[PC][MMORPG] EVE-Online deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 41.409 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 14:48:
hmm waar ik eigelijk vrij hard op hoop is een manier om makkelijker aan machariels te geraken :)

love that ship ^^
Lol, hoezo?? Heb je je eerste al verloren dan?? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08 14:02
De_Bastaard Bastaardicious <- staat al in het lijstje alleen corp/alliance toevoegen

Orca skills zijn aangepast, nu Mining Director 1 nodig ipv Miningforeman 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
angel00008 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 14:20:
heb een irc chan gemaakt op www.irc.tweakers.net

#eve-online

als dat bij de ts gekoppelt kan worden graag :)
die was er altijd wel, maar veelal leeg :P, ik zal em weer eens joinen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:11
angel00008 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 14:20:
heb een irc chan gemaakt op www.irc.tweakers.net

#eve-online

als dat bij de ts gekoppelt kan worden graag :)
Toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Maranno schreef op donderdag 06 november 2008 @ 11:16:
[...]

Probleem is je locktime gaat van 2.1 naar 3.3 seconden, 187 ipv 224 dps, een goede cepter komt weg in die tijd, en een scram is in de tijd met HIC's en Dicters voor een gatecamp/fleet fight niet meer nodig.

Ik gebruik deze alleen als cepter/af killer in fleets.
Bij een fleet fight met dictors is dat inderdaad het beste, betere lock time, dps, range en tracking. Maar ik ben solo tegen ceptors dus heb ik 1 seconde meer lock time, maar dat maakt niet veel uit voor mij. Ze vallen mij toch aan, en de timer die hun zegt dat ze misschien ervandoor moeten gaan begint pas zodra ik terug ga schieten. Dan wil ik scram om iets meer tijd te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Klassiek idee van verschillende doctrines :p ik pvp nooit alleen, en als ik solo ben is het meestal of in een Recon/HAC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-11-2024
Als je als PvP-er wordt aangevallen door 5 T2 medium scout drones, hoe kun je je ertegen verdedigen als je maximaal cruiser class vliegt (kan ook HAC zijn)?

[ Voor 21% gewijzigd door DingieM op 07-11-2008 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tudeLati
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-07 16:15
DingieM schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 11:02:
Als je als PvP-er wordt aangevallen door 5 T2 medium scout drones, hoe kun je je ertegen verdedigen als je maximaal cruiser class vliegt (kan ook HAC zijn)?
Drones opblazen gewoon?

als je solo in een friggie zit moet je veel geluk hebben of goed zijn om de drones op tijd te poppen voordat jij zelf pop gaat.

When in doubt, Ctrl-Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
drones aanvallen

wat ik met mn hac doe is arties II fitten en daarmee de drones uit de lucht knallen en mijn drones op hem gooien+tackle

daarna drones met web + arties aanvallen

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingieM
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-11-2024
tudeLati schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 11:20:
[...]

Drones opblazen gewoon?

als je solo in een friggie zit moet je veel geluk hebben of goed zijn om de drones op tijd te poppen voordat jij zelf pop gaat.
Ik weet dat als ik een missie run en een van mijn eigen drones wil repareren dat het locken van zo'n drone erg lang duurt...in een BS...dus voordat je de kans krijgt zo'n drone kapot te schieten heb je al (flink) wat damage moeten incasseren.
Misschien met F.O.F. missiles?

Mogen Smartbombs gebruikt worden in Low Sec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
DingieM schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 11:24:
[...]

Ik weet dat als ik een missie run en een van mijn eigen drones wil repareren dat het locken van zo'n drone erg lang duurt...in een BS...dus voordat je de kans krijgt zo'n drone kapot te schieten heb je al (flink) wat damage moeten incasseren.
Misschien met F.O.F. missiles?

Mogen Smartbombs gebruikt worden in Low Sec?
smartbombs mogen gebruikt worden in low sec, pas alleen op voor agro, deze kan je zo vrij gemakkelijk krijgen.
De meeste piraten gebruiken geen drones omdat de sentry gun als eerste de drones schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smartbombs mogen in principe overal gebruikt worden.. De gevolgen zijn gewoon afhankelijk van waar je ze gebruikt ;-)

Highsec: als je iemand raakt met je smartbomb -> concord
Lowsec: gateguns/stationguns
Nullsec: geen gevolgen

Als je in een battleship problemen hebt met 5 T2 drones dan heb je toch wel een probleem denk ik.. in zo'n situatie is het beter om je te richten op het schip van je tegenstander. Eens dat kapot is stoppen de drones toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moest de volgende dag naar school, anders had ik ook op deze mail gestaan :F.

<3 PL

wiztecia (sniggerdly)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:36

madpilot0

I ain't mad

Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 13:22:
[...]

Moest de volgende dag naar school, anders had ik ook op deze mail gestaan :F.

<3 PL

wiztecia (sniggerdly)
same here :]

We Are Pandemic ;)

0MadPiloT0 (Sniggerdly)

p.s. oh en hoi Yared ^^ nogsteeds boos? op mijn pvp avontuur? ;) :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asdrubaul
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-06 15:12
Hallo allemaal,

Na 2 weken lezen op dit topic (ben begonnen bij deel 13) ben ik eindelijk aan het einde gekomen en zal nu af en toe hier wat posten.

Zal me even voorstellen; ben een zeer casual EVE speler, vorig jaar augustus een 2 maanden gespeeld en nu sinds een maand weer actief. Atm zit ik in een eigen corp samen met 2 vrienden, samen doen we een paar missies door de week. Verder ben ik nu alle support skills voor mijn aankomende domi aan het skill lvlen. En misschien mijn 2milj drone SP nog wat meer omhoog krikken zodat ik lvl 4 missies kan gaan soloen.

Mijn ingame naam is: Lilieh Vecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

DingieM schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 11:02:
Ik ben onderweg naar AML II voor mijn Caracal. 106 missile dps garantie met precision missiles en oppompbaar tot 160 (kinetic + drones) dps. Raakgarantie voor 4,2 km/s doelwitten met 16m² signature (bv hobgoblin's). Unrigged tanking zit op 20+k eHP zodat frigs/inty's weinig terug kunnen doen. Mijn tackling merlins zullen tot 37 seconden onder vuur van een AML II Caracal kunnen overleven. Caracal's kunnen dus goed als anti-drone, anti-tackle,... werken. Het zal ongeveer 2 salvo's kosten om T2 Hammerhead's op te blazen.

Een vloot zal dan primaries (big weapons, big target signature), secundaries (cruise sized weapons) en tertiaries die niet geroepen worden (algemene luchtafweer dat gewoon het kleine grut moet vernietigen of op afstand houden). Achja, drakes blazen cruisers op, net zoals de caracals frigs opvreten.

[ Voor 3% gewijzigd door rapture op 07-11-2008 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tudeLati
Voor frigate poppen gebruik ik het liefste een beam zealot :) Leuke scheepjes zijn dat.

Met amarr Mf loaded gaat het meestal lock --> instapop

When in doubt, Ctrl-Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
beste anti frigs zijn de gene die kunnen webben en missiles kunnen gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Voor degene die niet op eve hebben ingelogd vandaag of niet naar nieuws kijken:

Voor het eerst in de geschiedenis van eve is er iets gebeurd in solitude regio (is echt geen ruk te doen daar).
Tijdens DT is een amarr fleet die hoort bij kador, een heir (dus niet complete amarr fleet), gallente federation gebied binnen gevallen. Tijdens fanfest hebben ze zon leuk scope reportje erover laten zien. Eind resultaat is dat gallente een capital fleet hebben gedropt op de amarr fleet, inclusief titan die hele handel heeft gedoomsdayed.

Low quality link:
http://www.flickr.com/photos/crazykinux/3012629881/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:15
En de high quality: http://video.golem.de/gam...quantum-rise-trailer.html

Tech 3 wordt dus lego... ik weet niet wat ik er van moet vinden. De belangrijkste verbeteringen aan eve de komende tijd worden dus the Sims Eve en Lego in space...

Wel een slimme zet, tech 2 was gewoon recyclen van oude models, en tech 3 bouw je zelf maar. Kan er ook nooit iemand meer zeuren om nieuwe schepen..

[ Voor 34% gewijzigd door CopyCatz op 09-11-2008 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Schepen die je compleet kan customizen en dat is ook weer reden voor sommige om te klagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
furby-killer schreef op zondag 09 november 2008 @ 09:12:
Schepen die je compleet kan customizen en dat is ook weer reden voor sommige om te klagen...
Ik klaag niet, ik weet nog niet wat ik ervan moet vinden. Het lijkt me op de een of andere manier niet echt passen binnen de lijn van het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Het lijkt anders wel erg veel op klagen. Balance zal lastig zijn, maar het is gewoon hardstikke gaaf om zelf schepen te kunnen customizen.

Echte high res link:
http://dl.eve-files.com/m...e/quantumrise_960x540.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:50
Toch wel weer 'n vet filmpje hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
yep wat ik alleen niet snap is is dit ook rl te zien in eve of zijn dit gewoon letterlijk filmpjes gemaakt door eve devs ?

alle scope reports zijn echt zo gaaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
angel00008 schreef op zondag 09 november 2008 @ 13:13:
yep wat ik alleen niet snap is is dit ook rl te zien in eve of zijn dit gewoon letterlijk filmpjes gemaakt door eve devs ?

alle scope reports zijn echt zo gaaf :)
dit zijn pre rendered filmpjes zoals ze dat noemen.
De beelden zien er iets strakker uit dan ingame plus een titan komt niet zo uit een cyno tevoorschijn, maar verschijn gewoon opeens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Heeft iemand toevallig nog ideetjes voor een caldari pilot m.b.t. wat ik kan gebruiken om interceptors of te knallen ? Ik kwam laatst even in gevecht met 2 rapiers, 1 Firetail en nog 'n schip (weet even niet meer welk precies), en die Firetail had ik eigenlijk toch wel graag willen slopen! Ik zat er over om een cormorant te maken (Zoals al eerder vermeld), maar heeft zo'n ding 'n beetje tank? Ik heb namelijk het idee dat die twee rapiers binnen no time gehakt van me maken). In dat gevecht waren overigens ook nog friendlies betrokken, maar het was een beetje rommelig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Firetail is een faction frig (minnie afaik), geen intercepter.

Caracal met assault launchers zal waarschijnlijk wel werken, al wordt het als hij een nano setup heeft lastig om hem kapot te krijgen voor hij ervandoor gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Mja mijn caracals hebben web en point erop, dus moet ie wel binnen range komen...
Hij zat iig op 17km van mijn Blackbird, en volgens mij gaat 'n point tot 20km ...

[ Voor 33% gewijzigd door De_Bastaard op 09-11-2008 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
CopyCatz schreef op zondag 09 november 2008 @ 01:35:
[...]

En de high quality: http://video.golem.de/gam...quantum-rise-trailer.html

Tech 3 wordt dus lego... ik weet niet wat ik er van moet vinden. De belangrijkste verbeteringen aan eve de komende tijd worden dus the Sims Eve en Lego in space...

Wel een slimme zet, tech 2 was gewoon recyclen van oude models, en tech 3 bouw je zelf maar. Kan er ook nooit iemand meer zeuren om nieuwe schepen..
wie heeft linky naar dat tech3 gebeuren?

[ Voor 87% gewijzigd door Dutch2007 op 09-11-2008 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
[Caracal, ]
Ballistic Control System II

Large Shield Extender II
Large Shield Extender II
Large Shield Extender II
Warp Disruptor II
Stasis Webifier II

Assault Missile Launcher II, Caldari Navy Bloodclaw Light Missile

Anti-EM Screen Reinforcer I
Anti-Thermal Screen Reinforcer I
Anti-Kinetic Screen Reinforcer I

Missiles gaan 7875m/s redelijk wat kills in gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Gebruik je daar een implant voor? Ik kom namelijk CPU tekort met die setup...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Zelf customizen van schepen lijkt me wel ernstig vet.
Misschien eindelijk de mogelijkheid om missiles te spammen met een armor tank zonder naar Amarr/Minmatar om te hoeven skillen :)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De_Bastaard schreef op zondag 09 november 2008 @ 16:16:
Gebruik je daar een implant voor? Ik kom namelijk CPU tekort met die setup...
De T2 web of scrambler vervangen door een goeie named spaart een hoop CPU uit zonder dat de setup minder effectief wordt. Zelf zet ik er een LSE minder op voor een tweede web, zeker nu de webs minder effectief gaan worden.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Ik heb een "gypsy" KMB50 implant in (+3% CPU) maar idd swap naar een best named web en je hebt genoeg CPU ervoor.

Dual web zou niet nodig moeten zijn, daar de top speed van alle cepters zwaar omlaag gaat na de patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Misschien een MWD? Die intys zijn toch lastig bij te benen als je ze niet snel genoeg binnen range kan krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CopyCatz schreef op zondag 09 november 2008 @ 11:37:
[...]

Ik klaag niet, ik weet nog niet wat ik ervan moet vinden. Het lijkt me op de een of andere manier niet echt passen binnen de lijn van het spel.
Volgens mij past dat juist perfect bij de EVE-stijl van een universum waar de speler centraal staat. Zelf gemaakt schepen zijn toch perfect voor zo'n soort universum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
MWD op een Caracal heeft geen nut behalve om uit bubbles te komen, en de CPU/Grid usage maakt het er niet beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Tegen inties heeft het geen nut, maar als er een thorax op je af komt mwd'en is het wel handig als je ook mwd hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Overigens gisteren weer 'n zieke battle gehad, 430 man in local :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Die setup is gemaakt om alleen t1/t2 frigs aan te vallen, als er een Thorax omdraaien en wegwarpen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Mja probleem is dat ik bijna alleen maar in fleet battles zit, waarbij er meer dan alleen T1/T2 frigs in de omtrek zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
een goede anti frig schip heeft caldari niet echt, ik geef de voorkeur aan een drake.

Assualt missiles zijn in mijn optiek vrij waardeloos, door beperkte range en snelheid.
Ze zijn moeilijker te fitten en de extra damage is zeer beperkt.

Voor de fitting, die moet je zelf zien uit te zoeken, gebruik EFT.
Als je hier ervaren in wordt dan wordt eve zoveel makkelijker voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Idd ieder zijn eigen keus,

Bastaard, iedereen in een fleet heeft een taak daarom heb je Support/HIC/Logistics/BS's etc light support gaat meestal achter tackle/dicters aan dus daar zou hij bij passen, ik gebruikte die caracal in roams werkte goed je moet alleen zelf je targets kiezen.

Ik vlieg ook een 200mm railgun Deimos, mensen zeggen elke keer dat dat belachelijk is, maar met een blaster versie kom je nooit in de buurt van je target en met een tracking computer raak je toch alles nog.

Maak het schip zoals jij denkt dat het goed is en verander naar gelang de ervaringen die je krijgt met je setup in roams/fleets.

Trouwens een T2 HAM Cerberus is goed voor support imo, 185km range door de Cerb's bonusses met t2 HAM javelin's

[ Voor 8% gewijzigd door Ashrah op 10-11-2008 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 18:40

yared

No Scope, Bitch!

EVE komt (weer) in een doosje.

Atari gaat de distributie regelen.
http://www.gamerush.nl/nieuws.asp?id=11476

Mss toch een collectors item... een roze Kitty Raven of een Veldnaught }:O

[ Voor 26% gewijzigd door yared op 10-11-2008 13:14 ]

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Er is geen kill-garantie nodig. In een fleet, moet zo'n caracal maar met zekerheid 100+ dps in een straal van 40 à 50km kunnen uitdelen aan eender welke speed nerfed doelwit.

MWD op een caracal? Wordt meestal beantwoord met "Als iets in de buurt van een caracal wilt komen, dan zal het in de buurt van een caracal komen.".

Eventjes de patchnotes doornemen.

7,5km scramblers worden wat nuttiger door MWD uit te schakelen (gedeeld door 6), dan smijt je een webber erop (nog eventjes halveren, in totaal gedeeld door 12) en het doelwit blijft dichtbij hangen. Van 4000m/s zal er slechts een goei 300m/s overblijven. Met een AB zou je gewoon op een goei 600m/s blijven rondcruisen.

Target signature en explosion radius wordt belangrijker. Als ik naar de hoofdbewapening van mijn drake kijkt, slechts 1050m/s en 100m. Dan zie ik al tacklers (bv condor met AB en overdrive) lachend rond een drake vliegen zodat er caracal erbij geroepen wordt om met 4200m/s explosion radius dps-garantie te leveren.

Om dat te kunnen balanceren, wordt de explosion radius van precision missiles verkleind en grrr bereik halveren. Maar de tacklers blijven te snel vliegen met een AB. Javelin rockets, HAM en torps krijgen 50% bereik erbij. Eventjes in EFT met mijn beperkte skills (conservatieve schatting) simuleren, van 77km naar 115km HAM en van 36km naar 55km torps. HAM sniping drakes als anti-BC/anti-BS, torp ravens die lekker ver schieten en de target painters worden belangrijker. High damage missiles (Fury/Rage) doen minder schade aan eigen scheepsklasse zodat je voornamelijk grotere schepen kan bombarderen en het bereik wordt met 10% ingekort. Mijn Hammerhead II's zouden te goed zijn, er wordt op een zodanige wijze generfd dat ze 42,5% minder schade aan frigs doen.

Bepaalde storyline missies met veel delen krijgt een timer van 1 maand. Klinkt als 10/10 missie met 10 miljoen aan bounties, 30 dagen farmen! New Frontiers 5/7 wordt generfd om de "drake only" reputatie aan te pakken, de missie waar zelfs battleships kapot geneut, EW, dps,... wordt. Rewards boven 100k valt onder de corp-belasting.

Mission running wordt dus meer groepswerk. Drakes kunnen passief tanken tot onmenselijke hoogten, hobgoblins ruimen de frigs op terwijl de heavy missiles de cruisers aanpakken. Cruise ravens pakken de BC en BS aan. Anders zijn de BC en BS allang op, eventjes een koffie zetten en een pizza opwarmen terwijl je drones het kleine grut aan het opruimen zijn? Dat een cruiser rat 50dps doet, is niet boeiend, maar 20 van die dingen doen samen wel 1000dps en je kan ze met ravens niet snel opruimen.

[ Voor 4% gewijzigd door rapture op 10-11-2008 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
man die mission tree leek me echt te erg voor woorden..

ik hoop dat de rewards wel gewoon gelijk blijven (en als je dus de hele mission tree uitspeelt je daar een bepaalde extra reward (implants oid) voor terugkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
even een linkje naar de patch notes: http://myeve.eve-online.com/updates/patchnotes.asp

EVE zal morgen de hele dag offline zijn(van 3 uur tot woensdag 3 uur), dus zet een lange skill aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asdrubaul
Zo , ik heb gister mijn Dominix fitting gekocht, bijna alles tech 2 in mid en low slots. High slots ben ik nog over aan het twijfelen. (Iemand advies?) Drone augmentor staat al vast natuurlijk. (kan geen tech 2 wapens nemen)

Nu is mijn vraag , ben ik in staat om lvl 4 missies (qaulity 13/Gallante) solo te doen? Heb flink wat drone skills en ben dus ook van plan om het meeste met mijn drones te killen.

Zijn er wat mensen die mij iets van tips kunnen geven en misschien voor bepaalde dingen kunnen waarschuwen?

Ben atm namelijk bang om mijn Domi te verliezen tijdens mijn eerste missie. (Insurance i know :-))

Heb iets van 59K eHP en 520def geloof ik.(meeste resists rond de 80%)

Alvast bedankt voor wat feedback :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
Asdrubaul schreef op maandag 10 november 2008 @ 14:24:
Zo , ik heb gister mijn Dominix fitting gekocht, bijna alles tech 2 in mid en low slots. High slots ben ik nog over aan het twijfelen. (Iemand advies?) Drone augmentor staat al vast natuurlijk. (kan geen tech 2 wapens nemen)

Nu is mijn vraag , ben ik in staat om lvl 4 missies (qaulity 13/Gallante) solo te doen? Heb flink wat drone skills en ben dus ook van plan om het meeste met mijn drones te killen.

Zijn er wat mensen die mij iets van tips kunnen geven en misschien voor bepaalde dingen kunnen waarschuwen?

Ben atm namelijk bang om mijn Domi te verliezen tijdens mijn eerste missie. (Insurance i know :-))

Heb iets van 59K eHP en 520def geloof ik.(meeste resists rond de 80%)

Alvast bedankt voor wat feedback :-)
gebruik een gun om agro te krijgen anders geen je drones er aan.
Ik zelf gebruikte een dual rep setup, met 2 rigs om meer armor te reppen.
Sommige missies zijn makkelijk, andere zeer zeker niet, vermijd de drone missies en de "extra vaganza" in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Hoe krijg je dat cap stable? Gebruik mijn Astarte in level 4's nog geen problemen gehad.

[ Voor 179% gewijzigd door Ashrah op 10-11-2008 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
Maranno schreef op maandag 10 november 2008 @ 15:00:
Hoe krijg je dat cap stable? Gebruik mijn Astarte in level 4's nog geen problemen gehad.
plates vervangen door cap power relay en 1 cap control circuit rig.
in de mids minimaal 4 cap rechargers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Ja maar dan lever je weer in op tank ^^ ik houd het wel bij mijn CS :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

CS is eigenlijk te traag voor level 4 maar werkt nagenoeg altijd.
Na een tijdje gaat de spanning eraf en pak je gewoon weer een cruisertje :P

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
yared schreef op maandag 10 november 2008 @ 15:49:
CS is eigenlijk te traag voor level 4 maar werkt nagenoeg altijd.
Na een tijdje gaat de spanning eraf en pak je gewoon weer een cruisertje :P
ik run lvl 3's in my af :P

leuk spul dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asdrubaul
[Dominix]
Damage Control II
Large Armor Repairer II
Large Armor Repairer II
Armor Explosive Hardener II
Armor Kinetic Hardener II
Armor Thermic Hardener II
Energized Adaptive Nano Membrane II

Cap Recharger II
Cap Recharger II
Cap Recharger II
Cap Recharger II
Cap Recharger II

250mm Prototype I Gauss Gun, Antimatter Charge M
Anode Ion Particle Cannon I, Antimatter Charge M
Small Tractor Beam I
Salvager I
Drone Link Augmentor I

Capacitor Control Circuit I

Garde II x5
Hammerhead II x1
Hobgoblin II x5
Ogre I x5
Hammerhead II x5

Stats:
eHP 59000
531 sustained def met stable 42% cap.(weapons uit)
183 drone DPS met 5 hammerheads 2
Resistance: 66.8 - 80.1 - 80.1 - 72.5
138m/s speed

Dit is mijn setup tot nu toe, zal waarschijnlijk nog iets andere wapens kiezen denk ik.

Ow de Garde 1 en 2 kan ik nog niet gebruiken, maar heb ze wel al een paar keer op dit forum zien voorbij komen, zijn deze drones nuttig in missions? Atm gebruik ik vaak 3/4 hammerheads2 en 2/1 hobgoblins2.

Comments are welcome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:21
Asdrubaul schreef op maandag 10 november 2008 @ 17:01:
[Dominix]
Damage Control II
Large Armor Repairer II
Large Armor Repairer II

Cap Recharger II
Cap Recharger II
Cap Recharger II
Cap Recharger II
Cap Recharger II

Small Tractor Beam I
Salvager I
Drone Link Augmentor I

Garde II x5
Hammerhead II x1
Hobgoblin II x5
Ogre I x5
Hammerhead II x5

Stats:
eHP 59000
138m/s speed

Dit is mijn setup tot nu toe, zal waarschijnlijk nog iets andere wapens kiezen denk ik.

Ow de Garde 1 en 2 kan ik nog niet gebruiken, maar heb ze wel al een paar keer op dit forum zien voorbij komen, zijn deze drones nuttig in missions? Atm gebruik ik vaak 3/4 hammerheads2 en 2/1 hobgoblins2.

Comments are welcome.
Ik zou de guns schrappen. Die hebben verder niet echt veel zin, op 1 na, om de rats te aggro'en. De rest zou ik vervangen door salvagers/tractor beams/remote reps als je in een gang gaat. De rest ziet er wel redelijk stabiel uit ja :) 1 tip: T2 heavies = win, zeker de moeite waard om te trainen.

who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Je kan drie dingen doen met dominix:
1. Snel missions doen (mijn voorkeur), dan fit je wel guns in high. Als je echt leuk doet pak je een shield tank erbij.

2. AFK missions doen, drones releasen en behalve 1 agro gun heb je niks nodig in je highs, je doet toch er niks mee

3. Salvagen/looten terwijl je missies doet. Kan goed tegen bijvoorbeeld angels of blood raiders, tegen guristas tijd verspilling imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tudeLati
mixed weapons = fail

altijd 1 type wapens nemen, close range of long range. Een mixje zorgt er voor dat allebij slecht werkt. Het is beter om iets goeds te hebben ipv 2 slechte dingen.

When in doubt, Ctrl-Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asdrubaul
Bedankt voor de replys, ik zal zeker na BS4 verder in drones gaan skillen. En dan zal ik waarschijnlijk de guns op 1 na eruit halen en maybe wat salvagers en tractor beams installen.

PS de mixed weapons had ik alleen voor agro, met die 250mm hoopte ik wat gasten op afstand te raken en met de blasters hoopte ik wat frigates mee te kunnen poppen die om mij heen zouden rotaten. Maar nu ik dit ' mixed weapons = fail' al zo vaak heb gezien zal ik mij aan deze regel ook gaan houden :-) . Bedankt voor het advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
Asdrubaul schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 08:16:
Bedankt voor de replys, ik zal zeker na BS4 verder in drones gaan skillen. En dan zal ik waarschijnlijk de guns op 1 na eruit halen en maybe wat salvagers en tractor beams installen.

PS de mixed weapons had ik alleen voor agro, met die 250mm hoopte ik wat gasten op afstand te raken en met de blasters hoopte ik wat frigates mee te kunnen poppen die om mij heen zouden rotaten. Maar nu ik dit ' mixed weapons = fail' al zo vaak heb gezien zal ik mij aan deze regel ook gaan houden :-) . Bedankt voor het advies.
smartbombs zou misschien ook kunnen, maar dan zou je moeten kijken hoe dichtbij de frigs komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asdrubaul schreef op maandag 10 november 2008 @ 17:01:
[Dominix]
Damage Control II
Large Armor Repairer II
Large Armor Repairer II

Cap Recharger II
Cap Recharger II
Cap Recharger II
Cap Recharger II
Cap Recharger II

Small Tractor Beam I
Salvager I
Drone Link Augmentor I

Garde II x5
Hammerhead II x1
Hobgoblin II x5
Ogre I x5
Hammerhead II x5

Stats:
eHP 59000
138m/s speed

Comments are welcome.
haal die damage control weg en gebruik een low slot cap recharger.
drop vervolgens een rig voor een trimark oid. die derde rig gaat je amper helpen met cap recharge een module zu je meer goed doen hier iig

veel betere fit imo.

maar moet dit een pvp fit zijn ? of pve..
want active PVP gaat je niet veel helpen imo met zon lage buffer.

en als je PVE bezig gaat heb je maar 2 verschillende hardeners nodig 2 "main dmg" 1 " off damage"
tenzij je dan weer tegen drones moet

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2008 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asdrubaul
Ben niet van plan om met mijn BS in PVP te gaan atm, wil alleen wat lvl 4 missions doen in Highsec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok drop dan de derde hardener voor een set van 2 kin/1therm voor guristas etc. en switch je hardeners uit per missie.. om de jusite resist per missie te hebben
2 reppers is goed. however een lage buffer kan slecht zijn. drop je DC II en gebruik een low slot cap recharger.. drop dan een caprig en fit 1 trimark en als je skills goed genoeg zijn voor capregen drop dan die low slot recharger voor een plate ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asdrubaul
Wat bedoel je met een lage buffer? Bedoel je dat als ik geNost wordt niet genoeg cap meer heb?

En zal straks zeker even naar die Trimark rig kijken, ken hem niet voor mijn geest halen. Gelukkig heb ik de rigs nog niet erop gezet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asdrubaul schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 11:15:
Wat bedoel je met een lage buffer? Bedoel je dat als ik geNost wordt niet genoeg cap meer heb?

En zal straks zeker even naar die Trimark rig kijken, ken hem niet voor mijn geest halen. Gelukkig heb ik de rigs nog niet erop gezet :-)
lage buffer is dat je vrij weinig armor hebt om te reppen dat betekent dat als je plotseling veel agro krijgt je weinig tijd hebt om adequaat te reageren omdat je armor letterlijk wegsmelt.

ik vlieg zelf ook een domi voor missions etc. en moet zeggen dat 250mm dual rails niet mis zijn voor sommuige missions dus hou die wel bij de hand etc. "denk dan aan die ene boss die over 500 dps tanked daar red je het zelfs niet mee met ogre II''s"

Zoals al eerder vermeld werd voor pve 2x salvager / 2x tractors en een drone link augmentor.

haal die guns dus weg tenzij je ze echt nodig hebt.
het heeft altijd vrij weinig nut om een multi gun setup te maken. door de range differences en je gaat uberhaubt nooit genoeg in de buurt komen met die domi als je geen afterburner fit dus die blaster is al helemaal zinloos

zorg dat je ogre II's hebt dan heb je genoeg dps om 99% van alle missies te doen
ogre I is hoe dan ook een must

sentry drones zijn aleen zinvol waneer je target op een bepaalde distance orbit. " denk dan aan battleships met 20 km orbit "daarvoor heb je dus die garde's"

dat spaart je tijd die drones nodig hebben om daar heen te vliegen en zorgt er voor dat je geen drone agro krijgt
ik heb hoe dan ook altijd een sentry drone aan boord met dual salv/repper setup om mee te pullen

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2008 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Heeft iemand toevallig nog tips voor mijn ratting raven? Ik heb eigenlijk steeds cap tekort bij het ratten. Het probleem is dat ik steeds met die langzame raven naar mijn rats moet slowboaten (afterburner), waardoor ik al flink wat damage krijg. Als ik dan dus mijn AB & Shield booster moet gebruiken is mijn cap altijd al ver op als ik ook maar even in de buurt ben van die rats. Ik gebruik torpedo's, en mijn range daarmee ligt rond de 20km. Van een kant vind ik Torps wel fijn, want ze doen zoveel damage :)

Mijn setup:

Lows:
3x BCU II
1x Damage control II
1x Cpu Enhancer

Mids:
Large Shield Booster I
Shield Boost Amplifier I
100mn Afterburner I
2x Invul Field II

Highs
6x ZW-4100 Launchers
Salvager
Tractor Beam

Drones:
5x Hobgoblin II
5x Hammerhead II

Die drones doen overigens weinig damage, wordt tijd dat ik eens drone interfacing ga skillen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Om te beginnen 3 CCC rigs ... zou op een Raven liever resist rigs doen maar je bent verschrikkelijk cap starved.

Ik gebruik zelf een cruise raven voor ratting en jaag mijn andere char in een 2salv/2tract Exequor er achter aan.

Als je het gewoon in je eentje wil doen dan kom je op zoiets denk ik.

[Raven, ]
Capacitor Power Relay II
Capacitor Power Relay II
Damage Control II

LiF Fueled I Booster Rockets
Invulnerability Field II
Invulnerability Field II
Cap Recharger II
Shield Boost Amplifier II
Large Shield Booster II

ZW-4100 Siege Missile Bay, Mjolnir Torpedo
Salvager I
Small Tractor Beam I

Hammerhead II x5

[ Voor 4% gewijzigd door Ashrah op 11-11-2008 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Ik zou met de ratting fittings ff wachten tot na de patch, er zijn nogal wat nerfs die de rat-ervaring drastisch gaan veranderen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Degene die ravens op ratting hebben getest op sisi hebben verteld dat het niet zoveel verandert.

Domi heeft zat buffer voor missions, een trimark armor pump is nutteloos imo. Gewoon 3 CCC rigs, ze hebben geen stacking penalties dus is het niet zo dat ze minder goed werken als je er meer doet. (als je kijkt naar cap/seconde dan is de derde CCC zelfs effectiever dan de tweede). Als je cap nodig hebt kan je dan een cap power relay gebruiken in een low slot. Al zou je met 3xCCC en 5x cap recharger ook zat cap moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
yep torps gaan weer wat meer range krijgen geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Laatst online: 13:08

PromWarMachine

Forsaken Archer

Kent iemand een goede guide over hoe Factional Warfare werkt?

Ben nu een paar maanden bezig met EVE. Zit net in m'n eerset Drake en heb hiervoor tijden lang in een Caracal gezeten. Nu wil ik die Caracal inzetten als factional warfare schip, maar hoe werkt dat FW eigenlijk? Ga je dan met een groep NPC's PvP bedrijven ofzo?

Ik heb me er wel eens voor willen aanmelden om er vervolgens gewoon mee te starten, maar voor je start krijg je een waarschuwing die ik nog niet met 'ja' heb durven beantwoorden, omdat ik niet weet wat de gevolgen zijn.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tudeLati
PromWarMachine schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 13:05:
Kent iemand een goede guide over hoe Factional Warfare werkt?

Ben nu een paar maanden bezig met EVE. Zit net in m'n eerset Drake en heb hiervoor tijden lang in een Caracal gezeten. Nu wil ik die Caracal inzetten als factional warfare schip, maar hoe werkt dat FW eigenlijk? Ga je dan met een groep NPC's PvP bedrijven ofzo?

Ik heb me er wel eens voor willen aanmelden om er vervolgens gewoon mee te starten, maar voor je start krijg je een waarschuwing die ik nog niet met 'ja' heb durven beantwoorden, omdat ik niet weet wat de gevolgen zijn.
FW is een beetje dood, maar het is eigenlijk gewoon PvP. Je scoort punten door players van de andere faction op te blazen en door systemen te veroveren voor je faction. Je verdient er niets aan en het zal alleen maar geld kosten. Maar aangezien PvP leuk is kan dat het natuurlijk waard zijn.

When in doubt, Ctrl-Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Laatst online: 19:36
Bah, ik heb niet op zitten letten... (Skill training completed...) :P

Wel jammer dat ze maar meteen 90% van de website offline halen tijdens de upgrade :?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 15:12:
Bah, ik heb niet op zitten letten... (Skill training completed...) :P

Wel jammer dat ze maar meteen 90% van de website offline halen tijdens de upgrade :?
komt omdat alles op de servers draait (vraag me niet waarom)

dus als de eve servers plat gaan is de website ook down..

heel slim van ze aangezien ze natuurlijk een massive load krijgen als eve platligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

angel00008 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 15:16:
[...]

komt omdat alles op de servers draait (vraag me niet waarom)

dus als de eve servers plat gaan is de website ook down..

heel slim van ze aangezien ze natuurlijk een massive load krijgen als eve platligt :)
Omdat er een single world gedachte achter zit.

Als het even kon zouden ze imo zelf het forum straks integreren :)

Ben echt benieuwd, damn... maar vanavond afleiding

Sinte Maarten Mik Mak je Raven is een Dikzak
Je Gallente shuttle is een duntje
Geef me een nieuw 30day ISK muntje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

CopyCatz schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 12:34:
Ik zou met de ratting fittings ff wachten tot na de patch, er zijn nogal wat nerfs die de rat-ervaring drastisch gaan veranderen....
Er gaan vast wel een hoop mensen achter komen dat die kleine NPC schepen die webs en scrams hebben opeens niet meer met Medium drones stuk te krijgen zijn.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Dat is wel klote imho! Mijn Hammerhead II's hebben het nu al zwaar genoeg met die rottige frigs die me scrammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Launch 5 hobs en binnen kortste keren zijn ze er niet meer.

Het probleem zal zijn voor schepen als een pvp thorax die gewend is dat zijn 5 hammerheads dwars door AFs heen gaan. Je kan nog wel gewoon vespa ECMs gebruiken en dan is die AF de helft van de tijd gejammed.

Trouwens over javalin torps, zover ik weet worden die niet/nauwlijks verandert bij patch. De notes zijn niet duidelijk, maar het is dat ten op zichte van normale torps de range +50% wordt en damage -10%. Wat nu al redelijk zo is zover ik weet. Het grote verschil zit bij rockets (die een dps boost nodig hebben) en bij HAMs. HAMs zijn op dit moment belachelijk als je kijkt naar range van javalin HAMs. Op een drake met max skills heb je 20km range met HAMs, gebruik je javalin hams dan heb je meer dan 80km range. Wat meer range is dan de meeste BCs kunnen halen met long range wapens.

[ Voor 52% gewijzigd door Sissors op 11-11-2008 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
furby-killer schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 13:03:
Degene die ravens op ratting hebben getest op sisi hebben verteld dat het niet zoveel verandert.

Domi heeft zat buffer voor missions, een trimark armor pump is nutteloos imo. Gewoon 3 CCC rigs, ze hebben geen stacking penalties dus is het niet zo dat ze minder goed werken als je er meer doet. (als je kijkt naar cap/seconde dan is de derde CCC zelfs effectiever dan de tweede). Als je cap nodig hebt kan je dan een cap power relay gebruiken in een low slot. Al zou je met 3xCCC en 5x cap recharger ook zat cap moeten hebben.
Je dps klapt omlaag tijdens ratten.
Alleen je fury cruise valt nog mee, daar kom je ongeveer op 2 percent minder dps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Voor de rest heb ik van iedereen gehoord dat het wel meevalt, maar ik zie morgen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-07 09:20
Ah kijk de FC van afgelopen vrijdag die voor een NYX ging ;) . Zit in Demonic Corp , binnen Goodfellas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

furby-killer schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 17:42:
Voor de rest heb ik van iedereen gehoord dat het wel meevalt, maar ik zie morgen wel.
Vandaar dat ik de skill planning on hold gezet heb, een gewone support skill aangezet. Zal morgen of wat later wel zien, waarheen het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Het making of filmpje wat nu op de site staat is wel grappig, die commentaren steeds naast de personen. "Yes we really have a lead economist". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
rapture schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 18:03:
[...]
Vandaar dat ik de skill planning on hold gezet heb, een gewone support skill aangezet. Zal morgen of wat later wel zien, waarheen het moet.
Heb nu ook een support skill aan staan, maar ik heb zoveel gecrosstrained dat het voor mij bijzonder weinig uitmaakt wat goed en slecht zal zijn, zolang het maar geen t2 cruisers zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
CopyCatz schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 18:18:
Het making of filmpje wat nu op de site staat is wel grappig, die commentaren steeds naast de personen. "Yes we really have a lead economist". :)
edit : laat maar heb hem al gevonden

[ Voor 6% gewijzigd door AjDuLion op 11-11-2008 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:49

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Volgens mij staat die in de start post .... :)

Als dat niet zo is...... Clique!

Laat maar .... Te traag :-)

[ Voor 66% gewijzigd door Kluk-Kluk op 11-11-2008 19:37 ]