Ja. Als je dat soort dingen doet ben je je garantie kwijt.Naresh schreef op zondag 14 december 2008 @ 13:44:
Mijn Xbox begint ook weer problemen te geven hij loopt heel vaak vast en sommige cd's leest ie niet meer na de intro. In de zomervakantie had ik al de RROD gehad maar Microsoft gaf toen aan dat de reparatie ong 20 werkdagen ging duren dat was mij te lang toen heb ik em laten fixen bij iemand uit te buurt die heeft er toen een nitro max fangebouwd. Zou ik daar problemen mee krijgen als ik em nu opstuur naar Microsoft ??
Verwijderd
Vraagje.
Maat van me heeft sinds vandaag RROD,met HDMI maar hij is geflashed.
Kan hij hem zonder problemen verzenden?
Bijde stickers zijn gewoon heel gebleven,of moet hij hem terug flashen....
Weet niet of Microsoft Duitsland zo nauw kijkt.
Maat van me heeft sinds vandaag RROD,met HDMI maar hij is geflashed.
Kan hij hem zonder problemen verzenden?
Bijde stickers zijn gewoon heel gebleven,of moet hij hem terug flashen....
Weet niet of Microsoft Duitsland zo nauw kijkt.
Het schijnt dat er soms geflashde xboxen niet opgemerkt worden, maar wil je het risico nemen dat je pech hebt en je xbox ongerepareerd terug komt ?
Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg
Verwijderd
Ik had laats een RROD... XBox opgestuurd, 2 week later (Gister) terug, aangesloten, weer een RROD! 
Maar weer opgestuurd, heb er nog een Wireless Controller bij kunnen lullen. Ook gaan ze hem met "spoed" behandelen, op mijn vraag wat dat precies inhoud, kreeg ik echter geen duidelijk antwoord.
2 weken geleden.

Gloednieuwe XBox van gister:
Maar weer opgestuurd, heb er nog een Wireless Controller bij kunnen lullen. Ook gaan ze hem met "spoed" behandelen, op mijn vraag wat dat precies inhoud, kreeg ik echter geen duidelijk antwoord.
2 weken geleden.

Verwijderd
Op je 2e plaatje branden maar 2 rode lampjes. Een RROD geeft er 3.
Weet niet zeker wat die 2 betekenen, dacht iets met het te warm worden van je xbox360.
Weet niet zeker wat die 2 betekenen, dacht iets met het te warm worden van je xbox360.
Misschien wat weinig ruimte aan de achterkant?Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 16:03:
Ik had laats een RROD... XBox opgestuurd, 2 week later (Gister) terug, aangesloten, weer een RROD!
2 weken geleden.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ach die van mij kan ook weer retour.
Met spoed behandelen betekend dat het bij mij langer duurde dan bij mensen met een "gewone" reparatie.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Gisteren ook RROD gekregen bij mijn nieuwe elite ( man fac datum 08-04-2008 ) 1x RROD daarna alleen maar ingame freezen na 10/15 seconden..
Morgen haalt UPC hem op.. Gelijk maar een arcade gekocht om toch de kerst door te komen.. Ben benieuwd hoelang het duurt!!
Morgen haalt UPC hem op.. Gelijk maar een arcade gekocht om toch de kerst door te komen.. Ben benieuwd hoelang het duurt!!
Verwijderd
RROD vervangen gaat nu best snel. Bij mij duurde het precies een week voordat ik een nieuwe had staan, en zo ook bij 4 andere vrienden.Frank1973 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 19:18:
Gisteren ook RROD gekregen bij mijn nieuwe elite ( man fac datum 08-04-2008 ) 1x RROD daarna alleen maar ingame freezen na 10/15 seconden..
Ik heb een vraagje, ik heb de bevestiging van de reparatie gekregen, daar stond dit in (ongeveer dan) :
Waar is het afhankelijk van welke methode er wordt gekozen? Heb al even snel gezocht maar ik kan het nergens vinden.Er bestaan drie verschillende verzend methodes voor het versturen van de console naar het servicecentrum:
1 u ontvangt een email met een sticker
2 u ontvangt een sticker
3 u ontvangt een doos
Op foto 1 zie ik een andere case, had je geen gezeik doodat je die vervngen had?Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 16:03:
2 weken geleden.
[afbeelding]
[afbeelding]
Op de 2e foto zie ik idd 2 lampjes maar dat zijn niet de lampjes die branden bij oververhiting.
Vreemd!
Niet dat die paar euro's mij uitmaken, maar wat is het verschil dat sommige wel een doos krijgen van microsoft en sommige niet ? 
Al werkte doos 5 van TNT net zo goed voor mij
Al werkte doos 5 van TNT net zo goed voor mij
[ Voor 16% gewijzigd door dapluiz op 18-12-2008 12:23 ]
Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg
Verwijderd
stomme vraag mischien waarom kopen of verdedigen jullie xbox nog eigenlijk ? er zijn 3 delen uit en die alleen maar over kapotte xboxs gaat.. het is toch jammer van al je geld ?
Wildplassen is ook jammer van het geld..Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 12:37:
stomme vraag mischien waarom kopen of verdedigen jullie xbox nog eigenlijk ? er zijn 3 delen uit en die alleen maar over kapotte xboxs gaat.. het is toch jammer van al je geld ?
Ontopic.. Valt wel mee ik heb nu 2 boxen gehad eentje vanaf het begin, nooit problemen mee gehad, en nu een elite die voor het eerst RROD geeft.. Shit happens.. Alles gaat wel eens een keer stuk.. De verdere afhandeling bij MS is tot nu toe wel perfect.. Ook met andere dingetjes zoals kapotte controllers.. geen gezeur we sturen gewoon een nieuwe op.. Kan ik van Sony niet zeggen
Tja, als er een PS3 defecten forum was geweest dan waren ze daar ook inmiddels aan deel 2 begonnen.Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 12:37:
Het defecten topic is destijds aangemaakt toen er nog zeer veel problemen waren met RROD's, nu valt dat mee, maar omdat er nog steeds mensen zijn met hier en daar een probleem zal dit topic altijd blijven lopen.
Als je je fanboy bril eens af zou zetten en eens een beetje rond zou kijken dan zou je zien dat bij de PS3 op dit moment ongeveer net zo veel/weinig problemen zijn als bij de 360. Er duiken steeds meer meldingen op van kapotte lasers en vastlopende PS3's, maar dat zijn er niet meer of minder dan het aantal meldingen van 360's die kapot gaan.
Alleen is de service van Sony vele malen slechter, niet voor niets dat Radar er een item aan gaat besteden.
Bij MS wacht je gemiddeld een week, bij Sony is het minimaal 3 weken en kan het oplopen tot 1,5 maand, waarbij je met een beetje pech een andere (mindere) console terug krijg zonder BC etc.
Kortom, er zijn 3 delen omdat de mogelijkheid geboden wordt, zou er een PS3 defecten topic zijn, dan zou dat nu net zo hard lopen als dit topic.
https://www.facebook.com/hausbrandeck
kopen omdat er meer en mooiere spellen zijn als op PS3 wii of pc is goedkoper als wii PS3 of pc eeh moet ik door gaan? verdedigen omdat xbox slechte naam heeft en mensen zoals jij niet in zien dat het product vele malen is verbeterd en de falurerate nu net zo is als die van de PS3, en jammer van je geld nee hoor ik betaal graag reparatie is toch gratis. liever een xbox die 6 keer RROD heeft in een jaar en in een week terug hebt als 1 PS3 na 2 jaar kapot en €200 betalen en vervolgens 1 maand wachten.Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 12:37:
Verwijderd
Nou zeg...een vrolijk kerstfeest. Mijn Xbox kreeg afgelopen weekend een foutmelding (E74). Hij doet niks meer, maar als het goed is wordt hij vandaag opgehaald. De service over alle vlakken is trouwens uitmuntend hoor. Van Microsoft tot UPS.
Ik moest ook erg hard lachen toen ik de UPS-medewerker aan de lijn kreeg. Ik zei dat ik een pakketje had dat opgehaald moest worden. Toen zei hij: "Een Xbox?". Ik vroeg aan hem: "Hoe weet u dat?". En dat kon hij dan blijkbaar al aan de stem horen.
Maar in de kerstvakantie dus geen Xbox voor mij. Zit ik hier met al m'n nieuwe spellen. Bah!
Ik moest ook erg hard lachen toen ik de UPS-medewerker aan de lijn kreeg. Ik zei dat ik een pakketje had dat opgehaald moest worden. Toen zei hij: "Een Xbox?". Ik vroeg aan hem: "Hoe weet u dat?". En dat kon hij dan blijkbaar al aan de stem horen.
Maar in de kerstvakantie dus geen Xbox voor mij. Zit ik hier met al m'n nieuwe spellen. Bah!
bornin7ty2 schreef op maandag 10 november 2008 @ 17:14:
Ik heb hier ergens gelezen dat sommige mensen een nieuwe xbox kopen ivm de komende update. Moet ik hier uit op maken dat de oude xboxen de nieuwe update niet kunnen draaien of heeft dit enkel te maken met schijfruimte.
Zit hier zelf nog met een van de eerste X360's die maar niet kapot wil
Melde hier nog vol trots dat mijn 15-12-2005 xbox nog werkte, moet ik nu hier melden dat net 30min nadat ik een nieuw spel als kerst kado uitpakte ik mijn xbox aanzette en hem aantrof met een RRoDOsxy schreef op maandag 10 november 2008 @ 17:55:
Same here, MFD 15-12-2005. Draait nog steeds xD
Aangemeld voor reparatie.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Het serienummer van de Xbox360 heeft 14 karakters. Nu had ik ergens gelezen dat de laatste 5 stonden voor het Jaar (Y), de week (WW) en de fabriek (FF). Dus xxxxxxxYWWFF.
Klopt dit?
Dat zou namelijk betekenen dat mijn Xbox die MS heeft teruggestuurd bijna 2 jaar (op 5 weken na) nieuwer is dan mijn oude
Klopt dit?
Dat zou namelijk betekenen dat mijn Xbox die MS heeft teruggestuurd bijna 2 jaar (op 5 weken na) nieuwer is dan mijn oude
Jeej die van mij mag ook weer terug... way to go Microsoft, heeft het toch wel weer bijna 3! weken uitgehouden deze.
heb net even gekeken en het klopt volgens mij wel. 632XX en is geproduceert op 11-08-2006 (nderelandse datum) en 11-08 was in week 32Pirate-Bozz schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 00:20:
Het serienummer van de Xbox360 heeft 14 karakters. Nu had ik ergens gelezen dat de laatste 5 stonden voor het Jaar (Y), de week (WW) en de fabriek (FF). Dus xxxxxxxYWWFF.
Klopt dit?
waarom moet hij weer terug dan.. RROD? of ben je niet te vreden met je zand fans?Phusebox schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 10:04:
Jeej die van mij mag ook weer terug... way to go Microsoft, heeft het toch wel weer bijna 3! weken uitgehouden deze.
Artifacts en vastlopers...amoi schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 10:46:
[...]
waarom moet hij weer terug dan.. RROD? of ben je niet te vreden met je zand fans?
oke, appart dat ze hem bij jou repareren en allerlei dingen vertoont, en nu kijk ik naar mijn reparatie ik heb nergens last van geen vastlopers ja op halo wanneer ik veel te veel trip mines gooi, naja ik wens je succes met deze reparatie procedure hopen dat hij het nu in 1 keer gewoon goed is
Dit keer maar een mooie aangetekende brief met ingebrekestelling van de xbox support versturen en hopen dat ze het idd eens echt oplossen.amoi schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 11:27:
[...]
oke, appart dat ze hem bij jou repareren en allerlei dingen vertoont, en nu kijk ik naar mijn reparatie ik heb nergens last van geen vastlopers ja op halo wanneer ik veel te veel trip mines gooi, naja ik wens je succes met deze reparatie procedure hopen dat hij het nu in 1 keer gewoon goed is
foute topic
[ Voor 96% gewijzigd door Schweino op 29-12-2008 11:55 ]
Sorry maar geloof je dit werkelijk zelf ? Ik zal wel weer een fanboy zijn maar nergens merk ik dat er met de PS3 massaal het aantal problemen zijn of waren die er gekend is met de 360yzf1kr schreef op donderdag 18 december 2008 @ 13:09:
Kortom, er zijn 3 delen omdat de mogelijkheid geboden wordt, zou er een PS3 defecten topic zijn, dan zou dat nu net zo hard lopen als dit topic.
Ondertussen is mijn 4e xbox die de geest gisteren het heeft begeven. Ik word een beetje moe en beu altijd dat gezalf te moeten lezen of dat vingerwijzen. Wie heeft er dan de bril aan ?
Ik heb speciaal een open (lelijk) rekje gekocht voor voldoende airflow, de xbox 360 staat in de koelste kamer van het huis, voeding staat vrij (linoleum en geen tapijt), heb mijn elektriciteit (want na een tijdje word je paranoïde en voor hetzelfde geld is er effectief iets mis met de elektriciteit en gaan er nog andere dingen stuk ) laten checken door een erkende electriciën, als een gek alles stofvrij houden (moet sowieso gezien de PS3 een stofmagneet is),... Trouwens ben van nature al vrij zindelijk op mijn dingen, krijg het al op mijn heupen als ik een krasje ergens zie. Wat moet ik dan nog meer doen of wat doe ik dan zo slecht dat het toestel keer op keer lijkt stuk te gaan ?
Is er dan niets positief ? Ja, naar wat die van de support mij vertelde was mijn 360 uit garantie en gaan ze het toch kosteloos repareren. Dat is heel iets anders dan toen mijn sixaxis na 1 jaar en 10 dagen het begaf en Sony het ding niet meer wilde omruilen. En ik weet uit ervaring dat het omwisselen heel vlot en makkelijk verloopt.
Hoop nu wel dat ik nu eindelijk een toestel krijg die het langer volhoud. Deze had productie datum 10 maart 2006 dus geloof dat dit een toestel is voor dat de problemen "officieel" bekend waren ?
[ Voor 19% gewijzigd door simplicidad op 30-12-2008 18:00 ]
10 maart 2006 is volgens mij nog het toestel dat de problemen heeft. Hopelijk krijg je een nieuwe console (Falcon of Jasper)
Ja, dat meen ik werkelijk.simplicidad schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 17:50:
[...]
Sorry maar geloof je dit werkelijk zelf ? Ik zal wel weer een fanboy zijn maar nergens merk ik dat er met de PS3 massaal het aantal problemen zijn of waren die er gekend is met de 360
Lees nou eens letterlijk wat in het stukje staat dat je van mij quote!
Want volgens mij quote en antwoord je maar wat zonder goed te lezen.
Een PS3 topic zou op dit moment net zo hard lopen als een dit 360 topic.
Ik heb het nergens over het verleden, maar over het heden.
Kijk eens hoeveel berichten er per week of dag gepost worden, en hoeveel er nog werkelijk nog over problemen met de console gaan, en hoeveel er te maken hebben met de service?
Ik heb even terug gebladerd, het zijn nu 4 meldingen in 2 weken. (En dan heb ik Phusebox nog meegeteld.
https://www.facebook.com/hausbrandeck
Ik heb gisteren mijn 360 teruggekregen van de reparatieservice en heb een hagelnieuwe gekregen met mfr datum 4-11-2008. Ik dacht dus ook iig een Falcon of een Jasper te hebben, alleen heb ik geen HDMI poort op mijn nieuwe 360 zitten en ook heb ik gewoon de voeding nodig van mijn vorige 360 (12v/65mA geloof ik) die een mfr datum had van 9-12-2006. Wordt er een speciale reparatie xbox gemaakt ofzo voor mensen met oude xboxen?Rockvee2 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 18:29:
10 maart 2006 is volgens mij nog het toestel dat de problemen heeft. Hopelijk krijg je een nieuwe console (Falcon of Jasper)
uhm...
Ik heb voor de kerst mijn console online aangemeld voor reparatie (RRoD) en inmiddels mail gehad van UPS voor UPS Retourlabel enz.
Kan ik die label uitprinten en UPS bellen voor een afspraak of moet ik wachten tot ik een doos toegestuurd krijg van MS ?
Kan ik die label uitprinten en UPS bellen voor een afspraak of moet ik wachten tot ik een doos toegestuurd krijg van MS ?
Hier ook nu rrod voor de 1e keer, MFD is juni 2006. Dus hij heeft het nog lang volgehouden, We laatste weken vastlopers en artifact en hickups enzo. Vandaag vastlopers gehad en de rode ring welke niet meer weggaat helaas. Valt gelukkig nog onder de garantie.
wat een toeval had precies het zelfde ook al een tijd je artifacts en vandaag is er helemaal mee gekapt(RROD) en deze komt ook uit juni 2006 (is mijn tweede Xbox)phemelrijk schreef op maandag 05 januari 2009 @ 01:01:
Hier ook nu rrod voor de 1e keer, MFD is juni 2006. Dus hij heeft het nog lang volgehouden, We laatste weken vastlopers en artifact en hickups enzo. Vandaag vastlopers gehad en de rode ring welke niet meer weggaat helaas. Valt gelukkig nog onder de garantie.
Niemand ?Armo schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 19:02:
Ik heb voor de kerst mijn console online aangemeld voor reparatie (RRoD) en inmiddels mail gehad van UPS voor UPS Retourlabel enz.
Lees de mail eens
Bij mij was het wel zo, label printen xbox in doos en UPS laten ophalen.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Twee mogelijkheden. Waarschijnlijk zelf een verpakking regelen en dan UPS bellen om een dezelfde dag nog op te laten halen. Het is wel mogelijk maar gebeurt zelden dat Microsoft een verpakking regelt. Die verpakking zou dan ook worden gebracht door UPS dus die zou je onderhand al wel hebben moeten zien. Waarom neem je anders niet contact op met Microsoft op te vragen wat de procedure is? Maar goed; waarschijnlijk is het dus de eerste, dus zelf een verpakking regelen en UPS bellen voor een afspraak
.
Doos moet je zelf regelen. Label plakken, daarna UPS bellen (of online regelen)Armo schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 19:02:
Yo.
Vanavond weer de 360 bij kassa hoorde ik op de reclame... Wat een aandachtsgeil programma is dat zeg. Echt misselijkmakend, zeker omdat de 'normale consument' gewoon alles aannemen wat ze zeggen.
Wat willen ze nu doen? De garantie is prima geregeld... enkel weer een hot item en tegenwicht bieden voor dat andere consumentenprogramma
Bah.
ARGH.. laten ze het oude xbox logo zien..
Nah vond het weinig boeiend. Beetje amateuristisch.. weer een aantal mensen die voor de tv
.
Wat willen ze nu doen? De garantie is prima geregeld... enkel weer een hot item en tegenwicht bieden voor dat andere consumentenprogramma
Bah.

ARGH.. laten ze het oude xbox logo zien..
Nah vond het weinig boeiend. Beetje amateuristisch.. weer een aantal mensen die voor de tv
[ Voor 43% gewijzigd door uchiha tijntje op 10-01-2009 19:23 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
http://kassa.vara.nl/port...sa_artikel&number=4398190
Collectieve Actie krassen op discs door Microsoft Xbox 360 10-01-09
Kassa start een actie ‘krassen op discs door Microsoft Xbox 360’. Dit, naar aanleiding van een Class Action, een collectieve actie, die momenteel in Amerika in voorbereiding is.
ze gaan het hebben over de krassen die de xbox MAAKTE, nu is dat allang niet meer het geval dus eigenlijk gewoon een nutteloos onderwerp.
Kassa start een actie ‘krassen op discs door Microsoft Xbox 360’. Dit, naar aanleiding van een Class Action, een collectieve actie, die momenteel in Amerika in voorbereiding is.
ze gaan het hebben over de krassen die de xbox MAAKTE, nu is dat allang niet meer het geval dus eigenlijk gewoon een nutteloos onderwerp.
Dat advokatenbureau, loopt natuurlijk binnen, je moet nl 25 euro voorschieten.
Als de rechtzaaks wel doorgaat en er wordt gewonnen, dan zijn ze helemaal blij, kunnenz e gelijk gana rentenieren.
Als de rechtzaaks wel doorgaat en er wordt gewonnen, dan zijn ze helemaal blij, kunnenz e gelijk gana rentenieren.
Ongelofelijk, wat een overdreven gezeur weer bij Kassa, inderdaad weer aandachttrekkerij, vergelijkbaar met de PS3 actie laatst van Tros Radar.
Naar wat ik heb begrepen zijn die problemen al lang de wereld uit, heb er zelf gelukkig geen last van gehad.
Naar wat ik heb begrepen zijn die problemen al lang de wereld uit, heb er zelf gelukkig geen last van gehad.
[ Voor 28% gewijzigd door JorisTheWise op 10-01-2009 19:52 ]
Als ik het goed begrepen heb waren er in de uitzending mensen die vorig jaar november/december een Xbox 360 gekocht hadden en nu al ringen op spel hadden. Dus niks MAAKTE, MS heeft het blijkbaar helemaal niet opgelost. Bovendien als het wel is opgelost dan is blijkbaar nog niet alle schade opgelost. Daarnaast zijn de optische drives blijkbaar vervangen door nieuwe met het zelfde probleem. En de schuld maar bij de consument leggen en gevolg schade niet vergoeden. Goede zaak dat dit wordt aangepakt.Rockvee2 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 18:38:
Alleen als je als 16 jarige 2 jaar geleden zo'n ding heb gekregen en je tegen de tijd dat dit klaar is 20 bent dan heb je er niets meer aan. Dat is altijd treurig van slepende kwesties, zelfs als je uiteindelijk gelijk krijgt dan nog heb je niet te vergoeden schade geleden. Jammer dat MS het zo ver wil laten komen.
Ik heb gelukkig zo'n ding niet (en hoef hem ook beslist niet op deze manier) maar heb wel met belangstelling de uitzending gezien.
Juist ja, microsoft steekt er voor de grap dezelfde drives terug in wanneer je hem opstuurt om ze te laten vervangen, ze hebben toch geld teveelpe1dnn schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 19:57:
[...]
Als ik het goed begrepen heb waren er in de uitzending mensen die vorig jaar november/december een Xbox 360 gekocht hadden en nu al ringen op spel hadden. Dus niks MAAKTE, MS heeft het blijkbaar helemaal niet opgelost. Bovendien als het wel is opgelost dan is blijkbaar nog niet alle schade opgelost. Daarnaast zijn de optische drives blijkbaar vervangen door nieuwe met het zelfde probleem. En de schuld maar bij de consument leggen en gevolg schade niet vergoeden. Goede zaak dat dit wordt aangepakt.

Ik ben heel erg benieuwd naar jouw bronnen, want ik vind jouw claims wel heel gewaagd. De nieuwe drives maken niet meer krassen dan eender welke andere console. Als je er nu nog in slaagt om er krassen in te maken dan, ja, dan leg ik ook de schuld bij de consument. Ik ga toch ook niet bij een autoconstructeur klagen dat mijn versnellingsbak opgeblazen is omdat ik van vijfde naar achteruit schakel?
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
wat een onzin -_- zoals hierboven ook al staat...pe1dnn schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 19:57:
[...]
Als ik het goed begrepen heb waren er in de uitzending mensen die vorig jaar november/december een Xbox 360 gekocht hadden en nu al ringen op spel hadden. Dus niks MAAKTE, MS heeft het blijkbaar helemaal niet opgelost. Bovendien als het wel is opgelost dan is blijkbaar nog niet alle schade opgelost. Daarnaast zijn de optische drives blijkbaar vervangen door nieuwe met het zelfde probleem. En de schuld maar bij de consument leggen en gevolg schade niet vergoeden. Goede zaak dat dit wordt aangepakt.
Alleen als je als 16 jarige 2 jaar geleden zo'n ding heb gekregen en je tegen de tijd dat dit klaar is 20 bent dan heb je er niets meer aan. Dat is altijd treurig van slepende kwesties, zelfs als je uiteindelijk gelijk krijgt dan nog heb je niet te vergoeden schade geleden. Jammer dat MS het zo ver wil laten komen.
Ik heb gelukkig zo'n ding niet (en hoef hem ook beslist niet op deze manier) maar heb wel met belangstelling de uitzending gezien.
Verwijderd
Kassa wordt duidelijk gerunt door PS3 fans, Radar door Xbox360 fans. Nu ben ik benieuwd of ze ook samen de Wii gaan bashen nuRockvee2 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 18:38:
http://kassa.vara.nl/port...sa_artikel&number=4398190
Blijkbaar heb je de uitzending niet gezien?jorisandkaylas schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 19:51:
Ongelofelijk, wat een overdreven gezeur weer bij Kassa, inderdaad weer aandachttrekkerij, vergelijkbaar met de PS3 actie laatst van Tros Radar.
Ik ben in het bezit geweest van meerdere xboxen (alle soorten drives wel gehad inmiddels) en geen van ze heeft ooit een spel gekrast. Nu kan het zijn dat ik gewoon geluk heb gehad of dat de mensen in de uitzending gewoon pech hebben gehad (en nooit hun xbox hebben aangeraakt terwijl die aanstond).pe1dnn schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 19:57:
[...]
Sig
Ik heb alle uitzendingen van de Kassa 360 hetze gezien en vind het ook onzin.bangkirai schreef op zondag 11 januari 2009 @ 00:22:
[...]
Blijkbaar heb je de uitzending niet gezien?
Mijn release box is ook voorzien van de beruchte krassen maak drive, maar de enige krassen die ik op mijn discs heb gehad waren alles behalve rond van vorm. Ik hoop dat Microsoft in maart met een krachtig tegenoffensief komt zodat dit circus eindelijk afgelopen zal zijn.
M'n broertje en zwager hebben het gehad (over een periode van een jaar). En dat was echt niet leuk. Ronde krassen... maar Microsoft heeft het keurig opgelost. De spellen vergoed krijgen ging wat moeilijker...maar uiteindelijk tegen een vast lage prijs ook vergoed gekregen door MS. Mijn 360 die ik tegelijkertijd had gekocht had nergens last van.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
In Amerika waren er 50.000 klachten op 10 miljoen 360 bezitters (aldus Kassa). Vind ik relatief meevallen, vond Kassa in alle uitzendingen arrogant hoog van de toren blazen.
Ik ken een man of 10 (real life
) met Xboxen vanaf Launch of in een periode daarna, en niemand heeft er last van. Ik vraag me ook af hoeveel van die mensen daadwerkelijk hun Xbox hebben verplaatst tijdens het draaien van een disc.
Maar, ben ook benieuwd naar wat MS meldt in maart
Ik ken een man of 10 (real life
Maar, ben ook benieuwd naar wat MS meldt in maart
Ik heb zelf geen Xbox360, maar ik verbaas me om de reactie op het programma van Kassa van sommige hier. In mijn omgeving zijn 4 mensen die een Xbox360 hebben, die allemaal al eens terug zijn gegaan. Maarja, dat zegt statistisch niets.
Kassa heeft echter in het programma glashard aangetoond dat de Xbox helemaal uit zichzelf, zelfs onder optimale (beter dan huiskamer) omstandigheden krassen maakt. Ik heb het zelf zien gebeuren, een gloed nieuw spel dat ik kado had gedaan aan een vriend dat na ongeveer 4 uur spelen het ineens niet meer deed. Hij is niet uit de console geweest en er zaten grote krassen op. Dat het gebeurt is gewoon een feit! Of het nou 1 op de 5 of 1 op de 1.000.000 is, het kan gebeuren. MS blijft het echter ontkennen of biedt nep reparaties aan, waardoor klanten met klachten blijven zitten.
50.000 klachten op de 10.000.000 is juist hartstikke veel, een groot % mensen klaagt nooit, veel mensen accepteren gewoon dat een DVDtje kapot gaat of denken dat de oorzaak ergens anders ligt. Anderen worden geholpen door de verkopende partij en zullen dus niet klagen. Bovendien worden de klachten over bv RRODs niet bij dat getal opgeteld. Ik ben zelf een fanatiek gamer (pc) en ik heb nog nooit meegemaakt dat er een kras op het schijfje kwam in de lezer, dat hoort gewoon niet. De afhandeling van MS hoort ook niet.
Kassa heeft echter in het programma glashard aangetoond dat de Xbox helemaal uit zichzelf, zelfs onder optimale (beter dan huiskamer) omstandigheden krassen maakt. Ik heb het zelf zien gebeuren, een gloed nieuw spel dat ik kado had gedaan aan een vriend dat na ongeveer 4 uur spelen het ineens niet meer deed. Hij is niet uit de console geweest en er zaten grote krassen op. Dat het gebeurt is gewoon een feit! Of het nou 1 op de 5 of 1 op de 1.000.000 is, het kan gebeuren. MS blijft het echter ontkennen of biedt nep reparaties aan, waardoor klanten met klachten blijven zitten.
50.000 klachten op de 10.000.000 is juist hartstikke veel, een groot % mensen klaagt nooit, veel mensen accepteren gewoon dat een DVDtje kapot gaat of denken dat de oorzaak ergens anders ligt. Anderen worden geholpen door de verkopende partij en zullen dus niet klagen. Bovendien worden de klachten over bv RRODs niet bij dat getal opgeteld. Ik ben zelf een fanatiek gamer (pc) en ik heb nog nooit meegemaakt dat er een kras op het schijfje kwam in de lezer, dat hoort gewoon niet. De afhandeling van MS hoort ook niet.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Inderdaad niet. Ik heb mijn 360 vanaf dag één van uitkomen, en heb nog nooit wat gehad. Ding wordt heet en maakt herrie, maar heeft tot op heden geen enkele RROD of beschadigde discs gegeven.ph4ge schreef op zondag 11 januari 2009 @ 12:57:
Ik heb zelf geen Xbox360, maar ik verbaas me om de reactie op het programma van Kassa van sommige hier. In mijn omgeving zijn 4 mensen die een Xbox360 hebben, die allemaal al eens terug zijn gegaan. Maarja, dat zegt statistisch niets.
Problemen met een console vind ik nog tot daar aan toe, maar het vooraf weten dat de problemen er waren (zelfde als met de RRoD) en er niets aan doen (uitstel launch) en er over liegen heeft Microsoft toch voor mij afgedaan.
Ja, de tolerantie van Microsoft is hoog (ze zijn zeer flexibel qua garantie), maar dit moeten ze ook wel. Het er over liegen terwijl het bekend is vind ik echter niet kunnen.
Microsoft heeft veel consoles verkocht omdat ze eerder in de schappen lagen dan de tegenhangers, maar tegen welke prijs... Typisch geval van haastige spoed.....
Ja, de tolerantie van Microsoft is hoog (ze zijn zeer flexibel qua garantie), maar dit moeten ze ook wel. Het er over liegen terwijl het bekend is vind ik echter niet kunnen.
Microsoft heeft veel consoles verkocht omdat ze eerder in de schappen lagen dan de tegenhangers, maar tegen welke prijs... Typisch geval van haastige spoed.....
Als kassa gewoon een NIEUW exemplaar getest had, oftewel een FALCON of JASPER, dan hadden ze deze bevindingen niet gedaan. In mijn ogen halen ze een oude koe uit de sloot, puur voor wat kijkcijfertjes en om de zakken van een advocatenkantoor te vullen.ph4ge schreef op zondag 11 januari 2009 @ 12:57:
het doet er toch niet toe of het recente modellen zijn? MS ontkent het probleem bij alle modellen en weigert in veel gevallen de klanten schadeloos te stellen. bovendien blijkt uit niets dat MS het probleem gecorrigeerd heeft bij nieuwere revisies, het probleem bestaat immers volgens hun niet eens.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Sh*t de mijne is er ook mee opgehouden... Ben nu MS aan t bellen...
(Tis een elite uit 2007)
(Tis een elite uit 2007)
[ Voor 17% gewijzigd door Tomba op 11-01-2009 15:35 ]
Klopt maar, de gedupeerden hebben waarschijnlijk allemaal oude rivisies (lees: voor de Falcon nog, die al een tijdje niet meer verkrijgbaar is). Deze is nu niet meer verkrijgbaar in de gewone winkel, dus eventuele potentiële kopers worden afgeschrikt door dit nieuws. Dus wat mij betreft hadden ze er wel bij mogen testen hoe de apparaten die NU in de winkel liggen werken, en kunnen laten zien dat het probleem WEL is verholpen, en vervolgens weer verder op hetgeen waar ze voor zijn: het helpen van de consument zijn recht te krijgen, op een nieuw exemplaar van de disc.ph4ge schreef op zondag 11 januari 2009 @ 15:26:
het doet er toch niet toe of het recente modellen zijn? MS ontkent het probleem bij alle modellen en weigert in veel gevallen de klanten schadeloos te stellen. bovendien blijkt uit niets dat MS het probleem gecorrigeerd heeft bij nieuwere revisies, het probleem bestaat immers volgens hun niet eens.
Waar haal jij in hemelsnaam vandaan dat MS het probleem ontkent? Daarom dat MS bij alle binnenkomende oude xboxen zowiso de dvd drive vervangt, ongeacht het originele probleem en dat het probleem bij de nieuwe modellen verholpen werd? Daarom dat MS zelfs beschadigde schijfjes vervangt indien zij de uitgever zijn?ph4ge schreef op zondag 11 januari 2009 @ 15:26:
Jij liegt fallicant op twee vlakken:
1) je beweert dat MS het probleem ontkent
2) je beweert dat MS er niets aan doet
Als je toch nog durft beweren de waarheid te spreken zou ik willen vragen om dat te staven met bewijzen.
[ Voor 4% gewijzigd door boe2 op 11-01-2009 15:48 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Mijn 360 is / was dood. De DVD-drive begon flink te ratelen wat ook nog eens boven de herrie van de DVD-speler uitkwam. Daarbij te vermelden dat m'n DVD-speler op 16x afspeelt in plaats van de reguliere 12x.
Mocht je geen garantie hebben dan kun je hem openschroeven zoals ik heb gedaan. Vervolgens de DVD-drive geopend, kabels gedemonteerd van de printplaat en het motortje voorzien van olie. Reden hiervoor was omdat ik er van uitging dat het asje van de de drive niet meer in balans was. Zodoende heb ik beide motortjes gesmeerd met de dikkere olie in de hoop dat m'n 360 rustgevender zou worden.
Na een halfuurtje FIFA09 (door te gamen kan de olie 'inwerken') en ratelt hij haast niet meer. Wellicht dat ik hem weer openschroef en er ietwat olie aan toevoeg zodat ik hem hopelijk helemaal stil kan krijgen.
Waarom post ik dit? Mocht je garantie zijn verlopen, wil je natuurlijk zelf eerst knutselen voordat je er door anderen er aan laat werken. Ik zou nog garantie moeten hebben, helaas ik mis ik mijn garantiezegel
Mocht je geen garantie hebben dan kun je hem openschroeven zoals ik heb gedaan. Vervolgens de DVD-drive geopend, kabels gedemonteerd van de printplaat en het motortje voorzien van olie. Reden hiervoor was omdat ik er van uitging dat het asje van de de drive niet meer in balans was. Zodoende heb ik beide motortjes gesmeerd met de dikkere olie in de hoop dat m'n 360 rustgevender zou worden.
Na een halfuurtje FIFA09 (door te gamen kan de olie 'inwerken') en ratelt hij haast niet meer. Wellicht dat ik hem weer openschroef en er ietwat olie aan toevoeg zodat ik hem hopelijk helemaal stil kan krijgen.
Waarom post ik dit? Mocht je garantie zijn verlopen, wil je natuurlijk zelf eerst knutselen voordat je er door anderen er aan laat werken. Ik zou nog garantie moeten hebben, helaas ik mis ik mijn garantiezegel
Ik lieg?! Ik zou het programma maar eens kijken, 1) door werden alle reacties van MS door de jaren heen op een rij gezet. Telkens werd het ontkent.
Verder doet MS er weinig tot niets aan, 2) spellen worden niet vervangen, Live wordt niet verlengd en er worden nepreparaties uitgevoerd (een nieuwe drive erin met het zelfde probleem). Het enige bewijs wat ik heb op dit gebied is het kadotje dat ik gekocht had voor een vriend, dat niet vervangen wordt (binnen 1 dag kapot). Op Kassa zaten genoeg mensen die dit bevestigen, slechts 1 iemand kreeg wel alles vergoed nadat hij een kort geding gestart was en de media gezocht had. (volgens mij kreeg hij het vergoed van de verkoper, MM)
Verder blijkt nergens uit dat het probleem bij nieuwere modellen verholpen is (zou kunnen dat ik het gemist heb, verras me).
Wat een asociale reactie zeg! Ik zou je eens verdiepen in de materie voordat je zoiets gaat roepen.
is dit een ontkenning of niet?!Microsoft laat in een schriftelijke reactie aan Kassa weten dat het bij aangedragen materiaal in de VS een eenzijdige visie van de eisers bevat en dat het bedrijf in maart bewijs zal aandragen dat de Xbox 360 niet gebrekkig is.
Verder doet MS er weinig tot niets aan, 2) spellen worden niet vervangen, Live wordt niet verlengd en er worden nepreparaties uitgevoerd (een nieuwe drive erin met het zelfde probleem). Het enige bewijs wat ik heb op dit gebied is het kadotje dat ik gekocht had voor een vriend, dat niet vervangen wordt (binnen 1 dag kapot). Op Kassa zaten genoeg mensen die dit bevestigen, slechts 1 iemand kreeg wel alles vergoed nadat hij een kort geding gestart was en de media gezocht had. (volgens mij kreeg hij het vergoed van de verkoper, MM)
Verder blijkt nergens uit dat het probleem bij nieuwere modellen verholpen is (zou kunnen dat ik het gemist heb, verras me).
Wat een asociale reactie zeg! Ik zou je eens verdiepen in de materie voordat je zoiets gaat roepen.
Wat betreft service laat MS hier een steekje vallen helaas, de overige service (RROD's, kapotte controllers) doen ze niet moeilijk over.ph4ge schreef op zondag 11 januari 2009 @ 12:57:
Maar om je getallen om te zetten naar procenten: 0,5%. Iets wat ik niet veel noem
Trouwens: iemand die ervaring heeft met het aanmaken van een extra account op de 360 i.c.m. NXE? Ik kon vanmiddag niet het juiste menu vinden
[ Voor 7% gewijzigd door DaMarcus op 11-01-2009 17:13 ]
Er zaten mensen in de studio die een XBox in december hadden gekocht en al krassen ronde (!) krassen hadden op de disc. Dat zijn in mijn ogen nieuwe XBoxen.sander- schreef op zondag 11 januari 2009 @ 15:00:
[...]
Als kassa gewoon een NIEUW exemplaar getest had, oftewel een FALCON of JASPER, dan hadden ze deze bevindingen niet gedaan. In mijn ogen halen ze een oude koe uit de sloot, puur voor wat kijkcijfertjes en om de zakken van een advocatenkantoor te vullen.
Die van mij heeft gelukkig nergens last van maar het is idoot dat MS hiervan wist en dat je behoorlijk wat moeite moet doen om en je XBox en je games vergoed te krijgen die de drive om zeep heeft geholpen. Door genoeg aandacht te trekken (rechtzaak, de media opzoeken) krijgen mensen wel *alles* vergoed. Jammer dat MS dat niet voor alle XBox bezitters doen waarvan de XBox deze problemen heeft.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Dit nieuws is al een paar maanden oud, en nu Kassa er op duikt vergeet schijnbaar iedereen wat het eigenlijke nieuws was. Microsoft heeft erkend dat 360's krassen op discs kunnen maken als je de console van horizontaal naar verticaal zet (of andersom natuurlijk), terwijl je een spel speelt. Doet een gebruiker dat, dan is dan natuurlijk gewoon dom, omdat dat niet onder normaal gebruik van het apparaat valt.Creepy schreef op zondag 11 januari 2009 @ 17:18:
[...]
Er zaten mensen in de studio die een XBox in december hadden gekocht en al krassen ronde (!) krassen hadden op de disc. Dat zijn in mijn ogen nieuwe XBoxen.
Die van mij heeft gelukkig nergens last van maar het is idoot dat MS hiervan wist en dat je behoorlijk wat moeite moet doen om en je XBox en je games vergoed te krijgen die de drive om zeep heeft geholpen. Door genoeg aandacht te trekken (rechtzaak, de media opzoeken) krijgen mensen wel *alles* vergoed. Jammer dat MS dat niet voor alle XBox bezitters doen waarvan de XBox deze problemen heeft.
Sowieso hoor je altijd veel meer van de paar personen waar het niet goed gaat (de Xboxen van december, ik kan me niet voorstellen dat daar nog zoveel problemen mee zijn, het zijn niet de GH:WT instrumenten), dan van de personen die nergens last van hebben.
Kassa is gewoon uit op aandacht en kijkcijfers (het blijft televisie), dus krijgen de negatieve zaken ook meer aandacht.
Gamertag: Kapstokman (360, One); PSN ID: Kikuichimonji_87 (PS3)
Ik ken een stuk of 15 mensen met een xbox360 vrij goed en de enige die last heeft gehad van krassen had dat bij het van horizontaal naar verticaal draaien, en dat was met een oud model. Ik heb ook het idee dat kassa dit doet omdat het console bashen blijkbaar in is.ElBarto schreef op zondag 11 januari 2009 @ 18:20:
[...]
Dit nieuws is al een paar maanden oud, en nu Kassa er op duikt vergeet schijnbaar iedereen wat het eigenlijke nieuws was. Microsoft heeft erkend dat 360's krassen op discs kunnen maken als je de console van horizontaal naar verticaal zet (of andersom natuurlijk), terwijl je een spel speelt. Doet een gebruiker dat, dan is dan natuurlijk gewoon dom, omdat dat niet onder normaal gebruik van het apparaat valt.
Sowieso hoor je altijd veel meer van de paar personen waar het niet goed gaat (de Xboxen van december, ik kan me niet voorstellen dat daar nog zoveel problemen mee zijn, het zijn niet de GH:WT instrumenten), dan van de personen die nergens last van hebben.
Kassa is gewoon uit op aandacht en kijkcijfers (het blijft televisie), dus krijgen de negatieve zaken ook meer aandacht.
Kassa kennende kunnen ze het niet hebben dat een bedrijf, zelfs na tig uitzendingen, iets niet wilt toegeven. Ongeacht of dit nu waar is of niet dus.
Kassa zal derhalve net zolang doorgaan totdat ze wellicht een kleine overwinning halen.
Kassa zal derhalve net zolang doorgaan totdat ze wellicht een kleine overwinning halen.
Wat een ongecontroleerde reactie zeg. Iemand haalt aan wat er in een uitzending beweerd wordt en wordt direct voor rotte vis uitgemaakt. Even rustig je ademhalingstechnieken herhalen of zo.
Kassa heeft in eerdere uitzendingen feitelijk aangetoond dat de oudere boxen krassen konden maken. Mijn indruk was dat dat door kussentjes rond de lens kwam en dat dat euvel nu verholpen was.
In de uitzending van gisteren bleek dat er nog mensen zijn met krassen op discs, ook met nieuwe apparaten. Het zou natuurlijk wel goed zijn als Kassa dat dan ook weer test, om aan te tonen dat nieuwe het nu nog steeds doen. Het vreemde dat in de uitzending aangehaald wordt is:
- MS beweerde continu dat er geen krassen gemaakt konden worden, maar moest na maanden en maanden gezeur eindelijk toegeven. Ze hebben niet inhoudelijk gereageerd
- In de US zijn er class action suits opgezet (toestemming van de rechter is nog nodig), om MS voor diverse euvels met de 360 te dagen. Echter, in de getuigenissen van MS werknemers werd aangegeven dat MS op de hoogte was van drive-problemen,maar ook dat de vervanging niet de oorzaak aanpastte. Het was meer om mensen te laten denken dat ze weer goed spul terugkregen.
En ja, het kan best dat de mensen in de studie met nieuwe boxen onvoorzichtig waren, maar om het dan allemaal als populistisch gezeur af te doen is net te makkelijk. MS heeft al laten zien een bepaalde houding te hebben tov hardware problemen en die is niet altijd even mooi te noemen (zie ook voorbeeld in de uitzending met dat joch met een rechtzaak, waarbij dan ineens restitutie wel mogelijk is).
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
Rotte vis
Jij bent degene die overdrijft hoor
Als ik mijn DVD speler tijdens het spelen van een film overdwars zet bekrast 'ie ook discs. Bij normaal gebruik is d'r echt niks aan de hand. Zorg dat de 360 stabiel staat, no worries.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Je reageert bijzonder aggressief.
MIJN 360 bekrast ook geen spellen, heb ik nou wat bewezen? Nee, en ik neem dan ook niet direct aan dat niemand anders onder normaal gebruik er geen last van kan hebben.
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
Bij de oude xbox'en was dat dus niet het geval. Indien die stabiel geplaatst werden en niet bewogen werden kwamen er toch krassen op (gloednieuwe) spellen. Kassa heeft hiervoor een glashard bewijs geleverd dat niet te ontkennen valt (die uitzending is alweer een tijd geleden).Willybubba schreef op zondag 11 januari 2009 @ 19:20:
Als ik mijn DVD speler tijdens het spelen van een film overdwars zet bekrast 'ie ook discs. Bij normaal gebruik is d'r echt niks aan de hand. Zorg dat de 360 stabiel staat, no worries.
Bij de nieuwe xbox'en (falcon, jasper.....) is dit probleem verdwenen.
Komaan nouArmada schreef op zondag 11 januari 2009 @ 19:26:
[...]
Je reageert bijzonder aggressief.
MIJN 360 bekrast ook geen spellen, heb ik nou wat bewezen? Nee, en ik neem dan ook niet direct aan dat niemand anders onder normaal gebruik er geen last van kan hebben.

1) Wat is er zo agressief aan mijn post?
2) van hetgene jij zonet allemaal zei, welke relevantie heeft dat met mijn post? Wijs mij eens aan waar ik zei dat het niet kan dat er mensen zijn met problemen?
[ Voor 9% gewijzigd door boe2 op 11-01-2009 20:12 ]
Laat dit soort reacties maar achterwege.
[ Voor 87% gewijzigd door PromoX op 11-01-2009 21:48 ]
Oudere 360's, nieuwere 360's... Het gaat mij niet zozeer om de leeftijd, wel om het merk drive die de 360 under the hood heeft.
Om jullie maar eens info te geven welk type drive je hebt:

De Hitachi-drives werden tijdens de launch gebruikt, de Samsung-drives kwamen daar achter aan. Deze drives veroorzaken de bekende ronde krassen waardoor je DVD onbruikbaar wordt
Niet elke Hitachi- en Samsung-drive doet dit.
Hierna kwam men begin 2007 met de BenQ-drive. Deze BenQ VAD6038 DVD-drive is volgens journalisten van Xbox-Scene veel stiller dan zijn voorgangers en schijnt zelfs data sneller vanaf de DVD's te kunnen lezen. Dit komt ten goede van het sneller inladen van textures waar een enkele drive moeite mee heeft.
Vanaf LOT #0817 (consoles die eind april 2008 zijn geproduceerd) gebruikt men de Lite-on DVD-drive. Deze is gelijkwaardig aan de BenQ en zijn sneller en stiller dan de Hitachi- en Samsung-drives. De een pleit voor Hitachi, de ander voor Lite-on qua geluidsproductie. De drive is niet de enige factor waar de geluidsproductie van af hangt, ook worden er verschillende typen fans gebruikt.
Hoe weet ik of ik een BenQ of Lite-on heb?
Om dit te ontdekken verwijder je de faceplate van je 360. De draden bevinden zich achter de openen van de DVD-drive. Zit je met witte draden opgescheept, heb je een BenQ. Zie je gele draden, is het een Lite-on.
Nu ik toch bezig ben met info, ga ik ook wel verder over de typen 360's in omloop zijn voor de mensen die er niet bekend mee zijn.
Er zijn verschillen typen PCB's voor de 360. De originele Xbox 360 met Xenon moederbord heeft de grootste faalkans. Later werd hij vervangen door de Zephyr, een moederbord met HDMI uitgang. Eind 2007 lanceerde Microsoft het Falcon moederbord met 65 nm CPU en hebben we de Jasper met 65 nm GPU. Elk van de versies sinds de Zephyr bevat een HDMI uitgang. Het nieuwste model, de Opus, bevat geen HDMI poort. De Opus bevat de Falcon chipset en de behuizing van de Xenon. De Opus werd in februari 2008 aangekondigd en wordt vanaf nu gebruikt om kapotte Xbox 360's met een Xenon moederbord te vervangen. Je krijgt dus geen gratis HDMI poort bij het insturen van een kapotte Xenon, maar wel een zuinigere console.
Om jullie maar eens info te geven welk type drive je hebt:

De Hitachi-drives werden tijdens de launch gebruikt, de Samsung-drives kwamen daar achter aan. Deze drives veroorzaken de bekende ronde krassen waardoor je DVD onbruikbaar wordt

Hierna kwam men begin 2007 met de BenQ-drive. Deze BenQ VAD6038 DVD-drive is volgens journalisten van Xbox-Scene veel stiller dan zijn voorgangers en schijnt zelfs data sneller vanaf de DVD's te kunnen lezen. Dit komt ten goede van het sneller inladen van textures waar een enkele drive moeite mee heeft.
Vanaf LOT #0817 (consoles die eind april 2008 zijn geproduceerd) gebruikt men de Lite-on DVD-drive. Deze is gelijkwaardig aan de BenQ en zijn sneller en stiller dan de Hitachi- en Samsung-drives. De een pleit voor Hitachi, de ander voor Lite-on qua geluidsproductie. De drive is niet de enige factor waar de geluidsproductie van af hangt, ook worden er verschillende typen fans gebruikt.
Hoe weet ik of ik een BenQ of Lite-on heb?
Om dit te ontdekken verwijder je de faceplate van je 360. De draden bevinden zich achter de openen van de DVD-drive. Zit je met witte draden opgescheept, heb je een BenQ. Zie je gele draden, is het een Lite-on.
Nu ik toch bezig ben met info, ga ik ook wel verder over de typen 360's in omloop zijn voor de mensen die er niet bekend mee zijn.
Er zijn verschillen typen PCB's voor de 360. De originele Xbox 360 met Xenon moederbord heeft de grootste faalkans. Later werd hij vervangen door de Zephyr, een moederbord met HDMI uitgang. Eind 2007 lanceerde Microsoft het Falcon moederbord met 65 nm CPU en hebben we de Jasper met 65 nm GPU. Elk van de versies sinds de Zephyr bevat een HDMI uitgang. Het nieuwste model, de Opus, bevat geen HDMI poort. De Opus bevat de Falcon chipset en de behuizing van de Xenon. De Opus werd in februari 2008 aangekondigd en wordt vanaf nu gebruikt om kapotte Xbox 360's met een Xenon moederbord te vervangen. Je krijgt dus geen gratis HDMI poort bij het insturen van een kapotte Xenon, maar wel een zuinigere console.
Ik volg 'm ook niet helemaal hoor. Zie dan ook geen agressieve uitingen aan het adres van Armada ?Boeboe schreef op zondag 11 januari 2009 @ 20:11:
[...]
Komaan nou, probeer je nu gewoon onrust te stoken of meen je dat echt? Of misschien ben je over een post van iemand anders bezig?
1) Wat is er zo agressief aan mijn post?
2) van hetgene jij zonet allemaal zei, welke relevantie heeft dat met mijn post? Wijs mij eens aan waar ik zei dat het niet kan dat er mensen zijn met problemen?
Als je goed door de propaganda van Kassa heen kijkt zie je dat Microsoft nergens ontkent dat er krassen kunnen ontstaan. Ze hebben bij beide statements exact hetzelfde gezegd: er kunnen krassen ontstaan bij verkeerd gebruik. De eerste keer formuleerden ze het echter zo: bij proper gebruik maakt de xbox geen krassen. Dat Kassa daar dan een ander verhaal van maakt is wel typisch. Helaas denkt menigeen daar niet zelf over na en neemt de conclusie maar klakkeloos over.
Ik denk dat je eens vanaf het begin moet gaan lezen, er werd wel degelijk ontkend dat bij normaal gebruik die xbox kon krassen, dat heeft Kassa ook met video bewezen. Dit was blijkbaar bij MS bekend gezien de getuigenissen van MS medewerkers (onder ede), nu kan MS niet anders dan erkennen. In het begin werd het bestaan van de RroD ook afgedaan als toeval en nu blijkt dat toch redelijk structueel te zijn geweest. Van beide heb ik gelukkig nooit last gehad, maar zelfs al zou ik een drive draaien mag ie niet krassen, doet ie niet op mijn pc, niet in mijn dvd speler, niet in mijn cd speler en ook niet in mijn ps3, dus waarom in een 360 wel?Ken. schreef op zondag 11 januari 2009 @ 21:32:
[...]
Ik volg 'm ook niet helemaal hoor. Zie dan ook geen agressieve uitingen aan het adres van Armada ?
Als je goed door de propaganda van Kassa heen kijkt zie je dat Microsoft nergens ontkent dat er krassen kunnen ontstaan. Ze hebben bij beide statements exact hetzelfde gezegd: er kunnen krassen ontstaan bij verkeerd gebruik. De eerste keer formuleerden ze het echter zo: bij proper gebruik maakt de xbox geen krassen. Dat Kassa daar dan een ander verhaal van maakt is wel typisch. Helaas denkt menigeen daar niet zelf over na en neemt de conclusie maar klakkeloos over.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
MS doet er weinig aan? Ze hebben al een hele poos een andere drive in de xboxen zitten, dit vanwege klachten.ph4ge schreef op zondag 11 januari 2009 @ 16:49:
Ik lieg?! Ik zou het programma maar eens kijken, 1) door werden alle reacties van MS door de jaren heen op een rij gezet. Telkens werd het ontkent.
[...]
is dit een ontkenning of niet?!
Inmiddels weet iedereen dat in dat programma alle xboxen DVD's kapot maken.
Ik heb mijn Lite-on drive net getest door hem langzaam heen en weer te schudden met een oud spel erin (en zonder harde schijf aangesloten). Echter gebeurde er niks totdat ik echt zieke bewegingen begon te maken, de drive maakte een lelijke geluid en draaide vervolgens weer gewoon verder. Ik haal de DVD eruit en er zat een licht voelbare cirkel op maar het spel (Saint Row) deed het nog gewoon. (misschien houd het op bij een bepaalde gedeelte van het spel) Maar het gaat erom dat je echt moeite moet doen om er een kras in te maken met een xbox (met BenQ of Lite-on spelers iig).
Sig
Ik zou nog eens goed naar het programma kijken en goed naar de verhalen van de gedupeerde luisteren. Ik begrijp uit jouw verhaal dat ze het in nieuwe Xboxen gefixed zouden hebben. Naast dat uit het programma van kassa blijkt dat dit niet helemaal het geval is is juist het probleem dat ze de mensen met een oude Xbox in de kou laten zitten, als ze de drive al vervangen vervangen ze hem met een zelfde type drive. MS medewerkers hebben onder ede verklaard dat ze nepreparaties hebben uitgevoerd, die feitelijk niks verbeteren maar wel de consument tevreden zouden stellen. bovendien worden de spellen, xbox live en andere kosten niet vergoed.treative schreef op zondag 11 januari 2009 @ 21:52:
[...]
MS doet er weinig aan? Ze hebben al een hele poos een andere drive in de xboxen zitten, dit vanwege klachten.
Nogmaals, het gebeurde na nog geen 4 uur spelen, waar ik zeker zelf 2 uur van naast hem zat. Waarom wil het maar niet tot sommigen door ringen dat het een echt probleem is? Kassa geeft aan honderden (duizenden?) klachten te hebben gehad, het is dus niet heel zeldzaam. Maar zelfs als het maar 1x zou gebeuren is het een schande dat de consument niet geheel schadeloos gesteld worden, want daar zit het echte probleem in.treative schreef op zondag 11 januari 2009 @ 21:52:
Inmiddels weet iedereen dat in dat programma alle xboxen DVD's kapot maken.Maar in de echte wereld komt het bijna niet voor. Ik begrijp dat het vervelend is dat je vriend niet van je kado heeft kunnen genieten, maar of hij is gewoon heel ongelukkig geweest en zijn xbox heeft zijn kado gekrast zonder dat de xbox bewogen is terwijl de dvd aan het spinnen was of het hij vond het te moeilijk om te zeggen dat je kado niet leuk was.
Maar goed, ik zal wel weer voor leugenaar uitgemaakt worden.

je liegt!!!ph4ge schreef op zondag 11 januari 2009 @ 22:08:
[...]
Ik zou nog eens goed naar het programma kijken en goed naar de verhalen van de gedupeerde luisteren. Ik begrijp uit jouw verhaal dat ze het in nieuwe Xboxen gefixed zouden hebben. Naast dat uit het programma van kassa blijkt dat dit niet helemaal het geval is is juist het probleem dat ze de mensen met een oude Xbox in de kou laten zitten, als ze de drive al vervangen vervangen ze hem met een zelfde type drive. MS medewerkers hebben onder ede verklaard dat ze nepreparaties hebben uitgevoerd, die feitelijk niks verbeteren maar wel de consument tevreden zouden stellen. bovendien worden de spellen, xbox live en andere kosten niet vergoed.
[...]
Nogmaals, het gebeurde na nog geen 4 uur spelen, waar ik zeker zelf 2 uur van naast hem zat. Waarom wil het maar niet tot sommigen door ringen dat het een echt probleem is? Kassa geeft aan honderden (duizenden?) klachten te hebben gehad, het is dus niet heel zeldzaam. Maar zelfs als het maar 1x zou gebeuren is het een schande dat de consument niet geheel schadeloos gesteld worden, want daar zit het echte probleem in.
Maar goed, ik zal wel weer voor leugenaar uitgemaakt worden.
maar even zonder alle gekheid op een stokje, ken ook niemand die dit probleem heeft. Het is gewoon schromelijk overdreven en ze hebben vast allemaal van die mensen uitgenodigd die niet snappen dat ze hun xbox niet mogen draaien onder het spelen... Dat hier op GoT 10 man rondlopen van wie een kennis van een kennis van een vriend van de moeder van een vriend dit probleem ooit heeft gezien wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk veel voorkomt. Bovendien zitten er ook vast wel 'valse' klachten tussen, waar een cd wat krassen heeft en ze denken 'hey zal wel door die box komen'. Ik heb geen idee hoeveel klachten er zijn binnengekomen bij Kassa, ik heb ook geen idee hoeveel xboxen er zijn verkocht in nl maar toch wel minimaal 100k denk ik, als we ervan uitgaan dat er idd honderden klachten echt zijn zal dit in % ook ongeveer op een paar promille uitkomen. Dat is dan wel een klein probleem, maar gewoon enorm overdreven door dat brakke programma. Verder ben ik het ermee eens met wie t ook zei dat er nu wel genoeg over gezegd is.
Mensen (*knip*) die normaal met hun xbox omgaan (niet gooien/verzetten onder gamen) hebben hier nou eenmaal geen problemen mee.
Amen!
[ Voor 0% gewijzigd door PromoX op 12-01-2009 00:12 . Reden: laat dit soort teksten maar achterwege ]
Zoals in Het Xbox 360 ervaringen Topic #57 aangegeven heb ik een hele serie berichten (vanaf deze reactie) verplaatst naar dit topic. Hier dus graag verder en ik raad iedereen aan om het netjes te houden.
[ Voor 15% gewijzigd door PromoX op 11-01-2009 23:44 ]
And I'm the only one and I walk alone.
Welk begin ? Ik heb dit bericht gepost in het 360 topic en vervolgens is deze hierheen verplaatst.MeNTaL_TO schreef op zondag 11 januari 2009 @ 21:40:
[...]
Ik denk dat je eens vanaf het begin moet gaan lezen, er werd wel degelijk ontkend dat bij normaal gebruik die xbox kon krassen, dat heeft Kassa ook met video bewezen. Dit was blijkbaar bij MS bekend gezien de getuigenissen van MS medewerkers (onder ede), nu kan MS niet anders dan erkennen. In het begin werd het bestaan van de RroD ook afgedaan als toeval en nu blijkt dat toch redelijk structueel te zijn geweest. Van beide heb ik gelukkig nooit last gehad, maar zelfs al zou ik een drive draaien mag ie niet krassen, doet ie niet op mijn pc, niet in mijn dvd speler, niet in mijn cd speler en ook niet in mijn ps3, dus waarom in een 360 wel?
Maar wie zegt dat die verklaringen correct zijn. Ik wacht gewoon af wat Microsoft in maart naar buiten gaat brengen. Alles wat men daarvoor roept is wat mij betreft nog nergens op gebaseerd.
Sidenote: die krassen die Kassa heeft aangetroffen op de testdiscs waren nieteens rond, maar liepen diagonaal. Knappe lens die dat voormekaar krijgt.
Sinds afgelopen weekend leest mn xbox geen spellen meer... en ook geen dvds meer..
heel af en toe pakt die het spel maar blijft dan hangen bij het inladen
(samsung drive)
Ik zit gelukkig nog in me garantie.. als ik nu bel geven ze dan gewoon een nieuwe dvd-rom of wat doen bij dit probleem? iemand al ervaring mee? hoelang zou ik mn xbox kwijt zijn?
Ik zit gelukkig nog in me garantie.. als ik nu bel geven ze dan gewoon een nieuwe dvd-rom of wat doen bij dit probleem? iemand al ervaring mee? hoelang zou ik mn xbox kwijt zijn?
Toch doet men dit.Boeboe schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 20:19:
[...]
Juist ja, microsoft steekt er voor de grap dezelfde drives terug in wanneer je hem opstuurt om ze te laten vervangen, ze hebben toch geld teveel.
Docs uit USA rechtzaak, opgesteld door MS personeel. was al bekend overigens voordat Kassa ermee kwam zaterdag.Ik ben heel erg benieuwd naar jouw bronnen, want ik vind jouw claims wel heel gewaagd. De nieuwe drives maken niet meer krassen dan eender welke andere console. Als je er nu nog in slaagt om er krassen in te maken dan, ja, dan leg ik ook de schuld bij de consument. Ik ga toch ook niet bij een autoconstructeur klagen dat mijn versnellingsbak opgeblazen is omdat ik van vijfde naar achteruit schakel?
Verder snap ik je gejammer niet. Er zitten 2 mensen in de studio met bekraste disks en die xboxen waren uit november en december. Ik kan me dan niet aan de indruk onttrekken dat het probleem nog steeds optreedt. Wat raar is is dat jij als consument het gaat afzeiken alszijnde gelul. Je klinkt precies hetzelfde als die ps3 fanboys die liepen te janken dat radar het allemaal overdreef met die lasers. Het punt is echter: jij als consument bent altijd de lul, en het BESTE voor de consument (en dus ook voor jou) is dat het bedrijf die de kreupele hardware maakt (boeiend welk bedrijf) er 1) alles aan doet om de producten zelf te verbeteren en 2) de klanten die al een versie gekocht hebben en hij gaat stuk zo snel en zo soepel mogelijk te helpen.
En dat is dus niet: bekraste disks niet vergoeden. Nogmaals je kunt hier wel zielig mensen lopen afkatten dat ze het allemaal verzinnen etc. maar daar win je niets mee: jij bent ook consument en jij kunt ook hier last van krijgen en als het dan allemaal beter is opgelost is dat voor jou ook beter.
MS heeft altijd ontkent en deed dat nu ook weer. En vervangen? Ja voor 15 euro per stuk ja.Boeboe schreef op zondag 11 januari 2009 @ 15:45:
[...]
Waar haal jij in hemelsnaam vandaan dat MS het probleem ontkent? Daarom dat MS bij alle binnenkomende oude xboxen zowiso de dvd drive vervangt, ongeacht het originele probleem en dat het probleem bij de nieuwe modellen verholpen werd? Daarom dat MS zelfs beschadigde schijfjes vervangt indien zij de uitgever zijn?
Bekijk die kassa uitzending maar en lees de US rechtzaak stukken maar na. Het is echt niet zo zonnig als het eruit ziet. Verder, nogmaals, gedraag je je echt als een klein kind. Voor sommige mensen is zo'n console veel geld en de games idem dito, en als hij dan kapot gaat EN men ontkent de klachten (in kassa zat iemand die dus zn games bekrast zag worden en van MS over de telefoon te horen kreeg dat de games niet werden vergoed), dan is dat diep triest.Jij liegt fallicant op twee vlakken:
1) je beweert dat MS het probleem ontkent
2) je beweert dat MS er niets aan doet
Als je toch nog durft beweren de waarheid te spreken zou ik willen vragen om dat te staven met bewijzen.
[ Voor 24% gewijzigd door EfBe op 12-01-2009 09:18 ]
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Update: UPS stickers zijn al binnenTomba schreef op zondag 11 januari 2009 @ 15:34:
Sh*t de mijne is er ook mee opgehouden... Ben nu MS aan t bellen...
(Tis een elite uit 2007)
niet gewoon de xbox-doos?Tomba schreef op maandag 12 januari 2009 @ 10:02:
[...]
Update: UPS stickers zijn al binnenEffe doosje scoren. Iemand een (bij voorkeur graties) advies qua verzenddoos ?
Maar als het zo'n veel voorkomend probleem is, waarom heb ik dan niemand van mijn vrienden, kennissen of xboxlive vriendjes die er ook last van heeft (dat zijn al een stuk of 40 xboxen).EfBe schreef op maandag 12 januari 2009 @ 09:14:
[...]
Toch doet men dit.
[...]
Docs uit USA rechtzaak, opgesteld door MS personeel. was al bekend overigens voordat Kassa ermee kwam zaterdag.
Verder snap ik je gejammer niet. Er zitten 2 mensen in de studio met bekraste disks en die xboxen waren uit november en december. Ik kan me dan niet aan de indruk onttrekken dat het probleem nog steeds optreedt. Wat raar is is dat jij als consument het gaat afzeiken alszijnde gelul. Je klinkt precies hetzelfde als die ps3 fanboys die liepen te janken dat radar het allemaal overdreef met die lasers. Het punt is echter: jij als consument bent altijd de lul, en het BESTE voor de consument (en dus ook voor jou) is dat het bedrijf die de kreupele hardware maakt (boeiend welk bedrijf) er 1) alles aan doet om de producten zelf te verbeteren en 2) de klanten die al een versie gekocht hebben en hij gaat stuk zo snel en zo soepel mogelijk te helpen.
En dat is dus niet: bekraste disks niet vergoeden. Nogmaals je kunt hier wel zielig mensen lopen afkatten dat ze het allemaal verzinnen etc. maar daar win je niets mee: jij bent ook consument en jij kunt ook hier last van krijgen en als het dan allemaal beter is opgelost is dat voor jou ook beter.
[...]
MS heeft altijd ontkent en deed dat nu ook weer. En vervangen? Ja voor 15 euro per stuk ja.. Grapjas.
[...]
Bekijk die kassa uitzending maar en lees de US rechtzaak stukken maar na. Het is echt niet zo zonnig als het eruit ziet. Verder, nogmaals, gedraag je je echt als een klein kind. Voor sommige mensen is zo'n console veel geld en de games idem dito, en als hij dan kapot gaat EN men ontkent de klachten (in kassa zat iemand die dus zn games bekrast zag worden en van MS over de telefoon te horen kreeg dat de games niet werden vergoed), dan is dat diep triest.
RROD komt wel vaak voor en was dan ook echt een probleem. Maar bij de reparaties van RROD verwisselde microsoft ook gelijk de drive voor een BenQ en later voor de huidige Lite-on. Dus dat de oude kapotte drives weer terug gezet worden is echt onzin.
En dat rubbertjes verhaal is ook totaal onzin, want die zou je alleen nodig hebben als je je xbox wou willen bewegen zonder een dvd te krassen. Hier een uitleg hoe het komt dat de dvd's gekrast worden: Klik
Dan vraag ik me af hoe de DVD uit zichzelf opeens gaat bewegen en dan tegen dat omhulseltje van de laser aan komt?
Sig
Bijvoorbeeld door tolerantie fout op tolerantie fout op tolerantie fout?
Theoretische maatvoering van allerlei dingen is prima, maar er zit altijd overal een tolerantie op.
Als een schijfje niet helemaal in balans is, bijv. door de drive of door hoe het schijfje is, kan hij op gegeven moment ook gekke dingen doen en dus wel ergens tegenaan komen.
Het is blijkbaar niet voor niks, dat die kussentjes wel op andere drives zitten, blijkbaar wilde de fabrikant, daar geen risico lopen en heeft zich met kussentjes ingedekt.
Theoretische maatvoering van allerlei dingen is prima, maar er zit altijd overal een tolerantie op.
Als een schijfje niet helemaal in balans is, bijv. door de drive of door hoe het schijfje is, kan hij op gegeven moment ook gekke dingen doen en dus wel ergens tegenaan komen.
Het is blijkbaar niet voor niks, dat die kussentjes wel op andere drives zitten, blijkbaar wilde de fabrikant, daar geen risico lopen en heeft zich met kussentjes ingedekt.
Anecdotal evidence is aardig maar irrelevant. Dat het niet bij iedereen optreedt zegt niet zoveel, als het aantal mensen dat het euvel ondervindt maar significant is. Bv RRoD is ook niet bij 100% van de xboxen aanwezig, maar het is wel zo dat de fout in het ontwerp zit, dus het KAN optreden.treative schreef op maandag 12 januari 2009 @ 12:34:
[...]
Maar als het zo'n veel voorkomend probleem is, waarom heb ik dan niemand van mijn vrienden, kennissen of xboxlive vriendjes die er ook last van heeft (dat zijn al een stuk of 40 xboxen).
'echt onzin' ?RROD komt wel vaak voor en was dan ook echt een probleem. Maar bij de reparaties van RROD verwisselde microsoft ook gelijk de drive voor een BenQ en later voor de huidige Lite-on. Dus dat de oude kapotte drives weer terug gezet worden is echt onzin.
In het proces in de VS is anders aangegeven dat dit wel degelijk het geval is (door MS personeel). 'Echt onzin' is dus lulkoek. Verder mag jij natuurlijk roepen wat je wil, je hebt alleen jezelf er maar mee: wanneer jouw game disks bekrast raken en je wilt de disk vergoed hebben, dan wil je dat dat toch ook gewoon lukt? Of wil je dan te horen krijgen van MS dat je maar uit je nek lult want MS' spul is niet fout?
Wellicht iets scheef in de lade leggen waardoor de disk niet helemaal recht op de as komt te liggen? Of door de hitte die vrij komt en waardoor de disk bv iets krom trekt? Of omdat de disk bv niet helemaal perfect rond en uitgebalanceerd is en je dus gewichtverschil hebt op sommige plekken in de disk waardoor hij bij hoge snelheden kan gaan zwabberen?En dat rubbertjes verhaal is ook totaal onzin, want die zou je alleen nodig hebben als je je xbox wou willen bewegen zonder een dvd te krassen. Hier een uitleg hoe het komt dat de dvd's gekrast worden: Klik
Dan vraag ik me af hoe de DVD uit zichzelf opeens gaat bewegen en dan tegen dat omhulseltje van de laser aan komt?
Je klinkt als die naivelingen die na release van windows 95 riepen dat het niet kapot te krijgen was, en dat terwijl het interne design aantoont dat het juist heel makkelijk kon crashen.
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Toevallig twee van mijn vrienden beide een kapotte 360 en mijn buurman had rond de jaarwisseling ook al een probleem met zijn Elite. "vriend" als ik ben heb ik mijn 360 afgestaan om het wachten op de reparatie waat draaglijker te maken.
Een vriend van me had zijn 360 net op zijn nieuw gekochte HD tv aangesloten en een week later was ie stuk. Kan het zijn dat omdat hij toen ineens op HD game-de de 360 er te hard aan moest trekken en dan te warm werd en de RROD ontstond? Of kan dat het niet zijn?
Mijn faceplate USB klepje was al na twee dagen kapot, kan je zoiets ook bij MS melden? Wordt mijn 360 als ik hem dan heb opgestuurd gelijk voorzien van een nieuwe MOBO? (ik heb hem nu bijna 1,5 jaar)
Een vriend van me had zijn 360 net op zijn nieuw gekochte HD tv aangesloten en een week later was ie stuk. Kan het zijn dat omdat hij toen ineens op HD game-de de 360 er te hard aan moest trekken en dan te warm werd en de RROD ontstond? Of kan dat het niet zijn?
Mijn faceplate USB klepje was al na twee dagen kapot, kan je zoiets ook bij MS melden? Wordt mijn 360 als ik hem dan heb opgestuurd gelijk voorzien van een nieuwe MOBO? (ik heb hem nu bijna 1,5 jaar)
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
In het proces in de VS in alleen aangegeven dat de defecte drives vervangen werden door dezelfde type drives. Maar sinds de Xboxen voorzien waren van BenQ drives verving microsoft de Hitachi en Samsung drives voor de BenQ. Momenteel worden alle drives vervangen met Lite-on drives.EfBe schreef op maandag 12 januari 2009 @ 13:19:
'echt onzin' ?
In het proces in de VS is anders aangegeven dat dit wel degelijk het geval is (door MS personeel). 'Echt onzin' is dus lulkoek.
Wanneer je de dvd scheef in de lade legt wordt hij bij het laden altijd omhoog gedrukt waarbij hij automatisch in het midden komt te liggen. De afstand tussen de lensarm en de dvd is te groot om door een iets krom getrokken dvd te overbruggen. Hetzelfde geldt voor een niet helemaal ronde dvd.Wellicht iets scheef in de lade leggen waardoor de disk niet helemaal recht op de as komt te liggen? Of door de hitte die vrij komt en waardoor de disk bv iets krom trekt? Of omdat de disk bv niet helemaal perfect rond en uitgebalanceerd is en je dus gewichtverschil hebt op sommige plekken in de disk waardoor hij bij hoge snelheden kan gaan zwabberen?
Ik zeg niet dat het niet kan, ik vraag me dan af hoe. Dat rubbertjesverhaal is gewoon onzin, elke stil liggende apparaat heeft geen rubbers nodig.
Je kan het bij MS melden, ze sturen je gewoon een nieuwe faceplate op.swopdark schreef op maandag 12 januari 2009 @ 20:25:
Sig
Heb eind december een XBOX 360 gekocht met Lite-on drive (de laatste dus), en zojuist heeft 'ie mijn pas gekochte Guitar Hero World Tour om zeep geholpenBekend probleem met de console is het bekrassen van de discs wat bij een bepaalde drive kan voorkomen (deze wordt overigens reeds geruime tijd niet meer geleverd).
Is er iets wat ik er aan kan doen, behalve een nieuw spel kopen?
[ Voor 17% gewijzigd door El_Bandito op 14-01-2009 12:47 ]
i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD
Ik ben in het bezit van een xbox vanaf de eerste dag. Hij is sinds toen slechts één keer weg geweest voor reparatie, en had binnen 2 weken weer een werkende xbox. Inmiddels heb ik er ook een elite bij aangeschaft voor HDMI :)!
En vandaag heb ik maar is de test ondernomen, heb gears of war gepakt en in mijn xbox gestopt (heb het spel toch 2x dubbel) en is even flink met men xbox geschud, op zijn zijkant gehouden, halverwege, en zelfs op zijn kop. Al die tijd was de cd gewoon draaiend (dat hoor je) en ik heb alleen rare geluiden gehoort toen hij scheef hing en op zijn kop. Vervolgens heb ik de dvd eruit gehaalt en wat tref ik aan, alleeen krasjes die er al op zaten (gewoon gebruiks krassen, ik ben niet de voorzichtigste met mijn spullen). Ik heb de test overigens nog een keer gedaan en nu nog extremer bezig geweest, heb hem tijdens het rondraaien ook nog op en neer geschud. Hierna trof ik inderdaad een circelvormige kring aan op de disc die overigens heel erg oppervlakkig was, het kopieren naar de harddisk werkte nog steeds dus ik conculdeer dat het geen schade heeft gedaan aan mijn disc. Als ik zelfs in zo'n extreem geval geen krassen krijg, heb ik dan gewoon geluk? Of waren de eerste xboxen wel voorzien van die 'kussentjes'?
En vandaag heb ik maar is de test ondernomen, heb gears of war gepakt en in mijn xbox gestopt (heb het spel toch 2x dubbel) en is even flink met men xbox geschud, op zijn zijkant gehouden, halverwege, en zelfs op zijn kop. Al die tijd was de cd gewoon draaiend (dat hoor je) en ik heb alleen rare geluiden gehoort toen hij scheef hing en op zijn kop. Vervolgens heb ik de dvd eruit gehaalt en wat tref ik aan, alleeen krasjes die er al op zaten (gewoon gebruiks krassen, ik ben niet de voorzichtigste met mijn spullen). Ik heb de test overigens nog een keer gedaan en nu nog extremer bezig geweest, heb hem tijdens het rondraaien ook nog op en neer geschud. Hierna trof ik inderdaad een circelvormige kring aan op de disc die overigens heel erg oppervlakkig was, het kopieren naar de harddisk werkte nog steeds dus ik conculdeer dat het geen schade heeft gedaan aan mijn disc. Als ik zelfs in zo'n extreem geval geen krassen krijg, heb ik dan gewoon geluk? Of waren de eerste xboxen wel voorzien van die 'kussentjes'?
Ik kan de DVD (al is hij maar 5MB) ook gewoon kopieëren naar de HDD... maar mn XBOX leest hem niet meer.The Yorick schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 12:26:
Ik ben in het bezit van een xbox vanaf de eerste dag. Hij is sinds toen slechts één keer weg geweest voor reparatie, en had binnen 2 weken weer een werkende xbox. Inmiddels heb ik er ook een elite bij aangeschaft voor HDMI :)!
Bij mij heb ik ook één dvd die gewoon te beschadigt is door meeslepen overal naar toe, dat hij bij de 25% zegt unreadable disk. Maar hij kopieert de dvd nog volledig naar de harde schijf en speelt hem gewoon af.
Voor jouw vraag, je kan hem volgens mij laten vervangen, maar ik als elders in dit topic dat je dat 15 euro kost...
Voor jouw vraag, je kan hem volgens mij laten vervangen, maar ik als elders in dit topic dat je dat 15 euro kost...
Beter 15 euro dan 60 euro natuurlijkThe Yorick schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 13:02:
Bij mij heb ik ook één dvd die gewoon te beschadigt is door meeslepen overal naar toe, dat hij bij de 25% zegt unreadable disk. Maar hij kopieert de dvd nog volledig naar de harde schijf en speelt hem gewoon af.
Tot die conslusie was ik net ook gekomen, kan me alleen niet voorstellen dat ze alleen maar bepaalde games vervangen? Dat is toch te gek voor woorden of niet soms?El_Bandito schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 13:05:
[...]
Beter 15 euro dan 60 euro natuurlijkBen benieuwd wat MS zegt. Guitar Hero World Tour staat iig niet in de lijst van de "te vervangen games"....
Toch is het zo..... zie: http://www.xbox.com/nl-NL...discreplacement-games.htm
Dit programma is alleen van toepassing op games die Microsoft heeft uitgegeven, en is afhankelijk van de beschikbaarheid van games.
[ Voor 43% gewijzigd door El_Bandito op 14-01-2009 13:10 ]
Bel anders Activision, ik geef het weinig kans maar niet geschoten is altijd mis... Heeft wel lekker weinig nut dan zo'n replacement program,
[ Voor 25% gewijzigd door Kale Kiwi op 14-01-2009 13:31 ]
Dat lijkt me heel sterk inderdaad, dat Activision, door een "blunder" van MS, een nieuw spel opstuurt
[ Voor 5% gewijzigd door El_Bandito op 14-01-2009 14:16 ]
Verwijderd
Ja ik heb de Elite van augustus 2007 en gisteren heb ik de drie ringen des doods gekregen en een vriend van me die ook de elite heeft had het binnen 6 maanden
maar een ander probleem dat ik had was ,als ik mijn geluid op mijn surroundset wilde afspelen, terwijl ik aan het gamen was, het beeld van mijn TV donkerder werd...
iemand ideen hoe dit kan, heb zelfs al mijn versterker op een andere groep laten draaien maar dat hielp niet
klantenservice xbox gebeld, maar die zeggen dat het aan mijn tv ligt (die 3 jaar oud is)
heb het probleem alleen als ik aan het gamen ben
maar een ander probleem dat ik had was ,als ik mijn geluid op mijn surroundset wilde afspelen, terwijl ik aan het gamen was, het beeld van mijn TV donkerder werd...
iemand ideen hoe dit kan, heb zelfs al mijn versterker op een andere groep laten draaien maar dat hielp niet
klantenservice xbox gebeld, maar die zeggen dat het aan mijn tv ligt (die 3 jaar oud is)
heb het probleem alleen als ik aan het gamen ben
Misschien is deze vraag al vaker voorgekomen, maar ik kan zo nergens het antwoord vinden, dus hierbij mijn situatie.
Juli 2007 heb ik een Elite gekocht. Nou heeft deze het onlangs (begin jan. 2009) het begeven met een RROD. Nadat ik de console heb opgestuurd naar MS, heb ik hem vandaag weer terug gekregen van UPS.
Op het bijgeleverde A4-tje, staat dat het mammaplankje is vervangen. Kan ik op de een of andere manier ZIEN (dus niet gokken a.d.h.v. geluidsproductie) welke chipset/versie dit mobo heeft/is?
Juli 2007 heb ik een Elite gekocht. Nou heeft deze het onlangs (begin jan. 2009) het begeven met een RROD. Nadat ik de console heb opgestuurd naar MS, heb ik hem vandaag weer terug gekregen van UPS.
Op het bijgeleverde A4-tje, staat dat het mammaplankje is vervangen. Kan ik op de een of andere manier ZIEN (dus niet gokken a.d.h.v. geluidsproductie) welke chipset/versie dit mobo heeft/is?
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Ik heb ooit een 2e hands xbox360 gekocht, nu ook RROD
Geven ze hier ten alle tijden garantie op?
Zo niet dit maar eens proberen
Geven ze hier ten alle tijden garantie op?
Zo niet dit maar eens proberen
[ Voor 39% gewijzigd door ephymerous op 19-01-2009 00:30 ]
XXXVI
Let op:
Enkel de mededeling 'ja die van mij ook en hij is opgehaald' is niet de bedoeling. Als je post, post dan nuttig en geef wat achtergrondinformatie ;-)
Enkel de mededeling 'ja die van mij ook en hij is opgehaald' is niet de bedoeling. Als je post, post dan nuttig en geef wat achtergrondinformatie ;-)