Winterbanden... wie heeft ze? Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 104 Laatste
Acties:
  • 331.985 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:48

PauseBreak

derp!

Wailing_Banshee schreef op maandag 24 februari 2014 @ 12:24:
[...]

Niet iedereen heeft de ruimte om de banden thuis op te slaan, of de zin (kunde, toestemming) om ze er zelf onder te leggen.
Dan negeer je datgene dat volgt na de eerste zin ;) Het is echt niet zoveel moeite om banden te wisselen, ongeacht of je het zelf doet of laat doen.
Mijn zomerbanden laat ik er op leggen want er moet een velg gericht worden en daarna moet alles opnieuw gebalanceerd worden. Dat kan ik niet zelf :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
Net mijn wissel gedaan, kostte ongeveer een uurtje. Deze week even de winterbanden goed schoonmaken en opbergen.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Aangezien hier de parking vol ligt met zout, net als de snelweg overigens, blijven de winterbandjes nog even onder de auto. Einde april, begin mei is een mooie tijd om de bandjes te wisselen.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:02
Chevy454 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 15:58:
Aangezien hier de parking vol ligt met zout, net als de snelweg overigens, blijven de winterbandjes nog even onder de auto.
Voor al dat zout heb je inderdaad wel winterbanden voor nodig :+

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
redwing schreef op maandag 24 februari 2014 @ 18:00:
Voor al dat zout heb je inderdaad wel winterbanden voor nodig :+
Het zout zal er wel niet liggen voor op mijn frietjes ;)
Ik zag nog 1.5C op de boordcomputer toen ik met de wagen naar het werk reed.
Het kan vriezen, het kan dooien...

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 14:20

Eagle Creek

Breathing security

Zit er bijna over te denken om weer terug te switchen... dit is natuurlijk belachelijk 8-).

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 16:21
Bij mij gaan vrijdag de winterbanden er onderuit.
Zojuist 13 graden met naar huis rijden, leek wel of ik op kauwgom reed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:23

Daniel36

vernieuwde formule

Daniel36 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 11:18:
Ik zou denken zomerbanden, wie zegt dat we dit jaar nog winterse situaties krijgen?
Morgen rij ik naar Tsjechië en ik dacht eerst nog daar wel wat aan de winterbanden te hebben, blijkt het daar momenteel warmer te zijn daar in NL.
Eigenlijk had deze winter wel zonder winterbanden gekund.
Kleine aanvulling, NL 9 graden, DLD. 19 graden max. en CZ 0 graden, en overal kurkdroog.
Het praktisch nut van de winterbanden mag ernstig in twijfel worden getrokken dit jaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:58
Nou, na aanleiding van de reacties hier. Heb ik besloten om dit jaar geen (tijdelijke) winterbanden aan te schaffen, maar director voor de nieuwe zomerbanden te gaan.

Zal dan meteen ff velgenwax kopen, zodat ik de velgen ff bij het wisselen mee kan nemen om schoon te maken en inwaxen, voordat ze eronder gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Morgen rij ik weer op zomerbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Laatst online: 22:49
_JGC_ schreef op zondag 23 februari 2014 @ 14:16:
Hier eerst uitlijnen voordat er nieuwe zomerbanden onder komen. Had afgelopen zomer linksvoor lek gereden, heeft een tijdje geduurd voordat ik dat door had, dus dacht dat extra slijtage links vanwege dat lek en lagere bandenspanning kwam.
Net bandenspanning weer gecontroleerd, viel me op dat linksvoor al ruim onder de 4mm zit terwijl rechtsvoor nog wat extra heeft. Wordt dus binnenkort beurtje, keuren en vervolgens uitlijnen voordat er nieuwe zomerbanden onder gaan komen.
Waarom uitlijnen met (ongelijk) versleten banden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 16:51
My-life schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 11:31:
[...]

Omdat uitlijnen niks te maken heeft met versleten of vers rubber. Je zet je velgen volgens specificaties. . Utlijnen heeft wél invloed op HOE de band slijt. En (omgelijk) versleten banden kunnen door een verkeerde uitlijning komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 19-09 10:12
Bij mijn wissel heb ik mijn bouten niet ingevet of iets dergelijks.....maakt dat heel wat uit? Dacht er net pas aan.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Bouten sowieso niet doen (kans op loslopen anders) maar de naaf moet je wel invetten eigenlijk anders heb je een hele grote kans dat je velg goed vast zit na een paar maanden. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Nog nooit gedaan en wissel elk najaar/voorjaar, nooit last van gehad dat ik ze niet los kreeg of dat ze extreem moeilijk los gingen ofzo.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 12:41
Ik ben ook sterk aan het overwegen om de winterbanden er weer onderweg te halen, ze hebben deze winter hooguit een keer of 5 vrieskou gehad, laat staan gladheid of sneeuw..

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 16:00

Wok

Dakloos...

Ik vrijdag weer terug naar de 'zomer'banden. Tweeënhalve maand voor Jan L*l op de wintersloffen gereden...

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Wok schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 21:12:
Tweeënhalve maand voor Jan L*l op de wintersloffen gereden...
Volgens mij denkt de ene helft van Nederland ^^, en lacht de andere helft zich in een breuk dit jaar :+
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:09
My-life schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 11:31:
[...]

Omdat ik bijna 2 jaar geleden met 80 op de snelweg een 180 graden draai heb gemaakt met een aanhanger waarbij de aanhanger de achterwielen heeft opgetild en de wielen ineens in omgekeerde richting de auto heel abrubt stil hebben gezet. Auto is verder nagekeken, lijkt niks aan de hand, maar sindsdien ook nooit meer uitgelijnd. Verder vorig jaar bij de APK een draagarmrubber vervangen en ook niks opnieuw uitgelijnd. Nu dus zowel zomerbanden als winterbanden die ongelijk slijten links en rechts, dus tijd om uit te lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
Na vervangen van draagarm rubbers is opnieuw uitlijnen sowieso handig.

Ben net vannacht met de auto terug gekomen van de wintersport. wellicht dat morgen de winterbanden er onder vandaan gaan.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zo, zojuist zijn mijn winterbandjes (Bridgestone Blizzaks) verruild voor mijn zomerbandjes (Continental SportContact 2). Met de voorspelde 15 tot zelfs 20 graden dit weekend vind ik het niet nodig om ze eronder te laten liggen, en sneeuw wordt ook niet echt meer verwacht dit seizoen. Weg ermee dus.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
Zo denk ik er ook over. Vanmiddag verruil ik de winterbanden weer voor de zomerbanden. De zomerbanden moeten vervangen worden en dat speelde ook wel een rol in mijn beslissing. De banden die ik wil (Toyo Proxes CF2) zijn nu in de aanbieding bij Profile Tyrecenter dus de afspraak voor zaterdag is gemaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 20:56

Bestla

Kvinne

Maart roert zijn staart.

Oud gezegde, en ik ga pas wisselen als het niet meer vriest, of kan vriezen, of een zeer kleine kans op vorst geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:40
De ondergrond is al (nog) veel te warm om echt te gaan bevriezen. Een beetje sneeuw smelt dan ook zo weg..
Ik heb gisteren de zomerbanden er weer onder gedaan. Vind het zonde om mijn Goodyear Ultragrips te gaan vernielen met 15graden.

[ Voor 37% gewijzigd door GAIAjohan op 05-03-2014 11:43 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:37
Bij mij komt vrijdag de zomerset er ook weer onder. Langetermijnvoorspelling geeft nog wel kans op vorst tegen einde van volgende week. Mocht het echt gebeuren en glad worden, kan ik altijd een dagje thuiswerken. Maar gezien de voorspellingen elke dag (of zelfs elk uur) nog wijzigen, is het maar de vraag of het daadwerkelijk gaat vriezen. Dat weten we volgende week pas.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bestla schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:34:
Maart roert zijn staart.

Oud gezegde, en ik ga pas wisselen als het niet meer vriest, of kan vriezen, of een zeer kleine kans op vorst geeft.
Dan moet je pas in juli gaan wisselen, want in juni kan het ook nog vriezen (vorig jaar: 26 juni nog -1 aan de grond op sommige plekken).

Vind ik zelf vrij laat om te wisselen, maargoed :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

wildhagen schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 11:53:
[...]

Dan moet je pas in juli gaan wisselen, want in juni kan het ook nog vriezen (vorig jaar: 26 juni nog -1 aan de grond op sommige plekken).

Vind ik zelf vrij laat om te wisselen, maargoed :)
Ja lekker, en dan hebben we dit jaar op 26 juni een hittegolf en rijd je op stroop :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:07
ik ga 14 maart wisselen, ben vanaf 29 maart toch op vakantie dus die 2 weken durf ik het risico wel te lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 11:28

Wailing_Banshee

You're Next

Net de afspraak gemaakt voor 15 maart... Dus het kan volgende week nog gaan sneeuwen :P

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik rij morgen aan naar polen, dus ik laat het nog maar even zitten. :P

Met volgende week een nieuwe set velgen plus zomerband. Kunnen de winterslofjes mooi in de schuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:36
Ik heb mijn zomerbanden er afgelopen zaterdag weer onder gezet, 35 minuten werk (niks ingevet of wat ook).

Gewoon krik eronder, wielbouten los, opkrikken tot band van de grond komt, bouten eruit, winter eraf, zomer erop, bijbehorende bouten er indraaien (niet direct vast, maar gewoon draaien tot je niet verder kunt zonder kracht te zetten), auto laten zakken en vervolgens de bouten aandraaien (geen momentsleutel, gewoon met de sleutel die bij de auto zit).

Toen even naar het tankstation gereden, banden op de juiste druk gebracht. Ging maximaal 0.2 bar in, prima lucht gehouden dus. Bouten nog even nagetrokken. Klaar.

De wissel was met 35 minuten gebeurd excl. het ritje naar het tankstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

En ik laat het lekker doen. Even naar de Profile, auto achterlaten, dan naar de stad, even wat boodschappen doen, auto ophalen, en klaar. Uitgelijnd en al.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:03

Coldcat

HODL

Als je iedere keer je banden laat uitlijnen lacht Profile zich rot.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 08:38
Hij bedoelt waarschijnlijk balanceren, maar dan nog lacht Profile zich rot.

Trouwens, gezien hier de bandenkenners zitten, weet iemand wat de maximale bandenmaat is op een 4J en een 4,5J velg? Ik zag wat aantrekkelijke bandjes van 175 breed (dit alles voor een hatchbackje van 800 kilo)
Ik weet dat je op 5J maximaal 185 breed kan leggen. Dus waarschijnlijk op 4,5J maximaal 175 breed, en op 4J 165 breed oid? Maar ik kan er niet echt wat over vinden. Meeste begint pas te tellen bij 5,5J

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

!null schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 08:51:
Hij bedoelt waarschijnlijk balanceren, maar dan nog lacht Profile zich rot.
"Ze", maar ja, ik bedoel balanceren. En ik heb een goede relatie met onze profile. Toen onze auto wat raar reed (hij trok behoorlijk, trilde als een gek...), hebben ze hem gratis en voor niets gewoon even gebalanceerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:09

-tom-562

Oliesjeik

Ik ben benieuwd hoe dat in z'n werk gaat, een auto balanceren

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Wailing_Banshee schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:07:
[...]

"Ze", maar ja, ik bedoel balanceren. En ik heb een goede relatie met onze profile. Toen onze auto wat raar reed (hij trok behoorlijk, trilde als een gek...), hebben ze hem gratis en voor niets gewoon even gebalanceerd...
Ok, dat is mooi, en het is zeker een betere tent dan de Kwikfit om maar wat te noemen.
Maar als je ieder jaar dezelfde set velgen erop set, dan hoef je dat niet ieder jaar te belanceren (van de wielen, niet de auto)

Het zal misschien 7,50 a 10 euro kosten per wiel. Ik gok in dit soort geval dat ze 1 vaste prijs hebben voor de bandenwissel waar ook balanceren in zit?
Met de auto op de brug zouden ze anders in 10 minuten klaar zijn, met balanceren iets langer. Maar er valt weinig te balanceren tenzij wel eens door een gat hebt gereden, of klachten hebt zoals trillen.

Uitlijnen is trouwens om te zorgen dat de auto rechtdoor blijft gaan als je het stuur los laat. Dit kost doorgaans minstens 70 euro, afhankelijk van de auto. Doe je eigenlijk alleen als je klachten hebt, zoals scheef staand stuur of een auto die naar links of rechts trekt uit zichzelf. (of scheve banden slijtage)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Mijn" Profile Tyrecenter vroeg €30 voor het puur verwisselen van de wielen (velg+band) van de winter naar de zomer set. Dus ik heb het zelf gedaan, binnen een uurtje ben je klaar. Dit is inclusief de banden uit de berging halen, velgen afspoelen met spons en water en ze er weer in de berging terug rollen.
En daarnaast moet je bij de Profile ook er heen rijden, wachten en weer terugrijden waar je ook snel een half uur kwijt bent. Dus het kost mij maar een half uurtje extra :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:25:
"Mijn" Profile Tyrecenter vroeg €30 voor het puur verwisselen van de wielen (velg+band) van de winter naar de zomer set. Dus ik heb het zelf gedaan, binnen een uurtje ben je klaar. Dit is inclusief de banden uit de berging halen, velgen afspoelen met spons en water en ze er weer in de berging terug rollen.
En daarnaast moet je bij de Profile ook er heen rijden, wachten en weer terugrijden waar je ook snel een half uur kwijt bent. Dus het kost mij maar een half uurtje extra :)
Ik betaal die €30 liever dan dat ik het zelf doe en dan ook nog eens de banden in de garage zou moeten opslaan... En het kost ons meestal een minuut of 10: sleutel afleveren, wegwezen, sleugel ophalen, wegwezen... (soms betalen we gelijk, soms krijgen we een rekening achteraf). In de tussentijd gaan we naar de stad/gaan we een visje halen/doen we boodschappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Wat is er moeilijk aan wielen verwisselen? Het is eenvoudig 30euro besparen. Ook, wat is het probleem met opslag? Even afspoelen, op een boom zetten, klaar.

Verder kost banden verwisselen + balanceren bij mijn garage 11euro per wiel..

[ Voor 22% gewijzigd door GAIAjohan op 06-03-2014 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Profile zit hier op het industrieterrein, je kan eigenlijk niks doen in de tijd dat je zit te wachten. Want je zit ook nog eens zonder transport.
En mijn berging is groot zat, je betaald ook geen opslagkosten dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik heb ook een leuke... Heb een leasebak met winterbanden. De voorbanden gaan rap richting de 4mm. Belangrijker nog, ze gaan het merkbaar steeds slechter doen. Beetje vocht en het is dweilen... Het ding is, ik moet nog op wintersport eind maart...

Heb er niet heel veel vertrouwen in dat dat goed gaat komen... Maar nieuwe banden zitten er niet in :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Sub 4mm is eigenlijk geen winterband meer... Aan de andere kant, het asfalt is daar waarschijnlijk net zo zwart/droog als hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:37:
De Profile zit hier op het industrieterrein, je kan eigenlijk niks doen in de tijd dat je zit te wachten. Want je zit ook nog eens zonder transport.
En mijn berging is groot zat, je betaald ook geen opslagkosten dan :)
Hier ook. Maar ja, daarom gaan we ook met twee auto's :D

En sommige mensen geven €100 per week uit in de stad, wij geven <€50 per half jaar uit aan de wissel + opslag van banden. Prioriteiten stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wailing_Banshee schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:44:
[...]

Hier ook. Maar ja, daarom gaan we ook met twee auto's :D

En sommige mensen geven €100 per week uit in de stad, wij geven <€50 per half jaar uit aan de wissel + opslag van banden. Prioriteiten stellen.
Ja het is natuurlijk wat je zelf wilt :)
Ik geef beide niet uit en ga lekker op vakantie of andere leuke dagjes uit. Zo heeft ieder wat wils ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
Bij mij zijn ze ook weer gewisseld. Was nog niet de bedoeling, maar ik ruil de auto zaterdag in voor een ander en wilde de bandjes graag behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:12

vhal

ಠ_ಠ

Ik rij naar de dealert, vraag om 4 wielen te verwisselen terwijl ik een kopje koffie drink, 15 minuten later rij ik weg met zomerbanden en heb mijn smerige banden achtergelaten die ik volgend jaar weer schoon krijg.

Prijs? 50 euro

Gemak dient de mens. Ik heb geen berging waar ik 4 stinkende autobanden kan stallen, geen goede krik om het zelf te doen en al helemaal geen zin om zelf die banden om te wisselen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:36
Stinkende autobanden? Jij rijd altijd alleen maar door de drek ofzo? Nieuwe banden ruiken naar nieuw rubber, die geur is er snel genoeg af.

Voor 2x 30/40/50 euro per jaar wissel ik ze lekker zelf, kan er nog eens een momentsleutel o.i.d. af van de centen die ik bespaar, of een nieuwe koppakking :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik vroeg me ook al af hoe autobanden konden gaan stinken..

Tsja qua ruimte heb ik geen klagen natuurlijk en een berging regelen voor banden zou belachelijk zijn als ik ook zonder problemen 10 auto's zou kunnen stallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ze hebben wel een geur, maar niet heel erg sterk.

Hoe dan ook, waarom is het zo gek dat mensen het laten doen? Ik zet ze er ook wel zelf op, maar ik vind het niet vreemd dat niet heel Nederland dat doet. En dat is soms maar goed ook. Daarnaast gaan sommige voor de luxe, en vinden mensen het maar gedoe om te doen. Wat de 1 een simpel klusje vind, zien andere mensen tegenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

FastFred schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:19:
Stinkende autobanden? Jij rijd altijd alleen maar door de drek ofzo? Nieuwe banden ruiken naar nieuw rubber, die geur is er snel genoeg af.
Toen we 2 jaar geleden onze Yaris verkochten, heb ik de zomerbanden ook een tijdje in huis gehad. En ik vond ook dat het begon te stinken... (ze lagen in de bijkeuken waar je ze natuurlijk niet neerlegt als je ze echt thuis opslaat ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 15:08
Ach, iedereen heeft zijn redenen om het zelf te doen of om het te laten doen. Daarover gaan discussieren in dit topic is echt volkomen zinloos. Ik doe het wel zelf, maar laat veel reparaties aan mijn auto aan een specialist over. Maar ik leg wel weer zelf gas- en elektraleidingen door mijn huis. Iemand anders doet alles aan zijn auto zelf en belt een elektricien als er een stopcontactje bijgemaakt moet worden in huis.

Kortom: iedereen moet zelf weten wat hij aan kluswerk zelf doet of laat doen.
Behalve een fietsband plakken. Als je dat niet zelf kunt, ben je ongeschikt voor het grotemensenbestaan :)

[ Voor 4% gewijzigd door dreamscape op 06-03-2014 12:05 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

dreamscape schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 12:05:
Behalve een fietsband plakken. Als je dat niet zelf kunt, ben je ongeschikt voor het grotemensenbestaan :)
Nah, daar heb ik een hele lieve echtgenoot voor!

(ben het wel met je eens, als je dat niet eens kan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:48
Morgen laat ik mijn zomerbanden weer terugzetten.

Vanmorgen/vannacht is de gestrooid in Tilburg... 8)7 Is al de 3e of 4e keer dat ik het zie deze "winter". Helemaal gestoord zijn ze hier..

[ Voor 60% gewijzigd door Stefke op 06-03-2014 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 10:04
Dit jaar hebben ze té veel zout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik had gisterochtend en vanochtend nog ijs op de ramen en moest krabben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xares schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 12:46:
Dit jaar hebben ze té veel zout.
En dat moet op, anders komt het niet goed over om volgend jaar weer bergen in te kopen. Dus wordt er op rare momenten gestrooid.

Ik moest de afgelopen dagen ook krabben, maar is asfvalt was zo droog als kurk, dus glijden doe je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

-tom-562 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:10:
Ik ben benieuwd hoe dat in z'n werk gaat, een auto balanceren

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@wildhagen, zijn opmerking was sarcastisch. Je balanceert de auto niet, maar de wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

:') echt he

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 15:32
Ik heb de zomerbanden er eergisteren ook weer onder gelegd. 's Ochtends is het dan nog wel tegen het vriespunt, maar de wegen zijn droog en wanneer ik 's avonds naar huis rijdt is het 15-18 graden. In beide gevallen rijden mijn zomerbanden een heel stuk beter; minder onderstuur en rol in de bochten, fijner stuurgevoel en alom meer grip. Met deze temperaturen lijkt het rijden op winterbanden wel alsof je op kauwgom rijdt.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Laatst online: 23:07
stefijn schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 12:43:
Morgen laat ik mijn zomerbanden weer terugzetten.

Vanmorgen/vannacht is de gestrooid in Tilburg... 8)7 Is al de 3e of 4e keer dat ik het zie deze "winter". Helemaal gestoord zijn ze hier..
Er was nachtvorst, dus heel stom is het ook weer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
15 maart terug naar de zomerbanden, tot dan, lekker gummen Afbeeldingslocatie: http://www.flitsservice.nl/phpBB/images/smilies/woop.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb niet helemaal bijgelezen maar dit is gecentreerd op de gaten van de wielbouten? Op deze manier krijg je nooit een 100% kloppende balancering in de wielen. Op de naaf is de enige echte goeie manier waarop dit kan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 02:09
Balanceerapparaat gebruikt een conische adapter die in het naafgat van het wiel valt, boutgaten worden niet gebruikt bij het balanceren.
Voor je auto gebruik je een passende velg die goed om je naaf sluit, en anders prak je er een centreerringetje tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 12:41
Morgen als ik tijd/zin heb ook maar even de banden omgooien, weer ziet er goed genoeg uit de komende twee weken. Eind maart verwacht ik weinig meer qua sneeuw en gladheid, anders hebben we een keertje pech :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
Morgen gaan hier ook de zomerbanden er weer onder. Had juist deze 'winter' de moeite genomen om eindelijk eens fatsoenlijke LM-velgen voor de winterbanden te scoren (vind het geen gezicht om met die zwarte stalen velgen te rijden. Ach ja, dan hebben we ze maar voor volgende winter :). Ga 't niet zelf doen, geen zin in en de kleine garage om de hoek doet 't voor 2 tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@Joopieboy, heb het filmpje niet gekeken maar het is zoals _JGC_ zegt, er zit gewoon een groot conisch ding op waardoor de velg netjes centreert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik wil ook snel weer terug naar mijn zomerbanden maar zit te wachten op een krik die ik bij Redcoon had besteld. Redcoon heeft het keurig laten bezorgen bij het postkantoor (PakjeGemak) en die heeft het vervolgens vrolijk retour afzender gedaan want het pakketje was geadresseerd aan het postkantoor :D

Gek he met PakjeGemak :9

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Voor wie nog een weekje geduld heeft: vanaf volgende week heeft de Aldi deze meesterlijke krik in de aanbieding:
Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/images/elektrische_krik_big_7841.jpg
http://www.aldi.nl/aldi_elektrische_krik_48_5_755_7841.html

Dat is pas relaxed bandjes wisselen. Voor mensen die toch wel een beetje lui zijn. En dan kun je beter dat geld uitgeven aan de garage om het te laten doen. :)

[ Voor 18% gewijzigd door dreamscape op 07-03-2014 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
:D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah... goeie tip. Ik wacht dan even tot 15 Maart om naar de zomerbandjes te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Kom op man, je hebt toch geen elektrische krik nodig om je bandjes te wisselen? Ik postte het hier eigenlijk meer uit verbazing dan als briljante tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik vind 'm eigenlijk wel geniaal :D (maar ik hou het toch bij m'n normale garagekrik)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Als je er vier koopt en er een stevige voeding aan hangt, kun je er een klein vierkoloms brugje van maken. Dat is dan wel weer geniaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:25

Sick Nick

Drop the top!

Dat soort krikjes zijn dusdanig onstabiel dat ik de echt alleen in geval van nood zou gebruiken. En zeker niet met 4 stuks en dan onder een auto kruipen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Haha dat soort dingen is echt van die overbodige meuk. Gewoon je standaard krikje is prima, en goed genoeg. Verder met dit soort krikjes (elektrisch of niet) er nooit ondergaan liggen (eigenlijk bij geen enkele krik, zelfs niet bij een hi-jack)
Zoiets gaat over een paar jaar weer kapot en kun je het weer weg donderden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Sick Nick schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 18:20:
Dat soort krikjes zijn dusdanig onstabiel dat ik de echt alleen in geval van nood zou gebruiken. En zeker niet met 4 stuks en dan onder een auto kruipen :X
Je moet met geen enkele krik onder een auto gaan liggen imo :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Dat sowieso. Gewoon een goede krik gebruiken en als je er onder moet kruipen ALTIJD assteunen gebruiken. Maar dat weten de meesten hier ook wel. Dat van die vierkoloms brug met Aldi-krikjes was ook niet echt serieus bedoeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:43

rapture

Zelfs daar netwerken?

Het is nog anderhalve maand voordat het pasen is en af en toe nachtvorst zorgt ervoor dat ik nog niet zo snel mijn winterbanden ga inruilen voor zomerbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:47

Arfman

Drome!

Gisteren de Yaris voorzien van zomerrubber, vandaag gaat dat ook voor de Auris gebeuren. Gelijk even lekker wassen, staat-ie er weer spik en span bij. Nu nog iets te vroeg om de buren lastig te vallen met herrie ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zo een schaarkrik zou ik dus nooit en te never willen gebruiken. :X Ben nog aan het sparen voor een goeie garagekrik, en ja is maar voor een paar keer de wielen te wisselen enzo maar nee ik vertrouw mijn eigen niet met zo en goedkoop prutding. Met de Renault gemerkt hoe fijn dat is (not :X) en hoe snel eigenlijk die dingen verrot gaan. Keerring die eruit lag en de auto na het opkrikken alweer langzaam naar beneden kwam. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Volgende week heeft Aldi niet alleen die elektrische schaarkrik, maar ook die bekende garagekrik weer in de aanbieding. Het is een simpel ding, maar voor het wisselen van wielen is hij hartstikke prima.
Helaas wel de versie met grotere en zwaardere kist, want er zitten opvouwbare blokken bij (kan handig zijn) en inklapbare assteunen (en die vallen tegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:16

Matis

Rubber Rocket

Na mijn topic van een tijdje terug: Wielenwissel zelf uitvoeren; Benodigdheden?

Heb ik afgelopen week bij Datona mijn spullen besteld om de wielenwissel zelf uit te voeren en gisteren de wielen opgehaald bij het PTC. Echter zijn de spullen nog steeds niet binnen en volgens de website van Datona leveren ze alleen op werkdagen. Nu zit ik met smart te wachten op de spullen, maar nog steeds geen pakketje :/

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Joopieboy schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 09:16:
Zo een schaarkrik zou ik dus nooit en te never willen gebruiken. :X Ben nog aan het sparen voor een goeie garagekrik, en ja is maar voor een paar keer de wielen te wisselen enzo maar nee ik vertrouw mijn eigen niet met zo en goedkoop prutding. Met de Renault gemerkt hoe fijn dat is (not :X) en hoe snel eigenlijk die dingen verrot gaan. Keerring die eruit lag en de auto na het opkrikken alweer langzaam naar beneden kwam. :X
Denk dat je net pech hebt :P Voor de wielenwissels gebruik ik of het Aldi-ding van m'n pa (10 jaar oud denk ik) of die van m'n huisgenoot (net zo oud, ook van de Aldi ofzo)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Die laatste paar mm (3-4mm) gaan er wel heel hard af bij een beetje sportief rijden ( of asociaal; hoe je het wil noemen) met dit weer :D Voorbanden zijn aan de binnenkant al glad :+ :X

Overigens ook de laatste keer dat ik Dunlop banden koop. Ik vind het prima banden, maar met het aantal km's wat ik rijd (40-45k/jaar) gaan ze wel erg kort mee, vind ik. Waar ik met m'n Michelin zomerbanden 100k heb gedraaid voordat ze op 2mm zaten, zit ik met deze Dunlops na 40k al op 3-4mm.

[ Voor 58% gewijzigd door Gabliboeba op 08-03-2014 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:47

Arfman

Drome!

Arfman schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 07:30:
Gisteren de Yaris voorzien van zomerrubber, vandaag gaat dat ook voor de Auris gebeuren. Gelijk even lekker wassen, staat-ie er weer spik en span bij. Nu nog iets te vroeg om de buren lastig te vallen met herrie ;)
En gefixed. Enige nadeel is dat met dit mooie weer (het is hier atm 15 graden en een zonnetje) iedereen z'n hol uitkruipt en gezellig gaat lopen doen op straat :( :P.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

-tom-562 schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 13:41:
[...]

Denk dat je net pech hebt :P Voor de wielenwissels gebruik ik of het Aldi-ding van m'n pa (10 jaar oud denk ik) of die van m'n huisgenoot (net zo oud, ook van de Aldi ofzo)
Die van mij is ook al 11 jaar oud en van de Aldi afkomstig, behalve dat we een keer olie bijgevuld hebben is er niets mee aan de hand. Vanmiddag ook weer gebruikt om de winterbanden te vervangen. Alleen jammer dat er nooit standaard zo'n blokrubber bij zit, maar die heb ik voor een paar euro laatst toch maar eens gekocht. Altijd een washandje gebruiken is ook niets :P

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dreamscape schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 17:05:
Als je er vier koopt en er een stevige voeding aan hangt, kun je er een klein vierkoloms brugje van maken.
Hahaha :) Kabouters kunnen er wel staand onder werken denk ik!
Als je er een stuk of zestien koopt en steeds vier aan elkaar last kun je wat meer hoogte maken. ;)
En dan vier spanlijnen voor de veiligheid anders valt het nog om
Afbeeldingslocatie: http://i100.twenga.com/sport/volleybalnet/volleybalnet-spanlijn-ref-4309-tp_449056313647082531.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2014 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:48

YellowCube

Wait...what?

!null schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 19:08:
Haha dat soort dingen is echt van die overbodige meuk. Gewoon je standaard krikje is prima, en goed genoeg. Verder met dit soort krikjes (elektrisch of niet) er nooit ondergaan liggen (eigenlijk bij geen enkele krik, zelfs niet bij een hi-jack)
Zoiets gaat over een paar jaar weer kapot en kun je het weer weg donderden.
dat is toch het hele concept van dit soort Aldi meuk.
Kost niks en als het stuk is koop je het nieuw.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is het mooie van Chinese spullen. We kunnen voor zeer weinig geld immense bergen afval scheppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Aldi spul is meestal wel redelijk hoor. Aldi is Duits al zal het spul best in China gemaakt worden maar het is echt wel beter als Action kwaliteit.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

-tom-562 schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 13:41:
[...]

Mm kan dus wel goed gaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
rapture schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 23:30:
Het is nog anderhalve maand voordat het pasen is en af en toe nachtvorst zorgt ervoor dat ik nog niet zo snel mijn winterbanden ga inruilen voor zomerbanden.
Ik blijf dit altijd een leuke reden vinden. Je gaat op banden rijden die met de huidige 15-20 graden met zekerheid slechter zijn dan je zomerbanden omdat je een kans hebt dat je misschien nog wel een dagje krijgt dat je winterbanden ietsjes beter zijn (na een weekje warm weer zorgt nachtvorst nl. niet echt snel meer voor gladde wegen, echt veel voordeel zul je dus niet meer krijgen)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
rapture schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 23:30:
De grond is veel te warm om nog voor gladde wegen te zorgen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

redwing schreef op zondag 09 maart 2014 @ 16:21:
[...]

Ik blijf dit altijd een leuke reden vinden. Je gaat op banden rijden die met de huidige 15-20 graden met zekerheid slechter zijn dan je zomerbanden omdat je een kans hebt dat je misschien nog wel een dagje krijgt dat je winterbanden ietsjes beter zijn (na een weekje warm weer zorgt nachtvorst nl. niet echt snel meer voor gladde wegen, echt veel voordeel zul je dus niet meer krijgen)
Volgens mij zijn winterbanden pas echt beter bij sneeuw of bij strenge vorst.. :P Daar buiten pwnen je zomerslofjes je winterslofjes (Chinese meuk die bij 20+ nog zo hard als beton is natuurlijk even uitgezonderd, maar volgens mij je dan nog beter het hele jaar op winterbanden van een goed merk gaan rijden 8) ).

Mijn auto staat ook weer op zijn zomerbanden + velgen. Volgens mij slijten die winterbanden onder je kont vandaan met dit weer. Heb helaas wel nog altijd mijn Conrad krik niet binnen dus de wissel maar met de standaard krik gedaan :(

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Glashelder schreef op zondag 09 maart 2014 @ 17:51:
[...]

Volgens mij zijn winterbanden pas echt beter bij sneeuw of bij strenge vorst.. :P Daar buiten pwnen je zomerslofjes je winterslofjes (Chinese meuk die bij 20+ nog zo hard als beton is natuurlijk even uitgezonderd, maar volgens mij je dan nog beter het hele jaar op winterbanden van een goed merk gaan rijden 8) ).
Volgens de laatste test van de Autoweek waren de Pirelli bandjes die ik heb toch beter dan de zomerbanden bij bepaalde temperaturen, maar dat was dus wel een uitzondering in de test. In de sneeuw performden die dan weer iets minder. Maar goed, het zomerrubber ligt er nu weer onder, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 en die hebben ook een grip waar je bang van wordt. :)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Metalfreak schreef op zondag 09 maart 2014 @ 17:54:
[...]
Volgens de laatste test van de Autoweek waren de Pirelli bandjes die ik heb toch beter dan de zomerbanden bij bepaalde temperaturen, maar dat was dus wel een uitzondering in de test.
Klinkt alsof ze zomerbanden over hadden en er maar een sneeuwvlokje op hebben gezet om ze toch nog in de winter te kunnen verkopen ;)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-09 00:53
Zojuist maar een afspraak gemaakt om de zomervelgen/banden er weer onder te zetten.

hij "wij hebben nog tijd op....moment....27 maart, anders wordt het april"

Blijkt dat ze pas over 1 of 2 weken mogen starten met de wissel van de leasemaatschappij. En dat was al eerder dan normaal (1 april mag het pas).

Nou heb ik geluk dat het enkel complete wielen verwisselen is, dus ze hebben mij begin volgende week al er tussen weten te proppen :+

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wat voor vage leasetent is dat dan? Het is toch aan de bestuurder om te bepalen wanneer hij het verantwoord vind de banden te wisselen (uiteraard wel binnen redelijke grenzen, dus niet pas in mei/juni oid)?

Zit zelf bij Athlon, they don't give a damn wanneer ik het laat doen, gelukkig :)

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 ... 83 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.