in dien ik geen leaseauto heb, 4 banden + velgen (ik ken de prijs niet). Wat het kan kosten als ik het niet doe? Ik heb 3 jaar zonder gereden waarbij er een winter bovenuitsprong qua sneeuw, nooit in de problemen geraakt. Je kan ook gewoon met beleid rijden als je de wegconditie kent hoor. Ok het is gladder en je moet meer opletten, maar het gaat. Verder ging ik niet heel vroeg in de ochtend/snachts op de baan, dat scheelde ook wel weer (veel meer gestrooid en een op een natte baan is het hetzelfde rijden als op een natte baan in de zomer).
Maar ik heb een leaseauto en winterbanden zijn verplicht vanuit het bedrijf. dus atm trek ik er mij niet zoveel van aan.
AtleX schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 17:14:
[...]
Die verwarming doet het prima, totdat je drie uur stilstaat in de sneeuw. Dan zet je vanzelf je motor uit voordat je zonder brandstof staat en heel best is lang stationair draaien immers ook niet. In de winter heb ik gewoon een extra jas en deken achterin liggen, samen met een aantal pakjes Sultana en een literfles drinken. Aan het einde van de winter is dat niet bepaald lekker meer maar nog wel goed en als ik lang stil sta doet smaak er minder toe, iets te eten en te drinken is dan veel belangrijker. Doemscenario zeg je? Nee hoor, zelfs met dat ene lullige sneeuwbuitje afgelopen winter heb ik op een gegeven moment anderhalf uur stil gestaan.
[...]
Hmm, lollies in de wagen als je stil staat! Been there, done that water in de wagen laten liggen, je moet er alleen op denken om het er s'avonds terug uit te nemen en smorgens terug mee te nemen in de auto, anders is het bevroren

Juist, je moet ongeacht welke banden je rijdt je rijstijl aanpassen en de omstandigheden en imho betekent dat ook dat je met winterbanden niet harder gaat rijden dan met zomerbanden. Met winterbanden weet je alleen dat je meer kans hebt op succesvol je auto weer onder controle krijgen dan met zomerbanden.
Voor ons wel ja, maar de gemiddelde automobilist redeneert anders (al dan niet dankzij de vele reclames). Ze zeggen voor een beter wegligging in de winter neem winterbanden. Denken de mensen => allright! nu kan ik in de winter net zo rijden als in de zomer. Tja, dan houd het op
[
Voor 56% gewijzigd door
Tarkin op 11-10-2012 17:19
]