Ben blij dat wij geen Ziggo meer hebben
Niemand?YoshiBignose schreef op maandag 23 maart 2009 @ 11:01:
een vraag over digitale tv van ziggo. je moet dan zo'n kastje kopen met een smartcard. wij hadden al zo'n kastje, maar dan dus de goedkoopste versie. later hebben we voor onze plasma de HD versie gekocht, ook weer met nieuwe smartcard uiteraard. dit werkt allemaal perfect, we hebben ook sport1 en film1.
nu vroeg ik me alleen af, of we op dat andere kastje OOK sport1 en film1 kunnen ontvangen. dus gewoon maar even getest en idd sport1 is gewoon te ontvangen maar film1 niet.
wat zijn de regels enzo hier eigenlijk voor. kan ik nog een kastje kopen en ook op 2e tv HD ontvangen bijv. ?
op de factuur zag ik dat er 2 smartcards geregistreerd stonden. dit kost dan toch niet dubbel ofzo he?
Facts don't care about your feelings
Dan kan je ook contact met ze opnemen. Als de werkzaamheden geen storingen zouden mogen opleveren kan het zijn dat er iets is mis gegaan (mensen bij Ziggo zijn ook gewoon maar mensen en maken ook fouten). Ze kunnen bijvoorbeeld per ongeluk een kabel beschadigd hebben. Ik denk dat als je ze belt en het uitlegt dat ze je gerust willen helpen en het probleem willen oplossen.Raven schreef op maandag 23 maart 2009 @ 13:47:
[...]
Er was niks mis met mijn verbinding, tot die werkzaamheden...
Daarom hoop ik dus dat ze er een keer mee ophouden.
Dat die kabels onderhouden moeten worden ok, maar dat de verbinding daarvoor telkens meerdere keren in een uur weg moet vallen om een halve minuut weer online te komen...
Het zijn geen monsters bij Ziggo dus ze bijten niet
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Hier ook een meer dan tevreden klant van Ziggo.
Aanvraag gedaan alles-in-een en binnen 2 weken het pakket in huis en alles werkt nu perfect: digitale televisie, telefonie (nummer van KPN meegenomen) en superstabiel internet.
Heb juist slechte ervaringen met ADSL.
In 2003 ADSL aangevraagd bij XS4ALL. Maand moeten wachten voor gereedmelding, die ook gekregen. Alleen echter geen modem. Ben toen behoorlijk van het kastje naar de muur gestuurd, XS4ALL verwees mij naar KPN en KPN mij weer naar XS4ALL. Al met al heeft het nog een maand geduurd voordat ik mijn modem had, maar ondertussen al wel het abonnement betaald...
Vorig jaar een snelheidsverhoging, alleen was dat niet op mij van toepassing, maar alleen voor klanten van XS4ALL Only. Toen maar XS4ALL Only aangevraagd, waardoor ik wel mijn "trouwe klant" korting verloor. Ik ging zo'n 4 euro meer betalen per maand. Daartegenover wel tot 20 mbit/s in plaats van de 6 mbit/s.
KPN had toen op 29 april mijn lijn alvast gereed gemaakt, terwijl ik op 2 mei stond ingepland. Gevolg: geen verbinding meer. Maar het kon nog erger, ik had de lijn van een groot callcenter (hotelbon.nl) naar mijn huis liggen. De telefoon stond opeens roodgloeiend. Dat was ook de reden dat ik achter deze stomme kwalijke fout kwam. Bellen van mijn mobiel naar mijn vaste nummer liep op niks uit. Bellen van mijn (of eigenlijk hotelbon.nl) vaste aansluiting naar mijn mobiel leverde een vreemd nummer op met nummerweergave. Toen even via UMTS en Bluetooth op dat nummer zitten Googlen, waarmee ik dus op hotelbon.nl uit kwam.
Gebeld naar KPN, maar konden pas op zijn vroegst 6 dagen later een monteur sturen. Toen naar hotelbon.nl gewandeld (zit paar honderd meter verderop) en daar naar de directeur gevraagd. Onder het genot van een bakje koffie de situatie uitgelegd en meneer de directeur helemaal perplex van de stommiteit van KPN. We hebben onze gegevens uitgewisseld en hij ging zelf naar KPN bellen. Omdat hij een groot afnemer is met een zakelijk contract, kan hij meer druk uitoefenen. Nou, dat viel dus tegen, want pas 3 dagen later hadden we onze lijnen weer terug omdat er 2 feestdagen tussenin zaten. Heb nog de aanbieding gehad om de Livebox van hotelbon.nl te lenen zodat ik toch kon internetten, maar vond ik niet nodig omdat ik al een alternatief had. Thuis toch even geprobeerd in te loggen met mijn eigen (Linksys) modem, wat lukte in bridge modus. Dus kon hun verbinding lenen.
Echter hield dit op toen we onze lijnen terug hadden, dus stelde ik mijn modem weer in naar de oude waardes. Echter kreeg ik totaal verkeerde IP's, namelijk die DSLAM's horen te krijgen. Omdat ik de vereiste logins niet had, kon ik hier echter niks mee.
Al met al voor 120 euro zitten bellen en UMTS'en, toen ik te horen kreeg dat ADSL sinds 2007 niet meer leverbaar is op mijn adres... Toen KPN en XS4ALL flink onder druk gezet, dat ik tot een week terug nog gewoon een ADSL verbinding had waarvoor ik ook gewoon de facturen heb betaald. De hoge belkosten waren te danken aan de absurd lange wachttijden van de XS4ALL helldesk, die konden oplopen tot 4 uur. In een enkel geval verwelkomde de helpdeskmedewerker mij dat het zijn eerste werkdag was en ik zijn eerste klant was. Hij ging mij even in de wacht zetten omdat het nogal een lastige specifieke vraag betrof. Maar hij drukte op het verkeerde knopje: verbinding verbroken.
Uiteindelijk een week later weer de XS4ALL Only verbinding beschikbaar, maar gigantisch onstabiel. 13 mbit/s maar de lijn klapperde er om de paar seconde uit. De dagen daarna weer tientallen uren zitten bellen (voornamelijk wachten), waarna ze mij telkens op een lagere snelheid zetten om de lijn stabiel te krijgen. Na meerdere pogingen lukte dit uiteindelijk, maar hield toen maar 8 a 9 mbit/s over. Omdat ik betaalde voor meer, was het voor mij voordeliger om een 15 euro goedkoper abonnement te nemen van 8 mbit/s. Hier waren echter wel 25 euro downgradekosten aan verbonden... Hiertegen protesteren hielp niet, het enige argument want ze aan konden dragen was "u heeft die 25 euro binnen 2 maanden terugverdiend). Uit pure irritatie en omdat ik mentaal gesloopt was door dit langlopende gedonder heb ik hiermee maar ingestemd.
Een dag later was ik gedowngrade, maar mijn lijn is nooit erg stabiel geweest en heeft altijd hoge ruiswaardes gehad, omdat met de downgrade ook de modulatie was veranderd. Van ADSL2+ naar ADSL2. Deze twee standaarden conflicteren met elkaar door overspraak. De laatste weken zag ik langzaam de ruiswaardes verslechten. Dit is denk ik te wijten aan de alsmaar groeiende ADSL2+ gebruikers.
Later bleek ook nog dat ik de XS4ALL Only periode terwijl mijn lijn gesloopt was gewoon heb moeten betalen, restitutie was niet mogelijk want de fout lag niet bij XS4ALL maar bij KPN. Klagen bij KPN hielp niet, want die verwezen me weer door naar XS4ALL.
Ik ben nog steeds niet van XS4ALL af. Dit omdat XS4ALL niet op verzoeken ter opzegging door Ziggo reageerde. Uiteindelijk telefonisch op kunnen zeggen, waardoor ik wel tot 17 april blijf betalen terwijl ik al 2 weken geen gebruik meer maar van de diensten van XS4ALL. Heb daarover een e-mail gestuurd, maar kreeg een geijkte standaard reactie terug. Daar ben ik verder op ingegaan, met een verzoek tot coulance ter redelijkheid, hierop kreeg ik echter weer dezelfde standaard reactie, ditmaal van een andere medewerker.
Aanvraag gedaan alles-in-een en binnen 2 weken het pakket in huis en alles werkt nu perfect: digitale televisie, telefonie (nummer van KPN meegenomen) en superstabiel internet.
Heb juist slechte ervaringen met ADSL.
In 2003 ADSL aangevraagd bij XS4ALL. Maand moeten wachten voor gereedmelding, die ook gekregen. Alleen echter geen modem. Ben toen behoorlijk van het kastje naar de muur gestuurd, XS4ALL verwees mij naar KPN en KPN mij weer naar XS4ALL. Al met al heeft het nog een maand geduurd voordat ik mijn modem had, maar ondertussen al wel het abonnement betaald...
Vorig jaar een snelheidsverhoging, alleen was dat niet op mij van toepassing, maar alleen voor klanten van XS4ALL Only. Toen maar XS4ALL Only aangevraagd, waardoor ik wel mijn "trouwe klant" korting verloor. Ik ging zo'n 4 euro meer betalen per maand. Daartegenover wel tot 20 mbit/s in plaats van de 6 mbit/s.
KPN had toen op 29 april mijn lijn alvast gereed gemaakt, terwijl ik op 2 mei stond ingepland. Gevolg: geen verbinding meer. Maar het kon nog erger, ik had de lijn van een groot callcenter (hotelbon.nl) naar mijn huis liggen. De telefoon stond opeens roodgloeiend. Dat was ook de reden dat ik achter deze stomme kwalijke fout kwam. Bellen van mijn mobiel naar mijn vaste nummer liep op niks uit. Bellen van mijn (of eigenlijk hotelbon.nl) vaste aansluiting naar mijn mobiel leverde een vreemd nummer op met nummerweergave. Toen even via UMTS en Bluetooth op dat nummer zitten Googlen, waarmee ik dus op hotelbon.nl uit kwam.
Gebeld naar KPN, maar konden pas op zijn vroegst 6 dagen later een monteur sturen. Toen naar hotelbon.nl gewandeld (zit paar honderd meter verderop) en daar naar de directeur gevraagd. Onder het genot van een bakje koffie de situatie uitgelegd en meneer de directeur helemaal perplex van de stommiteit van KPN. We hebben onze gegevens uitgewisseld en hij ging zelf naar KPN bellen. Omdat hij een groot afnemer is met een zakelijk contract, kan hij meer druk uitoefenen. Nou, dat viel dus tegen, want pas 3 dagen later hadden we onze lijnen weer terug omdat er 2 feestdagen tussenin zaten. Heb nog de aanbieding gehad om de Livebox van hotelbon.nl te lenen zodat ik toch kon internetten, maar vond ik niet nodig omdat ik al een alternatief had. Thuis toch even geprobeerd in te loggen met mijn eigen (Linksys) modem, wat lukte in bridge modus. Dus kon hun verbinding lenen.
Echter hield dit op toen we onze lijnen terug hadden, dus stelde ik mijn modem weer in naar de oude waardes. Echter kreeg ik totaal verkeerde IP's, namelijk die DSLAM's horen te krijgen. Omdat ik de vereiste logins niet had, kon ik hier echter niks mee.
Al met al voor 120 euro zitten bellen en UMTS'en, toen ik te horen kreeg dat ADSL sinds 2007 niet meer leverbaar is op mijn adres... Toen KPN en XS4ALL flink onder druk gezet, dat ik tot een week terug nog gewoon een ADSL verbinding had waarvoor ik ook gewoon de facturen heb betaald. De hoge belkosten waren te danken aan de absurd lange wachttijden van de XS4ALL helldesk, die konden oplopen tot 4 uur. In een enkel geval verwelkomde de helpdeskmedewerker mij dat het zijn eerste werkdag was en ik zijn eerste klant was. Hij ging mij even in de wacht zetten omdat het nogal een lastige specifieke vraag betrof. Maar hij drukte op het verkeerde knopje: verbinding verbroken.
Uiteindelijk een week later weer de XS4ALL Only verbinding beschikbaar, maar gigantisch onstabiel. 13 mbit/s maar de lijn klapperde er om de paar seconde uit. De dagen daarna weer tientallen uren zitten bellen (voornamelijk wachten), waarna ze mij telkens op een lagere snelheid zetten om de lijn stabiel te krijgen. Na meerdere pogingen lukte dit uiteindelijk, maar hield toen maar 8 a 9 mbit/s over. Omdat ik betaalde voor meer, was het voor mij voordeliger om een 15 euro goedkoper abonnement te nemen van 8 mbit/s. Hier waren echter wel 25 euro downgradekosten aan verbonden... Hiertegen protesteren hielp niet, het enige argument want ze aan konden dragen was "u heeft die 25 euro binnen 2 maanden terugverdiend). Uit pure irritatie en omdat ik mentaal gesloopt was door dit langlopende gedonder heb ik hiermee maar ingestemd.
Een dag later was ik gedowngrade, maar mijn lijn is nooit erg stabiel geweest en heeft altijd hoge ruiswaardes gehad, omdat met de downgrade ook de modulatie was veranderd. Van ADSL2+ naar ADSL2. Deze twee standaarden conflicteren met elkaar door overspraak. De laatste weken zag ik langzaam de ruiswaardes verslechten. Dit is denk ik te wijten aan de alsmaar groeiende ADSL2+ gebruikers.
Later bleek ook nog dat ik de XS4ALL Only periode terwijl mijn lijn gesloopt was gewoon heb moeten betalen, restitutie was niet mogelijk want de fout lag niet bij XS4ALL maar bij KPN. Klagen bij KPN hielp niet, want die verwezen me weer door naar XS4ALL.
Ik ben nog steeds niet van XS4ALL af. Dit omdat XS4ALL niet op verzoeken ter opzegging door Ziggo reageerde. Uiteindelijk telefonisch op kunnen zeggen, waardoor ik wel tot 17 april blijf betalen terwijl ik al 2 weken geen gebruik meer maar van de diensten van XS4ALL. Heb daarover een e-mail gestuurd, maar kreeg een geijkte standaard reactie terug. Daar ben ik verder op ingegaan, met een verzoek tot coulance ter redelijkheid, hierop kreeg ik echter weer dezelfde standaard reactie, ditmaal van een andere medewerker.
Wow, ik heb ook vroeger xs4all ellende gehad, maar jouw verhaal is wel een toppertje zeg.F4T4L_3RR0R schreef op maandag 23 maart 2009 @ 17:18:
Rant over XS4All.
Maar nu ook Ziggo, Z3i, en gewoon 30 MBit/s zoals geadverteerd. Werkt super. Wanneer Alles-in-een sneller wordt dan Z3i stap ik over naar dat abo en neem ik lekker HDTV abonnement erbij. Hier heeft de Ziggo aanvraag exact 1 week geduurd, dus totaal geen klachten.
Ik zit nu toch te kijken om over te stappen naar een alles-in-1 abonnement.
Ziggo geeft nu aan dat je gratis een decoder krijgt. Word dit dan werkelijk jouw eigendom of is hij in bruikleen?
De kaart die in die decoder moet. Moet je daar dan nog een apart abonnement afsluiten? Of zit dat al bij de prijs inbegrepen?
Ziggo geeft nu aan dat je gratis een decoder krijgt. Word dit dan werkelijk jouw eigendom of is hij in bruikleen?
De kaart die in die decoder moet. Moet je daar dan nog een apart abonnement afsluiten? Of zit dat al bij de prijs inbegrepen?
Speel ook Balls Connect en Repeat
Een smartcard zit ook in het alles-in-1 pakket, gratis. Televisie Z1 dan natuurlijk.Onbekend schreef op maandag 23 maart 2009 @ 18:09:
En ik denk dat de decoder wel van jou is.
[ Voor 34% gewijzigd door Ascathon op 23-03-2009 18:52 ]
Bij een nieuwe kaart ontvang je aan het begin gratis alle zenders.
Als je op 1 smartcard een FILM1 of SPORT 1 abbo hebt zul je mocht je dit op een 2e smartcard ook willen hebben een extra abbo moeten afsluiten voor die kaart.
Maar vanaf 1 mei (ofzo) gaat dit allemaal veranderen.
Dan worden de abonnementen overgezet op adres en hoef je maar 1x voor een pakket te betalen en dan zullen alle TVs met decoder (met smartcard) dit pakket ontvangen.
Op hun site staat dat de verbinding kort kan wegvallen, dus bellen heeft niet veel zin..Gertjan. schreef op maandag 23 maart 2009 @ 14:27:
[...]
Dan kan je ook contact met ze opnemen. Als de werkzaamheden geen storingen zouden mogen opleveren kan het zijn dat er iets is mis gegaan (mensen bij Ziggo zijn ook gewoon maar mensen en maken ook fouten). Ze kunnen bijvoorbeeld per ongeluk een kabel beschadigd hebben. Ik denk dat als je ze belt en het uitlegt dat ze je gerust willen helpen en het probleem willen oplossen.
Het zijn geen monsters bij Ziggo dus ze bijten niet
Maar dit is nu de 3e keer tijdens die werkzaamheden dat de modem een aantal keer per uur verbinding verliest, begint irritant te worden.
Bellen heeft overigens zowiezo geen zin. Telkens als hier 't internet plat ligt en ik bel om de storing te melden: "Ja, ik zie hier dat uw modem werkt" en that's it. No way dat die lui storing gaan zitten zoeken, zelfs al ligt het bij de buren ook plat...
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ah thnx.Deadsy schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:23:
[...]
Bij een nieuwe kaart ontvang je aan het begin gratis alle zenders.
Als je op 1 smartcard een FILM1 of SPORT 1 abbo hebt zul je mocht je dit op een 2e smartcard ook willen hebben een extra abbo moeten afsluiten voor die kaart.
Maar vanaf 1 mei (ofzo) gaat dit allemaal veranderen.
Dan worden de abonnementen overgezet op adres en hoef je maar 1x voor een pakket te betalen en dan zullen alle TVs met decoder (met smartcard) dit pakket ontvangen.
Facts don't care about your feelings
Bewoners in Edam-Volendam betalen voor hun kabelnetwerk(CAI) 90 euro per jaar.
Basistarief van 16,25 per maand wordt de eerste 2 jaar niet betaalt, dus toch per jaar 100 euro voordeel voor de bewoners Edam-Volendam
Basistarief van 16,25 per maand wordt de eerste 2 jaar niet betaalt, dus toch per jaar 100 euro voordeel voor de bewoners Edam-Volendam
ArChie schreef op zondag 22 maart 2009 @ 11:47:
[...]
Volgens mij haal je hier een paar dingen door elkaar. Voor zover mij bekend heeft de gemeente Edam-Volendam een twee-jarige overeenkomst gesloten met Ziggo voor de levering van het digitale TV signaal op het kabelnetwerk van de gemeente Edam-Volendam. Het kabelnetwerk is en blijft eigendom van de gemeente Edam-Volendam en daarvoor zullen de bewoners van de gemeente Edam-Volendam met een kabel aansluiting maandelijks gewoon een bepaald bedrag aan abonnementsgeld betalen aan de gemeente Edam-Volendam. Uiteraard gaan de bewoners van Edam-Volendam daar niet Ziggo apart voor betalen. Wat de gemeente Edam-Volendam verder van die maandelijkse abonnementsgelden afdraagt aan Ziggo voor de doorgifte van het digitale basis pakket dat bij de kabel aansluiting inbegrepen is voor de bewoners van de gemeente Edam-Volendam is verder niet openbaar gemaakt.
Bij Ziggo is het basis tarief voor de kabel aansluiting € 16,25 en daarbij inbegrepen zitten de analoge Radio/TV kanalen en de digitale Radio/TV kanalen van het basis pakket.
Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021
Klopt in de tijd van Multiweb hadden we ook een zenith kabel modem. Was zo'n geweldig systeem waarbij als je buurman flink ging downloaden jij traag internet had. Ik kon er in die tijd ook nooit op het internet op gamen, hoorde later pas dat je streaming op die modem moest laten aanzetten anders werkte het voor geen meter. Datalimieten van 750mb en alleen s'nachts onbeperkt kunnen downloaden. Ik wist niet meer dat die dingen zo groot waren maar ik me nog wel herinneren dat ik die modem die we daarna van sonera kregen klein vondt.TF schreef op maandag 23 maart 2009 @ 13:54:
[...]
Nee het was echt een Zenith zoals ik eerder in een plaatje liet zien. Ik kan jammer genoeg geen groter plaatje vinden...
Kwam nog een foto tegen na wat google werk:

[ Voor 7% gewijzigd door ADDG op 23-03-2009 22:17 . Reden: Foto toegevoegd. ]
Kan iemand me uitleggen hoe die bridged kabel modems nu werken ten opzichte van de ADSL modem/routers die ik de afgelopen jaren gewend ben?
Wat ik gevonden heb is dat ADSL modem/routers een extern IP adres krijgen maar via de router functie het interne netwerk bedienen van interne IP adressen (192.168.*.*). Bridged modems hebben geen router dus die krijgen een extern ip adres en sturen dit door naar de pc die is aangesloten? Op die manier krijgt je PC direct het externe IP adres van de aansluiting?
Op dit moment heb ik een Telfort modem/router die DHCP't met daar achter een Linksys WRT54G die fungeert als een draadloos accespoint / switch (zo ingesteld dat ik de router gewoon kan benaderen vanaf mijn pc en de telfort modem ook). Als bovenstaand verhaal klopt dan gaat dit niet meer werken als de Ziggo modem wordt aangesloten? Hoe moet dit dan worden ingesteld? Linksys router instellen op static ip en dan het externe ip adres van de aansluiting instellen en DHCP op de router aanzetten?
Wat ik gevonden heb is dat ADSL modem/routers een extern IP adres krijgen maar via de router functie het interne netwerk bedienen van interne IP adressen (192.168.*.*). Bridged modems hebben geen router dus die krijgen een extern ip adres en sturen dit door naar de pc die is aangesloten? Op die manier krijgt je PC direct het externe IP adres van de aansluiting?
Op dit moment heb ik een Telfort modem/router die DHCP't met daar achter een Linksys WRT54G die fungeert als een draadloos accespoint / switch (zo ingesteld dat ik de router gewoon kan benaderen vanaf mijn pc en de telfort modem ook). Als bovenstaand verhaal klopt dan gaat dit niet meer werken als de Ziggo modem wordt aangesloten? Hoe moet dit dan worden ingesteld? Linksys router instellen op static ip en dan het externe ip adres van de aansluiting instellen en DHCP op de router aanzetten?
Ik ben toch malle pietje niet!
Klopt je pc krijgt het externe IP adres als je er geen router tussen hebt.The Legend schreef op maandag 23 maart 2009 @ 23:13:
Kan iemand me uitleggen hoe die bridged kabel modems nu werken ten opzichte van de ADSL modem/routers die ik de afgelopen jaren gewend ben?
Je moet je WRT54G in ieder geval niet een static extern ip adres geven want dat gaat problemen geven want ziggo werkt niet met static ip adressen. Je zal je WRT54G op "Automatic Configuration - DHCP" moet zetten zodat je WRT54G je externe ip adres krijgt en dan kan je de dhcp server van de WRT54G voor de rest de interne adressen laten uit delen.The Legend schreef op maandag 23 maart 2009 @ 23:13:
Oh ok, daar staat hij nu ook op. Heb nu alleen DHCP uit staan en dat moet dan aan. De Ziggo modem heeft verder ook geen firewall of iets dergelijks he? Is het dan aan te raden die van de Linksys router aan te zetten?ADDG schreef op maandag 23 maart 2009 @ 23:32:
[...]
Klopt je pc krijgt het externe IP adres als je er geen router tussen hebt.
[...]
Je moet je WRT54G in ieder geval niet een static extern ip adres geven want dat gaat problemen geven want ziggo werkt niet met static ip adressen. Je zal je WRT54G op "Automatic Configuration - DHCP" moet zetten zodat je WRT54G je externe ip adres krijgt en dan kan je de dhcp server van de WRT54G voor de rest de interne adressen laten uit delen.
Ik had mijn draadloze router ongeveer een week op static ip en toen was waarschijnlijk de lease verlopen en had ik geen verbinding meer 
Nu dus gewoon als DHCP en ik kan zowel mijn router als het modem gewoon benaderen via een IP adres.
Helaas kan ik in mijn eminent router bij een DHCP verbinding geen DNS server opgeven, hij pakt nu die van Ziggo. Nu moet ik dus per laptop opendns aanzetten.
Nu dus gewoon als DHCP en ik kan zowel mijn router als het modem gewoon benaderen via een IP adres.
Helaas kan ik in mijn eminent router bij een DHCP verbinding geen DNS server opgeven, hij pakt nu die van Ziggo. Nu moet ik dus per laptop opendns aanzetten.
top! exacte dezelfde ervaringen hier. Als je trouwens bestands en printerdeling aan had staan, dan kon iedereen via volledig netwerk lekker over je pc heen boeren.ADDG schreef op maandag 23 maart 2009 @ 22:13:
[...]
Klopt in de tijd van Multiweb hadden we ook een zenith kabel modem. Was zo'n geweldig systeem waarbij als je buurman flink ging downloaden jij traag internet had. Ik kon er in die tijd ook nooit op het internet op gamen, hoorde later pas dat je streaming op die modem moest laten aanzetten anders werkte het voor geen meter. Datalimieten van 750mb en alleen s'nachts onbeperkt kunnen downloaden. Ik wist niet meer dat die dingen zo groot waren maar ik me nog wel herinneren dat ik die modem die we daarna van sonera kregen klein vondt.
Kwam nog een foto tegen na wat google werk:
[afbeelding]
Die download limieten inderdaad. En dan had je een site waarop (mijn moeder) dat kon controleren.
mooi was die tijd.....
Ik krijg sinds enige tijd spam op mail addressen die ik alleen bij ziggo/casema heb gebruikt om te registreren.
De support afdeling van Sicko de clown wist mij op weinig tactvolle manier te vertellen dat zij geen adres gegevens aan derden verstrekken.. Ik vermoed dan ook dat er ingebroken is in hun database, vandaar mijn vraag:
zijn er nog anderen die sinds maart spam ontvangen op het adres waarmee ze bij ziggo of @home/casema/etc. geregistreerd zijn?
De support afdeling van Sicko de clown wist mij op weinig tactvolle manier te vertellen dat zij geen adres gegevens aan derden verstrekken.. Ik vermoed dan ook dat er ingebroken is in hun database, vandaar mijn vraag:
zijn er nog anderen die sinds maart spam ontvangen op het adres waarmee ze bij ziggo of @home/casema/etc. geregistreerd zijn?
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Die adressen kunnen ook gewoon gegenereerd zijn hoor, helemaal als je een beetje een gangbaar adres hebt bijvoorbeeld (zonder punten er tussen e.d.). Daarnaast passen ze volgens mij alle mogelijke combinaties toe op verschillende domeinen. Daar hoeft dus niets voor ingebroken o.i.d. te worden.Arjan schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 14:31:
Ik krijg sinds enige tijd spam op mail addressen die ik alleen bij ziggo/casema heb gebruikt om te registreren.
Niemand stuurt mij ooit mailArjan schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 14:31:

Nee, geen spam bij mij.
Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way
Wij hebben nu ook eindelijk maar eens Ziggo aangeschaft
A.s. donderdag komt de monteur even de boel installeren
(Tja, het was gratis dus waarom zou ik dan zelf m'n handen vuil maken hehe
). Daarna eens kijken hoe het gaat
We hebben nu XS4ALL, maar het scheelt ons per jaar nogal flink wat geld om bijv. Ziggo te pakken. Mijn klasgenoten zeggen dat ze nooit problemen hebben met Ziggo, alleen in het begin enkele keren... verder is het nu vrij stabiel zeggen ze.
Gebruik je dezelfde username als bij andere acounts? Wanneer spammers al een iets_xyz@provider.com adres van je hebben, willen ze ook nog wel eens testen of iets_xyz ook werkt bij andere emaildiensten/providers.Arjan schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 14:31:
_██_
(ಠ_ృ)
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 21:43
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Ik had geen zin om een afspraak te maken om zo'n vent over de vloer te krijgen, dus ik ga het eerst zelf proberen, lijkt me niet al te ingewikkeld. Ik neem aan dat je gewoon het modem moet activeren en je router moet instellen: de kabel aansluiting zit er immers alDe_Bastaard schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 15:21:
Wij hebben nu ook eindelijk maar eens Ziggo aangeschaftA.s. donderdag komt de monteur even de boel installeren
(Tja, het was gratis dus waarom zou ik dan zelf m'n handen vuil maken hehe
). Daarna eens kijken hoe het gaat
We hebben nu XS4ALL, maar het scheelt ons per jaar nogal flink wat geld om bijv. Ziggo te pakken. Mijn klasgenoten zeggen dat ze nooit problemen hebben met Ziggo, alleen in het begin enkele keren... verder is het nu vrij stabiel zeggen ze.
Zojuist gebeld voor status van mijn order (eerste week van maart ingediend online). Ik werd vriendelijk en snel geholpen. Deze week moet het pakketje bezorgd worden, dus we wachten af
[ Voor 5% gewijzigd door We Are Borg op 24-03-2009 16:57 ]
nope, de email adressen in kwestie zijn ziggo@mijndomein en casema@mijndomein.Atomsk schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 15:56:
[...]
Gebruik je dezelfde username als bij andere acounts? Wanneer spammers al een iets_xyz@provider.com adres van je hebben, willen ze ook nog wel eens testen of iets_xyz ook werkt bij andere emaildiensten/providers.
klopt, dat heb ik ook al meegemaakt hoor.DyStiC schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 14:59:
[...]
Die adressen kunnen ook gewoon gegenereerd zijn hoor, helemaal als je een beetje een gangbaar adres hebt bijvoorbeeld (zonder punten er tussen e.d.). Daarnaast passen ze volgens mij alle mogelijke combinaties toe op verschillende domeinen. Daar hoeft dus niets voor ingebroken o.i.d. te worden.
Het punt is, deze email adressen heb ik dus echt alleen voor de registratie gebruikt, en ik krijg echt alleen op deze twee adressen sinds een maand spam. Als dit het resultaat was van een random spam run, dan had ik op nog tig andere adressen mail gekregen.
Aangezien deze twee adressen bij ziggo bekend zijn, is het voor mij redelijk duidelijk dat daar het antwoord ligt.. wel eigenaardig dat ik vooralsnog de enige ben die deze meuk krijgt..
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Hiern in west-friesland zitten wij al sinds donderdag jongstleden zonder telefoon. Als de helpdesk wordt gebeld wordt je aan het lijntje gehouden.
Het zou te maken hebben met de migratie van drie separate beheersystemen voor modems naar 1 systeem. Volgens een medewerker zouden duizenden abonnees nog zonder telefoon zitten.
Dit is echt ongehoord.
Het zou te maken hebben met de migratie van drie separate beheersystemen voor modems naar 1 systeem. Volgens een medewerker zouden duizenden abonnees nog zonder telefoon zitten.
Dit is echt ongehoord.
Hmm afgelopen maandag is er bij mij een monteur geweest om het internet aan te sluiten. Hij was erg rap klaar; modem neergezet, telefonisch activeren (want de activatie site bleek al een week plat te liggen), vervolgens prikt hij hem in m'n router (DIR-655) en zonder hier iets verder op in te stellen bleek het nog te werken ook. Ik was vrij verbaasd dat er verder niets op de router geconfigureerd hoefde te worden, maar goed het werkte dus verder geen aandacht aanbesteed.
Tot dat ik heden ochtend, zo'n 36 uur later, plots geen internet mee heb. Zijn er werkzaamheden (omgeving Utrecht) of is er toch iets niet goed ingesteld?
Tot dat ik heden ochtend, zo'n 36 uur later, plots geen internet mee heb. Zijn er werkzaamheden (omgeving Utrecht) of is er toch iets niet goed ingesteld?
Ook hier (Utrecht 3543) vanaochtend geen internet. Althans webpagina's openen niet. Mail kon ik wel ophalen.
Ah gelukkig, tenminste eigenlijk niet... maar goed te weten dat het niet aan mijn spul ligt.versc049 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 08:42:
Ook hier (Utrecht 3543) vanaochtend geen internet. Althans webpagina's openen niet. Mail kon ik wel ophalen.
Maar klopt het dus wel dat er eigenlijk niets in de router hoeft te worden geconfigureerd?
[ Voor 13% gewijzigd door DyStiC op 25-03-2009 09:04 ]
volgens de website van ziggo op postcode 3543:
Groepsstoring
sinds woensdag 25 maart 09.04 uur
Op dit moment is er een storing op alle diensten in uw regio. Wij werken aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak
Groepsstoring
sinds woensdag 25 maart 09.04 uur
Op dit moment is er een storing op alle diensten in uw regio. Wij werken aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak
Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel
Klopt als een bus.DyStiC schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 09:01:
Maar klopt het dus wel dat er eigenlijk niets in de router hoeft te worden geconfigureerd?
"Ziggo" deelt al sinds een jaar of twee de ip adressen uit adh dhcp en het mac adres van je pc/router. Het invoeren van een hostnaam hoeft niet meer. Let wel dat het modem een mac lock heeft, het onthoudt aan welk apparaat het een ip uitgeeft.
Vervang je je router, of hang je er rechtstreeks een pc aan dan moet je het modem eerst even van de stroom halen.
[ Voor 3% gewijzigd door job op 25-03-2009 12:54 ]
Ik heb begrepen dat Ziggo in de komende maanden weer een snelheidsupgrade krijgt. Ik heb ook begrepen dat de routers hiervoor moeten worden vervangen.
Klopt het dat iedereen die een abonnement bij Ziggo heeft deze router gewoon opgestuurd krijgt? Of moet je deze aanvragen en er dan een betaald bedrag voor betalen? (sommige abonnementen zullen geen snellere router nodig hebben, omdat ze niet boven de 20mbit komen?)
Wij hebben thuis Alles-in-1 Extra... Dus dan moet de router iig wel vervangen worden, wil ik het maximale uit de verbinding halen...
Klopt het dat iedereen die een abonnement bij Ziggo heeft deze router gewoon opgestuurd krijgt? Of moet je deze aanvragen en er dan een betaald bedrag voor betalen? (sommige abonnementen zullen geen snellere router nodig hebben, omdat ze niet boven de 20mbit komen?)
Wij hebben thuis Alles-in-1 Extra... Dus dan moet de router iig wel vervangen worden, wil ik het maximale uit de verbinding halen...
Een nieuw modem krig je dan ja. Als je router het niet aan kan, dan moet je zelf voor een ander zorgen.Tonnio schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 12:43:
Ik heb begrepen dat Ziggo in de komende maanden weer een snelheidsupgrade krijgt. Ik heb ook begrepen dat de routers hiervoor moeten worden vervangen.
Die moet je dan ook zelf betalen.
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Als je een modem heb die nog geen EuroDocsis 3.0 ondersteunt zal er een modem omruil plaatsvinden. Hier krijg je vanzelf bericht over. De modems worden (kosteloos) omgeruild omdat de modem eigendom is van Ziggo en dus ook onder verantwoordelijkheid van Ziggo valt en zonder modem geen internet.(dus verplicht om in je bezit te hebben)
Een router is een heel ander verhaal. Dit heb je niet nodig om op internet te komen (je kan immers perfect internetten op 1 pc zonder) en is dus geen verplichting om aan te schaffen. Je koopt een router en deze is volledig jouw eigendom dus niet in bruikleen. Ziggo heeft dus niks met de routers te maken die door klanten aangeschaft zijn, ook niet als ze via Ziggo gekocht zijn... Routers zijn altijd eigen verantwoording van de klant...
Een router is een heel ander verhaal. Dit heb je niet nodig om op internet te komen (je kan immers perfect internetten op 1 pc zonder) en is dus geen verplichting om aan te schaffen. Je koopt een router en deze is volledig jouw eigendom dus niet in bruikleen. Ziggo heeft dus niks met de routers te maken die door klanten aangeschaft zijn, ook niet als ze via Ziggo gekocht zijn... Routers zijn altijd eigen verantwoording van de klant...
Als ik dit zo leest, noemt Tonnio zijn modem een 'router'. 
(Maar de reacties daarna leggen prima uit wat het verschil is
)
(Maar de reacties daarna leggen prima uit wat het verschil is
Hebben jullie ook al gemerkt dat de retentietijd van de nieuwsserver eindelijk om en nabij de beloofde 30 dagen hangt? Dit is sinds zo ongeveer de fusie van de drie kabelbedrijven niet het geval geweest... Maximaal drie dagen stonden de 'artikelen' er op en dan moest je nog een beetje geluk hebben ook.
Maar goed, dertig dagen vind ik prima. Met mijn AIO-plus abbo mag ik weliswaar slechts 50 Gb per maand binnenslurpen (met een snelheid van 1,2 Mb per seconde), maar dat is voor mij ruim voldoende... je moet uiteindelijk ook nog eens tijd vrijmaken om die films een keer te bekijken, nietwaar?
Maar goed, dertig dagen vind ik prima. Met mijn AIO-plus abbo mag ik weliswaar slechts 50 Gb per maand binnenslurpen (met een snelheid van 1,2 Mb per seconde), maar dat is voor mij ruim voldoende... je moet uiteindelijk ook nog eens tijd vrijmaken om die films een keer te bekijken, nietwaar?
Ik wil ook graag een Ziggo alles in 1 pakket aanschaffen, simpelweg omdat Adsl ondoenlijk is omdat ik 5,4 km van de centrale zit. Je krijgt dus een gratis decoder. Maar ik heb zelf al een gratis decoder. Kun je nu zonder problemen de aanvoer splitsen en naar elke decoder een kabel trekken? Ik bedoel bij een digitale decoder is het, of je hebt signaal, of je hebt geen signaal.
En is het snelste pakket nu 30 of 20Mbit ? Op de site staat 20Mbit, hier lees ik her en der 30Mbit.
En is het snelste pakket nu 30 of 20Mbit ? Op de site staat 20Mbit, hier lees ik her en der 30Mbit.
[ Voor 12% gewijzigd door Snowwie op 25-03-2009 16:49 ]
AIE is maximaal 20Mbit. (AIE Extra)Snowwie schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 16:46:
Los internet Z3i is 30Mbit. (€ 69,95)
Hoe zit dat met dat alles in 1 pakket? Is het dan niet zo dat TV ook via internet komt, en als je dan aan het downloaden bent dat je TV beelden dan schokkend binnen komen? Of is het prima gescheiden. Ik heb gehoord dat het wel zo is met Interactieve TV van KPN en dat TV kijken dan bijna ondoenbaar is met een download. Omdat je ook eigenlijk de TV ontvanger op een UTP poort aansluit.
Moet op zich lukken. Bij thuis mij wordt het signaal gesplitst naar 2 televisies. Het analoge kabel signaal is zeer slecht (zeker op de slaapkamer heel veel sneeuw), maar digitale tv werkt als een trein. Wel is het me opgevallen dat bij mijn oude decoder het beeld en geluid niet gelijk liepen, maar dat kan ook aan de decoder hebben gelegen, mijn nieuwe heeft daar niet zoveel last van.Snowwie schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 16:46:
Ik wil ook graag een Ziggo alles in 1 pakket aanschaffen, simpelweg omdat Adsl ondoenlijk is omdat ik 5,4 km van de centrale zit. Je krijgt dus een gratis decoder. Maar ik heb zelf al een gratis decoder. Kun je nu zonder problemen de aanvoer splitsen en naar elke decoder een kabel trekken? Ik bedoel bij een digitale decoder is het, of je hebt signaal, of je hebt geen signaal.
Op de decoders kun je opvragen wat de sterkte en kwaliteit van het signaal is. De sterkte is bij mij op beide receivers onder de 30%, maar de kwaliteit is rond de 100% en het werkt zoals gezegd perfect. Als je goede kabels en aansluitingen gebruikt (vooral op de coax) moet je zeker geen problemen ondervinden.
Bij mijn ouders thuis werd het signaal in 4-en gesplitst en had ik het slechtste signaal (op zolder), maar zelfs daar werkte digitale tv perfect (er zat toen geen versterker tussen en alles hing aan elkaar met goedkope rommel
Je TV hangt gewoon aan je Coax kabel (net als je digitale TV). Het signaal dat je huis binnenkomt wordt gesplitst in een TV signaal en een internet signaal. Die signalen hebben geen invloed op elkaar. Het zou wel leuk zijn als je TV zou haperen bij veel downloaden, maar dat is niet zo. Je zou dan ook in de problemen komen als je meerdere TV's gebruikt.Bulls schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 17:10:
Hoe zit dat met dat alles in 1 pakket? Is het dan niet zo dat TV ook via internet komt, en als je dan aan het downloaden bent dat je TV beelden dan schokkend binnen komen? Of is het prima gescheiden. Ik heb gehoord dat het wel zo is met Interactieve TV van KPN en dat TV kijken dan bijna ondoenbaar is met een download. Omdat je ook eigenlijk de TV ontvanger op een UTP poort aansluit.
Je hoeft je dus geen zorgen te maken.
[ Voor 22% gewijzigd door .Gertjan. op 25-03-2009 17:16 ]
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Verwijderd
Ligt er aan hoeveel meter kabel er tussen komt, maar zoiezo zijn meerdere ontvangers mogelijk.Snowwie schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 16:46:
Alles In 1 Extra = 20 Mbit, maar wordt hoger binnenkort.
vertel dan meteen dat er nu een Z3i is van 30Mbit.Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 17:12:
[...]
Ligt er aan hoeveel meter kabel er tussen komt, maar zoiezo zijn meerdere ontvangers mogelijk.
Alles In 1 Extra = 20 Mbit, maar wordt hoger binnenkort.
Alles in 1 Extra gaat "ergens in het tweede kwartaal" naar 50/5 evenals Z3i
http://www.deyterra.com
Is dat een totale datalimiet of geldt deze alleen voor de Ziggo nieuwsserver? Indien totaal dan vind ik dat wel weinig....rowicom schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 16:44:
Met mijn AIO-plus abbo mag ik weliswaar slechts 50 Gb per maand binnenslurpen
anderen hier ook last van een extreem trage verbinding, zowel m'n buurman als ik hebben allebei een super trage verbinding, www.ziggo.nl kan ik vrijwel helemaal niet meer bereiken en naar ping.xs4all.nl ping ik 250ms...
regio utrecht (leidsche rijn)
Ik zie op de website van Ziggo de digitale ontvangers die ze ondersteunen. Nu valt het mij op dat het signaal wat uit zo'n digitale ontvanger analoog is. Alleen de HD ontvangers hebben een digitale aansluiting.
Hoe kunnen ze het dan over digitale tv hebben terwijl je er alleen maar een analoog signaal uit de ontvanger krijgt?
Hoe kunnen ze het dan over digitale tv hebben terwijl je er alleen maar een analoog signaal uit de ontvanger krijgt?
Speel ook Balls Connect en Repeat
Jep zelfde probleem hier, ook Leidsche Rijn. Er is vanmiddag wel een storing geweest (geen internet) misschien zijn dit nog naweeën.Sa1 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 18:17:
anderen hier ook last van een extreem trage verbinding, zowel m'n buurman als ik hebben allebei een super trage verbinding, www.ziggo.nl kan ik vrijwel helemaal niet meer bereiken en naar ping.xs4all.nl ping ik 250ms...

14 maart alles in 1 plus besteld. (voorheen Internet Z2)
17 maart info over omzetting
22 maart van 5 naar 10mbit.
Vandaag modem gekregen en geactiveerd...en online
Verrassend was ook dat de Humax decoder erbij zat terwijl de brief van 17 maart zei dat dat 4 tot 6 weken kon duren.
Nu alleen nog benieuwd naar omzetten van telefoonnummer. Verwarrend is dat de ene brief zegt dat die automatisch gebeurd als machtiging telefonisch is doorgegeven, en de ene brief zegt dat je een machtigingskaart moet insturen. Die we niet hebben.
Iemand die daar meer over te zeggen heeft?
Verrassend was ook dat de Humax decoder erbij zat terwijl de brief van 17 maart zei dat dat 4 tot 6 weken kon duren.
Nu alleen nog benieuwd naar omzetten van telefoonnummer. Verwarrend is dat de ene brief zegt dat die automatisch gebeurd als machtiging telefonisch is doorgegeven, en de ene brief zegt dat je een machtigingskaart moet insturen. Die we niet hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door Ascathon op 25-03-2009 19:29 ]
Het signaal wat de decoder binnenkomt is een digitaal signaal. Intern in de decoder is het ook digitaal.Onbekend schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 19:04:
Ik zie op de website van Ziggo de digitale ontvangers die ze ondersteunen. Nu valt het mij op dat het signaal wat uit zo'n digitale ontvanger analoog is. Alleen de HD ontvangers hebben een digitale aansluiting.
Het signaal over de scart aansluiting is analoog.. dit omdat rgb/composiet/svhs gewoon een analoge standaard is. Als je alles puur digitaal wilt hebben heb je inderdaad een decoder nodig met een dvi of hdmi aansluiting nodig. Voor SD TV is een digitaal signaal naar de tv niet nodig.. scart-rgb kan dit prima nog aan.
Wil je HD TV kijken dan heb je echt een digitale aansluiting nodig om de beste kwaliteit te kunnen krijgen.
Dat ze het digitaal TV noemen heeft 2 redenen:
- Het aangevoerde signaal over de kabel is digitaal
- Marketing! digitaal klinkt beter.
[ Voor 9% gewijzigd door job op 25-03-2009 19:52 ]
is afhankelijk van je abbonement.Helsie schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 18:10:
[...]
Is dat een totale datalimiet of geldt deze alleen voor de Ziggo nieuwsserver? Indien totaal dan vind ik dat wel weinig....
Bij het hoogste AOI abbo heb je geloof ik geen data limiet bij de ziggo data server.
Yep, ook last van (Terwijde Utrecht). Lijkt nu weer normaal te zijn.Sa1 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 18:17:
Verwijderd
Bij mij ging alles ook erg snel, gelukkig kreeg ik niet de Humax vind dat een ****ding omdat je de zenders niet kunt indelen op kanaalnummer gelukkig kreeg ik de samsungAscathon schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 19:21:
Telefoonnummer moet je zelf vaak achteraangaan, had ik ook gezeik mee moet je ze ff bellen op 0900-1884 dam optie 4 en dan ff luisteren dacht 1 daarna.
Maar het porteren duurt meestal wel 5/6 weken vraag ook ff bij je oude ISP of er al een porteringsverzoek is ingediend bij ze.
In de eerste brief die ik kreeg (nieuwe klant) waarin de activatiecode van het modem staat, stond dat het niet nodig was om de machtigingskaart in te vullen als je bij de aanvraag had gekozen om de opzegging door Ziggo te laten regelen. Dat dit dus fout is omschreven bij het installatiepakket.Ascathon schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 19:21:
Ook ik kreeg een Humax decoder terwijl er in de brief over 4 tot 6 weken werd gesproken.
yup, alles weer normaalMatthijs Hoekstra schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 19:46:
[...]
Yep, ook last van (Terwijde Utrecht). Lijkt nu weer normaal te zijn.
Geldt die snelheidsverhoging ook voor het 'middenpakket'? Die ga ik namelijk nemen, die is nu 10Mbit down/ 1,5Mbit up... Zou wel kewl wezen als die dan naar 20Mbit down / 3Mbit up gaat..Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 17:12: Ligt er aan hoeveel meter kabel er tussen komt, maar zoiezo zijn meerdere ontvangers mogelijk. Alles In 1 Extra = 20 Mbit, maar wordt hoger binnenkort.
Zo dat zou inderdaad erg goed zijn.Snowwie schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 20:08:
[...]
Geldt die snelheidsverhoging ook voor het 'middenpakket'? Die ga ik namelijk nemen, die is nu 10Mbit down/ 1,5Mbit up... Zou wel kewl wezen als die dan naar 20Mbit down / 3Mbit up gaat..
Heb sinds aantal weken ook dit middenpakket alles-in-een.
Moet zeggen dat ik behoorlijk tevreden ben hoe het allemaal gelopen is.
Vorige week maandagochtend deed de KPN telefoon het niet meer. Maar 's avonds een en ander omgeplugd en jawel telefoon via Ziggo

Is het nu zo dat je ergens in april een alles-in-1 pakket kunt nemen in het Cogas gebied?
Verwijderd
ik weet niet waar ziggo mee bezig is vanavond maar ik heb in korte tijd al 3 verschillende ip nummers gekregen.. steeds viel internet weg, even modem resetten krijg ik nieuw ip en werkt alles weer.
Ik moet zeggen dat de verbinding nu wel erg optimaal is zeer lage ping en zeer hoge, eigenlijk maximale download en upload
2,25MB/S down (heb 20mbit abbo, alles in één extra)
Ik moet zeggen dat de verbinding nu wel erg optimaal is zeer lage ping en zeer hoge, eigenlijk maximale download en upload
2,25MB/S down (heb 20mbit abbo, alles in één extra)
ja alle pakketten krijgen een verhoging.Snowwie schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 20:08:
[...]
Geldt die snelheidsverhoging ook voor het 'middenpakket'? Die ga ik namelijk nemen, die is nu 10Mbit down/ 1,5Mbit up... Zou wel kewl wezen als die dan naar 20Mbit down / 3Mbit up gaat..
Argh, vanochtend alweer storing. Ik heb nu sinds maandag avond Ziggo en sinds dien al op dagen een storing, Dat begint lekker zeg. Wat een top provider dat ZiggoSa1 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 19:59:
[...]
yup, alles weer normaalhad er vanmorgen vroeg al last van, maarjah moest toch naar m'n werk.. alles werkt weer

Hiero ook storing, waar zit jij ergens in Nederland?DyStiC schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 08:01:
[...]
Argh, vanochtend alweer storing. Ik heb nu sinds maandag avond Ziggo en sinds dien al op dagen een storing, Dat begint lekker zeg. Wat een top provider dat Ziggo
Telefoon ligt eruit, internet, alles eigenlijk
net was het telefoonnummer heel even bereikbaar, en nu weer niet meer.....
edit
en nu net weer voor 1 sec oid, en weer weg
wat zijn ze toch aan het doen bij Ziggo
prutsers/lutsers
[ Voor 10% gewijzigd door CrankyGamerOG op 26-03-2009 09:50 ]
KPN - Vodafone Ziggo Partner
Ik zit in Utrecht (Leidsche Rijn). Kan nu niet meer testen, zit inmiddels op m'n werk, maar dit is al de 2e dag op rij dat (o.a.) het internet er s'ochtends uit ligt.CrankyGamerOG schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 08:54:
[...]
Hiero ook storing, waar zit jij ergens in Nederland?
Telefoon ligt eruit, internet, alles eigenlijk
Slechte zaak zeg. Jaren lang ADSL gehad en nooit problemen ondervonden, en nu 3 dagen kabel en al 2x een storing gehad

Je hebt gewoon pech denk ik....helaas.DyStiC schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 09:54:
[...]
Ik zit in Utrecht (Leidsche Rijn). Kan nu niet meer testen, zit inmiddels op m'n werk, maar dit is al de 2e dag op rij dat (o.a.) het internet er s'ochtends uit ligt.
Slechte zaak zeg. Jaren lang ADSL gehad en nooit problemen ondervonden, en nu 3 dagen kabel en al 2x een storing gehad
Ik woon ook in Leidsche Rijn (Terwijde) en ik kan je vertellen dat storingen eigenlijk zo goed als nooit voorkomen. De twee van de laatste twee dagen zijn echt een uitzondering en niet representatief voor het functioneren van de verbinding.
Ik kom ook van een ADSL verbinding af en nog geen dag spijt .
hier is het zojuist allemaal weer terug online gekomen.
KPN - Vodafone Ziggo Partner
Ik heb ook zelden storing. Alleen 's avonds haal ik vaak niet meer dan 4/3 terwijl ik 20/3 heb! (overdag is snelheid wel goed)
Op ziggo gebruikers zag ik dat meer mensen hier last van hebben. Wel erg vervelend. OOk veel tweakers hier last van?
Wat betreft de decoder. Dus ipv enkel analoog, gaat het signaal over je coax die je huis binnenkomt, digitaal--->digitaal je decoder in, en dan via scart analoog(maar wel goed beeld) eruit.
Dus enkel door het stukje digitaal over je coax die je huis binnenkomt heb je eigenlijk beter beeld?
Op ziggo gebruikers zag ik dat meer mensen hier last van hebben. Wel erg vervelend. OOk veel tweakers hier last van?
Wat betreft de decoder. Dus ipv enkel analoog, gaat het signaal over je coax die je huis binnenkomt, digitaal--->digitaal je decoder in, en dan via scart analoog(maar wel goed beeld) eruit.
Dus enkel door het stukje digitaal over je coax die je huis binnenkomt heb je eigenlijk beter beeld?
Verwijderd
hier altijd de volle snelheid zowel s'avonds als overdag geen problemen met http of usenet zit op het oude casema netwerk werkt als een zonnetjemeermarco schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 12:58:
Kan je ergens aangeven welke decoder je wil? Of is het gewoon een kwestie van afwachten welke je ontvangt?Ascathon schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 19:21:
Hier ook casema gebied en inderdaad ook altijd de volle snelheid, dag en nacht.Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 13:52:
[...]
hier altijd de volle snelheid zowel s'avonds als overdag geen problemen met http of usenet zit op het oude casema netwerk werkt als een zonnetje
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Verwijderd
Ja, ik dacht ook een Samsung H360 te krijgen en er zat een Humax 5000 in.Aldmar schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 15:02:
Kan je ergens aangeven welke decoder je wil? Of is het gewoon een kwestie van afwachten welke je ontvangt?
Niet echt boeiend omdat ik zelf toch de Humax 5050 ga kopen.
Ik heb Alles-in-1-plus en dat houdt dus een downloadsnelheid van 10mbps in ...
ik haal echter bij eweka maar 1.2mbps ... vreemd. SSL of geen SSL maakt niet uit het is en blijft precies 1.2
ik haal echter bij eweka maar 1.2mbps ... vreemd. SSL of geen SSL maakt niet uit het is en blijft precies 1.2
Daar maak je een foutje, Alles-in-1-plus is 10Mbit, en dat staat gelijk aan 1.2Mbyte. De snelheid die je haalt klopt dus gewoon.
Haal je 1,2MB/s of 1,2Mb/s?

Ik heb problemen met de activatie van Ziggo internet. Ik vul de activatiecode en wachtwoord in en ga naar het tweede scherm. Daar moet ik een emailadres aanmaken met een zelf gekozen wachtwoord. Wat ik ook kies hier ik krijg altijd een foutmelding. Het wachtwoord zou niet aan de voorwaarden voldoen.
Doe ik iets fout? Heb al gezocht op internet en op got maar helaas nergens een antwoord gevonden.
Doe ik iets fout? Heb al gezocht op internet en op got maar helaas nergens een antwoord gevonden.
Verwijderd
Ha ha, die had ik ook ja, ik werd er helemaal gestoord van en ik belde met de helpdesk.GoEV6 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 21:18:
Ik heb problemen met de activatie van Ziggo internet. Ik vul de activatiecode en wachtwoord in en ga naar het tweede scherm. Daar moet ik een emailadres aanmaken met een zelf gekozen wachtwoord. Wat ik ook kies hier ik krijg altijd een foutmelding. Het wachtwoord zou niet aan de voorwaarden voldoen.
Tik maar in als wachtwoord: welkom01
Wel wachtwoord veranderen zodra die aangemaakt is!
Dus zelf een emailadres verzinnen en als wachtwoord welkom01? Handig als ze dit ook even vertellen.Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 21:36:
[...]
Ha ha, die had ik ook ja, ik werd er helemaal gestoord van en ik belde met de helpdesk.
Tik maar in als wachtwoord: welkom01
Wel wachtwoord veranderen zodra die aangemaakt is!
[ Voor 4% gewijzigd door GoEV6 op 26-03-2009 21:43 ]
Ik had er ook last van met het activeren. Uiteindelijk is het gelukt met getallen, een ! en een . in het wachtwoord. (15 minuten mee bezig geweest)
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
Hee ik zie net dat de software van mijn modem is geupgrade.
Er is nu de keuze of men van buitenaf toegang kan krijgen.
Hmm dit betekent toch dat er geen equipment achter het modem te benaderen is als men dit niet aanvinkt?
Ik zie het al. default is gewoon open.
Tis een WebSTAR EPX2203.
Cable Modem Access Protection |
The settings below allow you to restrict outside access to the equipment you connect to your cable modem. The disable mode allows for always on cable modem operation. |
Disable Access Protection (default setting) |
Enable Access Protection |
Automatic activation after minutes of inactivity (1-255 minutes) |
Hmm dit betekent toch dat er geen equipment achter het modem te benaderen is als men dit niet aanvinkt?
Tis een WebSTAR EPX2203.
If the shit hits the fan everybody get a piece of it
Waar zie jij dit in je modem want als ik naar http://192.168.100.1/ ga dan kan ik alleen de "About Your Modem" pagina zien. De rest van de pagina's van mijn EPX2203 geeft de melding:Slashx schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 23:35:
Hee ik zie net dat de software van mijn modem is geupgrade.
Cable Modem Access Protection The settings below allow you to restrict outside access to the equipment you connect to your cable modem. The disable mode allows for always on cable modem operation. Disable Access Protection (default setting) Enable Access Protection Automatic activation after minutes of inactivity (1-255 minutes)
Tis een WebSTAR EPX2203.
"This feature has not been enabled in your cablemodem.
Please contact your data services provider for more information about this feature and its availability on the network.
To exit this page, click on the "Back" button on your browser tool bar to return to theprevious page or click on the "System" link above."
Een kort vraagje.
Hoe lang doet Ziggo er ongeveer over om mijn nummer te porteren van Telfort Internet en Vast bellen ?
Ik begrijp dat de portering in gang gezet wordt na activatie van het modem van Ziggo.
Bedankt.
Hoe lang doet Ziggo er ongeveer over om mijn nummer te porteren van Telfort Internet en Vast bellen ?
Ik begrijp dat de portering in gang gezet wordt na activatie van het modem van Ziggo.
Bedankt.
Verwijderd
ik kom ook van telfort ooit haha zit nu al tijd bij ziggo, je moet telfort opbellen en vragen of ze al een porteringsverzoek hebben gehad van ziggo, zo niet dan ziggo bellen optie 4 en dan 1 en vragen hoe het er voor staat meestal duurt het 5/6weken.FRanatic schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 15:09:
Een kort vraagje.
Bedankt.
Ik ben begin deze maand overgestapt naar Ziggo (4 maart kwam de monteur)
en de week daarop deed de telefoon het niet meer via Telfort en wel via Ziggo.
De monteur had het over een dag of 10 toen, maar het was dus iets van een week.
Ok dus als ik zorg voor een overlap van een week of 2 na activering bij ziggo zal het goed moeten komen ?hjs schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 15:56:
Ik ben begin deze maand overgestapt naar Ziggo (4 maart kwam de monteur)
Heb jij zelf je abbo op moeten zeggen of heeft ziggo dit gedaan ?
Ik heb namelijk begrepen dat ziggo het internet deel niet kan opzeggen en dat je dit zelf dient te doen.
Heeft Ziggo voor me gedaan, ik kreeg eerst een mailtje van Telfort en daarna nog een brief.
Maar nu opzeggen moet helemaal geen probleem zijn met die nieuwe tarieven bij Telfort.
Alleen het zal wel extra druk zijn met opzeggen, dus ik zou de termijn wat langer nemen
Maar nu opzeggen moet helemaal geen probleem zijn met die nieuwe tarieven bij Telfort.
Alleen het zal wel extra druk zijn met opzeggen, dus ik zou de termijn wat langer nemen
Ik heb nu last van een wegvallende verbinding. Erg vervelend.
Ik had aan mn motorolamodem een Linksys wireless router hangen. Heel vaak had ik gewoon geen data. Dat was dan te herstellen door een nieuw DHCP request te sturen. De verbinding was verder ok, het IP adres bleef behouden, maar de data was weg.
Omdat het 'de slechte versie' van de Linksys was, deze maar vervangen door een Airport Express. (Yay airtunes). Maar hier hetzelfde probleem! Weer geen data. Geen respons op ping. Traceroute timet uit na 1ste hop. Erg irritant.
Het lastige is, met een kabel direct naar de laptop lukt het wel. In alle gevallen krijg ik hetzelfde ip-adres. Het lijkt op een routeringsprobleem, of een mislopende keep-alive check... Helpdesk adviseert bekabeld verbonden te blijven, maar dat is niet my cup of tea.
Ik had aan mn motorolamodem een Linksys wireless router hangen. Heel vaak had ik gewoon geen data. Dat was dan te herstellen door een nieuw DHCP request te sturen. De verbinding was verder ok, het IP adres bleef behouden, maar de data was weg.
Omdat het 'de slechte versie' van de Linksys was, deze maar vervangen door een Airport Express. (Yay airtunes). Maar hier hetzelfde probleem! Weer geen data. Geen respons op ping. Traceroute timet uit na 1ste hop. Erg irritant.
Het lastige is, met een kabel direct naar de laptop lukt het wel. In alle gevallen krijg ik hetzelfde ip-adres. Het lijkt op een routeringsprobleem, of een mislopende keep-alive check... Helpdesk adviseert bekabeld verbonden te blijven, maar dat is niet my cup of tea.
[ Voor 5% gewijzigd door samo op 27-03-2009 16:48 ]
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
Onder "About your modem" staat het.ADDG schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 13:46:
[...]
Waar zie jij dit in je modem want als ik naar http://192.168.100.1/ ga dan kan ik alleen de "About Your Modem" pagina zien. De rest van de pagina's van mijn EPX2203 geeft de melding:
"This feature has not been enabled in your cablemodem.
Please contact your data services provider for more information about this feature and its availability on the network.
To exit this page, click on the "Back" button on your browser tool bar to return to theprevious page or click on the "System" link above."
Tevens de rest van de pagina's kan ik ook bekijken.
[ Voor 120% gewijzigd door Slashx op 27-03-2009 17:16 ]
Bij mij krijg ik een login venstertje te zienSlashx schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 17:15:
[...]
Onder "About your modem" staat het.
Bij mij hebben ze dat allemaal dicht gespijkerd, ik kan alleen wat waardes en de modem status zien in mijn EPX2203. Wel grappig dat bij sommige wel meer functionaliteiten open staan. Misschien hadden de drie kabel maatschappijen een verschillend beleid met betrekking tot het dichtzetten van de modems. Ik woon in het voormalig Multikabel gebied en heb de modem geloof ik sinds 2004.Slashx schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 17:15:
[...]
Onder "About your modem" staat het.
Pfff, wat een n00b nu bij de helpdesk... Ik leg hem uit dat ik vanuit mijn laptop op de pagina van het modem kan, maar er geen data naar buiten is. Zijn antwoord "dan ligt het aan uw intern netwerk"... Ieg ik dan uit dat door het modem te benaderen, ik bewijs dat het wel werkt, maar dat snapt hij niet. En daarmee houdt het op. Irritant. Weigert verder te praten.
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
Verwijderd
Bij ziggo geld hetzelfde als bij kpn. Als je geluk hebt tref je een medewerker die hart heeft voor de zaak. Ik vind dat hierop ook beter geselecteert moet worden, je kunt wel een beetje inzien bij een solicitatie of iemand komt werken alleen voor de cash of dat iemand ook echt intresse heeft in het product ziggo.
In mijn geval trof ik na talloze telefoontjes iemand die echt hart voor mij als klant en heeft tot op heden alles gevolgd én! opgelost waardoor ik nu alles hebt zoals het hoort te werken
Ik zeg: laat je als klant niet zomaar afwimpelen, blijf bellen net zolang dat je die 1ne treft die het echt oppakt en oplost
Verder als slot wil ik opmerken dat de hd kanalen hier supergoed werken zonder 1 enkele jitter of storing. Wij hebben alle kanalen genomen van film1 tot het complete digitale pakket. 159 kanalen kijk plezier! ook blijf ik erbij dat de beeldkwaliteit uitmuntend is, zeker als je kijkt via de hd tuner (in ons geval de samsung) makkelijke epg, gelukkig geen blubbertraag menu meer zoals bij iptv en alles "redelijk" betaalbaar (alles in 1 met alle kanalen 90 euro)
Ook de downloadsnelheid is constant dag-en-nacht 20mb, telefonie ook goed en we hebben de laatste 2 weken geen 1 klacht meer, dus in MIJn geval hulde voor ziggo (en nu maar hopen dat het zo blijft)
In mijn geval trof ik na talloze telefoontjes iemand die echt hart voor mij als klant en heeft tot op heden alles gevolgd én! opgelost waardoor ik nu alles hebt zoals het hoort te werken
Verder als slot wil ik opmerken dat de hd kanalen hier supergoed werken zonder 1 enkele jitter of storing. Wij hebben alle kanalen genomen van film1 tot het complete digitale pakket. 159 kanalen kijk plezier! ook blijf ik erbij dat de beeldkwaliteit uitmuntend is, zeker als je kijkt via de hd tuner (in ons geval de samsung) makkelijke epg, gelukkig geen blubbertraag menu meer zoals bij iptv en alles "redelijk" betaalbaar (alles in 1 met alle kanalen 90 euro)
Ook de downloadsnelheid is constant dag-en-nacht 20mb, telefonie ook goed en we hebben de laatste 2 weken geen 1 klacht meer, dus in MIJn geval hulde voor ziggo (en nu maar hopen dat het zo blijft)
Zojuist nog een client gehad die hetzelfde had, gisteren viel de verbinding uit en was inet niet meer mogelijk, ook niet rechtstreeks op de modem.. modem>router>pc'ssamo schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 19:50:
Pfff, wat een n00b nu bij de helpdesk... Ik leg hem uit dat ik vanuit mijn laptop op de pagina van het modem kan, maar er geen data naar buiten is. Zijn antwoord "dan ligt het aan uw intern netwerk"... Ieg ik dan uit dat door het modem te benaderen, ik bewijs dat het wel werkt, maar dat snapt hij niet. En daarmee houdt het op. Irritant. Weigert verder te praten.
Vandaag gebeld en ongeveer hetzelfde verhaal, kreeg vanavond een sms van nog niks en heb gelijk gezegd dns probleem, andere pc's deden ineens wel (direct op de modem) weer maar 1 niet, router er weer tussen en alles weer ingegeven (alles is static) maar nu niet het oude dns adres van home, maar de het router ip als dns gebruiken. inloggen op router werkte weer/wel. router nu weer op modem en deze opnieuw starten en router laten conecten en zonodig nogmaals, ineens lees je dan een nieuw dns adres en hopla de boel draait weer.. (1e maal aansluiten gaf wel conectie maar geen inet.. 2e reboot gaf toen ineens het nieuwe dns af.)
Helpdesk kon ook niks zeggen en snapten het niet waarom het niet werkte, via sms gaf ik gelijk de trub al aan en bleek dus ook...
Kortom router opnieuw laten verbinden zodat deze de nieuwe dns server pakt. helpdesk liet al vallen dat ziggo de laatste paar dagen dns problemen heeft en een bestaande dns server vervangen is door een ander, dus ander adres.... router pakt dus wel ip op maar niet de juiste dns..!!!!! let hier op..
testen.? geef eens een ping naar een ip nummer toe ipv domein naam... ftp ect als die werkt is het dns.. het is zo simpel dat helpdesken dat niet begrijpen...
Maar goed ik heb geen ziggo maar ze zijn voer voor me
Ik gebruik altijd OpenDNS voor mijn vrienden/kennissen/klanten (ook voor DSL gebruikers)
Daar zijn eigenlijk nooit problemen mee en het lost bij voorbaat een hoop issues op.
De meest betrouwbare DNS servers van Nederlandse providers zijn die van XS4All en voorheen Tiscali
Daar zijn eigenlijk nooit problemen mee en het lost bij voorbaat een hoop issues op.
De meest betrouwbare DNS servers van Nederlandse providers zijn die van XS4All en voorheen Tiscali
http://www.deyterra.com
Net een kwartiertje zonder internet gezeten... In de tussentijd kwam de verbinding een paar keer voor enkele secondes terug. Telefonie werkte overigens wel en alle lampjes brandden op het modem.
Heb een IP-release en IP-renew gedaan op mijn router. Mijn router kreeg vervolgens vreemde instellingen:
Volgens RIPE:
Hmm, IP en Gateway-adres precies hetzelfde?
Edit:
Net weer een renew gedaan en nu krijg ik wel het goede Gateway-adres.
Heb een IP-release en IP-renew gedaan op mijn router. Mijn router kreeg vervolgens vreemde instellingen:
code:
1
2
3
4
5
| Verbindingstype: Automatische configuratie - DHCP IP-adres: 10.191.114.59 Subnetmasker: 255.255.255.0 Standaardgateway: 10.191.114.1 DNS1: 10.1.192.7 |
Volgens RIPE:
Daarna weer dezelfde handeling gedaan en heb nu mijn "eigen" IP weer terug:inetnum: 10.0.0.0 - 10.255.255.255
netname: IANA-ABLK-RESERVED1
descr: Class A address space for private internets
code:
1
2
3
4
5
| IP-adres: *hier stond mijn ip* Subnetmasker: 255.255.248.0 Standaardgateway: *hier stond mijn ip* DNS1: 212.54.40.25 DNS2: 212.54.35.25 |
Hmm, IP en Gateway-adres precies hetzelfde?
Edit:
Net weer een renew gedaan en nu krijg ik wel het goede Gateway-adres.
[ Voor 16% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 27-03-2009 23:05 ]
Ik heb van Ziggo een nieuw type Samsung HD decoder gekregen bij mijn Alles in één Plus: de DCB H380R (zilver met zwart). Ben over de decoder erg tevreden.
Internet werkt nog niet op eoa manier. Heb ingelogd in het modem en de resultaten in screenshots gezet. Het lijkt mij allemaal goed, behalve het externe IP. Toch kan ik niet activeren (http://activatie/ werkt niet bij mij).
Screenshot:

Iemand een idee, zo op basis van de screenshots?
Internet werkt nog niet op eoa manier. Heb ingelogd in het modem en de resultaten in screenshots gezet. Het lijkt mij allemaal goed, behalve het externe IP. Toch kan ik niet activeren (http://activatie/ werkt niet bij mij).
Screenshot:

Verwijderd
F4T4L_3RR0R schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 22:36:
code:
1 2 3 4 5 Verbindingstype: Automatische configuratie - DHCP IP-adres: 10.191.114.59 Subnetmasker: 255.255.255.0 Standaardgateway: 10.191.114.1 DNS1: 10.1.192.7
Ik denk als ik ook jouw ip adres naar buiten zie, dat er weer een of andere DNS storing was.Helsie schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 23:17:
Clear de settings eens, save en dan reboot.
Al heel vaak gedaan, weinig succes.Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 23:47:
[...]
[...]
Ik denk als ik ook jouw ip adres naar buiten zie, dat er weer een of andere DNS storing was.
Clear de settings eens, save en dan reboot.
Nog wat over het modem:
Model Name: SBV5121E
Firmware Version: 2.17.1.2
Revision: 19
Vendor Name: Motorola
MTA Firmware name: SBV5121E-2.17.1.2-SCM19-SHPC
Boot Version: 8.5
Hardware Version: 1
BCMA Software Version: 49.46
MIB Version: II
GUI Version: 1.0
VxWorks Version: 5.4
Serial Number: 158162829204158604010012
Firmware Build Time: Jan 22 2007 09:01:37
Is het niet zo dat als er geen ip adres word verkregen dat het modem dan een intern ip adres door geeft in dezelfde range als het modem? Bij mij is dat het geval.F4T4L_3RR0R schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 22:36:
code:
1 2 3 4 5 Verbindingstype: Automatische configuratie - DHCP IP-adres: 10.191.114.59 Subnetmasker: 255.255.255.0 Standaardgateway: 10.191.114.1 DNS1: 10.1.192.7
na alles nog eens te starten, en dit keer voor het eerst de knop bovenop het modem in te drukken, kom ik wel op de activatie pagina. Helaas vervolgens de melding 'Helaas, wij hebben uw modem niet kunnen aanmelden. U kunt het best contact opnemen met onze klantenservice 0900 1884.'
Betekent dit dat ik gewoon moet wachten? Ben nu wat logs aan het inzamelen in een txt file... En anders morgen maar weer verder.
Betekent dit dat ik gewoon moet wachten? Ben nu wat logs aan het inzamelen in een txt file... En anders morgen maar weer verder.
Morgenochtend om 9:00 uur even bellen naar de helpdesk, dan kan je modem geactiveerd worden. Zorg dan wel dat je het MAC adres van je modem bij de hand hebt.Helsie schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 01:00:
meh.
Handig dat ze dat niet meteen regelen.. Ze weten toch wat ze naar me opsturen?nAffie schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 01:12:
[...]
Morgenochtend om 9:00 uur even bellen naar de helpdesk, dan kan je modem geactiveerd worden. Zorg dan wel dat je het MAC adres van je modem bij de hand hebt.
---
Heb ze gebeld, HFC MAC adres (onder op modem, zie je niet in de interface) doorgegeven en de verbinding werkt nu. Tevens telefonisch email adres aangemaakt. Verbinding is nog wel erg traag. Ik weet niet of dat vanzelf verbetert...

Dit lijkt me te weinig voor een AIE plus.
Ja, het verbetert vanzelf. Modem was ineens even offline, kwam ie weer op en nu is het de beloofde snelheid. Nu maar afwachten wanneer de 20mbit komt.
Bedankt voor de tip(s) tot zover in elk geval!
---
3e edit:
De lijn viel weg terwijl ik de Ziggo-medewerker aan de lijn had. Hij belde net terug om te checken of alles naar tevredenheid werkt. Goeie service, ben op en top tevreden tot nu toe.
(Hopen dat het zo blijft
[ Voor 57% gewijzigd door Helsie op 28-03-2009 11:22 . Reden: Oplossing toegevoegd, 2e edit: nu is alles goed :) ]
Dit topic is gesloten.