Dit is om ervaringen te delen, niet iemand anders de grond in te werken en duidelijk te maken wat er allemaal schort aan de Wii.t_o_c schreef op zondag 30 november 2008 @ 00:28:
[...]
Daar heb ik het ook niet over (al hadden ze die mensen ook in het snes tijdperk). Ik heb het gewoon over de ''echte'' games, dus niet meuk als wii music.
[...]
Ten eerste vraag ik niet persee om een nieuwe franchise. Ik zou net zo graag, zo niet liever bv weer een echte goede donkey kong game zien.
Ten tweede zijn games als marioparty (wat bij nintendo al jaaaren een rehash is) en wii sports geen games waar een grote hoeveelheid aan mankracht heen moet. Zeker met de huidige staat van nintendo's bankrekening kan je mij niet vertellen dat ze niet de mogelijkheid hebben om hun output te vergroten (of gelijk houden, want ze brengen dan wel een hoop uit, maar een hoop daarvan is crap. In 2 jaar hebben ze maar 2 echt grote wii projecten uitgebracht en dat is SMG en SSBB).
Ten derde wat is er zo vreemd aan online functies? No offense, maar anno 2000 werkte dat al perfect op de pc. Je kan mij niet vertellen dat het voor nintendo opeens onmogelijk is om een fatsoenlijk online systeem te maken anno 2008. Mjah, als we het resultaat zien is dat dus wel het geval. Maar dat is gewoon een stomiteit van nintendo en heeft er niks mee te maken dat Online opeens iets ubermoeilijks is.
[...]
Inderdaad. En het is wel duidelijk dat die keuzes naar meuk als wii music gaan en niet naar fatsoenlijke games. Het is onderhand al 9 maanden geleden dat Nintendo eens een goede game heeft uitgebracht (SSBB).
[...]
Breakneck speed? sorry hoor, maar ik noem 2 goede echt voor de wii gemaakte games in 2 jaar tijd nou niet bepaald break neck speed. Hell, zelfs sony first party released onderhand sneller meer goede games en sony heeft ik weet niet hoelang vooral op 3rd party geleund. Zegt wel genoeg over hoe Nintendo bezig is...
[...]
Ja, en als enigzins respecterende gamer ben jij het daarmee mee eens? GH? goed. CoD? De game is zeker niet super, CoD1 ziet er nog beter uit, speelt ook beter als je de reviews moet geleven, 8 man online? (CS ging 8 jaar terug al met 16 man) en NFS? daar kom ik later nog even op terug.
[...]
Ik ben absoluut geen 24/7 gamer, verre van zelfs. Hooguit een paar uur per week. Kan je nagaan, Okami is de laatste wii game die ik heb gekocht. Geeft wel aan hoe weinig er wel niet is voor de wii wat de moeite waard is om je 60 euro aan uit te geven.
[...]
Gebaseerd op wat? Behalve sin and punishment en Fragile, is er al wat bekend van wat we hier krijgen?
[...]
Het is een beetje zoals neergeschoten of neergestoken worden. Allebei wil je niet. En zo is het ook met NFS tegenwoordig. Die game zuigt gewoon nogsteeds zwaar, alleen wat minder erg dan eerst. Zullen we de IGN scores er even bij pakken, gewoon om even te zien wat volgens Nintendo (en jouw) ons moet kunnen behagen:
6.5 Presentation
The story is disjointed and overly produced, but otherwise everything works as expected, even if it's mundane.
3.5 Graphics
Pretty bad all around. It's hard to see the track in the distance, cars pop into view when they get close to you and it just looks janky. (Vooral deze is leuk om te vergelijken met wat jij zegt)
7.0 Sound
The soundtrack is solid, but the sound effects are a little muffled.
5.0 Gameplay
The driving mechanics are uninspired, the open world aspect is lost during many events and it just isn't all that exciting.
5.0 Lasting Appeal
There's a decent number of events and overall content, but the package isn't good enough to warrant many road trips.
4.8
Poor OVERALL
(out of 10 / not an average)
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit is waar ik in '99 met mijn pentium 2, 32mb ram en 8mb videokaartje naar mocht kijken.
[afbeelding]
En dit is wat de good 'ol dreamcast al kon.
Nee, maar NFS, daar hebben ze echt geprobeerd om iets goeds van te maken. Ik ren maandag meteen naar de winkel om daar mijn 60 euri aan uit te geven. Hier ga ik vast nog 9 maanden lol van hebben totdat nintendo eindelijk weer eens wat uitbrengt.
Tsja, smaken verschillen he. GTA vind ik tergend saai, Final Fantasy idem dito, en serieuze race games kunnen me gestolen worden. Guitar Hero is leuk, maar kende ik destijds nog niet. En hoewel ik me er prima mee vermaak nu op de Wii, zou ik het ook niet missen als het er niet was. Castlevania is leuk, mits in 2D, maar ook daarvoor geldt dat ik het kan missen aangezien er ook veel delen voor de NES/SNES en DS zijn. DMC is ook niet echt mijn ding. Wat ik miste in de PSX/PS2 tijd waren wat MGS games (die deels ook voor PC verschenen), God of War, Shadow of the Collossus, en dat was het eigenlijk wel. Daar tegenover stond een hele rij met games op de N64/Cube die exclusief waren op die systemen. Nu vind ik dat ik meer mis van die andere systemen, en minder exclusieve toppers er voor terug krijg die echt niet te missen zijn.Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 13:11:
De Blob is nog maar 30 euro bij de Bart Smit, sla je slag en koop deze leuke kleurrijke platformer
http://www.bartsmit.com/s...57d%26fh_refview%3Dlister
Anyway, ik zie nog steeds niet wat er zoveel slechter is, Nintendo brengt nog steeds goede games uit en de third party titels worden met iedere release beter. Volgend jaar krijgt de Wii echt een top jaar.
En als je de PSX en PS2 toppers afschrijft als "och die paar missers" en "die kon ik op PC ook spelen" dan snap ik het probleem helemaal niet. Het was juist toen zo bagger dat de cube geen Devil May Cry, Burnout(na deel 2), Guitar Hero, GTA Vice City, Final Fantasy, Castlevania etc. kreeg. Daar kunnen een remake van MGS en Eternal Darkness echt niet tegen op.
Wil overigens niet zeggen dat ik niet blij ben met m'n Wii. Voor mij is het alsnog de nummer 1 keuze als je maar 1 console in huis wil nemen. Zolang Mario/Zelda/Metroid niet drastisch veranderen kan Nintendo daar in mijn geval tot in den treure op teren.
En ik deel de mening dat MK: Wii leuk is. Maar ik vond MK64, MK:DD en de DS versie ook allemaal leuk.
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Tuurlijk. Ik rij 3 kwart van het rondje 1, word er in de laatste ronde bijgenaait omdat ik allemaal items op me dak krijg en dan heeft het met mij te maken? En mariokart DS was helemaal geen item galore van de AI. Ik speelde heel vaak ook met mijn broertjes + nog 5 ai's en je hebt echt niet veel last van de AI. Hoe komt dit? omdat mariokart DS veel minder last heeft van rubberbanding en teveel items. Als je snel rijdt kom je ook echt voorop en kan je zelfs na bv een blauw schild nogsteeds makkelijk voorop rijden. MK:DS beloont goed rijden, Mariokart Wii straft goed rijden af.Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 14:29:
Als ik online 3/4 van de race op de eerste plek rijd, dan word ik in 90% van de tijd 1e, en dat is niet omdat ik een ontzettende Mario Kart Pro ben. Het heeft niet veel met een itemgalore te maken, het is simpelweg je eigen onkunde die daarvoor zorgt
[...]
Nee, als je in MK:DS niet kan snaken dan kan je niet zo goed niet online gaan. Tegen AI was het net zo'n itemgalore als in MK:Wii.
Laat me niet lachen. Sorry hoor, je kan ook enorm overdrijven. Waar zijn bv de banen van het niveau bowsers castle op de DS en Snes? elke baan is 80 meter breed, ze hadden het mariokart monster truck kunnen noemen en dan had je nog meer dan genoeg ruimte gehad. Of bv rainbow road. Je wil niet weten hoevaak ik die baan heb moeten doen op de Snes, ook op de DS een goede uitdaging. Op de wii? je rijdt het met je ogen dicht. Je komt alleen in de problemen waneer je door de CPU item galore tussen de zware rijders komt (ik heb altijd licht mannetje) en je constant het gat in word gebeukt.Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 14:54:
Mario Kart Wii is echt een hele goede game. Met name de tracks zitten echt goed in elkaar(Wario Mines, Bowser's Castle, Maple TreeWay en Koopa's Cape, ik kan zo snel geen slechte MKWii track bedenken) en inderdaad draait het online ook allemaal goed in tegenstelling tot bijvoorbeeld Smash Bros.. Ik vind ook de motortjes een leuke toevoeging en het stunten voegt best iets nieuws toe.
Ze hadden moeten doorbouwen op wat ze met de DS hadden gedaan ipv het te ver non gameren.
Artiest voorheen bekend als b3n666
Mario Kart is idd geen goede game, matigheid all over the game. Het wordt een goede game genoemd omdat er verder niks is maar echt goed. Nee sorry helaas, aardige game maar geen goede game zoals SMG, MP3 en Brawl.
Verder verwacht ik van third party releases ook niet te veel. Madworld komt toevallig wel, omdat het Sega is normaal uit maar alle andere third party games zijn van namco en capcom,etc die alle games 13 maanden na de japanse release naar europa brengen. Let maar op mijn woorden, ook voor third party titels wordt het een mager jaar gezien van bijna geen enkele game er uberhaupt gesproken is over europa en teveel titels zijn games die puur voor de Japanse markt zijn. Neemt niet weg dat ik een groot deel niet heel graag zou spelen maar ik zie ze hier niet uit komen in 2009.
Kijk maar naar Tales, al in het voorjaar in Japan, afgelopen maand in de VS, mei 2009 in europa? Dat was de game waar ik op zat te wachten, de eerst RPG voor de Wii maar spijtig genoeg is het niet gelukt het spel voor de kerst naar europa te brengen maar feitelijk is het niet eens zeker dat het komt en de geruchten gaan dat het niet komt. Ik blijf het jammer van vinden maar goed, Madworld de eerste volgende game sinds dat ik Brawl heb gekocht in Juni en zulke periodes van leegte zou toch eigenlijk niet mogen. Ik kijk wel erg uit naar Madworld, daar verwacht ik wel veel van, het ziet er te vet uit om tegen te vallen
Verder verwacht ik van third party releases ook niet te veel. Madworld komt toevallig wel, omdat het Sega is normaal uit maar alle andere third party games zijn van namco en capcom,etc die alle games 13 maanden na de japanse release naar europa brengen. Let maar op mijn woorden, ook voor third party titels wordt het een mager jaar gezien van bijna geen enkele game er uberhaupt gesproken is over europa en teveel titels zijn games die puur voor de Japanse markt zijn. Neemt niet weg dat ik een groot deel niet heel graag zou spelen maar ik zie ze hier niet uit komen in 2009.
Kijk maar naar Tales, al in het voorjaar in Japan, afgelopen maand in de VS, mei 2009 in europa? Dat was de game waar ik op zat te wachten, de eerst RPG voor de Wii maar spijtig genoeg is het niet gelukt het spel voor de kerst naar europa te brengen maar feitelijk is het niet eens zeker dat het komt en de geruchten gaan dat het niet komt. Ik blijf het jammer van vinden maar goed, Madworld de eerste volgende game sinds dat ik Brawl heb gekocht in Juni en zulke periodes van leegte zou toch eigenlijk niet mogen. Ik kijk wel erg uit naar Madworld, daar verwacht ik wel veel van, het ziet er te vet uit om tegen te vallen
klinkt alsof je de verkeerde taktiek gebruikt...;)t_o_c schreef op zondag 30 november 2008 @ 15:34:
[...]
Tuurlijk. Ik rij 3 kwart van het rondje 1, word er in de laatste ronde bijgenaait omdat ik allemaal items op me dak krijg en dan heeft het met mij te maken? En mariokart DS was helemaal geen item galore van de AI. Ik speelde heel vaak ook met mijn broertjes + nog 5 ai's en je hebt echt niet veel last van de AI. Hoe komt dit? omdat mariokart DS veel minder last heeft van rubberbanding en teveel items. Als je snel rijdt kom je ook echt voorop en kan je zelfs na bv een blauw schild nogsteeds makkelijk voorop rijden. MK:DS beloont goed rijden, Mariokart Wii straft goed rijden af.
[...]
Laat me niet lachen. Sorry hoor, je kan ook enorm overdrijven. Waar zijn bv de banen van het niveau bowsers castle op de DS en Snes? elke baan is 80 meter breed, ze hadden het mariokart monster truck kunnen noemen en dan had je nog meer dan genoeg ruimte gehad. Of bv rainbow road. Je wil niet weten hoevaak ik die baan heb moeten doen op de Snes, ook op de DS een goede uitdaging. Op de wii? je rijdt het met je ogen dicht. Je komt alleen in de problemen waneer je door de CPU item galore tussen de zware rijders komt (ik heb altijd licht mannetje) en je constant het gat in word gebeukt.
Ze hadden moeten doorbouwen op wat ze met de DS hadden gedaan ipv het te ver non gameren.
MK WII is niet MK DS, dus als je MK DS tactieken gebruikt in MK WII is het natuurlijk niet gek dat de uitkomst anders is
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Verwijderd
Heb vanmiddag ook een Wii gekocht. Erg vermakelijk 
*knip*. GoT is niet de plek voor dit soort vragen.
*knip*. GoT is niet de plek voor dit soort vragen.
[ Voor 65% gewijzigd door PromoX op 30-11-2008 18:46 ]
hmm, ik denk dat we dit topic kunnen opdelen in:
optimisten: Nintex, Sanderev66
realisten: Captain N, Uniquement
pessimisten: Steffy, t_o_c
optimisten: Nintex, Sanderev66
realisten: Captain N, Uniquement
pessimisten: Steffy, t_o_c
FYI dit soort vragen zijn niet echt policy proof...Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 16:13:
Heb vanmiddag ook een Wii gekocht. Erg vermakelijk
*knip*
[ Voor 18% gewijzigd door PromoX op 30-11-2008 18:46 . Reden: quote het dan ook niet :) ]
Verwijderd
Altijd maar dat "Het is", en nooit een keer "ik vind/imho". Jij vindt de game niet leuk, maar kom nou niet met non-argumenten om de game af te kraken. Geen andere games in het genre is niet een argument om aan te geven dat een game matig. Een game beoordeel je op de game zelf, en niet op het gebrek aan concurrentie. Kom eens met echte argumenten. De game krijgt immers niet voor niets een gemiddelde van 82% op gamerakings. Nee, het is niet de beste Mario kart ooit, en nee het is niet de beste racegame ooit, maar om te stellen dat het slechts een matige game is, dan draai je wat mij betreft door.Steffy schreef op zondag 30 november 2008 @ 15:54:
Mario Kart is idd geen goede game, matigheid all over the game. Het wordt een goede game genoemd omdat er verder niks is maar echt goed. Nee sorry helaas, aardige game maar geen goede game zoals SMG, MP3 en Brawl.
Sure, rubberbanding zit erin, maar dat is wel een kwestie van onkunde. Ik rijd op 150cc mijn tegenstanders er een rondje uit, en online sta ik op het moment op 9600 punten. Dat zeg ik niet om stoer te doen, maar om aan te geven dat het gewoon wél mogelijk is om races achter elkaar te winnen. Je wordt er niet bijgenaaid, je denkt slechts dat er wordt bijgenaaid omdat je niet goed genoeg bent. Of wil je beweren dat jij als enige een mislukte versie van Mario Kart hebt gekocht, waar de tegenstander je express wel naaitt_o_c schreef op zondag 30 november 2008 @ 15:34:
[...]
Tuurlijk. Ik rij 3 kwart van het rondje 1, word er in de laatste ronde bijgenaait omdat ik allemaal items op me dak krijg en dan heeft het met mij te maken? En mariokart DS was helemaal geen item galore van de AI. Ik speelde heel vaak ook met mijn broertjes + nog 5 ai's en je hebt echt niet veel last van de AI. Hoe komt dit? omdat mariokart DS veel minder last heeft van rubberbanding en teveel items. Als je snel rijdt kom je ook echt voorop en kan je zelfs na bv een blauw schild nogsteeds makkelijk voorop rijden. MK:DS beloont goed rijden, Mariokart Wii straft goed rijden af.
Het is een kwestie van smaak, maar ik ben het wel met je eens dat er in de banen minder uitschieters zijn dan vroeger. Een baan als Mario Circuit, Koopa Cape of Toad Factory, imo heel erg goed, en komen echt wel in de buurt van de "toppers". Briljante nieuwe banen zitten er imho niet in, maar ik vind 75% echt bovengemiddeld goed. Zitten goed in elkaar en zorgen voor genoeg spanning. Oudere banen zijn imo soms geniaal, SNES Mario Circuit 2, maar soms ook echt te debiel voor woorden, en vooral heel saai, Donkey Kong Jungle Parkway.[...]
Laat me niet lachen. Sorry hoor, je kan ook enorm overdrijven. Waar zijn bv de banen van het niveau bowsers castle op de DS en Snes?
Het lijkt een beetje genormaliseerd te zijn. Een constant niveau, zonder uitschieters naar onder en boven, maar ik vind het wel een heel hoog niveau halend. Daar kan je het mee eens zijn of niet, maar wat mij betreft heeft Nintendo daarmee een goede keuze gemaakt. Ik speel liever alle banen, omdat ze allemaal heel erg leuk zijn, dan dat ik sommige helemaal kapot speel en andere slechts 3 keer rij.
Dat een baan breed is, is niet iets waar ik mij aan stoor. Als je een baan zo snel mogelijk wilt rijden, dan neem ik toch altijd de binnenbocht, dus of de rest van de baan nou 20 meter is, of 120 meter, dat zal me dan echt een rotzorg zijn.elke baan is 80 meter breed, ze hadden het mariokart monster truck kunnen noemen en dan had je nog meer dan genoeg ruimte gehad. Of bv rainbow road. Je wil niet weten hoevaak ik die baan heb moeten doen op de Snes, ook op de DS een goede uitdaging. Op de wii? je rijdt het met je ogen dicht.
Daarnaast kan ik er echt niet bij dat je Rainbow Road DS moeilijker vind, dan de Wii-versie. Serieus, er zit volgens mij 1 moeilijke bocht in, en de baan is echt veel korter dan een minuut. In de Wii-versie zit de moeilijkste schortcut van het hele spel, en sowieso, als je de baan snel wilt time-trialen dan kost je dat wel een keer of 10, om überhaupt de finish te halen. Ik heb me in ieder geval al vaak genoeg stuk gebeten erop.
Misschien moet je dan eens een zwaar mannetje nemen, of niet tegen zware rijders aanrijden?Je komt alleen in de problemen waneer je door de CPU item galore tussen de zware rijders komt (ik heb altijd licht mannetje) en je constant het gat in word gebeukt.
Leuk, dat was dan nog meer snaken geweestZe hadden moeten doorbouwen op wat ze met de DS hadden gedaan ipv het te ver non gameren.

Hehe het gezeik gaat maar door 
Intussen heeft een nieuwe game toch wel mijn aandacht getrokken: Shaun White Snowboarding
De wii-versie lijkt de beste geworden en zit te denken om die game miss in de vakantie op te pikken. Iemand al ervaring met dit spel?
Krijgt een 8.4 @ ign en zijn eigenlijk alleen maar positief erover. Ze hopen zelfs dat andere publishers ubisoft met deze game nadoen...
Intussen heeft een nieuwe game toch wel mijn aandacht getrokken: Shaun White Snowboarding
De wii-versie lijkt de beste geworden en zit te denken om die game miss in de vakantie op te pikken. Iemand al ervaring met dit spel?
Krijgt een 8.4 @ ign en zijn eigenlijk alleen maar positief erover. Ze hopen zelfs dat andere publishers ubisoft met deze game nadoen...
Erg leuk en het ziet er goed uit, maar qua content ben je er snel doorheen.Tijn89 schreef op zondag 30 november 2008 @ 22:20:
Als je het nog nooit hebt gespeeld heb je toch samen met een vriend binnen 2 uur in co-op alle banen + karakters unlocked. Toch wel vrij kort. Je kunt dan nog wel alles op goud proberen te halen ipv zilver, maar dat levert je verder niets extra's op.
Verder speelt het echt geweldig met het balance board, maar je loopt jammergenoeg snel tegen de beperkingen van de Wii aan. Bluetooth kan 255 aparaten per controller aan, maar bij de Wii staat het op maximaal 4.. Dus wil je met 4 man spelen waarvan 1 op het balance board? Vergeet het maar, want je hebt ook op het balanceboard een controller nodig en dan zit je aan 5 apparaten. Laat staan dat je echt kunt snowboarden met 4 balance boards (bv. 3 vrienden die hem ook meenemen). Het gekke is dat 2 balance boards (en dus 4 aangemelde controllers) ook niet kan
Het spel is dus leuk, maar vooral multiplayer. En bij de mp kan er altijd maar 1 iemand op de leukste manier spelen, of zelfs helemaal niemand als je met 4 man bent.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Verwijderd
Dat soort games zijn toch echt geen games met een doel en liefst 12 uur niet niet herhalende gameplay. Snowboard en sport games zijn gewoon 'doe-games'. Fifa/NHL is ook altijd hetzelfde, alleen het stadium en de spelers veranderen, de gameplay is altijd hetzelfde. (geen kritiek, ik speel graag sportgames) maar de speelduur van een sportgame kan je niet vergelijken met de speelduur van bvb MGS4. Wat betreft 'uitspelen' dan...Gizz schreef op zondag 30 november 2008 @ 22:53:
[...]
Erg leuk en het ziet er goed uit, maar qua content ben je er snel doorheen.
Als je het nog nooit hebt gespeeld heb je toch samen met een vriend binnen 2 uur in co-op alle banen + karakters unlocked. Toch wel vrij kort. Je kunt dan nog wel alles op goud proberen te halen ipv zilver, maar dat levert je verder niets extra's op.
Gezelschapspelen, daar kan je het beter mee vergelijken.
Verder zou ik niet te hard gaan vergelijken met de GC, want dat vind ik één van de meest roemloze, grijze consoles die er geweest zijn. Nauwelijks 'display' ruimte in de meeste gameshops, en ik ken bijna niemand die er één had. de GC was wel van het niveau van de ps2/xbox (belangrijk verschil met nu!) en zelfs toen kwamen veel ps2/xbox games niet helemaal crossplatform uit. (burnout bvb idd)
Het vreemde is, de Wii doet het super qua verkoopscijfers, maar is voor veel mensen een bijna net zo grote ontchoogeling aan het worden. (zeker omdat veel games qua 'visuals' evengoed op de cube hadden kunnen gespeeld worden, en met een gewone controller, want voor de iets meer ervaren gamer maakt een controller/zwaaiding verder niet veel uit)
Deze episode (34) van invisible walls (gametrailers.com) drukt goed uit wat de meeste gamers van Nintendo vinden. Die stukjes zijn meestal erg goed. En nee, ze zijn niet bevooroordeeld 'hardcore' gamer. Casual wordt op z'n merites benaderd, maar dan moet het ook wel goed zijn. Bottomline is dat iedereen Nintendo nog een warm hart toedraagt, en niet helemaal afschrijft voor de 'hobby-gamer', en er veel geduld voor wil opbrengen. Maar de boodschap was: 'please please please, nitendo, make more games!' Zeker als je het potentieel ziet, zowel budgetair als visionair.
En daar wou ik eigenlijk toe komen. In één van de vorige episodes (33/32) worden de NPD verkoopscijfers naast elkaar gelegd. 1.000.000+ voor de kleppers (in Q4), WiiMusic: 81.000 (op het moment van die episode). Hierbij past maar één smiley:
Dit is geen leedvermaak, verre van, of bashen of wat dan ook. Maar ik wil maar gewoon aangeven dat zelfs de casual gamer niet alles slikt en nog een zekere niveau-treshold geeft. En ik hoop alleen dat Nintendo nu ook leert dat die shovelware niet blijvend straffeloos naar de casual gamer kan geschoven worden... Ik zou mij als casual gamer (niet negatief bedoeld, gamers zijn gamers) bijna beledigd voelen als nintendo denkt dat we met 'alles' zomaar tevreden zijn.
Wii music kan niet slecht genoeg verkopen om Nintendo dat duidelijke signaal over te brengen.
Kijk naar lbp: casual (zelfs m'n vriendin speelt het af en toe) en toch van een erg hoog niveau en met meerdere 'lagen' en diepgang voor de gevorderde platformer en veel uitdagingen.
Ik heb nog nooit MGS4 gespeeld, dus daarmee kan ik het niet vergelijken. Maar vergelijk het bijvoorbeeld eens met Brawl. Bij gewoon multiplayeren doe je ook steeds hetzelfde, gewoon korte potjes en rammen op die knoppen. Maar alsnog heb je dan content die bijvoorbeeld pas na 500 potjes wordt unlocked (karakters, levels).Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 23:19:
[...]
Dat soort games zijn toch echt geen games met een doel en liefst 12 uur niet niet herhalende gameplay. Snowboard en sport games zijn gewoon 'doe-games'. Fifa/NHL is ook altijd hetzelfde, alleen het stadium en de spelers veranderen, de gameplay is altijd hetzelfde. (geen kritiek, ik speel graag sportgames) maar de speelduur van een sportgame kan je niet vergelijken met de speelduur van bvb MGS4. Wat betreft 'uitspelen' dan...
Bij Shaun White is er gewoon veel minder. Je kunt 4 reisbestemmingen unlocken (alles in een land uitgespeeld met een bronzen medaille) en 5 karakters als je alles zilver hebt. Brons haal je zelfs met je ogen dicht en als je met je handen op het balanceboard gaat staan en zilver is ook niet lastig. Samen met een vriend (beiden nog nooit een snowboardspel gespeeld) hadden we vrijwel alles meteen op zilver of zelfs goud door gewoon een beetje te klooien en op knoppen te bashen tijdens het stunten.
Als je alles meteen zilver haalt heb je dus in het totale spel 5 unlock momenten binnen 2 uur en dan heb je alle content. Zelf zou ik liever na een paar weekendjes alsnog verrast worden met wat nieuwe content, maar dat zit er voor zover ik kan zien echt niet in.
En misschien is het spel wel gewoon te makkelijk? Je kunt jammergenoeg geen moeilijkheidsgraad instellen.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Dat Wii Music niet zou verkopen zag iedereen al aankomen. Er is geen ruimte voor zo'n spel in de Guitar Hero, Rockband markt en niemand weet wat ze er mee aan moeten. Daarnaast is 50 euro toch echt te veel voor zo'n experimentele titel. Als Nintendo het voor 30 euro of minder in de winkel had gelegd dan had er lang niet zoveel tegenstand geweest en hadden meer mensen het uit willen proberen.Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 23:19:
[...]
Dat soort games zijn toch echt geen games met een doel en liefst 12 uur niet niet herhalende gameplay. Snowboard en sport games zijn gewoon 'doe-games'. Fifa/NHL is ook altijd hetzelfde, alleen het stadium en de spelers veranderen, de gameplay is altijd hetzelfde. (geen kritiek, ik speel graag sportgames) maar de speelduur van een sportgame kan je niet vergelijken met de speelduur van bvb MGS4. Wat betreft 'uitspelen' dan...
Gezelschapspelen, daar kan je het beter mee vergelijken.
Verder zou ik niet te hard gaan vergelijken met de GC, want dat vind ik één van de meest roemloze, grijze consoles die er geweest zijn. Nauwelijks 'display' ruimte in de meeste gameshops, en ik ken bijna niemand die er één had. de GC was wel van het niveau van de ps2/xbox (belangrijk verschil met nu!) en zelfs toen kwamen veel ps2/xbox games niet helemaal crossplatform uit. (burnout bvb idd)
Het vreemde is, de Wii doet het super qua verkoopscijfers, maar is voor veel mensen een bijna net zo grote ontchoogeling aan het worden. (zeker omdat veel games qua 'visuals' evengoed op de cube hadden kunnen gespeeld worden, en met een gewone controller, want voor de iets meer ervaren gamer maakt een controller/zwaaiding verder niet veel uit)
Deze episode (34) van invisible walls (gametrailers.com) drukt goed uit wat de meeste gamers van Nintendo vinden. Die stukjes zijn meestal erg goed. En nee, ze zijn niet bevooroordeeld 'hardcore' gamer. Casual wordt op z'n merites benaderd, maar dan moet het ook wel goed zijn. Bottomline is dat iedereen Nintendo nog een warm hart toedraagt, en niet helemaal afschrijft voor de 'hobby-gamer', en er veel geduld voor wil opbrengen. Maar de boodschap was: 'please please please, nitendo, make more games!' Zeker als je het potentieel ziet, zowel budgetair als visionair.
En daar wou ik eigenlijk toe komen. In één van de vorige episodes (33/32) worden de NPD verkoopscijfers naast elkaar gelegd. 1.000.000+ voor de kleppers (in Q4), WiiMusic: 81.000 (op het moment van die episode). Hierbij past maar één smiley:(x10 enzo)
Dit is geen leedvermaak, verre van, of bashen of wat dan ook. Maar ik wil maar gewoon aangeven dat zelfs de casual gamer niet alles slikt en nog een zekere niveau-treshold geeft. En ik hoop alleen dat Nintendo nu ook leert dat die shovelware niet blijvend straffeloos naar de casual gamer kan geschoven worden... Ik zou mij als casual gamer (niet negatief bedoeld, gamers zijn gamers) bijna beledigd voelen als nintendo denkt dat we met 'alles' zomaar tevreden zijn.
Wii music kan niet slecht genoeg verkopen om Nintendo dat duidelijke signaal over te brengen.
Kijk naar lbp: casual (zelfs m'n vriendin speelt het af en toe) en toch van een erg hoog niveau en met meerdere 'lagen' en diepgang voor de gevorderde platformer en veel uitdagingen.
Nu noem je LBP maar dat is het meest overhypte stukje software van dit jaar. Met het floaty springen en de zwaar baggere netcode en de manier waarop je custom levels kunt vinden op de server. Je krijgt alles per continent ingedeeld en levels worden niet op kwaliteit beoordeelt maar op het aantal "plays". Hierdoor zijn levels die er vanaf dag 1 of de beta opstonden en eigenlijk heel slecht zijn bovenaan, en levels die echt geniaal uitgedacht zijn onderaan. Daarnaast delete Sony ontzettend veel content dat copyright e.d. schendt. Ik vond het ook zwak dat je soms bordjes met "Sackboy x 2" tegenkomt, om een level 100% te halen ben je verplicht om het met twee spelers te spelen. Anders kun je nooit alle items e.d. verzamelen. Ik ben voor multiplayer, maar niet als het er voor zorgt dat je in singleplayer content niet kunt krijgen.
Daarnaast vond ik de one hit kills door alles in de wereld(je kan zelfs geplet worden als je verkeerd een knop indrukt), als hardcore gamer al erg irritant. Daarnaast voelt het soms behoorlijk buggy aan en werkte die verschillende lagen in een level gewoon niet goed. Als ik naar voren wilde dan ging hij naar achteren en als je dan naar achteren wilt springt hij naar voren. Aangezien ze dan ook vuur e.d. achter en voor je plaatsen ga je heel snel dood door een dom jump foutje.
Ik moet zeggen dat het hele stijltje van de game me wel erg aanspreekt maar het voelt meer aan als een speeldoos of een blokkendoos om even een half uurtje mee te klooien en niet als een volwaardige platform game. Ik mistte ook items om te gebruiken en een manier om de parameters van Sackboy zelf te veranderen zodat hij sneller kan rennen enzo. Je kan eigenlijk alleen een platform leveltje bouwen en leuke dingen doen met switches enzo maar weinig met de gameplay zelf. Ik had echt gehoopt op een soort van game-creation tool. Net zoals Sony op de E3 de verkoopcijfers demonstreerde in LBP stijl, dat is dus uiteindelijk niet mogelijk om te maken in de echte game
Al met al blijft de enige must-have voor de Playstation 3 Metal Gear Solid 4 en daar zie ik voorlopig nog geen verandering in komen.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2008 23:39 ]
Dit is een beperking die Nintendo heeft ingebouwd: je kan altijd maar 1 Balance Board verbonden hebben met je Wii. De Wii zelf heeft, volgens mij, ruimte voor 8 bluetooth apparaten/verbindingen, dus 4 Wiimotes, 1 Balance Board en dan nog 3 andere dingen.Gizz schreef op zondag 30 november 2008 @ 22:53:
[...]
Erg leuk en het ziet er goed uit, maar qua content ben je er snel doorheen.
Verder speelt het echt geweldig met het balance board, maar je loopt jammergenoeg snel tegen de beperkingen van de Wii aan. Bluetooth kan 255 aparaten per controller aan, maar bij de Wii staat het op maximaal 4.. Dus wil je met 4 man spelen waarvan 1 op het balance board? Vergeet het maar, want je hebt ook op het balanceboard een controller nodig en dan zit je aan 5 apparaten. Laat staan dat je echt kunt snowboarden met 4 balance boards (bv. 3 vrienden die hem ook meenemen). Het gekke is dat 2 balance boards (en dus 4 aangemelde controllers) ook niet kan
Het spel is dus leuk, maar vooral multiplayer. En bij de mp kan er altijd maar 1 iemand op de leukste manier spelen, of zelfs helemaal niemand als je met 4 man bent.
Verwijderd
Hoe ongelooflijk dat je een "high profile" game uit 2008 die achteraf crap blijkt te zijn toch zo blijft verdedigen omdat er Nintendo opstaat... 20 euro, 30 euro, -30 euro. Van zodra je dat ding in de Wii steekt ben je ontgoocheld dat je het in huis gehaald hebt. Onderzettertje extra zullen we maar zeggen... En blijkbaar zag niet iedereen het aankomen, want nintendo zelf vond het helemaal geweldig en alle promo van Q4 is naar Wii music gegaan... Zelfs op tv heb ik telkens reclame voor dat ... (ik zal het maar geen game meer noemen) gezien.Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 23:38:
[...]
Dat Wii Music niet zou verkopen zag iedereen al aankomen. Er is geen ruimte voor zo'n spel in de Guitar Hero, Rockband markt en niemand weet wat ze er mee aan moeten. Daarnaast is 50 euro toch echt te veel voor zo'n experimentele titel. Als Nintendo het voor 30 euro of minder in de winkel had gelegd dan had er lang niet zoveel tegenstand geweest en hadden meer mensen het uit willen proberen.
En toch is het iets wat ik met m'n vriendin kan spelen en waar ze zelf ook wel plezier aan beleeft. (een sony/playstation game nota bene, alleen al daarom lovenswaardig). En ze heeft nog bijna nooit zo'n soort controller vastgehad. Het leuke sfeertje/muziek en customisen doet het 'em...Nu noem je LBP maar dat is het meest overhypte stukje software van dit jaar.
Floaty springen? Geen last van. Na een beetje wennen gaat het prima. Je kan de springafstand doseren en na een tijdje voel je het wel aan. Ik sprong in het begin ook af en toe wel verkeerd, maar nu gaat het prima.Met het floaty springen en de zwaar baggere netcode en de manier waarop je custom levels kunt vinden op de server.
True, maar dat kan gemakkelijk gefixt worden. Daarnaast werkt dat soort games ook beter met communities. Ik speel bvb af en toe wat langskomt in de LBP thread op GoT, en ook van buddy's vind je gemakkelijk levels. En zoeken op user of titel gaat prima. Dat is echt maar een klein akkefietje en totaal het uitvergroten niet waard.Je krijgt alles per continent ingedeeld en levels worden niet op kwaliteit beoordeelt maar op het aantal "plays". Hierdoor zijn levels die er vanaf dag 1 of de beta opstonden en eigenlijk heel slecht zijn bovenaan, en levels die echt geniaal uitgedacht zijn onderaan.
Zegt trouwens de grote fan van het platform met de "beste online functionaliteit". Zoiets zou nog niet eens mogelijk zijn op de Wii, maar toch kritiek op hoe LBP gamers bij elkaar brengt, sterk...
'Ontzettend veel' nog welDaarnaast delete Sony ontzettend veel content dat copyright e.d. schendt.
Het is logisch dat copyright schenden van IP's en ander intellectueel eigendom aan banden gelegd wordt, aangezien je zowat alles kan maken. Nintendo pakt roms van oude games ook érg hard aan. Zelfde verhaal. Als sony mario levels begint te schrappen zal het vast wel allemaal prima zijn, vermoed ik.
Er wordt trouwens gewerkt aan een goede ondubbelzinnige EULA, dus ze zijn er mee bezig. Je hoort natuurlijk gewoon fatsoenlijk te zijn in wat je maakt. Dat dit bij geen enkele andere game een issue is, komt omdat bij geen enkele andere game dergelijke user created content mogelijk is.
Omdat dit één van de eerste games is waar multiplayer en singleplayer naadloos in elkaar overgaan (qua concept, uitwerking misschien niet) en waar de grenzen tussen mp en sp vervagen. Doorheen het hele spel (levels, pod, ...)Ik vond het ook zwak dat je soms bordjes met "Sackboy x 2" tegenkomt, om een level 100% te halen ben je verplicht om het met twee spelers te spelen. Anders kun je nooit alle items e.d. verzamelen. Ik ben voor multiplayer, maar niet als het er voor zorgt dat je in singleplayer content niet kunt krijgen.
En je hebt het hoe vaak gespeeld? Ik vraag me af of je wel een ps3 hebt. In één van de eerste levels wordt nota bene al uitgelegd dat, waar dat vanzelf kan, je automatisch naar achter springt, en vooruit moet springen door het stickje naar je toe te trekken. Dat automatisch naar achter springen is gewoon noodzakelijk in de gameplay wat mij betreft. Voor iemand met een beetje platform ervaring stelt dit echt helemaal niets voor. Qua 'diepte' heb ik ook nog nauwelijks foutjes gemaakt eigenlijk.Daarnaast vond ik de one hit kills door alles in de wereld(je kan zelfs geplet worden als je verkeerd een knop indrukt), als hardcore gamer al erg irritant. Daarnaast voelt het soms behoorlijk buggy aan en werkte die verschillende lagen in een level gewoon niet goed. Als ik naar voren wilde dan ging hij naar achteren en als je dan naar achteren wilt springt hij naar voren. Aangezien ze dan ook vuur e.d. achter en voor je plaatsen ga je heel snel dood door een dom jump foutje.
Sure... Zegt de vurige verdediger van het platform met de tientallen must haves ...Al met al blijft de enige must-have voor de Playstation 3 Metal Gear Solid 4 en daar zie ik voorlopig nog geen verandering in komen.
Ik blijf er bij dat LBP iets is wat uit een nintendo stal had moeten komen. Verfrissend, leuk voor iedereen, platform en uitdagender dan bvb Mario Galaxy. Maar ja, hoe zou je naar andere levels zoeken van collega gamers... Met friendcodes?
Ik snap dat dit het nintendo topic is, dus ik ga er verder niet op terugkomen omdat het hier niet op z'n plaats staat. Maar bij platformers denk ik dus aan nintendo, positief, toch?
Ik zeg alleen maar dat als het zo verder gaat, de Wii een 'my first console' wordt. En dat wil niemand denk ik. Ze mogen haast maken met een Wii HD en goede online ondersteuning (kindvriendelijk, kan prima) als ze niet volledig de boot willen missen qua content.
Dat is denk ik het probleem bij dat soort sportgames die meer de simulatie kant opgaan. Wat kan je uiteindelijk doen: beetje duf een metertje hoog springen en wat standaard combo's. Als game is SSX waarschijnlijk 10x plezanter door de crazy stunts en moeilijke multiplier combo's. En dat geeft ook veel meer voldoening, stel ik mij voor, dan simpelweg een slope afglijden. (want zo klinkt het toch)Gizz schreef op zondag 30 november 2008 @ 23:35:
En misschien is het spel wel gewoon te makkelijk? Je kunt jammergenoeg geen moeilijkheidsgraad instellen.
Tja, dat is dus wat je krijgt als gamers naar meer 'realisme' schreeuwen. Een game is nog altijd een game, imo, omdat het dingen doet die je in het echt niet kan en zo leuke gameplay kan presenteren.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2008 00:29 ]
Nee joh, dat gaat via speciale per level codes die je alleen ook weer via friendcodes van mensen die je kent kan krijgen. Want stel je voor dat je zomaar met iemand in contact kunt komen 
Ik vind het toch wel grappig hoe nintex wii music kan verdedigen als game die iets te duur is en de MP van mariokart kan ophemelen om vervolgens te klagen over een game als LBP. Dan heb je toch wel een vrij onrealistische kijk op dingen vind ik.
Ik wil niet op een zeikerd lijken, maar ik heb de wii 2 jaar lang verdedigt maar er zit gewoon geen schot in. Niet vanuit Nintendo en niet vanuit 3rd party's.Wat mij betreft is de tijd van pappen en nathouden en kopjes thee drinken wel voorbij en is het nu tijd om gewoon ongenoegen te uiten over hoe het gaat. En dan ben ik misschien pessimistisch, ik denk eerder realistisch maar misschien wat direct. Om MK maar weer even als voorbeeld te nemen, als je kijkt naar wat de mariokart games zo leuk maakt dan schiet MK wii daarop gewoon te kort. Dan is het natuurlijk jou goed recht om te vinden dat het wel een goede game is, maar er zijn ook mensen die Britney spears goede muziek vinden en Pink Floyd kut muziek maar het feit is natuurlijk wel dat Pink Floyd gewoon betere muziek is.
Kortom, nintendo moet gewoon weer echte games gaan maken en die ook niet versoepelen voor de non gamer. Ja, als ze dat willen dan doen ze bv maar een mario waar je maar een heel laag aantal sterren moet halen om veder te kunnen en die stop je dan maar ergerns waar je er heel simpel bijkan (bv 1 per level ofzo) en vervolgens maak je de rest gewoon lekker vanaf het begin uitdagend en niet ala SMG waarbij je op de laatste planeet na 0,0 uitdaging hebt.
Daarnaast kunnen ze natuurlijk best ook die non games blijven maken. Ze hebben geld zat dus ze kunnen vast wel wat extra personeel inhuren en aangezien die games op de meeste vlakken nou niet bepaald veel arbeid vereisen hoeft dat helemaal geen invloed te hebben op de grote projecten en het aantal grote projecten.
Maargoed op het moment ziet nintendo wss vooral een hoop Yen's en dus weinig reden om te veranderen.
Ik vind het toch wel grappig hoe nintex wii music kan verdedigen als game die iets te duur is en de MP van mariokart kan ophemelen om vervolgens te klagen over een game als LBP. Dan heb je toch wel een vrij onrealistische kijk op dingen vind ik.
Ik wil niet op een zeikerd lijken, maar ik heb de wii 2 jaar lang verdedigt maar er zit gewoon geen schot in. Niet vanuit Nintendo en niet vanuit 3rd party's.Wat mij betreft is de tijd van pappen en nathouden en kopjes thee drinken wel voorbij en is het nu tijd om gewoon ongenoegen te uiten over hoe het gaat. En dan ben ik misschien pessimistisch, ik denk eerder realistisch maar misschien wat direct. Om MK maar weer even als voorbeeld te nemen, als je kijkt naar wat de mariokart games zo leuk maakt dan schiet MK wii daarop gewoon te kort. Dan is het natuurlijk jou goed recht om te vinden dat het wel een goede game is, maar er zijn ook mensen die Britney spears goede muziek vinden en Pink Floyd kut muziek maar het feit is natuurlijk wel dat Pink Floyd gewoon betere muziek is.
Kortom, nintendo moet gewoon weer echte games gaan maken en die ook niet versoepelen voor de non gamer. Ja, als ze dat willen dan doen ze bv maar een mario waar je maar een heel laag aantal sterren moet halen om veder te kunnen en die stop je dan maar ergerns waar je er heel simpel bijkan (bv 1 per level ofzo) en vervolgens maak je de rest gewoon lekker vanaf het begin uitdagend en niet ala SMG waarbij je op de laatste planeet na 0,0 uitdaging hebt.
Daarnaast kunnen ze natuurlijk best ook die non games blijven maken. Ze hebben geld zat dus ze kunnen vast wel wat extra personeel inhuren en aangezien die games op de meeste vlakken nou niet bepaald veel arbeid vereisen hoeft dat helemaal geen invloed te hebben op de grote projecten en het aantal grote projecten.
Maargoed op het moment ziet nintendo wss vooral een hoop Yen's en dus weinig reden om te veranderen.
Artiest voorheen bekend als b3n666
En waarom moet zoiets uit de Nintendo stal komen en niet uit die van Sony?Ik blijf er bij dat LBP iets is wat uit een nintendo stal had moeten komen. Verfrissen, leuk voor iedereen, platform en uitdagender dan bvb Mario Galaxy. Maar ja, hoe zou je naar andere levels zoeken van collega gamers... Met friendcodes?
Welke reden is daarvoor? Net zoals Killzone eigenlijk door Microsoft gemaakt moet worden en Gran Turismo door EA? Ik snap dat soort opmerkingen nooit maargoed.
Je zou bijvoorbeeld in plaats van friendcodes en hearted levels natuurlijk ook gewoon een rating system kunnen inbouwen dat werkt. Dat wordt overigens ook gepatched zodat het makkelijk wordt om levels te vinden. En ja er is veel content weggehaald, maar Forza 2 auto's gebaseerd op Zelda, Mario, Metal Gear en vliegtuigjes uit Star Wars in Banjo mogen wel gewoon. Ik denk dus dat Sony paranoide is op dat gebied.
Daarnaast is een stick in een 2D platformer nooit een goed idee. Een D-pad werkt gewoon veel beter voor een 2D platformer.
Dat snap ik dus ook niet, ik zeg alleen dat het niet slecht(dat de Wii kut is wordt onderhand gezien als feit) is en dan ben ik ineens de vurige verdediger. Daarnaast zijn er geen tientallen musthaves naar mijn idee een stuk of 2 misschien 3 maar meningen verschillen nu eenmaal.Sure... Zegt de vurige verdediger van het platform met de tientallen must haves ...
Punt blijft dat LBP op heel veel punten gewoon tegenvalt en dan snap ik niet dat de game beladen wordt onder de 10'en en 9's. Dat doet me sterk denken aan de GTAIV recensies, de game met de "Oscar worthy story" en een framerate van niks
Simulatie? Joh, als je bij een plek komt waar je kan grinden jump je vanzelf erop en moet je wel heel gek doen voordat je eraf valt. Ook heb je missies dat je vuilnis-icoontjes moet verzamelen om de berg schoon te krijgen. Het is verre van een simulatieVerwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 00:15:
Dat is denk ik het probleem bij dat soort sportgames die meer de simulatie kant opgaan.
Wat ik meer bedoel met te makkelijk: in een missie waarbij je 5 vuilnis-icoontjes moet verzamelen kom je er onderweg 10 tegen op plekken die je nauwelijks kan missen (midden op ramps). Geen uitdaging. Of een missie in de halfpipe waarbij je bv. 15.000 punten moet halen voor een gouden medaille: halverwege de pipe zat ik al op 15.000 punten en ik had het dus bijna kunnen verdubbelen. Stel dan als gouden medaille in dat je de hele pipe vrijwel perfect moet doen om het aantal punten te halen, ipv dat je meteen de eerste keer al bijna dubbele punten haalt.
En dat kun je verder niet instellen, erg jammer.
Ik had al eens een vergelijking gepost van 9+ games(die je dus ongetwijfeld als must-haves kunt beschouwen in de desbetreffende genres). En daar hebben de 360 en PS3 het VEEL beter gedaan.Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 23:38:
[...]
Al met al blijft de enige must-have voor de Playstation 3 Metal Gear Solid 4 en daar zie ik voorlopig nog geen verandering in komen.
Maar als MGS de enige must-have zou zijn voor de PS3, dan is Galaxy de enige must-have voor de Wii.
Een beetje vreemde logica.
Daarnaast krijg ik ook wel het gevoel dat je veel tekortkomingen van Nintendo met de mantel der liefde probeert te bedekken. Of 2009 het jaar wordt moet ik ook nog maar afwachten. Ja, er komen wat leuke games uit, maar ik denk dat de meeste daarvan in de 8 zullen scoren en er weer weinig 9+ toppers komen.
Het zou me ook niks verbazen als je wat minder kritisch was geweest tov LBP en GTA4 als het de Wii exclusives waren geweest(en erbij zou halen als topgames die dit jaar uitgekomen zouden zijn). Je kan in mijn ogen toch moeilijk ontkennen dat dit kwalitatief goede games zijn. Voor de andere consoles komen gewoon pakweg elke één a twee maanden een 9+ topper uit. Deze maand bijvoorbeeld Prince of Persia en Call of Duty: World at War.
Verwijderd
En daar heb ik zelfs nog niet eens een probleem mee. Ik zei hierboven ook al dat iedereen nintendo een warm hart toedraagt. Ook de journalisten van gametrailers.com, en net dáárom is het ongenoegen zo groot, het gevoel van de gemiste kans en afstoting van de Nintendo core-fan. Die mensen zitten de Wii niet af te kraken voor hun plezier of enkel omdat ze een rondje willen bashen, it's because they really care. We zijn allemaal gamers, en willen we niet allemaal dat the big N ons terug pareltjes komt brengen, die op zijn minst een beetje pittig zijn? (dan doel ik vooral op platformers, m'n lievelingsgenre btw). Iedereen heeft wel een speciaal plaatsje voor Nintendo in z'n herinneringen, want we zijn er allemaal mee opgegroeid.BarôZZa schreef op maandag 01 december 2008 @ 02:34:
[...]
Daarnaast krijg ik ook wel het gevoel dat je veel tekortkomingen van Nintendo met de mantel der liefde probeert te bedekken.
Het enige wat ik dan wel verwacht is een beetje realiteitszin. En beseffen dat op dit forum mensen rondlopen die moeilijker tevreden gesteld kunnen worden dan Jan modaal die af en toe wat Wii tennis speelt met een glaasje op.
Je kan niet geloven hoe blij ik was toen ik LBP had. Eindelijk een platformer die soms best wel erg pittig kon zijn om die objectives te kunnen halen. Totaal irrelevant (100% halen in elke level, elke 'goodie' oppikken, levels acen) maar voor iemand die groot is geworden met SMB3 echt een verademing
Kijk, er is niets wat me bijzonder aantrekt in een Wii. Ik heb wel eens met Wii sports zitten zwaaien op een LAN, maar letterlijk na 5 keer was ik het terminaal beu. Ook een paar andere games heb ik wel eens gezien, maar niets waar ik echt op zit te wachten en ook niet beter en mooier kan op een concurrerende console.
En dan die prijs

PS3 plus twee topgames: 400 euro
Wii plus twee topgames: 250+50+50 = 350 euro. Wat verwacht je dan? Als je dan nog aan komt zetten met graphics slechter dan een ps2 dan hoeft het niet. (ik ben geen graphics hoer, maar er zijn zeker grenzen, pop-up van game content for starters) Als dan ook bijna elke game gereviewed wordt als nét niet, en dat het toevoegen van die controller vaak 'geforceerd' is, ...
Wii met graphics tussen de twee xbox'en in, voor een normale prijs in een mooi klein stil wit doosje? In a heartbeat.
Precies.Het zou me ook niks verbazen als je wat minder kritisch was geweest tov LBP en GTA4 als het de Wii exclusives waren geweest(en erbij zou halen als topgames die dit jaar uitgekomen zouden zijn). Je kan in mijn ogen toch moeilijk ontkennen dat dit kwalitatief goede games zijn.
En verder zijn mijn associaties toch niet zo bijzonder vreemd? Ik associeer nintendo met goede platformers, dat is hun sterkte. Ze hebben de expertise om dat soort games succesvol te maken. Van MS verwacht ik veel actie-shooter, en Sony staat voor mij garant voor Gran Turismo en 'love it or leave it' probeersel. Daartussen zweeft dan de crossplatform fillers...
Als ik dan zie dat de beste platformer van dit jaar van sony komt, denk ik met weemoed terug aan nintendo
Gran Turismo is een typevoorbeeld van een nut job, totaal gestoord die mensen die daaraan werken. Dergelijke focus en maniakaliteit heb je enkel bij Japanse studios die het onderste uit de kan halen
En PoP wordt absoluut geweldigVoor de andere consoles komen gewoon pakweg elke één a twee maanden een 9+ topper uit. Deze maand bijvoorbeeld Prince of Persia en Call of Duty: World at War.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2008 03:42 ]
Metacritic gemiddelde een 8.2 (8.1 van users). Bovendien een game waar zowel ik, mijn vriendin als vrienden een hoop lol aan hebben. Als er alleen nog maar games van dat nivo voor de Wii uitkomen ben ik al meer dan tevreden...Steffy schreef op zondag 30 november 2008 @ 15:54:
Anders ik wel. Net the godfather blackhand edition voor mijn broertje erbij gekocht. Echt een toffe game met een leuke innovatieve wii besturing. Gelijk ook maar even een savegame voor mij aangemaakt zodat ik ook een keer kan beginnen (a)
Verwijderd
Wat een verschrikkelijke kul. Er is geen feit in de gamesindustrie. Als mijn neefje van 5 de nieuwste Bob de Bouwer game leuker vind dan Metal Gear Solid, en als ik het daar niet mee eens ben, dan kan ik niks aan die perceptie af doen. Ik kan dan wel met allerlei "argumenten" komen, "er is geen concurrentie" of "Je vind Britney Spears toch ook niet beter dan Pink Floyd", maar ik denk dat hij me dan hard in mijn gezicht zou uitlachen.t_o_c schreef op maandag 01 december 2008 @ 00:31:
Nee joh, dat gaat via speciale per level codes die je alleen ook weer via friendcodes van mensen die je kent kan krijgen. Want stel je voor dat je zomaar met iemand in contact kunt komen
Om MK maar weer even als voorbeeld te nemen, als je kijkt naar wat de mariokart games zo leuk maakt dan schiet MK wii daarop gewoon te kort. Dan is het natuurlijk jou goed recht om te vinden dat het wel een goede game is, maar er zijn ook mensen die Britney spears goede muziek vinden en Pink Floyd kut muziek maar het feit is natuurlijk wel dat Pink Floyd gewoon betere muziek is.
Over smaak valt nou eenmaal simpelweg niet te twisten, en je zegt dan wel dat je niet als zeikerd wilt overkomen, maar dat doe je nu wel. Constant maar dat gebash op Mario Kart, met slechts 1 stekkhoudend argument, rubberbanding, maar wel daarop baseren dat het een kutspel is. Het spel krijgt een gemiddelde van 82%, wordt over de gehele wereld nog steeds gespeeld, maar jij stelt natuurlijk objectief vast dat het een matige, danwel kutgame is. Je mag dat best vinden, met jouw mening zal ik me immers niet bemoeien, maar presenteer dat dan ook niet als een vaststaand feit.
En dat is eigenlijk ook een beetje zo, want Zelda kun je ook op de cube kopen en de Metroid Prime serie heeft maar een vrij kleine aanhang. Als ik denk aan must-have dan is dat die ene titel waar ik een Wii of PS3 of Xbox 360 voor zou halen. De PS3 haal je dan voor Metal Gear Solid 4, de Wii voor Super Mario Galaxy en de Xbox 360 dat is een moeilijke met zo'n groot software aanbod.BarôZZa schreef op maandag 01 december 2008 @ 02:34:
[...]
Ik had al eens een vergelijking gepost van 9+ games(die je dus ongetwijfeld als must-haves kunt beschouwen in de desbetreffende genres). En daar hebben de 360 en PS3 het VEEL beter gedaan.
Maar als MGS de enige must-have zou zijn voor de PS3, dan is Galaxy de enige must-have voor de Wii.
Een beetje vreemde logica.
Top games, haha, GTAIV is de meest overhypte game van het afgelopen millenium, als ik om de bocht die ik draai een framedrop heb dan snap ik niet hoe zo'n game een tien kan krijgen. Daarnaast is er zo weinig te doen in de stad als je de game hebt uitgespeeld. In San Andreas had je wat betreft veel mogelijkheden. De enige versie die misschien in de buurt komt van die 10 wordt de PC-versie, als ze al die technische problemen oplossen. Ik vond COD:WaW wel leuk, maar niet echt geweldig moet ik zeggen. Ik wordt niet warm of koud van een Treyarch game van 6 a 7 uurtjes waar je een beetje door een gescript WOII conflict rondloopt. Het is leuk knalvoer maar COD4 zat veel beter in elkaar.Daarnaast krijg ik ook wel het gevoel dat je veel tekortkomingen van Nintendo met de mantel der liefde probeert te bedekken. Of 2009 het jaar wordt moet ik ook nog maar afwachten. Ja, er komen wat leuke games uit, maar ik denk dat de meeste daarvan in de 8 zullen scoren en er weer weinig 9+ toppers komen.
Het zou me ook niks verbazen als je wat minder kritisch was geweest tov LBP en GTA4 als het de Wii exclusives waren geweest(en erbij zou halen als topgames die dit jaar uitgekomen zouden zijn). Je kan in mijn ogen toch moeilijk ontkennen dat dit kwalitatief goede games zijn. Voor de andere consoles komen gewoon pakweg elke één a twee maanden een 9+ topper uit. Deze maand bijvoorbeeld Prince of Persia en Call of Duty: World at War.
[/quote]
Ja we willen pareltjes, maar ze moeten wel binnen 5 minuten ontwikkeld worden en het liefst moet Miyamoto er aan mee helpen. Als je een pareltje wilt dan moet je wachten tot de top teams weer een game af hebben. Dat geldt niet alleen voor Nintendo maar ook voor ieder andere software ontwikkelaar. Als je kijkt naar output van Kojima productions tijdens de ontwikkeling van MGS4 dan was dat bijna niets. Een zooitje Pro Evo's en een paar Castlevania's voor de DS. That's it eigenlijk. Het heeft echt jaren geduurd voordat Square-Enix iets uitgaf voor Next-gen consoles en ze hebben er nog steeds niets van zelf geproduceert. Infinite Undiscovery, Last Remnant etc. zijn allemaal projecten van externe studios. Niet van S-E zelf.Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 03:32:
[...]
En daar heb ik zelfs nog niet eens een probleem mee. Ik zei hierboven ook al dat iedereen nintendo een warm hart toedraagt. Ook de journalisten van gametrailers.com, en net dáárom is het ongenoegen zo groot, het gevoel van de gemiste kans en afstoting van de Nintendo core-fan. Die mensen zitten de Wii niet af te kraken voor hun plezier of enkel omdat ze een rondje willen bashen, it's because they really care. We zijn allemaal gamers, en willen we niet allemaal dat the big N ons terug pareltjes komt brengen, die op zijn minst een beetje pittig zijn? (dan doel ik vooral op platformers, m'n lievelingsgenre btw). Iedereen heeft wel een speciaal plaatsje voor Nintendo in z'n herinneringen, want we zijn er allemaal mee opgegroeid.
Tja, dat komt van 2 kanten, heel veel mensen zijn niet in staat om door de hype heen te prikken en de achterliggende game te zien. Na Halo 3, GTAIV e Zelda Twilight Princess zou je denken dat het wel afgelopen zou zijn met games die de hemel ingeprezen worden omdat ze:Het enige wat ik dan wel verwacht is een beetje realiteitszin. En beseffen dat op dit forum mensen rondlopen die moeilijker tevreden gesteld kunnen worden dan Jan modaal die af en toe wat Wii tennis speelt met een glaasje op.
A - een mooie trailer hebben, B - een vervolg zijn of C - de 'journalisten' lyrisch zijn
Er zijn genoeg pittige platfomers, LBP is echter gewoon irritant. Vooral als je op een nogal buggy manier zo'n 'squash' dead krijgt. Daarnaast wordt het alleen gespeeld door hardcore gamers en vrienden/familie daarvan en mist Sony de casual boot volledig. Dat is overigens helemaal de eigen schuld met de belabberde marketing en een release midden in het drukste game-seizoen van het jaar. Ze hadden nu Killzone 2 uit moeten brengen en begin volgend jaar LBP. Logica ontbreekt het bij de heren van Sony echter al de hele generatie.Je kan niet geloven hoe blij ik was toen ik LBP had. Eindelijk een platformer die soms best wel erg pittig kon zijn om die objectives te kunnen halen. Totaal irrelevant (100% halen in elke level, elke 'goodie' oppikken, levels acen) maar voor iemand die groot is geworden met SMB3 echt een verademingWeinig nieuwe gamers zullen zich die moeite getroosten, maar de 'old skool' mensen zullen echt die nutteloze targets willen halen
Welke twee top games zitten bij die PS3 als ik vragen mag. En ga nu niet zeggen Motorstorm en Call of Duty: Fall of ManKijk, er is niets wat me bijzonder aantrekt in een Wii. Ik heb wel eens met Wii sports zitten zwaaien op een LAN, maar letterlijk na 5 keer was ik het terminaal beu. Ook een paar andere games heb ik wel eens gezien, maar niets waar ik echt op zit te wachten en ook niet beter en mooier kan op een concurrerende console.
En dan die prijs![]()
PS3 plus twee topgames: 400 euro
Wii plus twee topgames: 250+50+50 = 350 euro. Wat verwacht je dan? Als je dan nog aan komt zetten met graphics slechter dan een ps2 dan hoeft het niet. (ik ben geen graphics hoer, maar er zijn zeker grenzen, pop-up van game content for starters) Als dan ook bijna elke game gereviewed wordt als nét niet, en dat het toevoegen van die controller vaak 'geforceerd' is, ...
Altijd maar met GT Killer zus, HALO killer zo, waarom moeten andere franchises gekilled worden. Het lijkt wel of iedereen drie dezelfde consoles wil hebben. Punt is dat als Nintendo de Sony en MS kant op zou gaan dan zouden we drie identieke consoles krijgen en dat is echt te saai voor woorden. Nu hebben we MS die iets van alle kanten doet en Sony met een shooterbox. Het enige moment dat we echt 'killers' hadden was SNES vs. MegaDrive. Alleen toen waren de games echt te onderscheiden van elkaar.Wii met graphics tussen de twee xbox'en in, voor een normale prijs in een mooi klein stil wit doosje? In a heartbeat.
[...]
Precies.
En verder zijn mijn associaties toch niet zo bijzonder vreemd? Ik associeer nintendo met goede platformers, dat is hun sterkte. Ze hebben de expertise om dat soort games succesvol te maken. Van MS verwacht ik veel actie-shooter, en Sony staat voor mij garant voor Gran Turismo en 'love it or leave it' probeersel. Daartussen zweeft dan de crossplatform fillers...
Als ik dan zie dat de beste platformer van dit jaar van sony komt, denk ik met weemoed terug aan nintendoSowieso, ratchet and clank, en spyro => sony. Ook PoP kan je een platformer noemen, en ik weet niet of die ook op de Wii komt?
Gran Turismo is een typevoorbeeld van een nut job, totaal gestoord die mensen die daaraan werken. Dergelijke focus en maniakaliteit heb je enkel bij Japanse studios die het onderste uit de kan halenVoor MS zal nooit een GT killer verschijnen.
Als de grote publishers nu een game gaan ontwikkelen hebben ze gewoon een checklist voor zich:
- Sequel op bestaande franchise
- HD graphics
- korte singleplayer
- shooter moet coversysteem hebben
- het liefst open world
- marketing budget groter dan ontwikkel budget
Wat je dus krijgt zijn vooral PS2/NGC/Xbox titels in een mooier jasje tussen die "toppers". Dan kijk ik even op mijn plank en zie ik dat vooral Devil May Cry 4 daar aan voldoet net zoals even spieken Soul Calibur IV. Het staat tegenwoordig zelfs al in de naam: "Wipe-Out HD" juistem, een port van Wipe-out van de PSP in HD.

De marketing heeft je wel erg goed te pakken dat je deze game niet uit een budget bak haalt en de vorige delen wel. Ik zie namelijk wederom dezelfde game(behalve dat vrouwtje) in een mooier jasje. Die natural flow zat trouwens ook in die vorige games en dat is weer typisch marketing kul. Ik betwijfel dat ik het niveau van die trailer haal. Ik hoop in ieder geval dat de game niet zoals in de trailers in slow-motion draait.En PoP wordt absoluut geweldigMisschien wel de eerste PoP die ik niet uit de budget bak haal. De sfeer, de artwork, de fantasievolle setting, de 'natural flow', het concept met die vrouwelijke tegenspeelster... Dit wordt weer geweldig action-platforming
*ponder ponder* wat is er nog toe te voegen wat niet gezegd is? Kan zo een twee drie niks verzinnen, maar een ding wat me ontzettend bij bleef uit die 'invisible walls' aflevering is dat als die gasten geen een q4 konden herinneren met geen tripple A titel voor het nintendo formaat.
Ik denk dat we het er allemaal over eens kunnen zijn dat hopelijk niet nogmaals gebeurd (nieuwe zelda
)
Ik weet trouwens niet hoe jullie er tegen aan kijken, maar ten tijden van de n64 kocht ik er een saturn bij voor de 2d fighters.
Bij de cube kocht ik uiteindelijk een ps2 er naast voor gt en pes. (en zodat ik ps1 games alsnog kon spelen)
Nu met de wii zou ik deze er graag nog bij hebben voor de nintendo toppers (en mariokart
)
Het verschil is gewoon dat vroegah nintendo echt aankoop 1 was voor me (startend met de snes alle non portable ninty consoles gekocht op launch day) en dat deze keer ik eerste de kat uit de boom wilde kijken hoe het concept last gen gfx maar next gen besturing ging uitpakken. En tot op heden is het voor mij nog niet genoeg om het een must buy te laten zijn.
Ik denk dat we het er allemaal over eens kunnen zijn dat hopelijk niet nogmaals gebeurd (nieuwe zelda
Ik weet trouwens niet hoe jullie er tegen aan kijken, maar ten tijden van de n64 kocht ik er een saturn bij voor de 2d fighters.
Bij de cube kocht ik uiteindelijk een ps2 er naast voor gt en pes. (en zodat ik ps1 games alsnog kon spelen)
Nu met de wii zou ik deze er graag nog bij hebben voor de nintendo toppers (en mariokart
Het verschil is gewoon dat vroegah nintendo echt aankoop 1 was voor me (startend met de snes alle non portable ninty consoles gekocht op launch day) en dat deze keer ik eerste de kat uit de boom wilde kijken hoe het concept last gen gfx maar next gen besturing ging uitpakken. En tot op heden is het voor mij nog niet genoeg om het een must buy te laten zijn.
10 second ninja DONE
Wii Music is inmiddels wereldwijd al meer dan 700.000 keer verkocht, en de echt verkoop periode moet nog beginnen. Wii Music heeft aan het eind van dit jaar gewoon 1.5 tot 2 miljoen stuks verkocht. Het spel is door een relatief erg klein team gemaakt, dus dit noemen ze nou "cashen"Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 23:19:
En daar wou ik eigenlijk toe komen. In één van de vorige episodes (33/32) worden de NPD verkoopscijfers naast elkaar gelegd. 1.000.000+ voor de kleppers (in Q4), WiiMusic: 81.000 (op het moment van die episode). Hierbij past maar één smiley:(x10 enzo)
Verwijderd
Ter info, op vgchartz las ik gister een artikel over first party releases van Nintendo. Daar werd vnl. de releases van de GC en de Wii vergeleken.
Ik kan er hier op het werk helaas niet naar linken (web marshall).
Ik ga me verder niet mengen in de discussie, wat er ook gezegd wordt, de mensen die een andere mening zijn toegedaan worden toch niet overtuigd, maar persoonlijk vind ik het wel meevallen qua games schaarste. heb nog een hoop lol met de Wii-games, maar ik moet wel zeggen dat ik sinds SSBB niet meer reikhalzend naar een game heb uitgekeken.
Ik ga me verder niet mengen in de discussie, wat er ook gezegd wordt, de mensen die een andere mening zijn toegedaan worden toch niet overtuigd, maar persoonlijk vind ik het wel meevallen qua games schaarste. heb nog een hoop lol met de Wii-games, maar ik moet wel zeggen dat ik sinds SSBB niet meer reikhalzend naar een game heb uitgekeken.
Alstu: http://news.vgchartz.com/news.php?id=2586Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:30:
Ter info, op vgchartz las ik gister een artikel over first party releases van Nintendo. Daar werd vnl. de releases van de GC en de Wii vergeleken.
Je mag van alle Nintendo fans, Big N niet tegen het zere been schoppen want dan wordt iedereen kwaad, komen er verhitte discussie en worden er games aan gehaald die eigenlijk compleet bagger zijn.
Maar goed, beter nieuws is dat na Disaster NoE nu besloten heeft Fatal Frame 4 naar europa te halen en dat is nu echt een game waar ik naar uit zit te kijken. Lekkere horror game waarvan we hopelijk eindelijk eens weer lekker kunnen genieten
Het spel heeft in Japan dikke cijfers gekregen uiteenlopend van een 8 tot in de 9. Ik was al bang dat deze niet naar europa ging komen
in februari kunnen we dus onze wii waar eens onder het stof vandaan halen
Maar goed, beter nieuws is dat na Disaster NoE nu besloten heeft Fatal Frame 4 naar europa te halen en dat is nu echt een game waar ik naar uit zit te kijken. Lekkere horror game waarvan we hopelijk eindelijk eens weer lekker kunnen genieten
[ Voor 5% gewijzigd door Steffy op 01-12-2008 12:54 ]
DittoVerwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:30:

Het is wel knap, dat Wii Music 700k verkoopt volgens Ioi(VGCharts), ondanks dat de game nog nooit in de Europese top 10 stond of in Japan langer dan een week in de top 20 stond. Daarnaast waren de NPD cijfers ook belabberd laag. Wii Music heeft hooguit 300k tot 500k verkocht.
Afgelopen NPD Software(oktober):
360 FABLE II MICROSOFT (CORP) Oct-08 1 790K
WII FIT W/ BALANCE BOARD NINTENDO OF AMERICA May-08 2 487K
360 FALLOUT 3 BETHESDA SOFTWORKS Oct-08 3 375K
WII MARIO KART W/ WHEEL NINTENDO OF AMERICA Apr-08 4 290K
WII PLAY W/ REMOTE NINTENDO OF AMERICA Feb-07 5 282K
360 SAINTS ROW 2 THQ (CORP) Oct-08 6 270K
PS3 SOCOM: U.S. NAVY SEALS CONFRONTATION SONY (CORP) Oct-08 7 231K
PS3 LITTLE BIG PLANET SONY (CORP) Oct-08 8 215K
360 NBA 2K9 TAKE 2 INTERACTIVE (CORP) Oct-08 9 202K
360 DEAD SPACE ELECTRONIC ARTS Oct-08 10 193K
We weten daarnaast dat nummer 11 t/m 15 verschillende SKU's waren en daarnaast Far Cry 2 en Wii Music ergens na de 20 terecht kwam. Dan kan de game never nooit 700k verkocht hebben, want het was ook een complete flop in Japan.
Blijft Europa over en kijk zelf maar naar Engeland en Nederland:
Nederland:
Week 47, 2008
01 (01) [PC] World Of Warcraft/wrath Of The Lich King (Activision Blizzard)
02 (07) [PS3] Call Of Duty/world At War (Activision Blizzard)
03 (__) [PC] Football Manager 2009 (Sega)
04 (08) [360] Call Of Duty/world At War (Activision Blizzard)
05 (09) [PC] Call Of Duty/world At War (Activision Blizzard)
06 (03) [WII] Mario Kart (Nintendo)
07 (__) [WII] Wii Music (Nintendo)
08 (02) [360] Gears Of War 2 (Microsoft)
09 (04) [WII] Wii Fit (Nintendo)
10 (10) [NDS] Professor Layton (Nintendo)
Engeland:
Week 47, 2008
01 (01) 360 Call Of Duty: World At War (Activision Blizzard)
02 (03) PS3 Call Of Duty: World At War (Activision Blizzard)
03 (07) WII Mario Kart Wii (Nintendo)
04 (09) WII Wii Fit (Nintendo)
05 (10) NDS Dr Kawashima's Brain Training (Nintendo)
06 (08) WII Wii Play (Nintendo)
07 (11) WII Wii Music (Nintendo)
08 (04) PC Football Manager 2009 (Sega)
09 (05) 360 Gears Of War 2 (Microsoft)
10 (13) WII Mario & Sonic At The Olympic Games (Sega)
Dat gaat nooit 700k worden
Afgelopen NPD Software(oktober):
360 FABLE II MICROSOFT (CORP) Oct-08 1 790K
WII FIT W/ BALANCE BOARD NINTENDO OF AMERICA May-08 2 487K
360 FALLOUT 3 BETHESDA SOFTWORKS Oct-08 3 375K
WII MARIO KART W/ WHEEL NINTENDO OF AMERICA Apr-08 4 290K
WII PLAY W/ REMOTE NINTENDO OF AMERICA Feb-07 5 282K
360 SAINTS ROW 2 THQ (CORP) Oct-08 6 270K
PS3 SOCOM: U.S. NAVY SEALS CONFRONTATION SONY (CORP) Oct-08 7 231K
PS3 LITTLE BIG PLANET SONY (CORP) Oct-08 8 215K
360 NBA 2K9 TAKE 2 INTERACTIVE (CORP) Oct-08 9 202K
360 DEAD SPACE ELECTRONIC ARTS Oct-08 10 193K
We weten daarnaast dat nummer 11 t/m 15 verschillende SKU's waren en daarnaast Far Cry 2 en Wii Music ergens na de 20 terecht kwam. Dan kan de game never nooit 700k verkocht hebben, want het was ook een complete flop in Japan.
Blijft Europa over en kijk zelf maar naar Engeland en Nederland:
Nederland:
Week 47, 2008
01 (01) [PC] World Of Warcraft/wrath Of The Lich King (Activision Blizzard)
02 (07) [PS3] Call Of Duty/world At War (Activision Blizzard)
03 (__) [PC] Football Manager 2009 (Sega)
04 (08) [360] Call Of Duty/world At War (Activision Blizzard)
05 (09) [PC] Call Of Duty/world At War (Activision Blizzard)
06 (03) [WII] Mario Kart (Nintendo)
07 (__) [WII] Wii Music (Nintendo)
08 (02) [360] Gears Of War 2 (Microsoft)
09 (04) [WII] Wii Fit (Nintendo)
10 (10) [NDS] Professor Layton (Nintendo)
Engeland:
Week 47, 2008
01 (01) 360 Call Of Duty: World At War (Activision Blizzard)
02 (03) PS3 Call Of Duty: World At War (Activision Blizzard)
03 (07) WII Mario Kart Wii (Nintendo)
04 (09) WII Wii Fit (Nintendo)
05 (10) NDS Dr Kawashima's Brain Training (Nintendo)
06 (08) WII Wii Play (Nintendo)
07 (11) WII Wii Music (Nintendo)
08 (04) PC Football Manager 2009 (Sega)
09 (05) 360 Gears Of War 2 (Microsoft)
10 (13) WII Mario & Sonic At The Olympic Games (Sega)
Dat gaat nooit 700k worden

Als je de cijfers van VGChartz vergelijkt met de jaarcijfers van de uitgevers, blijkt dat ze goede bronnen hebben, de cijfers kloppen namelijk
[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 01-12-2008 13:29 ]
Het verschil tussen shipped vs. sold, en nee dat klopt niet, ioi moet het vaak bijstellen omdat de Wii volgens hem 2 miljoen meer verkocht heeft dan Nintendo eigenlijk heeft geproduceerd
Ik heb een keer in een topic hier de cijfers van VG gelegd naast de toen nieuwe kwartaal of jaarcijfers van:
).
Dat zou betekenen dat zij de juiste bronnen hebben, maar dat iedereen er naast zou zitten bij Nintendo? Het zou kunnen, maar lijkt mij onwaarschijnlijk.
* PWM is gek op jaarverslagen
Overigens word Halo 3 elke week nog steeds door 2 miljoen unieke personen online gespeeld, verdeeld over zo'n 20 miljoen online potjes. DIt is dus een jaar na release. Niet echt een lege hype te noemen
- Ubisoft
- Activision
- Microsoft
- Sony
- EA
Dat zou betekenen dat zij de juiste bronnen hebben, maar dat iedereen er naast zou zitten bij Nintendo? Het zou kunnen, maar lijkt mij onwaarschijnlijk.
* PWM is gek op jaarverslagen
Overigens word Halo 3 elke week nog steeds door 2 miljoen unieke personen online gespeeld, verdeeld over zo'n 20 miljoen online potjes. DIt is dus een jaar na release. Niet echt een lege hype te noemen
[ Voor 20% gewijzigd door PWM op 01-12-2008 14:13 ]
komt omdat ioi het on the fly aanpast, hij post dan nummers en veranderd ze 3 keer op een dag als de echte cijfers binnenkomen.
Verwijderd
Van wat ik heb gehoord is de xbox versie vloeiender dan de ps3 versie, dus dat probleem is schromelijk overdreven als je een xbox hebt. Ik heb het ook gemerkt, maar zo dramatisch is het echt niet, je doet alsof de game helemaal naar 1 fps gaatVerwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 11:29:
Top games, haha, GTAIV is de meest overhypte game van het afgelopen millenium, als ik om de bocht die ik draai een framedrop heb dan snap ik niet hoe zo'n game een tien kan krijgen. Daarnaast is er zo weinig te doen in de stad als je de game hebt uitgespeeld. In San Andreas had je wat betreft veel mogelijkheden. De enige versie die misschien in de buurt komt van die 10 wordt de PC-versie, als ze al die technische problemen oplossen.

Nu goed, af en toe een framedrop is veel erger natuurlijk dan continu op PIII/geforce 2MX graphics zitten te kijken

En vertel je hiermee iets nieuws? Niemand vindt CoD: WaW 'subliem', en dat hoeft het ook niet te zijn. Wie veel budget heeft kan zich makkelijk die game kopen en een beetje knallen, en wie dat niet kan speelt verder met CoD4. Het is gewoon even leuk en met veel actie knallen. Huurgame... Je weet gewoon dat Treyarch in die korte tijd gewoon geen dijk van een spel zal neerzetten.Ik vond COD:WaW wel leuk, maar niet echt geweldig moet ik zeggen. Ik wordt niet warm of koud van een Treyarch game van 6 a 7 uurtjes waar je een beetje door een gescript WOII conflict rondloopt. Het is leuk knalvoer maar COD4 zat veel beter in elkaar.
Maar ze zijn wel voorbereid en stevig aan het werk. Er zijn op voorhand afspraken gemaakt en ze werken met een bepaalde visie. De games zijn aangekondigd nog voor de lancering van de ps3 en je weet dat ze komen. Done when it's done. (MGS4, LBP, Killzone, GT5) Ik kan daar best op wachten, want ik wéét dan dat me nog veel leuks te wachten staat. De teller staat toch al mooi op 2/4. Straks in Q1 3/4 en GT5; tja, god mag weten wanneerJa we willen pareltjes, maar ze moeten wel binnen 5 minuten ontwikkeld worden en het liefst moet Miyamoto er aan mee helpen. Als je een pareltje wilt dan moet je wachten tot de top teams weer een game af hebben. Dat geldt niet alleen voor Nintendo maar ook voor ieder andere software ontwikkelaar. Als je kijkt naar output van Kojima productions tijdens de ontwikkeling van MGS4 dan was dat bijna niets. ... zijn allemaal projecten van externe studios. Niet van S-E zelf.
Heb je van Nintendo nu ook maar het idee dat er iemand achter het roer staat, wat betreft games uitbrengen? "Even iets proberen... Ow, wat nu, wat kunnen we nu bedenken..."
En waar zit het probleem met externe studios? De communicatie met sony zal nog steeds optimaal zijn en ze werken voor sony. De communicatie tussen de first party studios onderling lijkt ook goed te zijn. Ik zou eerder hopen dat nintendo iets meer externe studios had, dan konden ze de opdrachten en games beter verdelen en plannen.
Halo 3 vind ik ook weinig aan. En hype maakt tegenwoordig in de gedachtenkronkels van tweakers de game per definitie slecht. Zo lust ik nog wel wat associatief denken. Je zou als gamestudio bijna schrik moeten hebben dat een game gehyped zal worden (wat een kutwoord trouwens, ik krijg er echt de kriebels van want heel dat 'hype' gedoe slaat nergens op) want hype=slecht.Tja, dat komt van 2 kanten, heel veel mensen zijn niet in staat om door de hype heen te prikken en de achterliggende game te zien. Na Halo 3, GTAIV e Zelda Twilight Princess zou je denken dat het wel afgelopen zou zijn met games die de hemel ingeprezen worden omdat ze:
A - een mooie trailer hebben, B - een vervolg zijn of C - de 'journalisten' lyrisch zijn
? Killzone is nog niet af, wat moeten ze dan doen? Dat heeft niets met logica te maken? Wie enkel een ps3 heeft zal op het eind van het jaar en begin volgend jaar vast nog wel wat budget over hebben voor killzone. En we weten ook al lang genoeg op voorhand dat het er dan ongeveer aan komt. Rushen om af te hebben? Liever niet eigenlijk, we weten allemaal waartoe Christmas rushing kan leiden. In het rustige Q1 krijgt Killzone tenminste de aandacht die het verdient, nu zijn er te veel shooters... Het lijkt trouwens ook wel of alle games in Q4 moeten uitkomen, en we de rest van het jaar maar niets meer moeten verwachten. Ik heb in december meestal totaal geen tijd om te gamen en wel beter dingen te doen. Ik heb trouwens maar beperkte gametijd. Dit najaar komt mafia2 er aan als ik het goed heb, en daarmee heb ik al weer meer dan genoeg te doen tot killzone 2 komt.Er zijn genoeg pittige platfomers, LBP is echter gewoon irritant. Vooral als je op een nogal buggy manier zo'n 'squash' dead krijgt. Daarnaast wordt het alleen gespeeld door hardcore gamers en vrienden/familie daarvan en mist Sony de casual boot volledig. Dat is overigens helemaal de eigen schuld met de belabberde marketing en een release midden in het drukste game-seizoen van het jaar. Ze hadden nu Killzone 2 uit moeten brengen en begin volgend jaar LBP. Logica ontbreekt het bij de heren van Sony echter al de hele generatie.
Crossplatform titels zijn ook ps3 titels natuurlijk. Aangezien ik een 'one platform gamer' ben (ik koop liever één platform waar ik dan een mooie library bij aanleg, kwestie van keuzes maken...) kunnen andere non exclusives ook top games zijn. Mirror's edge vind ik bvb geweldig, Valkyria, Motorstorm 2 vind ik ook prachtig (maar ik ben dat soort gamer, die game is ook gewoon subliem in wat het moet doen, namelijk arcade racen. Ik heb heel wat ervaring met arcade racers, dus ik weet waar ik het over heb...) en LBP vind ik wél een topper.Welke twee top games zitten bij die PS3 als ik vragen mag. En ga nu niet zeggen Motorstorm en Call of Duty: Fall of Man
De wii krijgt meestal 0,0 mee van die crossplatforms, of in een sterk teruggeschroefde versie. Dus daar heb je niet eens de keuze om uw aanbod te verbreden met mainstream crossplatform. (mirror's edge? GTA IV? ...)
Punt is, voor 50 euro verschil kan ik ook straks de Wall E blu ray op m'n full HD plasma bekijken.
Een beetje competitie kan geen kwaad. Iedereen wil graag een game die het de 'benchmark' op het andere platform moeilijk maakt of evenaart. Net zoals voetbalsupporters zeker? Met Resistance 2 is het niet gelukt, forza 2 is ook niet beter dan GT5. Er zijn nog zekerheden in het levenAltijd maar met GT Killer zus, HALO killer zo, waarom moeten andere franchises gekilled worden. Het lijkt wel of iedereen drie dezelfde consoles wil hebben. Punt is dat als Nintendo de Sony en MS kant op zou gaan dan zouden we drie identieke consoles krijgen en dat is echt te saai voor woorden.
Trouwens, 'killen' impliceert 'beter', dus we willen niet drie dezelfde consoles hebben. Nu ja, hieruit maak ik op dat eigenlijk alles wel goed genoeg is voor jou, en dat neem ik ook mee uit bijna al jouw posts... Ik wil games die zichzelf en counterparts op de andere platformen overtreffen. Ik sta niet met oogkleppen maar m'n eigen console te navelstaren, ik weet ook wat gaande is op bvb een xbox als ik ps3 games koop.
Sony de shooterbox ipv MS....Nu hebben we MS die iets van alle kanten doet en Sony met een shooterbox. Het enige moment dat we echt 'killers' hadden was SNES vs. MegaDrive. Alleen toen waren de games echt te onderscheiden van elkaar.

Als de grote publishers nu een game gaan ontwikkelen hebben ze gewoon een checklist voor zich:
- Sequel op bestaande franchise
- HD graphics
- korte singleplayer
- shooter moet coversysteem hebben
- het liefst open world
- marketing budget groter dan ontwikkel budget

Hoe anders wil je wipe-out maken? Snelle zwevende 'hoover' dingen op gekke banen. Je zal het wel met me eens zijn dat een PSP game a 480*320 niet echt mooi oogt op m'n full HD plasma. Enige wat ik wou met wipe-out is een HD versie van die game, meer hoeft dat niet te zijn. Net zoals Street fighter IV en timecrisis ook steeds hetzelfde zijn. Aan sommige klassiekers verander je niets meer. Ik wou gewoon een goede, ps3 compatibele wipe-out, al was het maar uit nostalgie. Je neemt jezelf te serieus als je daar meer van maakt dan wat het is.Wat je dus krijgt zijn vooral PS2/NGC/Xbox titels in een mooier jasje tussen die "toppers". Dan kijk ik even op mijn plank en zie ik dat vooral Devil May Cry 4 daar aan voldoet net zoals even spieken Soul Calibur IV. Het staat tegenwoordig zelfs al in de naam: "Wipe-Out HD" juistem, een port van Wipe-out van de PSP in HD.
Het is trouwens wel iets meer dan een port. Veel tracks zijn aangepast voor het grote scherm, de HD audio mix is helemaal 'af' en de snelheid zit er gewoon in aan een strakke 60fps. Trouwens, waar hebben we het over, die game kost 17.99 in de PSN store
Tuurlijk joh, ik ben maar een marketing sukkel. Consumptie tot ik er bij neerval... right...De marketing heeft je wel erg goed te pakken dat je deze game niet uit een budget bak haalt en de vorige delen wel. Ik zie namelijk wederom dezelfde game(behalve dat vrouwtje) in een mooier jasje. Die natural flow zat trouwens ook in die vorige games en dat is weer typisch marketing kul. Ik betwijfel dat ik het niveau van die trailer haal. Ik hoop in ieder geval dat de game niet zoals in de trailers in slow-motion draait.

Kijk, ik ga er niet op terugkomen. Ik probeer net dit soort tijdbesteding op fora te vermijden, omdat noch ik noch iemand anders daar iets aan heeft, en ik niets anders kan bedenken dat nog zinlozer is. Ik ga dan ook proberen me verder niet meer in de discussie te mengen
Toch tekenend dat het in een Wii topic op dit moment vooral gaat over games van de concurrentie...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2008 14:30 ]
Dus de enige must-buy is dan de beste game van de console.Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 11:29:
[...]
En dat is eigenlijk ook een beetje zo, want Zelda kun je ook op de cube kopen en de Metroid Prime serie heeft maar een vrij kleine aanhang. Als ik denk aan must-have dan is dat die ene titel waar ik een Wii of PS3 of Xbox 360 voor zou halen. De PS3 haal je dan voor Metal Gear Solid 4, de Wii voor Super Mario Galaxy en de Xbox 360 dat is een moeilijke met zo'n groot software aanbod.
Dus Resistance 2, Bioshock, Devil May Cry, Call of Duty 4, Fallout, Ratchet & Clank zouden geen must-haves zijn binnen die genres. Gaat er bij mij niet in. Bovendien hoeft een must-have niet exclusief te zijn. Anders zouden multiplatform games nooit een must-have kunnen zijn.
[quote]Top games, haha, GTAIV is de meest overhypte game van het afgelopen millenium, als ik om de bocht die ik draai een framedrop heb dan snap ik niet hoe zo'n game een tien kan krijgen. Daarnaast is er zo weinig te doen in de stad als je de game hebt uitgespeeld. In San Andreas had je wat betreft veel mogelijkheden. De enige versie die misschien in de buurt komt van die 10 wordt de PC-versie, als ze al die technische problemen oplossen. Ik vond COD:WaW wel leuk, maar niet echt geweldig moet ik zeggen. Ik wordt niet warm of koud van een Treyarch game van 6 a 7 uurtjes waar je een beetje door een gescript WOII conflict rondloopt. Het is leuk knalvoer maar COD4 zat veel beter in elkaar.
[/quote]
Ok, je wilt dus serieus suggereren dat GTA4 geen topgame is, omdat het overhypt was en de framerate niet perfect. Ik ben er zelf niet eens een groot fan van, maar je ziet zo dat het een topgame is. Op vrijwel alle vlakken steekt de game goed in elkaar. Qua mogelijkheden en detail misschien zelfs de meest uitgebreide game die er is. Ook zit er nu een aardige multiplayer in.
Op die manier kan je galaxy ook wel afkraken. Die was onevenwichtig, makkelijker dan de vorige games, amper gebruik van de Wii-mote, gimmicky pointer met die kristalletjes, overal 1ups etc. Ik geloof dat ik niet eens doodgegaan ben bij een van de bosses.
Nee, als je niet ziet dat GTA4 tot die zeldzame 1% van de videogames behoort, die standaard kwaliteit bieden en waar miljoenen mensen op een vervolg wachten, dan kan ik je niet echt serieus nemen.
Want dat waren geen goede games? Dat een game niet aan de verwachtingen van een enorme hype kan voldoen(dan verwacht je bijna iets revolutionairs), betekent niet dat het geen goede games zijn. Die 3 titels zijn simpelweg beter dan 99% van de games die er uitkomen.Tja, dat komt van 2 kanten, heel veel mensen zijn niet in staat om door de hype heen te prikken en de achterliggende game te zien. Na Halo 3, GTAIV e Zelda Twilight Princess zou je denken dat het wel afgelopen zou zijn met games die de hemel ingeprezen worden omdat ze:
Verwijderd
Je mag van alle Nintendo haters, Big N geen krediet geven want dan wordt iedereen kwaad, komen er verhitte discussie en worden er games aan gehaald die op zich wel goed zijn, maar waarvan wij dan vinden dat ze eigenlijk compleet bagger zijn.Steffy schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:54:
Je mag van alle Nintendo fans, Big N niet tegen het zere been schoppen want dan wordt iedereen kwaad, komen er verhitte discussie en worden er games aan gehaald die eigenlijk compleet bagger zijn.
Serieus, het komt van twee kanten. De haters van Nintendo zijn het allemaal wel heel erg negatief, en de liefhebbers zien het wat mij betreft allemaal iets te zonnig in. Ik vind ook dat er een software droogte is, maar ik vind niet dat er te weinig goeie games te koop zijn. De wereld houdt niet op bij Mario Galaxy en Metroid Prime 3. Er is nog een PES 2008, er is nog Super Paper Mario, er zijn nog tonnen van VC-games, er is op dit moment Wario Land, er is ook nog SSX:Blur. Dit zijn grotendeels niet de aansprekende Nintendo namen, maar het zijn stuk voor stuk hele sterke games.
Ik ga absoluut nu niet ontkennen dat ik het jammer vind dat ik niet reikhalzend kan uitkijken naar een grote nieuwe titel, maar bij mij gaan nu niet de alarmbellen rinkelen, omdat er nog gewoon genoeg leuke titels op de planken liggen. Daarnaast komt er als voetballiefhebber zijnde wel een fantastische game aan, namelijk PES 2009. Echt, als ze daar een Master League instoppen, dan kan het gewoonweg imho niet meer misgaan. Er komt dus wel een AAA-titel aan
Jaaaa! PES 2009. Als die goed wordt dan MOET ik die game hebben. De laatste Fifa die ik gespeeld heb op een nintendo console is FIFA 2006. Dat zegt al genoeg lijkt me. Hoop ook dat PES het grote probleem van die licenties heeft opgelost want anders word FIFA weer aantrekkelijker (Mits hij in de budgetbakken ligt)
Verwijderd
PES 2008 had al een heel groot deel van de licenties, en voor de 2009, tot geloof ik 2014, hebben ze ook nog eens de Champions League weten te bemachten, dus dat is alvast erg positief. Ik hoop alleen dat Konami het verdedigen minder passief heeft gemaakt, want in 2008 zat ik soms minutenlang naar een aanval van de tegenstander te kijken, zonder dat ik er zelf echt aan te pas kon komen. Maar goed, als ze naar de kritiek hebben geluisterd, en dat was bijzonder weinig, en er ook wat aan hebben gedaan, dan kan het imho niet meer misgaan.
Ik heb het niet over de graphics en visuals maar over de technische kant van de game. Ga dat verschil maar eens uitzoeken.Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:46:
Van wat ik heb gehoord is de xbox versie vloeiender dan de ps3 versie, dus dat probleem is schromelijk overdreven als je een xbox hebt. Ik heb het ook gemerkt, maar zo dramatisch is het echt niet, je doet alsof de game helemaal naar 1 fps gaatVan sterke argumenten gesproken. Als Wii fanaat zou je de eerste moeten zijn om graphics en visuals niet te laten meetellen in een eindscore. Het gaat om de 'gameplay' toch? En die is bij gta nog altijd rock solid
Nu goed, af en toe een framedrop is veel erger natuurlijk dan continu op PIII/geforce 2MX graphics zitten te kijken
En net was het nog een 'topper'En vertel je hiermee iets nieuws? Niemand vindt CoD: WaW 'subliem', en dat hoeft het ook niet te zijn. Wie veel budget heeft kan zich makkelijk die game kopen en een beetje knallen, en wie dat niet kan speelt verder met CoD4. Het is gewoon even leuk en met veel actie knallen. Huurgame... Je weet gewoon dat Treyarch in die korte tijd gewoon geen dijk van een spel zal neerzetten.
[...]
Sony voorbereid aan het werk, de bedenker van het Playstation brand vlak voor de launch de laan uit schoppen. Meer games cancellen dan aankondigen, juist ja.Maar ze zijn wel voorbereid en stevig aan het werk. Er zijn op voorhand afspraken gemaakt en ze werken met een bepaalde visie. De games zijn aangekondigd nog voor de lancering van de ps3 en je weet dat ze komen. Done when it's done. (MGS4, LBP, Killzone, GT5) Ik kan daar best op wachten, want ik wéét dan dat me nog veel leuks te wachten staat. De teller staat toch al mooi op 2/4. Straks in Q1 3/4 en GT5; tja, god mag weten wanneer
Ja Iwata staat achter het roer en laat gewoon een economische recessie achter zich. Iedereen houdt de hand op de knip, maar toch weten ze iedere maand meer dan een miljoen Wii's te verkopen. Nu hebben wij daar niet veel aan maar onder zijn visie zijn projecten als Smash Bros. Brawl, Galaxy, Twilight Princess opgestart. De beste man koopt Monolith, en sleept na Treasure ook tal van andere Japanse ontwikkelaars binnen. De rotte appels zijn NoE en NOA en behalve zijn idee om games pas een paar maanden voor release te onthullen heeft Iwata een perfect track-record.Heb je van Nintendo nu ook maar het idee dat er iemand achter het roer staat, wat betreft games uitbrengen? "Even iets proberen... Ow, wat nu, wat kunnen we nu bedenken..."
Heavenly Sword en LAIR need I say more?En waar zit het probleem met externe studios? De communicatie met sony zal nog steeds optimaal zijn en ze werken voor sony. De communicatie tussen de first party studios onderling lijkt ook goed te zijn. Ik zou eerder hopen dat nintendo iets meer externe studios had, dan konden ze de opdrachten en games beter verdelen en plannen.
Neuh, maar het probleem is dat gamejournalisten hun cijfers berusten op diezelfde hype en niet meer normaal naar een game kunnen kijken. Ze zien geen Gears of War 2 maar de "omg best shooter ever"Halo 3 vind ik ook weinig aan. En hype maakt tegenwoordig in de gedachtenkronkels van tweakers de game per definitie slecht. Zo lust ik nog wel wat associatief denken. Je zou als gamestudio bijna schrik moeten hebben dat een game gehyped zal worden (wat een kutwoord trouwens, ik krijg er echt de kriebels van want heel dat 'hype' gedoe slaat nergens op) want hype=slecht.
Hoe lang zijn ze nu al wel niet bezig met Killzone 2 en met welk doel. Waarom Resistance opstarten als je door wilt gaan met Killzone, het zijn van die beslissingen van Sony die ze zelf niet eens begrijpen. Het is net of ze kauwgum naar een muur smijten in de hoop dat er iets blijft 'plakken'. Ze proberen een first party games aanbod neer te zetten maar met welk doel? Het wegjagen van third parties, nee dat pakte in het verleden zo goed uit voor Nintendo en SEGA.? Killzone is nog niet af, wat moeten ze dan doen? Dat heeft niets met logica te maken? Wie enkel een ps3 heeft zal op het eind van het jaar en begin volgend jaar vast nog wel wat budget over hebben voor killzone. En we weten ook al lang genoeg op voorhand dat het er dan ongeveer aan komt. Rushen om af te hebben? Liever niet eigenlijk, we weten allemaal waartoe Christmas rushing kan leiden. In het rustige Q1 krijgt Killzone tenminste de aandacht die het verdient, nu zijn er te veel shooters... Het lijkt trouwens ook wel of alle games in Q4 moeten uitkomen, en we de rest van het jaar maar niets meer moeten verwachten. Ik heb in december meestal totaal geen tijd om te gamen en wel beter dingen te doen. Ik heb trouwens maar beperkte gametijd. Dit najaar komt mafia2 er aan als ik het goed heb, en daarmee heb ik al weer meer dan genoeg te doen tot killzone 2 komt.
Motorstorm is vrij middelmatig, snelheidsgevoel van niks en toen het uit kwam was Motorstorm 1 tenminste nog mooi, Motorstorm 2 loopt best achter op mooiere racing games. Daarnaast willen we Gran Turismo 5 en geen Motorstorm, waarom is het off-road genre na de N64/PSX periode eigenlijk uitgestorven? Oowja, niemand zat er op te wachten en het verkocht voor geen meter.Crossplatform titels zijn ook ps3 titels natuurlijk. Aangezien ik een 'one platform gamer' ben (ik koop liever één platform waar ik dan een mooie library bij aanleg, kwestie van keuzes maken...) kunnen andere non exclusives ook top games zijn. Mirror's edge vind ik bvb geweldig, Valkyria, Motorstorm 2 vind ik ook prachtig (maar ik ben dat soort gamer, die game is ook gewoon subliem in wat het moet doen, namelijk arcade racen. Ik heb heel wat ervaring met arcade racers, dus ik weet waar ik het over heb...) en LBP vind ik wél een topper.
Nu is de PS3 ineens 300 euro geworden?De wii krijgt meestal 0,0 mee van die crossplatforms, of in een sterk teruggeschroefde versie. Dus daar heb je niet eens de keuze om uw aanbod te verbreden met mainstream crossplatform. (mirror's edge? GTA IV? ...)
Punt is, voor 50 euro verschil kan ik ook straks de Wall E blu ray op m'n full HD plasma bekijken.
Forza 2 is in principe geen GT killer, het doet echt dingen heel anders dan GT. Neem bijvoorbeeld het Liveries systeem en de manier waarop je wagens kunt tunen. En nee we willen niet drie dezelfde consoles hebben, een beetje variatie is leuk. De Wii brengt dat en de Xbox 360 ook met geweldige online functies, Sony stunteld daar achteraan. Het was altijd het bastion voor RPG gamers maar zelfs nu zijn die games beter vertegenwoordigt op de Xbox 360.Een beetje competitie kan geen kwaad. Iedereen wil graag een game die het de 'benchmark' op het andere platform moeilijk maakt of evenaart. Net zoals voetbalsupporters zeker? Met Resistance 2 is het niet gelukt, forza 2 is ook niet beter dan GT5. Er zijn nog zekerheden in het leven
Trouwens, 'killen' impliceert 'beter', dus we willen niet drie dezelfde consoles hebben. Nu ja, hieruit maak ik op dat eigenlijk alles wel goed genoeg is voor jou, en dat neem ik ook mee uit bijna al jouw posts... Ik wil games die zichzelf en counterparts op de andere platformen overtreffen. Ik sta niet met oogkleppen maar m'n eigen console te navelstaren, ik weet ook wat gaande is op bvb een xbox als ik ps3 games koop.
Sony fans noemde de vorige generatie de Xbox de shooterbox omdat er alleen HALO op te spelen was en geen hack & slash, action adventure of heel belangrijk JRPG's.Sony de shooterbox ipv MS....![]()
Dat lees ik ook niet vaak...
Met Lost Oddesey, Blue Dragon, Enchanted Arms, Tales of Vesperia, Infinite Undiscovery, Last Remnant, Star Ocean 4 en zelfs Final Fantasy XIII is de Xbox 360 de RPG machine van deze generatie. Iets dat voor de Playstation 3 in de PS2 periode nog ondenkbaar was. Als je dus een voorbeeld wilt van een bedrijf dat zichzelf de grond in werkt kijk dan naar Sony.
Het is niet altijd iets heel slecht maar kijk:Dit slaat al helemaal nergens op. Wie zegt dat een sequel per definitie een slechte game zou moeten opleveren? Je bouwt voort op een bestaande franchise/wereld/verhaal. MGS4 is ondanks die '4' een meesterwerkje. De hoeveelste mario/zelda hebben we intussen al? De rest ga ik maar niet op in. Kortzichtig cliché-denken, ik heb wel wat beters te doen...
Motorstorm 2, Resistance 2, Animal Crossing: City Folk, Gears of War 2, Call of Duty: World at War, Prince of Persia, Guitar Hero: World Tour, Rock Band 2, Red Alert 3, Fable 2, ik weet niet ik begin toch stiekem een patroontje te zien.
Als we dan kijken naar de niet sequels als Mirror's Edge dan blaas je er binnen 6 uurtjes doorheen. Sequels betekend niet dat het slecht is, hoewel het wel laat zien dat er te weinig risico wordt gemaakt. Als ik Shinji Mikami even mag citeren:
“When I joined the industry in 1990, it was an industry where anything was possible based upon the strength of your ideas. Since large amounts of financial capital have become necessary, the balance has tipped toward return on investment via extensive use of marketing and acquiring larger numbers of users. Because of this, I feel that the number of games made as creative challenges has decreased. I wish the market had more of an adventurous spirit. As a creator, my desire to challenge myself by making interesting things hasn’t changed a bit.” - Shinji Mikami
Och wat meer nieuwe banen zouden leuk zijn. Een retro cup is tot daar aan toe, maar een game rereleasen waarbij 90% van de banen hetzelfde zijn, en dan te bedenken dat PSP Wipe-out ook al een hele berg niet originele banen had.Hoe anders wil je wipe-out maken? Snelle zwevende 'hoover' dingen op gekke banen. Je zal het wel met me eens zijn dat een PSP game a 480*320 niet echt mooi oogt op m'n full HD plasma. Enige wat ik wou met wipe-out is een HD versie van die game, meer hoeft dat niet te zijn. Net zoals Street fighter IV en timecrisis ook steeds hetzelfde zijn. Aan sommige klassiekers verander je niets meer. Ik wou gewoon een goede, ps3 compatibele wipe-out, al was het maar uit nostalgie. Je neemt jezelf te serieus als je daar meer van maakt dan wat het is.
Nintendo had ook F-Zero X met GameCube beelden kunnen uitbrengen maar toendertijd werd er nog geschroeft aan gameplay en inhoud en kreeg je een compleet andere game, F-Zero GX.
Als SEGA, Capcom, Konami en Nintendo destijds dezelfde mindset hadden als veel ontwikkelaars nu dan zaten we nog steeds dezelfde NES spelletjes te spelen, maar dan in HD. De industrie moet vooruit gaan, niet blijven steken. Meer games ontwikkelen in genres die overtegenwoordigt zijn is leuk zodat je fans wat hebben om tegenover HALO 3 te zetten in de forumwars, maar we schieten er voor de rest niets mee op.
En daar zou Sony dus meer geld in moeten pompen en niet in shooters en projecten die dead on arrival zijn.Het is trouwens wel iets meer dan een port. Veel tracks zijn aangepast voor het grote scherm, de HD audio mix is helemaal 'af' en de snelheid zit er gewoon in aan een strakke 60fps. Trouwens, waar hebben we het over, die game kost 17.99 in de PSN store
Ach wij begonnen niet over Little Big Planet.Tuurlijk joh, ik ben maar een marketing sukkel. Consumptie tot ik er bij neerval... right...Marketing is ook leuk, uitkijken naar iets. Ik koop echt bijna nooit games bij launch, dus zo gevoelig ben ik daar niet eens voor...
Kijk, ik ga er niet op terugkomen. Ik probeer net dit soort tijdbesteding op fora te vermijden, omdat noch ik noch iemand anders daar iets aan heeft, en ik niets anders kan bedenken dat nog zinlozer is. Ik ga dan ook proberen me verder niet meer in de discussie te mengen
Toch tekenend dat het in een Wii topic op dit moment vooral gaat over games van de concurrentie...
Verwijderd
Sorry hoor, maar ik heb het NOOIT gehad over CoD WaW, waar jij dat leest zal me een raadsel zijn. Die game vliegt voor mij net zo snel weer onder de radar door als hij verschenen is. 0,0 interesse...
Tuurlijk...Motorstorm is vrij middelmatig, snelheidsgevoel van niks en toen het uit kwam was Motorstorm 1 tenminste nog mooi, Motorstorm 2 loopt best achter op mooiere racing games. Daarnaast willen we Gran Turismo 5 en geen Motorstorm, waarom is het off-road genre na de N64/PSX periode eigenlijk uitgestorven? Oowja, niemand zat er op te wachten en het verkocht voor geen meter.

Niemand zat te wachten op off road? Dus de enige twee goede racers op de Wii zijn ook geen drol waard? Mario Kart Wii is ook gedeeltelijk in een off road setting, en excite truck is helemaal offroad. Serieus, soms snap ik niet waar jij je redeneringen haalt.
Integendeel, ik zou zelfs zeggen dat het standaard baan-racen ook wel wat afwisseling kan gebruiken.
Net zoals zeggen, "waarom is het <futuristische hoover race pod hyperspeed> setting na de N64/PSX periode eigenlijk uitgestorven? Oowja, niemand zat er op te wachten" Wat heeft dat nu met wat dan ook te maken? Er is altijd wel een markt voor een zekere setting. I love arcade, dus pods en offroad en ridge racer (
Snelheidsgevoel is prima trouwens. De actie is zo intens dat ik mij afvraag of jij wel dezelfde game gespeeld hebt. Ik moet de tracks vaak meerdere keren spelen om te zien waar ik met bepaalde voertuigen heen kan.
Lezen: PS3 + twee recente goede games: 400 euroNu is de PS3 ineens 300 euro geworden?
Wii+ twee recente goede games: 250+50+50 = 350 euro. Voor DIE 50 euro verschil (naar boven) neem ik er wel een goede online service, massa's demo's (heb er wel 12 of zo geïnstalleerd staan), massale opslag en blu ray mee, thank you very much...
Ik ga daar zeker niet in zes uur doorheen, want ik vind het best pittig. En zie dit als een experiment, dat steun ik graag door daar 55 euro aan te geven. De volgende mirror's edge kan betere online play hebben en bvb co-op of splitscreen race mode. Het is zo anders dan wat ik gewoonlijk speel dat het voor mijn part 100 euro mag kosten voor die paar uurtjes.Als we dan kijken naar de niet sequels als Mirror's Edge dan blaas je er binnen 6 uurtjes doorheen. Sequels betekend niet dat het slecht is, hoewel het wel laat zien dat er te weinig risico wordt gemaakt. Als ik Shinji Mikami even mag citeren:
Dit gezegd zijnde, ik KAN tenminste die art-statements spelen waar iedereen nu over spreekt (ME, PoP) Ik ben een vurig 'one platform gamer'. Dat is een keuze die ik maak uit principe. Meerdere platforms onderhouden en games voor kopen kost meer dan wat het waard is, en ik heb ook maar beperkte tijd. Met een Wii alleen kom ik niet aan bovenstaande games. Een keuze die nintendo heeft gemaakt, en goed heeft opgebracht. Respect daarvoor, maar daarmee winnen ze mij niet over.
Echt, ...En daar zou Sony dus meer geld in moeten pompen en niet in shooters en projecten die dead on arrival zijn.
Trouwens, eigenlijk staat de teller al op 2.5/4 (GT5: P, MGS4, LBP) en straks 3.5/4 als je het over de grote sony franchises hebt. Niet zo slecht in twee jaar tijd?
En wat maakt een extra shooter nou uit? Meer keuze is mooi toch?
Nee idd, die fout ik ga ook nooit meer maken, zeg...Ach wij begonnen niet over Little Big Planet.

Als niet rasgamer lees ik jullie reacties over een spel genaamd LBP, afkortingen ken ik dus niet, dus mijn vraag is: wat is de volle naam van dit goede spel?
I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©
Ik gok dat ze Little Big Planet bedoelenPainxiom schreef op maandag 01 december 2008 @ 20:08:
Als niet rasgamer lees ik jullie reacties over een spel genaamd LBP, afkortingen ken ik dus niet, dus mijn vraag is: wat is de volle naam van dit goede spel?
Dat was barozza zag ikVerwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 19:55:
Sorry hoor, maar ik heb het NOOIT gehad over CoD WaW, waar jij dat leest zal me een raadsel zijn. Die game vliegt voor mij net zo snel weer onder de radar door als hij verschenen is. 0,0 interesse...
Mario Kart is een party racer, Excite Truck is leuk, maar die game heeft ook totaal geen aanhang.Tuurlijk...Het gaat mij (en vele anderen) om de racemechanics, niet in welke setting dat is. Om nu specifiek te wijzen op 'off-road' genre, waar slaat dat in hemelsnaam op??? Racen is voor mij: met voertuigen in een setting zo snel mogelijk een parcours afleggen. Het off road gedeelte is een mooi excuus om creatieve tracks te maken die mooi in de omgeving opgaan.
Niemand zat te wachten op off road? Dus de enige twee goede racers op de Wii zijn ook geen drol waard? Mario Kart Wii is ook gedeeltelijk in een off road setting, en excite truck is helemaal offroad. Serieus, soms snap ik niet waar jij je redeneringen haalt.
Als je arcade echt leuk vind dan noem je PGR en SEGA Rally geen Motorstorm en Ridge RacerIntegendeel, ik zou zelfs zeggen dat het standaard baan-racen ook wel wat afwisseling kan gebruiken.
Net zoals zeggen, "waarom is het <futuristische hoover race pod hyperspeed> setting na de N64/PSX periode eigenlijk uitgestorven? Oowja, niemand zat er op te wachten" Wat heeft dat nu met wat dan ook te maken? Er is altijd wel een markt voor een zekere setting. I love arcade, dus pods en offroad en ridge racer (![]()
) bring it on...

Ja ik heb em gespeeld, maar Motion Blur geeft nog geen snelheidsgevoel.Snelheidsgevoel is prima trouwens. De actie is zo intens dat ik mij afvraag of jij wel dezelfde game gespeeld hebt. Ik moet de tracks vaak meerdere keren spelen om te zien waar ik met bepaalde voertuigen heen kan.
Welke 2 recente goede games krijg je bij de PS3?Lezen: PS3 + twee recente goede games: 400 euro
Wii+ twee recente goede games: 250+50+50 = 350 euro. Voor DIE 50 euro verschil (naar boven) neem ik er wel een goede online service, massa's demo's (heb er wel 12 of zo geïnstalleerd staan), massale opslag en blu ray mee, thank you very much...
(MGS4+PS3 = 400, LBP=70) = 470
(Super Smash Bros + Wii = 280, Galaxy = 50) = 330
Uit welk principe, dat Sony geweldig is en Nintendo poep?Ik ga daar zeker niet in zes uur doorheen, want ik vind het best pittig. En zie dit als een experiment, dat steun ik graag door daar 55 euro aan te geven. De volgende mirror's edge kan betere online play hebben en bvb co-op of splitscreen race mode. Het is zo anders dan wat ik gewoonlijk speel dat het voor mijn part 100 euro mag kosten voor die paar uurtjes.
Dit gezegd zijnde, ik KAN tenminste die art-statements spelen waar iedereen nu over spreekt (ME, PoP) Ik ben een vurig 'one platform gamer'. Dat is een keuze die ik maak uit principe. Meerdere platforms onderhouden en games voor kopen kost meer dan wat het waard is, en ik heb ook maar beperkte tijd. Met een Wii alleen kom ik niet aan bovenstaande games. Een keuze die nintendo heeft gemaakt, en goed heeft opgebracht. Respect daarvoor, maar daarmee winnen ze mij niet over.

Haal dan op zijn minst alleen een Xbox 360, als je uit principe one platform gamer bent, dat systeem is superieur op alle fronten.
Nu halen we ineens de third party games erbij, de teller staat dan op(Galaxy, Brawl, Prime 3, Zack & Wiki, Zelda TP) 5/5 voor Nintendo.Trouwens, eigenlijk staat de teller al op 2.5/4 (GT5: P, MGS4, LBP) en straks 3.5/4 als je het over de grote sony franchises hebt. Niet zo slecht in twee jaar tijd?
Tja als je alleen shooters wilt spelen....En wat maakt een extra shooter nou uit? Meer keuze is mooi toch?
Ik hoor de angry Dreamcast mob al aankomen, evenals dat Galaxy gemakkelijk is.. heb je de game ooit gespeeld?Nee idd, die fout ik ga ook nooit meer maken, zeg...Ik gaf alleen maar m'n appreciatie voor Nintendo aan door aan te geven dat goede platformers bij mij nostalgische Nintendo herinneringen oproepen. Nintendo moet die core business goed verzorgen, als je dan toch wil dat elk platform z'n stereotypes goed ontwikkeld. Mario is te gemakkelijk, en sonic is te debiel voor woorden (allemaal sinds hij 3D is)
Nintex vond jij galaxy moeilijk dan? Ik vind het echt het beste wii spel, super graphics en het voelde voor mij erg verfrissend aan (in tegenstelling tot bijv. zelda:TP en GTA4). Maar het is een makkelijk spel (En ja ik heb alle sterren gehaald).
Ps4/switch gamer
Mario is niet heel moeilijk, maar de game is niet 'te' gemakkelijk. Het is met maar drie lifepoints soms best uitdagend. De Luigi mode is ook vrij pittig maar een stuk frustrerender met al dat geglij.NinTeNdO_FrEaK schreef op maandag 01 december 2008 @ 20:34:
Nintex vond jij galaxy moeilijk dan? Ik vind het echt het beste wii spel, super graphics en het voelde voor mij erg verfrissend aan (in tegenstelling tot bijv. zelda:TP en GTA4). Maar het is een makkelijk spel (En ja ik heb alle sterren gehaald).
@nintex&Alvi
Ok let's agree to disagree.
Behalve over een ding, hoewel ik de 2d sonic's zelf ook niet leuk vind (correctie ben er nooit ver genoeg meegekomen om het leuk te vinden, of vond het nooit leuk genoeg om ver mee te komen) maar de 3d sonic's zijn volgens mij unaniem mediocre at best verklaard.
* Sagat aait zijn dreamcast en heeft melk een koekjes klaarstaan voor de angry mob
Ok let's agree to disagree.
Behalve over een ding, hoewel ik de 2d sonic's zelf ook niet leuk vind (correctie ben er nooit ver genoeg meegekomen om het leuk te vinden, of vond het nooit leuk genoeg om ver mee te komen) maar de 3d sonic's zijn volgens mij unaniem mediocre at best verklaard.
* Sagat aait zijn dreamcast en heeft melk een koekjes klaarstaan voor de angry mob
10 second ninja DONE
Trouwens even een vraagje, nu we het even terug toch over de afkortingen hebben, wat betekent imho of immo?
imho = in my humble opinion
Ps4/switch gamer
nou deze discussies komen nou niet echt het topic ten goede!
De een is blij met een Wii de ander met een Xbox en de ander weer een PS3...
absolute onzin om mario kart af te branden dat het geen goede racert is.. tis nou eenmaal de gameplay om iedereen dichtbij elkaar te houden...
maar goed, is er al wat info omtrent Majora's mask naar de VC te brengen?? Nintex weet jij daar wat van?
absolute onzin om mario kart af te branden dat het geen goede racert is.. tis nou eenmaal de gameplay om iedereen dichtbij elkaar te houden...
maar goed, is er al wat info omtrent Majora's mask naar de VC te brengen?? Nintex weet jij daar wat van?
Nintendo SWITCH! FTW
idd, kunnen we nu weer on topic en het over de Wii hebben en niet over zijn concurentie.SOCO_cola schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 11:42:
nou deze discussies komen nou niet echt het topic ten goede!
IMHO (ja daar ie is weer
Net zoals je geen Wii fit op de PS3 hebt...
LBW kreeg bij de Gadget show trouwens wel erg ravende reviews, ze vonden het zo goed dat het zelf de aankoop van PS3 'justified'...
Dus als er zoiets op de Wii uitkomt zou dan natuurlijk heel leuk zijn, maar tot die tijd vermaak ik me wel met de games die ik nu heb..
Ik blijf hopen dat er nog steeds een versie van Kid Icarus komt op de Wii... Nu nog even Warioland The Shake Dimension halen voor de kerstvakantie
IMO = In My Opinion of In Mijn Ogen
IMHO = In My Humble Opinion of In Mijn Heilige Ogen (
)
IMHO = In My Humble Opinion of In Mijn Heilige Ogen (
Precies, TheZeroorez. De Wii is leuk. De PS3 is leuk. En de X360 is leuk. De een heeft meer games van dit soort, de ander meer van dat soort. De een vind maar een zo'n soort leuk, de andere meerdere. De een heeft maar geld (over) voor 1 console, de ander voor meerdere. Terugkijkend naar de voorgaande generatie zie je wat verschuivingen qua doelgroepen en genres, maar nog steeds zijn ze allemaal aanwezig en zelfs uitgebreid. De een vind graphics belangrijk, de ander gameplay, nog een ander controls, en nog weer anderen een combinatie ervan. Kortom: smaken verschillen nu eenmaal!
Dus die ellenlange discussies waarbij we lekker de favoriete console van de ander afkraken... laat het toch lekker zitten jongens. Niemand zal je minderwaardig vinden omdat je een Wii hebt, of omdat je een PS3 hebt, en ook al zou dat zo zijn, dan is dat niet jouw probleem. Dus bespaar je de moeite de ander af te kraken en jezelf te verdedigen. Dan is iedereen blij.
Stel het je toch eens voor. Een wereld met maar 1 console, waarvan Nintendo, Sony en MS alle drie een gelijk aandeel in hebben. Alle exclusieve top games op 1 console, het online systeem van MS, een blue-ray speler, en Wii motion controls als mogelijkheid (naast een normale controller). Dat zou het allemaal toch een stuk makkelijker maken, nietwaar?
Tot die tijd stel ik voor dat iedereen gewoon geniet van de games die hij/zij in huis heeft gehaald, zonder ooit een kritische blik uit het oog te verliezen.
Ik heb gezegd.
Dus die ellenlange discussies waarbij we lekker de favoriete console van de ander afkraken... laat het toch lekker zitten jongens. Niemand zal je minderwaardig vinden omdat je een Wii hebt, of omdat je een PS3 hebt, en ook al zou dat zo zijn, dan is dat niet jouw probleem. Dus bespaar je de moeite de ander af te kraken en jezelf te verdedigen. Dan is iedereen blij.
I have a dream! I have a dream that my four little children will one day live in a nation where they will not be judged by the console they prefer, but by the content of their games.
Stel het je toch eens voor. Een wereld met maar 1 console, waarvan Nintendo, Sony en MS alle drie een gelijk aandeel in hebben. Alle exclusieve top games op 1 console, het online systeem van MS, een blue-ray speler, en Wii motion controls als mogelijkheid (naast een normale controller). Dat zou het allemaal toch een stuk makkelijker maken, nietwaar?
Ik heb gezegd.
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
@ NinteX: In de topicstart staan nog allemaal afbeeldingen die op mijn server staan. Mijn contract verloopt 31-12-09 dus als je de afbeeldingen wilt blijven gebruiken moet je ze even verplaatsen / opslaan naar een andere server. Als ik een zipje met alle afbeeldingen moet maken of als er iets anders is kan je me mailen of DM'en (zie profiel).
Vandaag Sonic Unleashed gehaald. Ik had hem al op de HCC beurs gespeeld. Nu maar eens zelf goed checken hoe goed hij wel niet is. Op de beurs was ik iig positief.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
TS heeft een kleine update gekregen
• Releaselijst update
• Sonic Unleashed, Disaster: Day of Crisis en Call of Duty: World at War toegevoegd bij 'leuke games'
• Sonic Unleashed, Disaster: Day of Crisis, Wii Music weggehaald bij "games in de maak"
• Als test wat plaatjes op tinypic gezet, hopelijk veranderd het niet binnen een dag in een "bandwith exceeded" berichtje, dan moeten we naar een andere oplossing zoeken.
• Releaselijst update
• Sonic Unleashed, Disaster: Day of Crisis en Call of Duty: World at War toegevoegd bij 'leuke games'
• Sonic Unleashed, Disaster: Day of Crisis, Wii Music weggehaald bij "games in de maak"
• Als test wat plaatjes op tinypic gezet, hopelijk veranderd het niet binnen een dag in een "bandwith exceeded" berichtje, dan moeten we naar een andere oplossing zoeken.
Ja ik ben ook wel benieuwd of Sonic goed is. Als hij een beetje een goed cijfer krijgt misschien maar eens uit de budgetbakken halen dan!
Ja die heb ik net vanmiddag bekeken 
Wel een leuk spel maar wil eerst nog Call of Duty 5 halen (Waar trouwens NOG STEEDS GEEN review van is op gametrailers!)
Heb voor sinterklaas dan ook een Wii zapper gevraagd zodat ik dan optimaal kan genieten (A)
Wel een leuk spel maar wil eerst nog Call of Duty 5 halen (Waar trouwens NOG STEEDS GEEN review van is op gametrailers!)
Heb voor sinterklaas dan ook een Wii zapper gevraagd zodat ik dan optimaal kan genieten (A)
http://www.metacritic.com...%20World%20at%20War%20WiiTc-Chub schreef op woensdag 03 december 2008 @ 20:48:
Ja die heb ik net vanmiddag bekeken
Een 8.3 op metacritic, dus dat zit wel goed. Ik gok dat Gametrailers(net als wij) geen review exemplaar heeft gehad van Call of Duty Wii. We kregen wel die gare James Bond game maar geen COD

Verwijderd
In één van de 'invisble walls' episodes wordt gereageerd op een vraag van een forum member, waarom sommige gametrailer.com reviews nogal lang op zich laten wachten. En daar zijn perfect verklaarbare redenen voor, dus al wie hyperventileert omdat het soms iets of wat kan duren moet gewoon rustig ademhalen. 
Eerst moeten ze de game krijgen (wat voor sommige games op release day of zelfs later kan zijn), daarna moet iemand van het team ze uitspelen en comments/tekst schrijven, waarna iemand op de redactie zelf de game ook nog eens moet spelen om visuele stukjes bij de tekst te zoeken en te capturen (niet iedereen heeft thuis av-capture equipment staan), en dan moet één iemand nog alles inspreken en moet het gemonteerd worden en gehost.
De review komt vast nog wel. Ik ga ook steeds meer enkel nog af op reviews van gametrailers.com. Een gesproken tekst is toch relaxter om op te pikken, het is sneller, en bepaalde issues of punten worden meteen onderstreept door bijhorend beeldmateriaal. Ik weet niet welke sites nog videoreviews aandienen, maar éénmaal je dat gewend bent is het heel moeilijk om nog terug te keren naar de gebruikelijke geschreven reviews.
Eerst moeten ze de game krijgen (wat voor sommige games op release day of zelfs later kan zijn), daarna moet iemand van het team ze uitspelen en comments/tekst schrijven, waarna iemand op de redactie zelf de game ook nog eens moet spelen om visuele stukjes bij de tekst te zoeken en te capturen (niet iedereen heeft thuis av-capture equipment staan), en dan moet één iemand nog alles inspreken en moet het gemonteerd worden en gehost.
De review komt vast nog wel. Ik ga ook steeds meer enkel nog af op reviews van gametrailers.com. Een gesproken tekst is toch relaxter om op te pikken, het is sneller, en bepaalde issues of punten worden meteen onderstreept door bijhorend beeldmateriaal. Ik weet niet welke sites nog videoreviews aandienen, maar éénmaal je dat gewend bent is het heel moeilijk om nog terug te keren naar de gebruikelijke geschreven reviews.
Verwijderd
Ik ben van plan morgen voor de Kerst, voor mezelf, een Wii te gaan aanschaffen.
Eerst wilde ik een PS3, omdat er ook Blu-Ray in zit, maar ik vind dat te duur en game niet zoveel. Maar het idee om af en toe weer eens Mario te kunnen doen, of met vrienden te kunnen sporten lijkt me leuk.
Waarom zou ik nou echt een Wii kopen en niet een PS3 of een XBox 360?
Eerst wilde ik een PS3, omdat er ook Blu-Ray in zit, maar ik vind dat te duur en game niet zoveel. Maar het idee om af en toe weer eens Mario te kunnen doen, of met vrienden te kunnen sporten lijkt me leuk.
We hebben net een redelijk heftige discussie afgesloten over welke console beter is, dus ik ga geen voor en nadelen van de ps3 en 360 noemen, maar je kan natuurlijk altijd een kijkje nemen in de desbetreffende topics.
Maar (imho of course) wat je het beste kan doen is kijken welke genre's je graag speelt en dan kijken welke games daarvoor beschikbaar zijn.
Je noemt nu al specifiek mario en het sporten dus dan lijkt de wii idd voor jou de beste keuze.
Verder is bij de wii belangrijk dat je rekening houdt met het feit dat veel games motion controls hebben, wat heel leuk kan zijn, maar soms ook niet helemaal plezierig. Voor mij persoonlijk was de motion control bij galaxy vermoeiend, maar ik hoor dat dit ook met een soepele polsbeweging kan dus wellicht is dat gewoon iets waar je aan went als je het vaker speelt (ik heb het een kleine 30 minuten bij een vriend gespeeld).
Maar (imho of course) wat je het beste kan doen is kijken welke genre's je graag speelt en dan kijken welke games daarvoor beschikbaar zijn.
Je noemt nu al specifiek mario en het sporten dus dan lijkt de wii idd voor jou de beste keuze.
Verder is bij de wii belangrijk dat je rekening houdt met het feit dat veel games motion controls hebben, wat heel leuk kan zijn, maar soms ook niet helemaal plezierig. Voor mij persoonlijk was de motion control bij galaxy vermoeiend, maar ik hoor dat dit ook met een soepele polsbeweging kan dus wellicht is dat gewoon iets waar je aan went als je het vaker speelt (ik heb het een kleine 30 minuten bij een vriend gespeeld).
10 second ninja DONE
Het is een low-entry console, dus iedereen kan er mee overweg je hoeft niet een echte hardcore gamer te zijn. Daarnaast zijn er zoals je in de topicstart kan zien genoeg spellen voor te krijgen. Het 'vrienden' dus lokale multiplayer verhaal komt op de Wii ook veel meer naar voren dan op de andere twee apparaten. Met games als Mario Party, Wii Sports, Mario Kart Wii en Super Smash Bros. Brawl.Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 22:16:
Ik ben van plan morgen voor de Kerst, voor mezelf, een Wii te gaan aanschaffen.
Een Xbox 360 is ook een erg goede keuze maar het ligt eraan of je interesse hebt in online gaming en of je thuis een HD scherm hebt staan. Ik vind dat namelijk de twee sterkste punten van de Xbox 360 en de schappelijke prijs die het ding op dit moment heeft natuurlijk ook.
Anyway, de beste manier is om hier en daar eens wat uit te proberen. Misschien heb je een gameshop ofzo in de buurt met een demopod of een kennis met een Wii of Xbox 360. Nintendo's slogan was nog niet zolang geleden: "Playing is believing".
Verwijderd
Jammer dan dat ik echt nog NOOIT een nintendo Wii demo-pod heb gezien. Vier gamewinkels hier in de buurt. Nu hebben ze in één van die onlangs een Wii op een tv aangesloten die demofilmpjes draait (geen controllers dus, gesloten box)Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 23:11:
Nintendo's slogan was nog niet zolang geleden: "Playing is believing".
Ik snap dat het moeilijker is om die controller waar veel bewegingsvrijheid nodig is, diefstalveilig ergens aan vast te maken, maar dan is dat 'playing is believing' verhaal ook nogal zwak.
Bij de Game Mania in Leiden kun je iedere game gewoon even uit proberen. Ik vind dat meer winkels zo'n service moeten hebben.Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 23:15:
[...]
Jammer dan dat ik echt nog NOOIT een nintendo Wii demo-pod heb gezien. Vier gamewinkels hier in de buurt. Nu hebben ze in één van die onlangs een Wii op een tv aangesloten die demofilmpjes draait (geen controllers dus, gesloten box)
Ik snap dat het moeilijker is om die controller waar veel bewegingsvrijheid nodig is, diefstalveilig ergens aan vast te maken, maar dan is dat 'playing is believing' verhaal ook nogal zwak.
Ik heb me helemaal suf gezocht maar kan niet echt een goed antwoord vinden.
Ik verhuis binnenkort weer vanuit Australie terug naar Nederland.
Mijn vraag is of een Australische wii de europese spellen kan spelen zonder freeloaders of mods en dergelijke.
Het is hier PAL, maar de dvd regio is hier wel anders. Maar zover ik kan vinden hanteert nintendo drie verschillende regio's.
Wie kan me van een antwoord voorzien?
Ik verhuis binnenkort weer vanuit Australie terug naar Nederland.
Mijn vraag is of een Australische wii de europese spellen kan spelen zonder freeloaders of mods en dergelijke.
Het is hier PAL, maar de dvd regio is hier wel anders. Maar zover ik kan vinden hanteert nintendo drie verschillende regio's.
Wie kan me van een antwoord voorzien?
The Unpredictable Striker!
Wikipedia: PAL region Als het goed is moet het geen probleem zijn
Ps4/switch gamer
Mijn tip van de dag: Blijf in Australië! Lijkt me 10 keer beter dan hier in NL iig....
Mooier weer, relaxere mensen enz enz...
Maar ik weet het eigenlijk niet precies. Volgens mij zijn er 3 Wii regio's; Europa, VS en Japan (als ik naar de freeloaders kijk). Kan je Japanse spellen spelen op je huidige Wii?
Mooier weer, relaxere mensen enz enz...
Maar ik weet het eigenlijk niet precies. Volgens mij zijn er 3 Wii regio's; Europa, VS en Japan (als ik naar de freeloaders kijk). Kan je Japanse spellen spelen op je huidige Wii?
Verwijderd
Als ik Yahtzee van ZP mag geloof is het qua gamen af en toe k*t met peren in Australië, dus ik snap het helemaal!
En volgens mij is Australië inderdaad ook gewoon PAL en PAL is PAL
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2008 09:49 ]
Er is natuurlijk meer dan gamen en het weer in het leven.Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 09:48:
Als ik Yahtzee van ZP mag geloof is het qua gamen af en toe k*t met peren in Australië, dus ik snap het helemaal!
Ik heb ook 4+ jaar in Sydney gewoond, maar woon nu ook weer in Europa.
Australia is wel aan de andere kant van de wereld en je familie en vrienden wonen dus erg ver weg en in een totaal andere tijdzone.. dat kan erg lastig zijn.
En als je zoals wij aan een gezin wou beginnen dan kan de behoefte om dichter bij familie te gaan wonen toch ineens heel sterk worden hoe mooi/leuk een land ook is..
Of misschien gaat ie voor zijn werk weer terug omdat zijn contract in Oz afgelopen is... of kreeg hij geen visum meer.. tal van redenen om terug te gaan..
En volgens mij moet een Oz Wii het in europa ook gewoon doen (wel ff verloopstekker voor de stroom natuurlijk)
Ik heb een vraagje over het kabel gebeuren. Ik heb nog gewoon die standaard stekkertjes die bij de Wii geleverd werden en die waren tot voor kort voldoende gezien het kleine schijt tvtje waar ik de Wii op had aangesloten.
Nu heb ik echt de ruimte om mijn Sony Trinitron breedbeeld van stal te halen die na het overlijden van opa in mijn bezit is gekomen. Ik weet dat het een KV-28FX60B model is. 100Hz geval van 60/70cm of iets in die geest. Ik kan geen productie datum vinden maar erg handzaam is het ding niet dus ik ga me er geen breuk aan sjorren om het uit te vinden. Ik schat dat het ding ergens uit 99 of 00 komt maar misschien ook wel eerder of later. Ik weet niet meer precies wanneer het ding is aangeschaft.
Ik kan ook geen handleiding vinden op internet maar ben geen held met zoeken dus dat zal aan mij liggen. Ik kan er alleen van die tulp stekkertjes in steken en scart. Ondersteund die TV RGB want dan lijkt mij het beste om daar maar voor te gaan. Ik kan het echter niet vinden dus misschien dat iemand weet waar ik het kan vinden.
Nu heb ik echt de ruimte om mijn Sony Trinitron breedbeeld van stal te halen die na het overlijden van opa in mijn bezit is gekomen. Ik weet dat het een KV-28FX60B model is. 100Hz geval van 60/70cm of iets in die geest. Ik kan geen productie datum vinden maar erg handzaam is het ding niet dus ik ga me er geen breuk aan sjorren om het uit te vinden. Ik schat dat het ding ergens uit 99 of 00 komt maar misschien ook wel eerder of later. Ik weet niet meer precies wanneer het ding is aangeschaft.
Ik kan ook geen handleiding vinden op internet maar ben geen held met zoeken dus dat zal aan mij liggen. Ik kan er alleen van die tulp stekkertjes in steken en scart. Ondersteund die TV RGB want dan lijkt mij het beste om daar maar voor te gaan. Ik kan het echter niet vinden dus misschien dat iemand weet waar ik het kan vinden.
Volgens mij moet een rgb kabel geen probleem zijn, die worden (bijna) altijd wel ondersteund volgens mij. Mischien dat je anders zo'n kabel even van iemand mag lenen om uit te proberen?
Ps4/switch gamer
Op mijn aristona beeldbuistv uit midden jaren 90 heb ik laatst ook een rgb scart kabel aangesloten en dat leverde merkbare beeldkwaliteitswinst op. Dus niet te lang nadenken, gewoon een goedkoopkont rgb-kabel voor de wii kopen. Ik heb een logic3 (geloof ik) kabel bij de mediamarkt gehaald. Voor die 10-15 euro kan het niet fout gaan.
[ Voor 7% gewijzigd door Rudedadude op 04-12-2008 22:03 ]
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Ja inderdaad. Gewoon zon RGB scart kabel kopen. Is hij niet goed, ruil je hem toch zo weer in.
Bedankt voor de antwoorden!
Op de achterkant van de doosjes van de Wii spellen staat bij 9 van de 10 spellen een europese code en dat ze alleen geschikt zijn voor PAL. Op sommige spellen staat naast EUR ook AUS vermeld. Lijkt mij dat de europese spellen het gewoon zouden moeten doen. Ik neem 'm in ieder geval mee
De reden dat ik terug ga is dat ik in Nederland moet afstuderen, heb hier me afstudeerstage gedaan en ben daarna nog eventjes gebleven. Me visum is ook bijna afgelopen. Of ik later weer terug ga naar Australie, wie weet
Het leven in Sydney was me in ieder geval super goed bevallen. Het klopt idd wel dat je wel ver van familie en vrienden zit en eigenlijk een heel nieuw bestaan begint.
Op de achterkant van de doosjes van de Wii spellen staat bij 9 van de 10 spellen een europese code en dat ze alleen geschikt zijn voor PAL. Op sommige spellen staat naast EUR ook AUS vermeld. Lijkt mij dat de europese spellen het gewoon zouden moeten doen. Ik neem 'm in ieder geval mee
De reden dat ik terug ga is dat ik in Nederland moet afstuderen, heb hier me afstudeerstage gedaan en ben daarna nog eventjes gebleven. Me visum is ook bijna afgelopen. Of ik later weer terug ga naar Australie, wie weet
The Unpredictable Striker!
Ik wil voor mijn zusje een Wii aanschaffen voor kerst. Alleen zijn er nogal veel combinaties met de Wii mogelijk als je kijkt naar starterspacks. Je kan een basispakket nemen a 249,- (soms iets goedkoper) of bijv. met Wii Play (2 controllers) a 279,- (al vind ik Wii Play niet zo boeiend). En wie weet zijn er meer packages.
Wat is wijsheid om uberhaupt aan te schaffen? Het is de bedoeling dat er met 2 man tegelijk gespeelt kan worden. Dus een 2e controller is wenselijk. Maar is dan een 2e nunchuck ook nodig?
Of zijn er bedrijven die hele mooie packages zelf samenstellen die ook nog eens scherp geprijst zijn. Graag wat tips.
Wat is wijsheid om uberhaupt aan te schaffen? Het is de bedoeling dat er met 2 man tegelijk gespeelt kan worden. Dus een 2e controller is wenselijk. Maar is dan een 2e nunchuck ook nodig?
Of zijn er bedrijven die hele mooie packages zelf samenstellen die ook nog eens scherp geprijst zijn. Graag wat tips.
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
aangezien wii play amper duurder is dan een losse controller zou ik daar wel voor gaan, zitten wel geinige spelletjes tussen.Wicked-Game schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:19:
Ik wil voor mijn zusje een Wii aanschaffen voor kerst. Alleen zijn er nogal veel combinaties met de Wii mogelijk als je kijkt naar starterspacks. Je kan een basispakket nemen a 249,- (soms iets goedkoper) of bijv. met Wii Play (2 controllers) a 279,- (al vind ik Wii Play niet zo boeiend). En wie weet zijn er meer packages.
2e nunchuck heb je alleen nodig als je games waar je de nunchuck nodig hebt tegen elkaar wil spelen (zoals boxen in wii sport)
in 1e instantie had ik het niet maar nu toch wel, want tegen elkaar boxen is wel erg lachen..
Als je lid bent (of iemand kent die lid is) van de ANWB kun je hem daar krijgen voor 225euro.
Gaat METAL GEAR multiplatform?
http://www.konami.jp/kojima_pro/mgst/?ref=kjp_jp

Die I's lijken verdacht veel op die van het Wii logo, de powerknop behoeft geen introductie denk ik

Die I's lijken verdacht veel op die van het Wii logo, de powerknop behoeft geen introductie denk ik
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2008 13:06 ]
Een MGS4 Wii port zal niet komen, die verwacht ik op de Xbox 360Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 14:07:
Blah Blah Blah
De PS2/GameCube hardware hield deze games niet tegen:

Dus een re-release van MGS2 of MGS3 zou de Wii line-up al goed doen. Net zoals een sidestory zoals Metal Gear Portable Ops.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2008 14:27 ]
Het zou wel kunnen, maar het zou ook op DSi kunnen slaan want die heeft ook een i'tje in de naam.
Zou inderdaad wel vet zijn, maar zou niet weten of ik hem dan zou halen. De wii is eigenlijk wel perfect voor de controls van Metal Gear Solid.
Zou inderdaad wel vet zijn, maar zou niet weten of ik hem dan zou halen. De wii is eigenlijk wel perfect voor de controls van Metal Gear Solid.
Verwijderd
ik heb voor de sint een tweede controller met nunchuk besteld bij dealaxtreme.com, kwam bij elkaar op 35 euro, ze versturen gratis.Wicked-Game schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:19:
Ik heb meteen die nunchuk er maar bij genomen, kunnen ze in ieder geval ook tegen elkaar boksen, best grappig.
Verwijderd
ik kan je aanraden minstens een controller + nunchuck erbij te kopen. Wel zo leuk, anders minster een controller. Wii play lijkt saai en .... dat is het ook maar toch heb ik me er wel af en toe mee vermaakt. Poolen en tanks zijn de toppers maar ook schijf schieten is leuk.
Als ik samenvat zijn Nintendo games meestal leuke games (langere tijd) zeker Wii Sports (blijft een topper) en dat soort spellen en zijn de andere een beetje rip off like, eerst leuk daarna doe je ze liever op de PC.
Een spel waarmee je heel veel fun kunt beleven (zeker met meerdere want daar is de Wii voor) is rayman raving rabbids. Ik vond 1 niet zo leuk maar 2 en 3 zijn veel toegankelijker en leuker.
Een Wii koop je voor gezelligheid, niet voor gamen!
Als ik samenvat zijn Nintendo games meestal leuke games (langere tijd) zeker Wii Sports (blijft een topper) en dat soort spellen en zijn de andere een beetje rip off like, eerst leuk daarna doe je ze liever op de PC.
Een spel waarmee je heel veel fun kunt beleven (zeker met meerdere want daar is de Wii voor) is rayman raving rabbids. Ik vond 1 niet zo leuk maar 2 en 3 zijn veel toegankelijker en leuker.
Behoeft geen introductie? Wat gemist?Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 13:06:
Gaat METAL GEAR multiplatform?
[afbeelding]

Mijn foto's op Flickr.
Standard power icoontje, zie daar ook niet echt wii waarde in. Twee i's lijkt op wii, groen lijkt op xbox.Captain N schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 20:00:
[...]
Behoeft geen introductie? Wat gemist?Ik vind hem overigens verdacht veel op die van de X360 lijken...
[afbeelding]
Maar een power icoon met een ! erin is voor mij een nieuw icoon, en misschien duidt de teaser helemaal niet op het systeem van release
Nog even bekeken, maar wii zou ik niet logisch vinden eigenlijk. Er worden niet twee i's genoemd, het is een i en een !. De portable MGS games schreven ze volgens mij als ac!d, dus het lijkt me niet farfetched als het daarmee linkt.
Ac!d, gecombineerd met i... iPod? DSi? Dunno. De "het is groen dus het is xbox" vind ik een beetje te flauw, het is sowieso niet dezelfde kleur groen en het is me net te gemakkelijk.
[ Voor 27% gewijzigd door DarkX op 05-12-2008 20:28 ]
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 18:18:
[...]
ik heb voor de sint een tweede controller met nunchuk besteld bij dealaxtreme.com, kwam bij elkaar op 35 euro, ze versturen gratis.
Ik heb meteen die nunchuk er maar bij genomen, kunnen ze in ieder geval ook tegen elkaar boksen, best grappig.
Het is rood dus het is XBox!DarkX schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 20:23:
[...]
Ac!d, gecombineerd met i... iPod? DSi? Dunno. De "het is groen dus het is xbox" vind ik een beetje te flauw, het is sowieso niet dezelfde kleur groen en het is me net te gemakkelijk.

Signature
Op zich mis ik die nunchuck nog niet zo erg. Een extra controller daarentegen is wel een misser. Immers de Wii is een party-consoleVerwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 19:53:
ik kan je aanraden minstens een controller + nunchuck erbij te kopen. Wel zo leuk, anders minster een controller. Wii play lijkt saai en .... dat is het ook maar toch heb ik me er wel af en toe mee vermaakt. Poolen en tanks zijn de toppers maar ook schijf schieten is leuk.
Ja, die nunchuk kun je er later altijd nog bij kopen. Die kost maar 20 euro dus dat valt dan nog wel mee.
Het belangrijkste is in ieder geval wel dat je 2 wii-motes hebt dat is dan wel zo leuk.
Het belangrijkste is in ieder geval wel dat je 2 wii-motes hebt dat is dan wel zo leuk.
Mensen, er is de laatste dagen wat discussie geweest omtrent of de Wii nog wel de moeite is. De meningen zijn daaover verdeeld zoals is gebeleken. Waar ik nu benieuwd naar ben is wat zouden jullie dan liever willen?
Hebben jullie liever dat Nintendo vol op de huidige Wii focust in de hoop dat 3rd parties wakker worden? Of dat er zsm een "Wii HD" komt zodat 3rd parties makkelijker cross-platform kunnen ontwikkelen inc. het Nintendo platform?
Eerlijk gezegd weet ik het zelf niet zo heel goed. Een nieuwe Wii met een verder verbeterde Wiimote/Nunchuck met geintegreerde MotionPlus en HD graphics zie ik echt wel zitten. Het zou nl. ook de mogelijkheid kunnen bieden voor een verbeterd online systeem (hoewel dat nu ook al zou kunnen). Enig risico is dat het wellicht te laat of te vroeg is voor deze generatie en dat de concurrentie wellicht (te) snel komt met nog sterkere hardware. Aan de andere kant zou het ook zo kunnen zijn dat ze juist hun huidige hardware langer in de markt houden.
Bij de huidige Wii blijven (helemaal met MotionPlus) geeft de de huidige (nieuwe) userbase meer waar voor hun geld en geeft Nintendo de kans om meer 3rd parties exclusiever te contracteren omdat ontwikkelkosten laag zijn en de userbase groot.
Ik ben dus benieuwd wat jullie denken.
Hebben jullie liever dat Nintendo vol op de huidige Wii focust in de hoop dat 3rd parties wakker worden? Of dat er zsm een "Wii HD" komt zodat 3rd parties makkelijker cross-platform kunnen ontwikkelen inc. het Nintendo platform?
Eerlijk gezegd weet ik het zelf niet zo heel goed. Een nieuwe Wii met een verder verbeterde Wiimote/Nunchuck met geintegreerde MotionPlus en HD graphics zie ik echt wel zitten. Het zou nl. ook de mogelijkheid kunnen bieden voor een verbeterd online systeem (hoewel dat nu ook al zou kunnen). Enig risico is dat het wellicht te laat of te vroeg is voor deze generatie en dat de concurrentie wellicht (te) snel komt met nog sterkere hardware. Aan de andere kant zou het ook zo kunnen zijn dat ze juist hun huidige hardware langer in de markt houden.
Bij de huidige Wii blijven (helemaal met MotionPlus) geeft de de huidige (nieuwe) userbase meer waar voor hun geld en geeft Nintendo de kans om meer 3rd parties exclusiever te contracteren omdat ontwikkelkosten laag zijn en de userbase groot.
Ik ben dus benieuwd wat jullie denken.
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Dit topic is gesloten.