• Hans.Solo
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 30-11 09:45

Hans.Solo

Tank n00bje :P

D4NG3R NL schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 09:49:
[...]

spoiler:
Dit kan niet eens.. je kan alleen je zelf of die vrouw erin laten gaan...
spoiler:
Uhmm Fawkes is toch die zombie gast? Die kun je er dus wel insturen MITS je de moeite hebt genomen om zijn contract te kopen/jatten/etc. Dan kun je hem als je hem aan het eind als buddy meehebt gewoon vrolijk naar binnen sturen.
Geen expansion voor nodig, werkt ook in vanilla Fallout.

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

• Targhor
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 17-11 10:23
Hans.Solo schreef op woensdag 28 april 2010 @ 14:32:
[...]

spoiler:
Uhmm Fawkes is toch die zombie gast? Die kun je er dus wel insturen MITS je de moeite hebt genomen om zijn contract te kopen/jatten/etc. Dan kun je hem als je hem aan het eind als buddy meehebt gewoon vrolijk naar binnen sturen.
Geen expansion voor nodig, werkt ook in vanilla Fallout.
spoiler:
Dit lijkt me sterk, er zijn niet voor niks 100'en topics over geklaag dat je Fawkes niet naar binnen kan sturen.
En ze hebben met Broken Steel aangepast dat het wel kan, dus waarom dan veranderen als het al kon.

Fawkes is trouwens de super mutant.

• Intellected
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 02-01-2014

Intellected

Number 1

^^ Hij bedoelde waarschijnlijk die andere die je kan overkopen in die ondergrondse ghoul stad..

Teveel om in 1 zin te typen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Dreanor schreef op donderdag 15 april 2010 @ 23:17:
Zo, ik ben aan de Fallout 3 GOTY begonnen. Heb meteen wat extra mods erop gezet zoals de 3gb grote High Res texture pack, ini tweaks (grass op 10 gezet, wat veeel grass extra in de wereld plaatst), high res weapons en interface tweaks.

Maar volgens mij vind Fallout dat niet zo leuk, krijg crashes en vastlopers (waarschijnlijk de .ini graswaarde te hoog gezet).

Morgen maar weer verder tweaken en modden.

De mods:
- NMCs_Texture_Pack_for_FO3, High Res textures in de stijl van het orgineel, aanrader!
- Fallout Mod Manager
- Essential UI, kleine tweak aan de interface, kleiner lettertypen waardoor je minder hoeft te scrollen
Je spel wordt een stúk stabieler als je met FO3Edit een merged patch maakt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 29-11 23:06

Dreanor

Joene

Je bedoelt gewoon de construction set openen, alle mods laden en dan opslaan als 1 mod? (of de G.E.C.K. of hoe dat voor fallout heet)?

Ik heb al wat verandert (starten als admin ofzo) wat het probleem verhielp, geen crash meer gehad (op 1 na dan, maar die telt lekker niet :P)

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 06-12 13:29

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Weet iemand of het mogelijk is om na "Trouble in the Homefront" en "Water of Life" nog weer in Vault 101 te komen? Nu heb ik niet de code om binnen te komen. Die zou je kunnen krijgen door de Vault 101 Distress Signal af te luisteren, maar die komt niet meer in m'n radio lijstje voor. Dat schijnt te komen doordat je Operation Anchorage hebt gedaan en door in The Pitt te gaan zou hij weer terug moeten komen... Nou niet dus. Het enige wat ik uit Vault 101 wil, is de laatste bobblehead.
En ik heb alleen Mothership Zeta nog niet gedaan, na 125 uur gameplay :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DriveSand
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 11-11-2019

DriveSand

Transform and roll out!

Soms zijn er nog wel eens leuke aanbiedingen, bol.com heeft de Game of the Year-editie op de site staan voor €19,99, zowel voor de PS3 als de Xbox 360 versie. Volgens de Pricewatch scheelt dat minstens 23 euro met andere aanbieders, als je tenminste even een couponcode van bol opsnort. De PC versie staat helaas nog op €49,99.

Ik heb zelf al Broken Steel gekocht, wilde eigenlijk Point Lookout er nog bijkopen, maar aangezien alle uitbreidingen nog netjes op 800 MS-puntjes staan heb ik de GOTY versie maar besteld, met mijn normale versie kan ik vast iemand anders blij maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Dreanor schreef op maandag 10 mei 2010 @ 22:03:
Je bedoelt gewoon de construction set openen, alle mods laden en dan opslaan als 1 mod? (of de G.E.C.K. of hoe dat voor fallout heet)?

Ik heb al wat verandert (starten als admin ofzo) wat het probleem verhielp, geen crash meer gehad (op 1 na dan, maar die telt lekker niet :P)
Zoiets, maar een beetje anders.
Met Fo3Edit kan je een merged patch maken. Is in paar seconden/minuten gedaan en het scheelt behoorlijk.
Zie deze simpele howto: http://www.fookunity.com/forum/showthread.php?t=1544
SayWhatAgain! schreef op maandag 10 mei 2010 @ 22:26:
Weet iemand of het mogelijk is om na "Trouble in the Homefront" en "Water of Life" nog weer in Vault 101 te komen? Nu heb ik niet de code om binnen te komen. Die zou je kunnen krijgen door de Vault 101 Distress Signal af te luisteren, maar die komt niet meer in m'n radio lijstje voor. Dat schijnt te komen doordat je Operation Anchorage hebt gedaan en door in The Pitt te gaan zou hij weer terug moeten komen... Nou niet dus. Het enige wat ik uit Vault 101 wil, is de laatste bobblehead.
Volgens mij kan je daarna niet meer Vault 101 in.
Maar je kan met player.placeatme #itemID (van de medicine Bobblehead), de Bobblehead krijgen.
Gezien je niet meer de vault inkan is het niet heel erg cheaten.

* anandus is ook een nieuw karakter met Fallout 3 begonnen.
Heb een hele berg mods geïnstalleerd, waaronder FWE, MMM, EVE, PB, texture mods, wat quest-mods, etc.
Geen FOOK, trouwens, heb er eerder mee gespeeld, maar ik vond dat echt zo erg over the top dat het niet leuk meer was en de immersie sloopte.

En ik ben heel erg benieuwd naar Cube Experimental!

[Voor 53% gewijzigd door anandus op 11-05-2010 16:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 06-12 19:02

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

^ Als ik de PC versie ook naar die prijs zie zakken, koop ik hem direct :D

Heb de orginele versie op mijn xbox (zonder expansions) en heb onlangs een PC gekocht waarop fallout 3 maxed out als een zonnetje loopt. Ik heb het al geprobeert met het spel van een vriend van mij, maar hij is ook verzot op fallout + Windows live zeurt als er 2 mensen tegelijk het spel doen :x.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• luxzenburcht
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 20:05
Even een vraagje :

Via Moira kun je bepaalde themes kopen voor je huis, nu las ik aan het begin van dit topic dat je dan al je items kwijt bent die in de lockers zijn opgeslagen,klopt dat ?

Ook heb ik een probleem met Tranquility Lane . Ik moet nu van Betty Mrs. Henderson vermoorden maar ben een beetje dom geweest. Ze zegt nog zo om haar niet neer te slaan omdat dat niet creatief is. Ik eigenwijs en haaar neergemept samen met die robot.

Helaas kom ik nu het huis niet meer uit omdat ik de daar een sleutel voor nodig heb. Nu heb ik al gekeken naar die terminal van de robot maar kan daar zo niks vinden. Moet ik nu een eerder save game laden of is er nog een andere manier om uit het huis te komen ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Camacha
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 03-07-2017
Als ik het zo lees moet het nog kunnen:

http://www.gamespot.com/x...d=m-1-46457885&pid=939933

Persuader of bytes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

luxzenburcht schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 17:13:
Even een vraagje :

Via Moira kun je bepaalde themes kopen voor je huis, nu las ik aan het begin van dit topic dat je dan al je items kwijt bent die in de lockers zijn opgeslagen,klopt dat ?

Ook heb ik een probleem met Tranquility Lane . Ik moet nu van Betty Mrs. Henderson vermoorden maar ben een beetje dom geweest. Ze zegt nog zo om haar niet neer te slaan omdat dat niet creatief is. Ik eigenwijs en haaar neergemept samen met die robot.

Helaas kom ik nu het huis niet meer uit omdat ik de daar een sleutel voor nodig heb. Nu heb ik al gekeken naar die terminal van de robot maar kan daar zo niks vinden. Moet ik nu een eerder save game laden of is er nog een andere manier om uit het huis te komen ?
Op de PC? Want dan kan je met een command waarschijnlijk wel het huis uit komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Camacha
D4NG3R NL schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 17:50:
Op de PC? Want dan kan je met een command waarschijnlijk wel het huis uit komen.
Tsja, maar als je het gewoon kunst spelen, waarom niet? Je kant ook net uit de Vault met een MIRV gaan rondlopen, maar dat is niet leuk :p

Persuader of bytes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 07-12 13:33

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

luxzenburcht schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 17:13:
Even een vraagje :

waarom niet gewoon oude save laden? zoveel werk is het niet ;)
spoiler:
rolschaats op de trap oid werkt ook goed :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

anandus schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 16:10:
...
Maar je kan met player.placeatme #itemID (van de medicine Bobblehead), de Bobblehead krijgen.
...
Dat kan vast niet op de PS3 versie ;)

• Intellected

Intellected

Number 1

[...]
Met Fo3Edit kan je een merged patch maken. Is in paar seconden/minuten gedaan en het scheelt behoorlijk.

[...]

Heb een hele berg mods geïnstalleerd, waaronder FWE, MMM, EVE, PB, texture mods, wat quest-mods, etc.
Geen FOOK, trouwens, heb er eerder mee gespeeld, maar ik vond dat echt zo erg over the top dat het niet leuk meer was en de immersie sloopte.

[video]
OMG die laatste taak van de quest: Uberleben!

Muhahaha

Intellected schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 14:59:
[...]

OMG die laatste taak van de quest: Uberleben!

Muhahaha
Laatste taak? Dat is juist het begin van de quest >:)
Maar wel leuk uitgevoerd allemaal :)

[Voor 7% gewijzigd door anandus op 12-05-2010 15:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sinester
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 07-09 12:28

Sinester

Game Guru

Voor de mensen die met veel (grafische) mods spelen, en het spel net iets te traag/schokkerig vinden.

Ik vond een mod, genaamd ''FO3 RAM Boost'' deze mod zorgt ervoor dat Fallout wat een 32bit game is, opeens meer als 2GB kan gebruiken, dus als je bijvoorbeeld 4GB hebt, kan Fallout dat nu allemaal gebruiken.

Bij mij zorgde dat echt voor een veel soepelere ervaring, waar het voorheen in buiten omgevingen nog wel is wou schokken, loopt het nu bijna helemaal perfect.

http://www.fallout3nexus.com/downloads/file.php?id=12031

Hello there

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 26-11 09:23

ijskonijn

Now MOVE!

[...]

[...]

[video]
Ziet er vet uit die Cube Experimental, dat lijkt rechtstreeks afgeleid van de film Cube :)

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

• Camacha
Sinester schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 12:20:
Voor de mensen die met veel (grafische) mods spelen, en het spel net iets te traag/schokkerig vinden.

Ik vond een mod, genaamd ''FO3 RAM Boost'' deze mod zorgt ervoor dat Fallout wat een 32bit game is, opeens meer als 2GB kan gebruiken, dus als je bijvoorbeeld 4GB hebt, kan Fallout dat nu allemaal gebruiken.

Bij mij zorgde dat echt voor een veel soepelere ervaring, waar het voorheen in buiten omgevingen nog wel is wou schokken, loopt het nu bijna helemaal perfect.

Vet, dat wil ik wel eens gaan proberen om m'n nieuwe PC. Zeker als je de uGridsToLoad en andere zichtparameters omhoog gooit kan ik me voorstellen dat je geheugengebruik enorm oploopt.

Ik ben er echt klaar mee dat een hele Nederzetting als Bigtown pas plotseling in beeld plopt als ik zowat in sta. Bij een spel waarbij je juist op de interessante dingen aan de horizon af gaat frustreert zoiets wel een beetje.

[Voor 12% gewijzigd door Camacha op 15-05-2010 00:17]

Persuader of bytes.

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Sinester schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 12:20:

Als je de 32 bit executable gebruik kan je alsnog maar 3.26GB RAM gebruiken. Maar dit is toch meer als de standaard 2048MB wat FO3 allocated krijgt _/-\o_ .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Intellected

Intellected

Number 1

Camacha schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 00:16:
[...]

Vet, dat wil ik wel eens gaan proberen om m'n nieuwe PC. Zeker als je de uGridsToLoad en andere zichtparameters omhoog gooit kan ik me voorstellen dat je geheugengebruik enorm oploopt.

Ik ben er echt klaar mee dat een hele Nederzetting als Bigtown pas plotseling in beeld plopt als ik zowat in sta. Bij een spel waarbij je juist op de interessante dingen aan de horizon af gaat frustreert zoiets wel een beetje.
Dat is zeker een bummer ja..
Upgrade your system!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Camacha
Intellected schreef op maandag 17 mei 2010 @ 16:10:
Dat is zeker een bummer ja..
Upgrade your system!
Dat heeft niets met mijn systeem te maken hoor, vooral met Fallout. Ik heb de visuele instellingen al op high of very high staan, dus daar is dan iets niet lekker afgesteld.

Maargoed, toen ik daar een keertje mee ging experimenteren ging de boel wel op zijn gat, dus ik ben blij dat er inderdaad binnenkort een nieuw systeem aan komt.

Persuader of bytes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Gebruik de "Very high drawdistance" mod, deze verhoogt je Drawdistance echt een stuk beter.. zo kan je het hek wat om tenpenny tower zit, vanaf megaton al zien (terwijl je normaal alleen de toren zelf ziet)

Geen idee waar ik hem ooit gedownload heb though :S

3GB Ram + een HD4770 of hoger word geadviseert

[Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 17-05-2010 16:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 07-12 16:21
D4NG3R NL schreef op maandag 17 mei 2010 @ 16:19:
Gebruik de "Very high drawdistance" mod, deze verhoogt je Drawdistance echt een stuk beter.. zo kan je het hek wat om tenpenny tower zit, vanaf megaton al zien (terwijl je normaal alleen de toren zelf ziet)
op de PS3 zie je tenpenny tower niet vanaf megaton, dan moet je een stukje lopen voor je die ziet.

Ik heb trouwens het idee dat ik geen XP meer krijg, ben level 30, heb bijna alles op 100% (lockpick en zo) en alles op 9 (strength ed), maar kom niet dichter bij lvl 31.

Waar kan dit aan liggen? Ben point lookout aan het spelen, misschien dat je daar geen XP krijgt? Speel op de PS3.

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0Henk 'm!
Svennie schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 10:16:
[...]

op de PS3 zie je tenpenny tower niet vanaf megaton, dan moet je een stukje lopen voor je die ziet.

Ik heb trouwens het idee dat ik geen XP meer krijg, ben level 30, heb bijna alles op 100% (lockpick en zo) en alles op 9 (strength ed), maar kom niet dichter bij lvl 31.

Waar kan dit aan liggen?
Euhm... Aan het feit dat level 30 de max is? :P
Gewoon een gokje hoor :+

Je krijgt toch ook na installatie van Broken Steel te zien 'level cap has been raised from 20 to 30' (of zoiets)? :)

Of hap ik nu? :X

[Voor 12% gewijzigd door anandus op 18-05-2010 10:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KingKoning
  • Laatst online: 07-12 17:22
anandus schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 10:23:
[...]
Euhm... Aan het feit dat level 30 de max is? :P
Gewoon een gokje hoor :+

Je krijgt toch ook na installatie van Broken Steel te zien 'level cap has been raised from 20 to 30' (of zoiets)? :)

Of hap ik nu? :X
Ik ben nog niet ver in de Story van de main Fallout. Level 14. Besloot een aantal weken terug het maar is te gaan spelen want toch shame on me dat ik deze GOTY nooit gespeeld had.

Vraag me nu af nav bovenstaande: Als ik die Broken Steel installeer (kep GOTY edition) wordt de level cap dan ook verhoogd naar 30 in de main story? Oftewel kan ik dan mijn main story char al level 30 maken voordat ik aan de diverse add-ons begin?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

KingKoning schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 10:35:
[...]
Als ik die Broken Steel installeer (kep GOTY edition) wordt de level cap dan ook verhoogd naar 30 in de main story? Oftewel kan ik dan mijn main story char al level 30 maken voordat ik aan de diverse add-ons begin?
Ja je kunt dan in de main story ook al boven de 20 uitkomen. Ik ben nu met mijn 2e playtrough bezig, ik ben nog niet aan het broken steel gedeelte begonnen en ben al level 21

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JapyDooge
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 06-12 19:19

JapyDooge

NoxiousPluK

Is er trouwens een mod die die level cap opheft? :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 07-12 16:21
KingKoning schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 10:35:
[...]

Ik ben nog niet ver in de Story van de main Fallout. Level 14. Besloot een aantal weken terug het maar is te gaan spelen want toch shame on me dat ik deze GOTY nooit gespeeld had.

Vraag me nu af nav bovenstaande: Als ik die Broken Steel installeer (kep GOTY edition) wordt de level cap dan ook verhoogd naar 30 in de main story? Oftewel kan ik dan mijn main story char al level 30 maken voordat ik aan de diverse add-ons begin?
ik heb de laatste main story quests gedaan terwijl ik level 28 was of zo, dan loop je er wel makkelijk doorheen trouwens.

30 is volgens mij niet de max, ten minste hij laat de xp balk zien met 31 aan het einde, ik ga er dus van uit dat 31 te halen is, maar dan moet ik er wel XP bijkrijgen natuurlijk. Kan ook zijn dat 30 de max is, ik dacht 40.

EDIT: lees nu op de Fallout wiki dat de max 30 is met de Broken Steel DLC erbij. Dat verklaart waarom ik geen XP meer krijg.

@anandus: heb de GOTY dus heb die melding nooit gezien en dacht dat 40 de max was 8)7

[Voor 10% gewijzigd door Svennie op 18-05-2010 16:27]

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Camacha
JapyDooge schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 11:07:
Is er trouwens een mod die die level cap opheft? :P
Dat is niet leuk hoor, met 30 hoef je al weinig tactische keuzes meer te maken, nog hoger en alle uitdaging is wel weg.

25 was beter geweest imho, misschien zelfs de originele 20, maarja, je moet sellings points voor je DLC hebben als ontwikkelaar.
D4NG3R NL schreef op maandag 17 mei 2010 @ 16:19:

Geen idee waar ik hem ooit gedownload heb though :S

3GB Ram + een HD4770 of hoger word geadviseert
Op zich heb ik 3 GB (nou ja, 2,75 GB effectief) en toevallig een 4770, maar ook nog momenteel een oude P4. Vorige keer dat ik met viewdistances in de weer ging klapte die genadeloos onderuit. Maargoed, ik zal die mod eens proberen, want het klinkt zeker interessant (heb de soortgelijke mod ook bij Oblivion gebruikt).

[Voor 4% gewijzigd door Camacha op 18-05-2010 16:54]

Persuader of bytes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Camacha
Die 'GNR - More where that came from' mod is echt briljant. Die muziek is echt perfect in de goede stijl gekozen en voelt eigenlijk als een stukje dat de makers gewoon vergeten zijn.

Ik heb de muziek nu gewoon tijdens het browsen opstaan :Y

Persuader of bytes.

• KingKoning
  • Laatst online: 07-12 17:22
Svennie schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 14:08:
[...]

ik heb de laatste main story quests gedaan terwijl ik level 28 was of zo, dan loop je er wel makkelijk doorheen trouwens.

30 is volgens mij niet de max, ten minste hij laat de xp balk zien met 31 aan het einde, ik ga er dus van uit dat 31 te halen is, maar dan moet ik er wel XP bijkrijgen natuurlijk. Kan ook zijn dat 30 de max is, ik dacht 40.

EDIT: lees nu op de Fallout wiki dat de max 30 is met de Broken Steel DLC erbij. Dat verklaart waarom ik geen XP meer krijg.

@anandus: heb de GOTY dus heb die melding nooit gezien en dacht dat 40 de max was 8)7
Ah kijk is aan. Dan ga ik straks broken steel installeren vanaf de dvd met add-ons (GOTY edition xbox) en kan ik lekker doorlevelen. Ik ga er denk ik heeeeel lang over doen want alles gaat met een slakkengangetje. Heel rustig alle sidequestjes te doen, beetje exploren en scavengen. Heerlijke gameplay 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sinester

Sinester

Game Guru

Dat is niet leuk hoor, met 30 hoef je al weinig tactische keuzes meer te maken, nog hoger en alle uitdaging is wel weg.

25 was beter geweest imho, misschien zelfs de originele 20, maarja, je moet sellings points voor je DLC hebben als ontwikkelaar.
Er zijn ook verschillende mods die het spel een stuk moeilijker maken, dus dat probleem is makkelijk op te lossen.

Hello there

Acties:
  • 0Henk 'm!
Camacha schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 18:51:
Die 'GNR - More where that came from' mod is echt briljant. Die muziek is echt perfect in de goede stijl gekozen en voelt eigenlijk als een stukje dat de makers gewoon vergeten zijn.

Ik heb de muziek nu gewoon tijdens het browsen opstaan :Y
Ja, heel erg chill is-ie :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 04-12 12:06
Ik heb de GOTY nu geinstalleerd en hij is echt mega onstabiel.
Voordat ik hier om hulp kom vragen heb ik echt heel veel gegoogled, ook hier gezocht en veel dingen geprobeerd maar ik kom er niet uit.

Ik draai Windows 7 64bit
Fallout 3 GOTY met patch 1.7
Ati 4870 met laatste driver

Spel crashed binnen 5 minuten, dan loopt het geluid nog even door maar de hele pc freezed
Hier een screenshot

Ik dacht eerst dat de videokaart te heet werd dus die heb ik helemaal schoongemaakt (was hard nodig) en van nieuwe koelpasta voorzien, heeft niet geholpen.
3d mark DX10 gedraaid, probleemloos
toen wilde de game helemaal niet meer opstarten, nadat ik mijn 2e monitor heb losgekoppeld werkte het weer en kon ik al wat langer spelen maar toch weer een freeze.

Wat ik binnen/rond de game heb geprobeerd:
-.ini mod ivm multicore bug (?)
- compatibility mode Vista SP2
- draaien als Administrator
- 1.7 patch
- Iets oudere savegame geladen, dit leek even te helpen
- Andere videokaart instellingen, Aniso Filtering uit, lagere resolutie

Ik ga zometeen de hoofdmonitor op poort 1 van de videokaart zetten, al mag dit niks uitmaken lijkt me?

Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• in2duhCore
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 05-08 15:14
lappie tekst
Je bent niet de enige, heb je toevallig een quadcore? Er is namelijk een probleem met windows 7 en quadcore, zoek maar eens op de forums van bethesda. Er is een oplossing maar die werkt niet voor iedereen, bij mij werkt deze oplossing namelijk ook niet.
Bethsoft heeft aangegeven dat er geen ondersteuning is voor windows 7, of bethsoft met een nieuwe patch komt is nog maar de vraag.

zie link voor meer info over dit probleem
http://www.sevenforums.co...indows-7-w-quad-core.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gman
Nee ik heb een Core 2 Duo E8200
Dit is die .ini mod die ik gevonden heb:
http://www.pdsys.org/blog...es-sound-keeps-going.aspx

Misschien heb je er wat aan.

Inmiddels heb ik mijn probleem blijkbaar opgelost want ik zit nu al een uur min of meer probleemloos te gamen.
Ik heb de drivers gedeinstalleerd, rebooted, opnieuw geinstalleerd, rebooted.
Verder heb ik de monitor op poort 1 aangesloten.

Enige probleem wat ik nog heb is dat het spel 2 v.d. 3 keer crashed als ik eruit ga, maar dat is niet zo'n probleem.

Oh ja nog 1 ding, ik las over problemen met FFDSHOW, daarin heb ik een exclude gemaakt voor fallout3.exe

[Voor 8% gewijzigd door Gman op 31-05-2010 22:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• in2duhCore
hmm, dan heb je meer geluk gehad dan mij. Ik heb de ini file ook aangepast maar dit heeft bij mij geen resultaat. Ik kom het eerste laadscherm niet eens door (new game, continue game) , ik crash dan onmiddelijk. Errug irritant, en ik mag toch hopen dat ze dit probleem in New Vegas hebben opgelost.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Camacha
in2duhCore schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 00:39:
hmm, dan heb je meer geluk gehad dan mij. Ik heb de ini file ook aangepast maar dit heeft bij mij geen resultaat. Ik kom het eerste laadscherm niet eens door (new game, continue game) , ik crash dan onmiddelijk. Errug irritant, en ik mag toch hopen dat ze dit probleem in New Vegas hebben opgelost.
Heb je alle andere dingen óók geprobeerd, want alleen zo'n .ini aanpassen is wat karig natuurlijk.

Persuader of bytes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• in2duhCore
Camacha schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 02:11:
[...]

Heb je alle andere dingen óók geprobeerd, want alleen zo'n .ini aanpassen is wat karig natuurlijk.
Ik heb alle oplossingen die er te vinden zijn al geprobeerd natuurlijk, ik ben al een tijdje bezig met dit probleem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gman
Hmm dat je new game niet eens doorkomt is wel ernstig.
Soms raakt een savegame corrupt heb ik het idee.

Misschien eens opnieuw installeren?

Oh ik heb ook DX9 update gedraaid n.a.v. een tip in dit topic, heb ik ook nog niet genoemd.

[Voor 12% gewijzigd door Gman op 01-06-2010 15:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!
En doen andere (zware) spellen het wel goed?

[Voor 14% gewijzigd door anandus op 01-06-2010 15:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• in2duhCore
Gman schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 14:59:
Hmm dat je new game niet eens doorkomt is wel ernstig.
Soms raakt een savegame corrupt heb ik het idee.

Misschien eens opnieuw installeren?

Oh ik heb ook DX9 update gedraaid n.a.v. een tip in dit topic, heb ik ook nog niet genoemd.
Ja ik heb de steam versie van fallout 3 en deze heb ik ook een paar keer opnieuw geinstalleerd.
het probleem doe zich bij mij voor nadat ik een quadcore heb gekocht en met win7 64 bit werk. Hiervoor had ik een core2duo (e8400) met win 7 64 bit.
Ik weet voor 99% zeker dat het ligt aan de quadcore (i7920), hyperthreading uitschakelen werkt ook niet. Ik heb alle mogelijk oplossingen geprobeerd maar geen succes.
Ook toewijzen van 2 cores aan fallout 3 in taakbeheer heeft geen resultaat.
Voor de rest kan ik alle spellen goed draaien (battlefield bc2, dragon age, mass effect 2.....)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xerion404
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 29-07-2018
Mijn Fallout 3 draait nagenoeg stabiel, alleen af en toe hangt ie bij het laden van een save en bij het afsluiten van het spel, ik draai het op een i7 920 op Win7 x64.

Wat ik gedaan heb:

Ik heb alle threading opties (alles waar het woord thread in voorkomt) in fallout.ini (trouwens ook in falloutprefs.ini, geen idee of dat iets uitmaakt) op 1 gezet, behalve iNumHWThreads op 2. Hierna waren vrijwel alle crashes verdwenen.

Verder had ik ook nog problemen met het geluid van de ingame radio. Om deze reden heb ik MadFilter geïnstalleerd en de fraunhofer mp3 codec van windows uitgeschakeld. Dit werkt nu ook goed.

Een ander probleem kreeg ik met de 257.15 drivers van nvidia. Het spel crashte meteen bij startup wanneer ik SLI aan had staan. Ook crashte Metro2033 met deze driver. Toen ik echter de fout bij fallout 3 ging opzoeken kwam ik op de tip om DEP uit te schakelen voor Fallout 3. Omdat DEP echter niet in windows kan worden uitgeschakeld op 64 bit, heb ik in het bios de XD bit uitgeschakeld. Hierna werkten beide spellen weer naar behoren. Ik weet echter niet waarom het spel en/of de drivers geheugen willen benaderen waar ze niet aan horen te komen, maar goed...

Ik speel trouwens met behoorlijk wat mods, en heb een merged patch van alles gemaakt. Mijn loadorder is als volgt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
Fallout3.esm
Anchorage.esm
ThePitt.esm
BrokenSteel.esm
PointLookout.esm
Zeta.esm
CALIBR.esm
Project Beauty.esm
FOOK2 - Main.ESM
FOOK2 - [DIK] DLC Improvement Kit.ESM
Mart's Mutant Mod.esm
Enhanced Weather - Rain and Snow.esm
Owned!.esp
Existence2.0.esp
CONELRAD 640-1240.esp
Project Beauty- Broken Steel.esp
Project Beauty- Point Lookout.esp
FOOK2 - Main.esp
FOOK2 - [DIK] DLC Improvement Kit.esp
FOOK2 - Project Beauty.esp
FOOK - DIK - Project Beauty.esp
WeaponModKits.esp
WeaponModKits - OperationAnchorage.esp
WeaponModKits - ThePitt.esp
WeaponModKits - BrokenSteel.esp
WeaponModKits - PointLookout.esp
WeaponModKits - Zeta.esp
WMKAA12Shotgun.esp
WeaponModKits - FOOK.esp
Mart's Mutant Mod.esp
Mart's Mutant Mod - Increased Spawns.esp
Mart's Mutant Mod - Hunting & Looting.esp
Mart's Mutant Mod - Natural Selection.esp
Mart's Mutant Mod - DLC Anchorage.esp
Mart's Mutant Mod - DLC The Pitt.esp
Mart's Mutant Mod - DLC Broken Steel.esp
Mart's Mutant Mod - DLC Point Lookout.esp
Mart's Mutant Mod - DLC Zeta.esp
Mart's Mutant Mod - Project Beauty.esp
Mart's Mutant Mod - FOOK2.esp
Mart's Mutant Mod - FOOK2 - DIK.esp
Enhanced Weather - Rain and Snow in Fallout.esp
Enhanced Weather - Sneak Bonus during Storms.esp
Enhanced Weather - Weather Sounds in Interiors.esp
Xerion's Merged Patch.esp

Total active plugins: 45
Total plugins: 46

Buiten deze mods gebruik ik ook nog NMC's Texture Pack en een fix voor de sky meshes die zorgt dat de lucht beter klopt als ik het spel stereoscopisch speel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• in2duhCore
[b][message=34104565,noline]Xerion404 schreef op dinsdag 01 juni 2010
Bedankt voor de tips, ik ga eens verder proberen. Kan je wel vertellen dat het invoeren van de alle threads op 1 (in de .ini, behalve de iNumHWThreads op 2) voor mij nog niet heeft geholpen... ik ga ook eens kijken naar de rest
Ik vrees echter dat dat ook niets uit zal maken, bij mij crasht het spel al bij het eerste laadscherm en niet tijdens het spelen, zover kom ik niet eens

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xerion404
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 29-07-2018
Je hebt op Thread gezocht en niet op Threads? Er zijn namelijk een paar settings met het enkelvoud ;)

Het blijft in ieder geval vreemd dat het bij mij nu wel werkt met een quadcore. Dan lijkt er toch nog een ander probleem te zijn.

• Gman
Thanks Xerion404
Na die .ini aanpassingen is het spel bij mij nog niet vastgelopen!
Alleen met quit to windows kaait ie vast.

[update]
2e monitor er weer aan en het was gelijk drama...die combinatie werkt dus echt niet bij mij.

[Voor 29% gewijzigd door Gman op 12-06-2010 20:47]

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Zo, ik heb m'n pc geupgrade en de GOTY gekocht op Steam in de weekend deal (24,95). Ik ben er klaar voor (poging 2) :+

• Canaria
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb de GOTY ook via Steam gekocht, leuke aanbieding :)
Had Fallout 3 al op de Xbox gespeeld, nooit echt ver gekomen maar ik heb er toen ook weinig aandacht aan besteed, misschien iets te snel weer verkocht.
Het draait (na de ini-mod) lekker soepel op m'n MacBook Pro met GeForce 330m onder Windows 7 x64, op een extern scherm met 1920x1080.
Alleen aan spelen met een muis en toetsenbord moet ik nog steeds wennen, misschien haal ik nog wel een usb receiver zodat ik het met een Xbox-controller kan spelen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Ik had al een minder legale versie gespeelt, maar halverwege ofzo was m'n disk een keer gecrashed dusja :P

Overigens is zo'n USB receiver erg fijn ja :) die heb ik ook en gebruik ik vooral voor racers en flightsims. Shooters horen imo toch met tobo/muis :P

• D4NG3R

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Tjah.. iedereen heeft een mening, maar onderanderen is allang bekend dat een controller absoluut niet onder doet tegen een muis/tobo haha. (Vind ze allebij wel goed, ook met shooters)

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Oh da's persoonlijk idd, maar net wat je gewend bent ;)

Ik heb tot een paar jaar geleden nooit consoles gehad, dus meestal vind ik controllers maar ondingen :P

edit: ik ben het weer lekker aan het spelen :Y inmiddels na ~10 uurtjes aangeland bij vault 112 :P

[Voor 23% gewijzigd door JapyDooge op 20-06-2010 18:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fckn
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 04-10-2014
Zojuist de Nationale Archieven leeg geroofd, belt het vrouwtje (morgen gaan we een vakantie boeken, die kan niet wachten hehe) telefoon gesprek voorbij, pakte nog even wat coke uit de koelkast kwam terug en zag ik dit....

Maar nog even wat serieus.
Ik had de bloody mess perk, leuk maar totaal niet realistisch na een tijdje zelfs ronduit irritant. Ik heb wel de realistic death physics mod erop gezet om te compenseren maar ook al vallen ze nu een stuk realistischer dood (naja zakken inelkaar dan) maar nog altijd exploderen ze uit elkaar. Het blijft raar als je sniped en de armen en benen vliegen er ook vanaf. Mijn vraag: Is het mogelijk al dan niet met een cheat bloody mess uit te schakelen zonder de gore totaal uit te zetten? het liefst zou ik deze perk willen inleveren voor een andere....

thanks

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Bloody mess leek mij ook wel leuk, maar niet erg nuttig :P toch is het bij ieder lvl weer lastig je keuzes te maken. Inmiddels heb ik een repair van 90, waardoor ik nu meer en meer ga focussen op big guns en lockpicking (ben lvl 8 atm).

Ik sta op het punt Vault 87 binnen te gaan via Murder Pass, nog iemand tips? :P

Edit: even opgezocht voor je:
code:
1
player.removeperk 00094eba

:)

[Voor 10% gewijzigd door JapyDooge op 21-06-2010 09:53]

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

JapyDooge schreef op maandag 21 juni 2010 @ 09:51:
Bloody mess leek mij ook wel leuk, maar niet erg nuttig :P
5% meer damage met elk wapen, dus je hebt er wel iets aan behalve rondvliegende ledematen :)

• tazzman
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 06-12 12:07

tazzman

a real boardmonkey

Ik heb Fallout 3 een tijd terug gekocht uit de budget bin - de GOTY editie was niet in stock.

Alles goed en wel maar ik ben nu dus tegen de level cap aangelopen (level 20). Een week geleden zag ik de Broken Steel add-on in de budget bin liggen maar helaas.. de DVD was per ongeluk met een andere Fallout 3 meegegeven en dit was de laatste die ze nog hadden.

Ik ben nog lang niet klaar met Fallout 3 - ik ben na aankomst in Megaton niet verder gegaan met de main story line maar heb eerst de rest van de wasteland verkend en dankzij de vele side-quests etc tot level 20 gekomen, met een bak unieke & custom wapens en enige unieke items die zeker in DC zeer goed van pas zullen komen.

Ik heb gekeken hoe dat zit om via Windows Live de Broken Steel DLC te kopen maar ik werd er niet gelukkig van. Is Broken Steel via Steam te krijgen? Daar heb ik wat meer vertrouwen in.

Maar het liefst wil ik Broken Steel gewoon op DVD hebben omdat ze hier in NZ nogal erg kneuterige data limieten hebben (dacht je dat je het in Belgie slecht had? Moet je hier eens komen..)...

Nu ligt de GOTY editie wel weer in de winkel en ik kan wel aan de doos zien dat het meerdere discs zijn.
In de GOTY editie, is de DLC op een andere disc te vinden dan het spel zelf? Ik heb namelijk geen zin om mijn Fallout 3 te moeten uninstallen - het loopt nu lekker soepel en redelijk stabiel. Het liefst wil ik gewoon die 2e DVD erin stoppen en de Broken Steel DLC naast/bij/over mijn bestaande Fallout 3 te installeren.

Ik heb op dit moment geen interesse in de andere DLC - het gaat mij bij Broken Steel voornamelijk om de level 30 verhoging, de extra perks en de mogelijkheid om na de hoofd quest verder te kunnen spelen.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 22:56
Bol heeft de GOTY voor E19,99 liggen maar dat is wel voor de Xbox.

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

ijskonijn schreef op maandag 21 juni 2010 @ 11:24:
[...]

5% meer damage met elk wapen, dus je hebt er wel iets aan behalve rondvliegende ledematen :)
True true, maar 5% vond ik niet echt veel :P

• Camacha
tazzman schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 12:09:
Nu ligt de GOTY editie wel weer in de winkel en ik kan wel aan de doos zien dat het meerdere discs zijn.
In de GOTY editie, is de DLC op een andere disc te vinden dan het spel zelf? Ik heb namelijk geen zin om mijn Fallout 3 te moeten uninstallen - het loopt nu lekker soepel en redelijk stabiel. Het liefst wil ik gewoon die 2e DVD erin stoppen en de Broken Steel DLC naast/bij/over mijn bestaande Fallout 3 te installeren.

Ik heb op dit moment geen interesse in de andere DLC - het gaat mij bij Broken Steel voornamelijk om de level 30 verhoging, de extra perks en de mogelijkheid om na de hoofd quest verder te kunnen spelen.
Bij de GOTY die ik heb is het originele spel één disc en zijn de DLC's een tweede. Let er bij het installeren van de DLC op dat er iets vreemds met die disc aan de hand is: als je hem in je computer doet kan het erg lang duren voordat je een installatiemenu te zien krijgt (kan 10-15 minuten zijn bij sommigen), waardoor je denkt dat er niets gebeurt. Gewoon even wachten en daarna werkt alles prima :)

Ik heb nu Operation Anchorage en Point Lookout gedaan en die eerste vond ik vrij vervelend (al is de loot de moeite wel waard) en de tweede vrij goed. De rest is wel geïnstalleerd maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen, ondanks dat ik al lang level 30 ben :p

Persuader of bytes.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Camacha schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 02:12:
[...]

Bij de GOTY die ik heb is het originele spel één disc en zijn de DLC's een tweede.
Dat is precies wat ik wilde weten! Ik kan hopelijk dus gewoon de GOTY op de kop tikken en de DLC's apart installeren, zonder mijn bestaande Fallout installatie te hoeven te veranderen.

Edit: Probleem opgelost. Ik had geen zin om te wachten om de GOTY te kopen dus heb ik via de Windows Live Steam-clone maar Broken Steel gekocht.

[Voor 16% gewijzigd door tazzman op 24-06-2010 07:16]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Camacha
Teh hell? Ik heb sinds vandaag opeens dat Fallout na korte tijd opeens een 100% load op één of beide cores krijgt. De videokaart, die eerst continu tegen de 100% zat, doet dan opeens rustig aan. Alsof er een ander proces tussendoor komt. Je kan dan nog even spelen, wel wat minder soepel dan eerst, maar het spel loopt daarna gegarandeerd vast. Temperaturen zijn niet te hoog. Ik heb geprobeerd de patch te installeren, maar dan start Fallout gewoon op en gebeurt er hetzelfde, zonder dat ik het idee heb dat de patch geïnstalleerd wordt.

Het is wel echt Fallout dat vastloopt, want als je Fallout killt (als dat lukt) dan is alles weer in orde. Ik heb dit nog nooit gezien maar het is wel echt irritant, want spelen is zo onmogelijk :/ Alles al op stock gezet, maar het helpt niet.

Edit: aw, serieus, dit is niet leuk :/ Ook bizar dat je meestal één core hebt die exact het tegenovergestelde van de andere doet qua load, waardoor je effectief dus op 50% load uitkomt.

[Voor 13% gewijzigd door Camacha op 07-07-2010 11:58]

Persuader of bytes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ok.. main quest uitgespeeld.. Broken Steel uitgespeeld.. hmmm is het de moeite waard om The Pitt en Operation Anchorage te kopen? Van Mothership Zeta heb ik niet zulke goede reviews gezien.

Alhoewel Broken Steel het mogelijk maakt om verder te spelen is het ineens wel een beetje... tja, doelloos allemaal. :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lfs
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 24-11-2017
Ja er zijn verder niet zo heel veel sidequests in Fallout 3 volgens mij maar daar zou je nog een paar uurtjes aan kunnen besteden.
En een keer het Museum of history en Robco lopen is ook echt de moeite waard

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik heb helaas alle side quests wel zo'n beetje gedaan. Beide musea helemaal doorgespit. Hmmm. Na 115 uur is de party wel ten einde, kan mij niet heugen zo lang plezier gehad te hebben van een game. :)

• Techno Overlord
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 23:45

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

115uur vind ik nou niet echt veel. Ok, misschien voor een singleplayer game wel. Maar ik heb bijvoorbeeld veel meer uur in CoD, Battlefield en C&C zitten.

Mijn specs - iRacing Stats - Overwatch Stats - Game collectie

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Techno Overlord schreef op maandag 19 juli 2010 @ 14:31:
115uur vind ik nou niet echt veel. Ok, misschien voor een singleplayer game wel. Maar ik heb bijvoorbeeld veel meer uur in CoD, Battlefield en C&C zitten.
Voor een singleplayer game vind ik het behoorlijk wat. De spellen wat jij noemt zijn multiplayer en die hebben inderdaad een veel langere "houdbaarheid".

Fallout 3 is een van de beste games die ik ooit gespeeld heb. Ik ben nu aan een 2e game bezig waarbij ik een Evil character heb, in tegenstelling tot een Good character in de eerste game. Ik moet zeggen dat Evil toch wel wat amusanter speelt eigenlijk >:) Ik kan niet wachten op Fallout: New Vegas!

[Voor 12% gewijzigd door ijskonijn op 19-07-2010 15:02]

• citruspers
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 07-12 13:49
Interesting. Ik ben op mijn tweede of derde pass (met alle upgrades), en ik ben (again) een shepherd/savior of mankind. Wat maakt het zo leuk om een evil character te zijn? Misschien probeer ik het wel in new vegas.

I'm a photographer, not a terrorist

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

citruspers schreef op maandag 19 juli 2010 @ 15:06:
Wat maakt het zo leuk om een evil character te zijn? Misschien probeer ik het wel in new vegas.
Is misschien persoonlijk, maar je kunt gewoon alles flikken en je hoeft niet steeds op je karma te letten.
Het allermooiste vond ik:
spoiler:
Megaton eerst helemaal leegroven, daarna naar Tenpenny Tower gaan om de Nuke te activeren: Enjoy the show!

• citruspers
Ja, de Megaton Evil storyline was inderdaad indrukwekkend ware het niet dat.....
spoiler:
...ik daar achteraf spijt van had omdat ik toch good werd en Dad me aan het einde er zwaar op afrekende...
In de tweede run snel die kerel gerapporteerd en neergeschoten voordat hij Simms kon slopen. Nog een leuk Silenced 10mm Pistol aan overgehouden ook.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ach what the hell... ik heb nu ook maar The Pitt, Point Lookout en Operation Anchorage aangeschaft... daar kan ik weer even mee vooruit! 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

tazzman schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 12:09:
Ik heb gekeken hoe dat zit om via Windows Live de Broken Steel DLC te kopen maar ik werd er niet gelukkig van. Is Broken Steel via Steam te krijgen? Daar heb ik wat meer vertrouwen in.
Inmiddels is alle DLC ook los te koop via Steam (naast de Deluxe/GOTY versie van Fallout 3). Je heb echter wel de vanilla Fallout 3 versie op Steam nodig om de DLC te kunnen gebruiken.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• ES335
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 20-11 07:32
Sinds gisteren begonnen met Fallout 3, ik had niet verwacht dat dit spel zo eng kon zijn. Ik vond de zombies in Oblivion al niks, maar als ik door de metro tunnels aan het sneaken ben met een half kapotte hunting rifle met vier kogels en ik plotseling zombie gekreun hoor en boven in mijn scherm staat in grote rode letters : DANGER terwijl ik geen enemy zie... maar dat maakt het schieten van headshots des te leuker. :)

• citruspers
Hehe, de Ghouls zijn inderdaad enigzins creepy, vooral in tunnels enzo. Ik weet niet wat voor karakter je hebt, maar ik vind sneak echt gigantisch handig in tunnels. Gewoon lekker sneaken, en een vieze headshot op ze maken met een mooie critical bonus omdat je "hidden" bent.

Moet je eens in het donker met headset gaan spelen, dan hoor je ze aankomen....

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Ik vond die Feral Ghoul Reavers maar verdomd lastig dood te krijgen, zelfs als je lvl30 bent en goede wapens hebt. Het sfeertje in de tunnels was wel altijd lekker grimmig :)
spoiler:
Als je een ghoul mask op hebt, valt geen enkele ghoul je lastig

• Willybubba
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 07-12 10:57

Willybubba

Nut up or shut up.

Over New Vegas gesproken... Zijn er al andere webwinkels naast GameMania die de CE aanbieden? Ik heb de CE van Fallout3 dus ik moet 'm ook hebben van New Vegas :P

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Willybubba schreef op maandag 26 juli 2010 @ 22:21:
Over New Vegas gesproken... Zijn er al andere webwinkels naast GameMania die de CE aanbieden? Ik heb de CE van Fallout3 dus ik moet 'm ook hebben van New Vegas :P
Misschien hier vragen? :P
[Multi] Fallout: New Vegas
Niet dat ik weet of daar iemand een ntwoord heeft, maar ik denk: Ik wijs je even op het New Vegas-topic :)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

SayWhatAgain! schreef op maandag 26 juli 2010 @ 20:53:
Ik vond die Feral Ghoul Reavers maar verdomd lastig dood te krijgen, zelfs als je lvl30 bent en goede wapens hebt. Het sfeertje in de tunnels was wel altijd lekker grimmig :)
Dat stukje kleding is inderdaad verdomd handig ;-)

• Tadream
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23-11 20:25
Heb nog niet zo lang een PS3 en uiteraard moest daar ook Fallout 3 voor komen.
Na veel lezen en meldingen dat deze soms vastloopt toch voor de goty versie gegaan. Gaat tot nu toe prima, geen vertragingen of vastlopers (las dat je niet teveel save games moest hebben, dus hou het op een 2tal waar ik op terug kan vallen).
Erg verslavend spel moet ik zeggen en ben pas paar dagen bezig. Tijd terug al Oblivion gespeeld en de Fallout sfeer bevalt me erg goed (soms behoorlijk creepy).
Na het spelen van Uncharted 2, Killzone 2 en MGS4 hoop ik ze de animaties iets aanpakken (voor Vegas) want dat voelt wat verouderd aan (was al in Oblivion). De animaties van het vast gedeelte is overigens wel super.
Heb nog een behoorlijke backcatalogue die ik kan checken. Welke spellen lijken nog meer op Fallout3, Uncharted 2 en MGS4 waar je niet alleen maar aan het schieten bent.

• citruspers
Mass Effect misschien?

Feral Ghoul Reavers zijn echt extreem lastig dood te krijgen, zelfs met de DLC wapens kostte het me ontzettend veel schoten. Rotvijanden.

Trouwens, heeft er iemand hier The book of Eli al gezien? Ik vond het een goede film die heel erg veel gemeen heeft met Fallout, qua sfeer. Aanrader!

[Voor 32% gewijzigd door citruspers op 27-07-2010 15:58]

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

citruspers schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 12:13:
Trouwens, heeft er iemand hier The book of Eli al gezien? Ik vond het een goede film die heel erg veel gemeen heeft met Fallout, qua sfeer. Aanrader!
Toevallig eergisteren gezien en ik moest meteen aan Fallout denken. Net of je een quast zit te kijken :)
Goede film idd.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Feral Ghoul Reavers zijn echt extreem lastig dood te krijgen, zelfs met de DLC wapens kostte het me ontzettend veel schoten. Rotvijanden.
Als je de Tenpenny Tower side quest gedaan hebt - op een bepaalde manier, met een bepaalde uitkomst - dan kan je ineens veel minder last hebben van Ghouls! ;)

• kaluro2
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 26-05 19:28

kaluro2

Kaluro.650

Propaganda van het christendom, the Book of Eli.
De film was goed maar die Christense propaganda is echt om te kotsen.

No offense to christians here ;)..

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

• Motrax
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Kerel... als het christendom je zo dwars zit dat je zelfs de film the Book of Eli bestempelt als christelijke propaganda...?

Dan heb je echt een heel zwaar leven _O- Maar goed, you made my day :D

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• kaluro2
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 26-05 19:28

kaluro2

Kaluro.650

Motrax schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 11:20:
Kerel... als het christendom je zo dwars zit dat je zelfs de film the Book of Eli bestempelt als christelijke propaganda...?

Dan heb je echt een heel zwaar leven _O- Maar goed, you made my day :D
Zelfs?! heb je die propaganda film überhaupt zelf gezien?
http://lmgtfy.com/?q=the+book+of+eli+propaganda

[Voor 6% gewijzigd door kaluro2 op 28-07-2010 13:47]

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

• citruspers
Tsja, de film was wel erg christelijk, maar ik vond het wel mooi eigenlijk hoe mensen hoop kunnen putten uit alleen een boek (ben zelf atheist). Als je er een beetje open voor staat is er echt niets aan de hand :)

Maargoed, terug naar fallout:

Ik heb nu de hele boel uitgespeeld, inclusief broken steel, en ik moet zeggen dat het normale einde me meer "closure" gaf dan het einde van de DLC. Voordeel is wel dat je lekker verder kunt spelen maar het ontbreekt me aan motivatie (level 30).

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik heb nu de hele boel uitgespeeld, inclusief broken steel, en ik moet zeggen dat het normale einde me meer "closure" gaf dan het einde van de DLC. Voordeel is wel dat je lekker verder kunt spelen maar het ontbreekt me aan motivatie (level 30).
Ja dat gevoel herken ik wel.. ik heb nu Op. Anchorage, Point Lookout, The PItt en Broken Steel uitgespeeld (maar niet in die volgorde, eerst BS, dan OA, dan PL en uiteindelijk TP). Dan blijft alleen Mothership Zeta over maar dat trekt mij totaal niet.

De DLC zijn zo slecht nog niet - ik denk dat het meer komt omdat Fallout 3 zelf gewoon heel erg goed is en dat het dan lastig om afscheid daarvan te nemen.

Maar met Fallout 3 ben ik klaar.. na 140 uur spel plezier is de koek op en fuif afgelopen. En het was zeker meer dan de moeite waard moet ik zeggen. _/-\o_

• Camacha
tazzman schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 07:43:
De DLC zijn zo slecht nog niet - ik denk dat het meer komt omdat Fallout 3 zelf gewoon heel erg goed is en dat het dan lastig om afscheid daarvan te nemen.
Ik vond Operation Anchorage vrij slecht en Point Lookout vrij goed, maar over het algemeen halen de DLC's het niet bij het originele deel omdat je toch die enorme uitgestrektheid mist. Maargoed, ik begin Fallout 3 een klein beetje zat te worden (veel van hetzelfde, na honderden uren spelen) en als Fallout 4 wordt wat het belooft te worden (een opgeketste versie van Fallout 3) dan wordt het wachten op TES 5.

Persuader of bytes.

• citruspers
Hm, ik vond juist anchorage leuk, het bracht fallout iets meer naar de first person shooters, wat ook wel leuk is voor de verandering. Alleen jammer dat je niemand kon looten en dat het een simulatie is (wat overigens geen spoiler is, het wordt je aan het begin van de quest verteld). ;)

De loot die je aan de quest overhoud is het trouwens wel helemaal waard als je een karakter hebt wat erg veel sneakt of lange afstandswerk doet....

• Camacha
citruspers schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 11:50:
Hm, ik vond juist anchorage leuk, het bracht fallout iets meer naar de first person shooters, wat ook wel leuk is voor de verandering. Alleen jammer dat je niemand kon looten en dat het een simulatie is (wat overigens geen spoiler is, het wordt je aan het begin van de quest verteld). ;)
Precies, en als shooter vind ik Fallout nou niet bijzonder geslaagd. Het werkt, maar het is vele malen veel beter gedaan door andere spellen. Daarom moet het geen shooter willen zijn, waarbij je ook nog eens niet kunt looten.

Iets dat aan het begin van een quest gemeld wordt kan trouwens natuurlijk ook gewoon een spoiler zijn :) Het gaat erom de ervaring te behouden voor die mensen die het nog niet gespeeld hebben. Denk niet dat dit grote invloed heeft, maar een klein spoilertje is het wel. Persoonlijk had ik bijvoorbeeld ook niet hoeven weten hoe Mothership Zeta begint, ik was daar liever zomaar in gelopen.
De loot die je aan de quest overhoud is het trouwens wel helemaal waard als je een karakter hebt wat erg veel sneakt of lange afstandswerk doet....
spoiler:
Ook als je close combat of tankwerk doet trouwens, dat armor kan verschrikkelijk veel hebben en slijt nauwelijks (hoewel dat een bug blijkt te zijn). Maar dat is dan ook de enige reden dat ik het ooit nog eens zou spelen.

Persuader of bytes.

• Svardskampe
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 13-05 19:36
Ik heb even tijd teveel en zit het internet wat af te struinen, vandaar mijn alleenstaande post:

Ik heb Fallout 3 voor de PC, en alhoewel ik het een leuk spel vind, ik kan niet zo goed tegen die gezichten van Bethesdagames. Als ze je aankijken in dialoog dan toch. Zo creepy.
Ook wil ik al tijden deze mod eens uitproberen: http://www.fallout3nexus.com/downloads/file.php?id=7070 ,
maar ik kan mij er gewoon niet toe brengen nog eens hyperthreading uit te schakelen omdat de devvers zo dwars waren geen stabiel product uit te brengen. (Met hyperthreading aan crasht het spel om de 10 seconden).
Hopelijk steken de devvers iets meer moeite in de stabiliteit van Fallout 4.

• Camacha
Het is een prima stabiel product, alleen moet je dus je hyperthreading uitzetten :) Net zoals Oblivion niet geoptimaliseerd is voor meerdere cores, is Fallout dat niet voor hyperthreading..

Je suggereert trouwens dat dat alleen gebeurt met die mod die je wil uitproberen, of speel je het dus vanwege die hyperthreadingkwestie helemaal niet? Ik denk maar zo: die ontwikkelaars hebben een succesvol spel afgeleverd, jij hebt het gekocht en wil het spelen. Zij worden er echt geen cent slechter van als jij het niet speelt, terwijl je wel jezelf er maar mee hebt.

Persuader of bytes.

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Ik kan iets nou niet echt een 'prima stabiel product' noemen als het niet om kan gaan met normale zaken als HT.
Wij zijn Tweakers, maar duizenden spelers zijn dat niet. Dat kun je toch niet maken als ontwikkelaar zonder het te patchen?

Daarnaast heeft FO3 wel op meer punten bewezen dat het instabiel is imo...

• Svardskampe
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 13-05 19:36
FO3 werkt in het algemeeen niet op HT, maar dat is dus de reden dat ik geen zin heb om die mod dus te spelen, moet ik weer mijn pc opstarten, BIOS in, en dan spelen, om dat opnieuw te herrhalen achteraf. (Anders had ik evengoed de i5 750 kunnen nemen...)
En inderdaad zoals Japy zegt, wij zijn tweakers, ik weet hoe ik het kan uitschakelen en zelfs wat HT is, maar 85% schat ik, weten dat niet.

(En zo, wordt PC gaming alsmaar minder en gaat er steeds meer naar de consoles :( Ik zou er geen probleem mee hebben moest ik zelf mijn configuraties kunnen kiezen, maar ik speelde vanochtend nog 1 level HAWX op mijn broertjes PS3, en zelfs scrollen door dat menu met vliegtuigen gaat langzaam)

• Camacha
Het is een probleem wat maar bij een klein deel van de mensen voorkomt en wat prima op te lossen valt. Het zou netter zijn als ze het even patchen, maar het zou ook zomaar kunnen dat dat lastig is.

Hooguit niet zo netjes, maar om de developers nou dwars te noemen... Ze hebben toch een product afgeleverd dat op veel fronten revolutionair/vooruitstreven was, het kan nou eenmaal niet altijd raak zijn,

Persuader of bytes.

• nFo
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 06-12 21:44
Op steam: Fallout 3: Goty € 24,99

http://lmgtfy.com/?q=turn+off+ht+i7

[Voor 37% gewijzigd door nFo op 14-08-2010 19:08]

• ES335
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 20-11 07:32
Ik heb Fallout 3 inmiddels weer verwijderd na een week spelen, de eerste uren waren leuk maar waar ik me echt aan erger is dat ik altijd out of ammo ben, ik 50 kogels in een enemy moet knallen voordat ie dood gaat, enemies mij van honderden meters spotten en het hele VATS systeem vind ik niet spannend. Sommige quests waren nogal onduidelijk, er was weinig variatie in de omgeving, NPC's waren niet interessant of grappig en het skill systeem vind ik onhandig.

Ik had verwacht dat ik dit juist heel leuk zou vinden omdat ik Oblivion drie keer heb uitgespeeld maar Fallout kon mij nooit blijven boeien. Jammer! Heb hetzelfde met Mass Effect 2 terwijl ik ME1 wel erg leuk vond... wat is er mis met mij ;(

• Sinester

Sinester

Game Guru

ES335 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 04:23:
Ik heb Fallout 3 inmiddels weer verwijderd na een week spelen, de eerste uren waren leuk maar waar ik me echt aan erger is dat ik altijd out of ammo ben, ik 50 kogels in een enemy moet knallen voordat ie dood gaat, enemies mij van honderden meters spotten en het hele VATS systeem vind ik niet spannend. Sommige quests waren nogal onduidelijk, er was weinig variatie in de omgeving, NPC's waren niet interessant of grappig en het skill systeem vind ik onhandig.

Ik had verwacht dat ik dit juist heel leuk zou vinden omdat ik Oblivion drie keer heb uitgespeeld maar Fallout kon mij nooit blijven boeien. Jammer! Heb hetzelfde met Mass Effect 2 terwijl ik ME1 wel erg leuk vond... wat is er mis met mij ;(
Ach ja ieder zijn ding.

Dat je constant geen bullets hebt, had ik (alleen) in het begin ook last van, maarja wat verwacht je anders van een post nucleaire wereld? Het is gewoon een van de uitdagingen om te overleven
Quest waren voor mij altijd duidelijk genoeg, er is immers een pijl die je gewoon kan volgen.
De omgeving is idd niet heel afwisselend, maar dat past juist bij een post nucleaire wereld imo. vond het zelf altijd heel leuk om zo'n soort wereld door te lopen en steeds nieuwe dingen te ontdekken

Ik adviseer hem nog een te spelen, maar dit keer wat langer vol te houden
en de juiste perks kiezen (bijvoorbeeld dat je meer ammo vind)

[Voor 3% gewijzigd door Sinester op 15-08-2010 12:06]

Hello there

• Tadream
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23-11 20:25
Ik had precies hetzelfde in het begin. Werd om de haverklap afgemaakt, had altijd of te weinig ammo of een plaffertjes pistool waarmee ik bijna niks kapot mee kon maken.
Weet niet of je de GOTY versie hebt maar dan kan ik je aanraden om Operation Anchorage te doen, vond dit zelf een welkome afwisseling en de buit die je daarna hebt. Nou ik kan je verzekeren dat je daar een heel eind mee komt. Alleen al de armor is geweldig.
Zit nu in Point Lookout en heb erg veel moeite met de swampfolk, deze zijn nog lastiger dan de ghouls.
Waarmee kun je het beste/snelste deze gasten uit de weg ruimen? Ze zijn niet zo gevoelig voor b.v. een alien desintegrator. :-)
ES335 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 04:23:
Okee, apart, maar kan gebeuren.
Tot waar/welk level ben je gekomen?

Voor een hoop dingen zijn mods die het een en ander aanpassen, maar ik vermoed dat je ook een beetje het spel in de vingers moet krijgen.

Out-of-ammo is een beetje vreemde klacht, gezien mensen juist vaak klagen dat er veel te veel ammo in het spel zit. Al zal het ook afhangen hoe je speelt.
50 kogels in een enemy is een beetje veel, zelfs op level 1 heb je meestal iemand na een aantal kogels neer. Headshots of ledematen eraf knallen werkt goed.
Oh, je gebruikte toch niet de bb-gun, hè? :P

Het VATS systeem hoef je niet te gebruiken overigens. Als je shooters gewend bent is het misschien handig om het niet te doen, gezien je wapens veel sneller degraden door VATS. Aan de andere kant ben je wel moeilijker te raken tijdens VATS.

Welke quests vond je onduidelijk en wat vond je er onduidelijk aan?

En de omgeving is inderdaad veel van hetzelfde. Je hebt de Wasteland en je hebt Washington als buitengebieden en dan heb je nog de tunnels, metrostelsel, de diverse steden, fabrieken, gebouwen, musea, etc. als binnengebieden.
Maarja, post-apocalyptische wereld, hè, is nu eenmaal droog en saai :P

En het skill-systeem onhandig.. Tja, het is hetzelfde als Oblivion, toch?

Ik denk toch dat je het nog een keer moet spelen. De eerste keer zijn mensen vaak een beetje 'verdwaald'.
Het moment dat je de tutorial gedaan hebt en naar buiten stapt is toch een moment dat je denkt "wat nu?".
Maar gaandeweg kom je mensen tegen, krijg je quests en items, etc. En op een gegeven moment heb je echt heel veel dingen te doen :)
Pagina: 1 ... 16 17 18 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee