Zoals de titel doet vermoeden, wie rijdt er op winterbanden of wisselt binnenkort en wat zijn de beweegreden erachter?
TS trapt af, Ikzelf wissel morgen weer naar de winterbanden met de volgende redenen:
edit: Dit topic naar aanleiding van een discussie die ik laatst had met iemand die zei dat winterbanden puur geldverspillerij is. En dat ca. 85% op zomerbanden rijdt vanwege dat in mijn ogen onzinnige argument...
TS trapt af, Ikzelf wissel morgen weer naar de winterbanden met de volgende redenen:
- Auto staat nu nog in noorwegen, dus daar heb ik ze zowieso nodig.
- Veiligheid, ik rij er nu al een aantal jaar mee, en je hebt niet perse sneeuw nodig om profijt te hebben. Echter zodra er sneeuw en in mindere mate ijzel ligt (ook al is het maar 3x per jaar) lach je 95% keihard uit.
- Mijn zomerbanden blijven goed, velgen worden niet aangevreten door pekel.
- Wil graag een nieuwe achterbumper, dus zodra er sneeuw ligt zal ik de eerste de beste even een braketest geven op zijn zomerbanden
edit: Dit topic naar aanleiding van een discussie die ik laatst had met iemand die zei dat winterbanden puur geldverspillerij is. En dat ca. 85% op zomerbanden rijdt vanwege dat in mijn ogen onzinnige argument...
[ Voor 11% gewijzigd door Rene op 29-10-2008 14:59 . Reden: verduidelijking ]
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30