Leuk hoor, al dat extra vermogen. Ik heb zelf een Citroen ZX met een 1.8 (1 op 12 zo'n beetje, dus dat ik een boomknuffelaar ben die graag in C1's rijd? Integendeel zelfs, verschrikkelijk) met 101pk's. Ik kan prima mee komen met het verkeer. 0-100 duurt 11 seconden, dat is meer dan snel zat. Ik sla regelmatig een gat van 200 meter als ik bij een kruising wegrij, optrekkend naar 80 of 120km/h, ongeacht welke auto
160km/h is ook geen probleem als het moet.
Ik heb ook geregeld met een Smart over de snelweg gekacheld, heel NL door, en dan erger je je inderdaad aan het gebrek aan vermogen. Maar dat heb ik met mijn auto echt niet
@ hierboven:
Ik ben niet degene van de 'kijk mij eens veel vermogen hebben' post. Ik ben ook niet begonnen over de hele discussie over vermogen. 300PK is voor NL gewoon overkill. Hardstikke leuk om wat te spelen op een parkeerplaats of om een weekendje naar de Nurburgring te gaan. Maar in NL sta je toch vaker in de file dan dat je echt wat hebt aan 300PK.
Heb er niks op tegen hoor, zou het zelf ook graag willen hebben, al zie ik niet hoe het bij zou dragen in het comfort van de auto (dat is nog altijd afhankelijk van het onderstel, wielophanging, veren, schokdempers en uiteraard de stoel waar je op zit)
Mij is vanaf mijn allereerste rijles geleerd om het overige verkeer niet te hinderen. En gewoon stevig doorrijden, zo snel en efficient mogelijk (zonder lomp hard te trappen) op snelheid komen en gewoon aan de snelheids limiet te rijden waar dat kan. Ik hou zelf ook gewoon van lekker stevig doorrijden, ik ben absoluut geen boomknuffelaar of eco freak
_Anvil_ schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 10:32:
Lol, kijk.. daar hebben we er al 1.
Wel eens vol gas ingevoegd op de snelweg met een V8 die op toeren klinkt als een nascar? Geen mooier geluid dan dat... (of toch wel, een V10)
Wel eens op een leeg industriegebied, het asfalt nog nat van een regenbui, driftend door de bochten gegaan? Voelt een beetje als in een achtbaan, heerlijk.
Wel eens vriendelijk naar een kneus die, met zn 120pk henk en ingrid leasegebakje op je bumper kruipt, gezwaaid, om vervolgens met wat gasgeven gat van 800m te slaan?
Als je deze dingen niet leuk vind, dan zul je nooit begrip kunnen opbrengen voor een petrolhead

Uhm, nee. Niks van dat alles. Het geld groeit me niet op de rug hoor.
En als ik een bumperklever heb, ga ik niet lomp hard wegtrekken, dan tik ik gewoon even de rem aan als hij er extreem dicht op zit, dan leert hij het direct af. Of ik ga gewoon naar rechts als dat kan en dan gaat hij er voorbij. Als hij dan zo nodig een paar km harder moet rijden moet ie dat helemaal zelf weten. Ga me daar echt niet over zitten opwinden.
Maar goed, nu gaan we toch wel behoorlijk off-topic hier.
Het ging over winterbanden? Toch?
[
Voor 43% gewijzigd door
FastFred op 09-10-2012 11:34
]