Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Maar... toys for boys? was jij d'r zelf vroeger zo eentje die z'n Playmobil vastlijmde op z'n lego en dat weer op een Matchbox auto van de knikkerbaan af duwde? Lees: ik vind het een bijzondere combinatie van dingetjes...
Vrijdag ga ik naar Brussel, misschien zie ik er daar wel een rijden
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Zal het wel niet halen er voor de deadlin wat moois van te maken, maar ik waag iig een poging, lukt het niet, dan word hij verder gepost in het 3d stuff topic

De helm van Boba Fett
Wil het complete character maken, dat gaat uiteraard niet lukken in de 2 avonden die er nog voor zijn, maar voor de contest wil ik de helm texturen en op een stand zetten, als collectors item
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Anoniem: 280269
ik zou gewoon weer dezelfde hoek pakken als bij je vorige WIP's die vind ik veel mooier
Helemaal mee eens, in die close up kwamen de details van het horloge zelf ook veel mooier uitAnoniem: 280269 schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 21:26:
hmmz ik vind dat het bandje de rest teniet doet. de horloge zelf is heel goed en dat bandje is het net niet...
ik zou gewoon weer dezelfde hoek pakken als bij je vorige WIP's die vind ik veel mooier
Humankind… be both.
Nja, het is blijkbaar gewoon zowat onmogelijk te doen in blender.. Ben aan het wachten op een versie met propere boning enzo! Misschien dat ik inderdaad terug ga naar die close-upSpike_wolf schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 21:38:
[...]
Helemaal mee eens, in die close up kwamen de details van het horloge zelf ook veel mooier uit
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Anoniem: 154998
Hij gaat er echt al steeds beter uit zien. Vooral het proces is te zien dat je hebt door gemaakt.Jack Walsh schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 02:05:
WIP 10 rendertijd 1m51s 1024x768 8xAA Blender
[afbeelding]
Zelf volg ik al tijden deze topics en je ziet mensen groeien. Nieuwe manieren ontdekken om sommige problemen aan te pakken. En dat is heel erg bij jou te zien. Zo ook met die filmpjes die je eerder gemaakt heb.
Hou dit vol, want je renders worden echt steeds mooier.
Zelf ben ik ook al een tijdje met Blender bezig en het zijn misschien niet zulke hele bijzondere dingen. Alleen weet ik er meestal wel een mooie Render van te maken.
Ik weet niet of je bekent ben met Yafray maar ik ben zeer te spreken van deze Render Engine, je hebt snel het gevoel dat het iets is
Dus mis wel leuk om daar mee te gaan spelen
Ik vind het bandje te dik, te bol staand. Het stiksel is niet meer goed te zien. Bovendien zou ik van een herenhorloge verwachten dat het bandje breder zou zijn, dunne bandjes worden vaak voor vrouwenhorloges gebruikt. Mannen hebben echte riemen, vrouwen hebben ceintuurtjes
Pluspuntje: zo te lezen is het je wel gelukt met die boning!
Ik vind je belichting een beetje vrijblijvend. Er wordt niet echt een keus gemaakt in waar het licht vandaan komt. Met zo'n gitaar kun je volgens mij best wel dramatische belichting bereiken, sowieso als je bedenkt dat een gitaar het best tot z'n recht komt op een podium, waar er gekleurde, stoffige lampen op gericht staan.Schuey schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 22:38:
Zo, ik vind dat ie af is, werd tijd
Final
[afbeelding]
Ik ben het helemaal met Maartenvb eens! Ik heb geen idee wat dat autootje van jou is, maar dat had ik de vorige keer bij de dame in de kano ook niet. Het wordt inderdaad steeds beter, je begint het beest te temmen!Anoniem: 154998 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 12:36:
[...]
Hij gaat er echt al steeds beter uit zien. Vooral het proces is te zien dat je hebt door gemaakt.
Zelf volg ik al tijden deze topics en je ziet mensen groeien. Nieuwe manieren ontdekken om sommige problemen aan te pakken. En dat is heel erg bij jou te zien. Zo ook met die filmpjes die je eerder gemaakt heb.
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Ik weet dat het k*t werk is, maar volgens mijn zijn je velg en ronde gaten niet helemaal rond.
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Edit: Heb het maar even aangepast dan (roze ding is cylinder om te vergelijken):

[ Voor 25% gewijzigd door dntje op 13-12-2008 16:07 ]
Zo... nu eerst een Bavaria
Dat ben ik met je eensDark Blue schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 14:05:
[...]
Ik vind je belichting een beetje vrijblijvend. Er wordt niet echt een keus gemaakt in waar het licht vandaan komt. Met zo'n gitaar kun je volgens mij best wel dramatische belichting bereiken, sowieso als je bedenkt dat een gitaar het best tot z'n recht komt op een podium, waar er gekleurde, stoffige lampen op gericht staan.
Moet ook toegeven dat ik de fout heb gemaakt op mijn laptop te tweaken, en dat is altijd iets vertekend als je het dan weer op crt terugkijkt

Kortom, weer geleerd voor een volgend projectje
[ Voor 10% gewijzigd door Schuey op 13-12-2008 17:55 ]

Ik kon het niet laten, hier is ook een inzending van mij.
Ik wil het beeld nog een beetje opvullen, maar ik kan niets vinden dat de aandacht eigenlijk níet afleidt van het main item
Misschien morgen nog een stukje, anders was het een leuk shot en dan pass ik verder.
Anoniem: 154998 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 12:36:
Hij gaat er echt al steeds beter uit zien. Vooral het proces is te zien dat je hebt door gemaakt.
Bedankt voor jullie commentaar, ik vind mijn renders zelf dit keer ook goed gelukt. Ik had niet verwacht een fatsoenlijke auto te kunnen maken, maar toch is het heel aardig gelukt.Dark Blue schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 14:05:
Ik ben het helemaal met Maartenvb eens! Ik heb geen idee wat dat autootje van jou is, maar dat had ik de vorige keer bij de dame in de kano ook niet. Het wordt inderdaad steeds beter, je begint het beest te temmen!
Die auto is gebaseerd op een toyota celica:

Yafray wil ik nog gaan proberen inderdaad.Anoniem: 154998 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 12:36:Zelf ben ik ook al een tijdje met Blender bezig en het zijn misschien niet zulke hele bijzondere dingen. Alleen weet ik er meestal wel een mooie Render van te maken.
Ik weet niet of je bekent ben met Yafray maar ik ben zeer te spreken van deze Render Engine, je hebt snel het gevoel dat het iets is
Dus mis wel leuk om daar mee te gaan spelen
Nog een filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=fG0kKq1fT4k
WIP (klikbaar)
Blender, rendertijd 5m50s, 1024x768, 8xAA

Wel prachtig dat je commentaar had op mijn belichting, maar je mag zelf weleens wat schaduw toe gaan voegen hoorDark Blue schreef op zondag 14 december 2008 @ 01:43:
[afbeelding]
Ik kon het niet laten, hier is ook een inzending van mij.
Ik wil het beeld nog een beetje opvullen, maar ik kan niets vinden dat de aandacht eigenlijk níet afleidt van het main item
Misschien morgen nog een stukje, anders was het een leuk shot en dan pass ik verder.
[ Voor 13% gewijzigd door Schuey op 14-12-2008 11:40 ]
Ja, dat weet ik dondersgoedSchuey schreef op zondag 14 december 2008 @ 11:38:
[...]
Wel prachtig dat je commentaar had op mijn belichting, maar je mag zelf weleens wat schaduw toe gaan voegen hoorZwevende punaises enzo
Die donkere delen van de stenen zou je toch wat meer licht moeten geven denk ik. Verder ziet het er jongensachtig uit, sterker nog, het doet me denken aan mijn oude kamer bij mijn ouders.
Het is ook gemakkelijk om in de plaat van een ander de fouten te ontdekken maar op je eigen plaat staar je je blind. Sowieso heb ik in mijn plaat nogal roekeloos met lampen zitten schuiven. Ik heb nu namelijk mijn standaard ring-verlichting en een felle lamp bij, maar dat kwam niet uit als zonlicht... sterker nog, als ik de schaduw van de felle lamp aanzet dan krijg ik op rare plekken schaduw enzo.
Het idee van 3D modelleren is dat je in theorie de lampen goed neerzet en dan de computer het rekenwerk laat doen (zoals het meccanokraantje hierboven, kost wat maar het klopt wel op elk detail), vaak zit ik nog zover te prutsen dat ik zelf wel denk het rekenwerk te doen voor mijn computer.
jammer dat je het niet af gaat krijgen, vondt jouwe eigelijk het meest orgineel, nog orgineler dan m'n eigen meccanokraantje
Ik maak hem denk ik wel een andere keer af ofzo

Vinden jullie het erg als ik hem in de nacht door laat renderen? Post ik wel ff een screenshot van z'n vooruitgang voor de deadline
Stomme trage computer ook

Hij is nog lang niet af maja

over dicht tegen de deadline zitten gesproken damn..
[ Voor 40% gewijzigd door naam op 14-12-2008 23:58 ]
Toch maar niet.Jack Walsh schreef op zondag 14 december 2008 @ 23:23:
Ik doe nog effe een nieuwe final.
Dat is zooooooo super irritant aan blender he? Dat het renderscherm soms zwart word.
Ik schat dat hij rond 1-2uur klaar is.. er is veel meer grond over dan horloge, dus de delen met reflecterende spullen zijn redelijk schaars.
FINAL (klikbaar)

Ook niet echt een wereldschokkende verbetering dit, maar ik vond het allemaal een beetje teveel van dezelfde kleur.
[ Voor 47% gewijzigd door Salvatron op 15-12-2008 00:11 ]
Anoniem: 123349
Hoezo bescheidendntje schreef op zondag 14 december 2008 @ 23:55:
"Toch nog maar een render kunnen maken..."
Ik heb geen final. Model werk nog niet af voor het texturen kan ik nog wel een paar dagen gebruiken..
Om niet te flauw te doen toch nog even gerenderd :

Render vanaf de laptop incl radiosity 2 min.

Belichting is echt goed geworden, maar waarom zo krap gekaderd??
Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.

Jammer dat de andere setup niet mooi uitkwam.. was mooier geweest als er wat meer dynamiek inzat vind ik zelf
edit: voor het overzicht hier ook nog de andere setup.

[ Voor 29% gewijzigd door link0007 op 15-12-2008 01:05 . Reden: andere setup toegevoegd ]
Misschien lullig om te zeggen, maar misschien had je het zo kunnen belichten dat er harde schaduwen aan de linker kant van je object zichtbaar warenmarabunta2048 schreef op zondag 14 december 2008 @ 23:57:
Final!
[afbeelding]
over dicht tegen de deadline zitten gesproken damn..dat was ff zweten of tie het ging halen of niet maar gelukkig
![]()
Ik had nog wel een rendertje gehad, was ook nog niet klaar maarja.
Die mecano is idd heel realistisch belicht, ziet er goed uit.
Mooi mat ook dntje, nicee
Doen.

May the best man win!Anoniem: 277613 schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:10:
Nou hier even alle finals op een rijtje![]()
Als ik iemand ben vergeten moet diegene het even zeggen![]()
Link007:
http://i187.photobucket.c...007/C64_watch12_wip17.jpg
Bamihap:
http://i305.photobucket.c...nvand/biljart8cropped.jpg
dntj:
http://tweakimg.net/g/for...34.tinypic.com/ejgdia.jpg
Marabunta2048:
http://i213.photobucket.c...6/marabunta2048/final.jpg
Jack Walsh:
http://i37.tinypic.com/2d7vuxj.jpg
Frans vd Wijst:
http://www.fransvanderwijst.nl/fiesta/finalhigh.jpg
Schuey:
http://tweakimg.net/g/for...s/img68/4008/finalal1.jpg
De scores kunnen ook ingezonden worden
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Ik hoop het wel natuurlijk xD
mits ik alle scores heb
Anoniem: 277613 schreef op maandag 15 december 2008 @ 15:17:
jaah gewoon downloaden invullen met de goeie scores, screenshot maken en dan in een reactie zetten he?
[ Voor 10% gewijzigd door Stukfruit op 15-12-2008 19:22 ]
Dat zit wel Schnorr.
het gaat me wel lukken hoor... ooit
Ik moet de scores van Bamihap nog hebben:P
[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 277613 op 15-12-2008 22:20 ]
Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.
MaartenGibson, je hebt volgens mij de scores die ik had gestuurd voor uitwerking/originaliteit omgedraaid
ik kijk even of het iets uit maakt
het maakt niks uit
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 277613 op 16-12-2008 19:31 ]
[ Voor 65% gewijzigd door naam op 16-12-2008 22:59 ]
Oh, en

[ Voor 47% gewijzigd door Stukfruit op 16-12-2008 23:44 ]
Dat zit wel Schnorr.
Anoniem: 280269
suggesties voor volgend contest.. hmmz
Cartoon
Scary Scene / Crime
Mean Machines
World War 2
of onvermijdelijk voor de tijd van het jaar: Kerst / Winter / Sneeuw
Ik denk maar hardop
sudo apt-get rekt
Cartoon christmas een leuk idee?
[ Voor 27% gewijzigd door naam op 17-12-2008 09:10 ]
of ervoor zorgen dat je iets van een comlete kamer ziet in zo'n bal ofzo..
lijkt mij wel leuk
Misschien als we allemaal dezelfde kerstboom gebruiken? En dan WEL als full contest, zodat je zelf de omgeving moet maken (dus je kan de kerstboom ook ergens in een vluchtelingenkamp in afghanistan maken).
^^Mij lijkt het wel wat
En daar wil je een hele contest aan ophangen?Anoniem: 277613 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 11:49:
met kerballen in een kerstboom kun je natuurlijk wel mooi aan de gang gaan met HDRi,
of ervoor zorgen dat je iets van een comlete kamer ziet in zo'n bal ofzo..![]()
lijkt mij wel leuk

(doe dat dan zelf in 2 minuten
[ Voor 4% gewijzigd door Schuey op 17-12-2008 15:06 ]
Anoniem: 123349
Op zich is dat kerstboom idee best leuk! Denk dat iedereen goed kerst/oud en nieuw gaat vieren dus verw8 dat er veel niet superveel tijd hebben. Voor een kerstboompje versieren is er altijd wel een gaatje vrij.
Maar niet te lang over doorzagen, want anders is dat straks ook niet meer toepasbaar
Dat zit wel Schnorr.
Toch in de wintersfeer maar je kunt weer heel divers gaan met de sculpturen.
Kunnen mensen een kerstboom maken, of gewoon een gezellig huiskamertje. Of juist een enorm strak interieur, met heel lichte clues dat er TOCH kinderen wonen (cynisch/sarcastische tegenstelling op het warme nest).
Erg goedPirate-Bozz schreef op woensdag 17 december 2008 @ 19:18:
ijssculpturen in de sneeuw?
Toch in de wintersfeer maar je kunt weer heel divers gaan met de sculpturen.
Vind ik ook een goedelink0007 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 19:20:
ik heb hem volgens mij al eerder geoppert: "het warme nest"
Kunnen mensen een kerstboom maken, of gewoon een gezellig huiskamertje. Of juist een enorm strak interieur, met heel lichte clues dat er TOCH kinderen wonen (cynisch/sarcastische tegenstelling op het warme nest).
De kerstboom-aktie vind ik dan weer minder
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Dit is wel een mooi inderwerp iddlink0007 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 19:20:
ik heb hem volgens mij al eerder geoppert: "het warme nest"
Humankind… be both.
Sinds wanneer staat een ijssculptuur gelijk aan het maken van een karakter? Kan ook iets heel anders zijn..marabunta2048 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 21:30:
ik vindt het idee van een ijssculptuur heel mooi, maar mn charactermodelling skills zijn wel 0,0
[ Voor 5% gewijzigd door Stukfruit op 17-12-2008 22:23 ]
Dat zit wel Schnorr.
vandaarJuliettPapa schreef op woensdag 17 december 2008 @ 21:29:
[...]
Erg goedIk vind dan alleen wel dat we het bijv. bij echt een (standbeeld) moeten laten. Dus niet een auto modelen en die er als ijs uit laten zien
Maar wanneer komt dat nieuwe topic nou?
Dat zit wel Schnorr.
En dan bedoel ik van zelfgeplaatste lampen ed., geen hdr-etjes
[ Voor 39% gewijzigd door Stukfruit op 18-12-2008 01:27 ]
Dat zit wel Schnorr.