[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 33 Laatste
Acties:
  • 260.745 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

YoG

JaJoah schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 07:53:
Het kan erger. Ik heb zo'n Samsung decoder gekregen bij het omschakelen van mijn losse abo's naar een AIO oplossing, maar die heeft geregeld dat wanneer ik naar een andere zender zap, dat het beeld op zwart blijft terwijl ik wel het audio gedeelte hoor.
Ja dat heb ik ook met mijn Humax decoder.. niet vaak, vorige week een paar keer tegengekomen.. met als enige verschil met jou dat ik geen geluid hoor.. het infoscherm van de EPG verschijnt wel gewoon in beeld.

De Humax heeft soms ook last van verkeerde aspect-ratio's.. dan rekt ie het beeld zodanig op dat de balken op mijn 4:3 scherm verdwijnen.. das dan gemakkelijk weg te halen met de menu-toets..
maar nog steeds slordig, want het zit er al sinds de vorige firmware in. Of ben ik de enige die dat heeft?

Als ik dan toch bezig ben, de timer functie werkt ook niet altijd goed.. bij een nieuwe timer geeft ie soms aan dat het programma overlapt met een andere, terwijl dat niet zo is!
De Smart-card wordt niet altijd herkent als je 'm eruit en weer erin doet.. die moet ik iedere keer schoonmaken, dan pakt ie 'm wel.. maar lijkt me niet goed voor de levensduur van het kaartje.

Dit is mn eerste digiTV ervaring, maar de beeldkwaliteit is wel om te smullen.. jammer dat het geluid achterblijft, maar dat ligt denk ik aan de omroepen? Je zou toch in principe net zo mooi geluid als op een DVD kunnen krijgen?

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koentjuh schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 13:04:
Hij:"Alles is verzonden, de vertraging komt door de TNT"
Ik: " Maar uw collega van de andere afdeling zei dat er uberhaupt nog niks verstuurd was?"
Hij: "Hmm, even kijken.... ja inderdaad, nee dit is een fout van ons"
Ik: "En hoe gaat u dat oplossen?"
Hij: "Ik kan hier helaas niks aan doen, u moet afwachten"
ik:"Enig idee hoelang nog?"
hij: "Geen idee, maar dat kan niet lang meer duren"
Lijkt op een standaard excuus.. Ik heb ongeveer hetzelfde antwoord gekregen medio januari/februari. "Het ligt aan TNT Post". Tweede telefoontje was het: "Door onverwacht succes hebben we te kort aan decoders". Had toen 31 december 2008 om laten zetten naar alles in een plus.

Half maart heb ik nog maar eens een 'boze' mail (aangemerkt als klacht) richting de klantenservice gedaan (via web formulier) waarbij ik opmerkte dat de klant communicatie onvoldoende scoort en wij nog geen decoder hadden. Geen persoonlijke reactie op gehad. Paar dagen later een brief: "Uw aanvraag is in behandeling en decoder volgt 2 tot 4 weken". M.a.w. ze hebben opnieuw de aanvraag ingediend. En je raadt het al.. nog steeds GEEN decoder ontvangen (04-04-2009 d.d.) :X

Mijn ervaring met Casema/Ziggo tot voor kort was altijd goed, maar nu scoren ze wat mij betreft onvoldoende qua klant communicatie, leveringstijden, onnozele excuses en een administratief systeem waar de helpdesk/callcenter medewerkers weinig mee kunnen.. |:( En dat terwijl ze (lees Ziggo) in Tros Radar beter beloofden eind vorig jaar. Die moet wellicht weer eens ingeschakeld worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mijn telefonie is nu al overgezet, maar dat vind ik niet erg. Telfort was drama en Ziggo heeft alles perfect geregeld:
- Telfort voor mij opgezegd
- HD decoder snel geleverd (en nieuw type)
- Decoder was een fluitje van een cent
- Modem moest telefonisch geactiveerd worden, hierbij goede ondersteuning gehad. Toen de lijn weg viel, belde de medewerker mij terug enkele minuten later, om te vragen of het nu allemaal in orde was (en dat was het).
- Telefonie dus opgeleverd, 5 werkdagen na installatie en activatie van internet.
Telefonie kwaliteit is goed, verbinding komt sneller tot stand dan bij Telfort.

Ben erg tevreden dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 december stuurde ziggo naar alle aansluitingen in Leiden een bericht dat er een aktie in Leiden komt ivm de tariefsverhogingen hier, Leiden had altijd een maandtarief voor de abonnees van 8.60 euro, maar daar wilde de heren van ziggo natuurlijk vanaf omdat bijna heel nederland rond de 15 euro zit. Wat deed ziggo; zij sloten een deal met de gemeente Leiden dat zij 5 miljoen euro betaalden om van dat 8.60 euro contract af te komen. Leiden vond die 5 miljoen euro natuurlijk lekker en de deal was rond. de tarieven werden binnen een termijn van 2 jaar rechtgetrokken met de rest van Nederland. Toch wel sneu voor de inwoners van Leiden zeiden de gemeente Leiden en Ziggo, weet je wat we doen?.. We maken een aktie dat de mensen in Leiden voor 15 euro _/-\o_ een digitaal startpakket krijgen en een decoder voor dat geld, mooi toch?..... Inmiddels 4 maanden later zit heel Leiden nog steeds op die decoder en startpakket te wachten.......tussentijds werd een excuus brief gestuurd met als mededeling dat de levering (die je overigens met een koopbon bij de lokale middenstand moet ophalen)moeilijk loopt. De middenstand werkt in Leiden niet mee. Intussen wachten wachten wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
Ik zit hier achter de computer van mijn ouders, en al lange tijd gebeurt het dat downloads gewoon niet kunnen worden voltooid. Of je nu Youtube aanzet of een bestand download: op een gegeven moment gaat de download snelheid gewoon naar 0. Je kunt dus nooit iets fatsoenlijks download en bekijken.

iemand hier ervaringen mee? Is dit een bekend probleem? Regio is Enschede. Het gebeurt ook met mijn ipod Touch.

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:59
Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 08:35:
[...]

Lijkt op een standaard excuus.. Ik heb ongeveer hetzelfde antwoord gekregen medio januari/februari. "Het ligt aan TNT Post". Tweede telefoontje was het: "Door onverwacht succes hebben we te kort aan decoders". Had toen 31 december 2008 om laten zetten naar alles in een plus.

Half maart heb ik nog maar eens een 'boze' mail (aangemerkt als klacht) richting de klantenservice gedaan (via web formulier) waarbij ik opmerkte dat de klant communicatie onvoldoende scoort en wij nog geen decoder hadden. Geen persoonlijke reactie op gehad. Paar dagen later een brief: "Uw aanvraag is in behandeling en decoder volgt 2 tot 4 weken". M.a.w. ze hebben opnieuw de aanvraag ingediend. En je raadt het al.. nog steeds GEEN decoder ontvangen (04-04-2009 d.d.) :X

Mijn ervaring met Casema/Ziggo tot voor kort was altijd goed, maar nu scoren ze wat mij betreft onvoldoende qua klant communicatie, leveringstijden, onnozele excuses en een administratief systeem waar de helpdesk/callcenter medewerkers weinig mee kunnen.. |:( En dat terwijl ze (lees Ziggo) in Tros Radar beter beloofden eind vorig jaar. Die moet wellicht weer eens ingeschakeld worden..
Klinkt al met al niet echt hoopgevend. Vandaag ook nog geen postbode gezien met een doos van Ziggo. Beetje kansloos is het allemaal wel. Nu vind ik mijn digitale tv niet zo heel erg, maar het gemis van internet is wel erg irritant. (vooral werktechnisch gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrenetic
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 13:24

Phrenetic

ehm...

Mijn a-i-1 plus 25 maart aangevraagd. Zou volgens de bevestiging 2 april al geactiveerd worden. Vandaag nog even gebeld wanneer ik m'n modem kan verwachten omdat de aansluiting deze week al actief is geworden. Helaas is er momenteel een vertraging bij het versturen van de apparatuur van 2 weken.

Nog maar even afwachten dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Ben ik dan voor de grote drukte geweest?

Di 10 maart half 10 's avonds "Alles in 1 plus" besteld met als opgegeven vervaldatum van Telfort: 8 mei 2009
Ik rekende dus nergens op, omdat ik niet wist of ze wachten met leveren tot de andere verloopt. Conclusie is dus dat ze niet wachten: op di 24 maart bezorgpoging 1 van TNT, wo de 2e poging en donderdagavond kon ik eindelijk naar het postkantoor. Tv meteen aangesloten, internet heb ik zaterdag 28 maart in gebruik genomen, telefoonlijn is gister na 5 werkdagen na internet activatie omgezet van Telfort naar Ziggo. Maw: bij mij (ondanks een brief dat er vertraging was met de decoder) alle hardware (HD Decoder + modem) in 2 weken geleverd en in 3,5 week alles actief. Had niet veel sneller gekund/gehoeven naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 21:25

Laguna

Connaisseur

ArChie schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 13:11:
[...]

Eigenlijk zouden de bedrijven die door Ziggo medewerkers keer op keer ten onrechte worden beschuldigd eens een paar smaad rechtzaken tegen Ziggo moeten beginnen. Het enige dat die "Help"desk medewerkers tijdens het uurtje cursus ingeprent krijgen is: "Altijd direct anderen de schuld geven van problemen in een poging om de klant te overdonderen en deze te misleiden. Nooit en te nimmer direct toegeven dat Ziggo weer eens de fout is ingegaan."
Je zou eens op de Ziggo helpdesk moeten gaan werken ipv onzinnige uitspraken te doen en elke medewerker over een kam te scheren. Je kan nooit direct toegeven dat het de schuld van Ziggo is, dat kan pas als een storing of fout al bekend is en anders zal je toch eerst een analyse moeten doen en die begint wel bij de klant, aangezien het 9 van de 10 keer ook bij de klant zit. Mocht de storing of fout bij Ziggo zitten dan wordt dat ook gewoon netjes toegegeven.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Klopt het dat per 1 mei, je max. 3 smartcards kan hebben op 1 adres, voor de prijs van 1 ?

(Waarbij je dus op alle 3 de kaarten hetzelfde abonnement hebt)

Ik las dit gerucht ergens op internet, maar weet niet of het waar is.

We hebben nu al 2 smartcards hier thuis:
1 van TV Home periode, vroeger zeg maar
1 Nieuwe, die bij de nieuwe Humax ontvanger zat die we kregen toen we naar een Alles in 1 Pakket gingen, deze is volgens mij nog niet geactiveerd.

En dan wil ik nog een smartcard + ontvanger kopen als het klopt dat je gratis smartcards op 1 abbonement kan hebben.

Maar hoe kom ik dan aan zo'n kaart? Gewoon kopen in de winkel, of bestellen via Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Laguna schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 23:39:
[...]

Je zou eens op de Ziggo helpdesk moeten gaan werken ipv onzinnige uitspraken te doen en elke medewerker over een kam te scheren. Je kan nooit direct toegeven dat het de schuld van Ziggo is, dat kan pas als een storing of fout al bekend is en anders zal je toch eerst een analyse moeten doen en die begint wel bij de klant, aangezien het 9 van de 10 keer ook bij de klant zit. Mocht de storing of fout bij Ziggo zitten dan wordt dat ook gewoon netjes toegegeven.
Yeah right.
Ik moet heel veel moeite doen om hun dat te laten toegeven als er weer eens wat aan de hand is met de verbinding en de oorzaak aan hun kant ligt...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Tja verschilt per situatie, per persoon, soms doen zich situaties voor waarbij het niet duidelijk is waar het probleem ligt, soms kan een monteur dan de oplossing zijn. Je wilt ook niet weten hoe vaak monteurs onterecht gestuurd worden, omdat het probleem dus juist wel bij de klant zat.

Als er alleen maar mensen van GoT lid waren van Ziggo, dan was het allemaal een stuk eenvoudiger geweest en dan kan er bij Ziggo vanuit worden gegaan dat het 9 van de 10 keer bij Ziggo zit. We leven nou eenmaal niet in een utopie.

@ThinkPad

Klopt en allebei kan :)

[ Voor 3% gewijzigd door Laguna op 05-04-2009 00:51 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Mijn abonnement opzegging (door verhuizing naar buiten de Ziggo regio) is na 7 maanden eindelijk eens doorgevoerd. Prima zou je zeggen, maar heb dus nog 7 maanden abonnement geld tegoed, is blijkbaar teveel moeite om dat meteen ook maar op te lossen.

Ligt de fout bij Ziggo? Duidelijk.
In eigen persoon modem ingeleverd en abonnement opgezegd in Juli 2008 bij Ziggo in Alkmaar, dat was in de maand van de verhuizing. Klantrnservice was op dat moment totaal onbereikbaar per telefoon. Heeft me het nodige email/webcontact, telefoon contact en tijd/belminuten gekost om alleen maar het abonnement eindelijk eens opgezegd te krijgen, nadat ze dus zelfs de fysieke inlevering van de hele zooi niet goed wisten te verwerken. Nu dus nog zo'n 400 euro terug krijgen, gelukkig zijn de afschrijvingen tenminste gestopt.

Dus kom bij mij niet weer aan met het argument dat het probleem meestal bij de klant ligt. In al die tijd zijn ze er nog steeds niet in geslaagd om mijn adres te veranderen. O ja, als ik zeg dat ik lid van GoT ben, wordt men dan meteen serieus genomen. :+ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Onzinnige uitspraken? Ik reageerde op een bericht van iemand waarbij de helpdesk medewerker direct begon met het straatje van Ziggo schoon te vegen door onmiddelijk TNT de schuld te geven van het nog niet bij de klant binnen zijn het bestelde product. De forums staan vol met dit soort ervaringen met Ziggo waarbij klanten keer op keer zelf achter de status van acties, bestellingen, wijzigingen en opzeggingen aanmoeten waarbij ze dan continu te horen krijgen dat het aan iedereen behalve Ziggo ligt dat één en ander nog niet tot uitvoering is gekomen.

Vooral je kop in het zand steken voor dergelijke patronen en proberen om iedere case afzonderlijk te behandelen in de hoop dat dit soort patronen niet duidelijk worden. Dan hoef je er ook niets aan te doen want iedere case is dan "toevallig" een uitzonderlijk geval.

Storingen zitten 9 van de 10 keer bij de klant? Toch vreemd dat alle digitale TV storingen en fouten in de signaal data die ik zelf heb ervaren sinds ik vanaf 2005 digitale TV heb allemaal bij Multikabel of Ziggo/Casema bleken te zitten. En de meeste aantoonbaar bij Multikabel en Ziggo/Casema door DVB analyses mijnerzijds. Als 90% volgens jouw niet nader aangetoonde bewering bij de klanten zou zitten dan had ik met alle storingen die ik de afgelopen jaren ervaren heb toch minimaal een paar keer wat bij mij in huis moeten aanpassen om de boel weer werkend te krijgen, wat niet gebeurd is. Ook blijkt het Internet en forums zeer handig te zijn om ervaringen te delen met klanten in het Ziggo/Multikabel gebied om vast te stellen dat problemen en storingen gelijktijdig optreden in diverse uithoeken van het Ziggo/Multikabel gebied zodat ik binnen 24 uur zonder monteur al met 100% zekerheid weet dat het probleem centraal bij Ziggo/Casema zit als signaal leverancier in Ziggo/Multikabel gebied voorzover ik het met mijn DVB analyse tools nog niet met 100% zekerheid kon aantonen.

En wat voor een mentaliteit de medewerkers van Ziggo/Casema hebben bleek wel weer toen in de omgeving van Heerhugowaard de Internet klanten wekenlang met storingen en trage verbindingen hebben gezeten. Geen enkele melding op die storingen site van jullie terwijl achteraf blijkt dat men bij Ziggo/Casema in de NOC wist van deze problemen omdat één NOC medewerker dit letterlijk in een mailtje liet weten aan één van de klanten in dat gebied (volgens mij een ex Multikabel medewerker) die op een forum wat lastig werd. En zo gaat het met veel storingen. Het Ziggo personeel weet dat ze er zijn maar probeert er geen ruchtbaarheid aan te geven totdat ze zeker weten dat het probleem door andere partijen veroorzaakt wordt en binnenkort opgelost zal worden. Alleen in die gevallen komt er een melding op de storingen site. In alle andere gevallen probeert Ziggo de boel stil te houden. Als jij dat soort storingen en fouten veroorzaakt door Ziggo/Casema personeel niet meetelt dan lijkt het natuurlijk snel dat 90% van de gevallen bij de klanten ligt, vooral als de op pad gestuurde monteurs ook nog eens problemen standaard toewijzen aan de huisinstallatie van de klant als ze er niet uitkomen. Als ik bij alle storingen elke keer een monteur had laten komen dan zou die dus ook keer op keer hebben geroepen dat het aan mijn huisinstallatie lag of kwam door interferentie van buitenaf terwijl het aantoonbaar door fouten in het door Ziggo geleverde signaal kwam. Zo kan ik ook statistieken bijhouden die gunstig voor Ziggo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Laguna schreef op zondag 05 april 2009 @ 00:49:

@ThinkPad

Klopt en allebei kan :)
Dan hoef ik dus na 1 mei (dan ga ik die smartcard gewoon aanschaffen) alleen een eenmalig bedrag te betalen voor de smartcard, en de decoder (die ik ws. 2e hands ga kopen dan, scheelt een boel in prijs), en geen bedrag per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kwartjuh schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 13:34:
Ik zit hier achter de computer van mijn ouders, en al lange tijd gebeurt het dat downloads gewoon niet kunnen worden voltooid. Of je nu Youtube aanzet of een bestand download: op een gegeven moment gaat de download snelheid gewoon naar 0. Je kunt dus nooit iets fatsoenlijks download en bekijken.

iemand hier ervaringen mee? Is dit een bekend probleem? Regio is Enschede. Het gebeurt ook met mijn ipod Touch.
Zojuist had ik ook zoiets.

Was wat spul van het RyanVM forum aan het downloaden en (tegelijk) 2 service packs van MS, downloadlijn helemaal dichtgetrokken dus ging lekker snel. Zakt ineens de download in, stoppen de downloads, en surfen lukt niet meer.

WLM blijft gewoon doen en eMule ook :? .
Lijkt het dus alleen bij http verkeer op te treden :?

Router reset, paar minuten later alles weer normaal.
Euh, toch niet. Toen ik (de 1e keer) op "verstuur bericht" klikte wilde het surfen weer niet...

Ook Enschede btw.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Logisch als de medewerker dat te horen krijgt, is de medewerker niet aan te rekenen.

Weer dat verhaal over je eigen ervaringen met DTV storingen, kan zo zijn, maar dan nog zit het merendeel van de problemen waar mensen voor bellen in hun eigen huis (slechte kwaliteit bekabeling, splitters, versterkers, storingsbronnen, etc). Omdat dit bij jou niet zo is hoeft dat nog niet bij iedereen zo te zijn, dat zijn aannames van jouw kant.

Met Multikabel heb ik verder geen ervaring, aangezien ik in voormalig Casema gebied woon.

Ik nam het puur op voor de medewerkers van de helpdesk, zij moeten werken met de informatie die zij krijgen, meer kunnen zij ook niet doen, dus om dan met een vinger naar deze medewerkers te gaan wijzen, is niet terecht. Dit geldt tevens voor je laatste anekdote.
ThinkPadd schreef op zondag 05 april 2009 @ 11:04:
[...]

Dan hoef ik dus na 1 mei (dan ga ik die smartcard gewoon aanschaffen) alleen een eenmalig bedrag te betalen voor de smartcard, en de decoder (die ik ws. 2e hands ga kopen dan, scheelt een boel in prijs), en geen bedrag per maand?
Klopt je betaalt dan maar 1x per maand voor de extra pakketten die je digitaal afneemt, dus heb je inderdaad alleen de aanschafkosten.

[ Voor 20% gewijzigd door Laguna op 05-04-2009 14:03 . Reden: Reactie op ThinkPad toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Laguna schreef op zondag 05 april 2009 @ 14:00:
Weer dat verhaal over je eigen ervaringen met DTV storingen, kan zo zijn, maar dan nog zit het merendeel van de problemen waar mensen voor bellen in hun eigen huis (slechte kwaliteit bekabeling, splitters, versterkers, storingsbronnen, etc). Omdat dit bij jou niet zo is hoeft dat nog niet bij iedereen zo te zijn, dat zijn aannames van jouw kant.
En de opmerking dat dan nog het merendeel van de problemen bij de klanten in huis zou zitten is een niet te verifiëren aanname van jou.
Ik nam het puur op voor de medewerkers van de helpdesk, zij moeten werken met de informatie die zij krijgen, meer kunnen zij ook niet doen, dus om dan met een vinger naar deze medewerkers te gaan wijzen, is niet terecht.
Dat is een beetje het probleem van Ziggo, niemand is verantwoordelijk en iedereen mag onzin uitkramen. Het gespreksvooorbeeld van Koentjuh was duidelijk genoeg. Onmiddelijk begon deze helpdesk medewerker met het afschuiven van de verantwoordelijkheid. Als je het niet weet als medewerker zeg dan niets of geef duidelijk aan dat je het niet weet. Dat is wel zo netjes i.p.v. dan maar klanten voor te liegen om er vanaf te zijn. Dat is waar ik de helpdesk medewerkers op aanspreek. Ik heb er alle begrip voor dat zij niet alle informatie hebben. Dat heb ik ook al meerdere keren in discussies met je aangegeven, maar ga er dan als Ziggo medewerker geen dingen bij verzinnen.
Dit geldt tevens voor je laatste anekdote.
Doe het maar weer af als een anekdote. Feiten kan je nalezen op het gebruikersforum.

Vreemd dat wanneer het over andere bedrijven gaat dat je dan op exact dezelfde manier reageert als de Ziggo klanten:
Laguna in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 14"
Maar Telfort schiet hier toch echt te kort, zo moeilijk is het onderzoeken niet. Stap 1 je controleert je eigen systemen, als alles daar klopt ga je naar stap 2, je stuurt een KPN monteur aan om het uit te zoeken. Daar hoeft echt geen maand overheen te gaan.
Precies hetzelfde zeg ik over Ziggo en dan laat de andere opmerkingen aan het adres van Telfort maar even buiten beschouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op zondag 05 april 2009 @ 15:08:
En de opmerking dat dan nog het merendeel van de problemen bij de klanten in huis zou zitten is een niet te verifiëren aanname van jou.
Toch klopt het wel hoor, als ex-monteur kan ik ook zeggen dat de meeste storingen door klanten zelf komen.
Slechte WCD's, brakke kabels of splitters, routers die verkeerd staan ingesteld e.t.c.
Als ik er de tijd voor had, dan zocht ik het uit, zoniet vanaf de hoofdaansluiting met een kabel demonstreren dat het goed was en in geval van internet, notebook met kabel direct aan het modem.
Was het daadwerkelijk wel iets van Casema, dan belde ik het door, maar in 90% van de gevallen was het vervangen van de WCD/AOP voldoende, in sommige gevallen modem swap (dit deed ik voornamleijk bij SB4200's en oude 5100's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik doe hetzelfde werk als de monteurs maar alleen bij de klant binnenshuis. Het probleem ligt zo vaak bij de klant dat inderdaad Ziggo er gek van zou worden. Ok ze geven eerst de klant de schuld maar ok soms niet terecht. Ik weet er genoeg van wat er stuk is of niet werkt. Als ik bij de eerste zin al aangeef dat het ethernet lichtje niet brandt dan zegt dat genoeg (en natuurlijk uitleg getest hoe of wat) maar dan wordt er vaak zo'n lang verhaal aangemaakt. Maar als ik dan meteen roep dat ik een 2e modem heb getest en die het wel doet dan krijg ik meteen de reparatiedienst aan de lijn voor een ander modem en dat is netjes. Ik controleer ook meteen vaak het signaal en dan weet ik meestal wat er aan de hand is.

Maar het is wel uit de praktijk gebleken dat die Sitecom modem hele rare dingen doen dus als ik die zie dan vervang ik ze meteen. Dit is geen flame naar Sitecom want ieder merk heeft zijn zwakke punten maar Sitecom vliegt er wel bovenuit qua rare problemen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

ArChie schreef op zondag 05 april 2009 @ 15:08:
[...]

Zie reactie Buzzfuzz en itsalex.
[...]

Dat is een beetje het probleem van Ziggo, niemand is verantwoordelijk en iedereen mag onzin uitkramen. Het gespreksvooorbeeld van Koentjuh was duidelijk genoeg. Onmiddelijk begon deze helpdesk medewerker met het afschuiven van de verantwoordelijkheid. Als je het niet weet als medewerker zeg dan niets of geef duidelijk aan dat je het niet weet. Dat is wel zo netjes i.p.v. dan maar klanten voor te liegen om er vanaf te zijn. Dat is waar ik de helpdesk medewerkers op aanspreek. Ik heb er alle begrip voor dat zij niet alle informatie hebben. Dat heb ik ook al meerdere keren in discussies met je aangegeven, maar ga er dan als Ziggo medewerker geen dingen bij verzinnen.
Tja dat is gewoon een gebrek aan communicatie en moet inderdaad beter.
[...]

Doe het maar weer af als een anekdote. Feiten kan je nalezen op het gebruikersforum.
Een anekdote hoeft niet per definitie op onwaarheden te berusten.
Vreemd dat wanneer het over andere bedrijven gaat dat je dan op exact dezelfde manier reageert als de Ziggo klanten:
Laguna in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 14"

[...]

Precies hetzelfde zeg ik over Ziggo en dan laat de andere opmerkingen aan het adres van Telfort maar even buiten beschouwing.
De reactie van mij is op basis van hoe het er bij Ziggo aan toegaat, ik maak juist een vergelijking. Bij Telfort schort het (op basis van mijn ervaringen) gewoon in procedures, maar daarvoor moet je maar het hele verhaal lezen (overigens ging dat niet over mij, maar over mijn broer). Zo heeft ieder bedrijf zijn tekortkomingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:32

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ondertussen afgelopen zaterdag mijn all-in-1 ontvangen. Aangesloten, geactiveerd, router er tussen en alles werkt. Snelheid is zoals op website geadverteerd. Kortom, ik ben tevreden.

Het blijft raar dat ik 3 keer een ander verhaal aan de telefoon te horen krijg. Maar goed, ik heb inmiddels ook uitgebreide ervaring met de KPN supportdesk en die is ook om te huilen, dus tsja, maar hopen dat ik ze niet nodig heb.

Moet telefonie nog aansluiten, evenals mijn digitale TV (samsung decoder gekregen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

samo

yo/wassup

[...]
Nou dat is in mijn ervaring wel anders. De analyse wordt compleet overgeslagen. Als ik mijn analyse uit de doeken doe aan de hand van de symptomen die ik kan waarnemen wordt daar compleet niet op ingegaan, anders dan 'ik snap u niet dus ik help u niet'. (Bijna letterlijk). Terwijl de symptomen zijn eerdere analyse teniet doen. Dan ben je gewoon kortzichtig bezig, denk je alleen maar aan je maximale gesprekstijd (wat is dat? 7 minuten?) en je flashgame die open staat.
Een storing die niet bekend is moet je ook kunnen herkennen. Dan moet je ook analyse toepassen. Maar analyse wil zeggen dat je doorvraagt, en niet dat je zo snel mogelijk iets zoekt dat bij de klant ligt. ("U heeft een mac? Dat ondersteun ik niet"). De helpdeskmedewerker ervaart misschien dat het 9 van de 10 keer bij de klant ligt, maar realiseer je dat de helpdesker gerust 9 van die 10 keer fout kan zitten.

Edit: Ik heb zo'n kleine 8 jaar helpdeskervaring, dus ik denk dat ik redelijk weet hoe het er aan toe kan gaan. Ik weet ook dat het heel makkelijk is om meteen iets de schuld te geven wat moeilijk te controleren is. Maar het is juist de taak als helpdesker om een overzicht te behouden, en niet alles meteen op 'intern netwerk' te gooien.

[ Voor 10% gewijzigd door samo op 06-04-2009 11:16 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Ik zit te denken om binnenkort wrs een alles in 1 pakket plus te nemen van ziggo.
Nou heb ik dus alleen even een vraag over de internet snelheid.

Ik zie op de site van ziggo dat het downloaden dan 10 mbit is.

Alleen volgens jullie tabel:

Afbeeldingslocatie: http://pictures.wachtel.nl/pictures/Ziggo0903.jpg

Zou dit al 20mbit moeten zijn, klopt dit? Of heb ik het mis?

En geld dit ook voor nieuwe abbonees?

[ Voor 5% gewijzigd door Robin4 op 06-04-2009 11:47 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijulio
  • Laatst online: 04-09 16:33
Robin4 schreef op maandag 06 april 2009 @ 11:42:
Ik zit te denken om binnenkort wrs een alles in 1 pakket plus te nemen van ziggo.

[afbeelding]

Dit klopt deels. De verhoging komt in Q2, dat is van april t/m juli. Ziggo heeft dus nog even de tijd om op te waarderen. Verder is de website van Ziggo niet de aangewezen plek om van updates op de hoogte te blijven. Daar zal waarschijnlijk het productportfolio pas gewijzigd worden indien alle locaties in Nederland zijn bijgewerkt.

Kortom, ook voor nieuwe klanten geldt de snelheid nog niet, maar wees gerust, het komt er vanzelf aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:29
itsalex schreef op zondag 05 april 2009 @ 15:39:

Maar het is wel uit de praktijk gebleken dat die Sitecom modem hele rare dingen doen dus als ik die zie dan vervang ik ze meteen. Dit is geen flame naar Sitecom want ieder merk heeft zijn zwakke punten maar Sitecom vliegt er wel bovenuit qua rare problemen.
Als pc- en netwerk troubleshooter in mijn werk- en kennissenkring kan ik het bovenstaande geheel beamen. Je kunt geluk hebben, maar de kans dat je met een produkt van Sitecom gezeik krijgt, is statistisch gezien groot. En natuurlijk krijg ik hiermee weer een hoop verhalen als 'bij mij doet ie het prima'. Dat kan zijn, maar als ik ergens om advies in een dubieuze werking van een router gevraagd word, is dat toch echt heel vaak een Sitecom hoor... Samen met de Thomson Speedtouch modem/routers in het adsl-segment zijn het hele zwakke broeders in de consumentenmarkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:32

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat

[afbeelding]

Waarom denk je dat er Q2 staat ipv een harde datum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03:42
rowicom schreef op maandag 06 april 2009 @ 13:24:
[...]

Als pc- en netwerk troubleshooter in mijn werk- en kennissenkring kan ik het bovenstaande geheel beamen. Je kunt geluk hebben, maar de kans dat je met een produkt van Sitecom gezeik krijgt, is statistisch gezien groot. En natuurlijk krijg ik hiermee weer een hoop verhalen als 'bij mij doet ie het prima'. Dat kan zijn, maar als ik ergens om advies in een dubieuze werking van een router gevraagd word, is dat toch echt heel vaak een Sitecom hoor... Samen met de Thomson Speedtouch modem/routers in het adsl-segment zijn het hele zwakke broeders in de consumentenmarkt...
Of veel mensen hebben gewoon een Sitecom. Waardoor de waarde van werkelijke problemen groter zijn, maar in % misschien weer niet.
Heb zelf meerdere routers van Sitecom gehad en inderdaad nooit problemen mee (gehad).

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Ik help in mijn vrije mijn vrienden/kennissen en de meeste problemen heb ik altijd gehad met Sitecom.

Met name als er via KaZaA, eMule, LimeWire etc gedownload word, dan zijn er veel problemen met de verbinding. Die Sitecom's hebben (blijkbaar) minder geheugen dan andere modellen en als dat volloopt, dan loopt de verbinding vast.

De Linksys WRT54G had trouwens ook een serie waar "redelijk" wat problemen mee waren, maar dat kon vaak nog met een custom firmware worden opgelost.

Dus: Er zullen veel mensen zijn die nooit/weinig problemen hebben met Sitecom, maar ik adviseer mijn vrienden/kennissen altijd om toch *net* even die paar Euro meer uit te geven voor wat betere apparatuur.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

MrBlueEyes schreef op maandag 06 april 2009 @ 18:15:
[...]

Of veel mensen hebben gewoon een Sitecom. Waardoor de waarde van werkelijke problemen groter zijn, maar in % misschien weer niet.
Heb zelf meerdere routers van Sitecom gehad en inderdaad nooit problemen mee (gehad).
Dan wel vreemd dat Ziggo zelf ook dat spul van Sitecom meelevert als je kiest voor draadloos internet. Je zou toch denken dat zij dan voor de meest stabiele hardware i.c.m. hun product.
Dan maar wat meer geld vragen maar dat scheelt je weer support verlenen. En als men er dan toch voor kiest om zelf goedkoper spul aan te schaffen is dat hun eigen risico (geen support).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 19:13
Klopt het dat bij downloaden uit nieuwsgroepen snelheden gekapt worden?
Nu download ik met het snelste pakket tussen de 800kb en 1500kb, gemiddelde dus een stuk lager.
Bij online had ik strak 1700kb |:(
En bij mijn lijnen van Hitnews is het niet toegestaan die 4 lijnen van Ziggo erbij te pakken., En dit mocht bij Online wel weer..kon zoveel toevoegen als ik maar wilde tot mijn max. download snelheid.

Jammer dat dit bij Ziggo niet mag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:07

Sa1

Von Henkel schreef op maandag 06 april 2009 @ 20:06:
Nu download ik met het snelste pakket tussen de 800kb en 1500kb, gemiddelde dus een stuk lager.
En bij mijn lijnen van Hitnews is het niet toegestaan die 4 lijnen van Ziggo erbij te pakken., En dit mocht bij Online wel weer..kon zoveel toevoegen als ik maar wilde tot mijn max. download snelheid.

heb je ergens ook bewijzen hiervoor? k haal keurig m'n 2,3MB/sec van de servers van Eweka..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:05
Von Henkel schreef op maandag 06 april 2009 @ 20:06:

Nee dat klopt absoluut niet...wellicht dat je op een erg drukke server / group zit, zo is boneless en .nl vanaf etenstijd tot 20.00 ofzo wel wat minder snel.

Ik heb Online.nl hier (20mbit adsl) en thuis bij mijn ouders alles in een extra, waarbij ik (dus niet op de piekmomenten) gewoon de volle snelheden haal. Ik ben dus ook erg benieuwt naar de 50/5mbit die we gaan krijgen (reboot het modem zo vaak mogelijk, maar tot op heden nog niet gelukt :P)

Bij Ziggo kan je maximaal 3 threads tegelijk, en dat lijkt me ook meer dan genoeg eigenlijk. ik haal met 2 threads al met gemak de maximale download snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
StraightOn.NL schreef op maandag 06 april 2009 @ 20:14:
[...]

Nee dat klopt absoluut niet...wellicht dat je op een erg drukke server / group zit, zo is boneless en .nl vanaf etenstijd tot 20.00 ofzo wel wat minder snel.

Ik heb Online.nl hier (20mbit adsl) en thuis bij mijn ouders alles in een extra, waarbij ik (dus niet op de piekmomenten) gewoon de volle snelheden haal. Ik ben dus ook erg benieuwt naar de 50/5mbit die we gaan krijgen (reboot het modem zo vaak mogelijk, maar tot op heden nog niet gelukt :P)

Bij Ziggo kan je maximaal 3 threads tegelijk, en dat lijkt me ook meer dan genoeg eigenlijk. ik haal met 2 threads al met gemak de maximale download snelheid.
4threads :+

Ik haal met 4 threads ~640KB/s in GrabIt, met WLM, webradio aan :)

[ Voor 4% gewijzigd door KiPKaKDutcH op 06-04-2009 20:58 . Reden: wat bijgezet ]

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-06 15:53
In afwachting van mijn installatie-pakket voor Ai1+, maar eens mijn oude @home modem uit de mottenballen gehaald. Min of meer tot mijn verbazing kwam het netjes online na enkele minuten en de browser stuurde mij netjes naar de activatie site.
Ook de code en ww werden feilloos geaccepteerd en het email-adres was zo aangemaakt.
Speedtest.net geeft een prima uitslag. Haalt netjes de 'beloofde' 10Mbit/s.

De lijn is dus volledig actief en zo heb ik ziggo wat extra tijd gegeven om mijn nummer te porteren van telfort. Tot het einde van deze maand is portering nu mogelijk. Ook als het tegenzit zou het mogelijk moeten zijn.

Zodra het installatie-pakket er is even het modem wisselen om mijn telefoon eraan te hangen en klaar !

Moraal van dit verhaal:
Gun je modem een tweede ronde, weggooien is zonde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 19:13
Heb de threads van 4, terug gezet naar 3, dit werkt wel in combinatie met hitnews.
Na alles nog eens te zijn nagegaan kwam ik uit in mijn router (Belkin Pre N1) .
Deze stond op B+G freq, en gemakshalve gaf de router de B freq :?
Heb deze nu gezet op G only.. >:)
Nu is alles stukken beter..thnxs voor de snelle respons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
FRanatic schreef op maandag 06 april 2009 @ 21:05:
In afwachting van mijn installatie-pakket voor Ai1+, maar eens mijn oude @home modem uit de mottenballen gehaald. Min of meer tot mijn verbazing kwam het netjes online na enkele minuten en de browser stuurde mij netjes naar de activatie site.
Ook de code en ww werden feilloos geaccepteerd en het email-adres was zo aangemaakt.
Speedtest.net geeft een prima uitslag. Haalt netjes de 'beloofde' 10Mbit/s.

De lijn is dus volledig actief en zo heb ik ziggo wat extra tijd gegeven om mijn nummer te porteren van telfort. Tot het einde van deze maand is portering nu mogelijk. Ook als het tegenzit zou het mogelijk moeten zijn.

Zodra het installatie-pakket er is even het modem wisselen om mijn telefoon eraan te hangen en klaar !

Moraal van dit verhaal:
Gun je modem een tweede ronde, weggooien is zonde ;)
Hmm dat heb ik ook eens geprobeerd inderdaad...maar wat is de activatiecode e.d. dan die je moet gebruiken? Ik heb hier nog niets van ontvangen namelijk...heb je dat 'alvast' toegestuurd gekregen ziggo oid?

ben benieuwd...ik heb hier ook nog mijn oude modem liggen...zou graag eens willen proberen of dat alvast werkt..

@hierboven...bij mij werkt het toch echt maximaal met 3 threads...4 en meerdere threads blijven gewoon idlelen. Zit wellicht verschil in met welke server je verbinding maakt dan? nieuwe ziggo, of oude casema / home / e.d.

[ Voor 8% gewijzigd door StraightOn.NL op 06-04-2009 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03:42
DyStiC schreef op maandag 06 april 2009 @ 20:00:
[...]

Dan wel vreemd dat Ziggo zelf ook dat spul van Sitecom meelevert als je kiest voor draadloos internet. Je zou toch denken dat zij dan voor de meest stabiele hardware i.c.m. hun product.
Dan maar wat meer geld vragen maar dat scheelt je weer support verlenen. En als men er dan toch voor kiest om zelf goedkoper spul aan te schaffen is dat hun eigen risico (geen support).
Dat zeg ik doordat Ziggo Sitecom aanraad gebruiken heel veel mensen Sitecom spullen waardoor je ook meer hoort over problemen daar mee.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

samo schreef op maandag 06 april 2009 @ 11:12:
[...]

Nou dat is in mijn ervaring wel anders. De analyse wordt compleet overgeslagen. Als ik mijn analyse uit de doeken doe aan de hand van de symptomen die ik kan waarnemen wordt daar compleet niet op ingegaan, anders dan 'ik snap u niet dus ik help u niet'. (Bijna letterlijk). Terwijl de symptomen zijn eerdere analyse teniet doen. Dan ben je gewoon kortzichtig bezig, denk je alleen maar aan je maximale gesprekstijd (wat is dat? 7 minuten?) en je flashgame die open staat.
Een storing die niet bekend is moet je ook kunnen herkennen. Dan moet je ook analyse toepassen. Maar analyse wil zeggen dat je doorvraagt, en niet dat je zo snel mogelijk iets zoekt dat bij de klant ligt. ("U heeft een mac? Dat ondersteun ik niet"). De helpdeskmedewerker ervaart misschien dat het 9 van de 10 keer bij de klant ligt, maar realiseer je dat de helpdesker gerust 9 van die 10 keer fout kan zitten.

Edit: Ik heb zo'n kleine 8 jaar helpdeskervaring, dus ik denk dat ik redelijk weet hoe het er aan toe kan gaan. Ik weet ook dat het heel makkelijk is om meteen iets de schuld te geven wat moeilijk te controleren is. Maar het is juist de taak als helpdesker om een overzicht te behouden, en niet alles meteen op 'intern netwerk' te gooien.
Wat de taak als helpdesker is hoef je mij niet te vertellen, maar als je 8 jaar ervaring hebt op een helpdesk, dan weet je dat het verloop vaak erg groot is en dat het merendeel dat er werkt er puur voor het geld zit (studenten) en het werk doet met zo min mogelijk inspanning, maar toch genoeg om er te kunnen blijven werken (zo iemand heb jij blijkbaar gesproken). Er zijn er helaas vaak maar weinig die echt moeite doen, maar die worden hier wel onder dezelfde noemer geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-06 15:53
StraightOn.NL schreef op maandag 06 april 2009 @ 22:04:
[...]

Hmm dat heb ik ook eens geprobeerd inderdaad...maar wat is de activatiecode e.d. dan die je moet gebruiken? Ik heb hier nog niets van ontvangen namelijk...heb je dat 'alvast' toegestuurd gekregen ziggo oid?

ben benieuwd...ik heb hier ook nog mijn oude modem liggen...zou graag eens willen proberen of dat alvast werkt..

@hierboven...bij mij werkt het toch echt maximaal met 3 threads...4 en meerdere threads blijven gewoon idlelen. Zit wellicht verschil in met welke server je verbinding maakt dan? nieuwe ziggo, of oude casema / home / e.d.
De activatiecode tref je aan in de bevestigingsbrief die je hebt gekregen van ziggo. Deze had ongeveer 2 dagen na het telefonisch bestellen van Ai1+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

samo

yo/wassup

Laguna schreef op maandag 06 april 2009 @ 22:23:
[...]
Wat de taak als helpdesker is hoef je mij niet te vertellen, maar als je 8 jaar ervaring hebt op een helpdesk, dan weet je dat het verloop vaak erg groot is en dat het merendeel dat er werkt er puur voor het geld zit (studenten) en het werk doet met zo min mogelijk inspanning, maar toch genoeg om er te kunnen blijven werken (zo iemand heb jij blijkbaar gesproken). Er zijn er helaas vaak maar weinig die echt moeite doen, maar die worden hier wel onder dezelfde noemer geplaatst.
Dan nog blijft het de verantwoordelijkheid van Ziggo om te zorgen dat 'de helpdeskers' het werk goed doen. Tot die tijd spreek ik de hele helpdesk aan op de ervaringen die ik met de helpdesk heb.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
FRanatic schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 08:00:
[...]

De activatiecode tref je aan in de bevestigingsbrief die je hebt gekregen van ziggo. Deze had ongeveer 2 dagen na het telefonisch bestellen van Ai1+.
Hmmm die heb ik niet ontvangen :P vaag, maarja niets verbaast mij meer :P

Ik heb wel niet het Ai1+ besteld maar gewoon Z2 via breedbandwinkel.nl

zal wel goedkomen :)

[ Voor 12% gewijzigd door StraightOn.NL op 07-04-2009 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 09:19

Wildfire

Joy to the world!

Woei. M'n baas heeft een klein kantoortje aan huis met mij als werknemer. Verbinding is gewoon een particuliere verbinding want zakelijk voegt niets toe (in het verleden wel gemerkt met @Work, je betaalt voor extra service en die kregen we vervolgens niet). Maar goed, dat terzijde.

Vorige week wou hij een mailactie doen en deed dat zonder na te denken via de Ziggo mailserver ipv mailserver van ons eigen domein. Veel mail in korte tijd lijkt op spam, dus we werden geblokkeerd.

Na twee dagen maar eens gebeld, want we hadden gelezen dat binnen 24 tot 48 uur de blokkering zou vervallen. Het zou geregeld worden, maar nee.

Eind vorige week zelf gebeld, ja blokkade was verwijderd, we zouden weer moeten kunnen mailen. Niet dus. En niemand die iets weet behalve "het zou weer moeten werken". *zucht*

En dan nog de schuld aan je eigen PC's geven, typisch helpdeskgedrag. Terwijl er hier aan de configuratie niets veranderd was. Telnetten leverde ook gewoon een zwart scherm op met na een minuut of twee de melding dat er geen connectie gemaakt kon worden, dus er werd niet eens een verbinding opgezet.

Mjah...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonslaughter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-02 19:18
Svennos1 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 13:44:
Al iemand die de Zyxel NBG-460N router heeft draaien samen met de Motorola modem ? Ben benieuwd of er bekende problemen zijn tussen die 2. Binnenkort over naar Ziggo en deze router lijkt mij voorbereid op de toekomstige snelheden. Daarnaast is deze zacht geprijsd vergeleken met bv de Dlink 655 of 855.
Ik heb deze router ondertussen draaien, maar dit heeft helaas geen verbetering opgeleverd. Ik kan nog steeds slechts 12 mbit benutten van de 20 die ik heb wanneer ik de router er tussenuit haal.

Op dit moment heb ik via email contact met de support afdeling van zyxel, en hopelijk levert dat iets op want theoretisch zou het gewoon prima moeten werken. Op het moment dat ik het voor elkaar heb dat het werkt en weet waar het aan ligt zal ik het melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
  • Laatst online: 01-09 18:38

[afbeelding]

LOL, ik zou me vooralsnog eens 10x bedenken of je uberhaupt wel een abbo van Ziggo wil.

Sinds de overstap van Multikabel naar Ziggo niks dan ellende met die leden :(
Multikabel had zijn zaakje eindelijk een beetje op orde en dan dit!
Mijn god wat een drama.

Ik ben nu alweer 5 maanden bezig om een ''storing'' opgelost te krijgen.
Er zit hier in de kop van NH iets gruwelijk fout in de inet-aanvoer.
Bijna, zo niet alle, alles-in-1-extra abonnees hebben te kampen met snelheidsverlies.
Dit gaat zover als tot 4 a 5 Mbit in het weekend en op ''drukke'' tijdstippen tot 20Mbit in de nachtelijke uren.
Als ze dit binnenkort op gaan schroeven naar 50Mbit zie ik me geest alweer dwalen |:(
Wordt hoog tijd dat die kabelmarkt hier open wordt gegooid 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

ScooBY_DoO schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 18:36:
[...]

LOL, ik zou me vooralsnog eens 10x bedenken of je uberhaupt wel een abbo van Ziggo wil.

Mijn god wat een drama.

Bijna, zo niet alle, alles-in-1-extra abonnees hebben te kampen met snelheidsverlies.
Dit gaat zover als tot 4 a 5 Mbit in het weekend en op ''drukke'' tijdstippen tot 20Mbit in de nachtelijke uren.
Als ze dit binnenkort op gaan schroeven naar 50Mbit zie ik me geest alweer dwalen |:(
om even een nuance aan te brengen, in Utrecht haal ik keurig m'n 20megabitjes. Misschien moeten mensen eerst is nadenken voordat ze een belachelijke reactie, uit het niets neerkwakken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Laguna schreef op zondag 05 april 2009 @ 14:00:

Klopt je betaalt dan maar 1x per maand voor de extra pakketten die je digitaal afneemt, dus heb je inderdaad alleen de aanschafkosten.
Nog even een vraagje, ik ben nu opzoek naar een decoder + smartcard.

Decoder is universeel, maar de smartcard, hoe zit dat?

Kan ik gewoon een smartcard die verlopen is o.i.d.overnemen van iemand uit de andere kant van Nederland? En dan gewoon na 1 mei naar Ziggo bellen zodat ze hem activeren.

Zitten die dingen niet gebonden aan een regio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 19:42
ScooBY_DoO schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 18:36:
[...]

Mijn god wat een drama.

Dat is gewoon onzin wat je loopt te verkondigen want ik haal in het voormalig Multikabel gebied gewoon de hele dag de volle snelheid met mijn alles-in-1 extra abonnement. Er zullen best gedeeltes zijn waar het niet op orde is maar dat was ook in de tijd van Multikabel al en het is zeker niet alle alles-in-1 abonnees die snelheid problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 09:43
Op 14 april komt de monteur mijn alles in 1 extra pakket met HD decoder en al instaleren..
Krijg ik mijn spuller al eerder thuisgestuurd of moet ik wachten totdat de monteur hier en neemt die de hele zooi mee?

Echter ik heb nog geen router, ik las hier dat er wat problemen waren met de door ziggo geleverde Sitecom dingen dus ik dacht ik koop me dan maar mooi zelf een.De router moet in iedergeval G+N hebben aangezien ik hier 2 laptops heb met N ondersteuning. Daarbij zou een usb aansluiting een leuke extra zijn maar geen must, kwaliteit van router/signaal gaat voorop.
Heeft iemand een aanbeveling? prijs speelt niet direct een rol als het maar fatsoenlijk werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

ThinkPadd schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 20:24:
Kan ik gewoon een smartcard die verlopen is o.i.d.overnemen van iemand uit de andere kant van Nederland? En dan gewoon na 1 mei naar Ziggo bellen zodat ze hem activeren.

Zitten die dingen niet gebonden aan een regio?
Oude kaarten zitten in elkgeval nog wel gebonden aan een regio.
Zorg er dus voor dat je een kaart koopt uit hetzelfde gebied.
Zit je in een voorheen tvhome gebied, koop dan ook een tvhome smartcard.

Wat nieuwe kaarten betreft weet ik het niet.
edit: ook de nieuwe smartcard werkt niet overal.
Zo is er de blauwe ziggo smartcard voor oud-casema.
De oranje ziggo smartcard is voor oud-multikabel en oud-tvhome

[ Voor 13% gewijzigd door job op 07-04-2009 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Die nieuwe dan ook denk ik, want die zijn er in het blauw, en in het oranje.

De kaart die wij kregen van Ziggo zelf is een oranje, dus ik denk dat ook zo 1 moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RVE_NL schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 20:37:
Op 14 april komt de monteur mijn alles in 1 extra pakket met HD decoder en al instaleren..
Krijg ik mijn spuller al eerder thuisgestuurd of moet ik wachten totdat de monteur hier en neemt die de hele zooi mee?

Echter ik heb nog geen router, ik las hier dat er wat problemen waren met de door ziggo geleverde Sitecom dingen dus ik dacht ik koop me dan maar mooi zelf een.De router moet in iedergeval G+N hebben aangezien ik hier 2 laptops heb met N ondersteuning. Daarbij zou een usb aansluiting een leuke extra zijn maar geen must, kwaliteit van router/signaal gaat voorop.
Heeft iemand een aanbeveling? prijs speelt niet direct een rol als het maar fatsoenlijk werkt.
Ik heb er een NETGEAR RangeMax Wireless-N Router WNR3500 achter gehangen.
Ik heb nu een beter ontvangst dan met mijn oude Telfort Router. Deze router heeft intern 8 antennes waardoor hij dus beter ontvangst bied. De laptop heeft weer 1 antenne maar goed. Haal hogere snelheid en heb beter ontvangst. Deze router heeft naast wifi natuurlijk ook 4 gigabit poorten voor bekabelde aansluiting.

Ik ben blij met m'n nieuwe router. Het is niet de goedkoopste maar wel gigabit en WiFi-N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 21:25:
[...]

Ik heb er een NETGEAR RangeMax Wireless-N Router WNR3500 achter gehangen.
Ik heb nu een beter ontvangst dan met mijn oude Telfort Router. Deze router heeft intern 8 antennes waardoor hij dus beter ontvangst bied. De laptop heeft weer 1 antenne maar goed. Haal hogere snelheid en heb beter ontvangst. Deze router heeft naast wifi natuurlijk ook 4 gigabit poorten voor bekabelde aansluiting.

Ik ben blij met m'n nieuwe router. Het is niet de goedkoopste maar wel gigabit en WiFi-N.
Lijkt me een goede keus, ik heb even in de price watch gekeken, de prijs valt voor mij goed mee.
Heb je toevallig wat games getest of je wifi verbinding stabiel is?
Mijn huidige Belkin N1 modrm router(ADSL) heeft namelijk behoorlijke drops over wifi wat zeer vervelend is. De belkin N1 Vision bij mijn vriendin heeft dit totaal niet vandaar dat ik nu bewust een goede router wil kopen.

Momenteel heb ik nog Telfort ADSL 20Mbit (krijg helaas maar zo'n 7 Mbit binnen) vandaar de overstap naar ziggo, maar ook voor het digitale beeld.
Hoe vaak moeten jullie gemiddeld de router resetten? 2 kenissen van mij gebruiken ook ziggo en moeten als ik daar ben vaker de router of modem (ben niet zeker) resetten omdat ze problemen met de internet verbinding hebben. Lig dit waarschijnlijk aan een slechte router bij hen of aan ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

op Hardware.info staan wat routers getest.

http://www.hardware.info/...9_highend_80211n_routers/

http://www.hardware.info/...gstest_19_80211n_routers/

ik ben voor de Eminent gegaan omdat die het minste stroom verbruikt, alleen ik kan helaas bij Ziggo niet OpenDNS instellen in de router zelf.

Router zet ik altijd 's nachts uit, dus van resetten weet ik niks ;)

[ Voor 8% gewijzigd door hjs op 07-04-2009 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
hjs schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 21:43:
op Hardware.info staan wat routers getest.

http://www.hardware.info/...9_highend_80211n_routers/

http://www.hardware.info/...gstest_19_80211n_routers/

ik ben voor de Eminent gegaan omdat die het minste stroom verbruikt, alleen ik kan helaas bij Ziggo niet OpenDNS instellen in de router zelf.

Router zet ik altijd 's nachts uit, dus van resetten weet ik niks ;)
Ik heb de test doorgelezen hoewel de NETGEAR RangeMax Wireless-N Router WNR3500 niet in de test voorkwam (wel ouder model 3300) lijkt deze een goede keus.
In de test vind ik de Sitecom Wireless Gigabit Gaming Router 300N-XR zeer goed naar voren komen, dus het word 1 van deze 2... Kijken wat de media markt mij te bieden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:07
RVE_NL schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 20:37:

De HD Decoder moet de klant zelf installeren en die neemt de monteur meestal niet mee. Die zul je met TNT Post ontvangen, staat als het goed is ook in de brief. Op je factuur staat ook niet aangegeven dat de monteur de HD/SD decoder installed.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:28

The Legend

*Plop*

Morgen tussen 12:00 en 18:00 komt de monteur om de modem te installeren. Na activatie zal dan de portering van m'n Telfort nummer starten. Ik ben zeer benieuwd of de situatie bij mij thuis goed genoeg is om de 10 en toekomstig 20Mbit down te gaan halen :) Ik neem aan dat de monteur dit kan testen?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:34
Hier is vanmorgen de monteur geweest. De wandcontactdoos zat voor hem op een wat lastige plek maar uiteindelijk is alles aangesloten. Internet werkt goed, telefonie is opvallend helder en duidelijk en beter van kwaliteit dan bij Online. De snelheid wordt ook precies gehaald, 10MBit down en 1,5MBit up. Ook de gemeten ping van slechts '6' is niet verkeerd :)

Nu moet ik nog achter een fatsoenlijke router aan. Jammer dat ik m'n Linksys een tijdje terug van de hand heb gedaan.. :(

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

hjs schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 21:43:
Wat heeft dat met ziggo te maken? Je router heeft de optie om zelf dns servers in te vullen, of deze heeft dat niet. Lijkt me niet zoveel met je isp van doen te hebben toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Dat heeft alleen met Ziggo te maken dat de router via DHCP online komt en bij DHCP kan ik op de eminent niet een eigen DNS server aangeven. (indien je voor static ip kiest kan dat wel).
Is dus inderdaad geen Ziggo probleem, maar gewoon pech voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Laatst online: 14-04 14:49
The Legend schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 23:52:
Morgen tussen 12:00 en 18:00 komt de monteur om de modem te installeren. Na activatie zal dan de portering van m'n Telfort nummer starten. Ik ben zeer benieuwd of de situatie bij mij thuis goed genoeg is om de 10 en toekomstig 20Mbit down te gaan halen :) Ik neem aan dat de monteur dit kan testen?
Meestal haal je wel de 10 Mbit. Je kan het zelf ook testen zodra je lijn operationeel is: speedtest.nl of .net? 8)

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 13:13

rally

Deyterra Consultancy

hjs schreef op woensdag 08 april 2009 @ 06:20:
Dat heeft alleen met Ziggo te maken dat de router via DHCP online komt en bij DHCP kan ik op de eminent niet een eigen DNS server aangeven. (indien je voor static ip kiest kan dat wel).
Is dus inderdaad geen Ziggo probleem, maar gewoon pech voor me.
Anders kun je ovewegen om een andere router te halen.
De Linksys WRT160N is heel betaalbaar met een goede performance. Met een open source firmware (DD-WRT) kun je zelfs de performance en functionaliteit nog verder opschroeven.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Welnee, ik heb OpenDNS nu in windows zelf ingesteld :+
en bij Eminent een verzoekje gedaan of ze in een volgende firmware upgrade dat willen veranderen.
Dus wie weet. Vind 70 euro uitgeven voor zoiets kleins toch wat overdreven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RVE_NL schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 21:43:
[...]

Lijkt me een goede keus, ik heb even in de price watch gekeken, de prijs valt voor mij goed mee.
Heb je toevallig wat games getest of je wifi verbinding stabiel is?

Momenteel heb ik nog Telfort ADSL 20Mbit (krijg helaas maar zo'n 7 Mbit binnen) vandaar de overstap naar ziggo, maar ook voor het digitale beeld.
Hoe vaak moeten jullie gemiddeld de router resetten? 2 kenissen van mij gebruiken ook ziggo en moeten als ik daar ben vaker de router of modem (ben niet zeker) resetten omdat ze problemen met de internet verbinding hebben. Lig dit waarschijnlijk aan een slechte router bij hen of aan ziggo?
Ik heb het niet met games getest maar met gewoon internet op laptop gaat het gewoon goed. Ook met speedtest volle mep. Ik heb zelf router nog niet heoven te resetten.

Maar ben nu ook zo'n beetje 4 weken over van Telfort. Ben erg blij met deze overstap. Geen telfort meer en nu altijd kunnen bellen... Afkloppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Nou, monteur is net weer vertrokken. Bekabeling intern leek geen enkel probleem, signaalwaardes in de modem leken prima en heel even speedtest.net bekeken en daar kwam hij uit op 9,6Mbit down oid. Nu maar even gaan klussen met switch + router :)

[edit]

Nou, ik trek keurig de volle 10Mbit, iets meer zelfs geloof ik. GrabIt en DU Meter geven strak 1,2MB/s download aan. Voorlopig prima tevreden! Uitgaand bellen kan nu al wel via Ziggo maar inkomend natuurlijk nog via Telfort dus dat laat ik voorlopig nog maar op de Telfort modem aangesloten.

Door de ongelukkig hoofdaansluiting in de kelder en het feit dat de Motorola modem maar 1 poort heeft moet ik nu wel een extra router aanschaffen voor in de kelder maar goed. Dat komt wel :P

[ Voor 50% gewijzigd door The Legend op 08-04-2009 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heeft Ziggo's SMTP server het moeilijk?

3 minuten om reactie te krijgen van de server bij het verzenden van een email...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Ik heb nog niet veel ervaring maar het viel mij ook direct al op. Het verzenden van mail via de Ziggo SMTP server duurt langer dan bij die van Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Laatst online: 23-07 14:10
* SpiceWorm is met ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Raven schreef op woensdag 08 april 2009 @ 16:14:
Heeft Ziggo's SMTP server het moeilijk?

3 minuten om reactie te krijgen van de server bij het verzenden van een email...
k krijg er helemaal geen mail meer uit zelfs... k verstuur altijd met smtp.ziggo.nl als zijnde smarthost, dat is atlijd goed gegaan, sinds 2 dagen krijg ik bericthen van m'n exchange dat het afleveren vertraagd is..

vet irritant.! ook als ik via telnet een mail stuur dan komt hij niet aan bij de ontvangende partij..dus er lijkt wel iets stukkigs te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:41

TF

bla bla

Ik las dat ze CI+ modules in TV's gaan ondersteunen. Kijk dat is gewoon goed nieuws!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
  • Laatst online: 03-11-2023
Zojuist Ziggo gebeld aangezien ik nog geen modem heb mogen ontvangen en mijn Z3i abb. morgen ingaat.

De HD-medewerker heeft er wel een hele leuke fantasie op na waarom het modem nog niet afgeleverd is. Volgens hem is er door de economische wereldcrisis massaontslag bij TNT waardoor de pakketjes 2 weken later afgeleverd gaan worden waaronder mijn Modem. |:(

Nu maar hopen dat die daadwerkelijk binnen 2 weken geleverd gaat worden want dan is xs4all namelijk afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
jordi.c schreef op donderdag 09 april 2009 @ 15:38:
De HD-medewerker heeft er wel een hele leuke fantasie op na waarom het modem nog niet afgeleverd is. Volgens hem is er door de economische wereldcrisis massaontslag bij TNT waardoor de pakketjes 2 weken later afgeleverd gaan worden waaronder mijn Modem. |:(
Geweldig de blunder van de eeuw.

Maar even serieus, na zoiets te horen kun je zo'n klantenservice medewerkers toch niet meer serieus nemen?
Dit moest in de krant komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Beschamend zo'n antwoord, een ander bedrijf de grond in proberen te trappen in plaats van de schuld op jezelf te nemen. Te triest voor woorden wat ze daar allemaal weten te verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Zojuist Ziggo gebeld aangezien ik nog geen modem heb mogen ontvangen en mijn Z3i abb. morgen ingaat.

Nu maar hopen dat die daadwerkelijk binnen 2 weken geleverd gaat worden want dan is xs4all namelijk afgesloten.
Als ze tegen mij zo'n onzin zouden verkopen, zou ik doorgaan tot ik deze werkwijze persoonlijk aan zijn baas gemeld zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55

Z3i :? Dat is wat sneller dan mijn A1E. Ik heb namelijk nog wel 2 nieuwe modems in doos liggen. Kreeg er namelijk 3 tegelijk geleverd. Nogal logisch dat ze daar snel door de modems heen zijn en klanten 2 weken laten wachten!! 8)7 |:(

't is dat jouw lijn sneller is, anders mocht je wel een van mijn modems hebben 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Ibidem op 09-04-2009 17:12 ]

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMTP van Ziggo doet nog steeds moeilijk. :(
De ontvangende partij heeft nog steeds niets gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
Tekn0z schreef op donderdag 09 april 2009 @ 16:55:
[...]

Z3i :? Dat is wat sneller dan mijn A1E. Ik heb namelijk nog wel 2 nieuwe modems in doos liggen. Kreeg er namelijk 3 tegelijk geleverd. Nogal logisch dat ze daar snel door de modems heen zijn en klanten 2 weken laten wachten!! 8)7 |:(

't is dat jouw lijn sneller is, anders mocht je wel een van mijn modems hebben 8)
Als ik volgende week nog geen modem heb wil ik graag een modem van je huren :P.

Ik begon wel te lachen toen deze hd-medewerker mij deze smoes probeerde te verkopen dus het moge duidelijk zijn dat ik deze persoon in kwestie niet serieus neem. Hij klonk nogal verontwaardigd dat ik dit niet geloofde }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 18:34

l3p

www.^.nl

Modem deze week binnengekregen, vanmiddag even verwisseld, alles duurde zon 20 minuten

http://www.speedtest.net/result/448632605.png

Ziggo Z3i

[ Voor 5% gewijzigd door l3p op 09-04-2009 20:15 ]

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
l3p schreef op donderdag 09 april 2009 @ 19:56:
Modem deze week binnengekregen, vanmiddag even verwisseld, alles duurde zon 20 minuten

Heerlijk die snelheid :P 38mbit!!!

Als ik mijn modempje heb zal ik ook een speedtest uitvoeren :)

Ik neem aan dat jij z3i hebt? Ik dacht dat ze de snelheid nog gecapped haddne tot 30mbit en pas juni/juli gingnen opvoeren nara 50mbit. Lekkr bezig Ziggo >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

idd ziggo Z3i :)

denk wel dat ik een een alles in 1 pakket ga nemen, 1080p kunnen streamen uit nieuwsgroepen vind ik een beetje bs. :) :+

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 21:46

The Zep Man

🏴‍☠️

l3p schreef op donderdag 09 april 2009 @ 20:16:
idd ziggo Z3i :)

denk wel dat ik een een alles in 1 pakket ga nemen, 1080p kunnen streamen uit nieuwsgroepen vind ik een beetje bs. :) :+
Ook met het snelste Alles-in-1 pakket kan dat binnenkort.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07 12:02

Ccc

l3p schreef op donderdag 09 april 2009 @ 19:56:

Ziggo Z3i
Hoe kom je aan zo'n modem, ik heb ook z3i namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Ccc schreef op donderdag 09 april 2009 @ 20:41:
[...]

Ik kreeg vorige week een brief dat ik hem deze week zou ontvangen gratis, thats it :)

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubSun
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ik heb het volgende probleem:
bij familie hebben ze nu al een tijdje ziggo internet.. alles werkt goed, maar nu willen ze graag een 2e computer (laptop) draadloos aansluiten. router hadden ze al gekocht met de vraag of ik het 'even' wilde aansluiten :)

zodra ik de router tussen de modem en pc hang is het internet weg. nu heb ik thuis ook ziggo en dezelfde situatie en weet ik dat je in de router de hostname moet over nemen om verbinding met het internet te krijgen. ik heb er niet veel verstand van, maar dit heeft degene die het voor mij instelde uitgelegd

(bij familie) dus kabel weer direct tussen modem en pc gedaan. via watismijnip site de hostname opgezocht en in de router gezet.. helaas geen internet.

ik kom terug thuis en kijk hoe mijn instellingen zijn.. tot mijn verbazing is de hostname in mijn router anders dan dat ik te zien krijg op de site.

voorbeeld:
router: cp111222-bl
website: cp111111-b
de cijfers zijn dus anders en er staan een L achter

lijkt mij dat er iets niet klopt. hoe kan ik de goede hostname achterhalen?
of wat moet ik doen om internet te krijgen met de router?

het gaat trouwens om de Linksys wrt54kl router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Modem een tijdje van stroom af laten (15min ofzo geloof ik) en dan weer aansluiten.

En volgens mij moet je ook iets doen met MAC clonen ofzo, maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
  • Laatst online: 11-09 20:46

nAffie

...

ThinkPadd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 21:24:
Modem een tijdje van stroom af laten (15min ofzo geloof ik) en dan weer aansluiten.

En volgens mij moet je ook iets doen met MAC clonen ofzo, maar dat weet ik niet zeker.
Nope, alleen het modem even 15 seconden van de stroom afhouden is voldoende....

En je router instellen op DHCP, geen hostname invullen, dat is absoluut niet nodig...
Alle gegevens zoals ip adres, dns server etc. worden aan je router geleverd...

[ Voor 18% gewijzigd door nAffie op 09-04-2009 21:33 ]

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Ik ben opzoek naar de frequenties die bij Ziggo/Casema gebruikt worden als de Internet Downstreams voor de kabelmodems. Wie helpt mij aan dit lijstje van ongeveer 6 frequenties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
  • Laatst online: 11-09 20:46

nAffie

...

ArChie schreef op donderdag 09 april 2009 @ 21:33:
Ik ben opzoek naar de frequenties die bij Ziggo/Casema gebruikt worden als de Internet Downstreams voor de kabelmodems. Wie helpt mij aan dit lijstje van ongeveer 6 frequenties?
Als ik het goed heb wordt daarvoor TS 26 gebruikt, tussen de 172 en 250 mhz...

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bisselke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 18:34
Is de snelheidsverhoging ook mogelijk met het oude modem, of iig tot een bepaalde hoogte? dus bijv dat ik nu van 15 naar 25 mbit?
Of blijf ik met mijn huidige modem altijd op 15 en ga ik pas naar 40 mbit met het nieuwe modem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
nAffie schreef op donderdag 09 april 2009 @ 21:38:
Als ik het goed heb wordt daarvoor TS 26 gebruikt, tussen de 172 en 250 mhz...
TS 26 zit op 170 MHz bij Ziggo/Casema, dus die is in gebruik voor digitale TV. Ik vermoed dat de frequenties 180, 188, 196, 204, 212, 220, 228, 236, 244 en/of 252 MHz mogelijk wel eens gebruikt kunnen worden als Internet Downstream kanalen, maar zou dit graag met zekerheid willen weten. Bij Ziggo/Multikabel en Ziggo/@Home worden er 6 frequenties per regio gebruikt voor Internet Downstream kanalen, dus vermoed ik dat dit bij Ziggo/Casema niet veel meer of minder zou zijn. Het lijstje met mogelijkheden voor Ziggo/Casema bestaat uit 10 frequenties, dus zitten er nog wat ongebruikte frequenties tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
Ccc schreef op donderdag 09 april 2009 @ 20:41:
[...]

Offtopic:

Heb jij een Logitech Illuminated in Z-limburg gekocht met horizontale enter toets?

Welke winkel is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07 12:02

Ccc

heuh. hoe weet je dat ik dat in limburg heb gekocht en dat ik zo een heb?

Maar nee ik heb een met een verticale toets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubSun
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
nAffie schreef op donderdag 09 april 2009 @ 21:28:
[...]

Nope, alleen het modem even 15 seconden van de stroom afhouden is voldoende....

En je router instellen op DHCP, geen hostname invullen, dat is absoluut niet nodig...
Alle gegevens zoals ip adres, dns server etc. worden aan je router geleverd...
je hebt gelijk. hostname is helemaal niet nodig.. router pakt automatisch de gegevens van de modem.

echter moet ik wel het mac adres clonen. wat ik dan raar vind is het volgende:
als ik met de router het mac adres van de pc cloon werkt het niet. sluit ik de modem direct aan op de pc dan werkt het wel. het is zelfs zo dat ik per se het mac adres moet gebruiken waarmee ik de modem geactiveerd heb.. anders doet ie het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:30
SubSun schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 00:55:
[...]

je hebt gelijk. hostname is helemaal niet nodig.. router pakt automatisch de gegevens van de modem.

echter moet ik wel het mac adres clonen. wat ik dan raar vind is het volgende:
als ik met de router het mac adres van de pc cloon werkt het niet. sluit ik de modem direct aan op de pc dan werkt het wel. het is zelfs zo dat ik per se het mac adres moet gebruiken waarmee ik de modem geactiveerd heb.. anders doet ie het niet.
Modem resetten zodat hij dit MAC adres vergeet. Vaker beschreven hier. :P Of het zou opeens niet meer moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Met Mac adres hoeft ook helemaal niet gekloont te worden. Je moet gewoon de router eerst aan een pc hangen en instellen (DHCP, verder geen gekke dingen aanpassen). De modem sluit je op de WAN poort van de router aan (dus niet een LAN poort). Modem uit, router uit, router aan, modem aan en dan op de status pagina van je router kijken of hij een IP + hostname krijgt toegewezen van de modem, daarna kijken of je PC een IP van je router krijgt en dan zou het moeten werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 18:28
Ik ben sinds dinsdag ook online via Ziggo. Ziggo heeft m'n Telfort abonnement opgezegd, waarvan ik inmiddels ook een bevestiging van heb gekregen van Telfort zelf. Ook neemt Ziggo m'n Telfort telefoonnummer over, wat nog niet is doorgevoerd. Wel vreemd vind ik dat als ik bel via het Ziggo modem, dat ik gewoon kiestoon krijg en kan bellen. Als ik bijv. naar mijn mobieltje bel, komt er keurig "thuis" in het scherm te staan. Uitgaand is dus al wel omgezet, maar inkomend niet? Is dat de normale gang van zaken? Zowel uitgaand als inkomend werkt ook nog gewoon via Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 15:57
Ik ben van plan om de Internet weer eens via de kabel te proberen, want mijn ADSL2+ komt niet verder dan 10Mbit downstream, te ver van de wijk centrale.

Rond 20 maart telefonisch besteld en gisteren kreeg ik te horen, nadat alles verkeerd verwerkt was. Maar de Sales dude vroeg zich af waarom ik voor Z3 had gekozen, want je hebt al kabel TV en met Z3i neem betaal 0.70 cent meer voor een nog snellere verbinding en met de huidige actie een gratis instalateur (hoef ik niet) en een gratis digitale decoder (leuk om te proberen). Als alles je niet bevalt, dan zeg je het op en alles kan je dan houden! OK doe maar mij maar een Z3i :D

MAAR... hij vertelde dat Z3i straks de downlolad wordt verhoogd (doelt zeker op 2010Q1) naar 80Mbit downstream..... Daar wordt ik blij van :D

Afijn, ik betaal nu voor internet: 34 euro (Online, voorheen Orange), kabel tv 16,25, kost mij nu ongeveer 50 euro.
Voor 65 euro (en 15 euro meer) krijg ik een hoop meer, geweldig.
Ik neem wel Z3i, maar de telefoon zal ik nooit gebruiken!

Als het internet bij Ziggo het maar normaal doet, dan blijf ik daar. Tot nu toe heeft Online het altijd gewoon gedaan, afgezien 2x of 3x een kort durende storing.

Ik ben benieuwd.

Edit: typo, info toegevoegd.

[ Voor 3% gewijzigd door Fermion op 10-04-2009 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Laatst online: 09:59

Hehe, join the club. Ik zou per 31 maart kunnen internetten, tot op heden nog geen modem gezien.

"Nee meneer, het signaal moet er zijn, internet moet werken"

"Maar ik heb nog geen modem?"

"Ow, die is al verstuurd, ligt aan TNT/ Klopt, ik zie dat die nog niet verstuurd is/ Ah vervelend, dan moet u nog even wachten/......"

Kortom, die HD is ook echt waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
koentjuh schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 11:14:
[...]

Hehe, join the club. Ik zou per 31 maart kunnen internetten, tot op heden nog geen modem gezien.

"Nee meneer, het signaal moet er zijn, internet moet werken"

"Maar ik heb nog geen modem?"

"Ow, die is al verstuurd, ligt aan TNT/ Klopt, ik zie dat die nog niet verstuurd is/ Ah vervelend, dan moet u nog even wachten/......"

Kortom, die HD is ook echt waardeloos.
Als je een monteur laat komen neemt die toch gewoon het modem enzo mee toch? (Aangezien het bij mij de 14e word aangesloten en ik ook geen modem heb ;) )

Trouwens waarom pakken zoveel mensen dat Z3i als ze ook TV van ziggo hebben en dan nog een losse telefoonlijn?
Pak dan het alles in 1 extra pakket dat is toch veel goedkoper en evensnel?

[ Voor 12% gewijzigd door RVE_NL op 10-04-2009 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
Mijn reden is dat de baas internet betaald :P

Hij wil een originele factuur van de ISP en dan valt een alles-in-een oplossing meteen al af :+.

Dan komt namelijk TV+Internet op 1 factuur te staan.....

Vandaag is mijn Z3i ingegaan maar nog steeds geen modem |:(
Pagina: 1 ... 29 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.