Intel Core i7 / X58 discussie- en benchmarktopic

Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste
Acties:
  • 120.399 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerforever
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-02-2024
toaomatis schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 07:31:
[...]

Klopt helemaal, ondanks hetgeen hierboven staat, vermeld gigabyte expliciet dat de eerste 3 banken in de witte sleuven moet, waarom is me een raadsel. Ik had dit natuurlijk ook gedaan, 3 x 2 GB in de witte banken.

Ik zal vanavond wel eens ff proberen om er maar 1 bank in te stoppen, of ze allemaal in de blauwe te steken!

EDIT: Typo's :P
Had ik ook, witte banken pakken. Tho best wel blij met wit, meer afstand tussen CPU koeler en 1e RAM :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 14:42

Unagi

Always aware...

Wildfire schreef op donderdag 27 november 2008 @ 18:07:
Zou je @ stockspeeds eigenlijk op een i7-965 een wat lager voltage kunnen instellen? Ook wel een lekkere manier om de temps wat naar beneden te schroeven :P

-- Edit: zojuist ff in het BIOS het CPU voltage van 'auto' op 1.2375V gezet. Eens kijken wat dat doet qua stabiliteit en temperatuur.
Ik heb mijn 965 een hele tijd stock op 1.1v gedraaid, werkt prima. Turbo modus, speedstep en alle andere dynamische crap stond overigens wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 22:28

Matis

Rubber Rocket

Gamerforever schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 09:32:
[...]

Had ik ook, witte banken pakken. Tho best wel blij met wit, meer afstand tussen CPU koeler en 1e RAM :P
Vandaag opnieuw begonnen met mn config:

Gigabyte EX58-UD5, i7 920, 3 x 2GB Kingston ValueRAM (compatible volgens de site van gigabyte), 700 watt voeding van coolermaster (modulair) en 3870x2 van Sapphire.

Alles uit mn kast gehaald opgebouwd op de achtertafel en maar 1 reepje RAM van 2 GB in mn eerste witte bank gestoken.

De eerste keren booten ging fout, het systeem resette zichzelf na een seconde of 10, dit ging gebeurde ongeveer een keer of 10. Ik kreeg geen pieptoontjes te horen van de BIOS-speaker. Ik kreeg toen ook geen beeld, mijn monitor constateerde dat er een stekker aangesloten was, maar bleef in standby staan.

Toen haalde ik mijn 3870x2 uit het eerste PCIE slot en stak hem in de middelste. Toen ik weer bootte bleef mijn speaker piepen en verscheen er een melding op mn beeldscherm over GDDR3 (en nog wat getallen erachter) verder helemaal niets en de speaker bleef maar schreeuwen.

Toen nog een keer zelf gereset en toen startte het systeem ineens door, althans ik kreeg de biosversie te zien, de cpu die erin zit, het geheugen wat hij wilde gaan testen (en daarachter de tekst OK).

En toen bevroor mijn bios weer :(, nog een keer gereset, maar toen kwam het systeem weer niet verder dan de regel waarin mijn CPUID en Patch ID vermeld staan.

Ik heb de spanning maar weer van het systeem gehaald en even een berichtje getyped.

Ook heb ik verschillende ram-reepjes geprobeerd en ook in verschillende banken, zowel nummer als kleur, maar dit mocht allemaal niet baten. :'(

Hopelijk hebben jullie een idee, of lijkt het een DOA.

EDIT:

Wanneer ik mijn pc boot, gaan meteen alle LEDjes rechtsboven op het bordje (rechts naast de ram) aan, van 3x groen tot en met 3 x rood.

In het boekje staat hier wel iets over, maar dat is erg onduidelijk.

Het lijkt bijna een RAM probleem, mss duiden die LEDjes daar op.

EDIT2:

Het zijn dus de PHASE_LEDs die aangaan, geen idee wat ze betekenen, maar de eerste hit op google beschrijft zo'n beetje hetzelfde probleem als wat ik lijk te hebben.

http://forums.tweaktown.c...4-reboot-loop-post-27754/

Nog geen duidelijkheid wat die LEDjes doen/betekenen, maar het probleem wordt wel omschreven.

EDIT3:

Net systeem alleen gestart met cpu, gpu en 1 reepje ram, start vlekkeloos.

Daarna 6 GB erin gestoken, start goed, daarna ODD erbij, doet het nog steeds, daarna 1 SATA schijf (op de witte satapoorten op SATA0) doet het ook. Daarna 2e SATA schijf eraan gehangen op poortje SATA1, ziet mn mobo de schijf niet. Toen heb ik de tweede schijf op SATA2 gedaan, en nu doet alles het en zie ik het ook in de bios. Zo maareens vista installen!

EDIT4:

Na ongeveer 60 minuten zonder spanning over mn bordje zijn we weer terug bij af. Hij blijft vaak in de reset loop hangen en ook de keren dat ie doorstart blijf hij hangen in de BIOS. Ik heb een keer het schermpje "Verifing DMI Pool data" oid gezien, helaas kwam hij daarin ook niet verder.

Morgen maar eens bellen met de cdromland (niet dat het hun schuld is, dat zeker niet) ik wil alleen even contact op nemen en mijn ondervindingen overleggen.

Ik hoop dat er wat uitkomt!

Nogmaals, cdromland kan er helemaal NIETS aan doen, het is een uitstekenende winkel en de service is prima d:)b

[ Voor 31% gewijzigd door Matis op 28-11-2008 20:36 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welzo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-02-2024

Welzo

Perfectionist

Goed om te horen dat alles werkt nu, toaomatis. Zo te horen ben je nogal wat aan het klooien geweest. :p

Ik ga binnenkort ook maar eens mijn Core i7 920 bestellen (met mobo en geheugen). Zal een mooie upgrade worden van mijn onderhand 4 jaar oude AMD 64 3500+ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Younglink schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 20:34:
Goed om te horen dat alles werkt nu, toaomatis. Zo te horen ben je nogal wat aan het klooien geweest. :p

Ik ga binnenkort ook maar eens mijn Core i7 920 bestellen (met mobo en geheugen). Zal een mooie upgrade worden van mijn onderhand 4 jaar oude AMD 64 3500+ :9~
Helaas reageerde je net iets te laat :'(, het is weer stuk helaas! Zoals ik hierboven schrijf ga ik morgen even bellen, kijken wat er geregeld kan worden!

Je hoort nog van me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Zoals beloofd,

net even contact gehad met de cdromland, de technische dienst was gesloten, maar ik kan mn kast afgooien. Ze gaan dan kijken of dat er misschien een DOA is, en zoniet repareren ze hem naar behoren.

Ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kokmeister
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 31-08 06:39
Heb een compleet nieuwe PC gebouwd met de volgende onderdelen:
- Intel Core i920
- Thermalright Ultra 120 Extreme + 2 x 12" koeler
- Gigabyte EX58-UD5
- 3 x 1GB OCZ 1333Mhz
- Radeon X4870 X2
- 2 x Samsung F1 1000GB hardrives (Raid 0)
- Antec Earthwatt 850
- Antec 900 kast
- Dell E248WFP
- Windows Ultimate (...) Vista 64-bit

Dit is de eerste keer dat ik zelf een pc bouw. Ik moet zeggen dat het niet altijd even vlotjes verliep (wellicht een een kleine troost voor toaomatis) maar het systeem draait nu min of meer stabiel.

Na alle onderdelen op het moederbord en in de systeem kast gebouwd te hebben was het tijd om het geheel op te starten. Systeem starte niet op :( . Met zweet in mijn naad heb ik het moederbord maar weer uit de kast gehaald en opgebouwd naast mijn kast (Les1: bouw niet alles in voordat het systeem draait). Uiteindelijk bleek dat het 2e voedingstekkertje ook op de videokaart aangesloten moest worden (Les2: Sluit beide stekkertjes aan op de grafische kaart).

Ok, systeem draait, alle componenten werken, harde schijven geconfigureerd als RAID 0. Klaar om Windows Vista te installeren. Prompt: Press any key to boot from CD.. een klein probleempje...USB toetsenbord reageert niet. Volgende dag (had begon laat te worden) ging het echter wel met een PS/2 keyboard die ik van mijn werk had meegenomen (Les3. zorg voor een extra PS/2 keyboard).

Volgende stap: alle drivers geïnstalleerd en updates van Vista downloaden. Ik wou dat ik de laatste stap niet uitgevoerd had. Na het installeren van de updates weigerde Vista op te starten. Iedere keer kwam Vista met een foutmelding gevolgd door een blue screen en een automatisch reboot. Zelfs in Safe Mode en Last Know Good Configuration kwam het systeem niet op. Uiteindelijk heb ik Repair met de Vista installatie DVD moeten doen om Vista weer aan de praat te krijgen. Na de updates een voor een handmatig uitgevoerd te hebben starte Vista normaal op _/-\o_ .

Echter mijn muis en keyboard werkte niet (USB en PS/2) meer in Vista, er kwam een melding op dat er een probleem was met de standaard HMI drivers (muis en keyboard) :( Na wat browsen bleek ik niet de enige met dit probleem te zijn. Dit probleem wordt veroorzaakt door een Vista update (Les 4. zet automatisch updates in Vista uit, het veroorzaakt alleen maar problemen). Uiteindelijk probleem opgelost door mijn Logitech keyboard en muis aan te sluiten (met Logitech setpoint drivers).

Volgende avontuur, ff kijken of ik de Core i7 920 kan overklokken naar een stabiele 3.4/3.6 GHz. Eerste pogingen mislukt, de BCLK kan niet hoger dan 140 zonder dat de BIOS/Vista crasht. Wordt vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Les 4, enable USB legacy support in de BIOS :)

Ik zie dat de combinatie Gigabyte-OCZ geen problemen veroorzaakt. Da's mooi :)

[ Voor 47% gewijzigd door Dani86 op 29-11-2008 12:11 ]

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 15:35

edward2

Schieten op de beesten

Weet iemand nog een goede review waar een i940 overklokt wordt. Ik ben nog aan het twijfelen tussen een 920 en 940. Ik vind meestal alleen maar 920 en 965 revieuws mbt OC.
Op zich wel begrijpelijk, want de kan moeilijk om de 920 vanwege z'n beste price/perf ratio.

Rapp, nog geprobeerd om over de 3,6 te gaan?

[ Voor 29% gewijzigd door edward2 op 29-11-2008 13:42 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Kokmeister schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 11:54:
Heb een compleet nieuwe PC gebouwd met de volgende onderdelen:
- Intel Core i920
- Thermalright Ultra 120 Extreme + 2 x 12" koeler
- Gigabyte EX58-UD5
- 3 x 1GB OCZ 1333Mhz
- Radeon X4870 X2
- 2 x Samsung F1 1000GB hardrives (Raid 0)
- Antec Earthwatt 850
- Antec 900 kast
- Dell E248WFP
- Windows Ultimate (...) Vista 64-bit

Dit is de eerste keer dat ik zelf een pc bouw. Ik moet zeggen dat het niet altijd even vlotjes verliep (wellicht een een kleine troost voor toaomatis) maar het systeem draait nu min of meer stabiel.

Na alle onderdelen op het moederbord en in de systeem kast gebouwd te hebben was het tijd om het geheel op te starten. Systeem starte niet op :( . Met zweet in mijn naad heb ik het moederbord maar weer uit de kast gehaald en opgebouwd naast mijn kast (Les1: bouw niet alles in voordat het systeem draait). Uiteindelijk bleek dat het 2e voedingstekkertje ook op de videokaart aangesloten moest worden (Les2: Sluit beide stekkertjes aan op de grafische kaart).

Ok, systeem draait, alle componenten werken, harde schijven geconfigureerd als RAID 0. Klaar om Windows Vista te installeren. Prompt: Press any key to boot from CD.. een klein probleempje...USB toetsenbord reageert niet. Volgende dag (had begon laat te worden) ging het echter wel met een PS/2 keyboard die ik van mijn werk had meegenomen (Les3. zorg voor een extra PS/2 keyboard).

Volgende stap: alle drivers geïnstalleerd en updates van Vista downloaden. Ik wou dat ik de laatste stap niet uitgevoerd had. Na het installeren van de updates weigerde Vista op te starten. Iedere keer kwam Vista met een foutmelding gevolgd door een blue screen en een automatisch reboot. Zelfs in Safe Mode en Last Know Good Configuration kwam het systeem niet op. Uiteindelijk heb ik Repair met de Vista installatie DVD moeten doen om Vista weer aan de praat te krijgen. Na de updates een voor een handmatig uitgevoerd te hebben starte Vista normaal op _/-\o_ .

Echter mijn muis en keyboard werkte niet (USB en PS/2) meer in Vista, er kwam een melding op dat er een probleem was met de standaard HMI drivers (muis en keyboard) :( Na wat browsen bleek ik niet de enige met dit probleem te zijn. Dit probleem wordt veroorzaakt door een Vista update (Les 4. zet automatisch updates in Vista uit, het veroorzaakt alleen maar problemen). Uiteindelijk probleem opgelost door mijn Logitech keyboard en muis aan te sluiten (met Logitech setpoint drivers).

Volgende avontuur, ff kijken of ik de Core i7 920 kan overklokken naar een stabiele 3.4/3.6 GHz. Eerste pogingen mislukt, de BCLK kan niet hoger dan 140 zonder dat de BIOS/Vista crasht. Wordt vervolgd...
Ik weet wel dat Gigabyte soms usb keyboards niet slikt, gebruik soms ff een usb->ps2 verloopje, voor instellingen in de bios te maken en ook gedurende het installeren van een OS, daarna kun je gewoon een sub toetsenbord gebruiken. Althans dat is mijn ervaring en tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

edward2 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 13:37:
Weet iemand nog een goede review waar een i940 overklokt wordt. Ik ben nog aan het twijfelen tussen een 920 en 940. Ik vind meestal alleen maar 920 en 965 revieuws mbt OC.
Op zich wel begrijpelijk, want de kan moeilijk om de 920 vanwege z'n beste price/perf ratio.

Rapp, nog geprobeerd om over de 3,6 te gaan?
Nee, mijn CPU wordt stressed 60C. Ik vind het wel mooi zo. :)

Ik denk dat hij wel een stuk harder wil op zich, maar ik wacht nog ff af. Eerst ff zeker weten hoe het allemaal met de temps zit. :)

Ik heb Crysis warhead ook nog even gespeeld Edward, maar dat draait echt niet lekker. Ik haal zeker geen 60FPS avg.

[ Voor 8% gewijzigd door Format-C op 29-11-2008 14:40 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

RappieRappie schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 14:39:
[...]

Nee, mijn CPU wordt stressed 60C. Ik vind het wel mooi zo. :)

Ik denk dat hij wel een stuk harder wil op zich, maar ik wacht nog ff af. Eerst ff zeker weten hoe het allemaal met de temps zit. :)

Ik heb Crysis warhead ook nog even gespeeld Edward, maar dat draait echt niet lekker. Ik haal zeker geen 60FPS avg.
Ok, nou 3,6 is voor games meer dan voldoende. De meeste doen dat wel. Ik ga zelf ook voor de 920.

Heb je ook geen 60 fps met dx9?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kokmeister
Helaas, ook met Enable Legacy USB Keyboard setting in de BIOS deed mijn USB toetsenbord het niet. ;)

USB -> PS/2 verloopstekkertje heb ik niet geprobeerd, maar werdt ook aangeraden op een andere website.

Nadat ik de BIOS naar de laatste versie heb ge-update, de processor geklokt naar 3.6 Ghz door de BCLK 170 en QPI X36 te zetten. Voltages van CPU, QPI en DRAM heb ik nog op Auto staan. Zou iemand kunnen uitleggen waarom ik deze zou moeten verhogen als ik 3.6 GHz haal door alleen maar de BCLK en QPI aan te passen?

Tenslotte nog een opmerking voor nieuwe Gigabyte EX58-UD5 gebruikers, zonder de laatste versie van de BIOS kun je de Processor niet overklokken, zodra ik de BCLK verhoogde naar de 150 weigerde de BIOS op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:29

Wildfire

Joy to the world!

Pffft, net klaar met het toevoegen van m'n nageleverde 2e set geheugen en het opnieuw bevestigen van m'n Thermalright Ultra 120 Extreme. Deze keer IC7 Diamond gebruikt als koelpasta en dan alleen een drupje ter grootte van ongeveer een rijstkorrel, i.p.v. Arctic Silver 5 voorheen helemaal vlak uitgespreid over CPU en koelblok. Verder de schroeven van de koeler nu nòg iets steviger vastgedraaid.

Resultaat: voorheen 90-95C stressed, nu rond de 60C stressed. Da's heel wat beter :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

edward2 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 15:03:
[...]

Ok, nou 3,6 is voor games meer dan voldoende. De meeste doen dat wel. Ik ga zelf ook voor de 920.

Heb je ook geen 60 fps met dx9?
Niet geprobeerd. Kan dat ook vanuit Vista? Dan probeer ik dat morgen nog ff. :)

En 3,6 doen ze echt allemaal. Dat kan niet misscen imho.

[ Voor 8% gewijzigd door Format-C op 29-11-2008 16:11 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

RappieRappie schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 16:10:
[...]

Niet geprobeerd. Kan dat ook vanuit Vista? Dan probeer ik dat morgen nog ff. :)

En 3,6 doen ze echt allemaal. Dat kan niet misscen imho.
Ja, een manier; rechtermuisknop op de shortcut->play dx9. Loopt een stuk sneller en ziet er hetzelfde uit. (in Crysis was dit niet zo)

Het enige wat me tegenhoud, is dat ik m'n OS misschien opnieuw moet installeren :D

Heb jij een erg warme kamer? Kast open? Ik zou eigenlijk die Thermalright Extreme in koperen uitvoering willen hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door edward2 op 29-11-2008 16:22 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

edward2 schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 16:19:
[...]

Ja, een manier; rechtermuisknop op de shortcut->play dx9. Loopt een stuk sneller en ziet er hetzelfde uit. (in Crysis was dit niet zo)

Het enige wat me tegenhoud, is dat ik m'n OS misschien opnieuw moet installeren :D

Heb jij een erg warme kamer? Kast open? Ik zou eigenlijk die Thermalright Extreme in koperen uitvoering willen hebben.
Ik heb geen warme kamer, ik denk dat de temp normaal is. :)

En Vista installen duurt maar een kwartiertje tot 20 minuten toch? Zo gebeurd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

RappieRappie schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 16:24:
[...]

Ik heb geen warme kamer, ik denk dat de temp normaal is. :)

En Vista installen duurt maar een kwartiertje tot 20 minuten toch? Zo gebeurd. :)
Ik heb alles nog op één partitie staan :D en vaak gaan er koppelingen verloren als proggies op een andere partitie staan, die moet ik dan ook opinstalleren. (heb ook veel van steam en dlgamer staan hier).

(Ik ben ooit wel eens van een P5WDH(975i) naar de P5E gegaan en had m'n OS niet vernieuwd. Ik wilde wel eens kijken hoe dat ging en dat ging super)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:00
In de kerstvakantie wil ik een nieuw systeempje in elkaar gaan zetten. Het is vooral bedoeld als gamemachine waarbij hij games zoals crysis warhead, farcry 2 en cod: world at war op een reslotie van 1920 x 1200 ( 24 inch scherm ) goed aan moet kunnen. Hiervoor stop ik er een 4870x2 in.

Het enige probleem dat ik heb is dat ik niet weet waar ik nu het beste voor kan kiezen.

- Q9550 , x48 mobo, DDR 2 mem

of

- i7 920 , x58 mobo , DDR 3 mem

ik ben de laatste tijd al veel benches en reviews aan het bekijken, maar ik kom er gewoon niet uit. Ik weet dat de laatste combi in de meeste gevallen het snelste is, maar ik weet niet wat nu het slimste is om te doen kijkende naar prestaties/prijs verhouding.

Mensen hier met tips of die misschien wel over dezelfde kwestie aan het twijfelen zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

Om even in te haken op het hele verhaal tussen 920 940 en 965, ik zelf ga binnenkort ook deze keuze maken en heb best wel veel moeite met het maken van deze keuze :p

Als eerst de prijs per ghz:
-920 = 259 euro per 2.68gHz = 10,35mHz per 1 euro (100%)
-940 = 528 euro per 2.93gHz = 5,55mHz per 1 euro (53,62%)
-965 = 939 euro per 3.2gHz = 3,41mHz per 1 euro (32,95%)

Het mag wel duidelijk zijn dat de I7 920 het meeste waar voor je geld geeft.

Als ik kijk naar wat benchmarks (ik kijk alleen naar benchmarks waar games gebruikt worden) zie ik ook niet extreem veel verschil om de prijs per gHz te rechtvaardigen. Voorbeeld: Benchmark

Nu maar hopen dat de 920 goed over te klokken is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kokmeister
920 is naar mijn mening de beste koop. Prime overklokbaar (zelf een noob als ik kan het). Als je naar de forums kijk zul je merken dat er maar een marginaal verschil is tussen de verschillende Core i7's (na overklokken).

Die 300/600 euro prijsverschil kun je beter spenderen aan extra geheugen. Ik heb nu 3GB maar heb nu al gemerkt dat dit de bottleneck is voor sommige games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rashied
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-01-2018
Vrijdag avond ben ik begonnen om mijn nieuwe pc te bouwen,

Specs:

- Core i7 920 2,6 GHZ

- Asus P6t Deluxe

- WD Black Power 1TB 32MB 7200 RPM

- 6GB A-data 1333 MHZ ( Ik kon maar nergens een paar bankjes vinden van OZC :( )

- ATI RADEON HD4870 (Overclocked Edition)

- Coolmaster Real power 700W modulair

- Thermaltake Soprano BWS1000 case

Ben vrijdag avond niet lang door wezen bouwen want ik had behoorlijk slaap.
Zaterdag ochtend verder gegaan,

Alleen had ik een probleempje met mij Chassis alarm ?
Toen ik mijn pc voor het eerst had gezet, ging hij alle testjes door zonder probleem.
Alleen Kreeg ik een Fatal Error van Chassis intruded :X

Deze heb ik niet meer gezien naar de reset, heb ook gewoon Vista kunnen intalleren.

In mijn mobo boek word er gezegt dat het door een jumper kan komen :/

Iemand hier ook ooit met zo een probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
- 6GB A-data 1333 MHZ ( Ik kon maar nergens een paar bankjes vinden van OZC :( )
Latjes, geen bankjes, dat is weer iets anders ;) [/mierenneuk]
Alleen Kreeg ik een Fatal Error van Chassis intruded :X
[...]
Iemand hier ook ooit met zo een probleem ?
Kun je dat niet gewoon in het BIOS uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rashied
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-01-2018
Bitage schreef op zondag 30 november 2008 @ 04:09:
[...]

Latjes, geen bankjes, dat is weer iets anders ;) [/mierenneuk]

Ok sorry latjes :9

[...]

Kun je dat niet gewoon in het BIOS uitschakelen?
Nee ik had al gekeken alleen zag niks over Chassis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeweeherman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09-2024

peeweeherman

energieleverend.nl

Heb mijn nieuwe setup ook aan het draaien.

Voorlopig maar even op 3.6 GHz, zonder aanpassingen in voltages.

Ik heb alleen een probleem met de Express gate op de P6T deluxe.
Als ik de PC opstart met express gate enabled, krijg ik een zwart scherm, kan niet in de bios komen, fans en alles lopen wel.
Na een bios reset kan ik wel in de bios komen, indien ik express gate dan uitschakel loopt alles als een zonnetje.

Heb nog geen update gedaan, iemand hier ervaring mee?
Iemand hetzelfde probleem?

[ Voor 5% gewijzigd door peeweeherman op 30-11-2008 12:39 ]

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik zou het zowieso uitzetten dat irritante ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 920 vind ik echt een interessante keuze alleen denken jullie dat het nog lang gaat duren voordat er betaalbare moederborden op de markt komen. Ik vind 250 voor een moederbord wel erg veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 14:43:
De 920 vind ik echt een interessante keuze alleen denken jullie dat het nog lang gaat duren voordat er betaalbare moederborden op de markt komen. Ik vind 250 voor een moederbord wel erg veel geld.
Het is toch het skelet van je pc. Misschien toch niet onbelangrijk ;) . Je hebt gelijk dat het veel geld is, maar dat is de prijs van een early adopter ...

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welzo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-02-2024

Welzo

Perfectionist

Dat vraag ik mij ook af...

Daarnaast is mij ook niet helemaal duidelijk of alle X58 moederborden ook SLI ondersteunen? Of zijn dit alleen de 'duurdere' varianten? (Scheelt al gauw zo'n 50-100 euro in de prijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cassius schreef op zondag 30 november 2008 @ 15:13:
[...]

Het is toch het skelet van je pc. Misschien toch niet onbelangrijk ;) . Je hebt gelijk dat het veel geld is, maar dat is de prijs van een early adopter ...
Jawel ik snap het ook wel alleen vind ik het ook vreemd dat een moederbord duurder / bijna even duur wordt dan de processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Younglink schreef op zondag 30 november 2008 @ 15:18:
[...]

Daarnaast is mij ook niet helemaal duidelijk of alle X58 moederborden ook SLI ondersteunen?
Nope, alleen indien officieel door nVidia goedgekeurd. De fabrikant krijgt dan een bepaalde code die in het BIOS kan worden opgenomen, alleen met de aanwezigheid van zo'n code is SLI mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 13:27
Younglink schreef op zondag 30 november 2008 @ 15:18:
[...]

Daarnaast is mij ook niet helemaal duidelijk of alle X58 moederborden ook SLI ondersteunen? Of zijn dit alleen de 'duurdere' varianten? (Scheelt al gauw zo'n 50-100 euro in de prijs)
standaard ondersteund volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 14:42

Unagi

Always aware...

Momenteel ondersteunt alleen de Intel DX58SO geen SLI. De rest is allemaal door Nvidia gecertificeerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Unagi op 30-11-2008 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
Even een vraagje over koeling, ik wil de ultra-120 bestellen met 1/2 noctua fan(s).
Maar even een vraagje over hoeveel fans je dan beter erbij kan kopen, 1 of 2?
Maakt het veel verschil of je 1 of 2 fans hebt?, is het de +20,- waard?
alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Idd ik zie eigenlijk behalve mss dat er meer layers nodig zijn voro de 1366 pinnejes geen reden dat het mobo zo veel duurde moet zijn dan die van een 755 socket.

Zelfs de chipset zou goedkoper moeten kunnen nu de mem. controller in de CPU zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23
EdwardvGelder schreef op zondag 30 november 2008 @ 20:30:
Even een vraagje over koeling, ik wil de ultra-120 bestellen met 1/2 noctua fan(s).
Maar even een vraagje over hoeveel fans je dan beter erbij kan kopen, 1 of 2?
Maakt het veel verschil of je 1 of 2 fans hebt?, is het de +20,- waard?
alvast bedankt ;)
Als je ze in een Antec Nine Hundred (volgens je system specs) gaat stoppen is 1 voldoende met 2 low noise fans heb je 1 max 2 graden voordeel.
Maar een tip, ik heb ook noctua's gehad maar ze zijn het prijsverschil met nexus real silents niet waard!
6 vs 20€ voor onhoorbaar verschil.

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
-AzErTy- schreef op zondag 30 november 2008 @ 23:07:
[...]

Als je ze in een Antec Nine Hundred (volgens je system specs) gaat stoppen is 1 voldoende met 2 low noise fans heb je 1 max 2 graden voordeel.
Maar een tip, ik heb ook noctua's gehad maar ze zijn het prijsverschil met nexus real silents niet waard!
6 vs 20€ voor onhoorbaar verschil.
Ok dank je! Maar die Nexus real silents koelen ook goed?
Edit: Ik heb nu de scythe kama gekozen, net iets duurder dan de Nexus, die is wel goed toch?

[ Voor 9% gewijzigd door EdwardvGelder op 30-11-2008 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
EdwardvGelder schreef op zondag 30 november 2008 @ 23:20:
[...]

Ok dank je! Maar die Nexus real silents koelen ook goed?
Edit: Ik heb nu de scythe kama gekozen, net iets duurder dan de Nexus, die is wel goed toch?
De kama gebruiken Sony Fluid Dynamic Bearing en die zijn top. Gaan ook heel lang mee.
Bij die nexus zie ik het niet zo staan maar die gebruiken vast ball bearing of Sleeve Bearing.
En die kame hebben meer airflow en minder lawaai. Dus die zijn wel goed ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:22

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Volgend jaar krijgen we LGA1160 LGA1156 erbij, voor de mainstream'ers. Ondersteund deze ook triple channel of kunnen we een situatie verwachten waar AMD in het verleden voor heeft gekozen? (754 single channel en 939 dual channel)

Ik wacht in ieder geval op een die-shrink, de 'Tick' zoals Intel het noemt;
-Efficiënter, dus zuiniger/koeler
-Meer ruimte voor overclockers
-Misschien wat nieuwe features

[ Voor 29% gewijzigd door PD2JK op 01-12-2008 07:35 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 22:34
LGA 1156 krijgt dual-channel DDR3:

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/cpu/intel/nehalem/part3/lynnfield.png
Bron: Anandtech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:22

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Interessant artikel. Misschien is dit wat voor in de TS?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerforever
Nog een tip voor systeembouwers, Intel stock koeler is ***! Mijn tip is om zo snel mogelijk over te stappen naar een ander (zoals Thermalright 1366 RT) want het koelt bagger, maakt veel lawaai en de manier hoe je hem vast moet zetten is slecht. Ik heb nu dus temperatuur van 70C in Bios omdat ik dus hele tijd probeerde goed vast te zetten maar steeds 1 pin niet goed vast ging. Hierdoor zijn die plastic pinnen beetje los gaan zitten en is er slecht contact tussen CPU en koeler.
Wanneer je je koeler erop wil zetten moet je je moederbord uit je systeem hebben, kijkend naar de achterkant van de moederbord of alle pinnen goed erin gaan en dan vastzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

TLB bug voor de Core i7 bevestigd door Intel.

http://www.hardware.info/...el_Core_i7_heeft_TLB_bug/

http://www.fudzilla.com/i...sk=view&id=10707&Itemid=1

PDF op blz 37: http://download.intel.com...essor/specupdt/320836.pdf

[ Voor 18% gewijzigd door frankknopers op 01-12-2008 14:50 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minotic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-12-2022

Minotic

Mimimi

Ze hebben het ook over een BIOS update. Ik weet niet of dat het probleem verhelpt. Denk dat dit nader moet worden uitgezocht.

Wel interessant, want mede de TLB bug heeft bij AMD verkopen gekost.

[ Voor 3% gewijzigd door Minotic op 01-12-2008 15:23 ]

Intel Core 2 Duo E8500 | Asus P5Q-E | 4GB PC8500 OCZ Platinum | Club3D Radeon 4870 1GB OC | Samsung SyncMaster 225B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:51
En geen hond heeft ooit iets van die TLB bug gemerkt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
Zul je zien dat er nu geen groot probleem van wordt gemaakt, ik weet nog wel dat toen amd dit had er ongelooflijk veel gezeur achterweg kwam, terwijl je er waarschijnlijk nooit mee te maken zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Mijn probleem is verholpen :$

Kennelijk zat mn cpu niet helemaal goed op zn plek.

Stom van me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Wie weet of de xspc v3 cpublock op de core i7 past?Dan bedoel ik qua opp. van de koperen vlak tov de cpu.
De mounting- en backplate ,daar maak ik wel een nieuwe voor.

edit:
Blijkbaar past ie gewoon erop ,aangezien er ook al een i7 only mountingplate bestaat voor het blok.
Afbeeldingslocatie: http://www.highflow.nl/image.php?object_type=detailed&image_id=3217
http://www.highflow.nl/in...t=products&product_id=862

Daar hoef ik me dadelijk dus geen zorgen over maken.

[ Voor 48% gewijzigd door Bullus op 01-12-2008 20:00 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Bullus schreef op maandag 01 december 2008 @ 19:36:
Wie weet of de xspc v3 cpublock op de core i7 past?Dan bedoel ik qua opp. van de koperen vlak tov de cpu.
De mounting- en backplate ,daar maak ik wel een nieuwe voor.

edit:
Blijkbaar past ie gewoon erop ,aangezien er ook al een i7 only mountingplate bestaat voor het blok.
[afbeelding]
http://www.highflow.nl/in...t=products&product_id=862

Daar hoef ik me dadelijk dus geen zorgen over maken.
offtopic:
Het lijkt wel de koppakking van m'n vroegere honda MT5 :D

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik wil dus een 920 kopen enigste probleem is welke cooler past erop?
Want zie nergens een 1366 slot cooler, niet echt maf.
Maar van welke coolers kan ik zeker zijn dat ze goed passen en of je misschien ook oude kan gebruiken ook al staat er geen 1366 in hun beschrijving?(bv:OCZ Vendetta 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 22:54:
Nou ik wil dus een 920 kopen enigste probleem is welke cooler past erop?
Maar van welke coolers kan ik zeker zijn dat ze goed passen en of je misschien ook oude kan gebruiken ook al staat er geen 1366 in hun beschrijving?(bv:OCZ Vendetta 2)
Thermalright Ultra 120 Extreme is een mogelijkheid. Ofwel je koopt de "oude" versie en koopt daar een LGA1366-kit bij, of je kijkt of je misschien al ergens de LGA1366-versie van deze heatsink kunt vinden.

Diverse merken zullen een LGA1366-kit gaan aanbieden om bestaande coolers te kunnen gebruiken op het LGA1366 platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
zijn er al news over goedkopere X58 boards???
want ik vind €200 erg duur voor een mainstreamboard.

en wanneer krijgen wij een TS over X58 familie chipset????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
icegodd schreef op maandag 01 december 2008 @ 23:01:
zijn er al news over goedkopere X58 boards???
want ik vind €200 erg duur voor een mainstreamboard.
Is geen mainstream is highend en de prijs zal waarschijnlijk niet echt gaan zakken.
Dan moet je wachten op de P55. ;)
en wanneer krijgen wij een TS over X58 familie chipset????
Maak een nieuw topic met overleg van de TS zou ik zeggen. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:11

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 22:54:
Nou ik wil dus een 920 kopen enige probleem is welke cooler past erop?
Ben je bekend met het fenomeen pricewatch?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Laatst online: 16-09 08:28
Een vraagje aan de mensen die al aan de i7 zitten:

Hoe snel starten de moederborden op? Ik ga een i7 systeem in elkaar zetten en ik neem in de keuze mee of een moederbord snel start of niet.

Met het oog op een ssd in de toekomst. Als de post-time nu de bepalende factor is, dan hoeft een ssd in de toekomst niet voor mij.

[ Voor 4% gewijzigd door Molybdenum op 02-12-2008 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Molybdenum schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 10:24:
Een vraagje aan de mensen die al aan de i7 zitten:

Hoe snel starten de moederborden op? Ik ga een i7 systeem in elkaar zetten en ik neem in de keuze mee of een moederbord snel start of niet.

Met het oog op een ssd in de toekomst. Als de post-time nu de bepalende factor is, dan hoeft een ssd in de toekomst niet voor mij.
Ik kan niet zeggen dat ik echt veel verschil zie tussen m'n nieuwe i7-965 en m'n oude QX6850 systeem. De meeste tijd gaat gewoon zitten in het laden van Windows en daar zit aardig wat schijfactiviteit bij, dus een SSD-systeem zal zeker wel vlotter gaan. Maar in wat voor mate, geen idee. Dat kan alleen iemand zeggen die daadwerkelijk de switch van HDD naar SSD heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerforever
Wildfire schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 11:59:
[...]

Ik kan niet zeggen dat ik echt veel verschil zie tussen m'n nieuwe i7-965 en m'n oude QX6850 systeem. De meeste tijd gaat gewoon zitten in het laden van Windows en daar zit aardig wat schijfactiviteit bij, dus een SSD-systeem zal zeker wel vlotter gaan. Maar in wat voor mate, geen idee. Dat kan alleen iemand zeggen die daadwerkelijk de switch van HDD naar SSD heeft gemaakt.
Inderdaad, vanaf het moment van opstart tot aan het balkje van Vista (het laden van Vista) gaat het allemaal super snel, maar daarna heb je iets van 8 tot 12 volle balkjes nodig tot ie in Vista zit. Alles laad eenmaal in Vista super snel en mijn Vista gebruikt 1,4 GB geheugen idle (6 gb setup). Swap file staat op 1000-2000 MB, ik heb nog niet getest hoe het is als ik het op 0 MB zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Oke, dat zegt me voorlopig even genoeg. Mijn enige vergelijk is een Asus P5WD2 Premium (Pentium D systeem van 3 jaar oud). Daar duurt de post namelijk ongeveer net zo lang als het laden van Vista vanaf normale HD's. (xx seconden logo, xx seconden hardware detectie, xx seconden ICH7 en dan pas OS laden).

De nieuwe bordjes zullen ongetwijfeld sneller zijn dan wat ik nu heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Iemand ervaring met een TRUE-1366 op de Core i7? Kan niet zo snel idle/load temps vinden...

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

fvdn77 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 12:44:
Iemand ervaring met een TRUE-1366 op de Core i7? Kan niet zo snel idle/load temps vinden...
Ik heb een Thermalright Ultra 120 Extreme, de "oude". Die 1366-versie is, voor zover ik kan zien, gewoon de oude maar dan met een LGA1366 bracket meegeleverd :)

Mijn CPU (i7-965) is middels de Turbo-functie van Intel lichtelijk overgeklokt, ik kom onder load (8 threads van SETI@Home) uit op max. 68C. Was eerst tegen de 100C, maar toen zat de TRUE niet goed vast en de koelpasta had ik blijkbaar slecht aangebracht :P

[ Voor 5% gewijzigd door Wildfire op 02-12-2008 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
fvdn77 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 12:44:
Ahum: Bitage in "Intel Core i7 / X58 discussie- en benchm..." O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerforever
Wildfire schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:33:
[...]

Ik heb een Thermalright Ultra 120 Extreme, de "oude". Die 1366-versie is, voor zover ik kan zien, gewoon de oude maar dan met een LGA1366 bracket meegeleverd :)
Oude extreme krijg je alleen een koelblok, rond 42 euro kost het nu.
Nieuwe 1366 komt met oude koelbloek, fan en een bracket om het dus te gebruiken voor de nieuwe socket, kost rond 58 euro.
Wil je de oude halen+fan+1366 bolt kit kom je dus duurder uit dan een nieuwe 1366 TR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Gamerforever schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 16:25:
[...]

Oude extreme krijg je alleen een koelblok, rond 42 euro kost het nu.
Nieuwe 1366 komt met oude koelbloek, fan en een bracket om het dus te gebruiken voor de nieuwe socket, kost rond 58 euro.
Wil je de oude halen+fan+1366 bolt kit kom je dus duurder uit dan een nieuwe 1366 TR.
Da's waar ook, die nieuwe heeft al een fan meegeleverd. Niet dat ik dat zo'n voordeel vind, hèt voordeel van de "oude" TR U120E was nou juist dat je zelf een mooie fan erbij kon halen. Maar goed, als je er dan toch een wilt gaan halen dan pak je natuurlijk toch gewoon de nieuwe, mocht je de fan niet willen gebruiken heb je iig alvast een reserve :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ah, beide bedankt voor de info
Nu even beslissen of het deze wordt of te wachten op de nieuwe zalman. Beiden moeten passen op een X58-DS4

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil nu denk dus ook die 1366 TRUE120 kopen.
Alleen wat een gigant is dat ding zeg xD!
Past hij wel in een Midi Tower of moet ik een Big Tower erbij halen?.
En hebben jullie een goede aanrader voor welke Fan er het beste bij past?
Misschien Yate Loon 120MM D12SL-12 Black 1350RPM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsditookniet
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-10-2023
ik krijg net te horen dat het ocz geheugen niet geleverd kan worden.

heeft iemand een winkel waar ik snel geheugen en lage latencies geheugenmodules kan kopen (en snel:P)
lieft 1600/1800mhz cl8/7/6 1.5/1.65 volt en deze prijs ongeveer 300 euro

iemand een iedee? bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
alsditookniet schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 17:58:

heeft iemand een winkel waar ik snel geheugen en lage latencies geheugenmodules kan kopen (en snel:P)

En hoe groot dan? Voor €240,- heb je Corsair Dominator 2GB (2x1GB) 1800MHz DDR3 geheugen met CL7 latencies (klik). Maar wellicht wil je triple gaan? Anyhow, je kan het ook prima zelf uitvogelen, gewoon even rondneuzen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kokmeister
Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 17:04:
Ik wil nu denk dus ook die 1366 TRUE120 kopen.
Alleen wat een gigant is dat ding zeg xD!
Past hij wel in een Midi Tower of moet ik een Big Tower erbij halen?.
En hebben jullie een goede aanrader voor welke Fan er het beste bij past?
Misschien Yate Loon 120MM D12SL-12 Black 1350RPM?
Hij is inderdaad nogal groot ;) size does matter. Hij paste precies in mijn Antec 900. Met de metalen beugeltjes kun je in principe iedere 120mm fan er op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsditookniet
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-10-2023
alsditookniet schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 17:58:

ik ben idd de grote vergeten dit betreft 6gb in tripple channel dus :) had er gelukkig 1.65 volt bij staan:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
  • Laatst online: 12-09 09:13
Ik zit er aan te denken om de volgende config te bestellen:

MoederbordGigaByte GA-EX58-DS4€ 231
CPUIntel Core I7 920€ 287
CPU koelerNoctua NH-U12P SE1366€ 69
GeheugenKingston KVR1333D3N9K3/6G 6 GB€ 153
VideoGigaByte GeForce GTX 260 OC 216€ 292
AudioCreative SB X-Fi XtremeGamer€ 71
HarddiskSamsung SpinPoint F1 1TB€ 95
DVD/RWNEC AD-5200 IDE, Bulk, Zwart€ 20
KastAntec P182 Zwart€ 143
VoedingCorsair HX620 620 Watt€ 114
Totaal € 1475

Ik twijfel echter nog tussen de hierboven genoemde GA-EX58-DS4 of toch de DS5. Een vergelijking tussen deze beide bordjes leert me dat er een extra Gbit controller op de DS5 zit, evenals 2 eSATA poorten en een ietwat andere Realtek chip voor onboard sound. Op zich aardig, ware het niet dat die DS5 toch 26 euro meer kost en bovendien veeeeel minder goed leverbaar is op dit moment (> 20 dagen) dan de DS4 (op voorraad). En eigenlijk ik heb geen zin meer om te wachten >:).

Zijn er naast deze verschillen nog andere verschillen die ik over het hoofd heb gezien? De koeling is volgens mij ook wat anders, maar zou dat een groot verschil maken? Ik was wel van plan om de CPU te overclocken naar ongeveer 3.33GHz (ivm met geheugen, sneller geheugen is veel duurder :( ) Bovendien blijven dan de temperaturen nog lekker onder controle). Ik kan nog geen reviews vinden over de DS4, zou de i7 920 op dit bord net zo makkelijk te overclocken zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

The_Big_Easy schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 20:25:

[..]

DVD/RW[/td][td]NEC AD-5200 IDE, Bulk, Zwart €20

[..]
<off-topic>
Waarom ga je voor een IDE-drive terwijl er gewoon SATA DVD +/-RW drives zijn?
</off-topic>

De kast is een lekkere, heb ik zelf ook. Geen enkel probleem om hier een Thermalright Ultra 120 Extreme in te doen en dat wil wat zeggen :P

[ Voor 17% gewijzigd door Wildfire op 02-12-2008 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz

MoederbordGigaByte GA-EX58-DS4€ 231
CPUIntel Core I7 920€ 287
CPU koelerNoctua NH-U12P SE1366€ 69
GeheugenKingston KVR1333D3N9K3/6G 6 GB€ 153
VideoGigaByte GeForce GTX 260 OC 216€ 292
AudioCreative SB X-Fi XtremeGamer€ 71
HarddiskSamsung SpinPoint F1 1TB€ 95
DVD/RWNEC AD-5200 IDE, Bulk, Zwart€ 20
KastAntec P182 Zwart€ 143
VoedingCorsair HX620 620 Watt€ 114
Totaal € 1475

Ik twijfel echter nog tussen de hierboven genoemde GA-EX58-DS4 of toch de DS5. Een vergelijking tussen deze beide bordjes leert me dat er een extra Gbit controller op de DS5 zit, evenals 2 eSATA poorten en een ietwat andere Realtek chip voor onboard sound. Op zich aardig, ware het niet dat die DS5 toch 26 euro meer kost en bovendien veeeeel minder goed leverbaar is op dit moment (> 20 dagen) dan de DS4 (op voorraad). En eigenlijk ik heb geen zin meer om te wachten >:).

Zijn er naast deze verschillen nog andere verschillen die ik over het hoofd heb gezien? De koeling is volgens mij ook wat anders, maar zou dat een groot verschil maken? Ik was wel van plan om de CPU te overclocken naar ongeveer 3.33GHz (ivm met geheugen, sneller geheugen is veel duurder :( ) Bovendien blijven dan de temperaturen nog lekker onder controle). Ik kan nog geen reviews vinden over de DS4, zou de i7 920 op dit bord net zo makkelijk te overclocken zijn?
Als je geen mega wilde OC plannen hebt, of die extra LAN controller of SATA poorten nodig hebt zou ik gewoon voor de DS4 gaan. De UD5 is overigens zonder problemen overal te krijgen, ziet er wel net een tikke strakker uit... ;) (maar goed, of het nut heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerforever
alsditookniet schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 20:16:
[...]

ik ben idd de grote vergeten dit betreft 6gb in tripple channel dus :) had er gelukkig 1.65 volt bij staan:P
Als je het geld ervoor hebt, ga je net als mij voor de 6gb Dominator van Corsair: pricewatch: Corsair Dominator TR3X6G1600C8D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al ervaring met de Foxconn Renaissance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Gamerforever schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 23:15:
[...]

Als je het geld ervoor hebt, ga je net als mij voor de 6gb Dominator van Corsair: pricewatch: Corsair Dominator TR3X6G1600C8D
Hier.

Lekker goedkoop:

http://www.frieslandcomputers.nl/shop_detail.php?id=2720
De koeling is volgens mij ook wat anders, maar zou dat een groot verschil maken? Ik was wel van plan om de CPU te overclocken naar ongeveer 3.33GHz (ivm met geheugen, sneller geheugen is veel duurder :( ) Bovendien blijven dan de temperaturen nog lekker onder controle). Ik kan nog geen reviews vinden over de DS4, zou de i7 920 op dit bord net zo makkelijk te overclocken zijn?
-Die koeling op het bord zelf maakt vast geen drol uit. En 3,33Ghz is echt peanuts. Daar heb je geen duur(der) bord voor nodig.
-Je kan het geheugen instellen met dividers, en zo heel veel duurder is bijvoorbeeld 1600MHz mem niet. Of je neemt een setje 1333Mhz CAS7. Als je de CPU dan overklokt naar 3,6, dan draait het mem nog maar op 1440. Als je dan de CAS wat losser zet doet dat 1333 mem die 1440 ook wel. Edit; en met 1333 mem kan je ook op 3,5Ghz draaien zonder het geheugen te overklokken: 1333/8x21=3499Mhz
-3,5 of 3,6GHz wil volgens mij met elk bord en elke 920 wel. Ik denk zelfs nog wel hoger. Alleen zit je dan met temps, en heb je goede koeling nodig.

[ Voor 58% gewijzigd door Format-C op 03-12-2008 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Dell verkoopt sinds kort ook i7-systemen.

Ik kan alleen niet vinden welk mobo er in die xps systemen zit. Heeft iemand enig idee? Is het een door Dell ontwikkeld mobo? Of is het een aangepast mobo? Of alleen een aangepast BIOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Zijn er hier ook mensen met de Gigabyte GA-EX58-UD5 :?

Wat zijn jullie ervaringen hiermee icm met bijv de i920?

Zit erover te denken dit board te kopen icm een i920 en 3*2gb intern geheugen. Ik wil de processor een beetje overklokken met de standaardkoeler maar niet extreem, 3.2 a 3.4ghz is prima. :)

Belangrijkste is dat het de combinatie stabiel en betrouwbaar werkt. :)

Heb nu een Asus x48 ddr2 E8400 combo en die werkt erg goed. Kan echter de extra sata poorten van de gigabyte goed gebruiken dus daarom valt de Asus x58 serie eigenlijk af.

thx.

[ Voor 28% gewijzigd door Help!!!! op 04-12-2008 15:20 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Help!!!! schreef op donderdag 04 december 2008 @ 15:18:
Zijn er hier ook mensen met de Gigabyte GA-EX58-UD5 :?

Wat zijn jullie ervaringen hiermee icm met bijv de i920?

Zit erover te denken dit board te kopen icm een i920 en 3*2gb intern geheugen. Ik wil de processor een beetje overklokken met de standaardkoeler maar niet extreem, 3.2 a 3.4ghz is prima. :)

Belangrijkste is dat het de combinatie stabiel en betrouwbaar werkt. :)

Heb nu een Asus x48 ddr2 E8400 combo en die werkt erg goed. Kan echter de extra sata poorten van de gigabyte goed gebruiken dus daarom valt de Asus x58 serie eigenlijk af.

thx.
Draait hier perfect. Als je geen heftige OC plannen hebt kun je ook voor de DS4 uitvoering gaan, is nog eens 4 tientjes goedkoper ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

dominator schreef op donderdag 04 december 2008 @ 15:23:
[...]

Draait hier perfect. Als je geen heftige OC plannen hebt kun je ook voor de DS4 uitvoering gaan, is nog eens 4 tientjes goedkoper ook.
Thx. Is de door mij genoemde overklok zonder al te veel gedoe te realiseren? Mijn echte overkloktijden liggen namelijk al een tijdje achter me. Heb helaas nl. geen tijd meer om eindeloos te tweaken en te testen. :o

Verder dank voor de tip echter de DS4 valt af omdat:
- de UD5 gewoon mooier en stoerder is :P
- de sli/cf slots X16 X8 X8 zijn ipv X16 X16 X8 en ik erover denk SLI/CF wellicht te gaan gebruiken
- de UD5 nog meer Sata poorten heeft, 10ipv8. Momenteel heb ik al 8 poorten nodig.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 920 op 3.2 à 3.4 laten draaien met een standaardkoeling? Lijkt me niet, hij loopt standaard op 2.67.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Help!!!! schreef op donderdag 04 december 2008 @ 15:51:
[...]

Thx. Is de door mij genoemde overklok zonder al te veel gedoe te realiseren? Mijn echte overkloktijden liggen namelijk al een tijdje achter me. Heb helaas nl. geen tijd meer om eindeloos te tweaken en te testen. :o

- de sli/cf slots X16 X8 X8 zijn ipv X16 X16 X8 en ik erover denk SLI/CF wellicht te gaan gebruiken
- de UD5 nog meer Sata poorten heeft, 10ipv8. Momenteel heb ik al 8 poorten nodig.
Geen idee, ik vind stock wel aardig voor het moment. Maar aangezien iedereen hem moeiteloos tot 3.5Ghz trapt neem ik aan dat dit echt geen probleem gaat vormen. Ik draai zelf met de UD5 aangezien die toch als eerste beschikbaar was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerforever
Help!!!! schreef op donderdag 04 december 2008 @ 15:51:
[...]

Eitje volgens velen en zie dit:
http://www.hardocp.com/ne...AsLCxoZW50aHVzaWFzdCwsLDE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Een paar tips:

Het corsair dominator 6GB kitje, is nergens te krijgen, zending zit in een schip en dat gaat nog een aantal weken duren. Geen enkele webshop heeft ze, en wachten allemaal op dezelfde zending :) Lijkt me sterk dat frieslandcomputers ze wel heeft! zowieso een beetje een vage shop, dat terzijde.

De TR ultra extreme voor socket 1366 is ook nog niet leverbaar. Beter haal je gewoon de 'oude' S775 koeler, kun je ook nog kiezen of je de zilveren of zwarte wilt (ik zou zwart kiezen :P, heb em zelf ook) en dan koop je er gewoon zo'n 1366 RT kit erbij. Die zijn alle 2 WEL op voorraad, en zit je niet weken te wachten totdat je eindelijk je core i7 systeempje kunt bouwen.

Misschien heeft iemand er wat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerforever
peakaboo schreef op donderdag 04 december 2008 @ 16:51:
Een paar tips:

Het corsair dominator 6GB kitje, is nergens te krijgen, zending zit in een schip en dat gaat nog een aantal weken duren. Geen enkele webshop heeft ze, en wachten allemaal op dezelfde zending :) Lijkt me sterk dat frieslandcomputers ze wel heeft! zowieso een beetje een vage shop, dat terzijde.

De TR ultra extreme voor socket 1366 is ook nog niet leverbaar. Beter haal je gewoon de 'oude' S775 koeler, kun je ook nog kiezen of je de zilveren of zwarte wilt (ik zou zwart kiezen :P, heb em zelf ook) en dan koop je er gewoon zo'n 1366 RT kit erbij. Die zijn alle 2 WEL op voorraad, en zit je niet weken te wachten totdat je eindelijk je core i7 systeempje kunt bouwen.

Misschien heeft iemand er wat aan :)
Ben al minimaal een week aan het wachten op die nieuwe 1366 koeler :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Thx. :) Alleen gebruiken ze daar wel waterkoeling en geen stockkoeling... :o

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
Had het ietsje terug al gepost, hier nog maar een keer dan:
Afbeeldingslocatie: http://img88.imageshack.us/img88/4715/1226011110d3tspggvnr11kf0.gif
Groen en paars zijn met stock koeling.

[ Voor 8% gewijzigd door Bitage op 04-12-2008 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Bitage schreef op donderdag 04 december 2008 @ 19:16:
Had het ietsje terug al gepost, hier nog maar een keer dan:

[...]

Groen en paars zijn met stock koeling.
Thx. Goede link!
Die stock koeler gaat het dus ws niet redden op 3.2 omdat ie al bij 2.6ghz full load op de 75C zit en deze CPU niet echt boven de 90C moet komen.

Dus ik heb blijkbaar ook een Thermalright Ultra-120 eXtreme-1366 RT ad EUR 60 nodig, iig op termijn en mits die past op een UD5 .... :o

[ Voor 19% gewijzigd door Help!!!! op 04-12-2008 20:40 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoINC08
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-09 21:20
Net ook even een kleine meting gedaan met mijn 920 stock op een Rampage II extreme in een coolermaster stacker met casefans. Idle zit ie al op de 41. Na 1 run Fritz Chess Benchmark zit ie op max 81 graden. Hij draait dan wel op turbo (multiplier gaat naar 21 dus 2800Mhz) Helaas zit er dus met standaard koeling niet veel meer in. Op 3200Mhz met hetzelfde voltage begint ie al terug te klokken. Dus ook maar naar den 120 extreme kijken haha.

Asus G501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Gamerforever schreef op donderdag 04 december 2008 @ 18:07:
[...]

Ben al minimaal een week aan het wachten op die nieuwe 1366 koeler :(
Maak je borst maar nat dat kan nog wel minstens 2 tot 3 weken duren.

Ik raad je aan om gewoon een S775 te halen met die kit (10eu bij informatique geloof ik voorraad) Kun je mooi die zwarte kiezen bijv. Is voor de rest gewoon dezelfde koeler hoor, even zwaar alleen geen fan+houder erbij... Ik persoonlijk vind dat met die haakjes mooier, door die houder lijkt het net zo'n poepjoekel...

Qua kosten ben je miss nog wel iets goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Zo, eerste overklokpoging van m'n Core i7-965 op een Gigabyte GA-EX58-EXTREME... pure multiplier-overklok, ik ga morgen nog eens met het geheugen aan de slag want dat is (in tegenstelling tot wat CPU-Z meent te herkennen) PC3-12800 en kan wel wat beter getuned worden.

Afbeeldingslocatie: http://valid.canardpc.com/cache/screenshot/455837.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Trouwens qua overklokken, hoe belangrijk is de mem speed om op 3.4ghz uit te kunnen komen met een i920 :?

Is 3*2 gb PC3-8500 CAS 7 goed genoeg of moet het PC3-10600 of PC3-12800 zijn ?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Laatst online: 15-09 18:14
Even een vraagje, zijn de onderste twee hetzelfde, and if so, kan ik dan op allebei de boorden SLi draaien? Ik ben een leek op dit gebied, maar ga ook een i7 bestellen. (met bijbehorende zooi dus), en alhoewel ik het grootste deel al doorheb vind ik heb hele SLi gebeuren maar vaag. Is wel een must aangezien ik er 2x8800GTS op wil draaien. Die heb ik hier namelijk al liggen.

De borden:
http://www.alternate.nl/h...n&l2=Intel&l3=Socket+1366
http://www.azerty.nl/8-84...eluxe---moederbord--.html

Zoals je ziet staat bij alternate wel dat het SLI support, maar bij Azerty staat er niets over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Joey Saddal schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 16:32:
Even een vraagje, zijn de onderste twee hetzelfde, and if so, kan ik dan op allebei de boorden SLi draaien? Ik ben een leek op dit gebied, maar ga ook een i7 bestellen. (met bijbehorende zooi dus), en alhoewel ik het grootste deel al doorheb vind ik heb hele SLi gebeuren maar vaag. Is wel een must aangezien ik er 2x8800GTS op wil draaien. Die heb ik hier namelijk al liggen.

De borden:
http://www.alternate.nl/h...n&l2=Intel&l3=Socket+1366
http://www.azerty.nl/8-84...eluxe---moederbord--.html

Zoals je ziet staat bij alternate wel dat het SLI support, maar bij Azerty staat er niets over?
Volledige specs bij de fabrikant:
http://www.asus.com/produ...=0&model=2593&modelmenu=1
SLI and CrossFireX on Demand
Flexible Multi-GPU solutions, Your Weapon of Choice!
The P6T Deluxe Series breaks the boundaries to bring you the multi-GPU choice of either Nvidia® SLI™ or ATI® CrossFireX™. Get ready to change your gaming style with faster frame rates!
ja dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
Uiteraard heb je al gekeken op de site van de fabrikant zelf :? Lijkt me sowieso een stuk correcter dan wat die winkels je voorschotelen.

Verder komen er hiero steeds meer vragen over "welke ik nu eens zou moeten kopen". Tip: lees de topic waarschuwing eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Laatst online: 15-09 18:14
Thanks Molybdenum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:00
ik wil een nieuw systeem in elkaar gaan zetten in de kerstvakantie. Is voornamelijk bedoeld als highend gamesysteem. Moet daarnaast wel futureproof zijn, maar er zal niet extreem geoverclocked worden. Heeft er iemand op/aanmerkingen over bepaalde onderdelen of misschien wat tips ??

Cooler Master Cosmos S Zwart, Geen Voeding

Cooler Master Real Power M 850 Watt, 20+24 Pins, Modulaire Kabels

GigaByte GA-EX58-UD5

Intel Core I7 920 2.66 GHz, 4.8 GT/s, 4x 256kb, 8 MB, Boxed

Thermalright Ultra 120 EXtreme 1366 Aluminium

Sapphire Radeon HD 4870X2 2048 MB, PCI-e 16x

OCZ Gold 6 GB, PC3-12800, 1600 MHz, 8, Non-ECC, Kit Of 3

Samsung SpinPoint F1 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300

Samsung Syncmaster 2443BW 24 Inch / 60.9 Cm, 5 Ms, Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerforever
Skybullet schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 17:06:
ik wil een nieuw systeem in elkaar gaan zetten in de kerstvakantie. Is voornamelijk bedoeld als highend gamesysteem. Moet daarnaast wel futureproof zijn, maar er zal niet extreem geoverclocked worden. Heeft er iemand op/aanmerkingen over bepaalde onderdelen of misschien wat tips ??

Cooler Master Cosmos S Zwart, Geen Voeding

Cooler Master Real Power M 850 Watt, 20+24 Pins, Modulaire Kabels

GigaByte GA-EX58-UD5

Intel Core I7 920 2.66 GHz, 4.8 GT/s, 4x 256kb, 8 MB, Boxed

Thermalright Ultra 120 EXtreme 1366 Aluminium

Sapphire Radeon HD 4870X2 2048 MB, PCI-e 16x

OCZ Gold 6 GB, PC3-12800, 1600 MHz, 8, Non-ECC, Kit Of 3

Samsung SpinPoint F1 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300

Samsung Syncmaster 2443BW 24 Inch / 60.9 Cm, 5 Ms, Ja
Goed zat, maar futureproof nee dat kan niet met PC's :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
  • Laatst online: 14:30
hey allemaal,

ik heb dit systeem bij elkaar gehaald en wacht nu alleen nog op me behuizing die morgen of maandag binnen zou moeten komen

Asus P6T Deluxe
Intel Core i7 920
EVGA 9800 GX2
OCZ PC10666Gold Series DDR3 2X2GB 1,3ghz@1,7v
500GB Samsung 7200RPM
Coolermaster Real Power 700W

nou heb ik een vraagje ik lees verchillende verhalen dat je geheugen niet meer dan 1,6v mag zijn, heb ik nou de verkeerde geheugensticken gehaald en zal dit voor problemen zorgen als ik me set in elkaar ga zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kokmeister
Help!!!! schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 13:05:
Trouwens qua overklokken, hoe belangrijk is de mem speed om op 3.4ghz uit te kunnen komen met een i920 :?

Is 3*2 gb PC3-8500 CAS 7 goed genoeg of moet het PC3-10600 of PC3-12800 zijn ?
Ik heb de i920 op een UD5 draaien op 3.7 GHz met 3 x 1GB PC3-10600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
  • Laatst online: 14:30
anset schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 15:25:
Hoi,

Ik moet toegeven dat ik niet dit ganse topic heb doorgelezen dus mijn excuses als dit reeds werd gevraag en beantwoord. De zoek functie heeft me in ieder geval geen hits opgeleverd.

Ik heb een vraag ivm het voltage van het geheugen op de x58 chipset. Het asus P6T Deluxe moederbord komt met een warning label dat het geheugen niet meer dan 1,65 volt mag gebruiken, of je riskeert een vroege dood van je i7 cpu.

Als ik echter in de "qualified vendor list" naar geheugen zoek, dan vind ik (onder andere) de volgende OCZ kit:
OCZ3P13334GK : DDR3 PC10666 2x2GB-KIT 4GB 1333MHz 7-7-7-20 OCZ Platinum DC XTC

Op de website van OCZ vind ik dat deze kit op 1,8 volt werkt en dus niet geschikt zou zijn voor core i7...

Ik ben geen complete leek op gebied van computers in het algemeen, maar nehalem is voor mij in ieder geval nog een onbekend beestje en dus zou ik graag aan jullie willen vragen hoe jullie deze tegenstrijdigheid interpreteren.

Ik weet dat er triple channel, low voltage kits op de markt zijn, maar hier in de omgeving van Gent (Belgie) kan ik die kits nog nergens vinden. En los daarvan lijkt het me toch een vreemde zaak wanneer een moederbord fabrikant aan de eene kant geheugen certifieert en aan de andere kant blijkbaar niet supporteerd...

Met vriendelijke groeten,

Jhon
ja ik heb dus een OCZ3"G"13334GK

is dit een probleem?
Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om leuk te praten over de Nehalems en bijbehorende chipset. Gelieve geen vragen over het nu wel of niet zinnig is deze te kopen, dat is makkelijk zelf uit te zoeken en niet echt discussiewaardig.