Hydra schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 15:30:
[...]
Doe niet zo onnozel. Ik ken die plek prima en het was op een kruispunt waar ik nog genoeg grip had om een dot gas bij te geven. En die swift kwam aanzetten met een ABS die er niks meer van kon maken. Dan is het wel duidelijk dat die persoon gewoon op zomerbanden in de sneeuw reed.
[...]
dus de glazen bol. Jij rijd op 1 rijstrook, een swift kruist je en begint te schuiven. Hoe kan jij dan vertellen dat het daar wel of niet glad was? I kvraag het me oprecht af
Afgezien van dat het mooi in je straatje past moet je dan toch eens naar je omgeving kijken. Ik hoor in mijn vrienden en kennissenkring dat soort onzin nooit namelijk.
bij vrienden, bijzonder weinig. Bij collegae en oudere mensen (waaronder mijn eigen vader) enorm veel. Vrienden rijden dan ook niet met een leaseauto. De collegae wel.
Ik zeg ook niet dat winterbanden wat mij betreft verplicht moeten zijn. Ik zeg dat het bij sneeuw verboden moet zijn om met doorsnee zomerbanden de weg op te gaan. Je bent volledig idioot als je bij een "medisch noodgeval" ofzo zelf de weg op gaat op zo'n moment: daar heb je ambulances voor.
Als je het daar niet mee eens bent;prima. Het is gewoon mijn mening. Maar doe niet alsof alle lease/winterbandrijders chronische zelfoverschatters zijn, dat is gewoon generaliserend en beledigend. Ik rij niet voor niets al 10 jaar schadevrij (afgezien van iemand die me in z'n achteruit aangereden heeft).
ik zeg zeker niet alle. Ben zelf leaserijder en ik denk niet dat ik tot die groep behoor. Maar sinds de invoering van de winterbanden worden toch nog genoeg accidenten gereden in de winter, en dat is niet alleen op zomerbanden.
Best wel grappig dat je je persoonlijk aangesproken voelt als ik over een bepaalde groep leaserijders spreek. psst, dat is waarschijnlijk niet over jou, het is in orde!
Vastgereden sneeuw is lang zo erg niet als ijzel.
mag ik nog eens proberen: vastgereden sneeuw die er al 3 dagen lag bij temperaturen van -5 -10 en waar niets op gestrooid was. Mag ik het ijs/ijzel noemen? nee? Het was bijzonder glad anders en uitstappen en recht blijven staan was nogal moeilijk.
Hydra schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 15:59:
[...]
Ja, en dat vind ik dus apart. Strooizout is gratis nl. Maargoed, misschien ben ik 'verwend' hier. Is ook wel nodig want er zit een heuvel in (een deel van de parkeerplaats is lager) en dan zouden veel mensen er waarschijnlijk niet meer tegenop komen.
met gratis strooizout kom je niet ver als er geen gram meer te vinden is in gans het land. Afgezien van de strategische opslag voor de autosnelwegen. En ja dat was 2 jaar geleden zo goed als het geval in Belgie. Enkel de hoofdbanen werden nog gestrooid, al de rest was een leuk schuiffestijn. Ik denk dat alleen sneeuwkettingen of spikes er nog iets tegen deden, maar dat heb ik dan weer niet
Hydra schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 16:08:
[...]
Ik zei Ijzel, niet Ijs. Ijzel is dat spul dat uit de lucht komt vallen en dan aanvriest, dat is nog een stuk gladder dan die aangekoekte sneeuw die halfgesmolten is en dan weer bevriest op een of andere manier. Ik vermoed zelf omdat het bovenste laagje vochtig is.
ik denk voor de gemiddelde autorijder dat dit eenvoudig weg op het zelfde neer komt: draai aan het stuur, oh shit, auto doet niet wat hij wil doen. ijs of ijzel. winterbanden of zomerbanden.
[
Voor 22% gewijzigd door
Tarkin op 02-10-2012 20:36
]