Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-07 16:31

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Leuke game, soviet campaign uitgespeeld en nu in de "kill the president" missie van Allies.
Allies hebben toch een aantal nare eigenschappen tov de soviets, zoals het eerst moeten constructen voordat je kan plaatsen van gebouwen; veels te veel handelingen! ook heb ik het verdedigen nog niet onder de knie, waar je bij de russen nog wat tankjes en twinblades kon spammen worden je units bij allies bij een aanval gelijk 75% weggevaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
Ik spel het spel nu ook een paar dagen. Het is zeker leuk en ook wel een beetje vernieuwend ten op zichten van de oudere delen.

Alleen viel de moeilijkheidsgraad mij nogal tegen (of mee). Ik begon op medium, maar dat was veel te simpel. Speel nu op hard, maar dan nog zijn de meeste missies tot nu toe vrij simpel. En ik ben nou niet bepaald een die-hard of goede gamer.
Ik ben nu nog bij de soviets, net het level waarin je de Japanse emperor moet killen afgerond. Wordt het nog wel moeilijker? Ook de tutorial was al raar simpel. Het lijkt alsof ze zich teveel op beginnende 12 jarige gamers richten en niet op mensen die al RA/CC vanaf CC1 spelen (zoals ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KarlMarX schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 17:19:
Ik spel het spel nu ook een paar dagen. Het is zeker leuk en ook wel een beetje vernieuwend ten op zichten van de oudere delen.

Alleen viel de moeilijkheidsgraad mij nogal tegen (of mee). Ik begon op medium, maar dat was veel te simpel. Speel nu op hard, maar dan nog zijn de meeste missies tot nu toe vrij simpel. En ik ben nou niet bepaald een die-hard of goede gamer.
Ik ben nu nog bij de soviets, net het level waarin je de Japanse emperor moet killen afgerond. Wordt het nog wel moeilijker? Ook de tutorial was al raar simpel. Het lijkt alsof ze zich teveel op beginnende 12 jarige gamers richten en niet op mensen die al RA/CC vanaf CC1 spelen (zoals ik).
Probeer eens een skirmish op medium dan? :)
Ik vond juist de computer pittiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joosie200 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 16:03:
[...]

Dat was een missie waar ik langer overdeed om hem te halen. Uiteindelijk heb ik hem gehaald door zo snel als ´t kan een stel airfields te bouwen, battle lab daarna en vervolgens zoveel mogelijk zeppelins. Die zeppelins waren de doorslag bij mij, orbital drop spammen op zijn HQ zodra de traitor bekend is. De zeppelins naar de allies om hun 1 & 2de basis onderuit te vegen, orbital drop en je co-op computer aangestuurde vrind naar de traitor zodat je met je orbital drop geen last krijgt van fog of war.

Vervolgens je leger zeppelins uitbreiden, de allies onderuit bombarderen et voila, mission accomplished. Ik heb eerst me volledig gericht op verdedigen wat je hebt in ´t begin, dus je ore collectors beschermen met dat paarse schild (weet de naam niet meer precies). Dat mislukte falikant. Vervolgens barracks en battle lab om Natasha in een bullfrog naar Krukov alvast te sturen tot het moment dat ie 180 graden omdraait. Met Natasha airstrike die HQ naar beneden halen. Wel zorgen dat de tesla coils weggevaagd zijn met je orbital drop :+ Anders is het dag dag Natasha :P

Afijn, zeplins ftw! In die IJsland missie dan tenminste. Ik speel iig met de soviets, vind the Rising Sun niks aan qua bouwstijl en graphic wise. Veels te veel futuristisch. En de allies vind ik qua bouwstijl achterblijven op de soviets.
Het luk mij maar niet om dit level te halen, gister de hele dag al bezig. Jij hebt het wel over die zeppelins maar die krijg je niet direct.

Mijn manier tot nu toe:

Bouw een naval yard + batlle lab. Bouw stuk of 10 dreadnoughts. Voor de defense van de base een paar van die stroomtorens (naam bij mij onbekend) en wat anti air kannonen. Met stuk of 5 dreadnoughts val ik eerst de bovenste airbase en begin daar een mvc + ore reffinary neer te zetten om toch extra geld binnen te halen. Oribital drops gebruik ik ook, maar dat duurt altijd zo lang:) die andere 2 opties vind ik niks. Magnetisch veld kan makkelijk zijn in het water maar meer heb je der niet aan. Vervolgens blaas ik wat gebouwen op bij zowel allies als de commander maar word toch defeated op gegeven moment puur omdat ik geen geld meer heb en kan zo niks beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:16
Voor technische problemen/vragen is er SPV. Lees wel eerst even Het algemeen beleid door ;)

[ Voor 83% gewijzigd door TheZeroorez op 23-11-2008 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
@GLY: klopt, de zeppelins heb je niet direct. Maar eer je ze kunt bouwen heb ik ze aan de lopende band geproduceerd. Zo heb ik dat level gehaald en het level waarin je uiteindelijk de Japanse Emperor moet killen. Zit nu vast in volgens mij het eindlevel van de Soviet Campaign. Waarin dus de Soviet premier je de rug toekeerd. Die is wel pittig vind ik op medium. Wel vind ik zo nu en dan de comments van de units lollig. Zoals in dat sneak level waarin je ongemerkt bij de Emperor moet komen: "You moody bear" :D wanneer die beer niet mee wil komen met die conscript. :P Of van de apocalypse tanks wanneer je ze naar een bepaald punt laat gaan. En stroomtorens zijn tesla coils ;)

@stijnos1991: *

[ Voor 13% gewijzigd door TheZeroorez op 23-11-2008 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Zeker niet bedoeld om op te scheppen. Ik weet als geen ander dat ik online tegen echte mensen geen kans maak, maar ik vond het level tegen de premier ook op hard weer redelijk makkelijk.

Als je defence goed staat is het gewoon een kwestie van geduldig opbouwen en geduldig afmaken. Ik ben dus wel een hele trage speler en neem voor ieder level uitgebreid de tijd. Als je snel wil spelen en snel aanvalt, zonder goede verdediging, dan is het wellicht ook op medium moeilijk.
Maar met een rij tesla towers, met anti air erachter en dan nog 4 migs ter anti-air ondersteuning en een kleine taskforce van 4 choppers om brandjes te blussen en geen harde AI die erdoor komt. En dan dus geduldig hem slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm

Firestorm

zit nu al ruim een dag vast in die allies missie "mount rushmore" ik heb nu zo ver dat ik de limo kan freezen met wat cryocopters, maar op een bepaald moment ben ik toch "defeated" zonder dat ik daar een duidelijke reden voor kan achterhalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jradman
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-08 13:47
Firestorm schreef op zondag 23 november 2008 @ 15:39:
zit nu al ruim een dag vast in die allies missie "mount rushmore" ik heb nu zo ver dat ik de limo kan freezen met wat cryocopters, maar op een bepaald moment ben ik toch "defeated" zonder dat ik daar een duidelijke reden voor kan achterhalen...
Ik heb dat ook gehad, en kwam er uiteindelijk achter dat de limo kapot ging omdat mijn gesloopte cryocopter erop viel. Dit heeft er wellicht mee te maken..? Kan ook zijn dat het freezen totaal geen zin heeft, en de timer gewoon doorloopt? Anders zou ik het echt niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel met de allies. In de missie, om leningrad aan te vallen. Heeft iemand een walkthrough? Ik word aan alle kanten ingemaakt (speel op medium). Wat is de beste tactiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lukt mij nog steeds niet in het ijsland level. Geld voor de zeppelins krijg je gewoon ja niet. Zit nu echt al paar dagen vast op dit level. Dankzij de tips over de dreadnoughts wel iets verder gekomen maar meer ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm

Firestorm

Jradman schreef op zondag 23 november 2008 @ 15:50:
[...]

Ik heb dat ook gehad, en kwam er uiteindelijk achter dat de limo kapot ging omdat mijn gesloopte cryocopter erop viel. Dit heeft er wellicht mee te maken..? Kan ook zijn dat het freezen totaal geen zin heeft, en de timer gewoon doorloopt? Anders zou ik het echt niet weten.
heb het even in de gaten gehouden en de limo gaat inderdaad kaduuk door brokstukken van het één of ander. hoe ben je verder gekomen?

edit: ik heb het eindelijk voor elkaar, hoop mannetjes met rocketlaunchers bouwen en in de aanvliegroute van de enemy zetten, zo komen er niet eens brokstukken in de buurt ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Firestorm op 23-11-2008 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 16:57:
Lukt mij nog steeds niet in het ijsland level. Geld voor de zeppelins krijg je gewoon ja niet. Zit nu echt al paar dagen vast op dit level. Dankzij de tips over de dreadnoughts wel iets verder gekomen maar meer ook niet.
Waar zit je precies vast dan in die missie? Heb wel wat tips:
spoiler:
-Vóórdat Krukov arriveert voldoende luchtafweer bouwen. Dan heb je nog het meeste geld
-Zorg dat nog vóór Krukov zich tegen je keert je een Natasja met nog wat andere units naast zijn MCV hebt staan buiten bereik van verdediging uiteraard (beetje lullig maar je wilt em halen of niet). Zodra die vijandig word meteen MCV, warfactory en zijn paleis neerhalen
-Op zijn plaats kan je na uitschakeling met een sputnik een uitbreidingsbasis maken voor een extra refinery
-De Proton Collider is eenvoudig neer te halen met airunits (twinblades, kirovs) omdat er geen anti-air omheen staat

Ik heb eerst veel geld gestoken in verdediging met name anti-air. Later toen het geld wat meer binnenkwam werd het tijd voor dreadnoughts en kirovs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een paar tips misschien (spoilers);

Vergeet vooral niet om zo snel mogelijk een kraan te bouwen. Zo'n ding waarmee je voertuigen kunt repareren. Als die staat, dan kun je namelijk 2 gebouwen en 2 verdedigingsobjecten tegelijk bouwen. Bijvoorbeeld twee Refineries, twee Flak Cannons, etc. Hierdoor kun je veel sneller een goede verdediging rond je basis opbouwen zolang je nog veel geld hebt aan het begin van dit level. Zoals reeds gezegd: bouw veel Flak Cannons, vooral in zuidelijke en noord-oostelijke richting. 4 MiG's zijn erg handig tegen zeppelins en vijandelijke Twinblades.

Ik heb zelf niet zo veel moeite gehad met dit level moet ik zeggen (speel ook op normal). In het begin heb ik vooral Twinblades gespammed. Die zijn snel en echt ideaal tegen vliegdekschepen. Links bovenin beeld is een Naval Yard die bij mij de hele tijd vliegdekschepen bleef sturen. Een team van 4/ 6 Twinblades is genoeg om die Naval Yard te slopen. Geef dat prioriteit, want het is snel gedaan en geeft je veel meer ademruimte (bij mij in ieder geval wel).

Open deur, maar je Support Powers zijn heel belangrijk in dit level. De Allies hebben veel Power Plants dicht bij elkaar. Dat zijn ideale doelwitten voor Orbital Drop en de betere versies daarvan. Bij mij zat Niles daardoor continue zonder stroom en kon ik met mijn Twinblades langzaam zijn basis stukje bij beetje slopen. Die andere Support Power die voertuigen opzuigt is ideaal om opstandige anti-air voertuigen weg te zuigen. Persoonlijk had ik niet zo veel last van die verrader (afgezien van een paar zeppelins) en daarom heb ik me eerst volledig op Niles gericht. Sowieso omdat de luchtverdediging van Niles redelijk hopeloos was. Zijn straaljagers zijn ook snel verleden tijd als je effe een Orbital Drop op zijn vliegvelden gooit rechts bovenin beeld >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2008 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm

Firestorm

pfff, het blijft hopeloos hier! Met de Russen is de campaign redelijk eenvoudig, misschien twee keer een missie over moeten doen, maar met de Allies blijf ik nu missie na missie hangen. het lijkt wel alsof ik niet snel genoeg ben in het laten groeien van mij basis, iemand daar nog tips voor? hier kom ik ook achter in 1 vs 1 netwerk games... ik vermoed dat mijn speelstijl wat verouderd is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Firestorm schreef op maandag 24 november 2008 @ 12:47:
pfff, het blijft hopeloos hier! Met de Russen is de campaign redelijk eenvoudig, misschien twee keer een missie over moeten doen, maar met de Allies blijf ik nu missie na missie hangen. het lijkt wel alsof ik niet snel genoeg ben in het laten groeien van mij basis, iemand daar nog tips voor? hier kom ik ook achter in 1 vs 1 netwerk games... ik vermoed dat mijn speelstijl wat verouderd is!
Is een coop spelen met iemand online? Kan je een beetje zien hoe je mischien iets beter bouwt.
Je mag evt. adden cisordin0l 0=nul, pakken we ze samen even. Ben vanavond en eind van de middag even online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Firestorm schreef op maandag 24 november 2008 @ 12:47:
Oplossing voor alles zijn die carpetbombers... ongelooflijk sterk, vergelijkbaar met de kirovs van de russen, en bijzonder effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Ik vind die vliegtuigen van de Allies gewoon nutteloos, ze frezen wel maar mollen niks. Je kunt er dus geen 30 de basis insturen en de boel laten mollen zoals je wel met de russen kunt. Zet ze op Agressive ( Alt+A ) Stuur ze ergens heen, en ze mollen alles. Die zeppelins zijn niet vooruit te branden, heb ook idd liever die heavy bombers, die zijn wel ideaal. Bouw daar vier vliegvelden van, en je kunt elk gebouw platgooien.

Zit nu in een lastigere missie, daar wordt je basis opgebouwd maar vrij snel valt er zo'n atoombom op en is echt alles weg. Dan moet je je MCV naar boven verhuizen, en daar verder bouwen. Erg lastige missie, had geen solide basis en was echt een chaos maar uiteindelijk wel gehaald door de bombers.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn wat is die laatste missie lastig van de allies op hard zeg! Zijn bruggen te mollen trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 14:29:
Damn wat is die laatste missie lastig van de allies op hard zeg! Zijn bruggen te mollen trouwens?
Ik heb hem zojuist gehaald met nog 38 seconden over !

Meteen in het begin gelijk die twee extra geldgebouwen innemen, schijt aan groen :)

Mijn taktiek was, bouw bij de brug 5 a 7 defencetowers met daarin raketmannetjes. Verder daarachter twee van die athena wagens voor lange afstand en mammoettanks kapot te maken. Hoef je haast niet naar om te kijken, alleen repareren en opnieuw bouwen en vullen met rakketjes. Verder heb ik geen verdediging gedaan.

Om al die iron curtains te mollen gebruik ik die heavy bombers, had vier vliegvelden vol. Elke keer per 4 of meer laten uitvliegen anders worden ze uit de lucht gehaald alsof het niks is. Je kunt ook die goedkopere gebruiken, maar die doen stuk minder schade dus eigenlijk geldverspilling aangezien ze toch niet terugkomen naar het vliegveld. Dus op deze manier die Iron Curtians vernietigen, blijft dat grote rot gebouw nog over...kwestie van wederom heel je vliegmacht verzamelen en bommen gooien. Bouw zo snel als je kunt wel een proton colider, deze had ik maar twee keer kunnen gebruiken.

Conclusie: Doe waar de allies goed in zijn, bouw een vliegtuigmacht.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeoMe schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 14:36:
[...]

Meteen in het begin gelijk die twee extra geldgebouwen innemen, schijt aan groen :)

Mijn taktiek was, bouw bij de brug 5 a 7 defencetowers met daarin raketmannetjes. Verder daarachter twee van die athena wagens voor lange afstand en mammoettanks kapot te maken. Hoef je haast niet naar om te kijken, alleen repareren en opnieuw bouwen en vullen met rakketjes. Verder heb ik geen verdediging gedaan.

Om al die iron curtains te mollen gebruik ik die heavy bombers, had vier vliegvelden vol. Elke keer per 4 of meer laten uitvliegen anders worden ze uit de lucht gehaald alsof het niks is. Je kunt ook die goedkopere gebruiken, maar die doen stuk minder schade dus eigenlijk geldverspilling aangezien ze toch niet terugkomen naar het vliegveld. Dus op deze manier die Iron Curtians vernietigen, blijft dat grote rot gebouw nog over...kwestie van wederom heel je vliegmacht verzamelen en bommen gooien. Bouw zo snel als je kunt wel een proton colider, deze had ik maar twee keer kunnen gebruiken.

thnx :D ga ik vanavond meteen proberen :-) ik heb gisteravond wel 8 keer een verschillende strategie geprobeerd haha. Ben ik al thuis? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spoiler:
Misschien mosterd na de maaltijd, maar die missie was 2 vingers in de neus op hard door gewoon een berg Twinblades te bouwen. Met een stuk of 10-15 maai je alles zo neer, doe er nog wat Migs bij om Apollo's e.d. uit de lucht te halen en je bent klaar. Alle Soviet missies zijn op hard een eitje als je Twinblades spammed en Migs als ondersteuning gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat iemand mij kan helpen aan een werkende trainer:)

Ben het nu beetje zat dat ik die missie maar niet haal, en moet hierna nog allies en japans uitspelen:) Dus mag wel keer verder komen nu:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-08 22:48

Amafi

Amafi

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 18:45:
Misschien dat iemand mij kan helpen aan een werkende trainer:)

Ben het nu beetje zat dat ik die missie maar niet haal, en moet hierna nog allies en japans uitspelen:) Dus mag wel keer verder komen nu:)
spoiler:
Oke, nog een goed bedoeld advies dan.
Stap 1 je hebt teveel funds. Zet enorm veel bullfrogs in de wachtrij.
Stap 2 Bouw ook enorm veel twinblades.
Stap 3 gooi zsm de basis ten noorden van je plat.
Stap 3a, laat eventueel je co-op partner helpen
Stap 4 Bouw een nieuwe basis ten noorden van je. Je hebt de resources nodig.
Stap 5 Elimineer de defecterende eikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08 18:10
net even CC3 voor het eerst gespeeld. De graphics vielen erg tegen. Jammer dat het zo onduidelijk is wat wat is. Ik moest gewoon het label lezen om te zien of iets een tank was. Hoewel is het spel op een hoge resolutie speelde, had ik constant het gevoel dat ik 320x200 zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_starbuck_ schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 23:58:
net even CC3 voor het eerst gespeeld. De graphics vielen erg tegen. Jammer dat het zo onduidelijk is wat wat is. Ik moest gewoon het label lezen om te zien of iets een tank was. Hoewel is het spel op een hoge resolutie speelde, had ik constant het gevoel dat ik 320x200 zag.
Genoeg adviesen krijg ik, zal dit ook eens gaan proberen. Heb wel vaker een basis gehad in het noorden, maar of je hier nu veel credits van krijgt nee.

Maarja probeer het nog wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Meteen in het begin gelijk die twee extra geldgebouwen innemen, schijt aan groen

je gelooft het niet op 3 seconden na de laatste missie van de allies uitgespeeld! Ik weet niet meer hoe ik het heb gedaan, maar het is gelukt!
Net de missie gehaald van de japanners in Pearl Harbor. Japanners is wel lastig spelen, ik heb niet echt een sterke luchtmacht.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2008 15:56 ]

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 17:25

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

_starbuck_ schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 23:58:
Ehm de graphics van RA3 zijn helemaal niet slecht (heb je bijvoorbeeld al ooit naar het water gekeken met alle instellingen op hoogst?). Bij red alert 3 kun je gewoon niet ver uit zoomen, misschien dat het daardoor lijkt alsof je een kleine resolutie had. En niet zien of iets een tank is? Dat ligt toch echt aan jezelf o.O

De laatste tijd heb ik wel erg veel problemen met online spelen van RA3. Ik heb bijvoorbeeld vaak dat ik net te laat een game wil joinen en dan krijg ik dus een melding dat het al vol is. Bij deze melding loopt RA3 vaak vast voor een paar seconden en stuurt mij vervolgens terug naar het hoofdmenu, ipv de lobby.

Daarnaast heb ik ook vaak dat ik gewoon geen games kan joinen, de join knop blijft uitgeschakeld en als ik dubbel klik gebeurd er ook niets, ik moet dan het spel afsluiten en opnieuw opstarten om weer ergens in te kunnen.

Gisteren had ik weer iets anders, ik zat dus in een 3v3 game die op het punt stond om te beginnen, de aftelling begon en toen hij bij 1 was, liep opeens mijn RA3 vast voor even en werd ik teruggestuurd naar de lobby. Bij het spel daarna gebeurde dat ook bij iemand anders denk ik, want bij het laad scherm kreeg ik opeens dat scherm dat je krijgt wanneer er iemand zijn of haar verbinding heeft verloren en begon het bij die persoon af te tellen en werd hij/zij eruit gegooid, daarna gebeurde ook bij alle anderen (waarschijnlijk hadden die op "Quit Game" geklikt in dat scherm, wat ik uiteindelijk ook maar gedaan heb).

Zo heb ik nog wel meer dingen gehad met het online spelen van RA3, die ik zo niet meer weet. Ik vind dit dus echt slecht, of ben ik de enige die zoveel problemen heeft de laatste tijd?

[ Voor 13% gewijzigd door Walance op 27-11-2008 06:44 ]

Ik heb hetzelfde (en iedereen denk ik). Het is irritant allemaal inderdaad. De online interface kan stukken beter, iig is hij imo al stukken beter dan in CNC3 waar ik het gevoel had dat de game elk moment kon crashen wanneer ik op een knop drukte.

Verwijderd

Ook ik heb sinds kort Red Alert 3 in bezit en moet zeggen dat het spel me goed bevalt. Daarbij moet ik wel aantekenen dat ik CNC3 Tiberium wars wel beter vind. Niet om RA3 te bashen, maar meer omdat de consensus hier lijkt te zijn dat mensen dit spel een enorme verbetering vinden t.o.v. CNC3 die sommigen geflopt vinden.

Maar goed, ik zal niet teveel offtopic raken. Het leukste aan RA3 is doordat het zichzelf niet serieus neemt, dat het ook alle mogelijkheden aanpakt om creatieve eenheden te maken en dat is ze goed gelukt. Ik vind de toevoeging van special abilities op bijna elke eenheid erg leuk en het brengt ook veel flexibiliteit. Het goldmine principe van resource collecting vind ik geen verbetering.

Ik moet ook zeggen dat ik de graphics kwaliteit enorm vind verschillen wanneer je settings op Medium of High staan. Mijn machine kan het spel goed trekken met een aantal dingen op medium maar de belangrijkste zaken (textures, model details) op high. Daardoor ziet het er goed uit. Eerst had ik alles op medium maar dat was echt een stuk minder.

Maar al met al moet ik zeggen dat het een erg vermakelijk spel is en een leuke toevoeging aan de RA serie. Ondanks al het gebash op EA ben ik zeker tevreden met zowel deze installment alswel Tiberium Wars + Kane's wrath

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:53

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Ik ben nu bijna door de Allies missies heen. Gisteren zowaar hardop gelachen om een Russiche tegenstander die mij vergeleek met een vlieg. Bzz, bzzz, bzzz en dan in zijn handen klapt :D, prachtig.

Of in de eerste missie, die russische generaal, of ik de witte vlaggen al klaar heb.
En dat de dames met je uit willen, haha. Zo ontzettend vaut, ik vind het schitterend.

Speelt ook nog eens lekker weg. Het loopt prima, ziet er prachtig uit. Vermaak me er prima mee.

• Er!k
  • Laatst online: 15-09 20:18
Ik heb de PC versie (origineel om verdere discussie te voorkomen) en ik heb last van het feit dat de muis af en toe wegvalt 8)7 .. Soms reageert de muis niet, zowel in game als in de menu's... Hebben meer mensen hier last van? Zag op internet wel een paar topics erover, maar zonder oplossing helaas... Gebruik Windows XP SP3 professional met Red Alert 1.04.

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Ben nu bezig met de jappaners, dit speelt een stuk moeilijker in het begin. Je moet veel meer micromanagement doen om al je gebouwen om de juiste plek te krijgen. Ik heb het liever als de russen, aanklikken en plaatsen en niet meer naar omkijken. Je kunt wel overal alles neerzetten, als je er naar toe kunt rijden/varen. Dat heeft wel voordelen maar toch blijft het micro-intensief.

Verder vindt ik de units nogal waardeloos, die vx defenders voor anti-air & anti-tank en die andere vliegdingen anti-personeel. Het is allemaal zo micro-intensief, de heletijd moet je je bewust zijn van vliegen ze nu of staan ze op de grond. Verder zijn je defencetorens ook nog een micro-intensief. Je moet als je niks dubbel wilt bouwen elke keer bij vliegtuigaanvallen de boel ombouwen en terugbouwen pfff. Op het water doen ze niks onder aan de rest, alleen hebben ze geen anti-air voor zover ik weet, dus moet je weer een zwerm vliegtuigen meesturen. Jappaners, ze hebben leuke dingen...maar wel micro-management ten top :)

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
NeoMe schreef op donderdag 27 november 2008 @ 20:22:
Ben nu bezig met de jappaners, dit speelt een stuk moeilijker in het begin. Je moet veel meer micromanagement doen om al je gebouwen om de juiste plek te krijgen. Ik heb het liever als de russen, aanklikken en plaatsen en niet meer naar omkijken. Je kunt wel overal alles neerzetten, als je er naar toe kunt rijden/varen. Dat heeft wel voordelen maar toch blijft het micro-intensief.

Verder vindt ik de units nogal waardeloos, die vx defenders voor anti-air & anti-tank en die andere vliegdingen anti-personeel. Het is allemaal zo micro-intensief, de heletijd moet je je bewust zijn van vliegen ze nu of staan ze op de grond. Verder zijn je defencetorens ook nog een micro-intensief. Je moet als je niks dubbel wilt bouwen elke keer bij vliegtuigaanvallen de boel ombouwen en terugbouwen pfff. Op het water doen ze niks onder aan de rest, alleen hebben ze geen anti-air voor zover ik weet, dus moet je weer een zwerm vliegtuigen meesturen. Jappaners, ze hebben leuke dingen...maar wel micro-management ten top :)
Seawings zijn navy anti-air zo lang ze onder water zijn. De benodigde micro van de jappen valt wel mee als je er aan gewend bent, het grootste probleem van de faction is dat ze niet mee kunnen komen qua air-to-air en dat al hun units fragiel en duur zijn.

Great minds think in parallel gutters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Ik ben nu redelijk op weg met de allies, maar ook die zijn erg simpel.

Net dat level met die limo gedaan op hard. Was een close call qua tijd (ik hou niet van tijdsgelimiteerde missies), maar uiteindelijk wel simpel. Die AI valt bijna niet aan. Gewoon eerst die dingen innemen met engineers en dan met 12 zware bombers op die firebase. Die bombers overleven het niet, maar die firebase ook niet. :+

Het level ervoor met dat enorme japanse drijvende fort viel uiteindelijk ook erg mee op hard. Ook gewoon eerst even een goede verdediging maken en daarna met uiteindelijk 26 vliegdekschepen en 18 zware bombers die jappen afgemaakt.

Het hele spel draait om geduld, veel geduld. En een beetje je AI vriend goed aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance

Walance

Als je tegen de computer speelt is dat inderdaad zo, maar op die manier spelen werkt niet als je online gaat :+

//Edit: Pfft ik ben echt slecht volgens mij, ik verlies echt elke keer de laatste tijd, bij online spelen.. iemand nog wat tips? :P

[ Voor 37% gewijzigd door Walance op 30-11-2008 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Conquerer schreef op zondag 30 november 2008 @ 17:18:
Als je tegen de computer speelt is dat inderdaad zo, maar op die manier spelen werkt niet als je online gaat :+

//Edit: Pfft ik ben echt slecht volgens mij, ik verlies echt elke keer de laatste tijd, bij online spelen.. iemand nog wat tips? :P
Ik word ook vaak verslagen, ik ben gaan oefenen tegen medium comps. Uiteindelijk kreeg ik het onder de knie, en werd online al stukje makkelijker. Misschien dat we eens paar keer zouden kunnen oefenen? 1vs1, 2vs2, let me know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance

Walance

Hmm ja, ik wil best wel samen oefenen. Wil je vanavond al een keer doen, of een andere dag? En wat is je naam ingame (die van mij is Conquerer)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:54
Heb red alert 3 nu ook al een tijdje, en moet zeggen ondanks de vele negatieve reacties hier vind ik het wel een (erg) leuk spel. Heb red alert 2 ook echt grijs gespeeld en vind dit wel een een goede opvolger.

Alleen op de een of andere manier lukt het mij niet om met allies/middle east van de russians te winnen op medium skirmish. Alle andere combo's lukken mij wel vrij makkelijk, maar van de russians verlies ik bijna altijd.

Vooral de acopolypse tank vind ik erg sterk, de allies tanks zijn er bijna kansloos tegen. Van te voren uitschakelen met de vliegtuigen gaat ook neit altijd even goed, als ze bij je kamp zijn ben je bijna kansloos. Vooral in samenwerking met de de kirov airships. Ik bouw dan altijd wel redelijk veel anti air, maar als er dan weer een desolater airstrike langskomt is dat ook weer uitgeschakeld.

Moet wel zeggen dat ik bijna altijd een beetje zit te (ben even de naam vergeten, grote basis bouwen veel tanks en dan aanvallen). Misschien gaat het beter als ik vanaf het begin wat agressiever speel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 20:41

GeeBee

Oddball

[b][message=31137381,noline]
Moet wel zeggen dat ik bijna altijd een beetje zit te (turtelen). Misschien gaat het beter als ik vanaf het begin wat agressiever speel :).

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
Dersan schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 00:37:
Heb red alert 3 nu ook al een tijdje, en moet zeggen ondanks de vele negatieve reacties hier vind ik het wel een (erg) leuk spel. Heb red alert 2 ook echt grijs gespeeld en vind dit wel een een goede opvolger.

Alleen op de een of andere manier lukt het mij niet om met allies/middle east van de russians te winnen op medium skirmish. Alle andere combo's lukken mij wel vrij makkelijk, maar van de russians verlies ik bijna altijd.

Vooral de acopolypse tank vind ik erg sterk, de allies tanks zijn er bijna kansloos tegen. Van te voren uitschakelen met de vliegtuigen gaat ook neit altijd even goed, als ze bij je kamp zijn ben je bijna kansloos. Vooral in samenwerking met de de kirov airships. Ik bouw dan altijd wel redelijk veel anti air, maar als er dan weer een desolater airstrike langskomt is dat ook weer uitgeschakeld.

Moet wel zeggen dat ik bijna altijd een beetje zit te (ben even de naam vergeten, grote basis bouwen veel tanks en dan aanvallen). Misschien gaat het beter als ik vanaf het begin wat agressiever speel :).
IK bouw dan altijd een basis met veel defense torens en wat luchthavens en schakel ze dan uit door de lucht >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance

Walance

Net een 3v3 aan het spelen, tegenstander gebruikt chronospehere op wat schepen van mijn teamgenoot, blijft er een battle ship heel terwijl die op het land is en hij kon ook gewoon schieten vanuit daar 8)7

Natuurlijk een screenshot van gemaakt en heb zelfs de replay nog :+

Afbeeldingslocatie: http://conquerer.nl/images/shiponland_small.png
(klik voor groter)

[ Voor 4% gewijzigd door Walance op 02-12-2008 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Niet echt slimme zet dan van je, misschien een bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is een bug ja. Ik had dat eens in één van de Allies missies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
Whaha, ik wist dat er veel units zowel op land als zee konden opereren maar deze kende ik nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:26
De Patch notes van 1.05 zijn binnen. Het is een beetje te veel om compleet te copy pasten, maar dit zijn de hoofdpunten:

1) DRM De-authroization - if you've maxed out at 5 machines, you can easily de-authorize any installation in-game with a few simple clicks. You won't have to worry about going through any special websites or requests, we're giving you the power in-game.

2) Balance exploit fix – Added capture delay on Engineers

3) Balancing Allies vs. Empire of the Rising Sun --- Specifically tuning Allied aircraft rush against Rising Sun

4) Added the ability to see player’s stats in the online lobby

5) Added Co-op lobbies - so you can easily find your next best-friend-co-Commander

6) Official Release of Red Alert 3 Worldbuilder - will be available for direct download on our website, you must be updated to 1.05

7) A critical list of balance and technical changes - see the entire Readme below!

Volledige lijst staat hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
Hip! Had eerder gehoord dat deze patch niet de nodige balancing zou bevatten dus dat is wel een meevaller.

En volgens de notes zal ie dus vandaag al uitgebracht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog hipper: hij is al uitgebracht ;). Heb er twee potjes mee gespeeld net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance

Walance

Ja ik heb er ook een paar potjes mee gespeeld. Ik vind dat met die engineers echt goed, ik heb zoooo vaak gehad dat ze met engineers komen rushen en mijn mcv enzo overnemen, echt irritant. Nu heb ik iets meer tijd om daar wat aan te doen als ze daarmee komen.

Maar sinds deze patch werkt mensen muten niet meer bij mij. Ik kan ze aanvinken, maar dan blijf ik ze nog steeds horen en na een paar seconden worden ze allemaal weer uitgevinkt... ik heb echt een hekel aan VOIP in RA3, want iedereen die er gebruik van maakt is alleen maar heel irritante geluiden aan het maken, muziek af aan het spelen of iets anders irritants... ik moet eens kijken of er niet een optie is om standaard iedereen te muten ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Je kan het uitzetten bij je settings!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance

Walance

Hmm ja had het al gevonden, bedankt :)
Net een best spannende 1v1 gehad, Allies vs Allies, het was bijna de hele tijd actie, hier is de replay als iemand geïnteresseerd is (duurt 23 minuten).

[ Voor 3% gewijzigd door Walance op 05-12-2008 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
mischien stomme vraag maar waar zet je een zelfgemaakte map neer zodat je deze kan spelen over internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WR.
  • Laatst online: 15-09 21:48

WR.

Is er nog iemand die RA3 op een 6800 GT speelt?
Wil hem bestellen maar denk niet dat hij het trekt namelijk. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
WR. schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 11:11:
Ik heb hier een gamesysteem met een AMD 3200, 1GB en een 6600GT. Daar draait het prima op 1024x768
Alleen moet je dan wel een wat simpele stijl accepteren: http://i33.tinypic.com/2h3oqk9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

WR. schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 11:11:
Speel bij mijn ouders ook op een AMD 3200+, 1GB en een 6600GT dus gaat prima!

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Tuinboonkwark schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 11:55:
[...]

Ik heb hier een gamesysteem met een AMD 3200, 1GB en een 6600GT. Daar draait het prima op 1024x768
Alleen moet je dan wel een wat simpele stijl accepteren: http://i33.tinypic.com/2h3oqk9.jpg
Hmm, zo gek ziet dat er nog niet uit, het lijkt allemaal veel duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi

Amafi

Amafi

Eindelijk ook maar RA3 aangeschaft en speelt weer heerlijk net als RA1 en 2. Alleen nu met nog absurdere units, maar is nog wel grappig ook.
Zondag even snel de Soviet campaign uitgespeeld (op medium, ben een mietje)
En voor het verdere vermaak ook even Co-op getracht te spelen met een speler. Level von esling airbase op hard. Maar die bleek toch wel erg lastig. Vind dat level ook het lastigste, rest wals je zo doorheen (op medium).

Om beter te leren spelen ook even een aantal replay’s bekeken van de mensen die het wat beter kunnen. Ziet er allemaal erg goed uit, en natuurlijk erg leuk om andere goede spelers te zien spelen.
Heb alleen last van een bug als ik replays bekijk. Aan het einde krijg ik de melding dat hij nog verder moet updaten, maar zit al op 1.05 Moet dan het spel herstarten om alles weer te laten draaien en online te kunnen. Hebben hier nog meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Zelfde hier ja, die replay's zijn dan ouder dan versie 1.05.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik vindt het echt lastig 1v1 als soviet tegen allies te spelen. Tegen de tijd dat ik bullfrogs heb heeft die allies speler al 3 vindicators. Enige wat ik me kan bedenken is met 2 bullfrogs met engineers en flak troops hem snel te rushen. Als ze goed scouten, iets wat niet echt moeilijk is zien ze het al aankomen en blazen ze je bullfrogs op voordat ze aankomen.

Als ze aankomen dan heb je altijd iig wel ze airfield down. Maar dan kunnen ze heel flexbil switchen naar een andere tactiek en gewoon een nieuw airfield maken.

Heeft iemand een replay met een goede tactiek om de vindicator rush te counteren?

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amafi schreef op maandag 08 december 2008 @ 10:24:
Eindelijk ook maar RA3 aangeschaft en speelt weer heerlijk net als RA1 en 2. Alleen nu met nog absurdere units, maar is nog wel grappig ook.
Zondag even snel de Soviet campaign uitgespeeld (op medium, ben een mietje)
En voor het verdere vermaak ook even Co-op getracht te spelen met een speler. Level von esling airbase op hard. Maar die bleek toch wel erg lastig. Vind dat level ook het lastigste, rest wals je zo doorheen (op medium).

Om beter te leren spelen ook even een aantal replay’s bekeken van de mensen die het wat beter kunnen. Ziet er allemaal erg goed uit, en natuurlijk erg leuk om andere goede spelers te zien spelen.
Heb alleen last van een bug als ik replays bekijk. Aan het einde krijg ik de melding dat hij nog verder moet updaten, maar zit al op 1.05 Moet dan het spel herstarten om alles weer te laten draaien en online te kunnen. Hebben hier nog meer mensen last van?
Dat komt omdat je een replay van een versie ouder dan 1.05 opstart vanuit windows. Het spel laadt dan automatisch de goede versie. Kom je daarna terug in het hoofdmenu dan denkt het spel dat je nog niet naar 1.05 geupdate heeft en dan vraagt hij je dat te doen. Je moet het spel dan gewoon normaal herstarten.
evilpin0 schreef op maandag 08 december 2008 @ 11:14:
Ik vindt het echt lastig 1v1 als soviet tegen allies te spelen. Tegen de tijd dat ik bullfrogs heb heeft die allies speler al 3 vindicators. Enige wat ik me kan bedenken is met 2 bullfrogs met engineers en flak troops hem snel te rushen. Als ze goed scouten, iets wat niet echt moeilijk is zien ze het al aankomen en blazen ze je bullfrogs op voordat ze aankomen.

Als ze aankomen dan heb je altijd iig wel ze airfield down. Maar dan kunnen ze heel flexbil switchen naar een andere tactiek en gewoon een nieuw airfield maken.

Heeft iemand een replay met een goede tactiek om de vindicator rush te counteren?
Geen bullfrogs bouwen. Waardeloos spul. Eigenlijk is het grootste probleem vooral de infantry spam van Allies in combo met Vindi's. Wat ik vaak doe is een barracks maken en proberen de bear / dog war te winnen zodat je z'n infantry gehalte laag houdt. Probeer in z'n base met een bear op de plek te gaan staan waar z'n 2e refinery moet komen, zodat hij die niet direct kan plaatsen. Blijf wat bears spammen zodat je z'n infantry gelijk kunt killen en hij z'n Vindi's gebruikt om je bears te doden. Intussen bouw je alleen 2 refineries in je base (+ genoeg normale power plants natuurlijk) en ga je expanden naar een 3e mine. Op die manier heeft je tegenstander niets om z'n Vindi's tegen te gebruiken en kun jij een voorsprong nemen economywise. Daarna bouw je Super Power, Airfield -> Migs, Warfac -> Hammertanks / Sickles / eventueel Bullfrogs.

Als je de dog / bear war wint kun je nog Flak Troopers spammen. Op een map met veel garrisons is dat sowieso wel handig omdat die je Flak Troopers beschermen. Op een map waar je dat niet hebt is het vaak zo dat de Allies speler je Flak Troopers met Vindi's pakt en ze dus totaal geen damage doen.

Soviets vs Allies is erg lastig voor de Soviets, je wilt de dog / bear war winnen zodat jij het momentum hebt en je eigen game kan gaan spelen. Als Security Points wil je Grinder Threads en daarna Magnetic Satallite. GT heals je Hammertanks als je infantry platrijdt en Satallite kun je gebruiken om Vindi's / Apollo's van airfields op te zuigen.

Ik zal zo nog even kijken of ik nog een goede rep heb.
Edit: nee, geen 1.05 rep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WR.
  • Laatst online: 15-09 21:48

WR.

Tuinboonkwark schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 11:55:
[...]

Speel bij mijn ouders ook op een AMD 3200+, 1GB en een 6600GT dus gaat prima!
Oke dank u.
Moet hem op 1280x1024 kunnen spelen met Athlon 64 3500 en 2 gig dus zal wel lukken denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Wmm schreef op maandag 08 december 2008 @ 12:53:
[...]

Soviets vs Allies is erg lastig voor de Soviets, je wilt de dog / bear war winnen zodat jij het momentum hebt en je eigen game kan gaan spelen. Als Security Points wil je Grinder Threads en daarna Magnetic Satallite. GT heals je Hammertanks als je infantry platrijdt en Satallite kun je gebruiken om Vindi's / Apollo's van airfields op te zuigen.

Ik zal zo nog even kijken of ik nog een goede rep heb.
Edit: nee, geen 1.05 rep.
thx man! Werkt echt goed, idd geen bullfrogs bouwen in het begin maar proberen je eigen game te spelen, elke beer die in de buurt van zijn base staat wordt gebombadeert, wat hem veel tijd kost en mij genoeg tijd geeft om expansie + migs te bouwen. Al een paar keer easy gewonnen met deze tactiek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit de laatste tijd al aardig wat RA3 replays te bekijken (kijk meer dan ik zelf speel, bij C&C Generals hetzelfde verhaal eigenlijk) en de kriebel begint bij mij toch weer een beetje op te komen om me weer in RTS gebied te verdiepen 

Maar wat ik me eigenlijk nog afvraag is, voor de spelers op iets hoger niveau, gebruiken jullie haast alleen nog maar de hotkeys voor de hud om alle buildings/units te trainen?
Bij veel replays (gamereplays.org en sommige van hier) zie ik namelijk wel dat zodra een building klaar is met bouwen de volgende na een milliseconde lijkt het wel, alweer gebouwd/geplaatst wordt.
Dit lijkt me niet te doen door nog de moeite te nemen om met je muis van rechts weer naar het midden te gaan als het ware :P

Dit is natuurlijk standaard wil je een beetje fatsoenlijk spelen, maar vraag me alleen af hoe men dit nou precies doet. Bij de soviets lijkt het me aardig lastig omdat je dan continue af zou moeten wisselen met de muis/hotkeys vanwege de eis dat het concept van het gebouw al direct geplaatst moet worden.
Wordt hier bijvoorbeeld de voorkeur gegeven aan een snelle muisgevoeligheid voor meer micro/macro gemak of voor een tragere voor betere unitselectie/controle, micro dus toch?

Als ik weer eens ga beginnen wil ik wel goed beginnen, dus vandaar de vragen 
Anders iemand eventueel interesse om een paar educatieve/trainings matches te spelen om de ‘gevorderde basis’ van het commander zijn onder controle te krijgen? :D

Mijn EA/RA3 acountnaam is in ieder geval ook ‘DaRk_DuDe’, als iemand interesse heeft zou dat fijn zijn =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn laptop kan als ik alles op low en very low zet, het spel net trekken, alleen de gamesnelheid is een stuk lager, kan je de gamespeed omhoog zitten of er is buiten de menu's in het spel nog mogelijkheden om te tweaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:42
Voor zover ik weet kun je in RA3 (helaas) niets aan de gamesnelheid doen, want ik wou hem graag wat lager zetten. Als hij langzaam loopt komt dat dus waarschijnlijk gewoon door je systeem, en daar is weinig aan te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 08:52:
Ik zit de laatste tijd al aardig wat RA3 replays te bekijken (kijk meer dan ik zelf speel, bij C&C Generals hetzelfde verhaal eigenlijk) en de kriebel begint bij mij toch weer een beetje op te komen om me weer in RTS gebied te verdiepen 

Maar wat ik me eigenlijk nog afvraag is, voor de spelers op iets hoger niveau, gebruiken jullie haast alleen nog maar de hotkeys voor de hud om alle buildings/units te trainen?
Bij veel replays (gamereplays.org en sommige van hier) zie ik namelijk wel dat zodra een building klaar is met bouwen de volgende na een milliseconde lijkt het wel, alweer gebouwd/geplaatst wordt.
Dit lijkt me niet te doen door nog de moeite te nemen om met je muis van rechts weer naar het midden te gaan als het ware :P

Dit is natuurlijk standaard wil je een beetje fatsoenlijk spelen, maar vraag me alleen af hoe men dit nou precies doet. Bij de soviets lijkt het me aardig lastig omdat je dan continue af zou moeten wisselen met de muis/hotkeys vanwege de eis dat het concept van het gebouw al direct geplaatst moet worden.
Wordt hier bijvoorbeeld de voorkeur gegeven aan een snelle muisgevoeligheid voor meer micro/macro gemak of voor een tragere voor betere unitselectie/controle, micro dus toch?
Uiteraard hotkeys. Ik heb zelf de standaard hotkeys in gebruik (F1 / F12 etc). Early game gebruik ik voor alles hotkeys, alleen later bouw ik b.v. m'n Super Reactor enzo gewoon met de muis. Die hotkeys zijn te ver weg om snel te bereiken (daarvoor zou ik dus eigenlijk custom hotkeys moeten gebruiken maar ik weet nu al dat ik dan uren bezig ben om een goede setup te maken). Secondary abilities van units gebruik ik uiteraard altijd met F. Verder hotkeys for scatter, attack move, stop, etc etc.

Wat ik b.v. early game doe: als mijn standaard power plant (Soviets) bouwt en bijna af is plaats ik m'n muis op de plek waar de refinery moet komen. Zodra de power klaar is druk ik op F3 en klik ik onmiddelijk met de muis. Dat zijn eigenlijk maar kleine dingetjes maar als je je dat een beetje aanleert gaat het automatisch en bouw je je base een stuk sneller.

Muisgevoeligheid houd ik me niet mee bezig. Ik gebruik een mx518 op standaard gevoeligheid van de muis zelf en in windows staat de snelheid van de aanwijzer op het hoogst.
En ja, unitselectie/controle = micro. Je base bouwen/units bouwen = macro. Macro is vrij weinig aanwezig in RA3, micro veel meer.
Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 09:11:
Mijn laptop kan als ik alles op low en very low zet, het spel net trekken, alleen de gamesnelheid is een stuk lager, kan je de gamespeed omhoog zitten of er is buiten de menu's in het spel nog mogelijkheden om te tweaken?
Je laptop trekt het spel niet, daarom is de gamesnelheid zo traag. Ga please niet online spelen want daar frustreer je alleen maar mensen mee wiens pc het spel wel trekt. Gamespeed kun je niet veranderen en in dit geval ligt het dus ook puur aan het feit dat je laptop het niet trekt. De gameengine laat het spel dan gewoon trager lopen ipv dat je een lage fps krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Wat zijn nu echt handig dingen om te doen met de spy? Ik ging hem vandaag eigenlijk pas voor het eerst gebruiken, in een refinery gegooid, in RA2 kon je dan hun geld stelen maar dat is nu niet meer zo merk ik, wat is dan nu het effect ervan? En wat ik ook merkte is dat als je hem in hun base expansion gooit, dat je dan continu zicht hebt op hun basis, erg handig.

Verder iemand nog tips/tricks hierover? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet eigenlijk niet precies wat ie deed als je hem in gebouwen stopt. Ik denk eigenlijk niet dat wat het ook doet, erg kosteneffectief is. Waar ie wel goed voor is is om in een IFV te snoppen, die IFV wordt dan een Sniper waardoor je infantry makkelijk killed. Daarnaast is de secundary functie van Spies handig. Kost 1000 credits maar alle units die dichtbij (en dat is wel een kleine range) die Spy zijn voorgoed van jou. Goed gebruik maken daarvan kan soms ineens een verloren battle redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Serieus? De IFV wordt een sniper met een spy erin? Bedoel je niet een andere unit? Het is namelijk totaal onlogisch. Een stealth/morph ability zou logischer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Nope, wordt inderdaad een sniper dan! Was ik even vergeten te vermelden. Kosteneffectief is het inderdaad niet heel erg, maar ik dacht misschien weet iemand hier speciale dingen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spy wordt dan idd een sniper in een IFV, maar dan wel met een niet al te lange range. Het klinkt dus mooier dan het werkelijk is.

Een spy in een:
- Powerplant legt de stroom plat voor 30 seconden
- Refinery jat $2000, mits de eigenaar ervan zoveel heeft
- Productie gebouw voorkomt verdere productie voor de komende 30 seconden.
Ook zorgt dit ervoor dat je de units die erna nog uit komen voor jou zichtbaar zijn voor een bepaalde tijd.
- In een techgebouw voorkomt dit de productie van units met dat gebouw als requirement

En dan hebben we ze al zo'n beetje gehad, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
Refinery = Steel $2000. Je krijgt altijd de $2000 ongeacht of de speler waar je van steelt zoveel heeft.
Airfield/Warfactory = Kan geen units bouwen voor een bepaalde tijd (~1 minuut) en alle Tier 3 units zijn disabled. Ook zie je elk gebouw van je tegenstander.
Power = Power down voor ~1 minuut.

De secondary ability van de spy (Bribe) kan echt een gamechanger zijn, ook al is ie moeilijk uit te voeren.

Al met al zijn Shinobi en Spy's niet veel gebruikt vooral omdat een Engineer veel erger is in de meeste gevallen en ook nog veel goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 16:42:
Spy wordt dan idd een sniper in een IFV, maar dan wel met een niet al te lange range. Het klinkt dus mooier dan het werkelijk is.
De range is groot genoeg om infantry te kiten, dus prima imo :).

De rest van die dingen die je ermee kunt doen zijn dus idd niet zo geweldig zoals Count al zegt. Te duur, te moeilijk uit te voeren en de gevolgen te beperkt. Als je een warfac bv inneemt met een engineer ben je veel goedkoper uit en kost het je tegenstander meer geld en tijd.

• Er!k
Gisteren RA3 uitgespeeld met de Allies na hem ook uitgespeeld te hebben met de Russen (beide medium). Nu bezig met de Japanners.

spoiler:
Die megarobot is onwijs gaaf zeg >:) Wel gevoelig voor luchtaanvallen, maar als je gewoon in de richting loopt van de heli's en je daarna oplaadt bij een Tesla coil is er niets aan de hand. Is die robot trouwens ook in een skirmish te gebruiken?

• evilpin0
AL 2 dagen werkt de automatch functie niet bij, ook cutom games zijn erg bugged en de lijst van games wordt heel slecht geupdates. Echt zwaar irritant, ik wil lekker 1v1 automatchen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi

Amafi

Amafi

evilpin0 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:40:
AL 2 dagen werkt de automatch functie niet bij, ook cutom games zijn erg bugged en de lijst van games wordt heel slecht geupdates. Echt zwaar irritant, ik wil lekker 1v1 automatchen...
==================================================================
Command & Conquer(tm) Red Alert(tm) 3
Version 1.06 Patch Notes - December, 2008
==================================================================

· Revamped the Automatch system to improve reliability and the
speed at which players are matched.

· Fixed an exploit with the Soviet Crane where structures could be
built for free under low power.

Moet nu weer werken dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, automatch werkt nu goed. Het matched je snel en ook nog eens tegen mensen van je eigen skilllevel. Ik zit nu constant rond de top 30 met m'n eigen ranking en kom eigenlijk alleen mensen tussen 1 en 200 tegen. Een enkele keer duikt nog een verdwaalde laag gerankte speler op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Heb het gemerkt, werkt vlekkeloos, top 150 nu :)
Maar speel zet RA3 even op een break. Ben de laatste tijd weer terug naar me oude favo spelletje, supcom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiertz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-07 00:23
top 30, top 150 van wat? De wereld? (als ik vragen mag?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
RA3 rang lijst, denk van de wereld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aangezien de automatch ladders op dit moment de enige echte ladders zijn in het spel, zijn die rankings van de wereld ja :P. EvilPin0, onder welke nickname speel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiertz
Netjes, maar als ik het goed begrijp zijn die ladders pas nieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Wmm schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 13:58:
Aangezien de automatch ladders op dit moment de enige echte ladders zijn in het spel, zijn die rankings van de wereld ja :P. EvilPin0, onder welke nickname speel je?
johny

orgineel ofniet ;)

Even tijdelijke break atm, me eerste cc online dus dont mind my stats.

rk 250+ atm...Ik begin weer als de ladder gereset wordt, tenzij supreme commander me weer opzuigt. De automatch werkt nu wel super dus tot is wel aanleiding om lekekr 1v1 ranked potjes te spelen, binnen 10 sec heeft die een game.

Gebruik ook altijd jouw start tegen allies, nog geen enkele game verloren tegen allies sindsdien. Werkt echt super, gewoon geen zooi maken voor ze vindicators om te bomben behalve wat bears. Na 3de refinery meteen alle benodigen uppen voor airport (lieft uit het zicht en niet in main base maken) 1 twin blade + 5 flak troopers erin en dan een sneaky drop doen terwijl ik migs bouw.

Wil wel een 1v1tje tegen je, speel bij voorkeur altijd tegen mensen die beter zijn dan mij. Bij uitzondering dan dat ik 5x achter elkaar geownt wordt ;)

[ Voor 51% gewijzigd door evilpin0 op 23-12-2008 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wiertz schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 14:11:
Netjes, maar als ik het goed begrijp zijn die ladders pas nieuw?
Thanks :P. Ladders zijn niet echt nieuw, zijn er al sinds RA3 uitkwam. Alleen kun je alleen via automatch op die ladders spelen en automatch was voor patch 1.06 enorm brak: het duurde eeuwen voordat je een match had. Nu werkt het dus wel goed en is automatch populair (voor 1.06 speelde je op clanwars.cc als je serieus ranked wilde spelen) :). Ladders zijn dus ook gereset sinds 1.06.
evilpin0 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 14:16:
[...]

johny

orgineel ofniet ;)

Even tijdelijke break atm, me eerste cc online dus dont mind my stats.

rk 250+ atm...Ik begin weer als de ladder gereset wordt, tenzij supreme commander me weer opzuigt. De automatch werkt nu wel super dus tot is wel aanleiding om lekekr 1v1 ranked potjes te spelen, binnen 10 sec heeft die een game.

Gebruik ook altijd jouw start tegen allies, nog geen enkele game verloren tegen allies sindsdien. Werkt echt super, gewoon geen zooi maken voor ze vindicators om te bomben behalve wat bears. Na 3de refinery meteen alle benodigen uppen voor airport (lieft uit het zicht en niet in main base maken) 1 twin blade + 5 flak troopers erin en dan een sneaky drop doen terwijl ik migs bouw.

Wil wel een 1v1tje tegen je, speel bij voorkeur altijd tegen mensen die beter zijn dan mij. Bij uitzondering dan dat ik 5x achter elkaar geownt wordt ;)
Vet origineel :P. Ik speel gewoon op [NR]Wmm :P. Waarom begin je weer als de ladder gereset wordt? Hij is net gereset :P.

Tegen top Allies spelers heb ik het wel moeilijk hoor. Op bepaalde maps zijn Allies ook gewoon sterk in het voordeel tegen Soviets. BattleBase Beta b.v. met al die garrisons. Ik heb nog niet echt een manier om zeer goede Allies te verslaan. Magoed, aan de andere kant zullen die ook wel meer skills hebben dan ik :P.

Ik ownde de nr 9 gisteravond nog wel vrij hard in een Soviet mirror. Maar hij maakte ook een klein foutje door z'n refinery per ongeluk te verkopen ipv alleen z'n muurtjes eromheen :P. Magoed, hij zat op dat moment wel in de problemen al :P.

[ Voor 5% gewijzigd door Wmm op 23-12-2008 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi

Amafi

Amafi

Toch leuk dat online spelen, maar merk wel dat het stukken lastiger is dan tegen een hard PC.
Oefenen maar ;) beetje replays kijken. En niet 2 keer in dezelfde fout trappen..

Toch nog een vraagje, met de russen heb je die magneetzuig skill.
Het lukt me alleen nog niet om die te bewegen. Weet iemand met welke toetsen je die bedient?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-08 05:32
Die moet je selecteren en verplaatsen net als een gewone unit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Gewoon op het groene rondje klikken in het midden en dan klikken waar je heen wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-08 14:03
Ik ben nu sinds de vrije kerstdagen online gegaan, en wilde dit met japan doen maar tegen een allied air kan je volgensmij op geen een manier winnen... Een hard giles krijg ik er vaak nog net onder met de jappen, maar als amerikaantje kan ik beina een brutal naomi aan :S Zijn de verhoudingen scheef of zijn de jappen voor 1 vs 1 rush gewoon afgeschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Empire is atm idd het zwakste, zeker tegen Allies. Tegen Sovs is het beter balanced, maar nog niet 100%. Als je je dus niet kapot wilt frustreren moet je Allies gaan spelen. Hoewel Allies vs Sovs redelijk balanced is ligt dat wel enorm aan de map. Maps met veel garrisons (zoals BattleBase Beta) zijn erg in het voordeel van Allies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is alweer een tijdje geleden sinds de laatste reply dus hoe staan we drvoor boys? (&girls natuurlijk) Welke Nederlanders draaien er een beetje bovenin mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi

Amafi

Amafi

Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 14:49:
Het is alweer een tijdje geleden sinds de laatste reply dus hoe staan we drvoor boys? (&girls natuurlijk) Welke Nederlanders draaien er een beetje bovenin mee?
Amafi draait rustig ergens half onderin mee. Grootste overwinning was 2 vs 2 brutals.
Verder een aantal 3 vs 3 gespeeld, en kan minder geoefende spelers verslaan.

Ben eigenlijk niet zo bijzonder goed, maar vind het wel leuk om te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

plezier is toch het allerbelangrijkste? :) Ik heb de eerste 2 weken sinds de release erg veel gespeeld, ging ook lekker toen maar sindsdien een aantal hele drukke weken gehad + op vakantie geweest dus heb nu al een hele tijd niet meer gespeeld. Net wat replays aan het bekijken en ik zie al dat er heel veel verandert is. Heb de komende weken nog steeds niet veel tijd dus ga gewoon een beetje casual spelen, paar 2on2tjes zo af en toe voor de fun. Als ik meer tijd heb wil ik me wel gaan richten op het effectief en winnend spelen van 1on1's maar gaat nog wel ff duren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En de eerste expansion voor Red Alert 3 is aangekondigd.
Command and Conquer Red Alert 3: Uprising zal in maart uitkomen als digital download only. Deze expansion is stand alone en zal 4 mini campaigns bevatten samen met een extra campagne die het verhaal achter Yuriko vertelt. Ook zal de expansion een nieuwe spelmode genaamd "Commander's Challenge" bevatten, deze mode zal 50 challenges bevatten.
De multiplayer van Red Alert 3 blijft zo te merken ongewijzigd, hoewel er in single player wel nieuwe units beschikbaar komen.

Meer kun je lezen hier: http://www.shacknews.com/onearticle.x/56657.

Over Nederlanders die het online goed doen. firgli is volgens mij NL en staat 6e. Voor de rest weet ik of niet waar ze vandaan komen of het zijn geen Nederlanders. Overigens kijk ik maar tot de top 40. Lager dan top 40 hoef je niet bijzonder goed voor te zijn om het te halen. Sure, je bent beter dan de gemiddelde speler, maar ik kan het halen en ik merk een enorm gat in skills tussen mij en top 20 spelers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiertz
Hoeveel mensen zijn er dagelijks online? Dit vraag ik mij toch wel af aangezien er altijd een zeer groot verschil lijkt in playerbase bij de 3 grote (WC/SC, RA, AoE).

Want als het niet moeilijk is binnen de top 100 te komen lijkt het alsof er niet zoveel spelers zijn. Ik kan me AoE3 nog herrineren vroeger, daar waar je toch daadwerkelijk veel beter moest zijn als de gemiddelde speler om in de top 500 te komen. En daar waar de skills echt hard omhoog gingen was rond de top 100. (AoE3 heeft maar kleine fanbase vergeleken met Warcraft 3)

[ Voor 53% gewijzigd door Wiertz op 09-01-2009 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn best veel mensen online, waarschijnlijk ieder moment wel rond de 2000. Maar daar zitten dan ook veel mensen tussen die co-op campaign doen.

Maar laat ik het anders zeggen. Je hebt wel degelijk skills nodig om de top 100 te halen. Maar kijk je b.v. naar Warcraft 3, daar moet je al zeer goed zijn om top 500 te halen op de Northrend realm. Ik zou niet durven zeggen dat iedereen dat kan halen. RA3 is dermate simpel (wat niet erg is) en de gemiddelde online speler is vrij slecht, dus hier durf ik te zeggen dat iedereen die de juiste instelling heeft, wil "rushen" en er tijd in steekt om beter te worden, in RA3 de top 100 kan halen. Wat top 500 is in WC3 is top 20 in RA3.

Dat wil dus niet zeggen dat als je nu 500e staat in RA3 dat dat slecht is. Ik moet wel werken om dat soort mensen te verslaan. Maar ik begin geen peentjes te zweten, wat ik wel doe tegen top 20 spelers (die ik dus doorgaans ook niet versla :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 18:50
Hoi mensen,

Ik ben nieuw hier en ik kom gelijk met een voor mij spannende vraag aanzetten ;)
Ik wil voor een kleine LAN een RA3 compo'tje opzetten en ik heb nog weinig matches gespeeld online.

Is er een bepaalde server config voor RA3? Of is het gewoon een server starten en gaan :)

Moet ik rekening houden met bepaalde settings of sociale regels (niet rushen oid?).
Wat is hierbij gewoon als je een match speelt?

Ik hoor het graag en alvast bedankt (vanavond toch maar even online proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

game creëren en gaan! ;)

Verder zou ik gewoon alles default houden dus niet de max cash aan het begin enzo. Over rushen zou ik geen regels bepalen, dat is gewoon part of the game... en lang niet altijd is de rusher de winnaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yieha mede RA3ers, Heb RA3 eergisteren even kunnen bekijken, had het on-line besteld, nog voordat ik de demo op m'n ultraportable had geïnstalleerd. Van wat ik er nu van gezien heb, vind ik het een mega-titel, het kan altijd gekker! Maar het is toch goed uitgevoerd, opties, sfeer, strakke graphics, en gametypes genoeg.
Het drraait ook nog eens op een ultraportable Eee 1kh, met 768 px. native res. ondersteuning, naast m'n main-pc. Ik dacht ergens te gelezen te hebben dat RA3 gewoon op de oude engine is gebouwd, en volgens de sys. specs. draait het o.k. op multi-core lolz. (laggen:)
Persoonlijk vind ik het wel leuk dat RA een hilarische knipoog heeft naar RTS, en warfare sims, daarom juist deze gekozen! Lekkere babes, als special forces (rising sun, ow' my), en mechwarriors, robots doen het ook altijd 'to my humble opinion' gg.
Battlefield Heroes zou ik overigens toch ook graag eens zien })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Laatst online: 14:33
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 14:00:
game creëren en gaan! ;)

Verder zou ik gewoon alles default houden dus niet de max cash aan het begin enzo. Over rushen zou ik geen regels bepalen, dat is gewoon part of the game... en lang niet altijd is de rusher de winnaar!
Rushen hoort in principe bij elke rts, namelijk zo snel mogelijk map control krijgen! met map control heb je een betere eco en met een betere eco kan je meer units bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi

Amafi

Amafi

Adlermann schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 09:50:
[...]
Rushen hoort in principe bij elke rts, namelijk zo snel mogelijk map control krijgen! met map control heb je een betere eco en met een betere eco kan je meer units bouwen.
Gisteren dan ook echt mijn laatste potje gespeeld waarbij er niet gerushd mocht worden volgens de host. Mensen houden zich er toch niet aan, en geeft allemaal moeilijkheden.
Gewoon spelen om te winnen, bouw je een superweapon doe het alleen als je door stom nog niet gewonnen te hebben veels te veel geld hebt.

Verder zitten er echt een aantal eikels in de Noob-hub online.
Maken ze games aan, sleuren er een aantal mensen in die <10 spelen online hebben gedaan. Terwijl ze zelf >100 online winstpartijen achter hun naam hebben staan.
Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste