dat gevoel had ik niet hoor, dat ik totaal geen grip met de auto had! 
maargoed ik heb dan ook geen flamingo winterbanden
maargoed ik heb dan ook geen flamingo winterbanden
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Anoniem: 14599
Dan heb ik daar de nuance er niet goed in gezetGonadan schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 10:52:
Dat laatste betwijfel ik ook, daarom moet ieder het voor zichzelf weten. In eerdere posts gaf je echter aan dat gewone banden 99% van de tijd in de winter beter zouden zijn, waarmee je indirect de conclusie kunt trekken dat op winterbanden rijden waanzin is. Dat is iets heel anders dan je nu zegt en daar ageerde ik op.
[removed]
Precies, ga je voor het immens grote voordeel in relatief weinig situaties of ga je voor het lichte voordeel in relatief veel situaties. Ook dat is weer persoonlijk, je ziet het ook terugkomen in de discussie of de beste banden voor of achter moeten. Daarbij trek ik dezelfde redenatie door als bij de winterbanden. Ik heb liever het grote voordeel in weinig situaties. Het lichte voordeel in de rest van de situaties hoop ik door middel van rijgedrag te compenseren.redwing schreef op woensdag 28 september 2011 @ 09:54:
Dan heb ik daar de nuance er niet goed in gezetIk bedoel iig te zeggen dat als je op winterbanden rijdt, je een groot gedeelte van die tijd iets beter af was geweest met zomerbanden (vooral droge weg). Op het moment dat je echt op sneeuw rijdt zijn winterbanden echter veel beter. Wat ik vaak merk in de discussies is dat mensen het eerste stuk vergeten en dus stellen dat winterbanden altijd beter zijn in de winter.
Afhankelijk van hoe vaak je dus in sneeuw moet rijden en of je de auto wel/niet af en toe kunt laten staan moet je een keuze maken. Ik vind iig niet dat je kunt stellen dat in Nederland winterbanden per definitie voor iedereen beter zijn (en je het dus ook niet moet verplichten)
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
spijkerbanden zijn geweldig, maar schat ze vooral niet te hoog in.Anoniem: 14599 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 09:19:
deze snelheid voelde gewoon goed aan (voor zweedse begrippen gingen we langzaam, maargoed wij hadden dan ook geen spijkerbanden..)
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Anoniem: 14599
Nou, in het gedeelte waar ik zat (100km boven karlstad in zweden) reed bijna ELKE zweedse auto met spijkerbanden.YellowCube schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:42:
[...]
spijkerbanden zijn geweldig, maar schat ze vooral niet te hoog in.
Winter/sneeuwbanden zijn tegenwoordig zodanig goed dat spijkerbanden enkel nog op smeltende ijslagen (dus platen ijs met water er op) significant effectiever zijn. Toen ik (een jaar of 10 terug) in het hoge noorden woonde was de populariteit van spikes al redelijk tanende en kozen veel mensen voor de gewone winterband. In eerste plaats komt dat door het terugbrengen van het maximaal toegestane aantal spikes per band. Hierdoor wordt het verschil tussen een spike en goede winterband al kleiner. Verder betaal je (tenminste in Noorwegen) een best wel forse toeslag als je spikes wilt voeren. Niet heel vreemd want je rijdt de weg compleet aan gort (veel wegen hebben last van enorme spoorvorming). Bovendien veroorzaakt het afslijten van de metalen spikes een toename van (metaal)fijnstof. Dat is een behoorlijke aanslag op de omgeving (milieu in het algemeen, mensen met astma etc), al bieden modernere banden met kevlar spikes daar wel een redelijke oplossing voor.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Same hear --> Vers sneeuw rijdt veel beter en veiliger voor mijn gevoel dan met 30 over een ijsbaan proberen te rijden waarbij de helft van de bestuurders nog nooit hun auto heeft voelen glijden.shameete schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 23:29:
[...]
Eensch.
Ik had vorig jaar een discussie met een collega hierover, ik haalde hem sochtends op een provenciale weg in, ik reed links waarbij op die rijstrook verse sneeuw lag. Ik reed een gangetje of 70, normaal mag je er 100. Met zowel voor als achter mij geen enkele auto te bekennen
Rechts reed mijn collega in een treintje van auto's met een gangetje van 50 ofzo, met minimale afstand tot elkaar.
Hij vond dat ik asociaal reed, onverantwoordelijk en onder het mom van : leasebak en winterbanden lekker doorscheuren, de baas betaald![]()
Ik op mijn beurt vond juist dat hij onverantwoord bezig was, platgereden sneeuw op zijn baan = ijs.
Gecombineerd met op een kluitje rijden en sommige bestuurders hoogstwaarschijnlijk met klamme handjes.
Als er 1 iemand op z'n rem had moeten staan of weg was gegleden dan was heel die rits auto's als een harmonica in elkaar geschoven
K to the KillaZ
70 over verse sneeuw rijden vind ik anders toch niet zo verstandig hoor. Dat die sneeuw vaak beter rijdt dan die ijsbaan rechts ben ik wel helemaal mee eens maar zodra er echt sneeuw ligt kom ik toch echt niet boven de 50 uit. En ik blijf meestal wel rechts rijden alleen dan buiten de stroken (dus een metertje meer naar rechts/links) De sporen volgen is gewoon vragen om achterstevoren te komen staan.KillaZ schreef op donderdag 29 september 2011 @ 09:04:
[...]
Same hear --> Vers sneeuw rijdt veel beter en veiliger voor mijn gevoel dan met 30 over een ijsbaan proberen te rijden waarbij de helft van de bestuurders nog nooit hun auto heeft voelen glijden.
[removed]
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
[ Voor 33% gewijzigd door begintmeta op 29-09-2011 14:09 ]
Interesting times...
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Helemaal gelijk (ik kom me ook even bemoeien hiermee), zeker met een achterwiel aangedreven auto zijn winterbanden best de moeite waard. ik heb een paar jaar geleden een 7-serie met zomberbanden uit een volgesneeuwde parkeerplaats vlot moeten trekken. ik netjes op winterbanden, geen probleem.kazzzdafke schreef op donderdag 29 september 2011 @ 15:25:
Ik heb een BMW 5 E60 en zonder winterbanden kom ik er niet meer mee buiten in de winter.
Het lukt wel hoor, maar je moet je zo hard concentreren en als er iets onverwachts gebeurd, dan kan ik niet meer corrigeren.
Ik durf zelfs ook te zeggen dat ik niet slecht rij (heb al 2 rij cursussen achter de rug, ook ééntje in Duitsland en rij een 50K per jaar).
Wanneer ik dan sneeuwbanden erop zet, in de sneeuw of op een glad wegdek, gaat de bimmer compleet anders reageren en is hij zelfs heel wendbaar en voorspelbaar!
Ik heb me 1 jaar laten foppen, vanaf nu gaan eind oktober mijn winterbanden er steeds op!
Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M
Lekker recht blijven dus ;-) Anders rij je ons in de wegredwing schreef op donderdag 29 september 2011 @ 09:16:
[...]
70 over verse sneeuw rijden vind ik anders toch niet zo verstandig hoor. Dat die sneeuw vaak beter rijdt dan die ijsbaan rechts ben ik wel helemaal mee eens maar zodra er echt sneeuw ligt kom ik toch echt niet boven de 50 uit. En ik blijf meestal wel rechts rijden alleen dan buiten de stroken (dus een metertje meer naar rechts/links) De sporen volgen is gewoon vragen om achterstevoren te komen staan.
Totdat je een keertje echt voor iets onverwachts moet remmen, of een opstaande rand ijs onder de sneeuw tegen komt waardoor je achterkant net iets opzij wordt geduwd.wimpie007 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 14:25:
[...]
Met 70 op verse sneeuw remt ie anders prima
[removed]
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Stability Control ftw!redwing schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 15:25:
[...]
Totdat je een keertje echt voor iets onverwachts moet remmen, of een opstaande rand ijs onder de sneeuw tegen komt waardoor je achterkant net iets opzij wordt geduwd.
Klopt, dat spul werkt verrassend goedYellowCube schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 16:55:
[...]
Stability Control ftw!
Je hebt uiteraard helemaal gelijk, maar ik ben de vorige winters minstens 3 keer zeer verbaasd geweest over de efficientie van stability control.
[removed]
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ik wacht gewoon tot er een dik pak sneeuw word voorspeld en zet ze dan op marktplaatsGunner schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 18:32:
Ik hoop het voor je, uit eigen ervaring weet ik dat de markt voor 2ehands banden erg slecht is.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Een aantal jaar geleden (~6 jaar) was het zo dat het voor 15 inch het veel moeilijker was om een set winterbanden te halen dan voor de grotere maten omdat er verhoudingsgewijs veel meer mensen op wintersport gingen met auto's met wat grotere maten. Aldus de bandenboer was er maar beperkt vraag naar winterbanden in deze kleine maten. Hoe dit nu is weet ik niet. Als je in de buurt van de Duitse grens woont dan loont het de moeite om die kant op te rijden. Meer keuze tegen concurrerende prijzen.littlejoannes schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 16:20:
Tja het lijkt er op dat er al geen voorraad meer is.
(diclaimer: mening is gebaseerd op een 3 tal telefoontjes)
Kwikfit heeft niets meer op de site. Garage heeft nog wat, maar vraagt de hoofdprijs. Locale bandenboer ook niet meer.
Die raad aan om volgende week nog eens te bellen, omdat er dan wellicht weer wat op voorraad ligt bij de groothandel.
Ik snap dit echt niet, de winter moet nog komen en er is nu al niet meer aan te komen.
En het zijn toch echt niet substandaard maten die ik zoek: 185/60/15", durven de bandentoko's niet iets op voorraad te nemen of zo? Kunnen ze door de kredietkrisis niet meer lenen?
Grappig, bij hun test en aanbeveling staat 2x de GoodYear Ultragrip 8 op nummer 1, die scoorde bij de ANWB in 205 breed ook goed, maar stond in 175/65/14 (heb ik ook besteld) op plaats 4.nero355 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 16:27:
Hier wat leuks kiezen : http://www.tyrereviews.co.uk/
[..]
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Probeer het eens met 16 inch.theHoff schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 12:02:
Winterbanden check. Alleen 17 inch stalen velgen vinden voor een Ford Focus II lijkt een wat moeilijker verhaal te worden...
Zeiss Distagon 21 f/2.8
(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!
Op de velgen die bij aankoop zaten. Maar om elke keer de banden om te wisselen vind ik wat te duur worden. Dus neem liever een setje stalen velgen er bij ipv de banden elke keer van de velg af te halen en om te wisselen. Volgens mij niet zo heel vreemd toch?Gonadan schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 13:38:
En je had niet zoiets van: "Laat ik eerst kijken op welke velgen de banden gaan zitten."?
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Zo deed ik dat bij de Laguna ook inderdaad. Een setje LM voor de zomer en een setje LM voor de winter. Dat scheelde toch weer behoorlijk, want die stalen velgen zijn stiekem gewoon erg duurMeneer aard schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 17:26:
Is het niet slimmer om te kijken naar een relatief goedkoop setje LM? Heb dat ook gedaan staal was in mijn geval duurder dan LM?
Nee, merp!
[ Voor 11% gewijzigd door Palomar op 05-10-2011 19:57 ]
Anoniem: 89521
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 89521 op 05-10-2011 20:28 ]
[ Voor 12% gewijzigd door redwing op 05-10-2011 20:00 ]
[removed]
Daar zullen ze net tegenaan zitten denk ik (de slechte ws. niet meer, eerder 4), maar kijk het wel even aan. Ik rij geen grote stukken en kon deze tweedehands voor een zacht prijsje krijgen. Alternatief was dat ik gewoon met zomerbanden was blijven rijden (ong. 3-4mm profiel), dus dit zal denk ik sowieso beter zijn.redwing schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 19:59:
6mm is trouwens het minimale wat je moet hebben voor winterbanden anders werken ze niet meer goed.
Yup, bedenk alleen wel dat een winterband met minder dan 6 mm profiel wel volslipt met sneeuw en zich dus meer als een zomerband zal gedragen.Palomar schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 20:04:
[...]
Daar zullen ze net tegenaan zitten denk ik (de slechte ws. niet meer, eerder 4), maar kijk het wel even aan. Ik rij geen grote stukken en kon deze tweedehands voor een zacht prijsje krijgen. Alternatief was dat ik gewoon met zomerbanden was blijven rijden (ong. 3-4mm profiel), dus dit zal denk ik sowieso beter zijn.
[removed]
Nog even zo door en alleen splinternieuwe doen iets.redwing schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 19:59:
6mm is trouwens het minimale wat je moet hebben voor winterbanden anders werken ze niet meer goed.
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 89521 op 05-10-2011 20:31 ]
Vette shit!
Lamellen werken pas goed vanaf een mm of 5/6. Daarna blijft de sneeuw er in zitten en werken ze gewoon minder. Ik neem aan nog steeds beter dan zomerbanden maar als echte winterband zijn ze dan niet meer geschikt. Dit is trouwens nooit anders geweest en precies de reden waarom veel mensen hun winterbanden in de zomer oprijden. Met 5mm profiel banden wegdoen is gewoon zondeAnoniem: 89521 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 20:26:
[...]
Nog even zo door en alleen splinternieuwe doen iets.
Even wat geturfd op Marktplaats en het resultaat:
Velen die nog een absurde prijs willen voor winterbanden met 5mm profiel....(halve nieuwprijs of veel meer)
Overigens denk ik niet dat 5 of 6 mm nou zoveel uitmaakt.
Eerder: zijn er nog fijne lamellen aanwezig of niet? Dat hangt van het merk/type af.
[removed]
Iedereen denkt erin mee te kunnen gaan. En tja 2ehands banden hell no. Ik begin er niet aan. Het kan voor sommige misschien een uitkomst zijn maar niet voor deze jongen.Anoniem: 89521 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 20:26:
[...]
Nog even zo door en alleen splinternieuwe doen iets.
Even wat geturfd op Marktplaats en het resultaat:
Velen die nog een absurde prijs willen voor winterbanden met 5mm profiel....(halve nieuwprijs of veel meer)
Overigens denk ik niet dat 5 of 6 mm nou zoveel uitmaakt.
Eerder: zijn er nog fijne lamellen aanwezig of niet? Dat hangt van het merk/type af.
De mindere banden vooraan, de goede achter. Als de voorste banden echt versleten zijn, zet je de achterste banden naar voren, en zet je er achter 2 nieuwe banden op.Palomar schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 19:46:
Ik heb laatst een setje tweedehands winterbanden met velgen gekocht. 2 stuks hebben nog erg veel profiel en 2 minder. Wat is nu het verstandigst om ze op de auto te monteren? Het meest economisch lijkt mij om de degene met het beste profiel vooraan te leggen (heb voorwielaandrijving) en de mindere achter. Echter als je in een gladde bocht rijd wil je toch liever dat de voorkant wegbreekt ipv. de achterkant (voorkant is makkelijker te corrigeren), al vraag ik mij af of dit echt zo erg is als je gewoon voorzichtig rijdt (had vorige winter helemaal geen winterbanden). Echter ben ik bang als ik die mindere banden vooraan monteer ze volgend seizoen wel aan vervanging toe zijn.
Ik neig er dus naar om de goede vooraan te leggen en de mindere achteraan.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Tegenwoordig is het al zes? Ze doen ook alles om extra te verkopen. De grens was de eerste 80% van het topic nog vier millimeter.redwing schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 19:59:
Als je voor veiligheid gaat zet je de beste banden achter. Als je voor je geld gaat doe je het juist andersom. Aangezien je winerbanden koopt zou ik gewoon de beste achter leggen en dan volgend jaar 2 nieuwe banden kopen. Uiteindelijk maakt het trouwens geen bal uit behalve dat je nu 2 * 2 banden in de komende jaren moet kopen en anders 4 tegelijk
Zeiss Distagon 21 f/2.8
4 is ook goed, zo goed ken ik die getallen ook nietGonadan schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 09:50:
[...]
Tegenwoordig is het al zes? Ze doen ook alles om extra te verkopen. De grens was de eerste 80% van het topic nog vier millimeter.
[removed]
Voordeel van slijtage gelijk houden is dat je de banden ook gewoon op kunt rijden. Ik heb nu 2 banden met 4mm profiel en 2 banden met 8mm profiel. Die met 4mm kan ik weggooien, als ik die wil oprijden kost me dat nml onnodig extra slijtage aan de banden met 8mm profiel.DrivinUCrazy schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 07:56:
[...]
De mindere banden vooraan, de goede achter. Als de voorste banden echt versleten zijn, zet je de achterste banden naar voren, en zet je er achter 2 nieuwe banden op.
Dit is net zo "economisch" als de slijtage proberen gelijk te houden. Immers, of je nu 2 keer 2 banden moet halen, of 1 keer 4, totaal kost het hetzelfde. Of je moet al op de benzine gaan letten die het kost om 2 keren naar de bandenboer te rijden.![]()
Dezelfde discussie was er overigens ook een paar pagina's terug.
Dus je toeterde maar watredwing schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:07:
[...]
4 is ook goed, zo goed ken ik die getallen ook niet
Ik begrijp niet waarom je je banden niet kunt oprijden als je alleen de banden die op zijn vervangt. Stel: de voorbanden zijn op, en de achterwielen zijn nog prima te gebruiken. De achterste banden gaan naar voren zodat je deze kunt oprijden, en de nieuwe banden zet je achter. Waardoor ontstaat er dan extra slijtage aan de nieuwe banden?_JGC_ schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:20:
[...]
Voordeel van slijtage gelijk houden is dat je de banden ook gewoon op kunt rijden. Ik heb nu 2 banden met 4mm profiel en 2 banden met 8mm profiel. Die met 4mm kan ik weggooien, als ik die wil oprijden kost me dat nml onnodig extra slijtage aan de banden met 8mm profiel.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Omdat die 4mm banden niet meer voldoen in de winter, kan ik ze in de winter niet meer oprijden. Ik heb zomers en winters verschillende maten, dus ik ga niet met 185/60/14 voor en 175/65/14 achter rijden of andersom. Die 4mm kan ik wegflikkeren, terwijl als ik 4 banden met <4mm had, zou ik ze gewoon tegelijk tot 2mm kunnen oprijden.DrivinUCrazy schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 20:00:
[...]
Ik begrijp niet waarom je je banden niet kunt oprijden als je alleen de banden die op zijn vervangt. Stel: de voorbanden zijn op, en de achterwielen zijn nog prima te gebruiken. De achterste banden gaan naar voren zodat je deze kunt oprijden, en de nieuwe banden zet je achter. Waardoor ontstaat er dan extra slijtage aan de nieuwe banden?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Lid van de ANWB? Via de ANWB krijg je bij Kwik-Fit een paar procenten korting.MrN schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 08:42:
Ik moet ze nog kopen, iemand een goede aanbieding?
Signatures zijn voor boomers.
Computer says NO!
Nou ik weet niet, maar neem aan dat veel mensen bij dezelfde bandenboer blijven..Maar waar ik altijd kom krijg ik altijd zeer nette prijzen. Daar kon het internet niet tegen op voor mijn zomerset en winterset (winter set vorige week gekocht en zomer begin dit jaar). Daarbij als je losse banden besteld moet je nog gemonteerd hebben..lijkt me dat een banden boer niet happig is dat jij met je elders verkochten banden bij hem komt om de zooi te laten monteren. Zo helpen we allemaal elkaar naar de klote..Maasluip schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 10:30:
Online kopen, scheelt al gauw 20%. www.autobandenmarkt.nl of www.velgenshop.nl
Als je in het oosten van het land woont: naar Duitsland gaan, daar zijn ze meestal nog goedkoper dan online in Nederland.
Nee hoor : Rekenen ze gewoon een bedrag voorMeneer aard schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 17:03:
Daarbij als je losse banden besteld moet je nog gemonteerd hebben..lijkt me dat een banden boer niet happig is dat jij met je elders verkochten banden bij hem komt om de zooi te laten monteren. Zo helpen we allemaal elkaar naar de klote..
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Zo praat je niet tegen andere gebruikers...Meneer aard schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 17:03:
[...]
Daarbij als je losse banden bestelT moet je nog gemonteerd hebben..lijkt me dat een banden boer niet happig is dat jij met je elders verkochte banden bij hem komt om de zooi te laten monteren. Zo helpen we allemaal elkaar naar de klote..
[ Voor 5% gewijzigd door Grrrrrene op 09-10-2011 14:31 ]
+1Meneer aard schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 19:19:
Wat heb jij ermee te schaften dan met mijn mening? Niks dom gelul is gewoon de waarheid die iedereen maar onder kasten of banken schuift. Maar denk vooral wat je niet laten kunt.
Het gaat erom dat men niks meer elkaar gunt. Heb wel meer gezien. Daarmee is voor mij de kous nu af. Het is een winterbanden topic en niet over internet en de bandenboeren.
[ Voor 21% gewijzigd door Reloader op 07-10-2011 22:23 ]
'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '
Ik gun mijn lokale bandenboer ook veel, maar als ze 200 euro duurder zijn dan mijn vaste garage of de dealer van mijn auto dan weet ik wel waar ik heen ga..Meneer aard schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 19:19:
Wat heb jij ermee te schaften dan met mijn mening? Niks dom gelul is gewoon de waarheid die iedereen maar onder kasten of banken schuift. Maar denk vooral wat je niet laten kunt.
Het gaat erom dat men niks meer elkaar gunt. Heb wel meer gezien. Daarmee is voor mij de kous nu af. Het is een winterbanden topic en niet over internet en de bandenboeren.
Daar kan ik www.popgom.nl nog aan toevoegen. Die was nog goedkoper (was overigens voor zomerbanden, maar dan nog is 185 euro inclusief alles voor 2 Conti Ecocontact 3's een hele mooie prijsMaasluip schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 10:30:
Online kopen, scheelt al gauw 20%. www.autobandenmarkt.nl of www.velgenshop.nl
Als je in het oosten van het land woont: naar Duitsland gaan, daar zijn ze meestal nog goedkoper dan online in Nederland.
[ Voor 6% gewijzigd door The Eagle op 07-10-2011 22:56 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Bij mij gaat er niks onder tot dag 1 met sneeuw.
[ Voor 22% gewijzigd door Grrrrrene op 09-10-2011 14:31 ]
Anoniem: 89521 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 00:08:
[...]
Wie een half jaar op zogenaamde winterbanden rijdt is een kuddedier en niet goed bij zijn hoofd.
Zo, iedereen weer wakker...
[ Voor 4% gewijzigd door allure op 08-10-2011 10:05 ]
Allemaal tests dus op nat wegdek, maar op droog valt het verschil echt wel mee. Ze laten trouwens ook niet zien welke zomerband eronder zit, voor het effect zullen ze het goedkoopste B-bandje hebben gebruikt.
Wow! Meen je dat? Ik heb bij de Euromaster eens geïnformeerd naar zomerbanden en dat scheelde echt 300 euro in het nadeel van de Euromaster.argro schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 22:59:
Of gewoon www.Euromaster.nl of www.KwikFit.nl. In mijn geval was de eerste goedkoper dan zowel www.autobandenmarkt.nl, www.velgenshop.nl als www.popgom.nl
Ja, dat meen ik. Ik heb het hier wel over de webwinkel van Euromaster.zimbab schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 10:59:
[...]
Wow! Meen je dat? Ik heb bij de Euromaster eens geïnformeerd naar zomerbanden en dat scheelde echt 300 euro in het nadeel van de Euromaster.
In die regionen begeeft het zich wel. De garage waar ik altijd kom vroeg 650 euro (banden+velgen), de dealer had een actie, 615 euro, Duitsland en internet: 450 euro met banden die uitstekend naar voren komen in de tests.Timmert schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 22:42:
[...]
Ik gun mijn lokale bandenboer ook veel, maar als ze 200 euro duurder zijn dan mijn vaste garage of de dealer van mijn auto dan weet ik wel waar ik heen ga..
iedereen die niet het fatsoen heeft om anderen in zijn of haar waarde te laten kan beter op fok gaan postenAnoniem: 89521 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 00:08:
[...]
Wie een half jaar op zogenaamde winterbanden rijdt is een kuddedier en niet goed bij zijn hoofd.
Zo, iedereen weer wakker...
dat is echt een fout geweest bij euromasterargro schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 22:59:
Of gewoon www.Euromaster.nl of www.KwikFit.nl. In mijn geval was de eerste goedkoper dan zowel www.autobandenmarkt.nl, www.velgenshop.nl als www.popgom.nl
[ Voor 35% gewijzigd door Reloader op 08-10-2011 19:37 ]
[ Voor 97% gewijzigd door Reloader op 08-10-2011 19:37 ]
What the fuck is fok.Reloader schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 19:36:
[...]
iedereen die niet het fatsoen heeft om anderen in zijn of haar waarde te laten kan beter op fok gaan posten
Fokforum: http://forum.fok.nl/
Op een van de shots zie je er Michelin op staan. De fabrikant van de winterband wordt overigens ook niet genoemd.Het Fantoom schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 10:20:
[...]
Allemaal tests dus op nat wegdek, maar op droog valt het verschil echt wel mee. Ze laten trouwens ook niet zien welke zomerband eronder zit, voor het effect zullen ze het goedkoopste B-bandje hebben gebruikt.
[ Voor 17% gewijzigd door Grrrrrene op 09-10-2011 19:16 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Kijk het filmpje nog eens een keer.Grrrrrene schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 19:15:
[...]
Op een van de shots zie je er Michelin op staan. De fabrikant van de winterband wordt overigens ook niet genoemd.
[ Voor 29% gewijzigd door Gabliboeba op 09-10-2011 20:58 ]
Deze?Gouwden schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 19:40:
Heeft iemand nog een goedkoop adresje voor Conti WinterContact TS830 (195/65R15)?![]()
Bij Autobandenmarkt hebben ze 'm niet meer...
Thnx, maar had na wat extra zoekwerk ze hier gevonden;
[ Voor 32% gewijzigd door Gouwden op 09-10-2011 21:27 ]
LOL, ik was zo gefocust op het merk van de zomerbanden dat ik "Deze winterbanden zijn van de laatste generatie Michelins" niet heb gehoord
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Ik ben dus niet de enige die op zoek is naar die bandGouwden schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 19:40:
Heeft iemand nog een goedkoop adresje voor Conti WinterContact TS830 (195/65R15)?![]()
Bij Autobandenmarkt hebben ze 'm niet meer...
Wat zijn daar de verzendkosten? Ik heb mijn winterbanden bij reifen.com besteld (inclusief 4 stalen velgen) en was aan verzendkosten maar 15,80 Euro kwijt. Bij diverse sites in NL was ik minimaal 40 Euro kwijt.Gouwden schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 21:26:
[...]
Thnx, maar had na wat extra zoekwerk ze hier gevonden;
http://www.topbanden.com/...r15,1,6,16118,,,,,,,41592
Ook nog paar eurotjes goedkoper dan Reifen.de
Living the American Dream
[ Voor 51% gewijzigd door begintmeta op 10-10-2011 12:39 ]
Heb jij een link voor mij naar die Duitse banden, ik ben namelijk ook druk aan het kijken.Maasluip schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 19:31:
[...]
In die regionen begeeft het zich wel. De garage waar ik altijd kom vroeg 650 euro (banden+velgen), de dealer had een actie, 615 euro, Duitsland en internet: 450 euro met banden die uitstekend naar voren komen in de tests.
Wat is dat, een thuiskomertje? Of een Eend. Ik denk eigenlijk niet dat daar wat voor te vinden is. Voor een eend is 135/70 R15 nog wel te krijgen.Erasmo schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:56:
Weet iemand waar je de dunnere maten kan krijgen? Ik zoek 125/80/R15 maar ik ben ze nog niet tegen gekomen...
www.reifen.com Verstuurt ook naar Nederland voor een schokkende 3,95.MrN schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:56:
[...]
Heb jij een link voor mij naar die Duitse banden, ik ben namelijk ook druk aan het kijken.
per band....Maasluip schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:09:
www.reifen.com Verstuurt ook naar Nederland voor een schokkende 3,95.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq