• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 12:02
Heey Tweakers,

Ik ben bezig om de video-stream (origineel: http://www.omroep.nl/radio3/3fmwebcam.asx; na enige research gaat het om: mms://livemedia2.omroep.nl/3fm_webcam) van 3FM op m'n Wii te krijgen. Dat wil ik zodat ik SR kan volgen op m'n tv. 'k Heb helaas geen andere mogelijkheid dan via m'n Wii :(
't Is alleen nog niet zo makkelijk en daarom vraag ik jullie om advies ;)

/offtopic: ik ben op de hoogte van de uitzendingen op NL1, maar het gaat om die momenten dat die niet aan de gang is :P

Problemen waar je tegen aanloopt zijn al snel dat de Wii alleen Flash 7 ondersteunt en je dus op die codering moet lopen. Daarbij is de 3FM-stream een stream die niet te makkelijk om te zetten is naar Wii-vriendelijke formaat. Als ik een stream van Uitzendinggemist.nl probeer gaat dit namelijk foutloos.

Wat ik heb gedaan tot nu, ná het googelen en proberen (wordt hier wel zo gewaardeerd hè :P)
  • TVersity gedownload en stream toegevoegd. Vervolgens m'n Wii de pagina laten openen met de /flashlib, anders pakt de Wii het niet -O- (foutmelding: directshow is not available)
  • Advies van Afterdawn opgevolgd en VLC de stream laten oppikken om die te laten streamen, dat in TVersity op te vangen en dan m'n Wii het laten uitzenden. (geeft zelfde foutmelding)
Heeft een der jullie een goede suggestie?
Dank *O*

[ Voor 4% gewijzigd door RetroTycoon op 11-12-2008 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
Ooh, wacht, ik mag 'm kicken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
En nog maar eens dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Staat wel dergelijk goed trouwens. Er is blijkbaar niemand die het weet en/of wil reageren.