Het Nintendo Wii Ervaringen Topic Deel 103 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 67.536 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 11:38
Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 19:53:
ik kan je aanraden minstens een controller + nunchuck erbij te kopen. Wel zo leuk, anders minster een controller. Wii play lijkt saai en .... dat is het ook maar toch heb ik me er wel af en toe mee vermaakt. Poolen en tanks zijn de toppers maar ook schijf schieten is leuk.

Een spel waarmee je heel veel fun kunt beleven (zeker met meerdere want daar is de Wii voor) is rayman raving rabbids. Ik vond 1 niet zo leuk maar 2 en 3 zijn veel toegankelijker en leuker.

Een Wii koop je voor gezelligheid, niet voor gamen!
Wii Play ligt bij mij redelijk stof te happen, ik heb leukere multiplayer spellen zoals de Mario games en Rayman Raving Rabbids. Ik heb deel 1, 2 en TV Party maar ik vind juist deel Rayman 1 het leukst. TV Party is ook erg leuk icm de balance board, maar ik heb hem nog niet heel veel gespeeld. Deel 2 vond ik juist een beetje tegen vallen, er zitten een aantal minigames in die erg kort zijn. Al vind ik het spelletje waarin je moet bellen in de bioscoop ERG leuk. :) Die geluiden uit je Wii-mote. :D

En in mijn ogen koop je een Wii ook zeker voor te gamen, ga Resident Evil 4 maar eens spelen! ;) Of Metroid Prime 3 (waar ik nog eens een keer goed aan moet gaan beginnen). Maar de Wii is ook zo gezellig dat ie mee gaat op wintersport voor na de apres ski. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 14:52

Steffy

Ayreonaut

Deddiekoel schreef op zondag 07 december 2008 @ 12:15:
Mensen, er is de laatste dagen wat discussie geweest omtrent of de Wii nog wel de moeite is. De meningen zijn daaover verdeeld zoals is gebeleken. Waar ik nu benieuwd naar ben is wat zouden jullie dan liever willen?
Hebben jullie liever dat Nintendo vol op de huidige Wii focust in de hoop dat 3rd parties wakker worden? Of dat er zsm een "Wii HD" komt zodat 3rd parties makkelijker cross-platform kunnen ontwikkelen inc. het Nintendo platform?

Eerlijk gezegd weet ik het zelf niet zo heel goed. Een nieuwe Wii met een verder verbeterde Wiimote/Nunchuck met geintegreerde MotionPlus en HD graphics zie ik echt wel zitten. Het zou nl. ook de mogelijkheid kunnen bieden voor een verbeterd online systeem (hoewel dat nu ook al zou kunnen). Enig risico is dat het wellicht te laat of te vroeg is voor deze generatie en dat de concurrentie wellicht (te) snel komt met nog sterkere hardware. Aan de andere kant zou het ook zo kunnen zijn dat ze juist hun huidige hardware langer in de markt houden.

Bij de huidige Wii blijven (helemaal met MotionPlus) geeft de de huidige (nieuwe) userbase meer waar voor hun geld en geeft Nintendo de kans om meer 3rd parties exclusiever te contracteren omdat ontwikkelkosten laag zijn en de userbase groot.

Ik ben dus benieuwd wat jullie denken.
Wat ik zou willen is dat Nintendo gewoon de moeite neemt zijn trouwe fans een beetje fatsoenlijk te bedienen. Wees eerlijk, als het niet aan de trouwe fans had gelegen was Nintendo de vorige generatie onderuit gegaan en hadden ze net als SEGA software kunnen gaan releasen voor ander mans consoles. Ze moeten gewoon met 2 of 3 ijzer sterke games komen en ze hebben genres en series genoeg om dat te doen. Dat zou ik het liefst zien en dat hoeft van mij niet Online, ik speel al 20 jaar op zowel consoles als PC maar speel zelden of nooit online, heb alleen 2 jaar Guild Wars en vroeger een aantal jaar Tactical Ops gedaan online maar verder niet en dat hoeft van mij ook niet zo nodig, meeste Nintendo games staan online toch niet toe gezien de historie van veel games.

Wel is het zo dat voor Third Party Nintendo echt net zoiets als MS had op moeten zetten, dat was veel beter geweest. Gewoon gamecard van 3 tientjes en daar kun je het hele jaar mee Online, als het namelijke echt goed is heeft men dat er echt wel voor over.

Third Party zou ook meer gestimuleerd moeten worden. Nintendo zou ook onder toezicht engines moeten licenceren zodat third party devs niet tegen het probleem aanlopen dat ze alles vanaf de grond moeten opbouwen, als Nintendo die engines uitgeeft hebben ze extra inkomsten en zijn ze gelijk van het gezeik af dat devs geen moeite willen steken in de graphics want een engine bepaald echt alles. Kijk maar naar Metroid Prime 3, verre weg de mooiste game op de Wii, daar komt zelfs SMG of Brawl niet aan toe. Met die engine zouden devs prima shoooters kunnen maken want ook MP3 is 1 van de beste shooters deze generatie, zelfs mooiere shooters op de 360 of PS3 komen amper toe aan MP3 omdat het gehele plaatje van het spel goed en compleet is, goede gameplay, goede graphics, goede controles, overall, alles bijna perfect, lange speelduur, goede sfeer, noem maar op. Daar zouden devs ook van moeten kunnen profiteren maar kennelijk doet Nintendo er niks mee.

Wii motion plus is leuk maar ik zie er verder vrij weinig mee gebeuren, het is jammer dat Nintendo die dit vanaf dag 1 heeft zien aan komen het niet standaard in de Wiimote heeft gestopt maar dat zie ik nog wel gebeuren komend jaar. Wel leuke toevoeging maar verwacht dat het third party devs niet zal stimuleren, er komt weer nog meer programmeer werk bij kijken, het zal alleen maar een nog hogere drempel worden, wel leuk voor de Nintendo games, zoiets als Zelda gaat er zeker gebruik van maken en een game als Red Steel 2 en No More Heroes 2, dat maakt het trouwens op zich ook al weer de moeite waard als je zo naar die 3 namen kijkt.

Al met al valt het best wel mee maar Nintendo doet dit keer op keer, ze laten enorme steken vallen terwijl ze eigenlijk deze hele markt by storm hadden kunnen inpikken maar vooral het online en game gebeuren wat je console maakt of breekt is gewoon net slecht maar ook geen voldoende en het imago van de Wii is nu gewoon al slechter dan de Cube. En dat iedereen negatief is dat is gewoon terecht als je gewoon de top 10 van games van elke console naast elkaar legt. Nintendo had gewoon een betere strategie moeten nemen, ze wisten gelijk 1 maand na de launch dat de Wii het grootste succes van deze generatie ging worden, man, de release dag bij verschillende MM was gewoon een middeleeuwse stormloop waarbij gewonden vielen, of mensen werden beroofd op straat van die dingen. Dan weet je dat je goed zit. En daar zitten ze nu mooi mee dat ze ff niks weten omdat ze het er gewoon op aan hebben laten komen. En natuurlijk als eerste de Wii gepromoot hebben voor gamers door met allemaal mooie games op de proppen te komen waar in eerste instantie alleen gamers op zaten te wachten en die zijn nu op, de helft van de Wii bezitters is gamer of misschien wel meer en die hebben nu niks en daarom krijg je op elk forum waar dan ook, dit soort discussies. Niet dat het slecht is want ook aan zulke geluiden hebben bedrijven zoals MS, Sony en Nintendo wat want als je niks laat horen weten ze ook niet wat ze verkeerd doen.

Concurentie komt echt niet snel met iets anders dus dat zal het probleem niet zijn. Een PS4 ontwikkelen zou voor Sony de ondergang van het gehele bedrijf betekenen, die hebben geen rode cent meer en op de PS3 worden monster verliezen geleden van honderden miljoenen en moet de instortende economie is op het gebied van Sony's werkveld, een groot deel consumenten electronica geen cent te verdienen. MS zal idd wel snel met iets anders gaan komen. Over 3 jaar is de 360 6 jaar oud en dan staat er denk ik al wel iets anders voor de deur. Maar Wii HD zie ik nu niet zitten, daarmee zou Nintendo zich belachelijk maken en nog meer kwaad bloed zetten bij de toch al weglopende fans die nu een Wii hebben en zich dan helemaal genaaid voelen :P

[ Voor 20% gewijzigd door Steffy op 07-12-2008 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Steffy schreef op zondag 07 december 2008 @ 12:37:
[...]

Wat ik zou willen is dat Nintendo gewoon de moeite neemt zijn trouwe fans een beetje fatsoenlijk te bedienen. Wees eerlijk, als het niet aan de trouwe fans had gelegen was Nintendo de vorige generatie onderuit gegaan en hadden ze net als SEGA software kunnen gaan releasen voor ander mans consoles. Ze moeten gewoon met 2 of 3 ijzer sterke games komen en ze hebben genres en series genoeg om dat te doen. Dat zou ik het liefst zien en dat hoeft van mij niet Online, ik speel al 20 jaar op zowel consoles als PC maar speel zelden of nooit online, heb alleen 2 jaar Guild Wars en vroeger een aantal jaar Tactical Ops gedaan online maar verder niet en dat hoeft van mij ook niet zo nodig, meeste Nintendo games staan online toch niet toe gezien de historie van veel games.
Het is een beetje dubbelzijdig, aan de ene kant bediend Nintendo de fans wel degelijk goed met Mario Galaxy en Metroid Prime 3, maar ook bijvoorbeeld Fire Emblem. De serie verkoopt net zoals Advance Wars vrij slecht, maar toch brengt men iedere keer een nieuw deel uit voor de 'fans'. De trouwe fans hadden Nintendo echter in de vorige generatie al verlaten. Het was niet zozeer dat Nintendo het zo slecht deed op de GameCube(dat blijkt nu wel met al die uitspraken als: "Ik vond de cube toch beter!". Het was eerder dat Nintendo niet tegen Sony op kon qua third party releases. Daarnaast was de Goldeneye/Perfect Dark groep eigenlijk gelijk naar Microsoft gegaan toen het met Halo aan kwam zetten. Ik denk dat we in 2009 zeker wel 2 of 3 ijzersterke games krijgen.
Wel is het zo dat voor Third Party Nintendo echt net zoiets als MS had op moeten zetten, dat was veel beter geweest. Gewoon gamecard van 3 tientjes en daar kun je het hele jaar mee Online, als het namelijke echt goed is heeft men dat er echt wel voor over.
Nintendo's online systeem is inderdaad vrij slecht.
Third Party zou ook meer gestimuleerd moeten worden. Nintendo zou ook onder toezicht engines moeten licenceren zodat third party devs niet tegen het probleem aanlopen dat ze alles vanaf de grond moeten opbouwen, als Nintendo die engines uitgeeft hebben ze extra inkomsten en zijn ze gelijk van het gezeik af dat devs geen moeite willen steken in de graphics want een engine bepaald echt alles. Kijk maar naar Metroid Prime 3, verre weg de mooiste game op de Wii, daar komt zelfs SMG of Brawl niet aan toe. Met die engine zouden devs prima shoooters kunnen maken want ook MP3 is 1 van de beste shooters deze generatie, zelfs mooiere shooters op de 360 of PS3 komen amper toe aan MP3 omdat het gehele plaatje van het spel goed en compleet is, goede gameplay, goede graphics, goede controles, overall, alles bijna perfect, lange speelduur, goede sfeer, noem maar op. Daar zouden devs ook van moeten kunnen profiteren maar kennelijk doet Nintendo er niks mee.
Het bechikbaar stellen van engines zou een goed idee zijn om de third parties wat hulp te geven. Aan de andere kant kiezen veel publishers ervoor om gewoon een oude PS2 engine of game te porten en dan wat geld binnen te halen. Met 100+ man teams voor next-gen projecten is er gewoon weinig ruimte voor Wii development laat staan dat men risico's durft te nemen.

Metroid Prime 3 is een mooi voorbeeld van een goede Wii game, maar bedenk ook dat het eigenlijk een launch titel was en het spel een half jaar werd uitgesteld om die kwaliteit te bereiken.
Wii motion plus is leuk maar ik zie er verder vrij weinig mee gebeuren, het is jammer dat Nintendo die dit vanaf dag 1 heeft zien aan komen het niet standaard in de Wiimote heeft gestopt maar dat zie ik nog wel gebeuren komend jaar. Wel leuke toevoeging maar verwacht dat het third party devs niet zal stimuleren, er komt weer nog meer programmeer werk bij kijken, het zal alleen maar een nog hogere drempel worden, wel leuk voor de Nintendo games, zoiets als Zelda gaat er zeker gebruik van maken en een game als Red Steel 2 en No More Heroes 2, dat maakt het trouwens op zich ook al weer de moeite waard als je zo naar die 3 namen kijkt.
Ik denk dat games als Star Wars: Light Saber Duels e.d. er zeker wel van profiteren. Het had ook beter geweest als Nintendo de Motion Plus al eind 2008 in de winkels had gelegd samen met third party games die er gebruik van maken(Lucas Arts was pissed dat ze het niet eerder hadden onthuld). Het wordt nu weer Wii Sports Resort dat de show steelt qua Motion Plus implementatie en dan hobbelen de third parties daar weer achteraan.
Al met al valt het best wel mee maar Nintendo doet dit keer op keer, ze laten enorme steken vallen terwijl ze eigenlijk deze hele markt by storm hadden kunnen inpikken maar vooral het online en game gebeuren wat je console maakt of breekt is gewoon net slecht maar ook geen voldoende en het imago van de Wii is nu gewoon al slechter dan de Cube. En dat iedereen negatief is dat is gewoon terecht als je gewoon de top 10 van games van elke console naast elkaar legt. Nintendo had gewoon een betere strategie moeten nemen, ze wisten gelijk 1 maand na de launch dat de Wii het grootste succes van deze generatie ging worden, man, de release dag bij verschillende MM was gewoon een middeleeuwse stormloop waarbij gewonden vielen, of mensen werden beroofd op straat van die dingen. Dan weet je dat je goed zit. En daar zitten ze nu mooi mee dat ze ff niks weten omdat ze het er gewoon op aan hebben laten komen. En natuurlijk als eerste de Wii gepromoot hebben voor gamers door met allemaal mooie games op de proppen te komen waar in eerste instantie alleen gamers op zaten te wachten en die zijn nu op, de helft van de Wii bezitters is gamer of misschien wel meer en die hebben nu niks en daarom krijg je op elk forum waar dan ook, dit soort discussies. Niet dat het slecht is want ook aan zulke geluiden hebben bedrijven zoals MS, Sony en Nintendo wat want als je niks laat horen weten ze ook niet wat ze verkeerd doen.
Het imago van de Wii is beter dan dat van de GameCube. De kubus werd nagenoeg genegeerd. Nintendo's strategie is als je naar de verkoopcijfers kijkt waterdicht. Ook de games voor de Nintendo fanbase als Smash Bros., Mario Kart en Mario Galaxy verkopen stukken beter op de Wii dan op de cube. Het is inderdaad wel zo dat er een behoorlijk gat zit in de Wii line-up. Ik wijs de Motion Plus aan als schuldige, als ze al een stormvloed aan games in ontwikkeling hebben dan is het hoogstwaarschijnlijk uitgesteld om gebruik te maken van de Wii Motion Plus. De Wii is qua uitstel van Nintendo's eigen games als minstens net zo erg als de N64, aan de andere kant is de kwaliteit er daardoor wel. Iets dat vooral op de cube soms mis ging met Sunshine en Wind Waker. Ik heb liever een complete en geweldige Zelda dan een afgeraffelde.
Concurentie komt echt niet snel met iets anders dus dat zal het probleem niet zijn. Een PS4 ontwikkelen zou voor Sony de ondergang van het gehele bedrijf betekenen, die hebben geen rode cent meer en op de PS3 worden monster verliezen geleden van honderden miljoenen en moet de instortende economie is op het gebied van Sony's werkveld, een groot deel consumenten electronica geen cent te verdienen. MS zal idd wel snel met iets anders gaan komen. Over 3 jaar is de 360 6 jaar oud en dan staat er denk ik al wel iets anders voor de deur. Maar Wii HD zie ik nu niet zitten, daarmee zou Nintendo zich belachelijk maken en nog meer kwaad bloed zetten bij de toch al weglopende fans die nu een Wii hebben en zich dan helemaal genaaid voelen :P
Een WiiHD zoals de DSLite met een chip die de boel naar 720p resolutie brengt zou ik niet eens zo'n gek idee vinden. De kans dat dat uitkomt is 0,0 aangezien het een tijd zal duren voor ze een WiiHD op zo'n grote schaal kunnen produceren als nu de Wii(ik geloof 2.2 miljoen units per maand, meer dan welke andere console dan ook). Het probleem is dat Nintendo zichzelf in een positie heeft gestopt waarbij we niet meer weten wat we van ze kunnen verwachten. Als iemand mij +/- een jaar of 4 geleden had verteld dat de Nintendo Revolution de console oorlog zou winnen qua verkopen en dat we zouden gaan zwaaien en wijzen met een controller had ik diegene voor gek verklaard. Ik merk wel dat Nintendo de klachten serieus neemt, de korte termijn oplossing (GameCube ports) ben ik niet helemaal weg van. De lange termijn oplossing in de vorm van games als Sin & Punishment 2 en Pikmin 3 wel.

Ik zou overigens in het kader van die Wii-makes graag een Wind Waker Directors Cut willen zien met de missende dungeons en een betere Tri-force zoek quest. Die game stortte echt in elkaar op de helft en werd pas helemaal aan het einde weer legendarisch :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Wat ik even wil aanvullen op dat stukje van Nintex: Ik snap niet dat ze hun eigen nintendo spellen nog steeds zo duur houden. Ik bedoel, dat ze geen players choice willen, dat kan ik begrijpen, maar verlaag die spellen dan tenminste een beetje in prijs. Ik ga zelda: Twillight Princes nog steeds niet kopen, omdat dat spel NOG steeds 60 euro kost. Dat vind ik gewoon harstikke jammer van mijn geld. Kan ik beter even wachten tot er een nieuwe zelda of een andere goede game uitkomt. Als ze nu gewoon de prijzen van die games iets omlaag halen. Dus bijvoorbeeld TP = 45 euro. Dan zou het al een stuk aantrekkelijker worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tc-Chub schreef op zondag 07 december 2008 @ 14:01:
Wat ik even wil aanvullen op dat stukje van Nintex: Ik snap niet dat ze hun eigen nintendo spellen nog steeds zo duur houden. Ik bedoel, dat ze geen players choice willen, dat kan ik begrijpen, maar verlaag die spellen dan tenminste een beetje in prijs. Ik ga zelda: Twillight Princes nog steeds niet kopen, omdat dat spel NOG steeds 60 euro kost. Dat vind ik gewoon harstikke jammer van mijn geld. Kan ik beter even wachten tot er een nieuwe zelda of een andere goede game uitkomt. Als ze nu gewoon de prijzen van die games iets omlaag halen. Dus bijvoorbeeld TP = 45 euro. Dan zou het al een stuk aantrekkelijker worden :D
Zelda TP is met 60 euro inderdaad de duurste Wii game. De rest is allemaal 50. Nu moet ik zeggen dat Zelda TP dat geld wel waard is. Ik denk ook wel dat je hem ergens voor 45 moet kunnen vinden. Misschien Play.com is proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Ja maar als je games op play.com koopt, dan zijn het toch NTSC games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:42

Zeror

Ik Henk 'm!

Tc-Chub schreef op zondag 07 december 2008 @ 14:55:
2e hands via marktplaats een idee?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-12-2024
Tc-Chub schreef op zondag 07 december 2008 @ 14:55:
uk dus PAL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

De beste optie zou voor mij gewoon 1 console zijn, maar dat lijkt me wishful thinking. Reëel gezien lijkt me een console waarop je zo min mogelijk mist van wat de andere consoles te bieden hebt ideaal. Op die manier koop ik ook altijd een console, en tot heden is dat altijd een Nintendo console geweest, hoewel ik dus deze generatie voor het eerst meer mis dan ik eigenlijk zou willen. Ik zou zeker warm lopen voor een Wii met verbeterde besturing (motion plus?) en sterk verbeterde graphics in games. Natuurlijk zijn games het belangrijkste, maar ook voor developers is hoe ze hun spel eruit kunnen laten zien nou eenmaal een hoge prioriteit.

Wel vraag ik me af wat er volgende generatie gaat gebeuren. Ik zou er niet verbaasd over zijn als het controller gebeuren in een of andere vorm overgenomen wordt door Xbox en PS. En dat de Wii betere graphics zal krijgen lijkt me ook geen rocket science. Ik vraag me af waar de volgende generatie consoles dan onderling verschil in gaan krijgen. Ik hoop niet dat het dan helemaal een verhaal wordt van dat alle drie een paar 3rd parties opkopen/betalen om exclusieve games voor hun console te maken.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 14:07:
[...]

Zelda TP is met 60 euro inderdaad de duurste Wii game. De rest is allemaal 50. Nu moet ik zeggen dat Zelda TP dat geld wel waard is. Ik denk ook wel dat je hem ergens voor 45 moet kunnen vinden. Misschien Play.com is proberen.
Is TP 60 euro, ik heb er bij de launch maar 45 voor betaald 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Ja echt? Ik dacht dat NTSC altijd amerikaans was? Maar wat is dan wel NTSC?
Steffy schreef op zondag 07 december 2008 @ 20:54:
[...]

Is TP 60 euro, ik heb er bij de launch maar 45 voor betaald 8)7
Dan had je vast een aanbieding. Maar voordat ik deze game koop ga ik eerst even Call of duty 5 halen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tc-Chub schreef op zondag 07 december 2008 @ 21:03:
[...]

[...]

Dan had je vast een aanbieding. Maar voordat ik deze game koop ga ik eerst even Call of duty 5 halen :D
NTSC is Japan en de VS. Verder zijn er nog wat Secammetjes her en der, maar over het algemeen is het dan PAL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:34
Ik verweacht toch veel van MotionPlus. Hoe vernieuwend de Wiimote ook is er zijn een hoop mensen die er meer van hadden verwacht. En met MotionPlus worden die verwachtingen denk ik wel gehaald.
Ik denk dan ook dat het juist minder programmeerwerk zal zijn omdat de Wiimote zelf een duidelijkere positie geeft en je de signalen dus minder hoeft te interpreteren.
The Conduit gaat overigens volgens mij de eerste game zijn die het ondersteund! Red Steel 2 is ook een grote andere game. Ik denk dat de afwachtende devs nu zien dat de ideeen die ze wellicht hebben makkelijker te realiseren zijn. Ik hoop het iig van harte.

Voor wat betreft de Nintendo taktiek. Voor Nintendo is het zaak om geld te verdienen en dat doen ze nu zeker. En met de nieuwe markt die ze aanboren is het zakelijk gezien slim om die nieuwe groep hun eerdere Cube investeringen te laten terug verdienen. Ik als Cube eigenaar heb er geen reet aan maar als Nintendo fan ben ik blij dat veel van de goede CUbe games zo wellicht alsnog de aandacht krijgen die ze verdienen. OOk zou ik Metroid Prime 1&2 met MP3 controls waarschijnlijk ook weer kopen. Waarschijnlijk ook Mario Tennis omdat ik die op de Cube niet heb gehad.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:57

Sagat

Is pappa x2!

Leuke vraag deddieK.

Wat ik echt zou willen.
- HD gfx die zicht kunnen meten met of voorbij de ps360 gaan
- een online systeem zoals ps360
- geen regiolocks O-) (ik moet toegeven dat vind ik briljant aan de ps3)

Maar dan wil ik dus eigenlijk gewoon een ps360? Nee, ik wil de nintento kwaliteit games die niet worden gelimiteerd door het bovenstaande.

Wat ook echt mogelijk gaat zijn?
Online en nintendo is moeilijk, ik denk dat dit niet om te zetten gaat zijn in deze generatie, en toegegeven de eerste stappen zijn gezet.
Een hardware uitbreiding voor de wii is zowel technisch als economish een uitdaging. Hardware uitbreidingen zijn nu eenmaal niet populair, kijk naar de 32x en megacd of nintendo eigen disk systeem voor de n64.
Wat wel binnen hun mogelijkheden valt is gewoon games maken en belangrijker LATEN MAKEN.
We kunnen niet verwachten dat ninty zelf 'eventjes' een pokemon mmo uit de grond stampt of een fps halo killer maakt. Of een serieuze rts.
Maar ze hebben geld genoeg om een team te huren/kopen die dit wel kan. Daarnaast is het ook wel fijn als de oude franchises terugkomen. Punch out is nu al een meesterzet, en een ikarus remake zou ook een beloning zijn voor de old skool fans. Fzero, pikmin, een echte wii zelda als ze dit alleen al zouden aankondigen dan laten ze iig zien dat ze ook aan de hardcore fans denken ipv alleen de wii fitters/sporters etc.

Ondanks dat ik het huidige game aanbod te beperkt vind en daardoor dus nog steends geen wii heb en hier ook niet al te gauw verandering in verwacht, ben ik wel blij dat nintendo iig in de volgende console wars aanwezig gaat zijn. Nooit gedacht dat juist nintendo als sterkste en sony als zwakste round x in zouden gaan.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De MotionPlus technologie heeft echt veel meer mogelijkheden dan de standaard Wii Remote:
http://www.youtube.com/watch?v=acND4sO3pJs

Wei Yen is de Gunpei Yokoi van onze tijd. Het is ironisch dat hij Nintendo de stap naar 3D liet maken met de SGi graphics technologie en de N64 en later de Flipper Chip van de GameCube en nu weer de software en hardware ontwikkeld voor de Wii Motion Plus. Wat dan weer grappig is dat Nintendo nooit met SGi in zee was gegaan als RARE niet destijds een aantal SGi workstations had staan om mee te experimenteren.
Als Donkey Kong Country niet 9 miljoen keer was verkocht dan had het SGi avontuur daar gestopt en had Nintendo meer de Yoshi's Island kant van Miyamoto opgegaan.

Ik denk dat men voor de volgende generatie een balans moet vinden tussen het casual van nu en het high-tech Nintendo van toen. Ze hebben nu de juiste mensen op de juiste plaats en een flinke lading geld als basis om het console gamen echt verder te brengen. Ik weet dat Eonuma en Koizumi zeker wel brood zien in HD development hoewel Nintendo dan echt grotere teams moet krijgen aangezien ze dan met 40 man zeker geen game als Galaxy kunnen maken en overal teams vandaan plukken zoals bij Smash Bros. werkt ook niet. Het enige team dat op dit moment groot genoeg is is het Zelda team. Ik denk ook eigenlijk dat dat naast het hele 'gameplay>graphics' PR-verhaal de werkelijke reden is dat Nintendo niet direct op HD development is over gegaan.

Ik ga pas echt zeuren over het Wii sotware aanbod als we op de helft van 2009 nog geen verbetering hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Dit is niet de plek om je spullen aan te bieden.

[ Voor 87% gewijzigd door PromoX op 08-12-2008 13:04 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Tc-Chub schreef op zondag 07 december 2008 @ 21:03:
[...]

Dat klopt, maar play.com is een UK website niet een US.. had eigenlijk dus ook play.co.uk moeten heten maar ja...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
ToolkiT schreef op maandag 08 december 2008 @ 11:14:
[...]

Dat klopt, maar play.com is een UK website niet een US.. had eigenlijk dus ook play.co.uk moeten heten maar ja...
Sorry, kleine leesfout. UK is United KINGDOM en US is United States. play.com is dus een engelse site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Verwijderd schreef op maandag 08 december 2008 @ 00:44:
De MotionPlus technologie heeft echt veel meer mogelijkheden dan de standaard Wii Remote:
http://www.youtube.com/watch?v=acND4sO3pJs
k denk dat men voor de volgende generatie een balans moet vinden tussen het casual van nu en het high-tech Nintendo van toen. Ze hebben nu de juiste mensen op de juiste plaats en een flinke lading geld als basis om het console gamen echt verder te brengen. Ik weet dat Eonuma en Koizumi zeker wel brood zien in HD development hoewel Nintendo dan echt grotere teams moet krijgen aangezien ze dan met 40 man zeker geen game als Galaxy kunnen maken en overal teams vandaan plukken zoals bij Smash Bros. werkt ook niet. Het enige team dat op dit moment groot genoeg is is het Zelda team. Ik denk ook eigenlijk dat dat naast het hele 'gameplay>graphics' PR-verhaal de werkelijke reden is dat Nintendo niet direct op HD development is over gegaan.

Ik ga pas echt zeuren over het Wii sotware aanbod als we op de helft van 2009 nog geen verbetering hebben.
Wat ik een beetje denk (en hoop) is dat Nintendo de nieuwe casual markt een beetje aan het opleiden is. Ze hebben nu allemaal een Wii en een hoop zullen ook wel iets anders willen doen dan Wii Sports/Fit. Ik hoop dan ook dat er op korte termijn wat moeilijkere spellen komen zodat het gat wat wordt gedicht. Wii Sports Resort lijkt me een beetje deze richting op te gaan. Als dat zo is dan hoop ik dat volgende generatie het gat dicht is gereden en dat er gewoon meer Core titels aankomen uit Nintendo stal.

Verder vind ik het idd jammer dat Nintendo niet meer studios inhuurt. Op de Cube hebben ze dit wel gedaan met goede resultaten (F-Zero GX vooraan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Las het volgende op Gamer.nl:
http://www.gamer.nl/doc.p...eker?&cc=1#comment1000474

Als dit zo is hoop ik dat Nintendo een oude partner te hulp schiet en als uitgever optreedt want ik meen dat ze aan een Wii game werkten. Anders kunnen ze Factor 5 wellicht ook gewoon kopen en er een 2nd party van maken. Lijkt me een goede aanwinst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje tussendoor, waar ik het antwoord al op weet ben ik bang:

Ik heb sinds een paar maanden een LCD tv en nu doen dus -op Bubble Bobble na- al mijn VC games het niet meer. De truc van Z+A+2 heb ik al geprobeerd, maar werkt alleen bij BB. Zelfs SMB3 doet het niet meer en van die game had ik toch wel verwacht dat dit issue gefixt zou zijn.

Is de enige oplossing nu nog om de Wii weer met een scart aan te sluiten op de tv? Of zijn deze issues later gefixed in the VC games? (want dan download ik ze opnieuw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 10:27:
Even een vraagje tussendoor, waar ik het antwoord al op weet ben ik bang:

Ik heb sinds een paar maanden een LCD tv en nu doen dus -op Bubble Bobble na- al mijn VC games het niet meer. De truc van Z+A+2 heb ik al geprobeerd, maar werkt alleen bij BB. Zelfs SMB3 doet het niet meer en van die game had ik toch wel verwacht dat dit issue gefixt zou zijn.

Is de enige oplossing nu nog om de Wii weer met een scart aan te sluiten op de tv? Of zijn deze issues later gefixed in the VC games? (want dan download ik ze opnieuw).
Ga eens naar het winkel kanaal en check voor updates. Waarschijnlijk werkt het dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...
kan dat?
*voelt zich een beetje dom*

dank je!, ik zie trouwens dat je het ook in de TS hebt gezet. Daar had ik even overheen gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Heb uiteindelijk de knoop doorgehakt en het volgende aangeschaft:

- Wii Console met de 2 controllers en Wii Sports en Wii Play
- Mario Kart + Stuurwiel
- Extra nunchuck controller
- Oplaadbaar dockingstation
- Link Crossbow
- Extra stuurtje

Nu alleen nog binnenkort even kijken naar Mario & Sonic Olympic Games.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Mooi setje, voor hoeveel heb je dat gekocht dan?

Neem trouwens ook aan dat bij Links crossbow training een Wii zapper zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Ja zit een zapper bij.

Totaal was ik na wat personeelskorting 349,- euro lichter.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Houd het nuttig, jouw aanschaffen voegen niet echt veel toe aan de discussie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Dat is zeer netjes. De winkelwaarde is toch zeker wel zon 450 euro waard. Nou veel plezier met je wii en als ik jouw was zou ik nog even dit topicstart doorlezen want daar staat nog wat informatie in over leuke wii games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het eerste kwartaal ziet er goed uit overigens qua releases:
Fatal Frame 4
Dead Rising Chop Till You Drop
House of the Dead: Overkill
The Conduit
Mad World
Final Fantasy Crystal Chronicles: Echoes of Time
Castlevania Judgment
Pro Evo 2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 16:36:
Fatal Frame 4
The Conduit
Mad World
Castlevania Judgment
Pro Evo 2009
Zitten 2 games voor mij bij, Mad World en Fatal Frame. FF is trouwens enorm overrated. Die game is een DS/Wii. Grafisch zijn ze bijna het zelfde en dat zegt genoeg denk ik, Dead Rising is ook niet echt geweldig als je kijkt naar wat er bekend va is. De rest is denk ik wel redelijk goed, aardig kwartaal, stukken beter dan het afgelopen half jaar waarin in princiepe alleen Wario als aardige game is uit gekomen.

Maar ik haal er maar 2, dat is voor mij genoeg. Weer 90 euro armer in 3 maanden dat is eerst wel weer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vrouw zou graag Wii Fit willen hebben, echter deze is al weken niet goed meer leverbaar. Weet iemand toevallig een plek waar hij nog wel te krijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Hij is hier nog vekrijgbaar: http://www.dimensionplus.nl/link.asp?pid=791152&z=73

Maar alleen als je via postorder besteld en niet afhaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectrex
  • Laatst online: 08-12-2024
[quote]Tc-Chub schreef op zondag 07 december 2008 @ 21:03:
[...]
[...]
NTSC is Amerikaans, NTSC-J is Japans. Play.com = United Kingdom dus Europa dus PAL

Edit: sorry ik zie dat je het zelf al bedacht had.

[ Voor 9% gewijzigd door vectrex op 09-12-2008 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:45

worker

2x Sessy thuisbatterij

ik heb net een wii, en ik ben op zoek naar spelletjes die je tegen elkaar speelt, zoals bijvoorbeeld tennis van Wii Sports. Wij hebben bijvoorbeeld Guinness book of Records erbij gekocht, en daar zitten hele leuke spelletjes bij. Jammer is alleen dat je steeds om en om alleen speelt.

Wie heeft er op dit gebied aanraders?
en vergeef me als het antwoord al in deze thread staat. Deze is me iets te groot om helemaal door te gaan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 07:01

Rudedadude

Maybe we were born to run

DE aanrader is Mario kart wii, Smash bros is een heel aardige optie en er zijn nog wel meer sportspellen (golf, voetbal) die je tegen elkaar kan spelen. Party games kunnen verder nog en zo valt denk ik nog wel even door te gaan :)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
worker schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 22:50:
ik heb net een wii, en ik ben op zoek naar spelletjes die je tegen elkaar speelt, zoals bijvoorbeeld tennis van Wii Sports. Wij hebben bijvoorbeeld Guinness book of Records erbij gekocht, en daar zitten hele leuke spelletjes bij. Jammer is alleen dat je steeds om en om alleen speelt.

Wie heeft er op dit gebied aanraders?
en vergeef me als het antwoord al in deze thread staat. Deze is me iets te groot om helemaal door te gaan lezen.
Het leukste zijn Mario Kart Wii en Super Smash Bros. Brawl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Nou ken ik persoonlijk het spel GBoR niet, maar ik gok dat dat net als Wii Sports echt van die casual mini-games zijn. Ik weet niet of dan Smash Bros wel zo'n aanrader is, dat is toch wat meer voor de wat meer hardcore gamer imo. Als je dat niet erg vindt, dan zou ik hem ook zeker aanraden, want het is een topspel. Maar niet in dezelfde lijn als de minispelletjes uit Wii Sports zeg maar. Dan kan je beter voor iets als Rayman Raving Rabbids gaan.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:58
Ik heb sinds paar weken Raving Rabbits TV Party. Dit bestaat ook uit veel verschillende mini games. Als je balanceboard hebt kun je deze ook gebruiken (kan ook zonder). Zit ook een minigame in a la WII Music waarmee je een instrument moet bedienen. Wij hebben hier dubbel gelegen van het lachen, zeker als iemand niet op de maat een instrument bedient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ik stem ook op Mario Kart Wii, erg leuk multiplayer en ondersteunt ook wifi dus je kan het ook tegen vrienden spelen die niet op bezoek zijn :)

wij hebben trouwens ook Carnaval games en dat kan je ook met meerdere doen, maar de gameplay valt een beetje tegen dat zou ik niet aanraden.. de besturing is te vaag, sommige games zijn veel te makkelijk, andere zijn juist weer niet te doen...maar ja een gegeven paard mag je niet in de bek kijken ;)

[ Voor 34% gewijzigd door ToolkiT op 10-12-2008 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dragon Quest X exclusief voor de Wii

Is kijken wat Iwata zoal opgesnoept heeft:

Monster Hunter 3-tri
Capcom vs. series
House of the Dead
Tales of(mothership title)
Chocobo Tales
Dragon Quest
Final Fantasy Crystal Chronicles
Tenchu
Fatal Frame/Project Zero
Dynasty Warriors/Mosou
Sky Crawlers: Innocent Aces(Ace Combat)

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2008 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 19:00
Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 16:36:
Fatal Frame 4
The Conduit
Mad World
Castlevania Judgment
Pro Evo 2009
Het lef hebben om goed en Dead rising chop till you drop en castlevania judgement in 1 post te noemen :')

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Dragon Quest X naar de Wii? Dat worden weer aardig wat extra sales. Jammer alleen dat het min of meer Japan only is. Die game is daar veel populairder dan Final Fantasy, en die serie heeft er ook niet te klagen.

Mijn foto's op Flickr.

Verwijderd

Topicstarter
t_o_c schreef op woensdag 10 december 2008 @ 19:28:
[...]

Het lef hebben om goed en Dead rising chop till you drop en castlevania judgement in 1 post te noemen :')
Dead Rising maakt gebruik van de RE4 engine, ziet er goed uit, niet geweldig ofzo. Een vriend van me heeft Castlevania uit Amerika geimporteerd en we zijn toch positief verrast door het geheel. De artwork is erg wennen maar het fighting system werkt goed en doet vooral denken aan de DBZ Tenkaichi games.

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

t_o_c schreef op woensdag 10 december 2008 @ 19:28:
[...]

Euh. Om eerlijk te zijn is het in jou opmerking voor mij niet evident welke game je nu de andere vindt ontstijgen :P

Dus zo'n stomme post was het ook weer niet.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• t_o_c
Sorry hoor, DR mag dan misschien de RE4 engine gebruiken, maar het ziet eruit als een psx game. Niet alleen dat maar het hele die van die game is veel zombies, wat je bij de wii versie dus niet krijgt.

Afbeeldingslocatie: http://media.insidegamer.nl/screenshots/public/13025/123000.jpg

En positief verrast zijn over een Castlevania vechtspel is net zoiets als positief zijn dat je bent neergestoken maar niet al te ernstig gewond bent geraakt. Het blijft niet prettig.

• DarkX

DarkX

Ik?

t_o_c schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:57:
Sorry hoor, DR mag dan misschien de RE4 engine gebruiken, maar het ziet eruit als een psx game. Niet alleen dat maar het hele die van die game is veel zombies, wat je bij de wii versie dus niet krijgt.

[afbeelding]

En positief verrast zijn over een Castlevania vechtspel is net zoiets als positief zijn dat je bent neergestoken maar niet al te ernstig gewond bent geraakt. Het blijft niet prettig.
Oooow wacht, je mag je niet vergelijken met 'goed'. Ik las niet goed en dacht dat je deze twee niet in 1 post mocht noemen, en dan snapte ik niet welke van de twee je goed vond ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dead Rising wordt afwachten inderdaad, aan de andere kant mistte ik bij de Resident Evil 5 demo de Wii remote controls van Resident Evil 4. De controller werkte echt super bij Re4 dus ik verwacht hetzelfde voor Dead Rising. Daarnaast weten we dat de Wii Xbox 360 graphics niet aan kan. Dan kun je twee dingen doen, je tijd verdoen en iedere Wii game de grond in trappen en hopen op een wonder of een Xbox 360 en Dead Rising kopen.

Punt blijft dat de controls van Re4 geweldig waren, nu ben ik benieuwd of je die game al eens gespeeld heb.

• Walkman
  • Niet online
Vraagje over Wii Music voor degenen die het spel hebben: Als je geen Wii Balance board hebt, kan je dan ook nog drummen? Of kan je het dan niet selecteren? Wil de game graag kopen, maar is toch wel belangrijk dat de drums speelbaar zijn.....

• sjekneck
  • Laatst online: 17:07
Rudedadude schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 23:15:
DE aanrader is Mario kart wii, Smash bros is een heel aardige optie en er zijn nog wel meer sportspellen (golf, voetbal) die je tegen elkaar kan spelen. Party games kunnen verder nog en zo valt denk ik nog wel even door te gaan :)
Voeg Daar Rayman Raving Rabbids(1,2,3) maar aan toe, goed vermaak en een van de beter uitgewerkte mini-game compilaties voor meerdere spelers.Mario Party 8 is ook nog een optie.

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 09:56:
Dragon Quest X exclusief voor de Wii
Hm wat? Wat is je bron daarvoor? Dragonquest 9 moet zelfs zelfs nog uitkomen en ik had me laten wijsmaken dat dit het finale deel ging zijn.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• DarkX

DarkX

Ik?

Boeboe schreef op donderdag 11 december 2008 @ 15:53:
[...]

Hm wat? Wat is je bron daarvoor? Dragonquest 9 moet zelfs zelfs nog uitkomen en ik had me laten wijsmaken dat dit het finale deel ging zijn.
Even google:

http://www.edge-online.com/news/wii-gets-dragon-quest-x

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
pven schreef op maandag 17 november 2008 @ 21:49:
• Ghost Squad (leuk, maar slechts drie missies)
Ghost Squad is juist de meest duurzame titel uit jouw lijstje. Het is veel meer als drie missies. Als je beter speelt (meer headshots, niet missen, of spelen met een moeilijker wapen) unlock je alternatieve routes binnen een missie. Bovendien gaat het niet om het uitspelen maar het halen van de beste score en rank.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Verwijderd

Topicstarter
Boeboe schreef op donderdag 11 december 2008 @ 15:53:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://www.wiids.nl/files/teammegaton.jpg

• worker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:45

worker

2x Sessy thuisbatterij

bedankt voor de reacties allemaal, ik ga eens wat games proberen.

Die Mario Party, met al z'n mini games, is dat een spel waar je met meerdere mensen tegelijk speelt, of weer 1 voor 1? Want dat is dus precies wat ik niet zoek.

Verwijderd

Sagat schreef op zondag 07 december 2008 @ 22:33:
Leuke vraag deddieK.

Wat ik echt zou willen.
- HD gfx die zicht kunnen meten met of voorbij de ps360 gaan
- een online systeem zoals ps360
- geen regiolocks O-) (ik moet toegeven dat vind ik briljant aan de ps3)

Maar dan wil ik dus eigenlijk gewoon een ps360? Nee, ik wil de nintento kwaliteit games die niet worden gelimiteerd door het bovenstaande.
Eigenlijk wil je dus dat Nintendo in zekere zin Sega volgt? Stoppen met het ontwerpen van een console en zich volledig toeleggen op games en addon's (bijv: het ontwikkelen van een WiiMote Plus voor de PS3/Xbox360 of Wii Fit etc). Best of both worlds lijkt mij: Als Nintendo zou stoppen met consoles, en zich volledig gaat toeleggen op het ontwikkelen van software en addon's voor de PS3 en Xbox360. Daar zijn ze tenminste wel goed in: en niet in het ontwerpen van consoles (Gamecube liep achter net als de Wii). Minder winst misschien voor Nintendo maar wel grotere voordelen voor de consumer in de gamingmarkt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2008 23:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 23:01:
[...]

Eigenlijk wil je dus dat Nintendo in zekere zin Sega volgt? Stoppen met het ontwerpen van een console en zich volledig toeleggen op games en addon's (bijv: het ontwikkelen van een WiiMote Plus voor de PS3/Xbox360 of Wii Fit etc). Best of both worlds lijkt mij: Als Nintendo zou stoppen met consoles, en zich volledig gaat toeleggen op het ontwikkelen van software en addon's voor de PS3 en Xbox360. Daar zijn ze tenminste wel goed in: en niet in het ontwerpen van consoles (Gamecube liep achter net als de Wii). Minder winst misschien voor Nintendo maar wel grotere voordelen voor de consumer in de gamingmarkt.
GameCube liep Voor

Juist ja:
Afbeeldingslocatie: http://www.gameqube.nl/files/starwarsrebelstrike03.jpgAfbeeldingslocatie: http://data-allocine.blogomaniac.fr/mdata/2/4/2/Z20040203205313330324242/img/zelda_wind_waker_boss_feu.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.consolas.es/wp-content/uploads/resident-evil-4-3.jpg

Als Nintendo zou stoppen met consoles dan roest de boel vast, er moeten gewoon drie concurrenten op de markt zijn. De Wii zet Microsoft er toe om meer de casual kant op te gaan, Xbox Live geeft Sony het idee om Home te ontwikkelen. Ze willen elkaar steeds aftroeven. Nintendo heeft nu een behoorlijke sprong vooruit gemaakt. Het gamen dat vroeger voor een kleinere groep mensen was is nu voor iedereen bereikbaar en beschikbaar. Daar komen weer nieuwe problemen bij kijken maar ook daar leert men weer van. Als SEGA nooit met de Genesis kwam dan hadden we nu allemaal nog op de NES gezeten. Nintendo heeft nu de leiding maar ongetwijfeld komt er de volgende generatie of de generatie daarop een console die Nintendo weer het nakijken geeft. Overigens zal een gedeelte van de casual gamers overgaan op hardcore games. Met iedere Wii die Nintendo verkoopt wordt de gamesmarkt uitgebreidt en dat is op de lange termijn voordelig voor de hele gamesmarkt.

• Zeror
  • Laatst online: 18:42

Zeror

Ik Henk 'm!

worker schreef op donderdag 11 december 2008 @ 22:54:
bedankt voor de reacties allemaal, ik ga eens wat games proberen.

Die Mario Party, met al z'n mini games, is dat een spel waar je met meerdere mensen tegelijk speelt, of weer 1 voor 1? Want dat is dus precies wat ik niet zoek.
Allebei. Je speelt je spelfiguur 1 voor 1 over het veld. Na iedere ronde komt er een minigame waarbij alle spelers tegelijk een spel moeten doen. Dit kan dan 1 vs 3, 2 vs 2 of ieder voor zich.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Verwijderd

Ik, maar dat is mijn eigen indruk, heb nooit zulke mooie games als Final Fantasy XII, Metal Gear Solid 3, God of War etc gezien op de Gamecube.
Als Nintendo zou stoppen met consoles dan roest de boel vast, er moeten gewoon drie concurrenten op de markt zijn.
Ik ben het met je eens dat meer concurrentie over het algemeen beter is. Dat de boel vastloopt vind ik echter een overstatement als je kijkt naar de situatie op videokaartmarkt, daar zijn ook maar 2 partijen: Nvidia en ATi maar toch is de boel daar niet vastgeroest (integendeel, zie de 8800GT vs HD4800 serie etc) en Intel en AMD gaat ook nog steeds redelijk qua innovaties, zelfde geldt eveneens voor Apple vs Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 23:57:
[...]

Ik, maar dat is mijn eigen indruk, heb nooit zulke mooie games als Final Fantasy XII, Metal Gear Solid 3, God of War etc gezien op de Gamecube.

[...]

Ik ben het met je eens dat meer concurrentie over het algemeen beter is. Dat de boel vastloopt vind ik echter een overstatement als je kijkt naar de situatie op videokaartmarkt, daar zijn ook maar 2 partijen: Nvidia en ATi maar toch is de boel daar niet vastgeroest (integendeel, zie de 8800GT vs HD4800 serie etc) en Intel en AMD gaat ook nog steeds redelijk qua innovaties, zelfde geldt eveneens voor Apple vs Microsoft.
De situatie had zonder Wii er heel anders uit gezien. Microsoft had van de daken geschreeuwt dat het had gewonnen en had waarschijnlijk ook nog de voormalige GameCube fanbase mee gepakt. Ik gok dat dan Dragon Quest e.d. ook op de Xbox 360 zouden verschijnen(de best verkopende console krijgt Dragon Quest en daarmee een boost van verkopen). Sony had dan in een nog slechtere positie gezeten dan nu. Microsoft krijgt nu nog zware concurrentie van Nintendo met de verdeling van releases. MS is op dit moment niet de enige met een succesvolle console dat had in een PS3/Xbox 360 situatie wel zo geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 23:57:
[...]

De Gamecube was een stuk krachtiger dan de PS2. Kijk maar eens naar de enorme downgrades die nodig waren om Resident Evil 4 op de PS2 te kunnen draaien, wat toch wel gezien wordt al één van de grafisch meest geavanceerde spellen van de vorige generatie.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Amerikaanse verkoopcijfers voor November bron is NPD:
Playstation 2 206k
Playstation 3 378k
PSP 421k
Xbox 360 836k
Wii 2.04M
DS 1.57M

Ziekelijk hoog voor de Wii, game-set-match voor wie dat nog niet duidelijk was.

Hou er daarnaast rekening mee dat december verkopen meestal het dubbele is van de november verkopen. Dus dit wordt 3.5 tot 4 miljoen als Nintendo zoveel systemen heeft geproduceerd. Overigens het hoogste november verkoopgetal ooit, de PS2 staat nu op de tweede plek met ooit eens 1.3 miljoen in november.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2008 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ja, want tot voor dragonquest 10 ontwikkelde square geen games (of laten we het nog gemakkelijker maken: geen dragonquest games) voor nintendo? 8)7. (het DQ9 logo maakt jouw post wel een glimlach waard eigenlijk, in het vervolg toch beter checken wat je neerzet :p)
Ik geloof nu wel dat DQ10 voor de Wii uitkomt hoor (dankzij darkx zijn post), maar jouw foto houdt niet echt steek ;)

[ Voor 44% gewijzigd door boe2 op 12-12-2008 01:10 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Boeboe schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 01:07:
[...]

Ja, want tot voor dragonquest 10 ontwikkelde square geen games (of laten we het nog gemakkelijker maken: geen dragonquest games) voor nintendo? 8)7. (het DQ9 logo maakt jouw post wel een glimlach waard eigenlijk, in het vervolg toch beter checken wat je neerzet :p)
Ik geloof nu wel dat DQ10 voor de Wii uitkomt hoor (dankzij darkx zijn post), maar jouw foto houdt niet echt steek ;)
Het was tijdens dat event aangekondigd. Iwata kwam ook even langs om handjes te schudden met de Square Enix mensen. Dragon Quest 9 verschijnt op 28 maart, je kan het hier allemaal nalezen:
http://www.wiids.nl/article.php?id=28309

Alleen wil ik niet te veel aan viral marketing doen voor de website waar ik voor schrijf.

Anyway, 1 seconde google kan je het antwoord opleveren maar het is gemakkelijker om te zeuren dat er geen bron bij zit dan er zelf een te zoeken.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2008 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

In principe is het ook niet zo heel moeilijk te bedenken dat deeltje X ook voor Nintendo is. Dragon Quest komt altijd uit op de meest verkopende console van dat moment. Vroegah waren het de Famicom en Super Famicom, toen de PSX en PS2, en daarna DS en Wii. :)

En zijn die verkoopcijfers alleen voor de maand november? Zieke shit... :o

[ Voor 12% gewijzigd door Captain N op 12-12-2008 18:42 ]

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Heeft iemand ervaring met die accupacks voor 2 van die wii motes? Werken die een beetje?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Ja hoor! Heb er zelf een van BigBen. Echt een prima ding. Kun je kopen bij www.dixons.nl voor 25 euro. Je krijgt dan gewoon een vervangende batterij in de remote en als de wii aan is (of op connect24) dan kun je de sticks opladen via een oplader die aangesloten is met de usb ingang van de wii.

Edit: Regelrechte link: http://www.dixons.nl/De_o...uder.7097362/default.aspx

[ Voor 24% gewijzigd door Tc-Chub op 12-12-2008 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Tc-Chub schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 22:13:
Ja hoor! Heb er zelf een van BigBen. Echt een prima ding. Kun je kopen bij www.dixons.nl voor 25 euro. Je krijgt dan gewoon een vervangende batterij in de remote en als de wii aan is (of op connect24) dan kun je de sticks opladen via een oplader die aangesloten is met de usb ingang van de wii.

Edit: Regelrechte link: http://www.dixons.nl/De_o...uder.7097362/default.aspx
Passen ze dan wel in de wii controlers zoals die van Mario Kart ?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:52
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 23:45:
[...]

GameCube liep Voor

Juist ja:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Als Nintendo zou stoppen met consoles dan roest de boel vast, er moeten gewoon drie concurrenten op de markt zijn. De Wii zet Microsoft er toe om meer de casual kant op te gaan, Xbox Live geeft Sony het idee om Home te ontwikkelen. Ze willen elkaar steeds aftroeven. Nintendo heeft nu een behoorlijke sprong vooruit gemaakt. Het gamen dat vroeger voor een kleinere groep mensen was is nu voor iedereen bereikbaar en beschikbaar. Daar komen weer nieuwe problemen bij kijken maar ook daar leert men weer van. Als SEGA nooit met de Genesis kwam dan hadden we nu allemaal nog op de NES gezeten. Nintendo heeft nu de leiding maar ongetwijfeld komt er de volgende generatie of de generatie daarop een console die Nintendo weer het nakijken geeft. Overigens zal een gedeelte van de casual gamers overgaan op hardcore games. Met iedere Wii die Nintendo verkoopt wordt de gamesmarkt uitgebreidt en dat is op de lange termijn voordelig voor de hele gamesmarkt.
De Gamecube liep niet voor. Werd later gereleased dan de krachtigere Xbox, had de beperkingen van de mini-DVD's (minder opslag, geen video's afspelen) en was online ook drama.
Voor de rest was het de minst vernieuwende console van Nintendo ooit. Absoluut dramatisch. Een paar topgames en een trouwe achterban zorgden ervoor dat het geen absolute flop was.
De Xbox, PS2 en zelfs de Dreamcast waren in mijn ogen veel betere consoles. De Gamecube was in mijn ogen een console zonder ambities en meer een console om een generatie te overleven.

Voor de rest denk ik dat het overgrote deel van de casual gamers niet overgaat op hardcore. Al moet ik zeggen dat Nintendo nooit echt hardcore is geweest. Sure, je had moeilijke games op de NES, maar volgens mij werden zelfs die veel meer gespeeld door kinderen dan bijvoorbeeld jong volwassenen(op de basisschool speelde iedereen op die consoles + de sega's, werd toch wel gezien als kinderspeelgoed destijds... games werden nog gewoon computerspelletjes genoemd). Volgens mij is die groep ontstaan nadat ze als kinderen op de NES en SNES veel hadden gespeeld en daarna doorgroeiden naar de PSX die beter aansloot op hun wensen. Wat dat betreft was de PSX precies op het juiste uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb jaren plezier van mijn GameCube gehad, hoor. Het was mijn eerste Nintendo console (heb wel alle gameboys gehad) en spellen als Zelda TWW, TP, Resident Evil, Soul Calibur 2 en nog vele andere hebben me goed weten te vermaken. Ook op de Wii zie ik genoeg goede titels. Mensen die zeuren zijn vaak de mensen met modchips of fanboys van het MS / Sony-kamp. Oké de GameCube was niet meer dan een hardware verbetering van de N64. Maar wat is dat anders dan de PS3 tov de PS2 en de XBOX360 tov de XBOX? De enige echt revolutionaire console deze generatie is de Wii, en die heeft dan misschien minder CPU of graphics dan z'n tegenstanders. Hij verkoopt veel en veel meer en aan een groter publiek.

So what dat casual gamers misschien nooit core gamers worden? Als je daarmee wilt zeggen dat alleen core gamers van spellen mogen genieten vind ik dat extreem kortzichtig van je.

Uiteindelijk zie ik het zo: de PS3 / XBOX360 tov hun voorgangers zijn gelijk in vergelijking met de GameCube tov zijn voorganger. En daarmee is de Wii de enige console die echt vernieuwend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Wii is eigenlijk de nieuwe NES, als Nintendo en RARE nooit zo dol waren geweest op SGi graphics en ULTRA 64 hype dan had Nintendo nooit tijdelijk de high-tech kant op gegaan. Ze zijn zogezegd weer terug bij af.

De Wii is wel de eerste console die niet volgens het 'razor model' werkt. Het razor model is eigenlijk begonnen door SEGA ten tijde van de Genesis. Hardware tegen een lage prijs verkopen(en er verlies op maken) en vervolgens de verliezen terug verdienen met obrengsten van games. Een probleem van deze strategie zien we nu bij Sony terug. De first party software verkoopt niet volgens verwachtingen en kan de hardware kosten niet goed maken. SEGA had hetzelfde probleem met de Dreamcast toen de games niet genoeg verkochten en het geld op was. Een ander nadeel is het feit dat je haast geen winst boekt. Het kost al een hele tijd om de hardware verliezen van het begin terug ter verdienen. Vervolgens draai je twee super jaren en staat de volgende generatie voor de deur. Sony heeft alle PS2 inkomsten in 2005 en 2006 al opgemaakt aan Playstation 3 development en moest zelfs geld bijleggen. Nintendo's kapitaal stijgt met iedere generatie waardoor ze altijd een backbone hebben om een nieuw systeem te ontwikkelen en te lanceren en gemakkelijk een verlies kunnen opvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 01:48:
De Wii is eigenlijk de nieuwe NES, als Nintendo en RARE nooit zo dol waren geweest op SGi graphics en ULTRA 64 hype dan had Nintendo nooit tijdelijk de high-tech kant op gegaan. Ze zijn zogezegd weer terug bij af.

De Wii is wel de eerste console die niet volgens het 'razor model' werkt. Het razor model is eigenlijk begonnen door SEGA ten tijde van de Genesis. Hardware tegen een lage prijs verkopen(en er verlies op maken) en vervolgens de verliezen terug verdienen met obrengsten van games. Een probleem van deze strategie zien we nu bij Sony terug. De first party software verkoopt niet volgens verwachtingen en kan de hardware kosten niet goed maken. SEGA had hetzelfde probleem met de Dreamcast toen de games niet genoeg verkochten en het geld op was. Een ander nadeel is het feit dat je haast geen winst boekt. Het kost al een hele tijd om de hardware verliezen van het begin terug ter verdienen. Vervolgens draai je twee super jaren en staat de volgende generatie voor de deur. Sony heeft alle PS2 inkomsten in 2005 en 2006 al opgemaakt aan Playstation 3 development en moest zelfs geld bijleggen. Nintendo's kapitaal stijgt met iedere generatie waardoor ze altijd een backbone hebben om een nieuw systeem te ontwikkelen en te lanceren en gemakkelijk een verlies kunnen opvangen.
Hoewel er vast mensen zijn die dit model als voordelig zien is het in mijn ogen een vorm van valse concurrentie. Om dit model toe te passen moet je namelijk diepe zakken hebben. Wat je dan ook ziet is vaak dat bedrijven met de diepste zakken de concurrentie verslaat. Hierdoor wordt de markt erg lastig voor nieuwe spelers. MS heeft op de originele XBox iets van 4 miljard verlies geleden! Sony heeft ook dik uitgegeven aan de PS3 en heeft het nu erg zwaar.
De reden dat de Wii geen powerhouse is is omdat voor Nintendo niet rendabel genoeg was. Hoeveel cash ze ook hebben ze hadden niet de bedrijfsvoering om hardware met (dik) verlies te verkopen. Dus of ze moesten een duur apparaat verkopen of iets heel anders. Persoonlijk ben ik heel blij met hun keuze. Maar de HD consoles lijken mij iets te geavanceerd voor wat er op de markt mogelijk was voor de prijs. Dit zie je ook terug bij de developers. HD games kosten miljoenen en die verdien je niet makkelijk terug. Als dit doorzet hebben we dalijk alleen nog maar EA en Ubisoft of zo.
Ik ben dan ook blij dat Nintendo succes heeft met de Wii want het toont aan dat een gezond bedrijfsmodel succes kan hebben. Als de devs nu ook aan boord komen en moeite gaan doen voor de Wii ben ik helemaal blij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
Damn Nintex praat weer eens poep. De Snes kon prima mee met de concurrentie, hell, was zelfs beter kwa hardware. Zelfde geld voor de N64, technisch gewoon beter dan de psx en als iedereen toegang had gehad tot de microcode (en de skills daarvoor had gehad) dan hadden er veel meer beter uitziende games geweest. Ook de GC was een console die technisch gewoon beter was dan de ps2 en niet eens zover onder de Xbox stond. Grootste gebrek was eigenlijk ram. Nintendo is met de wii niet terug naar af gegaan, dit is de eerste keer dat ze juist met iets komen wat technisch een stuk minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_o_c schreef op zondag 14 december 2008 @ 10:23:
Damn Nintex praat weer eens poep. De Snes kon prima mee met de concurrentie, hell, was zelfs beter kwa hardware. Zelfde geld voor de N64, technisch gewoon beter dan de psx en als iedereen toegang had gehad tot de microcode (en de skills daarvoor had gehad) dan hadden er veel meer beter uitziende games geweest. Ook de GC was een console die technisch gewoon beter was dan de ps2 en niet eens zover onder de Xbox stond. Grootste gebrek was eigenlijk ram. Nintendo is met de wii niet terug naar af gegaan, dit is de eerste keer dat ze juist met iets komen wat technisch een stuk minder is.
Beetje offtopic maybe, maar volgens mij was de SNES in principe underpowered tov de megadrive. Hij kon wel meer kleuren tegelijk uitpoepen en hij had die mode7 ellende, maar volgens mij liep ie in principe een stuk langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
xzaz schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 19:40:
[...]

Passen ze dan wel in de wii controlers zoals die van Mario Kart ?
Je doet gewoon in plaats van de batterij, een oplaadbare batterij erin. En in plaats van het batterijenklepje doe je er precies zon zelfde klepje in, maar dan met 2 zilveren plaatjes erop zodat je hem kan opladen.

Het enigste probleem is dan dat je de wii-motes niet in de oplader kan doen als je het hoesje er om heen hebt. Maar hetzelfde is met alle plastic accesoires want die werken ook niet met die hoesjes. Geen enkel probleem dus als je mario kart speelt. Je haalt hem uit het wieltje en stopt hem gelijk in de lader!

TIP: Je kunt die usb aansluting ook aan je computer aansluiten. Want meestal als je wii aanstaat ben je aan het spelen, en als je stopt met spelen wil je dat ding opladen. Echter staat dan je wii uit, dus kun je hem aan de computer leggen. (DIt geld niet voor wiiconnect24, als je dat hebt aanstaan dan doet de usb uitgang het ook!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Laatst online: 15-09 18:26
Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 00:28:
Ik heb jaren plezier van mijn GameCube gehad, hoor. Het was mijn eerste Nintendo console (heb wel alle gameboys gehad) en spellen als Zelda TWW, TP, Resident Evil, Soul Calibur 2 en nog vele andere hebben me goed weten te vermaken. Ook op de Wii zie ik genoeg goede titels. Mensen die zeuren zijn vaak de mensen met modchips of fanboys van het MS / Sony-kamp. Oké de GameCube was niet meer dan een hardware verbetering van de N64. Maar wat is dat anders dan de PS3 tov de PS2 en de XBOX360 tov de XBOX? De enige echt revolutionaire console deze generatie is de Wii, en die heeft dan misschien minder CPU of graphics dan z'n tegenstanders. Hij verkoopt veel en veel meer en aan een groter publiek.

So what dat casual gamers misschien nooit core gamers worden? Als je daarmee wilt zeggen dat alleen core gamers van spellen mogen genieten vind ik dat extreem kortzichtig van je.

Uiteindelijk zie ik het zo: de PS3 / XBOX360 tov hun voorgangers zijn gelijk in vergelijking met de GameCube tov zijn voorganger. En daarmee is de Wii de enige console die echt vernieuwend is.
De Wii heeft vernieuwende controls, maar geen vernieuwende software. Zelda en Super Mario Galaxy hadden probleemloos op elke andere console gewerkt. De besturing in Metroid Prime 3 werkt prima met de remote/nunchuck maar ook deze game had op de Gamecube kunnen draaien want de verschillen tov de twee voorgangers zijn in wezen zeer klein. Als ik die games speel, heb ik helemaal niet het gevoel dat ik een revolutie beleef. De spelervaring is precies hetzelfde als bij elke andere console, alleen moet ik soms een beweging maken ipv op een knop te drukken.

Als je dan Wii-games zonder roze Nintendo-bril gaat bekijken, valt het allemaal nogal tegen. Er zijn veel te weinig toptitels, veel te veel middelmaat (en laat ik het dan maar niet hebben over de bergen aan shovelware die over Wii-bezitters wordt gestort). Ik heb nu bijna twee jaar een Wii en heb maar 6 titels. Ik heb nooit een Gamecube gehad, maar heb nu twee keer zoveel GC-titels als voor de Wii. Da's een akelig lage score voor zo'n "vernieuwende" console, want in diezelfde tijd heb ik bijna 40 PS3-games gekocht.

Ik heb de afgelopen paar maanden heel veel gekocht voor de PS3 en 360: LittleBigPlanet, Far Cry 2, Brothers in Arms: Hell's Highway, Fallout 3, Mirror's Edge. Resistance 2, Valkyria Chronicles. Siren, Dead Space, Last Remnant, Gears of War 2, Fable 2, Prince of Persia, Motorsorm 2: Pacific Rift, Rockband 2 en Guitar Hero World Tour. Wat is er nou in het afgelopen half jaar op de Wii uitgekomen wat hiermee kan concurreren?

De enige goede game voor de Wii was de WiiWare-game World of Goo. Daarna heb je het wel gehad qua must buys. Da's een verdomd slechte score voor de populairste console van dit moment. De Wii verkoopt nog steeds op basis van hype en twee killer apps: Wii Sports en Wii Fit. Maar qua topgames is het de slechtste Nintendo-console ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
t_o_c schreef op zondag 14 december 2008 @ 10:23:
Nee jij praat poep, quote is waar ik beweer dat de N64 en Cube minder power hadden van de PSX en PS2. Dat kan ik namelijk niet vinden. Als je pakweg 5 posts boven die van jou kijkt zie je dat ik daar nog de power van de cube verdedig.
Ik heb de afgelopen paar maanden heel veel gekocht voor de PS3 en 360: LittleBigPlanet, Far Cry 2, Brothers in Arms: Hell's Highway, Fallout 3, Mirror's Edge. Resistance 2, Valkyria Chronicles. Siren, Dead Space, Last Remnant, Gears of War 2, Fable 2, Prince of Persia, Motorsorm 2: Pacific Rift, Rockband 2 en Guitar Hero World Tour. Wat is er nou in het afgelopen half jaar op de Wii uitgekomen wat hiermee kan concurreren?
Final Fantasy: Fables Chocobo's Dungeon, Shaun White Snowboarding, Skate It, Animal Crossing, Guitar Hero: World Tour, Wario Land: Shake Dimension, De Blob, Tetris Party, World of Goo, Trauma Center: New Blood

Dit zijn over het algemeen goede games, daarnaast vinden SEGA fans Sonic Unleashed waarschijnlijk ook de moeite waard en Samba de Amigo wellicht ook. Disaster: Day of Crisis is ook een goede game. Het is maar net wat voor games je wilt spelen, ik zie in het Wii lijstje vooral een aantal unieke games zoals Wario Land, Animal Crossing, De Blob, die je op geen enkele andere console zult vinden.

Ik zie in het PS3/360 lijstje heel ander soort spellen naar voren komen zoals FPS en westerse Action RPG's zoals Fallout en Fable 2. De Xbox 360 line-up was ongetwijfeld sterker dan de Wii line-up aan het einde van dit jaar, maar het is ook niet zo dat de Wii totaal geen games heeft. Ik blijf ook nog steeds de trage localisatie van Japanse games als boosdoener zien de volgende titels missen wij bijvoorbeeld: Tatsunoko vs. Capcom, Taiko Drum Master, Let's Tap. Dat hadden toch weer drie goede/unieke games geweest.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2008 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:02
Ik promoot even mijn probleem hier, misschien komt er dan wat expertise binnen :P [Wii] 3FM-videostream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 12:54:

[...]

Final Fantasy: Fables Chocobo's Dungeon, Shaun White Snowboarding, Skate It, Animal Crossing, Guitar Hero: World Tour, Wario Land: Shake Dimension, De Blob, Tetris Party, World of Goo, Trauma Center: New Blood

Dit zijn over het algemeen goede games, daarnaast vinden SEGA fans Sonic Unleashed waarschijnlijk ook de moeite waard en Samba de Amigo wellicht ook. Disaster: Day of Crisis is ook een goede game.
Goede games, maar geen AAA-games zoals de anderen die werden opgenoemd. En dat is nu juist het verschil.
Ik blijf ook nog steeds de trage localisatie van Japanse games als boosdoener zien de volgende titels missen wij bijvoorbeeld: Tatsunoko vs. Capcom, Taiko Drum Master, Let's Tap. Dat hadden toch weer drie goede/unieke games geweest.
Tatsunoko vs Capcom zal hier waarschijnlijk niet uitkomen vanwege licensing issues.

Net als dat deze aardige DS game hier nooit is uitgekomen

Afbeeldingslocatie: http://i32.photobucket.com/albums/d39/chibigoku4/JumpSuperStars.jpg

De tekenfilms worden hier door allerlei verschillende studio's uitgebracht en videogame licenties zijn vaak ook in handen van verschillende publishers. Hierdoor is het praktisch onmogelijk(of rendabel) om met alle partijen een overeenkomst te bereiken om de games hier uit te brengen.

Taiko Drum Master heeft weer het risico van een vrij Japans concept met een dure accessoire erbij. Sowieso zouden de tracklist dan weer gelocaliseerd moeten worden(zoals bij Elite Beat Agents) en misschien nog wat andere aanpassingen. Een 1-op-1 kopie met vertaling is geen optie.

Over Let's Tap valt volgens mij nog niet veel zinnigs te vertellen. Een geinig en origineel concept, maar eerst ff wachten hoe het uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Wordt Taiko no Tatsujin met taiko's geleverd dan? Dat is dan sowieso een vrij dure kwestie volgens mij, aangezien die dingen supergroot zijn. Je kunt ze natuurlijk wel kleiner maken, maar dan is het idee een beetje weg...

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Captain N schreef op zondag 14 december 2008 @ 17:03:
Wordt Taiko no Tatsujin met taiko's geleverd dan? Dat is dan sowieso een vrij dure kwestie volgens mij, aangezien die dingen supergroot zijn. Je kunt ze natuurlijk wel kleiner maken, maar dan is het idee een beetje weg...
Ze zijn kleiner gemaakt inderdaad, al lijkt me dat niet een enorm probleem. De DS versie was ook vermakelijk, al is deze ook nooit hier op de markt gebracht. Ik verwacht ook niet dat de Wii versie hier snel zal worden uitgebracht.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=xTqakvH4s00]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk een trailer van de nieuwe Tales of(Mothership Title).
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=crRmKsFJuTU&ap=%2526fmt%3D18]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 00:20:
Eindelijk een trailer van de nieuwe Tales of(Mothership Title).
[video]
Zag het filmpje gister avond ook al staan. Dat ziet er zeer goed uit. We moeten nog een paar dagen wachten want geloof dat ze ergens half december pas met deze trailer zouden komen maar is deze crappy versie is nu al uitgelekt. Wel is duidelijk te zien dat het een geweldige game gaat worden, ik wacht met smart op een versie met een hogere resolutie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
ymmv schreef op zondag 14 december 2008 @ 11:29:
[...]
De Wii heeft vernieuwende controls, maar geen vernieuwende software. Zelda en Super Mario Galaxy hadden probleemloos op elke andere console gewerkt. De besturing in Metroid Prime 3 werkt prima met de remote/nunchuck maar ook deze game had op de Gamecube kunnen draaien want de verschillen tov de twee voorgangers zijn in wezen zeer klein. Als ik die games speel, heb ik helemaal niet het gevoel dat ik een revolutie beleef. De spelervaring is precies hetzelfde als bij elke andere console, alleen moet ik soms een beweging maken ipv op een knop te drukken.
Ik snap je punt maar ik ben het er niet helemaal mee eens. Mario Galaxy is echt wel een vernieuwende game. Wellicht niet qua Wii controls maar wel qua gameplay. Voor wat betreft de vernieuwing in controls. De MP3 controls zijn echt wel vernieuwend want het maakt een FPS imo eindelijk echt speelbaar op een console. Je kunt wel stellen dat het ook kan op een andere console met dual analog stick controls maar dat speelt imo absoluut niet! Daarnaast vind ik dat bewegingen wel iets toevoegen als je het doe in combinatie met het indrukken van knoppen. Doordat er een beweging bij zit wordt het makkelijker om die combinatie te doen. Het is subtiel maar imo wel degelijk een verbetering. Het moet natuurlijk wel goed worden geimplementeerd en daar schort het imo zeker aan. Er zijn teveel games waar het alleen als gimmick inzit.
Ik hoop dan ook dat MotionPlus voor verbetering gaat zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Dat gezeik over die controls snap ik helemaal niet maar dit zag je bij de DS de eerste 2 jaar ook, iedereen maar zeiken over het feit dat de touchscreen niet of amper werd gebruikt. Dat kwam gewoon omdat je het amper gebruiken kunt en het te pas en te onpas gebruiken heeft helemaal geen zin, het komt de kwaliteit helemaal niet ten goede als je het er maar in drukt van zo we moeten die controler gebruiken dus verzinnen we maar iets.

MP3 heeft perfecte controls en is op het gebied van shooter een betere vooruitgang dan bijv Halo 3 of GoW(2) en die gewoon verder borduren op wat we al hadden.

Mario had helemaal geen baat bij zogenaamde revolutionaire controls want die passen helemaal niet in het spel. Mario is revolutionair op gameplay gebied maar controls zouden waarschijnlijk slechter zijn geworden als ze er van die Wiimote rommel in hadden gedaan, nu speel je het spel gewoon zoals het moet. Niet elke game staat open voor revolutionaire games en dat hoeft ook helemaal niet. Bij de DS is het ook goed gekomen alleen moeten mensen even door de zure appel heen bijten die trouwens zichzelf aangepraat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is weer zover,

Ik mis wel een aantal games dus de lijst is nog niet compleet

Nintendo Noorwegen:
Wii Software 2009 Release Date
Chrysler Classic Racing (ZOO) 9 Jan 2009
Jeep Thrills (formerly Let’s Off Road) (ZOO) 9 Jan 2009
Army Men: Soldiers of Misfortune (ZOO) 16 Jan 2009
Skate City Heroes (ZOO) 16 Jan 2009
Story Hour Adventures (ZOO) 16 Jan 2009
Story Hour Fairy Tales (ZOO) 16 Jan 2009
NeoPets Puzzle Adventure (Capcom) 23 Jan 2009
Twin Strike: Operation Thunder (ZOO) (NUK Only) Jan 2009
Riding Stables (dtp young entertainment) (NFR & NUK date Only) Jan 2009
Music Party (dtp young entertainment) (NFR & NUK date Only) Jan 2009
Ultimate Band (Capcom) 5 Feb 2009
NEW PLAY CONTROL!™ Pikmin (Nintendo) 6 Feb 2009
Fatal Frame 4(Nintendo) 6 Feb 2009
Hotel For Dogs (505 Games) 6 Feb 2009
NARUTO Clash of Ninja Revolution 2 European Version (TOMY / Nintendo) 13 Feb 2009
Deadly Creatures (THQ) 13 Feb 2009
CM 2 - World Kitchen (505 Games) 20 Feb 2009
The Destiny of Zorro (505 Games) 27 Feb 2009
House of the Dead: Overkill (SEGA) Feb 2009
Ben 10: Alien Force (D3Publisher) Feb 2009
Onechanbra-Bikini Zombi Slayers (D3Publisher) Feb 2009
Mushroom Men: The Spore Wars (SouthPeak Games) Feb 2009
Pirates versus Ninja (SouthPeak Games) Feb 2009
CID The Dummy (Oxygen Games) Feb 2009
Tenchu Shadow Assassins (Ubisoft) 5 Mar 2009
Yamaha Supercross (ZOO) 6 Mar 2009
Big Foot Collision Course (ZOO) 6 Mar 2009
Diva Girls: Princess on Ice (505 Games) 6 Mar 2009
Smiley World Island Challenge (ZOO) 13 Mar 2009
Jelly Belly Ballistic Beans (ZOO) 13 Mar 2009
Sim Animals (EA) 23 Mar 2009
Little King´s Story (Rising Star Games) 28 Mar 2009
NEW PLAY CONTROL!™ Mario Power Tennis (Nintendo) Mar 2009
Sonic and the Black Knight (SEGA) Mar 2009
MADWORLD (SEGA) Mar 2009

Diabolik: The Original Sin (Black Bean /Lago Srl) Mar 2009
Bob the Builder: Festival of Fun (Mastertronic) Mar 2009
AMF Bowling World Lanes (Bethsofteurope) Q1 2009
Runaway The Dream of the Turtle (Focus Home Interactive) Q1 2009
Job Island (Hudson Soft) Q1 2009
Kororinpa 2 (working title) (Hudson Soft) Q1 2009
King of Fighters Collection: The Orochi Saga. (Ignition) Q1 2009
Samurai Shodown Anthology (Ignition) Q1 2009
Jillian Michaels´ Fitness Ultimatum 2009 (Koch Media / Deep Silver) Q1 2009
Castlevania Judgment (Konami) Q1 2009
PES 2009 (Konami) Q1 2009
Cake Mania – In the Mix ! (Majesco/Codemasters) Q1 2009
Escape The Museum (Majesco/Codemasters) Q1 2009
Rock Revolution (Konami) Q1 2009
Hysteria Hospital: Emergeny Ward (Oxygen Games) Q1 2009
Roogoo (SouthPeak Games) Q1 2009
Brave: A Warrior’s Tale (SouthPeak Games) Q1 2009
Line Rider 2: Unbound (InXile) Q1 2009
PurrPals II (InXile) Q1 2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

BarôZZa schreef op zondag 14 december 2008 @ 19:54:
[...]

Ze zijn kleiner gemaakt inderdaad, al lijkt me dat niet een enorm probleem. De DS versie was ook vermakelijk, al is deze ook nooit hier op de markt gebracht. Ik verwacht ook niet dat de Wii versie hier snel zal worden uitgebracht.

[video]
ik heb goedkoop de GC donkey kong bongo's op de kop getikt. Beetje hetzelfde idee..

Over GC games gesproken, wat waren de toppers op de GC? eens kijken of ik die goedkoop op de kop kan tikken.. heb namelijk net op ebay voor een paar £ 2 GC controllers voor de Wii gekocht..
En hoe zit het trouwens met geheugenkaarten voro GC gamesaves? zit daar een slot voor op de Wii? vanavond maar eens kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slot voor de geheugenkaart zit bovenaan, achter de ingangen voor de controllers. Overigens zou ik proberen Paper Mario 2 op de kop proberen te tikken, al betwijfel ik of je hem goedkoop zult tegen komen. Het is in ieder geval wel echt een heel erg goed spel, waar je zeker weten wel 40 uur mee bezig bent.

En vergeet Donkey Kong: Jungle Beat niet. Ik weet niet of je die al hebt, maar als je die nog niet hebt, en je hebt wel bongo's, dan is het gewoon zonde om het spel niet te halen. De spelduur als je door alle levels heenrusht is betrekkelijk kort, maar als je gaat proberen de bananen te halen, dan verlengt dat de speelduur ongelofelijk.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2008 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 15:06:
En vergeet Donkey Kong: Jungle Beat niet. Ik weet niet of je die al hebt, maar als je die nog niet hebt, en je hebt wel bongo's, dan is het gewoon zonde om het spel niet te halen. De spelduur als je door alle levels heenrusht is betrekkelijk kort, maar als je gaat proberen de bananen te halen, dan verlengt dat de speelduur ongelofelijk.
Jungle beat nog niet goedkoop tegen gekomen.. op ebay is die erg popu en dus vrij duur maar ik heb er aan aantal in de watchlist staan..

Had voor de grap op een paar bongo's 99p geboden en won ze ook nog :) dus heb binnenkort een heel concert aan bongo's in huis...

Had al een complete set met game voor vrienden, maar daar komt nu denk ik een extra bongo bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 15:01:
Het is weer zover,

(Even ingekort)
Als het goed is hoort The Conduit daar ook nog ergens bij. Dat is misschien wel een potentieel spel voor mij om te kopen. Lijkt me echt een hele goede wii game :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tc-Chub schreef op maandag 15 december 2008 @ 16:03:
[...]

Als het goed is hoort The Conduit daar ook nog ergens bij. Dat is misschien wel een potentieel spel voor mij om te kopen. Lijkt me echt een hele goede wii game :D
The Conduit inderdaad en met een beetje geluk Tales of Symphonia: Dawn of the New World en Final Fantasy: Echoes of Time ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 15:01:
Het is weer zover,

Nintendo Noorwegen:
Wii Software 2009 Release Date
Chrysler Classic Racing (ZOO) 9 Jan 2009
Jeep Thrills (formerly Let’s Off Road) (ZOO) 9 Jan 2009
Army Men: Soldiers of Misfortune (ZOO) 16 Jan 2009
Skate City Heroes (ZOO) 16 Jan 2009
Story Hour Adventures (ZOO) 16 Jan 2009
Story Hour Fairy Tales (ZOO) 16 Jan 2009
NeoPets Puzzle Adventure (Capcom) 23 Jan 2009
Twin Strike: Operation Thunder (ZOO) (NUK Only) Jan 2009
Riding Stables (dtp young entertainment) (NFR & NUK date Only) Jan 2009
Music Party (dtp young entertainment) (NFR & NUK date Only) Jan 2009
Ultimate Band (Capcom) 5 Feb 2009
NEW PLAY CONTROL!™ Pikmin (Nintendo) 6 Feb 2009
Fatal Frame 4(Nintendo) 6 Feb 2009
Hotel For Dogs (505 Games) 6 Feb 2009
NARUTO Clash of Ninja Revolution 2 European Version (TOMY / Nintendo) 13 Feb 2009
Deadly Creatures (THQ) 13 Feb 2009
CM 2 - World Kitchen (505 Games) 20 Feb 2009
The Destiny of Zorro (505 Games) 27 Feb 2009
House of the Dead: Overkill (SEGA) Feb 2009
Ben 10: Alien Force (D3Publisher) Feb 2009
Onechanbra-Bikini Zombi Slayers (D3Publisher) Feb 2009
Mushroom Men: The Spore Wars (SouthPeak Games) Feb 2009
Pirates versus Ninja (SouthPeak Games) Feb 2009
CID The Dummy (Oxygen Games) Feb 2009
Tenchu Shadow Assassins (Ubisoft) 5 Mar 2009
Yamaha Supercross (ZOO) 6 Mar 2009
Big Foot Collision Course (ZOO) 6 Mar 2009
Diva Girls: Princess on Ice (505 Games) 6 Mar 2009
Smiley World Island Challenge (ZOO) 13 Mar 2009
Jelly Belly Ballistic Beans (ZOO) 13 Mar 2009
Sim Animals (EA) 23 Mar 2009
Little King´s Story (Rising Star Games) 28 Mar 2009
NEW PLAY CONTROL!™ Mario Power Tennis (Nintendo) Mar 2009
Sonic and the Black Knight (SEGA) Mar 2009
MADWORLD (SEGA) Mar 2009

Diabolik: The Original Sin (Black Bean /Lago Srl) Mar 2009
Bob the Builder: Festival of Fun (Mastertronic) Mar 2009
AMF Bowling World Lanes (Bethsofteurope) Q1 2009
Runaway The Dream of the Turtle (Focus Home Interactive) Q1 2009
Job Island (Hudson Soft) Q1 2009
Kororinpa 2 (working title) (Hudson Soft) Q1 2009
King of Fighters Collection: The Orochi Saga. (Ignition) Q1 2009
Samurai Shodown Anthology (Ignition) Q1 2009
Jillian Michaels´ Fitness Ultimatum 2009 (Koch Media / Deep Silver) Q1 2009
Castlevania Judgment (Konami) Q1 2009
PES 2009 (Konami) Q1 2009
Cake Mania – In the Mix ! (Majesco/Codemasters) Q1 2009
Escape The Museum (Majesco/Codemasters) Q1 2009
Rock Revolution (Konami) Q1 2009
Hysteria Hospital: Emergeny Ward (Oxygen Games) Q1 2009
Roogoo (SouthPeak Games) Q1 2009
Brave: A Warrior’s Tale (SouthPeak Games) Q1 2009
Line Rider 2: Unbound (InXile) Q1 2009
PurrPals II (InXile) Q1 2009
Wat een waardeloze line up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BarôZZa schreef op maandag 15 december 2008 @ 16:10:
[...]

Mwoah, het ligt eraan waar je prioriteiten liggen. Ik ben zelf wel tevreden met Pikmin, Mario Tennis en PES 2009, omdat ik van mezelf toch weet ik dat ik niet meer spellen speel in die betrekkelijk korte periode. Met 1 goede single player game, 1 goede single player soccer game en 1 goede multiplayer game per 3 maanden vind ik het persoonlijk best wel redelijk. Er zit overigens nog wel meer bij die me leuk lijken, maar deze 3 games gaan er waarschijnlijk wel inkomen bij, mits mijn financiële situatie dit toelaat :+

Daarnaast is het een volgende keer misschien leuk, dat als je kritiek hebt op een lijst (niet zomaar kritiek, sterker nog, het is "waardeloos"), dat je er dan een motivatie bij vermeldt. Alleen zeggen dat het waardeloos is, maar er wel de complete lijst voor quoten :X , heeft natuurlijk bar weinig zin voor een eventuele discussie ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2008 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Haha ja dat klopt :p

Nee ik vind het wel een redelijke lijst. Als het goed is hoort Wii Sports Resort hier ook nog bij. En trouwens, dit is nintendo denemarken. Kan altijd nog anders zijn dan die van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Tc-Chub schreef op maandag 15 december 2008 @ 16:26:
Haha ja dat klopt :p

Nee ik vind het wel een redelijke lijst. Als het goed is hoort Wii Sports Resort hier ook nog bij. En trouwens, dit is nintendo denemarken. Kan altijd nog anders zijn dan die van Nederland.
Spel je denemarken altijd zo?

N O O R W E G E N? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Laatst online: 15-09 18:26
BarôZZa schreef op maandag 15 december 2008 @ 16:10:
[...]

Hard, maar het is wel waar. Er zit zo goed als niks tussen wat er echt uit springt. Enige aardige titel lijkt me Mad World. De rest is enkel om de schappen te vullen. Vergelijk dat 'ns met de PS360 waarvoor in de 1e drie maanden Resident Evil 5, Street Fighter 4 en Killzone 2 uitkomen.

[ Voor 15% gewijzigd door ymmv op 15-12-2008 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ymmv schreef op maandag 15 december 2008 @ 17:03:
[...]

Hard, maar het is wel waar. Er zit zo goed als niks tussen wat er echt uit springt. Enige aardige titel lijkt me Mad World. De rest is enkel om de schappen te vullen. Vergelijk dat 'ns met de PS360 waarvoor in de 1e drie maanden Resident Evil 5, Street Fighter 4 en Killzone 2 uitkomen.
PS360 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Fatal Frame 4 die in Japan zeer aardig scoorde, 9+ bij een aantal reviews.
Madworld, spreekt voor zich denk ik.
Deadly Creatures lijkt ook echt een geweldige game te worden, steken ze erg veel tijd in.
Tenchu Shadow Assassins: hier bekend als Tenchu 4 wordt vast ook een geweldige game, serie is altijd zeer aardig geweest.

Voor het eerste kwartaal lijkt me dat een prima line up, als je hier nog over zit te zeuren dan weet ik het ook niet. Misschien dat ToS 2 hier nog bij komt, dan ben ik al weer meer geld kwijt dan ik eigenlijk zou willen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DarkX schreef op maandag 15 december 2008 @ 16:52:
[...]

Spel je denemarken altijd zo?

N O O R W E G E N? :P
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 13:27

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Het wordt de lineup van Denemarken genoemd, terwijl boven de lijst Nintendo Noorwegen staat. Vandaar.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 16:19:
[...]

Mwoah, het ligt eraan waar je prioriteiten liggen. Ik ben zelf wel tevreden met Pikmin, Mario Tennis en PES 2009, omdat ik van mezelf toch weet ik dat ik niet meer spellen speel in die betrekkelijk korte periode. Met 1 goede single player game, 1 goede single player soccer game en 1 goede multiplayer game per 3 maanden vind ik het persoonlijk best wel redelijk. Er zit overigens nog wel meer bij die me leuk lijken, maar deze 3 games gaan er waarschijnlijk wel inkomen bij, mits mijn financiële situatie dit toelaat :+

Daarnaast is het een volgende keer misschien leuk, dat als je kritiek hebt op een lijst (niet zomaar kritiek, sterker nog, het is "waardeloos"), dat je er dan een motivatie bij vermeldt. Alleen zeggen dat het waardeloos is, maar er wel de complete lijst voor quoten :X , heeft natuurlijk bar weinig zin voor een eventuele discussie ;)
Pikmin en Mario Tennis zijn dus gewoon de Gamecube versies met Wii Mote controls (en de Gamecube controls eruit gesloopt om een vage reden). Toen de Wii net uitkwam vroeg ik me nog af waarom ze niet gewoon alle interessante Gamecube vernieuwd uitbrachten voor een lage prijs zonder aanpassingen. Dan konden de Cube bezitters nog wat leven uit hun console persen en hadden de Wii bezitters wat meer games te spelen(aangezien de games amper te verkrijgen waren). Nu is het echter mosterd na de maaltijd met onnodige aanpassingen.

PES 2009 is leuk, maar gewoon een verplichte opvolger. Ongetwijfeld wat verbeteringen, maar ik verwacht niks wereldschokkends. Deel 2008 was leuk, maar ik was er wel vrij snel op uitgekeken.

Mad World is de enige potentiële topper, al vrees ik weer voor style over substance en een te korte game of teveel herhaling. House of the Dead is ook altijd leuk, maar een simpele arcade shooter. Fatal Frame is nog wel interessant.

Maar van Tenchu verwacht ik niks, gebaseerd op de laatste games. Het Tomb Raider effect. Eerste twee delen tof en vernieuwend. Daarna ongeïnspireerd en gedateerd. Vaak ook nog buggy.

Moet maar eens Tatsunoko vs Capcom zien te scoren.

Edit:

Deze is dan wel weer geil:

Afbeeldingslocatie: http://image4.play-asia.com/640/81/pa.144941.1.jpg
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.