Als ik een backup maak van mijn E71 dan worden de liedjes die op het geheugenkaartje staan niet mee gebackuped,is dit normaal?
Ik blijf tegen het probleem aanlopen dat bij mij de muziekspeler niet alle nummers goed in de afspeellijst zet. Gister werd alleen het eerste album van de eerste artiest erin geladen (Air Traffic), nu ziet hij ineens alleen de artiesten vanaf E (de Editors
). Best leuk, maar ik wil ook af en toe Air traffic of Bob Dylan luisteren 
Ik vermoed dat het komt omdat ik de nokia geheugenkaart er nogal bot heb uitgehaald en alle config bestanden pas vanmiddag van de meegeleverde kaart naar mijn eigen 6GB MicroSD kaartje heb gekopieerd. Heeft iemand een idee hoe ik dit werkend kan krijgen? Gister werkte bijvoorbeeld ook de volumeknoppen niet maar dat is sinds ik de config files erin heb gezet verholpen.
P.S. via bestandsbeheer zijn alle nummers die niet gezien worden door de muziekspeler wel gewoon te zien.
Ik vermoed dat het komt omdat ik de nokia geheugenkaart er nogal bot heb uitgehaald en alle config bestanden pas vanmiddag van de meegeleverde kaart naar mijn eigen 6GB MicroSD kaartje heb gekopieerd. Heeft iemand een idee hoe ik dit werkend kan krijgen? Gister werkte bijvoorbeeld ook de volumeknoppen niet maar dat is sinds ik de config files erin heb gezet verholpen.
P.S. via bestandsbeheer zijn alle nummers die niet gezien worden door de muziekspeler wel gewoon te zien.
youtube.com/@hisrep
Verwijderd
Ik heb de e71 via de t-mobile shop. Verlenging met flex 20 + w'n'w voor 12 maanden met bijbetaling van 50 euro. Toestel was bij mij simlockvrij en zonder logo's en branding.Jumpman schreef op donderdag 27 november 2008 @ 18:51:
Laatst mijn T-Mobile abonnement 12 maanden verlengd met een Nokia E71 via de T-Mobile klantenservice. Nu krijg ik een brief dat het simkaartgeblokkeerd toestel bevat (nu weet ik wel hoe je daar af kan komen), maar ik vraag mij af of er ook T-Mobile logo's op staan?
Iemand ervaring met de T-Mobile klantenservice en een simlock en T-Mobile logo's op de Nokia E71?
ik zie niks?
maar evengoed alvast bedankt
youtube.com/@hisrep
Verwijderd
heeft iemand opera mini al op z'n foon gezet? Op die website kom ik zowat alle nokia's tegen behalve de e71. Heb ik trouwens bij downloaden van nokia maps ook last van. Dit type lijkt wel niet te bestaan ofzo.
Bedankt voor je antwoord. Ik heb hem gisteren binnen gekregen.Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 20:45:
[...]
Ik heb de e71 via de t-mobile shop. Verlenging met flex 20 + w'n'w voor 12 maanden met bijbetaling van 50 euro. Toestel was bij mij simlockvrij en zonder logo's en branding.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ja hoor.heerlyke browser.ik heb nu de laatste beta draaien.nokia maps gebruik ik niet ivm mcguider.Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 00:23:
heeft iemand opera mini al op z'n foon gezet? Op die website kom ik zowat alle nokia's tegen behalve de e71. Heb ik trouwens bij downloaden van nokia maps ook last van. Dit type lijkt wel niet te bestaan ofzo.
Vandaag kan ik telfort surf@mail gaan gebruiken.iemand hier al ervaring met de instellingen van telfort??
Verwijderd
Ik ben opzoek naar een goede (relationele) database voor mijn E71. Wie kan er op basis van zijn of haar ervaringen een aanbevelen? Ik heb gekeken naar HanDBase maar het schijnt zo te zijn dat je op het S60 platform uitsluitend de list optie kun gebruiken en geen forms. Dat maakt het een stuk minder leuk natuurlijk.
Ik hoor graag van jullie.
John
Ik hoor graag van jullie.
John
Verwijderd
Opera mini 4.2 draait super op een E71!Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 00:23:
Ik had er hier al eerder melding van gemaakt. Ik heb gewoon de generieke versie geinstalleerd en loopt probleemloos. Start veel sneller op dan de default brouwer en is ook met het surfen veel sneller. Ik kan allen maar niet verklaren waarom de PDA site van nu.nl er zo gek uit blijft zien.
John
Verwijderd
Met Opera moet ik er nog uit komen, met Garmin ook (maar mijn probleem zit meer in de gps ontvanger die nogal langzaam lijkt te begrijpen dat ik 'mwil gebruiken), maar Telfort Surf&Mail werkt geweldig.Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 11:23:
[...]
Opera mini 4.2 draait super op een E71!
Ik had er hier al eerder melding van gemaakt. Ik heb gewoon de generieke versie geinstalleerd en loopt probleemloos. Start veel sneller op dan de default brouwer en is ook met het surfen veel sneller. Ik kan allen maar niet verklaren waarom de PDA site van nu.nl er zo gek uit blijft zien.
John
En ik heb de telefoon zowel via usb (450 kbps) als via bluetooth (115 kbps) even als modem voor mijn MSI Wind gebruikt. Werkt ook geweldig.
Al zal Telfort dat wel minder leuk vinden, want in anderhalve dag 25 mb verbruiken zal wel niet de bedoeling zijn.
Mobiel browsen is een genot op dit apparaat. Het scherm is breed genoeg om gewone websites in beeld te brengen. Dat kon ik niet op mijn HP Rx3715 terwijl die een twee keer zo groot scherm heeft. En ook niet op mijn Tytn II: die kon alleen pda-sites aan.
Dus behalve het GPS gedeelte vind ik het een mooi dingetje. Ik had 'm eigenlijk maar voor een jaartje willen nemen maar misschien dat ik 'm daarna nog een tijdje houd
Verwijderd
Vandaag overgestapt van een oude Motorola RAZR naar een E71 en wat een verschil.
Weet iemand of ik m'n gehele telefoonboek op de een of andere manier van mijn oude telefoon kan importeren? Om alle adressen één voor één te gaan invoeren gaat nogal wat tijd in beslag nemen.
Weet iemand of ik m'n gehele telefoonboek op de een of andere manier van mijn oude telefoon kan importeren? Om alle adressen één voor één te gaan invoeren gaat nogal wat tijd in beslag nemen.
Soocial?Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 23:42:
Vandaag overgestapt van een oude Motorola RAZR naar een E71 en wat een verschil.![]()
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Is het veel werk om surf@mail te installeren?misschien een little help?Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 20:06:
[...]
Met Opera moet ik er nog uit komen, met Garmin ook (maar mijn probleem zit meer in de gps ontvanger die nogal langzaam lijkt te begrijpen dat ik 'mwil gebruiken), maar Telfort Surf&Mail werkt geweldig.
En ik heb de telefoon zowel via usb (450 kbps) als via bluetooth (115 kbps) even als modem voor mijn MSI Wind gebruikt. Werkt ook geweldig.
Al zal Telfort dat wel minder leuk vinden, want in anderhalve dag 25 mb verbruiken zal wel niet de bedoeling zijn.
Mobiel browsen is een genot op dit apparaat. Het scherm is breed genoeg om gewone websites in beeld te brengen. Dat kon ik niet op mijn HP Rx3715 terwijl die een twee keer zo groot scherm heeft. En ook niet op mijn Tytn II: die kon alleen pda-sites aan.
Dus behalve het GPS gedeelte vind ik het een mooi dingetje. Ik had 'm eigenlijk maar voor een jaartje willen nemen maar misschien dat ik 'm daarna nog een tijdje houd
Thanx alvast als je'het wil doen
Verwijderd
Ik heb het opgelost door alle entries van het telefoongeheugen naar de simkaart te kopiëren.
Dat soocial kende ik nog niet. Thanks voor de link.
Heb de instellingen nagelopen en die staan goed. Als het goed is worden zowel tekst als afbeeldingen weergegeven. Een mooi voorbeeld is de website voetbalzone.nl . De grote foto's en layoutpictures zie ik wel, maar de 'vlaggetjes' voor de nieuwsitems krijgen de ' landschapafbeelding met een scheur er doorheen' .theos schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 14:38:
[...]
Ik heb ook een HI-abo en hier werkt het zonder problemen.
Heb je al gekeken in je browser bij opties -> instellingen -> pagina -> inhoud laden? Als ik hem op "alleen tekst" zet, krijg ik dezelfde symptomen. Ik heb deze instelling op "Alle" staan.
Sinds de firmware update merk ik dat mijn toestel een kortere standby tijd heeft. Bij erg weinig gebruik (alleen smsen) gaat het toestel 2 dagen mee. In de loop van de derde dag valt hij uit.
Voor de update had ik bij eenzelfde gebruik een standby tijd van zeker 4, maar meestal 5 dagen. Bij erg zwaar gebruik (veel navigeren, gebruik van WLAN en bellen) 2 tot 3 dagen. Even lang als nu het geval is met licht gebruik dus.
Bluetooth, WLAN en verbindingstype (GSM) staan hetzelfde ingesteld als voorheen. Mijn persoonlijke instellingen heb ik na de update via pc-suite overgebracht op het toestel, dus ik neem aan dat daar niks veranderd is.
Komt dit bekend voor? En weet iemand een oplossing?
Alvast bedankt.
Voor de update had ik bij eenzelfde gebruik een standby tijd van zeker 4, maar meestal 5 dagen. Bij erg zwaar gebruik (veel navigeren, gebruik van WLAN en bellen) 2 tot 3 dagen. Even lang als nu het geval is met licht gebruik dus.
Bluetooth, WLAN en verbindingstype (GSM) staan hetzelfde ingesteld als voorheen. Mijn persoonlijke instellingen heb ik na de update via pc-suite overgebracht op het toestel, dus ik neem aan dat daar niks veranderd is.
Komt dit bekend voor? En weet iemand een oplossing?
Alvast bedankt.
Ik heb helaas geen oplossing voor je. Maar je bent iig niet de enige die dit gemerkt heeft. Ook mijn toestel lijkt meer nodig te hebben bij gebruik. Wanneer je niets doet, lijkt alles gewoon hetzelfde als voorheen, maar het gebruik lijkt wel meer te zuipen, sinds versie 110.07.127 erop staat. De betere werking van de camera is overigens wel positief. Maar dat de Drakkarious-hack niet meer werkt, weer niet. Weet iemand hier hoe het met de voortgang van een nieuwe hack staat? Dat signen en die verlopen certificates komen me namelijk echt de neus uit.automotive schreef op zondag 30 november 2008 @ 16:19:
Sinds de firmware update merk ik dat mijn toestel een kortere standby tijd heeft. Bij erg weinig gebruik (alleen smsen) gaat het toestel 2 dagen mee. In de loop van de derde dag valt hij uit.
B.S.U.R.
Goedendag medetweakers,
Ik ben nu de ongelukkige bezitter van een Samsung Omnia i900.
Voor mijzelf ben ik schandewijs erachter gekomen dat looks niet echt alles is.
Touchscreen is voor mij gewoon te traag werken i.c.m. een stylus.
Kreeg er ook nog eens kramp van.
Was eerst naar de Blackberry's aan het kijken maar daar heb je een zakelijk abonnement voor nodig en aangezien ik maar een particulier ben is het voor mij niet van belang.
Daarom was mijn oog op de E71 of de E63 gevallen in verband met het qwerty toetsenbord.
Wat een telefoon moet kunnen doen voor mij is:
* Windows Live Messenger ondersteunen en deze contacten synchroniseren naar telefoon, zodat je al hun gegevens te zien krijgt inclusief telefoonnummers..
* Goede java/flash ondersteuning voor internet, windows mobile bied dit niet. Krijg heel vaak witte pagina's.
* Gemakkelijke en of snelle gebruikers interface.
* Overweg met youtube kunnen, filmpjes vloeiend afspelen.
* Niet minimaal 3x per week vastlopen zoals de Omnia (zal wel windows mobile probleem zijn).
* MP3 muziek afspelen\ afluisteren (doe dit nu met een bluetooth dongle, jabra BT3030)
* Ondersteuning voor bluetooth bieden
* Adobe acrobat reader ondersteuning bieden voor online documenten
* Ondersteuning voor hotmail
Ik zag dat de de E63 wel een 3.5mm jackplug had en de E71 een mini jackplug. Tevens heeft de E63 geen HSDPA ondersteuning. Is dit een zwaar gemis?
Ik heb gelezen dat de E63 voor 199 euro over de toonbank zal gaan. Terwijl de E71 Voor zowat het dubbele verkocht wordt.
Meer info :
http://www.typhone.nl/gsm/nokia/1237/nokia-e63-blue
Nou resteren mij de volgende vragen:
Is de E63 of E71 een goede keus aan de hand van mijn verlanglijstje.
Kan je wel net als windows mobile je contacten synchroniseren met een nokia telefoon?
Wat is aan te raden een E71 of een E63?
Geld is geen issue, wel gebruikers gemak even als kwaliteit.
Omnia zat al snel onder de krassen en ik zwijg dan maar over verdere software matige problemen.
Alvast bedankt.
Was eerst naar de Blackberry's aan het kijken maar daar heb je een zakelijk abonnement voor nodig en aangezien ik maar een particulier ben is het voor mij niet van belang.
Daarom was mijn oog op de E71 of de E63 gevallen in verband met het qwerty toetsenbord.
Wat een telefoon moet kunnen doen voor mij is:
* Windows Live Messenger ondersteunen en deze contacten synchroniseren naar telefoon, zodat je al hun gegevens te zien krijgt inclusief telefoonnummers..
* Goede java/flash ondersteuning voor internet, windows mobile bied dit niet. Krijg heel vaak witte pagina's.
* Niet minimaal 3x per week vastlopen zoals de Omnia (zal wel windows mobile probleem zijn).
* MP3 muziek afspelen\ afluisteren (doe dit nu met een bluetooth dongle, jabra BT3030)
* Ondersteuning voor hotmail
Ik zag dat de de E63 wel een 3.5mm jackplug had en de E71 een mini jackplug. Tevens heeft de E63 geen HSDPA ondersteuning. Is dit een zwaar gemis?
Ik heb gelezen dat de E63 voor 199 euro over de toonbank zal gaan. Terwijl de E71 Voor zowat het dubbele verkocht wordt.
Meer info :
http://www.typhone.nl/gsm/nokia/1237/nokia-e63-blue
Kan je wel net als windows mobile je contacten synchroniseren met een nokia telefoon?
Omnia zat al snel onder de krassen en ik zwijg dan maar over verdere software matige problemen.
Alvast bedankt.
Kennis begint met informatie vergaren.
heeft iemand ook tiscali als mailadres?als ikk via wlan een meel stuur gaat ie meteen weg en staat ie niet in de wachtrij,nu met surf@mail blijft ie echter gewoon hangen.wat kan dit nou zyn?en moet ik ook iets in de packetgegevenslijst invullen?deze is by my leeg?want nu werkt youtube ook niet.
Verwijderd
Op de website van Telfort staat een zeer uitgebreide walkthrough met plaatjes. Als je die volgt kan er niks misgaan. Hiero en dan de E71 uitkiezen.polo306 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 23:52:
[...]
Is het veel werk om surf@mail te installeren?misschien een little help?
Thanx alvast als je'het wil doen
Nadat ik die hele serie plaatjes had gevolgd en gefrut op dat ding om alles in te voeren, kwam ik erachter dat er ook nog onder een wizard op de telefoon zelf zit die alles automatisch schijnt te kunnen. Ik heb dat dus niet geprobeerd want ik had alles al geregeld. Onder menu-installatie-inst.wizard.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2008 00:03 ]
Verwijderd
Je zit op het goede forumstuk... De E71 dus. de E63 zal dikker zijn en is van kunststof. De E71 vrijwel volledig rvs. Ik zou er een screenprotector bij doen.. de brando van 7$ is me prima bevallen en tijdelijk geen verzendkosten v.uit HKG.aliberto schreef op zondag 30 november 2008 @ 21:59:
Goedendag medetweakers,
Alvast bedankt.
Succes met je keuze!
Verwijderd
Default staat de alarmsetting op 15 min vooraf. Dagitems die beginnen altijd om 00:00 en duren tot 00:00Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 00:02:
Hee, m'n bericht is niet geplaatst. Nog maar een keer dan.
Weet iemand hoe je voorkomt dat de dagitems in de agenda luidruchtig laten weten dat ze er zijn om 23.45?
00:00 -/- 15 min is 23:45
Ik heb de instellingen nog niet kunnen wijzigen maar daar zit dus de oplossing. Ga in de entry en zet signaal op UIT.
Vindt iemand de instellingen wel om de default te wijzigen naar UIT, dan lees ik dat graag
Verwijderd
Ik kan het echt nergens vinden.Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 00:11:
[...]
Default staat de alarmsetting op 15 min vooraf. Dagitems die beginnen altijd om 00:00 en duren tot 00:00
00:00 -/- 15 min is 23:45
Ik heb de instellingen nog niet kunnen wijzigen maar daar zit dus de oplossing. Ga in de entry en zet signaal op UIT.
Vindt iemand de instellingen wel om de default te wijzigen naar UIT, dan lees ik dat graag
Verwijderd
Je hebt het over dagitems. die duren de hele dag? Oke?
open eens zo'n item...
dan zie je die staan van 0000 tot 0000
en de alarmoptie verder naar beneden staat op 15 min ervoor.
Verwijderd
Oh oh... ik zie dat mijn dagitems als memo's zijn geïmporteerd. Misschien kan ik daarom geen tijdstip vinden. Maar waarom gaan ze dan af om kwart voor twaalf?Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 00:39:
[...]
Je hebt het over dagitems. die duren de hele dag? Oke?
open eens zo'n item...
dan zie je die staan van 0000 tot 0000
en de alarmoptie verder naar beneden staat op 15 min ervoor.
Omdat dat een kwartier is voordat de dag begint waarop deze memo's 'due' zijn?Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 00:56:
[...]
Oh oh... ik zie dat mijn dagitems als memo's zijn geïmporteerd. Misschien kan ik daarom geen tijdstip vinden. Maar waarom gaan ze dan af om kwart voor twaalf?
Dit kan wel, maar voor Windows Live-contacten is dit iets meer installatie/configuratiewerk dan voor 'reguliere contacten'aliberto schreef op zondag 30 november 2008 @ 21:59:Nou resteren mij de volgende vragen:
Tsja, dat zul je zelf moeten bepalen. Als je al aan anderen vraagt of het gemis van HSDPA een probleem is... De enige die dat kan beoordelen voor jouw situatie ben jijzelf. Iemand die HSDPA niet gebruikt, vindt het geen gemis en iemand die het wel gebruikt wel. Dan kun jij kiezen bij welke groep je hoort.Wat is aan te raden een E71 of een E63?
Overigens zijn witte (vlakken op) pagina's bij de E71 zeker niet uitgesloten, maar ik vind het niet storend. Je kunt je met je mobiel nou eenmaal beter op PDA-optimized pagina's begeven dan op reguliere pagina's. Het leest gewoon fijner. Wat wel flink verbetering geeft, zijn alternatieve browsers als Opera Mini en Skyfire, waarbij de laatste zelfs flash movies afspeelt (geluid wordt dan asynchroon, dat wel).
[ Voor 62% gewijzigd door Helsie op 01-12-2008 06:45 ]
-
[ Voor 99% gewijzigd door Helsie op 01-12-2008 06:45 . Reden: Inhoud bij vorige post gezet. ]
@belumcukur
de E71 heeft ook GPS de E63 niet, dat vind ik een belangrijker verschil dan HSDPA.
vraagje:
Ik heb al een hele tijd gezocht maar weet iemand hoe je een muziek nummer door kan spoelen?
de E71 heeft ook GPS de E63 niet, dat vind ik een belangrijker verschil dan HSDPA.
vraagje:
Ik heb al een hele tijd gezocht maar weet iemand hoe je een muziek nummer door kan spoelen?
[ Voor 13% gewijzigd door Tazzios op 01-12-2008 09:49 ]
Liedjes doorspoelen doe je tydens het luisteren op de vierkante zilvere knop rechts vast te houden.
Iemand al een idee voor de packetgegevens van mn vorige post?
Iemand al een idee voor de packetgegevens van mn vorige post?
Ik heb gister bij het concert van Pete Murray in de Melkweg wat filmpjes gemaakt en de geluidskwaliteit overtreft alle verwachtingen. Waar je met een HTC vooral onhoorbare herrie en zelfs publiek en muziek niet van elkaar kan onderscheiden, weet de e71 wonderbaarlijk genoeg geluid op bootlegkwaliteit op te nemen.
De videokwaliteit in het donker is helaas zwaar onder de maat maar voor de muziekliefhebbers toch ff een nummertje op youtube gezet;
http://www.youtube.com/watch?v=Jv-P7-GQDQk
zeker geen slechte koop dus voor mij, die e71
De videokwaliteit in het donker is helaas zwaar onder de maat maar voor de muziekliefhebbers toch ff een nummertje op youtube gezet;
http://www.youtube.com/watch?v=Jv-P7-GQDQk
zeker geen slechte koop dus voor mij, die e71
youtube.com/@hisrep
Ik heb een paar gesprekken met mijn Nokia E71 gevoerd, maar de kwaliteit is heel slecht t.o.v. van mijn Nokia N95. Het lijkt net een slechte speaker met trilling. Ik heb opgemerkt dat als ik het scherm bij de oorspeaker stevig indruk het probleem weg is. Het lijkt dus aan het frontje te liggen. Herkennen jullie dit probleem?
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Nee, ik vind de geluidskwaliteit juist super. Beter dan mijn Nokia N81Jumpman schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:07:
Ik heb een paar gesprekken met mijn Nokia E71 gevoerd, maar de kwaliteit is heel slecht t.o.v. van mijn Nokia N95. Het lijkt net een slechte speaker met trilling. Ik heb opgemerkt dat als ik het scherm bij de oorspeaker stevig indruk het probleem weg is. Het lijkt dus aan het frontje te liggen. Herkennen jullie dit probleem?
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Hier moet ik op terugkomen. Ook standby is de batterijduur echt een stuk minder. Ik heb em drie dagen geleden nog volledig opgeladen, ben even in het buitenland geweest met een andere telefoon, en vanochtend hoorde ik hem de waarschuwingstonen geven van dat de batterij leegraakt.RaJitsu schreef op zondag 30 november 2008 @ 20:53:
[quote van automotive]
Ik heb helaas geen oplossing voor je. Maar je bent iig niet de enige die dit gemerkt heeft. Ook mijn toestel lijkt meer nodig te hebben bij gebruik. Wanneer je niets doet, lijkt alles gewoon hetzelfde als voorheen, maar het gebruik lijkt wel meer te zuipen, sinds versie 110.07.127 erop staat. De betere werking van de camera is overigens wel positief. Maar dat de Drakkarious-hack niet meer werkt, weer niet. Weet iemand hier hoe het met de voortgang van een nieuwe hack staat? Dat signen en die verlopen certificates komen me namelijk echt de neus uit.
B.S.U.R.
Dit is niet helemaal waar. De meest providers doen niet moeilijk wanneer je een zakelijk abonnement wil. En doen ze wel moeilijk, dan kun je gewoon liegen, en zeggen dat je een vrij beroep beoefend (freelance leraar, kunstenaar, etc.), zodat je geen kvk-gegevens kunt overleggen.aliberto schreef op zondag 30 november 2008 @ 21:59:
Echter zijn die BB-abonnmenten wel duur. Daarbij vind ik de voordelen van BB (beveiligde verbindingen, data via een server, etc.) niet opwegen tegen de nadelen (hoge prijs, en van alle qwerty-modellen heeft alleen de 9000 Bold HSDPA, derest heeft geeneens UMTS).
Geen probleem dit alles.Wat een telefoon moet kunnen doen voor mij is:
Wat bedoel je hiermee? Hotmail in een aparte mailapplicatie gebruiken in Windows kan niet wanneer je er niet voor betaalt (tenzij je het in een vroege periode al gebruikte). Dus je kunt niet gewoon een paar instellingen in de/een mail client rammen en dan je hotmail aflezen. Wel is het zo dat wanneer je Live Messenger installeert, je in de mail-client ook een hotmail-entry krijgt. Het lijkt net alsof het dan gewoon een van je andere e-mailadressen is. Volgens mij is het ook zo, maar ik gebruik mijn Hotmail niet echt actief.* Ondersteuning voor hotmail
In de browser kan het niet. Ga je bijv. naar Youtube, dan opent de E71 Realplayer, en speelt ie daarin het filmpje af. Er zijn wel een paar goede Flashlite 3-spelers (mn Emtube en Mobitubia), die youtube prima weergeven. Flashsites worden ook in Symbian niet als dusdanig weergegeven. Maar dit heeft niets met Symbian of WM te maken. Waarschijnlijk is het vooral een bewuste keus geweest, ivm dataverbruik en de kleine schermen waarmee je te maken hebt. Technisch is het wel mogelijk. De (in beta-stadium verkerende) Skyfire-browser zou dit wel kunnen. Maar officieel is deze alleen voor mensen uit de VS beschikbaar, op dit moment.* Goede java/flash ondersteuning voor internet, windows mobile bied dit niet. Krijg heel vaak witte pagina's.
Wanneer je zelf een high-end koptelefoon wil gebruiken, bestaan er uiteraard convertortjes.Ik zag dat de de E63 wel een 3.5mm jackplug had en de E71 een mini jackplug.
Ligt aan je eisen. HSDPA is wel een klap sneller (3,6 Mbit/s tegenover 384 kBit/s). Maar op Vodafone na, limiteren alle providers de snelheid, waardoor het voordeel van HSDPA deels wegvalt. Ook heb je niet overal HSDPA bereik (maar meestal wel).Tevens heeft de E63 geen HSDPA ondersteuning. Is dit een zwaar gemis?
Ga je je toestel los halen? Of met abonnement? Inderdaad is de E71 een stuk duurder, maar met abonnement is hij al gratis inclusief internet vanaf zo'n 30 Euro per maand. Ik weet niet of de E63 zoveel goedkoper zal zijn (indien wel, dan zullen een hoop providers ervoor kiezen om hem niet aan te bieden). Los wel. Ik zou je i900 gewoon verpatsen en niet besparen op een nieuw toestel, wat je moet er toch een tijd mee doen.Ik heb gelezen dat de E63 voor 199 euro over de toonbank zal gaan. Terwijl de E71 Voor zowat het dubbele verkocht wordt.
Ik denk van wel, want je eisen waaraan hij niet helemaal kan voldoen, kunnen andere opties ook niet.Is de E63 of E71 een goede keus aan de hand van mijn verlanglijstje.
[quote]Kan je wel net als windows mobile je contacten synchroniseren met een nokia telefoon?[quote] Geen enkel probleem (zoals volgens mij àlle telefoons van boven de 80 Euro) dit al jaren kunnen).
Wanneer ik kijk naar je eisen voldoe de E63 wel. Nadelen tov de E71 zijn:Wat is aan te raden een E71 of een E63?
-Uiterlijk/Materiaal (groter, ziet er goedkoper uit, gevoeliger voor stootschade)
-Geen HSDPA
-Geen GPS
Voordelen:
-Goedkoper
-Groter scherm
-Ik kan me voorstellen dat het grotere formaat ook meer type-gemak biedt.
Ben je trouwens helemaal anti-Windows Mobile? Want de nieuwe Palm en Samsung i720 lijken me ook niet verkeerd. En de 9000 Bold ook niet (is ook geen WM uiteraard). Maar in het laatste geval moet je wel een ander abonnement nemen (ik weet niet wat de mogelijkheden bij Telfort zijn om je abonnement aan te passen).
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
B.S.U.R.
Goedendag allemaal,
allereerst wil ik iedereen hartstikke bedanken voor hun reacties.
Met name RaJitsu voor de uitgebreide info.
Wat ik eerder vermelde : ben maar een eindgebruiker en wil gewoon probleemloos & vlot kunnen internetten, post ontvangen, chatten en natuurlijk ook bellen.
Bij mijn weten heb ik nu ook deze snelheid bij T-Mobile en is niet altijd even snel. Maar wie weet wordt internet in de toekomst sneller voor hetzelfde geld en is een HSDPA een mooie aanvulling indien ik voor een E71 ga.
(Ik wil hier geen discussie aankaarten over providers en verdere abonnementen en prijzenslagen, maar probeer hier een statement te verduidelijken waarom particulier en internetsnelheden i.c.m E63 of E71)
Ik vond zelf de Blackberry Bold een waanzinnig toestel tot het mij duidelijk werd dat er best wel forse nadelen aanzitten qua abonnements kosten, indien je dit niet doet, mis je ook een hoop functionaliteit. Vandaar dat de keuze op de E63 of E71 al vrij snel viel.
Gisteren ben ik erachter gekomen dat er voor Nokia toestellen 1 maand gratis Windows Live Messenger gebruikt mag worden om te chatten. Daarna moet je betalen per maand, of voor een alternatief zoeken.
Bij Windows Mobile is dit geheel gratis (Bij mijn Omnia dan).
Daarom was ik op onderzoek uit met betrekking tot de bovenstaande genoemde functies of het ook mogelijk is om met bepaalde Symbian freeware software op Nokia telefoons de soortgelijke functies te krijgen.
(Of er moet een trucje zijn om WLM aan de praat te krijgen voor altijd.)
Maar je kan toch wel altijd naar www.hotmail.com toe gaan, om dan zodoende je post te lezen of er moet nog een snellere en minder omslachtige methode zijn dan hoor ik dit heel graag.
Klinkt namelijk heel erg interessant.
Bedankt trouwens voor de handige tips van de software, alles is voor mij redelijk onbekend.
,
bijna altijd heb ik de telefoons los gekocht, echter waren de vorige telefoons echt alleen maar om te bellen, dus categorie low budget.
Dat van de E63 & groter beeldscherm wist ik niet, maar klinkt wel verleidelijk evenals groter typ vlak/gemak.
Echter een nokia (E63 bijvoorbeeld) moet wel tegen veel omstandigheden kunnen zie video van testlab van Nokia anders zouden ze namelijk niet de telefoon(s) op de markt brengen
Omnia is mijn 1e Windows Mobile telefoon, vanaf begin al trammelant mee, weet dus niet of het aan de Omnia ligt of Windows Mobile, maar vastlopers en traagheid zonder extra programma's geïnstalleerd te hebben is dus bij mij een groot probleem geweest en vandaar een beetje mijn vertrouwen weg in Windows Mobile en Samsung. In iedergeval GEEN touchscreen meer voor mij, dat weet ik wel!
Super bedankt voor de genomen moeite en wie weet kun je of andere medetweakers voor mij nog een paar vraagjes verhelderen.
Zoals het er nu naar uit ziet wordt het in iedergeval een Nokia voor me indien het WLM verhaal me helemaal duidelijk is i.c.m. synchronisatie zonder outlook.
allereerst wil ik iedereen hartstikke bedanken voor hun reacties.
Met name RaJitsu voor de uitgebreide info.
ik heb een Sim only abonnement die per 24 december overgaat naar Telfort. Dit abonnement bevat tevens ook internet abo met UMTS snelheid max tot 768 kb/s en schijnt onbeperkt te zijn (wat mij is verteld door een helpdesk medewerker).RaJitsu schreef op maandag 01 december 2008 @ 15:40:
De meest providers doen niet moeilijk wanneer je een zakelijk abonnement wil......
Echter zijn die BB-abonnmenten wel duur. Daarbij vind ik de voordelen van BB (beveiligde verbindingen, data via een server, etc.) niet opwegen tegen de nadelen (hoge prijs, en van alle qwerty-modellen heeft alleen de 9000 Bold HSDPA, derest heeft geeneens UMTS).
Wat ik eerder vermelde : ben maar een eindgebruiker en wil gewoon probleemloos & vlot kunnen internetten, post ontvangen, chatten en natuurlijk ook bellen.
Bij mijn weten heb ik nu ook deze snelheid bij T-Mobile en is niet altijd even snel. Maar wie weet wordt internet in de toekomst sneller voor hetzelfde geld en is een HSDPA een mooie aanvulling indien ik voor een E71 ga.
(Ik wil hier geen discussie aankaarten over providers en verdere abonnementen en prijzenslagen, maar probeer hier een statement te verduidelijken waarom particulier en internetsnelheden i.c.m E63 of E71)
Ik vond zelf de Blackberry Bold een waanzinnig toestel tot het mij duidelijk werd dat er best wel forse nadelen aanzitten qua abonnements kosten, indien je dit niet doet, mis je ook een hoop functionaliteit. Vandaar dat de keuze op de E63 of E71 al vrij snel viel.
Bij Windows Mobile kan je namelijk je Windows Live Messenger account instellen en zodoende chatten, je post ophalen en contacten op je telefoon opslaan icm verdere adres en telefoongegevens indien je het laatstgenoemde in messenger ooit een keer heb ingevuld. Deze staan dus niet op je SIM kaart maar op de server van WLM, bij een chrash kun je dan alle gegevens opnieuw binnenhalen en deze dan op je telefoon plaatsen. (ofterwel synchroniseren maar dan zonder outlook)[
Wat bedoel je hiermee? Hotmail in een aparte mailapplicatie gebruiken in Windows kan niet wanneer je er niet voor betaalt (tenzij je het in een vroege periode al gebruikte). Dus je kunt niet gewoon een paar instellingen in de/een mail client rammen en dan je hotmail aflezen. Wel is het zo dat wanneer je Live Messenger installeert, je in de mail-client ook een hotmail-entry krijgt. Het lijkt net alsof het dan gewoon een van je andere e-mailadressen is. Volgens mij is het ook zo, maar ik gebruik mijn Hotmail niet echt actief.
Gisteren ben ik erachter gekomen dat er voor Nokia toestellen 1 maand gratis Windows Live Messenger gebruikt mag worden om te chatten. Daarna moet je betalen per maand, of voor een alternatief zoeken.
Bij Windows Mobile is dit geheel gratis (Bij mijn Omnia dan).
Daarom was ik op onderzoek uit met betrekking tot de bovenstaande genoemde functies of het ook mogelijk is om met bepaalde Symbian freeware software op Nokia telefoons de soortgelijke functies te krijgen.
(Of er moet een trucje zijn om WLM aan de praat te krijgen voor altijd.)
Maar je kan toch wel altijd naar www.hotmail.com toe gaan, om dan zodoende je post te lezen of er moet nog een snellere en minder omslachtige methode zijn dan hoor ik dit heel graag.
Kun je me eventueel vertellen wanneer de Skyfire-browser verwacht wordt dat deze officeel af is en eventueel in Nederland uitkomt?In de browser kan het niet. Ga je bijv. naar Youtube, dan opent de E71 Realplayer, en speelt ie daarin het filmpje af. Er zijn wel een paar goede Flashlite 3-spelers (mn Emtube en Mobitubia), die youtube prima weergeven. Flashsites worden ook in Symbian niet als dusdanig weergegeven. Maar dit heeft niets met Symbian of WM te maken. Waarschijnlijk is het vooral een bewuste keus geweest, ivm dataverbruik en de kleine schermen waarmee je te maken hebt. Technisch is het wel mogelijk. De (in beta-stadium verkerende) Skyfire-browser zou dit wel kunnen. Maar officieel is deze alleen voor mensen uit de VS beschikbaar, op dit moment.
Klinkt namelijk heel erg interessant.
Bedankt trouwens voor de handige tips van de software, alles is voor mij redelijk onbekend.
De Omnia had ik ook los gekocht jammer genoeg a 620 euroGa je je toestel los halen? Of met abonnement? Inderdaad is de E71 een stuk duurder, maar met abonnement is hij al gratis inclusief internet vanaf zo'n 30 Euro per maand. Ik weet niet of de E63 zoveel goedkoper zal zijn (indien wel, dan zullen een hoop providers ervoor kiezen om hem niet aan te bieden). Los wel. Ik zou je i900 gewoon verpatsen en niet besparen op een nieuw toestel, wat je moet er toch een tijd mee doen..
bijna altijd heb ik de telefoons los gekocht, echter waren de vorige telefoons echt alleen maar om te bellen, dus categorie low budget.
Qua materiaalkeuze vind ik de E71 betere optie.Wanneer ik kijk naar je eisen voldoe de E63 wel. Nadelen tov de E71 zijn:
-Uiterlijk/Materiaal (groter, ziet er goedkoper uit, gevoeliger voor stootschade)
-Geen HSDPA
-Geen GPS
Voordelen:
-Goedkoper
-Groter scherm
-Ik kan me voorstellen dat het grotere formaat ook meer type-gemak biedt.
Dat van de E63 & groter beeldscherm wist ik niet, maar klinkt wel verleidelijk evenals groter typ vlak/gemak.
Echter een nokia (E63 bijvoorbeeld) moet wel tegen veel omstandigheden kunnen zie video van testlab van Nokia anders zouden ze namelijk niet de telefoon(s) op de markt brengen
Nou laat ik het zo zeggen :Ben je trouwens helemaal anti-Windows Mobile?
Omnia is mijn 1e Windows Mobile telefoon, vanaf begin al trammelant mee, weet dus niet of het aan de Omnia ligt of Windows Mobile, maar vastlopers en traagheid zonder extra programma's geïnstalleerd te hebben is dus bij mij een groot probleem geweest en vandaar een beetje mijn vertrouwen weg in Windows Mobile en Samsung. In iedergeval GEEN touchscreen meer voor mij, dat weet ik wel!
Ik heb heel toevallig de i720 gisteren gezien, zag er leuk uit, maar las net ook nog ergens dat deze een touchscreen had evenals de nieuwe Palm Treo zodoende niet aan mijn categorie gebruikersvriendelijkheid voldoet.. Ik waardeer je suggesties wel enormWant de nieuwe Palm en Samsung i720 lijken me ook niet verkeerd. En de 9000 Bold ook niet (is ook geen WM uiteraard). Maar in het laatste geval moet je wel een ander abonnement nemen (ik weet niet wat de mogelijkheden bij Telfort zijn om je abonnement aan te passen).
Super bedankt voor de genomen moeite en wie weet kun je of andere medetweakers voor mij nog een paar vraagjes verhelderen.
Zoals het er nu naar uit ziet wordt het in iedergeval een Nokia voor me indien het WLM verhaal me helemaal duidelijk is i.c.m. synchronisatie zonder outlook.
Kun je me en wil je me ook vertellen hoe?Helsie schreef op maandag 01 december 2008 @ 06:39:
[...]
Dit kan wel, maar voor Windows Live-contacten is dit iets meer installatie/configuratiewerk dan voor 'reguliere contacten'
Das duidelijke taalTsja, dat zul je zelf moeten bepalen.
Bedankt voor de info.Overigens zijn witte (vlakken op) pagina's bij de E71 zeker niet uitgesloten, maar ik vind het niet storend. Je kunt je met je mobiel nou eenmaal beter op PDA-optimized pagina's begeven dan op reguliere pagina's. Het leest gewoon fijner. Wat wel flink verbetering geeft, zijn alternatieve browsers als Opera Mini en Skyfire, waarbij de laatste zelfs flash movies afspeelt (geluid wordt dan asynchroon, dat wel).
Zijn er ook zoekmachines die echt speciaal geoptimaliseerd zijn voor pda websites?
Want loop me geregeld suf te zoeken naar goede pda pagina's van mijn bestaande computersites (reclame laat ik achterwege).
Zoals vorige bericht vermelde gebruik ik Opera echter liepen de pagina's vaak vast met witte velden.
Enige manier om tijd te besparen was nieuwe tab in bestaande website openen mocht het dan verkeerd gaan dan kon je altijd terug naar vorig venster en dan hopen dat de daarna pagina opnieuw wel goed werd ingeladen
Een paar pagina's terug staat een linkje naar de Nos Mobiel applicatie. Ik kan die .sisx wel downloaden maar de applicatie is maar 12k en wil niet installeren op mijn E71. Is er iemand die mij een werkende .sisx van Nos Mobiel kan bezorgen?? Op de de site m.nos.nl/nosmobiel kan ik de applicatie ook al niet downloaden
Scheduleworld.comaliberto schreef op maandag 01 december 2008 @ 20:18:
[...]
Bij Windows Mobile kan je namelijk je Windows Live Messenger account instellen en zodoende chatten, je post ophalen en contacten op je telefoon opslaan icm verdere adres en telefoongegevens indien je het laatstgenoemde in messenger ooit een keer heb ingevuld. Deze staan dus niet op je SIM kaart maar op de server van WLM, bij een chrash kun je dan alle gegevens opnieuw binnenhalen en deze dan op je telefoon plaatsen. (ofterwel synchroniseren maar dan zonder outlook)
[...]
syncen met: thunderbird outlook website mobiel etc.
mobical.net
syncen met: mobiel en website
mauce.mobi kom je al een heel eind mee[...]
Bedankt voor de info.
Zijn er ook zoekmachines die echt speciaal geoptimaliseerd zijn voor pda websites?
Want loop me geregeld suf te zoeken naar goede pda pagina's van mijn bestaande computersites (reclame laat ik achterwege).
Zoals vorige bericht vermelde gebruik ik Opera echter liepen de pagina's vaak vast met witte velden.
Enige manier om tijd te besparen was nieuwe tab in bestaande website openen mocht het dan verkeerd gaan dan kon je altijd terug naar vorig venster en dan hopen dat de daarna pagina opnieuw wel goed werd ingeladen
Verwijderd
Hallo mensen,
Ik heb een probleempje met mn E71. Het is me nog gelukt om youtube filmpjes te streamen.... Wanneer ik realplayer start komt de laadbalk in beeld en krijg ik de melding "timeout met server"....
Ik heb onbeperkt internet van Telfort
Enig idee wat ik hieraan kan doen?
Ik heb een probleempje met mn E71. Het is me nog gelukt om youtube filmpjes te streamen.... Wanneer ik realplayer start komt de laadbalk in beeld en krijg ik de melding "timeout met server"....
mobitubia installeren.
volgens mij kan realplayer ze sowieso niet afspellen.
volgens mij kan realplayer ze sowieso niet afspellen.
Verwijderd
Hallo,
Weet er iemand hoe je data limiet kunt instellen op de Nokia E71 voor internet verkeer???
Ik mag van mijn provider niet meer dan 750 MB verbruiken, daarna gaat de teller lopen....
Graag reacties.
Weet er iemand hoe je data limiet kunt instellen op de Nokia E71 voor internet verkeer???
Ik mag van mijn provider niet meer dan 750 MB verbruiken, daarna gaat de teller lopen....
Graag reacties.
Verwijderd
Telfort wil dat niet hebben, maar het kan wel degelijk.Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:55:
Hallo mensen,
Verwijderd
Ik heb moeilijkheden met de GPS functie. Die werkt maar zozo. Duurt minutenlang (als het al gebeurt) voordat er een fix is en dan nog een rare: volgens de routeplanners (Nokia Maps, Garmin en Google Maps) loopt de GPS een paar honderd meter achter op mijn werkelijke positie.
Met mijn oude HP RX3715 met Tomtom 6 aan m'n voorruit, aangesloten op een bluetooth GPS ontvangertje, heb ik direct een fix en word ik realtime door de wereld geholpen. (Die doe ik dus voorlopig niet weg.)
Ook op m'n vorige telefoon, een Tytn II, had ik geen problemen met de GPS functie. Snelle fix en stabiele verbinding.
De gps functie op de Nokia ziet vaak wel wat satellieten, maar slaagt er niet in om ze goed vast te houden ofzo.
Ik heb niemand er hier nog over zien klagen, zou ik een foutje in mijn apparaat hebben?
Met mijn oude HP RX3715 met Tomtom 6 aan m'n voorruit, aangesloten op een bluetooth GPS ontvangertje, heb ik direct een fix en word ik realtime door de wereld geholpen. (Die doe ik dus voorlopig niet weg.)
Ook op m'n vorige telefoon, een Tytn II, had ik geen problemen met de GPS functie. Snelle fix en stabiele verbinding.
De gps functie op de Nokia ziet vaak wel wat satellieten, maar slaagt er niet in om ze goed vast te houden ofzo.
Ik heb niemand er hier nog over zien klagen, zou ik een foutje in mijn apparaat hebben?
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2008 17:35 . Reden: typo ]
Verwijderd
Die sisx heb ik wel gedownload, maar de Nokia wil 'm niet installeren. Ik ben ook wel benieuwd naar een oplossing.Marcot71 schreef op maandag 01 december 2008 @ 20:58:
Een paar pagina's terug staat een linkje naar de Nos Mobiel applicatie. Ik kan die .sisx wel downloaden maar de applicatie is maar 12k en wil niet installeren op mijn E71. Is er iemand die mij een werkende .sisx van Nos Mobiel kan bezorgen?? Op de de site m.nos.nl/nosmobiel kan ik de applicatie ook al niet downloaden
Verwijderd
Ik ben al even op zoek naar een nieuwe cellphone en heb hierbij al een heel slagveld van vergelijkingen achter gelaten; beginnende van de iPhone naar al die andere touchy toestellen, bleek dat niet echt iets voor mij te zijn dus ben ik maar terug op de vertrouwde Nokia kar gesprongen, daar heel de N-serie afgegaan.
Nu blijkt tot mij verbazing (als student) dat de E-serie mij het beste ligt aangezien ik extreem veel werk met mijn GSM agenda.
Dus hadden we als eerste keus de E51 maar die vond ik een nogal klein scherm hebben en een gewoon numeriek keypad (aangezien mijn proximus abonnement vooral gericht is op sms) week ik hier vanaf.
E66 viel sowieso al af want voor hetzelfde geld krijg je de beste smartphone aller tijden de E71
Maar een tijdje geleden kwam de E63 op het E-toneel tegen en significant lagere prijs dan zijn big brother.
199 euro (excl. of incl. btw ???) voor +- de zelfde functies als de E71 buiten een mindere camera en gebrek een GPS.
Nu vroeg ik mij af of deze GPS en beter camera nu echt die meerwaarde bezitten.
Ik ga mijn aankoop vooral gebruiken als:
• Agenda
• Sms’en
• Mobiel internet via wifi
• Office
• Foto’s en filmpjes voor eventueel op flickr en youtube
• Nokia Maps
• …
De voordelen van de E71 tov de 63 zijn voor mij:
• Betere camera
• Dikte (past beter in de zak)
• GPS ( zou ik zo paar keer in de maand nodig hebben)
• Bouw kwaliteit
Zijn dit reden genoeg om te twijfelen of zeggen jullie, kom joh ga toch voor de E71/E63
Bedankt alvast voor mogelijks antwoord
Groetjes Jan
ps: weet er iemand wanneer de E63 ongeveer in de winkels beland ?
Nu blijkt tot mij verbazing (als student) dat de E-serie mij het beste ligt aangezien ik extreem veel werk met mijn GSM agenda.
Dus hadden we als eerste keus de E51 maar die vond ik een nogal klein scherm hebben en een gewoon numeriek keypad (aangezien mijn proximus abonnement vooral gericht is op sms) week ik hier vanaf.
E66 viel sowieso al af want voor hetzelfde geld krijg je de beste smartphone aller tijden de E71
Maar een tijdje geleden kwam de E63 op het E-toneel tegen en significant lagere prijs dan zijn big brother.
199 euro (excl. of incl. btw ???) voor +- de zelfde functies als de E71 buiten een mindere camera en gebrek een GPS.
Nu vroeg ik mij af of deze GPS en beter camera nu echt die meerwaarde bezitten.
Ik ga mijn aankoop vooral gebruiken als:
• Agenda
• Sms’en
• Mobiel internet via wifi
• Office
• Foto’s en filmpjes voor eventueel op flickr en youtube
• Nokia Maps
• …
De voordelen van de E71 tov de 63 zijn voor mij:
• Betere camera
• Dikte (past beter in de zak)
• GPS ( zou ik zo paar keer in de maand nodig hebben)
• Bouw kwaliteit
Zijn dit reden genoeg om te twijfelen of zeggen jullie, kom joh ga toch voor de E71/E63
Bedankt alvast voor mogelijks antwoord
Groetjes Jan
ps: weet er iemand wanneer de E63 ongeveer in de winkels beland ?
Ik doe nog een poging, ook voor hetWonder:Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 17:37:
[...]
Die sisx heb ik wel gedownload, maar de Nokia wil 'm niet installeren. Ik ben ook wel benieuwd naar een oplossing.
mail naar nickname at msn dot com
Los van dat ik vind dat iedereen, die de verschillen tussen E63 en E71 kan benoemen, zelf wel kan bepalen wat voor hem het beste is, denk ik dat in jouw specifieke geval de E71 dus wint. Ik zeg altijd maar zo: Ook al heb je een bepaalde functie slechts af en toe nodig, dan heb je wel een probleem als ie die enkele keer dat je het wil gebruiken er niet op zit.
Overigens lijkt me wel dat je in een E71 topic meer E71 liefhebbers vindt dan E63 liefhebbers.
Ik vind ze enige overeenkomsten hebben, maar de E71 blijft voor mij toch mijlenver boven de E63.
Echt, die dikte en de metalen behuizing, dat blijft een gaaf selling point (icm GPS en HSDPA
Iemand die de E71 heeft en onlangs een firmware update heeft gedaan? Een van de verbeteringen schijnt o.a. de camera te zijn. Iemand die hier (liefst met sample foto's) bevestiging van kan geven
Verwijderd
Bedoel je dat Telfort het niet ondersteund of heeft geblokkeerd? Of alleen dat ze te kennen hebben gegeven dat je het te data intensief vinden oid.Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 17:31:
[...]
Telfort wil dat niet hebben, maar het kan wel degelijk.
Is al een aantal keren besproken, de kleuren zijn inderdaad beter en er is minder ruis. Het blijft echter nog steeds een hele matige camera.AvWijk schreef op woensdag 03 december 2008 @ 04:05:
Iemand die de E71 heeft en onlangs een firmware update heeft gedaan? Een van de verbeteringen schijnt o.a. de camera te zijn. Iemand die hier (liefst met sample foto's) bevestiging van kan geven
2 verschillende foto's maar misschien krijg je een idee.
De eerste is oude firmware
Oude firmware
Deze is met de nieuwe
Nieuwe firmware
-edit- Even clickable gemaakt ivm de grootte
[ Voor 7% gewijzigd door BillSpaarbank op 03-12-2008 11:42 ]
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Verwijderd
In de Fair Use Policy staat dat het niet mag. Het kan best. Al geprobeerd hierVerwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 10:24:
[...]
Bedoel je dat Telfort het niet ondersteund of heeft geblokkeerd? Of alleen dat ze te kennen hebben gegeven dat je het te data intensief vinden oid.

Nou ja totdat je de rekening krijgt natuurlijk

heb sinds gisteren de e71. ben nog niet overal uit maar kom steeds verder:). ik heb de oude firmware nog.
is het aan te bevelen om de update uit te voeren of niet? twijfel namelijk ivm de mogelijk mindere accu duur.
edit: acount van iemand anders, gegroet weekend warrior
is het aan te bevelen om de update uit te voeren of niet? twijfel namelijk ivm de mogelijk mindere accu duur.
[ Voor 12% gewijzigd door Bumpy_NL op 03-12-2008 13:30 ]
Verwijderd
Je krijgt 2x een brief en daarna moet je gaan betalen. Bovern 750 Mb gaat de teller lopen....Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 12:51:
[...]
In de Fair Use Policy staat dat het niet mag. Het kan best. Al geprobeerd hierYoutube werkt prima, en ik heb zelfs de Nokia als modem aan mijn laptop gehangen en daarop streaming audio geopend, werkt allemaal vlekkeloos.
Nou ja totdat je de rekening krijgt natuurlijk
Verwijderd
Ik hem hem sinds vandaag met de nieuwe firmware, het kan aan mij liggen maar er is na een paar uur al 1 streepje vanaf terwijl ik hem nog geen eens zoveel gebruikt hebBumpy_NL schreef op woensdag 03 december 2008 @ 13:29:
heb sinds gisteren de e71. ben nog niet overal uit maar kom steeds verder:). ik heb de oude firmware nog.

Kun je de firmware toevallig ook downgraden?
Eerste cycle van een Li-ion batterij kan wat minder zijn.Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 18:38:
Ik hem hem sinds vandaag met de nieuwe firmware, het kan aan mij liggen maar er is na een paar uur al 1 streepje vanaf terwijl ik hem nog geen eens zoveel gebruikt heb
Niet met de Nokia software updater voor zover ik weet.Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 18:38:
Kun je de firmware toevallig ook downgraden?
Weet iemand of het mogelijk is onder Linux je telefoon te upgraden? Nadat ik een half jaar mijn dualboot met Windows niet meer gebruikte heb ik hem laatst maar verwijderd.... en een firmware upgraden over een geproxy'de USB poort in een VM vind ik nou geen betrouwbare optie.
Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.
Verwijderd
Ik heb trouwens ook het probleem dat je weergegeven positie in Google Maps iets achterloopt bij de werkelijkheid als je aan het rijden bent, hebben meerdere mensen dit opgemerkt? Nokia maps lijkt in orde, alhoewel ik dat nog niet uitvoerig genoeg getest heb.
Ik had van deze "vertraging" overigens geen last op m'n oude Nokia in Google Maps.
Ik had van deze "vertraging" overigens geen last op m'n oude Nokia in Google Maps.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2008 20:00 ]
Verwijderd
Langzaam, onnauwkeurig, beretrage fix.Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 19:59:
Ik heb trouwens ook het probleem dat je weergegeven positie in Google Maps iets achterloopt bij de werkelijkheid als je aan het rijden bent, hebben meerdere mensen dit opgemerkt? Nokia maps lijkt in orde, alhoewel ik dat nog niet uitvoerig genoeg getest heb.
Google Maps doet het nog het beste van de drie navigatieprogjes die ik erop heb staan. De snelste fix, en dat je een tiental meters naast de weg waar je op rijdt wordt geprojecteerd, alla. Ik vind die hele gps chip die erin zit niet zo sterk. Ben beter gewend. Als ik gewoon buiten loop gaat het trouwens beter dan in de auto achter mijn warmtewerende voorruit. Misschien dat die een probleem veroorzaakt. Wel ouderwets hoor. De meeste gps chips van de laatste generaties kunnen daar allang doorheen.
Voor de gps moet je dit apparaat niet nemen, is mijn conclusie. en daarom laat ik m'n ouwe pda'tje met losse bluetooth gps ontvanger elders in de auto maar even aan de voorruit zitten.
Ik ben trouwens op zoek naar een soort armband voor de e71 zodat ik hem met hardlopen om mijn arm kan doen. Het mooist is natuurlijk een waterdichte armband die wel een schermpje heeft zodat je kan zien hoe hard je loopt e.d., maar die heb ik nog niet kunnen vinden. Heeft iemand een tip toevallig?
PS dat SportTracks is echt een geniale uitvinding
PS dat SportTracks is echt een geniale uitvinding
youtube.com/@hisrep
Verwijderd
Ik moet hier even op terugkomen. Telfort schijnt het NOS tooltje om streaming uitzendingen te bekijken, te blokkeren. Ik krijg alleen video in beeld als ik via WLAN inlog. Via Telfort Spot weigert de buffer te laden.Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 10:24:
[...]
Bedoel je dat Telfort het niet ondersteund of heeft geblokkeerd? Of alleen dat ze te kennen hebben gegeven dat je het te data intensief vinden oid.
Flauw hoor. Zoveel bandbreedte is dat nou toch ook weer niet.
O ja, nog even via mijn oude T-Mobile simkaart geprobeerd, dan geeft NOS aan dat de bandbreedte te gering is.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2008 00:20 ]
Of updaten bij iemand die wel een Windows pc heeft?gertvdijk schreef op woensdag 03 december 2008 @ 18:42:
[...]
Eerste cycle van een Li-ion batterij kan wat minder zijn.
[...]
Niet met de Nokia software updater voor zover ik weet.
Weet iemand of het mogelijk is onder Linux je telefoon te upgraden? Nadat ik een half jaar mijn dualboot met Windows niet meer gebruikte heb ik hem laatst maar verwijderd.... en een firmware upgraden over een geproxy'de USB poort in een VM vind ik nou geen betrouwbare optie.
je de GPS ontvanger ook in combinatie met je E71 gebruiken, scheelt weer je pda meeslepen.Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 22:08:
[...]
Voor de gps moet je dit apparaat niet nemen, is mijn conclusie. en daarom laat ik m'n ouwe pda'tje met losse bluetooth gps ontvanger elders in de auto maar even aan de voorruit zitten.
@belumcukur hier onder
TomTom werkt prima met externe GPS, tijden op m`n E61i gebruikt. De interne(van de E71 uiteraard) is me nog niet gelukt.
[ Voor 23% gewijzigd door Tazzios op 04-12-2008 17:13 ]
Verwijderd
Hee verrek! Dat ik daar zelf niet aan heb gedachtTazzios schreef op donderdag 04 december 2008 @ 13:01:
[...]
je de GPS ontvanger ook in combinatie met je E71 gebruiken, scheelt weer je pda meeslepen.

Als ik dit forum goed heb gelezen, kan ik er dan zelfs Tomtom op zetten...
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2008 16:31 ]
Verwijderd
Iemand er al in geslaagd te syncen met de ovi suite van Nokia? (www.ovi.com) Ik krijg steeds zowel op de telefoon als op de pc meldingen en excuses van Nokia dat het 'even niet lukt'. Maar dat duurt nu al twee dagen dus ik zit me onderhand af te vragen of dat ovi ooit gaat lukken. Ik zie het idee wel zitten, vooral als online backup van al mijn contacten en m'n agenda. Maar de uitvoering...
Verwijderd
Jep, al meermaals prima gelukt. Geïnstalleerd door sms te krijgen van Ovi (bij registeren) en sindsdien prima gesynched. Zowel van Ovi naar foon als andersom. Gebruik wel enkel wlan thuis, geen dataverzending via 06provider. Werkt super!Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 21:27:
Iemand er al in geslaagd te syncen met de ovi suite van Nokia? (www.ovi.com) Ik krijg steeds zowel op de telefoon als op de pc meldingen en excuses van Nokia dat het 'even niet lukt'. Maar dat duurt nu al twee dagen dus ik zit me onderhand af te vragen of dat ovi ooit gaat lukken. Ik zie het idee wel zitten, vooral als online backup van al mijn contacten en m'n agenda. Maar de uitvoering...
Ik heb anders een snelle en prima stabiele GPS verbinding. Fix binnen 20-30 seconden en die wordt goed behouden. Gebruik GarminXT 5.00. Heb een snellere fix dan met mijn MIO navigatie-ding. Typisch dat er blijkbaar zo'n verschil is...Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 22:08:
[...]
Langzaam, onnauwkeurig, beretrage fix.
...
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2008 17:05 ]
Klopt, ik gebruik Navigon op mijn E71, en daarbij duurt een fix (bij 120 km/h...Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 21:47:
Ik heb anders een snelle en prima stabiele GPS verbinding. Fix binnen 20-30 seconden en die wordt goed behouden. Gebruik GarminXT 5.00. Heb een snellere fix dan met mijn MIO navigatie-ding. Typisch dat er blijkbaar zo'n verschil is...
Eeey
wist niet dat we nieuw deel gestart waren. Op vorig hangt nog geen slotje.
Vandaag hadden paar lolbroeken het idee gekregen om met 2 à 3 man mij vol te spammen met smsjes. Hebben een veel te grote bundel, dus spammen maar.
Een van die kerels had bij voorbaat op zijn samsung al mijn nummer geblokkeerd. Nu wou ik even informeren of wij hier ook een appje voor hebben, zoja welk? En is er ook een freeware alternatief.
Ik heb gelukkig ng niet geupdated. Blijkbaar niet slecht als ik zie hoeveel man mindere batterijduur heeft. twee dagen vind ik toch wat kort. Nu haal ik ng 5 dagen als ikk het rustig doe.
Vandaag hadden paar lolbroeken het idee gekregen om met 2 à 3 man mij vol te spammen met smsjes. Hebben een veel te grote bundel, dus spammen maar.
Een van die kerels had bij voorbaat op zijn samsung al mijn nummer geblokkeerd. Nu wou ik even informeren of wij hier ook een appje voor hebben, zoja welk? En is er ook een freeware alternatief.
Ik heb gelukkig ng niet geupdated. Blijkbaar niet slecht als ik zie hoeveel man mindere batterijduur heeft. twee dagen vind ik toch wat kort. Nu haal ik ng 5 dagen als ikk het rustig doe.
Voor zover ik weet, kan je geen limiet instellen voor dataverkeer, maar je kan het in- en uitgaande dataverkeer (qua Mb's) wel bekijken in Logboek --> Packet-ggvns.Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 17:01:
Hallo,
Ik mag van mijn provider niet meer dan 750 MB verbruiken, daarna gaat de teller lopen....![]()
Graag reacties.
Verwijderd
[/quote]
Na het lezen van alle "negatieve" ervaringen qua update, heb ik besloten om het ook niet te doen. Camera is er wel op vooruit gegaan, maar dat weegt voor mij niet op tegen een standby tijd van 2 dagen. Anders had ik wel een IPhone genomen
[/quote]
Na het lezen van alle "negatieve" ervaringen qua update, heb ik besloten om het ook niet te doen. Camera is er wel op vooruit gegaan, maar dat weegt voor mij niet op tegen een standby tijd van 2 dagen. Anders had ik wel een IPhone genomen
Verwijderd
ik heb ook geupdate maar het heeft meer negatieve gevolgen dan positieve in mijn ogen. (geen unsigned apps meer instaleren en de baterij zuigt echt wel).
weet iemand of het mogelijk is het oude OS terug te zetten??
weet iemand of het mogelijk is het oude OS terug te zetten??
ik zie in dit topic maar 1 persoon die meld dat z`n accu sneller leeg is.
de rest is allemaal napraat. Of is het probleem van de accu duur op meerdere fora vermeld?
de rest is allemaal napraat. Of is het probleem van de accu duur op meerdere fora vermeld?
Verwijderd
neen ik heb het ook voor, vroeger 3 a 4 dagen nu Max 2 dagen. Meestal een dag en half en dat is niet grappig. ik sprak uitmijn eigen ervaring, ik weet niet wat de anderen hiervan vinden.
dus als iemand weet of je de oude versie terug kan installeren hoor ik het graag.
dus als iemand weet of je de oude versie terug kan installeren hoor ik het graag.
Gebruik je Garmin voor navigatie? Check dan even deze discussie.Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:28:
neen ik heb het ook voor, vroeger 3 a 4 dagen nu Max 2 dagen. Meestal een dag en half en dat is niet grappig. ik sprak uitmijn eigen ervaring, ik weet niet wat de anderen hiervan vinden.
In het kort: er blijft/is een proces van Garmin dat altijd actief blijft en dat stroom verbruikt.
En installeer dit tooltje even: http://www.forum.nokia.co...okia_Energy_Profiler.html
Kun je kijken hoeveel stroom er verbruikt wordt.
[ Voor 12% gewijzigd door LoneGunman op 05-12-2008 11:16 ]
Verwijderd
hey, nee garmin gebruik ik niet, maar dat tooltje zal ik zeker eens instalerenLoneGunman schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 11:11:
[...]
Gebruik je Garmin voor navigatie? Check dan even deze discussie.
In het kort: er blijft/is een proces van Garmin dat altijd actief blijft en dat stroom verbruikt.
En installeer dit tooltje even: http://www.forum.nokia.co...okia_Energy_Profiler.html
Kun je kijken hoeveel stroom er verbruikt wordt.
thx
Man, ik heb met Sygic Guider echt bijna nooit een fixVerwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 21:47:
Ik heb anders een snelle en prima stabiele GPS verbinding. Fix binnen 20-30 seconden en die wordt goed behouden. Gebruik GarminXT 5.00. Heb een snellere fix dan met mijn MIO navigatie-ding. Typisch dat er blijkbaar zo'n verschil is...
Verwijderd
Ik heb sinds de update ook een korte battery duur van 2 dagen. Maar ik heb ongeveer tegelijk mijn Garmin XT geupdate naar 5.0.10, had ervoor 4.10.20 of zoiets. Ik zal is kijken waar het aan ligt.
Ik vind de letters op de E71 zeer groot, weet iemand of er een fix is om de letters kleiner te krijgen dan de settting 'small' ?
Verwijderd
Lonegunman heeft me wakker geschud wat Garmin betreft. Dat Garmin-tooltje dat energie zuipt, of je Garmin nu aan hebt staan of niet, is alleen met een zeer moeilijke handleiding te killen. Ik kom er niet uit. Misschien dan toch maar gewoon Tomtom erop zetten...
Het euvel van de energiezuipende Garmin zou eenvoudig verholpen moeten kunnen worden door twee bestandjes te wissen als ik het zo lees: cardrunner.dll en cardrunner.rsc.
Ik kan die alleen nergens vinden. Ze horen in sys/bin op de geheugenkaart te staan maar ik heb geen sys, geen bin, en bijgevolg (gezocht met zoekfunctie van Vista) ook geen cardrunnerpuntdinges.
Ach ja het houdt je bezig he op sinterklaasavond
Het euvel van de energiezuipende Garmin zou eenvoudig verholpen moeten kunnen worden door twee bestandjes te wissen als ik het zo lees: cardrunner.dll en cardrunner.rsc.
Ik kan die alleen nergens vinden. Ze horen in sys/bin op de geheugenkaart te staan maar ik heb geen sys, geen bin, en bijgevolg (gezocht met zoekfunctie van Vista) ook geen cardrunnerpuntdinges.
Ach ja het houdt je bezig he op sinterklaasavond

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2008 16:53 ]
Verwijderd
Ook dit nadeel merk ik niet. Ik merk geen snellere leegloop van mijn accu sinds ik Garmin erop heb staan. Heb de "oude" firmware er nog op staan. Met andere navigatieprogs heb ik (nog) geen ervaring.Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 16:31:
Lonegunman heeft me wakker geschud wat Garmin betreft. Dat Garmin-tooltje dat energie zuipt, of je Garmin nu aan hebt staan of niet, is alleen met een zeer moeilijke handleiding te killen. Ik kom er niet uit. Misschien dan toch maar gewoon Tomtom erop zetten...
Zal energy profiler eens downloaden om te kijken wat die zegt...
Verwijderd
Probleempje, heb een paar maanden oude E71 overgenomen, uiteraard met bon en alles compleet.
Wil ik een harde reset doen vraagt de Nokia om blokkeringscode, 12345 moet standaard zijn maar geeft foutmelding. Vorige eigenaar heeft volgens hemde code nooit gewijzigd?
Iemand ervarigen of moet ik volgens Nokia naar een carepoin om dit voor € 22,50 te resetten?
Wil ik een harde reset doen vraagt de Nokia om blokkeringscode, 12345 moet standaard zijn maar geeft foutmelding. Vorige eigenaar heeft volgens hemde code nooit gewijzigd?
Iemand ervarigen of moet ik volgens Nokia naar een carepoin om dit voor € 22,50 te resetten?
Verwijderd
Ik moet zeggen dat ik er ook weinig van merk, maar ik heb desondanks inmiddels alles nagekeken en het verhaal klopt een beetje, voor zover ik kan nagaan. De energyprofiler zegt dat je pakweg eentiende Watt gebruikt voor de tsrautomanager.exe, die Garmin 24/7 op de achtergrond van je Nokia laat draaien, zolang je de geheugenkaart erin hebt zitten waar dat programma op staat.Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 17:03:
[...]
Ook dit nadeel merk ik niet. Ik merk geen snellere leegloop van mijn accu sinds ik Garmin erop heb staan. Heb de "oude" firmware er nog op staan. Met andere navigatieprogs heb ik (nog) geen ervaring.
Ik heb best taskmanager gebruikt om dat appje te killen, en dan zie je het energieverbruik dalen van 0,29 naar 0,19 Watt.
Ik kan niet taxeren wat dit scheelt qua accuduur bij gemiddeld gebruik. Ben eigenlijk best tevreden met de accu, zeker vergeleken bij mijn Tytn II die altijd zo leeg was. Bij gemiddeld tweakgebruik dus. Dus best zwaar ;-)
Het ergerlijke aan die tsrautomanager.exe is dat het progje steeds weer vanzelf opstart als je het hebt uitgezet. Daarvoor moet je dus weer een verborgen dllbestandje (cardrunner) wissen dat ook bij Garmin hoort en dan doet ie dat niet meer.
Dus ook nadat je je 'bestemming bereikt' hebt, laat Garmin je nog even lekker prutsen met je foon

De NOS-mobiel applicatie accepteert inmiddels de E71. Ik heb hem nu op mijn mobiel (via WLAN, de Nokia browser) gedownload, en hij werkt!
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Misschien is het wel eens gevraagd maar weet iemand of je meer applicaties op het start scherm kunt krijgen en zo ja hoe.
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Verwijderd
Meer weet ik niet,ik denk van niet.Je kan ze wel verranderen,ma je gaat mij toch niet zeggen dat je niet toekomt met het startscherm he???Want anders wil ik wel eens weten wa jij al hebt en nog zou willen.peterpm schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 20:37:
Misschien is het wel eens gevraagd maar weet iemand of je meer applicaties op het start scherm kunt krijgen en zo ja hoe.
Alvast bedankt.
Verwijderd
meer weet ik niet hoe te regelen, maar de standaardapplicaties kun je wel veranderen. Zo heb ik Nokia Maps maar even gewijzigd in garmin, vind ik toch handiger omdat mijn licentie kennelijk morgen afloopt.Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 21:21:
[...]
Meer weet ik niet,ik denk van niet.Je kan ze wel verranderen,ma je gaat mij toch niet zeggen dat je niet toekomt met het startscherm he???Want anders wil ik wel eens weten wa jij al hebt en nog zou willen.
En op je tweede schermpje kun je er nog eens vijf andere zetten. Is dat niet genoeg? Dan gewoon doorklikken naar installaties toch?
Probleem met me geheugenkaart, ik heb hem erin zitten maar de telefoon zegt dat er geen kaart in zit! Heb ook een andere kaart geprobeerd maar wil ook niet helpen. Weet iemand een oplossing?
5x een 0 ?Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 18:25:
Probleempje, heb een paar maanden oude E71 overgenomen, uiteraard met bon en alles compleet.
Verwijderd
Heb ik ook een paar keer gehad, even uitzetten en weer aanzetten helpt.A-team schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 09:37:
Probleem met me geheugenkaart, ik heb hem erin zitten maar de telefoon zegt dat er geen kaart in zit! Heb ook een andere kaart geprobeerd maar wil ook niet helpen. Weet iemand een oplossing?
Misschien te simpel, maar ik meld het toch even: denk eraan dat de cijfertoetsen alleen cijfers zijn wanneer je de shift toets gebruikt.Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 18:25:
Succes.
Verwijderd
Inderdaad, ben te simpel, poos zitten kl@#$n gewoon de knopjes langer indrukken of inderdaad de shift toets. Had hiervoor een HTC Touch cruis en dit werkt weer nat anders.automotive schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 13:05:
[...]
Misschien te simpel, maar ik meld het toch even: denk eraan dat de cijfertoetsen alleen cijfers zijn wanneer je de shift toets gebruikt.
Succes.
Maar het volgende probleem doet zich aan, bij de HTC kwam het geluid van mijn navi over de telefoon zelf. Bij de E71 over de speakers van de auto via de Parrot 3100, zeer irritant. Is dit een Nokia probleem of Parrot probleem. Geluid uit zetten is een optie maar wil toch ook gewaarschuwd worden. Ook wanneer ik op de knoppen druk voor navi in e stellen valt het radio geluid weg als ik maar een knopje indruk.
Nog bedankt voor de tip
Waarom zou je dat niet willen? Wil je je instructies via een brakke miniluidspreker van je telefoon horen?Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 13:56:
Maar het volgende probleem doet zich aan, bij de HTC kwam het geluid van mijn navi over de telefoon zelf. Bij de E71 over de speakers van de auto via de Parrot 3100, zeer irritant.
Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.
Via Menu> Instrumenten > Modi > Toepass startschermpeterpm schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 20:37:
Alvast bedankt.
Verwijderd
Nu wordt steeds de muziek onderbroken, en dat zachte geluid is net genoeg om me alert te maken dat er iets volgtgertvdijk schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 14:19:
[...]
Waarom zou je dat niet willen? Wil je je instructies via een brakke miniluidspreker van je telefoon horen?
Verwijderd
Verbruik volgens het progje is, met Garmin uit maar niet die bestandjes uit het geheugen gehaald, 0.28W. Prima genoeg voor mij. MOet eens per 5 dagen opladen, met (voor mij) normaal gebruik van bellen, sms-en en 1x per week navigatieVerwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 17:03:
[...]
Verwijderd
Met internetten ben ik meer stroom kwijt dan aan dat progje van Garmin.Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 09:11:
[...]
Verbruik volgens het progje is, met Garmin uit maar niet die bestandjes uit het geheugen gehaald, 0.28W. Prima genoeg voor mij. MOet eens per 5 dagen opladen, met (voor mij) normaal gebruik van bellen, sms-en en 1x per week navigatie
Verwijderd
Heb sinds een aantal dagen Garmin draaien op mijn E71. Zodra ik mijn GSM koppel aan de bluetoothcarkit gaat het geluid van Garmin ook over de boxen in de auto. Opzich prima, alleen kan ik het volume voor Garmin niet aanpassen. Ook al zet ik de volume op 20%, het blijft net zo hard als bijv. 80%. De belvolume is wel aan te passen. Iemand de gouden tip?
Verwijderd
ik ken het prog niet maar mss kan je het aanpassen in het menu van garmin zelf? bij tomtom is dit zo als ik mij niet vergis.Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 13:00:
Heb sinds een aantal dagen Garmin draaien op mijn E71. Zodra ik mijn GSM koppel aan de bluetoothcarkit gaat het geluid van Garmin ook over de boxen in de auto. Opzich prima, alleen kan ik het volume voor Garmin niet aanpassen. Ook al zet ik de volume op 20%, het blijft net zo hard als bijv. 80%. De belvolume is wel aan te passen. Iemand de gouden tip?
Verwijderd
Hallo,
ben nieuw hier maar sinds een paar weken ook de trotse bezitter van een E71
, maar als ik op youtube muziek clips wil kijken en luisteren is het geluid echt bagger is daar wat aan te doen?
ben nieuw hier maar sinds een paar weken ook de trotse bezitter van een E71
Verwijderd
Ik was van plan om de e71 te kopen, maar ik ben vanwege mijn verzekering beperkt tot tft.
Nu blijkt dat tft de e71 niet levert, zal ik dan voor de e63 gaan of kan iemand mij een ander leuk toestel voorstellen?
Nu blijkt dat tft de e71 niet levert, zal ik dan voor de e63 gaan of kan iemand mij een ander leuk toestel voorstellen?
Dit topic is gesloten.