Het Nintendo Wii Ervaringen Topic Deel 103 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 67.427 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Ach, uiteindelijk is het allemaal een kwestie van smaak. Mensen kunnen hard roepen dat er geen leuke games voor de Wii komen, maar daar komen er echt niet meer door en de mensen die ze wél leuk vinden gaan ze niet ineens niet meer leuk vinden. En roepen dat er wél leuke games komen op de Wii, ach... ik denk niet dat er veel mensen plotseling hun PS3 of X360 door zullen verkopen. :)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:28
Captain N schreef op zondag 23 november 2008 @ 23:51:
.... Mensen kunnen hard roepen dat er geen leuke games voor de Wii komen...
*zet luide stem op* ER KOMEN GEEN LEUKE GAMES MEER UIT VOOR DE WIIIIIIIIII

Maar even serieus: ik heb het al een paar keer gezegd hierzo. Als ik zie dat Red Alert 3 en Tom Clancys op alle platforms BEHALVE de Wii uitkomen (terwijl de WiiMote imho uitermate geschikt is voor dit soort games) vind ik dat toch wel erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Mja, developers zouden goede games voor de wii moeten ontwikkelen, denk niet dat de wii echt heel geschikt is voor multiplatform games. Zelfs wanneer dit goed gebeurt, dan zeuren mensen alsnog dat de graphics minder zijn e.d.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Anoniem: 268916 schreef op zondag 23 november 2008 @ 14:33:
las ergens dat je ook Mii karakters kan downloaden

weet iemand waar en hoe ?
[google=wii download mii to pc], dan vind je genoeg hits. :Y)
GZ schreef op zondag 23 november 2008 @ 15:29:
Iemand een idee waar je goedkoop Wavebirds kunt kopen?
Nieuw zijn ze niet meer te krijgen, je zal op de veilingsites moeten gaan zoeken. Ik heb er laatst twee kunnen bemachtigen voor 50 euro. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Anoniem: 268916 schreef op zondag 23 november 2008 @ 14:33:
las ergens dat je ook Mii karakters kan downloaden

weet iemand waar en hoe ?
Je kan ze iig wel downloaden naar je wiimote en als je op een andere wii speelt daar uploaden...

zijn er trouwens mensen met ervaring met de Donkey kong bonga's?
Wikipedia: DK Bongos

Bij de gameshop om de hoek kon ik heel goedkoop een setje van die dingen (met gamecube spel) krijgen...
Is dat de moeite waard?

[ Voor 29% gewijzigd door ToolkiT op 24-11-2008 13:28 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Als je alleen dat gamecube spel ermee wil gaan spelen, dan wel. Maar Nintendo ondersteund ze niet meer, dus er zullen nooit meer nieuwe spellen voor komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

90710 schreef op maandag 24 november 2008 @ 14:13:
Als je alleen dat gamecube spel ermee wil gaan spelen, dan wel. Maar Nintendo ondersteund ze niet meer, dus er zullen nooit meer nieuwe spellen voor komen.
dat begreep ik ook, maar vroeg me af of iemand die spellen kent en of ze leuk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-03 09:24
DarkX schreef op maandag 24 november 2008 @ 09:15:
Mja, developers zouden goede games voor de wii moeten ontwikkelen, denk niet dat de wii echt heel geschikt is voor multiplatform games. Zelfs wanneer dit goed gebeurt, dan zeuren mensen alsnog dat de graphics minder zijn e.d.
Maar dat hoeft ook helemaal niet. Ik zit niet persee te wachten op een RA3 of CoD of wat dan ook op de wii. Als ik dat wil speel ik ze wel op mijn pc of haal ik een ps3/x360. Wat ik op de wii wil zijn games voor de wii. Ik wil iets wat ik op mijn pc niet snel zal tegenkomen. Ik wil platformers ed, ik wil games die echt gebruik maken van de wiimote (daar heb ik dan ding immers voor) en dan niet zwaai zwaai bende die net zo goed een knop hadden kunnen zijn (ala okami waarbij je ieder gevecht als een malle zwaait terwijl een knop net zo goed was geweest).

Maargoed dat is een keuze die nintendo heeft gemaakt. Het interreseert hun niet en 3rd party devs interreseert het al helemaal niks. Wat heeft nintendo nou echt voor de wii gedaan kwa goede core games? Dan houd het op bij Brawl en SMG en zelfs SMG heeft al de casual treatment gehad want op die laatste planeet na is die game gewoon debiel makkelijk en ik ben echt geen die hard ubergamer. Games als zelda tellen niet mee want die komen gewoon van de GC af. Maar dat is ook wel triest, als je gaat kijken naar wat nou de goede games voor de wii zijn kom je in bijna alle gevallen bij gc/ps2 ports.Als ik naar mijn wii games kijk dan zijn de beste games die ik heb Okami (ps2) RE4 (GC) Zelda (GC) en SMG (wii) MP3 (wii). 3 kwart is dus gewoon een port.

Maargoed, zoals ik al zei, nintendo wil ook niet anders. Schijnbaar zijn ze dik tevreden met het verkopen als zooi als wiifit en music. Het feit dat er eigenlijk nagenoeg niks bekend is over meer core games zegt wel genoeg want het is echt niet zo dat nintendo nou opeens volgend jaar met een hele lading aan core games komt.

Ik heb een jaar lang gezegd dat na het eerste jaar er wel meer support zou komen door de verkopen, gebeurde niet (iig niet op een goede manier). Heb het het 2e jaar ook nog de tijd gegeven, misschien dat er niks zou uitkomen maar iig wel aankondigingen van meer (en betere!) support. Ook nagenoeg niet gebeurd. En Nintendo laat al helemaal niks meer horen. Wat mij betreft is de Wii gewoon verloren. Hier en daar zal je vast nog wel de sporadische goede game tegenkomen (en dan niet zoiets als de blob wat best leuk zal zijn, maar natuurlijk niet in vergelijking staat met een zelda, mario of god of war of wat dan ook) maar ik denk dat je toch wel van veel genres moet houden anders dan kan het wel eens zijn dat je heeel lang zonder goede game komt te zitten.

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

t_o_c schreef op maandag 24 november 2008 @ 15:48:
[...]

Maar dat hoeft ook helemaal niet. Ik zit niet persee te wachten op een RA3 of CoD of wat dan ook op de wii. Als ik dat wil speel ik ze wel op mijn pc of haal ik een ps3/x360. Wat ik op de wii wil zijn games voor de wii.
Ja? Dat is toch ook een beetje mijn punt? :)

Het was dan ook een reactie op iemand die WEL RA3 wilde voor de wii ;)

[ Voor 8% gewijzigd door DarkX op 24-11-2008 15:59 ]

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-04 09:08
Hah! De Twilight Hack werkt ook weer voor 3.4!
Nu kunnen de sukkels^H^H^H^H^H^H^Hmensen die geupgrade hadden toch het Homebrew Channel installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

ToolkiT schreef op maandag 24 november 2008 @ 14:33:
[...]

dat begreep ik ook, maar vroeg me af of iemand die spellen kent en of ze leuk zijn...
Ik heb Donkey Kong Jungle Beat 2, en ik vind dat die best goed te doen is. Maar dat vind ik al gauw :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

QuarK schreef op maandag 24 november 2008 @ 16:16:
Hah! De Twilight Hack werkt ook weer voor 3.4!
Nu kunnen de sukkels^H^H^H^H^H^H^Hmensen die geupgrade hadden toch het Homebrew Channel installeren.
zijn er nou veel leuke dingen op homebrew te vinden eigenlijk?
Ben er nog helemaal niet mee bezig geweest eerlijk gezegt... en om zelda er nou voor te kopen als er alleen maar wat amateuristische meuk op te vinden is vind ik wat ver gaan..
(of mag die vraag niet? de OP is niet helemaal duidelijk of homebrew now als piracy/hacking gezien word.._

[ Voor 9% gewijzigd door ToolkiT op 24-11-2008 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

90710 schreef op maandag 24 november 2008 @ 16:23:
[...]

Ik heb Donkey Kong Jungle Beat 2, en ik vind dat die best goed te doen is. Maar dat vind ik al gauw :D
Dank je, is het ook leuk met meerdere players?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-04 09:08
ToolkiT schreef op maandag 24 november 2008 @ 16:33:
[...]

zijn er nou veel leuke dingen op homebrew te vinden eigenlijk?
Ben er nog helemaal niet mee bezig geweest eerlijk gezegt... en om zelda er nou voor te kopen als er alleen maar wat amateuristische meuk op te vinden is vind ik wat ver gaan..
(of mag die vraag niet? de OP is niet helemaal duidelijk of homebrew now als piracy/hacking gezien word.._
- Verschillende leuke homebrew games (tetris, poker, mahjong)
- ScummVM emulator (legaal als je de games hebt).
- SNES/NES/etc emulators (game ROM downloads zijn illegaal denk ik, maar er zijn ook homebrew games)
- Nuttige tools om savegames te backuppen (ook protected als SSBB, MKWii).
- Linux op de Wii (gewoon omdat het kan)
- Software backup loader (bestaat helaas, niet veel hier aan te doen)
- Region free (NTSC op PAL spelen)
- Cheats engine.

Een emulator is op zich niet illegaal, het emuleert de werking van een ander apparaat of stuk software.
Dus homebrew op zich is niet illegaal. Er zijn plenty legale en nuttige toepassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

QuarK schreef op maandag 24 november 2008 @ 16:42:
[...]

- SNES/NES/etc emulators (game ROM downloads zijn illegaal denk ik, maar er zijn ook homebrew games)
- Cheats engine.

Een emulator is op zich niet illegaal, het emuleert de werking van een ander apparaat of stuk software.
Dus homebrew op zich is niet illegaal. Er zijn plenty legale en nuttige toepassingen.
'Software backup loader' is dat een mooi woord voor een boot loader voor gedownloade game? ;)

NTSC op PAL spelen is wel handig, dan kan je teminste US games kopen...

Dank je voor je uitleg..:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

ToolkiT schreef op maandag 24 november 2008 @ 16:35:
[...]

Dank je, is het ook leuk met meerdere players?
Als je meerdere Bongo's hebt, zeker! Je kan het spel ook met een gewoon GC pad spelen. Maar de controls zijn dan echt waardeloos en het is een stuk minder leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

90710 schreef op maandag 24 november 2008 @ 16:59:
[...]

Als je meerdere Bongo's hebt, zeker! Je kan het spel ook met een gewoon GC pad spelen. Maar de controls zijn dan echt waardeloos en het is een stuk minder leuk.
ah ok, ze hadden 2 setje liggen zag ik (voor £7 meen ik) dus als ik het doe zal ik beide kopen..
(mits tegen elkaar spelen leuk genoeg is, wat zijn de meningen daarover?)

[ Voor 4% gewijzigd door ToolkiT op 24-11-2008 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Ik heb het 1 keer tegen iemand anders gedaan, het spel volstaat als een goede partygame. Als je in GH de gitaren vervangt voor Bongo's en de omgeving (het spel) op Donkey Kong basseert heb je Jungle Beat.

En de Cube heeft nooit GH gehad, dus was dit het enige muziekspel wat ik in de vorige generatie uit kon kiezen.

Daarbij is het spel niet al te simpel (op het laagste niveau wel ;)) en krijg je na enige tijd trommelen en klappen, zere handen ;)

Dus: het is een goed spel, zowel single als multiplayer modussen zijn genoeg om je uren mee te vermaken. De controller werkt erg goed. Het is geen GH-killer, maar het is zeker een goed muziekspel.

[ Voor 35% gewijzigd door 90710 op 24-11-2008 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

90710 schreef op maandag 24 november 2008 @ 17:15:

Dus: het is een goed spel, zowel single als multiplayer modussen zijn genoeg om je uren mee te vermaken. De controller werkt erg goed. Het is geen GH-killer, maar het is zeker een goed muziekspel.
Dank je voor de conclusie.. ik zal het op de verlanglijst voor de sint zetten ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasjanb
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-05-2021
ToolkiT schreef op maandag 24 november 2008 @ 17:03:
[...]
ah ok, ze hadden 2 setje liggen zag ik (voor £7 meen ik) dus als ik het doe zal ik beide kopen..
(mits tegen elkaar spelen leuk genoeg is, wat zijn de meningen daarover?)
Voor de bongo's zijn hier 3 spellen uitgebracht: Donkey Konga 1+2 en Jungle Beat. (er is een Japan only DK3, maar die is vrij zeldzaam). De eerste 2 zijn ritmespellen zoals GH, de laatste is een platformer die je kan spelen met de bongo controller.
Ik kan uit ervaring vertellen dat de DK spellen erg in de smaak vallen als partygame ;)
Op wikipedia staan de complete tracklists van de DK spellen. Muziek is overigens wel "namaak", maar goed genoeg om bij te trommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasjanb
90710 schreef op maandag 24 november 2008 @ 17:15:
En de Cube heeft nooit GH gehad, dus was dit het enige muziekspel wat ik in de vorige generatie uit kon kiezen.
Je vergeet Dancing Stage Mario Mix ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
DarkX schreef op maandag 24 november 2008 @ 15:58:
[...]
Ja? Dat is toch ook een beetje mijn punt? :)

Het was dan ook een reactie op iemand die WEL RA3 wilde voor de wii ;)
Dat was ik denk ik... :D
Ik heb nml alleen een laptop thuis dus de zware grafische nieuwe spellen kan ik (volgens mij) niet echt spelen. Verder ga ik niet een PS3 en al zeker geen Xbox kopen; ik heb bewust voor de Wii gekozen (Nintendo fan (lees: Zelda)). Ik vind het gewoon jammer dat dingen als RA3 wel op de PS en XB komen, maar niet op de Wii. Had het platform ten goede gekomen en de hard-core gamers (of Nintendogamers van uur 1) die niet met "sambaballen wil zwaaien" of "yoga-oefeningen wil doen" tevreden gehouden zolang we wachten op de nieuwe klasiekers van BigN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:36
Ik heb nu mijn Mii via bluetooth naar mijn PC verstuurd.
Nu wil ik graag via een programma mijn Mii bekijken maar kan nergens iets vinden via google.
Iemand een idee hoe ik mijn Mii kan bekijken op mijn PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
Google anders ff op Mii Editor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:04
QuarK schreef op maandag 24 november 2008 @ 16:42:
[...]

- Cheats engine.

films(divx, wmv etc) en dvd's bekijken is ook een mooie toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

BarôZZa schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 14:44:
[...]

films(divx, wmv etc) en dvd's bekijken is ook een mooie toepassing.
over films gesproken, heeft iemand het al voor mekaar gekregen om films te streamen vanaf de HD van je PC (over wifi) zodat je niet telkens een film op SD oid hoeft te zetten?

Dat lijkt me wel een killer app. namelijk. ik heb er al wat onderzoek naar gedaan, maar kwam alleen op oplossingen waar je PC een webserver draait die video streamed.. maar de progs die ik getest heb liepen geen van allen echt lekker om een acceptabel beeld te krijgen of de interface was zo vaag dat het gewoon helemaal niet werkte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

MPlayerWii heeft ondersteuning voor SMB, dus dat zou niet zo moeilijk moeten zijn. (Onthoud wel dat het niet echt snel is) Daarbij kan je ook een externe HD gebruiken ;) :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaster
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-01 12:36
Even wat anders,.Ik wil een spel kopen voor mijn dochter.
Wat zijn nu makkelijke leuke spelletjes voor kinderen van 4 jaar.
Staat snel op 3+ maar het wordt al snel te ingewikkeld.Ik vergelijk dat dan maar even met de NDS .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

plaster schreef op woensdag 26 november 2008 @ 12:16:
Even wat anders,.Ik wil een spel kopen voor mijn dochter.
Wat zijn nu makkelijke leuke spelletjes voor kinderen van 4 jaar.
Staat snel op 3+ maar het wordt al snel te ingewikkeld.Ik vergelijk dat dan maar even met de NDS .
Wii play misschien?
Mijn dochter van 2 vind de koerace daarin geweldig.. ze bakt er natuurlijk nog niks van maar vind het wel leuk om met de controller de koe te sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

90710 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 17:43:
MPlayerWii heeft ondersteuning voor SMB, dus dat zou niet zo moeilijk moeten zijn. (Onthoud wel dat het niet echt snel is) Daarbij kan je ook een externe HD gebruiken ;) :p
Je bedoelt dat hij de bestanden via een Samba share kan benaderen?
Externe HB is een optie maar dan houd je het gedoe dat je eerst moet copieren.. als ik dat moet doen kan ik net zo goed mijn Creative Zen Vision:M aan de TV hangen...
Waar ik naar op zoek ben is dat ik (zolang mijn PC aan staat) gewoon films die al op mijn HD staan kan afspelen met een beetje acceptabele kwaliteit voor een breedbeeld CRT...
Denk je dat dat gaat lukken met MPlayerWii ?

ik heb nog geen homebrew channel op mijn wii, dus kan het niet makkelijk testen (heb ook geen zelda game) dus voor dat ik actie onderneem wil ik graag wat feedback of het een oplossing is die gaat werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
plaster schreef op woensdag 26 november 2008 @ 12:16:
De ‘3+’ gaat over of de beelden e.d. geschikt zouden zijn voor een 3-jarige. De moeilijkheidsgraad staat hier los van. Op een schaakspel staat ook ‘3+’.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-06 15:16
ToolkiT schreef op woensdag 26 november 2008 @ 12:20:
Wii play misschien?
Mijn dochter van 2 vind de koerace daarin geweldig.. ze bakt er natuurlijk nog niks van maar vind het wel leuk om met de controller de koe te sturen...
Ha ha, idem hier, met m'n zoontje van ruim 2½. Hij ligt in een deuk wanneer hij de koe kan laten springen door de controller omhoog en omlaag te bewegen. Ook heeft al enigszins door dat de koe naar links en rechts beweegt als hij de wiimote naar links en rechts beweegt. Alleen is er nog geen fijne controle, maar dat komt wel als hij er aan toe is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Ik krijg SMB zelf niet werkend (lukt me ook nooit met linux, vreemd genoeg) maar het lukt me wel via HTTP en Apache. (Intranet) En dat is net zo goed als wanneer ik een film van SD kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaster
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-01 12:36
WII-play en de koe race (ik denk wat staat er toch "koerace" :) ) goede tip ,bedankt en als iemand nog wat weet een spel voor 4 jarige.
en Icelus ook bedankt voor je info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

plaster schreef op woensdag 26 november 2008 @ 23:24:
koe race (ik denk wat staat er toch "koerace" :)
geen idee eigenlijk hoe je het in correct NL zegt.. gezien ze het in het engels vaak dat soort dingen netandersom doen raak ik daar wel eens mee in de war..

• BarôZZa
Ik denk dat koeienrace al duidelijker is. Het is volgens mij ook paardenrace ipv paardrace :P

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

Vandaag tijdje Sonic Unleashed gespeeld, en ik moet zeggen dat ik me in tijden niet zo vermaakt heb met mn wii als met dit spel. Weliswaar is het verhaal wat karig en echt boeiend is het niet maar de acties afwisselend in 3d en soort van 2d/3d omgeving zijn echt super uitgewerkt. Ook was ik opgelucht eindelijk eens een game 'gewoon' met de classic controller te kunnen spelen (wat toch nauwelijks support vindt, op MK wii na).

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Anoniem: 104593

Topicstarter
martincm schreef op donderdag 27 november 2008 @ 13:45:
Vandaag tijdje Sonic Unleashed gespeeld, en ik moet zeggen dat ik me in tijden niet zo vermaakt heb met mn wii als met dit spel. Weliswaar is het verhaal wat karig en echt boeiend is het niet maar de acties afwisselend in 3d en soort van 2d/3d omgeving zijn echt super uitgewerkt. Ook was ik opgelucht eindelijk eens een game 'gewoon' met de classic controller te kunnen spelen (wat toch nauwelijks support vindt, op MK wii na).
Ik ben benieuwd, ik krijg hem denk volgende week binnen. Morgen of zaterdag krijg ik in ieder geval Need for Speed Undercover. Ik las al ergens dat die game GameCube/Classic Controller support had en van wat ik ervan op Youtube gevonden hebt ziet het er best leuk uit dus ik ben benieuwd of dit beter is dan Pro Street want dat was echt zulke bagger.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:38
Interessant, de eerste reviews van Sonic Unleashed waren namelijk niet zo lovend.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

ToolkiT schreef op woensdag 26 november 2008 @ 12:20:
[...]

Wii play misschien?
Ik heb zelf de koerace gister nog gespeeld met mijn vrouw en ik loop al tegen de 30 :+

Elect a clown, expect a circus.

• martincm

martincm

[Android 14!]

Anoniem: 104593 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 13:46:
[...]

Ik ben benieuwd, ik krijg hem denk volgende week binnen. Morgen of zaterdag krijg ik in ieder geval Need for Speed Undercover. Ik las al ergens dat die game GameCube/Classic Controller support had en van wat ik ervan op Youtube gevonden hebt ziet het er best leuk uit dus ik ben benieuwd of dit beter is dan Pro Street want dat was echt zulke bagger.
NFS ben ik ook echt benieuwd naar, vond t van pro street heel raar dat ze juist de controller actie eruit hebben gelaten, bij voorbaat al een mislukking dan. Bij SU kan je eindelijk eens de full controller gebruiken ( lees analoge stick + 4 buttons + shoulder R-L), top!
cardinal808 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 13:47:
Interessant, de eerste reviews van Sonic Unleashed waren namelijk niet zo lovend.
Qua? Speelbaarheid? Controls? Verhaal? Mja denk ook niet dat het een replay waarde heeft (multiplayer? niet gezien, hadden ze toch mini games voor kunnen maken o.i.d.) maar zo op een anderhalf uur gameplay (tot nog toe) heb ik me in ieder geval goed vermaakt.

[ Voor 23% gewijzigd door martincm op 27-11-2008 13:53 ]

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Topicstarter
Over het algemeen haat men de Werehog levels, iets dat iedereen al zag aankomen toen SEGA die 'feature' aankondigde. Ach veel slechter dan Sonic 2006 kan het niet zijn en zelfs die vond ik nog best wel leuk:P

• martincm

martincm

[Android 14!]

Anoniem: 104593 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 13:55:
Over het algemeen haat men de Werehog levels, iets dat iedereen al zag aankomen toen SEGA die 'feature' aankondigde. Ach veel slechter dan Sonic 2006 kan het niet zijn en zelfs die vond ik nog best wel leuk:P
Tsja, dat was bij voorbaat al jammerlijk. En als niveau van 'The secret rings' wordt aangehouden is dit toch een zekere AA titel ;) hahaha man man man wat was dat een klote spel....

Topicstarter
martincm schreef op donderdag 27 november 2008 @ 13:57:
[...]

Tsja, dat was bij voorbaat al jammerlijk. En als niveau van 'The secret rings' wordt aangehouden is dit toch een zekere AA titel ;) hahaha man man man wat was dat een klote spel....
Unleashed ziet er echt heel goed uit voor een Sonic game. Vooral wanneer ik lees dat de controls en camera goed werken ben ik echt verrast.

Afbeeldingslocatie: http://www.wiids.nl/files/GRSonic3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.wiids.nl/files/GRSonic11.jpg
Hier meer:
http://www.wiids.nl/article.php?id=28204

Sonic and the Black Knight Wii exclusief, beter gezegd "The Legend of Sonic" hoe komt SEGA toch op die ideetjes 8)7 . Hoewel het er best mooi uitziet voor een Wii game moet ik zeggen haha

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-06-2023
Die game lijkt mij leuker dan sonic unleashed als ik eerlijk moet zijn. Sega's ideen zijn gewoon op dus apen ze andere gamedevelopers na.

Topicstarter
Je kunt nu op Nintendo.nl een eigen persoonlijke pagina maken:
http://www.nintendo.nl/NOE/nl_NL/showUser.do?username=Nintex

Eat your heart out new Xbox Experience hahahahahah :+

Anoniem: 281428

zijn er hier trouwens mensen die hun wii hebben gepimped (ander kleurtje gegeven)
zo ja, hoe ? foto's ?

Topicstarter
Anoniem: 281428 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 15:42:
zijn er hier trouwens mensen die hun wii hebben gepimped (ander kleurtje gegeven)
zo ja, hoe ? foto's ?
De makkelijkste manier is tegenwoordig skins, zo'n sticker erop, nadeel is dat het dan natuurlijk niet blijvend is.

90710

Anoniem: 104593 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 15:40:
Je kunt nu op Nintendo.nl een eigen persoonlijke pagina maken:
http://www.nintendo.nl/NOE/nl_NL/showUser.do?username=Nintex

Eat your heart out new Xbox Experience hahahahahah :+
Gaaf Nintendo jat eens iets van MS, na dat MS het Mii idee gejat heeft (Avatars.. |:()

De mijne: http://www.nintendo.nl/NO...r.do?username=sanderevers

• BarôZZa
Het enige wat Sega moet doen is gewoon een SONIC game maken. Geen Sonic met zwaard, Sonic de weerstekelvarken, tig andere trage poppetjes oid. De Sonic levels waren in Sonic Adventure 2 ook tof en bij Unleashed ook weer. Maar telkens verzieken ze het door de games te rekken met trage andere shitlevels.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Anoniem: 104593 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 15:44:
[...]

De makkelijkste manier is tegenwoordig skins, zo'n sticker erop, nadeel is dat het dan natuurlijk niet blijvend is.
kan ook een voordeel zijn natuurlijk, als je het zat bent kan je het makkelijk weghalen..

ik laat de mijne voorlopig even 'stock'..

• Tc-Chub
En hier de mijne: http://www.nintendo-europe.com/user/Guus-tc

Wel grappig, maarja echt veel heb je er niet aan.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Tc-Chub schreef op donderdag 27 november 2008 @ 17:44:
En hier de mijne: http://www.nintendo-europe.com/user/Guus-tc

Wel grappig, maarja echt veel heb je er niet aan.
je hebt er iid niet veel aan maar toch bij deze:
http://www.nintendo.co.uk...wUser.do?username=ToolkiT

Topicstarter
90710 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 16:19:
[...]

Gaaf Nintendo jat eens iets van MS, na dat MS het Mii idee gejat heeft (Avatars.. |:()

De mijne: http://www.nintendo.nl/NO...r.do?username=sanderevers
Ach ja, gejat of niet RARE's avatars zijn best stijlvol en de nieuwe NXE is een stuk geslaagder dan Nintendo's laatste internet probeersel.

Geen idee waarom deze functie toegevoegd is aan Nintendo.nl. Misschien om de hardcore gamers weer even bezig te houden of gaat het in de toekomst ook voor andere data(een online Zelda MMO :P ?) gebruikt worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 27-11-2008 19:40 ]

• SOCO_cola
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-02-2024
[b][message=31118588,noline]
Geen idee waarom deze functie toegevoegd is aan Nintendo.nl. Misschien om de hardcore gamers weer even bezig te houden of gaat het in de toekomst ook voor andere data(een online Zelda MMO :P ?) gebruikt worden.
Dat zeg jij nu zo nintex een zelda MMO voorop de Wii, Nintendo heeft toch aangegeven dat ze na de TP een totaal nieuw zelda concept willen neerzetten........

* SOCO_cola dag droomt verder....what if.... ;)

Nintendo SWITCH! FTW

90710

Idd. En Zelda PH is de eerste in dat concept. En wat was er nou zo anders aan PH dan aan de andere Zelda spellen?

En wat kan dit betekenen? http://www.n-europe.com/news.php?nid=12624

[ Voor 24% gewijzigd door 90710 op 27-11-2008 20:03 ]

Topicstarter
90710 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 20:00:
Idd. En Zelda PH is de eerste in dat concept. En wat was er nou zo anders aan PH dan aan de andere Zelda spellen?

En wat kan dit betekenen? http://www.n-europe.com/news.php?nid=12624
Het betekend dat Aonuma net zo lang door gaat met Zelda's maken totdat hij OOT overtroffen heeft.

Het hele interview kun je hier trouwens downloaden,
http://www.thehylia.com/i...ive=&start_from=&ucat=26&
dan snap je de context iets meer

Heeft hij gegeven tijdens een korte pauze, aangezien Aonuma alweer aan de volgende Zelda werkt, maar dat had Miyamoto ook nog niet zolang geleden gezegd. In ieder geval moet het nu een stuk sneller gaan. Het TP team was namelijk echt gigantisch. Dat is toen even opgesplitst om te helpen bij bijvoorbeeld Smash Bros., Wii Fit, Wii Music, Mario Galaxy en is nu weer helemaal bij elkaar. Ik denk daarom ook dat Nintendo zo weinig zelf uitbrengt omdat ze bezig zijn met een nieuwe Zelda game. Tijdens de ontwikkeling van TP was de output ook minimaal. Overigens weten we van EAD dat ze dit in ontwikkeling hebben:

Wii Sports Resort
Pikmin 3
Zelda

Nu wil ik alleen wel eens een trailertje zien, deze maand was 10 jarig bestaan van OOT maar nog steeds geen trailer.

90710

Dat is precies waar ik al een hele tijd aan zit te denken, iedereen roept dat Nintendo eens met iets voor de hardcore moet komen, maar ik verwacht dat ze bij Nintendo daar allang mee bezig zijn. Maar het ontwikkelen van een core game neemt gigantisch veel meer tijd (en geld) in beslag dan zo'n casual spel.

Dus... core gamers met een Wii moeten gewoon nog even een beetje geduld hebben :+

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

90710 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 20:27:
Dat is precies waar ik al een hele tijd aan zit te denken, iedereen roept dat Nintendo eens met iets voor de hardcore moet komen, maar ik verwacht dat ze bij Nintendo daar allang mee bezig zijn. Maar het ontwikkelen van een core game neemt gigantisch veel meer tijd (en geld) in beslag dan zo'n casual spel.

Dus... core gamers met een Wii moeten gewoon nog even een beetje geduld hebben :+
We hebben het hier over 1 game 8)7 Tuurlijk is Zelda geruime tijd in ontwikkeling, net als een nieuwe Mario.

1 Zwaluw maakt nog geen zomer ;)

Ik hoop dat Nintendo met meer Core gaat komen. Maarja, als je Wii Sports "2" en Wii Music met een team van 20 man kan maken, en je verkoopt er 5 miljoen +, waarom de moeite doen?

[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 27-11-2008 20:35 ]

Topicstarter
PWM schreef op donderdag 27 november 2008 @ 20:32:
[...]

We hebben het hier over 1 game 8)7 Tuurlijk is Zelda geruime tijd in ontwikkeling, net als een nieuwe Mario.

1 Zwaluw maakt nog geen zomer ;)
Tot nu toe worden deze games door Nintendo in 2009/2010 gepublished

*- ontwikkeld door Nintendo zelf

*Wii Sports Resort
Spawn Smasher
Tact of Magic(ofzoiets)
Dynamic Blade
Another Code/Trace Memory(januari uit in Japan)
Cosmic Walker
Endless Ocean 2
Sin & Punishment 2
Punch-out!!
*Pikmin 3
*Zelda

even een snel lijstje volgens mij vergeet ik er nog een aantal.

Daarnaast zijn er ook nog dingen als een nieuw NST Project, Retro Studios project, Factor 5 project, Monolith Soft RPG maar dat is allemaal nog iets te vaag.
PWM schreef op donderdag 27 november 2008 @ 20:32:
Ik hoop dat Nintendo met meer Core gaat komen. Maarja, als je Wii Sports "2" en Wii Music met een team van 20 man kan maken, en je verkoopt er 5 miljoen +, waarom de moeite doen?
Wii Music is best wel een flop :P

Hoewel Nintendo's doel met de Wii eigenlijk is om gamers te laten "groeien". Ze kopen dus een Wii met Wii Sports en vervolgens Mario Kart omdat ze een leuk race spel willen. Nintendo wil dus dat ze van casual naar hardcore games gaan. Dat werkte op de DS ook ontzettend goed met Brain Training > New Super Mario Bros. alleen al door de marketing van New SMB, waardoor iedereen dacht aan de eerste Mario game. Een tweede punt is dat ze afgelopen E3 met die Wii Motion Plus aan kwamen zetten. Als ze dan een Zelda op stapel hebben staan dan gaan ze natuurlijk die Motion+ optimaal benutten, eveneens met een volgende Pikmin of Star Fox, of wat er dan ook achter die gesloten deuren gaande is. Ze gaan geen hardware uitbrengen voor alleen Wii Sports Resort.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 27-11-2008 20:44 ]

90710

@PWM:
Jij hebt het over 1 game ;)

@Nintex
Dat zijn de games die bekend zijn. Je kan aan games als bv Wario Land zien dat een spel pas heel laat aangekondigd hoeft te worden. ;)

[ Voor 79% gewijzigd door 90710 op 27-11-2008 20:43 ]

Topicstarter
In ieder geval is een deel van het team van Aonuma al in de lente van 2006 begonnen met het plannen van de volgende Zelda toen TP op de cube af was. Die game kwam uiteindelijk eind 2006 in de winkels te liggen. Ik gok dat Crossbow Training een probeerseltje was tussendoor en het Orace of Ages/Four Swords team van Capcom's Flagship studio ging min of meer direct over naar Nintendo EAD toen Flagship dicht ging. Het enige dat enigszins roet in het eten gooide was dat Phantom Hourglass dat eerst als experiment door tien man werd gemaakt en er uiteindelijk alsnog een groter team aan te pas moest komen om er echt een "Zelda" van te maken. Nintendo heeft nooit langer dan 3 jaar tussen de belangrijke console Zelda's laten zitten, behalve dan bij een belangrijke stap(van 2D naar 3D) en de vertalingen en releases buiten Japan even buiten beschouwing gelaten):
- Legend of Zelda(1987)
- Adventure of Link(1988)
- A Link to the Past(1991)
- The Legend of Zelda Ocarina of Time(1998)(zoals je kunt zien in het interview had ook deze game 3 jaar ontwikkeling)
- The Legend of Zelda Majora's Mask(2000)
- The Legend of Zelda The Wind Waker(2003)
- The Legend of Zelda: Twilight Princess(2006)

Als we daar ook nog alle Awakening/Four Swords/Oracle's/Crossbow Training e.d. in gooien dan hebben we min of meer ieder jaar wel iets van Zelda, dus ik hoop stiekem toch wel op een nieuw Zelda avontuur eind volgend jaar. _/-\o_

• SOCO_cola
@ nintex

hoe hoog/laag schat jij de kans in dat zelda een MMO wordt ik geef het namelijk best wel een grote kans, aangezien ik er vanuit ga dat wat Nintendo aan heeft gegeven TP een laatste zelda werd waarbij er zo gespeeld werd. En het zo rustig is rond Nintendo haar releases.. of steken ze hun tijd juist in een nieuwe mario?? heb jij enig idee?

Nintendo SWITCH! FTW

Topicstarter
SOCO_cola schreef op donderdag 27 november 2008 @ 23:55:
@ nintex

hoe hoog/laag schat jij de kans in dat zelda een MMO wordt ik geef het namelijk best wel een grote kans, aangezien ik er vanuit ga dat wat Nintendo aan heeft gegeven TP een laatste zelda werd waarbij er zo gespeeld werd. En het zo rustig is rond Nintendo haar releases.. of steken ze hun tijd juist in een nieuwe mario?? heb jij enig idee?
Een Zelda MMO lijkt mij geweldig, maar ik denk niet dat Nintendo dat nu al voor elkaar kan krijgen. Als ik kijk naar de online releases van de afgelopen jaren is alleen Mario Kart echt geslaagd. Ook Smash Bros. was een featureloze lagfest. Nintendo wil echter al jaren een online Zelda maken, al voor de 64DD met downloadable dungeons en een wereld die zich steeds zou uitbreiden. Is er natuurlijk nooit van gekomen.

De nieuwe manier van spelen zal wel de Motion Plus zijn of ze moeten echt iets heel vets hebben. Misschien kan Captain N de volgende keer dat hij naar Japan door een raampje gluren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOCO_cola
Anoniem: 104593 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 23:57:
[...]

Een Zelda MMO lijkt mij geweldig, maar ik denk niet dat Nintendo dat nu al voor elkaar kan krijgen. Als ik kijk naar de online releases van de afgelopen jaren is alleen Mario Kart echt geslaagd. Ook Smash Bros. was een featureloze lagfest. Nintendo wil echter al jaren een online Zelda maken, al voor de 64DD met downloadable dungeons en een wereld die zich steeds zou uitbreiden. Is er natuurlijk nooit van gekomen.

De nieuwe manier van spelen zal wel de Motion Plus zijn of ze moeten echt iets heel vets hebben. Misschien kan Captain N de volgende keer dat hij naar Japan door een raampje gluren :+
Laten we het hopen.. maar wat bedoel je met 64DD en die Motion Plus vind ik zelf nou niet zo een ongelovelijke revolutie moet ik zeggen :X

Nintendo SWITCH! FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SOCO_cola schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 00:06:
[...]

Laten we het hopen.. maar wat bedoel je met 64DD en die Motion Plus vind ik zelf nou niet zo een ongelovelijke revolutie moet ik zeggen :X
Nintendo wilde al eens op de 64DD een online Zelda maken met downloadable content. Je moet dan denken in 1998 dus in die tijd was dat heel big. Het zou een onderdeel worden van Ocarina of Time. Er komen altijd van die wilde ideen als ze met nieuwe hardware beginnen te werken.

Ik heb ook al meer mensen horen roepen dat er een Zelda MMO komt, het probleem is meestal dat Nintendo iets compleet anders doet dan wat de geruchten zijn. Daarnaast heb ik geen zin om voor alle 50+ Hylians een friendcode te moeten invoeren. Pas als Nintendo echt een goed online systeem neerzet kunnen ze iets met een MMO gaan doen. In principe kan Nintendo met Zelda natuurlijk alle kanten op. Het is het grootste team het hoogste budget etc. Alleen ze nemen niet zo snel risico's met zo'n succesvolle franchise hoewel The Wind Waker op best een risico was op grafisch gebied en dat uiteindelijk heel goed uitpakte als je het mij vraagt. Bij TP speelde ze het iets te "safe", niets mis mee want het is alsnog een geweldige game geworden maar een beetje hoe zeggen ze dat zelf altijd "innovatie" had wel op zijn plaats geweest.

In ieder geval geeft nieuwe hardware ze altijd weer nieuwe ideetjes, dus een Motion Plus of Online Zelda zou voor veel vernieuwing zorgen. Een nadeel is dan natuurlijk wel dat de Wii nu niet de meest geschikte hardware is voor een MMO game. Althans ik zie het apparaatje geen tientallen spelers tegelijk op beeld brengen, zeker niet gecombineerd met friendcodes of gigantische werelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

De mensen die ik wel eens spreek van Nintendo roepen steeds dat een MMO waarschijnlijk voorlopig niet gaat komen, simpelweg omdat ze nul ervaring hebben bij Nintendo met MMOs.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-06 15:21

Steffy

Ayreonaut

Nintendo wil ook niet. Waar MS en Sony een zak geld op tafel zetten en een externe party iets laten ontwikkelen moet bij Nintendo alles aan komen waaien door het open raam en dat gebeurt nu eenmaal niet. Ook dat er maar een paar teams ergens mee bezig zijn is tragisch want er is geld genoeg om een nieuw team op poten te zetten wat zich hier mee bijv mee bezig zou houden. En een Zelda MMO komt er toch niet op lange termijn, misschien om zeer lange termijn wel. Als er een MMO zou komen, de volgende generatie want op de Wii komt dat er echt niet meer van dan is het een Pokemon MMO, dat geeft het 20 voudige aan opties en mogelijkheden en een sloot aan personages, pokemon en een wereld om op te bouwen dan Zelda en het is vele malen populairder dan Zelda, als je dat maakt, dan weet je zeker dan je al 20 miljoen subscribers alleen in Japan hebt en verder hoeft ook niemand nog meer een andere game uit te brengen want die worden toch niet meer gespeeld omdat iedereen Pokemon doet. Pokemon, zou, mits goed uitgewerkt zou het groter worden dan WoW echter stapt Nintendo er om onbekende redenen niet in terwijl ze weten dat het een instant succes zou worden.

Maar over Zelda gesproken, laten we hopen dat ze dit jaar weer met Zelda op de proppen komen dan is er tenminste weer iets positiefs over de Wii te zeggen want het is momenteel weer huilen met de pet op. December volgend jaar zou ideaal zijn voor een nieuwe Zelda en dat bekend maken op de E3 komend jaar maakt ook gelijk de 2 compleet geflopte E3's van afgelopen 2 jaar weer goed :9 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tuurlijk Nintendo wil geen games maken en geen nieuwe teams hahaha
...

Treasure is niet goedkoop om in te huren en ze hebben nog niet zolang geleden Monolith Software gekocht. Ik herriner me zelfs dat Sakurai zei dat zo'n beetje 400 man mee hielp aan Super Smash Bros. Brawl. Nintendo kocht voor die game een kantoor, huurde het hele ontwikkelteam van Game Arts in, een paar mensen van het Zelda team, heel HAL Laboratory en APE Inc. nog een aantal geluidsmensen, Konami ontwikkelaars. EAD Tokyo(het Galaxy team) is ook nog gloednieuw. Een combinatie van het voormalige Sunshine EAD team en ex-Square-Enix, Konami, Namco, SEGA medewerkers. Daarnaast was er tot voor kort zoiets als Flagship dat Capcom dichtgooide en waarvan Nintendo alle werknemers over nam en bij het Zelda team zette. Wat dacht je van Skip dat door Bandai afgeschreven werd en bij Nintendo terecht kwam?

Ik kan het Nintendo na N-Space en Kuju echt niet kwalijk nemen dat ze niet zo snel meer in zee gaan met andere studios.

Nee, Nintendo doet in Japan haar uiterste best, de releaselijst is daar ook veel beter verdeeld. Het zijn vooral Nintendo of Europe en de laatste tijd Nintendo of America die er een potje van maken. Het is leuk dat Microsoft met geld strooit, daar ben ik echt heel blij mee. Maar Ensemble Studios wordt gesloten als HALO Wars af is, daar ben ik dan weer niet zo positief over. Eind 2007 is het halve Q&A team van RARE de laan uit geschopt en zijn 3 projecten stopgezet. Eind 2006 is het Sabre Stampede/Diddy Kong Racing team de deur gewezen. Bizarre Creations is gekocht door Activision, ondanks dat ze zolang bezig waren met PGR e.d. Een Crackdown sequel wilde Realtime Worlds graag maken, maar Microsoft gaf geen gehoor. FASA moest verplicht Shadowrun opnieuw leven inblazen in plaats van Mech Warrior of Crimson Skies. Dat mislukte natuurlijk en nu zijn ze dicht. Microsoft first party bestaat op dit moment alleen uit RARE en Lionhead het is dus een noodzaak voor hen om op deze manier te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:37

Sagat

Is pappa x2!

Pokemon mmo (dont care dat ik er veeel te oud voor ben) zou zelfs mij overhalen om per maand te dokken. En ik heb tot nu nooit serieus ovewogen om een betaalde mmo te spelen.
(weet niet hoe lang ik het leuk zou blijven vinden, maar zeker uitproberen en dan zeker een paar maanden).

Een zelda mmo trekt mij totaal niet. Zelda is voor mij een single player ervaring pur sang.
Juist het gevoel dat jij de wereld moet gaan redden, en de girl krijgt :P >:) maakt het de gaming ervaring af .
Dingen als 4 swords vond ik grappig maar gaf mij niet het zelda gevoel, en kom helemaal niet aan met de tingle tuner want dat is gewoon een 'hou je niet gamende partner afgeleid' optie. De multiplayer optie van zelda ds vond ik trouwens helemaal hopeloos.

Ben wel nieuwsgierig hoe andere nintendiots hierover denken.

Persoonlijk zie ik beide trouwens niet op kort of zelfs middellange termijn gebeuren, omdat nintendo online nog steeds maar eng en lastig vind imho.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Nu ik een van de teksten lees over Diddy kong Racing: Jammer dat ze daar nog niet een keer een nieuw spel van maken. Wat was dat een ongeloofelijk leuk spel zeg. En dan elke keer opnieuw bij de laatste: DID NOT FINISH. Geweldig, wat een tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
Anoniem: 104593 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 10:30:

Nee, Nintendo doet in Japan haar uiterste best, de releaselijst is daar ook veel beter verdeeld.
Met wat? Het enige enigzins fatsoenlijke wat hun hebben gehad en wij nog niet is die horror game. Het enige waar nintendo zijn uiterste best op doet is het tellen van hun geld ofzo want met games maken zijn ze iig niet bezig als je het mij vraagt. Als je kijkt naar wat ze in 2 jaar tijd nou aan echte AAA wii games hebben gemaakt (en daar valt een zelda wii dus niet onder want dat is gewoon een GC game) dan houd het op bij SMG en SSBB. Het games aanbod is onderhand nog belabberder dan het was op de GC en als je dan ziet wat er allemaal nog moet uitkomen dan is het helemaal huilen met de pet op.

Maargoed als nintendo dan niks nieuws wil uitbrengen heb ik sinds 2 dagen tenminste wel iets waarmee ik de oude games kan spelen _/-\o_

http://img530.imageshack..../sneswiicontrollertk5.jpg

Linkje gemaakt van veel te grote afbeelding.

[ Voor 2% gewijzigd door PromoX op 28-11-2008 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat de Wii 'crap' is weet ik onderhand wel, wat ik graag zou willen weten is wat de GameCube anno 2003 behalve F-Zero GX beter maakte. Want daar zitten we ongeveer ter vergelijking met de Wii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:37

Sagat

Is pappa x2!

Die snes controller is wel 'hella sweet' :)

Nintex, even zonder emotie, een systeem is zo goed als zijn spellen toch? Vergelijking met de cube heeft mijns inziens weinig zin. (helemaal omdat je ook de spellen op de wii kan spelen :P )
De wii is een revolutionair idee, en vooral commercieel een mega succes, maar voor een doorgewinterde 'hardcore' gamer/fanatiekeling etc, is er niet genoeg content.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Sagat schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 17:02:
Die snes controller is wel 'hella sweet' :)

Nintex, even zonder emotie, een systeem is zo goed als zijn spellen toch? Vergelijking met de cube heeft mijns inziens weinig zin. (helemaal omdat je ook de spellen op de wii kan spelen :P )
De wii is een revolutionair idee, en vooral commercieel een mega succes, maar voor een doorgewinterde 'hardcore' gamer/fanatiekeling etc, is er niet genoeg content.
ik denk dat Nintex punt is dat er in deze fase voor de gamecube ook nog niet zoveel content was maar dat dat nog wel gaat komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-06 15:21

Steffy

Ayreonaut

ToolkiT schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 17:05:
[...]

ik denk dat Nintex punt is dat er in deze fase voor de gamecube ook nog niet zoveel content was maar dat dat nog wel gaat komen..
Maar toen had je wel iets in het vooruitzicht. Nu vrijwel niet, tenminste niet aangekondigd en daarom vertrouwen veel mensen het niet. Nintendo weet ook wel dat ze gamers op deze manier langzaam kwijt raken en als ze wat hadden, dan zouden ze dat ondertussen ook wel verteld hebben. Er is immers niemand zo goed in mensen aan het lijntje houden (vaak voor niks) als Nintendo. Dat is gewoon het punt, wat er nog gaat komen lijkt nu ook gewoon ronduit slecht op 2 games na.

Wat jammer blijft is dat Namco ToS2 niet voor de kerst naar Europa heeft weten te brengen, nog een paar weken en geen aankondiging, ik heb er een hard hoofd in maar wel 1 ding geleerd, nooit meer een PAL console kopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De gamers zijn nu echt veeleisend als ze al zoet zijn met een trailertje. Ik heb liever een Nintendo die ineens een Wario game aankondigt die hetzelfde jaar nog verschijnt dan een Nintendo dat ons 3 jaar lang zoet houd met trailers van een game die er uiteindelijk totaal anders uit ziet :+

Bron: http://locallygrownnorthfield.org/post/6017/
Northfield resident Richard Garcia is working in a “recession-proof” industry on Division Street. He’s a video game designer for a company he founded 13 years ago called Monster Games.
“People will still pay for entertainment,” Garcia said, adding that profits throughout the video game industry are mostly on the rise, despite the national economic slump.
Garcia credits the steady increase to the growing public acceptance of video game playing as a “valid” form of entertainment. Nintendo’s recent widespread marketing of video games as “something for the whole family” with its latest “Wii” system has accelerated that acceptance, he said.
The success of the industry might be helping Garcia’s business thrive, but he said his location has also been a plus. The Twin Cities has a deep pool of talent, he said, and he can usually have his pick of designers since few other video game engineering firms exist nearby. Competition would be much stiffer on the West Coast, he said. Garcia has also hired a number of Carleton College graduates. Garcia, a Saint Paul native, is a 1988 graduate of Tufts University outside Boston.

Right now, the 20 employees at Monster Games are working on a top-secret video game for Nintendo. They’ve worked on it for two years and are nearly finished. The process is so private the designers must darken their monitors when the bottled-water deliveryman enters the office.
The company won Yahoo’s “Best Racing Game of 2006″ award for its last game for the Nintendo Wii called “Excite Truck.” Wendy’s fast-food restaurants across the nation, including the one in Northfield, promoted the game with Excite Truck kids’ meals. But, Garcia said, he believed few Northfielders ever realized the game’s designers lived right in the city.
Garcia is married and raising two daughters, who aren’t quite as avid video game players as he is, he said.
“I encourage them as much as possible,” he said, laughing.
The only bump Garcia foresees for the company in the near future is securing another contract with a video game developer once the contract with Nintendo ends.
“It is kind of nerve-racking,” he said. “Because, with this kind of work, it’s like having to find a new job every two years.”
Nintendo werkt aan dingen, het is alleen geheim.

[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 28-11-2008 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
Ze kunnen aan zoveel werken, feit dat ze niks zeggen geeft mij toch wel een naar gevoel. Als het namelijk echt een top product is is er namelijk geen reden om het tot vlak voor de launch geheim te houden. Sterker nog, je wil juist dat mensen van te voren al weten hoe goed het wel niet gaat zijn. Zeker nu, aangezien nintendo echt 0,0 op de release lijst heeft staan wat ook maar enigzins de moeite waard is zou je denken dat het toch wel handig is om mensen iig iets van een vooruitzicht te geven voordat iedere gamer zijn wii wegdoet of er toch maar geen 1 koopt. Ik zeg niet dat je die game 2 jaar van te voren al keihard moet gaan hypen maar +/- een jaar voor de release al beginnen met het rustig aan wat info geven lijkt mij niet meer dan normaal. Dat is wat er met zo'n beetje iedere fatsoenlijke game gebeurd (en waarom niet, zo maak je veel meer mensen warm voor je game dan dat je die game opeens een maand van te voren aankondigt). Ik krijg met dat soort praktijken meteen een Disaster day of crysis gevoel. Word aangekondigd. Hoor je niks meer van, ligt opeens in de winkel, en zodra je die game speelt weet je ook meteen waarom. Omdat het niet veel soeps is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOCO_cola
t_o_c schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 21:40:
Ze kunnen aan zoveel werken, feit dat ze niks zeggen geeft mij toch wel een naar gevoel. Als het namelijk echt een top product is is er namelijk geen reden om het tot vlak voor de launch geheim te houden. Sterker nog, je wil juist dat mensen van te voren al weten hoe goed het wel niet gaat zijn. Zeker nu, aangezien nintendo echt 0,0 op de release lijst heeft staan wat ook maar enigzins de moeite waard is zou je denken dat het toch wel handig is om mensen iig iets van een vooruitzicht te geven voordat iedere gamer zijn wii wegdoet of er toch maar geen 1 koopt. Ik zeg niet dat je die game 2 jaar van te voren al keihard moet gaan hypen maar +/- een jaar voor de release al beginnen met het rustig aan wat info geven lijkt mij niet meer dan normaal. Dat is wat er met zo'n beetje iedere fatsoenlijke game gebeurd (en waarom niet, zo maak je veel meer mensen warm voor je game dan dat je die game opeens een maand van te voren aankondigt). Ik krijg met dat soort praktijken meteen een Disaster day of crysis gevoel. Word aangekondigd. Hoor je niks meer van, ligt opeens in de winkel, en zodra je die game speelt weet je ook meteen waarom. Omdat het niet veel soeps is.
zijn nou eenmaal jappaners, hebben hier nou eenmaal een andere kijk op dan die schreeuwerige Yanks die iets helemaal de ziekte in kunne hypen.

Nintendo SWITCH! FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
Wat gewoon je reinste onzin is. If any, dan zijn het misschien zelfs wel de japanners die het meest gevoelig zijn voor wat als de nieuwste rage word gezien. En trouwens, capcom, konami, SE etc komen ook lang van te voren al met aankondigen, reclames, info etc dus het is gewoon onzin om te zeggen dat japanse devs dat niet doen. De reden dat nintendo het niet doet is gewoon omdat ze niks hebben om te laten zien. Er is echt geen zinnige reden om een game die al in een stadium is dat het aan het publiek getoond kan worden niet te laten zien tenzij a. het gamers niet boeit (nieuwe wii music ofzo) of b. de kwaliteit van zo'n niveau is dat je het maar beter zo lang mogelijk kan uitstellen.

Die wiimake games (waar geen hond op zit te wachten, ik heb een wii gekocht voor wii games, niet voor gc games) zijn allaaang aangekondigd. Waarom de echte games dan niet? Als nintendo een nieuwe donkey kong platformer zou aankondigen (zelfs alleen maar aankondigen, nog geeneens iets laten zien) met de melding dat het over 12 a 6 maanden af moet zijn dan heb je daar echt enorm veel meer aan dan dat je alles om een of andere reden geheim houd (misschien dat iemand mij kan uitleggen wat uberhaubt het voordeel zou kunnen zijn van een game zo lang mogelijk verborgen houden? behalve dan gebrek aan kwaliteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Inderdaad aardige onzin. Nintendo heeft rondom Super Smash Bros Brawl bijvoorbeeld maanden lang een hype gecreëerd, door continu nieuwe content te tonen voor de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[b][message=31126293,noline](misschien dat iemand mij kan uitleggen wat uberhaubt het voordeel zou kunnen zijn van een game zo lang mogelijk verborgen houden? behalve dan gebrek aan kwaliteit).
ken je het verhaal van duke nukem forever?
Ik denk dat ze zo'n farce willen voorkomen en niks bekend maken tot er een redelijk nivo haalbaarheid in die game zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
Yeah right, dat is een totaal ander verhaal. Die gasten lullen maar wat, net als bv die zogenaamde ontwikkelaar van sadness voor de wii. Die roepen gewoon dat ze wat doen terwijl het niet echt duidelijk is of ze nou echt wel iets doen. Dat hele verhaal gaat voor Nintendo en elke andere fatsoenlijke dev natuurlijk niet op. Als die zeggen dat ze ergens aan werken, werken ze er ook echt aan en devs als nintendo zijn ook perfect in staat om AAA kwaliteit te waarborgen dus het is klinkklare onzin om te stellen dat ze daardoor niks naar buiten zouden moeten brengen. Dat is zoeken naar extremen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
t_o_c schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 21:40:
Dat is nu juist het probleem. De mensen kopen een wii toch wel, want degenen die een wii kopen hebben al die spellen die al uitgebracht zijn toch nog allemaal niet gespeeld dus hebben dan nog heel wat om te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:47
Wij hebben van Sint ook een Wii gekregen alleen heeft hij ons verteld dat hij het niet gekocht heeft om games zoals CoD te spelen. Ik speelde altijd op de SNES mario kart en dergelijke en op de pc Red Alert. Je koopt toch geen auto om mee te vliegen?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
Het is nog geen 5 december dus hoepel op. De sint heeft jou nog helemaal niks gegeven faker die je bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nintendo wil de games verkopen die nu in de winkels liggen. Het probleem is namelijk dat ze die beloften waar kunnen maken. Ze kunnen nu zeggen, eind volgend jaar een nieuwe Zelda, maar als het dan niet zo is krijgen ze heel veel gezeik. Ze proberen ons te verassen, omdat dat voorheen zo goed werkte(met bijvoorbeeld Zelda TP unveiling) alleen ze zijn er een beetje in door geslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
Keep on believing...

Geloof je nou echt, echt in wat je zegt? Nintendo wil de games verkopen die nu in de winkel liggen. Denk je nou echt dat er ook maar iemand is die die games nu niet koopt omdat volgend jaar bv de nieuwe zelda uitkomt? En wat voor gezeik krijgen ze als ze een game aankondigen en die loopt vertraging op? ja, mensen gaan zeiken op het internet, lekker boeiend. Who cares, uiteindelijk kopen ze die game toch wel. Daarbij kan nintendo echt wel een goede inschatting maken en iets als een jaar vertraging zal je dan ook niet snel zien mits er eerlijke info word gegeven. Maar wat is nou beter? dat je nog wat langer moet wachten op een game waarvan je weet dat ie gaat komen en dat ie erg vet word, of dat je maar gewoon 2 jaar moet wachten in de hoop dat er uberhaubt iets uitkomt? Weet niet hoe het bij jou zit, maar ik kijk liever naar iets uit waar ik misschien nog lang op moet wachten dan dat ik naar niets uitkijk.

En ze proberen ons te verrassen? yeah right. Waarom krijgen we dan wel al lang van te voren info over dingen als wiimusic en GC remakes? En tuurlijk kan je mensen verrassen zoals met TP, maar weet je ook hoelang van te voren die aankondiging kwam? juist.

Om het even heel direct te zeggen, je lult maar wat. Het enige waarin ze zijn doorgeslagen is dat ze vergeten zijn wie hun echte klanten zijn. De gene die keer op keer, al 20 jaar lang hun games kopen. Alles wat ze uit brachten hebben ze tijden van te voren al laten zien, behalve als het voor hun niet zo handig is. Recente voorbeelden hiervan zijn AC en Disaster en zodra je naar de kwaliteit kijkt weet je ook meteen waarom. Zoals ik eerder al zei, nintendo heeft gewoon niks om te laten zien. Er is gewoon geen zinnige reden om games vlak voor de release opeens uit de doeken te doen tenzij de kwaliteit er niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
t_o_c schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 22:53:

Om het even heel direct te zeggen, je lult maar wat. Het enige waarin ze zijn doorgeslagen is dat ze vergeten zijn wie hun echte klanten zijn. De gene die keer op keer, al 20 jaar lang hun games kopen. Alles wat ze uit brachten hebben ze tijden van te voren al laten zien, behalve als het voor hun niet zo handig is. Recente voorbeelden hiervan zijn AC en Disaster en zodra je naar de kwaliteit kijkt weet je ook meteen waarom. Zoals ik eerder al zei, nintendo heeft gewoon niks om te laten zien. Er is gewoon geen zinnige reden om games vlak voor de release opeens uit de doeken te doen tenzij de kwaliteit er niet is.
En waarom hebben zouden ze die klanten zijn vergeten, de GTA klanten, de Call of Duty klanten? Die hadden ze nooit. Nintendo is namelijk nog nooit hardcore geweest. Anyway, je kan ook gewoon zoals ik een Xbox 360 naast je Wii halen. Beide systemen staan zoet onder mijn TV en maken nooit ruzie. Heb ik zin in een typisch potje Mario Kart(wat je niet op de Xbox 360 vind) dan pak ik het Wii Wheel erbij, speel ik liever een goede shooter dan stop ik COD4 in de Xbox 360. Bij Wario zat er een paar maanden tussen release en bekendmaking en die game is behoorlijk goed. Advance Wars Dark Conflict werd pas een maand of drie voor release onthuld en dat is wat mij betreft de beste DS game die er is.

Daarnaast wordt ik er moe van dat het nooit goed is bij de echte "fans". Ze eisen gewoon het onmogelijke. Ze willen nieuwe franchises en nieuwe Zelda's maar ook Wii Sports voor op feestjes en Mario Party omdat het erbij hoort. Daarnaast Smash Bros. met online functies, een MMO game en als het nog even kan een door Nintendo bekostigde shooter. Ze moeten toch iedere keer een keuze maken wat ze uitbrengen en wat ze developen. Dan speel ik liever dit jaar nog een keertje Mario Kart en Smash Bros. zodat we nu geen half afgeraffelde Sin & Punishment 2 of Excite Truck 2 o.i.d. krijgen. Je wilt kwaliteit maar je wilt het ook op breakneck speed. Nintendo verwacht dat we het prima afkunnen met Guitar Hero, Call of Duty, Need for Speed e.d. net zoals het in Japan prima lukt met Tatsunoko vs. Capcom, Let's Tap, Rune Factory Frontier en Fragile. Voor een 24/7 gamer is er simpelweg nooit genoeg content. Ik heb ook dit jaar maar twee games op de Xbox 360 gekocht, Gears of War 2 en Banjo. De rest viel me allemaal een beetje tegen zoals Far Cry, Mirror's Edge(maar 6 uurtjes) etc.. Vooral multiplatform bezitters weten gewoon dat het op iedere console hetzelfde liedje is. Games worden gehyped, vallen tegen en raken in de vergetelheid.

Nintendo's output deze holiday zuigt zwaar, no doubt about it, maar dat betekend niet dat ze voor eens en altijd verloren zijn. 2009 wordt echt een top jaar en dit dipje is nog vrij kort als je kijkt naar de periode 2004(Metroid Prime 2 release) t/m 2006(Zelda Twilight Princess). Dat was twee jaar lang bijna geen GameCube titels en toen hoorde ik vrijwel niemand klagen :+ . We hebben in september nog Wario gehad en in oktober Disaster geen AAA titels maar ook geen bagger, rond de 8 scoorden beide zo'n beetje in ieder blad/site.

Even iets totaal anders, ik zit nu een avondje NFS: Undercover te doen en het valt me alleszins mee. De game oogt stukken mooier dan Pro Street en het sturen e.d. werkt ook veel beter. Je kan het nu ook weer gewoon met een cube controller spelen. Daarnaast is het gevoel van snelheid echt hoog met een constante 60fps. Auto's hebben reflecties die goed meelopen, wegdek ziet er netjes uit, veel achtergrond objecten en natuurlijk veel auto's, tuning opties e.d. Al met al een hele verbetering tegenover vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
En waarom hebben zouden ze die klanten zijn vergeten, de GTA klanten, de Call of Duty klanten? Die hadden ze nooit.
Daar heb ik het ook niet over (al hadden ze die mensen ook in het snes tijdperk). Ik heb het gewoon over de ''echte'' games, dus niet meuk als wii music.
Daarnaast wordt ik er moe van dat het nooit goed is bij de echte "fans". Ze eisen gewoon het onmogelijke. Ze willen nieuwe franchises en nieuwe Zelda's maar ook Wii Sports voor op feestjes en Mario Party omdat het erbij hoort. Daarnaast Smash Bros. met online functies, een MMO game en als het nog even kan een door Nintendo bekostigde shooter.
Ten eerste vraag ik niet persee om een nieuwe franchise. Ik zou net zo graag, zo niet liever bv weer een echte goede donkey kong game zien.

Ten tweede zijn games als marioparty (wat bij nintendo al jaaaren een rehash is) en wii sports geen games waar een grote hoeveelheid aan mankracht heen moet. Zeker met de huidige staat van nintendo's bankrekening kan je mij niet vertellen dat ze niet de mogelijkheid hebben om hun output te vergroten (of gelijk houden, want ze brengen dan wel een hoop uit, maar een hoop daarvan is crap. In 2 jaar hebben ze maar 2 echt grote wii projecten uitgebracht en dat is SMG en SSBB).

Ten derde wat is er zo vreemd aan online functies? No offense, maar anno 2000 werkte dat al perfect op de pc. Je kan mij niet vertellen dat het voor nintendo opeens onmogelijk is om een fatsoenlijk online systeem te maken anno 2008. Mjah, als we het resultaat zien is dat dus wel het geval. Maar dat is gewoon een stomiteit van nintendo en heeft er niks mee te maken dat Online opeens iets ubermoeilijks is.
Ze moeten toch iedere keer een keuze maken wat ze uitbrengen en wat ze developen.
Inderdaad. En het is wel duidelijk dat die keuzes naar meuk als wii music gaan en niet naar fatsoenlijke games. Het is onderhand al 9 maanden geleden dat Nintendo eens een goede game heeft uitgebracht (SSBB).
Je wilt kwaliteit maar je wilt het ook op breakneck speed.
Breakneck speed? sorry hoor, maar ik noem 2 goede echt voor de wii gemaakte games in 2 jaar tijd nou niet bepaald break neck speed. Hell, zelfs sony first party released onderhand sneller meer goede games en sony heeft ik weet niet hoelang vooral op 3rd party geleund. Zegt wel genoeg over hoe Nintendo bezig is...
Nintendo verwacht dat we het prima afkunnen met Guitar Hero, Call of Duty, Need for Speed e.d.
Ja, en als enigzins respecterende gamer ben jij het daarmee mee eens? GH? goed. CoD? De game is zeker niet super, CoD1 ziet er nog beter uit, speelt ook beter als je de reviews moet geleven, 8 man online? (CS ging 8 jaar terug al met 16 man) en NFS? daar kom ik later nog even op terug.
Voor een 24/7 gamer is er simpelweg nooit genoeg content.
Ik ben absoluut geen 24/7 gamer, verre van zelfs. Hooguit een paar uur per week. Kan je nagaan, Okami is de laatste wii game die ik heb gekocht. Geeft wel aan hoe weinig er wel niet is voor de wii wat de moeite waard is om je 60 euro aan uit te geven.
2009 wordt echt een top jaar
Gebaseerd op wat? Behalve sin and punishment en Fragile, is er al wat bekend van wat we hier krijgen?
Even iets totaal anders, ik zit nu een avondje NFS: Undercover te doen en het valt me alleszins mee. De game oogt stukken mooier dan Pro Street en het sturen e.d. werkt ook veel beter. Je kan het nu ook weer gewoon met een cube controller spelen. Daarnaast is het gevoel van snelheid echt hoog met een constante 60fps. Auto's hebben reflecties die goed meelopen, wegdek ziet er netjes uit, veel achtergrond objecten en natuurlijk veel auto's, tuning opties e.d. Al met al een hele verbetering tegenover vorig jaar.
Het is een beetje zoals neergeschoten of neergestoken worden. Allebei wil je niet. En zo is het ook met NFS tegenwoordig. Die game zuigt gewoon nogsteeds zwaar, alleen wat minder erg dan eerst. Zullen we de IGN scores er even bij pakken, gewoon om even te zien wat volgens Nintendo (en jouw) ons moet kunnen behagen:

6.5 Presentation
The story is disjointed and overly produced, but otherwise everything works as expected, even if it's mundane.
3.5 Graphics
Pretty bad all around. It's hard to see the track in the distance, cars pop into view when they get close to you and it just looks janky. (Vooral deze is leuk om te vergelijken met wat jij zegt)
7.0 Sound
The soundtrack is solid, but the sound effects are a little muffled.
5.0 Gameplay
The driving mechanics are uninspired, the open world aspect is lost during many events and it just isn't all that exciting.
5.0 Lasting Appeal
There's a decent number of events and overall content, but the package isn't good enough to warrant many road trips.
4.8
Poor OVERALL
(out of 10 / not an average)

Afbeeldingslocatie: http://wiimedia.ign.com/wii/image/article/931/931609/need-for-speed-undercover-20081118041308553.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img236.imageshack.us/img236/9285/nfs3ot4.jpg
Dit is waar ik in '99 met mijn pentium 2, 32mb ram en 8mb videokaartje naar mocht kijken.

Afbeeldingslocatie: http://www.armchairempire.com/images/Reviews/Playstation2/ferrari-f355-challenge/ferrari-f355-challenge-5.jpg
En dit is wat de good 'ol dreamcast al kon.

Nee, maar NFS, daar hebben ze echt geprobeerd om iets goeds van te maken. Ik ren maandag meteen naar de winkel om daar mijn 60 euri aan uit te geven. Hier ga ik vast nog 9 maanden lol van hebben totdat nintendo eindelijk weer eens wat uitbrengt.

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ten tweede zijn games als marioparty (wat bij nintendo al jaaaren een rehash is) en wii sports geen games waar een grote hoeveelheid aan mankracht heen moet. Zeker met de huidige staat van nintendo's bankrekening kan je mij niet vertellen dat ze niet de mogelijkheid hebben om hun output te vergroten (of gelijk houden, want ze brengen dan wel een hoop uit, maar een hoop daarvan is crap. In 2 jaar hebben ze maar 2 echt grote wii projecten uitgebracht en dat is SMG en SSBB).
in 2 jaar hebben ze: The Legend of Zelda: Twilight Princess, Metroid Prime 3: Corruption, Super Mario Galaxy, Mario Kart Wii(is een grote Nintendo franchise), Super Smash Bros. Brawl uitgebracht. Daarnaast nog tal van titels.
Inderdaad. En het is wel duidelijk dat die keuzes naar meuk als wii music gaan en niet naar fatsoenlijke games. Het is onderhand al 9 maanden geleden dat Nintendo eens een goede game heeft uitgebracht (SSBB).
Wario Land Wii is een hele goede game, een van de beste platformers dan dit jaar. Maar die game wordt voor het gemak even vergeten.
Breakneck speed? sorry hoor, maar ik noem 2 goede echt voor de wii gemaakte games in 2 jaar tijd nou niet bepaald break neck speed. Hell, zelfs sony first party released onderhand sneller meer goede games en sony heeft ik weet niet hoelang vooral op 3rd party geleund. Zegt wel genoeg over hoe Nintendo bezig is...
Al sinds jaar en dag krijgen we ieder jaar hooguit 2 of 3 hele goede titels en voor de rest fillers. Dat is met iedere console en iedere generatie zo. Het enige verschil is dat Nintendo nu de 2 beste titels direct in het begin van het jaar lanceerde en niet vasthield tot aan het einde van het jaar.
Gebaseerd op wat? Behalve sin and punishment en Fragile, is er al wat bekend van wat we hier krijgen?
House of the Dead: Overkill, Mad World, Sin & Punishment 2, Tales of Symphonia 2, Overlord: Dark Legend, Sonic and the Dark Knight, Pikmin 3(hopelijk), Wii Sports Resort, Murabasa Demon Blade etc.
Nee, maar NFS, daar hebben ze echt geprobeerd om iets goeds van te maken. Ik ren maandag meteen naar de winkel om daar mijn 60 euri aan uit te geven. Hier ga ik vast nog 9 maanden lol van hebben totdat nintendo eindelijk weer eens wat uitbrengt.
Mijn Need for Speed: Pro Street review:
http://www.wiids.nl/article.php?id=23822
Conclusie
De ongeïnspireerde kale banen, tergende navigatie en het feit dat het spel gemakkelijker is dan een gemiddelde Fisher Price puzzel zijn de grootste minpunten. Tel daarbij de ontzettend lange laadtijden bij het tunen, de afgrijselijke grafische presentatie en een DJ die ik het liefst in elkaar wil schoppen op, en EA weet zich te overtreffen. Het enige wat overblijft, is een berg aan opties die je nooit zult gebruiken en een verwaarloosbare multiplayer mode. Dit is verreweg de slechtste Need for Speed tot nu toe.
Cijfer 4.5

IGN Pro Street review
http://wii.ign.com/objects/910/910242.html
Cijfer: 6.5?

Cijfers/meningen verschillen, anyway, ik vind deze game best leuk. Ik zeg niet dat iedereen naar de winkel moet rennen maar als het niet 10+ is wordt er overheen gekeken.

Maargoed, wat let je om nu nog om geen Xbox 360 te kopen? Pak je voordeel met die cashback actie en de geweldige lading goede games die er uit zijn. In Microsoft's kruistocht om Sony de pan in te hakken hebben ze een console neer gezet die zijn weerga niet kent. De Xbox 360 is echt een software monster en verdiend een plekje in het huis van iedere hardcore gamer. Nintendo ligt er echt niet wakker van als je naast je Wii een Xbox 360 in huis hebt. Dan kun je nu lekker Fable 2 en Gears of War 2 spelen en dan gaat de Wii volgend jaar weer aan voor Sin & Punishment 2 en Pikmin. Ik zie als multiplatform gamer totaal geen probleem en toen ik alleen nog een Wii had kon ik me prima vermaken met een titel als Scarface en SSX Blur en ook dat was niet allemaal 10+ materiaal. Voor de kosten van die 3 Wii-games die je niet koopt kun je mooi een Xbox 360 in huis halen. Allemaal vooral doen, zelfs Square-Enix heeft de sprong gemaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 30-11-2008 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
in 2 jaar hebben ze: The Legend of Zelda: Twilight Princess, Metroid Prime 3: Corruption, Super Mario Galaxy, Mario Kart Wii(is een grote Nintendo franchise), Super Smash Bros. Brawl uitgebracht. Daarnaast nog tal van titels.
Zelda = GC titel
MP3 heb je gelijk in, die had ik eerder moeten noemen.
SMG en SSBB had ik al genoemd.
Mariokart is een schande. Die game zuigt aan alle kanten. Alles wat goed was aan mariokart heeft nintendo overboord gegooid om die anderhalve niks kennende nieuwe gamer ook een kans te geven. Wat mij betreft een zeer matige game.
Wario Land Wii is een hele goede game, een van de beste platformers dan dit jaar. Maar die game wordt voor het gemak even vergeten.
De game sored gemiddeld een 7.5, en nou is dat niet slecht, maar als ik de reviews lees is er toch wel het eea mis en krijgt de game eerder een 7.5 bij de gratie dat de rest van de games zo belabberd slecht is dat je al heel snel het gevoel hebt dat je iets speelt wat enigzins goed in elkaar zit. Plus dat de game nou niet echt lang is.
Al sinds jaar en dag krijgen we ieder jaar hooguit 2 of 3 hele goede titels en voor de rest fillers. Dat is met iedere console en iedere generatie zo. Het enige verschil is dat Nintendo nu de 2 beste titels direct in het begin van het jaar lanceerde en niet vasthield tot aan het einde van het jaar.
Wat een bullshit. Sony heeft in zijn eentje onderhand al meer goede games uitgebracht in 2 jaar dan alles wat er bij elkaar op de wii is uitgekomen. Nintendo heeft in 2 jaar 2 goede wii games gemaakt en dat is SMG en SSBB. Goed, tel er MP3 ook bij dan maar. Zelda niet want dat is gewoon een GC game. Kom je dus uit op anderhalve game per jaar. Ik ken geen enkele console waarop maar 1.5 AAA game per jaar uitkomt.
Maargoed, wat let je om nu nog om geen Xbox 360 te kopen?
Dat is het punt niet. Ik kan dat soort games ook op me pc spelen (al is de x360 zeker een goede deal, maar ik studeer weer dus nauwelijks inkomsten + dat ik moet leren dus het is onverstandig om nog een console erbij te kopen). Het gaat erom dat ik een wii heb gekocht met de belofte dat ik iets totaal anders zou krijgen door de controller. Dat levert nintendo gewoon niet en als klap op de vuurpijl geven ze ook nog eens heel erg de schijn (om het nog even positief te houden) dat ze veel meer aandacht en tijd besteden aan dingen als wii sports en wii music dan aan die echt grote, rond de wii remote gemaakte, games. En dat irriteert mij enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Er zijn zo al 3 goede Wii games dit jaar uitgekomen: SSBB, MarioKart en WarioLand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

NinteX, je kunt met argumenten zo lang als een telefoonboek komen, maar ik denk niet dat je kunt ontkennen dat die negatieve gevoelens onder veel Nintendo fans van het eerste uur leven. Het kan best zijn dat de Gamecube minder topgames kreeg in meer tijd, het kan ook best zijn dat de GTA gamer nooit Nintendo's doelgroep is geweest, en het kan ook best zijn dat Nintendo in twee jaar tijd al een aardig aantal grote franchises eruit heeft geknald. Maar toch is dat gevoel er, voor een deel zelfs bij mij. En veel grotere Nintendo loyalisten zijn er niet.

Ik heb alle systemen (NES, SNES, N64, GC, Wii, Virtual Boy, GB Classic, GB Color, GBA, GBA SP, DS, DS Lite, een aantal Game & Watches, 64DD, Satellaview, een M82... ben ik er al?) en honderden (originele) games. In voorgaande generaties heb ik geen enkel moment de behoefte gehad om een andere console erbij te nemen. De NES en SNES hadden zoveel goede games, dat je simpelweg tijd te kort komt om die allemaal te spelen (en destijds was geld zeker een beperkende factor :P). Ten tijde van de N64 vs de PSX had je meer N64 exclusive game die echt de moeite waren: Mario 64, Mario Kart 64, Smash Bros, Zelda: OoT, GoldenEye 007, Perfect Dark, ISS98, Banjo-Kazooie, Diddy Kong Racing, Lylat Wars, Yoshi's Story. Dat zijn games die ik helemaal heb grijs gespeeld, en dan met name ISS, GE en PD met vrienden. Op de PSX had je ook wel een paar leuke games, maar die kwamen allemaal toch wel naar de PC. Ook waren in deze tijd die eerste 3D games allemaal nog echt revolutionair en helemaal anders dan de 2D voorgangers, dat scheelt ook. In het PS2 vs Xbox vs GC tijdperk had je afgezien van de standaard Mario en Zelda games ook een aantal toppers: Eternal Darkness en Beyond Good & Evil waren erg vet. Ook wat conversies naar 3D die er nog niet waren en geweldig waren uitgewerkt: F-Zero GX, Metroid Prime. Wario Ware was nieuw(ig). REmake/0/4 waren top. De PoP trilogie ook. Een remake van MGS. Pikmin als nieuwe franchise. Super Monkey Ball was nieuw. Een aantal goeie RPGs. Bijna alle MegaMan's op 1 disc. Er waren wel wat games die je deze generatie echt mist zonder extra console, maar ook maar heel summier. En de games die je wél krijgt maken deze paar missers (Shadow of the Collossus, God of War, Halo) meer dan goed, vond ik tenminste. Dreamcast was gewoon verkeerde timing.

Deze generatie is het echter een ander verhaal. Qua games is er niet echt de vernieuwing die er in voorgaande generaties wel was, behalve dan de nieuwe casual games. Als Wii Sports, Fit, Play, Brain Training, Music, etc etc gewoon niet zo je ding is, dan houdt het een beetje op qua vernieuwing. Tuurlijk is de controller vernieuwend, maar als ik terug kijk op wat ik er van verwachtte, dan valt ook dat tegen. Er zijn maar weinig games die er echt goed gebruik van maken. Dat de NES en SNES goede third party developers hadden lijkt mij duidelijk. De N64 had Rare, en dat was in hun hoogtijdagen voor mij meer dan voldoende. En zelfs de Cube had nog wel mooie aanwinsten vanuit het third party segment. Bij de Wii valt ook dat gewoon een beetje tegen. Nieuwe franchises? Ook nog niet echt, behalve dan weer die casual dingen als Mii's. Vervolg games? Mario top, Zelda top, Metroid top, maar verder ook niet echt.

De reden dat ik door de jaren heen altijd enkel Nintendo consoles heb gekocht is dat ik de typische Nintendo games (Mario, Zelda, Metroid, Kirby) gewoon steengoed vind (en vroegah ook Rare), PLUS dat je ook wat ruigere games meekrijgt (GE/PD, Resident Evil serie, Eternal Darkness, PoP trio, F-Zero GX, etc), PLUS nog wat games in vergelijkbare Nintendo stijl, zoals BG&E, Banjo, etc. Deze generatie is het de toppers (Mario/Zelda/Metroid), PLUS een paar leuke games die wel leuk gebruik maken van de Wiimote, maar die ruigere games ontbreken gewoon. En niet iedereen heeft nou eenmaal het geld voor een extra console. En niet iedereen vindt het het waard om 200+ euro uit te geven voor een extra console waar ze dan maar een paar spelletjes op zullen spelen. Er kan nu hier een hele lijst van argumenten op afgevuurd worden waarom het niet zo is, maar het voelt wel zo, en daar kan geen lijstje argumenten wat aan veranderen. ;)

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasjanb
t_o_c schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 22:53:
Om het even heel direct te zeggen, je lult maar wat. Het enige waarin ze zijn doorgeslagen is dat ze vergeten zijn wie hun echte klanten zijn. De gene die keer op keer, al 20 jaar lang hun games kopen.
En de groep casual game kopers die minimaal een factor 10 groter is zou minder belangrijk zijn omdat?

Feit is wel dat door Wii sports en de andere "simpele" games de Wii zo goed verkoopt zodat Nintendo zo nu en dan nog een game voor de fans kan bouwen. Als ze ipv de Wii een Gamecube met HD ondersteuning (maar zonder de Wiimote) hadden gemaakt met alleen "hardcore" games was het waarschijnlijk net zo afgelopen als met de Dreamcast: prima console, maar financieel een ramp en waarschijnlijk het einde van Nintendo.

Geef die casual gamers dus een beetje respect voor het in stand houden van Nintendo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
:o

De Blob is nog maar 30 euro bij de Bart Smit, sla je slag en koop deze leuke kleurrijke platformer :)
http://www.bartsmit.com/s...57d%26fh_refview%3Dlister

Anyway, ik zie nog steeds niet wat er zoveel slechter is, Nintendo brengt nog steeds goede games uit en de third party titels worden met iedere release beter. Volgend jaar krijgt de Wii echt een top jaar.

En als je de PSX en PS2 toppers afschrijft als "och die paar missers" en "die kon ik op PC ook spelen" dan snap ik het probleem helemaal niet. Het was juist toen zo bagger dat de cube geen Devil May Cry, Burnout(na deel 2), Guitar Hero, GTA Vice City, Final Fantasy, Castlevania etc. kreeg. Daar kunnen een remake van MGS en Eternal Darkness echt niet tegen op.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 104593 op 30-11-2008 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105012

t_o_c schreef op zondag 30 november 2008 @ 11:41:
[...]

Ik vind Mariokart is een schande. Die game zuigt IMO aan alle kanten. Alles wat goed was aan mariokart heeft volgens mij nintendo overboord gegooid om die anderhalve niks kennende nieuwe gamer ook een kans te geven. Wat mij (hehe) betreft een zeer matige game.
Bedankt dat je mij een anderhalve nikskennende gamer noemt. Zoals je misschien al merkt aan je post ben ik het dus niet met je eens. Dat kan gebeuren, iedereen heeft recht op een eigen mening, maar ik moet er wel even bijzeggen dat ik mij mateloos irriteer aan je stijl van schrijven. Alsof iedereen vind dat Mario Kart een schande is, en iedereen die dat niet vind een "anderhalve niks kennende nieuwe gamer" is? Jij somt hier geen rijtje met feiten op, en dus moet je het ook niet presenteren als zijnde een vaststaand iets. Dat is niet erg netjes ;)

Nou, ik niet. Ik vermaak me er immers kostelijk mee. Zelf maanden na de release speel ik de game nog gemiddeld 3x per week, en is het een stap voorwaarts ten opzichte van Mario Kart DS. Sure, de game is niet foutloos, maar om nou te zeggen dat Nintendo alles wat goed was aan de game overboord heeft gegooid, vind ik echt te ver gaan. Nintendo heeft online support toegevoegd, heeft het sprongetje weer teruggehaald, heeft volgens mij dezelfde AI laten staan als in de vorige game (nee, dat is geen voordeel, maar het is niet iets wat Nintendo "overboord") heeft gegooid en heeft er tot slot voor gezorgd dat je jouw timetrial tijden kan vergelijken met de beste in de wereld, en met die van je vrienden.

Nintendo heeft inderdaad wel ervoor gezorgd dat de itemverdeling per positie ietwat scheef is gaan lopen en ze hebben ervoor gezorgd dat je niet meer samen een cup kan rijden.* Ik neem aan dat je nog wel wat aanvullingen zal hebben op mijn lijstje van negatieve dingen, want als jij het hierop baseert dat de maker de pluspunten van zijn game overboord zet, dan gaat die vlieger bij jou gauw op.

*Dat kan overigens wel, maar dat moet je op een omslachtigere manier doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
Ow wow zeg, ze hebben een online systeempje weten te bouwen. All hail Nintendo. Sorry hoor, maar ik kan echt niet enthousiast worden over iets wat op de pc onderhand al meer dan 10 jaar bestaat en ook toen al beter werkte dan het systeem wat nintendo nu heeft.

De game zelf zuigt gewoon, ook online. Winnen heeft namelijk totaal niks meer te maken met hoe goed jij rijdt. Het is zo'n item galore dat er gewoon geen lol aan is. Als ik online speel en ik rij 3kwart van de tijd 1e en 3kwart van de tijd word ik ook 8ste ofzo omdat het items regent op jouw hoofd in het laatste rondje dan is er voor mij erg weinig lol aan. Leuk als je voor het eerst een game speelt en door de items bij de rest kan blijven, maar niet leuk als je al eens eerder games gespeeld heb (en dan heb ik het geeneens over ''harcore'' gamen). Er is gewoon geen balans. IN MK:DS was dat veel en veel beter. Als je slecht was kon je nogsteeds meekomen door items, maar je kon niet winnen. Dat is eerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105012

Als ik online 3/4 van de race op de eerste plek rijd, dan word ik in 90% van de tijd 1e, en dat is niet omdat ik een ontzettende Mario Kart Pro ben. Het heeft niet veel met een itemgalore te maken, het is simpelweg je eigen onkunde die daarvoor zorgt
t_o_c schreef op zondag 30 november 2008 @ 14:14:
IN MK:DS was dat veel en veel beter. Als je slecht was kon je nogsteeds meekomen door items, maar je kon niet winnen. Dat is eerlijk.
Nee, als je in MK:DS niet kan snaken dan kan je niet zo goed niet online gaan. Tegen AI was het net zo'n itemgalore als in MK:Wii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mario Kart Wii is echt een hele goede game. Met name de tracks zitten echt goed in elkaar(Wario Mines, Bowser's Castle, Maple TreeWay en Koopa's Cape, ik kan zo snel geen slechte MKWii track bedenken) en inderdaad draait het online ook allemaal goed in tegenstelling tot bijvoorbeeld Smash Bros.. Ik vind ook de motortjes een leuke toevoeging en het stunten voegt best iets nieuws toe.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.