Hier idem, maar ach, ik denk dat als de abonnementen zo snel worden dat je een ander modem moet hebben je dit vrij met Ziggo kunt afhandelen. Of misschien wachten ze nog even tot het laatste moment met bestellen (scheelt het bedrijf liquiditeit) zodat ze pas bij de daadwerkelijke snelheidsverhogingen de modems kunnen leveren.
Ik vroeg me af of je de signaal verdeler van Ziggo moet gebruiken om Internet via de kabel te gebruiken. Ik heb zelf een Hirschman versterker GHV 820A (retour geschikt) waar een Hirschman multitap AFC 2081 aan hangt. Kan ik niet de kabel van de modem direct op een van de f-connectoren van de multitap hangen ? Of zit er specialle electronica in de signaal verdeler?
Deze splitst het signaal in de frequentie nodig voor (digitale) TV en Internet/Telefonie.
Een retour geschikte versterker heb je overigens alleen nodig voor interactieve televisie.
Je kunt je versterker dus rechstreeks aan de splitter hangen. (dat is overigens ook de setup die ik heb. Zal kijken of ik vanavond een foto can posten.
Je kunt je versterker direct op het aansluitpunt hangen en je modem op één van de taps aansluiten. Ik heb Interactieve tv (tester) en ik heb het op precies dezelfde manier aangesloten. Anders heb je je radio en tv signaal gesplitst en wordt je niet (altijd) vrolijk van.
Speciaal voor inwoners van Culemborg heeft Ziggo dus een actie. Wil je digitale TV? Dat kan! Voor 15 euro (normaal 99 euro) heb je een standaard decoder. Op een HD decoder krijg je 99 euro korting.
Heb oma dus maar eens blij gemaakt met wat extra regionale zendertjes.
Op meer plaatsen deze aanbieding binnengekomen?
Mischien in Zutphen, dat is van origine dezelfde kabelaar (vroeger Tebecai ofzoiets).
Ik heb al DTV van Ziggo in Culemborg maar kreeg toch deze aanbieding en nergens staat dat bestaande DTV abonnees er geen gebruik van kunnen maken.. Ik ben dus even naar het lokale Ziggo verkooppunt geweeest, daar werden ze helemaal gek van de vragen over de decoders, ze kunnnen nl geen HD Decoders leveren omdat omdat Ziggo ze niet aan hen levert.
Uiteindelijk zelf een HD decoder besteld op internet en de bon opgestuurd, 'k ben benieuwd of ik de korting makkelijk ga krijgen!
Svennos1 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 09:30:
Ik vroeg me af of je de signaal verdeler van Ziggo moet gebruiken om Internet via de kabel te gebruiken. Ik heb zelf een Hirschman versterker GHV 820A (retour geschikt) waar een Hirschman multitap AFC 2081 aan hangt. Kan ik niet de kabel van de modem direct op een van de f-connectoren van de multitap hangen ? Of zit er specialle electronica in de signaal verdeler?
Iik heb dus al een goede versterker alleen ondertussen 6 jaar oud en zonder retour. Nou lijkt mij de beste oplossing om de binnekomende kabel te splitsen naar 2 en dan op de ene eventueel het ziggo modem aan te sluiten en de andere naar de versterker die weer de rest van het huis van TV voorziet.
Voor interactive TV zou ik wel een nieuwe versterker nodig hebben lijkt me (hoewel het signaal mischien onversterkt voor de TV beneden wel genoeg zal zijn... een bovenstaand scenario zou dan ook moeten werken...).
SciFi, 13th Street, SLAM!TV vanaf mei bij Ziggo, Fan TV verdwijnt
Namens Ziggo liet woordvoerder Gradus Vos ons vandaag weten dat Ziggo het digitale aanbod met 3 zenders gaat verrijken. Tegelijkertijd wordt de doorgifte van Fan TV definitief gestaakt. De nieuwe zenders in de digitale pakketten zijn Sci-Fi Channel, 13th. Street en SLAM!TV.
Fan TV zal per 20 april definitief verdwijnen uit de pakketten bij Ziggo. Dit kanaal kwam eerder in het nieuws doordat zij al eens tijdelijk uit de lucht waren. Ook kwam Fan eerder in het nieuws toen RTL met hen brak voor het afnemen van diverse producties in het segment lifestyle.
Vanaf 4 mei zullen dan SciFi Channel en 13th Street worden toegevoegd in het Film & Entertainmentpakket. 13th Street zal tot 1 juni ook als promotie in het Z1 pakket zichtbaar zijn. De vraag naar beide zenders van NBC Universal is redelijk groot bij digitale kijkers. Ook Totaal TV heeft de programmagegevens van beide stations al in haar blad opgenomen.
Daarnaast wordt tevens op 4 mei de jongerenzender SLAM!TV toegevoegd. Daarmee gaat ongetwijfeld een wens in vervulling van SLAM! zelf, dat al langer toegang zocht tot de digitale kabel, en van veel jongere kijkers waar SLAM! zich op richt met vooral muziekprogramma's op gebied van Dance. SLAM!TV zal digitaal te zien zijn in het muziekpakket en het digitaal totaalpakket.
Ben wel blij met SciFi & 13th Street (http://www.13thstreet-tv.nl/).. allebij twee kanalen die ik altijd bekijk als ik via de satteliet kijk (op vakantie).
SLAM!TV vind ik wel overkill.. maargoed, er is plek zat op de DTV.
Precies, zeker nu er ook weer 3 analoge zenders verdwijnen. Nu alleen nog hopen dat het HD aanbod wat uitgebreid gaat worden, naast de NPO zenders, want daar blijven ze wel in achter t.o.v. andere aanbieders.
Ik lees in de documentatie van de Motorola SBV5121E dat de maximale Downstream 'Up to 51 Mbps' is.
Dat zou dus willen zeggen dat dit modem de aankomende verhoging zou moeten aankunnen. Of zie ik dat verkeerd?
Deze splitst het signaal in de frequentie nodig voor (digitale) TV en Internet/Telefonie.
Een retour geschikte versterker heb je overigens alleen nodig voor interactieve televisie.
Je kunt je versterker dus rechstreeks aan de splitter hangen. (dat is overigens ook de setup die ik heb. Zal kijken of ik vanavond een foto can posten.
Misschien ben ik niet duidelijk genoeg:
Mijn setup nu is als volgt:
AOP - Versterker - Multitap - diverse eindpunten.
Ik dacht de splitter van Ziggo niet te gebruiken en de modem rechtstreeks op de multitap aan te sluiten. Gaat dat werken? Dus zonder de Ziggo splitter. De multitap aansluitingen zijn terstonds nog steed eigenlijk een verlengde van het het AOP. Of is die splitter echt om Radio/Tv te scheiden van het data signal ?
(Ik heb trouwens nog niet de modem, is in bestelling, kan dus niks proberen).
Ik dacht de splitter van Ziggo niet te gebruiken en de modem rechtstreeks op de multitap aan te sluiten. Gaat dat werken? Dus zonder de Ziggo splitter. De multitap aansluitingen zijn terstonds nog steed eigenlijk een verlengde van het het AOP. Of is die splitter echt om Radio/Tv te scheiden van het data signal ?
De Ziggo splitter is eigenlijk een filter dat de signalen voor data en voor radio/tv splitst. Het is gewoon een uitbreiding van je AOP: op je AOP komt naast de radio/tv aansluitingen een extra aansluiting voor de modem. De radio/tv aansluitingen blijven behouden en hier sluit je de hele zut met versterker en splitter op aan.
Pierre_nr1 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 12:04:
Ik lees in de documentatie van de Motorola SBV5121E dat de maximale Downstream 'Up to 51 Mbps' is.
Dat zou dus willen zeggen dat dit modem de aankomende verhoging zou moeten aankunnen. Of zie ik dat verkeerd?
Ja, een hoop mensen klagen inderdaad voor niets dat ze een nieuw modem willen. Gaat echt nergens over. Zijn net kleine kinderen die hun zin niet krijgen
Ben wel blij met SciFi & 13th Street (http://www.13thstreet-tv.nl/).. allebij twee kanalen die ik altijd bekijk als ik via de satteliet kijk (op vakantie).
SLAM!TV vind ik wel overkill.. maargoed, er is plek zat op de DTV.
Erg top dat SciFi channel word toegevoegd!
SciFi word in Amerika inderdaad SyFy, maar ook in Nederland? Want SciFi Nederland wijkt enorm af, van de Amerikaanse zender.
Veel hele andere tv series etc.
Gigabyte Aorus X570 ULTRA, Ryzen 9 3900X, 32GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung EVO 970 1TB, EVO 840 1TB, 2x LG 27UD68-P, LG 48CX, LG 65C8, Panasonic TX-P50UT50E, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold4 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus
Als je terug leest zie je dat ik hier ook antwoord op heb gegeven...
Ja een DVDtje ja, maar als je veel download merk je het natuurlijk wel, ik wil dan ook mijn totale snelheid gebruiken. Daarnaast staat bij XLned dat de retentie zo´n 200 dagen is, terwijl bij Eweka dit maar zo´n 120 dagen is. Vandaar dat ik ook vroeg naar zijn ervaringen ermee. Ik heb al gekeken naar meerdere usenetproviders. Mijn jaar abonnement bij Eweka loopt nu bijna af waardoor ik nu alvast naar andere aan het kijken ben.
@RVE_NL Dat klinkt allemaal wel goed ja. Heb je ook weleens die 200 dagen gecontroleerd? Omdat ik nog weleens (hele) oude posts wil downloaden.
Ik heb toevallig vandaag nog een post van 168 dagen oud gedownload en deze komt zonder problemen binnen...
ik vraag me af of iemand me met het onderstaande kan helpen.
Paar weken terug op mijn nieuwe adres ziggo alles-in-1 extra besteld. Afgelopen zaterdag heeft een monteur de boel geïnstalleerd. Telefoon en Internet getest en werken goed. Tv kon ik zaterdag nog niet testen want die had ik toen nog niet verhuisd. De HD Decoder was niet op voorraad dus die krijg ik nog per post.
Gisteren heb ik mijn tv thuis aangesloten, decoder is dan nog wel niet binnen maar volgens mij zou ik gewoon een analoog signaal moeten hebben. Helaas alleen maar sneeuw. Kan het kloppen dat ik pas een tvsignaal ontvang op het moment dat de HD decoder binnen is?
Paar weken terug op mijn nieuwe adres ziggo alles-in-1 extra besteld. Afgelopen zaterdag heeft een monteur de boel geïnstalleerd. Telefoon en Internet getest en werken goed. Tv kon ik zaterdag nog niet testen want die had ik toen nog niet verhuisd. De HD Decoder was niet op voorraad dus die krijg ik nog per post.
Gisteren heb ik mijn tv thuis aangesloten, decoder is dan nog wel niet binnen maar volgens mij zou ik gewoon een analoog signaal moeten hebben. Helaas alleen maar sneeuw. Kan het kloppen dat ik pas een tvsignaal ontvang op het moment dat de HD decoder binnen is?
Analoog zou gewoon moeten werken. Ik neem aan dat je wel kanalen bent gaan opzoeken of de tv zelf ze heeft laten zoeken? De frequenties verschillen per plaats/regio.
Gigabyte Aorus X570 ULTRA, Ryzen 9 3900X, 32GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung EVO 970 1TB, EVO 840 1TB, 2x LG 27UD68-P, LG 48CX, LG 65C8, Panasonic TX-P50UT50E, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold4 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus
Digitale TV is gratis. Alleen de extra zenders kosten geld.
Dus ongeacht je abonnement krijg je er altijd digitale TV bij. Dus als je goedkoop een decoder+kaartje op de kop kunt tikken hoeft digitale TV maandelijks geen cent extra te kosten.
Ik vraag me eigenlijk af wat de standaard kosten zijn voor een televisieaansluiting. Als ik de ziggo site mag geloven is dat per gemeente afhankelijk link. Dus voor een televisie aansluiting ben je altijd minimaal 16.25 kwijt? ongeacht of je nu digitaal of analoog kijkt?
Weet iemand ook de instellingen voor de homepage ruimte bij Ziggo?
Als ik zoek op Mijn Ziggo en ik ga zoeken naar 'webspace' zegt de site dat het geen informatie hier over heeft. Gooi ik "Homepage" in de search daar dan verwijst ie door naar het begrip "Webspace".
En het schijnt dat je ook geen vast ip nummer hebt bij Ziggo?
edit:
Hmm, voor mij de ftp domein al gevonden: home.casema.nl
Jammer genoeg slikt ie mijn gebruikersnaam en pw niet. Gebruikersnaam is goed, pw niet.
En ik heb de homepage ruimte via Mijn Ziggo geactiveerd...
[Voor 24% gewijzigd door Snowwie op 16-04-2009 14:45]
Als ik zoek op Mijn Ziggo en ik ga zoeken naar 'webspace' zegt de site dat het geen informatie hier over heeft. Gooi ik "Homepage" in de search daar dan verwijst ie door naar het begrip "Webspace".
Op je internet verbinding heb je inderdaad in principe geen vast IP adres. Zolang je hetzelfde MAC adres aan je modem blijft hangen (al dan niet met MAC kloning) blijf je hetzelfde IP houden.
Enige "maar" is dat een probleem/herstart/etc bij de DHCP server van Ziggo plaatsvind je alsnog een ander IP zou kunnen krijgen.
Het is bij Ziggo overigens niet mogelijk om een vast IP aan te vragen (ik heb het tevergeefs geprobeerd).
Zilla schreef op donderdag 16 april 2009 @ 14:34:
Ik vraag me eigenlijk af wat de standaard kosten zijn voor een televisieaansluiting. Als ik de ziggo site mag geloven is dat per gemeente afhankelijk link. Dus voor een televisie aansluiting ben je altijd minimaal 16.25 kwijt? ongeacht of je nu digitaal of analoog kijkt?
Ja dat klopt helemaal.
Met het basisabonnement krijg je zowel het analoge als digitale signaal je huis binnen.
Wil je analoog kijken, heb je alleen een tv nodig. Wil je digitaal kijken dan heb je een (ingebouwde)dvb-c decoder nodig. Je kan dus voor die 16,25 de analoge zenders zien, en het digitale basispakket.
Wil je de extra digitale zenders, dan ga je pas extra betalen.
Ik ga binnenkort verhuizen van Groningen naar nabij Deventer. Op het moment heb ik Z3 + Telefonie + Analoge TV, maar wil op termijn naar een Alles-in-1 Plus pakket. Dat is mede omdat ik het vanaf dan met z'n 2en moet bekostigen, in plaats van met z'n 5en. (nu iets van 65 euro, dan 'slechts' 50)
Nu kan ik 3 dingen doen
1. Verhuizing en omzetten naar alles-in-1 tegelijk insturen.
2. Eerst verhuizen en als dat gelukt is, omzetten naar Alles-in-1.
3. Hier alles opzeggen en bij een elektronicazaak een Alles-in-1-pakket halen en voor de nieuwe locatie aanmelden en activeren.
Punt 1. lijkt me een no-go gezien de administratieve wonderen van Ziggo. Dat MOET haast wel fout gaan. Tussen 2 en 3 zit niet veel verschil kwa risico's, zo op het eerste gezicht. Maar 3 heeft het voordeel dat waarschijnlijk allemaal wat sneller geregeld is op het nieuwe adres en dat ik direct het goedkopere abonnement heb. Ik ben niet gehecht aan mijn username@home.nl noch kunnen we ons telefoonnummer behouden (ander netnummer).
Zie ik nog iets over het hoofd? Zijn er andere of betere oplossingen? De search laat vooral mensen zien die achteraf gewenst hadden dat ze nooit verhuisd waren, maar geen concrete gevallen waarbij verhuizen & abonnementswijzigingen samenvallen. Ik moet zeggen dat ik het wel spannend vind. We hebben (X jaren @Home) nagenoeg nooit problemen gehad, behalve als er iets administratief veranderd moest worden werd er wel eens wat gerommeld.
Gewoon opzeggen en voor het nieuwe adres een nieuwe aanvraag doen, dit is de meest zekere oplossing.
Houd er wel rekening mee dat er op dit moment een levertijd zit van 3 a 4 weken op de alles-in-1 doe-het-zelf pakketten, met een monteur heb je de modem wel sneller in huis.
Analoog zou gewoon moeten werken. Ik neem aan dat je wel kanalen bent gaan opzoeken of de tv zelf ze heeft laten zoeken? De frequenties verschillen per plaats/regio.
Oke thanks, ik wilde dit even zeker weten. Ik heb de tv idd al laten zoeken naar zenders. Ik ga vanavond nog wel even spelen, dan zal ik voor de zekerheid de tv ook even naar de meterkast verplaatsen (zowaar een voordeel dat ik mijn 37inch nog niet heb )om te zien of het niet aan de modem / splitter ligt.
Ligt er aan hoe je versterker ermee omgaat, die van ons is ook retour geschikt, maar doordat het signaal aardig hoog versterkt wordt ivm met de PVR350 die in mijn pc zit is het modem erbij zetten geen optie, het modem blaast maximaal terug wat dus een flink haperende of helemaal geen verbinding kan opleveren.
Ik heb gewoon netjes de splitter gemonteerd en dan de versterker.
Vandaag beste uitval gehad.
Internet viel rond tussen de middag uit (ongeveer half 1, half2).
tegen 6 uur was het er weer. Modem al paar keer van het net gehad.
Powerled brande (logisch) de DS led knipperde steeds. kwam niet verder naar de rest van de LEDs.
Tegen zessen brandde alles weer en knipperde Link (data overdracht ).
sub0kelvin schreef op donderdag 16 april 2009 @ 16:49:
Ik ga binnenkort verhuizen van Groningen naar nabij Deventer. Op het moment heb ik Z3 + Telefonie + Analoge TV, maar wil op termijn naar een Alles-in-1 Plus pakket. Dat is mede omdat ik het vanaf dan met z'n 2en moet bekostigen, in plaats van met z'n 5en. (nu iets van 65 euro, dan 'slechts' 50)
Nu kan ik 3 dingen doen
1. Verhuizing en omzetten naar alles-in-1 tegelijk insturen.
2. Eerst verhuizen en als dat gelukt is, omzetten naar Alles-in-1.
3. Hier alles opzeggen en bij een elektronicazaak een Alles-in-1-pakket halen en voor de nieuwe locatie aanmelden en activeren.
Punt 1. lijkt me een no-go gezien de administratieve wonderen van Ziggo. Dat MOET haast wel fout gaan. Tussen 2 en 3 zit niet veel verschil kwa risico's, zo op het eerste gezicht. Maar 3 heeft het voordeel dat waarschijnlijk allemaal wat sneller geregeld is op het nieuwe adres en dat ik direct het goedkopere abonnement heb. Ik ben niet gehecht aan mijn username@home.nl noch kunnen we ons telefoonnummer behouden (ander netnummer).
Zie ik nog iets over het hoofd? Zijn er andere of betere oplossingen? De search laat vooral mensen zien die achteraf gewenst hadden dat ze nooit verhuisd waren, maar geen concrete gevallen waarbij verhuizen & abonnementswijzigingen samenvallen. Ik moet zeggen dat ik het wel spannend vind. We hebben (X jaren @Home) nagenoeg nooit problemen gehad, behalve als er iets administratief veranderd moest worden werd er wel eens wat gerommeld.
eerst verhuizen en dan pas overzetten.
ik heb alles in 1 extra. had eerst verhuizing door gegeven en 2 dagen later een verlaging naar alles in 1 plus.
verhuizen is goed gegaan maar de verlaging naar plus is zoek. met het feit dat nu de facturen voor geen meter kloppen, ik betaal niet meer voor internet maar heb het nog wel.
staat niet meer op de rekening en word ook niet meer in rekening gebracht.
als ik dan bel weten ze van niets en zeggen dat het door de verhuizing komt.
administratief multitasken kunnen ze niet bij ziggo
Morgen is het 8 weken dat ik wacht op de decoder, vanaf maandag mocht ik weer bellen als ik er nog geen had..
Broer van mij heeft via de site van Ziggo een decoder besteld maar de bestelling is nooit doorgekomen zei een mevrouw van Ziggo (ze hebben een storing gehad). Hij heeft wel een bevestigings mailtje. Nu kon hij wel weer een nieuwe bestellen en dit zou weer 5 weken duren. Nu heeft hij er eentje bij Radio Steenweg in Utrecht gehaald.
Wachten is de manier om wat geregeld te krijgen bij ziggo Zo wacht ik ook al weer bijna 7 weken op het nieuwe modem en contactwanddoos voor in mijn nieuwe woning.
(Ik vraag me af hoe lang het nog gaat duren totdat vodafone boos wordt, aangezien ik minder legaal mijn internetverbinding van vodafone gebruik).
ik kom gister thuis ligt er een pakket voor me deur.. nieuwe modem blijkt het te zijn, wel beter dat ze er nu al voorbereidingen voor treffen, verder nooit problemen er mee. iemand anders andere ervaringen met ziggo / @home?
You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.
edit:
Hmm, voor mij de ftp domein al gevonden: home.casema.nl
Jammer genoeg slikt ie mijn gebruikersnaam en pw niet. Gebruikersnaam is goed, pw niet.
En ik heb de homepage ruimte via Mijn Ziggo geactiveerd...
hier heb ik 20x voor naar ziggo gemaild.
Je moet het even deactiveren die webdrive via je mail een nieuw username@ziggo.nl adres aanmaken en dan de webdrive opnieuw activeren en op die @ziggo.nl zetten, via een ftp programma connectie maken met de homedrive.ziggo.nl ftp.
__Kevind__ schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 15:25:
ik kom gister thuis ligt er een pakket voor me deur.. nieuwe modem blijkt het te zijn, wel beter dat ze er nu al voorbereidingen voor treffen, verder nooit problemen er mee. iemand anders andere ervaringen met ziggo / @home?
Heb jij Z3i internet of een ander Ziggo abonnement?
Zijn er toevallig meer mensen met krakerig geluid? we kregen vandaag een humax binnen en toen ontdekte we het krakerige geluid, daarna weer de samsung hd ontvanger aangesloten maar weer precies hetzelfde, dus wij dachten aan een storing (omg: vianen)
Check je scartkabel eens. Digitaal is digitaal, als je beeld goed is moet het geluid ook goed zijn en gaat het dus niet mis in het signaal dat je ontvangt.
Voor FTP: ftp://homedrive.ziggo.nl, inloggen met volledig e-mailadres en je wachtwoord invullen. Werkt bijmij, gebruik FileZilla Client.
Paar uur geleden weer geen internet. Steeds Netwerk time-out en Adres niet gevonden *zucht*
Loop ik naar modem. Wat ik zie ik? Online led brand, Tel is uit en de rest knipperen tegelijk XD
Router en modem van stroom gehad en toen werkte het weer... Regio Zuid-Oost Friesland.
LouisXV schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 20:50:
Check je scartkabel eens. Digitaal is digitaal, als je beeld goed is moet het geluid ook goed zijn en gaat het dus niet mis in het signaal dat je ontvangt.
Wij kijken via een hdmi kabel en bij de samsung hd ontvanger hadden wij tot op vanmiddag geen last. Ook het beeld is prima, maar het lijkterop dat het probleem zich vanzelf heeft opgelost gezien het geluid weer goed is
Als ik in de status van mijn modem kijk zie ik allerlei waarden, vooral het kopje Signal is denk ik wel interessant, maar wie kan me vertellen of onderstaande waarden goed zijn of niet?
Downstream Value
Frequency 482000000 Hz
Signal to Noise Ratio 39 dB
Downstream Modulation QAM256
Network Access Control Object ON
Power Level 0 dBmV
The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading
Upstream Value
Channel ID 3
Frequency 45500000 Hz
Ranging Service ID 6302
Symbol Rate 2.560 Msym/s
Power Level 32 dBmV
Upstream Modulation [5] 16QAM
Signal Stats Value
Total Unerrored Codewords -1985773265
Total Correctable Codewords 1917
Total Uncorrectable Codewords 1143
Morgen is het 8 weken dat ik wacht op de decoder, vanaf maandag mocht ik weer bellen als ik er nog geen had..
Heb je nu wel het volle bedrag moeten betalen voor je abonnement?
Of krijg je een correct vanwege het nog niet hebben van digitale tv?
3DDude schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 16:51:
Je moet het even deactiveren die webdrive via je mail een nieuw username@ziggo.nl adres aanmaken en dan de webdrive opnieuw activeren en op die @ziggo.nl zetten, via een ftp programma connectie maken met de homedrive.ziggo.nl ftp.
??
[Voor 30% gewijzigd door Snowwie op 18-04-2009 18:59]
Snowwie schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 18:54:
Als ik in de status van mijn modem kijk zie ik allerlei waarden, vooral het kopje Signal is denk ik wel interessant, maar wie kan me vertellen of onderstaande waarden goed zijn of niet?
Downstream Value
Frequency 482000000 Hz
Power Level 0 dBmV
The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading
Upstream Value
Channel ID 3
Frequency 45500000 Hz
Ranging Service ID 6302
Symbol Rate 2.560 Msym/s
Power Level 32 dBmV
Signal Stats Value
Total Unerrored Codewords -1985773265
Total Correctable Codewords 1917
Total Uncorrectable Codewords 1143
Volgens mij is het niet erg want ik heb het zelf ook.
Mijn verbinding is perfect
Total Unerrored Codewords 263728712
Total Correctable Codewords 624
Total Uncorrectable Codewords 0
Downstream Value
Frequency 202000000 Hz
Power Level 5 dBmV
Upstream Value
Channel ID 3
Frequency 44500000 Hz
Ranging Service ID 8631
Symbol Rate 5.120 Msym/s
Power Level 51 dBmV
Upstream Modulation [3] QPSK
[1] 32QAM
[2] 64QAM
Signal Stats Value
Total Unerrored Codewords -730724588
Total Correctable Codewords 369
Snowwie schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 18:54:
[code]
Downstream Value
Power Level 5 dBmV
Upstream Value
Power Level 51 dBmV
51 is toch hoog hoor voor een upstream, dat is 111 dBuv en dat betekent dat ie erg hard moet terug blazen.
Als je ziet dat 60 dBmv ofwel 120 dBuv toch echt wel de max is, dan zit je daar niet ver vandaan.
Maar als het goed gaat 'if it ain't broken, don't try to fix it'
Homedrive.ziggo.nl = ziggo's ftp degene waar jij toegang op krijgt van ziggo voor je eigen website...
hieronder de stappen die je even moet doen mocht je dit nog werkend krijgen
Je moet nu je webdrive de-activeren.
vervolgens naar de mailinstellingen gaan en een nieuwe mail adres aanmaken die eindigt op het @ziggo.nl adres dus als je al username@home.nl hebt maak je nu username@ziggo.nl aan ( dit is gewoon gratis..)
Vervolgens ga je naar webdrive en activeer je deze weer en doordat jij nu een @ziggo.nl adres hebt aangemaakt kan je zelfs via mijn ziggo bij je webdrive/ en werkt het wel..
Anoniem: 58690 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 21:47:
51 is toch hoog hoor voor een upstream, dat is 111 dBuv en dat betekent dat ie erg hard moet terug blazen.
Als je ziet dat 60 dBmv ofwel 120 dBuv toch echt wel de max is, dan zit je daar niet ver vandaan.
Maar als het goed gaat 'if it ain't broken, don't try to fix it'
Is niks mis mee hoor voor een verbinding in een ex-Casema gebied:
Uit de startpost:
Upstream powerlevel:
Deze geeft de waarde aan van het upstream gedeelte van het modem, met hoeveel zend kracht hij kan zenden. Deze ligt meestal rond de 50/52. Komt hij boven de 55 dan zit er waarschijnlijk ergens een signaal probleem wat meestal een aansluit probleem van het modem is. Te laag komt erg weinig voor (hierbij moet je denken aan onder de 40), controlleer dan toch nog de aansluitingen. Uitzondering voor de gebruikers in het voormalige @Home gebied: Correcte signaalwaardes liggen hier tussen de 35 en 45dBmV. In deze gebieden zorgt de versterker in de straat ervoor dat het signaal goed bij het wijkcentrum komt. Een te lage waarde zal hier rond 29dBmV of lager zitten.
Inderdaad, daar kan je iets hoger, maar daar is nog wel wat ruimte voor discussie want feit blijft dat bij 60 dBmv ook in een oud Casema gebied je modem er mee kan kappen.
Je hoeft dus maar iets meer erbij te krijgen en dan kan het uit met de pret zijn.
Downstream Value
Frequency 242000000 Hz
Power Level -4 dBmV The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading
Upstream Value
Channel ID 4
Frequency 44500000 Hz
Ranging Service ID 8244
Symbol Rate 5.120 Msym/s
Power Level 44 dBmV
Upstream Modulation [3] QPSK
[1] 32QAM
[2] 64QAM
Signal Stats Value
Total Unerrored Codewords 1940756012
Total Correctable Codewords 1920601
Total Uncorrectable Codewords 1055
Dan heb ik genoeg speel ruimte als men met het signaal wat opschroeft om wat voor reden dan ook.
Ccc schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 15:37:
Ook een brief ontvangen mbt tot de nieuwe modem.
Nu staat er in mijn brief dat het wordt verhoogd naar 40mbit, terwijl ik in dit topic altijd heb gelezen dat het 50mbit zou worden.
Nu heb ik de tweakers frontpage uitgepluist en zie ik ook 50mbit staan. Zie ik nu iets over het hoofd?
Waarom geloof je wel wat er in de forums staat en niet de brief die je hebt gekregen van Ziggo? Zou dat komen omdat het je 10mbit scheelt?
Op forums kan iedereen wat neerzetten ook al is het de grootste onzin.
Waarom geloof je wel wat er in de forums staat en niet de brief die je hebt gekregen van Ziggo? Zou dat komen omdat het je 10mbit scheelt?
Op forums kan iedereen wat neerzetten ook al is het de grootste onzin.
Het stond op de hoofdpagina van Tweakers. Ziggo had de cijfers door gegeven aan Tweakers.
Ik heb sinds gisteren (18-apr-2009, besteld op 9-apr) internet van Ziggo, Alles-in-1 Extra. Ik heb om een doe het zelf pakket gevraagd en alles wordt je simpel en duidelijk uitglegd (voor een Tweaker stelt dit alles niets voor).
Ook het meegeleverde Samsung DCB-B270R (aangesloten via een composiet, een losse scart stekker voor gekocht) is na het lezen van de installatie boekje een fluitje van een cent. Alles werkt gewoon prima! Ook de alle tijdelijke digitale kanalen waren al direct te zien.
Mijn gebruikte router is van Sitecom, Wireless Gigabit Gaming Router 300N-XR. Voor de consurementen heb ik heb tot nu toe geen betere en snellere router op de markt gezien nu voor ongeveer 120.- euro.
Ben je opzoek naar een router wat later ook 80Mbit aankan, dan is dit jouw beest. Het heeft een **ROUTING** capaciteit van ruim max 251 Mbit (nu 20Mbit met kabel), verwar dit niet met **SWITCHING** capaciteit van ruim 910 Mbit. Als top punt, het is instaat om **30.000** concurrent (NAT) connecties bij te houden. Leuk voor BitTorrent of ander heftige P2P applicaties, maar ook goed voor een thuis netwerk waarbij jij je netwerk met meerder mensen deelt! Ook doet het systeem met zijn wireless N 802.1 standaard 2 doet het erg erg goed, de WiFi range (antennes zijn afneembaar!) is met dit apparaat in mijn huis overall nu wel heel goed te ontvangen (met G van Belkin was dat niet zo) Oh ja, alles interfaces zijn GIGABIT !!!
Alles staat bij mij nog op 20mbit down / 3mbit up, wat ik ook makkelijk haal.
Hier de gegevens van mijn modem:
Bij het uitvoeren van een trace route naar hun primary DNS server val direct op dat ze heftig aan het loadbalancen zijn? of is het redudantie? Mij lijkt het eerder op dat ze de routeering niet op orde hebben want in Hop 4, 5 en 6 zie je dat het trouceroute pakket vaak in hetzelfde netwerk bevindt! Het is niet te verklaren.
Ook bij het uitvoeren geeft Ziggo geen response op mijn trace route (zowel niet op UDP en ICMP), ook niet naar de Web servers toe, nutteloos omdat niet toe te staan.
Linux:~# traceroute 212.54.35.25 (Ziggo primary DNS server)
traceroute to 212.54.35.25 (212.54.35.25), 30 hops max, 40 byte packets
1 192.168.0.1 (192.168.0.1) 0.423 ms 0.326 ms 0.328 ms
2 xxxxxx.cable.casema.nl (xx.xx.xx.xx) 9.420 ms 5.627 ms 7.398 ms
3 gv-rc0011-cr101-ae10-212.core.as9143.net (213.51.161.161) 5.126 ms 6.275 ms 7.078 ms
4 gv-rc0011-cr102-ae1-200.core.as9143.net (213.51.158.15) 5.536 ms asd-lc0006-cr101-ae8-0.core.as9143.net (213.51.158.12) 7.097 ms gv-rc0011-cr102-ae1-200.core.as9143.net (213.51.158.15) 7.600 ms
5 asd-tr0409-cr101-ae1-0.core.as9143.net (213.51.158.140) 6.713 ms asd-tr0409-cr101-ae8-0.core.as9143.net (213.51.158.26) 7.555 ms zl-rc0001-cr101-ae0-0.core.as9143.net (213.51.158.101) 11.234 ms
6 zl-rc0001-cr102-ae0-0.core.as9143.net (213.51.158.147) 13.824 ms zl-rc0001-cr102-ae2-0.core.as9143.net (213.51.158.87) 13.451 ms csw1-te1-1.zwoll1.ov.home.nl (213.51.158.49) 9.877 ms
7 csw2-te1-1.zwoll1.ov.home.nl (213.51.157.101) 14.235 ms * 13.385 ms
8 * * *
Een trace route naar home.casema.nl laat een beter beeld zien, ook zijn de response tijden van onder de 10ms weer erg goed te noemen, met ADSL zal je dat *nooit* lukken.
Linux:~# traceroute home.casema.nl
traceroute to web.casema.nl (83.80.1.208), 30 hops max, 40 byte packets
1 192.168.0.1 (192.168.0.1) 0.392 ms 0.329 ms 0.240 ms
2 xxxxxx.cable.casema.nl (xx.xx.xx.xx) 38.787 ms 6.534 ms 6.613 ms
3 gv-rc0011-cr101-ae10.211.core.as9143.net (213.51.161.33) 9.238 ms 6.974 ms 7.944 ms
4 asd-lc0006-cr101-ae8-0.core.as9143.net (213.51.158.12) 8.746 ms 6.992 ms 6.872 ms
5 asd-lc005-cr03-ipbb.casema.nl (213.51.158.179) 8.472 ms 8.192 ms 8.847 ms
Dan het opstarten van een *download en een upload* met het *FTP* protocol naar home.casema.nl, de resultaat is prachtig! De snelheid wordt vrijwel gehaald!
Dit ziet al veel beter uit dan mijn ADLS verbinding van Online (Orange), met de huidige ADLS technieken komen ze niet verder den 24Mbit down en 1Mbit up... Daar haalde ik een download van 10Mbit en een upload van 1 Mbit.
Het opstarten van een download naar een server wat in het netwerk van Ziggo staat laat zien of de kabel verbinding in orde is of niet, het is goed.
ftp> bin
200 Type okay.
ftp> dir
200 PORT command successful.
ftp> put file100mb.bin
150 Opening BINARY mode data connection.
226 Transfer completed. ftp: 104857600 bytes sent in 312,36Seconds 335,70Kbytes/sec.
Een upload snelheid van 2,68 Mbit, geen 3Mbit, want anders zou je een upload moeten zien van 375Kbyte.
ftp> get file100mb.bin
150 Opening BINARY mode data connection for file100mb.bin (104857600 bytes).
226 Transfer completed. ftp: 104857600 bytes received in 43,02Seconds 2437,70Kbytes/sec.
Een download snelheid van 19.49 Mbit, geen 20Mbit.
De beide snelheden zijn toch niet verkeerd!! Het kleine verschil zal ik later een keer verder uitzoeken als dat na de upgrade van mijn snelheid nog steeds bestaat.
De volgende test is een snelheid test waar ik minder belang aan hecht, maar omdat vrijwel iedereen het hier gebruikt, krijg je toch een gemiddelde referentie punt. Maar toch kommen de beide testen met elkaar overeen!!
Wat ik niet begrijp is hoe ze aan de response tijd komen van 5ms! Want een traceroute naar speedtest laat wat anders zien.
Linux:~# traceroute -n www.speedtest.net
\traceroute to www.speedtest.net (69.17.117.207), 30 hops max, 40 byte packets
1 192.168.0.1 0.442 ms 0.321 ms 0.324 ms
2 xx.xx.xx.xx 7.744 ms 6.125 ms 6.574 ms
3 213.51.161.161 5.530 ms 6.599 ms 6.547 ms
4 213.51.158.12 7.289 ms 213.51.158.15 7.674 ms 213.51.158.12 7.216 ms
5 213.51.158.140 10.688 ms 9.868 ms 213.51.158.26 6.971 ms
6 149.6.128.253 9.806 ms 6.722 ms 7.871 ms
7 82.98.254.217 7.492 ms 7.909 ms 7.521 ms
8 64.125.26.82 10.377 ms 10.374 ms 8.074 ms
9 64.125.27.185 93.121 ms 95.587 ms *
10 64.125.27.238 96.163 ms 95.387 ms 95.859 ms
11 64.125.27.33 129.344 ms 119.426 ms 119.474 ms
12 64.125.31.1 172.625 ms 171.362 ms 171.389 ms
13 209.249.11.189 172.171 ms 171.837 ms 171.386 ms
14 69.17.82.50 171.690 ms 171.886 ms 177.388 ms
15 * * *
Model Name: SBV5121E
Firmware Version: 17.2.28-SCM-05
Vendor Name: Motorola
MTA Firmware name: SBV5121E-17.2.28-SCM-05-SHPC
Boot Version: 8.5
Hardware Version: 1
BCMA Software Version: 50.56
MIB Version: II
GUI Version: 1.0
VxWorks Version: 5.4
Serial Number: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Firmware Build Time: Oct 21 2008 08:15:42
Downstream Value
Frequency: 242000000 Hz
Signal to Noise Ratio: 36 dB
Downstream Modulation: QAM256
Power Level: -3 dBmV
Upstream: Value
Channel ID: 8
Frequency: 36000000 Hz
Ranging Service ID: 8321
Symbol Rate: 5.120 Msym/s
Power Level: 54 dBmV
Upstream Modulation: [3] QPSK [1] 32QAM [2] 64QAM
Het volgende zegt mij nu nog niets:
Signal Stats Value
Total Unerrored Codewords: -1405208814
Total Correctable Codewords: 10975958
Total Uncorrectable Codewords: 15956
Wat info over de Digitale TV ontvanger, Samsung DCB-B270R.
Wat mij opvalt is dat het beeld via Samsung (video: composiet, audio: tos link) al duidelijk *veel* strakker geprojecteerd wordt dan het ontvangen analoge tv beeld via mijn Vista mediacenter wat met een VGA kabel op mijn beamer is aangesloten (1024*768). TV tunner een Hauppauge MCE500.
Graag zou ik het digitale TV ook vanuit mijn mediacenter willen bekijken, maar ik wacht nog even totdat het duidelijk is of CI+ alleen voor de betaalde kanalen zal worden gebruikt.
Ik ben dik tevreden met het beeld voor wat ik nu uit dat ding tover. Natuurlijk kan het beter, maar voor wat je gratis krijgt is dit geen slecht ding.
[Voor 0% gewijzigd door een moderator op 19-04-2009 16:26. Reden: zulke grote pics mag je wel even resizen ;)]
Kan iemand mij vertellen of ik een beetje fatsoenlijke waardes heb in m'n modem? Ik zit in het voormalig @home gebied.
Frequency 506000000 Hz
Power Level 1 dBmV
Upstream Value
Channel ID 3
Frequency 45500000 Hz
Ranging Service ID 4038
Symbol Rate 2.560 Msym/s
Power Level 39 dBmV
Signal Stats Value
Total Unerrored Codewords -261868350
Total Correctable Codewords 4102
Frequency 506000000 Hz
Power Level 1 dBmV
Upstream Value
Channel ID 3
Frequency 45500000 Hz
Ranging Service ID 4038
Symbol Rate 2.560 Msym/s
Power Level 39 dBmV
Upstream Modulation \[5] 16QAM
Signal Stats Value
Total Unerrored Codewords -261868350
Total Correctable Codewords 4102
Fijn om te weten, vooral ivm komende snelheidsverhogingen. De beloofde 10 down / 1,5 up haal ik gewoon, en de snelheden zijn mooi stabiel. Tot nu toe geen klagen dus!
Het enige waar ik nog op wacht is m'n digitale tv stb. Ben benieuwd hoe lang dat nog gaat duren...
sokolum01 schreef op zondag 19 april 2009 @ 16:17:
Wat mij opvalt is dat het beeld via Samsung (video: composiet, audio: tos link) al duidelijk *veel* strakker geprojecteerd wordt dan het ontvangen analoge tv beeld via mijn Vista mediacenter wat met een VGA kabel op mijn beamer is aangesloten (1024*768). TV tunner een Hauppauge MCE500.
Waarom heb je het composiet aangesloten? Scart is beter hoor!
Ik twijfel om over te stappen van Tele2 internet+bellen naar Alles-in-1 Plus.
Sinds 2 maanden stort mijn download inelkaar wanneer ik op +/- 80KB/s upload (standaard setting in mijn Azureus) en daarvoor haalde ik nog ongeveer 850KB/s down - 80KB/s up tegelijk.
Ook slaat de router regelmatig vast, poorten worden (op interne netwerk!!!) geblocked; mijn AppleTV wil alleen met een aparte Airport ipv de ingebouwde draadloze functie van de router en that sucks.
Hoe lang duurt het tegenwoordig voor je je modem binnen hebt met Ziggo? Ik heb een maand opzegtermijn maar geen zin om zonder internet te zitten
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Ballebek schreef op zondag 19 april 2009 @ 19:20:
Sinds 2 maanden stort mijn download inelkaar wanneer ik op +/- 80KB/s upload (standaard setting in mijn Azureus) en daarvoor haalde ik nog ongeveer 850KB/s down - 80KB/s up tegelijk.
Ook slaat de router regelmatig vast, poorten worden (op interne netwerk!!!) geblocked; mijn AppleTV wil alleen met een aparte Airport ipv de ingebouwde draadloze functie van de router en that sucks.
Hoe lang duurt het tegenwoordig voor je je modem binnen hebt met Ziggo? Ik heb een maand opzegtermijn maar geen zin om zonder internet te zitten
Je kan het beste je internet abbonementen elkaar laten overlappen, zo kom je nooit zonder verbinding te zitten.
Het kost je wat meer maar dan heb je wel zekerheid.
Ballebek schreef op zondag 19 april 2009 @ 19:20:
Ik heb afgelopen vrijdag alles in 1 extra besteld en, net als bij alles in 1 plus, neemt de monteur de modem mee om deze te installeren. De monteur komt 7 mei langs dus volgens mij moet het je lukken om binnen 1 maand alles in 1 plus te krijgen.
Ik werd gisteren opeens opgebeld door Ziggo, of het klopt dat ik nog steeds geen verbinding had.
Nee, gelukkig klopte dat niet
(waarom gebeld kan me alleen bedenkend dat na de installatie door de monteur niet gelijk alle lampjes gingen branden, maar 2 uur later deden ze het wel allemaal en konden we online via Ziggo)
Vrijdag voor ons nieuwe appartementje Ziggo TV standaard,incl. digitaal en Internet Z2 besteld. Z1 leek me wat traag. Nog wel even getwijfeld of we niet Alles in 1 Plus moesten nemen (dat is tenslotte maar 4 euro per maand meer). Toch maar niet gedaan, want het bellen gebruiken we niet en bij Z2 krijg je de eerste 2 maanden gratis. Daar spaar je 60 euro mee uit, wat ik heb gebruikt voor het installatiepakket draadloos. Die draadloze router komt dan direct achter het modem te hangen, met UTP kabel naar de studeerkamer waar weer een bedraade router komt voor de twee vaste pc's.
Kan iemand mij vertellen welke draadloze routers ze op dit moment leveren? Ik hoop eigenlijk Sitecom, daar heb ik goede ervaringen mee.
Daarnaast: ik heb hiervoor kabel altijd moeten 'aftappen' vanuit de meterkast (in studentenhuizen en bij m'n ouders aangelegd). In ons huur appartement waar we nu gaan wonen zit daar geen kabel, alleen in de woonkamer bij TV. Ik neem aan dat ik daar dan gewoon kan aansluiten?
De opzegging waar ik het in dat bericht over had is inmiddels ook al gebeurd. Was per 8 april oid.
Dat was toen, nu duurt het gewoon 3 tot 5 weken... Ik zit nu bijna 4 weken na aanvraag nog steeds te wachten. De verbinding wordt wel snel gerealiseerd maar de levering van de randapparatuur laat veel te wensen over. Als ik vantevoren had geweten dat het zo problematisch zou zijn de DHZ pakketten te leveren dan had ik ook een monteur aangevraagd. Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat dat langer zou duren...
Kom ik vanmorgen onder, heeft het modem geen link meer naar me server (tenminste het link lampje brand niet meer).
Aan de server heeft ie wel link
Errug vaag, ik heb al verschillende kabels geporbeerd, me macbook direct erop, niks geeft link op het modem.
Zelfs het modem even 10 min van de stroom af veranderd er niets aan.
Het modem staat wel gewoon online
Iemand bekend met dit fenomeen?, lijkt wel of het modem stuk is oid?
Alles werkt wel zo te horen?
Misschien is het ledje gewoon kapot ofzo?
Alles werkt wel zo te horen?
Misschien is het ledje gewoon kapot ofzo?
Nee want ik krijg ook geen ip meer
Dus alles werkt gewoon gaat imho helaas niet op, ledje is ook niet kapot, want bij een reboot van het modem, als hij alle ledjes doorloopt zie ik hem ook even aangaan, maar zodra het modem online springt, springt de oranje led van link uit
Daarbij heb ik zelfs me macbook een vast ip gegeven in de 192.168.100.x range (.100), en heb het modem proberen te benaderen (192.168.100.1) helaas werkte dit dus ook niet
Of ik ben offline gezet om een of andere reden, en doen ze het tegenwoordig zo (dus niet meer fysiek offline laten gaan van modem)
Of het modem is gewoon stuk.......
[Voor 26% gewijzigd door Def!ance op 20-04-2009 11:11]
De kans dat een ledje stuk gaat is onnoemelijk klein...
Ja je weet maar nooit he. Ik dacht namelijk dat hij bedoelde dat alles het gewoon goed deed alleen het ledje niet. Alleen net vertelt hij dus dat niet alles werkt zoals het moet werken en dan is het natuurlijk wat anders.
Ik heb zo het vermoeden dat de UTP aansluiting van je modem kapot is. Als je meerdere kabels en meerdere computers hebt geprobeerd, heb je alles gedaan wat je aan jouw kant kunt doen. Ik zou even bellen.
De kans dat een ledje stuk gaat is onnoemelijk klein...
Nou hier is er eentje hoor die het overkomen is. Ziggo monteur sluit het modem aan, verbinding werkt 100%. Alleen werkte het ledje ds niet. Direct een modemwissel gedaan en volledig werkend.
Nou hier is er eentje hoor die het overkomen is. Ziggo monteur sluit het modem aan, verbinding werkt 100%. Alleen werkte het ledje ds niet. Direct een modemwissel gedaan en volledig werkend.
Ben niet helemaal volledig geweest over dat ledje... Natuurlijk kan een ledje stuk gaan, maar dan hebben we het wel over een falend produktieproces of zo. Of een pootje dat niet goed contact maakt op de printplaat... Of een overspanning gedurende langere tijd... Ik wilde alleen maar zeggen dat de eigenschappen van een led (en de praktijk wijst dat uit) dusdanig zijn dat slijtage eigenlijk niet eens meetbaar is, dus theoretisch gezien een bijna oneindige levensduur...
Vandaag docsis 3.0 modem ontvangen had vrijdag al brief.
aangemeld inmiddels kom internet al op.
alleen heel weird me arris modem wil telefonie activeren en ik heb geen telefonie.
ook flucteert internet snelheid nog.
Wel mogelijk, ligt aan je antennekastje. In het geval van een Trateq umu-01 wandcontactdoos kan dat zonder problemen. Deze heeft een ingebouwde filter/verdeler voor het signaal
Direct op een normale WCD zou kunnen, maar komt het signaal niet ten goede. De bovenband van het signaal - die gebruikt wordt voor televisie - wordt er niet uit gefilterd.
Het is aan te raden de verdeler te gebruiken. Anders krijgt het modem signaal binnen waar het niets aan heeft + de ruis die zich in de bovenband bevindt.
Ik heb namelijk wel het nieuwe modem gekregen vandaag...maarrrrrr....je raad het nooit....nooit het eerste modem ontvangen van ziggo.
Bij dat eerste modem zou dus ook die verdeler hebben moeten zitten en die heb ik nu dus niet.
Ik heb een antennekastje met 1 aansluiting erin...dus niet die je vroeger had met een tv en radioaansluiting erin maar 1 aansluiting dus....met een stickertje van essent erop....is dus rechtstreeks op die groene kabel aangeslotten die het huis binnenkomt.
Zou dat een Trateq umu-01 wandcontactdoos zijn dan?
De UMU heeft 3 aansluitingen. (Data, TV/RADIO , Radio).
Het probleem in jouw geval is ook dat je niet de goede connector hebt. Het zelf aansluiten met verloopjes etc. is geen oplossing. Je hebt echt baat bij zo'n filter.
Zat er bij het modem helemaal geen wandcontactdoos dan? de UMU wordt op dit moment standaard bij de modems geleverd dacht ik. Dan is het een kwestie van wandcontactdoos vervangen.
Zoniet dan wordt het bellen met de helpdesk. Zij kunnen er 1 toesturen, of beter een monteur met filter sturen.
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Functioneel en analytisch
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie.
Meer details
janee
Relevantere advertenties
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht.
Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Ingesloten content van derden
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden.
Meer details