[Multi] Left 4 Dead - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 50.602 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

RMX schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 10:40:
Ben ik de enige die dit spel ontiegelijk lelijk vind ?
Het is een leuk spel, maar die GFX..
Kom op, daar kun je vandaag de dag toch niet meer mee aankomen ?
Het lijkt wel een oud Xbox spel
Al vond ik het spel niet geweldig, op 1680x1050 met 8xMSAA, AF en alles op high is het gewoon keimooi :) .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:48

RMX

Ik speel dus op de Xbox 360..
Verder is het wel een vet spel hoor, alleen de GFX..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RMX schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 11:50:
Ik speel dus op de Xbox 360..
Verder is het wel een vet spel hoor, alleen de GFX..
Misschien dat je de film effecten niet mooi vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-08 20:29
Cassius schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 10:32:
Crap, ik heb het gisteren met vrienden een paar uur gespeeld, co-op, online en op advanced en expert. Op een gegeven moment wonnen we expert elke keer. En ik moet eerlijk zeggen dat ik na die paar uur een "Zo dat was leuk, maar nu iets anders" gevoel heb. Terwijl als een game me echt pakt, wat TF2 bijvoorbeeld wel deed, zoiets heb van: "Yeah morgen weer!".

Ik ga hem dan ook nog even niet kopen. Jammer - ik ben het zeker met Rick eens dat de engine echt heel lekker en ow zo soepel aanvoelt. Schieten voelt perfect, ben echt fan van die valve HL2 / TF2 / L4D engine(s).

Have fun, ik kijk weer even verder :) !
ik moet je ook bekennen dat ik de expert difficlty niet moeilijk genoeg vind, komop als je het al met 99% melee kan halen, tja, dan is er iets mis met de difficulty

Ik vind dat op expert die Director VEEEEEEEEEEL meer zombie waves moet spawnen, om de minuut ofzo, sommige potjes expert heb ik maar 2 "director" zombie waves gehad... das gewoon te weinig, helemaal als je ook nog geen tank in de game hebt

maargoed, misschien in de volle game :) preloading now :)

ik vraag me alleen wel af hoeveel wapens er nu bij komen, of dat we alle wapens in de demo al hebben gezien
1:Melee
2: pistol
3: dual pistol
4: uzi
5: shotgun
6: assault rifle
7: auto shotgun
8: hunting rifle
9: molotov
10: pipe bomb

maar eigenlijk vind ik dual pistol en melee geen "weapons" dus zouden er nog 2 "nieuwe" wapens bij komen?

misschien een sterker pistool in de latere levels?

[ Voor 14% gewijzigd door Dalyxia op 14-11-2008 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:44

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 11:52:
[...]

Misschien dat je de film effecten niet mooi vindt?
Grain vind ik juist koel :Y

Bij dit soort spellen gaat het mij om de sfeer, niet om gepolijste graphics. Dat het er wat ouder uitziet vind ik vele malen beter dan "plastic" graphics zoals indertijd met Doom 3.

Als ik haarscherpe plaatjes wil zien kijk ik wel naar buiten. Of slinger ik Crysis aan.

[ Voor 35% gewijzigd door Vrijdag op 14-11-2008 12:37 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-09 23:19
Dalyxia schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 12:10:
1:Melee
2: pistol
3: dual pistol
4: uzi
5: shotgun
6: assault rifle
7: auto shotgun
8: hunting rifle
9: molotov
10: pipe bomb
11: minigun
TroonStaal schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 12:34:
Als ik haarscherpe plaatjes wil zien kijk ik wel naar buiten.
Amsterdam: Mist, Broken clouds. Hmm, niet veel scherps aan buiten :+

[ Voor 32% gewijzigd door DaCoTa op 14-11-2008 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Dalyxia schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 12:10:
[...]

ik moet je ook bekennen dat ik de expert difficlty niet moeilijk genoeg vind, komop als je het al met 99% melee kan halen, tja, dan is er iets mis met de difficulty

Ik vind dat op expert die Director VEEEEEEEEEEL meer zombie waves moet spawnen, om de minuut ofzo, sommige potjes expert heb ik maar 2 "director" zombie waves gehad... das gewoon te weinig, helemaal als je ook nog geen tank in de game hebt

maargoed, misschien in de volle game :) preloading now :)
ik heb op expert al paar keer gehad dat ik bijna non-stop werd bestookt door zombies en de boss infected. incl tank en witch. Na 5 pogingen wisten we het einde van subwaylevel te halen.

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

DaCoTa schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 12:47:
[...]

[...]

Volumetric coulds for teh win :9

:P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maaarten schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 13:05:
[...]

ik heb op expert al paar keer gehad dat ik bijna non-stop werd bestookt door zombies en de boss infected. incl tank en witch. Na 5 pogingen wisten we het einde van subwaylevel te halen.
Dat klinkt bekend, en houdt er rekening mee, dat de demo maar ongeveer 1.5 map is terwijl een campaign 5 maps is, dus je health kan op een gegeven moment een probleem worden. Soms spawnt de Director veel hordes en soms vrij weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
preload complete :) uurtje op 550kb/s een klaar was kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaCoTa schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 12:47:
[...]

[...]

Als je de minigun meerekent, reken dan gelijk de jerrycan's en oxygentanks mee 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Wij hadden op begeven moment net door de metrokar heen, bij het vuur, zaten er DRIE witches in een straal van 15 meter ongeveer van elkaar af :z ... dat werd dus nogal bloederig ja >:) .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodbwoy
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-10-2021

roodbwoy

Senile Developer

Cassius schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 15:18:
Wij hadden op begeven moment net door de metrokar heen, bij het vuur, zaten er DRIE witches in een straal van 15 meter ongeveer van elkaar af :z ... dat werd dus nogal bloederig ja >:) .
was het niet zo dat er maar 1 Witch per map gespawned werd? oO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cassius schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 15:18:
Dan speel je op een server met cheats aan en een lollige admin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Zijn er meer mensen die op Expert liever met de AI spelen ipv mensen? 90% van die naabs zuigt gewoon ik ga vaker dood in expert door teamhits/kills dan door de zombie,s. Terwijl ik niet van die stomme fouten maak om recht voor mensen te gaan lopen of in de vuurlinie. Maar veel mensen zijn gewoon echt SLECHT.
Waar ik me ook nogal aan irriteer is dat iedereen zo langzaam gaat. Ik loop gewoon door knal alles neer en doorgaan, maar neeeeee laten we eerst nog een kwartier kamperen om niks! Meer mensen die zich daaraan ergeren? Btw wanneer ligt ie in de winkel?

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 16:01:
Zijn er meer mensen die op Expert liever met de AI spelen ipv mensen? 90% van die naabs zuigt gewoon ik ga vaker dood in expert door teamhits/kills dan door de zombie,s. Terwijl ik niet van die stomme fouten maak om recht voor mensen te gaan lopen of in de vuurlinie. Maar veel mensen zijn gewoon echt SLECHT.
Waar ik me ook nogal aan irriteer is dat iedereen zo langzaam gaat. Ik loop gewoon door knal alles neer en doorgaan, maar neeeeee laten we eerst nog een kwartier kamperen om niks! Meer mensen die zich daaraan ergeren? Btw wanneer ligt ie in de winkel?
21-november

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
dat is dus zo sinds de demo public is, toen alleen mensen die L4D op pre-order hadden gekocht mochten spelen, toen was het op elke server eigenlijk leuk, nu heb je er vaak wel 1 tussen zitten die dom voor je gaat lopen, niet bij de groep blijft, heel traag is, snel dood gaat, kortom, zo'n 13 jarig knulletje die der geen reet van kan

afgelopen paar dagen alleen met de mensen die ik van de pre-order demo tijd ken leuke games gespeeld, andere waren allemaal bagger met bijvoorbeeld in eerste level totaal 260 damage received, waarvan er dan 40 van zombies komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 17:11
Welkom bij online games :P . Ik heb inderdaad liever AI dan random gasten, maar als ik met een paar goede gasten loop heb ik obviously liever die goede gasten.
Waar ik me ook nogal aan irriteer is dat iedereen zo langzaam gaat. Ik loop gewoon door knal alles neer en doorgaan, maar neeeeee laten we eerst nog een kwartier kamperen om niks! Meer mensen die zich daaraan ergeren?
Ik erger me hier niet aan nee :P .
Btw wanneer ligt ie in de winkel?
18 nov. ( http://www.l4d.com/home.php )

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online
roodbwoy schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 15:22:
[...]

was het niet zo dat er maar 1 Witch per map gespawned werd? oO
volgens mij is dat wel bij de tank dat die maar 1 keer gespawned wordt. Maar als iedereen wordt neergemaaid door de tank en je overnieuw moet beginnen dan zit er eigenlijk elke keer weer een tank in.
Mja speel soms ook met alleen maar AI maar die zijn soms ook zo dom als een biljartbal. ik wordt van alle kanten genomen door die zombies staat ie er leuk bij niks te doen :? vaag gedoe.
Er zitten inderdaad ook wel van die lui bij die het nu voor het eerst spelen en er niks van bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
JeanLucPicard schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 16:48:
[...]

Welkom bij online games :P . Ik heb inderdaad liever AI dan random gasten, maar als ik met een paar goede gasten loop heb ik obviously liever die goede gasten.

[...]

Ik erger me hier niet aan nee :P .

[...]

18 nov. ( http://www.l4d.com/home.php )
Ik speel al sinds 98 of eerder online games. En ik ben veel gewend maar spellen waarbij teamwork is vereist blijven echt het ergst. Vooral hierbij merk ik het weer maar team fortress 2 was het ook al enorm erg. Sommige mensen hebben de spel principes snel door(en die scheppen daar mezelf inc graag over op dat ze het spel wel kunnen). Maar je hebt echt een zooi drollen ertussen, maar goed veel mensen zijn in het echte leven ook prutsers.
Die frustraties die ik hierboven heb zijn meer algemeen bij online games maar toch......

Ik denk dat 3 weken na de release ofzo veel mensen het al beter snappen maar het duurt zolang! En ik ben ongeduldig.

[ Voor 10% gewijzigd door Postius op 14-11-2008 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 17:11
Postius schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 16:58:
[...]

Ik speel al sinds 98 of eerder online games. En ik ben veel gewend maar spellen waarbij teamwork is vereist blijven echt het ergst. Vooral hierbij merk ik het weer maar team fortress 2 was het ook al enorm erg. Sommige mensen hebben de spel principes snel door(en die scheppen daar mezelf inc graag over op dat ze het spel wel kunnen). Maar je hebt echt een zooi drollen ertussen, maar goed veel mensen zijn in het echte leven ook prutsers.
Die frustraties die ik hierboven heb zijn meer algemeen bij online games maar toch......

Ik denk dat 3 weken na de release ofzo veel mensen het al beter snappen maar het duurt zolang! En ik ben ongeduldig.
No argument here :P .

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 16:00:
[...]

Dan speel je op een server met cheats aan en een lollige admin :)
er zijn wel een aantal leuke console commands om mee te spelen
sv_infinite_ammo - lijkt me duidelijk :P
z_spawn [boomer, hunter, smoker, witch, tank, mob]
z_throwforce bijv op 2500 zetten en dan paar propanetanks spawnen dieje dan met mach 1.5 kan wegsmijten :D

z_add; z_add; z_add; z_add; z_add; z_add; z_add; z_add; z_add; z_add; director_force_panic_event
dit aan een key binden is ook erg leuk. je kan er ook nog director_panic_forever 1 aan toe voegen. dan blijft ie doorgaan. heb hem toen handmatig stop moeten zetten met director_stop was al 10 minuten aan het raggen en nog bleven ze komen 8)7

op de site van left4dead411 staat een pdf met lijst van complete commands. klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
leuk knopje inderdaad

Afbeeldingslocatie: http://img48.imageshack.us/img48/7636/zombiesga1.th.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Dalyxia op 14-11-2008 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat maakt je toch niet bang he? Er staat ook echt met grote letters: "RESCUE IS COMING", yeah, right :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liever mensen dan bots. Mensen heb je nog de kans dat ze luisteren als je over ze gaat zeuren :+ . Nah, ik speel liever met 3 anderen die het ook snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:43
Bots is suf. Samen spelen gaat hier altijd erg goed (x360), daarnaast heb je bij het volledige spel een ranking systeem, zodat je TKers iig makkelijk kan wegschoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrietZke
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 18:32
Slecht teamwork. Het enige waar ik bang voor ben in deze game nog meer als voor de zombies, tanks en witches bij elkaar. Maar dat was ook wel te verwachten want er zijn altijd mensen die gewoon niet in teamverband kunnen spelen en dat is al helemaal erg bij de release van zo een game. Zal in de loop der tijd wel veranderen en als je eenmaal een paar goede vrienden hebt of maakt die het spel wel goed kunnen spelen dan is het al tien keer leuker als met bots of een waardeloos team.

Nog even over de game zelf. Op een gegeven moment kwam ik bij dat laatste stukje van lvl 2 waar je die trap op moet voordat je die eindkamer in gaat met die 2 generatoren. Zit er precies bovenop de trap een witch. Leuk probeer daar maar is langs te sneaken. Is me dus niet gelukt omdat je zowat over der heen loopt dan dus dat werd ff vechten maar geluk bij ongeluk deed ze niet moeilijk. Ze sprong helemaal naar beneden van de trap waar de rest stond en toen sprong ze op een metro kar dus ze gaf ons genoeg tijd om haar vol met lood te pompen. Moet wel zeggen de enige zombie die je echt goede tegenstand geeft is de Tank omdat die gewoon zo bruut is. Hij stormt altijd op je af en het is echt kick als je helemaal naar de andere kant van de kamer wordt gemept. Hoop alleen dat er ook iets meer open velden komen in de full game want nu is het nog allemaal nauwe gangetjes en drukke hallen enzo. Vind dat stuk op de straat en in die steeg echt gaaf. Ik geloof dat er ook een boerderij level en vliegveld level is dus zorgen om open velden hoef ik me niet maken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BrietZke schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 22:02:
Slecht teamwork. Het enige waar ik bang voor ben in deze game nog meer als voor de zombies, tanks en witches bij elkaar. Maar dat was ook wel te verwachten want er zijn altijd mensen die gewoon niet in teamverband kunnen spelen en dat is al helemaal erg bij de release van zo een game. Zal in de loop der tijd wel veranderen en als je eenmaal een paar goede vrienden hebt of maakt die het spel wel goed kunnen spelen dan is het al tien keer leuker als met bots of een waardeloos team.

Nog even over de game zelf. Op een gegeven moment kwam ik bij dat laatste stukje van lvl 2 waar je die trap op moet voordat je die eindkamer in gaat met die 2 generatoren. Zit er precies bovenop de trap een witch. Leuk probeer daar maar is langs te sneaken. Is me dus niet gelukt omdat je zowat over der heen loopt dan dus dat werd ff vechten maar geluk bij ongeluk deed ze niet moeilijk. Ze sprong helemaal naar beneden van de trap waar de rest stond en toen sprong ze op een metro kar dus ze gaf ons genoeg tijd om haar vol met lood te pompen. Moet wel zeggen de enige zombie die je echt goede tegenstand geeft is de Tank omdat die gewoon zo bruut is. Hij stormt altijd op je af en het is echt kick als je helemaal naar de andere kant van de kamer wordt gemept. Hoop alleen dat er ook iets meer open velden komen in de full game want nu is het nog allemaal nauwe gangetjes en drukke hallen enzo. Vind dat stuk op de straat en in die steeg echt gaaf. Ik geloof dat er ook een boerderij level en vliegveld level is dus zorgen om open velden hoef ik me niet maken denk ik.
Hmm, open levels maakt het vechten met die tank of makkelijker of moeilijker. Hij gaat namelijk best snel dus als je health niet optimaal is dan kun je nooit ver genoeg van hem wegblijven. Maar de tank mag nog wel wat pittiger. Tank+molo=win

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Mhh echt een uber drukke week gehad.
Opstaan om 0730, naar rotterdam, daar lekker de hele dag schieten (camera) en bezig zijn met de regie en thuis komen om 0100.... :/
En dan nu eeeeeindelijk weer even de demo spelen!
(aankomende 4 weken is het die-hard composit'en, hope dat ik nog wat tijd over heb voor L4D!!)
Wel relax dat mn game al pre-loaded is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrietZke
  • Laatst online: 08-09 18:32
Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 22:24:
[...]

Hmm, open levels maakt het vechten met die tank of makkelijker of moeilijker. Hij gaat namelijk best snel dus als je health niet optimaal is dan kun je nooit ver genoeg van hem wegblijven. Maar de tank mag nog wel wat pittiger. Tank+molo=win
Daarom juist omdat die Tank behoorlijk hard kan rennen. Ik geloof dat hij kleine stukjes kan sprinten. In al die nauwe ruimtes kan je bijna geen kant op en ramt hij je nog sneller op je bek aangezien hij bijna overal doorheen komt met zijn attacks. Muren en alles houdt hem niet tegen want in die kelder stukjes in het metro level met die pilaren loopt hij dwars door die pilaren heen. Nog iets het lijkt wel of de AI director beetje de goede spelers uit de game uitpikt en daar meestal de boss infected op stuurt. Die boss infected komen zo vaak op mij af maar dat kan ook gewoon ongeluk zijn. Misschien dat meer mensen dit hebben ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 11:55
BrietZke schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 00:22:
[...]

Daarom juist omdat die Tank behoorlijk hard kan rennen. Ik geloof dat hij kleine stukjes kan sprinten. In al die nauwe ruimtes kan je bijna geen kant op en ramt hij je nog sneller op je bek aangezien hij bijna overal doorheen komt met zijn attacks. Muren en alles houdt hem niet tegen want in die kelder stukjes in het metro level met die pilaren loopt hij dwars door die pilaren heen. Nog iets het lijkt wel of de AI director beetje de goede spelers uit de game uitpikt en daar meestal de boss infected op stuurt. Die boss infected komen zo vaak op mij af maar dat kan ook gewoon ongeluk zijn. Misschien dat meer mensen dit hebben ervaren.
En dat heb je helemaal als je alleen over bent. Eerst wordt je gepakt door een smoker, die je net nog kan schieten, vervolgens kotst een boomer je onder die ook opeens uit de lucht komt vallen, dan probeert een hunter je te pakken en ondertussen wordt je platgestampt door hordes infected van 2 kanten tegelijk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
twiekert schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 00:27:
[...]

En dat heb je helemaal als je alleen over bent. Eerst wordt je gepakt door een smoker, die je net nog kan schieten, vervolgens kotst een boomer je onder die ook opeens uit de lucht komt vallen, dan probeert een hunter je te pakken en ondertussen wordt je platgestampt door hordes infected van 2 kanten tegelijk _/-\o_
Waaw, echt heerlijk hoe dat spel werkt he....
_/-\o_
Leuke beschrijving btw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
BrietZke schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 00:22:
[...]

Ja dat idee heb ik ook. Ik ben meestal 1ste of 2de die de meeste kills heeft maar ook altijd degene die de meeste damage krijgt, terwijl ik echt niet naar voren rush maar gewoon bij het team blijf. AI director kan zowiezo rete lullig zijn. Eerst een swarm sturen en dan erachter een smoker die een afvallige op pakt, heb ik al vaak gezien. Echt frustrerend als niemand dat dan in de gaten heeft en jij wordt daar opgehangen door die klootzak :P. Check ook het L4D deel van de 1up show, daar zie je gameplay van infected. Dat wordt ook erg gaaf denk ik om strategieën af te spreken.
Zij geven trouwens ook een goede tip: als een boomer close is moet je hem eerst wegstompen met rechter muis knop, en dan schieten. Dan krijg je die zooi niet over je heen :).

Enorm vet spel, maar zo goed als de gameplay is, zo ruk is het lobby systeem. Hopelijk patchen ze dat.

[ Voor 5% gewijzigd door DeepSeven op 15-11-2008 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Ik ben de demo helemaal zwart aan het spelen, maar er één ding waar ik me aan irriteer: Ik klim vaak op auto's of op andere objecten om zo een betere view over alle zombies te krijgen tijdens een horde aanval, maar zodra he op dingen gaat staan kunnen zombies je vanaf de grond gewoon nog aanvallen door tegen de auto of dozen aan te grijpen :s . Ze kijken gewoon naar de auto en daar grijpen ze naar, maar je wordt wel uit het niks gebeukt etc. zeer irritand.

Buiten dat is 'ie bijna perfect, echt een old skool zombie knaller, maar dan met z'n 4 waar het om gaat :Y .

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Allereerst, leuk spel, mooie graphics en lekkere gameplay. Alleen inderdaad jammer van de spelers die helemaal solo gaan en maar wat rond rennen.. teamplay (liefst met voice) is stukken beter.

Wie doet er vanavond een potje mee op deze server? :

93.190.140.193:27015

Veel huiskamer tweakers spelen hier, geen private server, maar wel een server waar veel tweakers op spelen.

Connecten via console en of bijvoorbeeld een programma zoals hlsw. (ook handig voor monitoren om te kijken of er tweakers in zitten ;-))

[ Voor 42% gewijzigd door Workaholic op 15-11-2008 12:39 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
DeepSeven schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 10:27:
[...]

Ja dat idee heb ik ook. Ik ben meestal 1ste of 2de die de meeste kills heeft maar ook altijd degene die de meeste damage krijgt, terwijl ik echt niet naar voren rush maar gewoon bij het team blijf. AI director kan zowiezo rete lullig zijn. Eerst een swarm sturen en dan erachter een smoker die een afvallige op pakt, heb ik al vaak gezien. Echt frustrerend als niemand dat dan in de gaten heeft en jij wordt daar opgehangen door die klootzak :P. Check ook het L4D deel van de 1up show, daar zie je gameplay van infected. Dat wordt ook erg gaaf denk ik om strategieën af te spreken.
Zij geven trouwens ook een goede tip: als een boomer close is moet je hem eerst wegstompen met rechter muis knop, en dan schieten. Dan krijg je die zooi niet over je heen :).

Enorm vet spel, maar zo goed als de gameplay is, zo ruk is het lobby systeem. Hopelijk patchen ze dat.
Om de zombies te spelen ziet er idd goed uit.
En de discussie over het teamwork:
Idd, dat is een van de ergste dingen online. In MMO's is dit minder vaak een probleem omdat je daar wel kan zien wie er goed is.
Maar hier is het idd tricky.
MAAR! Des te meer een rede om lid te worden van de GOT-club, een mic aan te schaffen en samen een potje fatsoenlijk knallen te organiseren (of gewoon bij te springen).
Zeker in deze moeilijke tijden waar een hunter je zo te pakken heeft moet je wel goed op je teammates kunnen vertrouwen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:43
Brainstorm schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 00:36:
Ik heb inmiddels vier public games gehost op een server. Omdat ze de config delen staan ze momenteel allemaal op 'impossible':

84.244.189.237:27031
84.244.189.237:27032
84.244.189.237:27033
84.244.189.237:27034

Om te joinen:
* Zet de console aan
* Voer in de console 'openserverbrowser' in om de server browser te openen
* Browse naar de juiste server

Want veel mensen trouwens niet doen, is bukken als ze vuren of omgeven zijn door zombies. Niet zozeer vanwege de accuracy, maar friendly fire is dan eenvoudig te vermijden door op borsthoogte te mikken.
Added the ability to tie game servers to Steam Community groups. Group administrators can now see the GroupID on the group's administrative page, which can be used as the value for sv_steamgroup. Users that are in that group will then be able to browse directly to them from the main menu

Sinds de update van vandaag, misschien wel leuk om ze aan de GoT l4d groep te tieen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
DeepSeven schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 10:27:
[...]
Check ook het L4D deel van de 1up show, daar zie je gameplay van infected. Dat wordt ook erg gaaf denk ik om strategieën af te spreken.

muhahahaha, ik heb lekker al met de infected gespeeld :)

enne, lobby systeem kan je omzeilen, zie start post "openserverbrowser"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
rickyy schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 12:11:
Ik ben de demo helemaal zwart aan het spelen, maar er één ding waar ik me aan irriteer: Ik klim vaak op auto's of op andere objecten om zo een betere view over alle zombies te krijgen tijdens een horde aanval, maar zodra he op dingen gaat staan kunnen zombies je vanaf de grond gewoon nog aanvallen door tegen de auto of dozen aan te grijpen :s . Ze kijken gewoon naar de auto en daar grijpen ze naar, maar je wordt wel uit het niks gebeukt etc. zeer irritand.

Buiten dat is 'ie bijna perfect, echt een old skool zombie knaller, maar dan met z'n 4 waar het om gaat :Y .
mja, ik werd dus door de tank met een betonblok gegooid... gewoon dwars door de tram heen... ik zag de tank een betonblok pakken, ik denk, hij staat midden in die tram en ik sta buiten op een andere tram, er was geen oogcontact mogelijk, hell ik zag hem alleen schuin door een raampje en hij mikt hem zo tegen het dak van de tram waar hij in staat aan en ik ben ineens down.... dat was heel frustrerend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
ixl85 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 13:12:
[...]

Om de zombies te spelen ziet er idd goed uit.
En de discussie over het teamwork:
Idd, dat is een van de ergste dingen online. In MMO's is dit minder vaak een probleem omdat je daar wel kan zien wie er goed is.
Maar hier is het idd tricky.
MAAR! Des te meer een rede om lid te worden van de GOT-club, een mic aan te schaffen en samen een potje fatsoenlijk knallen te organiseren (of gewoon bij te springen).
Zeker in deze moeilijke tijden waar een hunter je zo te pakken heeft moet je wel goed op je teammates kunnen vertrouwen :9
In MMO's is het ook echt extreem erg. Zeker eerste 2 maanden na launch.
(wat ik nog erger vind zijn de mensen die denken dat ze goed zijn. Ik werd laatst voor noob uitgemaakt. Ik was de enige die op heet eerste stuk zijn medkit niet had gebruikt. Had maar 20 damage gekregen, meeste headshots, meestekills, meeste revives. Sterker nog tot 3 keer toe was ik de last man standing en revivde ik iedereen. En ik snapte het spel niet!....nice.... Ik haat noobs die denken dat ze goed zijn)

Zijn hier mensen met een beetje skills en deze demo op de xbox 360? Wil namelijk op expert wel is halen met een pistool bv. Btw die auto alarmen zijn echt grappig. Als je met zijn allen op het witte busje gaat staan. En dan op het alarm schiet kan je een last stand houden op het witte busje want ze moeten erop klimmen(ze kunnen je niet direct damagen) dus kan je ze makkelijk ervanaf meppen. _/-\o_ :D

Edit:
Hieronder, ja dat beuken werkt echt extreem goed als je in leven wilt blijven. Meestal is het bruut slaan, als ze allemaal weg zijn snel ff een kogel of wat en weer meppen! Vooral hoe die lijken neervallen is geniaal, iemand een stoel in beuken, en als ie een perfecte zithouding heeft aangenomen de headie!)

Nee ik was bij de safe house van de eerste map en hun waren nog in het gebouwtje op straat. Over het algemeen ben ik te snel geloof ik...

[ Voor 27% gewijzigd door Postius op 15-11-2008 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
Postius schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 15:52:
[...]

In MMO's is het ook echt extreem erg. Zeker eerste 2 maanden na launch.

Zijn hier mensen met een beetje skills en deze demo op de xbox 360? Wil namelijk op expert wel is halen met een pistool bv. Btw die auto alarmen zijn echt grappig. Als je met zijn allen op het witte busje gaat staan. En dan op het alarm schiet kan je een last stand houden op het witte busje want ze moeten erop klimmen(ze kunnen je niet direct damagen) dus kan je ze makkelijk ervanaf meppen. _/-\o_ :D
dat soort "last stands" zijn veel leuker met melee only, 4 mand die melee aan het beuken zijn, helemaal als je in een hoekje staat, dan komt er geen zombie door, heel leuk als je dat bij de minigun doet met de final wave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
Postius schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 15:52:
[...]

(wat ik nog erger vind zijn de mensen die denken dat ze goed zijn. Ik werd laatst voor noob uitgemaakt. Ik was de enige die op heet eerste stuk zijn medkit niet had gebruikt. Had maar 20 damage gekregen, meeste headshots, meestekills, meeste revives. Sterker nog tot 3 keer toe was ik de last man standing en revivde ik iedereen. En ik snapte het spel niet!....nice.... Ik haat noobs die denken dat ze goed zijn)
misschien kwam het wel doordat jij te langzaam was en dat zij daardoor steeds omringd waren door zombies :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als deze game regio vrij is haal ik em ook voor de xbox. Heb de demo nou alweer tig keer uitgespeeld op insane (wat niet zo heel insane is, aangezien normal gewoon rennen naar de safehouse is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 20:21
Ik vind de demo zeker niet slecht, ik heb de full game in pre-order, en ik kan niet wachten! :D
Inderdaad die TANKS zijn echt beesten :D En verdomd moeilijk kapot te krijgen. Van die Witch ben k me ook al meerdere keren helemaal lam geschrokken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen wij/jullie ook een GoT-team server maken? Volgens mij wel, zou wel leuk zijn.

Ik heb het een paar keer doorgespeeld en dit vindt ik toch een goede strategie: 1 iemand M14 sniper, 2 anderen M16 Rifle, en als laatst iemand met een auto-shotgun. Als de sniper smokers weghoudt, dan kan de shotgun guy en de rifleman al het andere gespuis neermaaien. De gast met de auto-shotgun moet ergens in een kleine ingang gaan zitten. En de M16's jagen gewoon er door heen! (Smijt een jerrycan door dat gat bij de minigun, en leg er eentje voor) En Ta-Da! eind-horde van zombie's gewonnen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online
Ik heb wel een pc over waar ik een dedicated server op kan maken. Weet alleen niet echt hoeveel bandwith zo'n server ongeveer trekt. heb een upload van ongeveer 80kb/sec. of het dat dus voldoende zal zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Toet3r op 15-11-2008 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg leuke game, maar ik blijf het gevoel houden dat dit niet meer dan een gave mod voor HL2 is. Zonder meer vermakelijk, zeker online, maar het is een simpel concept met daarin weinig variatie. Aldus mijn indruk n.a.v. de demo.

Hebben jullie er trouwens ook last van, dat je anderen die door de mic spreken niet kunt verstaan omdat de ingame stemmen er doorheen blèren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 16:47:
Kunnen wij/jullie ook een GoT-team server maken? Volgens mij wel, zou wel leuk zijn.

Ik heb het een paar keer doorgespeeld en dit vindt ik toch een goede strategie: 1 iemand M14 sniper, 2 anderen M16 Rifle, en als laatst iemand met een auto-shotgun. Als de sniper smokers weghoudt, dan kan de shotgun guy en de rifleman al het andere gespuis neermaaien. De gast met de auto-shotgun moet ergens in een kleine ingang gaan zitten. En de M16's jagen gewoon er door heen! (Smijt een jerrycan door dat gat bij de minigun, en leg er eentje voor) En Ta-Da! eind-horde van zombie's gewonnen! :+
dat gat is juist heel makkelijk door 1 man te verdedigen, en die jerrycans/molotov wil nog wel is verkeerd gaan bij dat gat en dan staat je hele team in de fik (tja, noobs die niet kunnen gooien zijn er al sinds de flashbang en HE van counterstrike, en ze zullen het ook nooit leren)

2 jerrycans links en recht, en 1 man bij het gat, klaar is kees, opzich zou ik die waves in mijn eentje kunnen halen, helemaal als je nog 1 pipebomb hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 18:56:
Erg leuke game, maar ik blijf het gevoel houden dat dit niet meer dan een gave mod voor HL2 is. Zonder meer vermakelijk, zeker online, maar het is een simpel concept met daarin weinig variatie. Aldus mijn indruk n.a.v. de demo.

Hebben jullie er trouwens ook last van, dat je anderen die door de mic spreken niet kunt verstaan omdat de ingame stemmen er doorheen blèren?
99% van de online shooters zijn gebaseerd op simpele concepten. Zeker de populaire online games toen en nu (WoW daargelaten, kan ik niet over oordelen. Nooit gespeeld). Denk aan Quake 3, UT99, CS, CSS, TF2, CoD4, GoW, Halo. Allemaal gebaseerd op een simpel concept: schiet de tegenstander overhoop.
Dalyxia schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 19:18:
[...]

dat gat is juist heel makkelijk door 1 man te verdedigen, en die jerrycans/molotov wil nog wel is verkeerd gaan bij dat gat en dan staat je hele team in de fik (tja, noobs die niet kunnen gooien zijn er al sinds de flashbang en HE van counterstrike, en ze zullen het ook nooit leren)

2 jerrycans links en recht, en 1 man bij het gat, klaar is kees, opzich zou ik die waves in mijn eentje kunnen halen, helemaal als je nog 1 pipebomb hebt
Waarom ga je uberhaupt bij die gun zitten. Weet zo een plek die 5 keer beter is.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2008 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste uren kan ik niet naar een volle server verbinding maken. Ik krijg meldingen van connect failed after 10 times, of een lobby die niet vol wil, of midden in het spel de verbinding verbroken. Erg frustrerend. Iedereen in de lobbies klagen erom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 19:29:
De laatste uren kan ik niet naar een volle server verbinding maken. Ik krijg meldingen van connect failed after 10 times, of een lobby die niet vol wil, of midden in het spel de verbinding verbroken. Erg frustrerend. Iedereen in de lobbies klagen erom
Yup, koste me vanmorgen 20 min voordat ik in een game zat. 1 ctd, verschillende errors en meerdere connection failed. openserverbrowser is op zich wel handig maar dan kom je vaak halverwege in een game, ik vind het leuker om met 4 man te starten, dan start je ook gelijk als een team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
maaarten schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 17:18:
Ik heb wel een pc over waar ik een dedicated server op kan maken. Weet alleen niet echt hoeveel bandwith zo'n server ongeveer trekt. heb een upload van ongeveer 80kb/sec. of het dat dus voldoende zal zijn.
sinds een server max 4 players co-op is, en even van de net_graph info uitgaande ben je max 10kb/s per persoon nodig

maar het ligt toch vooral aan de connecties per seconde die een server kan maken?
cl_updaterate definieert hoevaak per seconde een client updates van de server krijgt, standaard is dat nu 20
dus per persoon ben je 20*60 seconden 1200 connecties per minuut nodig om het lekker te laten lopen?

maar dat kan ook dikke bullshit zijn wat ik nu zeg hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

nFo

Demo even uitgespeeld, die bots in je Team hebben een prima AI vind ik.
Wel leuk concept, je moet bijelkaar blijven, echt team work.
Toch speel ik liever Team Fortress 2 hou niet zo van dat Zobie gedoe. :P
The Witch kun je beter met rust laten. ;)

Het aantal soorten wapens in het spel is wat weinig of niet ?

[ Voor 11% gewijzigd door nFo op 15-11-2008 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
ff nog weer over die Dedi server, ik probeer ook ff eens ervertje op te zetten, ten eerste vind tie dat het ip van de server 192.168.2.2 is.... godsklere router, en dan vind tie ook dat maxplayers 14 is terwijl ik toch echt 4 aangeef en kan ik de settings niet editen.

verder vind ik dat sinds de update van vandaag alles rete traag is geworden, steeds 1 seconde connection interrupted en ik zie nu de zombies spawnen, ook als ik iemand red uit de kast, dan is de kast eerst leeg en daarna spawned tie pas... terwijl het eerst zo was dat de persoon al gespawned was voordat de deur helemaal open was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 19:23:
99% van de online shooters zijn gebaseerd op simpele concepten. Zeker de populaire online games toen en nu (WoW daargelaten, kan ik niet over oordelen. Nooit gespeeld). Denk aan Quake 3, UT99, CS, CSS, TF2, CoD4, GoW, Halo. Allemaal gebaseerd op een simpel concept: schiet de tegenstander overhoop.
Sommige games gaan wel iets dieper dan dat én bieden meer afwisseling. Goed, ik heb alleen de demo gespeeld, maar ik verwacht in het volledige spel enkel meer van hetzelfde. Daarnaast: een coöp game biedt de mogelijkheden singleplayer-elementen (verhaal, eenvoudige puzzels, behalen van bepaalde doelen) te integreren in een multiplayer game. Dat gebeurt hier nauwelijks. Maar nogmaals, indien dit in de volledige game anders is dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:11

Waarom ga je uberhaupt bij die gun zitten. Weet zo een plek die 5 keer beter is.
Mensen moeten dan wel weten welke plek he :9 Niet dat ze allemaal molotov's daarheen gooien omdat ze vinden dat je bij de gun moet zitten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
[...]

nog beter? shit, Valve moet de game echt moeilijker maken hahaha

welke plek is dat dan? bovenop zo'n generator? tja, dan fik je weg als de molotovs gegooid worden :)

btw, als die zombies toch via de muur omhoog kunnen klimmen, waarom zijn wij dan die generators nodig om die deur te openen en kunnen wij niet gewoon via de muur omhoog klimmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:15

The Zep Man

🏴‍☠️

Dalyxia schreef op zondag 16 november 2008 @ 01:32:
[...]

btw, als die zombies toch via de muur omhoog kunnen klimmen, waarom zijn wij dan die generators nodig om die deur te openen en kunnen wij niet gewoon via de muur omhoog klimmen?
Omdat wij nog beperkt worden door gevoelens zoals pijn. Ooit wel eens met je hand of blote voet keihard in een muur gehakt (tot het punt dat je botten breken) zodat je een houvast hebt om omhoog te klimmen? Ooit wel eens jezelf zo afgebeuld tot het moment dat je spieren bijna van je botten scheuren omdat ze echt te overbelast zijn?

Zombies hebben hier geen last van. Mensen wel. En daarom moet jij keurig netjes wachten totdat die deur open genoeg is zodat jij met je geraamte erdoorheen kan gaan.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dalyxia schreef op zondag 16 november 2008 @ 01:32:
[...]

nog beter? shit, Valve moet de game echt moeilijker maken hahaha

welke plek is dat dan? bovenop zo'n generator? tja, dan fik je weg als de molotovs gegooid worden :)

Onder de buis in de hoek rechts van de deur ;). Vuurtje voor de deur, vuurtje voor de machinegun + raampje wat daar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:20

Woohooo

Smilie, James Smilie

[-]November 15, 2008 - Left 4 Dead Demo Update Released
Updates to Left 4 Dead Demo have been released. The updates will be applied automatically when your Steam client is restarted. The specific changes include:

Left 4 Dead Demo

Fixed problem with users not being able to connect to dedicated servers
Fix a bug with the group browser not always showing the list of group servers
Fixed a bug with the rcon command
Nou lekkere update, gisteren werkte het nog enigszins, maar nu doetie online echt helemaal niks meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valve heeft gisteren nog een update gereleased.
Left 4 Dead Demo

* Fixed problem with users not being able to connect to dedicated servers
* Fix a bug with the group browser not always showing the list of group servers
* Fixed a bug with the rcon command
Echter heb ik nogsteeds veel moeite om een verbinding te maken naar een dedicated server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Inderdaad die laatste update is funest voor online play. Ik kan niks meer Joinen en als ik er heeel toevallig inkom, lag en cpuloads naar 100% en hangups van 5 sec.

Hopen dat ze vlug met een neiuwe patch komen.

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:53

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Er zijn nog flink wat dedicated servers die niet geupdate zijn. Dan kan er vaak niemand connecten. Gruwelijk irritant als je de lobby gebruikt.
Probeer de L4D servers van Brainstorm te gebruiken, erg fijn zijn die.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Ik heb op mijn xbox zo een game altijd nog nooit problemen gehad. Gaar dat die er met de pc wel zijn....Overigens welke winkel gaat deze goedkoop verkopen? of moet ik dan echt op internet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022
#yo-clan | www.yoclan.com
[Left 4 Dead Demo #1 - Co-op] (85.236.98.56:27055)
[Left 4 Dead Demo #2 - Co-op] (85.236.98.56:27056)
[Left 4 Dead Demo #3 - Co-op] (85.236.98.56:27057)

Die zijn vaak up-to-date, en af en toe zitten er mensen op van de community zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Iemand de trailer op http://www.l4d.com/ gezien? Erg vet in elkaar gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeepSeven schreef op zondag 16 november 2008 @ 16:41:
Iemand de trailer op http://www.l4d.com/ gezien? Erg vet in elkaar gezet.
Dat zijn gewoon cuts uit de intro van de game ;)
Postius schreef op zondag 16 november 2008 @ 16:38:
Ik heb op mijn xbox zo een game altijd nog nooit problemen gehad. Gaar dat die er met de pc wel zijn....Overigens welke winkel gaat deze goedkoop verkopen? of moet ik dan echt op internet zijn?
Het is niet gek dat de X360 geen last heeft van problemen met dedicated servers....die bestaan immers niet op de X360.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2008 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Waarom zegt die bij het starten van een multiplayer game op de xbox dan "host is looking for dedicated server" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SCIxX schreef op zondag 16 november 2008 @ 18:52:
Waarom zegt die bij het starten van een multiplayer game op de xbox dan "host is looking for dedicated server" ?
Heb het even opgezocht en blijkt dat Valve zelf dedicated X360 servers heeft draaien. Op zich een goede move, maar als de game populair wordt ...wat dan?

edit:

nieuwe patch die weer issues fixed. Was eigenlijk wel te verwachten van Valve :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2008 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 19:30:
[...]
:

nieuwe patch die weer issues fixed. Was eigenlijk wel te verwachten van Valve :)
Hulde voor Valve voor hun inzet maar na 3 patches binnen 3 dagen is het er niet beter op geworden voor mij. De problemen begonnen na de vrijdag patch en helaas heeft de laatste patch niets geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 00:29
Moet zeggen dat ik al erg uitkijk naar de levels van de complete game, maar ook naar custom maps als ik bijv deze zie: http://www.youtube.com/re...ds+mall&search_type=&aq=f

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Wat ik ervan begrijp trouwens als ik naar de achieement list kijk is dat er 5 "campaigns" zijn. Als ik het goed zie dus 5x5 maps is 25 maps in totaal? Das nog wel leuk denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op zondag 16 november 2008 @ 22:37:
Wat ik ervan begrijp trouwens als ik naar de achieement list kijk is dat er 5 "campaigns" zijn. Als ik het goed zie dus 5x5 maps is 25 maps in totaal? Das nog wel leuk denk ik.
4 campaigns met elk 5 maps, of 5x4. Dat kan ook. Geloof dat er namelijk 20 maps totaal waren. Maar de andere settings zijn echt compleet anders. Je gaat zelfs het bos in 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
ik begin een beetje te balen, alles werkte perfect bij mij, tot gisteren met hun KUT updates, nu kan ik dus geen games meer joinen, nouja, ik kan ze wel joinen maar na 3 minuten knal ik eruit met een connection retry of zoals net, met dit

Got disconnected state 22 Local Disconnected for handle 29 listen 131075
Got connected state for handle 196638 listen 131075
Unable to map socket handle 196638 listen 131075 (matchmaking handle?)
Destroying socket handle 196638 listen 131075 (matchmaking handle?)
Got disconnected state 22 Local Disconnected for handle 196638 listen 131075
Dropped player: 19793453, 1100001012e062d!
[L4DMM] CMatchGame::RemovePlayer( 1100001012e062d )
[L4DMM] NET - MarkForRemoval - 0.0.0.0:27025 ( ip = 00000000 )
[L4DMM] CMatchGame::RemovePlayer( 1100001012e062d )
[L4DMM] CMatchGame::RemovePlayer - Cannot find player by 1100001012e062d!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 22:43:
[...]

4 campaigns met elk 5 maps, of 5x4. Dat kan ook. Geloof dat er namelijk 20 maps totaal waren. Maar de andere settings zijn echt compleet anders. Je gaat zelfs het bos in 8)
Nice, ik heb hem vandaag besteld. Hier gaan wat uurtjes in zitten de komende maanden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GonzoNL
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-12-2021

GonzoNL

You call that breaking a spine

Ik heb trouwens gehoord dat Valve de mensen die nu op Expert spelen waarschuwd: De rest is echt vele malen moeilijker.

GW: [DotB] - GW-NL | TF2: GoTTF2 | SW:ToR: Phoenix Rising

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:22
Dit weekend L4D demo maar eens gedaan op de 360 met 4 vrienden.
Even met 4 man afgesproken dat we de demo samen zouden en niemand van te voren al in zijn eentje zou spelen. En zoals het hoort, meteen op een advanced moeilijkheidsgraad gestart (expert gaan we vanavond doen).

Wat een topgame gaat dit weer worden, lang geleden dat we zo veel op elkaar gevloekt hebben in een multiplayer/co-op game. Je moet echt bij elkaar blijven en samenwerken wil je overleven. Continu met 4 man alle richtingen dekken en elkaar in de gaten houden. Als iemand in zijn eentje er vandoor gaat of achterblijft is hij echt het haasje.
Ook het doodgaan, en het "respawnen" in de de vorm van een overlevende is erg grappig gedaan.

In singleplayer of op een lagere moeilijkheidsgraad lijkt me er niet zo veel aan, maar co-op op Live of Systemlink gaat dit weer een toppertje worden.

Voor de PC heb ik over deze titel mijn twijfels, een PC gamer is toch een ander soort gamer als eem console gamer. En het lijkt met toch dat de beleving op een burostoel achter een "klein" schermpje toch iets minder is, als onderuit op de bank met je voeten op de salontafel en een 46" scherm voor je neus.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 07:22
yzf1kr schreef op maandag 17 november 2008 @ 09:55:

Voor de PC heb ik over deze titel mijn twijfels, een PC gamer is toch een ander soort gamer als eem console gamer. En het lijkt met toch dat de beleving op een burostoel achter een "klein" schermpje toch iets minder is, als onderuit op de bank met je voeten op de salontafel en een 46" scherm voor je neus.
Iemand die een fps speelt met een gamepad neem ik sowieso niet serieus als het over "beleving" gaat ;)

Om weer even een oeroude discussie aan te wakkeren, in de tijd dat jij 1 headshot maakt met je gamepad, ben ik al klaar met de map.

jawel, het is echt waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:47
punisher007 schreef op zondag 16 november 2008 @ 22:19:
Moet zeggen dat ik al erg uitkijk naar de levels van de complete game, maar ook naar custom maps als ik bijv deze zie: http://www.youtube.com/re...ds+mall&search_type=&aq=f
Die map is uit de mod nomoreroominhell. Maar aangezien die mod zo goed als dood is, zou het wel mooi zijn om de maps om te vormen naar l4d :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Wat is dat nummer van die short L4D trailer op het begin van hun website? Er is in geknipt en geplakt uiteraard, maar het nummer klinkt wel gaaf. *wants* :)

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
gotfurrr schreef op maandag 17 november 2008 @ 10:07:
[...]

Iemand die een fps speelt met een gamepad neem ik sowieso niet serieus als het over "beleving" gaat ;)

Om weer even een oeroude discussie aan te wakkeren, in de tijd dat jij 1 headshot maakt met je gamepad, ben ik al klaar met de map.

jawel, het is echt waar.
Zie daar het bewijs. :)

Jij ziet dit als een FPS, en denkt meteen in "Headshots".
Inderdaad het is 1st person en je moet schieten, maar daar houd voor mij de hele FPS vergelijking bij dit spel op.

Dus de beleving van het spel zal voor jou en voor mij totaal anders zijn, en de vraag is dus of dit speltype het wel goed doet bij de toch erg egocentrisch ingestelde PC-gamer.
Waar dit spel om een console zal draaien om samenwerking, zal het bij de PC-games gewoon weer om het scoren van de meeste "headshots" gaan.

Ik wil ook geen discussie starten over PC vs Console gaming starten, ik wilde alleen aangeven dat ik mijn twijfel heb over dit spelconcept op de PC.
Dit is naar mijn mening geen COD of Unreal, en als je L4D wel op die manier benadert betwijfel ik of het nog wel leuk is.

[ Voor 19% gewijzigd door yzf1kr op 17-11-2008 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
gotfurrr schreef op maandag 17 november 2008 @ 10:07:
[...]

jawel, het is echt waar.
true, en voor die beleving heb je op de pc ook nog mooiere maar vooral scherpere graphics en zit je dichterbij het scherm waardoor de effectieve grootte hetzelfde is als dat jij 2 meter bij je tv vandaan gaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook het doodgaan, en het "respawnen" in de de vorm van een overlevende is erg grappig gedaan.
Van de demo in de 360 versie vond ik van het respawn systeem niet zo veel kloppen.
Het leek soms wel als je maar vaak genoeg tegen zo'n respawn point liep dat ze weer terug kwamen. Als je dus een level start met low health dan kun je dus de eerste horde afmaken, dan express doodgaan. om 20 meter verder weer vrolijk verder te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 10:56:
[...]

Van de demo in de 360 versie vond ik van het respawn systeem niet zo veel kloppen.
Het leek soms wel als je maar vaak genoeg tegen zo'n respawn point liep dat ze weer terug kwamen. Als je dus een level start met low health dan kun je dus de eerste horde afmaken, dan express doodgaan. om 20 meter verder weer vrolijk verder te kunnen spelen.
helemaal waar, alleen je bent je bom en extra wapens dan kwijt als je respawned, plus je team is 1 man kwijt, waardoor het even moeilijker is om door te gaan.
Gister een paar uur gespeeld, en tijdens een potje kwamen we een tank tegen bij de subway (stond iets verder dan de trein waar de ammo naast ligt).
Hij had heel mijn team uitgemoord, en kwam achter mij aan, maar ik sprong boven op een trein, en hij stond erin.
Na een minuut verdween de muziek, en bleek dat hij dood was :|
herinner ik dat de tank een progressbar heeft die leegloopt als hij geen surivors raakt.
ge-wel-dig.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 07:22
yzf1kr schreef op maandag 17 november 2008 @ 10:45:
[...]

Zie daar het bewijs. :)

Jij ziet dit als een FPS, en denkt meteen in "Headshots".
Inderdaad het is 1st person en je moet schieten, maar daar houd voor mij de hele FPS vergelijking bij dit spel op.

Dus de beleving van het spel zal voor jou en voor mij totaal anders zijn, en de vraag is dus of dit speltype het wel goed doet bij de toch erg egocentrisch ingestelde PC-gamer.
Waar dit spel om een console zal draaien om samenwerking, zal het bij de PC-games gewoon weer om het scoren van de meeste "headshots" gaan.

Ik wil ook geen discussie starten over PC vs Console gaming starten, ik wilde alleen aangeven dat ik mijn twijfel heb over dit spelconcept op de PC.
Dit is naar mijn mening geen COD of Unreal, en als je L4D wel op die manier benadert betwijfel ik of het nog wel leuk is.
ik zie niet in waarom je op een console eerder zou samenwerken in een fps dan op de pc.
ook zie ik het verband niet tussen meer spanning - bank - 46inch tv.

FPShooters zijn nu eenmaal beter speelbaar op de pc, daarover kan echt geen discussie bestaan. En het schieten van headies heeft niets te maken met beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Zullen we gewoon ongefundeerde argumenten achterwege?

Een FPS is niet beter speelbaar op de pc. Beter/sneller kunnen mikken betekent niet beter speelbaar. Een FPS met gamepad is sowieso goed te doen, zie ook COD4. Je tegenstanders hebben ook een gamepad, dus je nadeel valt meteen weg.

Beide consoles hebben zijn voordeel:
360: Geen cheaters, grotendeels van de spelers hebben headset
PC: Gratis maps/mods, betere graphics

Nou vind ik de graphics op de xbox prima en speel ik liever vanuit de stoel, maar voor iemand anders hoeft dat helemaal niet zo te zijn. Beide pc en xbox360 versie zijn gewoon topgames.

[ Voor 6% gewijzigd door SCIxX op 17-11-2008 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
...de toch erg egocentrisch ingestelde PC-gamer...
Wist u dat:

Een first person shooter in het Duits een "Ego-shooter" heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat de Steam groups nu gefixed zijn. Dat kunnen er eindelijk servers aan groepen gekoppeld zijn. De servers waar ik op admin hebben we op dit moment nl. passwords op gezet om inflow van willekeurige spelers tegen te houden.

offtopic:
En yzf1kr stop aub met je getroll, want jouw 2 posts zijn tot nu toe wel erg gericht op een PCvsConsole flamewar.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2008 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
Dit weekend L4D demo maar eens gedaan op de 360 met 4 vrienden.
Even met 4 man afgesproken dat we de demo samen zouden en niemand van te voren al in zijn eentje zou spelen. En zoals het hoort, meteen op een advanced moeilijkheidsgraad gestart (expert gaan we vanavond doen).

Wat een topgame gaat dit weer worden, lang geleden dat we zo veel op elkaar gevloekt hebben in een multiplayer/co-op game. Je moet echt bij elkaar blijven en samenwerken wil je overleven. Continu met 4 man alle richtingen dekken en elkaar in de gaten houden. Als iemand in zijn eentje er vandoor gaat of achterblijft is hij echt het haasje.

In singleplayer of op een lagere moeilijkheidsgraad lijkt me er niet zo veel aan, maar co-op op Live of Systemlink gaat dit weer een toppertje worden.

werkelijk belachelijk wat je hier allemaal aanhaalt, om er maar even op in te gaan

dit is weer echt zo'n 360 gamer mening, wtf, pc en 360 versies zijn precies hetzelfde, alleen met de 360 speel je op een inferieure manier met de 360 controller, dat is nou eenmaal gewoon zo, daar houden de developers zelf rekening mee door het jullie makkelijker te maken met autoaim en dat je dat dan moet "compenseren" door te zeggen dat 360 gamers "anders" gamen... jij wilt een level toch ook halen? jij wil toch ook kills maken? of gamen 360 gamers om dood te gaan en constant in een level vast te zitten? gewoon bullshit

om even de vergelijking te maken, PC= auto 360= auto maar je bestuurd hem via 2 touwtjes aan het stuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

toch erg egocentrisch ingestelde PC-gamer.
Als er al verschil is tussen console en pc-gamers dan zijn de Pc gamers juist niet de egocentrische spelers. Voordat consoles uberhaupt online konden speelden mensen op de PC al samen en werden er clans opgericht. En vergis je niet, dat kunnen hele hechte groepen worden. Ik heb ruim 100 man in m'n steamfriendslist, mensen waarmee ik altijd gezellig kan samenspelen. Of het CSS, TF2 of L4D is. Schermgrootte is argument dat slaat als een tang op een varken. Wij zitten dichtbij op onze kleine schermen dus het beeld dat je op je ogen komt is net zo groot. Daarnaast hangt mijn PC aan m'n projector wat 88" aan beeld opleverd. Dus....uh....PC heeft een betere beleving?

Maar goed, deze discussie hoort hier niet en stel voor dat we er dan over ophouden. Hoop wel dat je inziet dat jou niet gegrond is.
GonzoNL schreef op maandag 17 november 2008 @ 08:23:
Ik heb trouwens gehoord dat Valve de mensen die nu op Expert spelen waarschuwd: De rest is echt vele malen moeilijker.
Nice. Dus als je ineens gekraak hoort als we aan het spelen zijn, dan heb ik m'n toetsenbord gebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
  • Laatst online: 27-06 17:34
Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 11:52:
Ik hoop dat de Steam groups nu gefixed zijn. Dat kunnen er eindelijk servers aan groepen gekoppeld zijn. De servers waar ik op admin hebben we op dit moment nl. passwords op gezet om inflow van willekeurige spelers tegen te houden.

offtopic:
En yzf1kr stop aub met je getroll, want jouw 2 posts zijn tot nu toe wel erg gericht op een PCvsConsole flamewar.
Ik heb onze servers ook gekoppeld aan het steam id, zie onze server mooi in hoofdmenu. Er waren alleen nog enkele problemen, bv group 123 kan die van 12345 joinen. Ook sv_steamgroup_exclusive (oid) werkt nog niet goed want gister speelde er namelijk random andere mensen op onze server. Maar dit was bekend en komende dagen zou het gefixt worden :)

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
En het schieten van headies heeft niets te maken met beleving.
Het is anders wel het eerste/enige argument dat je in je vorige post aandraagt.
Jij stelt dat de beleving op een gamepad minder is omdat je met een muis veel makkelijker een headshot scoort.

Ik zeg dat de beleving heel anders is omdat de benadering gewoon anders is. Ik heb het idee dat console gamers het toch allemaal minder serieus nemen, en gewoon wat relaxter zijn.

Ik snap echt niet waarom jullie PC gamers nu opeens zo op je pik getrapt zijn, ik zeg nergens dat PC gamen beter/slechter is dan console gamen. Het enige wat ik zeg is dat ik me afvraag of dit spel wel goed tot zijn recht komt op de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GonzoNL
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-12-2021

GonzoNL

You call that breaking a spine

Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 12:35:
[...]

Nice. Dus als je ineens gekraak hoort als we aan het spelen zijn, dan heb ik m'n toetsenbord gebroken.
Als je je mic op dat moment maar open zet :) Ik heb zin in morgen, morgenavond spelen of ga je gelijk een hardcore sessie doen?

GW: [DotB] - GW-NL | TF2: GoTTF2 | SW:ToR: Phoenix Rising

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik twijfel toch best wel om het in de winkel te kopen of op Steam. Op Steam zou het morgen mogelijk zijn, maar gezien de tijdszones denk ik dat het hooguit een dag of twee scheelt, Dat valt ook wel weer mee en ik heb een Dynabyte klantenkaart voor 10% korting. Zoveel verschil zal het niet uitmaken qua prijs. En ach, van een paar euro lig ik niet wakker :P en ik heb altijd graag wat in mijn handen. Bits en bytes kan je niet verzamelen op een plank ;)

En ik heb deze week toch weinig tijd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GonzoNL schreef op maandag 17 november 2008 @ 13:14:
[...]

Als je je mic op dat moment maar open zet :) Ik heb zin in morgen, morgenavond spelen of ga je gelijk een hardcore sessie doen?
Moet even kijken, want hij komt namelijk 's ochtends uit. http://store.steampowered.com/app/500/

Maar eerst college en daarna zie ik wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
btw, had ik een ideetje, die door mijn fucked up pc dat tie op 1 of andere manier de eigen gemaakte dedi server niet kan vinden

het ideetje:

Ga naar de preload folder van L4D, kopieer de map "maps"
plak de inhoud in de l4d demo "maps" folder, start je dedi server (want via conole single player wil die nog ff niet laden) en kies 1 van de maps

join de server die op dat moment dan l4d_airport01_greenhouse draait :)

volgens mij moet het werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
Voor de dedicated linux files zijn de mappen nog niet gereleased + de binaries nog niet.. Geen idee hoe het met de steam versie op de desktop zit..

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
jordz. schreef op maandag 17 november 2008 @ 13:30:
Voor de dedicated linux files zijn de mappen nog niet gereleased + de binaries nog niet.. Geen idee hoe het met de steam versie op de desktop zit..
mja, als ik die fucking server.cfg kan vinden :P waar zit dat ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
Die zit er standaard niet bij!
Moet je ff googlen of op de hlds-linux mailinglist kijken :)

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
Play.com heeft 'm voor €32,50, inc verzend en BTW. Is wel de pre-order prijs, misschien gaat die omhoog vanmiddag?

http://www.play.com/Games...Dead/Product.html?cur=258

Bedenk dat er bij de Steamprijs nog 19% BTW op komt. Scheelt dus uiteindelijk €10, en een poosje wachten totdat het spel opgestuurd wordt. Voor een tientje meer heb je 'm direct.

[ Voor 20% gewijzigd door remmelt op 17-11-2008 13:53 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Gebruik aub de spoiler-tag als je iets over het verhaal zegt...