Ja,
sfeer en een speciale 'x-factor' die bij dat soort games vaak alleen gehaald wordt door die 'crazy japanners'... Vooral voor de fans van jrpg's dus. Dat soort games
leeft door de fantasievolle werelden of de illusie van saga's en wat nog meer. Zoals MGS(4) bvb?
Zelda of FF op de SNES al eens gezien? En toch heeft het sfeer. Dat jij dat niet begrijpt, maakt niet meteen de hele game slecht. Natuurlijk, we kunnen er nog niets concreet over zeggen, want er is alleen dat filmpje, maar het intrigeert mij toch ook wel. Animseries (geen fan hier, voor alle duidelijkheid) zien er vaak ook crap uit, maar hebben toch die speciale aantrekkingskracht, emotie of sfeer.
Wat is de clue van WoW? Het ziet er erbarmelijk uit, en is volkomen pointless. Toch zijn er hele volksstammen die daar hun leven aan vergooien.
Maar goed, als je het er niet "vet" vind uitzien, dan houdt het op, toch?

Liever de hapklare, "vette" actie van locust doormidden zagen, niet?
Over dat 'transformeren' naar de white knight gesproken. Herinner je je de power rangers nog? De hulk? kuch Transformers kuch?
Ik ken white knight alleen van een cinematische trailer van volgens mij al meer dan een jaar oud. Ergens in de launchperiode van de ps3 en heeft toen zeker m'n aandacht weten te trekken. Snel eens naar dit filmpje kijken, dan maar...
edit: filmpje gekeken en
Ook al zien de graphics van de stukjes die ingame leken te zijn er niet super uit, WHO CARES. Alleen al de suggestie van die bijzonder fantasievolle wereld zal er voor zorgen dat ik helemaal in m'n eigen wereldje zit wanneer ik zoiets speel. Like wtf, dat ballroomdansen in Weense stijl in een game in Japanse setting? Die frogbeesten, die kermisscene... Dit is een game die helemaal draait rond suggestie, mindset en sfeer.
En dat transformeren is geweldig, alle superheroes transformeren toch ook?

Past ook helemaal in dat Japanse sfeertje als je bvb appleseed kent en Neon Genesis Evangelion. Enhanced capabilities door in een groter 'iets' te kruipen, zoals hier.
[
Voor 24% gewijzigd door
Anoniem: 131051 op 13-11-2008 02:05
]