[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 33 Laatste
Acties:
  • 260.758 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Napsju schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 09:00:
Waarom post je die hier dan niet gewoon even? :?
...omdat mijn boodschap toch duidelijk genoeg is :? .... maar vooruit, posten is inderdaad een kleine moeite ;)

Fake mail;
Tav: Ziggo.Nl Abonnee:

Deze mail is om al onze gebruikers) (Ziggo.Nl gebruikers
dat zullen we de verbetering van onze site in een paar dagen vanaf nu. Dus je
Als abonnee van onze site bent u verplicht om ons uw E-mailadres
account gegevens, zodat het ons weten als u nog steeds gebruik maken van
uw e-mail box. Bovendien worden geïnformeerd dat zullen wij het verwijderen van alle
mail account die niet functioneert, zodat er meer ruimte / kamer
voor de nieuwe gebruiker. zodat u om ons uw oorspronkelijke e-mail account gegevens
die zijn als volgt: U bent verplicht de onderstaande informatie
via e-mail: (upgrade.gg@gmail.com)

*Uw naam:
*Wachtwoord:
*Geboortedatum:

Gebeurt dit niet, zal dit onmiddellijk maken van uw e-mailadres / account
gedeactiveerd uit onze database. Je kunt ook je e-mailadres bevestigen
door in te loggen op uw webmail-account: http / / email.ziggo.nl
ING sturen voordat het naar ons.
Dank u voor het gebruik van Ziggo.Nl Post!

Yours in dienst.
De E-mail Support Team
Webmail Ziggo.Nl Admin Service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:05
@ jwjol: Met het modem van Ziggo zelf niet. Uiteraard zijn er oplossingen genoeg.

Zelf gebruik ik een Siemens Gigaset 675IP met als inkomende lijn Ziggo (analoog, RJ11) en uitgaand webcalldirect.com en nonoh.net

@ LOST: Grappig... 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Napsju op 13-03-2009 10:11 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:49

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 20:02:
[...]

Waar pas jij dat aan dan? want in mijn motorola kan ik geen mtu vinden nml.
Op mijn lokale bak, ik krijg van het modem een IP, waarbij het modem roept dat de interface MTU naar 576 moet:
option interface-mtu 576;

En dat zorgt voor veel vertraging, want ipv de standaard 1500 die ik op mijn netwerk hanteer moet hij elk pakketje in zo'n 3 stukken knippen. Een simplete ifconfig eth2 mtu 1500 later ging alles ineens een stuk soepeler.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwjol
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:14
Napsju schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 10:08:
@ jwjol: Met het modem van Ziggo zelf niet. Uiteraard zijn er oplossingen genoeg.

Zelf gebruik ik een Siemens Gigaset 675IP met als inkomende lijn Ziggo (analoog, RJ11) en uitgaand webcalldirect.com en nonoh.net

@ LOST: Grappig... 8)
Werkt een Linksys SPA-3102 ook samen met het Ziggo modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Je zal er een eerst een router tussen moeten zetten en wat poortjes moeten NATten, maar dan gaat dat volledig werken.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwjol
Napsju schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 13:29:
Je zal er een eerst een router tussen moeten zetten en wat poortjes moeten NATten, maar dan gaat dat volledig werken.
Maar waar sluit ik dan mijn telefoons op aan?
Ik wil dus gebeld worden op mijn eigen nummer (naar Ziggo geporteerd), maar wil bellen via de sip accounts op de Spa-3102.
Ik gebruik geen ip-telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Als het goed is heb je een inkomende poort op de 3102. Daar sluit je je Ziggo op aan. Je telefoon aan een uitgaande poort op de 3102.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwjol
Napsju schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 13:56:
Als het goed is heb je een inkomende poort op de 3102. Daar sluit je je Ziggo op aan. Je telefoon aan een uitgaande poort op de 3102.
Als ik het goed begrijp moet ik poort 5060 forwarden naar de SPA-3102?
Is dit mogelijk op het Ziggo modem?

[ Voor 5% gewijzigd door jwjol op 13-03-2009 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Je zegt het precies goed. Een modem is een modem, geen router.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:10
Even een vaag probleempje; bij mijn ouders thuis is er iets raars met Ziggo aan de hand; geen enkele site werkt behalve google?

Router gereset, modem gereset, DNS server opnieuw ingesteld; niks werkt. Tracert geeft ook timeouts op google, maar de site opent wel vrij snel.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rally schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 22:19:
Dan moet het vanaf je PC zonder router ook zo snel gaan.

Ben er 99,98375% zeker van dat die Linksys router de bottleneck is.
En dat was het ook ;)
Het notebook doet hetzelfde ongeveer als die post zonder router, dus nu met een Cisco RVS4000 wel de volle mep (goh een flink processortje met 64MB geheugen doet wonderen >:) )
In eerste instantie niet, maar na een firmware upgrade van 1.1.14 naar 1.2.11, prima op het notebook.
Echter mijn eigen pc blijft nog een beetje steken op 17000-18500 Kbit, ik vermoed dat dit aan de 3com switch ligt of de kabel, die zit namelijk in een buis met de TV kabel.
Zoiezo gaat die switch eruit, ik was vergeten om gigabit switches te nemen i.v.m. een netwerk drive, maar die komen morgen dan alsnog en voor de zekerheid ook maar een aantal meters cat6 kabel.
Tja wat je allemaal niet in een netwerk moet doen om de snelheid te behalen, maar ja wel voorbereid nu voor hogere snelheden, dus kom maar op met die 30 of 40 Mbit voor alles in 1 extra :)
Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 10:07:
[...]
...omdat mijn boodschap toch duidelijk genoeg is :? .... maar vooruit, posten is inderdaad een kleine moeite ;)

Fake mail;
[...]
Zeiden ze met hun gmail account, dat kan iedereen wel zien dat het fake is _O-
Ziggo zou je zoiezo niet vragen om je wachtwoord en uit veiligheidsoverwegingen worden die ook niet in een email verstuurd als je een email adres aanmaakt bijvoorbeeld.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2009 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 21:27
Nog meer mensen een brief gekregen waar ziggo in zegt dat ze de extra kanalen op alle smartcards activeren? Ben benieuwd of dit ook voor sport1 en eredivisie live geldt..

Edit: Heb me even ingelezen op andere forums en ja hoor.. Het geldt dus ook voor de extra pakketten, morgen maar even een derde smartcard halen.

[ Voor 30% gewijzigd door thecompany op 14-03-2009 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treggats
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01-2024

Treggats

Koe'tje

Nee denk het niet, het analoge zender aanbod wordt kleiner
en de zenders die weggaan kan waarschijnlijk dan op digitaal weer krijgen ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Vandaag even rechte Hirschmann stekkers gehaald om achterin de digitale ontvanger en het AOP te stoppen. Ziet er niet wat netter uit. :)

Iets anders:

Ik vraag mij af wanneer ik bericht krijg van KPN (nummerbehoud) en XS4ALL (opzegging)?

Heb twee weken geleden alles-in-een aangevraagd en gisteren het modem ontvangen en geactiveerd. Ik had in de tussentijd wel een bevestigend briefje van KPN (vaste telefoonaansluiting) en XS4ALL (oude internetverbinding) verwacht. Heb nog niks gezien of gehoord. Overigens werkt KPN en XS4ALL nog op dit moment.

[ Voor 5% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 14-03-2009 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treggats
  • Laatst online: 15-01-2024

Treggats

Koe'tje

Die twee worden opgezegd als je ziggo abbo ingaat.. mits je gebruik hebt gemaakt van de overstap service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Treggats schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 01:32:
Die twee worden opgezegd als je ziggo abbo ingaat.. mits je gebruik hebt gemaakt van de overstap service
Dat klinkt gelukkig geruststellend. Zeker na de overstap problemen die ik dit onderwerp ben tegengekomen.

Heb bij de online aanvraag twee weken geleden inderdaad gebruik gemaakt van de overstap service.

De opzeg datum van mijn vorige internetaanbieder moest minstens één maand in de toekomst liggen. Ik heb daar 29 maart ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
jwjol schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 17:26:
[...]

Als ik het goed begrijp moet ik poort 5060 forwarden naar de SPA-3102?
Is dit mogelijk op het Ziggo modem?
Voor gebeld worden sluit je een telefoon aan op de Ziggo modem.
Voor bellen via VOIP sluit je een router aan op de ziggo modem en de SPA-3102 verbind je weer met die router. Op de SPA kun je dan een gewone telefoon aansluiten om te bellen.

Wat niet kan is de inkomende gesprekken op de ziggo modem doorsturen naar de op de SPA aangesloten telefoon. Nou ja, het zou wel kunnen, maar dan moet je voor elk inkomend gesprek ook nog eens betalen voor het doorschakelen. :P

edit: ah, ook een PST"invoer". Dan kan er gewoon een telefoonkabeltje van de ziggo modem naar de SPA. Router blijft je wel nodig hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Atomsk op 14-03-2009 16:23 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:53

rally

Deyterra Consultancy

Een Siemens GigaSet 450IP kan bijvoorbeeld zowel VoIP als de PSTN lijn aan. Dan kun je zelfs kiezen via welke lijn je uit wil bellen.
Dus bij ons maakt het niet uit als ze naar ons Ziggo nummer of ons VoIP nummer bellen. In beide gevallen gaat de telefoon gewoon over (met nummer herkenning overigens).

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvanp
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09-2024
Internet ligt er bepaalde periodes heel erg vaak uit, wanneer het internet het wel doet, doet ie t goed. Klantenservice laat je soms meer dan een half uur naar een muziekje luisteren. Ik vind het een slechte zaak, maar ik heb geen zin om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Opgelost :)

[ Voor 98% gewijzigd door ken op 14-03-2009 11:42 ]

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

31 december 2008 zijn m'n ouders overgestapt op alles in een plus en zou de digitale decoder geleverd worden in 10 werkdagen. In januari heb ik dus 2x gebeld over de decoder, 1e keer was het excuus wat problemen met de pakketbezorging. De tweede keer lag het aan de grote aantallen omzettingen/aanvragingen voor AIE waar niet op gerekend was.

Een week later werd er eindelijk op initiatief van Ziggo gecommuniceerd: een brief met de mededeling dat het een week of 2 a 3 langer kon duren vanwege leveringsproblemen. Inmiddels is het half maart geweest en wederom geen communicatie vanuit Ziggo over de levering.. Ik heb weinig zin om weer een euro te moeten verdoen om te horen dat het weer langer duurt. Is hier bekend (ziggo medewerkers?) wat momenteel de levertijd is en wanneer de klanten geïnformeerd worden over de status?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Ik heb ook gebeld en ik zou het in week 13 krijgen.

9 maart is mijn alles in 1 extra door een monteur aangesloten.

Telefonie zal nog rond 6-7 dagen duren voordat het op het Ziggo netwerk werkt. In de tussentijd was ik op mijn huidige lijn actief.

Gisteren deed onze telefoon het dus niet meer (kon niet meer bellen en gebeld worden). Ik heb toen onze lijn rechtstreeks op de modem aangesloten. Nu kan ik wel bellen maar niet gebeld worden.

Weet iemand de oorzaak hiervan?? Ik heb wel nummerbehoud aangevraagd en de machtiging was bij de aanvraag al afgegeven.

Wat kan het zijn of moet ik gewoon nog even geduld hebben? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Ken, waar is je telefoonlijn vandaan gemigreerd?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

Ik was bij KPN aangesloten (ISDN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ken schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 12:07:
Wat kan het zijn of moet ik gewoon nog even geduld hebben? :)
Dat is nummer portering, rustig afwachten inderdaad ;)

Edit:
Mijn snelheidsprobleem met mijn pc zit toch ergens in de configuratie zelf, zelfs met een nieuwe Asus NX 1101 kom ik niet veder dan 13-14 mbit.
Ook direct met een kabel naar de RVS4000 wat dan dus 1Gbps wordt, zelfde probleem ;(

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2009 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerlijkheid gebied te zeggen dat het de laatste dagen zeer stabiel is hier. (mischien hebben ze iets gedaan??) maar haal zelfs ruim 20500kb/ps _/-\o_ en up ruim 2800, dus op dat gebied geen klagen. heb wel 28 telefoontjes moeten plegen om een oude smartkaart nieuw leven te kunnen inblazen, vanmiddag was er een wakkere medewerker die binnen 2 min dit voor mij regelde. Kortom, ik ben voor alsnu een happy ziggo klant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
F4T4L_3RR0R schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 00:59:
Vandaag even rechte Hirschmann stekkers gehaald om achterin de digitale ontvanger en het AOP te stoppen. Ziet er niet wat netter uit. :)

Iets anders:

Ik vraag mij af wanneer ik bericht krijg van KPN (nummerbehoud) en XS4ALL (opzegging)?

Heb twee weken geleden alles-in-een aangevraagd en gisteren het modem ontvangen en geactiveerd. Ik had in de tussentijd wel een bevestigend briefje van KPN (vaste telefoonaansluiting) en XS4ALL (oude internetverbinding) verwacht. Heb nog niks gezien of gehoord. Overigens werkt KPN en XS4ALL nog op dit moment.
Vandaag de brief van KPN ontvangen met bevestiging van nummerportering en opheffen analoge lijn. :)

Heb vandaag ook een nieuwe telefoonkabel van de meterkast naar de woonkamer getrokken. De oude was net te kort om bij het Ziggo modem te komen. Gelijk een mooie Busch-Jager wandcontactdoos gemonteerd en de oude vergeelde PTT doos weggegooid. :P

Nu moet ik alleen nog wachten op een reactie (brief/e-mail) van XS4ALL en daarna op een rood lampje op mijn ADSL modem.

[ Voor 18% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 14-03-2009 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdb.
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-06 04:01
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/429633901.png
Met Z3 Internet dus opzich wel tevreden.

Ik heb trouwens nog een vraagje over gigabit.

Laatst heb ik een nieuwe gigabit router gekocht. Deze aangesloten op de pc en die geeft netjes 1,0 Gbps aan. Maar heb ik dan een snelheid van 1,0 Gbps in ons eigen netwerk of ook met het internet? Want wij hebben een Scientific Atlanta (Webstar) EPX2203 Modem en daar staat hier dat hij maar een 100 mbs aansluiting heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:09

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als je modem slechts een 100mbit aansluiting heeft, dan zal je daar nooit gigabit over halen natuurlijk, maar zo lang je Ziggo abbonement niet over de 100mbit heengaat maakt dat natuurlijk sowieso niet uit hè. En tegen de tijd dat dat wel zover is heb je sowieso wel een nieuw modem nodig denk ik zo :P

Verder zal het er van afhangen of die "gigabit router" ook op z'n WAN poort gigabit ondersteunt en dan rest daarnaast nog de vraag of ie het ook aan kan om 1gbps doorvoer van WAN naar LAN te halen. De meeste routers halen aan WAN <> LAN doorvoer namelijk een stuk minder dan de WAN of LAN poortsnelheid.

Maar zo'n "gigabit router" is juist om die laatste reden wel een goede investering, met die alsmaar oplopende internet snelheden. De gemiddelde "100mbit router" haalt maar 30mbit WAN <> LAN doorvoer geloof ik. Terwijl een "gigabit router" in elk geval wel de 100mbit doorvoer zal halen en je dus voorlopig geen zorgen hoeft te maken dat je router je internetsnelheid niet bij kan benen.

[ Voor 11% gewijzigd door Orion84 op 14-03-2009 19:56 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjoerdb. schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 19:49:
[afbeelding]
Laatst heb ik een nieuwe gigabit router gekocht. Deze aangesloten op de pc en die geeft netjes 1,0 Gbps aan. Maar heb ik dan een snelheid van 1,0 Gbps in ons eigen netwerk of ook met het internet?
Nee, SA modems en Motorola modems hebben allemaal nog 100Mbit netwerk connecties, maar nieuwe modems zouden ze rustig mogen uitvoeren met een 10/100/1000 chipje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 16:02

Sa1

Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 20:13:
[...]

Nee, SA modems en Motorola modems hebben allemaal nog 100Mbit netwerk connecties, maar nieuwe modems zouden ze rustig mogen uitvoeren met een 10/100/1000 chipje.
denk dat de nieuwe modems dat ook wel hebben, aangezien eurodocsis3 toch ook sneller dan 100mbit kan.. maar als ik jullie allemaal was zou ik me der niet zo druk om maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Gisteren ook Ziggo Alles in Een Plus aangevraagd, monteur installatie datum 16 april. Ben benieuwd :P Wel nog een vraagje; ik heb via de website de aanvraag ingediend. Heb wel aangevinkt dat ik nummerbehoud wil, maar heb niet aangevinkt dat Ziggo mijn contract opzegt. Dat hou ik liever zelf in de gaten. Gaat dat problemen geven ivm het nummerbehoud?

Tweede punt, het huidige ADSL abo en het nieuwe Ziggo abo staan beide op naam van mijn vriendin. Er hoeft geen contract oid worden getekend dat met de monteur mee gaat? Tegen die tijd zit ze namelijk voor 3 maand in Ghana dus dat wordt dan lastig :)

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De oplossing:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/429998276.png

Het blijkt dus dat in mijn register TCP Recieve window gewoon ver ingedamd was!
Iets of iemand had dus modificaties gemaakt hieraan en nu trap ik dus in het rode gebied voluit >:)

Edit: Ja probleem nu echt opgelost, ik haal ook netjes 2,32 MB/sec met de 100MB bin bestanden :)
Nu telefonie nog en de Humax 5050 ontvanger :9

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2009 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonslaughter
  • Laatst online: 03-02 19:18
Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 12:02:
De oplossing:

[afbeelding]

Het blijkt dus dat in mijn register TCP Recieve window gewoon ver ingedamd was!
Iets of iemand had dus modificaties gemaakt hieraan en nu trap ik dus in het rode gebied voluit >:)

Edit: Ja probleem nu echt opgelost, ik haal ook netjes 2,32 MB/sec met de 100MB bin bestanden :)
Nu telefonie nog en de Humax 5050 ontvanger :9
Zou je even kunnen beschrijven wat je precies gedaan hebt? Ik heb zelf ook slechts 12 mbit van de 20 die ik hoor te hebben en vermoed dat het aan mijn router ligt, maar wil even alles goed uitsluiten.

btw, de humax 5050 kan je toch nog niet via ziggo krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dragonslaughter schreef op zondag 15 maart 2009 @ 14:12:
[...]

Zou je even kunnen beschrijven wat je precies gedaan hebt? Ik heb zelf ook slechts 12 mbit van de 20 die ik hoor te hebben en vermoed dat het aan mijn router ligt, maar wil even alles goed uitsluiten.

btw, de humax 5050 kan je toch nog niet via ziggo krijgen?
Ga naar http://www.speedguide.net/downloads.php
- Download TCP Optimizer
- Start het programma
- Pak de slider en zet deze naar 20Mbit
- Klik op modify all network adaptors en klik op optimal settings
- Klik dan op apply changes
- Herstart pc
- Start het programma weer en klik op custom settings
- Zorg dat modify all network adaptors weer aangevinkt is
- Bij TCP recieve window vul je in 1284800 (= 25Mbit) of Z3i 1798720 (=35Mbit) (De slider geeft geen verschil meer vanaf 13000 tot 20000, maar even rekenen leert dat dit de getallen dan moeten zijn)
- Klik dan op apply changes
- Herstart pc

En voila :)

Nee de Humax 5050 wordt niet door Ziggo geleverd, dan moet je naar de winkel of internetshop, maar vooral omdat ie met HDD is lijkt me dit idiaal voor mij.
Mijn vader is wat minder blij met de 5000 omdat die geen tulp uitgang heeft voor SPDIF, die moet dus nu een toslink van zo'n 15 meter aanschaffen.
Ik heb voorgesteld om de versterker ook in het meubel te zetten waardoor de afstand minder dan 1 meter wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Kan het kloppen dat ik alleen poort 25 kan gebruiken voor de SMTP server van Ziggo?

Outlook kan geen verbinding maken met de SMTP servers van een paar domeinen van mij, en ook niet met mijn oude XS4ALL adressen.

[ Voor 86% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 16-03-2009 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:19

alienfruit

the alien you never expected

De upload bij Ziggo is weer belabberd. Ik heb het Z3 abonnement. Ik vraag mij echt af wanneer ze dat eens gaan verbeteren. Verder zou het ook leuk zijn als je nog gewoon kon downloaden/internetten tijdens het uploaden. Nu stopt het download gedeelte wanneer je aan het uploaden bent (op de Mac).

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/430422189.png

[ Voor 27% gewijzigd door alienfruit op 16-03-2009 02:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:20

Bergie

Lekker belangrijk...

Nou, de Ziggo ellende heeft mij ondertussen ook bereikt. Toen ik vrijdag thuis kwam van mijn werk was het signaal helemaal verdwenen; geen tv meer, geen internet meer, helemaal niks :( De buren hebben nog wel gewoon signaal.

Donderdagavond komt er een monteur langs tussen 17:00 en 22:00. Geen idee wat die mensen willen doen als ze om 22:00 nog een probleem constateren maar we zullen het zien.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Laatst online: 17:14
ik vroeg mij af of ziggo ook een IMAP server heeft (voormalig @home gebruiker).

Ik kan er niks over vinden als ik google en zoek op hun website.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:11

The Third Man

The Third Jellyfish

F4T4L_3RR0R schreef op maandag 16 maart 2009 @ 01:28:
Kan het kloppen dat ik alleen poort 25 kan gebruiken voor de SMTP server van Ziggo?

Outlook kan geen verbinding maken met de SMTP servers van een paar domeinen van mij, en ook niet met mijn oude XS4ALL adressen.
In een gedeelte van het netwerk is dit het geval. Is tegen spam enzovoort. Simpele oplossing is secure SMTP gebruiken, draait op poort 465. Is ook eigenlijk de enige 'juiste' manier van het sturen van mail direct vanaf een particuliere aansluiting. Xs4all heeft smtps.xs4all.nl voor je klaar staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Lekkere Kwal schreef op maandag 16 maart 2009 @ 10:05:
[...]
In een gedeelte van het netwerk is dit het geval. Is tegen spam enzovoort. Simpele oplossing is secure SMTP gebruiken, draait op poort 465. Is ook eigenlijk de enige 'juiste' manier van het sturen van mail direct vanaf een particuliere aansluiting. Xs4all heeft smtps.xs4all.nl voor je klaar staan :)
Ook houden andere providers hun poort 25 meestal gesloten voor gebruikers van buitenaf. De @home smtp is bijvoorbeeld niet te gebruiken vanaf het zeelandnet netwerk. Deze beperking zit in de smtp server van @home. Secure SMTP is dan inderdaad de enige oplossing omdat daar een username en wachtwoord wordt gevraagd (Gmail doet dit ook). Als je zelf namelijk vanaf een @home aansluiting naar de @home smtp gaat hoef je niet in te loggen en kan je iedere willekeurige afzender gebruiken, dit is een van de nadelen aan SMTP, ik kan gewoon zenden namens Bill Gates.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 14:14
Ik heb afgelopen weekend dan eindelijk het pakket in ontvangst mogen nemen. Intussen had ik al een monteur met modem langs laten komen, dus heb nu een extra modem. Die bewaar ik lekker, je weet maar nooit wat er stuk gaat. Maar dan die Humax HD decoder, is het normaal dat het een seconde of 10-15 duurt voordat deze is opgestart? Ik vraag me af hoe snel de andere decoders opstarten. Uiteindelijk zal ik er wel aan wennen, maar op dit moment irriteert het mij mateloos. Ik heb nog de oude Samsung SD en Humax decoders, die starten echt 4x zo snel op. Die HD decoder is qua opstarttijd gewoon 3x niks. Het geluid wat er uit komt vind ik ook om te huilen, veel meer lage tonen dan de andere twee decoders. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Bruine schreef op maandag 16 maart 2009 @ 11:11:
Maar dan die Humax HD decoder, is het normaal dat het een seconde of 10-15 duurt voordat deze is opgestart? Ik vraag me af hoe snel de andere decoders opstarten.
Het geluid wat er uit komt vind ik ook om te huilen, veel meer lage tonen dan de andere twee decoders. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Ja dat klopt wel, het opstarten duurt even.
Het geluid is opzich wel goed via de tulp uitgangen, maar ja, blijft stereo zo, we zijn even aan het kijken voor een lange toslink kabel of we verhuizen de versterker ernaar toe want dan kan het Dolby Digital worden als dat wordt meegezonden.
Ik zou ook eens kijken of er een firmware update ervoor is, want ik denk dat dit inmiddels wel door meerdere mensen gemeld zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 14:48
Ik kan er bij ED Live en Ziggo niks over vinden, maar hoe zat het ook alweer aan het einde van de EreDivisie competitie ?

Stopt je abo dan en moet je bij het begin van het seizoen weer een nieuw abo afsluiten ?
Ik wil hem namelijk opzeggen, maar het einde van de competitie wil ik natuurlijk wel zien..

[ Voor 17% gewijzigd door Hoyden op 16-03-2009 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet hoelang de levertijd is van de hd recoder die je bij een alles-in-1 pakket erbij kan bestellen voor €99?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 21:27:
Wie weet hoelang de levertijd is van de hd recoder die je bij een alles-in-1 pakket erbij kan bestellen voor €99?
4 tot 6 weken, bij ons duurde het 6 weken, misschien dat de achterstand nu minder is, maar dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 21:58:
[...]

4 tot 6 weken, bij ons duurde het 6 weken, misschien dat de achterstand nu minder is, maar dat weet ik niet.
Volgens de hd liggen de levertijden op rond de 2 weken, maar ik hou het even op "eerst zien dan geloven"" ik neem uit voorzorg even de middenmoot, 3 weken, als dat gehaald word ben ik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 21:27:
Dat is een hd decoder, de hd(d) recorder is 199. (Even om geen valse verwachtingen te scheppen... ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier weer storing is de 4de keer in 1 week tijd, heb alles in 1 Plus wordt lastig om dan 0900-1884 te bellen als je telefoon het niet doet en met een prepaid kaartje zit.
zit nu nog op telfort loopt 9 april af, maar denk eraan om er te blijven aangezien ziggo hier veel storingen heeft dan maar iets langzamer internetten.

zit trouwens op casema netwerk postcode 1231, had net thuishulp geinstalleerd kon je chatten met een medewerker van ziggo die zei alleen dat er storing was, hoe lang en wat voor storing etc kon die niet zeggen daar heb je veel aan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 22:47:
hier weer storing is de 4de keer in 1 week tijd, heb alles in 1 Plus wordt lastig om dan 0900-1884 te bellen als je telefoon het niet doet en met een prepaid kaartje zit.
zit nu nog op telfort loopt 9 april af, maar denk eraan om er te blijven aangezien ziggo hier veel storingen heeft dan maar iets langzamer internetten.

zit trouwens op casema netwerk postcode 1231, had net thuishulp geinstalleerd kon je chatten met een medewerker van ziggo die zei alleen dat er storing was, hoe lang en wat voor storing etc kon die niet zeggen daar heb je veel aan :(
Klopt wel want hier in 4207 ging het rond 22:00 ook niet goed, nu is mijn modem weer online, maar telefonie knippert wel ja, niet dat het actief is, maar het was wel te merken dat opeens alles weg was.
Dus ook ik heb aan mijn eerste storing moeten geloven, maar ja een klein uurtje eruit voor internet vind ik niet erg en telefoon kan ook nog met de 4 mobiele telefoons die hier liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Postcode 4133 ook geen telefonie. (knipperend LED'je)

Ik bel nu nog via KPN, maar mijn nummer moet een dezer dagen geporteerd worden naar Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Laatst online: 17:14
Grolsch schreef op maandag 16 maart 2009 @ 08:30:
ik vroeg mij af of ziggo ook een IMAP server heeft (voormalig @home gebruiker).

Ik kan er niks over vinden als ik google en zoek op hun website.
Iemand al een antwoord op mijn vraag :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Vanmorgen tot ongeveer 6:45 geen internet, 4de lampje bleef knipperen.
Om 6:45 viel me op dat alleen het 2de lampje knipperde, toen de stekker er even uitgetroken en daarna weer verbinding.

Zijn vast werkzaamheden voor de snelheids upgrade :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Midden Limburg, het is al weken zo traaaaaaaaaaaaaaaaaaag.

Moet pagina's refreshen om alle plaatjes te zien te krijgen. Continue time outs lijkt het wel. Had gehoopt dat het na de werkzaamheden beter zou zijn maar helaas.

Modem gereset, router er tussen uit gehaald, etc. etc. Balen want als ik nu ga bellen moet ik weer dat hele gebeuren doorlopen...........

TV en telefoon zijn eindelijk stabiel.. dat is wel bijzonder prettig :)

[ Voor 10% gewijzigd door Capo op 17-03-2009 10:43 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 22:33:
[...]

Volgens de hd liggen de levertijden op rond de 2 weken, maar ik hou het even op "eerst zien dan geloven"" ik neem uit voorzorg even de middenmoot, 3 weken, als dat gehaald word ben ik tevreden.
Ik had hem netjes binnen twee weken in huis... (De HD (HUMAX 5000) decoder en installatie pakket).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 11:44:
[...]

Ik had hem netjes binnen twee weken in huis... (De HD (HUMAX 5000) decoder en installatie pakket).
Hoe heb jij de Humax geregeld? Maat van me krijgt alleen de Samsung, Humax was niet mogelijk.
Krijgtie uiteindelijk de Samsung (na 4 weken), is die ook nog kapot. Moet weer terug gestuurd worden, en hij heeft een notitie laten maken dat hij een Humax wil, maar iets zegt me dat hij gewoon weer een Samsung zal krijgen.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsHarley
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 16:13
Ik wil alles-in-1 Plus van Ziggo bestellen maar zit met paar puntjes over de modem keuze

Als modem/installatie pakketen kan ik uit onderstaande kiezen:

Installatiepakket Digitale Televisie € 0,00 (normaal € 99,00)
Installatiepakket Digitale Televisie HD € 99,00 (normaal € 199,00)
Installatiepakket Digitale Televisie harddisk recorder € 229,00 (normaal € 329,00)

Het verschil tussen de bovenste is dat de ene ontvanger alleen digitale tv ontvangt en de 2de ook in HD kwaliteit begrijp ik van de site van Ziggo, klopt dit?
Wat zijn de ervaringen met de draadloze modems van ziggo of toch een andere zelf bestellen? Ik zie dat je een draadloze router kan bestellen maar dit lijkt mij dan niet ipv de huidige moden, als voor het alles in 1 pakket gekozen is?
Totdat wij thuis een digitale tv hebben is het dan ook mogelijk om met de digitale ontvangers mijn analoge tv aan te sluiten via scart?

Paar vragen die helaas niet in de FAQ op de Ziggo site staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 18:00
Die eerste (gratis, 10 euro verzendkosten) is een SD ontvanger, een standaard ontvanger niet geschikt voor HD, hiermee moet je je tv aansluiten via een scartkabel. Zoals ik lees wil je dit dus heeft een HD ontvanger geen zin als je niet via HDMI kunt aansluiten.

Je krijgt altijd een modem met daarin een UTP poort om één Pc of router op aan te sluiten. je kunt kiezen om die router via Ziggo te bestellen of je koopt er zelf een. Draadloze modems worden niet geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonslaughter
NielsHarley schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 12:27:
Installatiepakket Digitale Televisie harddisk recorder € 229,00 (normaal € 329,00)

Het verschil tussen de bovenste is dat de ene ontvanger alleen digitale tv ontvangt en de 2de ook in HD kwaliteit begrijp ik van de site van Ziggo, klopt dit?
Dat klopt
Wat zijn de ervaringen met de draadloze modems van ziggo of toch een andere zelf bestellen? Ik zie dat je een draadloze router kan bestellen maar dit lijkt mij dan niet ipv de huidige moden, als voor het alles in 1 pakket gekozen is?
Een modem en een router zijn 2 verschillende dingen. De router hangt "achter" de modem voor je eigen interne netwerk. Op hardware.info staat een review van onder andere de sitecom routers: Hardware.info
Totdat wij thuis een digitale tv hebben is het dan ook mogelijk om met de digitale ontvangers mijn analoge tv aan te sluiten via scart?
Iedere ziggo abbonnee heeft al digitaal signaal, maar kan het alleen niet gebruiken zonder decoder. Met een decoder kan dat wel en kan je gewoon je analoge tv aansluiten via verschillende aansluitingen (afhankelijk van de decoder) waaronder scart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

NielsHarley schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 12:27:
Ik wil alles-in-1 Plus van Ziggo bestellen maar zit met paar puntjes over de modem keuze

Als modem/installatie pakketen kan ik uit onderstaande kiezen:

Je bedoelt waarschijnlijk een draadloze router (voor zover ik weet zijn er geen draadloze modems, je krijgt altijd een modem en daaraan kan je een draadloze router knopen). Volgens mij leveren ze nog steeds Netgear routers (54Mbit). Volgens mij is daar niets mis mee. Ik ben er tenminste dik tevreden over. Voordeel is dat deze al beveiligd en volgens mij ook al ingesteld zijn.

Paar vragen die helaas niet in de FAQ op de Ziggo site staan
De normale decoder geeft gewoon een analoog beeld door via de scart. Dus jouw TV zal dat gewoon begrijpen. De kwaliteit van beeld via scart is hoger dan beeld via de normale kabel dus je wint altijd aan kwaliteit. De HD receiver zal waarschijnlijk niet aan je oude analoge tv kunnen omdat deze een HDMI aansluiting gebruikt. Ook zou het zinloos om de HD decoder aan een oude tv te knopen.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsHarley
Thanks voor de info!

Dan word het een losse draadloze router kopen en die aan modem koppelen.
Voor decoder omdat we nog geen HD tv hebben zal dit het standaard “Installatiepakket Digitale Televisie” worden.

Ik dacht alvast de HD decoder te nemen om dan al voorbereid te zijn voordat we nieuwe tv hebben maar dat gaat dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

NielsHarley schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 13:18:
Ik dacht alvast de HD decoder te nemen om dan al voorbereid te zijn voordat we nieuwe tv hebben maar dat gaat dan niet.
Dat gaat prima hoor, sluit je de HD ontvanger voorlopig via scart aan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsHarley
oh beter dat dat ook mogelijk is. Scheelt later dit jaar weer een andere decoder te kopen.
En dan kan ik mijn TFT in slaapkamer wel via HDMI aansluiten:). Helaas dan tv in woonkamer nog even via scart tot die tv vervangen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Je kan ook gewoon geduld hebben en tzt een HD ontvanger met HD recorder kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 17:33
Hmm.. ik lees hier aardig wat slechte ervaringen. Ik zal mijn (overwegend) positieve ervaring dan ook maar even voor de verandering met jullie delen. :) In Groningen werkt Ziggo bij mij perfect. Ik studeer hier en heb m'n eigen stulpje met badkamer en keuken. Aangezien de woningbouwvereniging geen internet en televisie regelt, maar wél alleen een kabelaansluiting aanlegt, was ik verplicht om Ziggo te nemen (er is namelijk geen mogelijkheid om alleen internet van Ziggo aan te vragen).

Tot nu toe in ieder geval geen spijt van gehad. Internet behaalt netjes de snelheden die ze opgeven en is hier heel erg betrouwbaar. Televisie werkt ook altijd prima. Verder heb ik ook nog nooit gehad dat het internet/de televisie eruit lag. Wel een paar keer een nette brief in de brievenbus waarbij ze aangeven dat er onderhoud staat gepland, maar zelfs daar geen last van gehad omdat het in de nachtelijke uren werd gedaan.

Voorts heb ik laatst alle kosten terug gekregen die ik had gemaakt voor het bellen met mijn mobiele telefoon naar de klantenservice. _/-\o_ In het begin kon ik namelijk mijn account niet aan de praat krijgen in Outlook. Bleek een foutje van Ziggo te zijn en was daarna snel verholpen. Verder nog een keer wat andere kleine vragen (over factuur e.d.).

Wel aan de prijzige kant. Voor Digitenne betaal je imho een stuk minder. Ik betaal nu 16,25 (Televisie Z1) + 19,95 (Internet Z1).

Al met al ben ik overwegend positief. Al zou de prijs natuurlijk wel wat naar beneden mogen. :P

Is er eigenlijk een mogelijkheid om alleen internet van Ziggo te behouden?

[ Voor 5% gewijzigd door LuPo op 17-03-2009 13:52 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
Meer ex-XS4ALL'ers waarbij Ziggo het niet voor elkaar krijgt om het abonnement op te zeggen?

Kreeg net een brief van Ziggo:
Ziggo heeft meerdere keren geprobeerd bij XS4ALL uw contract op te zeggen.
Helaas reageert XS4ALL niet op onze verzoeken om uw contract te beëindigen.

Daarom dient u het internet abonnement bij uw oude provider zelf op te zeggen.
Edit:

Net even gebeld naar XS4ALL, ging allemaal erg moeizaam. In eerste instantie werd mij mede gedeeld dat mijn abonnement tot 06-06-2009 loopt. Dit omdat ik vanaf 06-06-2008 een XS4ALL Only abonnement had en daarvoor XS4ALL via KPN. Ik deelde mede dat ik al vanaf 2003 klant was en ik volgens de Algemene Voorwaarden destijds gewoon mijn contractduur meenam en ik gewoon per maand op kan zeggen.

Vervolgens deelde de medewerker mij mede dat mijn abonnement dan op 17 april wordt stopgezet (een maand vanaf vandaag), maar hier was ik het niet mee eens omdat ze niet op verzoeken van Ziggo reageerden. Ik heb op zijn verzoek een e-mail gestuurd:
Sinds 27 februari 2009 heb ik internet via Ziggo. Op diezelfde datum heb ik Ziggo opdracht gegeven om mijn internetabonnement bij XS4ALL per 28 maart 2009 te beëindigen.

Vandaag 17 maart 2009 kreeg ik een brief van Ziggo, ik citeer:
-------
Ziggo heeft meerdere keren geprobeerd bij XS4ALL uw contract op te zeggen.
Helaas reageert XS4ALL niet op onze verzoeken om uw contract te beëindigen.

Daarom dient u het internet abonnement bij uw oude provider zelf op te zeggen.
-------

Vandaag heb ik telefonisch contact gehad met XS4ALL om mijn abonnement te beëindigen. Omdat de opzegtermijn een maand bedraagt, loopt het abonnement pas op 17 april 2009 af.

Ik heb kenbaar gemaakt dat ik het hier niet mee eens ben, mede vanwege het feit dat XS4ALL niet op verzoeken van Ziggo reageert. De telefonische medewerker adviseerde mij om deze e-mail te sturen.

Daarnaast heft KPN een dezer dagen mijn telefoonlijn op. Ik kan daardoor waarschijnlijk ook geen gebruik meer maken van de diensten van XS4ALL.

Mijn laatst voldane factuur bestrijkt de periode 01-03-2009 tot 01-04-2009.

Als XS4ALL de verzoeken van Ziggo had gehonoreerd, dan was mijn abonnement vlak voor deze periode beëindigt.

Ik maak sinds 12 maart 2009 geen gebruik meer van de diensten van XS4ALL.

Door deze ontstane situatie, hoop ik dat mijn abonnement niet tot 16 april, maar tot 1 april loopt, zodat ik geen nieuw factuur ontvang voor de periode 01-04-2009 tot 16-04-2009.
Ik zal blij zijn als ik van KPN/XS4ALL af ben. :X

[ Voor 74% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 17-03-2009 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NielsHarley schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 13:18:
Thanks voor de info!

Dan word het een losse draadloze router kopen en die aan modem koppelen.
Voor decoder omdat we nog geen HD tv hebben zal dit het standaard “Installatiepakket Digitale Televisie” worden.

Niet helemaal waar. Je kunt wel de HD decoder nemen. Die heeft ook een scart uitgang die op een gewone TV werkt. Ik heb dat gisteren nog getest en het beeld was zelf iets strakker dan van mijnSD decoder (Samsumg). In mijn pakket zat de HUMAX HD5000 decoder die heeft dus waarschijnlijk betere software aan boord om het beeld te scalen naar de normale TV standaard. Ik zou dus wel de HD decoder nemen omdat je dan zoals je zelf zegt voorbereid bent op de toekomst.

Uitgangen zijn: Scart, Tulp, Component en HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsHarley
hardware-lover schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 13:23:
[...]

Dat gaat prima hoor, sluit je de HD ontvanger voorlopig via scart aan.
Zojuist Ziggo opgebeld over een folder die ik gekregen had met korting, voorop stond 50 euro korting bij hd ontvanger en achterpp 75 euro korinting. Is toch de 50 euro. Voor de zekerheid nog even gevraagd over HD ontvanger en op dit moment nog analoge tv. Maar dat was volgens die medewerker van Ziggo niet mogelijk.
Hij kwam wel over dat hij er verstand van had, maar denk ff checken bij tweakers:) hardware-lover jij hebt dus wel een scart aansluiting op je hd ontvanger? Welke type heb jij gekregen?
hjs schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 13:33:
Je kan ook gewoon geduld hebben en tzt een HD ontvanger met HD recorder kopen ;)
en anders word het net wat hjs zegt wachten tot de nieuwe tv er is en dan HD ontvanger kopen

Edit bedankt probyse dat word vanavond dan bestellen:), mijn post stond al ff open en had je bericht nog niet gezien

[ Voor 5% gewijzigd door NielsHarley op 17-03-2009 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Laatst online: 12-09 17:54
Humax 5000 en 5050 hebben allebei een scart aansluiting. Die van Cisco ook, bij die van Humax weet ik zeker dat analoog werkt via scart omdat ik het heb getest.

Maar zoveel maakt het eigenlijk niet uit want als het niet zo werken om wat voor reden dan ook heb je altijd nog een analoog signaal over de coax dus die kan je dan gebruiken.

Edit\ Oh het is trouwens chaos in het distributiecentrum van Ziggo, alles komt minimaal een week later aan kreeg ik vrijdag te horen. Misschien is het nu al opgelost, dat weet ik niet.

[ Voor 21% gewijzigd door Maks op 17-03-2009 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 12:45
Bij mij thuis hebben we al jaren internet van @Home en dus nu ook, sinds een tijdje al weer, van Ziggo. Met @Home hebben we nooit echt grote problemen gehad, maar soms (en vooral in het begin, ruim 7 of 8 jaar geleden) hadden we toch wel van die irritante problemen. Afijn, @Home bestaat niet meer en Ziggo is waar we het mee moeten doen. We zitten alleen met een irritant probleem:
Ik kan bepaalde sites niet openen, terwijl die gewoon online zijn. Enkele voorbeelden:
www.mondriaancollege.nl
www.mijnwoordenboek.nl
En misschien nog wat andere sites, maar dat weet ik zo uit mijn hoofd niet. Internet explorer geeft deze pagina weer:
Afbeeldingslocatie: http://i184.photobucket.com/albums/x123/galiorix/fout.jpg

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsHarley
MPeek als je die websites pingt of een trace uitvoert kom je daar wel terecht?
Lijkt mij anders een DNS probleem, ik heb nog geen Ziggo maar anders proberen hard anders DNS servers van hun proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:52
Nou ik heb gemengde gevoelens over ziggo. Zelf heb ik een alles in 1 pakket sinds februari wat perfect werkt, moet alleen nog kijken of mijn telefoonnummer goed wordt overgenomen van online. Maar verder werd alles op tijd geleverd en is de snelheid heel stabiel.

Maar nu heb ik 1 week na mijn aanvraag hetzelfde pakket aangevraagd voor mijn broer. Deze zou vandaag in moeten gaan. Maar aangezien ik nog niets had ontvangen heb ik maar even gebeld en het gaat gewoon nog 3 weken duren voordat ze iets kunnen leveren. Daarbij komt dan ook nog dat ik 3 weken geleden heb gebeld met de vraag of ze alles niet wat eerder konden sturen en dit was geen probleem. We zouden het 1 week eerder ontvangen.

Ik snap echt niet waarom het altijd weer zo'n ramp is om van internet provider te wisselen;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

NielsHarley schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 17:02:
[...]

Zojuist Ziggo opgebeld over een folder die ik gekregen had met korting, voorop stond 50 euro korting bij hd ontvanger en achterpp 75 euro korinting. Is toch de 50 euro. Voor de zekerheid nog even gevraagd over HD ontvanger en op dit moment nog analoge tv. Maar dat was volgens die medewerker van Ziggo niet mogelijk.
Hij kwam wel over dat hij er verstand van had, maar denk ff checken bij tweakers:) hardware-lover jij hebt dus wel een scart aansluiting op je hd ontvanger? Welke type heb jij gekregen?
De Humax 5000 en deze heeft naast component en HDMI ook 2x scart waarvan er één bedoelt is voor de aansluiting van een recorder (DVD, HDD of wat dan ook) en op deze uitgang is het signaal analoog. Op de andere scart, bedoelt voor je TV, is het uitgangssignaal natuurlijk digitaal maar enkel in SD kwaliteit. Je overschat de kennis van betreffende Ziggo medewerker. Je kunt dus van digitale beeldkwaliteit genieten (voor zover mogelijk op een normale TV) en met alle beschikbare zenders.

Ik heb mijn Humax 5000 op dit moment (tijdelijk) via scart op een 42cm camping TV-tje aangesloten en heb het totale digitale zenderaanbod beschikbaar.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MPeek schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 17:08:
We zitten alleen met een irritant probleem:
Ik kan bepaalde sites niet openen, terwijl die gewoon online zijn. Enkele voorbeelden:
www.mondriaancollege.nl
www.mijnwoordenboek.nl
Misschien ook wel even makkelijk om te weten welke router je hebt en virusscanner, ik zeg niet dat het daar aan ligt maar ik heb al wat rare dingen meegemaakt met Symantec Internet Security ;)
Ik kan ze wel bereiken in ieder geval, maar wij zitten in het voormalige Casema gebied.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2009 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11-2023
Ik ga over een maand overstappen van XS4ALL naar Ziggo Z3i.

Volgens de helpdesk van Ziggo is het geleverde motorola modem zonder ingebouwde router, klopt dit?

Om mijn switch werkende te krijgen heb ik dus een nieuwe router nodig aangezien het modem geen dhcp server heeft.

Mijn oog valt op de volgende routers;
1) D-Link DIR855 / 655
2) Linksys WRT610N

In Q1 2010 wil Ziggo naar 100-120mbps een upgrade uitvoeren wat de Linksys meteen al op zijn max. op de WAN kant zit 100mbps namelijk.

Ik vind dit eigenlijk onbegrijpelijk van Linksys dat ze hun top of the line consumenten router een maximale WAN poort van 100mbps geven. Daarentegen heeft D-Link 1gbps op de WAN poort zitten.

De dekking/coverage is voor mij een van de belangrijkste eigenschappen van de router.

Is er iemand die ervaring heeft met een of beide routers in combinatie met Ziggo Internet?

Ik weet niet voor welke router ik moet gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonslaughter
Weet iemand of je ook van de cashback aanbieding gebruik kan maken die Ziggo per post rondstuurt als je ondertussen ook al een digitale tuner bij je alles-in-een pakket krijgt?
jordi.c schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 19:59:

Volgens de helpdesk van Ziggo is het geleverde motorola modem zonder ingebouwde router, klopt dit?

Om mijn switch werkende te krijgen heb ik dus een nieuwe router nodig aangezien het modem geen dhcp server heeft.

1) D-Link DIR855 / 655
2) Linksys WRT610N

In Q1 2010 wil Ziggo naar 100-120mbps een upgrade uitvoeren wat de Linksys meteen al op zijn max. op de WAN kant zit 100mbps namelijk.

Ik vind dit eigenlijk onbegrijpelijk van Linksys dat ze hun top of the line consumenten router een maximale WAN poort van 100mbps geven. Daarentegen heeft D-Link 1gbps op de WAN poort zitten.

De dekking/coverage is voor mij een van de belangrijkste eigenschappen van de router.

Is er iemand die ervaring heeft met een of beide routers in combinatie met Ziggo Internet?

Zelf ga ik heel binnenkort de zyxel NBG-460N aanschaffen. Volgens een test van hardware.info kan deze wel 400mbit per seconde van wan to lan verwerken wat dus meer dan genoeg moet zijn voor de komende jaren. Daar komt bij dat hij slechts rond de 100 euro kost en dus gigabit poorten en wireless n ondersteund.

Deze router komt bij mij ter vervanging van de zywall 2 die ervoor zorgt dat ik maar 12 mbit van mijn 20 kan benutten. ;)

[ Voor 80% gewijzigd door Dragonslaughter op 17-03-2009 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 18:34

l3p

www.^.nl

1) D-Link DIR855 / 655
2) Linksys WRT610N

Ik ben toen dus ook van xs4all overgegaan op Z3i, ik Heb toen ook een Dir655 aangeschaft, werkt prima, met 30 Mbit dan nu nog :)

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Laatst online: 17:44
Hallo, ik heb iets raars?!

Sinds een paar weken het Alles-in-1 PLUS (= DL 10 Mbit/s UP: 1,5Mb/s) pakket......alleen de decoder nog niet binnen :( maar vooruit, ik doe al jaren met analoge tv dus die paar weken kunnen er ook nog wel bij.

Maar wat ik dus vreemd vind; op 27 feb een test gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://i234.photobucket.com/albums/ee248/Yihaaa_photos/Diverse/Ziggospeedtest27-02d.jpg

en zojuist nog een test en wat blijkt veel lager !!! :(

Afbeeldingslocatie: http://i234.photobucket.com/albums/ee248/Yihaaa_photos/Diverse/Ziggospeedtest17-03.jpg

* Iemand een idee hoe dit kan??? en wat kan ik eraan doen??
* En wil iemand me uitleggen wat de snelheid in kb/s zou moeten zijn bij mijn PLUS pakket?

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

Ja het klopt dat je een router nodig hebt.

Denk wel dat de gemelde doorvoer snelheid een theoretisch maximum is wat je in de praktijd nooit haalt. Als je het forum naleest zul je zien dat een 100 mbits router meetal zo op 30 mbits uit komt aan doorvoersnelheid. Bij 30 mbit internet zit je dan aan je max.

Ik heb zelf een 1 GB router gekocht om dit probleem te omzeilen. Is wel wat duurder 120,00 t.o.v. zo'n 65,00.
Maar dan ben je wel gereed voor de toekomst. Op zo'n router zou je dus met gemak veel hogere snelheden aan moeten kunnen..

Kijk ook eens naar de spec van router. Linksys heeft vaan 0.1 bgits als dorrvoer snelheid (100mbits) als je naar netgear kijkt (Netgear WNR2000 Wireless-N Router) heeft die 0.3 gbits.

Data-uitwisseling
Max. overdrachtssnelheid 0.3 Gbit/s
Overdrachtssnelheid 300 Mbit/s

Dus 3 maal zo snel. Als ik dat dan door reken zou hij in praktijk zo rond de 100mbits in proktijk uit moeten komen. Dat is natuurlijk giswerk. De werkelijke snelheid hangt ook al van welke processor, hoeveelheid geheugen en efficiency van de router software. Dat de hardware technisch 100mbits aan kan zegt dus eigenlijk niets. Je moet naar het totaal kijken.

Ik heb zelf de Netgear RangeMax Wireless-N Gigabit Router WNR3500 gekocht. Die krijg ik als het goed is deze week binnen. Zal een test posten als het geinstalleerd is.

netgear link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Laatst online: 07:59
@Yihaaa: Ook al zou ik je willen helpen hoe zou ik dat moeten doen?Je snelheid is lager, je zoekt een oplossing en wilt weten wat de snelheid van je eigen pakket is. Meer info geef je ons niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yihaaa schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 20:22:
Hallo, ik heb iets raars?!

Sinds een paar weken het Alles-in-1 PLUS (= DL 10 Mbit/s UP: 1,5Mb/s) pakket......alleen de decoder nog niet binnen :( maar vooruit, ik doe al jaren met analoge tv dus die paar weken kunnen er ook nog wel bij.

Maar wat ik dus vreemd vind; op 27 feb een test gedaan:

en zojuist nog een test en wat blijkt veel lager !!! :(

* Iemand een idee hoe dit kan??? en wat kan ik eraan doen??
* En wil iemand me uitleggen wat de snelheid in kb/s zou moeten zijn bij mijn PLUS pakket?

Bedankt :)
Je test door een bestand van een server te downloaden en door een bestand te uploaden.
Als de server drukker is heeft dat invloed op jouw download snelheid.
Let op: Je test niet de snelheid vanje verbinding maar je test de snelheid van het downloaden van een bestand. Dat is dus van meer zaken afhankelijk dan je intenet verbinding zelf. Hoe druk is het op de servers die tussen jou en de test server staan. Hoe druk is die server zelf. Hoe druk is je eigen netwerk. Zijn er andere huisgenoten toevallig net lekker aan het downloaden?

Als je een aantal metingen doet en die schommelen veel is het misschien niet een goed moment om een juiste meting te doen.

Je zou ongeveer ergens tussen de 10000 en 10800 kunnen uitkomen. Dit zijn eigen ervaringen met hetzelfde abonnement.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/431600283.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
HenkEisDS schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 20:32:
@Yihaaa: Ook al zou ik je willen helpen hoe zou ik dat moeten doen?Je snelheid is lager, je zoekt een oplossing en wilt weten wat de snelheid van je eigen pakket is. Meer info geef je ons niet.
Nou ik snap niet dat de snelheid zomaar eind naar beneden is gegaan. Ik zal proberen het duidelijker te formuleren:
* ik heb verder niets aan instellen in router/modem etc. veranderd. Besloot gewoon vanavond even een speedtest te doen en tot mijn verbazing is deze zomaar een heel stuk lager dan mijn eerste test!? Ik vind dit raar en vraag jullie of jullie dat ook meegemaakt hebben en kan ik er iets tegen doen? (Ziggo bellen/of gewoon accepteren?/ of 1 of andere instelling doen in pc/router/??
* een andere vraag is; hoe werkt dat met Mb/s naar wat Speedtest gemeten heeft. Ik bedoel dus die verhouding tussen Mb/s en kb/s? (dus eigenlijk: mijn abo zegt dat ik 10Mb/s DL heb; wat zou dan Speedtest moeten aangeven in kb/s?)

Dankje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 20:39:
[...]

Je test door een bestand van een server te downloaden en door een bestand te uploaden.
Als de server drukker is heeft dat invloed op jouw download snelheid.
Let op: Je test niet de snelheid vanje verbinding maar je test de snelheid van het downloaden van een bestand. Dat is dus van meer zaken afhankelijk dan je intenet verbinding zelf. Hoe druk is het op de servers die tussen jou en de test server staan. Hoe druk is die server zelf. Hoe druk is je eigen netwerk. Zijn er andere huisgenoten toevallig net lekker aan het downloaden?

Als je een aantal metingen doet en die schommelen veel is het misschien niet een goed moment om een juiste meting te doen.

Je zou ongeveer ergens tussen de 10000 en 10800 kunnen uitkomen. Dit zijn eigen ervaringen met hetzelfde abonnement.
Okay bedankt _/-\o_ 8)
En nee, er zijn geen andere huisgenoten die DL. Ben de enige :)
Eigen netwerk is niet druk. Heb de test in dezelfde omstandigheden gedaan.

Verder bedankt voor je uitleg, weer wat wijzer geworden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yihaaa schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 20:42:
[...]

Okay bedankt _/-\o_ 8)

Je zou ook eens een andere server kunnen proberen. Ik probeer vaak zowel Amsterdam als ook Groningen.
Of eventueel net over de grens. Heb zelfs wel eensNieuw Zeeland geprobeerd. Zie je direct de impact van welke server je gebruikt.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/431600283.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 18:00
hardware-lover schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 17:53:
[...]

De Humax 5000 en deze heeft naast component en HDMI ook 2x scart waarvan er één bedoelt is voor de aansluiting van een recorder (DVD, HDD of wat dan ook) en op deze uitgang is het signaal analoog. Op de andere scart, bedoelt voor je TV, is het uitgangssignaal natuurlijk digitaal maar enkel in SD kwaliteit.
Scart is ALTIJD analoog, en HDMI is digitaal.

P.s. De samsung HD-Ontvanger heeft ook scartuitgangen.

[ Voor 5% gewijzigd door jongetje op 17-03-2009 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft ie wel hoor, dus via je switch gaat het modem echt wel ip adressen geven aan je pc's, althans de Motorola.
1) D-Link DIR855 / 655
2) Linksys WRT610N

Dat is ook meer voor de business serie, de RVS4000 bijvoorbeeld die ik heb is ook van Linksys, maar nu dus meer van Cisco omdat je op de Linksys site daar niks van vind, deze is echter alleen voor bedraad netwerk.
Als wireless een vereiste is dan heb je automatisch je antwoord al, de D-Link.
Maar dit zou ook kunnen, ik kan echter niet ontdekken of de WAN poort hier ook 1Gbit is, http://www.netgear.com/Pr...spx?detail=Specifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yihaaa schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 20:42:
[...]

Okay bedankt _/-\o_ 8)

Soms hikken die servers ook wel even, bij mij is het ook niet altijd op volle snelheid ;)
Maar ik had vandaag ook wel een extreme uitschieter, wel extra trouwens:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/431491059.png

Offtopic: dat had een edit moeten zijn van hierboven :X

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2009 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Vandaag de digitale ontvanger binnen, gewoon een Samsung.

Tot nu toe is de overgang van Telfort naar Ziggo geheel probleemloos verlopen en de telefoonlijn werkt ook een stuk beter :)

Ik heb een draadloze router van Eminent aangeschaft, werkt niet lekker met dat N gedoe op mijn vista laptop.
verloor om de 5 minuten zijn verbinding, nu ik op de laptop dat alleen de G mode heb aangezet is de verbinding wel stabiel. Geen aanrader dus.

[ Voor 40% gewijzigd door hjs op 17-03-2009 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof niet meer zo speedtesten zoals bbned of speedtest.net. Als ik deze moet geloven zit ik het ene moment op de volle 20mb en 20 sec later heb ik er ineens nog maar 10.

In mijn optiek bestaat er maar 1 test die echt laat zien wat je werkelijke snelheid is: hitnews of een andere payserver, want, als ik iets download met hitnews haal ik de volle 20mb, maar als ik de nzb pauzeer en ik ga naar speedtest haal ik ineens maar 10mb :? start ik de nzb weer op haal ik de volle 2.4mb. dus ik adviseer iedereen een test te doen via een payserver zoals hitnews of eweka dan pas kan je goed zien over een lagere downloadtijd wat je echt haalt.

Voor een ieder is een via hitnews een gratis trial van 5 dagen, dacht ik, dus iedereen kan het testen.

Groet Marcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
Ik snap er niks meer van ik lees overal tegenstrijdige berichten over de Linksys WRT610N, de ene site informeert dat deze 1gbps WAN poort heeft terwijl weer een andere zegt 100mbit :(......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Ik kan het op de linksys site ook niet vinden.
Maar hier: http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/ kan ik vinden dat de wan to lan throughput zo'n 135mbit is. Dus het ding zal wel een gigabit wan poort hebben. (theoretisch dus 1000mbit, waardan in praktijk 135mbit van overblijft).

MAar mag ik vragen waarom het zo'n issue is?
Ziggo levert nu maximaal 30mbit, dus dan zou 100mbit al een gigantische overkill zijn.
Tegen de tijd dat er consumenten verbindingen van 1 gigabit gemeengoed zijn ben je tig jaar verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Laatst online: 14-04 14:49
@hjs: moest jij zelf je Telfort ADSL opzeggen? Ik dacht dat Ziggo dat voor mij zou doen...hebben ze alleen de telefonie van Telfort gestopt 8)7

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

ck2000nl schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 22:35:
@hjs: moest jij zelf je Telfort ADSL opzeggen?
Dat staat ook op de site van telfort. Op het moment dat je de bestelprocedure doorloopt zegt de site dat omdat je vorige aanbieder geen adsl aanbieder is jezelf de boel op moet zeggen.

[ Voor 28% gewijzigd door job op 17-03-2009 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Vreemd. Bij mij heeft Ziggo zelf het door mij opgegeven abo bij Telfort opgezegd en het telefoonnummer was na een week al keurig geporteerd.

Oja, nog steeds geen standaard decoder..

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

ck2000nl schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 22:35:
@hjs: moest jij zelf je Telfort ADSL opzeggen? Ik dacht dat Ziggo dat voor mij zou doen...hebben ze alleen de telefonie van Telfort gestopt 8)7
Ik kreeg met een week een opzegbevestiging per mail en een week later een brief erachter aan.
Nummer is ook geportreteerd met ruim een week.
Geachte hjs,

Hierbij bevestigen wij de opzegging van uw Telfort internetabonnement, bij ons bekend onder de gebruikersnaam '****@telfort.nl'.

Wij zullen uw internetaansluiting beëindigen per 02-MAY-09. Binnen enkele dagen ontvangt u hiervan per post een schriftelijke bevestiging.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Telfort klantenservice

[ Voor 34% gewijzigd door hjs op 18-03-2009 06:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Laatst online: 14-04 14:49
Gisteren werd er door de Ziggo helpdesk verteld dat zij geen opzeggingen voor de klant mogen uitvoeren, als zij van ADSL komen. Ik noemde de zogenaamde "overstapservice" van Ziggo, en die was volgens de helpdesk alleen voor het porteren van je tel.nr. Ik na het gesprek weer kijken op de Ziggo site en ik had gewoon gelijk. Ze noemen het expliciet op de site, dat ze ook je ADSL in opdracht van de klant op kunnen zeggen. Echt vaag... Ook werkt mijn telefonie maar half: kan alleen uit bellen en geen gesprekken ontvangen.

Nu moet ik alsnog zelf Telfort opzeggen |:( 8)7 ;(

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

http://downloads.telfort....ieven/algemeen%20adsl.doc

Even de algemene opzegbrief van Telfort zelf aanpassen en opsturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
job schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 22:35:
Ik kan het op de linksys site ook niet vinden.
Maar hier: http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/ kan ik vinden dat de wan to lan throughput zo'n 135mbit is. Dus het ding zal wel een gigabit wan poort hebben. (theoretisch dus 1000mbit, waardan in praktijk 135mbit van overblijft).

MAar mag ik vragen waarom het zo'n issue is?
Ziggo levert nu maximaal 30mbit, dus dan zou 100mbit al een gigantische overkill zijn.
Tegen de tijd dat er consumenten verbindingen van 1 gigabit gemeengoed zijn ben je tig jaar verder.
Thx job, een zeer informatie chart!

Tig jaren voordat 100mbit come on?

Q1 2010 (klein jaartje) willen ze al naar 100-120mbit

Heeft Ziggo ook een IMAP server is wel zo handig ipv pop3.

En is er een secure pop3/smtp server?

[ Voor 6% gewijzigd door jordi.c op 18-03-2009 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Op hardware.info vind je redelijk wat testen van draadloze routers met informatieve tabellen ;)

hier & hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Nu ziggo steeds meer bandbreedte begint aan te bieden begint het toch steeds interessanter te worden.
Is het inmiddels al eens mogelijk een eigen mailserver te draaien? of zit poort 25 nog steeds dicht?

Hopelijk is het in de toekomst mogelijk een andere provider te kiezen op het kabel netwerk, momenteel zit ik waarschijnlijk vast aan ADSL, omdat er ook nog nergens glas licht in de buurt.

[ Voor 32% gewijzigd door Robinski op 18-03-2009 10:37 ]

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Pagina: 1 ... 25 ... 33 Laatste

Dit topic is gesloten.