[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 33 Laatste
Acties:
  • 260.029 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeievraag
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
ArChie schreef op donderdag 09 april 2009 @ 21:50:
[...]

TS 26 zit op 170 MHz bij Ziggo/Casema, dus die is in gebruik voor digitale TV. Ik vermoed dat de frequenties 180, 188, 196, 204, 212, 220, 228, 236, 244 en/of 252 MHz mogelijk wel eens gebruikt kunnen worden als Internet Downstream kanalen, maar zou dit graag met zekerheid willen weten. Bij Ziggo/Multikabel en Ziggo/@Home worden er 6 frequenties per regio gebruikt voor Internet Downstream kanalen, dus vermoed ik dat dit bij Ziggo/Casema niet veel meer of minder zou zijn. Het lijstje met mogelijkheden voor Ziggo/Casema bestaat uit 10 frequenties, dus zitten er nog wat ongebruikte frequenties tussen.
Ik heb ziggo/Casema (pc: 2375) en de downstream zit op 210 MHz.........

I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

jordi.c schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 11:48:
Mijn reden is dat de baas internet betaald :P

Hij wil een originele factuur van de ISP en dan valt een alles-in-een oplossing meteen al af :+.

Dan komt namelijk TV+Internet op 1 factuur te staan.....

Vandaag is mijn Z3i ingegaan maar nog steeds geen modem |:(
Dat is nu al zo, met alleen kabel en interpret (losse pakketten).
Werd een klein half jaar terug (?) samengevoegd op de factuur.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:13

The Legend

*Plop*

Blaffeh schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 10:40:
Ik ben sinds dinsdag ook online via Ziggo. Ziggo heeft m'n Telfort abonnement opgezegd, waarvan ik inmiddels ook een bevestiging van heb gekregen van Telfort zelf. Ook neemt Ziggo m'n Telfort telefoonnummer over, wat nog niet is doorgevoerd. Wel vreemd vind ik dat als ik bel via het Ziggo modem, dat ik gewoon kiestoon krijg en kan bellen. Als ik bijv. naar mijn mobieltje bel, komt er keurig "thuis" in het scherm te staan. Uitgaand is dus al wel omgezet, maar inkomend niet? Is dat de normale gang van zaken? Zowel uitgaand als inkomend werkt ook nog gewoon via Telfort.
Uitgaand werkt idd altijd direct al, inkomend niet omdat dat te maken heeft met verwijzingen in de telefonieservers. Het nummer verwijst nog naar de Telfort servers, de portering zorgt ervoor dat het verwijst naar Ziggo. Tijdens de portering kun je daarom nog wel gebeld worden via Telfort maar nog niet via Ziggo. Dit proces duurt ongeveer 10 dagen, daarna zul je dus geen kiestoon meer hebben op je Telfort lijn en kun je omprikken naar je Ziggo modem.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-05 18:31
Raven schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 13:35:
[...]

Maar de kosten zullen toch nog wel uitgesplitst staan per service, en dat zal zijn wat zijn werk nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:49
The Legend schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 13:57:
[...]

Uitgaand werkt idd altijd direct al, inkomend niet omdat dat te maken heeft met verwijzingen in de telefonieservers. Het nummer verwijst nog naar de Telfort servers, de portering zorgt ervoor dat het verwijst naar Ziggo. Tijdens de portering kun je daarom nog wel gebeld worden via Telfort maar nog niet via Ziggo. Dit proces duurt ongeveer 10 dagen, daarna zul je dus geen kiestoon meer hebben op je Telfort lijn en kun je omprikken naar je Ziggo modem.
OK dat is een helder verhaal. Verder bevalt het tot nu toe uitstekend, beloofde snelheden worden gehaald, en mooi stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Raven schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 13:35:
[...]

Dat was alleen bij toestemming van de klant. Ik heb sinds kort alles in één extra (had voorheen enkel internet en digitale TV) en de Ziggo incasso's worden nog steeds van verschillende rekeningen geïnd. Bij mij is er dus niets gewijzigd.

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 10-04-2009 15:17 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
goeievraag schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 13:03:
Ik heb ziggo/Casema (pc: 2375) en de downstream zit op 210 MHz.........
Thanks, dat is dus de eerste bevestigde frequentie. Bij Ziggo/Casema heeft er ooit iemand foutje gemaakt bij het maken van het raster gemaakt waardoor de digitale TV Transport Streams en analoge TV kanalen die vanaf 260 MHz geplaatst zijn 2 MHz te hoog zitten of de frequenties onder 260 MHz zitten 2 MHz te laag. Het is maar hoe je het bekijkt, maar het heeft wel als gevolg dat er een gat van 2 MHz ontstaat dat niet meer te gebruiken is.

Als we die 210 MHz als uitgangspunt nemen voor de Internet Downstreams die net als de digitale TV Transport Streams een bandbreedte van 8 MHz hebben dan zijn de overige mogelijkheden als volgt: 178, 186, 194, 202, 218, 226, 234, 242 en/of 250 MHz. Wie kan één van de andere Internet Downstream frequenties bij Ziggo/Casema bevestigen? Er zijn namelijk altijd meerdere frequenties in gebruik voor de Internet downstreams zodat meerdere kabel Internet klanten in een wijk een beetje verdeeld kunnen worden over de beschikbare frequenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:45
Sa1 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 19:39:
[...]
om even een nuance aan te brengen, in Utrecht haal ik keurig m'n 20megabitjes. Misschien moeten mensen eerst is nadenken voordat ze een belachelijke reactie, uit het niets neerkwakken..
Woon jij in de kop van NH dan?
Eerst maar eens lezen dan.

En inhakend op:
ScooBY_DoO schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 18:36:
[...]

LOL, ik zou me vooralsnog eens 10x bedenken of je uberhaupt wel een abbo van Ziggo wil.

Sinds de overstap van Multikabel naar Ziggo niks dan ellende met die leden :(
Multikabel had zijn zaakje eindelijk een beetje op orde en dan dit!
Mijn god wat een drama.

Ik ben nu alweer 5 maanden bezig om een ''storing'' opgelost te krijgen.
Er zit hier in de kop van NH iets gruwelijk fout in de inet-aanvoer.
Bijna, zo niet alle, alles-in-1-extra abonnees hebben te kampen met snelheidsverlies.
Dit gaat zover als tot 4 a 5 Mbit in het weekend en op ''drukke'' tijdstippen tot 20Mbit in de nachtelijke uren.
Als ze dit binnenkort op gaan schroeven naar 50Mbit zie ik me geest alweer dwalen |:(
Wordt hoog tijd dat die kabelmarkt hier open wordt gegooid 8)
Dat is gewoon onzin wat je loopt te verkondigen want ik haal in het voormalig Multikabel gebied gewoon de hele dag de volle snelheid met mijn alles-in-1 extra abonnement. Er zullen best gedeeltes zijn waar het niet op orde is maar dat was ook in de tijd van Multikabel al en het is zeker niet alle alles-in-1 abonnees die snelheid problemen hebben.

Waar o waar staat dat ALLE abonnees in hun verzorgingsgebied hier last van hebben?
Ik heb het over de noordkop waar iig voor zover bekend 7 gemeenten wel last van hebben.
Ik heb hier meerdere monteurs aan de deur en in de omgeving bij de kasten buiten gehad en die erkennen het probleem tenminste wel (wat ziggo zelf tot op heden aardig heeft weten te ontkennen).
Die ene monteur heeft inmiddels ruim 40 van deze storingen in zijn ''beheer'' en die storing loopt al maanden.

Het klopt dat in de tijd van Multikabel ook is voorgekomen maar die kwamen iig nog binnen een redelijk termijn de zooi oplossen.
Ze blijven maar klanten trekken maar bandbreedte leveren ho maar, dus kom nou niet aanzetten dat ik onzin zit te verkondigen want er zitten hier in de buurt talloze ontevreden klanten die al maanden op verbetering zitten te wachten.
En na 10 jaar klant weet ik inmiddels ook wel waar ik het over heb.
Lang leve de kabelmonopolie.
Dat jullie er geen last van hebben is natuurlijk prachtig maar het gebied Multikabel/Ziggo is pittig groot.

Zodra hier een goed alternatief is is het voor mij en een hele hoop anderen iig bye bye Ziggo.
Ze maken imho nog lang niet waar wat ze al tijden ''beloven''.

En buiten dat, dit is toch een ervaringen topic?
Ik deel mijn ervaringen en dat wordt afgedaan als onzin omdat ''jullie'' (en waarschijnlijk nog duizenden anderen) er geen last van hebben, ik vind dat nogal kort door de bocht.
No hard feelings ;)

[ Voor 4% gewijzigd door ScooBY_DoO op 10-04-2009 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03:46
ScooBY_DoO schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 17:47:
[...]

Woon jij in de kop van NH dan?
Eerst maar eens lezen dan.

En inhakend op:

[...]

Dat is gewoon onzin wat je loopt te verkondigen want ik haal in het voormalig Multikabel gebied gewoon de hele dag de volle snelheid met mijn alles-in-1 extra abonnement. Er zullen best gedeeltes zijn waar het niet op orde is maar dat was ook in de tijd van Multikabel al en het is zeker niet alle alles-in-1 abonnees die snelheid problemen hebben.

Waar o waar staat dat ALLE abonnees in hun verzorgingsgebied hier last van hebben?
Ik heb het over de noordkop waar iig voor zover bekend 7 gemeenten wel last van hebben.
Ik heb hier meerdere monteurs aan de deur en in de omgeving bij de kasten buiten gehad en die erkennen het probleem tenminste wel (wat ziggo zelf tot op heden aardig heeft weten te ontkennen).
Die ene monteur heeft inmiddels ruim 40 van deze storingen in zijn ''beheer'' en die storing loopt al maanden.

Het klopt dat in de tijd van Multikabel ook is voorgekomen maar die kwamen iig nog binnen een redelijk termijn de zooi oplossen.
Ze blijven maar klanten trekken maar bandbreedte leveren ho maar, dus kom nou niet aanzetten dat ik onzin zit te verkondigen want er zitten hier in de buurt talloze ontevreden klanten die al maanden op verbetering zitten te wachten.
En na 10 jaar klant weet ik inmiddels ook wel waar ik het over heb.
Lang leve de kabelmonopolie.
Dat jullie er geen last van hebben is natuurlijk prachtig maar het gebied Multikabel/Ziggo is pittig groot.

Zodra hier een goed alternatief is is het voor mij en een hele hoop anderen iig bye bye Ziggo.
Ze maken imho nog lang niet waar wat ze al tijden ''beloven''.

En buiten dat, dit is toch een ervaringen topic?
Ik deel mijn ervaringen en dat wordt afgedaan als onzin omdat ''jullie'' (en waarschijnlijk nog duizenden anderen) er geen last van hebben, ik vind dat nogal kort door de bocht.
No hard feelings ;)
Als er een andere kabelaar komt gebruikt die ook het netwerk van Ziggo, dus of dat dan je problemen oplost geen idee.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199465

In het begin van februari heb ik ook wat moeite gehad met de snelheid, maar sinds een paar weken is deze stabiel en haal ik constant 20mb en 3mb up. Ook tv draait formidal en de hd kanalen zijn werkelijk verademend mooi!

Toch kan ik mij voorstellen dat er mensen zijn met problemen, maar hebben alle ispèrs deze niet? 95% van de mensen draaien zonder problemen, en 5% heeft lichte of zware problemen.

Ik vind de coulance regeling bij ziggo erg triestmakend, voor alle belletjes, en problemen kreeg ik 1 maand gratis abbonement ik vind dat "mager" bij kpn zijn ze wat dat betreft stukken royaler naar de klant toe.

Toch heb ik geen spijt, ik betaal minder en het product is goed tot uitstekend te noemen.

Minpunt: vind de modems te lelijk om aan te zien, vond ze bij kpn 100 keer mooier en ook de interface is stukken beter.

Groet Marcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ach, het modem kwak je toch gewoon in de meterkast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Anoniem: 199465 schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 18:49:
In het begin van februari heb ik ook wat moeite gehad met de snelheid, maar sinds een paar weken is deze stabiel en haal ik constant 20mb en 3mb up. Ook tv draait formidal en de hd kanalen zijn werkelijk verademend mooi!

Toch kan ik mij voorstellen dat er mensen zijn met problemen, maar hebben alle ispèrs deze niet? 95% van de mensen draaien zonder problemen, en 5% heeft lichte of zware problemen.

Ik vind de coulance regeling bij ziggo erg triestmakend, voor alle belletjes, en problemen kreeg ik 1 maand gratis abbonement ik vind dat "mager" bij kpn zijn ze wat dat betreft stukken royaler naar de klant toe.

Toch heb ik geen spijt, ik betaal minder en het product is goed tot uitstekend te noemen.

Minpunt: vind de modems te lelijk om aan te zien, vond ze bij kpn 100 keer mooier en ook de interface is stukken beter.

Groet Marcel.
modem staat hier in de meterkast net als me router. Zet jij hem midden in je kamer dan?:P

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-05 13:42
Niet iedereen kan hem in de meterkast zetten. Aansluiting coax en telefoon zijn hier beiden in de woonkamer. (maar dan pleur je hem toch achter een kast als je m niet mooi vind)

En over die webinterface? Waarom zou die mooi moeten zijn? Wat kun je er mee dat je er dagelijks in moet zijn? Geen ruk.

[ Voor 12% gewijzigd door Ascathon op 10-04-2009 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

With ^
Zowel kabel als telefoon in de woonkamer, maar niet eens vlak naast elkaar :S
troftnom schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 13:59:
[...]

Maar de kosten zullen toch nog wel uitgesplitst staan per service, en dat zal zijn wat zijn werk nodig heeft.
Hmm... Zou kunnen jah.
hardware-lover schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 15:15:
[...]

Dat was alleen bij toestemming van de klant. Ik heb sinds kort alles in één extra (had voorheen enkel internet en digitale TV) en de Ziggo incasso's worden nog steeds van verschillende rekeningen geïnd. Bij mij is er dus niets gewijzigd.
Met toestemming van de klant? Yeah right, ons is niks gevraagt...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, dat was eigenlijk mijn vraag. De modem is aangelegd door een ziggo medewerker, hij staat nu achter het raamwerk van de radiateur, maar eigenlijk zou ik hem weer op dezelfde plek willen hebben waar ik ook vroeger mijn kpn modem had staan, in de meterkast dus.

Om dat te kunnen doen zou ik dus een kabel moeten trekken van +- 5 meter. kan dat? bij kpn mag je max 1 meter kabel trekken van israpunt naar de experia, maar mij is niet bekend hoeveel meter je met kabel mag werken vanaf het aansluitpunt tot bv de meterkast. wie weet dit antwoordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

In principe geen. De modem moet aangesloten zijn op het hoofdpunt. Verleng je het hoofdpunt en krijg je signaalproblemen dan zullen ze toch eerst vragen om op het originele hoofdpunt te testen. Zo werkt het bij KPN ook (die meter kabel is van het ISRA punt naar de modem).

Dit betekend niet dat verlengen altijd problemen oplevert. Ik heb het hoofdpunt met een meter of 4 verlengt, gaat prima. Je moet wel een goede koppeling en goede coax gebruiken. Als de koppeling niet lekker zit kun je problemen krijgen.

[ Voor 30% gewijzigd door The Legend op 10-04-2009 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

F4T4L_3RR0R schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 18:59:
Ach, het modem kwak je toch gewoon in de meterkast?
Bij mij staat ie gewoon naast de computer..
Ik kijk continue naar de led's just in case me firewall/av iets heb gemist.

edit: en dat is iets van 9 meter van het kabelkastje
(totaal geen signaal verlies)

[ Voor 13% gewijzigd door quartex op 10-04-2009 20:38 ]

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-04 02:17

nAffie

...

Anoniem: 199465 schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 20:32:
Nou, dat was eigenlijk mijn vraag. De modem is aangelegd door een ziggo medewerker, hij staat nu achter het raamwerk van de radiateur, maar eigenlijk zou ik hem weer op dezelfde plek willen hebben waar ik ook vroeger mijn kpn modem had staan, in de meterkast dus.

Om dat te kunnen doen zou ik dus een kabel moeten trekken van +- 5 meter. kan dat? bij kpn mag je max 1 meter kabel trekken van israpunt naar de experia, maar mij is niet bekend hoeveel meter je met kabel mag werken vanaf het aansluitpunt tot bv de meterkast. wie weet dit antwoordt?
Zelfde als KPN, 1 meter vanaf het AOP naar je modem, dus de kabel waarmee het modem is aangesloten mag/kan niet verlengd worden.

Je mag natuurlijk wel je router in de meterkast plaatsen, UTP-kabeltje kan makkelijk tot 100m zijn...
En een UTP kabel is makkelijker weg te werken langs je muur dan een wat dikkere COAX kabel... (ook met bochten etc)

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58690

Je kan wel verlengen hoor, maar het is niet aan te raden met een modem of digitale ontvanger.
Kwestie van proberen, maar zoals vaker gezegt, werken met goeie connectors en coax 12 kabel en een goed aansluit doosje.
Als je modem dan niet al te afwijkende signalen heeft, dan moet de verbinding veder goed blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nAffie schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 20:37:
[...]

Zelfde als KPN, 1 meter vanaf het AOP naar je modem, dus de kabel waarmee het modem is aangesloten mag/kan niet verlengd worden.

Je mag natuurlijk wel je router in de meterkast plaatsen, UTP-kabeltje kan makkelijk tot 100m zijn...
En een UTP kabel is makkelijker weg te werken langs je muur dan een wat dikkere COAX kabel... (ook met bochten etc)
Mag ik je enorm bedanken voor deze tip! waarom? nou ik heb hier nog een set pof liggen, pof staat voor "plastic optiche fiber" dat is hetzelfde als utp alleen dan met glasvezelkabel. na mijn overgang van kpn naar ziggo dacht ik dat ik deze kabels wel kon weg gooien ( kosten 100 eurp per set) maar nu jij begint over het modem verplaatsen bedacht ik mij ineens dat ik natuurlijk die pof kabel hiervoor kan gana gebruiken.

Ik laat de ziggo modem gewoon op 1 meter staan bij het aansluitpunt en het modem verplaats ik naar de meterkast :) dan kan ik ook dat andere ding weer in de meterkast plaatsen waar mijn 2 harde schijven over lopen, die liggen nu ook voor oud vuil achter de verwarming.

Dus thanxs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
  • Laatst online: 30-04 02:17

nAffie

...

Anoniem: 199465 schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 22:28:
[...]
Ik laat de ziggo modem gewoon op 1 meter staan bij het aansluitpunt en het modem verplaats ik naar de meterkast :) dan kan ik ook dat andere ding weer in de meterkast plaatsen waar mijn 2 harde schijven over lopen, die liggen nu ook voor oud vuil achter de verwarming.

Dus thanxs!
Ik neem aan dat je je router bedoelt?

[ Voor 0% gewijzigd door nAffie op 10-04-2009 22:46 . Reden: you're welcome... :P ]

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Euh...ja, foutje ik bedoelde router :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Maar fiber kun je alleen maar in een rechte lijn of een hele flauwe bocht leggen toch? Niet echt praktisch weg te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Legend schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 00:12:
Maar fiber kun je alleen maar in een rechte lijn of een hele flauwe bocht leggen toch? Niet echt praktisch weg te werken.
De kabel wel, die kan je prima achter plinten leggen in bochten van een 2 euro munstuk. in de tijd van kpn gebruikte ik het voor de iptv tuners en moet zeggen dat ze iedere euro waard zijn :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Laatst online: 08-05 11:38
Ik heb een Z3i contract (30 down / 3 up) en kreeg een brief dat een nieuw Arris modem (docsis 3) mijn kant op is gestuurd. De verbinding wordt dan 40/3.

Iemand dit Arris docsis 3 modem al binnen / in gebruik? Ervaringen?

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Laatst online: 08-05 07:17

l3p

www.^.nl

Eiríkr schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 10:38:
Ik heb een Z3i contract (30 down / 3 up) en kreeg een brief dat een nieuw Arris modem (docsis 3) mijn kant op is gestuurd. De verbinding wordt dan 40/3.

Iemand dit Arris docsis 3 modem al binnen / in gebruik? Ervaringen?
Of je leest 1 page terug

l3p in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 4"

L3p - PC - HT - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Laatst online: 08-05 11:38
Ik had gezocht op Arris, vond je post daardoor niet :)

Anyway, zo te lezen bevalt het goed. Ben benieuwd!

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik moest gisteren even bellen naar de hd van ziggo dus had gelijk de kans te vragen hoe het zit met die verhogingen. Eerst komen ze z3i klanten aan de beurt voor een nieuwe moden en daana de ai1-extra klanten (waar ik dus onder val) gezien er veel z3i gebruikers zijn denk ik dat pas rond juli de modems zijn uitgedeeld aan de extra klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-05 09:28
Anoniem: 199465 schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 11:42:
Ik moest gisteren even bellen naar de hd van ziggo dus had gelijk de kans te vragen hoe het zit met die verhogingen. Eerst komen ze z3i klanten aan de beurt voor een nieuwe moden en daana de ai1-extra klanten (waar ik dus onder val) gezien er veel z3i gebruikers zijn denk ik dat pas rond juli de modems zijn uitgedeeld aan de extra klanten.
Weet je ook of de snelheid gelijk wordt aan de Z3i klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
JJerome schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 13:30:
[...]

Weet je ook of de snelheid gelijk wordt aan de Z3i klanten?
Kijk even naar de eerste pagina van dit topic. AIO extra gaat naar 50/5.

Maar zijn er dan echt zoveel Z3i klanten? Kan me dat niet zo goed voorstellen. Het is namelijk een extreem duur abonnement vergeleken met AIO extra bijvoorbeeld. Volgens mij stapten ook veel mensen van Z3i over op AIO extra toen de snelheidsverhogingen bekend werden gemaakt.
Ik hoop in ieder geval dat wij wel eind april of begin mei ofzo aan de beurt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet het niet zo net, mijn voorgevoel zegt dat de alles in 1 extra pas eind juni-juli ana de buurt gaan komen. Ik voorzie dat ziggo eerst op zijn gemak gaat kijken hoe het verloopt bij de z3i klanten, als dat goed loopt gefaseerd beginnen aan alles in 1 extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

Iemand al iets gemerkt van de andere verhogingen? Z2 etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Ik wil niet mierenneuken, maar is het niet gewoon slimmer om te wachten tot iemand actief meldt dan zn snelheden hoger zijn in plaats van er naar te gaan vragen? Of moet dit heel Q2 zo doorgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:04

rally

Deyterra Consultancy

Yup... dit gaat heel het tweede kwartaal zo door :+

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
  • Laatst online: 08-04 14:45
MrBlueEyes schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 18:04:
[...]

Als er een andere kabelaar komt gebruikt die ook het netwerk van Ziggo, dus of dat dan je problemen oplost geen idee.
Absoluut een feit maar de service zoals die nu is kan onmogelijk slechter worden, dus de hoop is dat er dan daadwerkelijk ingrijpende verbetering komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-01 13:50
Is al voorbij gekomen, maar ik wil graag bevestiging:

Is de prijs van het alles-in-één-pakket inclusief of exclusief de 16,25 euro van het basispakket? M.a.w. moet je deze bovenop de prijs betalen?

Wanneer ik download met volledige bandbreedte kan ik dan nog probleemloos bellen / gebeld worden?

@MrBlueEyes: Bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door FrankNLD op 11-04-2009 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Frank76NL schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 22:19:
Is al voorbij gekomen, maar ik wil graag bevestiging:

Is de prijs van het alles-in-één-pakket inclusief of exclusief de 16,25 euro van het basispakket? M.a.w. moet je deze bovenop de prijs betalen?

Wanneer ik download met volledige bandbreedte kan ik dan nog probleemloos bellen / gebeld worden?
Alles in een is alles in een;)
De kosten voor tv, telefonie en internet in een. Inderdaad het basis tv pakket.
Je kan je volledige bandbreedte voor internet gebruiken en daarnaast gewoon bellen en gebeld worden.
Anders zou ik weinig bereikbaar zijn;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeyore98
  • Laatst online: 31-03 13:21
Van de week nieuwe modem van Ziggo binnen gekregen ivm de nieuwe snelheid: geen Arris zoals overal vermeld, maar een Scientific Atlanta EPC2203-NS. Volgens mij geen docsis 3 model dus ik bel naar de klantenservice. Na eerst een paar mensen aan de telefoon gehad te hebben die dachten dat ik van een andere planeet kwam, wist iemand me te vertellen dat dit inderdaad geen docsis 3 model is maar dat dit model de nieuwe snelheden wel aan gaat kunnen na een software-upgrade van Ziggo en dan dus wel een docsis 3 is......

Mijn vraag: is dit juist, kan dit of is dit een zeer goedkope flutoplossing ??? En waar zijn die Arris-modems (op de laatste vraag verwacht ik natuurlijk geen antwoord op hoor - is gewoon een constatering ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Laatst online: 10:49
Ik heb een Motorola modem gekregen afgelopen week, en volgens de monteur was deze ook via een update op docsis 3.0 te zetten. Zal wel niet helemaal uit de lucht gegrepen zijn dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeyore98
okee..... thanks..... volgens mij zijn ze misschien eerst de restjes op aan het maken dan ?? :P

wil gewoon zeker weten dat dit okee is voor ik me aan dit nieuwe modem ga wagen met allerlei troubles in het vooruitzicht...

voor de duidelijkheid: ik zit in het Multikabelgebied Kop NoordHolland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
eeyore98 schreef op zondag 12 april 2009 @ 11:51:
Van de week nieuwe modem van Ziggo binnen gekregen ivm de nieuwe snelheid: geen Arris zoals overal vermeld, maar een Scientific Atlanta EPC2203-NS. Volgens mij geen docsis 3 model dus ik bel naar de klantenservice. Na eerst een paar mensen aan de telefoon gehad te hebben die dachten dat ik van een andere planeet kwam, wist iemand me te vertellen dat dit inderdaad geen docsis 3 model is maar dat dit model de nieuwe snelheden wel aan gaat kunnen na een software-upgrade van Ziggo en dan dus wel een docsis 3 is......

Mijn vraag: is dit juist, kan dit of is dit een zeer goedkope flutoplossing ??? En waar zijn die Arris-modems (op de laatste vraag verwacht ik natuurlijk geen antwoord op hoor - is gewoon een constatering ;) )
Volgens Google is Scientific Atlanta van Cisco... Ik heb een Arris modem, zien er goed uit, lekker plat en stabiel. Hoop wel dat we straks weer een Arris krijgen, dan hoef ik de muurbeugel niet te vervangen :+

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blaffeh schreef op zondag 12 april 2009 @ 12:30:
Ik heb een Motorola modem gekregen afgelopen week, en volgens de monteur was deze ook via een update op docsis 3.0 te zetten. Zal wel niet helemaal uit de lucht gegrepen zijn dus.
Vraag ik me af wanneer die update komt, of waar je die kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-01 23:01
Die installeert Ziggo voor jouw, ze rommelen op de achtergrond gewoon met je modem, inclusief het upgraden van firmwares etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeyore98
ja die upgrade komt vanzelf, dat zeiden ze ook wel. maar waarom niet meteen een goed docsis 3.0 modem in plaats van aanpassingen op een ouder model.... maar goed.... de wegen van Ziggo zijn ondoorgrondelijk...

Heeft iemand ook al een nieuwe gehad (ivm de snelheidsverhoging) en geïnstalleerd overigens ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leech_NL schreef op zondag 12 april 2009 @ 16:19:
Die installeert Ziggo voor jouw, ze rommelen op de achtergrond gewoon met je modem, inclusief het upgraden van firmwares etc...
Ik verwacht niet dat het in de vorm van een SW config komt, ik denk toch wel dat dit eerder een download wordt met flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat ging niet goed

[ Voor 84% gewijzigd door Anoniem: 58690 op 12-04-2009 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nAffie schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 20:37:
[...]Je mag natuurlijk wel je router in de meterkast plaatsen, UTP-kabeltje kan makkelijk tot 100m zijn...
vandaag eindelijk tijd gehad om de pofkabel en de router in de meterkast te plaatsen en werkt stabiel weer en perfect, nogmaals thanxs voor de tip _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/450746503.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
Ook in mijn nieuwe huis, wederom de beloofde snelheid:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/450765893.png

Wat een verademing ten opzichte van ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

KiPKaKDutcH schreef op zondag 12 april 2009 @ 14:19:
[...]

Volgens Google is Scientific Atlanta van Cisco... Ik heb een Arris modem, zien er goed uit, lekker plat en stabiel. Hoop wel dat we straks weer een Arris krijgen, dan hoef ik de muurbeugel niet te vervangen :+
Ik had eerst ook die "mooie kleine Arris", die nieuwe die ik nu heb ziet er precies zo uit, alleen net een slag groter, en moet je dus weer je schroefjes veranderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/450786007.png
Sinds de installatie, laten we het afkloppen, weinig problemen gehad en ik loop net zo snel als de rest :)
Mogen we voorzichtig gaan zeggen dat het beter gaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
l3p schreef op zondag 12 april 2009 @ 23:07:
[...]

Ik had eerst ook die "mooie kleine Arris", die nieuwe die ik nu heb ziet er precies zo uit, alleen net een slag groter, en moet je dus weer je schroefjes veranderen :)
grrr :P
Gelukkig is het hout waar ie hangt :+

Ik gebruik de standaard Arris beugel die bij onze 1ste modem geleverd werd, die grote rode @Home doos :P
Dat was een modem met ethernet en usb. paar jaar later namen we er telefonie bij (we hadden KPN), kregen we nieuw modem, omdat die andere dat niet kan. Deze heeft ethernet + tel uitgang en paste op dezelfde beugel ;)

Jammer dat die nieuwe het niet kan. Weet je mss het model ook? Voorzover ik weet hebben die ook gigabit WAN :*)

off: vindt het wel appart dat de Arris modems niet in de TS staan. Over die Motorola's hoor je weer dat het schijtdingen zijn en over de Arris hoor je niks...

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik sta nu op het punt om ziggo alles in 1 te bestellen. Maar hoe werkt de telefonie nu eigenlijk? Wij hebben hier 4 siemens dect telefoons op twee aparte basisstations. Als we nu overstappen naar ziggo. Moeten de handset dan aangemeld worden op de ziggo modem? Of moet je per se die dect telefoon van ziggo hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Liquid schreef op maandag 13 april 2009 @ 16:38:
Ik sta nu op het punt om ziggo alles in 1 te bestellen. Maar hoe werkt de telefonie nu eigenlijk? Wij hebben hier 4 siemens dect telefoons op twee aparte basisstations. Als we nu overstappen naar ziggo. Moeten de handset dan aangemeld worden op de ziggo modem? Of moet je per se die dect telefoon van ziggo hebben?
Vanaf het Ziggo modem is het een reguliere telefoonlijn. Dus je hangt gewoon je basis stations aan het Ziggo modem, zoals je dat voorheen aan je telefoon aansluiting deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ohh ik zie het nu ook inderdaad. Keek net naar het verkeerde modem plaatje en zag geen rj-10 plugje voor de telefoon :P

Bedankt iig. Nu even de bestelling afronden. Hopelijk geen horror ziggo verhalen voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151407

ik spreek hier lof voor ziggo.
ben afgelopen zaterdag verhuisd naar mijn nieuwe woning.
nu had ik 3 weken terug bij ziggo telefonisch de verhuizing door gegeven.
en afgelopen vrijdag 10 april afgeproken met ze dat ze het op die dat zouden omzetten.
ik steek vrijdag rond 16:00 mijn modem erin en na 20 minuten alles weer prima werken.
hij moest denk even geregistreerd worden weer in het netwerk, paar keer vanzelf gereboot en heb weer mijn stabiele alles in 1 extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 21:29
Net is het alles in 1 extra pakket aangesloten door de monteur, hoe weet ik nu of ik al een eurodocsis 3 modem heb ?

Ik heb nu een Scientific-Atlanta, dit is toch geen eurodocsis 3 maar 2 ...
terwijl vanaf april toch alleen maar de 3 variant geleverd zou worden of ben ik nu gek ?

[ Voor 42% gewijzigd door RVE_NL op 14-04-2009 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Ok dan hier maar wat pics ter vergelijking 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.l3p.nl/pics/modem11.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.l3p.nl/pics/modem2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.l3p.nl/pics/modem3.JPG

downloadsnelheid is nu ook super stabiel

Afbeeldingslocatie: http://www.l3p.nl/pics/newsspeed.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
l3p schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 13:11:
Ok dan hier maar wat pics ter vergelijking 8)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

downloadsnelheid is nu ook super stabiel

[afbeelding]
Nice, maar jij heb Z3i toch? Nieuw abonnement of ben jij één van de eerste die een nieuw modem heeft gekregen? je zit nu aan 36,8Mbit/s. Dus wat zou dat moeten zijn/worden dan? Want Z3i is nu 30 en gaat naar 50 toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

MrBlueEyes schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 13:45:
[...]

Nice, maar jij heb Z3i toch? Nieuw abonnement of ben jij één van de eerste die een nieuw modem heeft gekregen? je zit nu aan 36,8Mbit/s. Dus wat zou dat moeten zijn/worden dan? Want Z3i is nu 30 en gaat naar 50 toe.
Ik heb sinds een jaar Z3i, heb geen idee of ik 1 van de eersten ben met een nieuwe modem, lijkt er wel op :9

Volgens de brief ging ik eerst naar 40 Mbit

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/448632605.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
l3p schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 13:51:
[...]

Ik heb sinds een jaar Z3i, heb geen idee of ik 1 van de eersten ben met een nieuwe modem, lijkt er wel op :9

Volgens de brief ging ik eerst naar 40 Mbit

[afbeelding]
Oke, ja dat was de bedoeling ook met Z3i eerst naar 40Mbits en AIO Extra direct naar 50Mbits, maar later kwam het nieuws dat Z3i ook meteen naar 50 zou gaan, maar aan jou te zien is het dus 40 Mbits geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 08:51
Ik ging afgelopen weekend over mijn 50GB limiet heen van de nieuwsserver. Toen heb ik de gegevens van mijn ouders ingevuld, die gebruiker het toch niet. Dit heeft een dag gewerkt en vervolgens authenticatie errors. Weet iemand of Ziggo het blokkeert als je iemand anders zijn account gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-05 19:18
RVE_NL schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 12:41:
Net is het alles in 1 extra pakket aangesloten door de monteur, hoe weet ik nu of ik al een eurodocsis 3 modem heb ?

terwijl vanaf april toch alleen maar de 3 variant geleverd zou worden of ben ik nu gek ?
Klopt, ook ik heb sinds kort het alles in een pakket, het toegezegde modem zat er niet bij.
Moet het zelf ook doen met de Scientific-Atlanta :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Wat maakt het uit wat voor modem je krijgt? Als deze de data correct doorvoert op juiste snelheid maakt het mij echt niet uit of ik een Trust, Motorola of ander modem (in bruikleen) krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeyore98
RVE_NL schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 12:41:

Zoals al eerder gezegd: de modem wordt via software-update door Ziggo bijgewerkt zodra het nodig is voor de nieuwe snelheden.... |:( Jammer maar waar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-05 19:18
jongentje schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 16:14:
Wat maakt het uit wat voor modem je krijgt? Als deze de data correct doorvoert op juiste snelheid maakt het mij echt niet uit of ik een Trust, Motorola of ander modem (in bruikleen) krijg.
Het maakt wel degenlijk wat uit, behalve de nieuwste technologie heeft die ook een accu back up voor telefonie, dit voor als de stroom uitvalt zodat de telefoon werkend blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Von Henkel schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 16:47:
[...]

Het maakt wel degenlijk wat uit, behalve de nieuwste technologie heeft die ook een accu back up voor telefonie, dit voor als de stroom uitvalt zodat de telefoon werkend blijft.
De nieuwste technologie, of in ieder geval afdoende, hebben die modems na een evt. update ook. Je haalt er toch de snelheid mee die ze adverteren?

Als de stroom uitvalt kan je met de meeste telefoons van tegenwoordig toch niet meer bellen. Volgens mij werkt de UPS functionaliteit ook helemaal niet in die modems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
jongentje schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 14:48:
Ik ging afgelopen weekend over mijn 50GB limiet heen van de nieuwsserver. Toen heb ik de gegevens van mijn ouders ingevuld, die gebruiker het toch niet. Dit heeft een dag gewerkt en vervolgens authenticatie errors. Weet iemand of Ziggo het blokkeert als je iemand anders zijn account gebruikt?
Geen idee. Ik heb zelf AIO extra het enige abonnement met geen limiet op Ziggo nieuwsserver gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:19
MrBlueEyes schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 16:59:
[...]

Geen idee. Ik heb zelf AIO extra het enige abonnement met geen limiet op Ziggo nieuwsserver gebruik.
Waar haal je die info vandaan. Ik kan dat namelijk nergens vinden en ben erg benieuwd. Ik heb zelf de plus variant. Heb geen idee wat het limiet is, maar 50 gig is zo weg met al dat HD materiaal.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
steefje schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 22:54:
[...]

Waar haal je die info vandaan. Ik kan dat namelijk nergens vinden en ben erg benieuwd. Ik heb zelf de plus variant. Heb geen idee wat het limiet is, maar 50 gig is zo weg met al dat HD materiaal.
beetje zoeken doet wonderen
(op ziggo site zoeken --> nieuwsgroepen --> welk abonnement of klik )

Abonnement Datalimiet
Internet Z1 10 GB per maand
Internet Z2 50 GB per maand
Internet Z3 100 GB per maand
Internet Z3i 200 GB per maand
Alles-in-1 Basis 10 GB per maand
Alles-in-1 Plus 50 GB per maand
Alles-in-1 Extra onbeperkt

Echter ik zou gewoon een payserver alá XL ned pakken
ongrveer. 7 euro, 120mbit, 12 lijnen, onbeperkt, 200+ dagen retentie, goede kwaliteit en service
en het belangrijkste: Je kunt je account delen (deel bijv met 2 pers = 3,5 per mnd, 6 lijnen is nog altijd je full -speed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-05 12:59

Ccc

Anoniem: 151407 schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 10:41:
ik spreek hier lof voor ziggo.
ben afgelopen zaterdag verhuisd naar mijn nieuwe woning.
nu had ik 3 weken terug bij ziggo telefonisch de verhuizing door gegeven.
en afgelopen vrijdag 10 april afgeproken met ze dat ze het op die dat zouden omzetten.
ik steek vrijdag rond 16:00 mijn modem erin en na 20 minuten alles weer prima werken.
hij moest denk even geregistreerd worden weer in het netwerk, paar keer vanzelf gereboot en heb weer mijn stabiele alles in 1 extra.
tjaaaa ligt er een beetje aan waar je heen verhuist.

Ik had mijn verhuizing niet doorgegeven en ik sluit de modem aan aan en hij starte binnen een paar minuten gewoon op in het nieuwe huis.

Ik heb vorige week een mail gestuurd over hoe het zit met de nieuwe modem om de nieuwe snelheid.

Krijg ik een standaard mail terug over hoe het kan dat mijn snelheid niet klopt.

Slaat toch nergens op. Mijn snelheid klopt gewoon.

Ze sturen gewoon luk raak een standaard mail terug en geven geen eens antwoord op mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151407

[...]

daar hebben ze ook iets voor uitgevonden, al 10 jaar oud. heet mobiele telefoon.
ik kan me niet druk maken als mijn thuis nummer lijn dood ligt.
Ccc schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 23:57:
[...]

Ik had mijn verhuizing niet doorgegeven en ik sluit de modem aan aan en hij starte binnen een paar minuten gewoon op in het nieuwe huis.

Ik heb vorige week een mail gestuurd over hoe het zit met de nieuwe modem om de nieuwe snelheid.

Krijg ik een standaard mail terug over hoe het kan dat mijn snelheid niet klopt.

Ze sturen gewoon luk raak een standaard mail terug en geven geen eens antwoord op mijn vraag.
hemelsbreed ben ik 800 m verhuist. dus tja makkie

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 151407 op 15-04-2009 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
[...]

Technologie? 20Mbit is 20Mbit, of dat nu over docsis1 of docsis12 gaat. En dat accupack levert Ziggo niet mee, heeft ook geen zin want alle wijkversterkers vallen ook uit bij een stroomstoring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Ccc schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 23:57:
[...]

Lol, dus je geeft niet je verhuizing door maar op de nieuwe locatie werkt het wel en dan ga je klagen dat ze een mail sturen dat er iets niet klopt? |:( Je zit dus nu gewoon op een oude verbinding van de vorige bewoners, of denk je dat ze kunnen ruiken dat jij verhuisd bent 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:19
RVE_NL schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 23:46:
[...]

Abonnement Datalimiet

ongrveer. 7 euro, 120mbit, 12 lijnen, onbeperkt, 200+ dagen retentie, goede kwaliteit en service
en het belangrijkste: Je kunt je account delen (deel bijv met 2 pers = 3,5 per mnd, 6 lijnen is nog altijd je full -speed)
Ik heb gezocht in de voorwaarden van mijn product, daar kwam ik het echter niet tegen. Bedankt.

Maar ik heb een payserver, Eweka. Dacht dat het datalimiet gelde over je gehele gebruik, maar blijkbaar dus alleen wanneer je gebruik maakt van de nieuwsserver van Ziggo.

Bedankt voor de info in ieder geval, wellicht handig om dit ook te plaatsen in de start van het topic, daar staat nu zeer beknopte info over de nieuwsgroepen van Ziggo.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 09:56

job

The Legend schreef op woensdag 15 april 2009 @ 09:47:
[Lol, dus je geeft niet je verhuizing door maar op de nieuwe locatie werkt het wel en dan ga je klagen dat ze een mail sturen dat er iets niet klopt? |:( Je zit dus nu gewoon op een oude verbinding van de vorige bewoners, of denk je dat ze kunnen ruiken dat jij verhuisd bent 8)7
Kabel is geen adsl vwb lijnen die naar huizen lopen.
De hele wijk ontvangt het zelfde signaal, inclusief de data voor de alle modems in die wijk. (het kabelnetwerk is een sternetwerk) Elk modem luistert op zijn eigen frequentie en negeert de rest. Je kan dus probleemloos je modem een paar honderd meter verder ophangen. Jouw eigen verbinding is gekoppeld aan het mac adres van het modem. Misschien dat je zelfs in een fysiek ander netwerk (andere woonplaats) je modem aan kan sluiten en dat het werkt, maar dat zou ik zo niet weten. Wat met kabel in elk geval niet kan is met je eigen modem op iemand anders zijn (oude) verbinding zitten.

[ Voor 26% gewijzigd door job op 15-04-2009 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
RVE_NL schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 23:46:
[...]

Abonnement Datalimiet

Jij hebt dus goede ervaringen met XLned? Ben nu Eweka gewent, maar zeker met de aankomende snelheidsverhogingen worden andere usenetproviders interessant. Zeker XLned omdat het om jaarbasis ongeveer het zelfde kost als Eweka, zelfs ietsjes minder, maar je er wel een stuk meer voor terug krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

MrBlueEyes schreef op woensdag 15 april 2009 @ 11:05:
[...]

Jij hebt dus goede ervaringen met XLned? Ben nu Eweka gewent, maar zeker met de aankomende snelheidsverhogingen worden andere usenetproviders interessant. Zeker XLned omdat het om jaarbasis ongeveer het zelfde kost als Eweka, zelfs ietsjes minder, maar je er wel een stuk meer voor terug krijgt!
Beter verdiep je je even in wat verschillende usenetproviders en lees je ook even wat nieuwsberichten erover.

Teneerste zul je het verschil met 40mbit en 50mbit helemaal niet zo heel erg veel merken.
DVDtje download je met 40mbit in 15 minuten en met 50mbit in 13 minuten.
Dus voor de snelheid van je usenetprovider hoef je eigenlijk te switchen.

Beter kijk je dus naar retentie, compleetheid en service. En zoals het een paar weken geleden ervoor stond, scoorde eweka hier toch het beste in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
Ccc schreef op woensdag 15 april 2009 @ 11:19:
[...]

Beter verdiep je je even in wat verschillende usenetproviders en lees je ook even wat nieuwsberichten erover.

Teneerste zul je het verschil met 40mbit en 50mbit helemaal niet zo heel erg veel merken.
[...]
Als ik met 50Mbit kan downloaden ga ik natuurlijk geen genoegen nemen met 40Mbit. Het is dus wel interessant om naar de snelheid te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
MrBlueEyes schreef op woensdag 15 april 2009 @ 11:05:
[...]

Ja werkt perfect bij mij, heb XLned nu ongeveer een jaar in gebruik en nooit problemen ondervonden.
Ik was aangesloten binnen half uurtje (iDeal betaling)

EDIT:
Om even mee te gaan in de discussie:
De retentie: is momenteel 200 dagen, wat ze nog aan het opvullen zijn naar 220

Service: Als je nooit problemen hebt, heb je geen contact met de klantenservice.
Wel weet ik dat ik snel ben aangesloten en dat je op de websitevia (Mijn XLned) je password kan resetten indien je het nodig zou hebben, dit heb ik echter nooit hoeven te gebruiken.
Onder service vind ik ook 7 dagen gratis gebruiken (Proef) vallen, dit is toch best netjes, al weet ik niet wat dan je snelheid is.

Compleetheid: Deze is goed, maar ik vind dat je zoiets mag verwachten van een payserver.

[ Voor 34% gewijzigd door RVE_NL op 15-04-2009 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Ccc schreef op woensdag 15 april 2009 @ 11:19:
[...]

DVDtje download je met 40mbit in 15 minuten en met 50mbit in 13 minuten.
Dus voor de snelheid van je usenetprovider hoef je eigenlijk te switchen.

Beter kijk je dus naar retentie, compleetheid en service. En zoals het een paar weken geleden ervoor stond, scoorde eweka hier toch het beste in.
Ja een DVDtje ja, maar als je veel download merk je het natuurlijk wel, ik wil dan ook mijn totale snelheid gebruiken. Daarnaast staat bij XLned dat de retentie zo´n 200 dagen is, terwijl bij Eweka dit maar zo´n 120 dagen is. Vandaar dat ik ook vroeg naar zijn ervaringen ermee. Ik heb al gekeken naar meerdere usenetproviders. Mijn jaar abonnement bij Eweka loopt nu bijna af waardoor ik nu alvast naar andere aan het kijken ben.

@RVE_NL Dat klinkt allemaal wel goed ja. Heb je ook weleens die 200 dagen gecontroleerd? Omdat ik nog weleens (hele) oude posts wil downloaden.

[ Voor 6% gewijzigd door MrBlueEyes op 15-04-2009 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

MrBlueEyes schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:03:
[...]

Vandaar dat ik ook vroeg naar zijn ervaringen ermee. Ik heb al gekeken naar meerdere usenetproviders.
Newsservers met binaries [deel 9] ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Laatst online: 09-05 15:50

Aldmar

Niks...

Ik heb 25 maart aangegeven dat ik Ziggo alles-in-1 plus wil. 26 maart heb ik hier keurig een brief over ontvangen met het 'wijzigingsoverzicht', omdat ik al tv heb via ziggo. En met de mededeling dat het modem binnen 2 weken wordt opgestuurd of, als het abonnement later in gaat, rond de ingangsdatum. Alleen waar kan ik de ingangsdatum vinden? Is dat het 'ingangsdatum ordernummer' wat op de brief staat of is dat het nummer dat de order definitief is geplaatst? Zelf heb ik geen ingangsdatum opgegeven. En ook mijn oude internetprovider (telfort) heb ik zelf opgezegd. Dus volgens mij kan ziggo zelf een ingangsdatum bepalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrenetic
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-03 17:14

Phrenetic

ehm...

Aldmar schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:50:
En met de mededeling dat het modem binnen 2 weken wordt opgestuurd of, als het abonnement later in gaat, rond de ingangsdatum. Alleen waar kan ik de ingangsdatum vinden? Is dat het 'ingangsdatum ordernummer' wat op de brief staat of is dat het nummer dat de order definitief is geplaatst? Zelf heb ik geen ingangsdatum opgegeven.
Same here : zelfde besteldatum, zelfde abonnement, zelfde datum op de brief :)
De ingangsdatum ordernummer zou inderdaad de opleverdatum van het signaal moeten zijn. Bij mij is dat 2 april.

Vandaag nog even met de heldpdesk gebeld waar de DHZ kit blijft maar ze konden niet in het systeem om te kijken of er al iets verzonden was... Voor het einde van de maand (dan loopt mijn ADSL abo af) zou ik het zeker moeten hebben.

De wachttijd voor de DHZ kits zou momenteel 3 tot 4 weken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

job schreef op woensdag 15 april 2009 @ 10:07:
[...]

Kabel is geen adsl vwb lijnen die naar huizen lopen.
De hele wijk ontvangt het zelfde signaal, inclusief de data voor de alle modems in die wijk. (het kabelnetwerk is een sternetwerk) Elk modem luistert op zijn eigen frequentie en negeert de rest. Je kan dus probleemloos je modem een paar honderd meter verder ophangen. Jouw eigen verbinding is gekoppeld aan het mac adres van het modem. Misschien dat je zelfs in een fysiek ander netwerk (andere woonplaats) je modem aan kan sluiten en dat het werkt, maar dat zou ik zo niet weten. Wat met kabel in elk geval niet kan is met je eigen modem op iemand anders zijn (oude) verbinding zitten.
Dat vind ik wel een interessant iets. Weet je dat zeker? Zit er dan ook een soort encryptie op die afhankelijk is van je modem? Anders vind ik dit wel vrij zorgwekkend qua privacy. Zou het niet erg fijn vinden als mijn buurman of iemand anders in de wijk mijn (te) ontvangen pakketjes kan uitlezen.

Hoe zit het met pakketjes verzonden door mijn modem? Gaan die ook over het volledige netwerk of gaan die wel vanuit mijn modem rechtstreeks naar de "ontvanger" zonder dat ze de hele wijk afgaan?

De mensen in mijn wijk zijn niet zo technisch dus ik maak me niet echt druk, maar vind het wel boeiend om te weten...

Dit verklaart wel waarom de snelheid inzakt als de hele buurt gaat zitten downloaden..

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293531

Ik heb zojuist een nieuw modem ontvangen van Ziggo ( Z3i abbo ) maar, helaas nog geen hogere snelheid.
Niet dat ik het gelijk had verwacht maar toch.

p.s. weet iemand hoe dat werkt met terugsturen van het oude modem?
Er zou een retoursticker bij moeten zitten maar die heb ik niet ontvangen ( of ik zie m over het hoofd?).

Edit: net rebootje van modem gekregen en nu is de snelheid ietsje hoger.
Oud modem
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/452664696.png
Nieuw modem
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/452708439.png

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 293531 op 15-04-2009 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Laatst online: 09-05 15:50

Aldmar

Niks...

Phrenetic schreef op woensdag 15 april 2009 @ 14:07:
[...]

Same here : zelfde besteldatum, zelfde abonnement, zelfde datum op de brief :)
De ingangsdatum ordernummer zou inderdaad de opleverdatum van het signaal moeten zijn. Bij mij is dat 2 april.

Vandaag nog even met de heldpdesk gebeld waar de DHZ kit blijft maar ze konden niet in het systeem om te kijken of er al iets verzonden was... Voor het einde van de maand (dan loopt mijn ADSL abo af) zou ik het zeker moeten hebben.

De wachttijd voor de DHZ kits zou momenteel 3 tot 4 weken zijn.
Dat is ook toevallig :+. Bij mij staat idd ook 2 april als opleverdatum. Ik had al zo'n vermoeden dat het wat langer duurt. Heb hier en daar al gelezen dat de modems schaars zijn, helemaal met de upgrade en de bijbehorende modemvervanging.

Ik wacht geduldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Waarom bestellen jullie niet gewoon met monteur? Dan heb je een afspraak op een dag en een tijd dat de modem bezorgt wordt, soort veredelde TNT :P Monteurs krijgen blijkbaar voorang op DHZ pakketten want het inplannen daarvan loopt geen vertraging op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av4tar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-03-2013
Ik ga over een maandje of 2 verhuizen. Heb nu al Ziggo tv ( Den Haag ) en ga naar Voorburg ( ook Ziggo )
Ik ben voornemens hun alles in 1 extra te nemen. Dit is ongeveer net zo duur als wat ik nu heb ( totaalprijs tv/internet/telefonie) maar dan een stuk sneller.

Kan ik dan ook aangeven dat ik het nieuwe docsis modem wil ? of moet ik gewoon thuis gaan zitten afwachten wat de monteur met zich meeneemt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Av4tar schreef op woensdag 15 april 2009 @ 16:38:
Ik ga over een maandje of 2 verhuizen. Heb nu al Ziggo tv ( Den Haag ) en ga naar Voorburg ( ook Ziggo )
Ik ben voornemens hun alles in 1 extra te nemen. Dit is ongeveer net zo duur als wat ik nu heb ( totaalprijs tv/internet/telefonie) maar dan een stuk sneller.

Kan ik dan ook aangeven dat ik het nieuwe docsis modem wil ? of moet ik gewoon thuis gaan zitten afwachten wat de monteur met zich meeneemt ?
Afwachten, maar ik neem aan dat nieuwe klanten docsis 3.0 modem krijgen, maar dat weet ik niet zeker. Het maakt verder ook niet uit. Ziggo zorgt er wel voor dat je het goede modem hebt zodra die snelheidsverhoging er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 08:04

rally

Deyterra Consultancy

Nieuwe klanten krijgen inderdaad al de DOCIS 3 modem.

Daarna zijn de Z3i abonnees aan de beurt, gevolgd door de AIO-Extra abonnees.

Nieuwe klanten krijgen de DOCIS 3 modems overigens zodat Ziggo niet binnen enkele maanden de modem weer moet omruilen.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av4tar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-03-2013
rally schreef op woensdag 15 april 2009 @ 17:08:
Nieuwe klanten krijgen inderdaad al de DOCIS 3 modem.

Daarna zijn de Z3i abonnees aan de beurt, gevolgd door de AIO-Extra abonnees.

Nieuwe klanten krijgen de DOCIS 3 modems overigens zodat Ziggo niet binnen enkele maanden de modem weer moet omruilen.
ok top ! :)
eens kijken of ze dit goed kunnen regelen..
verhuizing tv naar nieuw adres z3i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Net ook eens een modem reboot gedaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/452808177.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

zo zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-04 23:59
Ccc schreef op woensdag 15 april 2009 @ 17:47:

[afbeelding]
uhm...wtf 8)7

met Ziggo of zit je op surfnet ofzo haha...100mbit is wel erg extreem! Ik hoop voor je dat dat zo blijft, maar het lijkt me een foutje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-05 16:06
Anoniem: 293531 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 15:12:
Ik heb zojuist een nieuw modem ontvangen van Ziggo ( Z3i abbo ) maar, helaas nog geen hogere snelheid.
Niet dat ik het gelijk had verwacht maar toch.

p.s. weet iemand hoe dat werkt met terugsturen van het oude modem?
Er zou een retoursticker bij moeten zitten maar die heb ik niet ontvangen ( of ik zie m over het hoofd?).
is geloof ik afhankelijk van wie je je oude modem hebt.
Bij Ziggo blijven de modems eigendom van Ziggo en krijg jij deze in bruikleen.

Bij @home waren de modems eigendom van de klanten werden deze gratis bij het abonnement gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Ook al heb je je modem van @home (ergens tussen 2002-2006 ofzo dat die regeling was?), je krijgt alsnog papieren waar op staat dat je hem terug moet sturen. Ik heb deze vraag naar de helpdesk gemaild maar tot nu toe geen antwoord (ruim een maand later). Je kunt hier natuurlijk over gaan corresponderen. Maar ik had geen zin in geherrie en weet ik veel wat ze je nog meer wijs willen maken. Heb hem daarom maar opgestuurd, in een willekeurige doos met wat papiertjes erin, naar het adres wat ze in de welkomsbrief hebben gezet. De onkosten daarvoor, 6 euro, heb ik zo terug met het voordeel dat ik heb met een AI1 pakket.

[ Voor 9% gewijzigd door Ascathon op 15-04-2009 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59483

Zijn er meerdere mensen die op dit moment geen internet/telefonie hebben in Utrecht (PC 3552)?

Sinds ongeveer 17:30 geen DHCP meer. Router/modem al meerdere keren gereboot, modem blijft opnieuw opstarten omdat deze geen contact kan krijgen met DHCP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
ThinkPadd schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 20:24:
[...]

Nog even een vraagje, ik ben nu opzoek naar een decoder + smartcard.

Decoder is universeel, maar de smartcard, hoe zit dat?

Kan ik gewoon een smartcard die verlopen is o.i.d.overnemen van iemand uit de andere kant van Nederland? En dan gewoon na 1 mei naar Ziggo bellen zodat ze hem activeren.

Zitten die dingen niet gebonden aan een regio?
Het is dus gelukt, ik heb nog even gevraagd aan de vorige eigenaar van de smartcard, en de smartcard was opgezegd.

Ik heb vanmiddag rond 14:30 gebeld, en de nummers van mijn 2 extra smartcards doorgegeven.

En nu toen ik zonet (om 20:30) testte, deed in ieder geval 1 van de extra smartcards het, inclusief de keuzepakketten :D

De andere smartcard deed het nog niet, maar die gaat ook wel werken denk ik (die moet de activeringspuls nog krijgen denk ik)

Toppie dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Laatst online: 09:40
1,5 maand verder en nog steeds geen goed verwerkte verhuizing. Mijn geduld begint op te raken en nog steeds kan de helpdesk niks doen.... zeggen ze.

Ziggo is prima, tot je wat gaat veranderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjonkie
  • Laatst online: 09-05 22:40
Ccc schreef op woensdag 15 april 2009 @ 17:47:

[afbeelding]
zo dat is snel

met welk abbo is dat ?

Ik wil ook graag naar ziggo overstappen maar ik zie alleen alles in extra 20 mbits als snelste optie...
Pagina: 1 ... 30 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.