Winterbanden... wie heeft ze? Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 104 Laatste
Acties:
  • 331.156 views

Onderwerpen

Anoniem: 14599

dat gevoel had ik niet hoor, dat ik totaal geen grip met de auto had! :P

maargoed ik heb dan ook geen flamingo winterbanden :P

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
HydraGrip zijn zomerbanden met extra regengootjes en Flamingo winterbanden moet ik nog tegenkomen. Die banden vraten zich gewoon vol met sneeuw en weg was je grip.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:14
Gonadan schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 10:52:
Dat laatste betwijfel ik ook, daarom moet ieder het voor zichzelf weten. In eerdere posts gaf je echter aan dat gewone banden 99% van de tijd in de winter beter zouden zijn, waarmee je indirect de conclusie kunt trekken dat op winterbanden rijden waanzin is. Dat is iets heel anders dan je nu zegt en daar ageerde ik op. :)
Dan heb ik daar de nuance er niet goed in gezet :) Ik bedoel iig te zeggen dat als je op winterbanden rijdt, je een groot gedeelte van die tijd iets beter af was geweest met zomerbanden (vooral droge weg). Op het moment dat je echt op sneeuw rijdt zijn winterbanden echter veel beter. Wat ik vaak merk in de discussies is dat mensen het eerste stuk vergeten en dus stellen dat winterbanden altijd beter zijn in de winter.

Afhankelijk van hoe vaak je dus in sneeuw moet rijden en of je de auto wel/niet af en toe kunt laten staan moet je een keuze maken. Ik vind iig niet dat je kunt stellen dat in Nederland winterbanden per definitie voor iedereen beter zijn (en je het dus ook niet moet verplichten)

[removed]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:05

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
redwing schreef op woensdag 28 september 2011 @ 09:54:
Dan heb ik daar de nuance er niet goed in gezet :) Ik bedoel iig te zeggen dat als je op winterbanden rijdt, je een groot gedeelte van die tijd iets beter af was geweest met zomerbanden (vooral droge weg). Op het moment dat je echt op sneeuw rijdt zijn winterbanden echter veel beter. Wat ik vaak merk in de discussies is dat mensen het eerste stuk vergeten en dus stellen dat winterbanden altijd beter zijn in de winter.

Afhankelijk van hoe vaak je dus in sneeuw moet rijden en of je de auto wel/niet af en toe kunt laten staan moet je een keuze maken. Ik vind iig niet dat je kunt stellen dat in Nederland winterbanden per definitie voor iedereen beter zijn (en je het dus ook niet moet verplichten)
Precies, ga je voor het immens grote voordeel in relatief weinig situaties of ga je voor het lichte voordeel in relatief veel situaties. Ook dat is weer persoonlijk, je ziet het ook terugkomen in de discussie of de beste banden voor of achter moeten. Daarbij trek ik dezelfde redenatie door als bij de winterbanden. Ik heb liever het grote voordeel in weinig situaties. Het lichte voordeel in de rest van de situaties hoop ik door middel van rijgedrag te compenseren.

Wat eenieder hierin kiest moet hij of zij zelf weten. Ik zou het echter wel apart vinden als je dan kiest voor winterbanden maar dan wel de beste banden voor wilt hebben, of andersom. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:31

YellowCube

Wait...what?

Anoniem: 14599 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 09:19:

deze snelheid voelde gewoon goed aan (voor zweedse begrippen gingen we langzaam, maargoed wij hadden dan ook geen spijkerbanden..)
spijkerbanden zijn geweldig, maar schat ze vooral niet te hoog in.
Winter/sneeuwbanden zijn tegenwoordig zodanig goed dat spijkerbanden enkel nog op smeltende ijslagen (dus platen ijs met water er op) significant effectiever zijn. Toen ik (een jaar of 10 terug) in het hoge noorden woonde was de populariteit van spikes al redelijk tanende en kozen veel mensen voor de gewone winterband. In eerste plaats komt dat door het terugbrengen van het maximaal toegestane aantal spikes per band. Hierdoor wordt het verschil tussen een spike en goede winterband al kleiner. Verder betaal je (tenminste in Noorwegen) een best wel forse toeslag als je spikes wilt voeren. Niet heel vreemd want je rijdt de weg compleet aan gort (veel wegen hebben last van enorme spoorvorming). Bovendien veroorzaakt het afslijten van de metalen spikes een toename van (metaal)fijnstof. Dat is een behoorlijke aanslag op de omgeving (milieu in het algemeen, mensen met astma etc), al bieden modernere banden met kevlar spikes daar wel een redelijke oplossing voor.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Net een setje gebruikte winterbanden incl. velgen gehaald met nog voldoende profiel. Reed vorige winter op zomerbanden, wat op zich ook wel aardig ging, maar rij nu wat meer, dus toch maar eens aan de winterbanden. Ben wel benieuwd naar het verschil. Merkte met zomerbanden dat het vooral op rotondes e.d. wel eens tricky was.

Anoniem: 14599

YellowCube schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:42:
[...]

spijkerbanden zijn geweldig, maar schat ze vooral niet te hoog in.
Winter/sneeuwbanden zijn tegenwoordig zodanig goed dat spijkerbanden enkel nog op smeltende ijslagen (dus platen ijs met water er op) significant effectiever zijn. Toen ik (een jaar of 10 terug) in het hoge noorden woonde was de populariteit van spikes al redelijk tanende en kozen veel mensen voor de gewone winterband. In eerste plaats komt dat door het terugbrengen van het maximaal toegestane aantal spikes per band. Hierdoor wordt het verschil tussen een spike en goede winterband al kleiner. Verder betaal je (tenminste in Noorwegen) een best wel forse toeslag als je spikes wilt voeren. Niet heel vreemd want je rijdt de weg compleet aan gort (veel wegen hebben last van enorme spoorvorming). Bovendien veroorzaakt het afslijten van de metalen spikes een toename van (metaal)fijnstof. Dat is een behoorlijke aanslag op de omgeving (milieu in het algemeen, mensen met astma etc), al bieden modernere banden met kevlar spikes daar wel een redelijke oplossing voor.
Nou, in het gedeelte waar ik zat (100km boven karlstad in zweden) reed bijna ELKE zweedse auto met spijkerbanden.

Ik heb ook in een auto met spijkerbanden gereden (ook 4x4) en dat reed toch een stuk beter nog dan met gewoon winterbanden.

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

ik heb zelf ook een tijdje met spikes gereden.
Het rijdt inderdaad prettig, maar ik vond het best wel lastig inschatten of het nu echt de spikes waren of misschien toch ook het idee. Waarschijnlijk beide :)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:08
shameete schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 23:29:
[...]

Eensch.

Ik had vorig jaar een discussie met een collega hierover, ik haalde hem sochtends op een provenciale weg in, ik reed links waarbij op die rijstrook verse sneeuw lag. Ik reed een gangetje of 70, normaal mag je er 100. Met zowel voor als achter mij geen enkele auto te bekennen
Rechts reed mijn collega in een treintje van auto's met een gangetje van 50 ofzo, met minimale afstand tot elkaar.

Hij vond dat ik asociaal reed, onverantwoordelijk en onder het mom van : leasebak en winterbanden lekker doorscheuren, de baas betaald :z

Ik op mijn beurt vond juist dat hij onverantwoord bezig was, platgereden sneeuw op zijn baan = ijs.
Gecombineerd met op een kluitje rijden en sommige bestuurders hoogstwaarschijnlijk met klamme handjes.
Als er 1 iemand op z'n rem had moeten staan of weg was gegleden dan was heel die rits auto's als een harmonica in elkaar geschoven :X
Same hear --> Vers sneeuw rijdt veel beter en veiliger voor mijn gevoel dan met 30 over een ijsbaan proberen te rijden waarbij de helft van de bestuurders nog nooit hun auto heeft voelen glijden.

K to the KillaZ

• redwing
KillaZ schreef op donderdag 29 september 2011 @ 09:04:
[...]
Same hear --> Vers sneeuw rijdt veel beter en veiliger voor mijn gevoel dan met 30 over een ijsbaan proberen te rijden waarbij de helft van de bestuurders nog nooit hun auto heeft voelen glijden.
70 over verse sneeuw rijden vind ik anders toch niet zo verstandig hoor. Dat die sneeuw vaak beter rijdt dan die ijsbaan rechts ben ik wel helemaal mee eens maar zodra er echt sneeuw ligt kom ik toch echt niet boven de 50 uit. En ik blijf meestal wel rechts rijden alleen dan buiten de stroken (dus een metertje meer naar rechts/links) De sporen volgen is gewoon vragen om achterstevoren te komen staan.

[removed]

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-06 15:53
Ja precies, die snelheid kan prima aanvoelen zolang je rechtuit rijdt maar zodra je manoeuvre moet maken kan dat ineens snel omslaan.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• Gonadan

Gonadan

Correct, heel stoer dat die 70 rechtuit prima gaat op de tweede strook. Maar zodra er iemand van de toch al drukke rechterstrook naar links schiet om wat voor reden dan ook dan gaat het flink mis.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-06 18:09
De winterbanden zijn besteld. Het is de Dunlop Winter Sport 3D geworden in de maat 205/55/R16. Eind oktober staat de afspraak gepland om ze te monteren. Dit wordt mijn eerste jaar met winterbanden. Vorig jaar had ik ze best kunnen gebruiken. Mijn aangedreven achterwielen met sportbanden met een breedte van 245mm leiden in winterse condities niet tot een optimale wegligging in ieder geval.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
De winterbanden hier blijven vandaag nog in de garage liggen. Wat een hitte zeg... Maar ik verwacht dat ze wel weer van pas gaan komen in de winter.

[ Voor 33% gewijzigd door begintmeta op 29-09-2011 14:09 ]

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:25
Ik heb een BMW 5 E60 en zonder winterbanden kom ik er niet meer mee buiten in de winter.
Het lukt wel hoor, maar je moet je zo hard concentreren en als er iets onverwachts gebeurd, dan kan ik niet meer corrigeren.
Ik durf zelfs ook te zeggen dat ik niet slecht rij (heb al 2 rij cursussen achter de rug, ook ééntje in Duitsland en rij een 50K per jaar).
Wanneer ik dan sneeuwbanden erop zet, in de sneeuw of op een glad wegdek, gaat de bimmer compleet anders reageren en is hij zelfs heel wendbaar en voorspelbaar!
Ik heb me 1 jaar laten foppen, vanaf nu gaan eind oktober mijn winterbanden er steeds op!

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:48

Klippy

Still Game

Ik heb maar gebruik gemaakt van ANWB / Kwik-Fit actie waar ze nu reclame voor maken www.anwb.nl/winterbanden
Alleen jammer dat je meteen moet betalen, maar wel een goede prijs vergeleken met anderen. Was me net aan het oriënteren en toen kwam dit langs, dus maar meteen gedaan.
Gaat hard zo te zien, gisteren waren de 2 best geteste banden bij de ANWB test van dit jaar nog op voorraad, vandaag al niet meer.
Dus heb maar de Goodyear UltraGrip 8 gekozen, want een herhaling van vorig jaar in de C70 met brede zomerbanden durf ik niet meer.
Nu is de Twingo gelukkig een heel stuk lichter en heeft smallere banden, dus het zal al een verbetering zijn, maar ik wil nog winter of 3/4 met de auto doen, dus dan is het zeker het geld waard.
Laat ze er wel pas 19 november onder zetten, voor die tijd verwacht ik geen problemen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06 20:34
kazzzdafke schreef op donderdag 29 september 2011 @ 15:25:
Ik heb een BMW 5 E60 en zonder winterbanden kom ik er niet meer mee buiten in de winter.
Het lukt wel hoor, maar je moet je zo hard concentreren en als er iets onverwachts gebeurd, dan kan ik niet meer corrigeren.
Ik durf zelfs ook te zeggen dat ik niet slecht rij (heb al 2 rij cursussen achter de rug, ook ééntje in Duitsland en rij een 50K per jaar).
Wanneer ik dan sneeuwbanden erop zet, in de sneeuw of op een glad wegdek, gaat de bimmer compleet anders reageren en is hij zelfs heel wendbaar en voorspelbaar!
Ik heb me 1 jaar laten foppen, vanaf nu gaan eind oktober mijn winterbanden er steeds op!
Helemaal gelijk (ik kom me ook even bemoeien hiermee), zeker met een achterwiel aangedreven auto zijn winterbanden best de moeite waard. ik heb een paar jaar geleden een 7-serie met zomberbanden uit een volgesneeuwde parkeerplaats vlot moeten trekken. ik netjes op winterbanden, geen probleem.

Belangrijkste is dat je je aanpast op de verkeerssituatie, ongeacht je banden. als er sneeuw op de snelweg ligt, ga je (MIJN MENING!) daar niet met een gangetje of 70 overheen, ook ga je op platgereden sneeuw niet met 50 vlak achter je voorganger zitten trouwens. Winterbanden of niet, je moet gewoon voorzichtig zijn...

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 12-06 20:55
redwing schreef op donderdag 29 september 2011 @ 09:16:
[...]

70 over verse sneeuw rijden vind ik anders toch niet zo verstandig hoor. Dat die sneeuw vaak beter rijdt dan die ijsbaan rechts ben ik wel helemaal mee eens maar zodra er echt sneeuw ligt kom ik toch echt niet boven de 50 uit. En ik blijf meestal wel rechts rijden alleen dan buiten de stroken (dus een metertje meer naar rechts/links) De sporen volgen is gewoon vragen om achterstevoren te komen staan.
Lekker recht blijven dus ;-) Anders rij je ons in de weg

Met 70 op verse sneeuw remt ie anders prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
wimpie007 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 14:25:
[...]
Met 70 op verse sneeuw remt ie anders prima
Totdat je een keertje echt voor iets onverwachts moet remmen, of een opstaande rand ijs onder de sneeuw tegen komt waardoor je achterkant net iets opzij wordt geduwd.

Kijk, zolang er niets onverwachts gebeurt kun je ook wel met 120 over verse sneeuw rijden, helaas is het verkeer echter niet zo voorspelbaar (anders zou je ook niet dagelijks zoveel ongelukken hebben)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 07:14

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Of je nu echt moet remmen met 50 of met 70 .. het gaat allebei fout....zorgen dus dat je niet in zo'n situatie terecht komt. Dat begint met afstand nemen op je voorganger.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-06 15:53
Natuurlijk is voorkomen beter dan genezen maar zoals veel dingen in het leven heb je in het verkeer niet alles voor het zeggen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:53

Barrycade

Through the...

Tja het lijkt er op dat er al geen voorraad meer is.
(diclaimer: mening is gebaseerd op een 3 tal telefoontjes)

Kwikfit heeft niets meer op de site. Garage heeft nog wat, maar vraagt de hoofdprijs. Locale bandenboer ook niet meer.

Die raad aan om volgende week nog eens te bellen, omdat er dan wellicht weer wat op voorraad ligt bij de groothandel.

Ik snap dit echt niet, de winter moet nog komen en er is nu al niet meer aan te komen.

En het zijn toch echt niet substandaard maten die ik zoek: 185/60/15", durven de bandentoko's niet iets op voorraad te nemen of zo? Kunnen ze door de kredietkrisis niet meer lenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Hier wat leuks kiezen : http://www.tyrereviews.co.uk/

En hier wat leuks bestellen :

http://www.autobandenmarkt.nl/

http://www.banden-pneus-online.nl/

Paar weken terug nog gedaan :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

redwing schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 15:25:
[...]

Totdat je een keertje echt voor iets onverwachts moet remmen, of een opstaande rand ijs onder de sneeuw tegen komt waardoor je achterkant net iets opzij wordt geduwd.
Stability Control ftw!

Je hebt uiteraard helemaal gelijk, maar ik ben de vorige winters minstens 3 keer zeer verbaasd geweest over de efficientie van stability control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
YellowCube schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 16:55:
[...]

Stability Control ftw!

Je hebt uiteraard helemaal gelijk, maar ik ben de vorige winters minstens 3 keer zeer verbaasd geweest over de efficientie van stability control.
Klopt, dat spul werkt verrassend goed :) Alleen net als al die andere hulpmiddeltjes, als je banden geen grip meer hebben houdt het toch op.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
*leest topic titel*

*steekt vanaf vandaag zijn hand op*

Net bij de lokale Ford dealer een setje banden gescoord voor mn Fiesta. Prijs viel best mee voor nieuwe banden uit 2011 met stalen velgen, slechts 465 euro. Dat valt gelukkig onder fiscaal voordeel @ work, dus dat bespaart weer een boel centen. En als ik over een paar jaar een andere auto heb, verkoop ik deze lekker en speel ik het redelijk quitte :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik hoop het voor je, uit eigen ervaring weet ik dat de markt voor 2ehands banden erg slecht is.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Gunner schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 18:32:
Ik hoop het voor je, uit eigen ervaring weet ik dat de markt voor 2ehands banden erg slecht is.
Ik wacht gewoon tot er een dik pak sneeuw word voorspeld en zet ze dan op marktplaats :P van mn vorige twee setjes was ik ook zo af.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Laatst online: 10-06 12:27

xos

littlejoannes schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 16:20:
Tja het lijkt er op dat er al geen voorraad meer is.
(diclaimer: mening is gebaseerd op een 3 tal telefoontjes)

Kwikfit heeft niets meer op de site. Garage heeft nog wat, maar vraagt de hoofdprijs. Locale bandenboer ook niet meer.

Die raad aan om volgende week nog eens te bellen, omdat er dan wellicht weer wat op voorraad ligt bij de groothandel.

Ik snap dit echt niet, de winter moet nog komen en er is nu al niet meer aan te komen.

En het zijn toch echt niet substandaard maten die ik zoek: 185/60/15", durven de bandentoko's niet iets op voorraad te nemen of zo? Kunnen ze door de kredietkrisis niet meer lenen?
Een aantal jaar geleden (~6 jaar) was het zo dat het voor 15 inch het veel moeilijker was om een set winterbanden te halen dan voor de grotere maten omdat er verhoudingsgewijs veel meer mensen op wintersport gingen met auto's met wat grotere maten. Aldus de bandenboer was er maar beperkt vraag naar winterbanden in deze kleine maten. Hoe dit nu is weet ik niet. Als je in de buurt van de Duitse grens woont dan loont het de moeite om die kant op te rijden. Meer keuze tegen concurrerende prijzen.

* xos gaat de winterbanden van zijn oude auto binnenkort maar eens op marktplaats zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:48

Klippy

Still Game

Grappig, bij hun test en aanbeveling staat 2x de GoodYear Ultragrip 8 op nummer 1, die scoorde bij de ANWB in 205 breed ook goed, maar stond in 175/65/14 (heb ik ook besteld) op plaats 4.
Maakt toch nog wat uit dan hoe breed je hem maakt, logisch van één kant, maar daar zullen weinig mensen op letten.
Maar goed, toch blijer met m'n keuze nu :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Winterbanden check. Alleen 17 inch stalen velgen vinden voor een Ford Focus II lijkt een wat moeilijker verhaal te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
theHoff schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 12:02:
Winterbanden check. Alleen 17 inch stalen velgen vinden voor een Ford Focus II lijkt een wat moeilijker verhaal te worden...
Probeer het eens met 16 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
16 inch velgen met 17 inch banden er omheen. Iets zegt me dat dat niet gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

En je had niet zoiets van: "Laat ik eerst kijken op welke velgen de banden gaan zitten."? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Laatst online: 13-06 16:08

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Ik heb voor de winter 15" stalen velgen aangeschaft bij mijn leaseauto.. 7 november worden ze (met banden :+ (195/65/15)) gemonteerd onder mijn auto.. Normaal rijd ik op 225/45/17 maar dat leek me voor de winter niet al te praktisch + ik wil m'n lichtmetaal niet naar z'n grootje helpen :p

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 13:38:
En je had niet zoiets van: "Laat ik eerst kijken op welke velgen de banden gaan zitten."? :D
Op de velgen die bij aankoop zaten. Maar om elke keer de banden om te wisselen vind ik wat te duur worden. Dus neem liever een setje stalen velgen er bij ipv de banden elke keer van de velg af te halen en om te wisselen. Volgens mij niet zo heel vreemd toch?

Achtergrond info: auto gekocht met zomerbanden op velg en losse winterbanden. Zoek nu dus stalen velgen voor de winterbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-06 12:51

Meneer aard

Porsche rulez!

Is het niet slimmer om te kijken naar een relatief goedkoop setje LM? Heb dat ook gedaan staal was in mijn geval duurder dan LM?

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-06 17:06

PauseBreak

derp!

Meneer aard schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 17:26:
Is het niet slimmer om te kijken naar een relatief goedkoop setje LM? Heb dat ook gedaan staal was in mijn geval duurder dan LM?
Zo deed ik dat bij de Laguna ook inderdaad. Een setje LM voor de zomer en een setje LM voor de winter. Dat scheelde toch weer behoorlijk, want die stalen velgen zijn stiekem gewoon erg duur :X
Met de Colt laat ik ze gewoon omleggen. Nog een setje velgen erbij zoeken vind ik de moeite en het geld niet waard.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Elke keer omleggen lijkt me ook niet gezond voor de band. Ze zullen er vast wel tegen kunnen, maar bevorderlijk lijkt het me niet.
Ben benieuwd hoe die Ultra grip 8 van Goodyear gaan bevallen..Wou eigenlijk Conti`s hebben maar die zijn niet aan te slepen was er net op tijd bij voor een setje ultra`s..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik heb laatst een setje tweedehands winterbanden met velgen gekocht. 2 stuks hebben nog erg veel profiel en 2 minder. Wat is nu het verstandigst om ze op de auto te monteren? Het meest economisch lijkt mij om de degene met het beste profiel vooraan te leggen (heb voorwielaandrijving) en de mindere achter. Echter als je in een gladde bocht rijd wil je toch liever dat de voorkant wegbreekt ipv. de achterkant (voorkant is makkelijker te corrigeren), al vraag ik mij af of dit echt zo erg is als je gewoon voorzichtig rijdt (had vorige winter helemaal geen winterbanden). Echter ben ik bang als ik die mindere banden vooraan monteer ze volgend seizoen wel aan vervanging toe zijn.

Ik neig er dus naar om de goede vooraan te leggen en de mindere achteraan.

[ Voor 11% gewijzigd door Palomar op 05-10-2011 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521

Principieel is dat onjuist, maar in de praktijk, als je je bewust bent van deze configuratie , zal het voldoen.
Als het minste setje nog 5 mm heeft, zou ik die voor leggen.

Een verschilletje is niet erg,
Wat wel erg is: slechte banden achter.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 89521 op 05-10-2011 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Als je voor veiligheid gaat zet je de beste banden achter. Als je voor je geld gaat doe je het juist andersom. Aangezien je winerbanden koopt zou ik gewoon de beste achter leggen en dan volgend jaar 2 nieuwe banden kopen. Uiteindelijk maakt het trouwens geen bal uit behalve dat je nu 2 * 2 banden in de komende jaren moet kopen en anders 4 tegelijk

6mm is trouwens het minimale wat je moet hebben voor winterbanden anders werken ze niet meer goed.

[ Voor 12% gewijzigd door redwing op 05-10-2011 20:00 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Monteer ze eerst wel gewoon goede voor en minder goede achter en dan idd bewust ervan zijn. Zal dan sowieso ook even testen wat het effect is (bij nat weer wat rotondes doorrijden, is nu ook al wel te testen). Mocht het tegenvallen dan monteer ik alsnog de goede achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
redwing schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 19:59:
6mm is trouwens het minimale wat je moet hebben voor winterbanden anders werken ze niet meer goed.
Daar zullen ze net tegenaan zitten denk ik (de slechte ws. niet meer, eerder 4), maar kijk het wel even aan. Ik rij geen grote stukken en kon deze tweedehands voor een zacht prijsje krijgen. Alternatief was dat ik gewoon met zomerbanden was blijven rijden (ong. 3-4mm profiel), dus dit zal denk ik sowieso beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Palomar schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 20:04:
[...]

Daar zullen ze net tegenaan zitten denk ik (de slechte ws. niet meer, eerder 4), maar kijk het wel even aan. Ik rij geen grote stukken en kon deze tweedehands voor een zacht prijsje krijgen. Alternatief was dat ik gewoon met zomerbanden was blijven rijden (ong. 3-4mm profiel), dus dit zal denk ik sowieso beter zijn.
Yup, bedenk alleen wel dat een winterband met minder dan 6 mm profiel wel volslipt met sneeuw en zich dus meer als een zomerband zal gedragen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog even zo door en alleen splinternieuwe doen iets.
Even wat geturfd op Marktplaats en het resultaat:
Velen die nog een absurde prijs willen voor winterbanden met 5mm profiel....(halve nieuwprijs of veel meer)

Overigens denk ik niet dat 5 of 6 mm nou zoveel uitmaakt.
Eerder: zijn er nog fijne lamellen aanwezig of niet? Dat hangt van het merk/type af.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 89521 op 05-10-2011 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:52
Ik heb net goodyear banden met 7mm erop gezet voor ongeveer 75% van de nieuwprijs. Dat vind ik nog zeer schappelijk....

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Anoniem: 89521 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 20:26:
[...]
Velen die nog een absurde prijs willen voor winterbanden met 5mm profiel....(halve nieuwprijs of veel meer)

Eerder: zijn er nog fijne lamellen aanwezig of niet? Dat hangt van het merk/type af.
Lamellen werken pas goed vanaf een mm of 5/6. Daarna blijft de sneeuw er in zitten en werken ze gewoon minder. Ik neem aan nog steeds beter dan zomerbanden maar als echte winterband zijn ze dan niet meer geschikt. Dit is trouwens nooit anders geweest en precies de reden waarom veel mensen hun winterbanden in de zomer oprijden. Met 5mm profiel banden wegdoen is gewoon zonde :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Anoniem: 89521 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 20:26:
[...]

Iedereen denkt erin mee te kunnen gaan. En tja 2ehands banden hell no. Ik begin er niet aan. Het kan voor sommige misschien een uitkomst zijn maar niet voor deze jongen.
Heb goede contacten met mijn bandenboer, die mij voor een zeer schappelijke prijs iedere keer de banden levert zoals nu ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:33

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Palomar schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 19:46:
Ik heb laatst een setje tweedehands winterbanden met velgen gekocht. 2 stuks hebben nog erg veel profiel en 2 minder. Wat is nu het verstandigst om ze op de auto te monteren? Het meest economisch lijkt mij om de degene met het beste profiel vooraan te leggen (heb voorwielaandrijving) en de mindere achter. Echter als je in een gladde bocht rijd wil je toch liever dat de voorkant wegbreekt ipv. de achterkant (voorkant is makkelijker te corrigeren), al vraag ik mij af of dit echt zo erg is als je gewoon voorzichtig rijdt (had vorige winter helemaal geen winterbanden). Echter ben ik bang als ik die mindere banden vooraan monteer ze volgend seizoen wel aan vervanging toe zijn.

Ik neig er dus naar om de goede vooraan te leggen en de mindere achteraan.
De mindere banden vooraan, de goede achter. Als de voorste banden echt versleten zijn, zet je de achterste banden naar voren, en zet je er achter 2 nieuwe banden op.

Dit is net zo "economisch" als de slijtage proberen gelijk te houden. Immers, of je nu 2 keer 2 banden moet halen, of 1 keer 4, totaal kost het hetzelfde. Of je moet al op de benzine gaan letten die het kost om 2 keren naar de bandenboer te rijden. :P

Dezelfde discussie was er overigens ook een paar pagina's terug. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Als je voor veiligheid gaat zet je de beste banden achter. Als je voor je geld gaat doe je het juist andersom. Aangezien je winerbanden koopt zou ik gewoon de beste achter leggen en dan volgend jaar 2 nieuwe banden kopen. Uiteindelijk maakt het trouwens geen bal uit behalve dat je nu 2 * 2 banden in de komende jaren moet kopen en anders 4 tegelijk

Tegenwoordig is het al zes? Ze doen ook alles om extra te verkopen. De grens was de eerste 80% van het topic nog vier millimeter. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:24
Doch der ADAC empfiehlt: Erneuern Sie Winterreifen schon bei vier Millimeter Restprofiltiefe.
http://www.adac.de/infote...n/default.aspx?tabid=tab4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Gonadan schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 09:50:
[...]

Tegenwoordig is het al zes? Ze doen ook alles om extra te verkopen. De grens was de eerste 80% van het topic nog vier millimeter. :)
4 is ook goed, zo goed ken ik die getallen ook niet ;)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
DrivinUCrazy schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 07:56:
[...]

De mindere banden vooraan, de goede achter. Als de voorste banden echt versleten zijn, zet je de achterste banden naar voren, en zet je er achter 2 nieuwe banden op.

Dit is net zo "economisch" als de slijtage proberen gelijk te houden. Immers, of je nu 2 keer 2 banden moet halen, of 1 keer 4, totaal kost het hetzelfde. Of je moet al op de benzine gaan letten die het kost om 2 keren naar de bandenboer te rijden. :P

Dezelfde discussie was er overigens ook een paar pagina's terug. :)
Voordeel van slijtage gelijk houden is dat je de banden ook gewoon op kunt rijden. Ik heb nu 2 banden met 4mm profiel en 2 banden met 8mm profiel. Die met 4mm kan ik weggooien, als ik die wil oprijden kost me dat nml onnodig extra slijtage aan de banden met 8mm profiel.

Overigens ga ik komend voorjaar bij de zomerbandenwissel kruislings wisselen. Achterbanden zitten er al wat langer op (2 jaar) en beginnen licht te cuppen. Voorbanden heb ik vorig jaar net nieuw gekregen en zijn toen niet verwisseld met achter. Mijn zomerbanden zijn niet richtingsgevoelig, dus kruislings wisselen moet kunnen (RA<->LV, LA<->RV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

redwing schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:07:
[...]

4 is ook goed, zo goed ken ik die getallen ook niet ;)
Dus je toeterde maar wat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Onder de 4 mm worden ze niet meer als winterbanden gezien. Vervangen is een must.
Net zoals dat je ook niet blijft door rijden op zomerbanden tot de apk grens van 1,6mm..ik vervang altijd mijn banden met 3-3,5 mm profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Och ja, soms heb je wat getallen verkeerd erin zitten ;)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:33

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

_JGC_ schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:20:
[...]

Voordeel van slijtage gelijk houden is dat je de banden ook gewoon op kunt rijden. Ik heb nu 2 banden met 4mm profiel en 2 banden met 8mm profiel. Die met 4mm kan ik weggooien, als ik die wil oprijden kost me dat nml onnodig extra slijtage aan de banden met 8mm profiel.
Ik begrijp niet waarom je je banden niet kunt oprijden als je alleen de banden die op zijn vervangt. Stel: de voorbanden zijn op, en de achterwielen zijn nog prima te gebruiken. De achterste banden gaan naar voren zodat je deze kunt oprijden, en de nieuwe banden zet je achter. Waardoor ontstaat er dan extra slijtage aan de nieuwe banden?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
DrivinUCrazy schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 20:00:
[...]

Ik begrijp niet waarom je je banden niet kunt oprijden als je alleen de banden die op zijn vervangt. Stel: de voorbanden zijn op, en de achterwielen zijn nog prima te gebruiken. De achterste banden gaan naar voren zodat je deze kunt oprijden, en de nieuwe banden zet je achter. Waardoor ontstaat er dan extra slijtage aan de nieuwe banden?
Omdat die 4mm banden niet meer voldoen in de winter, kan ik ze in de winter niet meer oprijden. Ik heb zomers en winters verschillende maten, dus ik ga niet met 185/60/14 voor en 175/65/14 achter rijden of andersom. Die 4mm kan ik wegflikkeren, terwijl als ik 4 banden met <4mm had, zou ik ze gewoon tegelijk tot 2mm kunnen oprijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het leven van een marktvolger is toch wel zwaar te noemen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-06 13:23

WoBBeL

*zwaai*

Zo, over een paar weken gaan de winterbandjes eronder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Laatst online: 13-06 15:41

MrN

Ik moet ze nog kopen, iemand een goede aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Tja, daarom heb ik gewoon het hele jaar door staal, kan je gewoon je winterbanden oprijden. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
MrN schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 08:42:
Ik moet ze nog kopen, iemand een goede aanbieding?
Lid van de ANWB? Via de ANWB krijg je bij Kwik-Fit een paar procenten korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Ja toevallig wel ANWB lid moet er ook velgen ofzo bijhebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:52

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Online kopen, scheelt al gauw 20%. www.autobandenmarkt.nl of www.velgenshop.nl
Als je in het oosten van het land woont: naar Duitsland gaan, daar zijn ze meestal nog goedkoper dan online in Nederland.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcv
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-02-2024

mcv

Maakt het nog uit of je in Duitsland naar een bandenboer gaat, of naar een garage?

Iemand nog leuke adressen in Duitsland?

Computer says NO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Maasluip schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 10:30:
Als je in het oosten van het land woont: naar Duitsland gaan, daar zijn ze meestal nog goedkoper dan online in Nederland.
Nou ik weet niet, maar neem aan dat veel mensen bij dezelfde bandenboer blijven..Maar waar ik altijd kom krijg ik altijd zeer nette prijzen. Daar kon het internet niet tegen op voor mijn zomerset en winterset (winter set vorige week gekocht en zomer begin dit jaar). Daarbij als je losse banden besteld moet je nog gemonteerd hebben..lijkt me dat een banden boer niet happig is dat jij met je elders verkochten banden bij hem komt om de zooi te laten monteren. Zo helpen we allemaal elkaar naar de klote..

Ik zou bij voorbaat al geen band kopen op het internet. En daarbij als mijn bandenboer 5 tientjes duurder is so be it. Maar hem gun ik het gewoon. En kwik fit tja, heb er genoeg over gehoord dat ik sowieso al niet eens daar heen durf ook al krijg je daar korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Meneer aard schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 17:03:
Daarbij als je losse banden besteld moet je nog gemonteerd hebben..lijkt me dat een banden boer niet happig is dat jij met je elders verkochten banden bij hem komt om de zooi te laten monteren. Zo helpen we allemaal elkaar naar de klote..
Nee hoor : Rekenen ze gewoon een bedrag voor :)

Ik heb zelfs een keer gevraagd of ik direct bij ze banden kon laten afleveren : Geen probleem!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Meneer aard schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 17:03:
[...]

Daarbij als je losse banden bestelT moet je nog gemonteerd hebben..lijkt me dat een banden boer niet happig is dat jij met je elders verkochte banden bij hem komt om de zooi te laten monteren. Zo helpen we allemaal elkaar naar de klote..
Zo praat je niet tegen andere gebruikers...
Die internet leveranciers hebben afspraken met bedrijfjes over het monteren van de geleverde banden.
Wie zich meldt bij een aangesloten bedrijf wordt meteen geholpen , gewoon tegen het gangbare tarief.
Je hebt zelfs dus nog keus in de montage, vrijheid blijheid en ook de lokale bandoloog heeft er nog wat omzet aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Grrrrrene op 09-10-2011 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Wat heb jij ermee te schaften dan met mijn mening? Niks dom gelul is gewoon de waarheid die iedereen maar onder kasten of banken schuift. Maar denk vooral wat je niet laten kunt.
Het gaat erom dat men niks meer elkaar gunt. Heb wel meer gezien. Daarmee is voor mij de kous nu af. Het is een winterbanden topic en niet over internet en de bandenboeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-06 23:10
Meneer aard schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 19:19:
Wat heb jij ermee te schaften dan met mijn mening? Niks dom gelul is gewoon de waarheid die iedereen maar onder kasten of banken schuift. Maar denk vooral wat je niet laten kunt.
Het gaat erom dat men niks meer elkaar gunt. Heb wel meer gezien. Daarmee is voor mij de kous nu af. Het is een winterbanden topic en niet over internet en de bandenboeren.
+1

de winterbanden kunnen voorzichtig weer voor de dag gehaald worden, einde van de maand gaan ze er bij meer onder.

overigens twijfel ik nog of ik onder de hyundai winterbandjes wil hebben, eigenlijk maken we er te weinig kilometers mee (6000 per jaar (!)

[ Voor 21% gewijzigd door Reloader op 07-10-2011 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-06 17:47
Begin november gaan ze er weer onder :)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Meneer aard schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 19:19:
Ik gun mijn lokale bandenboer ook veel, maar als ze 200 euro duurder zijn dan mijn vaste garage of de dealer van mijn auto dan weet ik wel waar ik heen ga..

Anyway, eind deze maand/begin volgende maand gaat er bij mij een setje Dunlop SP Winter Sport 3D onder. Hagelnieuw, op staal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 23:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Maasluip schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 10:30:
Daar kan ik www.popgom.nl nog aan toevoegen. Die was nog goedkoper (was overigens voor zomerbanden, maar dan nog is 185 euro inclusief alles voor 2 Conti Ecocontact 3's een hele mooie prijs :)
Plus hele hoop contacten door heel NL met prima bandenboeren :)

[ Voor 6% gewijzigd door The Eagle op 07-10-2011 22:56 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Of gewoon www.Euromaster.nl of www.KwikFit.nl. In mijn geval was de eerste goedkoper dan zowel www.autobandenmarkt.nl, www.velgenshop.nl als www.popgom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ChaserBoZ_ schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 22:37:
Begin november gaan ze er weer onder :)
Bij mij gaat er niks onder tot dag 1 met sneeuw.
Zit niet zo te stoken

[ Voor 22% gewijzigd door Grrrrrene op 09-10-2011 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-06 12:03

allure

Titaan fase 2/3

De duitse site Reifen.com was nog iets goedkoper als Autobandenmarkt.
Jammer genoeg vond ik deze site NET te laat, ik had al besteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Anoniem: 89521 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 00:08:
[...]

Wie een half jaar op zogenaamde winterbanden rijdt is een kuddedier en niet goed bij zijn hoofd.

Zo, iedereen weer wakker... :+

Right....

offtopic:
Oeps... Dubbel

[ Voor 4% gewijzigd door allure op 08-10-2011 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:04
allure schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 10:04:
[...]

[video]
Right....

offtopic:
Oeps... Dubbel
Allemaal tests dus op nat wegdek, maar op droog valt het verschil echt wel mee. Ze laten trouwens ook niet zien welke zomerband eronder zit, voor het effect zullen ze het goedkoopste B-bandje hebben gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Wow! Meen je dat? Ik heb bij de Euromaster eens geïnformeerd naar zomerbanden en dat scheelde echt 300 euro in het nadeel van de Euromaster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
zimbab schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 10:59:
[...]

Wow! Meen je dat? Ik heb bij de Euromaster eens geïnformeerd naar zomerbanden en dat scheelde echt 300 euro in het nadeel van de Euromaster.
Ja, dat meen ik. Ik heb het hier wel over de webwinkel van Euromaster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Timmert schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 22:42:
[...]

Ik gun mijn lokale bandenboer ook veel, maar als ze 200 euro duurder zijn dan mijn vaste garage of de dealer van mijn auto dan weet ik wel waar ik heen ga..
In die regionen begeeft het zich wel. De garage waar ik altijd kom vroeg 650 euro (banden+velgen), de dealer had een actie, 615 euro, Duitsland en internet: 450 euro met banden die uitstekend naar voren komen in de tests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Anoniem: 89521 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 00:08:
[...]

Wie een half jaar op zogenaamde winterbanden rijdt is een kuddedier en niet goed bij zijn hoofd.

Zo, iedereen weer wakker... :+
iedereen die niet het fatsoen heeft om anderen in zijn of haar waarde te laten kan beter op fok gaan posten :w
dat is echt een fout geweest bij euromaster :P ben er ooit geweest voor een setje zomerbanden

1800 euro, exact dezelfde band, zelfde maten : autosprint 999 euro, internet 799 euro.

[ Voor 35% gewijzigd door Reloader op 08-10-2011 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
-dubbel-

[ Voor 97% gewijzigd door Reloader op 08-10-2011 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gouwden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-05 06:57
Heeft iemand nog een goedkoop adresje voor Conti WinterContact TS830 (195/65R15)? :9
Bij Autobandenmarkt hebben ze 'm niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reloader schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 19:36:
[...]

iedereen die niet het fatsoen heeft om anderen in zijn of haar waarde te laten kan beter op fok gaan posten :w
What the fuck is fok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Fokforum: http://forum.fok.nl/
Het Fantoom schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 10:20:
[...]

Allemaal tests dus op nat wegdek, maar op droog valt het verschil echt wel mee. Ze laten trouwens ook niet zien welke zomerband eronder zit, voor het effect zullen ze het goedkoopste B-bandje hebben gebruikt.
Op een van de shots zie je er Michelin op staan. De fabrikant van de winterband wordt overigens ook niet genoemd.

[ Voor 17% gewijzigd door Grrrrrene op 09-10-2011 19:16 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:13
Grrrrrene schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 19:15:
[...]

Op een van de shots zie je er Michelin op staan. De fabrikant van de winterband wordt overigens ook niet genoemd.
Kijk het filmpje nog eens een keer. :P

Het zijn in ieder geval Michelins. (zie ook bebording en plakaat op auto) Aan het profiel te zien, is het de Alpin A4

Ik heb vandaag de zomerbanden weer verwisseld voor winterbanden. Niet omdat ik winters weer verwacht, maar meer omdat ik de weg naar Oostenrijk sowieso niet meer red met de 4-5mm profiel die er nu op zit. Nog even gauw 10k mee rijden en dan ga ik van Dunlop naar Continental. Kwam toch wel redelijk overtuigend uit de ADAC test.

[ Voor 29% gewijzigd door Gabliboeba op 09-10-2011 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Gouwden schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 19:40:
Heeft iemand nog een goedkoop adresje voor Conti WinterContact TS830 (195/65R15)? :9
Deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gouwden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-05 06:57
Thnx, maar had na wat extra zoekwerk ze hier gevonden;
http://www.topbanden.com/...r15,1,6,16118,,,,,,,41592
Ook nog paar eurotjes goedkoper dan Reifen.de :9

[ Voor 32% gewijzigd door Gouwden op 09-10-2011 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Gabliboeba schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 20:50:
[...]

Kijk het filmpje nog eens een keer. :P
LOL, ik was zo gefocust op het merk van de zomerbanden dat ik "Deze winterbanden zijn van de laatste generatie Michelins" niet heb gehoord _o- Maar goed, je wordt daar doodgegooid met Michelin-reclame rond het testcircuit, dus dan klopt het wel dat beide bandensoorten van Michelin komen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:07
In dat filmpje, noemen ze elke keer de score in een band. Het lijkt wel alsof ze de punten van de winterband in een zomerband schrijven.
Hoop het niet want dat zou wel wat over het niveau zeggen maar het ziet er wel zo uit!

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Weet iemand waar je de dunnere maten kan krijgen? Ik zoek 125/80/R15 maar ik ben ze nog niet tegen gekomen...

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gouwden schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 19:40:
Ik ben dus niet de enige die op zoek is naar die band :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Gouwden schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 21:26:
[...]

Thnx, maar had na wat extra zoekwerk ze hier gevonden;
http://www.topbanden.com/...r15,1,6,16118,,,,,,,41592
Ook nog paar eurotjes goedkoper dan Reifen.de :9
Wat zijn daar de verzendkosten? Ik heb mijn winterbanden bij reifen.com besteld (inclusief 4 stalen velgen) en was aan verzendkosten maar 15,80 Euro kwijt. Bij diverse sites in NL was ik minimaal 40 Euro kwijt.

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
De Fransen begeven zich nu kennelijk ook op de internetbandenmakrt. Volgens mij zit de verzending al in de prijs als je banden per (meervoud vaneen) paar koopt.

Wanneer zou het zo ver zijn dat ik de winterbanden erop ga leggen? Ik ben nu van plan te wachten tot de eerste vorst...

[ Voor 51% gewijzigd door begintmeta op 10-10-2011 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Maasluip schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 19:31:
[...]

In die regionen begeeft het zich wel. De garage waar ik altijd kom vroeg 650 euro (banden+velgen), de dealer had een actie, 615 euro, Duitsland en internet: 450 euro met banden die uitstekend naar voren komen in de tests.
Heb jij een link voor mij naar die Duitse banden, ik ben namelijk ook druk aan het kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Erasmo schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:56:
Weet iemand waar je de dunnere maten kan krijgen? Ik zoek 125/80/R15 maar ik ben ze nog niet tegen gekomen...
Wat is dat, een thuiskomertje? Of een Eend. Ik denk eigenlijk niet dat daar wat voor te vinden is. Voor een eend is 135/70 R15 nog wel te krijgen.
MrN schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:56:
[...]

Heb jij een link voor mij naar die Duitse banden, ik ben namelijk ook druk aan het kijken.
www.reifen.com Verstuurt ook naar Nederland voor een schokkende 3,95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Maasluip schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:09:
www.reifen.com Verstuurt ook naar Nederland voor een schokkende 3,95.
per band....

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Pagina: 1 ... 29 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.