje deel ik toch niet mijn eigen WIFI settings met derden??
gebruik anders Wefi niks accounts,registratie en dat soort dingen

Verwijderd

Ik heb de E71 via T-Mobile nu een week en ben zeer tevreden, hiervoor had ik een HTC touch pro waar ik iedere dag ruzie mee had. De E71 is snel en heeft een lange batterijduur, dit laatste hoop ik niet te verliezen na de firmware update!

Ik heb echter twee problemen met deze telefoon en vraag me af of er iemand is met dezelfde problemen:

Het telefoonboek wordt niet overgenomen door de bluetooth-carkit in mijn auto. Zover ik heb kunnen lezen is dit een probleem in de bluetooth software van de E71.

Mijn huidige firmwareversie is 100.71.821.4. Bovenstaand probleem zou misschien verholpen zijn na de firmware update. Als ik wil updaten via Nokia software updater krijg ik de melding "Geen software-updates beschikbaar voor uw telefoon". De software geeft ook aan dat die nieuwste firmware mogelijk niet is goedgekeurd door de serviceprovider (T-Mobile).

• automotive
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-08 23:12
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 12:37:
Ik heb de E71 via T-Mobile nu een week en ben zeer tevreden, hiervoor had ik een HTC touch pro waar ik iedere dag ruzie mee had. De E71 is snel en heeft een lange batterijduur, dit laatste hoop ik niet te verliezen na de firmware update!

Ik heb echter twee problemen met deze telefoon en vraag me af of er iemand is met dezelfde problemen:

Het telefoonboek wordt niet overgenomen door de bluetooth-carkit in mijn auto. Zover ik heb kunnen lezen is dit een probleem in de bluetooth software van de E71.

Mijn huidige firmwareversie is 100.71.821.4. Bovenstaand probleem zou misschien verholpen zijn na de firmware update. Als ik wil updaten via Nokia software updater krijg ik de melding "Geen software-updates beschikbaar voor uw telefoon". De software geeft ook aan dat die nieuwste firmware mogelijk niet is goedgekeurd door de serviceprovider (T-Mobile).
Ik heb gemerkt dat de kortere batterijduur niks te maken heeft met de update. Het ligt aan Garmin 50.00.10 dat telkens tsrautostart.exe actief maakt.
Wanneer je geen Garmin 50.00.10 gebruikt of tsrautostart.exe telkens beëindigd, is je batterijduur vergelijkbaar met de eerste firmware versie.

Verwijderd

Dag Mensen,

In mijn auto zit een handsfreekit, alleen is deze voor een andere type nokia

http://www.klikenbestel.n...mages/nokia%20cark-91.jpg

Nu is deze uiteraard aangesloten op de radio en zit er een microfoontje ingebouwd. Ik wil niet alles eruit slopen maar zou het liefst het ding ombouwen naar een bluetooth "aansluiting" maar dat ie wel over me radio gaat.

Iemand enig idee of dat gemakkelijk is. Of het gewoon stroom en data is en of ik die gewoon kan koppelen aan een wat nieuwer bluetooth ontvanger.

Hoop iemand me verder kan helpen!?

Bedankt alvast,

Arjan

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Voor mensen die met IMAP de mail ophalen: waarom laten jullie de verbinding niet open staan, in plaats van met regelmaat opnieuw verbinden? (Mail applicatie dus in achtergrond laten draaien.)
IMAP is juist bedoeld om de verbinding open te laten. In het protocol zit een soort van "push" mechanisme dat de client actief vertelt dat er nieuwe mail is. Ik gebruikte dit lange tijd op mijn E50, maar omdat KPN de verbinding op GPRS gemiddeld niet langer dan 3u volhield en ik er niet meer op kon vertrouwen heb ik dit maar niet meer gebruikt. Als het goed is heb ik binnen enkele dagen een E71 waarop ik dit ook even kan testen.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Verwijderd

automotive schreef op donderdag 11 december 2008 @ 13:40:
[...]

Ik heb gemerkt dat de kortere batterijduur niks te maken heeft met de update. Het ligt aan Garmin 50.00.10 dat telkens tsrautostart.exe actief maakt.
Wanneer je geen Garmin 50.00.10 gebruikt of tsrautostart.exe telkens beëindigd, is je batterijduur vergelijkbaar met de eerste firmware versie.
Dan hoef ik het hier niet voor te laten. Nu nog een manier vinden om te updaten ;) .

Verwijderd

Ik kan bevestigen dat de update niet de oorzaak is van de kortere battery duur. Het ligt aan Garmin, ik heb tsrautostart.exe gestopt en nu daait mijn telefoon al sinds vrijdag toen ik hem heb opgeladen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 14:58:
Ik kan bevestigen dat de update niet de oorzaak is van de kortere battery duur. Het ligt aan Garmin, ik heb tsrautostart.exe gestopt en nu daait mijn telefoon al sinds vrijdag toen ik hem heb opgeladen.
Hmm, vreemd. Als ik'm kill draait 'ie na een tijdje toch weer. Hopelijk lost Garmin dit zsm op, want dit schijnt idd het probleem te zijn met de accuduur....

• gertvdijk
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 20:40:
Hmm, vreemd. Als ik'm kill draait 'ie na een tijdje toch weer.
hehe :+

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 20:40:
[...]

Hmm, vreemd. Als ik'm kill draait 'ie na een tijdje toch weer. Hopelijk lost Garmin dit zsm op, want dit schijnt idd het probleem te zijn met de accuduur....
Dan moet je de currentmap.dll opsporen en die hernoemen, doet ie dat niet meer. Let op: is een verborgen bestand. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeConnected
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 14:38
gertvdijk schreef op donderdag 11 december 2008 @ 14:34:
Voor mensen die met IMAP de mail ophalen: waarom laten jullie de verbinding niet open staan, in plaats van met regelmaat opnieuw verbinden? (Mail applicatie dus in achtergrond laten draaien.)
IMAP is juist bedoeld om de verbinding open te laten. In het protocol zit een soort van "push" mechanisme dat de client actief vertelt dat er nieuwe mail is. Ik gebruikte dit lange tijd op mijn E50, maar omdat KPN de verbinding op GPRS gemiddeld niet langer dan 3u volhield en ik er niet meer op kon vertrouwen heb ik dit maar niet meer gebruikt. Als het goed is heb ik binnen enkele dagen een E71 waarop ik dit ook even kan testen.
Dit is niet helemaal waar. IMAP zelf kan de connectie Niet automatisch "open laten staan". Dat protocol heet IMAP-IDLE en niet alle mail servers ondersteunen dat. Voor de mensen die zelf een mailserver hebben onder linux kan ik courier-imap(s) aan bevelen omdat dovecot niet goed omgaat met IMAP-IDLE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 23:05:
[...]

Dan moet je de currentmap.dll opsporen en die hernoemen, doet ie dat niet meer. Let op: is een verborgen bestand. ;)
currentmap.dll ? Ik heb gelezen dat je cardrunner.dll moet deleten/hernoemen. Zijn er dan 2 dll's die je moet deleten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 14:34:
Dag Mensen,

In mijn auto zit een handsfreekit, alleen is deze voor een andere type nokia

http://www.klikenbestel.n...mages/nokia%20cark-91.jpg

Nu is deze uiteraard aangesloten op de radio en zit er een microfoontje ingebouwd. Ik wil niet alles eruit slopen maar zou het liefst het ding ombouwen naar een bluetooth "aansluiting" maar dat ie wel over me radio gaat.

Iemand enig idee of dat gemakkelijk is. Of het gewoon stroom en data is en of ik die gewoon kan koppelen aan een wat nieuwer bluetooth ontvanger.

Hoop iemand me verder kan helpen!?

Bedankt alvast,

Arjan
Iemand een oplossing voor me _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 09:36:
[...]

currentmap.dll ? Ik heb gelezen dat je cardrunner.dll moet deleten/hernoemen. Zijn er dan 2 dll's die je moet deleten ?
Was even zoeken, maar lees overal cardrunner.dll . Zojuist gedaan en kijken hoe het gaat. Het is overigens wel zo als je Garmin gebruikt hebt, tsrautostart weer draait....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:46

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Wie hier heeft ervaring met het progje Best Profiles uit de startpost?

ik heb het zojuist geinstalleerd en ingesteld, en het ziet er zeer goed uit :)
Ook fijn dat je 's nachts automatisch op stil profiel kan zetten...

Ik heb echter één vraagje; dat progje staat nu uit. Switdht hij dan wel van profielen als ik aangegeven heb dat dat volgens de kalender moet? Of moet ik het progje op één of andere manier in de achtergrond laten draaien?

Alvast bedankt

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
CodeConnected schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 08:22:
Dit is niet helemaal waar. IMAP zelf kan de connectie Niet automatisch "open laten staan". Dat protocol heet IMAP-IDLE en niet alle mail servers ondersteunen dat. Voor de mensen die zelf een mailserver hebben onder linux kan ik courier-imap(s) aan bevelen omdat dovecot niet goed omgaat met IMAP-IDLE
Ah, dat is zinvolle informatie. Ik gebruik al jaar en dag Courier, dus heb het aangenomen als normale feature voor IMAP. Dus als een MS Exchange server IMAP-IDLE wil doen moet je daarvoor betalen onder het mom van "push" mail? :X Of is pushmail toch wel wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
gertvdijk schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 13:26:
[...]

Ah, dat is zinvolle informatie. Ik gebruik al jaar en dag Courier, dus heb het aangenomen als normale feature voor IMAP. Dus als een MS Exchange server IMAP-IDLE wil doen moet je daarvoor betalen onder het mom van "push" mail? :X Of is pushmail toch wel wat anders?
Gmail ondersteunt volgens mij IMAP-IDLE, het werkt soms 1 uur goed, soms een paar uur, en zonder reden krijg ik ineens de melding: "Verbinden met Mailbox?" Ja duh,,, is heb de interval niet voor niks op 5 min. gezet, maar hij start dan niet automatisch. Het werkt wel, maar alleen voor een X aantal uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zover ik weet gaat de carkit91 over een losse luidspreker.nu hebben ze later een apparaatje ertussen gezet(tussen de boxen van je auto).hier gaat het kabeltje van de luispreker in en schakelt dit over de boxen.
carkit zit meestal achter handschoenvakje. BT setje wordt denk ik het makelijkst
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 10:14:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Ik heb zojuist ontdekt dat ik helemaal geen Windows nodig heb om mijn zojuist binnengekomen E71 te kunnen gaan gebruiken:
  • Laatste SW versie stond er al op.
  • Er is een applicatie "Tel. Overdracht" die blijkbaar ook op mijn E50 stond, zodat ik *alles* kon overzetten zonder tussenkomst van pc. _/-\o_
Top!

[ Voor 5% gewijzigd door gertvdijk op 12-12-2008 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 11:41:
[...]

Was even zoeken, maar lees overal cardrunner.dll . Zojuist gedaan en kijken hoe het gaat. Het is overigens wel zo als je Garmin gebruikt hebt, tsrautostart weer draait....
Ja sorry, ik haalde het even door elkaar met een bestandje van Tomtom. Het is inderdaad de cardrunner. Niet de currentmap.
En die tsrautoenzo draait inderdaad weer als je Garmin hebt gebruikt, dat moet je dan weer even killen met Taskman of een dergelijk programma.

Als je die dll hebt verwijderd of hernoemd, keert de tsrautotoestand niet meer automatisch terug in je lopende processen. Anders wel, tenzij je de geheugenkaart eruit trekt. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2008 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 10:14:
[...]

Ik heb precies zo'n carkit en heb de handdoek al snel in de ring gegooid. Ik wil hem ook behouden vanwege de superieure geluidskwaliteit. Mijn oplossing? Ik laat m'n ouwe Nokia er met een prepaid kaartje gewoon in zitten, en laat de nieuwe ernaar doorschakelen. Net zo makkelijk. Als je gebeld wordt, uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KinG PopLa
  • Laatst online: 05-08 19:56
Hallo allemaal,

Ben zelf een tevreden bezitter van een E71. Ik vroeg mij af wat voor soort headset jullie gebruiken voor het luisteren van muziek. Ben overgestapt van een SE met een in-ear headset wat goed geluid gaf. Helaas heeft de E71 een 2,5mm jackplug waardoor mijn oude headset niet meer werkt. Heb het internet al afgestruind voor een goede 2,5mm in-ear headset (hoeft niet per sé van nokia zelf te zijn) maar helaas. Het liefst zou ik een kabeltje hebben van 2,5mm (male/haaks) naar 3,5mm (female) van ongeveer een meter. Weet iemand of er een winkel is die een dergelijk kabeltje verkoopt?

Bedankt,

PS: Een stereo bluetooth headset is mij net even té prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KinG PopLa schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 14:46:
Hallo allemaal,

Ben zelf een tevreden bezitter van een E71. Ik vroeg mij af wat voor soort headset jullie gebruiken voor het luisteren van muziek. Ben overgestapt van een SE met een in-ear headset wat goed geluid gaf. Helaas heeft de E71 een 2,5mm jackplug waardoor mijn oude headset niet meer werkt. Heb het internet al afgestruind voor een goede 2,5mm in-ear headset (hoeft niet per sé van nokia zelf te zijn) maar helaas. Het liefst zou ik een kabeltje hebben van 2,5mm (male/haaks) naar 3,5mm (female) van ongeveer een meter. Weet iemand of er een winkel is die een dergelijk kabeltje verkoopt?

Bedankt,

http://cgi.ebay.nl/2-5-to...0.m14&_trkparms=72%3A1399|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KinG PopLa
  • Laatst online: 05-08 19:56
Tnx, ik heb al dergelijke korte kabeltjes gezien. Het liefst zou ik een kabeltje van +/- 1m hebben omdat het anders een aaneenschakeling van verloopstekkers en verlengkabels wordt om muziek met de E71 te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KinG PopLa schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 15:25:
[...]

Tnx, ik heb al dergelijke korte kabeltjes gezien. Het liefst zou ik een kabeltje van +/- 1m hebben omdat het anders een aaneenschakeling van verloopstekkers en verlengkabels wordt om muziek met de E71 te luisteren.
Is het misschien een idee om zelf de 3,5 te vervangen voor een 2,5 stekker?
Weet niet waar je woont, maar hier in t Haagse zit er een dijk van een winkel voor: Radio Twente, Amsterdamse Veerkade (ff opletten waar je je auto neerzet, anders moet je straks daar ook nog een nieuwe voor kopen _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KinG PopLa schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 14:46:
Hallo allemaal,

Bedankt,

Mijn ervaring met een bluetooth stereo is minder, kraakt nogal.

Zelf was ik ook op zoek naar een goede in-ear headset en kwam uit bij de nokia varianten hierop. Deze headset (39,95 bij BC)had mijn voorkeur in plaats van een omvormer van 2,5 naar 3,5mm. Ik had deze bijna besteld maar ben toch maar even op bezoek geweest bij BelCompany, daar hadden ze de originele Nokia headsets (in-ear). Ik vroeg of ik deze kon bekijken en tot mijn verbazing bleek aan de headset gewoon een 3,5mm plug te zitten. Er zit wel een soort adapter bij naar 2,5mm waardoor er aan de zijkant van je telefoon een plug en adapter uitsteekt van +/-4cm, ik kreeg de telefoon niet eens in mijn jaszak. Dit is dus een afrader en volgens de verkoper bleek te het geval te zijn bij alle headsets van Nokia.

Ik ben toen nog even verder gaan zoeken en kwam toen steeds uit bij een omvormer van Philips voor 9,95 bij BC die perfect werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit hier op kantoor, en heb niet de mogelijkheid om een Wlan te pakken, maar ik zou wel graag mijn E71 op "internet" krijgen voor de mail ect, nu is mijn vraag is er een mogelijkheid om verbonden te zijn met internet via de Usb cable?

het schijnt zo achterhaald te zijn dat niemand dit wilt doen... maar die mogelijkheid moet er toch wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 16:23:
Ik zit hier op kantoor, en heb niet de mogelijkheid om een Wlan te pakken, maar ik zou wel graag mijn E71 op "internet" krijgen voor de mail ect, nu is mijn vraag is er een mogelijkheid om verbonden te zijn met internet via de Usb cable?

het schijnt zo achterhaald te zijn dat niemand dit wilt doen... maar die mogelijkheid moet er toch wel zijn.
Eh... Je hebt wel een digitale Ferrari (E71), en ook een digitale snelweg (internet op de kantoor-pc), maar geen rijbewijs (umts abonnement) begrijp ik? Dat wordt lastig dan... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 16:31:
[...]

Eh... Je hebt wel een digitale Ferrari (E71), en ook een digitale snelweg (internet op de kantoor-pc), maar geen rijbewijs (umts abonnement) begrijp ik? Dat wordt lastig dan... :?
ja ik heb internet op mijn pc / werk maar niet draadloos,

en jah ik krijg ook z'n data op mijn sim kaart, maar die heb ik nog niet en dat kan nog even duren,
maar als je via wlan kan verbinden met die ferrari moet dat toch ook wel kunnen door je de usb/pc

ik had vroeger z'n orange spv en als je die connecte via je usb aan je pc pakte hij ook gelijk je internet connectie van je pc. maar dat zie ik niet op de e71

:'( zo moeilijk moet het niet zijn, ik doe alleen iets verkeerd denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 16:31:
[...]

Laat maar, te laat :) Wat gaat dat topic snel vandaag...

[ Voor 9% gewijzigd door mocean op 12-12-2008 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
Oi. Vandaag een nieuw topic voor de HTC Touch Diamond gemaakt, om vervolgens naar de winkel te gaan om die telefoon voor de 3e keer ter reparatie in te leveren. Dit keer werkt de GPS niet .. Zal het ooit nog goed komen? Ik heb er een zeer hard hoofd in :'(

Anyway, toen was ik voor de gein even aan het rondkijken wat er tegenwoordig nog meer aan telefoons is die ongeveer een gelijke featureset hebben. Deze E71 komt toch echt wel een heel erg eind in de richting moet ik zeggen! GPS, HSDPA ondersteuning, FM radio.. Minpuntje is dan de resolutie en de breedte, maar dat wordt zeker gecompenseerd door de batterijduur.

Toch wat vragen:
  • Iemand al gelukt Google Calendars te synchroniseren? (moet met Mail for Exchange icm NuevaSync zo te lezen)
  • Iemand al gelukt Google Contacts te synchroniseren? Kan dit ook via dat Mail for Exchange icm NuevaSync?
  • TomTom werkend? Zeker met zo'n GPS doorlus programmatje, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 20:06

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

DRvDijk schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 18:19:
Oi. Vandaag een nieuw topic voor de HTC Touch Diamond gemaakt, om vervolgens naar de winkel te gaan om die telefoon voor de 3e keer ter reparatie in te leveren. Dit keer werkt de GPS niet .. Zal het ooit nog goed komen? Ik heb er een zeer hard hoofd in :'(

Anyway, toen was ik voor de gein even aan het rondkijken wat er tegenwoordig nog meer aan telefoons is die ongeveer een gelijke featureset hebben. Deze E71 komt toch echt wel een heel erg eind in de richting moet ik zeggen! GPS, HSDPA ondersteuning, FM radio.. Minpuntje is dan de resolutie en de breedte, maar dat wordt zeker gecompenseerd door de batterijduur.

Toch wat vragen:
[list]
• Iemand al gelukt Google Calendars te synchroniseren? (moet met Mail for Exchange icm NuevaSync zo te lezen)
GooSync
• Iemand al gelukt Google Contacts te synchroniseren? Kan dit ook via dat Mail for Exchange icm NuevaSync?
GooSync
[/list]
Tom tom wordt niet meer ontwikkeld voor Symbian. Gebruik 1 van de geweldige alternatieven, ik ben gek op Sygic.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
DRvDijk schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 18:19:

Toch wat vragen:
Ik heb alleen de agenda Gesynct via goosync.com, met een gratis account moet het handmatig, maar werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
Kanarie schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 18:46:
[...]

GooSync

[...]

Tom tom wordt niet meer ontwikkeld voor Symbian. Gebruik 1 van de geweldige alternatieven, ik ben gek op Sygic.
Hmm alternatieven voor GPS dus, nou ja, daar is natuurlijk prima mee te leven.

GooSync, voor contacts is dat betaald zo te zien, 20 pond per jaar. Dank denk ik dat ik terug ga naar mn originele setup: contacts met mn iMac syncen via iSync (plugin voor Nokia nodig die voor de E50 iig bestond), die misschien weer automatisch met Google synct. Thanks in ieder geval voor de tip :)

Andere vraag: tethering. Het gebruik van het internet van je mobiel op je laptop. Gaat dat vergelijkbaar makkelijk als een HTC (plug, klik op connect op je telefoon, en gaan)?

[ Voor 3% gewijzigd door DRvDijk op 12-12-2008 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Ik lees meerdere berichten over bricked sdhc kaarten..
staat er op de meegeleverde kaart al software preinstalled ofzo?
of is dit alleen een probleem als je er zelf later software op zet?

Ik krijg binnen enkele dagen mijn e71 binnen
het lijkt me beter gelijk te starten met een nieuwe lege verse 8gb kaart dan eerst de 2gb kaart te gebruiken en daarna te moeten backuppen?

iemand die me wat duidelijkheid kan geven? ik kan er namelijk niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 12:58
DRvDijk schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 19:45:
[...]

Hmm alternatieven voor GPS dus, nou ja, daar is natuurlijk prima mee te leven.

GooSync, voor contacts is dat betaald zo te zien, 20 pond per jaar. Dank denk ik dat ik terug ga naar mn originele setup: contacts met mn iMac syncen via iSync (plugin voor Nokia nodig die voor de E50 iig bestond), die misschien weer automatisch met Google synct. Thanks in ieder geval voor de tip :)

Andere vraag: tethering. Het gebruik van het internet van je mobiel op je laptop. Gaat dat vergelijkbaar makkelijk als een HTC (plug, klik op connect op je telefoon, en gaan)?
Waarom gebruik je niet Nokia's eigen sync service? Die is geheel gratis voor het synchroniseren van je kalender en contactpersonen,

www.ovi.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DRvDijk schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 19:45:
[...]

Ja dat werkt verbazingwekkend simpel en erg goed en - nog verbazingwekkender - snel! ik kreeg zelfs streaming audio goed door de speakertjes. (Telfort 768 kbps)

Edit: op de website van pdashop staat een handleidinkje met plaatjes hoe je je laptop via bluetooth moet verbinden. Maar het is me opgevallen dat via usb de snelheid vier keer zo hoog is.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2008 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan niet updaten naar Firmware 110.07.127 :? met een E71 van T-mobile (gekocht 6 december j.l.), mijn huidge Firmware is 100.07.76. Als ik wil updaten via Nokia software updater krijg ik de melding "Geen software-updates beschikbaar voor uw telefoon".

Productcode aanpassen met Nemesis Service Suite geeft ook geen resultaat.

Is de firmware ook op een andere manier te updaten, dus zonder Nokia Software Updater?

Iemand een oplossing of hetzelfde probleem?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2008 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
Miki schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 21:03:
[...]

Waarom gebruik je niet Nokia's eigen sync service? Die is geheel gratis voor het synchroniseren van je kalender en contactpersonen,

www.ovi.com
Ghehe, omdat ik een HTC Touch Diamond heb :P Nee, ik hoop binnenkort wel een E71 te hebben als vervanging daarvoor, 3e keer in de reparatie nu en ik ben er behoorlijk ziek van

Ovi, de cloud van Nokia dus. Ook interessant! Bij gebrek aan motivatie om het verder uit te zoeken (ik heb een andere oplossing gevonden, lees zo meer) gooi ik hier toch deze vraag maar neer: zou die ook met Google kunnen synchroniseren (contacts/calendar)?

Mijn oplossing was even te kijken naar de FAQ van het programma 'Mail for Exchange', te vinden op deze downloadpagina van Nokia. Daar staat in:
What is Mail for Exchange?
Mail for Exchange is software that allows you to use the email, calendar, contacts (address book), and tasks (To-Do items) of your Microsoft Exchange account on your mobile phone. Keeping the entries on your mobile phone identical to the entries on your Microsoft Exchange account is possible through the process of synchronization.
Ik denk dus dat het mogelijk moet zijn met dit programmatje, icm NuevaSync, je Google Calendar en Contacts te syncen.
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 21:06:
[...]

Ja dat werkt verbazingwekkend simpel en erg goed en - nog verbazingwekkender - snel! ik kreeg zelfs streaming audio goed door de speakertjes. (Telfort 768 kbps)

Edit: op de website van pdashop staat een handleidinkje met plaatjes hoe je je laptop via bluetooth moet verbinden. Maar het is me opgevallen dat via usb de snelheid vier keer zo hoog is.
Ben aan het zoeken op de site. Bedankt voor de tip! :) Edit: gevonden, hier en op pagina's 71/72 van de Engelstalige handleiding :)

[ Voor 3% gewijzigd door DRvDijk op 12-12-2008 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 21:25:
Kan niet updaten naar Firmware 110.07.127 :? met een E71 van T-mobile (gekocht 6 december j.l.), mijn huidge Firmware is 100.07.76. Als ik wil updaten via Nokia software updater krijg ik de melding "Geen software-updates beschikbaar voor uw telefoon".

Productcode aanpassen met Nemesis Service Suite geeft ook geen resultaat.

Is de firmware ook op een andere manier te updaten, dus zonder Nokia Software Updater?

Iemand een oplossing of hetzelfde probleem?
Mijn Nokia is recent geleverd door gsmweb, en was al voorzien van de update. Voor jouw probleem biedt de website van pdashop - waar veel meer aardige vragen staan beantwoord - deze zinsnede:

Het uitvoeren van een firmware update is mislukt, wat kan ik doen?
U kunt proberen de Nokia E71 een harde reset te geven. Wanneer dit lukt voert u de update nogmaals uit, zorg er wel voor dat de accu status boven de 50% is.

Succes!

(Overigens ben ik niet zo wild van die nieuwe firmware update, want ik kan bijna niks unsigned installeren. Achteraf een wonder dat Garmin het zomaar deed.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DRvDijk schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 22:05:
[...]

Ovi, de cloud van Nokia dus. Ook interessant! Bij gebrek aan motivatie om het verder uit te zoeken (ik heb een andere oplossing gevonden, lees zo meer) gooi ik hier toch deze vraag maar neer: zou die ook met Google kunnen synchroniseren (contacts/calendar)?
Ik heb na wat moeite Ovi kunnen installeren, en ik had al MS Outlook op de pc. En Google Calendar plus de Google Calendar Sync 0.9.3.5.

Of ik nu een afspraak invoer in Outlook, de Nokia of Google Calendar, het synchroniseert gewoon naar alledrie. Bij Ovi kalender is dat anders. Alles wat ik daar invoer, blijft alleen daar, hoewel ik tweeweg-synchronisatie heb ingesteld.

Wel jammer is het dat dit niet online kan, de telefoon moet met een kabeltje aan de pc vast zitten. Je kunt proberen online in te loggen op Ovi maar mij lukt dat niet, ik krijg steeds een melding van een serverfout of zoiets. Misschien wil Telfort het niet hebben of heb ik een instelling fout staan, wie zal het zeggen.

Voor de contacten heb ik nog geen Google-oplossing gevonden. Die zitten in Ovi, Outlook plus de telefoon natuurlijk, maar de Calendar biedt dat niet, of ik heb gewoon niet goed gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je ook msnen of iig chatten met windows messenger ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Nu online

henri8096

BIM is not a software!

Ik heb sinds kort een E71 maar ik krijg de geheugenkaart niet aan de gang.
Zowel de bijgeleverde als de 8gb sandisk ziet de telefoon niet als ik ze er in doe.

Zie ik iets over het hoofd?

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 00:33:
Ik gebruik zelf eBuddy als client om te chatten met MSN en Gtalk gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 00:33:
Windowslive heeft speciale mobile sites waarmee je kan msnen etc dacht mhome.live.com ofzo.

Vind het nog steeds een fijn toestel, heb er inmiddels wel een InvisibleShield protector opgedaan (echt een aanrader overigens), nadat hij tussen mijn autostoelen was gevallen en daar raar genoeg niet zonder krasjes vandaan kwam. :/
Batterijduur is gewoon veel beter dan al die andere toestellen. En de looks zijn ook top, plus dat ik hem niet zo vaak zie bij een ander waardoor jeje toch wat exclusiever voelt! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
randysem schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 19:55:
Hi, in de startpost staat dat er tot een 8GB microSD in de e71 kan. Maar op de nokia site (http://www.nokia.nl/A4884099, en selecteer e71) staat ook een 16 GB microSD card bij de accessoires. Wellicht een aanpassing waard.
Heeft iemand die specifieke van Nokia al geprobeerd? En evt een ander merk 16GB microSD?
Want ik wil graag een 16GB kaartje, maar ik zie ze nog nergens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Mijn eerste ervaringen met de E71 na een dag:
  • A2DP naar muziek luisteren (met Nokia BH-503) en bellen/gebeld worden gaat prima. Heel goede kwaliteit geluid met muziek, maar toetsgeluid is vertraagd.
  • Wel redelijke muziekspeler.
  • FM Radio kan alleen worden gebruikt i.c.m. analoge crappy headset.
  • Camera applicatie vind ik best goed. Wel slecht dat ie niet automatisch autofocust.
  • Zeer duidelijke hoorn. Nog beter dan mijn E50, vind ik zelf.
  • Zeer luide luidspreker. Standaard lijkt een soort equalizer te draaien bij lagere volumes, zodat het wat beter klinkt.
  • Encryptie van gegevens. Ik kon niet achterhalen welk algoritme wordt gebruikt en hoe het werkt, maar het is beter dan niets.
  • Typen gaat na elk sms'je/mailtje beter.
  • Oploaden accu duurt lang. Logisch ook, vanwege dubbele capaciteit t.o.v. mijn vorige telefoon.
  • Eindelijk goede screensaver/klok in "spaarstand".
  • Heerlijke agenda-applicatie. Functionele effecten.
  • Stabiel, vlot genoeg.
Paar probleempjes:
  • Ik kan trouwens nog geen e-mail versturen over SMTPS (SSL/465). Ik krijg wel keurig een certificaatmelding en hij gaat dan verbinden, maar de mail blijft in de outbox staan om verzonden te worden...
  • NOS mobiel applicatie wordt nog niet ondersteund (crasht hier nogal vaak en teksten passen meestal nét niet op het scherm, waardoor je voor 2 pixelrijen moet scrollen). Niet echt een probleem van de E71 natuurlijk.
  • Regelmatig na mode-switching kan ik het menu niet meer in. Herstart is dan noodzakelijk.
  • Geen USB2.0 High Speed, maar Full Speed -> dus met maar 1,2 MB/s muziek kopiëren...
  • Als het toestel geblokkeerd is (met code), dan is het standbyscherm beetje corrupt. Klok wordt bijv. dubbel weergegeven (half over elkaar).
  • In de agenda staat er nog wel eens een "bel" icoon bij een item in het standbyscherm, alsof er een alarm bij hoort, terwijl er geen alarm bij is gedefiniëerd. Voor memo's is dit iig reproduceerbaar.

[ Voor 8% gewijzigd door gertvdijk op 13-12-2008 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:17
ik beschik over softwareversie 100.07.76, zowel met de nokia opdate tool als via de website zegt hij dat mijn software up to date is. hoe is dit mogelijk en valt dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 12:58
Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 23:43:
[...]

Ik heb na wat moeite Ovi kunnen installeren, en ik had al MS Outlook op de pc. En Google Calendar plus de Google Calendar Sync 0.9.3.5.

Of ik nu een afspraak invoer in Outlook, de Nokia of Google Calendar, het synchroniseert gewoon naar alledrie. Bij Ovi kalender is dat anders. Alles wat ik daar invoer, blijft alleen daar, hoewel ik tweeweg-synchronisatie heb ingesteld.

Wel jammer is het dat dit niet online kan, de telefoon moet met een kabeltje aan de pc vast zitten. Je kunt proberen online in te loggen op Ovi maar mij lukt dat niet, ik krijg steeds een melding van een serverfout of zoiets. Misschien wil Telfort het niet hebben of heb ik een instelling fout staan, wie zal het zeggen.

Voor de contacten heb ik nog geen Google-oplossing gevonden. Die zitten in Ovi, Outlook plus de telefoon natuurlijk, maar de Calendar biedt dat niet, of ik heb gewoon niet goed gekeken.
Volgens mij heb je de OVI suite geïnstalleerd, eigenlijk is dat de toekomstige opvolger van de PC Suite die je nu standaard bij een Nokia krijgt.
Het OVI web-platform waar ik het had, betreft o.a. een google-calendar alternatief van Nokia. Het werkt vergelijkbaar en heeft ook nog eens de mogelijkheid je agenda-items en contactpersonen "over the air" te synchroniseren.
Het biedt geen oplossing om hiermee je Outlook agenda of Google-agenda "over the air" te synchroniseren.

Bekijk de video maar eens in de link hieronder.

Link: http://www.ovi.com/services/discover/contacts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 19:07:
Hallo,

ben nieuw hier maar sinds een paar weken ook de trotse bezitter van een E71 :) , maar als ik op youtube muziek clips wil kijken en luisteren is het geluid echt bagger is daar wat aan te doen?
Weet niemand hier een oplossing voor?.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Sinds paar dagen ben ik eigenaar van dit toestel. Alles werkte goed tot ik mijn SIM-kaart in toestel stopte. Zodra ik SIM-kaart in toestel stopte kreeg ik foutmeldingen dat Geheugenkaart niet aangesloten is en wordt niet meer herkend. Op Internet hebben andere mensen ook dit probleem. Ik heb mijn toestel naar T-Mobile shop meegenomen maar ze zeggen dat toestel niet meer op voorraad is en ik moet gewoon wachten. Heeft iemand anders ook dit probleem gehad? Ik ben zeer ontevreden over de service van T-Mobile Shop en Klantenservice.

Groeten,

Xes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 20:32:
Hoi,
Sinds paar dagen ben ik eigenaar van dit toestel. Alles werkte goed tot ik mijn SIM-kaart in toestel stopte. Zodra ik SIM-kaart in toestel stopte kreeg ik foutmeldingen dat Geheugenkaart niet aangesloten is en wordt niet meer herkend. Op Internet hebben andere mensen ook dit probleem. Ik heb mijn toestel naar T-Mobile shop meegenomen maar ze zeggen dat toestel niet meer op voorraad is en ik moet gewoon wachten. Heeft iemand anders ook dit probleem gehad? Ik ben zeer ontevreden over de service van T-Mobile Shop en Klantenservice.
Groeten,
Xes
Kijk hier eens: http://kurl.nl?48F6 dit is een site waar de consumentenautoriteit het e.e.a. vertelt over wat je rechten en plichten zijn.

Over service en problemen in het algemeen: het antwoord is vaak net zo 'goed' als de vraag die is gesteld. Met andere woorden... het is de toon die de muziek maakt. Het helpt, Echt!

Succes in je quest naar een snelle oplossing
Edwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gertvdijk schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 15:48:
Paar probleempjes:
  • Ik kan trouwens nog geen e-mail versturen over SMTPS (SSL/465). Ik krijg wel keurig een certificaatmelding en hij gaat dan verbinden, maar de mail blijft in de outbox staan om verzonden te worden...
Hmmz test het eens met een gmail-account; ik heb hier geen enkel probleem mee. Ook via ssl/465
Zijn de APN instellingen goed van je provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-08 22:14

RaJitsu

B.S.U.R.

Weet iemand hoe ik voor elkaar kan krijgen dat mijn wallpaper het volledige oppervlak van mijn scherm beslaat? Nu blijft boven en onder er een reep te zien waar de indicaties voor de camera, het menu en de provider (boven) staan....

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaJitsu schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 23:34:
Weet iemand hoe ik voor elkaar kan krijgen dat mijn wallpaper het volledige oppervlak van mijn scherm beslaat? Nu blijft boven en onder er een reep te zien waar de indicaties voor de camera, het menu en de provider (boven) staan....
Kan niet. Misschien als je er een theme van maakt?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2008 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 22:18:
Hmmz test het eens met een gmail-account; ik heb hier geen enkel probleem mee. Ook via ssl/465
Zijn de APN instellingen goed van je provider?
APN?
Ik kan met het "Telfort Spot" toeganspunt gewoon verder alles doen. En het is geen filter van Telfort, aangezien ik dus wel netjes het SSL certificaat krijg. (daarna is alle data encrypted)

GMail werkt wel en ik zie op mijn mailserver geen enkele melding verschijnen. Het is dus alsof de telefoon de SMTP auth van mijn mailserver niet kan hanteren. Ik draai daar inderdaad niet alle varianten van... (PLAIN/MD5/etc...) Zal ik later eens naar kijken. Sowieso raar dat de telefoon met geen enkele foutmelding komt en gewoon de mail niet verstuurt. :/
mocean schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 14:04:
Gmail ondersteunt volgens mij IMAP-IDLE, het werkt soms 1 uur goed, soms een paar uur, en zonder reden krijg ik ineens de melding: "Verbinden met Mailbox?" Ja duh,,, is heb de interval niet voor niks op 5 min. gezet, maar hij start dan niet automatisch. Het werkt wel, maar alleen voor een X aantal uren.
Ik heb het vandaag de hele dag getest en de verbinding bleef mooi openstaan totdat ik op Rdam CS was. Daar was ik überhaupt niet in staat om een normale internetverbinding te krijgen... rete instabiel, continu wisselen tussen GPRS/3G/3.5G. Overigens heb ik Telfort Surf&Mail "onbeperkt".
Gemiddelde vertraging tussen het binnenkomen op de mailserver en de melding op mijn telefoon is 18 seconden. :9 Maar toen kwam ik wel weer een bug tegen: als er evenveel ongelezen berichten verdwijnen (doordat je er bijvoorbeeld 30 laat tonen) en er komen nieuwe bij, dan krijg je geen melding... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gertvdijk schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 13:26:
[...]

IMAP IDLE heeft last van netwerkwisselingen. Ik omzeil het met psiloc connect en dat werkt naadloos. WLAN naar 3G e.d. en vice versa. Oké, zonder € 9,95 uit te geven, heb ik 't niet kunnen oplossen. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-08 22:14

RaJitsu

B.S.U.R.

Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 23:41:
[...]

Kan niet. Misschien als je er een theme van maakt?
Hmm, da's jammer. Een theme tjs, zo doe ik het nu inderdaad. Maar ik zou je wallpapers ook eens willen wisselen zonder dat ik met een nieuwe theme hoef te klooien. Maar goed, jammer dan. Zat wallpapers die aan de uiteinden één kleur hebben.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 00:29:
[...]

[...]

IMAP IDLE heeft last van netwerkwisselingen.
Dat MOET aan de server liggen. Niet aan je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gertvdijk schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 15:48:
• NOS mobiel applicatie wordt nog niet ondersteund (crasht hier nogal vaak en teksten passen meestal nét niet op het scherm, waardoor je voor 2 pixelrijen moet scrollen). Niet echt een probleem van de E71 natuurlijk.
Wel de juiste versie geinstalleerd? De NOS applicatie draait hier prima op de E71, geen gescroll nodig.
Pagina: 1 ... 3 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.