[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 33 Laatste
Acties:
  • 260.759 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:56
Robinski schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:37:
Hopelijk is het in de toekomst mogelijk een andere provider te kiezen op het kabel netwerk, momenteel zit ik waarschijnlijk vast aan ADSL, omdat er ook nog nergens glas licht in de buurt.
Ik hoop niet dat de kabel vrij gegeven wordt. Uiteindelijk zal nog steeds 1 partij de infra moeten beheren dus heb je nog steeds met Ziggo te maken. Meer partijen is meer overhead op de kabel.

Moet toch even zeggen dat de klanten service echt super verbeterd is! Gisterochtend een mail gestuurd en einde van de dag al een bevredigend antwoord terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jongentje schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 21:13:
[...]

Scart is ALTIJD analoog, en HDMI is digitaal.
Jongentje heeft natuurlijk gelijk.
Iedereen met een SD ontvanger krijgt geen digitale weergave via scart 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 18-03-2009 12:19 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 12:17:
[...]

Jongentje heeft natuurlijk gelijk.
Iedereen met een SD ontvanger krijgt geen digitale weergave via scart 8)7
Volgens mij haal je hier twee zaken door elkaar, het signaal vanaf de kabel tot je decoder (digitaal) en het signaal van je decoder naar je tv (analoog via scart, digitaal via hdmi).

Of mis ik je sarcasme in deze post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Zojuist merkte ik dat mijn KPN lijn dood was. Toen even het stekkertje uit het ISRA-punt getrokken en in het Ziggo modem gestopt. Alles werkt, ik ben gewoon bereikbaar op mijn oude nummer.

De omschakeling ging geheel vlekkeloos en zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
over het knopje bovenop de Motorola modem:

Toen ik hem net had, sprong het modem in standby als ik op dit knopje drukte. Nu, een week later, gebeurt er niks als ik erop druk.

Tamelijk nutteloos knopje, wellicht is deze de functie ontnomen bij een automatische software-update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:10
Bij een Arris modem hierzo werkt dat knopje ook niet.

Ook Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Tijdje terug moest ik eens langs mijn schoonmoeder, ze had al weken geen internet.
Toen werkte het knopje nog wel :+ (had ze waarschijnlijk ingedrukt tijdens het afstoffen ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

F4T4L_3RR0R schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 14:26:

Toen ik hem net had, sprong het modem in standby als ik op dit knopje drukte. Nu, een week later, gebeurt er niks als ik erop druk.

Tamelijk nutteloos knopje, wellicht is deze de functie ontnomen bij een automatische software-update?
Ja dat is me ook opgevallen.
Vroeger kon je 'm gewoon uitzetten (standby) door het knopje in te drukken..
Er is geen standby meer, alleen stekker eruit.

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig het type docsis 3.0 modem wat Ziggo gaat gebruiken?
Zou het mogelijk zijn dat je bv met een meer prijs een modem/router kan kopen?

Bij veel adsl abbo's heb je vaak een modem router in 1 met 4 vaste poorten en draadloze functie.

Ik heb nu een linksys rvs4000 met 4 gigabit poorten maar er zit geen draadloze functie op en ik heb net een notebook aangeschaft. Dus nu moet ik er weer een wrt54g aanknopen om de verbinding draadloos te maken.. Nu staan er inmiddels 3 kastjes...

De zyxel NBG-460N lijkt me wel wat maar als Ziggo straks de mogelijkheid biedt voor een alles in 1 modem/router dan zou dat nog mooier zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:10

Salandur

Software Engineer

voor zover ik weet heeft ziggo geen modems met ingebouwde router. maar je hebt maar 2 kastjes nodig: modem en een router

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Salandur schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 16:43:
voor zover ik weet heeft ziggo geen modems met ingebouwde router. maar je hebt maar 2 kastjes nodig: modem en een router
Tja denk dat ik mn rvs4000 maar inruil voor een zyxel NBG460N.
Alternatief zou een Netgear WNR3500 zijn de Belkin F5D8235ED4 maar ik denk dat Zyxel toch wel het beste merk is of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-07 15:33
Robinski schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:37:
Nu ziggo steeds meer bandbreedte begint aan te bieden begint het toch steeds interessanter te worden.
Is het inmiddels al eens mogelijk een eigen mailserver te draaien? of zit poort 25 nog steeds dicht?
Poort 25 zit nog steeds dicht. Betekend overigens niet dat je geen eigen mailserver kunt draaien.
Ik heb zelf een server in een datacentrum staan die voor bepaalde domeinen port 25 relayed via port 26 naar de opgegeven host (mijn thuisserver dus). Is een omweg maar werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:12

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik had vandaag weer dat internet eruit lag bij mij en de enige manier om hem dan weer terug te krijgen is om de stroom eraf te halen en weer terugzetten. Dat lijkt mij niet normaal dat dit bijna iedere twee weken een keer gebeurd.
Nou had Ziggo het erover dat onze modem niet helemaal goed bereikbaar was voor hun en dat dit mogelijk een gevolg zou kunnen zijn door een defect in het modem.

Mijn vraag: kan dit idd het geval zijn? Zo ja, dan ga ik eens een nieuwe modem aanvragen bij Ziggo.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F4T4L_3RR0R schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 13:16:
Zojuist merkte ik dat mijn KPN lijn dood was. Toen even het stekkertje uit het ISRA-punt getrokken en in het Ziggo modem gestopt. Alles werkt, ik ben gewoon bereikbaar op mijn oude nummer.

De omschakeling ging geheel vlekkeloos en zonder problemen.
Lol :)
Hier ook, gebeurde vanmiddag, mijn vader heeft even de lijn omgeplugt en thank god Ziggo, we zijn geheim nu, dus ook mijn installatie is volledig vlekkeloos verlopen.
Nou maar hopen dat KPN ook alles goed doet, tot nu toe wel in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonslaughter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-02 19:18
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 16:49:
[...]

Tja denk dat ik mn rvs4000 maar inruil voor een zyxel NBG460N.
Alternatief zou een Netgear WNR3500 zijn de Belkin F5D8235ED4 maar ik denk dat Zyxel toch wel het beste merk is of niet?
Ik heb hem zelf op dit moment in bestelling staan, dus zodra ik hem heb kan ik wat dat betreft meer vertellen uit eigen ervaring. In ieder geval komt hij goed uit de test van hardware.info en daarnaast heeft hij ondersteuning voor twee ipsec vpn verbindingen wat voor mij ook noodzaak is.

Overstappen is bij mij in ieder geval drama. Al twee modems en veel uren aan de helpdesk bij Ziggo, en ook KPN heeft moeite met onze opzegging waardoor ze nog wel factureren maar niet leveren. Met andere woorden, een hoop ellende...

Iemand antwoord op mijn eerdere vraag?:
Weet iemand of je ook van de cashback aanbieding gebruik kan maken die Ziggo per post rondstuurt als je ondertussen ook al een digitale tuner bij je alles-in-een pakket krijgt?

[ Voor 12% gewijzigd door Dragonslaughter op 18-03-2009 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:15

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

is er op dit moment een storing in het gebied rond venlo boxmeer?
ik krijg geen ip adres meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadoupy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 14:14
F4T4L_3RR0R schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 14:26:

Klopt, met config update is standby knop uit geschakeld, leverde enorm veel belletjes op van mensen die geen ledjes kunnen lezen/begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadoupy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 14:14
Rakkerzero schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 18:09:
Ik had vandaag weer dat internet eruit lag bij mij en de enige manier om hem dan weer terug te krijgen is om de stroom eraf te halen en weer terugzetten. Dat lijkt mij niet normaal dat dit bijna iedere twee weken een keer gebeurd.
Nou had Ziggo het erover dat onze modem niet helemaal goed bereikbaar was voor hun en dat dit mogelijk een gevolg zou kunnen zijn door een defect in het modem.

Mijn vraag: kan dit idd het geval zijn? Zo ja, dan ga ik eens een nieuwe modem aanvragen bij Ziggo.
Dat het modem slecht bereikbaar is kan ook aan een slechte verbinding liggen. Door ruis of slechte inhuis bekabeling kan modem ook slecht bereikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
Mooi om te lezen dat het tot twee keer toe goed is gegaan met omzetten van KPN naar Ziggo. Benieuwd of dat met ons "Slim Bellen" (VoIP/KPN/Budget IPB) ook zo mooi gaat.
Wel gemaild naar Ziggo met de vraag waar die 30 euro aansluitkosten Radio & Televisie eigenlijk op slaan. Gezien we al jaren RTV hebben van Ziggo en zn Limburgse voorgangers.

En helaas komt de digitale ontvanger 4 tot 6 weken later.

Op F4T4L_3RR0R's plaatje zie ik IPB aansluiting? (XS4All style)
F4T4L_3RR0R in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 4"

(ja ik ben altijd huiverig als het gaat om omzettingszaken)

[ Voor 28% gewijzigd door Ascathon op 18-03-2009 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Ascathon schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 20:06:
Op F4T4L_3RR0R's plaatje zie ik IPB aansluiting? (XS4All style)
F4T4L_3RR0R in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 4"

(ja ik ben altijd huiverig als het gaat om omzettingszaken)
Deze foto?

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/303fw9x.jpg

Je ziet op de foto een TRAS-1000/B en een ISRA-punt Type 3. Op het ISRA-punt een ADSL-splitter geplakt.

Draadje naar het ISRA-punt.
Draadje naar het ADSL-modem.
Draadje naar de wandcontactdoos in de woonkamer.

Had voorheen analoge TV via Ziggo, analoge telefonie van KPN en internet via ADSL van XS4ALL.

De TRAS-1000/B op die foto heeft intussen een upgrade ondergaan met behulp van de onderdelen in het Ziggo doe-het-zelf pakket:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/vgo9cg.jpg

De laatste foto is overigens ook weer achterhaald. Het telefoondraadje in de ADSL-splitter is vervangen voor een van betere kwaliteit en meer lengte, en zit sinds vanmiddag in het Motorola modem van Ziggo. Heb ook de haakse stekker in de TRAS-1000/B vervangen voor een recht exemplaar van Hirschmann. :)

Edit:

Gelijk even een update met een nieuwe foto van de huidige situatie:

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/29okeo0.jpg
De plank is recht, alleen de foto is scheef...

Overzichtje apparatuur:

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/fnfj2e.jpg
Het ADSL-modem gaat weg wanneer deze geen signaal meer krijgt.

En gelijk een LED-lampje op batterijen gekocht om het spul te verlichten mocht ik wat in het donker willen veranderen:

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/68xz6s.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 18-03-2009 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Heb net mijn digitale Samsung decoder aangesloten, krijg ik de melding smartcard defect op alle zenders behalve nederland 1 :?

Wat te doen?

laat maar, simkaart andersom, chip naar beneden 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door hjs op 18-03-2009 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

weet iemand of er iets gewijzigd is bij ziggo toevallig?
mijn wrt54g krijgt opeens geen ip meer, zonder dat ik iets veranderd heb

ik heb al een andere kabel geprobeerd, andere wrt54g, maar niks helpt
laptop direct op het modem, en ik krijg wel een ip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-08 21:01
sander817 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 21:14:

En je hebt de router op automatic configuration staan en niet op static?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
@sander817: Haal je Ziggo modem eens van het stroom voor 30 seconden en dan adapter er weer in?

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
sander817 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 21:14:

Zijn storingen blijkbaar. Hier ADSL eruit telfort groningen. (ToFast in "Storing KPN? (of TweakDSL)")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

ik hen aan de router niks veranderd, vanmogen ging alles nog prima. vreemde is dat ik rechtreeks met een kabel met de laptop wel een ip krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Wat ik mij opeens afvraag:

Als ik mijn download of upload helemaal dichttrek, is dit dan van invloed op de telefoonverbinding? Of maakt de telefoonverbinding gebruik van een eigen stukje frequentieband?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

nAffie

...

F4T4L_3RR0R schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 01:28:
Wat ik mij opeens afvraag:

Als ik mijn download of upload helemaal dichttrek, is dit dan van invloed op de telefoonverbinding? Of maakt de telefoonverbinding gebruik van een eigen stukje frequentieband?
Voor telefonie is inderdaad eigen bandbreedte gereserveerd waar al het internetverkeer geen invloed op heeft...

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziggo wil in juni of juli de snelheid van zijn Z3i-abonnement opvoeren van 30 naar 50Mbps.
Eind dit jaar zal op delen van het Ziggo-netwerk ook 80Mbps haalbaar zijn, terwijl in 2010 de bandbreedte naar 100 tot 120Mbps wordt bijgesteld.
Gradus Vos, woordvoerder van Ziggo, laat aan Tweakers.net weten dat de kabelaanbieder op dit moment is begonnen met het vergroten van de beschikbare bandbreedte op de kabel door een aantal analoge zenders te verhuizen naar het digitale tv-pakket.
Als dit proces is afgerond, wil Ziggo de downloadsnelheid van zijn Internet Z3i-pakket in juni of julli verhogen naar 50Mbps, in plaats van de eerder genoemde 40Mbps.
De geplande verhoging van de downloadsnelheid heeft mede door de vele wijzigingen in de analoge tv-pakketten langer geduurd dan de kabelaanbieder aanvankelijk hoopte.
De Z3i-uploadsnelheid zal naar 5Mbps worden verhoogd.
Ziggo hanteert voor Z3i een prijs van 69,95 euro, terwijl concurrent UPC momenteel een prijs van 60,50 euro voor een 60/6Mbps-pakket rekent en 80,50 euro voor een 120/10Mbps-abonnement.
Overigens zullen de verhoogde snelheden van het Z3i-abonnement ook gaan gelden voor het Alles-in-1 Extra-abonnement, dat momenteel 64,95 euro per maand moet opbrengen.
Ziggo bekijkt nog of het Z3i-abonnement zal blijven bestaan, of dat het vervangen zal worden door het Extra-abonnement.
Eind dit jaar wil Ziggo de snelheid op delen van zijn netwerk verder verhogen tot 80Mbps, maar het is nog niet bekend in welke gebieden dit precies zal gaan plaatsvinden.
In de loop van 2010 moeten de snelheden nog verder worden verhoogd tot 100 of 120Mbps.
Om van snelheden boven de 20Mbps gebruik te kunnen maken, hebben Ziggo-abonnees een nieuw kabelmodem nodig, die aan de eurodocsis 3.0-standaard voldoet.
Vos laat weten dat Ziggo inmiddels voldoende Touchstone TM702-kabelmodems in voorraad heeft en dat toekomstige Z3i-abonnees een dergelijk modem bijtijds zullen krijgen.
Wanneer de overige internetabonnementen zullen overgaan op snelheden boven de 20Mbps, is nog onbekend.

Bron tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:05

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hjs schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 21:02:
Heb net mijn digitale Samsung decoder aangesloten, krijg ik de melding smartcard defect op alle zenders behalve nederland 1 :?

Wat te doen?

laat maar, simkaart andersom, chip naar beneden 8)7
Nederland 1 is zonder smarcard via de decoder namelijk altijd te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 12:53:
[...]

Nederland 1 is zonder smarcard via de decoder namelijk altijd te ontvangen.
Maar dat zouden Nederland 2 en 3 toch ook moeten zijn?

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:56
Robinski schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 13:21:
[...]

Maar dat zouden Nederland 2 en 3 toch ook moeten zijn?
Waarom vind jij dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:23

Armada

-Wat wil je weten?-

nAffie schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 01:38:
[...]

Voor telefonie is inderdaad eigen bandbreedte gereserveerd waar al het internetverkeer geen invloed op heeft...
Ben je daar heel zeker van? Ik heb op dit moment ADSL van XS4all en dat werkt prima, maar de toenemende bandbreedte ziet er wel interessant uit voor de zelfde prijs. Nu moet ik nog in newsleecher mijn verbinding cappen op 200 KB/sec onder max om te zorgen dat de VoiP-lijn niet gaat haperen. Dat zou volgens jou niet nodig zijn via Ziggo?

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Armada schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 14:10:
[...]

Ben je daar heel zeker van? Ik heb op dit moment ADSL van XS4all en dat werkt prima, maar de toenemende bandbreedte ziet er wel interessant uit voor de zelfde prijs. Nu moet ik nog in newsleecher mijn verbinding cappen op 200 KB/sec onder max om te zorgen dat de VoiP-lijn niet gaat haperen. Dat zou volgens jou niet nodig zijn via Ziggo?
Kort antwoord: nee.

Telefoon loopt via een aparte verbinding, niet via je internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Yeah, mail van telfort waarin ze de ontvangst van mijn opzegging hebben bevestigd. Is dus prima doorgekomen vanuit de Ziggo bestelprocedure via de Ziggo website. :)
8 mei van telfort af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helsie schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 18:10:
Yeah, mail van telfort waarin ze de ontvangst van mijn opzegging hebben bevestigd. Is dus prima doorgekomen vanuit de Ziggo bestelprocedure via de Ziggo website. :)
8 mei van telfort af!
Ja hier ook. Netjes brief van Telfort gekregen dat ik heb opgezegd (via Ziggo). Nu krijg ik gisteren een brief van Ziggo dat ze de opzegging niet bevestigd krijgen of niet kunnen opzeggen bij Ziggo. Vandaag telefoon bij telfort eruit. Op Ziggo modem aangesloten. Netjes bereikbaar onder oude nummer. :Y :Y :Y

Blijkbaar is dus nummer wel omgezet. Dus Telfort doet wel de opzegging maar neemt blijkbaar niet de moeite om Telfort te berichten dat het akkoord is. Of Ziggo geeft het intern niet door aan de juiste mensen. Gezien mijn ervaringen met telfort gok ik op het eerste... 7(8)7

Voor de zekerheid maar eens kijken of b.v. niet alleen maar telefoon is opgezegd en Internet mooi door blijft lopen bij Telfort... :( Zal wel weer een langdurig telefoontje worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online

Onbekend

...

Van de week hebben we weer een brief gekregen dat een aantal analoge zenders zullen vervallen. Om deze zenders te kunnen zien moet je digitale tv aanschaffen. De prijs blijft overigens gelijk.

Er blijven zo steeds minder zenders over om naar te kijken...
En om nu voor de 4 tv's hier in huis elk een digitale decoder aan te schaffen gaat wat mij betreft ook vrij ver. :(

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Onbekend schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 19:57:
Van de week hebben we weer een brief gekregen dat een aantal analoge zenders zullen vervallen. Om deze zenders te kunnen zien moet je digitale tv aanschaffen. De prijs blijft overigens gelijk.

En om nu voor de 4 tv's hier in huis elk een digitale decoder aan te schaffen gaat wat mij betreft ook vrij ver. :(
Zijn de zenders die vervallen echt belangrijk voor jou? Ik spreek dan over TV5 en Arte en eventueel een kabelkrant die vervalt.

Er is ook een positieve kant, er komt namelijk meer ruimte voor digitale HD zenders en meer bandbreedte met DOCSIS 3 in aantocht.

Wanneer er iets wordt veranderd zijn er altijd mensen die iets te klagen hebben. Is iets van alle tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
F4T4L_3RR0R schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 20:16:
Er is ook een positieve kant, er komt namelijk meer ruimte voor digitale HD zenders en meer bandbreedte met DOCSIS 3 in aantocht.
Zo wordt het inderdaad "verkocht" door Ziggo. Sinds het samenvoegen van @Home, Casema en Multikabel zijn er al een aantal analoge TV kanalen verdwenen bij ondermeer Multikabel. De frequenties die die analoge TV kanalen in beslag namen zijn tot op heden nog niet opnieuw ingezet. Verder zijn er ook diverse digitale TV kanalen verdwenen uit pakketten die voorheen bij Multikabel wel te ontvangen waren waarvoor ook geen vervanging is gekomen. Ook zijn er sinds Ziggo tot op heden meer HD kanalen verdwenen dan erbij zijn gekomen. Daardoor is er al voldoende ruimte in de huidige Transport Streams voor toevoegingen. Verder waren er altijd al nog voldoende vrije frequenties die ingezet kunnen worden voor digitale TV, DOCSIS 3 en Video on Demand. Uit die al bestaande set van vrije frequenties zijn voor Video On Demand twee frequenties in de lage regionen in gebruik genomen.

De realiteit is dus anders dan het commerciele praatjes van Ziggo doen vermoeden. Technisch is het niet noodzakelijk om analoge kanalen te verwijderen omdat er anders geen ruimte zou zijn voor digitale uitbreidingen. Het beleid van Ziggo is echter om langzaam aan analoge TV af te bouwen en als verklaring is het natuurlijk dan makkelijk om te vertellen dat dit nodig is vanwege meer ruimte voor HD kanalen etc. De meeste klanten ontbreekt het namelijk aan kennis om te controleren of die bewering van Ziggo wel klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Onbekend schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 19:57:

standaard digi tv (dus de analoge zenders van het basispakket wat standaard is) gewoon zonder beveiliging uitzenden. Dan heb je voor de standaard zenders geen decoder nodig lijkt mij, wil je meer? dan schaf je zo'n decoder aan.
Is er ook eens wat vooruitgang in Nederland met het digitale tv gedoe.

Onder de @Home abonnees heb ik deze mail ontvangen:
"Geachte abonnee,

U staat bij ons geregistreerd als gebruiker van @Home Mail. In de periode van 20 maart tot en met 25 maart 2009 passen we deze dienst aan. Wij verhuizen dan uw mailbox naar het nieuwe Ziggo platform. De werkzaamheden vinden zowel overdag als ’s nachts plaats.

Voor u als klant heeft dit twee gevolgen:

1. Tijdens de daadwerkelijke verhuizing van uw mailbox kunt u gedurende 2 tot 5 minuten geen mail ontvangen. Deze mail wordt door ons bewaard en na de verhuizing weer toegevoegd aan uw mailbox. Indien u gebruik maakt van Webmail zult u merken dat ook deze dienst gedurende 2 tot 5 minuten niet beschikbaar is.

2. Vanaf het moment dat uw mailbox naar het Ziggo platform is verhuisd, maakt u automatisch gebruik van Ziggo (Web)mail.

U hoeft dus verder niets te doen, het aanpassen van uw
e-mailinstellingen is niet nodig. Uw huidige @Home
e-mailadres(sen) kunt u ook gewoon blijven gebruiken."

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online

Onbekend

...

Wij kijken regelmatig naar TV5 Monde en TVE, en soms naar BBC World.
Vooral die show met acts op zaterdagavond tussen 21.00 en 23.00 uur op TV5 Monde is geweldig om te zien.
Maar ze hebben eerder ook al veel bekeken zenders van het analoge pakket naar het digitale pakket geschopt zoals WDR en Cartoon Network.

Als er per sé zenders weg moeten mag van mij Ziggo TV, Het Gesprek en ShopZo-Suus (Tel Sell) verdwijnen. Ik kan mij niet voorstellen dat daar mensen langer dan 10 minuten naar kijken....

Ziggo biedt ook alles-in-1 aan met een gratis digitale ontvanger.
Waarom geven ze dan niet iedereen zo'n ontvanger en laten ze het analoge signaal vervallen? Als mensen geen internet en/of telefonie afnemen is dat toch zelfs goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
KiPKaKDutcH schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 20:46:
standaard digi tv (dus de analoge zenders van het basispakket wat standaard is) gewoon zonder beveiliging uitzenden. Dan heb je voor de standaard zenders geen decoder nodig lijkt mij, wil je meer? dan schaf je zo'n decoder aan.
Of digitale TV kanalen nu wel of niet met encryptie worden doorgegeven maakt verder niet uit. In beide gevallen zal het apparaat dat de digitale TV kanalen weergeeft overweg moeten kunnen met een digitaal signaal volgens de DVB specificaties i.p.v. een analoog signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was van 16 maart dus zo oud was het nog niet, z3i wordt inplaats van 40 toch 50 Mbps
en over verhoging vanaf april hebben ze het niet meer maar is nu vanaf juni of juli ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 01-09 22:45
Dus die nieuwe snelheden gaan ook gelden voor Alles-in-een-Extra.
Dus die krijgen ook allemaal een nieuw modem thuis gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Het blijft belachelijk dat je voor elk apparaat dat je "digitaal" wilt aansluiten een aparte decoder nodig hebt en dat deze niet compatibel met andere providers zijn.

Als er nu gewoon eens een standaard kwam, en dit werd ingebouwd in de apparaten zelf, dan zou ik zo overstappen.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
ArChie schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 20:34:
[...]
De realiteit is dus anders dan het commerciele praatjes van Ziggo doen vermoeden. Technisch is het niet noodzakelijk om analoge kanalen te verwijderen omdat er anders geen ruimte zou zijn voor digitale uitbreidingen. Het beleid van Ziggo is echter om langzaam aan analoge TV af te bouwen en als verklaring is het natuurlijk dan makkelijk om te vertellen dat dit nodig is vanwege meer ruimte voor HD kanalen etc. De meeste klanten ontbreekt het namelijk aan kennis om te controleren of die bewering van Ziggo wel klopt.
Ziggo voert dus een verkapte prijsverhoging door, middels het verlagen van het aanbod bij gelijkblijvende prijs. Het is jammer dat consumenten organisaties hier niet tegen protesteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

Tjonge, ik had via de Ziggo website een AIO Plus abo afgesloten en gelijk een installatie afspraak ingepland.
Die afspraak was dus afgelopen maandag tussen 17:00 en 22:00, maar in geen velden of wegen een monteur te bekennen. Uiteindelijk maar gefrustreerd naar bed gegaan.
Volgende ochtend Ziggo gebeld en om uitleg gevraagd. Bleek dat m'n order op magische wijze was geannuleerd. De medewerker kon niet zien wanneer en wat de reden hiervan was, enige wat ze konden doen is een nieuwe order aanmaken met een nieuwe installatie afspraak.... over minimaal twee weken!
Belachelijk dus, zij komen hun afspraak niet na en ik kan weer 2 weken gaan zitten wachten. Met de helpdesk medewerker kwam ik niets verder ("ik kan helaas niet meer voor u doen, eerder kan er niets ingepland worden")

Nou ja, dat belooft al veel goeds met zo'n start, ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Robinski schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 10:08:
Het blijft belachelijk dat je voor elk apparaat dat je "digitaal" wilt aansluiten een aparte decoder nodig hebt en dat deze niet compatibel met andere providers zijn.

Als er nu gewoon eens een standaard kwam, en dit werd ingebouwd in de apparaten zelf, dan zou ik zo overstappen.
Ik hoop dat je weet dat je met sommige decoders (dreambox bv) kan "hacken" en je alle kanalen gratis kan krijgen?
Geen wonder dat ze alleen bepaalde decoders aanbieden.

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
@dystic is met mijn smartcard gebeurt.
Deze zou binnen 3 dagen op de mat liggen, na 1 week nog niks. Vanochtend gebeld.

Dame aan de lijn: 'We zorgen dat hij met een spoedorder wordt aangeboden, mocht u er twee krijgen dan moet u die tweede gewoon niet accepteren.'

Aardig rommeltje daar.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 20:44
Wolly schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 10:15:
[...]
Ziggo voert dus een verkapte prijsverhoging door, middels het verlagen van het aanbod bij gelijkblijvende prijs. Het is jammer dat consumenten organisaties hier niet tegen protesteren.
Om dat dit een normaal verloop is. Het analoge signaal is ook uit de lucht: maw, je moet op zn minst aansluitkosten en abo betalen bij kabelaar dus dan ben je ook geld kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Ascathon schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 19:56:
Om dat dit een normaal verloop is. Het analoge signaal is ook uit de lucht: maw, je moet op zn minst aansluitkosten en abo betalen bij kabelaar dus dan ben je ook geld kwijt.
Deze reactie is mij niet helemaal duidelijk op het punt dat Wolly maakte over de verkapte prijsverhoging. Het aantal analoge TV kanalen wordt minder, maar de prijs van het basis kabel abonnement inclusief analoge en digitale TV blijft gelijk. Ofwel we betalen even veel voor minder. En klanten die alleen analoog keken zullen ook nog kosten moeten maken als ze de verdwenen analoge kanalen dan digitaal willen kunnen bekijken. Dat nog afgezien van het gebruiksongemak terwijl in steeds meer nieuwe TV's een DVB-C ontvanger zit die men zonder extra kosten zou kunnen gebruiken mits Ziggo het basis digitale pakket zonder encryptie zou doorgegeven om haar klanten tegemoet te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:18
Vandaag een tweede decoder (Samsung dit keer, Humax had ik al) op de kop getikt via Marktplaats. Voor op de slaapkamer. Smartcard zat erbij en was reeds geaktiveerd, dus inprikken en werken.

Nou zat ik te denken... De vorige eigenaar gaf het hele spul tegen betaling van 4 tientjes zo aan me mee (was overgestapt op Digitenne) en gezien zijn onverschilligheid en onbekendheid met de materie denk ik niet dat hij de smartcard bij Ziggo laat overschrjven....

Drie vraagjes:

1) hoe vervelend kan deze onzorgvuldigheid uitpakken voor de vorige eigenaar? Kan ik als nieuwe eigenaar met wat list en bedrog op zijn naam bijvoorbeeld een sport- of pr0npakket bestellen bij Ziggo? Ik weet immers hoe hij heet en waar hij woont en dat weet hij van mij niet...

2) hoe hoort de procedure eigenlijk te zijn als je een geregistreerde kaart van de hand wilt doen aan een nieuwe eigenaar?

3) kan ik als nieuwe eigenaar Ziggo benaderen om te vragen of ze de kaart op mijn naam willen zetten, zonder dat de oude eigenaar daar aktief aan meewerkt?

PS: heb niet echt kwaad in de zin hoor met die kaart... 't Is meer nieuwsgierigheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
ArChie schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 20:09:
[...]

Deze reactie is mij niet helemaal duidelijk op het punt dat Wolly maakte over de verkapte prijsverhoging. Het aantal analoge TV kanalen wordt minder, maar de prijs van het basis kabel abonnement inclusief analoge en digitale TV blijft gelijk. Ofwel we betalen even veel voor minder. En klanten die alleen analoog keken zullen ook nog kosten moeten maken als ze de verdwenen analoge kanalen dan digitaal willen kunnen bekijken. Dat nog afgezien van het gebruiksongemak terwijl in steeds meer nieuwe TV's een DVB-C ontvanger zit die men zonder extra kosten zou kunnen gebruiken mits Ziggo het basis digitale pakket zonder encryptie zou doorgegeven om haar klanten tegemoet te komen.
De klanten krijgen er daadwerkelijk iets voor terug! Namelijk extra HD kanalen volgens de planning.

Nou kan je zeggen dat een aantal klanten daar niks aan heeft, maar naar mijn mening moet je ook een beetje meewerken met de vooruitgang van de technieken.

Misschien een rare vergelijking, maar als iemand een TV van 40 jaar oud heeft die bijvoorbeeld maar een paar zenders kan ontvangen omdat deze niet alle analoge frequenties ondersteund, dan kan diegene toch moeilijk eisen dat hij/zij alleen wilt betalen voor wat ontvangen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online

Onbekend

...

F4T4L_3RR0R schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 22:08:
[...]

De klanten krijgen er daadwerkelijk iets voor terug! Namelijk extra HD kanalen volgens de planning.
Ja, maar daar moet je extra voor gaan betalen.
Het ging er mij er ook om dat dit een verkapte prijsverhoging is, terwijl ook jaarlijks een "inflatiecorrectie" wordt toegepast. Ziggo levert verder echt niets méér en sommige diensten zijn er slechter op geworden zoals de helpdesk.
Nou kan je zeggen dat een aantal klanten daar niks aan heeft, maar naar mijn mening moet je ook een beetje meewerken met de vooruitgang van de technieken.
Vooruitgang? Prima!
Maar doe het dan netjes en verkap het allemaal niet onder andere smoesjes.
Misschien een rare vergelijking, maar als iemand een TV van 40 jaar oud heeft die bijvoorbeeld maar een paar zenders kan ontvangen omdat deze niet alle analoge frequenties ondersteund, dan kan diegene toch moeilijk eisen dat hij/zij alleen wilt betalen voor wat ontvangen kan worden.
LCD en plasma tv's zijn maar een paar jaar geleden echt betaalbaar geworden. Van een tv mag je zeker er van uit gaan dat deze het 10 tot 15 jaar uit houdt, dus ook analoge tv's zullen de komende tijd nog ondersteund moeten worden. (Ondersteuning voor z/w tv's mag wat mij betreft komen te vervallen.)
Daarnaast moet Ziggo ook met z'n tijd mee gaan. De meeste huishoudens hebben 2 of meer tv's staan. Voor elke tv moet je nu apart een decoder aanschaffen omdat meer zenders alleen maar digitaal te ontvangen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
F4T4L_3RR0R schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 22:08:

Het gros van de klanten beschikt niet over een HD ontvanger en een deel niet eens over een SD ontvanger.

Maar goed, de discussie was of het noodzakelijk is om analoge TV kanalen te verwijderen om ruimte te maken voor o.a. HD kanalen en dan is het antwoord nee gezien het aantal kanalen waarvan daadwerkelijk bekend is dat ze komen (de HD uitvoeringen van Nederland 1, 2 en 3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
Las vandaag op het Ziggo gebruikers forum dat Ziggo er niet vies van is om je verbinding wat dicht te knijpen als je veel download. Ik heb namelijk het duurste all-in-one pakket (20Mbit), haalde vorige maand gewoon rond de 22/25mbit. Maar sinds kort is het met opgevallen dat hij nu nooit verder komt dan 18Mbit, iemand anders hier ook ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:00
-Mike- schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 01:32:
Las vandaag op het Ziggo gebruikers forum dat Ziggo er niet vies van is om je verbinding wat dicht te knijpen als je veel download. Ik heb namelijk het duurste all-in-one pakket (20Mbit), haalde vorige maand gewoon rond de 22/25mbit. Maar sinds kort is het met opgevallen dat hij nu nooit verder komt dan 18Mbit, iemand anders hier ook ervaring mee?
kan natuurlijk goed zijn dat dit is vanwege werkzaamheden ter voorbereiding van de aankomende verhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ik download met vlagen écht veel. Maar ik heb nog nooit iets gemerkt van een knijpactie. Denk dat je het heel bont moet maken wil het zover komen, en ik denk dat je dan ook wel een waarschuwing zult krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:30

vr6-only

Blub Blub

-Mike- schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 01:32:
Dan kreeg je voorheen extra. Nu hoor je rond de 19 Mbit te halen. Zoiets heeft bijna iedereen.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vannacht 1:00 ofzo haal ik ineens zo rond de 85 Mbit/s.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/433998764.png

Foutje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 11:28:

[afbeelding]

Foutje?
Denk het wel, maar hoeft niet, kan ook zijn dat men aan het testen is voor Docsis 3.0, ten tijde van 2.0 een aantal jaar terug stonden modems ook wel eens vol open en had ik 30/30 vol open ofzo.
Welke postcode, misschien zijn er meer tweakers in die postcode met Ziggo ;)

Edit: bij mij niet in ieder geval.
Wel had ik een aantal dagen terug even 25 Mbit;

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2009 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 11:28:

[afbeelding]

Foutje?
Trek even een 100mb.bin bestand van een http of ftp server binnen en kijk dan wat de snelheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien in zowel iptv al ziggo heb ervaren kan ik wel concluderen dat de beeld kwaliteit van ziggo scherper is dan iptv. echt een reden kan ik hierop niet geven, mischien dat het een gevoelsmatig iets is, maar ook mijn vrouw (die a-technischs is) ervaart hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07

Laguna

Connaisseur

rowicom schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 21:37:
Vandaag een tweede decoder (Samsung dit keer, Humax had ik al) op de kop getikt via Marktplaats. Voor op de slaapkamer. Smartcard zat erbij en was reeds geaktiveerd, dus inprikken en werken.

Nou zat ik te denken... De vorige eigenaar gaf het hele spul tegen betaling van 4 tientjes zo aan me mee (was overgestapt op Digitenne) en gezien zijn onverschilligheid en onbekendheid met de materie denk ik niet dat hij de smartcard bij Ziggo laat overschrjven....

Drie vraagjes:

1) hoe vervelend kan deze onzorgvuldigheid uitpakken voor de vorige eigenaar? Kan ik als nieuwe eigenaar met wat list en bedrog op zijn naam bijvoorbeeld een sport- of pr0npakket bestellen bij Ziggo? Ik weet immers hoe hij heet en waar hij woont en dat weet hij van mij niet...

2) hoe hoort de procedure eigenlijk te zijn als je een geregistreerde kaart van de hand wilt doen aan een nieuwe eigenaar?

3) kan ik als nieuwe eigenaar Ziggo benaderen om te vragen of ze de kaart op mijn naam willen zetten, zonder dat de oude eigenaar daar aktief aan meewerkt?

PS: heb niet echt kwaad in de zin hoor met die kaart... 't Is meer nieuwsgierigheid...
1. Kan, maar hangt van de medewerker af, als je een goeie aan de lijn krijgt zal diegene vragen naar het rekeningnummer en dat weet jij niet van die persoon (of je hebt het geld naar zijn rekening overgeschreven dan wel natuurlijk).

2. Hij kan overgezet worden, maar dat gaat niet makkelijk.

3. Je kan het allicht proberen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Is Ziggo al geheel overgeschakeld naar FSK voor telefonie?

Ik heb een 6 jaar oude Siemens Gigaset 4010 Classic met twee Gigaset 4000 classic handsets die nog perfect werken. Heb ze voorheen gebruikt in het KPN netwerk met DTMF nummerweergave. Nummerweergave werkt gewoon nog met Ziggo. Geen idee of het toestel beide systemen ondersteunt.

Ik heb (nog) wel een cable.casema.nl hostname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Vrijwel alle telefoontoestellen ondersteunen FSK, maar heel veel mensen hebben bekende merken die branded zijn door KPN (dus gehaald bij Primafoon ofzo) en doordat KPN hun eigen software op die toestellen laat zetten wordt daarmee de ondersteuning voor FSK uitgeschakeld.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

Begin maart is Ziggo op het kabelnet van Edam-Volendam.
Omdat het kabelnetwerk nog van Edam-Volendam is, heeft Ziggo een deal gedaan met Edam-Volendam.
Het Basis pakket van 16,25 euro, krijgen de inwoners de eerste 2 jaar gratis.

Eigenlijk hoort Ziggo dan iedereen de eerste 2 jaar, een gratis Basis pakket te geven. :(

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
pvr schreef op zondag 22 maart 2009 @ 10:50:
Begin maart is Ziggo op het kabelnet van Edam-Volendam.
Omdat het kabelnetwerk nog van Edam-Volendam is, heeft Ziggo een deal gedaan met Edam-Volendam.
Het Basis pakket van 16,25 euro, krijgen de inwoners de eerste 2 jaar gratis.
Volgens mij haal je hier een paar dingen door elkaar. Voor zover mij bekend heeft de gemeente Edam-Volendam een twee-jarige overeenkomst gesloten met Ziggo voor de levering van het digitale TV signaal op het kabelnetwerk van de gemeente Edam-Volendam. Het kabelnetwerk is en blijft eigendom van de gemeente Edam-Volendam en daarvoor zullen de bewoners van de gemeente Edam-Volendam met een kabel aansluiting maandelijks gewoon een bepaald bedrag aan abonnementsgeld betalen aan de gemeente Edam-Volendam. Uiteraard gaan de bewoners van Edam-Volendam daar niet Ziggo apart voor betalen. Wat de gemeente Edam-Volendam verder van die maandelijkse abonnementsgelden afdraagt aan Ziggo voor de doorgifte van het digitale basis pakket dat bij de kabel aansluiting inbegrepen is voor de bewoners van de gemeente Edam-Volendam is verder niet openbaar gemaakt.

Bij Ziggo is het basis tarief voor de kabel aansluiting € 16,25 en daarbij inbegrepen zitten de analoge Radio/TV kanalen en de digitale Radio/TV kanalen van het basis pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Het is gewoon een lokale kortingsactiedeal. Zuur als je daar niet woont, maar je kunt er geen rechten aan ontlenen.

edit: linksom of rechtsom, uiteindelijk betaal je toch.. :P

[ Voor 25% gewijzigd door Atomsk op 22-03-2009 11:50 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste dagen haal ik op mijn AIO Plus (10mbits) vaak op mijn laptop via draadloos het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/434647422.png

Alvast voorbode van upgrade? Meer mensen in regio 7701 dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-08 07:37

Slashx

WOT: Mr_Slashx

Meer mensen problemen met de mail? Ik kan nl. niet op 3 accounts niets binnen halen.

Mailtje wel gehad van Ziggo. Maar daarin word gesproken van enkele minuten.

Tijdens de daadwerkelijke verhuizing van uw mailbox kunt u gedurende 2 tot 5 minuten geen mail ontvangen. Deze mail wordt door ons bewaard en na de verhuizing weer toegevoegd aan uw mailbox. Indien u gebruik maakt van Webmail zult u merken dat ook deze dienst gedurende 2 tot 5 minuten niet beschikbaar is.

Dit is dus al de hele middag. Zal wel weer iets fout zijn gegaan en word vanzelf wel weer opgelost.
Maar wel hinderlijk.

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:34

hellknight

Medieval Nerd

Ik heb inderdaad ook mail-problemen met mijn mail (voormalige @home netwerk).
Noch via pop3, noch via webmail werkt het - outlook en thunderbird lijken wel connectie te krijgen met de mailserver, alleen lijkt deze het password niet te kunnen valideren, als ik de errors goed interpreteer

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-08 07:37

Slashx

WOT: Mr_Slashx

Ik zie het al..

Groepsstoring
sinds zondag 22 maart 14.24 uur
Op dit moment is er een storing op onze mailserver. Het verzenden en ontvangen van email kan daardoor niet goed gaan. Tevens is het niet mogelijk om in te loggen op de webmail. Dit ligt niet aan uw computer, of aan uw instellingen. Wij werken hard aan de oplossing zodat u weer gewoon kunt mailen

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archiebald
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 02:09
Wij zijn van het laatst overgestapt van 3 losse abonnementen naar alles-in-1 plus.
Nu kregen wij van de week een nieuwe digitale televisie decoder binnen, met nieuwe smartcard. Terwijl wij al een smartcard hebben en digitale decoder.

Moet ik nu de nieuwe smartcard gaan gebruiken, oftewel gaat die oude het binnenkort niet meer doen?
En dat registreren, moet ik hem alleen registreren of gewoon met het televisie pakket wat wij al hebben (Digitaal Totaal pakket a € 9,95)?
Als ik dat laatste doe, rekent Ziggo dan niet de kosten dubbel voor 2 smartcards met Digitaal Totaal pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 20:10
Zo ging het hier thuis ook, wij hadden ook al een decoder en smartcard.

We hebben geen actie ondernomen, en ondertussen werken beide smartcards nogsteeds (het is al meer dan een maand geleden denk ik dat we die nieuwe decoder kregen).

Mocht hij het dan ineens niet meer doen, dan kun je er volgens mij zo achteraan bellen en dan activeren ze hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hoe je kan zien op welke snelheid je bent ingetraind? voorheen met ipb was dat een fluitje van een cent, maar ik kan het nergens vinden in het ziggo modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Dat kun je dus ook niet zien. Vandaar al die speedtest.net screens in dit topic ;)

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 20:04:
weet iemand hoe je kan zien op welke snelheid je bent ingetraind? voorheen met ipb was dat een fluitje van een cent, maar ik kan het nergens vinden in het ziggo modem?
Wat is IPB ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:44
Internet Plus Bellen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Raven in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 4"
Raven in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 4"

En daar gaan we weer :/
Damn Ziggo, kap eens met die werkzaamheden.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Legend schreef op zondag 22 maart 2009 @ 20:19:
Dat kun je dus ook niet zien. Vandaar al die speedtest.net screens in dit topic ;)
Aha, ben ik weer op de hoogte, jammer maar tis niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Archiebald schreef op zondag 22 maart 2009 @ 19:21:
Wij zijn van het laatst overgestapt van 3 losse abonnementen naar alles-in-1 plus.
Nu kregen wij van de week een nieuwe digitale televisie decoder binnen, met nieuwe smartcard. Terwijl wij al een smartcard hebben en digitale decoder.

Moet ik nu de nieuwe smartcard gaan gebruiken, oftewel gaat die oude het binnenkort niet meer doen?
En dat registreren, moet ik hem alleen registreren of gewoon met het televisie pakket wat wij al hebben (Digitaal Totaal pakket a € 9,95)?
Als ik dat laatste doe, rekent Ziggo dan niet de kosten dubbel voor 2 smartcards met Digitaal Totaal pakket?
Helaas denken veel mensen zoals jij ook denkt. De oude smartcard blijft gewoon werken en je kan de nieuwe kaart gewoon registreren. Mocht je ook het totaalpakket op de 2de kaart willen hebben, dan zal je daar voorlopig nog dubbele kosten voor maken (tot 1 mei als het goed is, daarna zou je op beide kaarten het totaalpakket kunnen bekijken zonder dubbele kosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Het lijken de Nederlandse wegen wel, zo veel werkzaamheden dat de verbeteringen niet te merken zijn - door andere werkzaamheden.

Erg jammer dat het zo moet gaan, en dat er op de kable maar één aanbieder is (en dat zal ook ongetwijfeld mee spelen in de slechte service). Want de abonnementen en de techniek van kabel op zich zijn zó aantrekkelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

TheZeroorez schreef op zondag 22 maart 2009 @ 22:57:
[...]

Het lijken de Nederlandse wegen wel, zo veel werkzaamheden dat de verbeteringen niet te merken zijn - door andere werkzaamheden.

Erg jammer dat het zo moet gaan, en dat er op de kable maar één aanbieder is (en dat zal ook ongetwijfeld mee spelen in de slechte service). Want de abonnementen en de techniek van kabel op zich zijn zó aantrekkelijk...
Als het werkzaamheden zijn aan de kabel zelf dan heb je niets aan andere aanbieders. Zelfde kan gebeuren met ADSL, als men daar besluit om aan de kabels te werken dan maakt het niet uit welke aanbieder je hebt.

De kabels moeten nu eenmaal onderhouden worden. Als ze dat niet doen dan is de boel niet stabiel en gaan mensen daar over zeuren. Als je aangeeft bij Ziggo dat je door hun werkzaamheden op sommige momenten geen internet hebt dan gaan ze soms over tot een vermindering van je abonnementsgeld (@home deed dit vroeger zeer netjes).

En er staat meestal dat je last kan hebben, dat betekent niet dat het zo is.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik lees hier anders toch heel veel klachten over 'last', en de twee jaar dat ik nu op ADSL zit, is het ongeveer twee nachtjes zo geweest dat er geen internet was. Da's een heel verschil met de rommel rond de kabel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:32
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 14:03:
De laatste dagen haal ik op mijn AIO Plus (10mbits) vaak op mijn laptop via draadloos het volgende:

[afbeelding]

Alvast voorbode van upgrade? Meer mensen in regio 7701 dit?
Upgrades gaan toch pas lopen v/a 1-4 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:03

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
TheZeroorez schreef op maandag 23 maart 2009 @ 09:20:
Ik lees hier anders toch heel veel klachten over 'last', en de twee jaar dat ik nu op ADSL zit, is het ongeveer twee nachtjes zo geweest dat er geen internet was. Da's een heel verschil met de rommel rond de kabel...
Ik lees hier ook veel klachten, maar ik heb wel in mijn achterhoofd het gegeven dat Ziggo erg veel klanten heeft (omdat ze helaas die positie hebben in de markt). En bij elk bedrijf gaat er wel wat fout en mensen die wat te klagen hebben laten zich veel meer horen dan de mensen die al jaren tevreden zijn: die hoor je (veel) minder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Laatst online: 17:20

TF

bla bla

ik had vroeger (1997/1998) een vreselijk groot kabelmodem op het multikabel netwerk. Hoe heette dat ding ook weer? Zwart en lang. Volgens mij word deze techniek al tijden niet meer gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

TF schreef op maandag 23 maart 2009 @ 10:56:
ik had vroeger (1997/1998) een vreselijk groot kabelmodem op het multikabel netwerk. Hoe heette dat ding ook weer? Zwart en lang. Volgens mij word deze techniek al tijden niet meer gebruikt
Com21

Leuk systeem was dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
een vraag over digitale tv van ziggo. je moet dan zo'n kastje kopen met een smartcard. wij hadden al zo'n kastje, maar dan dus de goedkoopste versie. later hebben we voor onze plasma de HD versie gekocht, ook weer met nieuwe smartcard uiteraard. dit werkt allemaal perfect, we hebben ook sport1 en film1.

nu vroeg ik me alleen af, of we op dat andere kastje OOK sport1 en film1 kunnen ontvangen. dus gewoon maar even getest en idd sport1 is gewoon te ontvangen maar film1 niet.

wat zijn de regels enzo hier eigenlijk voor. kan ik nog een kastje kopen en ook op 2e tv HD ontvangen bijv. ?

op de factuur zag ik dat er 2 smartcards geregistreerd stonden. dit kost dan toch niet dubbel ofzo he? :9

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

Afbeeldingslocatie: http://www.nsd.nf.ca/GIFS/Computer/cmodem.jpg dat middelste ding dus. Geweldig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

TF schreef op maandag 23 maart 2009 @ 11:01:
[afbeelding] dat middelste ding dus. Geweldig
Dacht dat je die com21 dingen bedoelde: http://www.comm-co.com/jm...8e515d0c1f2710c71ceda.jpg
Maar nee dat is weer iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

nee zoals het plaatje. Welke techniek was dat dan?

edit: lijkt wel een eigen zenith-techniek Wikipedia: Zenith Cable Modem

[ Voor 57% gewijzigd door TF op 23-03-2009 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

TheZeroorez schreef op maandag 23 maart 2009 @ 09:20:
Ik heb nog nooit echt ellende gehad met @Home/Ziggo, maar om nu iedere week te posten dat @home zo geweldig is lijkt me niet gewenst. Dat is het probleem van internet. Mensen zijn wel geneigd om te klagen, maar goede reviews zijn zeldzaam. Zoek maar gewoon op een willekeurig product bij google. Je vind altijd wel mensen die een klacht hebben. Ziggo heeft echt gigantisch veel klanten, dan is het niet gek dat er iets mis gaat.

En dat is ook een beetje het probleem met programma's als Kassa en Radar, wel zeuren dat bijvoorbeeld 100 mensen zitten te wachten op hun telefoon aansluiting, maar er niet bij vermelden dat het bij duizenden mensen het wel goed is gegaan en dan verwachten die azijnpissers ook nog dat Ziggo het heel snel oplost. Ze zullen misschien ook research moeten doen waarom iets mis gaat/is gegaan, want anders is het de week daarna weer mis.

Typisch gevalletje van "Hoge bomen vangen veel wind".

* .Gertjan. is tevreden met Ziggo en dat mag iedereen weten. d:)b

Met ADSL heb ik wel gedonder gehad. Ze konden het niet eens aansluiten. 4x een lijn aangevraagd en alle 4 de keren werd het afgekeurd, maar zonder verklaarbare reden. KPN wist ook niet wat er aan de hand was, bij alle 4 de weigeringen stond de reden "Onbekend". Pas na de 4de keer bleek de centrale vol te zitten. 8)7 Dus ik denk dat het overal wel iets is.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 17:57
.Gertjan. schreef op maandag 23 maart 2009 @ 11:10:
[...]

Ik heb nog nooit echt ellende gehad met @Home/Ziggo, maar om nu iedere week te posten dat @home zo geweldig is lijkt me niet gewenst. Dat is het probleem van internet. Mensen zijn wel geneigd om te klagen, maar goede reviews zijn zeldzaam. Zoek maar gewoon op een willekeurig product bij google. Je vind altijd wel mensen die een klacht hebben. Ziggo heeft echt gigantisch veel klanten, dan is het niet gek dat er iets mis gaat.

En dat is ook een beetje het probleem met programma's als Kassa en Radar, wel zeuren dat bijvoorbeeld 100 mensen zitten te wachten op hun telefoon aansluiting, maar er niet bij vermelden dat het bij duizenden mensen het wel goed is gegaan en dan verwachten die azijnpissers ook nog dat Ziggo het heel snel oplost. Ze zullen misschien ook research moeten doen waarom iets mis gaat/is gegaan, want anders is het de week daarna weer mis.

Typisch gevalletje van "Hoge bomen vangen veel wind".

* .Gertjan. is tevreden met Ziggo en dat mag iedereen weten. d:)b

Met ADSL heb ik wel gedonder gehad. Ze konden het niet eens aansluiten. 4x een lijn aangevraagd en alle 4 de keren werd het afgekeurd, maar zonder verklaarbare reden. KPN wist ook niet wat er aan de hand was, bij alle 4 de weigeringen stond de reden "Onbekend". Pas na de 4de keer bleek de centrale vol te zitten. 8)7 Dus ik denk dat het overal wel iets is.
Ik kom hier ook maar weer eens melden dat ik tevreden ben met Ziggo. Heb dan ook geen last van "werkzaamheden" ofzo. Ook aan afknijpen doen ze bij mij niet.
Ik download zo'n 250-300GB en misschien nog wel meer per maand, maar nooit wat te horen van gekregen. Wat ik dus ook niet verwacht.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:18
TF schreef op maandag 23 maart 2009 @ 10:56:
Jij bedoelt waarschijnlijk een LanCity modem van Nortel (link)
Was in ieder geval in gebruik op het vroegere A2000 netwerk in Amsterdam, later opgekocht door UPC... Een afgrijselijk zwaar modem met koelribben en zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

.Gertjan. schreef op maandag 23 maart 2009 @ 09:06:
[...]

Als het werkzaamheden zijn aan de kabel zelf dan heb je niets aan andere aanbieders. Zelfde kan gebeuren met ADSL, als men daar besluit om aan de kabels te werken dan maakt het niet uit welke aanbieder je hebt.

De kabels moeten nu eenmaal onderhouden worden. Als ze dat niet doen dan is de boel niet stabiel en gaan mensen daar over zeuren. Als je aangeeft bij Ziggo dat je door hun werkzaamheden op sommige momenten geen internet hebt dan gaan ze soms over tot een vermindering van je abonnementsgeld (@home deed dit vroeger zeer netjes).

En er staat meestal dat je last kan hebben, dat betekent niet dat het zo is.
Er was niks mis met mijn verbinding, tot die werkzaamheden...
Daarom hoop ik dus dat ze er een keer mee ophouden.

Dat die kabels onderhouden moeten worden ok, maar dat de verbinding daarvoor telkens meerdere keren in een uur weg moet vallen om een halve minuut later weer online te komen...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF

TF

bla bla

rowicom schreef op maandag 23 maart 2009 @ 13:42:
[...]

Jij bedoelt waarschijnlijk een LanCity modem van Nortel (link)
Was in ieder geval in gebruik op het vroegere A2000 netwerk in Amsterdam, later opgekocht door UPC... Een afgrijselijk zwaar modem met koelribben en zo...
Nee het was echt een Zenith zoals ik eerder in een plaatje liet zien. Ik kan jammer genoeg geen groter plaatje vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zag in het laatste Maxwell-krantje 'n Humax met 320Gb-HD staan >> http://www.maxwell.nl/nl/...asp#aBIHK2P0WIJE1OO6XX5FN

Heeft iemand hier ervaring mee? Wij zijn nog geen ZIGGO-klant, is het misschien beter om een decoder via ZIGGO aan te schaffen?

Groet, karstvdw
Pagina: 1 ... 26 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.