[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 33 Laatste
Acties:
  • 260.751 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamieater
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 18:33
Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 15:07:
[...]

Ga naar http://www.speedguide.net/downloads.php
- Download TCP Optimizer
- Start het programma
- Pak de slider en zet deze naar 20Mbit
- Klik op modify all network adaptors en klik op optimal settings
- Klik dan op apply changes
- Herstart pc
- Start het programma weer en klik op custom settings
- Zorg dat modify all network adaptors weer aangevinkt is
- Bij TCP recieve window vul je in 1284800 (= 25Mbit) of Z3i 1798720 (=35Mbit) (De slider geeft geen verschil meer vanaf 13000 tot 20000, maar even rekenen leert dat dit de getallen dan moeten zijn)
- Klik dan op apply changes
- Herstart pc

En voila :)
Met de waarde 1027840 haal ik ongeveer 30 Mbit en met de waarde 1798720 haal ik ongeveer 17-19 Mbit. Ik heb Z3i (35 Mbit). Enig idee hoe dat kan?

Mijn PC is aangesloten op een Linksys WRT54GL router, wellicht dat ik daar het e.e.a. moet aanpassen.

Say what you want to say, BUT don't speak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Soms maakt Ziggo ook wel eens foutjes 'in uw voordeel' :)
Krijg al maanden het volledige zenderpakket door, terwijl ik gewoon Z1 heb en daar ook voor betaal (voor de zekerheid gecontroleerd). Het hele pakket wordt na activering van digitale TV een weekje ofzo gratis doorgegeven en dan moet je je keuze hebben gemaakt. Nou dat heb ik gedaan en ik kan nog steeds genieten van alle 100 zoveel zenders (film,muziek,prOn,natuur,themapakketten etc) hehe.

Hoop dat hun achterstallige administratie nog lange tijd ehm, achterstallig blijft ;)

[ Voor 5% gewijzigd door FunkyTrip op 28-03-2009 18:12 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

FunkyTrip schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 18:11:
Krijg al maanden het volledige zenderpakket door, terwijl ik gewoon Z1 heb en daar ook voor betaal (voor de zekerheid gecontroleerd). Het hele pakket wordt na activering van digitale TV een weekje ofzo gratis doorgegeven en dan moet je je keuze hebben gemaakt. Nou dat heb ik gedaan en ik kan nog steeds genieten van alle 100 zoveel zenders (film,muziek,prOn,natuur,themapakketten etc) hehe.

Hoop dat hun achterstallige administratie nog lange tijd ehm, achterstallig blijft ;)
Volgens mij is die periode langer dan één weekje hoor. Volgens mij zelfs een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Bij ons heeft ziggo (denk ik) ook een foutje gemaakt. Wij hadden ooit een smartcard met zo'n digitaal ding. Gewoon goedkope. Daarna HD gekocht en toen met die smartcard Film1 en Sport1 aangevraagd en HD enzo. Die kregen we dus uiteindelijk, maar nu is er op die ANDERE ontvanger ook Sport1 te zien (maar geen Film1). Best vreemd toch? We betalen uiteraard maar voor 1 abonnement :9

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel01
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:39
YoshiBignose schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 20:11:
Bij ons heeft ziggo (denk ik) ook een foutje gemaakt. Wij hadden ooit een smartcard met zo'n digitaal ding. Gewoon goedkope. Daarna HD gekocht en toen met die smartcard Film1 en Sport1 aangevraagd en HD enzo. Die kregen we dus uiteindelijk, maar nu is er op die ANDERE ontvanger ook Sport1 te zien (maar geen Film1). Best vreemd toch? We betalen uiteraard maar voor 1 abonnement :9
Dat is niet vreemd, je kan nu tot 3 smartcards op alle cards je abonnement zien. Als het goed is heb je daar over een brief gehad en anders zal je hem binnen kort wel krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

FunkyTrip schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 18:11:
Ik heb een aantal jaar terug iets van 2 jaar lang te weinig betaald voor mijn daadwerkelijke internet verbinding.
Ik betaalde 19euro voor het op 1 na snelste pakket.

Had het zelf totaal niet in de gaten totdat iemand zei wat hij betaalde en wat de eigenlijke snelheid had moeten zijn..

Sindsdien kan Casema (wanadoo, orange, ziggo en hoe het nogmeer allemaal genoemd werd) bij mij niet meer stuk ;)

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
DyStiC schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 19:46:
[...]

Volgens mij is die periode langer dan één weekje hoor. Volgens mij zelfs een maand.
Ik heb bijna 3 maanden het complete pakket gehad. Sinds een week of 2 is dat nu standaard geworden. Heb er wel nog even over moeten bellen, want ze waren vergeten het standaardpakket te activeren.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bamieater schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 11:44:
[...]

Met de waarde 1027840 haal ik ongeveer 30 Mbit en met de waarde 1798720 haal ik ongeveer 17-19 Mbit. Ik heb Z3i (35 Mbit). Enig idee hoe dat kan?

Mijn PC is aangesloten op een Linksys WRT54GL router, wellicht dat ik daar het e.e.a. moet aanpassen.
Nee, geen idee, ik heb gewoon gerekent, maar misschien kan dit fout zijn, dus snuffel even op hun forum, misschien dat het daar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zijn er nog meer mensen die de Samsung DCB H380R decoder hebben? Bij mij valt heel af en toe het geluid een halve seconde weg. Ik vroeg me af of dat aan het signaal of aan de decoder ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamieater
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 18:33
Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 22:54:
[...]

Nee, geen idee, ik heb gewoon gerekent, maar misschien kan dit fout zijn, dus snuffel even op hun forum, misschien dat het daar staat.
Vreemd.. op de Ziggo website staat nu dat Z3i 30 Mbit is. Dan heb ik mij blijkbaar vergist en dan klopt het wel.

Say what you want to say, BUT don't speak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:49

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb een lastig probleem met mijn Samsung PVR (850R).

De tijd loopt niet synchroon en daardoor missen we dus steeds de laatste 5 minuten van alle programma's. Extreem irritant :X
De workaround is nu om het programma erna ook op te nemen, maar dat gooit regelmatig roet in het eten omdat we dan niet altijd meer een ander programma kunnen opnemen cq. kijken.

Als ik het apparaat even uit zet en weer aan, dan gaat het een paar dagen goed, maar na een week loopt hij weer zo'n 5-10 minuten voor.

Zijn er meer mensen die een dergelijk probleem hebben? En nog beter: Zijn er mensen met een oplossing.
Ik heb al diverse fora afgezocht, maar tot dusver zonder resultaat :(

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:18

Ankh

|true

DyStiC schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 19:46:
[...]

2 maanden op het moment :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Laatst online: 23-08 19:04
Bij Internet Z3 is er een quotum voor nieuwsgropen van 100GB per maand. Geldt dit alleen voor de news servers van Ziggo? Of telt dit ook voor andere aanbieders zoals bv Eweka?

Iemand ervaring hiermee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Svennos1 schreef op zondag 29 maart 2009 @ 14:49:
Bij Internet Z3 is er een quotum voor nieuwsgropen van 100GB per maand. Geldt dit alleen voor de news servers van Ziggo? Of telt dit ook voor andere aanbieders zoals bv Eweka?

Iemand ervaring hiermee ?
Quota geldt alleen voor Ziggo newsserver..

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eokken
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09-2020
Ik heb even op de website van Ziggo rondgekeken maar vind niet echt heel duidelijke uitleg over de oude abonnementen die je nog hebt lopen.

Wij hebben thuis internet van online, telefoon van kpn en televisie van ziggo. Als ik dan een all-in-one pakket wil nemen moet ik dan niet toeval hebben dat de einddatums van alle abonnementen tegelijk aflopen? Anders betaal ik dus eigenlijk extra.. want ik kan niet vroegtijdig opzeggen zonder het hele jaarabonnement van bijv. mijn internet te betalen.

Weet iemand hier iets meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
eokken schreef op zondag 29 maart 2009 @ 17:07:
Ik heb even op de website van Ziggo rondgekeken maar vind niet echt heel duidelijke uitleg over de oude abonnementen die je nog hebt lopen.

Wij hebben thuis internet van online, telefoon van kpn en televisie van ziggo. Als ik dan een all-in-one pakket wil nemen moet ik dan niet toeval hebben dat de einddatums van alle abonnementen tegelijk aflopen? Anders betaal ik dus eigenlijk extra.. want ik kan niet vroegtijdig opzeggen zonder het hele jaarabonnement van bijv. mijn internet te betalen.

Weet iemand hier iets meer over?
TV is geen probleem uiteraard. KPN kan Ziggo voor je opzeggen met nummerbehoud. ADSL moet je echter zelf beëindigen. Dat je nog een jaarcontract hebt, kan Ziggo ook niks aan doen. Dus dan wordt het nu opzeggen en dubbel betalen, of wachten tot het ADSL abo afloopt en even daarvoor Ziggo internet nemen.

Je kunt natuurlijk ook je ADSL abo houden, want dat gaat via een ander kabeltje, net zoals je je KPN telefoonnr kan behouden en er Ziggo telefonie bij kan nemen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrenetic
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 13:24

Phrenetic

ehm...

Helsie schreef op zondag 29 maart 2009 @ 00:25:
Zijn er nog meer mensen die de Samsung DCB H380R decoder hebben? Bij mij valt heel af en toe het geluid een halve seconde weg. Ik vroeg me af of dat aan het signaal of aan de decoder ligt?
Ik denk dat nog weinig mensen de H380 hebben, hij is zelfs nog op geen enkele site te vinden. Zou deze receiver misschien de goedkopere Samsung STB zijn zonder PVR functionaliteit die geschikt is voor de nieuwe on-demand diensten?
Heb zelf vorige week een all-in-one abo afgesloten, benieuwd welke receiver ze mij toesturen.

Heb je misschien wat meer tech. specs en foto's van het apparaat? Is het design een beetje als deze sat. receiver?

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/global/system/business/telecommunications/product/2008/7/21/151277DSB-H370G.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze stb heb ik ook! werkt super, alleen is de vraag?? werkt deze ook met uitzending gemist die ziggo aanbiedt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds na dik 2 weken perfecte stabiele up en download *O*

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/440073220.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:04
Ziggo Z3i (30kbps/3kbps, locatie: centrum Utrecht)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/440085871.png

Jammer dat 't zo duur is in vergelijking met (tot) 20kbps ADSL internet. Maar ik ben tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:50

ThaHandy

Discovery Channel

ik heb vorige week mijn internet laten upgraden naar Z3i, en vandaag vannacht (00:05) ging de modem resetten waardoor mijn nieuwe abbo actief is.

Maar die upload valt mij vies tegen :/

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/440164672.png

hoop dat dat beter wordt in de loop van de week :(

[ Voor 3% gewijzigd door ThaHandy op 30-03-2009 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/440172968.png

Muahahaha! :w

Jammer dat er alleen niks van klopt. Een 100Mb bin bestand gaat nog steeds met 20Mbit :P

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Atomsk schreef op maandag 30 maart 2009 @ 00:45:
[afbeelding]

Muahahaha! :w

Jammer dat er alleen niks van klopt. Een 100Mb bin bestand gaat nog steeds met 20Mbit :P
Ben jij geupgrade of doe je mee aan een test?

Want dat is geen 50 en geen 80MBit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
rally schreef op maandag 30 maart 2009 @ 07:37:
[...]

Ben jij geupgrade of doe je mee aan een test?

Want dat is geen 50 en geen 80MBit :)
Geen van beide. Zoals ik al zei: het is een fout van speedtest.net. Die meting klopt gewoon niet.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:55

TVL

Wat is de standaard meegeleverde decoder bij Ziggo? Kan er niets over vinden op de site. Wat zijn de betere decoders? Samsung, Humax, Philips? Zijn er decoders met HDMI? Kan ik beter via een winkel de decoder kopen of via een winkel omdat ik daar meer keus in decoders heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekenbon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08-2023
Kan iemand mij vertellen wat de FTP instellingen zijn om bestanden up te loaden naar mijn Ziggo (Casema) homepage?

Ben al een een weekendje aan het zoeken op de Ziggo site maar daar word ik niet echt wijzer van. De helpdesk weet het ook niet want die verwijzen me naar het Ziggo contactformulier (is volgens mij toch geen ingewikkelde vraag). Heb het formulier met de vraag gemaild maar daar heb ik geen reactie op gekregen.

Heb zo'n beetje alle mogelijkheden geprobeerd in CuteFTP maar ik kan maar niet inloggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Er zijn genoeg decoders met HDMI en ik hoor veel goede verhalen over de Humax HD decoders.
Ze hebben ene HD decoder van rond de 150 euro en had op een site een kleine 70 reviews gelezen die razend enthousiast waren. Echter weet ik die site niet meer.. Ik kom erop terug !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LouisXV
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Voor Ziggo adressen: homedrive.ziggo.nl (met volledig emailadres en wachtwoord).
Voor Casema adressen: home.casema.nl (ook met volledig emailadres en wachtwoord om in te loggen).

Met Ziggo adressen kan je ook terecht op http://homedrive.ziggo.nl om via webfolders je website te plaatsen.

Site is te bereiken op home.casema.nl/gebruikersnaam of members.ziggo.nl/gebruikersnaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

boekenbon schreef op maandag 30 maart 2009 @ 10:39:
Heb zo'n beetje alle mogelijkheden geprobeerd in CuteFTP maar ik kan maar niet inloggen...
Welke adressen heb je al geprobeerd dan?
Wat je sowieso moet doen is als username je hele email adres vermelden dus ook wat achter de @ staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekenbon
Bedankt Louis, home.casema.nl werkt inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TVL schreef op maandag 30 maart 2009 @ 10:29:
Wat is de standaard meegeleverde decoder bij Ziggo? Kan er niets over vinden op de site. Wat zijn de betere decoders? Samsung, Humax, Philips? Zijn er decoders met HDMI? Kan ik beter via een winkel de decoder kopen of via een winkel omdat ik daar meer keus in decoders heb?
Ik heb een "Alles in 1 extra" abonnement aangevraagd in januari, maar die wilde ik pas in april in laten ingaan. Maar in januari wilde ik graag een Humax HD decoder kopen (€ 99) bij Ziggo maar dat kon ik toen niet opgeven, het kon net zo goed een Samsung worden zeiden ze toen, er kon dus geen voorkeur opgegeven worden.
Nu belde ik vanmorgen naar Ziggo om te vragen of de monteur nog komt deze week zoals was afgesproken toen. Dit klopte in nogsteeds. Ik vroeg ook of ze al wisten welke decoder er geleverd zal worden, hij beweerde dat dit een Samsung zou worden en zei daarbij dat ik dat ook afgesproken had toen. En dat laatste is beslist niet waar.
wat te doen als ik toch een Humax wil hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekenbon
Job: ik werd in verwarring gebracht door de info op de site van Ziggo. Daar werd ik gewezen op het adres van homedrive.ziggo.nl. Daar ben ik toen mee aan de slag gegaan in CuteFTP. Het maffe is dat ik met dat adres wel kan inloggen op hun ftp server maar geen bestanden zie.

Probleem ontstond eigenlijk doordat ik een schone XP installatie had gedaan en vergeten was de FTP instellingen ergens op te slaan. Had echt geen idee meer wat de instellingen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Laatst online: 23-08 19:04
Al iemand die de Zyxel NBG-460N router heeft draaien samen met de Motorola modem ? Ben benieuwd of er bekende problemen zijn tussen die 2. Binnenkort over naar Ziggo en deze router lijkt mij voorbereid op de toekomstige snelheden. Daarnaast is deze zacht geprijsd vergeleken met bv de Dlink 655 of 855.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 11:59:
[...]

Ik heb een "Alles in 1 extra" abonnement aangevraagd in januari, maar die wilde ik pas in april in laten ingaan. Maar in januari wilde ik graag een Humax HD decoder kopen (€ 99) bij Ziggo maar dat kon ik toen niet opgeven, het kon net zo goed een Samsung worden zeiden ze toen, er kon dus geen voorkeur opgegeven worden.
Nu belde ik vanmorgen naar Ziggo om te vragen of de monteur nog komt deze week zoals was afgesproken toen. Dit klopte in nogsteeds. Ik vroeg ook of ze al wisten welke decoder er geleverd zal worden, hij beweerde dat dit een Samsung zou worden en zei daarbij dat ik dat ook afgesproken had toen. En dat laatste is beslist niet waar.
wat te doen als ik toch een Humax wil hebben?
Op de knieën, handen gevouwen, blik omhoog gericht?

Ik zou ook een Samsung H360R gaan krijgen omdat Ziggo (volgens de gesproken HD medewerker) helemaal geen Humax 5000 in hun eigen leveringspakket zou hebben zitten.
Mijn (prettige) verbazing was dan ook groot toen bleek dat er wel een 5000 geleverd werd. M.a.w., je hoeft de uitgesproken woorden van een Ziggo HD medewerker niet altijd voor waar aan te nemen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonslaughter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-02 19:18
hardware-lover schreef op maandag 30 maart 2009 @ 14:26:
M.a.w., je hoeft de uitgesproken woorden van een Ziggo HD medewerker niet altijd voor waar aan te nemen.
Dat zou ik sowieso nooit doen, want ze hebben het bij mij tot nu toe vaker verkeerd, dan dat het klopt.
Svennos1 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 13:44:
Al iemand die de Zyxel NBG-460N router heeft draaien samen met de Motorola modem ? Ben benieuwd of er bekende problemen zijn tussen die 2. Binnenkort over naar Ziggo en deze router lijkt mij voorbereid op de toekomstige snelheden. Daarnaast is deze zacht geprijsd vergeleken met bv de Dlink 655 of 855.
Ik heb hem in bestelling staan, dus zodra ik hem binnen heb kan ik je meer vertellen. Hopelijk is dat ergens deze week. Tot die tijd staat er een zyxel zywall 2 hier, waardoor ik maar 12 mbit kan benutten van mijn 20 mbit verbinding.

En veel dingen gaan er fout. Zo hebben ze mij nu gefactureerd voor een hard-disk recorder die ik niet heb, en ook de gewone decoder heb ik nog steeds niet binnen. Ook KPN is overigens lekker bezig, want die hebben na het afsluiten nog gewoon een maand kosten in rekening gebracht. Gelukkig kan ik dat gewoon storneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:20
TVL schreef op maandag 30 maart 2009 @ 10:29:
Wij kregen deze toen we een Alles in 1 Plus abbo aan hadden gevraagd:

http://www.itcetera.nl/wi...R_Fox_C_48ecee350aab2.jpg

Humax IR Fox C

Dat is een SD ontvanger, met SCART uitgang en optische uitgang voor evt. digitaal geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:44
Onze IR Fox C ziet er zo uit. (en die is afgelopen woensdag afgeleverd)
http://www.alledecoders.n...X%20C%20BLACK%20DVB-C.jpg

Jammere is dat je niet je zenders kunt nummeren, ook niet in je favorietenlijst. Waar sowieso maar 40 zenders in kunnen. Verder nog niets negatiefs gevonden. Voorlopig.

[ Voor 7% gewijzigd door Ascathon op 30-03-2009 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dragonslaughter schreef op maandag 30 maart 2009 @ 16:44:
[...]

Dat zou ik sowieso nooit doen, want ze hebben het bij mij tot nu toe vaker verkeerd, dan dat het klopt.

[...]

Ik heb hem in bestelling staan, dus zodra ik hem binnen heb kan ik je meer vertellen. Hopelijk is dat ergens deze week. Tot die tijd staat er een zyxel zywall 2 hier, waardoor ik maar 12 mbit kan benutten van mijn 20 mbit verbinding.

En veel dingen gaan er fout. Zo hebben ze mij nu gefactureerd voor een hard-disk recorder die ik niet heb, en ook de gewone decoder heb ik nog steeds niet binnen. Ook KPN is overigens lekker bezig, want die hebben na het afsluiten nog gewoon een maand kosten in rekening gebracht. Gelukkig kan ik dat gewoon storneren.
Ik heb woensdag 24-3 de Humax 5000c binnen gekregen van Ziggo, Had hem nog niet verwacht maar daar was ie plots. Erg mooi apparaat by the way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribibu
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-08 16:40
Ascathon schreef op maandag 30 maart 2009 @ 16:50:
Onze IR Fox C ziet er zo uit. (en die is afgelopen woensdag afgeleverd)
http://www.alledecoders.n...X%20C%20BLACK%20DVB-C.jpg

Jammere is dat je niet je zenders kunt nummeren, ook niet in je favorietenlijst. Waar sowieso maar 40 zenders in kunnen. Verder nog niets negatiefs gevonden. Voorlopig.
Ik heb sinds een aantal maanden ook zo'n Humax IR Fox C gekregen, i.p.v. de Samsung DCB 9401R die ik daarvoor had.
Die humax heeft als klein nadeel dat de klok/timer niet op tijd loopt, maar eigenlijk constant achter loopt, hebben meer mensen dit?

edit: nou schijnt verholpen te kunnen worden door de stekker een tijdje uit het stopkontakt te halen, ben benieuwd... ;)

[ Voor 8% gewijzigd door dribibu op 31-03-2009 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 09:33:
[...]

Ik heb woensdag 24-3 de Humax 5000c binnen gekregen van Ziggo, Had hem nog niet verwacht maar daar was ie plots. Erg mooi apparaat by the way.
Foto? :)

Nevermind... al gevonden :)

[ Voor 19% gewijzigd door rally op 31-03-2009 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:55

TVL

Ja als ik een decoder aanschaf wil ik ook de Humax 5000C. Niet duur (152 Euro goedkoopste prijs op Kieskeurig) en je krijgt ook nog eens 50 Euro terug volgens mij van Ziggo. Dus voor ongeveer 100 Euro een HD decoder. Klopt dat wat ik zeg overigens?

[ Voor 6% gewijzigd door TVL op 31-03-2009 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Ben ik hier de enige die vermoed dat Ziggo torrentverkeer capped? Voorheen geen enkel probleem met m'n torrents van private trackers. Ik haalde altijd de volle 10mbit. Sinds een paar dagen kom ik 's ochtends en overdag niet verder dan 5mbit. Als ik daarnaast een http download start, haal ik de volle 10mbit wel. Upload haal ik nog wel steeds de volle 1.5mbit.

Alles-in-1 Plus hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Eergisteren haalde ik nog 18-20 Mbit (uTorrent)... Kan zo nog wel een keer testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 18:42
rally schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 12:32:
Eergisteren haalde ik nog 18-20 Mbit (uTorrent)... Kan zo nog wel een keer testen.
Nee, wordt niet gecapped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Laatst online: 21:58
Spanning alom in huize koentjuh. Vandaag zal mijn internet en digitale televisie van Groningen naar Utrecht verhuizen.

Heb begin maart keurig een bevestiging op mijn nieuwe adres gekregen. Met de vermelding dat ik een nieuwe smartcard, modem en verhuiskit zou ontvangen. Tot op heden nog niks gezien in de brievenbus. Ik vrees het ergste straks na mijn werk ;) Maar, dan heb ik wel weer een reden om de keurig georganiseerde helpdesk te bellen vanavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 22:02
Met mijn verhuizing van 2 jaar geleden tot op heden ook nog geen verhuiskit gezien. Ik heb alles op oude adres losgekoppeld en op nieuwe adres aangesloten en dat werkte gewoon. Snap ook niet dat je een nieuw modem nodig zou hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
Geen idee. Zou wel komen omdat ik van het @home netwerk na Utrecht ga (geen idee wat het daar was).

Maargoed, ik heb het wel echt nodig, mijn digitale tv doet het gewoon niet zonder die nieuwe smartcart en de verdeeldoos van essent schijnt hier ook niet te werken. Mag toch hopen dat ik die binnen 2 jaar wel een keer krijg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:57
dribibu schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 09:41:
[...]

Ik heb sinds een aantal maanden ook zo'n Humax IR Fox C gekregen, i.p.v. de Samsung DCB 9401R die ik daarvoor had.
Die humax heeft als klein nadeel dat de klok/timer niet op tijd loopt, maar eigenlijk constant achter loopt, hebben meer mensen dit?

edit: nou schijnt verholpen te kunnen worden door de stekker een tijdje uit het stopkontakt te halen, ben benieuwd... ;)
Volgens mij word die tijd maar afentoe vernieuwd. Hij loopt dan ook niet door.
Ik neem aan dat je de tijd bedoelt die je ziet als je op info drukt?

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziggo kondigt vandaag officieel aan CI+ te gaan ondersteunen en is daarmee de eerste Nederlandse kabelmaatschappij die het mogelijk maakt om zonder extra settopbox gecodeerde digitale televisie te ontvangen.

Wat is CI en CI+ ?

Aangezien aanbieders van digitale televisie verschillende encryptietechnieken kunnen toepassen, is het (prijs)technisch niet mogelijk om al deze technieken in elke settopbox of televisie in te bouwen. Om dit probleem te ondervangen is het Common Interface (CI) systeem in het leven geroepen. De televisie of settopbox heeft hierbij een slot waarin een zogenaamde CAM module met de benodigde decryptietechniek gestoken wordt. CAM Modules zijn er voor elke decryptietechnologie en op die manier betaal je als klant dus alleen waar je gebruik van maakt.

Een televisie met ingebouwde digitale tuner en een CI slot kan dus niet zelf de versleuteling van de signalen opheffen, maar stuurt het versleutelde signaal naar de CAM, waar je de smartcard met de abonneegegevens in steekt. De CAM module kijkt aan de hand van de smartcard of het signaal gedecodeerd mag worden, en stuurt het signaal vervolgens weer vrij van encryptie door naar de televisie.

En daar zat tot nu toe het probleem: voor de bij Ziggo gebruikte Irdeto2 codering bestaat één geschikte CAM module van het merk Alphacrypt. Behalve in settopboxen en TV's is deze normale CI CAM echter ook in een PC met digitale TV ontvanger te steken. Omdat het signaal ongecodeerd de CAM uitkomt, is het hiermee mogelijk om digitale televisiesignalen zonder kwaliteitsverlies op te nemen op harddisk en deze vervolgens via internet te verspreiden. Contentleveranciers waren hier niet blij mee, en dus is er bij Ziggo nooit officiële ondersteuning voor de Alphacrypt CAM gekomen.
Alphacrypt CAM
De Irdeto2 geschikte Alphacrypt CAM wordt officieel door geen enkele fabrikant ondersteund, probleemloze werking is dus niet gegarandeerd.

CI+ lost dit ‘probleem' van de contentproviders op. Bij televisies, settopboxen en CAM modules die geschikt zijn voor CI+ blijft de data altijd versleuteld, ook het signaal dat uit de CAM module retour gestuurd wordt naar de TV of settopbox. Hierdoor is het bij CI+ niet langer mogelijk om het signaal digitaal af te vangen en zonder codering op te nemen. Voor de consument betekent het dus een beperking van de mogelijkheden om het signaal op te nemen, maar voor sommige aanbieders betekent het dat zij eindelijk de stap naar ondersteuning voor een Common Interface durven te nemen. Overigens zullen CI+ gecertificeerde TV's en ontvangers met ingebouwde harddiskrecorder wel gewoon programma's kunnen opnemen, mits de betreffende zender dit toestaat. CI+ is vooral bedoeld om het opnemen en verspreiden van signalen via de PC tegen te gaan.

Voordelen van CI+

Het voordeel van CI+ is dat iedereen die in Ziggo gebied woont straks geen losse settopbox meer nodig heeft om digitale TV te ontvangen, mits ze beschikken over een televisie met CI+ ondersteuning. Dat scheelt dus een extra afstandsbediening, het komt de beeldkwaliteit ten goede én het scheelt in energieverbruik. Settopboxen gebruiken namelijk veel meer energie in standby dan een moderne televisie. Het belangrijkste voordeel blijft echter het gebruiksgemak: je zapt nu gewoon met de afstandsbediening van je TV en het beeldformaat wordt altijd correct ingesteld, iets dat bij gebruik van een losse decoder niet altijd vanzelfsprekend is.

Televisiefabrikanten

Het grote voordeel van de officiële ondersteuning van CI+ is dat televisiefabrikanten nu eindelijk ook DVB-C decoders in hun televisies gaan inbouwen, naast het inmiddels gebruikelijke DVB-T. Enkele fabrikanten doen dit al, maar omdat de benodigde Alphacrypt CAM officieel door geen enkele fabrikant ondersteund wordt, is er geen garantie op probleemloze werking.

Nu CI+ officieel door Ziggo ondersteund wordt, is de verwachting dat onder andere LG, Samsung, Philips en Sony de komende dagen of weken bekend zullen maken dat een deel van hun nieuwe televisies die dit voorjaar geintroduceerd worden, geschikt zijn voor CI+. Tot nu toe hebben de fabrikanten hierover expres gezwegen, omdat gewacht werd op het groene licht vanuit Ziggo. Bekend is echter dat genoemde fabrikanten in ieder geval bij een deel van hun nieuwe collecties CI+ compatibele DVB-C tuners hebben ingebouwd. Televisies die tot dit voorjaar op de markt zijn gekomen, zijn hoe dan ook niet CI+ compatible.

Update: Ziggo laat weten samen met bovengenoemde fabrikanten druk bezig te zijn de tuners in de TV's en het netwerk van Ziggo op elkaar af te stemmen. Toestellen die worden goedgekeurd zullen worden geplaatst op een lijst met door Ziggo aanbevolen TV toestellen voor een optimale werking met de Ziggo TV kanalen en netwerk. Deze lijst zal Ziggo op haar website publiceren en verspreiden onder haar dealers.
Neotion CI+ CAM module

CI+ modules bij Ziggo

Ziggo zal vanaf mei via haar eigen website CI+ CAM modules gaan leveren van twee fabrikanten, SmarDTV SMiT en Neotion. Woordvoerder Gradus Vos van Ziggo liet tegenover Hardware.Info weten dat deze CAM modules ook in de handel verkrijgbaar zullen zijn. In de toekomst komen er mogelijk meer CI+ CAMs voor gebruik op het netwerk van Ziggo, aldus Vos. Prijzen van de CAM modules zijn nog niet bekend, maar goed ingelichte bronnen melden Hardware.Info dat de consumentenprijs waarschijnlijk rond tachtig euro zal komen te liggen.

CI+ bij UPC?

Nu ook Ziggo via CI+ het gebruik van CAM modules ondersteunt is UPC de enige grote TV aanbieder die haar klanten blijft verplichten een settopbox te gebruiken voor ontvangst van digitale TV. KPN's Digitenne en Canal Digitaal Satelliet hebben immers al langer normale CI CAM modules gecertificeerd zodat klanten daar ook vrije keus hebben.

UPC liet Hardware.Info bij monde van woordvoerder Ronald Sutmuller weten dat het bedrijf de markt en de behoeften van haar klanten scherp in de gaten houdt. Volgens Sutmuller zijn klanten van UPC momenteel zeer positief over het totaalpakket en de interactieve functies die UPC aanbiedt en daarom ziet UPC momenteel geen reden om CI+ te ondersteunen.

maar hoe zit dat dan met die oudere tv's? nog steeds gebonden aan een kastje, zou wel jammer zijn dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:12

Osxy

Holy crap on a cracker

Iemand anders die ook storing van het internet heeft?

(postcode 1921BS)

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Nu is de vraag: Kunnen we onze bestaande decoders gewoon kunnen blijven gebruiken? Of moeten 1.3 miljoen abonnees (of teminste... het deel daarvan dat digitaal TV kijkt) nu al hun apparatuur vernieuwen?

Wel lekkere impuls voor de economie dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Het zal mij weinig uitmaken. Heb de apparatuur in bruikleen en zonder deze apparatuur kan ik geen gebruik maken van de diensten. Denk dat ze net zoals de modems ook de (eerste) digitale ontvanger van de klanten moeten omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:16
rally schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 17:18:
Nu is de vraag: Kunnen we onze bestaande decoders gewoon kunnen blijven gebruiken? Of moeten 1.3 miljoen abonnees (of teminste... het deel daarvan dat digitaal TV kijkt) nu al hun apparatuur vernieuwen?

Wel lekkere impuls voor de economie dan ;)
Bestaande externe decoders (set-top box) blijven gewoon werken. CI+ gaat alleen over insteek kaarten die je direct in je tv kan steken.
F4T4L_3RR0R schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 18:19:
Het zal mij weinig uitmaken. Heb de apparatuur in bruikleen en zonder deze apparatuur kan ik geen gebruik maken van de diensten. Denk dat ze net zoals de modems ook de (eerste) digitale ontvanger van de klanten moeten omruilen.
Je digitale decoder is gewoon jouw eigendom die is niet in bruikleen, alleen je internet/telefonie modem heb je in bruikleen van Ziggo.

[ Voor 32% gewijzigd door ADDG op 31-03-2009 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom moet ik dan een kapotte inleveren? het is wel degelijk eigendom van ziggo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Je haalt nu garantie en eigendom door elkaar denk ik.

Een kapotte decoder die je via Ziggo hebt gekocht/gekregen is de verantwoordelijkheid van Ziggo. Dat maakt ze niet meteen eigenaar.

De modem is wel in bruikleen en eigendom van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Bij wie moet je je kapotte decoder inleveren dan? Heb je hem via ziggo gekocht?
Dan heb je gewoon garantie van ziggo en moeten zij voor een nieuwe zorgen.
Maar de decoder is gewoon een koopproduct.

Edit: Hebben andere mensen ook de kortingsbonnen van Ziggo ontvangen.
Mijn pas had een bon gekregen voor 25 euro korting op een SD decoder of (ik geloof) 50 euro korting op een HD decoder.
Iemand die weet of die bon ook gebruikt kan worden voor pvr's? Volgens de helpdesk niet.
Maar iemand die een ander antwoord heeft? Ik ben benieuwd aangezien de helpdesk ook vaak onwaarheden vertelt.

[ Voor 49% gewijzigd door job op 31-03-2009 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:21

The Legend

*Plop*

Ik heb ook zo'n bon gekregen maar het is mij niet duidelijk of ik die 50 euro korting ook kan claimen als ik via bobshop oid een Humax 5050c aanschaf?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 15:33:
ziggo kondigt vandaag officieel aan CI+ te gaan ondersteunen en is daarmee de eerste Nederlandse kabelmaatschappij die het mogelijk maakt om zonder extra settopbox gecodeerde digitale televisie te ontvangen.

tekst
Vraagje.
Kan ik dan, stel dat ik een tv heb die dat ondersteund, tegelijk iets opnemen (indien zender dat toestaat) en naar een andere zender kijken? Of is dit dan onmogelijk...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:42
Osxy schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 16:40:
Iemand anders die ook storing van het internet heeft?

(postcode 1921BS)
Jep, ik zat van ong. 12:00 uur vanmiddag tot denk uur of 15:00 zonder internet. Postcode 1965MC. Begon met flinke slowdowns, dacht eerst dat het aan downloaden vanaf andere pc hier in huis lag, maar niet dus (stond niets anders aan). Toen gebeurde er helemaal niets meer. Na 3 uur vanmiddag geen problemem meer gehad, gewoon alles weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 22:04:
[...]

Vraagje.
Kan ik dan, stel dat ik een tv heb die dat ondersteund, tegelijk iets opnemen (indien zender dat toestaat) en naar een andere zender kijken? Of is dit dan onmogelijk...
Ja, maar dat ligt puur aan je TV, niet aan de CI en CAM (Conditional access module) en de smartcard, die drie zijn puur voor het ontvangen en decoderen van het signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrenetic

Phrenetic

ehm...

Bericht van een anonieme Ziggo medewerker in het ziggo-gebruikers.nl forum:
De DCB-380H is een niet-interactieve HD-ontvanger van Samsung. Dit 380H model is de opvolger van de 360H die in 2006 ontwikkeld is. Dit 360H model wordt niet meer geleverd.

Daarnaast is ook een interactieve HD-ontvanger van Samsung in ontwikkeling, dit model is nog niet beschikbaar en wordt met name ingezet i.c.m. VOD/ "uitzending gemist".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
dbzfan schreef op zondag 25 januari 2009 @ 21:31:
Ik wil email van ziggo op mijn telefoon (via t-mobile webnwalk)
Nu kan ik al wel email ontvangen.. maar nog niet verzenden.
Ik heb bij zenden:

mail.home.nl
port 25
Veilige verbinding uit...

Iemand een oplossing?
Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2009 @ 23:14:
[...]

Het versturen van email via een andere provider (in dit geval T-Mobile), is 99 van de 100 keer geblokkeerd door de partij welke de SMTP server host (Ziggo dus). Je zult dus mail.t-mobile.nl moeten gebruiken om je mails te verzenden.
Nu is het zo dat ik ook mijn Ziggo mailadres wil bekijken op mijn HTC Touch Diamond, nu werkt ontvangen wel. Versturen alleen niet. Nu zie ik hierboven dat dit aan de mobiele internet aanbieder ligt (KPN, Hi Eindeloos Online) Ik kan alleen de SMTP instellingen niet vinden.

Iemand een idee :?

EDIT: De website van Hi beweert iets anders. Die zeggen gewoon (wanneer ik mijn toestel selecteer en bij E-mail onder het kopje "handmatig instellen" kijk) dat het moet werken met de SMTP instellingen vd provider. (http://www.hi.nl/web/show/id=268742)

Ik kom er echt niet uit, iemand?

[ Voor 12% gewijzigd door Ibidem op 01-04-2009 11:11 ]

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Mijn eerste ervaring, alles-in-1 bestelt:

Eerste belactie vorige week: pakketje met modem en decoder ontvangt u deze week
Tweede belactie deze week: pakketje is zoek. Ik ga een formulier invullen, u wordt teruggebeld vandaag
.....niet terug gebeld
Derde belactie deze week: pakketje is helemaal niet zoek, het duurt gewoon nog even

* We Are Borg houdt hart vast :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag start q2 en dus ook de verhogingen van ziggo, ben benieuwdt wie de eerste zal zijn met een screenshot dat hij of zei de verhoging binnen heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:20
ThinkPadd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 19:42:
Zo ging het hier thuis ook, wij hadden ook al een decoder en smartcard.

We hebben geen actie ondernomen, en ondertussen werken beide smartcards nogsteeds (het is al meer dan een maand geleden denk ik dat we die nieuwe decoder kregen).

Mocht hij het dan ineens niet meer doen, dan kun je er volgens mij zo achteraan bellen en dan activeren ze hem.
Nu dus niet meer :P

Veel zenders zijn nog wel te ontvangen, maar bijv. Film 1, Discovery Science e.d. niet

Op de oude @Home kaart werkt het nog wel.

Als we nu bellen dat die andere (Ziggo kaart dus) weer geactiveerd moet worden, moeten we dan extra gaan betalen :S ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 15:45:
vandaag start q2 en dus ook de verhogingen van ziggo, ben benieuwdt wie de eerste zal zijn met een screenshot dat hij of zei de verhoging binnen heeft :)
* Raven checkt upload... 150-180kBps, niks verandert.

Ik neem aan dat het geleidelijk wordt ingevoerd, indien dat zo is, enig idee welke regio eerst aan de beurt is?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrenetic

Phrenetic

ehm...

Ze gaan eerst een paar analoge zenders dumpen om bandbreedte vrij te maken. Volgens mij gebeurt dat in de loop van april. Daarna zal de snelheid wel verhoogd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Ascathon schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 19:21:
14 maart alles in 1 plus besteld. (voorheen Internet Z2)
17 maart info over omzetting
22 maart van 5 naar 10mbit.
Vandaag modem gekregen en geactiveerd...en online :P

Verrassend was ook dat de Humax decoder erbij zat terwijl de brief van 17 maart zei dat dat 4 tot 6 weken kon duren.
Nu alleen nog benieuwd naar omzetten van telefoonnummer. Verwarrend is dat de ene brief zegt dat die automatisch gebeurd als machtiging telefonisch is doorgegeven, en de ene brief zegt dat je een machtigingskaart moet insturen. Die we niet hebben.

Iemand die daar meer over te zeggen heeft?
Vandaag Slim Bellen/KPN/VoIP dood en Ziggo actief. Moet zeggen dat dat nog allemaal snel geregeld is. Enige dat nog rest is de opzegging van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:16
De laatste berichten zijn dat de verhogingen pas in juni of juli worden ingevoerd dus dat wordt helaas nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-08 07:37

Slashx

WOT: Mr_Slashx

Tekn0z schreef op woensdag 01 april 2009 @ 10:40:
[...]

[...]

Nu is het zo dat ik ook mijn Ziggo mailadres wil bekijken op mijn HTC Touch Diamond, nu werkt ontvangen wel. Versturen alleen niet. Nu zie ik hierboven dat dit aan de mobiele internet aanbieder ligt (KPN, Hi Eindeloos Online) Ik kan alleen de SMTP instellingen niet vinden.

Iemand een idee :?

EDIT: De website van Hi beweert iets anders. Die zeggen gewoon (wanneer ik mijn toestel selecteer en bij E-mail onder het kopje "handmatig instellen" kijk) dat het moet werken met de SMTP instellingen vd provider. (http://www.hi.nl/web/show/id=268742)

Ik kom er echt niet uit, iemand?
mailhost.hetnet.nl Dit moet het oplossen..

http://www.pronamic.nl/ni...invullen-als-smtp-server/

[ Voor 5% gewijzigd door Slashx op 01-04-2009 20:07 ]

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:39
Vandaag even bij oma in Culemborg geweest. Jongen, wat moet ik hier nu mee?
<drukt ziggo spam in mijn handen>

Speciaal voor inwoners van Culemborg heeft Ziggo dus een actie. Wil je digitale TV? Dat kan! Voor 15 euro (normaal 99 euro) heb je een standaard decoder. Op een HD decoder krijg je 99 euro korting.

Heb oma dus maar eens blij gemaakt met wat extra regionale zendertjes. :)

Op meer plaatsen deze aanbieding binnengekomen?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:06

TFHfony

Professional Weirdo

Het vroegere Casema had er een handje van, dat soort verhogingen pas altijd op de laatste dag in te voeren. Dus, ik reken op de nacht van 30 juni - 1 juli en niet eerder :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

De laatste snelheidsverhogingen werden wel redelijk snel doorgevoerd.

Echter, voor deze "ronde" zijn er nieuwe modems nodig en die zijn nog niet voldoende op voorraad. Dus nieuwe abbonnees van Z3i en All-in-one krijgen al een nieuwe modem (en wellicht de nieuwe snelheden), maar bestaande zullen nog even moeten wachten.

Overigens heb ik ook begrepen dat er nog "het een en ander"op de kabel gereorganiseerd moet worden om "plaats" te maken voor de extra snelheid. Ook dat kost meer tijd dan verwacht.

De waarschijnlijk is het inderdaad pas rond mei/juni (optimistisch scenario) dat de snelheidsverhogingen voor het grote publiek beschikbaar komen.

Je moet er ook rekening mee houden dat ze ook de helpdesk extra zullen moeten bemannen (want wat denk je dat er gaat gebeuren als ze mensen nieuwe modems gaan sturen... dat gaat EEN HOOP vragen opleveren ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

rally schreef op donderdag 02 april 2009 @ 10:18:
De laatste snelheidsverhogingen werden wel redelijk snel doorgevoerd.

Echter, voor deze "ronde" zijn er nieuwe modems nodig en die zijn nog niet voldoende op voorraad. Dus nieuwe abbonnees van Z3i en All-in-one krijgen al een nieuwe modem (en wellicht de nieuwe snelheden), maar bestaande zullen nog even moeten wachten.
Ze kunnen toch gewoon de snelheid omhoog gooien voor mensen met een Z2 (of minder) account?
Die hoeven toch niet te wachten op nieuwe modems etc

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ja, 20/3 kan dat motorola modem toch makkelijk aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
Top! Reuze bedankt.... Het werkt! :)

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

quartex schreef op donderdag 02 april 2009 @ 11:21:
[...]

Ze kunnen toch gewoon de snelheid omhoog gooien voor mensen met een Z2 (of minder) account?
Die hoeven toch niet te wachten op nieuwe modems etc
Yup... daar heb je helemaal gelijk in... En ik heb er geen antwoord op.
Maar het is en blijft Ziggo, dus dat zou best nog wel even kunnen duren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

rally schreef op donderdag 02 april 2009 @ 11:34:
[...]

Yup... daar heb je helemaal gelijk in... En ik heb er geen antwoord op.
Maar het is en blijft Ziggo, dus dat zou best nog wel even kunnen duren :(
Lijkt me ook (en wel zo eerlijk) dat ze eerst de mensen met het duurste/snelste abonnement upgraden. Kunnen ze gelijk checken of dát voor problemen zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-07 15:33
DyStiC schreef op donderdag 02 april 2009 @ 12:06:
[...]

Lijkt me ook (en wel zo eerlijk) dat ze eerst de mensen met het duurste/snelste abonnement upgraden. Kunnen ze gelijk checken of dát voor problemen zorgt.
Ik denk ook dat ze sowieso iedereen op DOCSIS 3.0 willen hebben. Ook de goedkopere abo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:30

alienfruit

the alien you never expected

Krijgen Z3 mensen eigenlijk ook een snelheidsverhoging? Meestal is het Z3i of All-In-One? Altijd jammer ik ben namelijk niet echt dol op All-In-One oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
alienfruit schreef op donderdag 02 april 2009 @ 13:05:
Krijgen Z3 mensen eigenlijk ook een snelheidsverhoging? Meestal is het Z3i of All-In-One? Altijd jammer ik ben namelijk niet echt dol op All-In-One oplossingen.
rally in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 4"
Zoekt en gij zult vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Waarom komt iedereen met de opmerking dat omdat het Ziggo het is, de snelheidsverhoging nog wel lang kan duren?
De laatste verhoging van bijvoorbeeld AIO Extra (van 16 naar 20) gebeurde al een tijd voor 1 december. Terwijl werd verteld dat het pas 1 december zou worden verhoogd.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Omdat er nu ook nog in een aantal gevallen een modem gewisseld moet worden.

Bovendien: Een tijd geleden was beloofd dat in Maart je 1 Extra abonnement op meerdere kaartjes kon zetten en dit ook nog niet geregeld is (nou ja... semi-handmatig lukt het nu wel blijkbaar).

Dus de administratie van Ziggo loopt een beetje achter en nu deze verhogingen meer administratie met zich mee brengt dan de vorige krijgt ik hier weer een "ouderwets" Ziggo gevoel bij.

Het zou helemaal top zijn als Ziggo ons weer zou verbazen. (Underpromise and over deliver :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
MrBlueEyes schreef op donderdag 02 april 2009 @ 14:02:
Waarom komt iedereen met de opmerking dat omdat het Ziggo het is, de snelheidsverhoging nog wel lang kan duren?
De laatste verhoging van bijvoorbeeld AIO Extra (van 16 naar 20) gebeurde al een tijd voor 1 december. Terwijl werd verteld dat het pas 1 december zou worden verhoogd.
Het is volgens mij niet alleen dat...maar als Ziggo spreekt over Q2, dan denkt de "helft" dat het direct per 1 april moet. Correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ascathon schreef op donderdag 02 april 2009 @ 14:51:
[...]

Het is volgens mij niet alleen dat...maar als Ziggo spreekt over Q2, dan denkt de "helft" dat het direct per 1 april moet. Correct me if I'm wrong.
De wens is de vader van de gedachte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Laatst online: 29-07 15:23
Weet iemand nog of er binnenkort acties bij de Alles in 1 Plus komt van Ziggo? Nu is de actie

GRATIS digitale ontvanger en installatie door monteur

Maar nog een kans dat er spoedig iets extras gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:34
Ik heb gisteren nog een medewerker aan de telefoon gehad. 7 april as. is bij mij de oplevering.

Ik heb tevens gevraagd of er dit jaar nog snelheidsverhogingen komen, en die gaan er komen, volgens de medewerker tussen het 2e en het 3e kwartaal. Dus ergens rond juli, worden alle abonnementen verdubbeld. Mijn mediumpakket wordt dan van 10MBit down / 1,5MBit up verhoogd naar 20MBit/3MBit.

Yummie :9 :9

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Laatst online: 08-09 18:34

l3p

www.^.nl

Vanmiddag brief gekregen dat ik deze week de nieuwe modem ontvang

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

YoG

Ik heb de laatste tijd steeds vaker haperend beeld met Digitale TV.. op de reguliere zenders (ned1, rtl enz) heb ik er nooit last van, maar bij MTV Brand New enzo gebeurt het steeds vaker..
Ik zit in regio Amstelveen..

Als ik bij de signaalsterkte kijk op een zender met veel storingen, dan wijkt de kHz erg af van de standaard 372000.. het is of veel lager of veel hoger, zoals 420000 kHz.. dit is toch niet normaal?

Sterkte zit altijd zo rond de 52% (dit was 47% toen ik het net had aangeschaft, september vorig jaar)

Wanneer komt er weer een software-update? Ik heb nog steeds last van de klok die na een tijdje er geen zin meer in heeft.. dan moet de stekker eruit en erin om 'm weer aan de gang te krijgen.. opzich niet zo erg, maar ik ben wel steeds al mn timers kwijt :(

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000

Yucko

One clown to rule them all !

Het kan erger. Ik heb zo'n Samsung decoder gekregen bij het omschakelen van mijn losse abo's naar een AIO oplossing, maar die heeft geregeld dat wanneer ik naar een andere zender zap, dat het beeld op zwart blijft terwijl ik wel het audio gedeelte hoor. Alleen de decoder uittrekken en weer insteken helpt hierbij :(

Denk dat ik maar eens ga klagen over dat ding

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:46

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

En het kan nog erger

Hier is het nu gvd al de 5e storing op rij van de telefonie(en vaker dan ook internet), moet niet gekker worden dit....

En dat binnen 2 weken :S

Ben ik echt niet gewend van Ziggo dit.....

[ Voor 6% gewijzigd door CrankyGamerOG op 03-04-2009 08:06 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marchanekamp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-06 07:33
ik ben net overgegaan van Telfort naar Ziggo alles-in-1 extra. Werd helemaal gek van de telefonie van Telfort en het internet was bij mij ook niet echt snel (zit te ver van de centrale). Ik downloade met 7,6 mb en uploade met 0,9 mb

Wat is de daadwerkelijke snelheid bij jullie voor het alles in 1 extra abon? Hoeveel up en down?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

downloaden via Astraweb gaat nu een fractie langzamer dan bij Telfort.
Bij telfort gaf altbinz ergens rond de 1350 aan en bij Ziggo staat dat vast op 1200.
uploaden weet ik zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marchanekamp schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 09:04:
ik ben net overgegaan van Telfort naar Ziggo alles-in-1 extra. Werd helemaal gek van de telefonie van Telfort en het internet was bij mij ook niet echt snel (zit te ver van de centrale). Ik downloade met 7,6 mb en uploade met 0,9 mb

Wat is de daadwerkelijke snelheid bij jullie voor het alles in 1 extra abon? Hoeveel up en down?
Hier 20mb down en 3down en tot op nu mooi stabiel. de snelheid die jij/u haalt is niet echt jut-van-het=bellen met de hd van ziggo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 11:19:
[...]

Hier 20mb down en 3down en tot op nu mooi stabiel. de snelheid die jij/u haalt is niet echt jut-van-het=bellen met de hd van ziggo!
Download zit over het algemeen wel snor met zo'n 18-20Mbit, de upload blijft bij redelijk wat "extra" gebruikers hangen op max 1.9-2.0Mbit. Sinds mijn overstap vanaf Z3 (02-09) is deze nooit hoger gekomen maar "ze" zijn er mee bezig.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
Zucht,

26 februari mijn verhuizing doorgegeven. Netjes bevestiging ontvangen met een keurig briefje dat ik binnenkort de verhuiskit en nieuw modem zou ontvangen. Dat binnenkort werd 31 maart, omdat de verwerking van een verhuizing nu eenmaal 4 weken moet duren. Oke, prima, het is niet anders.

Helaas tot op heden nog geen post gezien. Dinsdag en gisteren keurig gebeld met de vraag waar het een en ander blijft. De antwoorden stemmen mij niet vrolijk:

Hij:"Alles is verzonden, de vertraging komt door de TNT"
Ik: " Maar uw collega van de andere afdeling zei dat er uberhaupt nog niks verstuurd was?"
Hij: "Hmm, even kijken.... ja inderdaad, nee dit is een fout van ons"
Ik: "En hoe gaat u dat oplossen?"
Hij: "Ik kan hier helaas niks aan doen, u moet afwachten"
ik:"Enig idee hoelang nog?"
hij: "Geen idee, maar dat kan niet lang meer duren"

Kortom, weinig opgeschoten. Wel meneer even vast geluld. Volgens hem moet het signaal er al wel zijn, alleen kan ik er niks mee omdat mijn oude modem van het oude @home netwerk is wat niet in Utrecht werkt. Ik moet dus op mijn verhuiskit wachten. Die kan niet met spoed door een monteur langs gebracht worden om een of andere kansloze reden. Maar als mijn modem en aansluitpunt as we speak kapot gaan dan kan er opeens wel een monteur langs komen volgens meneer. Waarom het dan wel kon wist de HD ook niet. Jammer dat het zo moet lopen, zonder internet kom je er pas achter hoevaak je het gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 14:48
Als ik ga verhuizen binnenkort kan ik volgens mij beter de boel opzeggen.

Dan vraag ik het wel opnieuw aan op het nieuwe adres..
Krijg ik ook weer een nieuwe ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
koentjuh schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 13:04:
Helaas tot op heden nog geen post gezien. Dinsdag en gisteren keurig gebeld met de vraag waar het een en ander blijft. De antwoorden stemmen mij niet vrolijk:

Hij:"Alles is verzonden, de vertraging komt door de TNT"
Ik: " Maar uw collega van de andere afdeling zei dat er uberhaupt nog niks verstuurd was?"
Hij: "Hmm, even kijken.... ja inderdaad, nee dit is een fout van ons"
Ik: "En hoe gaat u dat oplossen?"
Hij: "Ik kan hier helaas niks aan doen, u moet afwachten"
ik:"Enig idee hoelang nog?"
hij: "Geen idee, maar dat kan niet lang meer duren"
Eigenlijk zouden de bedrijven die door Ziggo medewerkers keer op keer ten onrechte worden beschuldigd eens een paar smaad rechtzaken tegen Ziggo moeten beginnen. Het enige dat die "Help"desk medewerkers tijdens het uurtje cursus ingeprent krijgen is: "Altijd direct anderen de schuld geven van problemen in een poging om de klant te overdonderen en deze te misleiden. Nooit en te nimmer direct toegeven dat Ziggo weer eens de fout is ingegaan."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Snowwie schreef op donderdag 02 april 2009 @ 16:16:
Ik heb gisteren nog een medewerker aan de telefoon gehad. 7 april as. is bij mij de oplevering.

Ik heb tevens gevraagd of er dit jaar nog snelheidsverhogingen komen, en die gaan er komen, volgens de medewerker tussen het 2e en het 3e kwartaal. Dus ergens rond juli, worden alle abonnementen verdubbeld. Mijn mediumpakket wordt dan van 10MBit down / 1,5MBit up verhoogd naar 20MBit/3MBit.

Yummie :9 :9
Die snelheidsverhoging was allang aangekondigd. Enige waar het nu wachten op is, wanneer werkelijk die snelheden worden verhoogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
Hoyden schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 13:06:
Als ik ga verhuizen binnenkort kan ik volgens mij beter de boel opzeggen.

Dan vraag ik het wel opnieuw aan op het nieuwe adres..
Krijg ik ook weer een nieuwe ontvanger.
Klopt, achteraf gezien had ik dat ook beter kunnen doen. Maarja. Ik zie trouwens net dat het hele internetgebeuren van mijn factuur is verdwenen. Ook Ziggo heeft de hoop op een goede afloop blijkbaar al opgegeven ;)
Pagina: 1 ... 28 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.