Ten eerste, bij remacties is er dus wel nadeel. Dat is het hele punt net. Het probleem daarbij is alleen dat je vaak al te laat bent zodra je merkt dat het fout gaat. Echt, ik zou je heel graag eens een slipcursus aanraden waar je dit zelf mag ervaren. Liefst met je eigen auto. Dat is echt een hele openbaring.Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 17:13:
[...]
DE tijdziekte is overdrijven en alles zwart/wit absoluut voor te stellen.
Ik ben tegenwoordig ook weer veel actief op de racefiets en dezelfde onheilsprofeten die je hier tot gevaarlijke gek verklaren zonder winterbanden , verklaren je ook tot gevaarlijke gek als je bekent wel eens een ritje zonder helm op je knar maakt (dat doe ik dus wel eens)
Ik had nog 2 stalen velgen over en 2 wielen wisselen gaat gewoon lekker snel in een kwartiertje.
Bij remacties is er geen enkel nadeel, alleen misschien in bochten op sneeuw .
Overigens denk ik dat er weinig verschil in grip is tussen 2 M & S bandjes en zomerbanden met 7mm en open profiel, principieel is 4 gelijke banden beter, maar de praktijk is vaak niet zo rechtlijnig.
Voor het zover is (sneeuw) maak ik een proefritje hoe het aanvoelt.
Ik beschik over een bedrijfsauto (naast mijn eigen) met banden die dramatisch slecht zijn op sneeuw (alleen langsgroeven), toch ben ik daarmee nog nooit in ook maar 1 probleem geweest.
Ik laat niet een onheilsprofeet of marketinglullo's uitmaken wat ik doe, ik doe ook wel eens gewoon iets wat ik zelf uitvogel, in dit geval dus een economische en handige oplossing.
Dat de praktijk niet altijd rechtlijnig is, ben ik met je eens. Maar je kunt ook de goden verzoeken, zoals ze dat zo mooi noemen.
Of het een economische oplossing is, daar valt over te discussiëren. Ik ben wel benieuwd wat er gebeurt als iemand een ongeluk heeft waarbij deze bandenconfiguratie als oorzaak wordt aangewezen.
Wielrennen zonder helm vind ik trouwens prima. Daarmee is de kans tenslotte vrij klein dat je andere slachtoffers maakt. Maar goed, je moet het zelf weten, daar heb je inderdaad gelijk in. Nog veel veilige kilometers gewenst!
Dáár is in mijn geval Limburg, Ardennen en NRW. Maar zelfs op de vlakke stukken was het verschil tussen wel of geen winterbanden gigantisch, door het gebrek aan strooizout.begintmeta schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 16:36:
[...]
Daar is natuurlijk best een groot en divers gebied, en zelfs hier zijn grote verschillen. Hier waren ze ook zeer nuttig vorige winter.
[ Voor 72% gewijzigd door DrivinUCrazy op 20-09-2011 18:17 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.